www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Poosje geleden de kogel door de kerk gejaagd en de grote oversteek gewaagd. Van de 40d plus glas opnieuw beginnen met de D7000 met 18-105 kit en de Tamron SP 35-210 "macro" (3.5 - 4.2, alles handmatig). Sluit leuk aan bij mijn oude Kiron 105-2.8 1:1 en mijn eveneens oude SB 80 (die het prima doet in A, als je je ISO en diafragma goed hebt ingesteld). Niet afgebeeld: de Tair 300-4.5 met Nikon-vatting en dito 500-8 spiegeltele - die blijven met de TC 16A AF-converter bij mijn oude F501 - bij genoeg licht doet'ie focus trapping!
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Maar de D7000 is wel een hele mooie camera (al vraag ik me af of je niet beter een 7D had kunnen nemen).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
D7000 deels vanwege specs (AF, DR) gekocht, maar doorschakelen naar 7d was eigenlijk ook geen optie - betekent gewoon 8oo euro bij-investeren, terwijl ik nu de D7000 tegen mijn Canon-gear kan wegstrepen.
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Ik wil je keuze echt niet afkeuren, want Nikon is gewoon erg goed bezig, maar Canon heeft gewoon een hele goede Semi-pro lijn (de f/4 lenzen). Bovendien werken al die oude manuele Nikonlenzen vaak nog beter op een Canon dan op een Nikon zelf (in ieder geval niet minder goed).bobcom schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:39:
Overstap vanwege gevoel dat Nikon voor mij als beperkte hobbyist met dito budget meer te bieden heeft dan Canon. L-glas en FF is voor mij sowieso een brug te ver. Plus met D7000 en manueel glas kan ik net zo fotograferen als 20 jaar geleden met mijn oude filmNikon. Manueel glas (Nikon, M42 of ander) op Canon blijft meer behelpen, terwijl manueel Nikon-fit glas op Nikon voor mij prima voelt.
D7000 deels vanwege specs (AF, DR) gekocht, maar doorschakelen naar 7d was eigenlijk ook geen optie - betekent gewoon 8oo euro bij-investeren, terwijl ik nu de D7000 tegen mijn Canon-gear kan wegstrepen.
What eve suits your style :)! Een Nikon 35 1.4 is helaas vrijwel net zo duur als de Canon 35mm 1.4L ;)! Echter er zijn wel een hoop leuke andere alternatievenbobcom schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:39:
Overstap vanwege gevoel dat Nikon voor mij als beperkte hobbyist met dito budget meer te bieden heeft dan Canon. L-glas en FF is voor mij sowieso een brug te ver. Plus met D7000 en manueel glas kan ik net zo fotograferen als 20 jaar geleden met mijn oude filmNikon. Manueel glas (Nikon, M42 of ander) op Canon blijft meer behelpen, terwijl manueel Nikon-fit glas op Nikon voor mij prima voelt.
D7000 is een top camera, imho beter dan de 50-60D van Canon... Zeker de AF loopt veel voor voor mijn gevoel
Universal Creations schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:04:
[...]
Ik wil je keuze echt niet afkeuren, want Nikon is gewoon erg goed bezig, maar Canon heeft gewoon een hele goede Semi-pro lijn (de f/4 lenzen). Bovendien werken al die oude manuele Nikonlenzen vaak nog beter op een Canon dan op een Nikon zelf (in ieder geval niet minder goed).
off-topic:
De D7000 heeft indexeringsring. Dus alle AIlenszen (na '77) werken perfect met alle automatische snufjes op de nikon. (dus bijvoorbeeld ook gewone (en niet stop down) metering en juist diafragma in exif). Dat nikonlenzen soms beter werken op canon dan op nikon, heeft te maken met het ontbreken van die indexeringsring op de goedkopere bodies, die dan geen lichtmeting doen. De D7000 is daar wel met uitgerust, dus werken lenzen van na '77 beter op de d7000 dan op eender welke canon waar je moet gaan stop down meteren.
[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 30-04-2011 09:56 ]

Pentax MG spiegelreflexcamera (K-mount)
Pentax SMC 50mm F/2 (K-mount)
Pentax AF200s flitser
Agfa Clack (6x9 film, uit 1960)
Fototas/koffer met inlegstukken
Cokin-achtig systeem met softfocus filter, en enkele bokeh-filters (niet op de foto)
En dat alles samen voor de prijs van 7 euro

Onlangs besteld op ebay en nu binnen:

Canon 110ED - 110 Film Camera by Leevmeister, on Flickr
Ik had al eerder een Canon 110ED, die ik toentertijd aan Menno heb verkocht, maar ik heb er eentje aardig goedkoop op ebay weten te vinden, en die gekocht.
Vandaag even een batterij voor gekocht (wat zijn die 4LR44 krengen lastig te vinden in de winkels hier...)
Verder gister nog op de vrijmarkt iets anders op de kop getikt (bijna het enige boeiende wat ik gevonden heb naast al die andere plastic cameratroep, alhoewel ik nog wel een Minolta Hi-Matic 7s tegenkwam, wat volgens mij ook wel cool was, maar ik moet zoiets niet). Anyway, hier is de foto:

Canon EOS IX with EF 24-85 USM lens, other angle by Leevmeister, on Flickr

Back view of Canon EOS IX by Leevmeister, on Flickr
Een APS camera, maar geen plastic prul
Een Canon EOS IX, met zijn originele kitlens, de EF 24-85 USM (prachtig lensje voor op digitaal ook).
Compleet met batterijen, helaas zonder voordop, maar dat mag de pret niet drukken (vooral voor wat ik ervoor heb betaald

Op marktplaats kwam ik een kerel tegen die oude Canon EF kitlenzen ombouwt door een aantal elementen te verwijderen. Hierdoor werden ze fixedfocus (4/5cm afstand) macro lenzen met een flinke vergroting. Voor 60eu leek het me aardig om eens een omgebouwde 28-80mm kitlens te proberen. Fixed focus vond ik geen probleem want ik maak normaal macro's met extension tubes, dus de techniek verandert niet.
De lens is zelf natuurlijk niet zo boeiend om te zien, maar hier is wel goed zichtbaar dat er wat lenselementen aan de voorkant missen. Om ervoor te zorgen dat er geen stof inkomt is er een filter opgeschroefd.

Voorbeeldshot van een 2 euro munt met deze lens op max ('80' mm) zoom:

Dat is wel een aardige vergrotingsfactor om mee te gaan stoeien
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Je neemt een 35-80 USM lens, en daar schroef je gewoon het front element vanaf, en dan bereik je ook zoiets wat je op je foto laat zien, het is echt erg cool voor zo'n lensje wat voor vergroting eruit komt. Het haalde mij wel over de streep om een echte macrolens te kopen, maar zolang het duurde was het wel grappig (heb die 35-80 later nog verkocht voor ongeveer 35 euro verkocht).
Ik heb nu een 100mm macro USM, die is het echt dubbel en dwars waard geweest, superscherpe lens
In ieder geval, veel plezier met experimenteren
Jups die heb ik toen gekocht van Leevmeister, erg leuk principe !Leevmeister schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:30:
Haha, dat is grappig acolyte; ik heb een tijd terug voordat ik een echte macro lens nam ook zoiets ondernomen.
Je neemt een 35-80 USM lens, en daar schroef je gewoon het front element vanaf, en dan bereik je ook zoiets wat je op je foto laat zien, het is echt erg cool voor zo'n lensje wat voor vergroting eruit komt. Het haalde mij wel over de streep om een echte macrolens te kopen, maar zolang het duurde was het wel grappig (heb die 35-80 later nog verkocht voor ongeveer 35 euro verkocht).
Ik heb nu een 100mm macro USM, die is het echt dubbel en dwars waard geweest, superscherpe lens
In ieder geval, veel plezier met experimenteren
Ik ben daarna alleen voor een Cosina 100/3.5 macro gegaan voor 60 euro. Dat is pas een poorman's macro lens die opzich leuk presteert
Die kerel ben ikAcolyte57 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:50:
Omdat ik nogal hobby met horloges is macro foto's kunnen maken altijd wel handig, maar ik heb niet het geld voor een dedicated macro lens. Aantal vormen poor man's macro geprobeerd (tubes, reversed, etc) maar om verschillende redenen nooit helemaal tevreden over geworden.
Op marktplaats kwam ik een kerel tegen die oude Canon EF kitlenzen ombouwt door een aantal elementen te verwijderen. Hierdoor werden ze fixedfocus (4/5cm afstand) macro lenzen met een flinke vergroting. Voor 60eu leek het me aardig om eens een omgebouwde 28-80mm kitlens te proberen. Fixed focus vond ik geen probleem want ik maak normaal macro's met extension tubes, dus de techniek verandert niet.
De lens is zelf natuurlijk niet zo boeiend om te zien, maar hier is wel goed zichtbaar dat er wat lenselementen aan de voorkant missen. Om ervoor te zorgen dat er geen stof inkomt is er een filter opgeschroefd.
[afbeelding]
Voorbeeldshot van een 2 euro munt met deze lens op max ('80' mm) zoom:
[afbeelding]
Dat is wel een aardige vergrotingsfactor om mee te gaan stoeien
Leuk om dit hier tegen te komen.
Ondertussen al heel wat mensen blij gemaakt met deze poor man's macro lens.
Heb ik paar weekjes naar gezocht, maar was via ebay enkel voor nieuwprijs en op marktplaats voor 100+ euro te krijgensapphire schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:16:
Ik ben daarna alleen voor een Cosina 100/3.5 macro gegaan voor 60 euro. Dat is pas een poorman's macro lens die opzich leuk presteert
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Inc. batterijen en 2 rolletjes.
De lens zit nu op mijn K100D, en valt mij eigenlijk niet tegen. Kwaliteit van de foto's komen ongeveer overeen met de kitlens, alleen focust hij een stuk sneller en zekerder. En iets meer bereik natuurlijk 28-80mm ipv 16-55.
Hoezo zouden ze beter op een Canon werken? Of bedoel je op een FF Canon? Dan ben ik het er wel mee eens, maar ik denk niet dat een oude Nikkor betere resultaten geeft op een 7D dan op een D7000.Universal Creations schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:04:
[...]
Bovendien werken al die oude manuele Nikonlenzen vaak nog beter op een Canon dan op een Nikon zelf (in ieder geval niet minder goed).

Zo, mijn 1e stapjes als hobby fotograaf maar eens maken
[ Voor 35% gewijzigd door KillaZ op 04-05-2011 16:27 ]
K to the KillaZ
Mamiya Sektor SX 200mm f/3.5
Mamiya Sektor SX 35mm f/2.8
Mamiya Sektor SX 50mm f/2.0

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Ik heb geen ervaring met de MG maar wel met de ME en MX. De zoekers zijn echt bizar groot. Net zo groot als die van mijn leica en echt stukken groter dan zelfs die van de 5D en 1Ds. Snap nooit dat ze zulke fijne zoekers tegenwoordig niet meer kunnen maken bij SLR's.G-Tus schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:50:
Die Pentax MG heeft volgens mij best wel een gave, grote, mooie zoeker. Trouwens wel mooie bargain hunt.
Leica MM + Sony A9

1. Ik had het nog niet eens allemaal uitgepakt of de kat zat al in de kartonnen doos.

2. 100% Crop van het oog, focus op oog/onderste ooglid

DOF test:

Alles wide open, f1.4, ongeveer 1/250s en ISO 200/400.
Voor zo ver tevreden, de beeld kwaliteit is niet zoals Nikons eigen professionele arsenaal maar erg goed voor dit geld... Zeker gezien deze foto's op 1.4 zijn gemaakt. De 2/3 extra stop licht is ook wel fijn voor de donkere situaties :)! En de DOF is echt lekkerder dan de Nikon 35 1.8, enige minpunt hieraan is de "achthoekige" lichtpunten boven ongeveer f2.5-2.8.. Maar dat is een compromis moet ik maar denken

De nieuwe plastic-fantastic 50mm F/1.8 op mijn camera by jjbstolk, on Flickr
[ Voor 6% gewijzigd door jjbstolk op 06-05-2011 13:33 ]
Denk het wel, want de Nikkor 35mm f/1.8 heeft rounded blades. Dus tenzij je hem regelmatig dicht knijpt is die in het voordeel.Universal Creations schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:48:
De Nikon is 7-bladig, dus of je daar gelukkiger van wordt... Maar je Sigma produceert scherpe plaatjes iig.
Kunnen kopen voor een leuke prijs. Minpunt: AF werkt niet 100% dus die wil ik nog laten maken als het rendabel is.

leuke aankoop !
Ik heb de Tamrom gekocht met de in het achterhoofd dat ik hem optisch niet kon vergelijken met een 70-200 2.8 L, dat is ook wel zo. Maar als je kijkt naar wat je krijgt en hoeveel je er voor betaald, is het een zeer goede lens, de Canon versie is nog een keer zo duur. Prestaties vallen me zeker niet tegen, allhoewel de AF wel een stuk sneller mag zijn en hij aan de randen op 2.8 soms wat ''blurry'' is.
Ik heb hier 2 foto's ter vergelijken, vergeet echter niet dat de eerste foto (55-250 IS) op F5.6 is gemaakt en de 2e (70-200) op 2.8. En dat de kwaliteit door het uploaden ook wat achteruit gaat.
http://i55.tinypic.com/2q2h3px.jpg
http://i55.tinypic.com/2j5xn69.jpg
Niet echt een eerlijke test dus, maar je heb een kleine indicatie. Is Highres (moet je nog een keer inzoomen voor betere kwaliteit)
[ Voor 9% gewijzigd door Richard! op 06-05-2011 21:59 ]
Ik ben nog steeds op zoek naar een vervanger. De Tamron 70-200 2.8 zou leuk aansluiten bij mijn Tamron 17-50 2.8, maar ik durf het vanwege de AF eigenlijk niet aan...

Canon 10-22 mm
Sigma 50 mm 1,4
Regenhoezen
En een Crumpler messenger boy stripes 8000 voor de dagtripjes. Ik heb niet altijd zin om met een rugtas er op uit te gaan.
Ik kan er wel weer tegen aan (nou ja, die 7D wil ik toch ook wel graag)!
Dan ga ik nu die Sigma maar eens aan wat focus tests onderwerpen...
De bokeh van de 35 1.8 is op 1.8 nogal druk, maar op 2.8 vind ik hem prima: http://citruspers.deviant...truspers%2F8537155&qo=170Universal Creations schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:48:
De Nikon is 7-bladig, dus of je daar gelukkiger van wordt... Maar je Sigma produceert scherpe plaatjes iig.
Al ligt het natuurlijk wel aan de situatie. Zelfde diafragma, drukkere bokeh: http://citruspers.deviant...truspers%2F8537155&qo=171
Nice !RobB_W schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:59:
Naar aanleiding van de adviezen in het Canonmount objectieven topic gisteren bij Kamera-Expres langsgeweest, de buit:
[afbeelding]
Canon 10-22 mm
Sigma 50 mm 1,4
Regenhoezen
En een Crumpler messenger boy stripes 8000 voor de dagtripjes. Ik heb niet altijd zin om met een rugtas er op uit te gaan.
Ik kan er wel weer tegen aan (nou ja, die 7D wil ik toch ook wel graag)!
Dan ga ik nu die Sigma maar eens aan wat focus tests onderwerpen...
blijft mijn favo lens die Canon
maar die Sigma en Crumpler mogen er ook zijn
www.maartendeboer.net
Zelf ook VEEL gebruikt toen op mijn 30D!
Met PIJN in mijn hart moeten verkopen ivm fullframe...
Toen maar een 17-40 gekocht om het lees een beetje te verzachten...
Met name in "tight places" (urbex) een mooie aanvulling op je glascollectie!
[ Voor 14% gewijzigd door Tha BasZ op 09-05-2011 12:12 ]
Die Sigma heeft last van flinke frontfocus op mijn body, dus die gaat helaas retour. Begin ik toch weer te twijfelen of ik niet beter een Canon 50 mm 1.4 kan nemen. Misschien dat die betrouwbaarder is..
Ik heb dezelfde set met een m42 adapter op mijn D90. Adapter heeft glas dus kan wel oneindig focussen.Hamed schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:55:
Ze zijn gisteren binnengekomen. Alleen jammer dat oneindig focus niet mogelijk is op de 5D MKII
Mamiya Sektor SX 200mm f/3.5
Mamiya Sektor SX 35mm f/2.8
Mamiya Sektor SX 50mm f/2.0
[afbeelding]
De 50mm is een heerlijke lens de 200 is ok de 35 vind ik wat minder.
Overigens, Sektor?? Kijk er nog eens goed op!
Have fun dermee!
Zit er voor mij ook aan te komen, pas nog wat panorama's mee geschoten met de 10-22 maar ik wil ook de overstap de overstap doen naar fullframe als de 5D Mark III uit komt eind dit jaar / midden 2012 (volgens CR). Tot die tijd voldoent mijn 7D primaTha BasZ schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:12:
ZEER zeker een erg mooi stukje glas die 10-22!
Zelf ook VEEL gebruikt toen op mijn 30D!
Met PIJN in mijn hart moeten verkopen ivm fullframe...
Toen maar een 17-40 gekocht om het lees een beetje te verzachten...
Met name in "tight places" (urbex) een mooie aanvulling op je glascollectie!
Hoe bevalt die 17-40 in vergelijking met de 10-22?
www.maartendeboer.net
Zullen we daarvoor naar Het grote Canonmount-objectieven-topic v2011 gaan?Ventieldopje schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:19:
[...]
Zit er voor mij ook aan te komen, pas nog wat panorama's mee geschoten met de 10-22 maar ik wil ook de overstap de overstap doen naar fullframe als de 5D Mark III uit komt eind dit jaar / midden 2012 (volgens CR). Tot die tijd voldoent mijn 7D prima
Hoe bevalt die 17-40 in vergelijking met de 10-22?
Voordat er een grote boze mod langswandelt in dit topic
[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 09-05-2011 19:16 ]
www.maartendeboer.net
Maarr Gefeliciteerd met je aankoop!
Heb net een nieuwe Sigma 50 mm gehaald die wel goed focust, ragscherp apparaat! Nu ben ik helemaal blij, in combinatie met m'n 70-200 heb ik een heerlijke set te pakken!
Dus even nagedacht wat ik daaraan kon doen. Ja, een grip kopen, maar dat vind ik erg prijzig voor een 7D, en ook heb ik dat qua "grip" niet nodig. Camera is groot genoeg.
Dus toen dit gemaakt van aluminium:

Waardoor ik weer de handstrap van canon kan gebruiken:

IMG_5421.jpg by szwets, on Flickr
En die grip is ook al ruim 2 jaar niet van mijn 450D af geweest, onmisbaar als je het mij vraagt!
Helemaal met je eens: met een wat zwaardere lens er op is de balans veel beter en bovendien past nu eindelijk mijn pink op in plaats van onder de cameraRobB_W schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:45:
En die grip is ook al ruim 2 jaar niet van mijn 450D af geweest, onmisbaar als je het mij vraagt!
Mag ik je vragen waar je die grip vandaan hebt? Ben zelf ook op zoek, maar ivm net vader zijn geworden durf ik niet heel veel geld uit te geven aan hobbies nu.Goodfellas schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:27:
Vandaag een tweedehands Tamron 17-50 opgehaald als vervanging van de 18-55 IS kitlens. De grip, het water pas en de remote zijn van Chinese origine (toch heel blij mee want mijn 450d is zonder grip echt wat te klein).
[afbeelding]
IMG_5421.jpg by szwets, on Flickr
Wa Doede Nou
Dat is toch juist het allerbeste argument: Ja maar schat, nu maak ik nog mooiere foto's van de kleine-ko- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:57:
[...]
Mag ik je vragen waar je die grip vandaan hebt? Ben zelf ook op zoek, maar ivm net vader zijn geworden durf ik niet heel veel geld uit te geven aan hobbies nu.
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Die kleine inbus-schroeven, waar dienen die precies voor? Als je er nog eentje wil maken, houd ik me aanbevolen. M'n dealextreme handstrap heeft een enorme plaat + stelschroef, niet handig met een grip + portretstand_ferry_ schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:52:
Sinds de aanschaf van mijn nieuwe cam mistte ik toch een beetje de handstrap die ik wel op mijn 400D+grip kon gebruiken.
Dus even nagedacht wat ik daaraan kon doen. Ja, een grip kopen, maar dat vind ik erg prijzig voor een 7D, en ook heb ik dat qua "grip" niet nodig. Camera is groot genoeg.
Dus toen dit gemaakt van aluminium:
[afbeelding]
Waardoor ik weer de handstrap van canon kan gebruiken:
[afbeelding]
Hier staat tekst
Hahaha... same here. Ik heb even een "aderlating" gedaan, maar daar heb ik (nog) geen spijt van gehad (zie mijn signaturecharops schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:29:
[...]
Dat is toch juist het allerbeste argument: Ja maar schat, nu maak ik nog mooiere foto's van de kleine
Kinderen zijn overigens wel "behoorlijk" prijzig, met name de kinderopvang is bijna onbetaalbaar

http://www.deyterra.com
Om de 2 plaatjes bij elkaar te houden, want ik had alleen relatief dunne plaat, dus heb ik er 2 bovenop elkaar geschroefd. Ook nog een 2e functie; de schroefjes steken iets uit waardoor ze weer precies in de inkepingen vallen die in de camera zitten zoals een camera grip ook doet. Dat voorkomt dat de plaat kan draaien en dus los gaat.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:37:
[...]
Die kleine inbus-schroeven, waar dienen die precies voor? Als je er nog eentje wil maken, houd ik me aanbevolen. M'n dealextreme handstrap heeft een enorme plaat + stelschroef, niet handig met een grip + portretstand
Kun je de dealextreme strap niet vastmaken aan het oog van de grip zelf?
dan is jou oplossing een stuk eleganter en mijn gevoel is er ook beter bij omdat het metaal is ipv. kunststof.
Maaruhm je hebt animo Ferry
edit: Sjaak gebruikt hem met grip...apart
edit2: met plaatje:

Dit is het geval wat ik op DX besteld heb. Ga even een paar punten toelichten die een enorme verbetering zijn bij jou plaatje Ferry:)
1) jou oogje is van metaal ipv kunsstof en valt niet over het batterijklepje heen !
2) haakje om het plaatje recht te monteren en uit te lijnen . Ondertussen is dat haakje gruwelijk irritant
3) huge knop. Geheel is bijna 2 cm hoog en die knop is +/- 4cm in diameter, ook erg irritant dus.
[ Voor 54% gewijzigd door sapphire op 11-05-2011 09:07 ]
edit: damn saphire, jouw geval is nog groter en lomper
Edit2: sapphire, is het zo raar om een handstrap icm met grip te gebruiken? Ik vind het wel fijn
[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 11-05-2011 10:30 ]
Hier staat tekst
Tuurlijk, hier: http://www.dealextreme.co...500d-40d-1000d-dslr-28918. Verzenden per luchtpost is gratis, reken wel op een week of vier levertijd.-ko- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:57:
[...]
Mag ik je vragen waar je die grip vandaan hebt? Ben zelf ook op zoek, maar ivm net vader zijn geworden durf ik niet heel veel geld uit te geven aan hobbies nu.
[ Voor 31% gewijzigd door Ventieldopje op 11-05-2011 12:55 ]
www.maartendeboer.net
Canon EF 50mm f/1.8 II
- Prima lichtsterke lens, alleen vind ik heb persoonlijk lastig te gebruiken op m'n crop body. Indoor zit je zowat tegen de muur aangeplakt, outdoor... tja dan toch liever de zoomlens.
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
- Fijne telelens, helaas kom ik amper in situaties waarbij ik dit bereik nodig heb. Tenzij ik een reis win voor een safari in Afrika, hoef ik niet zo snel meer een tele.
Nieuwe aanwinst:
Canon EF 28mm f/1.8 USM

Vanwege m'n cropbody (Canon XSi/450D) had ik achteraf gezien veel eerder voor deze lens moeten kiezen. In plaats daarvan had ik dus de 50mm f/1.8 gekocht. Maar goed, de 50mm was dan ook zeer gunstig geprijst.
Samen met m'n EF-S 17-55 f/2.8, vormt de EF 28 een redelijk compact setje voor straatfotografie en vakanties.
Leica MM + Sony A9

Vandaag mijn BG-E7 en LP-E6 van Phottix binnen gekregen voor m'n 7D. Scheelt me zo'n 135,- op de orginele grip + accu
Tamron ook recentelijk gekocht maar daar had ik plaatje van gepost.
www.maartendeboer.net
Ik heb voor mijn 1000D anderhalf jaar geleden ook een BG-E5 gekocht, heb ik tot op heden nog nooit problemen mee gehad, het materiaal waar hij van is gemaakt komt precies overeen met de originele BG-E5.
Ik weet niet of het materiaal van de BG-E7 hetzelfde is als die van het origineel maar daar ga ik uit van wel.
Voor de grip + accu was ik 90,- incl verzendkosten kwijt (70,- grip & 20,- accu), als je het origineel zou kopen zit je rond de 235,-
Prima te spreken over de kwaliteit van Phottix (er komt zelfs nog een schuifding bij waar je 6 AA batterijen in kan doen ipv 2 accu's)
[ Voor 3% gewijzigd door Richard! op 11-05-2011 21:31 ]
Ik heb ook een Phottix grip voor mijn 450D, en afgelopen januari had ik hem mee naar de Dominicaanse Republiek. Na een half uurtje foto's maken had ik (waarschijnlijk door de warmte) zwarte handen. De verf van de grip smelt!
Verwijderd

Oftewel, de Fuji X100! Nog maar een half uurtje mee kunnen fotograferen, maar het is niet voor niets de meest gehypte camera van het jaar!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 22:08 ]
Dat is toch vreemd, die van de 450D moet ook op de 1000D, ik het dat probleem wat jij verteld nog nooit gehad en heb de grip ook onder vrij hoge temperaturen getest (35+) dus wellicht was jou fout een productiefout.Extreme smell schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:54:
Of die grips aan de originele kwaliteit kunnen tippen weet ik zo net nog niet.
Ik heb ook een Phottix grip voor mijn 450D, en afgelopen januari had ik hem mee naar de Dominicaanse Republiek. Na een half uurtje foto's maken had ik (waarschijnlijk door de warmte) zwarte handen. De verf van de grip smelt!
Ik heb de camera op vakantie van ongeveer 1,50 laten vallen vol op de stenen en paar maanden geleden was het weer raak, de grip gaf geen krimp op wat krasjes na.
[ Voor 7% gewijzigd door Richard! op 11-05-2011 22:16 ]
Waar?!Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
Oftewel, de Fuji X100! Nog maar een half uurtje mee kunnen fotograferen, maar het is niet voor niets de meest gehypte camera van het jaar!
Ik heb al tijden een bestelling staan namelijk..
Fujifilm X-Pro1
Verwijderd
In Aken. Was de laatste daar (en volgens mij een van de weinige in de Benelux/Duitsland). Oorspronkelijk wilde ik de kat uit de boom kijken, maar gezien de enorme vraag heb ik 'm gelijk meegenomen. Mocht 'ie nu niet in m'n gebruik passen (ben een DSLR gewend), dan kan ik 'm nog altijd voor rond de adviesprijs verkopenfloppie86 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:21:
[...]
Waar?!
Ik heb al tijden een bestelling staan namelijk..
Fujifilm X-Pro1

_DSC7668.jpg by Zandpad, on Flickr

_DSC7664.jpg by Zandpad, on Flickr

_DSC7661.jpg by Zandpad, on Flickr
Cactus V5!
Heerlijk!
Nice! Mooi ding in het echt ook?Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Een Olypmus OM-2, heb hem van mijn oom gekregen met 3 lenzen erbij
- 35mm 2.8 G.Zuiko
- 50mm 1.8 F.Zuiko
- 135 mm 2.8 E. Zuiko

Olympus OM-2 by kasperjongbloed, on Flickr
Gemaakt met een Canon 550D + Canon 50mm 1.4
Verwijderd
Absoluut, de afwerking is echt subliem. Bovendien geeft het gebruikte materiaal 'm een erg hoogwaardige feel.
Om de een of andere reden inspireert-ie om meer op beeld vast te leggen dan iedere andere camera die ik tot dusver gehad heb. Erg bijzonder.aerofreak schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:42:
Die X100 die lijkt me echt zo gaaf om mee te fotograferen
Maar goed, misschien is het verstandig om een apart X100-topic te openen.
Canon 50mm. f1.8 II
geen stockplaatjes aub
Het is gewoon een goed ding voor dat kleine bedrag.
[ Voor 20% gewijzigd door PowerUp op 14-05-2011 20:58 ]
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
Heb ook wat nieuwe gear
Canon EOS 60D
Canon EF-S 15-85 USM
Manfrotto 055XDB / 804RC2

New Gear by Peter Gol, on Flickr

New Gear by Peter Gol, on Flickr
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Niet om lullig te doen, maar daar ga je hopelijk geen rolfilm voor kopen?Terryb47 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:03:
Nieuwe ouwe camera, van m'n pa geweest
Verwijderd
Leuk ding. De voorloper van de huidige digitale PEN.Terryb47 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:03:
Nieuwe ouwe camera, van m'n pa geweest:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die ring om de lens, kan die licht/flits geven?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 23:25 ]
Nee dat is de lichtmeterVerwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:24:
[...]
Leuk ding. De voorloper van de huidige digitale PEN.
Die ring om de lens, kan die licht/flits geven?
Hoezo niet? Het lijkt me best leuk om een rolletje er mee te schieten.Toff schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:14:
[...]
Niet om lullig te doen, maar daar ga je hopelijk geen rolfilm voor kopen?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verwijderd
Die 50mm lens is de laatste tijd nogal gewild geloof ik door digitale PEN gebruikers.Pausie schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:37:
Zie hier mijn nieuwe camera, najah nieuw....
Een Olypmus OM-2, heb hem van mijn oom gekregen met 3 lenzen erbij
- 35mm 2.8 G.Zuiko
- 50mm 1.8 F.Zuiko
- 135 mm 2.8 E. Zuiko
[afbeelding]
Olympus OM-2 by kasperjongbloed, on Flickr
Gemaakt met een Canon 550D + Canon 50mm 1.4
Een mooi setje zo bij elkaar. Ga je er ook mee fotograferen, of is hij voor op de schoorsteenmantel?
Ben er al mee aan het schieten. Heb 4 kodak rolletjes gekocht waar er 36 op kunnen.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:03:
[...]
Die 50mm lens is de laatste tijd nogal gewild geloof ik door digitale PEN gebruikers.
Een mooi setje zo bij elkaar. Ga je er ook mee fotograferen, of is hij voor op de schoorsteenmantel?
Ben erg benieuwd wat de resultaten zullen zijn.
Ik heb de mogelijkheid om de negatieven in te scannen bij me pa, maar de kwaliteit ligt dan dus ook voor een groot gedeelte bij de scanner. Zal er asap wel eens wat posten in één van de draadjes
Ik heb er inmiddels een rolletje in gedaan voor de fun (en waarom niet?) Zover ik weet werkt ie nog prima, het is een half frame camera dus m'n rolletje gaat 2x zo lang mee ook nog (lijkt geen einde aan te komen)
[ Voor 27% gewijzigd door Terryb47 op 15-05-2011 00:33 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Oké, dat kan natuurlijk, maar verwacht geen wonderen van de kwaliteit, met alle respect.Terryb47 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:29:
Haha, deze Pen EE is ongeveer 45 jaar oud nu - heeft veel sentimentele waarde...

U ziet: een Nikon F100 + batterijgrip (en een 50mm f/1.4 maar die is niet nieuw).
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Veel respect toon je niet wanneer je eerst zegt dat de camera geen filmrol waardig zou zijn. Wie ben jij om daar over te oordelen? En nu zeg je dat ik geen wonderen moet verwachten?Toff schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:46:
[...]
Oké, dat kan natuurlijk, maar verwacht geen wonderen van de kwaliteit, met alle respect.

Leuk dat er altijd een tweaker de pessimist moet uithangen.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Lijkt me sowieso lastig, er gaat kleinbeeld in en het schiet op half kleinbeeldToff schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:14:
[...]
Niet om lullig te doen, maar daar ga je hopelijk geen rolfilm voor kopen?
Toff schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:46:
Oké, dat kan natuurlijk, maar verwacht geen wonderen van de kwaliteit, met alle respect.
Ok, beide wat aardiger doen tegen elkaar. Of de kwaliteit hoog genoeg is om er een rolletje in te stoppen is geheel aan de gebruiker, maar Toff geeft aan dat hij die kwaliteit erg laag vindt.Terryb47 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:14:
Veel respect toon je niet wanneer je eerst zegt dat de camera geen filmrol waardig zou zijn. Wie ben jij om daar over te oordelen? En nu zeg je dat ik geen wonderen moet verwachten?![]()
![]()
Leuk dat er altijd een tweaker de pessimist moet uithangen.
Terryb47: Toff begrijpt echt wel de sentimentele waarde, maar het ging hem puur om de "fotografische" waarde. Hem een pessimist noemen, omdat hij eerlijk is over zuiver de kwaliteit, vind ik ook wat ver gaan.
Laten we weer ontopic gaan en nieuwe apparatuur plaatsen en bekijken
mooie aankoop. Voor hoeveel gaan die tegenwoordig? ik kocht de mijne in 2000 voor 2795 guldeng0tanks schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:59:
[afbeelding]
U ziet: een Nikon F100 + batterijgrip (en een 50mm f/1.4 maar die is niet nieuw).
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Ik heb hem voor €125 gekocht via Marktplaats, bijna zo goed als nieuw want de man gebruikte de camera alleen als reserve. Daarbij kreeg ik ook nog twee flitsers (Metz 54 MZ-3's) en een slave adapter om ze tegelijk te gebruiken. Een erg goede deal, want normaalgesproken worden F100's zonder batterijgrip al voor minstens €100 verkocht. Enig minpuntje is dat de verkoper de batterijhouder kwijt was waardoor ik de F100 niet kan gebruiken zonder grip (in sommige situatie's toch wel handig).Shark.Bait schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:49:
[...]
mooie aankoop. Voor hoeveel gaan die tegenwoordig? ik kocht de mijne in 2000 voor 2795 gulden
Geweldige camera, mij wordt verteld dat de f4s en de f5 nog leuker zijn maar ik ben er meer dan tevree mee.g0tanks schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:59:
[afbeelding]
Heel veel plezier dermee!
[ Voor 9% gewijzigd door Prozac[NL] op 16-05-2011 13:13 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Dit topic is gesloten.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.