Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Onbekend schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:43:
[...]

Wat denk je van administratiekosten?
En wat denk je van de uitgespaarde administratiekosten door het eruit gooien van het huidige systeem.

Wmb als ze er een limiet aan zetten qua tijd zoals het nu ook al is met de strippenkaarten ( bijv al het geld wat je het afgelopen jaar hebt opgeladen is gratis over te zetten, heb je saldo van daarvoor dan kost het of geld of verdwijnt het gewoon ( zoals ook nu gebeurd ) )

En voor vervanging zijn er al helemaal weinig administratiekosten, alle gegevens die nodig zijn hebben ze al ( via je oude kaart ).

Laat ik het zo zeggen, huidige strippenkaart kost me niets om te vervangen, voor overzetten heb je een x periode. Als dat met de chipkaart 10 euro gaat kosten dan wacht ik nog wel even met de aanschaf van een chipkaart tot ik echt niet meer anders kan
Osiris schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:16:
Iemand op IRC gaf ook al aan: een paspoort is ook maar 5 jaar houdbaar en moet je ook verplicht voor betalen. Idem ditto voor rijbewijs et cetera.

Mag je nog van geluk spreken dat een OV-chipkaart slechts 7,50 kost :P
Tja, mijn biebkaart /zwemkaart / weet ik veel wat voor kaart krijg ik wel gratis vervangen. Zo kan je over en weer blijven pingpongen, maar qua invoering / gebruik van de chipkaart vind ik 10 euro extra kosten tov het huidige systeem niet erg positief.

[ Voor 24% gewijzigd door Gomez12 op 30-12-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:12

Dido

heforshe

Osiris schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:16:
Iemand op IRC gaf ook al aan: een paspoort is ook maar 5 jaar houdbaar en moet je ook verplicht voor betalen. Idem ditto voor rijbewijs et cetera.

Mag je nog van geluk spreken dat een OV-chipkaart slechts 7,50 kost :P
Ik heb even zitten overwegen om uit te gaan leggen waarom die vergelijking kant noch wal raakt.
Maar toen bedacht ik me dat ik wat beters te doen had dan een open deur in te trappen.

Hint: Als een voordeelurenkaart opeens 2,50 per jaar extra gaat kosten (de administratiekosten voor het restitueren van saldo), dan is dat een prijsstijging van het product van 5%, die zonder overleg of goedkeuring wordt doorgedrukt door een organisatie die er niet in slaagt de OV-chipkaart op een doordachte manier te implementeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Dido op 30-12-2009 00:32 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:30:
[...]

Ik heb even zitten overwegen om uit te gaan leggen waarom die vergelijking kant noch wal raakt.
Maar toen bedacht ik me dat ik wat beters te doen had dan een open deur in te trappen.
Doe een poging? :) Iets met kosten voor 't fabriceren enzo? Zoveel kost een rijbewijs-pasje nou ook weer niet. OK, het moet ergens centraal gemaakt worden en blabla, maar van al die leges worden ook andere dingen binnen het gemeente-gedoe betaald. Zo zou 't ook wel met de OV-chipkaart zijn. Sure, dat pasje zelf kost geen 7,50 en de administratiekosten ook niet, maar om het budget sluitend te maken is 't wellicht wel handig.

[ Voor 38% gewijzigd door Osiris op 30-12-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Zie m'n edit.

Daarnaast is een paspoort of ID-kaart een wettelijk verplicht document. Dat het geld kost ben ik ook niet blij mee (in feite valt dat onder een discussie over belastingen), maar een wettelijk verplichte kostenpost is iets dat niet vergelijkbaar is met een stilzwijgende kostenverhoging van 5% (als het daarbij blijft) voor een consumentenproduct.
Een rijbewijs valt in principe in dezelfde categorie - je bent wettelijk verplicht dat ding te hebben als je een motorvoertuig wilt besturen.

Voor zowel een paspoort als een rijbewijs is het van belang dat geregeld gecontroleerd wordt of de houder nog wel daadwerkelijk de persoon is aan wie het verstrekt wordt, terwijl een reisproduct en de daaruit voortvloeiende rechten, hoewel "persoonlijk", op geen enkele manier gelinkt zijn aan een persoon. Je hoeft er niets voor te kunnen (zoals met een rijbewijs), het bewijst op geen enkele manier je identiteit (zoals een paspoort). Het enige waar het om gaat is dat persoon X betaalt voor het product; vervolgens kan persoon Y er gebruik van maken. Normaliter zijn persoon X en Y dezelfden, maar dat is in het geval van een reisproduct niet relevant.

Dat een persoons- of capaciteitsgebonden bewijs (paspoort resp. rijbewijs) regelmatig vernieuwd moet worden is begrijpelijk, en dat dat geld kost ook. Als een chipkaart op delzelfde manier vervangen zou moeten worden zou er echt niet geklaagd worden. Maar als er om onduidelijke redenen een arbitraire geldigheid aan dat ding gehangen wordt dan is dat niets anders dan geldklopperij.

nav Jouw edit: het gaat niet om die kosten an sich. Het gaat erom dat die kosten technisch helemaal niet gemaakt hoeven te worden, maar dat NS ervoor gekozen heeft die kosten te maken terwijl het aan alle kanten indruist tegen het idee van een universeel vervoersbewijs. Ik mag straks gaan betalen om mijn saldo (dat ik voornamelijk bij de RET gebruik) over te laten zetten naar een nieuw stuk plastic omdat de NS hun reisproduct niet kan vernieuwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dido op 30-12-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dat van die 2,50 vind ik ook belachelijk. Maar op IRC werd alsnog geopperd dat ook bij een OV-chipkaart je het geregeld wil laten rouleren d.m.v. geldigheden om fraude en fakes er tussenuit te halen oid. Ik ben d'r verder niet op ingegaan, maar dat er kosten bij een nieuwe kaart berekend worden is ergens ook niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Rouleren is een ding. Snap ik. Maar ieder jaar een nieuwe :?
En dan nog, dan hang je een geldigheidsdatum aan de kaart, maar NS hangt het aan het reisproduct - dat ze nog steeds verdommen te laden op elke andere chipkaart (zogenaamd omdat dat niet mogelijk is. De laatste NS-er die me dat verteld heeft heb ik gecondoleerd met zijn naiviteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Voordeelurenpassen weet ik niet, maar een reguliere OV-Chipkaart is 5 jaar geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Osiris schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:55:
Voordeelurenpassen weet ik niet, maar een reguliere OV-Chipkaart is 5 jaar geldig.
Klopt. Maar NS wil het nieuwe reisproduct (dat 1 jaar geldig is) dus graag op een nieuw stuk plastic zetten. Hun stuk plastic, wel te verstaan (ik heb daarom nog een in onbruik geraakte persoonlijke RET-chipkaart liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dido schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:01:
[...]

Klopt. Maar NS wil het nieuwe reisproduct (dat 1 jaar geldig is) dus graag op een nieuw stuk plastic zetten. Hun stuk plastic, wel te verstaan (ik heb daarom nog een in onbruik geraakte persoonlijke RET-chipkaart liggen).
Niet meer, je krijgt vanaf volgend jaar geen nieuwe stukken plastic meer van NS. En waar hebben we 't trouwens over-- de persoonlijke kaarten bij NS zijn juist gratis. Dwz, je krijgt ze bij een ander abonnement en volgens mij zijn die niet opeens €7.50 duurder geworden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

CyBeR schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:05:
Niet meer, je krijgt vanaf volgend jaar geen nieuwe stukken plastic meer van NS. En waar hebben we 't trouwens over-- de persoonlijke kaarten bij NS zijn juist gratis. Dwz, je krijgt ze bij een ander abonnement en volgens mij zijn die niet opeens €7.50 duurder geworden.
Vanaf volgend jaar? Mooi. Zal tijd worden, want dat is al jaren "technisch onmogelijk" geweest.
En nee, ik heb geen 7,50 betaald om mijn RET kaart door hun plastic te laten vervangen (zou ook godgeklaagd zijn), maar het reistegoed overzetten (of het oude restitueren) zou in zo'n geval toch ook geen geld mogen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 08:24

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

€7,50 / 5 = €1,50 per jaar. Wat kost het per jaar om een bankpas te mogen gebruiken.
Daar en tegen kan je de chipknip zonder kosten weer terug storten naar je rekening.
Dat laatste zou ook moeten kunnen met de persoonlijke ovck met auto saldo opladen.
De tegenrekening is dan toch bekend.
Ook het stoppen van het auto opladen moet op die manier kunnen gebeuren.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dido schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:09:
[...]

Vanaf volgend jaar? Mooi. Zal tijd worden, want dat is al jaren "technisch onmogelijk" geweest.
Nou ja, vanaf de VDU's voor volgend jaar dus feitelijk vanaf begin deze maand ofzo. Als ik 't niet mis heb kan ik mijn VDU voor volgend jaar al bij een automaat ophalen.
En nee, ik heb geen 7,50 betaald om mijn RET kaart door hun plastic te laten vervangen (zou ook godgeklaagd zijn), maar het reistegoed overzetten (of het oude restitueren) zou in zo'n geval toch ook geen geld mogen kosten?
Aan de ene kant niet, aan de andere kant wel. Zolang dat door een persoon gedaan wordt kost 't geld om te doen. Maar IMO moet zoiets via de automaat kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 30-12-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:39
Het kost inderdaad geld om de bewerking uittevoeren, maar de bewerking is niet het product wat ik koop. Het product wat ik koop moet mij slecht op een manier overhandigt worden, en als de verkoper kiest voor een voor hem dure methode wens ik niet op die kosten getrakteerd te worden.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FalskDansker schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:32:
[...]

Dat lijkt me ook niet zo gek. Toen ik het eergisteren probeerde, stond er nog niks klaar :p.
Je haalt de woorden uit m'n mond... bij wijze van.
Fijne journalistiek... althans, van "een woordvoerster van OV-Chipkaart BV"...

Verwijderd

Vandaag mijn OV chipkaart gekregen en gelijk even naar het station om een OV studentenproduct op te halen, bij zo een gele NS kaartjes automaat. Dat er nog geen product kon worden geladen, ok. Lees net dat het voor mij pas in januari mogelijk zal zijn.

Maar toen drukte ik op 'Toon Reishistorie' en tot mijn verbazing zag ik dat er op 18 december om 16:59 het e.e.a. op mijn kaart geladen werd. Ook stond 'Conexxion' erbij. Is dit normaal of is hier sprake van fraude?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Afaik kun je je OV studentenproduct niet bij NS kaartautomaten ophalen, dus ook na 1 januari gaat dat niet werken. Je moet naar zo'n andere automaat, die van de chipkaart-organisatie zelf is.

Wat betreft de "fraude": het zou fraude kunnen zijn, maar dan moet je eerst wel precies weten wat er nou gebeurd is: registreer je kaart eens op www.ov-chipkaart.nl, dan hoef je niet naar een automaat om het te bekijken.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Gisteren mijn reisproducten opgehaald, hoewel ik pas (volgens studenten-ovchipkaart) vanaf 16 januari terecht kan. Opgehaald bij een automaat bij de lokale AH. Gelijk ook automatisch opladen geactiveerd voor de weekenden en na 1 april.

Wat ik mij wel afvraag,
Mijn recht op studiefinanciering eindigt per 1 april 2010 stopgezet omdat ik geen OV meer nodig heb (Stage ligt op fietsafstand en ik wil overhouden voor mijn MSc.). Wordt mijn reisproduct dan automatisch gestopt, of dien ik bij het postkantoor een nieuwe te halen, heb van de NS inmiddels ook een voordeeluren + chipkaart gekregen, dus ik ben benieuwd.

• Osiris
  • Niet online
Ik liep gisteren ff langs de AH 2 Go op Utrecht CS en volgens een medewerker was er een landelijke storing ofzo en hadden ze, vanwege die storing het apparaat ook uit de winkel gehaald. :X

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:48:
Ik liep gisteren ff langs de AH 2 Go op Utrecht CS en volgens een medewerker was er een landelijke storing ofzo en hadden ze, vanwege die storing het apparaat ook uit de winkel gehaald. :X
Ik heb mijn kaart geactiveerd om 14:30, dus geen problemen

@Fraude,
Mijn OV kaart is geladen (volgens de automaat) ergens midden december. AFAIK is dit de periode dat mijn kaart is geactiveerd, bij mij stond er ook een vreemde datum en tijd maar geen vervoerder. Ik vermoed dat dit dus idd de activering van mijn studentenabbo is.

Verwijderd

Moartn schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:17:
Afaik kun je je OV studentenproduct niet bij NS kaartautomaten ophalen, dus ook na 1 januari gaat dat niet werken. Je moet naar zo'n andere automaat, die van de chipkaart-organisatie zelf is.

Wat betreft de "fraude": het zou fraude kunnen zijn, maar dan moet je eerst wel precies weten wat er nou gebeurd is: registreer je kaart eens op www.ov-chipkaart.nl, dan hoef je niet naar een automaat om het te bekijken.
Ik moet eerst mijn toestemming aan TLS geven om mijn gegevens te kunnen verzamelen waarna ik mijn reis historie online kan bekijken. Dit is nergens voor nodig omdat ik die reis historie ook gewoon op een NS automaat kan bekijken.

En het lijkt mij wel fraude, iemand heeft 18 december mijn kaart gebruikt om te reizen...

EDIT:

Wat ik vergeten te vertellen ben is, gisteren toen ik mijn product op de kaart wilde laden, bij zo een kleine OV automaat (geen kaartjes automaat), bij het plaatsen van de kaart tegen de lezer, kreeg ik telkens op scherm te zien dat mijn kaart niet geldig is. Dat is vreemd want ik heb het gisteren pas ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 13:04 ]

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:42:
[...]

:?

Je bedoelt het bedrag dat je betaalt voor een kaart? Dat is ook niet om de productiekosten te dekken maar om te zorgen dat je er negatief op kunt staan.

Ik heb 't al eerder aangehaald, maar bijvoorbeeld in Boston krijg je de kaart (Charliecard) gratis maar kun je niet als je er nog $1 op hebt staan een ritje maken, omdat je dan onder de $0 uit zou komen.
Dus je hoeft voor de vervangende kaart geen 7,50 euro te betalen? Je hebt immers al betaald om "negatief te kunnen staan" op je eerste kaart. (Wat op mij overkomt als een nogal "gezocht" argument om extra te kunnen innen.) Of krijg je het bedrag, wat bestemd is om "negatief te kunnen staan" weer terug als je kaart verlopen is en het saldo niet negatief is?

Ik heb ondertussen nog steeds geen gebruik gemaakt van de chipkaart. Ik zou hem inmiddels al een paar weken kunnen gebruiken in de tram in Utrecht, maar Connexxion houdt zijn kaken stijf op elkaar over de ritprijzen. De rekenmodule op 9292ov.nl laat het tramvervoer van Connexxion ook niet zien. Als ze me kunnen vertellen wat het gaat kosten, wil ik het best eens proberen..... maar zelfs dat lijkt niet te lukken.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:52
"Op dat moment verandert het hele systeem. Dan verdwijnt de papieren ov-studentenkaart en zal alleen nog met de studenten-ov-chipkaart gereisd kunnen worden. Die wordt automatisch geblokkeerd zodra een student zijn studiefinanciering stopzet bij de IB-Groep en dus geen recht meer heeft op zijn studentenreisproduct."
Dit stukje staat in dit nieuwsbericht. Iemand een idee of dit klopt.

Ik wilde vandaag mijn reisrecht van mijn studenten ov halen, maar dat is niet gelukt.

Sowieso schrijf je zo!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 20:49
Je kan je reisproduct nog niet ophalen. De abonnementen worden gefaseerd afgegeven (voor data, zie www.studentenov-chipkaart.nl) per (blokken van) achternaam.

Morgen, 01-01, zul je voor de NS dus nog een papieren kaartje moeten halen (hetzij met 40% korting, je hebt immers korting op feestdagen) en voor andere maatschappijen kan je wel saldo op je kaart laden.

--edit: slorry, ik lees verkeerd. Ik neem eigenlijk aan dat je dat nog niet kan, of dat alleen de vervoersmaatschappijen dit kunnen (het verwijderen van je reisrecht van de studenten ov-chipkaart, dat bedoel je?)

[ Voor 22% gewijzigd door MrNGm op 31-12-2009 16:04 ]

• nadroJ
Jup, het verwijderen van mn reisrecht. Blijkbaar kan het wel bij een NS balie. Daar ga ik maandag maar even langs en dan probeer ik vooraf even te kijken of ik nog met het gratis studenten reisproduct kan reizen.

Andere vraag.

Ik heb een OV chipkaart van NS waar een voordeelurenabonnement op staat. Ik zag vandaag dat er -4 euro opstaat. Dit vind ik heel vreemd, aangezien ik deze chipkaart niet gebruik om in- en uit te checken. Het blijkt dus dat ik ben ingecheckt bij de GVB (tram) afgelopen dinsdag en niet ben uitgecheckt. Ik heb denk ik per ongeluk zowel het hoesje van mijn studenten OV chipkaart als het hoesje van mijn NS OV chipkaart langs de lezer heb gehouden. Kan ik deze 4 euro nog ergens terug halen?

Sowieso schrijf je zo!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ja, dat kan door dit formulier in te vullen.

We are shaping the future

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:59:
[...]

Dus je hoeft voor de vervangende kaart geen 7,50 euro te betalen?
Bij je abonnement is 'ie gratis had ik toch al gezegd? Alleen als je een losse aanvraagt kost dat €7.50.

• nadroJ
Super. Thanks!

Sowieso schrijf je zo!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
*eindelijk* mijn OV-chipkaart binnen. Nouja, eigenlijk mijn NS-voordeelurenkaart.
Deze gaat pas op 5 januari in, maar kan ik voor die tijd de chipkaart al gebruiken of is dat ook pas vanaf de 5e als het voordeelurenabo ingaat?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als chipkaart met saldo kun je 'm direct gebruiken.

• anandus
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:35:
Als chipkaart met saldo kun je 'm direct gebruiken.
Mijn buskaart is net op, dus het komt goed uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Blijkbaar zijn feestdagen te moeilijk voor mijn OV-chipkaart-studenten-reisproduct: er werd vandaag in de bus het volledige tarief afgeschreven ipv het kortingstarief. Hopelijk hebben ze dat in het 'echte' reisproduct gefixt. Maandag maar eens klagen bij de HTM-balie, hoewel het de 50 cent eigenlijk niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de poortjes op stations open gaan met het tijdelijk OV studenten product? Gisteren was dat niet het geval namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De adresvinder doet het niet meer volgens mij:
http://www.ov-chipkaart.n...ooraenpkaart/adresvinder/

Zowel in Chrome als in IE niet.

"Er zijn geen locaties gevonden bij dit adres."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Mijn eerste ervaring met de OV-chipkaart was vandaag. En volgens die mevrouw achter de infobalie werken de poortjes op Leiden CS pas vanaf 4 januari. Dat had ze de eerste (van de vier) keer wel kunnen zeggen toen ik bij haar stond. Maar goed, ik ben eruit gekomen. :/

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Cheesy schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:47:

Dit staat er (inmiddels?) ook bij:
Vanwege een groot aantal bezoekers op de website kan het zijn dat u geen resultaten te zien krijgt. Klik dan hier om gebruik te maken van onze Google Map met alle oplaad- en ophaalautomaten in Nederland.
Maar de Google Maps unit is niet helemaal up to date zo te zien: in Groningen staat alleen de NS erop, terwijl er inmiddels toch op diverse andere plekken zo'n automaat staat. De normale zoekfunctie geeft die wel gewoon goed weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Moartn op 01-01-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:47:

Als je leest:
Vanwege een groot aantal bezoekers op de website kan het zijn dat u geen resultaten te zien krijgt. Klik dan hier om gebruik te maken van onze Google Map met alle oplaad- en ophaalautomaten in Nederland.
hier kan je de oplaadpunten vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
* Osiris vindt 't allemaal maar vreemd...

Paar dagen geleden stond er een "vrij reizen weekend" en "korting weekend" op t/m 31-12-2009, aldus een NS-automaat. NS-incheck-automaten slikten m'n studenten-OV-chipkaart nooit geloof ik, ook niet bij vrij reizen. Rood knipperend geval enzo.

Nu ben ik vanavond eventjes langs zo'n geel apparaat gelopen, ik zag hem toch. Dus ik steek 'em erin, ik druk op Bestelling ophalen en hij vraagt me of ik wederom een weekend-OV wil hebben. Dus ik zeg ja en voila, het was gebeurd. (Compleet nutteloos bonnetje kreeg ik overigens.. Ik dacht, staat vast wel op wát ik nu heb gekregen, maar nee hoor, "2 reisproducten toegevoegd" ofzo.)

Afijn, ik inchecken en jepz, w00t, "Goede reis" en "Student weekend" (ofzo). En weer uitchecken in Utrecht. Ging ook prima.

Ik weer naar zo'n NS-automaat om te kijken wat ik nou dan op m'n kaart heb staan:

Studenten weekend geldig t/m 31-12-2012 (huh? 2012?)
Studenten korting weekend, idem geldig tot 2012?
En tweemaal een "Ander reisproduct".

WTF?

Dat andere reisproduct heb ik nog nooit gezien. En hoezo zo "vaag"?

Oh en OV-Chipkaart.nl geeft aan:

ProductStatusPrijs €
Studenten OV-chipkaart weekend€ 0,00
Studentenkaart korting weekend€ 0,00
Totaal 2

Okéé.. En de geldigheid daarvan pretty please? Dat weet die NS-automaat wel en jullie niet? Ennuh, hoezo staan er op mijn kaart volgens die NS-dingen nóg twee vrij onbekende dingen en waarom weten jullie die ook niet?

* Osiris vindt 't maar een rommelig gezeik..

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 01-01-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Tuurlijk is het die 50 cent waard. Ze moeten het gewoon goed doen! Jij bent de dupe hoor...

--Edit, was een reactie op:
ValHallASW schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:23:
Blijkbaar zijn feestdagen te moeilijk voor mijn OV-chipkaart-studenten-reisproduct: er werd vandaag in de bus het volledige tarief afgeschreven ipv het kortingstarief. Hopelijk hebben ze dat in het 'echte' reisproduct gefixt. Maandag maar eens klagen bij de HTM-balie, hoewel het de 50 cent eigenlijk niet waard is.

[ Voor 71% gewijzigd door MrNGm op 01-01-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Osiris, uh... Chipkaart voor het weekend en korting in het weekend? Ik maak hieruit op je dat je vrij reizen in het weekend hebt gekozen?

Waarom heb je dan geen korting voor de week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
MrNGm schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:07:
Osiris, uh... Chipkaart voor het weekend en korting in het weekend? Ik maak hieruit op je dat je vrij reizen in het weekend hebt gekozen?

Waarom heb je dan geen korting voor de week?
Ik neem aan dat ze bedoelen "Korting behorende bij een weekend-OV-kaart". Maar inderdaad, duidelijk is anders, maar ik had ook niet anders verwacht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:53:
[...]
Als je leest:

[...]
Je hebt er veel meer, die kaart is verouderd. Uitgebreidere kaart: hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:37

The Legend

*Plop*

Ik heb al ongeveer een jaar een studenten OV-chipkaart maar nog nooit kunnen gebruiken. In Oktober 2009 moest ik mijn OV inleveren, heb toen gevraagd wat ik met de chipkaart moest doen. De NS wist dat eerst niet goed maar later kreeg ik te horen dat ik naar een servicebalie moest om het gratis-reisproduct er van af te laten halen.

Inmiddels heb ik een voordeelurenabonnement per 8-1-2010 waar ik een nieuwe chipkaart bij heb ontvangen (handig?). Als ik echter op ov-chipkaart.nl kijk dan zie ik mijn studenten-ov-chipkaart ook nog staan :? (naast m'n voordeeluren kaart waar nog geen reisproduct bij staat, dat zal wel na 8-1-2010 komen denk ik..?)

code:
1
2
Studenten OV-chipkaart week  € 0,00 
Studentenkaart korting week € 0,00

Zou dat betekenen dat ik nog met m'n oude OV-chipkaart gratis kan reizen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 01-01-2010 23:26 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Als dat zo is, dan zou dat ook betekenen dat je 68 euro per halve maand dat je onterecht nog kon reizen moet dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:37

The Legend

*Plop*

Ik ben dus wel netjes naar zo'n balie geweest waar een NS mevrouw druk is geweest om dat reisproduct van die kaart te halen he :p

Najah, ben benieuwd wat het wordt de 1e keer met zo'n chipkaart. Morgen maar eens kijken of ik al geld op m'n nieuwe kaart kan zetten.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Osiris schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:36:
Als dat zo is, dan zou dat ook betekenen dat je 68 euro per halve maand dat je onterecht nog kon reizen moet dokken.
Eigenlijk is 136 euro per maand , met een opzich mogelijkheid per 2 weken, helemaal niet zo veel geld voor een volledige ov jaarkaart. Dat is 1632 per jaar. Een gewone OV jaarkaart is duurder...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Jammer alleen dat een studenten-OV-kaart verre van "volledig" is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 11:56

CoolGamer

What is it? Dragons?

[...]
Als je leest:

[...]
Klopt alleen geen bal van dat plaatje buiten de grote steden. Op deze staan er een paar meer: http://maps.google.com/ma...spn=0.942442,2.471924&z=9

Het is allemaal wel onduidelijk vind ik.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:55:
Jammer alleen dat een studenten-OV-kaart verre van "volledig" is ;)
Je mag er in het weekend niet mee reizen als je een weekkaart hebt. Ik denk dat er veel mensen zijn die dat bedrag neer willen leggen voor zo'n kaart hoor. Ik heb 't ook gedaan drie maandjes ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheCoolGamer schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:58:
[...]

Klopt alleen geen bal van dat plaatje buiten de grote steden. Op deze staan er een paar meer: http://maps.google.com/ma...spn=0.942442,2.471924&z=9

Het is allemaal wel onduidelijk vind ik.
Hoe zit het eigenlijk met de verspreiding?
Zo'n oplaadpunt is toch op elk* NS station, GWK, Albert Heijn, Bruna, Primera of Videoland te vinden**, of moet er nog uitgerold worden?

* Of hangt het gewoon van de lokale franchise af?
** Zijn er meer ketens die oplaadpunten aanbieden?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 02-01-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

anandus schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:06:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met de verspreiding?
Zo'n oplaadpunt is toch op elk* NS station, GWK, Albert Heijn, Bruna, Primera of Videoland te vinden**, of moet er nog uitgerold worden?

* Of hangt het gewoon van de lokale franchise af?
** Zijn er meer ketens die oplaadpunten aanbieden?
C1000 bij in de buurt. Maar Albert Heijn & Primera bijvoorbeeld (nog) niet. Zal wel afhankelijk zijn per vestiging ofzo.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:00:
[...]

Je mag er in het weekend niet mee reizen als je een weekkaart hebt. Ik denk dat er veel mensen zijn die dat bedrag neer willen leggen voor zo'n kaart hoor. Ik heb 't ook gedaan drie maandjes ofzo :P
Snap ik, maar je moet 't niet gaan vergelijken met een normale jaarkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:42:
[...]

Snap ik, maar je moet 't niet gaan vergelijken met een normale jaarkaart.
Doe ik ook niet. Ik corrigeer ook iedereen die 't zo noemt :P Maar de prijs is een stuk lager dan een echte jaarkaart dus in dat opzicht gaat de vergelijking wel op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:47:
[...]

Doe ik ook niet. Ik corrigeer ook iedereen die 't zo noemt :P Maar de prijs is een stuk lager dan een echte jaarkaart dus in dat opzicht gaat de vergelijking wel op hoor.
Als je het zo kort door de bocht vergelijkt, dan zeg je dat een Fiat Panda voor weinig geld een betere keus is dan een Bentley, want de Panda is goedkoper.

Wat natuurlijk beetje onzinnig is, aangezien je verder geen "doel"/mogelijkheden in de vergelijking trekt. Een enkeltje is nog veel goedkoper dan een OV-studenten-kaart, maarja, daar kun je vervolgens ook weer veel minder mee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 02:27
Wat een gedoe is dat om die ov-chipkaart voor studenten te activeren. Ben vanmiddag een hele zooi supermarkten hier in enschede af geweest, maar nergens was ie te activeren. Of het apparaat was stuk, of hij gaf aan dat er geen producten op te halen waren.
Hoe ingewikkeld willen ze het maken om ff simpel met de trein te gaan?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok ik snap er nu geen zak meer van. Ik had een week-OV, maar nu heb ik geen brief gekregen voor een nieuw. Is mijn OV-chipkaart nu mijn normale week-OV of zie ik dat verkeerd?
En moet dat ding nog geactiveerd worden?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Atlas schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:27:
Ok ik snap er nu geen zak meer van. Ik had een week-OV, maar nu heb ik geen brief gekregen voor een nieuw. Is mijn OV-chipkaart nu mijn normale week-OV of zie ik dat verkeerd?
En moet dat ding nog geactiveerd worden?
Je moet hem nog activeren ja, en dan maak je de keus of je week of weekend-ov wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Moartn schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:35:
[...]

Je moet hem nog activeren ja, en dan maak je de keus of je week of weekend-ov wilt.
Waar en hoe activeer ik dat ding?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik ben mijn oude ov kaart kwijt en mijn Ov-chip kaart (die ik al bijna een jaar had liggen) ook.. Word leuk maandag. Snel maar naar OVchiplijn bellen en een weekje thuisblijven :? Ga natuurlijk niet de hele week op treinkaartjes heen en weer.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Murcielago schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:22:
Heel, ze willen namelijk helemaal niet dat je met de trein gaat, dat kost ze alleen maar geld.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Collaborator schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:39:
Ik ben mijn oude ov kaart kwijt en mijn Ov-chip kaart (die ik al bijna een jaar had liggen) ook.. Word leuk maandag. Snel maar naar OVchiplijn bellen en een weekje thuisblijven :? Ga natuurlijk niet de hele week op treinkaartjes heen en weer.
Is dat anders dan voor de OV-chip kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heb vandaag ook geprobeerd om mijn studenten "reisproduct" op mijn kaart te zetten, maar hij bleef hangen op "Ophalen bestellingen". Volgende week nog maar eens proberen dan. :|

Gelukkig kan je de eerste maand zonder te activeren de kaart gebruiken.
Atlas schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:36:
[...]
Waar en hoe activeer ik dat ding?
Waar: http://maps.google.com/ma...spn=0.942442,2.471924&z=9
Hoe: http://www.studentenov-chipkaart.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Murcielago schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:22:
Wat een gedoe is dat om die ov-chipkaart voor studenten te activeren. Ben vanmiddag een hele zooi supermarkten hier in enschede af geweest, maar nergens was ie te activeren. Of het apparaat was stuk, of hij gaf aan dat er geen producten op te halen waren.
Lijkt haast mijn ervaring wel...

Bij de C1000 was hij buiten gebruik, NS-station had geen ophaalautomaat, eerste primera was buiten gebruik, tweede primera gaf aan dat er niets op te halen was (kon pas vanaf 4/1 volgens mevrouw), bij de AH kon ik alleen de kaart van mijn broertje laden, mijn eigen kaart gaf aan dat er geen producten waren om te laden.

Kaart van m'n broertje dus wel geladen, maar als ik de kaart nu lees bij een NS-automaat staan er de twee producten die er al opstonden en 4 keer "Overig ov-product". 8)7

Ik zal het maandag nog wel eens op het station bij AHtoGo proberen... Wat een gezeur eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Cadezo schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:08:
[...]

Lijkt haast mijn ervaring wel...

Bij de C1000 was hij buiten gebruik, NS-station had geen ophaalautomaat, eerste primera was buiten gebruik, tweede primera gaf aan dat er niets op te halen was (kon pas vanaf 4/1 volgens mevrouw), bij de AH kon ik alleen de kaart van mijn broertje laden, mijn eigen kaart gaf aan dat er geen producten waren om te laden.

Kaart van m'n broertje dus wel geladen, maar als ik de kaart nu lees bij een NS-automaat staan er de twee producten die er al opstonden en 4 keer "Overig ov-product". 8)7

Ik zal het maandag nog wel eens op het station bij AHtoGo proberen... Wat een gezeur eigenlijk :X
Was dat in Delft?
Scheelt me weer zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 15:57
Nou morgen de grote dag. Gelukkig kan ik het tot zondag nog uitzingen om het zonder chipkaart te doen.

Wat ik op OV studentenkaart site lees:
Trein
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in en uit te checken. Bij controle toon je de conducteur jouw Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren koop je daarbij een papieren kortingskaartje.
Maar kan ik die zondag dus gewoon mijn pasje mee nemen en braaf in de trein zitten? Ook ik krijg namelijk noch week noch weekend op mijn chipkaart geladen.

Verder vraag ik me af hoe ik reisgenoten korting kan geven? Het is hier al in een post voorbij gekomen, maar nog geen helder antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Atlas schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:10:
[...]
Was dat in Delft?
Scheelt me weer zoeken :P
Dat was niet in Delft... had het in Harderwijk (Gld) geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

significant schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:18:
Nou morgen de grote dag. Gelukkig kan ik het tot zondag nog uitzingen om het zonder chipkaart te doen.

Wat ik op OV studentenkaart site lees:

[...]

Maar kan ik die zondag dus gewoon mijn pasje mee nemen en braaf in de trein zitten? Ook ik krijg namelijk noch week noch weekend op mijn chipkaart geladen.

Verder vraag ik me af hoe ik reisgenoten korting kan geven? Het is hier al in een post voorbij gekomen, maar nog geen helder antwoord gevonden.
De conducteur kan je kaart wel uitlezen en dan kan 'ie zien dat er geen weekendstudentenkaart op staat, en als je dan geen kaartje hebt krijg je rustig een kaartje met 35 euro boete aangesmeerd.

Reisgenoten met korting kopen een papieren kaartje. Jouw kaart geeft hen recht tot korting.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 02-01-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Op Fok! staat echter dat de papieren OV-kaart nog een maand geldig is en dat dit ook is aangegeven op sommige stations. Zelf ben ik dit echter nog niet tegen gekomen en volgens de AH is het ophalen van mijn bestelling gelukt, dus ik ben benieuwd wat ik maandag ga meemaken.
http://forum.fok.nl/topic/1388790

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CyBeR schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:29:
[...]

De conducteur kan je kaart wel uitlezen en dan kan 'ie zien dat er geen weekendstudentenkaart op staat, en als je dan geen kaartje hebt krijg je rustig een kaartje met 35 euro boete aangesmeerd.
Zou de NS dit echt zo streng hanteren? Of zouden ze gewoon een inschatting maken of iemand student is of niet en aan de hand daarvan een boete uitschrijven?

NS weet ook echt wel van de problemen af lijkt me.

Theoretisch zouden ze boetes kunnen uitdelen en zouden de studenten kaartjes moeten kopen ( die ze naderhand weer bij IBG-groep zouden kunnen proberen terug te vorderen ), maar praktisch gok ik dat veel conducteurs het iets makkelijker bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
[...]
Als je leest:

[...]
Als je doorhebt dat er eerst een storing moet zijn voor er een mededeling plaats kan vinden daarover:
kan je dan indenken dat het er nog niet stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gomez12 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:56:
Zou de NS dit echt zo streng hanteren? Of zouden ze gewoon een inschatting maken of iemand student is of niet en aan de hand daarvan een boete uitschrijven?
Er staat al een tijdelijke abonnement op je ov-chipkaart. Dat kan de NS uitlezen. Je moet alleen wel voor 31 januari je nieuwe abonnement ophalen; daarna is je tijdelijke abonnement niet meer geldig
waarbij ik niet weet hoe ze dat gaan implementeren. krijgen alle lezers een expliciete blacklist waar die tijdelijke abonnementen opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

ValHallASW schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:44:
[...]

Er staat al een tijdelijke abonnement op je ov-chipkaart. Dat kan de NS uitlezen. Je moet alleen wel voor 31 januari je nieuwe abonnement ophalen; daarna is je tijdelijke abonnement niet meer geldig
waarbij ik niet weet hoe ze dat gaan implementeren. krijgen alle lezers een expliciete blacklist waar die tijdelijke abonnementen opstaan?
Een "product" op je OV-chipkaart heeft een einddatum. Het product "tijdelijke OV-studenten chipkaart" (of hoe het ook maar heet), heeft een einddatum van 31-01-2010, en daarna accepteren de lezers hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Moartn schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:55:
[...]

Een "product" op je OV-chipkaart heeft een einddatum. Het product "tijdelijke OV-studenten chipkaart" (of hoe het ook maar heet), heeft een einddatum van 31-01-2010, en daarna accepteren de lezers hem niet meer.
Nou, ik heb dus nog nooit iets "tijdelijks" gezien. Ik heb nu wel vier producten dr op staan, waarvan ééntje (volgens mij m'n originele 'abo' uit 2009) geldig tot 31-12-2012 8)7

Oh en toen ik eens een uitdraai van m'n OV-chipkaart maakte, van het moment dat ie gemaakt was tot het laatste gebeuren, "mist" er 1,52 euro van m'n kaart.

Ik had er 20 euro opgezet, er staat nu nog 17,28 op en volgens de uitdraai is er éénmaal 35 cent afgegaan en éénmaal 85 cent. Okéé, en waar is de rest heen? Volgens mij heb ik wel eens voor 72 cent gereist en dan blijft er het mooie ronde bedrag van 80 cent over, wat ik volgens mij óók wel eens gereist heb, dus in dat opzichte is er niets mis mee... Maar waarom staan die niet op m'n kaart? :X

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 02-01-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je kaart kan maar 12 transacties opslaan, wat neerkomt op 6 reizen. Echter: handelingen met je kaart (zoals het laden van een product) tellen ook als een transactie. Je kunt beter www.ov-chipkaart.nl raadplegen voor dit soort informatie, die hebben als het goed is een volledigere lijst dan de 12 meest recente transacties op je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Die van OV-chipkaart.nl is leeg :')

En ik weet het, max 12 transacties. Maar ik neem aan je 12 meest recente transacties, right? En tóch staat als éérste transactie het "aanmaken" van m'n kaart (een 'saldo'-handeling zonder saldo toen ik de kaart nog helemaal niet had in februari 2009) en als tweede staat het opladen met 20 euro. En tussen die transacties en m'n meest recente staan dus slechts twéé betaalde reizen, één van 35 cent en één van 85 cent. De andere twee zijn "verdwenen".

Besides:
Hieronder vindt u alle transacties vanaf het moment waarop Trans Link Systems B.V. (TLS) toestemming heeft gekregen om uw transacties weer te geven. Transacties verschijnen met een maximale vertraging van 7 kalenderdagen en er worden maximaal 18 maanden weergegeven.
Dat heb ik een tijdje geleden wel gedaan, maar staan dus die andere transacties niet meer tussen, want die waren ervoor. So much voor 'vollediger'.

Overigens staat daar ook mijn saldo al tijden op 0,00 euro. Terwijl die 20 pleuro er in november vorig jaar opgezet is. :D "** Het saldo dat u ziet, kan afwijken van de werkelijke waarde", ja, fijn, maar waarom? Ik snap dat het wellicht ff-tjes duurt voordat het centrale systeem "geupdate" is met alle lokale transacties, maar het staat nu al 2 maand op 0,00...

Echt... Wat een enorm brak kutsysteem is het.

[ Voor 47% gewijzigd door Osiris op 02-01-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:14:
Die van OV-chipkaart.nl is leeg :')

En ik weet het, max 12 transacties. Maar ik neem aan je 12 meest recente transacties, right? En tóch staat als éérste transactie het "aanmaken" van m'n kaart (een 'saldo'-handeling zonder saldo toen ik de kaart nog helemaal niet had in februari 2009) en als tweede staat het opladen met 20 euro. En tussen die transacties en m'n meest recente staan dus slechts twéé betaalde reizen, één van 35 cent en één van 85 cent. De andere twee zijn "verdwenen".
't is niet 12 maar 10 + 2. Oplaadtransacties 2, reistransacties 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Why for the love of god en hoe weet je dat? :X

Nou ja, klopt alsnog niet.

Ik heb, van onderen naar boven op het bonnetje staan bij "type transactie":
  • Opladen (12-02-2009, Reisproduct: saldo)
  • Opladen (17-11-2009, Reisproduct: saldo; Bedrag: 20 euro)
  • Reizen overstap (Reisproduct: Studentenkaart weekend korting; Bedrag 4,00)
  • Reizen check uit (Bedrag: 0,35)
  • Reizen check in (Bedrag: 4,00)
  • Reizen check uit (Bedrag: 0,85)
  • Opladen (Reisproduct: Studentenweekendabonnement Korting)
  • Opladen (Reisproduct: Studentenweekendabonnement Vrij)
  • Reizen check in
  • Reizen check uit
  • Reizen check in
  • Reizen check uit
Blijkbaar dan 4 oplaad-transacties en 8 reis-transacties ofzo?

Dit is ook al zo "handig":
Stap 1: kies kaart en oplaadbedrag

U kunt ervoor kiezen om automatisch opladen op uw OV-chipkaart aan te vragen. Zodra uw saldo onder de € 5 komt, wordt het saldo automatisch verhoogd met een door u gekozen vast bedrag van € 10, € 20 of € 50. Het bedrag wordt afgeschreven van het door u opgegeven bankrekeningnummer.

Bepalen hoogte bedrag
U bepaalt zelf het bedrag waarmee uw persoonlijke OV-chipkaart automatisch opgeladen wordt. Wilt u er zeker van zijn dat u ook altijd voldoende saldo heeft om met de NS-trein te reizen? Stel dan minimaal de hoogte van het instaptarief in. Anders heeft u onvoldoende saldo om in te checken. Dus minimaal € 10 voor houders van de persoonlijke OV-chipkaart met een Voordeelurenabonnement of € 20 voor houders van een persoonlijke OV-chipkaart zonder Voordeelurenabonnement.
Ehm, mensen. Je hebt minimaal 20 euro nodig om bij de NS te reizen (of 10, maar gaat om het idee.) Als ik nou 20 euro heb. En ik reis een kort reisje van, laten we zeggen, 5 euro. Dan kom ik dus op 15 euro terecht.

Op dat moment kan ik én niet meer reizen (want < 20 euro) én gebeurt er geen ene flikker met m'n automagisch opladen, wánt ≥ 5 euro. Dus blijkbaar moet je per see reizen maken van meer dan 15 euro om het effectief te kunnen laten werken :D Want zoals ik dat daar zo lees én uit de keuzemogelijkheid haal ( Kies oplaadbedrag: *), kun je níet die 'trigger-grens' instellen... :X

Ook zo mooi van Mijn OV-chipkaart:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        <div>
            <h3>Automatisch opladen</h3>

<dl class="data">
            </dl>
            <span class="help">
                <a href="webwinkel/saldo/aanvragen/" target="_blank">
                    /teksten/moc/kaartgegevens/arllinkaanvragen
                </a>
            </span>
        </div>

:')

[ Voor 148% gewijzigd door Osiris op 02-01-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:22:
Why for the love of god en hoe weet je dat? :X

Nou ja, klopt alsnog niet.

Ik heb, van onderen naar boven op het bonnetje staan bij "type transactie":

[weg want ik krijg de quote niet meer goed :X]

Blijkbaar dan 4 oplaad-transacties en 8 reis-transacties ofzo?
Wat voor bonnetje is dat? Blijkbaar geldt wat ik zei alleen voor saldo opladen. Daarvan kan ik je namelijk vrij simpel het bewijs leveren :P
Dit is ook al zo "handig":

[...]

Ehm, mensen. Je hebt minimaal 20 euro nodig om bij de NS te reizen (of 10, maar gaat om het idee.) Als ik nou 20 euro heb. En ik reis een kort reisje van, laten we zeggen, 5 euro. Dan kom ik dus op 15 euro terecht.

Op dat moment kan ik én niet meer reizen (want < 20 euro) én gebeurt er geen ene flikker met m'n automagisch opladen, wánt ≥ 5 euro. Dus blijkbaar moet je per see reizen maken van meer dan 15 euro om het effectief te kunnen laten werken :D Want zoals ik dat daar zo lees én uit de keuzemogelijkheid haal ( Kies oplaadbedrag: *), kun je níet die 'trigger-grens' instellen... :X
Ik weet niet precies hoe dat zit bij niet-VDU-kaarten, maar voor mij met VDU is 't iig geen probleem omdat ik onder €10 nog in kan checken. En dan komt bij 't inchecken het saldo onder de €5 en wordt 'ie dus opgeladen.

Die trigger is overigens instelbaar, maar de vraag is of je een baliemedewerker kunt vinden die dat voor je in wil stellen. In ieder geval is er een invoerveldje voor in de software die GVB gebruikt.
Ook zo mooi van Mijn OV-chipkaart:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        <div>
            <h3>Automatisch opladen</h3>

<dl class="data">
            </dl>
            <span class="help">
                <a href="webwinkel/saldo/aanvragen/" target="_blank">
                    /teksten/moc/kaartgegevens/arllinkaanvragen
                </a>
            </span>
        </div>

:')
Ik snap t niet. Er is een tekstbugje en de wereld vergaat?

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 03-01-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:07:
[...]

Wat voor bonnetje is dat? Blijkbaar geldt wat ik zei alleen voor saldo opladen. Daarvan kan ik je namelijk vrij simpel het bewijs leveren :P
RET-automaat-uitdraai.
[...]

Ik weet niet precies hoe dat zit bij niet-VDU-kaarten, maar voor mij met VDU is 't iig geen probleem omdat ik onder €10 nog in kan checken. En dan komt bij 't inchecken het saldo onder de €5 en wordt 'ie dus opgeladen.
Aha, handig. Dus als ik bij de NS incheck met mijn 20-euro-houdende kaart, komt ie onder de 5 euro en pleurt ie er meteen weer extra op (bijv 20 euro, zoals aangeraden op die site, aangezien dat het minimum instaptarief is), ook al reis ik maar voor 3,40?

Maar dan nog, ga ik een aantal keer met de bus/tram/metro met -4,00 euro, dan kan ik dus alsnog na een tijdje niet meer inchecken bij de NS, ondanks automatisch opladen.
Die trigger is overigens instelbaar, maar de vraag is of je een baliemedewerker kunt vinden die dat voor je in wil stellen. In ieder geval is er een invoerveldje voor in de software die GVB gebruikt.
Op die "Mijn OV-Chipkaart" ziet het er iig niet naar uit. Althans, misschien dat je het bij Stap 2 in kunt stellen, maar dan zou het er wel bij staan bij de uitleg dunkt me?
[...]

Ik snap t niet. Er is een tekstbugje en de wereld vergaat?
Nee, dat niet, maar wel slordig. En ja, één slordigheidje maakt niet uit. Maar als je talloze kleine slordigheden bij elkaar optelt, dan is 't gewoon een grote prutserige bende. En ja, daar is dan zo'n template-bug ook een aandeel aan.

Oh, m'n sessie was blijkbaar verlopen. Maar toen werd ik simpelweg geredirect naar de home-page "www.ov-chipkaart.nl". Fijn dat ik ook ff een (fout)melding zie dát m'n sessie verlopen is ipv dat ik er zelf achter moet komen... Weer een klein doch belangrijk detail wat aandeel maakt aan het "wat een fucking prutserige klote-bende"-gevoel.

Ook belachelijk dat je dat automatisch opladen bij "kaartinformatie" moet zoeken en dat het nergens staat bij "kaartbeheer"...

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 03-01-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik had ook zo'n bugje gevonden in Mijn OV-chipkaart. Als ik naar Kaartinformatie ging, en vervolgens koos voor "Automatisch opladen wijzigen/beëindigen", kreeg ik in Firefox een foutmelding te zien dat de aangevraagde pagina via https:// bekeken moest worden en niet via http://, kennelijk een redirect die verkeerd ging.

Ik heb dit naar de klantenservice gemailed, duidelijk omschreven wat er fout ging en hoe te fixen, en ik kreeg een canned response terug waarin stond dat als ik automatisch opladen wil beëindigen, ik ook een formulier kon downloaden, uitprinten, en opsturen naar TLS.

Reply gestuurd dat dat níet de bedoeling was, maar dat dit een technisch dingetje is wat richting de websiteontwikkelaars moet. Dat is gebeurd, en inmiddels is het gefixt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:21:
[...]
Aha, handig. Dus als ik bij de NS incheck met mijn 20-euro-houdende kaart, komt ie onder de 5 euro en pleurt ie er meteen weer extra op (bijv 20 euro, zoals aangeraden op die site, aangezien dat het minimum instaptarief is), ook al reis ik maar voor 3,40?

Maar dan nog, ga ik een aantal keer met de bus/tram/metro met -4,00 euro, dan kan ik dus alsnog na een tijdje niet meer inchecken bij de NS, ondanks automatisch opladen.
In theorie ja. Niet geprobeerd met m'n niet-vdu-wel-persoonlijke kaart. Dat 'gat' is bij voordeelurenkaarten volgens mij trouwens ook wel aanwezig, maar een stuk kleiner. Opladen is namelijk vanaf €4.99 of minder, maar ik kan met €5.22 niet meer inchecken. Met €6 nog wel, dus daar zit een euro tussen waarmee ik niet kan inchecken en die het automatisch opladen niet triggert. IMO moeten ze gewoon inchecken mogelijk maken tot €5 (voor voordeelurenkaarten) en dan is dat probleem opgelost. Ik vermoed dat ze dat ook nog wel een keer doen en dat dit gewoon een 'niet over nagedacht' foutje is.
Op die "Mijn OV-Chipkaart" ziet het er iig niet naar uit. Althans, misschien dat je het bij Stap 2 in kunt stellen, maar dan zou het er wel bij staan bij de uitleg dunkt me?
Nee, je kunt 't zelf niet instellen. Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat volgens mij de baliemedewerlers software gebruiken waarin de hoogte van 't triggerbedrag in te stellen is. Sowieso is het bedrag zelf in te stellen (als abritrair bedrag.) Maar of ze dat voor je willen doen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Osiris schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:21:
[...]
Nee, dat niet, maar wel slordig. En ja, één slordigheidje maakt niet uit. Maar als je talloze kleine slordigheden bij elkaar optelt, dan is 't gewoon een grote prutserige bende. En ja, daar is dan zo'n template-bug ook een aandeel aan.

Oh, m'n sessie was blijkbaar verlopen. Maar toen werd ik simpelweg geredirect naar de home-page "www.ov-chipkaart.nl". Fijn dat ik ook ff een (fout)melding zie dát m'n sessie verlopen is ipv dat ik er zelf achter moet komen... Weer een klein doch belangrijk detail wat aandeel maakt aan het "wat een fucking prutserige klote-bende"-gevoel.

Ook belachelijk dat je dat automatisch opladen bij "kaartinformatie" moet zoeken en dat het nergens staat bij "kaartbeheer"...
Tja, sorry hoor. Maar dit vind ik puur kleine diertjes mishandelen...

Ja, het is slordig ( zeker met die aanlooptijd ) maar ik denk toch echt dat het grootste gedeelte van die chipkaart goed geregeld is, enkel de vervoersbedrijven die falen erg hard, niet de chipkaart imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:57:
[...]

Tja, sorry hoor. Maar dit vind ik puur kleine diertjes mishandelen...
Dat mag je vinden. :)
Gomez12 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:57:
Ja, het is slordig ( zeker met die aanlooptijd ) maar ik denk toch echt dat het grootste gedeelte van die chipkaart goed geregeld is, enkel de vervoersbedrijven die falen erg hard, niet de chipkaart imho.
Overal laat men steken vallen, de chipkaart zelf ook. En al die kleine dingetjes bij elkaar maakt 't zo'n rampzalig gepruts IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Alex) schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:15:
[...]

De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op verschillende NS-stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.

Officieel hebben studenten hun nieuwe OV-Chipkaart nodig om in de trein te reizen. Maar voor de momenten dat de kaart niet geldig is, in het weekend of doordeweeks, is het totaal onduidelijk wat een student moet doen. Op de studenten OV-Chipkaart kun je namelijk geen kaartjes met 40 procent korting kopen. Daarvoor heb je weer een aparte kaart nodig. Daarnaast is het veel studenten ontgaan dat je niet in en uit hoeft te checken.

Ook zijn er allerlei problemen met de activatie van de studenten OV-Chipkaart. Dat de oude kaart nu nog geldig is, is vooral goed nieuws voor mensen die gewisseld zijn van weekend- naar week-OV of andersom. Zij kunnen nu de hele week gratis reizen.

Voor meer informatie kun je ook terecht in het OV-topic in School & Studie.
Bron: FOK.nl Nieuws: Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 15:57
Ook zijn er allerlei problemen met de activatie van de studenten OV-Chipkaart. Dat de oude kaart nu nog geldig is, is vooral goed nieuws voor mensen die gewisseld zijn van weekend- naar week-OV of andersom. Zij kunnen nu de hele week gratis reizen.
Hoe moet ik dit nu zien? Moeten zij (lees conducteurs etc) mij op mijn woord geloven dat ik in 2009 een week had maar in 2010 een weekend kaart wil?
Als iedereen dat zou doen, kan heel studerend NL in bezit van een OV-kaart van 09 24/7 gratis reizen. (Zoals het eigenlijk gewoon moet zijn, maar dat is een andere discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op de website studentenov-chipkaart.nl vind ik over bovenstaand bericht (bericht van Kees B ) niet echt informatie. Ik heb alle gegevens een week voor kerst opgestuurd, en ik zou dan voor 1 januari mijn kaart ontvangen. Ik heb dus echter nog niks gekregen. Mijn oude ov-kaart, die geldig was tot dec. 2009, kan ik dus niet meer gebruiken. Het zou wel fijn zijn als dit wel kon, want met het weer de komende week lijkt het me ook niet echt fijn om een auto te lenen om naar school te gaan.

Kijk ik over het bericht heen op studentenov-chipkaart.nl of zeggen ze er helemaal niets over? Ik vind "een blaadje" dat op bepaalde stations ophangt nu niet echt een betrouwbare bron.

Dit staat op NS.nl:
Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
Ik zie dus nog nergens dat je zonder OV-chipkaart mag reizen.

[ Voor 32% gewijzigd door stin op 03-01-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
significant schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Hoe moet ik dit nu zien? Moeten zij (lees conducteurs etc) mij op mijn woord geloven dat ik in 2009 een week had maar in 2010 een weekend kaart wil?
Als iedereen dat zou doen, kan heel studerend NL in bezit van een OV-kaart van 09 24/7 gratis reizen. (Zoals het eigenlijk gewoon moet zijn, maar dat is een andere discussie).
Je kan je week of weekend OV kaartje gebruiken + je chipkaart, maar deze dan andersom zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
stin schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:10:
Dit staat op NS.nl:

Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee.
Dat bericht quote ik ook maar van een quote hoor ;) Ik geloof wel dat ze er soepel mee om zullen gaan.

Maar papieren OV-kaart meenemen?
Dacht het niet. Klinkt heel stom, maar heb net m'n portemonnee opnieuw ingericht en die kaart eruit geflikkerd.

[ Voor 48% gewijzigd door Cheesy op 03-01-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb net een aantal keer geprobeerd die infolijn te bellen, maar die is zo overbelast dat je wordt gedisconnect nadat je een keuze hebt gemaakt. Morgen maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ krijg je een vrij duidelijke mededeling in beeld. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
significant schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Nog leuker: Ik heb tijdig (zo rond 10 december) gewisseld van weekend naar week kaart. Vlak voor de jaarwisseling de producten op mijn kaart kunnen zetten (het display gaf niet aan welke producten zijn, slechts dát er producten klaar stonden). Nu blijkt dat het volgende volgens OV-chipkaart.nl 8)7

code:
1
2
3
Product                                     Status  Prijs €
Studenten OV-chipkaart  weekend     € 0,00
Studentenkaart korting    weekend       € 0,00

Ben ik dus mooi mee. Zelfs nu er een product op staat kan ik nog steeds een boete krijgen wanneer ik op een doordeweekse dag reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Er staat een verkeerd studentenreisproduct klaar op de ophaalautomaat. Wat moet ik doen?
Neem contact op met de Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen IB-Groep): 050-5997755 (lokaal tarief). Zij helpen je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Coldcat

HODL

Vrijdag al aangehouden door de buschauffeur omdat ik geen chipkaart had.

Lekker is dat.. ging die gozer de bus uitzetten. Toen maar een ticket gekocht om de medereizigers niet te benadelen maar waar kan ik dat terug gaan claimen. Slaat nergens op natuurlijk.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Cheesy schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:34:
[...]
Maar papieren OV-kaart meenemen?
Dacht het niet. Klinkt heel stom, maar heb net m'n portemonnee opnieuw ingericht en die kaart eruit geflikkerd.
Tja, als het opnieuw inrichten van je portemonnee je 35 euro waard is zou ik hem gewoon niet meenemen, los in je zak oid voor een maand is natuurlijk een raar idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wat nog steeds niet duidelijk is: vanaf wanneer is de TIJDELIJKE OV studenten product op de chipkaart geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:04:
[...]

Tja, als het opnieuw inrichten van je portemonnee je 35 euro waard is zou ik hem gewoon niet meenemen, los in je zak oid voor een maand is natuurlijk een raar idee.
Een boete krijgen omdat je met chipkaart reist? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gomez12 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:04:
[...]

Waarom zou een storing bij de NS hem 35 euro kosten als hij een geldig vervoersbewijs bij zich heeft? :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:18:
Iets wat nog steeds niet duidelijk is: vanaf wanneer is de TIJDELIJKE OV studenten product op de chipkaart geldig?
Lijkt mij vanaf 1 januari tot 31 januari, aangezien de tijdelijke OV studenten product juist bedoeld is om de 'overgangsperiode' te overbruggen, aangezien je papieren OV studentenkaart tot 31 december geldig was en je nieuwe OV studentenproduct voor 2010 uiterlijk 31 januari opgehaald dient te worden. Dus voor de mensen die het pas 31 januari willen activeren (later kan niet), kunnen tot die tijd met de tijdelijke reizen.
Na 31 januari heeft het geen zin om de tijdelijke OV studentenproduct nog geldig te verklaren, aangezien iedereen dan zijn/haar definitieve OV studentenproduct geactiveerd zou moeten hebben....

Affijn, ik heb volgens www.ovchipkaart.nl 2 producten op mijn OV chipkaart. Het OV studentenproduct week en korting week. Heb morgen al weer vroeg college en ga dus zodadelijk alvast richting mijn kamer. Als het goed is haal ik zodadelijk een papieren kaartje met korting en hoef ik niet in en uit te checken.

Ik kan natuurlijk ook niets halen en de conducteur wijsmaken dat ik een weekendOV wil O-)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Cheesy schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:21:
[...]

Een boete krijgen omdat je met chipkaart reist? :')
Tja het laatste bericht wat ik van jou zag over de beschikbaarheid kreeg ik het idee dat je geen geldig reisproduct op je chipkaart kreeg, waardoor het dus geen geldig reisbewijs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:18:
Als 't goed is van 1 januari tot 31 januari.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
Cheesy schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:36:
Er staat een verkeerd studentenreisproduct klaar op de ophaalautomaat. Wat moet ik doen?
Neem contact op met de Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen IB-Groep): 050-5997755 (lokaal tarief). Zij helpen je verder.
Morgen inderdaad even bellen. Leuk detail is echter dat er bij de automaat waar ik mijn product ophaalde slechts stond dat er 2 bestelling klaar stonden. Wat ik echter niet kon zien is dat er weekendkaarten klaarstonden. Schijnbaar had ik niet zo naïef moeten zijn om te denken dat de juiste 'bestelling' klaar stond |:(

[ Voor 4% gewijzigd door BoB_HenK op 03-01-2010 16:17 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.