Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Canon FD 300mm f/4 S.S.C. Lens and EF 70-200 f/4L IS USM - 2 by Leevmeister, on Flickr
De Canon EF 70-200 f/4L IS had ik al, maar die FD 300mm is "nieuw"
Leuk en zwaar lensje met een tripodmount, op dit moment de langste FD lens in mijn collectie (eigenlijk ook in de rest van mijn lenzenarsenaal
Nu nog een keertje de 400mm f/4.5 bemachtigen, maar ben op zich nu al wel tevreden met deze 300mm, want die 400mm is immens lang (letterlijk)

Olympus OM Zuiko 50mm f/1.8 by Leevmeister, on Flickr
Maar inderdaad, ik heb dus ook een OM zuiko 50mm 1.8, misschien niet zo heel interessant, maar wel voor mij aangezien hij op de oude OM-2n van mijn vader komt die ook al zo'n 50mm lens had, maar daar zat haze in. Deze is in veel betere staat, dus ik ben hier ook weer blij mee
Vooral die 300mm SSC is erg mooi om te hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door Universal Creations op 22-07-2011 19:39 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Het betere werk, maar die tweaker heeft niet de zonnekap meegeleverd?wvdveer schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:29:
Van een vriendelijke tweaker overgenomen.
[afbeelding]
Jawel, die zat onderin de tas.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:07:
[...]
Het betere werk, maar die tweaker heeft niet de zonnekap meegeleverd?
Ben zelf 2 M42 lensjes rijker voor 6,50:

Verdere discussie in het alternatieve objectieven topic

Hoewel ik de linker al wel langer had. Het nabewerken zou nu toch bijna leuk worden op deze manier
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.

Maar wel leuk voor de videobewerking dacht ik zo?
Nee, ik ben GEEN hobbit...
Een overbelichte foto?-DG- schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:47:
Ik heb ook wat nieuws voor m'n beeldscherm staan:
[afbeelding]
Hoewel ik de linker al wel langer had. Het nabewerken zou nu toch bijna leuk worden op deze manier..

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
lightroom = heel veel sliders.
Met dat (van origine gewoon een muziek paneel) kan je dus heel makkelijk de sliders aanpassen en dergelijke
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
De linker heeft 29 volledig instelbare knoppen, ideaal om alle commando's van Lightroom onder 1 hand te hebben in plaats van verspreid op een onlogische plek op het toetsenbord.
En de middelste is een gemotoriseerd midi mengpaneel wat reageert op alle slider in Lightroom, ook volledig in te stellen en door middel van presets ook nog te wisselen naar andere settings.
De eerste preset heeft nu bijvoorbeeld van links naar rechts voor de sliders: whitebalance, tint, exposure, fill, blacks, contrast en saturnation. De draaiknoppen daarboven doen weer andere dingen (tone control enz).
Als je naar een volgende foto gaat bewegen alle sliders naar de goede positie en kun je vanaf daar weer lekker gaan klooien. Erg leuk
En tja, ik had m'n beeldscherm helderheid wat lager kunnen zetten, maar dat is ook zoveel werk
[ Voor 10% gewijzigd door -DG- op 27-07-2011 14:07 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Afgesproken, maar dat gaat dan morgen ofzo gebeuren.citruspers schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:11:
Ik eis bij deze dat je een filmpje maakt, want dat ding wil ik echt in werking zien
dat is wel de shit zeg-DG- schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:13:
[...]
Afgesproken, maar dat gaat dan morgen ofzo gebeuren.
http://www.petapixel.com/...om-with-physical-sliders/
Het is dus Paddy for Lightroom OS software om externe apparaten waaronder muziek midi faders te koppelen aan Lightroom. Zeer cool!
[ Voor 53% gewijzigd door Fiber op 27-07-2011 14:35 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
De filmpjes op youtube laten alleen nog niet echt zien hoe vet het is in het echt, dus ik zal even kijken of ik nog wat kan maken.
Voor Windows is er Paddy, en voor Mac kun je knobroom gebruiken (hoewel die op het moment nog wel werkt op windows).
Het linker ding is overigens een Logitech G13, het mengpaneel een Behringer BCF2000.
Een andere goede optie is een BCR2000. Die heeft geen faders en alleen maar draaiknoppen met ledjes er omheen, maar wel meteen 32 stuks.
Voordeel is dat er hier weer verder kan worden gegaan met andere apparatuur
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

30D had ik al..de rest is "nieuw" en zal maar voor de helft gebruikt worden.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd

Niet geheel nieuw, maar wát een heerlijke lens is dit zeg!
(canon 17-55
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Het is echt een een geweldenaar in vergelijking met mijn andere lenzen, gebouwd als een tank en heerlijk scherp!
Daarnaast, er gaat natuurlijk niks boven Hertog Jan, het liefst van de tap!
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Werkt zoiets dan ook in Lr? Gezien de uurtjes die ik daarin doorbreng is een ergonomische oplossing altijd fijn !

Nikon D5100 Video setup by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr
Op de foto:
Nikon D5100
Rode VideoMic Pro
Nikkor AF-S 17-55mm (had ik al)
Wat voor grip zit er onder de camera? Lijkt me namelijk wel handig om gewoon een handvat te hebben om vast te houdenaramdin schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:44:
Mooi he haha, groot voordeel is dat mn vriendin het zelfs nog "handzaam" vind. Met de D300 + grip op vakantie kon echt een pain in the ass worden. En thuislaten was ook geen optie, dan had ik mezelf opgevreten tijdens de vakanties dat ik geen "fatsoenlijke" camera bij had.
[edit]

Dat ding heeft een schroef aan de andere kant
[ Voor 23% gewijzigd door aramdin op 28-07-2011 12:39 ]

Nikkor 105mm f/2.5 AI-s by Ivan Milo, on Flickr
Nu is mn analoge Nikon lenzen verzameling die ik voor ogen had wel compleet, de 28mm f/2.8 en 105mm f/2.5 waren lenzen die ik wilde.
Nikon naar EOS adapter is als het goed is ook onderweg.
Volgens mij is dat gewoon een monopod.SomerenV schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:14:
Wat voor grip zit er onder de camera? Lijkt me namelijk wel handig om gewoon een handvat te hebben om vast te houden
Waarom precies deze twee en bijvoorbeeld geen 24mm, 35mm of 85mm, 135mm?Milo. schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:11:
Jeej, vanochtend een nette lens opgehaald:
[afbeelding]
Nu is mn analoge Nikon lenzen verzameling die ik voor ogen had wel compleet, de 28mm f/2.8 en 105mm f/2.5 waren lenzen die ik wilde.

Nieuw spul is de Kodak Playsport ZX3 met een fisheye adapter van Dealextreme (die prima beeld geeft, verrassend genoeg), en een hotshoe->tripod screw adaptertje van ebay.
Ga hem vooral gebruiken voor concerten denk ik, lijkt me leuk om tegelijkertijd met een fisheye te fotograferen, en te filmen, aangezien ik daarmee toch wel vaak vette hoeken op zoek.
al het goed is ligt hier nog ergens een plaatje zodat ik de playsport links van mijn camera kan monteren....maar die zie ik zo 1-2-3 niet
[ Voor 18% gewijzigd door citruspers op 28-07-2011 15:56 ]
Je hebt ze ook met balhoofdje, maar die zijn duurder http://cgi.ebay.com/Hot-S...415bb5ec97#ht_3681wt_1184
Gelukkig maakt de onderste wel betere foto's.
Hehehe, blijft leuk die afgeragde D2H van citruspersPowerUp schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:03:
Dan heeft de bovenste camera meer megapixels dan de onderste
Kan zelf iets goedkopercitruspers schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:00:
Dat leek mij ook.Kostte 2 euro inclusief verzending: http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
En nog wel goedkoper als je maar 1 draai deel wilt (of helemaal geen draai deel).
Wauw! veel plezier ermee!!Milo. schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:11:
Jeej, vanochtend een nette lens opgehaald:
[afbeelding]
Helaas Guttegut, die goedkopere wordt niet naar NL verzonden
Jammer dat dat handvat niet los te krijgen isaramdin schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:36:
Onder mn D300, de MB-D10. Onder de D5100 zit een handvat met een standaard statiefschroef, die had ik bij mn Flash2Softbox setup gekregen (als accessoire bij o.a. Beauty Dish)., maar nooit gebruikt. Nu heb ik er eindelijk nut voor
Dat ding heeft een schroef aan de andere kant

Nu met gratis youtube filmpje! YouTube: Pistolgripped Playsport ZX3 stability test - YouTube
[ Voor 32% gewijzigd door citruspers op 28-07-2011 21:07 ]
vandaag binnen gekomen!

een vanguard statief, een remote en een sun sniper steel
ben weer een tijdje klaar!
K to the KillaZ
De specs van de Contour Plus
1080p 30FPS
720P 60FPS
170° kijk hoek
draaibare lens zodat je hem onder alle hoeken kan monteren
GPS aan bord
bluetooth om je telefoon als viewfinder te gebruiken
externe microfoon aansluiting
tot 32GB memory cards
Meer specs
Demo video
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WsIITnXTB-E]

En hier het overzicht van wat ik er bij heb gekocht.
Pelican 1150 case
contour windshield mount
contour rollcage mount
contour tripot mount
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Druk hier in dit topic de laatste dagen trouwens, iedereen nog wat over van een belastingteruggaaf/vakantiegeld/vakantiewerk?
Ik heb de gopro van een collega getest en moet zeggen die is beter dan het oude model van vholdr.Krylinck schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:50:
Dat zijn hele mooie dingetjes.Mag ik vragen waarom je voor die hebt gekozen en niet voor de GoPro?
Druk hier in dit topic de laatste dagen trouwens, iedereen nog wat over van een belastingteruggaaf/vakantiegeld/vakantiewerk?
Toen was het schermpje achter op een plus en de grotere kijk hoek.
Nu is deze Contour Plus uitgekomen, en die heeft alle punten gelijk getrokken en sommige wat ingehaald.
1 Nu ook een 170 grade kijkhoek
2 via bluetooth kan je zien wat je filmt
3 Externe mic aansluiting ( dat vondt ik een heel belangrijk punt.)
De gopro en de oude vholders hebben een intern mic die best afschermt zit. Zodat je pratende mensen slecht kan verstaan. Nu hang ik er een goede externe mic aan. tevens ook goed voor in de auto. Beelden van buiten en geluid van binnen uit zodat je minder windt geruis krijgt. Of dat hij te veel geluid krijgt van je motor geluid.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Met name omdat het een hobby binnen een hobby is en ik er dus niet té veel geld aan uit(contaminatie onzin) wil besteden, vandaar dat de 35 1.4 en de 85 1.4 afvallen. De 24 klinkt inderdaad leuk, misschien wordt dat hem ooit nog eens en de 135 mwa.. heb nu een panagor 2.5 en de nikkor 3.5 en mwa ik ben niet kapot van de afstand..Fiber schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:12:
[...]
Waarom precies deze twee en bijvoorbeeld geen 24mm, 35mm of 85mm, 135mm?
Digitaal ben ik nogsteeds een canon gebruiker dus nikon glas zal binnen de perken blijven.
Verwijderd
Die sun sniper is echt een super investering, vooral als je 2 of meer bodies hebt is het geniaal.KillaZ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:53:
[afbeelding]
een vanguard statief, een remote en een sun sniper steel
ben weer een tijdje klaar!
Ik heb deze altijd icm een 1dIII+70-200 terwijl ik op mijn andere 1dIII een 400 2.8 heb. Voorheen moest ik nog wel eens mijn camera redden die van mijn schouder af gleed tijdens het rennen langs de velden ;-)
Ik heb geen 2 bodies, maar ook met mijn 500D + Sigma 70-200 F2.8 is het een heerlijke accessoire.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:49:
[...]
Die sun sniper is echt een super investering, vooral als je 2 of meer bodies hebt is het geniaal.
Ik heb deze altijd icm een 1dIII+70-200 terwijl ik op mijn andere 1dIII een 400 2.8 heb. Voorheen moest ik nog wel eens mijn camera redden die van mijn schouder af gleed tijdens het rennen langs de velden ;-)
Wat een draagcomfort en dat pas na 2 rondjes in de kamer
K to the KillaZ

De eerste testshots zijn al gemaakt en ik heb al wel gemerkt dat het behoorlijk wennen is. Vooral het manueel focussen is even anders dan ik eerst gewend was. Maar dit is natuurlijk wel waarvoor ik gekozen heb.
Vertrek vanavond en dan de komende 2 weken veel oefenen en uitproberen. Zodra ik terug ben zal ik wat resultaten laten zien.
Ciao !!!
* Radiant moet uit nieuwsgierigheid nog eens een keertje met een rangefinder gaan spelen..
Toch wel alleen even de verkoper vragencitruspers schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:38:
Helaas Guttegut, die goedkopere wordt niet naar NL verzonden
niets is ook wat overdreven, maar een schamele 10k is daarentegen alweer genoeg om dat setje mee te krijgen.Crazyanz schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:16:
wat een beauty wizzz, en inderdaad er komt wel erg veel leica voorbij laatste tijd alsof het niets kost ^^
Valt mee toch, maandje eh.....bankroven en je hebt het binnen

2011-07-29-16h52m44.IMG_6011 by A.J. Haverkamp, on Flickr
This footer is intentionally left blank

Second hand beauty dish by Jeroen Zelle | Fotoshoot op locatie.nl, on Flickr
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Mijn nieuwe setje
Canon 5D MK2 (Actie Mediamarkt)
Canon 35L lens
B&W 72mm MRC UV filter
32GB Transcend CF geheugen
Ben er erg blij mee
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Ventieldopje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:36:
@Ken, mooie set! Alleen weer zo jammer, geen zonnekap. Die dingen kosten nog geen 30 euro en toch knappen je foto's er een stuk van opJust my 2 cents.
Canon moet eens leren die dingen gewoon mee te leveren met lenzen...
[ Voor 86% gewijzigd door Nordlys op 30-07-2011 16:52 ]
In ieder geval, ben de mensen die mij deze spullen gegeven hebben erg dankbaar!
Hier wat pica's na al dat leica geweld

www.maartendeboer.net

www.maartendeboer.net
Maar veel plezier met je prachtige set!
www.maartendeboer.net
Ligt er maar net aan waar en wat je fotografeertVentieldopje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:36:
Ah ok, omdat je ook een UV filter hebt gekocht en er nogal wat mensen zijn die dan dat filter gebruiken als bescherming in plaats van net zo veel geld uit te geven aan een zonnekap wat wél de foto's verbetert én ook nog eens je lens beschermt
Maar veel plezier met je prachtige set!
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Ik ga in september een volledige maand naar Ecuador, en als ik terugben, staat de D3s op de planning, alles wat ik nu koop is dus in voorbereiding tot de stap naar fullframe. In januari wil ik de D3s of de eventuele opvolger daarvan aanschaffen in combinatie met de 70-200 VRII. Dan ben ik wel rond vermoed ik..Fiber schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:10:
Een 14-24 is super op FX. Zeker, geen twijfel! Maar ik ben persoonlijk niet helemaal overtuigd van het nut op DX. Waar ga je hem voor gebruiken? Blijft een super lens, dat wel.
Gaaf hoor, die vivitar zie je zelden in gebruik(heb ik zelf ook).Ventieldopje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:19:
Totdat mijn 5DII, grip en glaswerk binnen komt moet ik het voorlopig even hier mee doen. Totaal geen straf maar het is wel even wennen! Vroeger als kind met mijn opa wel wel wat foto's gemaakt met deze camera en nu mag ik hem hebbenAls het dan zo ver is moet ik ook nog weer wennen aan de overstap van crop naar FF ... men blijft leren
In ieder geval, ben de mensen die mij deze spullen gegeven hebben erg dankbaar!
Hier wat pica's na al dat leica geweld
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Benieuwd naar resultaten.
Ah, logisch dan, FX met de holy trinity!Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 10:30:
[...]
alles wat ik nu koop is dus in voorbereiding tot de stap naar fullframe....
Ben nu bezig een complete re-make van mijn site te maken (www.maartendeboer.net) en daar zullen ze wel op komen te staan zodra ik er weer wat geschoten hebProzac[NL] schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:02:
[...]
Gaaf hoor, die vivitar zie je zelden in gebruik(heb ik zelf ook).
Benieuwd naar resultaten.
Ik moet de camera nog wel even een keer helemaal schoon maken, vooral de zoeker oogt wat onscherp terwijl het objectief wel ragscherp lijkt. Nog iets om na te kijken dus!
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Mag ik vragen wat je voordeel is geweest (bij de actie) t.o.v. prijzen in de pricewatch?ken schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:53:
[afbeelding]
Mijn nieuwe setje
Canon 5D MK2 (Actie Mediamarkt)
Canon 35L lens
B&W 72mm MRC UV filter
32GB Transcend CF geheugen
Ben er erg blij mee
Een 5DII staat ook bij mij op de planning en vraag het me gewoon even af.
mooi dingetjeCrazyanz schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:00:
[afbeelding]
En nog een oude Zeiss ikon box camera.
Ik ben in de jaren 80 met zo'n Ricoh (non-X) fotografisch ontmaagdCrazyanz schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:00:
[afbeelding]
En nog een oude Zeiss ikon box camera.
Was mijn eerste cameraatje
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Jared is leuk, maar Greg Cazillo is leerzamer imo...Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:04:
[...]
Dat is het plan ja. Ook een Jared Polin kijker?
Maar wel leuke shirts

Making an ass of myself since the 70's
De camera heeft mij uiteindelijk 1616 euro gekost. Niet slecht toch??Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:49:
[...]
Mag ik vragen wat je voordeel is geweest (bij de actie) t.o.v. prijzen in de pricewatch?
Een 5DII staat ook bij mij op de planning en vraag het me gewoon even af.

Wat nog onderweg is:
- Canon MP-E 65mm f/2.8 5:1 Macro
- Grip voor de 5DII
- Canon 16-35 f/2.8L II USM
- Canon ST-E2
- Mooi droog weer eind van de week
www.maartendeboer.net
7D heb ik ook gehad. Ben tot nu toe erg tevreden met de 5D. Waar hebt je die vandaan?
[ Voor 5% gewijzigd door ken op 03-08-2011 20:19 ]
Dit topic is gesloten.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.