Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.013.248 views

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-12 00:54

the mod man

iets van beeldmaker

Razor90 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:10:
Nikon D60 vervangen voor deze: de Nikon Coolpix P7000 :D

[afbeelding]
P7000 by RvdPas, on Flickr
Ah daar gaat mijn geld dus naar toe :+

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Vandaag voor het eerst een dslr aangeschaft :)

Met motorrijden en op vakantie kwam ik vaak zulke mooie landschappen tegen en waar ik dan een compactcam foto van maakte die er later beroerd uit zag.

dus vandaag maar in alle drukte bij de mediamarkt een canon eos 500d aangeschaft met een 18-55 IS lens.
een uv filter van soligor, 4 gb duracell sd kaartje.
en zonet op ebay 3 statieven, een tas, screen protector, ir remote :+

en voor het eerst in mijn leven lees ik eens de handleiding door van een nieuw aangeschaft apparaat ;)

• Razor90
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
the mod man schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:57:
[...]

Ah daar gaat mijn geld dus naar toe :+
Haha......ik wilde toch foto's blijven maken. Dus dit vond ik wel een goede vervanging :P

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-12 00:54

the mod man

iets van beeldmaker

Heb die 7000 vandaag nog ff vastgehad (zag hem liggen bij iemand thuis) maar wat een klein zoekertje... Heb geen foto genomen (miss morgen dan ben ik er weer) Verder wel lekker compact

I can't wait to shoot!

Verwijderd

om te geotaggen:
Een Qstarz BT-Q1000XT

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1293748926.jpg

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb er afgelopen zomer ook 1 gekocht. Een van de eerste dingen die ik gedaan heb is het uitzetten van de piepjes, wanneer hij namelijk een fix heeft of kwijt raakt piept het ding. Beetje raar als je in een winkel loopt of in de tram zit met een piepende broekzak/tas :D Verder werkt het ding prima, maar is het hoesje na 3 weken gebruik al aardig op en is de op jouw foto nog mooi glimmende bovenkant voorzien van een laagje krassen..
Hij heeft het prima gedaan verder, alleen in het vliegtuig bleef hij het helaas niet doen :-(

Verwijderd

ipv een 77mm close-up filter heb ik een de EF 50 f/1.8 II lens gekocht + 52mm close-up filter... was goedkoper. bizar toch?! 8)7

maargoed, toch een lensje erbij wat ik nog niet had.. en mn filter om mee te spelen!! ik ben voorlopig weer een gelukkig man :9

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:18:
ipv een 77mm close-up filter heb ik een de EF 50 f/1.8 II lens gekocht + 52mm close-up filter... was goedkoper. bizar toch?! 8)7

maargoed, toch een lensje erbij wat ik nog niet had.. en mn filter om mee te spelen!! ik ben voorlopig weer een gelukkig man :9
Een goede close-up filter bestaat uit meerdere elementen en is dus vrij duur om te maken. Hoe groter de filter moet zijn, hoe groter die elementen en hoe duurder dus. Een 50mm f1.8 is een lens die zeer eenvoudig te maken is, daarom dat deze zo goedkoop is (als je daar nog eens de speelgoedbouwkwaliteit bij optelt :p).
Welke close-up filter heb je eig gekocht? Een Canon 500D of 250D of nog iets anders? :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Verwijderd

Een 250D (die ze niet eens maken voor 77mm).

Maar om het uit te proberen vond ik dit wel een leuke oplossing!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:59

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik pak vanochtend een bus deo, druk op de bovenkant.....niks :?

blijkt nou:

Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/IMG_0061.jpg

Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/IMG_0063.jpg

Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/IMG_0066.jpg

een Cosina 100 f/3.5 Macro :)

Mijn budget macro speeltje. Gebouwd als een Canon 50/1.8, AF motor als een staafmixer maar wel leuk 8)

Gabriël AM5

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
sapphire schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:49:
Ik pak vanochtend een bus deo, druk op de bovenkant.....niks :?

blijkt nou:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

een Cosina 100 f/3.5 Macro :)

Mijn budget macro speeltje. Gebouwd als een Canon 50/1.8, AF motor als een staafmixer maar wel leuk 8)
Veel plezier ermee,

Ik heb de Pentax - Eos adapter binnen en kan eindelijk de pentaxjes ook op digitaal gebruiken. Kwaliteit valt me erg mee. Wat een genot om met die echte MF lenzen te focussen. Zelfs met een 30D zoeker zonder speciaal matglas is het nog best te doen. Heb wel AF bevestiging met die rode stippen op de zoeker, maakt het wel makkelijker.

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/robert.bijl/Site/fotodump_files/IMG_0103.jpg

Leica MM + Sony A9

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
RobertJRB schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:39:
[...]
Wat een genot om met die echte MF lenzen te focussen.
Nou, genot? Leuk dat het kan, maar ik gebruik mijn good old FD's eigenlijk nooit, behalve dan omgekeerd als voorzetlens o.i.d. AF-confirm gebruiken is ook een beetje cheaten met MFlensjes. ;)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@ Sapphire,
Voor het geld zijn dat nog erg leuke staafmixers :+
lensje doet het nog best goed iig ook op een Eos.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12 08:32
@Toff, is AF confirm niet cool genoeg? ;) De zoeker van een MF camera is natuurlijk wel 1000x duidelijker dan de zoeker van een AF camera.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Toff

Toff

FP ProMod
O, ik dacht dat mijn ogen zo achteruitgegaan waren. :+
Deelbeeld en eventueel microprisma zijn wel handiger bij het scherpstellen dan louter matglas natuurlijk.
Een goede zoeker van een Fullframe camera (zoals een analoge camera ook had) en een superprecision matglas helpen al enorm. Ik heb ook nog een oculairvergroter waardoor je blikveld door de zoeker nog wat meer gevuld is met camerabeeld. Dit zorgt ervoor dat ik prima manueel kan focussen zonder bevestiging. Bevestiging zorgt ervoor dat het sneller gaat, maar niet altijd nauwkeuriger.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Toff

Toff

FP ProMod
universal creations schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:18:
Ik heb ook nog een oculairvergroter waardoor je blikveld door de zoeker nog wat meer gevuld is met camerabeeld.
Maar vergroting gaat weer ten koste van de lichtsterkte. Heb je ooit met deelbeeld gewerkt? Mits je voldoende licht hebt (anders slaat de helft van het "bolletje" zwart) en voldoende tijd, werkt dat 10k maal beter dan welk matglas danook. Vergeet niet dat analoge SLRbodies al van huis uit full frame zijn. Aangezien mijn ogen inderdaad een stuk minder zijn dan vroeger, vertrouw ik "blind" op (centre spot) AF tegenwoordig. Bij macro enz, is de AF-confirmatie wel een fijn hulpmiddel. Nu heb ik geen FF digitaal, maar op het standaard matglas van mijn 40/50D is scherpte-beoordeling een bitch, net als dat ik met mijn A1 niet buiten het deelbeeld of microprisma kan en kon scherpstellen. Wie veel met MF-lenzen in de weer gaat, heeft veel baat bij vervanging van het standaard matglas IMHO.

• RobertJRB
Toff schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:21:
[...]

Maar vergroting gaat weer ten koste van de lichtsterkte. Heb je ooit met deelbeeld gewerkt? Mits je voldoende licht hebt (anders slaat de helft van het "bolletje" zwart) en voldoende tijd, werkt dat 10k maal beter dan welk matglas danook. Vergeet niet dat analoge SLRbodies al van huis uit full frame zijn. Aangezien mijn ogen inderdaad een stuk minder zijn dan vroeger, vertrouw ik "blind" op (centre spot) AF tegenwoordig. Bij macro enz, is de AF-confirmatie wel een fijn hulpmiddel. Nu heb ik geen FF digitaal, maar op het standaard matglas van mijn 40/50D is scherpte-beoordeling een bitch, net als dat ik met mijn A1 niet buiten het deelbeeld of microprisma kan en kon scherpstellen. Wie veel met MF-lenzen in de weer gaat, heeft veel baat bij vervanging van het standaard matglas IMHO.
Klopt hoor, met die kleine zoekertjes is het inderdaad erg lastig. Ik doelde meer op het fijne focussen. Een redelijk lange slag en (volgens mij) gedempte focusring.

Leica MM + Sony A9

Ik heb op mijn 450D een splitter gehad om manueel mee te focussen, maar er zijn nadelen (zie ook de startpost van het alternatieve objectieven topic). Je kunt alleen focussen op die plek, dus je moet dan altijd recomposen en het duurt langer. Het is wel nauwkeuriger, maar boven de f/5.6 wordt het te donker om te kunnen focussen.
Een superprecision matglas biedt de mogelijkheid om op ieder punt van je beeld te focussen en werkt zelfs bij f/8 nog goed.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12 08:32
universal creations schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:20:
Ik heb op mijn 450D een splitter gehad om manueel mee te focussen, maar er zijn nadelen (zie ook de startpost van het alternatieve objectieven topic). Je kunt alleen focussen op die plek, dus je moet dan altijd recomposen en het duurt langer. Het is wel nauwkeuriger, maar boven de f/5.6 wordt het te donker om te kunnen focussen.
Een superprecision matglas biedt de mogelijkheid om op ieder punt van je beeld te focussen en werkt zelfs bij f/8 nog goed.
Ja, groot voordeel van een echte MF body is dat je geen stop-down metering hoeft te doen en dat de zoeker sowieso helderder is doordat er geen AF systeem in zit :P. Ik kan me goed voorstellen dat een splitter niet ideaal is met een AF body. Het is tijd voor een digitale fullframe SLR zonder AF ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 05-01-2011 09:33 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
universal creations schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:20:
Ik vind de zoeker van m'n 5d met EE-S matglas bij F/8 toch wel erg donker worden met stop-down metering.
Dus meestal is't wide-open focussen en daarna afstoppen, maar da's traag... dus vooral voor landschappen/architectuur geschikt.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Buiten landschappen om doe ik sowieso niets met f/8. Overigens vind ik niet vervelend om te focussen met f/2.8 of f/4 en dan vervolgens het diafragma te knijpen naar f/8 en dan de foto nemen (eerst nog laten lichtmeten).

Makkelijk schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:32:
Ja, groot voordeel van een echte MF body is dat je geen stop-down metering hoeft te doen en dat de zoeker sowieso helderder is doordat er geen AF systeem in zit :P. Ik kan me goed voorstellen dat een splitter niet ideaal is met een AF body. Het is tijd voor een digitale fullframe SLR zonder AF ;)
Op fredmiranda.com was er laatst een topic over het eventueel verzilveren (of aluminiumlaagje) van de spiegel in een 5D om zo meer licht in de zoeker te krijgen, aangezien daar gebruikers zijn, die altijd MF-objectieven gebruiken.

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

universal creations schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:23:
[...]

Op fredmiranda.com was er laatst een topic over het eventueel verzilveren (of aluminiumlaagje) van de spiegel in een 5D om zo meer licht in de zoeker te krijgen, aangezien daar gebruikers zijn, die altijd MF-objectieven gebruiken.
Moet je ook opletten met je exposure metering, of zijn het puristen en schieten ze M-only?

Flickr | Instagram

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
G-Tus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:30:
[...]

Moet je ook opletten met je exposure metering, of zijn het puristen en schieten ze M-only?
Als de hoeveelheid licht met een lineaire lijn stijgt, kun je gewoon een vaste hoeveelheid compenseren en hoef je niet met elke situatie apart rekening te houden.

Of misschien blijft de lichtmeter gewoon werken zoals altijd :).

[ Voor 8% gewijzigd door mcdronkz op 05-01-2011 20:37 ]

G-Tus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:30:
[...]

Daar is een trucje voor, omdat er meer licht op de meter komt, dan er daadwerkelijk op de sensor komt. Je zegt namelijk dat je een standaard matglas in je camera hebt, maar je stopt er een superprecision in. Of je stelt je camera altijd in op +2/3ev.

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 14:34
Ik heb gisteren mijn eerste spiegelreflex camera gekocht :)
Ik wilde eigenlijk de Canon 1000D kopen als goede instapcamera, maar momenteel hebben ze bij de MediaMarkt een aktie met de 500D voor 444 euro en dat maakt het prijsverschil tussen de 2 zo minimaal dat ik voor de 500D ben gegaan.

De 1e foto na het uit de verpakking halen was van mijn kat die bij me lag. Ongelooflijk wat een kwaliteit meteen al en dat in een donkere kamer, met flits, standje auto. Nu al veel beter dan alle foto's die ik ooit met een compact heb gemaakt. Ik ben happy :)
Gefeliciteerd. En dan nu meteen naar standje Av, zodat je kunt spelen met wat instellingen.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12 00:10
Mijn eerste limited. Ben meteen hooked! :P De volgende wordt de 70mm.

edit:
Foto verwijderd. Wellicht plaats ik een nieuwe als ik daar een keertje zin in heb.

[ Voor 42% gewijzigd door -Mous- op 22-04-2011 16:18 ]

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 14:34
universal creations schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:35:
Gefeliciteerd. En dan nu meteen naar standje Av, zodat je kunt spelen met wat instellingen.
Eerst maar eens de "plaatjes standen" proberen (landscape, portrait, etc) :P

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zou ik niet doen, want voor de gebruiker is het niet duidelijk wat het precies doet, dus je leert er ook niks van. Maar ik ga je ook niet tegenhouden :P . P of AV zijn wel mooie standen nadat je eens hebt gelezen hoe een belichting tot stand komt en dus weet hoe het diafragma en de sluitertijd samen de belichting beïnvloeden.
-Mous- schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:30:
Mijn eerste limited. Ben meteen hooked! :P De volgende wordt de 70mm.

[afbeelding]
Mooie dingen inderdaad. Lekker klein, alles metaal, ingebouwd zonnekapje. Dan is mijn Canonspul maar lomp :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Teun_2
  • Laatst online: 26-12 21:30
Tamron 70-200 f/2.8 als vervanger van de 80-200 nikkor schuif.

Afbeeldingslocatie: http://teundilles.be/dump/70200.jpg
(zeer) brakke phonepic

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12 00:10
Gizz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:40:

[...]

Mooie dingen inderdaad. Lekker klein, alles metaal, ingebouwd zonnekapje. Dan is mijn Canonspul maar lomp :P
Nou, Pentax kan ook lomp spul zijn hoor. Ik had de 16-50mm en 50-135mm. ;) Maar de 35mm die ik laatst heb aangeschaft heeft mijn hele inzicht veranderd. De 16-50mm is de deur uit en de 50-135mm is ook te koop. Ik ga voor een compacte prime kit (21, 40, 70). :9 :9~ Maar voorlopig moet de 35mm nog even voor de 40mm invallen in verband met het budget.

Dat zonnekapje is trouwens niet ingebouwd, maar kan er gewoon af. De lenskap gaat wel over de zonnekap, dus ik laat 'm er lekker op zitten. Die paar mm maakt ook niet meer uit.

[ Voor 14% gewijzigd door -Mous- op 07-01-2011 17:38 ]

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mag ik ipv een foto ook 'n filmpje posten van mijn nieuwe speeltjes? Vast wel ;)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Nb5uyMG_OvM]
Oftewel, mijn nieuwe studio, met 3 Elinchrom 600RX op 3 Manfrotto 1004BAC, 'n Rotalux 175 Octa, 'n Rotalux 90x110, paar gridjes en wat Skyport frutseltjes ;)
Op de laatste dag van het jaar even stevig gaan shoppen bij Servix in Aartselaar.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

-Mous- schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Nou, Pentax kan ook lomp spul zijn hoor. Ik had de 16-50mm en 50-135mm. ;) Maar de 35mm die ik laatst heb aangeschaft heeft mijn hele inzicht veranderd. De 16-50mm is de deur uit en de 50-135mm is ook te koop. Ik ga voor een compacte prime kit (21, 40, 70). :9 :9~ Maar voorlopig moet de 35mm nog even voor de 40mm invallen in verband met het budget.

Dat zonnekapje is trouwens niet ingebouwd, maar kan er gewoon af. De lenskap gaat wel over de zonnekap, dus ik laat 'm er lekker op zitten. Die paar mm maakt ook niet meer uit.
Mooie combi heb je daar. Ik twijfel een beetje over hetzelfde. Over de 16-50 zijn we het helemaal eens, ik weet ook niet of ik het echt een prettige lens vind. Ik heb deze als upgrade voor m'n Tamron 17-50 gekocht, met name voor de weerbestendigheid. Maar die 16-50 is best ehm.. intimiderend. Momenteel denk ik sterk over de 40mm pancake, omdat 'ie zo verschikkelijk compact is. Met de K-5 heb je vaak toch wel licht genoeg, dus 2.8 voldoet dan ruimschoots. Als het echt donker wordt heb ik nog een F50 1.7.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
dodge_911 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:18:
Mag ik ipv een foto ook 'n filmpje posten van mijn nieuwe speeltjes? Vast wel ;)
[video]
Oftewel, mijn nieuwe studio, met 3 Elinchrom 600RX op 3 Manfrotto 1004BAC, 'n Rotalux 175 Octa, 'n Rotalux 90x110, paar gridjes en wat Skyport frutseltjes ;)
Op de laatste dag van het jaar even stevig gaan shoppen bij Servix in Aartselaar.
Kun je ook het resultaat van je speeltjes laten zien, wat doet zoiets met een foto die je maakte van het model? just curious

discogs

Verwijderd

Hele mooie studio heb je daar doc!

Fantastische liftmuziek overigens.

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11 11:46

mennovanw

Canon? You can!

Daar is bij Canon ook een oplossing voor. Heet Voigtländer SL II serie ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Je kunt ook gewoon Pentax lenzen op een Canon zetten met een verloopje. Raak je alleen AF kwijt.

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11 11:46

mennovanw

Canon? You can!

universal creations schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:29:
Je kunt ook gewoon Pentax lenzen op een Canon zetten met een verloopje. Raak je alleen AF kwijt.
Uiteraard. Er bestaat ook nog een leuke Nikon 45 2.8 pancake die eenvoudig te verlopen is. Wat wel voor de Voigts pleit is de automatische diafragma-aansturing en volledige communicatie met de body (exif intact e.d.). Vooral stop downen ben ik niet zo'n fan van (maar dat mag een ieder voor zichzelf beslissen)..

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:56

aerofreak

Steve Jobs

[...]

Grote lenzen staan professioneel :+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Sla je slag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mEtRjrohcbCQNRaQXmyW0JWF/full.jpg

Voor 1/3e van de winkelprijs in de winkel zelf _/-\o_
2e hands maar dat mag de pret niet drukken :P

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:44:
2e hands maar dat mag de pret niet drukken :P
2e hands is gewoon prima in orde /me het enige wat ik nieuw gekocht heb is mijn tas, wat filters en een zonnekap de rest van mijn gear komt allemaal van marktplaats, ik vind dat je daarom wel kan stellen dat je je toch in een bepaalde markt bevindt waar de mensen die dit spul verkopen allemaal zorg dragen voor hun spullen en gepassioneerd zijn over hun hobby en dat merk je vooral bij fotografie. just my 2 cents

discogs

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
loewie1984 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:47:
[...]

Kun je ook het resultaat van je speeltjes laten zien, wat doet zoiets met een foto die je maakte van het model? just curious
Komt nog, eerst nog wat ander spul afwerken dat voorrang heeft...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• RobertJRB
Vandaag wel aparte camera met lens gekocht,
Gouden leica M3 met eveneens gouden 50 summicron.

Helaas wel miniatuur als sleutelhanger :)

Leica MM + Sony A9

RobertJRB schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:20:
Vandaag wel aparte camera met lens gekocht,
Gouden leica M3 met eveneens gouden 50 summicron.

Helaas wel miniatuur als sleutelhanger :)
Kleine versie van deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://mir.com.my/rb/photography/companies/Leica/Leica-M3/M3-Gold/Leica-M3_Gold-a.jpg
Volgende aankoop is zeker zo'n "M6 Platinum Sultan of Brunei 50th Birthday Edition"?

• RobertJRB
universal creations schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:23:
[...]

Kleine versie van deze dus:
[afbeelding]
Volgende aankoop is zeker zo'n "M6 Platinum Sultan of Brunei 50th Birthday Edition"?
Ja die, maar dan ongeveer 10 keer kleiner.
Die platina versie sla ik over, ik ga voor de latere versie met grote diamant.

Leica MM + Sony A9

Verwijderd

7D gekocht. :)

Grip, extra Batterijen & 16GB memory CF's komen nog. Backorder.
*blij*

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-12 17:08
Vanmiddag een Canon TS-E 24mm f/3.5L opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5088/5360296175_a3c7d78c80.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Tilt-Shift krijgt nog een groot marktaandeel op dit forum! :D

Veel plezier ermee.

Flickr | Instagram

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 22:18
F/3.5 op 24mm? Dan zal het wel niet veel soeps zijn.... :+

I'm a photographer, not a terrorist

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

vandijk schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:44:
Vanmiddag een Canon TS-E 24mm f/3.5L opgehaald:

[afbeelding]
Mooi ding man :)

Gabriël AM5

• abrakadaver
citruspers schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:50:
F/3.5 op 24mm? Dan zal het wel niet veel soeps zijn.... :+
inderdaad, en wat een enorm ding! Zal vast heel veel zoom hebben of niet?

• -DG-
  • Laatst online: 30-11 23:14
abrakadaver schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:27:
[...]
En vast een super snelle autofocus?

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
-DG- schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:52:
[...]

En vast een super snelle autofocus?
Duh.. Logisch.. Elke L-lens heeft zo'n megagoede USM motor...

Congratzz..

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

abrakadaver schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Hij kan naar links en rechts zoomen...

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12 16:38
en weer genoeg gekkigheid ;)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ndsj8l.jpg

een "nieuwe" Minolta AF 50 f1.7 prime om een defecte variant te vervangen. De lens is qua mechanisme en uiterlijk nog in perfecte staat na +/- 25 jaar. Soms moet je een tweedehands winkeltje inlopen om met dit soort koopjes weg te lopen.

[ Voor 13% gewijzigd door k5052 op 17-01-2011 17:35 ]

• mcdronkz
Is dit zo'n Maxxum lens? Wat mag zoiets nou nog kosten?

• k5052
  • Laatst online: 19-12 16:38
Er is geen verschil tussen een Maxxum lens en een normale Minolta AF lens. Minolta mocht namelijk de naam Maxxum niet meer gebruiken vanwege een ander gelijknamig bedrijf. De Minolta AF 50 mm primes gaan zo rond de 100 euro gemiddeld weg op eBay/marktplaats. Ik vond dit exemplaar toevallig voor heel wat minder in een tweedehands zaak met wat oud cameraspul.

[ Voor 6% gewijzigd door k5052 op 17-01-2011 20:15 ]

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-12 16:11
Mijn nieuwe speeltje:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5284/5365098824_b05628887f.jpg

eens kijken of iemand raad wat het is. :)

Het is iets te lang voor mijn DX, maar voor de prijs kon ik hem niet laten liggen. En de plaatjes die er uit komen zijn. :9~

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Nikkor 135/2?

• yzf1kr
Damn... in één keer. :P

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5088/5364486549_26ca6203c8.jpg

• mux

mux

99% efficient!

Mja, ik heb een hele tijd zitten azen op budget 135mm f/1.8 à f/2.3-achtige lenzen, dus ik weet inmiddels wel hoe groot zo'n frontlens ongeveer is, en dat Nikon met dit soort lenzen alle tekst op de zijkant propt en niet op de lensring. En tsja, 100-135mm is net even te lang als korte tele, maar te kort als lange tele, dus je opmerking liet weinig mogelijkheden over.

Mooie lens! Lijkt me geweldig ergonomisch. Veel plezier ermee.

Verwijderd

Mooi lensje hoor :9 Ga je zeker van genieten.

• yzf1kr
Idd, binnen moet je een paar stappen terug nemen om iets op de foto te krijgen, maar buiten werkt hij lekker.

Ik verheug me al op carnaval. Lekker verschillende optochten en feesten af en mooie plaatjes schieten.

Hij is wat zwaar, maar icm met mijn D300s is hij lekker stabiel.

Het beeld is super, de kleuren prachtig, en de "bokeh" is om te :9~ .
Je hoeft niet eens moeite te doen. Iets aan de DC ring draaien en de achtergrond is bijna onherkenbaar.

Gister vanaf de bank tich foto's van mijn katten geschoten, ik ga ze niet allemaal posten, maar deze was wel leuk. En laat goed zien wat de lens kan:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5283/5364536903_d625da0f9e.jpg

f/2 en kat op 3,5 meter. DC op f2 rear. Onbewerkt direct uit camera.

En wat doet die DC-ring dan (zie op de lens Defocus Image Control staan) behalve je diafragma veranderen?

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Dat is toch gewoon een softfocus lens? Net zoals de Canon 135/2.8 SF...

Flickr | Instagram

• mux

mux

99% efficient!

Nee, de Canon 135/2.8SF is een Defocus Control lens, net als de Nikkor.

Eh, van welk kamp was ik ook alweer?

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Hmmm Wikipedia zegt nee...

Hmmm en wat diepere I-net search geeft aan het toch wel iets van softfocus is... alleen geeft het je controle waar je precies die softfocus wil ofso..... dus het is gewoon vaag.

[ Voor 53% gewijzigd door G-Tus op 18-01-2011 00:10 ]

Flickr | Instagram

• MewBie
  • Laatst online: 26-12 14:07
G-Tus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:05:
Hmmm Wikipedia zegt nee...

Hmmm en wat diepere I-net search geeft aan het toch wel iets van softfocus is... alleen geeft het je controle waar je precies die softfocus wil ofso..... dus het is gewoon vaag.
http://www.kenrockwell.com/nikon/135mm-f2-dc.htm
Staat uitgelegd hoe het werkt en wat het doet.
Geen soft focus dus.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• yzf1kr
mux schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:01:
Nee, de Canon 135/2.8SF is een Defocus Control lens, net als de Nikkor.

Eh, van welk kamp was ik ook alweer?
De Canon is een echte Soft Focus lens.

Bij de Nikon heb je controle over de onscherpte. Zoals bij Ken te lezen is het woord Defocus een kromme vertaling van Bokeh.
Ipv Defocus Control zou je moeten lezen Bokeh Control.

De lens is in staat om de ongefocuste delen nog verder uit focus te brengen waardoor de achtergronden echt vervagen.
Deze technologie is gepatenteerd door Nikon, dus Canon heeft hem niet.

Hier staat ook nog wat interessante info: http://www.photozone.de/n...-d-dc-review--test-report

Soft focus is trouwens wel mogelijk met deze lens, door de DC te “oversturen”.

Maar buiten deze gimmick, is het gewoon een haarscherpe lens, met mooie kleuren en gebouwd als een tank.

[ Voor 8% gewijzigd door yzf1kr op 18-01-2011 08:09 ]

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-10 12:57
Out: Nikkor 80-400 f/4.5-5.6 VR
In: Nikkor 70-200 f/2.8 VR I

Heb nu met de 70-200, 300 f/4 en een 1,4TC toch wat meer kwaliteit aan het tele-eind :)

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 20:25

Pat-Juh

Patrick

FLuKee schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:02:

Heb nu met de 70-200, 300 f/4 en een 1,4TC toch wat meer kwaliteit aan het tele-eind :)
wel 120mm minder bereik ;). en eventueel met een 1.7TC ?

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-10 12:57
Klopt, maar het gebied tussen 300 en 420mm is me minder waard dan een kwalitatieve maar vaste 420mm f/5.6.
Een 1,7TC zou inderdaad wel een te overwegen optie zijn. Ik had met de 80-400 het gevoel dat ik ze ofwel op 80-200 gebruikte voor portretten e.d., ofwel op 400mm voor natuurfotografie.

Ik ben in ieder geval heel blij met de 70-200, focussnelheid is toch van een andere orde dan die van de 80-400.

[ Voor 16% gewijzigd door FLuKee op 18-01-2011 13:30 ]

• mux

mux

99% efficient!

@yzf1kr: Ik had het inderdaad al gezien. Typisch, ik dacht dat het gelijkwaardig was. Niet dus. Weer wat geleerd.

En ja, het is een geniale lens verder. Ergonomisch en optisch prima in orde. Met de Nikkor-bonus: helemaal handmatig instelbaar (iets wat bij canon arguably moeilijker te vinden is: oude MF-lenzen zijn ofwel FD (optisch en ergonomisch erg goed, maar incompatible met EF) of third-party (zelden optisch echt interessant, vooral budgetspul, maar je hebt dan wel weer correcte belichtingsmeting met een digitale body).

[ Voor 46% gewijzigd door mux op 18-01-2011 13:34 ]

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 20:25

Pat-Juh

Patrick

FLuKee schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:28:
Klopt, maar het gebied tussen 300 en 420mm is me minder waard dan een kwalitatieve maar vaste 420mm f/5.6.
Een 1,7TC zou inderdaad wel een te overwegen optie zijn. Ik had met de 80-400 het gevoel dat ik ze ofwel op 80-200 gebruikte voor portretten e.d., ofwel op 400mm voor natuurfotografie.

Ik ben in ieder geval heel blij met de 70-200, focussnelheid is toch van een andere orde dan die van de 80-400.
Aha vandaar de keuze :)! Ligt er maar aan hoe je de lens wilt gebruiken hé :)!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-12 09:47
FLuKee schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:02:

Hoe bevalt de 300 f/4? Ik zit erover te denken om er ook eentje te kopen!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Wat een slowchat hier O-)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12 22:11

-Sander-

///M Powerrrrrr

Maar even het topic voorzien van een plaatje :P
Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en een 24-105 gekocht, mijn Tamron 17-50 2.8 gaat de verkoop in.
Ik wilde graag iets meer bereik dan de 50mm op de Tamron, heb ook gekeken naar de 15-85 maar is uiteindelijk dus toch de 24-105 geworden vanwege de; bouw, waardevastheid, weather sealed (ook al werkt dat niet op deze body), toekomst (als ik toch overstap naar full-frame hoef ik niet eerst nieuwe lenzen te kopen).

Heb een tijdje rondgelopen door de Tamron op 24 'vast' te zetten en dit ging wel aardig. De lichtsterkte van 2.8 is leuk, maar niet altijd nuttig omdat je juist meer scherptediepte wil hebben, in die gevallen kan de IS van deze lens mij goed helpen. (En in sommige gevallen zal ik dan de 85mm 1.8 pakken).

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/lensje.jpg

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-12 20:03
Als ik mag vragen: voor hoeveel heb je hem kunnen krijgen? :)

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
2dehands lens (35L) op de kop kunnen tikken :). Was er heel lang naar op zoek.
Naast de 35/2.0 lijkt ie wel gigantisch:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5086/5370185337_5d49abd1f0_z.jpg

• -DG-
psychodweep schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:05:

[afbeelding]
Terwijl die nog wel zo schattig klein is.. :P
Maar het blijft een mooie lens. Wel op fullframe mag ik hopen? Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

• yzf1kr
NeOTheMaTriXM schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:05:
[...]

Als ik mag vragen: voor hoeveel heb je hem kunnen krijgen? :)
€600

Een prijs die te laag leek, maar de verkoper had er echt geen verstand van, en verder een goed verhaal bij.
Ik heb hem ook eerlijk verteld dat de lens meer waard was als dat, maar dat maakte hem niets uit.

Dus de lens goed bekeken en getest en gekocht voor de vraagprijs. Mocht over een tijdje blijken dat het niet mijn ding is, dan kan ik hem weer verkopen zonder verlies.

Verwijderd

:o :*)

Een mazzeltje is altijd meegenomen _/-\o_ en het is niet dat die dingen op de hoek van elke straat te koop zijn ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 20:57 ]

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb jij even geluk zeg.. ;) 50% van de nieuwwaarde zie je bijna nooit tweede-hands bij dat soort lenzen.

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
-DG- schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:48:
[...]
Wel op fullframe mag ik hopen? Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Ja FF, 800 EUR was ie. Is wel 4 jaar oud, maar in uitstekende conditie.

• -DG-
psychodweep schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:10:
[...]
Ja FF, 800 EUR was ie. Is wel 4 jaar oud, maar in uitstekende conditie.
Oke, best netjes. :) Veel plezier, het is een erg mooi allround bereik op FF.

edit: (maar dat weet je natuurlijk al met de 35/2..)

[ Voor 10% gewijzigd door -DG- op 19-01-2011 21:30 ]

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-12 20:03
yzf1kr schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:49:
[...]

€600

Een prijs die te laag leek, maar de verkoper had er echt geen verstand van, en verder een goed verhaal bij.
Ik heb hem ook eerlijk verteld dat de lens meer waard was als dat, maar dat maakte hem niets uit.

Dus de lens goed bekeken en getest en gekocht voor de vraagprijs. Mocht over een tijdje blijken dat het niet mijn ding is, dan kan ik hem weer verkopen zonder verlies.
Dat is echt een killer prijs!! Ik heb zelf z'n 1.5 jaar lang de bekende foto winkels in de gaten gehouden, stond op het punt om voor een 70-200 te gaan.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

psychodweep schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:05:

[afbeelding]
en daarom koop ik dus geen 1.4 versie :+
Die 35/2 is gewoon echt klein en schattig !! Maar :9~ wat is die 1.4 mooi, veel plezier ermee man :9

Gabriël AM5

• abrakadaver
sapphire schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:53:
[...]
en daarom koop ik dus geen 1.4 versie :+
Hier ook zo :)

Vergeleken met de nieuwe Zeiss 35/1.4 is het een kleintje...

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• AjDuLion
  • Laatst online: 24-12 10:35
van mijn oom gekregen maar toch voor mij ''nieuw''

wil al tijden beginnen met filmen maar had het lichtsterke glas er niet voor.

U ziet :

Nikkor 85mm 1:1.4

Nikkor 35mm 1:2

icm met een nikon>eos converter past deze prima op mijn Canon 5d II

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5087/5377779012_1158a4b9c9.jpg
nikon by All-rounder Photography, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5169/5377306731_6850a3227f.jpg
Nikkor 85mm F1.4 ai-s by All-rounder Photography, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5084/5377306199_6e7594a523.jpg
Nikkor 35mm F2 ai-s by All-rounder Photography, on Flickr

bevalt prima !

[ Voor 32% gewijzigd door AjDuLion op 22-01-2011 14:17 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:55

mvh

State Governor

Ziet er apart uit, die laatste foto; net of je camera zweeft?

Ik heb juist een Nikon ingeruild voor een Canon:
EOS 30 front

EOS 30 rear

Afgelopen vakantie heb ik mijn vaders oude Nikkormat gebruikt, maar alles met de hand is toch een beetje vervelend. Vorige week maar een analoge EOS gekocht om eens analoog met mijn eigen lenzen te testen!

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Screen_shot_2011-01-22_at_6_26_37_PM.png

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Screen_shot_2011-01-22_at_6_26_52_PM.png
Nikon D90 body
Nikon AF-S Nikkor 18-200 VR2 objectief inclusief B&W UV filter
Sandisk extreme 3 geheugenkaart SD 4 Gb
Nikon MB-D80 batterygrip inclusief 2 originele batterijen
Lowepro rugtas
Draadloze afstandsbediening
Lensdoekje
2x Statief (driepoot en enkelpoot)

Ik ben in 1 keer bijna compleet voorzien, nu nog een flitser erbij :P
Eerder al een D70S gehad en met spijt verkocht, daarom nu maar een mooi setjes tweedehands gekocht met 2200 shutterclicks, alles is dus zo goed als nieuw.

Eigen pics volgen nog.

Verwijderd

Het lijkt wel of dat de D90 aan een eindspurt bezig is qua populariteit :D

Geniet van je aankoop d:)b

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik heb er geen belang bij als Canonian, maar ik ben toch nieuwsgierig hoe je kunt zien dat er hier sprake is van een neppert?

Verwijderd

Die marktplaats advertentie is een (nogal beroerde :X) vertaling van die Spaanse site...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 23:06 ]

• mcdronkz
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:05:
Die marktplaats advertentie is een (nogal beroerde :X) vertaling van die Spaanse site...
Ja, dus?

Verwijderd

Dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen.
Pagina: 1 ... 65 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.