Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:44
flowerp schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:49:
[...]

Waarbij wel moet worden opgemerkt dat per km betalen absoluut niet inherrent verbonden is met de OV chip. Het is misschien nooit iemand opgevallen, of wellicht is het toch waar dat mensen tegenwoordig minder goed dingen herinneren, maar het GVB heeft een flink poosje de OV chipkaart gebruikt in combinatie met een prijs per zone model.
Maar dat moet dan echt in het begin zijn geweest, toen de zones nog niet vaarwel werden gezegd (zomer 2008 als ik het mij goed herinner). En dan was de OV-chipkaart dus niets meer dan een elektronische strippenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Rave17 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:43:
[...]

Maar dat moet dan echt in het begin zijn geweest, toen de zones nog niet vaarwel werden gezegd (zomer 2008 als ik het mij goed herinner). En dan was de OV-chipkaart dus niets meer dan een elektronische strippenkaart?
Correct.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Maar dat moet dan niet meer geweest zijn dan een proefopstelling, waarbij men zijn handen nog niet wilde branden aan dingen als overstaptarief, kilometertarieven, enkeltjes/retourtjes, en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Rave17 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:59:
[...]

Maar dat moet dan niet meer geweest zijn dan een proefopstelling, waarbij men zijn handen nog niet wilde branden aan dingen als overstaptarief, kilometertarieven, enkeltjes/retourtjes, en ga zo maar door.
Het geeft alleen aan dat een chip kaart erg flexibel is. Een vervoerder kan in principe kiezen op basis waarvan wordt afgerekend.

Misschien dat de GVB en de overheid over 2 jaar beslist om Amsterdam in ring zones op te delen, o.a. zoals in steden als London gebruikelijk is. Dus het gehele 'centrum' 1 zone (zeg maar alles binnen de ring), dan daaromheen een zone die grofweg alles meeneemt wat je practisch Amsterdam noemt (dus inclusief Amstelveen, Diemen, etc), en daaromheen nog 1 zone die dingen daarbuiten meeneemt (Zaandam, Haarlem, Abcoude, Schiphol, etc).

Met de OV chipkaart kan dat systeem overnight worden ingevoerd, zonder omruiling passen, zonder dat mensen noodzakelijkerwijs iets nieuws hoeven te leren, zonder aanpassing apparatuur (op een tarieven update na) etc.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rave17 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:59:
[...]

Dat was echt in het begin, toen de kaart alleen nog in de metro te gebruiken was en over het sluiten van poortjes nog niet eens nagedacht was. Wat de rationale was achter 't nog niet invoeren van het kilometertarief weet ik niet. Mischien was dat nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
CyBeR schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:42:
[...]
Wat de rationale was achter 't nog niet invoeren van het kilometertarief weet ik niet. Mischien was dat nog niet bekend?
Misschien. Ik vraag me af wat beter zou zijn geweest. Eerst de hele OV chipkaart invoeren en het zone systeem houden (en de kilometer betaling later in te voeren), of de OV chipkaart nagenoeg gelijk met het kilometer systeem invoeren.

Bij de eerste optie zouden klachten over gewijzigde tarieven onmogelijk zijn geweest. Je betaald dan immers exact wat je met de opeens zo geliefde strippenkaart ook altijd betaalde. Nadeel is dan wel dat mensen mogelijk gaan klagen dat er weinig nut van de OV chipkaart. Al dat gedoe, al die migraties, en uiteindelijk brengt het niets nieuws.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik heb op dit moment een 40% voordeeluren pas die ik ook ga gebruiken als OV-chipkaart.

Als ik "vergeet" uit te checken, ben ik dan ook die 20 euro kwijt? Of ben ik dan 40% van die 20 euro kwijt?

En hoe vaak mag ik "vergeten" uit te checken en wat zijn de gevolgen? Ik kan dit nergens overzichtelijk terug vinden, er zijn zoveel sites over de ov-chipkaart, pfffff.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

roelieboelie schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:51:
Ik heb op dit moment een 40% voordeeluren pas die ik ook ga gebruiken als OV-chipkaart.

Als ik "vergeet" uit te checken, ben ik dan ook die 20 euro kwijt? Of ben ik dan 40% van die 20 euro kwijt?
Neen, voor Voordeelurenkaarten is het instaptarief een tientje. Derhalve ben je dus, als je een rit maakt van 4 euro, 6 euro kwijt als je vergeet uit te checken (veel mensen vergeten er bij te bedenken dat ze niet die hele 10 of 20 euro weer bijgeschreven krijgen-- daar is de prijs van je rit vanaf gehaald!).
En hoe vaak mag ik "vergeten" uit te checken en wat zijn de gevolgen? Ik kan dit nergens overzichtelijk terug vinden, er zijn zoveel sites over de ov-chipkaart, pfffff.
Ik zeg dit uit m'n hoofd, maar ik meen 12 keer. Dan wordt je kaart geblokkeerd en moet je 'm laten deblokkeren.

Maar het niet uitchecken is bij NS wat makkelijker recht te zetten dan bij de gemiddelde bus of tram. Je kunt tenslotte gewoon weer even teruggaan en 't alsnog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52
Bedankt voor het snelle antwoord, ik reis namelijk nogal vaak van het noorden naar het zuiden en dat kost me een fortuin aan geld. Als ik nu telkens vergeet uit te checken, kost het me "maar" 10 euro. Dit bespaart me een berg geld :P Moet ik natuurlijk wel zorgen dat na 12x me kaart wel gedeblokkeerd wordt, anders werkt het natuurlijk niet ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:46

DDX

Vraag ik me alleen af hoe je gaat terugreizen aangezien je incheck dan een uitchek is ;)

En even snel gekeken; enkeltje groningen, maastricht kost 13,20 met de voordeelurenkaart.

[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 07-12-2009 23:27 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

roelieboelie schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:24:
Bedankt voor het snelle antwoord, ik reis namelijk nogal vaak van het noorden naar het zuiden en dat kost me een fortuin aan geld. Als ik nu telkens vergeet uit te checken, kost het me "maar" 10 euro. Dit bespaart me een berg geld :P Moet ik natuurlijk wel zorgen dat na 12x me kaart wel gedeblokkeerd wordt, anders werkt het natuurlijk niet ;)
Dat zal meevallen hoor, als ik van Groningen naar Maastricht kijk kost dat 13 euro (maximumtarief). En hoewel 't mischien 1x goed gaat denk ik dat als je om de week bij de balie staat om je kaart te laten deblokkeren dat er toch wel wat alarmbellen gaan rinkelen :P

Maar probeer 't absoluut, ik wil ook wel weten hoe NS dat probleem oplost :P

DDX: dat ligt eraan hoe lang je blijft plakken natuurlijk, maar de alternatieve optie is 2 kaarten gebruiken. * CyBeR gebruikt 2 kaarten om de overstapkorting mee te pakken die ik anders niet krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 07-12-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Moet je al wel 2 voordeelurenkaarten pakken als je de truc van vergeten uit te checken wilt gebruiken.
Veel makkelijker is om gewoon een 2e (anonieme/vol tarief) kaart te gebruiken die je alleen 1 halte laat reizen. (en ja dat trucje werkt prima)

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 07-12-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
DDX schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:29:
Moet je al wel 2 voordeelurenkaarten pakken als je de truc van vergeten uit te checken wilt gebruiken.
Veel makkelijker is om gewoon een 2e (anonieme/vol tarief) kaart te gebruiken die je alleen 1 halte laat reizen. (en ja dat trucje werkt prima)
Hoezo, je kan ze toch combineren? Groningen->Groningen Europapark op kaart 1, Maastricht->geen uitcheck op voordeelurenkaart...

Ik dacht ook dat je 12x in 2 weken mocht 'vergeten uit te checken', maar ik kan dit nergens meer vinden; er staat nu iets vaags over 'teveel onvolledige transacties'. NS blijft ook vaag:
4.10 Indien er sprake is van misbruik of oneigenlijk gebruik van Reizen op Saldo bij NS, kan NS besluiten voor betreffende Reiziger en/of bij de betreffende OV-chipkaart het Instaptarief te verhogen tot het Verhoogd Instaptarief.
5.1 Indien Inchecken of Uitchecken bij herhaling ontbreekt, kan de OV-chipkaart tijdelijk voor Reizen op Saldo ongeschikt raken. Bij de Servicebalie van NS of elk ander
Servicepunt OV-chipkaart kan dit worden verholpen (tenzij artikel 1.8 van toepassing is). Tot die tijd zal Reiziger met een ander vervoerbewijs dienen te reizen.
1.8 Het Deactiveren heeft geen gevolgen voor de overige gebruiksmogelijkheden van de OV-chipkaart noch voor de geldigheid van de OV-chipkaart zelf.
CyBeR schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:26:
* CyBeR gebruikt 2 kaarten om de overstapkorting mee te pakken die ik anders niet krijg.
Krijg je op een traject bus->trein->bus geen bus->bus korting bij korte treinritjes (<35 min), terwijl je dit zonder trein-incheck wel krijgt? Waarom dan niet eigenlijk?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pedorus schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:22:
[...]

Krijg je op een traject bus->trein->bus geen bus->bus korting bij korte treinritjes (<35 min), terwijl je dit zonder trein-incheck wel krijgt? Waarom dan niet eigenlijk?
Inderdaad. Waarom? Waarschijnlijk omdat je dat met de strippenkaart meestal ook niet krijgt (je verschuift een flink aantal zones) en ze blijkbaar niet goed kunnen detecteren dat je je opeens in een andere regio bevindt. Ik kan inderdaad met de trein van Haarlem naar Amsterdam komen (en vice versa) binnen die 35 minuten, waarna de tram of bus mij rustig vertelt dat ik overstap. Maar met de trein ertussen werkt dat als 't goed is niet*.

*) Is mij al heel lang verteld. Ik moet bekennen 't nog niet echt geprobeerd te hebben. Zal 't woensdag eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:09:
Er wonen er aardig wat in de buurt van het CS hoor:

Zie het kaartje in:
http://utrecht.sp.nl/webl...der-door-ov-chipkaart.pdf
Ik vind dat er juist een flinke lege vlek rond het station zit, er zitten er een heleboel in het centrum, maar de meesten daarvan zitten toch ten oosten van de oudegracht (maar lastig te zien op het kaartje).

Je ziet ook dat de mensen die dicht bij het station wonen inderdaad ongeveer even duur uit zijn, en de mensen die in utrecht-noord wonen ook, doordat overvecht en zuilen nu in een andere zone liggen.

Van mij mag het openbaar vervoer best wat goedkoper worden, maar ik denk niet dat het nieuwe systeem duurder is voor de meeste mensen dan het oude systeem.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij begint of eindigt procentueel een zeer groot deel van de reizen overigens bij een NS station, dus zelfs al zouden de gekozen adressen daar in de buurt liggen dan lijkt me dat niet heel erg van invloed op de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Cheesy schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:45:
Vanaf 2010 moet ik als student met de ov chipkaart reizen.

Het is mij nog niet duidelijk of ik PER SÉ moet in- en uitchecken bij de NS. Is het reizen met kaart op zak al voldoende?
Idd. Who cares of ik wel of niet in/uit-check tijdens m'n vrij-reizen-periode? Marketing? Statistieken? Privacy-schending? :P Welke argumenten kunnen ze verzinnen bij een controle?

En gaat er ook 4 euro van m'n kaart af, als ik tijdens mijn vrij-reizen-periode incheck? As in, als ik het uitchecken per ongeluk vergeet tijdens mijn vrij-reizen-periode, word ik dan alsnog genaaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 03:41:
[...]

Idd. Who cares of ik wel of niet in/uit-check tijdens m'n vrij-reizen-periode? Marketing? Statistieken? Privacy-schending? :P Welke argumenten kunnen ze verzinnen bij een controle?
Dat 't moet? Simpel. Gebruiksvoorwaarden van de kaart. Als je 't er niet mee eens bent, pech.
En gaat er ook 4 euro van m'n kaart af, als ik tijdens mijn vrij-reizen-periode incheck? As in, als ik het uitchecken per ongeluk vergeet tijdens mijn vrij-reizen-periode, word ik dan alsnog genaaid?
Neen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 08-12-2009 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 03:42:
[...]

Dat 't moet? Simpel. Gebruiksvoorwaarden van de kaart. Als je 't er niet mee eens bent, pech.
Da's wel érg makkelijk gezegd natuurlijk. Want nu ga ik ofcourse vragen naar de rationale achter die gebruiksvoorwaarde en die kun je niet achter zichzelf laten schuilen :P
Mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 03:55:
[...]

Da's wel érg makkelijk gezegd natuurlijk. Want nu ga ik ofcourse vragen naar de rationale achter die gebruiksvoorwaarde en die kun je niet achter zichzelf laten schuilen :P
Tja. Bij gebrek aan inside knowledge moet ik je de preciese reden daarvoor schuldig blijven. Maar laat 't voornamelijk iets te maken hebben met een accuraat inzicht in reizigersstromen en uiteindelijk het verdienen van meer geld (door besparingen en marketing.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
En wat als dat nu gewoon en masse geweigerd wordt door de reizigers? Willen ze dan echt iedereen bekeuren wegens zwartrijden? Lekkere goodwill kweek je daarmee :')

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:05:
En wat als dat nu gewoon en masse geweigerd wordt door de reizigers? Willen ze dan echt iedereen bekeuren wegens zwartrijden? Lekkere goodwill kweek je daarmee :')
Het grootste deel van de reizigers reist op saldo (of op dit moment op losse kaartjes of op een strippenkaart). Niet inchecken is in dat geval gewoon direct en onmiskenbaar zwartrijden. Praat dat maar 's recht.

Bovendien: success met het kweken van genoeg 'care' om überhaupt mensen 'en masse' iets te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Alex) schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:05:
Op het moment dat de poortjes sluiten wil jij ook wel inchecken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CyBeR schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:16:
[...]

Het grootste deel van de reizigers reist op saldo (of op dit moment op losse kaartjes of op een strippenkaart). Niet inchecken is in dat geval gewoon direct en onmiskenbaar zwartrijden. Praat dat maar 's recht.
Dat ben ik met je eens. Houders van een OV-studentenkaart zijn echter gewoon abonnementhouders.
troftnom schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:28:
Op het moment dat de poortjes sluiten wil jij ook wel inchecken. ;)
Het lijkt mij dat een dergelijk poortje dan wel door moet hebben dat ik een maandnetabonnement heb wat mij recht geeft op reizen naar dat station, en dus gewoon opengaat? Al is dat sowieso nog jaren weg... NS weet niet goed wat ze met die chipkaart willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 15:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

CyBeR schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:27:
[...]

Inderdaad. Waarom? Waarschijnlijk omdat je dat met de strippenkaart meestal ook niet krijgt (je verschuift een flink aantal zones) en ze blijkbaar niet goed kunnen detecteren dat je je opeens in een andere regio bevindt. Ik kan inderdaad met de trein van Haarlem naar Amsterdam komen (en vice versa) binnen die 35 minuten, waarna de tram of bus mij rustig vertelt dat ik overstap. Maar met de trein ertussen werkt dat als 't goed is niet*.

*) Is mij al heel lang verteld. Ik moet bekennen 't nog niet echt geprobeerd te hebben. Zal 't woensdag eens doen.
zover ik weet werkt dit wel.

Ik ben aantal keer van almere bus => almere trein=>weesp => muiden bus gedaan en dan kreeg ik gewoon "overstap ok" te zien
zelfde met muidenbus=>weesp trein=>amsterdam centraal=>tram (overstap ok)

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 08-12-2009 10:38 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mrsar schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:35:
[...]

zover ik weet werkt dit wel.

Ik ben aantal keer van almere bus => almere trein=>weesp => muiden bus gedaan en dan kreeg ik gewoon "overstap ok" te zien
zelfde met muidenbus=>weesp trein=>amsterdam centraal=>tram (overstap ok)
Grappig. Dat hoort in ieder geval niet ;) Overgaan van normaal tarief naar treintarief en terug hoort niet als overstap gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:25
CyBeR schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:16:
Krijgen houders van een Studenten OV-chipkaart in dat opzicht ook dezelfde 'behandeling' wanneer ze niet inchecken? Met andere woorden: krijgen zij (ofja, ik :+) dan ook een boete voor zwartrijden, net zoals nu gebeurt wanneer je je OV-jaarkaart niet bij hebt?

(betreft dus de NS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 03:41:
Idd. Who cares of ik wel of niet in/uit-check tijdens m'n vrij-reizen-periode?
Een tijdje terug heeft de NS gezegd dat geldig vervoersbewijs geldig vervoersbewijs is. Dus mensen met abonnement e.d. moeten niet per se inchecken. Dit in tegenstelling tot de RET en nog wat vervoersmaatschappijen, trouwens.
Zou goed kunnen van niet. Heb de Rotterdamse metro (is niet de NS, natuurlijk) een paar keer genomen met abonnement op een OV-chipkaart zonder tegoed en dan wordt er geen incheck-bedrag afgeschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jelle. schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:10:
[...]

Krijgen houders van een Studenten OV-chipkaart in dat opzicht ook dezelfde 'behandeling' wanneer ze niet inchecken? Met andere woorden: krijgen zij (ofja, ik :+) dan ook een boete voor zwartrijden, net zoals nu gebeurt wanneer je je OV-jaarkaart niet bij hebt?

(betreft dus de NS)
Bij NS mag je nog een tijdje doen wat je nu ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

CyBeR schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:46:
[...]

Grappig. Dat hoort in ieder geval niet ;) Overgaan van normaal tarief naar treintarief en terug hoort niet als overstap gezien te worden.
och,met mijn slaperige kop niet goed gelezen :P trein reed ik gewoon met een normaal papieren trein kaartje :P
dus uiteindelijk was mijn overgang van bv tram amsterdam naar bus weesp=>muiden
trein zat er niet tussen op de ov chip

mijn fout :P heb een persoonlijk chip,dus mag nog niet met de trein erop :/

staan de chip lezers trouwens op een tijdsync service ofzo,had helaas niet naar de tijd gekeken,maar had laatst na 1.5 uur nog een overstap ok,klopte volgens mij ook niet echt :P

[ Voor 13% gewijzigd door mrsar op 08-12-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 12:56
mrsar schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:54:
[...]
Dat mag wel per 1 december. Wel eerst even aanvragen via de site van de NS.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 20:18
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:35:
[...]

Ik heb begin november een e-mail gekregen van de IB-groep met uitleg. Voor zover ik heb begrepen, moet je een reisproduct op je OV-chipkaart zetten. Dat kan vanaf 14 dagen voor 1 januari 2010. Zie ook http://studentenreisbewijs.nl/reizen-in-2010 en http://ib-groep.nl/partic...tudenten_ov-chipkaart.asp
Niets gehad maar dat kan ook omdat ib groep nog een mail adres van me heeft wat al een jaar wordt gebounced >:)

Wel erg onduidelijk, wat is nou weer een reisproduct. Ik gebruik dat ding al een jaar in de rotterdamse metro, is dat een reisproduct? :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Makkelijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:57:
[...]

Niets gehad maar dat kan ook omdat ib groep nog een mail adres van me heeft wat al een jaar wordt gebounced >:)
Ik heb ook geen mailtje gekregen, maar wel een brief. Zal wel te maken hebben met de keuze tussen brief en e-mail die je zo ongeveer elke keer moet maken bij het inloggen bij de IB-Groep.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:57:
[...]

Wel erg onduidelijk, wat is nou weer een reisproduct. Ik gebruik dat ding al een jaar in de rotterdamse metro, is dat een reisproduct? :)
Ik ben met je eens dat de informatie van de IB-groep onduidelijk is, maar wat een reisproduct is kun je toch vrij gemakkelijk terugvinden op de website van vervoerders en op ov-chipkaart.nl. 'Dat ding' dat je 'al een jaar in de rotterdamse metro' gebruikt is waarschijnlijk jouw ov-chipkaart. Dat is geen reisproduct. Op je ov-chipkaart kunnen reisproducten worden geladen. Een reisproduct is een vervoersbewijs, zoals een nachtbuskaart of een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Bandicoot schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:29:
[...]

Dat mag wel per 1 december. Wel eerst even aanvragen via de site van de NS.
maar abbonementen nog niet toch? ik reis namelijk meestal stukken op mijn abbonement traject :)
Daarnaast dacht ik dat alleen anoniem nog kon,maar ik ga het wel even aanvragen en nachecken enzo :P
heb btw een kaart van het gvb,dus geen ns kaart

nah :
Uw aanvraag is ontvangen. U kunt reizen op saldo nu activeren op uw OV-chipkaart. Gaat u met de kaart naar de NS-kaartautomaat. Houd de kaart voor de kaartlezer rechtsonder het scherm en druk op 'Ophalen bestelling'. U kunt het ook regelen bij de NS-servicebalie op het station.

eens kijken vanmiddag :P

Kan je nou eigenlijk ook zo'n combi abbonnement erop zetten? trein+bus straks?

[ Voor 36% gewijzigd door mrsar op 08-12-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mrsar schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:54:
[...]

och,met mijn slaperige kop niet goed gelezen :P trein reed ik gewoon met een normaal papieren trein kaartje :P
dus uiteindelijk was mijn overgang van bv tram amsterdam naar bus weesp=>muiden
trein zat er niet tussen op de ov chip

Ah, there we go :P Dat is dus idd waarom ik twee kaarten gebruik ;)

Overigens: abonnementen werken inderdaad nog niet. Je kunt de OV-chip bij NS dus alleen nog gebruiken als je geheel buiten je abotraject reist, waar je dus normaal gesproken een papieren kaartje van je beginstation tot je eindstation (en evt. terug) zou kopen.
staan de chip lezers trouwens op een tijdsync service ofzo,had helaas niet naar de tijd gekeken,maar had laatst na 1.5 uur nog een overstap ok,klopte volgens mij ook niet echt :P
Nah die kunnen idd fout lopen. RET had ook eens zo'n geintje: hadden ze de zomer- of wintertijd niet ingesteld :X

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 08-12-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo, mijn persoonlijke OV-chipkaart is er :)

"Mijn OV-chipkaart" account aangemaakt, nu eens kijken hoe ik dat ding moet activeren, zie geen link daarvoor staan...

edit: 't ophaalpunt is iig lekker dichtbij:
Ophaalpunt OV-chipkaart Albert Heijn
Adres: Hendrik Jan van Heekplein 63, 7511HN Enschede

Al heb ik die daar nog niet gezien :?
edit: nu wel :)
Ding herkende de kaart, begon niet over activeren of wat dan ook, en saldo 0.0 (klopt, nog niet opgeladen).
Dan zou die dus al werken?

[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 08-12-2009 19:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van mij Voordeeluren OV chip kaart, de conducteur was zelfs zo vriendelijk om me te laten zien wat er op zijn schermpje stond betreffende mijn incheck gegevens tijdens de heenreis.
Zal wel weer even wennen zijn om de routine erin te bouwen voor het uitchecken. Station Sloterdijk heeft welgeteld 4 in/uitcheck palen van de NS. Het minimale voor zo'n station en dit zorgt er nu niet bepaald voor dat je automatisch dicht langs een in/uitcheck punt komt als je naar je perron loopt.
Dat kan dus beter, mijn dorps stationnetje heeft al 6 van die punten in totaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:23
We vragen ons het volgende af:
In 2010 wordt er geen OV-Studentenkaart meer uitgegeven, maar nog niet alle bussen beschikken over OV-Chip apparatuur. Hoe bewijs je in deze bussen dat je recht hebt op vrij OV, aan de OV-Chipkaart heb je dan niets?

PS. @Hanze op Zernikeplein 11(techniekgebouw) staat een OV-Chipkaart oplaad punt (direct links bij de ingang)

[ Voor 20% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-12-2009 23:35 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:03
Puch-Maxi schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:40:
We vragen ons het volgende af:
In 2010 wordt er geen OV-Studentenkaart meer uitgegeven, maar nog niet alle bussen beschikken over OV-Chip apparatuur. Hoe bewijs je in deze bussen dat je recht hebt op vrij OV, aan de OV-Chipkaart heb je dan niets?
Niet/met je oude kaart. Zviw is het standaardprotocol bij Connexxion iig dat je gratis mag reizen bij een kapotte kaartlezer, bij gebrek eraan lijkt het me niet anders - ervaringen wel uit regio R'dam overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat laatste is simpelweg 'het probleem van de vervoerder', aldus officiële communicatie. Jij hebt recht op een reis, als de vervoerder het er niet mee eens is, heeft die pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:24:

Ding herkende de kaart, begon niet over activeren of wat dan ook, en saldo 0.0 (klopt, nog niet opgeladen).
Dan zou die dus al werken?
Yep. Sowieso kun je met een saldo van 0 euro inchecken, alleen sta je daarna wel rood. Maar met automatisch opladen wordt dan bij het eerste gebruik direct de oplaadhoeveelheid eropgezet. 0 is immers minder dan 5 ;)
Leftblank schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:03:
[...]

Niet/met je oude kaart. Zviw is het standaardprotocol bij Connexxion iig dat je gratis mag reizen bij een kapotte kaartlezer, bij gebrek eraan lijkt het me niet anders - ervaringen wel uit regio R'dam overigens.
Dat is inderdaad het protocol bij Connexxion. Echter, ik heb wel 's een buschauffeur gehad die dat niet met me eens was. Die kwam voorrijden in een oude bus zonder apparatuur. Dat is dus hun probleem, maar de chauffeur wilde me niet meenemen zonder dat ik een kaartje kocht.

Klacht ingediend bij Cxx, gelijk gekregen en ik heb nu een 'Geschenkdagkaart' die voor heel Cxx/Novio/GVU/Hermes geldig is. Tot 31 december trouwens, maar 's gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
CyBeR schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:22: Sowieso kun je met een saldo van 0 euro inchecken
Bij de NS zal dat trouwens wel niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

troftnom schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:07:
[...]

Bij de NS zal dat trouwens wel niet lukken.
Ah, inderdaad. Maar bij de bus/tram/metro wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

troftnom schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:30:
Dat kan dus beter, mijn dorps stationnetje heeft al 6 van die punten in totaal. 8)7
Op krommenie-assendelft staan er idd al 8 :)
Maar staan er op sloterijk niet paaltjes bij de trappen als je vanuit de metro komt zegmaar ?
(in de hal staan er idd 4)

Vanavond weer een conducteur die z'n pda niet aan had staan en het dus wel geloofde dat ik gechipt had ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 09-12-2009 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CyBeR schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:22:
[...]

Yep. Sowieso kun je met een saldo van 0 euro inchecken, alleen sta je daarna wel rood. Maar met automatisch opladen wordt dan bij het eerste gebruik direct de oplaadhoeveelheid eropgezet. 0 is immers minder dan 5 ;)
Dus al meteen bruikbaar? :) Dacht dat 't ding geactiveerd moest worden, hmmm...
Okee.
Automatisch opladen doe ik (nog) niet, eerst ff tijdje proberen met handmatig opladen.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 09-12-2009 10:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Volgens ov-chipkaart.nl kan ik bij mijn lokale AH (in Groningen) m'n saldo uitlezen, producten kopen, etc met m'n OV-chipkaart, maar ik heb zo'n automaat nog nooit gezien? Hoe ziet zo'n ding eruit? Het enige wat ik er over kan vinden is dat ze gingen testen bij wat AH's in Amsterdam. Ik vermoed dat die informatie gewoon niet klopt?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik zal zometeen eens even een foto maken van het automaat hier op het Zernike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 08:39

martjah

Appel

vraagje,

ik ben in het bezit van een ov chipkaart en ik ben student en ik kan dus doordeweeks gratis reizen.

ik ga zelf van budel --> weert (bus) dan weert --> heerlen (trein) en dan heerlen --> hszuyd (bus)

allemaal leuk en aardig dat je geen kaartje moet kopen maar op heerlen station hebben ze tussen het treinstation en het pad naar de bus in totaal 1 zo'n checkding staan. Laat er 's ochtends met 1 trein zo'n 300 man allemaal tegelijk aankomen.
je ziet het probleem al, elle lange wachtrijen zullen er komen. (er staan overigens geen poortjes die open/dicht gaan, je kan er gewoon langslopen)

moet je nou persé met de trein ook in/uitchecken. als je gecontroleerd wordt kan de conducteur ook wel zien dat je een ov jaarkaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
martjah schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:47:
moet je nou persé met de trein ook in/uitchecken. als je gecontroleerd wordt kan de conducteur ook wel zien dat je een ov jaarkaart hebt.
Osiris in "OV Chipkaart" (en zie ook de quote in post die gequote wordt :P)

Zelfde geldt trouwens voor Eindhoven. Daar staat per 2 perrons welgeteld 1 in- en uitcheckapparaat (althans, ik heb er nog niet meer kunnen ontdekken). In de spits komen er een paar honderd man aan en gaan er tientallen mensen weg, allemaal over dezelfde trap en langs hetzelfde apparaat. Dat gaat toch nooit werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Moartn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:34:
Volgens ov-chipkaart.nl kan ik bij mijn lokale AH (in Groningen) m'n saldo uitlezen, producten kopen, etc met m'n OV-chipkaart, maar ik heb zo'n automaat nog nooit gezien? Hoe ziet zo'n ding eruit? Het enige wat ik er over kan vinden is dat ze gingen testen bij wat AH's in Amsterdam. Ik vermoed dat die informatie gewoon niet klopt?
Afbeeldingslocatie: http://www.stadsregioamsterdam.nl/contents/pages/121566/internetopladen-in-de-winkel-dsc028.jpg
(google pic)

Bij de AH hier vlakbij staat ie naast de geldautomaat.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:40
Oh, je kan chippen met de OV bij sommige appie's ?

* Sjah ziet alsnog de waardige opvolger van de chipknip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

jelle. schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:53:
[...]

Osiris in "OV Chipkaart" (en zie ook de quote in post die gequote wordt :P)

Zelfde geldt trouwens voor Eindhoven. Daar staat per 2 perrons welgeteld 1 in- en uitcheckapparaat (althans, ik heb er nog niet meer kunnen ontdekken). In de spits komen er een paar honderd man aan en gaan er tientallen mensen weg, allemaal over dezelfde trap en langs hetzelfde apparaat. Dat gaat toch nooit werken :?
aah overheen gelezen (mijn fout)...

maar hier is dus geen uitsluitsel over, ik wil namelijk niet aan het einde van de maand een mooie rekening thuis krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:21:
Oh, je kan chippen met de OV bij sommige appie's ?

* Sjah ziet alsnog de waardige opvolger van de chipknip
Nee, dat zijn apparaten waar je saldo en producten op je OV-chipkaart kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 16:21
TheJason schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:49:
Hier in het Noorden (Friesland en Groningen) zijn de bussen er volgens mij wel redelijk klaar voor maar wordt er voorzover ik weet nog geen gebruik van gemaakt.
Laatst gedaan. Vanuit Leeuwarden naar Stiens. Duurde ff, chauffeur moest apparaat voor mij booten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:37:
[...]

Nee, dat zijn apparaten waar je saldo en producten op je OV-chipkaart kunt zetten.
Dan lees ik het bericht van moartn niet goed? Hij zie dat je producten kan kopen, als ik dat in AH verband lees, dan nam ik aan dat je er ook een Snicker mee kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nope, hij bedoelt producten (abonnementen/saldo/etc) om op je OV-chipkaart te laden.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 09-12-2009 15:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, mijn fout, alhoewel ik het idee om er een hybride kaart van te maken, voor OV, en het geld wat erop staat ook te gebruiken om kleine aankopen te chippen, niet eens zo raar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Puch-Maxi schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:37:
Ik zal zometeen eens even een foto maken van het automaat hier op het Zernike.
OV-Chip Zernike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hmm, ik zal binnenkort eens wat beter kijken als ik bij de AH ben, want zo'n apparaat heb ik nog nooit gezien. Niet dat je er in Groningen al veel aan hebt: in de bus moet je nog gewoon een strippenkaart gebruiken en op het station kun je gewoon de NS-kaartautomaten gebruiken om saldo/producten te laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Moartn op 09-12-2009 16:12 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ehm, toen ik eens de beschikbare automaten bij mij in de buurt checkte, kon ik GEEN producten bij NS-automaten op mn kaart zetten :X
Oplaadpunt OV-chipkaart Station Utrecht Zuilen
Adres: Station in Utrecht Zuilen

Wat kunt u bij deze automaat?

* Het actuele saldo van uw OV-chipkaart uitlezen;
* Saldo aanschaffen en opladen met uw PIN-pas;
* Reisproducten aanschaffen en opladen met uw PIN-pas.
Vergelijk dat met:
Ophaalpunt OV-chipkaart Albert Heijn
Adres: Damstraat 58, 3531BW Utrecht

Wat kunt u bij deze automaat?

* Het actuele saldo van uw OV-chipkaart uitlezen;
* Saldo aanschaffen en opladen met uw PIN-pas;
* Bestellingen uit de webwinkel van de OV-chipkaart ophalen;
* De aanvraag of wijziging van automatisch opladen ophalen.
Volgens mij gelden die "reisproducten aanschaffen en opladen" alleen voor NS-zooi?

[ Voor 74% gewijzigd door Osiris op 09-12-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Weet iemand toevallig wat het maximum is dat je bij zo'n OV chip station zoals bij de AH kan bijladen?
GVB heeft een maximum van 50 euro, NS een max van 30 euro (wat trouwens absurd laag is als je 20 euro moet inleggen voor het maken van een reis zonder korting 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
troftnom schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:18:
Weet iemand toevallig wat het maximum is dat je bij zo'n OV chip station zoals bij de AH kan bijladen?
GVB heeft een maximum van 50 euro, NS een max van 30 euro (wat trouwens absurd laag is als je 20 euro moet inleggen voor het maken van een reis zonder korting 8)7 ).
Tot het maximum dat op je kaart mag: 150 euro :)
Waarom kan ik niet bij alle automaten mijn OV-chipkaart opladen tot €150?
Antwoord
Tot voor kort was het maximale saldo dat op de OV-chipkaart kon staan €30. Om het maximale saldo te verhogen tot €150 moest de apparatuur, zoals automaten, van alle OV-bedrijven aangepast worden. Op dit moment zijn de automaten van de NS nog niet aangepast. Zodra het mogelijk is om de OV-chipkaart in een automaat van NS op te laden boven de €30 wordt dit bekend gemaakt.

Bron: OV-chipkaart.nl

Die automaten die onder andere staan bij de AH zijn trouwens erg gebruiksvriendelijk. Mooi groot scherm, alles bij de hand (dus niet dat je je OV-chipkaart zowat bij de buren moet leggen, terwijl jij voor het scherm staat zoals bij de GVB-automaten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer iemand gelukt een opmerkelijke ov-chipkaart aan te vragen:
Afbeeldingslocatie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/rickroll477.jpg
Bron: GeenStijl : Je blijft lachen met die OV chipkaart

Dit was niet de eerste keer, ook Osama Bin Laden en de koningin gingen Rick Astley voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/osamaov.jpg
Bron: GeenStijl : Bin Laden blaast OV chipkaart op

Afbeeldingslocatie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/beaovchip.jpg
Bron: GeenStijl : Ook Hare Majesteit aan de OV-chipkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjonge tjonge , wat eens succes die ov chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:23:
tjonge tjonge , wat eens succes die ov chip
tjonge, tjonge, wat een diepgaande argumentatie

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vraag me toch echt af wat die personen denken te hebben aan hun ovchip kaart.
Bij de eerste controle mag je kaart inleveren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:14:
Ehm, toen ik eens de beschikbare automaten bij mij in de buurt checkte, kon ik GEEN producten bij NS-automaten op mn kaart zetten :X

[...]

Vergelijk dat met:

[...]

Volgens mij gelden die "reisproducten aanschaffen en opladen" alleen voor NS-zooi?
De NS-automaten zijn vervoerderspecifiek. Sommige functies daarvan werken ook wel bij andere vervoerders (specifiek, saldo erop proppen) maar in principe is een NS automaat alleen voor NS-producten. Uiteraard kan 't best dat een andere vervoerder een deal heeft met NS zodat die hun producten herkent. Denk aan een stads+streekvervoeruitbreiding bij een abo.

Die gele automaten in de supermarkten, echter, zijn van TLS zelf. Alles wat met TLS gedaan wordt (dus bijvoorbeeld alles van mijn ov-chipkaart) kan met die automaten gedaan worden.

Het zou inderdaad beter zijn als je alles bij alle automaten kon, maar dat is vast iets dat nog wel op de agenda staat.

Overigens: betalen met je OV-chip buiten het OV is ook iets wat op de agenda staat, in ieder geval voor de winkels in het station. Wanneer 't komt weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 09-12-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
CyBeR schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:51:
Overigens: betalen met je OV-chip buiten het OV is ook iets wat op de agenda staat, in ieder geval voor de winkels in het station. Wanneer 't komt weet ik niet.
Vooral voor de fietsenstalling zou dat handig zijn. Die werkt nu voor zover ik weet of met de chipknip of met een andere contactloze kaart voor abonnementshouders.

Vooral de chipknip is een meesterstuk van onhandigheid. De meeste stations hebben geen chipknip oplaad punten en je kunt zelfs bij dat apparaat waarmee je 'in checked' niet je saldo checken. Pas bij het weer ophalen van je fiets en dan bij het verlaten van het station verteld ie of je genoeg saldo hebt. Zo niet, dan moet je je fiets gaan terug zetten en de bus pakken of lopen naar een plek waar een chipknip oplaad punt is.

De ov chipkaart zou hier dan veel handiger zijn. Elk station heeft tenminste 1 en de meeste meerdere oplaadpunten, plus je kunt hier automatisch opladen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:38:
[...]

tjonge, tjonge, wat een diepgaande argumentatie
nvm

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:52:
ja, wat nou , kom op zeg

dit slaat toch helemaal nergens op :?
Wat niet?
hier heb ik geen argumentatie voor nodig, dat lijkt me duidelijk
Mij niet, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Als je een mening wilt delen is het uitermate handig als je publiek op zijn minst enig idee hebt waar het over gaat, en dat is nu niet het geval. Voor zover ik kan zien zit je wellicht in het verkeerde topic te posten?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:04:
[...]

Wat niet?

[...]

Mij niet, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Als je een mening wilt delen is het uitermate handig als je publiek op zijn minst enig idee hebt waar het over gaat, en dat is nu niet het geval. Voor zover ik kan zien zit je wellicht in het verkeerde topic te posten?
ow, had de bron gemist , O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
-knip- offtopic en trollerig, doe maar niet. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Opi op 09-12-2009 23:32 ]

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:51:
[...]

Heel flauw dit, maar gaan ze dan voordat je de winkel ingaat ook eerst 50 euro van je kaart afschrijven? Omdat je mogelijk heel de winkel leeg gaat halen? Als je daarna bij de kassa uitcheckt krijg je het geld terug en hoef je alleen te betalen voor de producten die je echt koopt. Tenzij er iets mis gaat, dan ben je je 50 euro kwijt. ;)

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

supershoe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:12:
[...]

Heel flauw dit, maar gaan ze dan voordat je de winkel ingaat ook eerst 50 euro van je kaart afschrijven? Omdat je mogelijk heel de winkel leeg gaat halen? Als je daarna bij de kassa uitcheckt krijg je het geld terug en hoef je alleen te betalen voor de producten die je echt koopt. Tenzij er iets mis gaat, dan ben je je 50 euro kwijt. ;)
Dat is inderdaad heel flauw :Z.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb een NS jaartrajectabonnement (1e klas), is het mogelijk om hier reizen op saldo (2e klas) mee te activeren? Als ik het probeer krijg ik:
De volgende fouten zijn opgetreden:

Ongeldige productcombinatie

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Robino
jelmervos schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:41:
Ik heb een NS jaartrajectabonnement (1e klas), is het mogelijk om hier reizen op saldo (2e klas) mee te activeren? Als ik het probeer krijg ik:

[...]
[grappenmaker-modus]
Ja je moet ook niet iets ingewikkelds willen proberen met je OV-chipkaart, daar houden ze niet van! :+
[/grappenmaker-modus]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij worden door NS op dit moment alleen nog voordeelurenkaarten ondersteund.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01

KroeT

[...]

Klopt. Ik probeerde mijn NS jaartrajectabonnement tweede klas te activeren voor reizen op saldo en kreeg dezelfde foutmelding, dus het ligt niet aan de keuze voor een bepaalde klasse. Volgens mij kunnen vanaf ergens in januari ook jaartrajectkaarthouders reizen op saldo activeren.
De foutmelding had wel wat duidelijker gekund...

Peace is not simply the absence of war.

• martjah

martjah

Appel

onze ov chipkaarten (voor studenten) kunnen we vanaf 16 december activeren

• Falskdansker
  • Niet online
martjah schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:22:
onze ov chipkaarten (voor studenten) kunnen we vanaf 16 december activeren
We kunnen vanaf 16 december ons studentenreisproduct voor 2010 ophalen, maar of we dan al bij de NS op saldo kunnen rijden weet ik niet :)

Steam

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
FalskDansker schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:38:
[...]
We kunnen vanaf 16 december ons studentenreisproduct voor 2010 ophalen, maar of we dan al bij de NS op saldo kunnen rijden weet ik niet :)
Inderdaad, gaat om ophalen van reisproduct voor 2010 (is ook niet helemaal duidelijk gecommuniceerd)...

Bij de NS kan het volgens mij niet, maar je kan gewoon je ov-chipkaart aan de conducteur laten zien net zoals met de 'gewone' ov-studentenkaart. De conducteur kan dan op zijn reader zien welke kaart je hebt: week of weekend.

• jelle.
Cadezo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:59:
Inderdaad, gaat om ophalen van reisproduct voor 2010 (is ook niet helemaal duidelijk gecommuniceerd)...
Misschien al vaker hier besproken maar het is me eigenlijk nog steeds een raadsel waarom ik dat reisproduct moet ophalen. Als ik nu bijv met een NS automaat mijn Studenten OV-chipkaart scan, dan staat er dat vrij reizen in de week en met korting reizen in het weekend tot 2012 geldig is?

• troftnom
CyBeR schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:12:
Volgens mij worden door NS op dit moment alleen nog voordeelurenkaarten ondersteund.
De anonieme OV chip kaart toch ook nog wel? Gisteren tenminste wel. ;)

• Cadezo
  • Niet online
jelle. schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:08:
[...]
Misschien al vaker hier besproken maar het is me eigenlijk nog steeds een raadsel waarom ik dat reisproduct moet ophalen. Als ik nu bijv met een NS automaat mijn Studenten OV-chipkaart scan, dan staat er dat vrij reizen in de week en met korting reizen in het weekend tot 2012 geldig is?
Ja, inderdaad dat snap ik ook niet helemaal. Misschien is ecehter niet bij alle studentenkaarten zo en moet daarom iedereen het nieuwe product op zijn kaart laden...

Ik zie overigens nu wel dat er ook een ophaalautomaat moet zijn bij de AH hier in de buurt. Kom er haast dagelijks, alleen heb die automaat nog nooit gezien... straks maar eens even vragen.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:05
Zitten wel veel input plekken in. Goed opletten dat ik hem niet in de bonuitvoer stop! :P

Is zo'n ding trouwens via GSM verbonden? Er zit alleen een stekker in het stopcontact, en geen UTP of zow.

[ Voor 15% gewijzigd door Henkie-Jan op 10-12-2009 16:11 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Robino
Henkie-Jan schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:10:
[...]

Zitten wel veel input plekken in. Goed opletten dat ik hem niet in de bonuitvoer stop! :P

Is zo'n ding trouwens via GSM verbonden? Er zit alleen een stekker in het stopcontact, en geen UTP of zow.
Of dat iemand de stekker eruit trekt terwijl die met een transactie bezig is :P

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou zeg, dacht vanavond de ov-chipkaart eens te kunnen proberen, blijkt dat ik bij élk vervoerbedrijf apart dat ding nog moet registreren....

Oscar Wilde

• Alex)
Dat heb ik niet hoeven doen hoor? Saldo erop en reizen maar?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Raven schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:39:
Nou zeg, dacht vanavond de ov-chipkaart eens te kunnen proberen, blijkt dat ik bij élk vervoerbedrijf apart dat ding nog moet registreren....
Hoe bedoel je? Ik heb in 'm Amsterdam en Rotterdam gebruikt maar hoefde 'm nergens (behalve de eerste keer, 4 maanden terug ofzo) niet te registreren? NS heb ik nog niet geprobeerd, heb een jaartrajectkaart en daarmee kun je nog lang geen ingewikkelde dingen doen. Ook bij Connexxion heb ik 'm nog niet geprobeerd. En de reisinfo (voor declaratie) pluk ik van de ovchipkaart site, daar staat tot nu toe alles op.

Ow, en dat gele activatiegeval in de Appie op het Van Heekplein is alweer stuk... teveel aanloop denk ik :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb bij de Plus supermarkt zo'n apparaat gezien.
Maar als ik op internet een activatiepunt opzoek geeft 'ie alleen Albert Heijn aan hier.

Verschil in apparaten ofzo?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ Alex) & Bastien

Blijkbaar is dat wel nodig, aldus NS loket personeel hier :S
Alleen aanvragen en registreren op http://www.ov-chipkaart.nl/ zou niet genoeg zijn, moet 'm (iig voor gebruik met NS) aanmelden op www.ns.nl/ovchipkaart

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 10-12-2009 22:32 ]

Oscar Wilde

• Cadezo
  • Niet online
Studenten kunnen tussen 16 december en eind januari hun reisproduct 2010 ophalen. De termijn is verlengd, aangezien het systeem de grote toeloop in die twee weken (16 dec tot 31 dec) niet aan zou kunnen.

Aanstaande zaterdag krijgen alle studenten een brief, wanneer ze hun product kunnen ophalen want het gaat namelijk op de alfabet (letter achternaam).

Studenten die op 1-1-2010 nog geen chipkaart hebben, kunnen (tijdelijk) op vertoon van hun aanvraagformulier reizen.

Bron: UTNieuws.

Heb nog even gekeken bij de AH aan de Maanstraat (Twekkelerveld), maar ik heb die automaat niet kunnen vinden. Iemand een idee waar dat ding wel zou staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Cadezo op 10-12-2009 22:36 ]

• Alex)
Raven schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:31:
Dat is correct... voor NS moet je 'm inderdaad apart aanvragen en activeren, omdat je bij NS een keuze voor een klasse moet opgeven. Dat is bij de andere vervoerders niet.

• Cadezo
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:40:
[...]
Dat is correct... voor NS moet je 'm inderdaad apart aanvragen en activeren, omdat je bij NS een keuze voor een klasse moet opgeven. Dat is bij de andere vervoerders niet.
Heb het geprobeerd met studenten ov-chipkaart, maar dat werkt nog niet. Melding: "Ongeldige productcombinatie".

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:31:
@ Alex) & Bastien

Alleen aanvragen en registreren op http://www.ov-chipkaart.nl/ zou niet genoeg zijn, moet 'm (iig voor gebruik met NS) aanmelden op www.ns.nl/ovchipkaart
En omdat 't bij NS moet, moet 't overal? :P De andere vervoerders hebben geeneens een activatiemethode, laat staan dat je iets moet activeren. Saldo erop en gaan.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Naja, als dat alleen bij NS moet is dat natuurlijk niet 'alle vervoersbedrijven' :P

Maar waarom het apart zou moeten snap ik ook ff niet. Gaan ze zeker allebei ook automatisch opwaarderen enzo? In ieder geval weer typisch Nederlands om één systeem weer via verschillende manieren te slijten aan de mensen. Met verschillende bedragen en procedures. Stelletje noobs.

Het staat idd wel op beide sites dat het apart moet. Naja fijn dan.
CyBeR schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:42:
[...]

De andere vervoerders hebben geeneens een activatiemethode, laat staan dat je iets moet activeren. Saldo erop en gaan.
Erhm, voordat ik 'm kon gebruiken in Amsterdam moest ik de kaart toch echt de eerste keer laten activeren. Maar misschien dat dat inmiddels is afgeschaft?

[ Voor 31% gewijzigd door Bastien op 10-12-2009 22:46 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 15:18
Ik had een OV jaarkaart, en moet in januari de Chipkaart gaan gebruiken, ik neem dat ik hier geen saldo op hoef te zetten, aangezien de overheid mij 'sponsort'?

Gaude et aude

• Alex)
Bastien schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:44:
Naja, als dat alleen bij NS moet is dat natuurlijk niet 'alle vervoersbedrijven' :P

Maar waarom het apart zou moeten snap ik ook ff niet. Gaan ze zeker allebei ook automatisch opwaarderen enzo? In ieder geval weer typisch Nederlands om één systeem weer via verschillende manieren te slijten aan de mensen. Met verschillende bedragen en procedures. Stelletje noobs.

Het staat idd wel op beide sites dat het apart moet. Naja fijn dan.
Het automatisch opladen gebeurt door één partij: TLS. Zij leveren ook de kaart, de infrastructuur en alles eromheen. Het enige waarvoor het activeren bij NS moet is om je klasse te zienen.
[...]
Erhm, voordat ik 'm kon gebruiken in Amsterdam moest ik de kaart toch echt de eerste keer laten activeren. Maar misschien dat dat inmiddels is afgeschaft?
Ik heb mijn kaart niet hoeven activeren om hem te gebruiken, ik heb er alleen saldo op moeten laden. Het activeren van automatisch opladen moest ik wel doen (op vertoon van ID), om problemen bij fouten zoals verzending naar een verkeerd adres te voorkomen.
Mr Hackenbacker schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:52:
Ik had een OV jaarkaart, en moet in januari de Chipkaart gaan gebruiken, ik neem dat ik hier geen saldo op hoef te zetten, aangezien de overheid mij 'sponsort'?
In principe zou dat niet noodzakelijk moeten zijn, nee. Zolang je maar binnen de vrij reizen-periode reist dan. Evenzogoed kan het handig zijn om een paar euro tegoed erop te laden. Just in case. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Alex) op 10-12-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het is ieder geval in de tram en bus nu erg makkelijk om zwart te rijden wanneer je met een student reist: student laat ov-kaart zien aan de buschauffeur en zwartrijder haalt simpelweg de chipkaart van de student langs de scanner, geen buschauffeur/tramconducteur die erop let wat je nou eigenlijk in je hand hebt...
Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.