Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mij vroeg ie simpelweg of ik weer een weekend-OV wilde? Ik neem aan dat als ik toen op "Nee" (ofzo) drukte, ik gewoon een week-OV zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
TheCoolGamer schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:49:
Heb vandaag ook geprobeerd om mijn studenten "reisproduct" op mijn kaart te zetten, maar hij bleef hangen op "Ophalen bestellingen". Volgende week nog maar eens proberen dan. :|

Gelukkig kan je de eerste maand zonder te activeren de kaart gebruiken.
[...]

Waar: http://maps.google.com/ma...spn=0.942442,2.471924&z=9
Hoe: http://www.studentenov-chipkaart.nl/
Dit had ik ook, bij de AH. Apparaat stond vast, dus ik me kaart er weer uitgehaald, en toen een medewerker geroepen dat het kastje vast stond. Die zegt, dat halen we de stekker er wel uit, trekt de stekker eruit, en het kastje gaat gewoon door met vastlopen :+. Zit blijkbaar een accu in.
Nu hopen dat ik morgen nog een reisproduct kan halen, en dat brakke kastje niet mijn chipkaart naar de maan heeft geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik was dus in de veronderstelling dat ik nog met m'n oude "papieren" OV-kaart kon reizen. Woei, zou ik dan moeten gaan betalen als ik dinsdag naar school ga? Op de website staat dat als je voor kerst alle gegevens hebt opgestuurd (dat ik gedaan heb), dat je dan sowieso de chipkaart voor 1 jan. thuis zou hebben. Maargoed, dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 09:56
Nou ik ben maandag vrij maar ga gewoon even testen, heb volgende week geen zin in allerlei gezanik. Ik heb namelijk vanwege dat ik vier maanden in het buitenland zat tot december geen papieren ov-kaart meer gekregen :'). Ik mag van 01-01-2010 reizen met mijn OV-chipkaart, alleen de NS zal er niet zo blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

stin schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:55:
Ik was dus in de veronderstelling dat ik nog met m'n oude "papieren" OV-kaart kon reizen. Woei, zou ik dan moeten gaan betalen als ik dinsdag naar school ga? Op de website staat dat als je voor kerst alle gegevens hebt opgestuurd (dat ik gedaan heb), dat je dan sowieso de chipkaart voor 1 jan. thuis zou hebben. Maargoed, dat is dus niet het geval.
Nope, hier ook niet, en meer dan een week vóór kerst al opgestuurd. Niet dat het nou zo'n ramp is, als hij komende week nog aankomt heeft het me alsnog niks gekost, maar heel netjes is die berichtgeving dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 22:17

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb ook een apart 'probleem' met mijn OV-chipkaart. Ik ben al sinds september geen student meer, maar had toen al wel een OV-chipkaart met een weekend-studenten-OV erop. Aangezien er nog steeds wat geld op stond, besloot ik om hem maar eens op te maken, zodat ik hem daarna weg kon gooien.

Blijk ik in het weekend gewoon gratis te kunnen met bus/metro (trein doe ik niet) en met korting door de weeks. Dit is dus terwijl ik al 5 maanden geen student meer ben en mijn papieren OV heb ik dus ook ingeleverd. Ik had gedacht dat dit 'kadootje' vanaf 2010 wel afgelopen zou zijn, maar zelfs nu reis ik nog gratis.

Meer mensen die dit hebben? Gecontroleerd ben ik dus nog niet (bus/metro), maar binnenkort wil ik toch de trein proberen. Ze kunnen me moeilijk wat maken, ik check netjes in en uit, maar het systeem laat mij niet betalen. Of zouden er achteraf facturen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je gebruik maakt van je studentreisproduct terwijl je er geen recht op hebt, fraudeer je. IB-Groep kan dit zo bij TLS navragen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Je moet het reisproduct er toch af laten halen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Correct. Dat kan als het goed is bij een servicebalie van een van de OV-bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
ssj3gohan schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:56:
[...]

Nope, hier ook niet, en meer dan een week vóór kerst al opgestuurd. Niet dat het nou zo'n ramp is, als hij komende week nog aankomt heeft het me alsnog niks gekost, maar heel netjes is die berichtgeving dan ook niet.
De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart.
bron: http://www.telegraaf.nl/b...oude_ov-kaart_mee___.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 08-10 22:17

nnk

Spreek uit: en en kaa

Alex) schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:12:
Als je gebruik maakt van je studentreisproduct terwijl je er geen recht op hebt, fraudeer je. IB-Groep kan dit zo bij TLS navragen.
Osiris schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:15:
Je moet het reisproduct er toch af laten halen ofzo?
Krijg je daar een brief voor? Ik heb er nooit een 'reisproduct' opgezet zoals dat nu gebeurt voor 2010. Ik heb een bericht gehad dat ik mijn OV-kaart moest inleveren bij het postkantoor, maar nooit een bericht voor mijn OV-chipkaart. Bovendien zou ik in de afgelopen 5 maanden gratis met de trein gereisd kunnen hebben voor een aanzienlijk bedrag, terwijl ik onwetend zou zijn ('ik checkte netjes in, maar er wilde maar geen geld van af').

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van plan te frauderen, maar wilde meer weten waar de regels waren en of er meer mensen dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11-10 16:42
Volgens mij zit er nog 't tijdelijke product op, ik had dat ook, nooit wat van gehoord, ik studeer inmiddels weer, dus geen idee hoe 't loopt. Vind 't allemaal onhandig geregeld qua info.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:37

The Legend

*Plop*

nnk schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:25:
[...]

[...]

Krijg je daar een brief voor? Ik heb er nooit een 'reisproduct' opgezet zoals dat nu gebeurt voor 2010. Ik heb een bericht gehad dat ik mijn OV-kaart moest inleveren bij het postkantoor, maar nooit een bericht voor mijn OV-chipkaart. Bovendien zou ik in de afgelopen 5 maanden gratis met de trein gereisd kunnen hebben voor een aanzienlijk bedrag, terwijl ik onwetend zou zijn ('ik checkte netjes in, maar er wilde maar geen geld van af').

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van plan te frauderen, maar wilde meer weten waar de regels waren en of er meer mensen dit hebben?
Ik had dit dus ook, OV ingeleverd in november. Ben toen op eigen initiatief naar een NS service-balie gegaan die niet wisten wat ze er mee aan moesten. Ben toen nog teruggebeld dat ik naar een service-balie in Enschede moest en daar waren ze zelfs speciaal hiervoor ingelicht dat ik zou komen en zat een vrouwtje klaar met een ov-chipkaart instructiemap 8)7 Toen is mijn vrij-reizen product van de kaart gehaald, als ik op internet echter kijk staat het er nog gewoon op dus ik ben ook zeer benieuwd of ik nog gratis kan reizen door de week :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Lijkt me niet, aangezien die incheck-poortjes op dát moment de informatie op de kaart als werk-informatie gebruiken geloof ik.

Sommige poortjes worden namelijk maar 1-maal daags bijgewerkt met het centrale systeem ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hoe zou het dan kunnen dat de kaart van nnk nog wel werkt? Ik heb namelijk niet de indruk dat er daadwerkelijk wat van de kaart is afgehaald. Nnk heeft niet een nieuw reisproduct opgehaald in 2010 en toch werkt het nog. Volgens die redenatie zou mijn kaart ook nog moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:14

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Daar kan jij toch niet aan doen BoB_HenK.
Bij het ophalen van m'n 'op saldo reizen' op m'n voordeelurenkaart (vuk) kwamen ook 2 producten binnen.
'Het zal wel' is hier mijn motto.

Hou er wel rekening mee dat verlopen producten ook nog op de kaart blijven staan.
Meende ook nog mijn vorige vuk hebben zien staan. Kan helaas al de hele middag niet op 'Mijn NS'.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dat uitchecken heb ik nu al een hekel aan. Lekker met een volle trein op het eindpunt aansluiten in de rij bij maar twee paaltjes.

Vroeg me al af waarom ik eigenlijk überhaupt zou willen uitchecken als ik toch gratis mag reizen, maar las hier in dit topic dus dat bij te vaak niet uitchecken je reisproduct vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 13:11
Muthas schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:27:
Dat uitchecken heb ik nu al een hekel aan. Lekker met een volle trein op het eindpunt aansluiten in de rij bij maar twee paaltjes.

Vroeg me al af waarom ik eigenlijk überhaupt zou willen uitchecken als ik toch gratis mag reizen, maar las hier in dit topic dus dat bij te vaak niet uitchecken je reisproduct vervalt.
In- en uitchecken moet zodat de overheid kan zien hoeveel er gereist wordt, en hoeveel er dus betaald moet worden aan de vervoersbedrijven. Eerder betaalden ze een gemiddeld bedrag, nu dus het exacte bedrag.

Ik heb mijn OV kaart in November al aangevraagd, in December gechecked of mijn pasfoto was ontvangen, maar nog geen steeds Chipkaart op de deurmat... Heel fijn.... (vandaag maar eens bellen, als er doorheen kom tenminste)

Verder is het in- en uitchecken behoorlijk irritand, hier in Groningen heb ik soms van bus tot trein 1 minuut om over te stappen, met in- en uitschecken wordt dat de trein missen....

Overheid: Bedankt! :) (not :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Voor de laatste 2 posters het volgende van studentenov-chipkaart.nl:
In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:14

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hopelijk geeft het niet uitchecken bij de NS geen problemen bij de overige maatschappijen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
Dat het nu nog niet hoeft, wil natuurlijk niet zeggen dat het geen problemen geeft op het moment dat je wel moet gaan in- en uitchecken met de studentenov-chipkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DEiE schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Dat het nu nog niet hoeft, wil natuurlijk niet zeggen dat het geen problemen geeft op het moment dat je wel moet gaan in- en uitchecken met de studentenov-chipkaart
Het idee is dan ook dat er meer paaltjes worden neergezet voordat de hele studentenmeute moet gaan in- en uitchecken. Voor begin februari* mogen we daarom waarschijnlijk extra paaltjes verwachten.

* Tenminste, als dan ook het verplicht in- en uitchecken ingaat voor studenten. 't Blijft een wazig geregelde bende.

[ Voor 11% gewijzigd door -Lars- op 04-01-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niets te vinden , in de bus hier

geen incheck , helemaal niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niets? Hier zitten die in/uitcheck dingen er al een jaar in ofzo :P
Neef had had er gister trouwens over dat er nog iets, naast dat in/uitcheck ding, in de bus zou zitten :S
We hebben beide geen idee van wat het kan zijn.

Btw, de ov-chipkaart eens wat vaker geprobeerd, in Den Haag, ding werkt goed :). Geen vastgelopen in/uitcheck ding tegengekomen in de tram.
Geen van die transacties zijn echter te zien bij "mijn ov-chipkaart", vind die vertraging maar irritant. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 04-01-2010 10:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Raven schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:27:
Niets? Hier zitten die in/uitcheck dingen er al een jaar in ofzo :P
Neef had had er gister trouwens over dat er nog iets, naast dat in/uitcheck ding, in de bus zou zitten :S
We hebben beide geen idee van wat het kan zijn.

Btw, de ov-chipkaart eens wat vaker geprobeerd, in Den Haag, ding werkt goed :). Geen vastgelopen in/uitcheck ding tegengekomen in de tram.
Geen van die transacties zijn echter te zien bij "mijn ov-chipkaart", vind die vertraging maar irritant. :/
De eerste keer dat ik de OV-Chipkaart in de tram van de GVB probeerde, bleek achteraf dat de tram zijn locatie in het begin nog niet had gevonden. Voordeel, alleen start-tarief (€ 0,75) te betalen :+.
NS heeft de in entransacties realtime of in ieder geval vrij snel. :)

Maar waarom dat niet in de bus en trams is? Met GPRS kan je toch wel wat verzenden lijkt me. Zelfs de waterleiding-monteur kon bij ons thuis onze nieuwe meterstand via een PDA bekendmaken bij de Vitens administratie. En wat kunnen conducteurs allemaal niet uit hun Railpocket toveren wat met GPRS werkt?
Het lijkt me toch op bezuiniging... :/

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 04-01-2010 10:47 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
KroontjesPen schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:43:
Daar kan jij toch niet aan doen BoB_HenK.
Bij het ophalen van m'n 'op saldo reizen' op m'n voordeelurenkaart (vuk) kwamen ook 2 producten binnen.
'Het zal wel' is hier mijn motto.

Hou er wel rekening mee dat verlopen producten ook nog op de kaart blijven staan.
Meende ook nog mijn vorige vuk hebben zien staan. Kan helaas al de hele middag niet op 'Mijn NS'.
Kan er inderdaad weinig aan doen. OCW DUO (voorheen IB Groep) gebeld, stipt om 9. Uitermate vriendelijk werd mij uitgelegd dat de wijzing 22 december vanuit de IB Groep aan de verantwoordelijke instantie is doorgegeven. Mij werd geadviseerd de OV-Chipkaart helpdesk of de helpdesk van het studentenreisbewijs te bellen. Die zijn echter ongelofelijk druk, verbinding werd een aantal keer verbroken. Probeer het morgen vroeg nog wel een keer. Tot die tijd print ik voor de zekerheid de mijn IB Groep pagina waarop staat dat ik een week abbo heb uit, kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er verschillenden soorten ov studenten chipkaarten?

iemand bij mij in de klas heeft een blinkende, ik heb er eentje waarop op de achterkant een streepjescode met zo;n magneetstrip op , er staat wel ibg tach op ?

verschillenden kaarten dan maar? lekker duidelijk

hij heeft hem net ontvangen, ik heb de kaart nu 2 maanden zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:05:
zijn er verschillenden soorten ov studenten chipkaarten?

iemand bij mij in de klas heeft een blinkende, ik heb er eentje waarop op de achterkant een streepjescode met zo;n magneetstrip op , er staat wel ibg op tach op ?

verschillenden kaarten dan maar? lekker duidelijk

hij heeft hem net ontvangen, ik heb de kaart nu 2 maanden zoiets
Dat is inderdaad de nieuwe kaart met een hologram-laag over de voorkant en een afbeelding op de achterkant i.p.v. een magneetstrip. Daarnaast staat je geslacht naast je geboortedatum op de nieuwe kaart en is de pasfoto niet meer zwart-wit maar in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, dacht al dat ik een verkeerde had ofzo :P

komt de duidelijkheid ook niet echt ten goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Creesch

bla bla!

Vandaag de eerste dag reizen met dat ding, de trein poortjes werken prima alleen in de bus kreeg de reader het maar niet voor elkaar mijn kaart te herkennen. Elke keer een melding in de trant van "kaart lees error".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
craze_ schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:28:
Vandaag de eerste dag reizen met dat ding, de trein poortjes werken prima alleen in de bus kreeg de reader het maar niet voor elkaar mijn kaart te herkennen. Elke keer een melding in de trant van "kaart lees error".
Eerste twee keer met de bus ging bij mij goed.

Daarna in Enschede pakte hij mijn kaart de eerste drie keer ook niet. Buschauffeur: "Je moet er ook saldo op zetten!", ik: "Hoeft niet, het is een studentenkaart.", buschauffeur: "Die moet je activeren!", ik: "Dat kan nog tot en met 31 januari en de automaat was vastgelopen.", chauffeur: "Nounou, loop dan maar door."

Ik had overigens m'n oude kaart wel gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:34
Vorige week dinsdag pakte ik de stadsbus vanuit mijn wijk (ik woon in Utrecht) en stapte ik op Centraal Station uit, waar ik uitcheck. Een half uur later pak ik op Centraal de bus (OVERSTAP OK) en stap ik 1 halte verder uit. Bij het uitchecken zie ik dat er 0,00 is afgeschreven. Ik snap dat ik die ene halte binnen de zone ben gebleven, maar het OV-chipkaartsysteem werkt toch met kilometers/haltes ipv. zones? Had ik, ondanks dat ik ben overgestapt, niet alsnog die kilometer moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Vandaag ook even mijn studententegoed opgehaald, maar ze hadden die consoles wel wat beter mogen maken, zo duur is een TFT schermpje toch niet, nu zit er een lullig LCD schermpje in.

Wel leuk dat ze hier in Nieuwerkerk maar aan 1 kant van het station een in- uitcheck paaltje hebben gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Ondertussen is dit topic meer op zijn plek in VV
[NSTM]→[VV]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
V-Power schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:37:
[...]

Ik heb mijn OV kaart in November al aangevraagd, in December gechecked of mijn pasfoto was ontvangen, maar nog geen steeds Chipkaart op de deurmat... Heel fijn.... (vandaag maar eens bellen, als er doorheen kom tenminste)
Ow ik kan em wel vast voor je invullen hoor. Ze kunnen je aanvraag niet vinden en je zult een nieuwe op moeten sturen. Tenminste dat vertelden ze mij en een studiegenoot van me. Enigzins frappant aangezien ergens in november de pasfoto status dus wel gewijzigd is.

Kan in ieder geval weer nieuwe pasfoto's laten maken (want die waren natuurlijk net op, wie betaald dat?), een nieuw inschrijvingsformulier aanvragen en terugsturen om vervolgens maar te hopen dat ik voor 1 februari dat kreng binnen heb. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:45
Zo, vandaag voor het eerst m´n OV-chipkaart gebruikt. De OV-chipkaart waarvoor ik medio 2007 al een extra pasfoto heb ingeleverd :) Gisteren even langs het station gefietst, staat er op de NS-automaten een sticker ´OV Chipkaart nog niet in gebruik´ en hangt er ergens een bordje dat studenten nog gewoon hun papieren OV moeten gebruiken deze maand. Conducteur vindt m´n papieren OV ook prima en lijkt haast verbaast dat ik een OV Chipkaart heb. Hij leest ´m wel even, en zegt dat ik er gewoon mee kan reizen. Ik: ´Voor het hele jaar?´ Hij: ´Ja`

:?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 10:55
Zojuist op het station geweest, omdat ik geen abonnement heb klaarstaan, terwijl mijn zusje haar abonnement al wel kon ophalen. Dus qua achternamen kloppen de weeknummers niet die op ov-chipkaart.nl staan. Ik moest contact opnemen met IBG / DUO. Dat moet je ook als je; geen ov-chipkaart hebt en het verkeerde of geen abonnement hebt bij de oplaadpaal (terwijl op de duo digid site het juiste abonnement zichtbaar is).

De NS-mevrouw wist mij te vertellen, dat je in principe zo de trein in kan stappen, en dat ze niet controleren. Dit houdt dus in dat ik zowel week als weekend-abonnement kan faken! Mensen kunnen nu dus massaal zwartrijden, wat de maatschappijen volgens mij veel geld gaat kosten. Ik vroeg hier specifiek naar, omdat ik in 2009 een weekend kaart had, maar in 2010 een week kaart wil hebben. Ik heb als enige bewijs dus mijn papieren 2009 weekend kaart. Toch wil ik doordeweeks kunnen reizen. Dit was geen probleem volgens haar.
Qua bus/tram/metro vervoer wist ze niet hoe het bij die betreffende maatschappijen geregeld was.

edit: Er staat ook geen tijdelijk januari 2010 reisbewijs op mijn huidige kaart vermoed ik, aangezien ik zojuist in Leiden Centraal niet kon in of uitchecken.

[ Voor 7% gewijzigd door MoiZie op 04-01-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:38
Owja, helemaal vergeten dat mijn OV maar geldt tot december 2009 8)7 Heb tijdje geleden wel bericht gehad over m'n chipkaart activeren voor de NS, maar ik koop nu nog gewoon kaartjes + laat OV zien, wat ze tot nu toe toelaten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
MoiZie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:02:
Zojuist op het station geweest, omdat ik geen abonnement heb klaarstaan, terwijl mijn zusje haar abonnement al wel kon ophalen. Dus qua achternamen kloppen de weeknummers niet die op ov-chipkaart.nl staan. Ik moest contact opnemen met IBG / DUO. Dat moet je ook als je; geen ov-chipkaart hebt en het verkeerde of geen abonnement hebt bij de oplaadpaal (terwijl op de duo digid site het juiste abonnement zichtbaar is).
Bij de IB Groep verwijzen ze je door naar de helpdesk van studentenreisbewijs.nl of ov-chipkaart.nl (aangezien het daar in mijn geval inderdaad ook gewoon goed staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NHJ BV schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:31:
Zo, vandaag voor het eerst m´n OV-chipkaart gebruikt. De OV-chipkaart waarvoor ik medio 2007 al een extra pasfoto heb ingeleverd :) Gisteren even langs het station gefietst, staat er op de NS-automaten een sticker ´OV Chipkaart nog niet in gebruik´ en hangt er ergens een bordje dat studenten nog gewoon hun papieren OV moeten gebruiken deze maand. Conducteur vindt m´n papieren OV ook prima en lijkt haast verbaast dat ik een OV Chipkaart heb. Hij leest ´m wel even, en zegt dat ik er gewoon mee kan reizen. Ik: ´Voor het hele jaar?´ Hij: ´Ja`

:?
Moet je per se dat ding uit je portemonnee halen, of mag je ook je beurs langs z'n apparaatje halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Is de website van ov-chipkaart.nl nu ook weer plat, net nu ik zo'n ophaal punt zoek, handige lui.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 20:49
Jup, je beurs kan je er ook langs halen, wel ff erop letten dat er niet andere OV Chipkaarten inzitten. De NS paaltjes gaan dan iig flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Bij mij werkte dat vanochtend in ieder geval niet. Kreeg een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Cheesy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:18:
[...]
Moet je per se dat ding uit je portemonnee halen, of mag je ook je beurs langs z'n apparaatje halen? :P
Een NS-mevrouw zei tegen mij dat het niet goed was voor de bankpasjes in je portemonnee.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 14:51

Sebazzz

3dp

Ik snap niet wat al de commotie over de studenten-ov over gaat? :? Er staat duidelijk aangegeven dat je naar een ophaalpunt moet, en dat je daar je bestelling ophaalt. Vanmorgen gedaan, en ik had het gepiept in dertig seconden. Hardstikke druk, dat wel, maar al die mensen stonden voor de servicebalie te wachten :?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
MrNGm schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:43:
Jup, je beurs kan je er ook langs halen, wel ff erop letten dat er niet andere OV Chipkaarten inzitten. De NS paaltjes gaan dan iig flippen.
Hogeschool Rotterdam is dus ook een RFID kaart, lekker handig kan je ze dus nooit allebei meenemen... Anders die HRO kaart effe in de magnetron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik geloof dat ik wel meer RFID kaarten (ook een oyster card) in mijn portomonnee heb zitten, en toch scant hij goed.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
simon schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:17:
Ik geloof dat ik wel meer RFID kaarten (ook een oyster card) in mijn portomonnee heb zitten, en toch scant hij goed.
Je hebt rfid kaarten die op verschillende golflengtes werken dus dan heb jij misschien het geluk dat ze op andere golflengtes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 14:47
Product Status Prijs €
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week € 0,00
Studentenkaart korting week € 0,00

Ik vraag me toch sterk af of dit klopt :S.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Lolhozer schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:04:
[...]

Een NS-mevrouw zei tegen mij dat het niet goed was voor de bankpasjes in je portemonnee.
Dat is niet zo, maar het is wel zo dat ze op die manier niet de pasfoto kunnen controleren natuurlijk en dat moet wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 16:31
Bij mij lukt het uitlezen van de kaart soms wel, soms niet. Zitten namelijk nog 3 RFID kaarten in :p

En boaty, dat zou op een of andere manier enigszins moeten kloppen, heb ik ook :p
Product Status Prijs €
Totaal 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 14:51

Sebazzz

3dp

Megamind schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:13:
[...]

Hogeschool Rotterdam is dus ook een RFID kaart, lekker handig kan je ze dus nooit allebei meenemen... Anders die HRO kaart effe in de magnetron :)
Yep die stoort daar inderdaad mee. Maarja, de RFID chip en de barcode hebben zo ver ik weet dezelfde inhoud: studentennummer.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Die automaten om je bestelling op te halen zijn ook niet de allersnelste. Hele file bij de AH to Go op Amersfoort.
Wilt u een bon? blijft aardig lang op het scherm staan.

Valt me wel op dat veel studenten inchecken op de stations :P
ShitHappens schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:35:
Bij mij lukt het uitlezen van de kaart soms wel, soms niet. Zitten namelijk nog 3 RFID kaarten in :p

En boaty, dat zou op een of andere manier enigszins moeten kloppen, heb ik ook :p
Product Status Prijs €
Totaal 2
Ik zie het bij mij ook staan.

Lijkt zo wel alsof ik geen korting krijg in het weekend :o

[ Voor 52% gewijzigd door Cheesy op 04-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 14:47
Inderdaad dat dacht ik dus ook, maar als iedereen dat heeft zal het wel goed zijn, of iedereen heeft een probleem. Maar in dat geval hebben ze bij de regelende instantie ook een probleem :P...

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Laatst online: 10:05

K4F

Vandaag 4 maal de bus gepakt en ging beiden keren goed. De eerste keer de trein ingestapt zonder in te checken, op de terugweg maar wel geprobeerd en ook dit ging prima. De kaartlezers zijn niet erg handig, zeker niet als er 20 man tegelijk uitstapt, je moet de kaart er echt op drukken en maar hopen dat die (niet dubbel) leest. Transactieoverzicht op de site mag wel wat vaker geupdate worden maar tot nu toe werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

K4F schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:13:
De kaartlezers zijn niet erg handig, zeker niet als er 20 man tegelijk uitstapt, je moet de kaart er echt op drukken en maar hopen dat die (niet dubbel) leest. Transactieoverzicht op de site mag wel wat vaker geupdate worden maar tot nu toe werkt het.
Hoezo dubbel lezen? Dan moet je je kaart minimaal 3 minuten voor de lezer houden. Als iedereen dat doet kan ik me idd voorstellen dat het vervelend wordt als er 20 man uitchecked.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
boaty schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:24:
Product Status Prijs €
Totaal 2

Ik vraag me toch sterk af of dit klopt :S.
Is wat onduidelijk gekozen. Je hebt een weekkaart en hebt korting behorende bij een weekkaart (dus in het weekend ;))

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 07:19
Mogguh

Weet iemand of je 'm in Enschede op het station kan "ophalen"? Dat "abonnement" dus? Ben d'r gisteren geweest, maar kon niks vinden :o. En bij mij in de buurt zijn verder geen afhaalpunten (moet minimaal 12km reizen daarvoor, maar kom wel regelmatig op het station in Enschede).

Ow ja, en de site waar je een afhaalpunt kan zoeken ligt (nog steeds) plat.

Zou trouwens blij zijn als het weer warmer is en de sneeuw gesmolten is. Dan nie meer afhankelijk van OV. Dat ene maandje per jaar is alleen zo vervelend :+

[ Voor 18% gewijzigd door ksborg op 05-01-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 20:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

klopt het trouwens met automatisch opladen dat er niet wordt gekeken hoeveel er op de kaart staat,maar hoeveel je heb gebruikt?
ik had er namelijk extra bij gezet ivm treinen,en nu komt het niet meer onder de 20 euro :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ksborg schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:52:
Mogguh

Weet iemand of je 'm in Enschede op het station kan "ophalen"? Dat "abonnement" dus? Ben d'r gisteren geweest, maar kon niks vinden :o. En bij mij in de buurt zijn verder geen afhaalpunten (moet minimaal 12km reizen daarvoor, maar kom wel regelmatig op het station in Enschede).

Ow ja, en de site waar je een afhaalpunt kan zoeken ligt (nog steeds) plat.

Zou trouwens blij zijn als het weer warmer is en de sneeuw gesmolten is. Dan nie meer afhankelijk van OV. Dat ene maandje per jaar is alleen zo vervelend :+
Yep

http://maps.google.com/ma...pn=0.014039,0.038581&z=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Hehe ja ik had hem inmiddels op google maps gevonden na iets terug te lezen in dit topic, maar op het station kon ik hem niet vinden :o. Zit ie bij de NS ergens? Daar heb ik gezocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

ksborg schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:20:
[...]

Hehe ja ik had hem inmiddels op google maps gevonden na iets terug te lezen in dit topic, maar op het station kon ik hem niet vinden :o. Zit ie bij de NS ergens? Daar heb ik gezocht :+
Er staat toch bij dat hij in de Albert Heijn zit?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Mijn aanvraag zijn ze kwijtgeraakt. Dus ik heb zo'n nieuw formulier op de website aangevraagd. Dat zou er deze week moeten zijn. Op de website staat dat er een tijdelijke ov-chipkaart bijzit. Klopt dit? En daarmee kan ik dus gewoon reizen met de bus/trein etc?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Moartn schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:27:
[...]

Er staat toch bij dat hij in de Albert Heijn zit?
Er zit geen AH op het station :P. Da's een kilometertje of wat verderop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
ksborg schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:52:
Kan volgens mij niet op het station... die kaart bedoeld namelijk de NS-automaten op het station en daar kan je geen studenten-"abonnement" ophalen. Dichtsbijzijnde ophaalpunt is dan AH aan het Van Heekplein (lopen of buslijn 1 nemen).

[ Voor 24% gewijzigd door Cadezo op 05-01-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
ksborg schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:20:
[...]

Bij de helft van de kaartautomaten zijn reisproducten op te halen.
Hoor alleen tegenstrijdige berichten dat de studenten-OV bij NS-automaten op te halen zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Cadezo schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:43:
[...]

Kan volgens mij niet op het station... die kaart bedoeld namelijk de NS-automaten op het station en daar kan je geen studenten-"abonnement" ophalen. Dichtsbijzijnde ophaalpunt is dan AH aan het Van Heekplein (lopen of buslijn 1 nemen).
Dank u dank u. Zie wel of ik er een keer in de buurt kom. Tijd zat nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Even een ander geluid naast het ov-chipkaart ellende verhaal :P Ik zag net op ns.nl dat de rit naar de hogeschool voor mij 50% goedkoper is geworden. Ik betaalde 2,20 met korting (zonder korting 3,70) (Hengelo-Enschede retour) en met de chipkaart nog maar 1,10 met korting (1,85 normale prijs).

Puntje er bij voor de OV chipkaart :P

Ok laat maar 8)7 De 'ritprijs' is natuurlijk een enkeltje, geen cent goedkoper dus :+

Aii net te laat met editten, betrapt :P

[ Voor 17% gewijzigd door The Legend op 05-01-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The Legend schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:55:
Even een ander geluid naast het ov-chipkaart ellende verhaal :P Ik zag net op ns.nl dat de rit naar de hogeschool voor mij 50% goedkoper is geworden. Ik betaalde 2,20 met korting (zonder korting 3,70) (Hengelo-Enschede retour) en met de chipkaart nog maar 1,10 met korting (1,85 normale prijs).

Puntje er bij voor de OV chipkaart :P
Moet ik je toch weer uit die droom halen, want die €1.10 is een enkele reis, en laat 2x 1.10 nou 2.20 zijn. Je schiet er dus niets mee op maar je wordt er ook niet minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Eldariel schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:31:
Mijn aanvraag zijn ze kwijtgeraakt. Dus ik heb zo'n nieuw formulier op de website aangevraagd. Dat zou er deze week moeten zijn. Op de website staat dat er een tijdelijke ov-chipkaart bijzit. Klopt dit? En daarmee kan ik dus gewoon reizen met de bus/trein etc?
Je kunt in Januari nog je oude papieren OV gebruiken. Ik gok dat je geen tijdelijke kaart krijgt, die hadden ze mijn broertje ook beloofd, maar alles wat ie tot nu toe gezien heeft is een afwijzingsbrief en een nieuw formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:12
is www.ov-chipkaart.nl offline of ligt dat aan mij?

Ik kan de hele site niet bereiken, zowel in FF als IE en natuurlijk ook gerefreshed, hard gerefreshed en de browsers opnieuw opgestart. Site deed t bij mij gisteravond ook al niet...

[ Voor 64% gewijzigd door Rrob op 05-01-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Ligt aan jou... Kan gewoon inloggen e.d.

Edit: wat werkt er dan niet, hele site niet of.... Kan gewoon refreshen en ook in andere browsers werkt de site.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KUYcTWoVmKHuZOrMIPgc3SYh/thumb.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Cadezo op 05-01-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:38
Hier werkt het anders ook niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Laatst online: 10:05

K4F

Werkt hier ook prima, alleen het transactieoverzicht blijft gewoon leeg. Duurt dat 24 uur of wat ik me daarvan voorstellen? Op de NS automaat kon ik alles zien. Machtiging is ook goed, gister ingesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door K4F op 05-01-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
K4F schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:08:
Werkt hier ook prima, alleen het transactieoverzicht blijft gewoon leeg. Duurt dat 24 uur of wat ik me daarvan voorstellen? Op de NS automaat kon ik alles zien.
Duurt 3 tot 7 dagen. Op de NS-automaten kun je alleen de laatste 10 transacties zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Werkt hier ook prima, alleen het transactieoverzicht blijft gewoon leeg. Duurt dat 24 uur of wat ik me daarvan voorstellen? Op de NS automaat kon ik alles zien. Machtiging is ook goed, gister ingesteld.
Hieronder vindt u alle transacties vanaf het moment waarop Trans Link Systems B.V. (TLS) toestemming heeft gekregen om uw transacties weer te geven. Transacties verschijnen met een maximale vertraging van 7 kalenderdagen en er worden maximaal 18 maanden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De automaat leest je kaart uit en heeft dus altijd de meest recente informatie. De websites hangen aan de backendsystemen, en dat duurt even voor dat gesynct is. NS is daar overigens heel snel mee omdat al hun lezers blijkbaar real-time die info doorgeven, maar in de bus enzo is dat niet zozeer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb eind december (30ste geloof ik) mijn studenten-reisproduct al uit de automaat gehaald. Volgens de automaat was het weekabonnement ook zonder problemen op de kaart gezet. Nu hoor ik overal dat je deze pas vanaf 1 januari kan ophalen en de website studentenovchipkaart.nl adviseert mij om dit pas vanaf 8 januari te doen. Heb ik dan nu wel het goede reisproduct of moet ik nog een keer? :S

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 05-01-2010 13:24 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:12
het zal wel aan mij liggen maar die site is echt rampzalig bereikbaar! Halverwege het invullen van mijn gegevens stopt hij er mee |:( |:( |:( Wat een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zat gister in de bus en bij het inchecken deed de chiplezer het wel en tijdens de rit sprong hij op rood, dus je kan niet uitchecken.

Moest de buschauffeur moet allerlei bonnetjes gaan werken omdat als reizigers niet uitchecken een boete krijgen omdat je dan automatische een boetetarief gepresenteerd krijgen.

Nee geweldig product!

Wat ik me afvraag: waarom werkt bijvoorbeeld de oyster card in londen blijkbaar wel goed en hier is het zo bagger?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ik had het gisteravond precies andersom. Kon niet inchecken, maar halverwege de rit kwam het weer up... Vanochtend werkte het helemaal niet. Tot nu toe sinds ik 'm "gebruik" ongeveer 50% van de tijd storing :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon vanochtend niet inchecken.. ik mocht gelukkig gewoon doorlopen van de buschaffeur :+ Begin nu wel een hekel eraan te krijgen.. gisteren kon ik ook niet uitchecken..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Slasher schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:10:
Ik zat gister in de bus en bij het inchecken deed de chiplezer het wel en tijdens de rit sprong hij op rood, dus je kan niet uitchecken.

Moest de buschauffeur moet allerlei bonnetjes gaan werken omdat als reizigers niet uitchecken een boete krijgen omdat je dan automatische een boetetarief gepresenteerd krijgen.

Nee geweldig product!

Wat ik me afvraag: waarom werkt bijvoorbeeld de oyster card in londen blijkbaar wel goed en hier is het zo bagger?
Denk dat dat laatste voornamelijk komt doordat men in Nederland nooit echt goed nadenkt over dit soort dingen. En als bij tests blijkt dat het onbetrouwbaar is dan houden ze toch vol dat het ingevoerd moet worden (althans, dat idee krijg ik altijd).

Communicatie is ook slecht, de site ligt constant plat... Heb inmiddels m'n kaart kunnen activeren, maar je kan dus niet kiezen voor een abonnement (zoals wel in de brief stond), maar je krijgt gewoon de melding dat er een abonnement klaarstaat... En als dat de verkeerde is dan mag je dacht ik eerst gaan bellen met de onbereikbare helpdesk :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:54:
Ik kon vanochtend niet inchecken.. ik mocht gelukkig gewoon doorlopen van de buschaffeur :+ Begin nu wel een hekel eraan te krijgen.. gisteren kon ik ook niet uitchecken..
Moet je nagaan hoe het zal gaan als al die apparatuur een dagje ouder wordt. Nu is het allemaal nog nieuw.....

Maar als het systeem niet werkt, is het reizen toch gratis? Dat is dan het eerste pluspunt wat ik in het systeem zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm ik dacht toen ik vanochtend toevallig op het station was alvast maar even mn studenten OV te activeren, offeh 'op te halen'. Kaartautomaat scant netjes mn chipkaart, in 't menu kies ik uiteraard voor 'ophalen' ff wachten.... en voila: 'Er staat geen reisproduct voor u klaat om op te halen' Uhh WTF? Kijk ik bij kaartinformatie, staat het abonnement daar al als zijnde geactiveerd t/m 32 31-12-2010 ... ik heb de kaart al 'n tijdje maar heb nog nooit eerder geprobeerd om hem te gebruiken. Zou mn OV nu al geactiveerd zijn of toch niet? De automaat zei van wel, als ik echter op internet kijk staat er niks bij het overzicht :?

Snapte al weinig van die kaart maar nu ben ik het spoor helemaal bijster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Afgezien van die 32 die ik toe ga schrijven aan een typo, wat is daar onduidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kingrichard47 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:59:
Hmm ik dacht toen ik vanochtend toevallig op het station was alvast maar even mn studenten OV te activeren, offeh 'op te halen'. Kaartautomaat scant netjes mn chipkaart, in 't menu kies ik uiteraard voor 'ophalen' ff wachten.... en voila: 'Er staat geen reisproduct voor u klaat om op te halen' Uhh WTF? Kijk ik bij kaartinformatie, staat het abonnement daar al als zijnde geactiveerd t/m 32-12-2010 ... ik heb de kaart al 'n tijdje maar heb nog nooit eerder geprobeerd om hem te gebruiken. Zou mn OV nu al geactiveerd zijn of toch niet? De automaat zei van wel, als ik echter op internet kijk staat er niks bij het overzicht :?

Ik snap er ook niet veel van. Ik ben maar gewoon in de tram en trein gaan zitten. In de trein van Den Haag naar Delft ben ik na anderhalfjaar regelmatig reizen nog nooit gecontroleerd. Maar deze keer was er dus wel controle :P Ik heb die kaart niet geactiveerd of bestellingen opgehaald zoals op de website staat maar er stond gewoon m'n week-OV op geactiveerd dus er was niks aan de hand.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hmm ik dacht toen ik vanochtend toevallig op het station was alvast maar even mn studenten OV te activeren, offeh 'op te halen'. Kaartautomaat scant netjes mn chipkaart, in 't menu kies ik uiteraard voor 'ophalen' ff wachten.... en voila: 'Er staat geen reisproduct voor u klaat om op te halen' Uhh WTF? Kijk ik bij kaartinformatie, staat het abonnement daar al als zijnde geactiveerd t/m 32-12-2010 ... ik heb de kaart al 'n tijdje maar heb nog nooit eerder geprobeerd om hem te gebruiken. Zou mn OV nu al geactiveerd zijn of toch niet? De automaat zei van wel, als ik echter op internet kijk staat er niks bij het overzicht :?

Heb je dat bij zo'n grote NS-automaat gedaan? Want dan kan 't kloppen. Daarmee kun je geloof ik alleen maar NS-producten op je pas zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Zou mn OV nu al geactiveerd zijn of toch niet? De automaat zei van wel, als ik echter op internet kijk staat er niks bij het overzicht :?

Bij de NS-automaten kan je je studenten reisrecht niet ophalen, dat moet bij zo'n speciaal apparaat. Wat er nu op je kaart staat is het tijdelijk reisproduct en zolang je niet bij zo'n ophaalapparaat bent geweest is je kaart niet geactiveerd. Je kan er tot 1-2-2010 in ieder geval mee reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zeg, bij dat Mijn OV-Chipkaart transactieoverzicht hè..

Wát kan ik daar allemaal zien? Alles?

Want ik heb pas een paar weken geleden TLS 'toestemming' voor twee zaken gegeven. Kan ik dan slechts de transacties daarná zien? Of behoor ik álles sowieso te kunnen zien, maar dan bijv zonder privacy-gevoelige informatie, zoals locaties? (Waar je specifiek toestemming voor moest geven.)

Want ik heb maanden geleden al eens gereist met m'n OV-kaart in de bus en ik kan ook zo enkele transacties van m'n kaart (maar niet allemaal) plukken @ RET/NS-automaten.. Maar niets online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 10:55
Nou, deel 2 in het ov-chipkaart perikel. Weer bij een ophaalpunt geweest, nu staat er niet 'geen product beschikbaar' maar krijg ik gewoon een abonnement te zien. Helaas wel de verkeerde! Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Cadezo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:40:
[...]

Bij de NS-automaten kan je je studenten reisrecht niet ophalen, dat moet bij zo'n speciaal apparaat. Wat er nu op je kaart staat is het tijdelijk reisproduct en zolang je niet bij zo'n ophaalapparaat bent geweest is je kaart niet geactiveerd. Je kan er tot 1-2-2010 in ieder geval mee reizen.
Precies en dat tijdelijke product wordt ook herkend door de NS automaten. Dat nieuwe product wat je speciaal moet gaan opladen wordt (nog) niet eens herkend door de NS automaten. Ik zie tenminste 2x "Overig OV product" staan als ik mijn studenten-OV nu bij een NS automaat hou en de producten bekijk.

Wel een beetje jammer trouwens dat de conducteurs er ook nog weinig van lijken te snappen. Op de site staat dat ze je studenten-OV-chipkaart controleren met die PDA die ze bij zich hebben. Daarmee kunnen ze dan denk ik zien of je een week of weekend kaart hebt (als tijdelijk product). Tot nu toe heb ik dat nog niet meegemaakt, de meeste nemen genoegen met het simpelweg tonen van de studenten-OV-Chipkaart, maar gisteren kwam ik er een tegen die per se mijn oude "papieren" kaart wilde zien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:53:
[...]
Wel een beetje jammer trouwens dat de conducteurs er ook nog weinig van lijken te snappen.
Ik heb nu al drie keer gehad dat de conducteur de pas ook echt controleerdt met zijn pda. Conducteur kan ook zien of je kaart geactiveerd/opgehaald is, dus als je het niet zeker weet of het gelukt is kan je het altijd even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 11-10 16:31
Hier wil ik even wat aan toevoegen: ik had vandaag een OV-chipkaart-n00b-conducteur kennelijk. Op de heenweg dacht hij mij te kunnen vertellen dat ik er nog helemaal niet mee kan reizen (mijn achternaam begint met 1 van de letters die pas na de 22e het permanente reisproduct kan ophalen), terwijl mijn reisproduct er al lang en breed op staat. Op de terugweg kon een andere conducteur mij zeggen dat mijn kaart er al helemaal klaar voor was. Dus ik heb het vermoeden dat ook niet al het NS-personeel goed is ingelicht over de gang van zaken.
Voetnoot: ik heb de Studenten variant van de chipkaart :p

Misschien even een maffe vraag, maar wat krijgen de studenten hier te zien bij het inchecken? Bij mij staat er altijd "Stud. Week" terwijl ik iemand anders vandaag zag incheken die "StWkVrij" kreeg. Ik vermoed dat dit staat voor Student Week Vrij. Ligt dit er dan aan of met het tijdelijke dan wel het permanente product wordt gereisd of door iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Kon net niet uitchecken. Iedereen liep gewoon de bus uit na een keer moeilijk te hebben gekeken naar dat apparaat... Net met de HD gebelt (en kreeg al na 2 minuten iemand aan de lijn!) en schijnt dus dat als het nog eens gebeurd dat ie dan geblokkeerd word.

Het mooie: zij wist ook niet wat je moest doen als de apparatuur niet werkt :X. Dat zou bij de vervoersmaatschappij liggen.

Weet iemand hier wat je dan moet doen? Ga voorlopig wel even weer met m'n oude kaart reizen, want heb geen zin in een geblokkeerde kaart. Kan je dáár weer achteraan :o

Aanvankelijk zei mevrouw ook nog dat er een boete van 4 Euro op zou komen, maar dat bleek na navraag toch niet zo te zijn. Maar goed ook, want die had ik echt niet betaald :+

[ Voor 13% gewijzigd door ksborg op 08-01-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ksborg schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:20:
Kon net niet uitchecken. Iedereen liep gewoon de bus uit na een keer moeilijk te hebben gekeken naar dat apparaat... Net met de HD gebelt (en kreeg al na 2 minuten iemand aan de lijn!) en schijnt dus dat als het nog eens gebeurd dat ie dan geblokkeerd word.
Dat gebeurt pas na 12x. Over welke termijn we praten weet ik niet... 12 keer gedurende de levensduur van je kaart, 12x in een jaar... I don't know.
Aanvankelijk zei mevrouw ook nog dat er een boete van 4 Euro op zou komen, maar dat bleek na navraag toch niet zo te zijn. Maar goed ook, want die had ik echt niet betaald :+
Die boete wordt dan afgetrokken van het saldo op je kaart, die hoef je niet ergens contact te betalen.

(En ja, je kunt negatief staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 11:18

dj_dysaster

Stoom \o/

Zucht, de ov chipkaart...

Mijn verhaal;

Toen ik nog op het MBO zat had ik een week-ov-kaart. Een jaar later ben ik hbo gaan volgen (wat ik nu dus doe) en heb sinds kort mn ov chip kaart ontvangen. Nu moet ik dit weekend met het ding reizen. Ik naar een ophaalpunt, blijkt er een tijdelijk week product op te staan. Tevens kan ik enkel een weekproduct ophalen volgens het kastje.

Dit is normaal, maar..... via mijn ibgroep heb ik aangegeven een weekend-product te willen, en dat staat er ook netjes. (insert hoop gescheld) Dus maar gebeld met de vrienden van de ov-chipkaart. Na een eeuwigheid wachten iemand aan de lijn gekregen. Moest een boel informatie van mij hebben en zou het in het systeem zetten, maar kon me niet vertellen of ik nou van het weekend met het ding kan reizen.... 8)7

Wat een geweldig systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga in januari nog met mijn oude OV -kaart reizen... dat mag toch tot februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:05:
[...]

Afgezien van die 32 die ik toe ga schrijven aan een typo, wat is daar onduidelijk aan?
Dat moet inderdaad 31 zijn :+

Wat er onduidelijk aan is, is dat ik nog helemaal niks geactiveerd/opgehaald heb! Er zou een tijdelijk product op moeten staan, geldig tot 1 feb in plaats van tot het einde van het jaar.

Ik was overigens inderdaad bij een NS automaat, raar dat je je studenten ov daar niet op kan halen! Zodra ik een andere automaat tegenkom zal ik het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 15:57
Mooi verhaal die OV chip kaart. Vandaag wederom poging tot ophalen, maar dat werkte niet.

Verder wist een NS-conducteur mij te vertellen dat pas over een half jaar op zijn vroegst de NS poortjes "geprogrammeerd zijn voor de OV-studentenkaart". Kan iemand dit bevestigen?

Anyhow, dit systeem faalt en iedereen moet er veel tijd (indirect geld) insteken. Heb wel iets beters te doen...
Pagina: 1 ... 21 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.