Ligt er net als bij fotografie aan wat je wilt filmen, onderwerp/stijl/etc. Als je een persoon die een verhaal vertelt filmt, wil je bijv. wel een kleine DOF. Tenzij je juist veel van de omgeving wilt weergeven, etc etc.
Waar heb je deze mattebox gekocht. Kan wel iets op Ebay vinden maar niet een product site.MartijnGizmo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:19:
[...]
De 17-55 is inderdaad verre van ideaal door het uitschuifontwerp, al wil het volgens mij net als je er een 'nun's knickers' omheen doet.Als kortere setup met bijvoorbeeld m'n 28/1.8 wil het een stuk beter, die past prima in één van de meegeleverde 'donuts':
En eerlijk is eerlijk, naast het kunnen gebruiken van 4x4 filters (Cokin lekt teveel licht door), is uiterlijk vertoon één van de redenen dat ik een mattebox gekocht heb. Mensen zijn al moeilijk genoeg op video vast te leggen zonder dat ze zich afvragen waarom ik een fotocamera ipv een videocamera op ze richt...
Ik heb em op Ebay gekocht, maar ook dan komt ie gewoon van DVCity...
was maar een grapjeNomad schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:06:
[...]
Nee, camera spul verkopen levert me slechts wat geld op, waar ik nu niet echt op zit te wachten in die zin (die 300 euro maakt niet meer mogelijk in mijn leven zeg maar) en die flitser is wel handig mocht ik denken dat ik de power eens nodig hebt.
Net als mijn 17-40, die gebruik ik echt helemaal nooit, maar weg doe ik hem voorlopig ook niet denk ik, hij zit me niet in de weg en mocht ik een opdracht krijgen waar die nodig voor is dan heb ik hem
35mm op crop is volgens mij precies goed omdat dat ongeveer de natuurlijke "grootte" geeft van het menselijk oognero355 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:49:
Dus het liefst >35 mm voor video ?? Wist ik niet
Eigenlijk zit dat op 27mm bij crop. Dus heel gek is zo'n 28mm niet.andyy schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:09:
[...]
35mm op crop is volgens mij precies goed omdat dat ongeveer de natuurlijke "grootte" geeft van het menselijk oog
zo, ik kan eindelijk ook weer eens mee doen met de gearslet uithangen
Mijn verzekeringszaken van diefstal van mijn hele meuk op Curacao eindelijk gefixt en meteen naar de camerawinkel gegaan natuurlijk.

U ziet de vangst, bestaande uit:

U ziet de vangst, bestaande uit:
- Canon 7D met grip en 2 accu's
- Sigma 150 f2.8 EX HSM macro lens
- Canon 17-40 F4 L
- Canon 300 F4 L IS USM (tweedehands gevonden voor een nette prijs)
- Domke F-2 tas
- 5in1 reflectiescherm
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Je moet ff vaker je spul laten jatten volgens mijpolthemol schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:35:
zo, ik kan eindelijk ook weer eens mee doen met de gearslet uithangenMijn verzekeringszaken van diefstal van mijn hele meuk op Curacao eindelijk gefixt en meteen naar de camerawinkel gegaan natuurlijk.
[afbeelding]
U ziet de vangst, bestaande uit:De foto is gemaakt met een andere nieuwe aanwinst: een olympus PEN E-PL1, bedoeling hiervan is om hem straks als onderwatercamera te gaan gebruiken, moet alleen nog even kijken voor externe flitsers en een mooie prijs.
- Canon 7D met grip en 2 accu's
- Sigma 150 f2.8 EX HSM macro lens
- Canon 17-40 F4 L
- Canon 300 F4 L IS USM (tweedehands gevonden voor een nette prijs)
- Domke F-2 tas
- 5in1 reflectiescherm
Wat had je hiervoor?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
nou liever niet, ik was echt alles kwijt op kleren naYellowneck schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:54:
[...]
Je moet ff vaker je spul laten jatten volgens mij
Wat had je hiervoor?
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Verwijderd
jeej, nog een D300s erbij. Ik heb ook eerst een D60 gehad, maar daartussen nog een D90. Het verschil is echt enorm!
Een variant op een al oud raadspelletje: wie van de drie hoort in beginsel niet in dit rijtje thuis? 

Hint: het is géén Canon en het is niet analoog. Qua vormfactor komt het wel aardig overeen

Een Pen 2 black edition dus
(met de 17 mm in het zwart i.p.v. in het zilver en een funky lensdopje erbij)
Zat na verkoop van mijn 40D toch een beetje van: wat nu? Ik heb besloten dat een 60D voor mij geen meerwaarde heeft (i.i.g. niet voor de prijs die er nu voor gevraagd word) en aangezien ik al lang een wat compactere hoge kwaliteitscam wilde was de keus na aankondiging van de Voigt 25 0.95 Nokton voor MFT snel gemaakt (ik bedoel: een mens kan nooit genoeg 0.95's hebben
).
Het dinnetje (wie deze camera vooral zal gebruiken) is er na een avond ermee spelen al helemaal lyrisch van. Win win-situatie..
Overigens is de camera in het midden een Canonet QL 19 uit '71 die ik voor een habbekrats van MP heb getrokken.. Leuke meetzoeker van mooie kwaliteit voor een flutprijs

Hint: het is géén Canon en het is niet analoog. Qua vormfactor komt het wel aardig overeen

Een Pen 2 black edition dus
Zat na verkoop van mijn 40D toch een beetje van: wat nu? Ik heb besloten dat een 60D voor mij geen meerwaarde heeft (i.i.g. niet voor de prijs die er nu voor gevraagd word) en aangezien ik al lang een wat compactere hoge kwaliteitscam wilde was de keus na aankondiging van de Voigt 25 0.95 Nokton voor MFT snel gemaakt (ik bedoel: een mens kan nooit genoeg 0.95's hebben
Het dinnetje (wie deze camera vooral zal gebruiken) is er na een avond ermee spelen al helemaal lyrisch van. Win win-situatie..
Overigens is de camera in het midden een Canonet QL 19 uit '71 die ik voor een habbekrats van MP heb getrokken.. Leuke meetzoeker van mooie kwaliteit voor een flutprijs
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Ik vond het alleen een heel gedoe met de batterij van zo'n QL 19 
maar mooi speelgoed hoor Menno, hij past mooi in je line-up qua stijl
maar mooi speelgoed hoor Menno, hij past mooi in je line-up qua stijl
Leuk ding, zo'n micro-3/4, al vraag ik me af hoe die zoeker bevalt... 
Mijn nieuwe aanwinst, een Tokina 11-16 f/2.8. Verkozen boven de Canon 10-22 (die ik ooit al eens had) vanwege de f/2.8, met name bij video komt dat goed van pas!
Mijn nieuwe aanwinst, een Tokina 11-16 f/2.8. Verkozen boven de Canon 10-22 (die ik ooit al eens had) vanwege de f/2.8, met name bij video komt dat goed van pas!

Na heel lang in FG mee te lezen, en te kijken welke camera ik nou wilde kopen ben ik toch gegaan vorige week voor de Canon eos 50D 
Ik zat te twijfelen tussen de 550D en de 50D. Ben toch voor de 50D gegaan omdat ik denk dat ik de filmfunctie toch niet ga gebruiken. En de prijs was toch bijna hetzelfde.

- Canon EOS 50D
- Canon EF-S 18-55 IS
- Tenba Shootout Sling Bag
- Sandisk Extreme 8GB UDMA
Deze week ga ik de grip erbij kopen en zit te twijfelen tussen de 430EX II en de 50mm 1.8. Op ten duur zullen ze wel komen, maar in welke volgorde is nog niet zeker.
Op mijn verlanglijstje staat nog:
- Extra accu voor in de grip
- Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Dusja ik denk dat ik nu ook wel vaker te vinden ben hier in FG
Ik zat te twijfelen tussen de 550D en de 50D. Ben toch voor de 50D gegaan omdat ik denk dat ik de filmfunctie toch niet ga gebruiken. En de prijs was toch bijna hetzelfde.

- Canon EOS 50D
- Canon EF-S 18-55 IS
Deze week ga ik de grip erbij kopen en zit te twijfelen tussen de 430EX II en de 50mm 1.8. Op ten duur zullen ze wel komen, maar in welke volgorde is nog niet zeker.
Zou je niet eerst eventjes zo zonder grip proberen? De lens die je erop hebt is nou ook niet van het formaat dat een grip echt nodig isDartlink schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:27:
Na heel lang in FG mee te lezen, en te kijken welke camera ik nou wilde kopen ben ik toch gegaan vorige week voor de Canon eos 50D
[afbeelding]
- Canon EOS 50D
- Canon EF-S 18-55 IS
Die grip wordt pas fijn als je inderdaad die 70-200/4 én een 430EX gaat kopen en wat langer achter elkaar wilt fotograferen.
Je hebt ook gelijk. Maar is het niet zo dat Canon de BG-E2N niet meer maakt, omdat de 50D nu eigenlijk ook al is "opgevolgd" of is deze nog een langere tijd te koop? Of denk ik nu heel raar-DG- schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:42:
[...]
Zou je niet eerst eventjes zo zonder grip proberen? De lens die je erop hebt is nou ook niet van het formaat dat een grip echt nodig is.
Die grip wordt pas fijn als je inderdaad die 70-200/4 én een 430EX gaat kopen en wat langer achter elkaar wilt fotograferen.
nieuw zal die er wel uit gaan, maar tweedehands zal die nog wel te vinden zijn van de 40D en de 50DDartlink schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:50:
[...]
Je hebt ook gelijk. Maar is het niet zo dat Canon de BG-E2N niet meer maakt, omdat de 50D nu eigenlijk ook al is "opgevolgd" of is deze nog een langere tijd te koop? Of denk ik nu heel raar
Verwijderd
Afgelopen jaar regelmatig dit forum bezocht en met de D70 i.c.m. 18-70 van een vriend, die op een D300 is overgestapt mogen stoeien.
De vrouw werkt op de Parnassussweg A’dam en kwam zojuist thuis met een present, gekocht bij de Kamera Express nabij haar werk op de hoek.
D90 met 18-105.
1e DSLR, ben er zeer blij mee.
Geheel onverwacht, blijkbaar loont het soms de moeite om te laten weten wat je op het internet allemaal uitspookt.
Dank voor jullie info, ik blijf meelezen.
Foto’s volgen.
De vrouw werkt op de Parnassussweg A’dam en kwam zojuist thuis met een present, gekocht bij de Kamera Express nabij haar werk op de hoek.
D90 met 18-105.
1e DSLR, ben er zeer blij mee.
Geheel onverwacht, blijkbaar loont het soms de moeite om te laten weten wat je op het internet allemaal uitspookt.
Foto’s volgen.
@Unclesammy: Heerlijke combinatie, was mijn startkit. Ga je veel plezier aan hebben
Gisteren een nieuwe speeltje lens gehaald:

Canon EF70-200mm f/2.8L IS II USM
Kost een rip uit je lijf maar dan heb je ook wat
Er zit ook nog een Hoya UV filter op ter bescherming van.
Ik ben nu op zoek naar een geschikte lens plate voor op mijn Redged RNB-1 ballhead. De Wimberley P-20 leek me wel wat.
In de toekomst komt er nog wel een 1.4x extender bij. Maar eerst maar eens zo spelen

Ik ben nu op zoek naar een geschikte lens plate voor op mijn Redged RNB-1 ballhead. De Wimberley P-20 leek me wel wat.
In de toekomst komt er nog wel een 1.4x extender bij. Maar eerst maar eens zo spelen
Mijn eerste dslr, een nikon D3100 met 18-55mm VR lens. Proberen deze week uitgebreid te testen en me er in te verdiepen, ik ben benieuwd!
@Badger,
Prachtig ding
Ik heb trouwens niet veel verstand van Redged spul (ken het alleen van de zoom statieven), maar zou je daar wel een lens van 1,5kg op willen zetten?
@Dartlink, ik gok dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Niet vanwege de filmfunctie, maar de net wat grotere body. Hij voelt ook wat robuuster/lekkerder aan. Dat die kitlens er dan op zit, tjah, die is vervangbaar ;-)
@Dartlink, ik gok dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Niet vanwege de filmfunctie, maar de net wat grotere body. Hij voelt ook wat robuuster/lekkerder aan. Dat die kitlens er dan op zit, tjah, die is vervangbaar ;-)
@TranceSetter:
Dat kan, de RNB-1 is tot 6 kilo, de lens is *maar* 1.5 kilo. Hoe dit in de praktijk uitpakt: geen idee. Misschien tegen die tijd een reviewtje schrijven. De reden dat ik een Wimbeley plate wil is dat hier 2 safety stops opzitten zodat je lens er niet uit kan glijden. Ik heb al een mail de deur uit gedaan richting Redged of de plate compatible is met de genoemde ballhead.
Dat kan, de RNB-1 is tot 6 kilo, de lens is *maar* 1.5 kilo. Hoe dit in de praktijk uitpakt: geen idee. Misschien tegen die tijd een reviewtje schrijven. De reden dat ik een Wimbeley plate wil is dat hier 2 safety stops opzitten zodat je lens er niet uit kan glijden. Ik heb al een mail de deur uit gedaan richting Redged of de plate compatible is met de genoemde ballhead.
Mijn eerste spiegelreflex
Ik heb nog aan de nikon d3100 gedacht, maar daar mist de bracketing mogelijkheid. De Sony A55 leek mij marginaal beter, maar was (icm de 1.8 lens die ik wil kopen) 200 euro duurder. Tot nu toe had ik een compact (met handmatige instelmogelijkheden), maar wilde al een tijdje een spiegelreflex. Wat me tot nu toe tegen hield was het budget en de vaak ontbrekende filmmogelijkheden. Ja, ik wil er ook mee kunnen filmen
De 550d kan 60 fps filmen, wat echt een supergaaf effect geeft bij skifilmpjes 
Ik heb ook gelijk maar even wat zooi besteld. Een 50mm 1.8 lens, remote shutter, een kleine lens hood voor de profi look (
), een extra batterij en een macro filter
Ik heb ook gelijk maar even wat zooi besteld. Een 50mm 1.8 lens, remote shutter, een kleine lens hood voor de profi look (
[ Voor 26% gewijzigd door marteltor op 03-11-2010 22:24 ]
Ik las de regels na het postenJoor schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:55:
Knappe foto afgezien van de wat centrale compositie!
Na ruim 1.5 jaar plezier te hebben gehad van mijn D90 met Sigma 18-50mm F2.8 heb ik 'm vervangen voor een D700 met Sigma 24-70 F2.8. Wat een genot om mee te fotograferen! Ik fotografeer regelmatig in situaties met weinig licht of waarbij flits niet wenselijk is en dan is een fullframe camera echt wel fijner werken.
[ Voor 3% gewijzigd door Myrdhin op 03-11-2010 22:41 ]
Hoe kan het dat als je zoveel ervaring hebt met fotograferen in weinig licht dat deze foto dan zo donker is? ;-) Denk dat je veel plezier aan die d700 zal hebben
omdat de D700 het onderwerp van de foto is 
En hij die juist voor die onderwerpen gekocht had
En hij die juist voor die onderwerpen gekocht had
die d700 is echt super netjes, heb er nog even over getwijfeld toen ik mijn d300s ging halen maar dan ging ik toch een beetje boven mijn budget
uit de exif: Compensation: -5/3
[ Voor 26% gewijzigd door Teun_2 op 04-11-2010 22:45 ]
Verwijderd
Oeh, nice! Ik heb de I en het is een van m'n favoriete lenzen voor m'n werkzaamheden. Leuk speelgoed!Badger schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:09:
Gisteren een nieuwe speeltje lens gehaald:
[afbeelding]
Vandaag lag er pakketje op me te wachten tot ik thuis kwam. Zo'n schattige inhoud

New Camera - Canon 5DII by Hans Woltering, on Flickr
De lens (op deze foto de 24-105) had ik al

[ Voor 5% gewijzigd door TranceSetter op 04-11-2010 22:57 ]
prima cammetjeTranceSetter schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:57:
Vandaag lag er pakketje op me te wachten tot ik thuis kwam. Zo'n schattige inhoud![]()
[afbeelding]
[ Voor 48% gewijzigd door Nomad op 04-11-2010 23:06 ]
Can't argue with that Nomad !
daar ga je zeker weten van genieten want het is een pracht speeltje
daar ga je zeker weten van genieten want het is een pracht speeltje
En gelijk wordt je exif geanalyseerd..Teun_2 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:44:
uit de exif: Compensation: -5/3
Zijn blijkbaar toch mensen die de grap niet begrijpen ;-)
Gelukkig snapte brillsmurfje 'm wel :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Myrdhin op 05-11-2010 08:41 ]
je mag hem wel gelijk gaan poetsen zie ik alweerTranceSetter schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:57:
Vandaag lag er pakketje op me te wachten tot ik thuis kwam. Zo'n schattige inhoud![]()
[afbeelding]
* AjDuLion heeft sinds een weekje nu ook de 5d II en moet zeggen dat ik het toch niet aandurfde om hem te laten versturen en heb hem toch maar in de winkel gehaald
Jahaaaa, ik weet het. Het zijn maar een paar stofjes enzo ;-)angel00008 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:12:
[...]
je mag hem wel gelijk gaan poetsen zie ik alweer![]()
* TranceSetter heeft sinds een weekje nu ook de 5d II en moet zeggen dat ik het toch niet aandurfde om hem te laten versturen en heb hem toch maar in de winkel gehaald
Hopelijk van het weekend eens goed testen. De kleine testjes van gisteravond zijn iig goed
En ja, versturen maakt mij nooit zoveel uit. Is altijd goed ingepakt, en ik heb nog nooit iets binnen gekregen wat het niet overleefd heeft. Je moet je ook bedenken dat je er zelf daarna ook mee gaat werken, en ook niet altijd even subtiel met het spul om zal gaan. Die camera's kunnen echt wel ergens tegen.
[ Voor 23% gewijzigd door TranceSetter op 05-11-2010 09:25 ]
Ik denk dat ie niet alleen schade door vervoer bedoelt maar ook diefstal. Het retouradres en dus vaak de verzender is toch duidelijk zichtbaar.TranceSetter schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:24:
[...]
Jahaaaa, ik weet het. Het zijn maar een paar stofjes enzo ;-)
Hopelijk van het weekend eens goed testen. De kleine testjes van gisteravond zijn iig goed
En ja, versturen maakt mij nooit zoveel uit. Is altijd goed ingepakt, en ik heb nog nooit iets binnen gekregen wat het niet overleefd heeft. Je moet je ook bedenken dat je er zelf daarna ook mee gaat werken, en ook niet altijd even subtiel met het spul om zal gaan. Die camera's kunnen echt wel ergens tegen.
Naja, leuk hoor, diefstal, maar dat is me werkelijk nog nooit overkomen, en daarbij is het dan het probleem van de winkel enzo. Dat zij het maar regelen met TNT.
grip voor de 5d II ook binnen (niet orgineel)
grip voelt iets meer plastic aan maar voor 1/4 van de prijs kan het me echt geen snars schelen.
nu toch maar eens overdenken om de 20/40d + 4.5mm sigma eruit te doen en een 7d terug te kopen..
grip voelt iets meer plastic aan maar voor 1/4 van de prijs kan het me echt geen snars schelen.
nu toch maar eens overdenken om de 20/40d + 4.5mm sigma eruit te doen en een 7d terug te kopen..
[ Voor 48% gewijzigd door AjDuLion op 05-11-2010 20:54 ]
Het is niet zo dat het regelmatig voorkomt, maar er is met verzending natuurlijk altijd een kans op diefstal en sommige willen die niet nemen of vinden het niet erg om naar een winkel te gaan.TranceSetter schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:41:
Naja, leuk hoor, diefstal, maar dat is me werkelijk nog nooit overkomen, en daarbij is het dan het probleem van de winkel enzo. Dat zij het maar regelen met TNT.
Ik wou dat mijn buren er ook zo over dachten (krijg ongeveer 2x per week post van de buren van de aardige postbode)TranceSetter schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:41:
Zelf ook iets nieuws, en niet met de post, maar gewoon door de regen gehaald:
Leica 28 f/2.0 Summicron-M ASPH

Leica MM + Sony A9
Gaaf!
Lijkt me toch een totaal andere feeling hebben zo'n meetzoeker!
@Albert
dus je hebt momenteel zowel een 40D, een 20D als een 5DII? Nice!
yup..Wouter87 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:18:
@Albert
tot 2 weken geleden had ik de 40d als main en 20d als backup (dat ding heeft wel iets schade zoals lens release knop die niet meer vastzit)
zit er nu over na te denken om de 20d/40d + 4.5mm sigma fisheye te verkopen en een 7d terug te kopen om toch 1 body te behouden met cropfactor voor teleboing (want wat is dat een verschil op de 5dII zeg)
^^ begrijpelijk verhaal, succes met de verkoop
</eindeslowchat>
</eindeslowchat>
De knoop is doorgehakt en inmiddels ook al afgewikkeld: De Canon 5d mark II is er uit, samen met alle lenzen, flitsers, tassen, en weet ik wat nog meer. Eerder had ik al alle lenzen verkocht, uitgezonderd de 24-70 en 70-200, deze zijn bij de body verkocht.
motivatie: geen tijd meer voor betaalde opdrachten, hoe leuk het ook was. En aan de andere kant past een 5d niet bij hetgeen ik het liefst doe: niet opvallen
Dus wat koopt de gek dan?

de Olympus E-P2
Ding tovert prima platen tevoorschijn, heerlijk klein, vreet met adapter zo ongeveer alle lenzen, fijne viewfinder, etc.
Nu hield ik een redelijk tasje geld over bij de totale deal, dus het bezinnen gaat beginnen. De 25 / 0,95 ?, een mooi setje FD'tjes?, wat mooi oud Nikon glas? weet het nog niet. Eerst maar herontdekken wat ik nu wil, dan het glas maar weer.
motivatie: geen tijd meer voor betaalde opdrachten, hoe leuk het ook was. En aan de andere kant past een 5d niet bij hetgeen ik het liefst doe: niet opvallen
Dus wat koopt de gek dan?

Ding tovert prima platen tevoorschijn, heerlijk klein, vreet met adapter zo ongeveer alle lenzen, fijne viewfinder, etc.
Nu hield ik een redelijk tasje geld over bij de totale deal, dus het bezinnen gaat beginnen. De 25 / 0,95 ?, een mooi setje FD'tjes?, wat mooi oud Nikon glas? weet het nog niet. Eerst maar herontdekken wat ik nu wil, dan het glas maar weer.
SLR nummer 4:

Sinds gisteren, omdat ik naast fotografie ook met video aan de slag wil. Daarnaast had ik nog geen deftige backup cam (al weet ik niet of nou de 7D of juist de 5D backup wordt, waarschijnlijk ga ik ze gewoon naast elkaar gebruiken).
Volgende op het verlanglijstje is een goede mic en waarschijnlijk een glidecam. Ben benieuwd, laatste video die ik maakte was een vakantiefilmpje toen ik 13 was
Nu Canon nog even lief aankijken en vragen of ik al genoeg verzameld heb voor CPS.

Sinds gisteren, omdat ik naast fotografie ook met video aan de slag wil. Daarnaast had ik nog geen deftige backup cam (al weet ik niet of nou de 7D of juist de 5D backup wordt, waarschijnlijk ga ik ze gewoon naast elkaar gebruiken).
Volgende op het verlanglijstje is een goede mic en waarschijnlijk een glidecam. Ben benieuwd, laatste video die ik maakte was een vakantiefilmpje toen ik 13 was
Nu Canon nog even lief aankijken en vragen of ik al genoeg verzameld heb voor CPS.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Fixed it for ya !Gizz schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:47:
SLR nummer 4:
[afbeelding]
Volgende op het verlanglijstje is een goede mic en waarschijnlijk een glidecam. Ben benieuwd, laatste video die ik maakte was een vakantiefilmpje toen ik 13 was was wat gekke losse filmpjes die ik vandaag met een raar kind, die rondjes om me heen ging rennen met de 7d, maakte
Nu Canon nog even lief aankijken of ik al genoeg verzameld heb voor CPS.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Tweedehandse 105mm f/2.5 AI. 
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Aha... nu begrijp ik ook waarom die gaten in de zonnenkappen zitten bij dergelijke objectieven.... Een doorkijkje voor de viewfinder.RobertJRB schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:30:
[...]
Ik wou dat mijn buren er ook zo over dachten (krijg ongeveer 2x per week post van de buren van de aardige postbode)
Zelf ook iets nieuws, en niet met de post, maar gewoon door de regen gehaald:
Leica 28 f/2.0 Summicron-M ASPH
[afbeelding]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ah, ik deed begin dit jaar precies hetzelfde, en raak m'n 5D1 nauwelijks meer aan sindsdien... video vind ik echt te gek!Gizz schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:47:
SLR nummer 4:
[afbeelding]
We zullen zien hoe het mijn 5D vergaat
Heb vrijdag weer een betaalde shoot, maar ik denk toch dat ik vooral de 5D pak. Ben de controls van de 7D nog niet echt gewend en naar de foto-output heb ik nog totaal niet gekeken
Van de 5D weet ik dat alles snor zit, dus tja.
Nu even bedenken wat ik qua filmhardware nog wil aanschaffen. Een shoulderrig lijkt me niet echt wat, voor dat soort shots zet ik wel een statief neer. Als ik loop wil ik echt dat het vloeiend gaat, dus vandaar het idee van een glidecam of iets dergelijks. En dan nog de keus tussen een viewfinder en een los scherm. Focus puller remote ja of nee. Daarnaast ben ik ook helemaal verliefd op dollyshots zoals in dit filmpje. Lastig hoor, maar weer genoeg om uit te zoeken de komende tijd.
Nu even bedenken wat ik qua filmhardware nog wil aanschaffen. Een shoulderrig lijkt me niet echt wat, voor dat soort shots zet ik wel een statief neer. Als ik loop wil ik echt dat het vloeiend gaat, dus vandaar het idee van een glidecam of iets dergelijks. En dan nog de keus tussen een viewfinder en een los scherm. Focus puller remote ja of nee. Daarnaast ben ik ook helemaal verliefd op dollyshots zoals in dit filmpje. Lastig hoor, maar weer genoeg om uit te zoeken de komende tijd.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Beetje crosspost, maar een collega van mij had nog wat fotospulletjes liggen, waar hij niets mee deed:

U ziet: Praktica MTL-3 SLR, Supra Magenta 28mm f/2.8, Pentacon 50mm f/1.8, Supra Magenta 135mm f/2.8 en een leren koffertje waar alles netjes in past.

U ziet: Praktica MTL-3 SLR, Supra Magenta 28mm f/2.8, Pentacon 50mm f/1.8, Supra Magenta 135mm f/2.8 en een leren koffertje waar alles netjes in past.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik zie toch echt f/2.8 staan op die Magenta...
Setje oogt wel zeeeer netjes!
Ahum, spelfouten zijn verbeterd. Het ziet er ook uit, dat het niet echt vaak gebruikt is.
[ Voor 47% gewijzigd door Universal Creations op 09-11-2010 20:37 ]
Vandaag mijn setje weer wat uitgebreid. En wel met de 18-250

Set bestaat nu uit:
En morgen even een UV filter voor de nieuwe aanwinst.

Set bestaat nu uit:
- Sony DSLR-A300
- Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro lens
- Sony SAL75300 75-300mm f/4.5-5.6 lens
- Sony SAL18250 DT 18-250 mm F3.5-6.3 lens
- Metz mecablitz 48 AF-1S Flitser
- BP-A350 Batterygrip (zelfde als Sony VG-B30AM)
- NP-FM500H Origineel (2 Stuks)
- NP-FM500H Titan (2 Stuks)
- Sony 4 GB Compactflash
- Kingston 16 GB Compactflash
- 72mm B+W circulair Polarisatie Filter
- 72mm B+W UV Filter
- Sony HDR-CX305E Full HD videocamera
- Sony DSC-TX5
- Kingston 4Gb Class 4
- Transcend 16Gb Class 10
[ Voor 3% gewijzigd door harley op 10-11-2010 14:54 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik krijg daar altijd kriebelige gevoelens bij.harley schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:54:
Vandaag mijn setje weer wat uitgebreid. En wel met de 18-250
Heb je dat echt nodig? Niet dat zo'n superzoom het toppunt van optische kwaliteit is, maar bewust iets toevoegen wat extra flares en minder contrast veroorzaakt is ook weer overdreven.harley schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:54:
Ik voel met je mee, maar aan de andere kant, als iemand dat nu persé wil, dan moet hij dat gewoon doen.TranceSetter schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:07:
[...]
Ik krijg daar altijd kriebelige gevoelens bij.
Als je het mij vraagt zou ik een 75-300 nog even vasthouden, tot echt duidelijk is dat een 18-250 voldoende vervanging biedt, maar ook dat is persoonlijk. Het grootste pijnpunt ligt waarschijnlijk aan de groothoekkant en het lijkt erop dat Harley z'n 17-70mm behoudt gelukkig.
Ik kom steeds meer mensen tegen die een 50D of zelfs een 7D willen kopen met een "minderwaardig" superzoom objectief. Als ze zelf het verschil niet zien, dan ga ik ze niet ongelukkig maken.
Zo slecht is de Sony 18-250 niet, helemaal niet vergeleken met de 75-300. Optisch gelijk aan de Tamron 18-250 (test), maar met betere AF, bokeh en bouwkwaliteit. Dat maakt hem tot een van de beste superzooms op de markt.
Nou ik heb bij de aanschaf van de camera bewust voor de sigma gekozen ipv de kitlens of een superzoom.
Voor het Tele is er later de 75-300 bijgekomen maar echt vaak is hij niet gebruikt.
Nu er nageslacht is merk ik dat ik af en toe wat zoom tekort kom en wisselen schiet niet op, moment is dan soms al voorbij. Vandaar dat ik toch maar weer naar een superzoom ben gaan kijken de Sony komt erin de reviews die ik gelezen heb er wel beter uit als een sigma of tamron dus vandaar die. De kwaliteit is zelfde als de tamron welke al als goed in deze klasse geldt alleen met een paar verbeteringen oa snellere af en afgronde diafragmabladen.
De sigma wordt mischien ook nog wel vervangen maar ik wil dan een zo lichtsterk mogelijke en liefst eigenlijk ook net iets meer groothoek maar volgens mij bestaan die nog niet (betaalbaar)
Voor het Tele is er later de 75-300 bijgekomen maar echt vaak is hij niet gebruikt.
Nu er nageslacht is merk ik dat ik af en toe wat zoom tekort kom en wisselen schiet niet op, moment is dan soms al voorbij. Vandaar dat ik toch maar weer naar een superzoom ben gaan kijken de Sony komt erin de reviews die ik gelezen heb er wel beter uit als een sigma of tamron dus vandaar die. De kwaliteit is zelfde als de tamron welke al als goed in deze klasse geldt alleen met een paar verbeteringen oa snellere af en afgronde diafragmabladen.
De sigma wordt mischien ook nog wel vervangen maar ik wil dan een zo lichtsterk mogelijke en liefst eigenlijk ook net iets meer groothoek maar volgens mij bestaan die nog niet (betaalbaar)
[ Voor 14% gewijzigd door harley op 10-11-2010 08:17 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
mn oom heeft blijkbaar nog een hele sloot FD objectieven liggen en ik had hem gevraagd om eens een objectief op te sturen zodat ik kon kijken hoe het beviel op de 5d II
nu alleen nog wachten op een fd > eos adapter maar het objectief is binnen en als het bevalt ga ik hem lief aankijken om zijn hele collectie af te staan (staat nu in de kast te verstoffen)

in iedergeval is hij alvast goedgekeurd door de kat
tis een FD 28mm F2.8
nu alleen nog wachten op een fd > eos adapter maar het objectief is binnen en als het bevalt ga ik hem lief aankijken om zijn hele collectie af te staan (staat nu in de kast te verstoffen)

tis een FD 28mm F2.8
FD-EOS adapter? Veel succes ermee. Misschien een kijkje nemen in het "alternatieve objectieven" topic.
Tis een FD 28 2.8 s.c.angel00008 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:51:
mn oom heeft blijkbaar nog een hele sloot FD objectieven liggen en ik had hem gevraagd om eens een objectief op te sturen zodat ik kon kijken hoe het beviel op de 5d II
[afbeelding]
tis een FD 28mm F2.0
Mocht je nog een breechlock FD 28 f2.0 s.s.c. in goede staat tegen komen mag je contact met me opnemen.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Ik denk dat het voor de fotokwaliteit nauwelijks de moeite waard is, hooguit voor het gevoel dat je je oude lenzen nog "nuttig" kan gebruiken.angel00008 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:51:
[afbeelding]
tis een FD 28mm F2.8
Heb vorig jaar ook een hele doos met FD primes van mijn vader op zolder gevonden, en heb laatst naar een FD>EOS adapter gekeken. Die professionele (goede) van Canon zijn peperduur en nauwelijks te vinden, de 3rd party adapters hebben een optiek ertussen om op oneindig te kunnen focussen dat echt van abominabele kwaliteit is, zodat alles onder zeg f/8 niet echt scherp is. Tevens werkt zo'n optiek als een 1,25x extender, maar dat verschilt natuurlijk per lens of je dat fijn vindt of niet.
Just my 2c...
De professionele (goede) van Canon werkt ook maar op een beperkt aantal telelenzen.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
klopt dat hoor ik al veel mensen zeggen ben dan zelf van plan om er alleen mee te gaan filmen en experimenteren dan er foto's mee te gaan maken..blacktarantulaX schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat het voor de fotokwaliteit nauwelijks de moeite waard is, hooguit voor het gevoel dat je je oude lenzen nog "nuttig" kan gebruiken.
Heb vorig jaar ook een hele doos met FD primes van mijn vader op zolder gevonden, en heb laatst naar een FD>EOS adapter gekeken. Die professionele (goede) van Canon zijn peperduur en nauwelijks te vinden, de 3rd party adapters hebben een optiek ertussen om op oneindig te kunnen focussen dat echt van abominabele kwaliteit is, zodat alles onder zeg f/8 niet echt scherp is. Tevens werkt zo'n optiek als een 1,25x extender, maar dat verschilt natuurlijk per lens of je dat fijn vindt of niet.
Just my 2c...
en zolang het alleen maar een adaptertje kost is het prima..
Verwijderd
Ik ben wel aardig tevreden over mijn 50mm 1.4 FD. Heb nu een EF 50/1.4 en daar ben ik ook erg blij mee, maar de FD variant voelt toch wel erg lekker aan. Foto's zijn enorm scherp.
Ik kan dan ook niet op oneindig focussen, zit geen glaasje tussen geloof ik.
Ik kan dan ook niet op oneindig focussen, zit geen glaasje tussen geloof ik.
Vergeef mij aub, maar ik behoor ook tot die groep, en ik weet precies waarom. Ik heb twee verschillende soorten "fotomomenten". het ene is wanneer ik met vrouw, honden en evt. (andere) vrienden lekker uitstapjes maak en van alles en nog wat vast wil leggen zonder dat iedereen zich naar mijn hobby hoeft te richten. Voor deze categorie fotomomenten zal er uiteindelijk i.p.v de 18-70 en 70-300 waarschijnlijk een luie 18-250 o.i.d komen.Toff schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:03:
[...]
Ik kom steeds meer mensen tegen die een 50D of zelfs een 7D willen kopen met een "minderwaardig" superzoom objectief. Als ze zelf het verschil niet zien, dan ga ik ze niet ongelukkig maken.
De andere categorie fotomomenten is wanneer ik lekker met "speciale" lenzen aan de slag ga. (MF en vaste brandpuntsafstand, omdat die voor mij het meest de fotografische beleving zoals ik me die herinner terugroepen.)
Daarom - en om niet helemaal OT te gaan - wat shots van recente aanwinsten:

V l n r, v o n b:
Meyer Orestogor f/4-300mm, Pentacon f/2.8-135 mm, Mir 1B f/2.8 - 37 mm,
Tair 3A /4.5 - 300mm (boxed), Zenit 44-2 f/2-58 ( 1 van 4), Pentacon f/3,5 - 30mm
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
prachtig om veel objectieven uit het analoge tijdperk te zien.
@ g0tanks, een fijne lens, ga je veel plezier aan beleven!
@ g0tanks, een fijne lens, ga je veel plezier aan beleven!
Nee hoor, niet nodig. Zoals ik al aangaf: wat jij wilt is belangrijker dan wat ik vind, voor jou.bobcom schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:54:
[...]
Vergeef mij aub, maar ik behoor ook tot die groep, en ik weet precies waarom.
Voor dagelijks gebruik loop ik met een Canon G10 rond en daar is voor een verstokte DSLR-fotograaf ook zat op aan te merken. Verschillend gebruik kan verschillende eisen aan de apparatuur stellen en ik zal de laatste zijn om iemand voor te schrijven wat hij zou "moeten" gebruiken.
Een alternatief voor voortdurend wisselen van objectieven waar ik zelf al heel lang gebruik van maak, is een tweede body. Niet dat ik nooit meer wissel, maar meestal zie ik vantevoren redelijk aankomen welke twee objectieven het best passen bij de komende gebeurtenissen. Mijn huidige 40D en 50D zijn redelijk uitwisselbaar in gebruik en vrijwel identiek in bediening. Ik grijp zelden mis en ik heb toch de voor mij best haalbare kwaliteit.
Sinds 1.5 maand een Canon 7D en in langzaam aan nog een paar spullen erbij gekocht waarvan de laatste vandaag zijn binnegekomen:
- Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM iS + EW-83H
- Sandisk CF Ultra 16GB 30MB/sec
- B+W UV Filter MRC 77E
- Manfrotto 055XB Classic Tripod
- Manfrotto 324RC2 Joystick Head
- Canon RC-6 Remote
- Canon 100EG Custom Gadget Bag
Dit is mijn eerste DSLR, en ben een beetje overboord gegaan. Hoe meer ik las hoe meer ik in het hogere segment uitkwam.
[ Voor 13% gewijzigd door FrankGuthrie op 11-11-2010 02:35 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Is een 24-105 / 24-135 achtige lens niet een leuke, betere aanvulling voor uitstapjes? Of heb je die groothoek en supertele dan ook echt nodig.bobcom schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:54:
[...]Vergeef mij aub, maar ik behoor ook tot die groep, en ik weet precies waarom. Ik heb twee verschillende soorten "fotomomenten". het ene is wanneer ik met vrouw, honden en evt. (andere) vrienden lekker uitstapjes maak en van alles en nog wat vast wil leggen zonder dat iedereen zich naar mijn hobby hoeft te richten. Voor deze categorie fotomomenten zal er uiteindelijk i.p.v de 18-70 en 70-300 waarschijnlijk een luie 18-250 o.i.d komen.
[edit]
Hoe meer ik er over nadenk hoe onzinniger ik het vind, nofi maar ik kan me geen enkele situatie indenken waarin ik blij zou zijn met een superzoom. Ik weet precies van te voren wanneer ik wat voor een soort foto's verwacht te maken en daar schik ik me dan in. Ik maak liever 10 foto's niet en 40 foto's fijn dan 50 foto's magertjes..
[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 11-11-2010 07:24 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Is dat nou niet net het mooie van een slr ?
Iedereen kan wel iets vinden wat bij hem of haar past?
Ik heb de 17-70 nu al drie jaar en mis af en toe gewoon de Tele icm de groothoek in 1 lens.
Voor de specialere houd ik de 17-70. Voor mij meer dan voldoende voor jouw blijkbaar niet.
Maar doe nou aub niet alsof die 18-250 een Ongeloofelijke kutlens is want dat is gewoon niet hij doet wat hij moet doen en ik (denk) dat ik er heel blij mee zal zijn net als duizenden andere gebruikers. Je koopt een slr niet alleen voor de mega hoge kwaliteit lenzen ook voor wat houvast makkelijker en meer instellingsmogelijkheden en natuurlijk de grotere beeldchip voor kwaliteits foto's
Ik heb de 17-70 nu al drie jaar en mis af en toe gewoon de Tele icm de groothoek in 1 lens.
Voor de specialere houd ik de 17-70. Voor mij meer dan voldoende voor jouw blijkbaar niet.
Maar doe nou aub niet alsof die 18-250 een Ongeloofelijke kutlens is want dat is gewoon niet hij doet wat hij moet doen en ik (denk) dat ik er heel blij mee zal zijn net als duizenden andere gebruikers. Je koopt een slr niet alleen voor de mega hoge kwaliteit lenzen ook voor wat houvast makkelijker en meer instellingsmogelijkheden en natuurlijk de grotere beeldchip voor kwaliteits foto's
[ Voor 40% gewijzigd door harley op 11-11-2010 12:27 ]
daarnaast is de 28-135 optisch absoluut geen wonder en denk ik niet dat hij beter is dan de 18-250 lenzen binnen zijn bereik.
Ik zie mezelf ook nog wel een superzoom kopen (naja, bijna dan), want handig is die wel en licht ook
.
Ik zie mezelf ook nog wel een superzoom kopen (naja, bijna dan), want handig is die wel en licht ook
De kwaliteit van de foto's hangt imho niet af van de camera maar de persoon erachterharley schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:54:
Is dat nou niet net het mooie van een slr ?
Ik heb de 17-70 nu al drie jaar en mus af en toe gewoon de Tele ivm de groothoek in 1 lens.
Maar doe nou aub niet alsof die 18-250 een Ongeloofelijke kitlens is want dat is gewoon niet hij doet wat hij moet doen en ik (denk) dat ik er heel blij mee zal zijn net als duizenden andere gebruikers. Je koopt een slr niet alleen voor de mega hoge kwaliteit lenzen ook voor wat houvast makkelijker en meer instellingsmogelijkheden en natuurlijk de grotere beeldchip voor kwaliteits foto's beeld
@Nomad:Jou situatie kan ik me heeeeeel goed voorstellen, ik was van het weekend iig erg blij met het relatief lage gewicht van m'n Tamron 28-75 tov de Canon 24-70
Laatst bij de MM wat van die nieuwerwetse superzooms vastgehad, maar ze voelen wel erg brak aan, vergeleken met mijn good old 28-135 (mijn eerste objectief op DSLR ooit). Optisch kan ik niet oordelen over het nieuwe spul, maar ik schaam me echt niet voor 50x70cm foto's die met de 28-135 zijn gemaakt. Voor familie- en vakantiefoto's zullen die superzooms best voldoen, lijkt mij. Er is duidelijk vraag naar, anders had Canon ze niet op de markt gebracht.Nomad schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:06:
daarnaast is de 28-135 optisch absoluut geen wonder en denk ik niet dat hij beter is dan de 18-250 lenzen binnen zijn bereik.
Ik zie mezelf ook nog wel een superzoom kopen (naja, bijna dan), want handig is die wel en licht ook.
Ik denk dat je daarin wel gelijk hebt, qua bouw is het vaak net-aan plastic inderdaad, maar goed, dat spul gebruik ik dan ook op momenten dat het echt niets te lijden heeft.Toff schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:47:
[...]
Laatst bij de MM wat van die nieuwerwetse superzooms vastgehad, maar ze voelen wel erg brak aan, vergeleken met mijn good old 28-135 (mijn eerste objectief op DSLR ooit). Optisch kan ik niet oordelen over het nieuwe spul, maar ik schaam me echt niet voor 50x70cm foto's die met de 28-135 zijn gemaakt. Voor familie- en vakantiefoto's zullen die superzooms best voldoen, lijkt mij. Er is duidelijk vraag naar, anders had Canon ze niet op de markt gebracht.
Ik zit nog niet met de gedachte te spelen om serieus een superzoom aan te schaffen, maar ik snap het best als iemand het doet. Ik fotografeer eigenlijk altijd met de 24-70, die ik alleen lekker vind werken als de 5d een grip erop heeft en dan heb ik dus schoon ruim 2 kilo aan de haak. En dan heb ik nog maar een klein bereikje bij mij.
Een 24-70 met 28-135 of 28-200 die licht genoeg is zodat het ook zonder grip lekker fotografeert en ik kan van de combi een kilo afsnoepen zowat. Dat ga je wel merken en dus snap ik het wel
Maar nogmaals, momenteel zoek ik echt nog geen superzoom lens. Momenteel even mijn portemonnee op andere dingen aan het richten, zoals iets 4 muren met een dak er op
verkeerde topic
[ Voor 86% gewijzigd door Gutteguttegut op 11-11-2010 18:12 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Voor bepaalde situaties lijkt me bijv. een 550D met zo'n Tamron 18-270 VC best handig idd, kun je nog prima video mee maken ook!Nomad schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:06:
Ik zie mezelf ook nog wel een superzoom kopen (naja, bijna dan), want handig is die wel en licht ook.
Gefeliciteerd, daar ga je vast veel plezier aan beleven... Op welke camera gaat hij vastroesten?
Vandaag de D300 en 17-55 2.8 ingeruild voor een nieuwe Nikon D700 en een Nikkor 24-70 2.8...
Wij zijn heel erg blij
Wij zijn heel erg blij
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Camera? nee joh, die schoen past prima, alleen de veters wat strakker aantrekkenThomasW schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:58:
Gefeliciteerd, daar ga je vast veel plezier aan beleven... Op welke camera gaat hij vastroesten?
Anders letten we even op de kleine detailskaesve schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:47:
[...]
Camera? nee joh, die schoen past prima, alleen de veters wat strakker aantrekken
Nog wel even je onderschrift aanpassen he ;-)M@cer schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:43:
Vandaag de D300 en 17-55 2.8 ingeruild voor een nieuwe Nikon D700 en een Nikkor 24-70 2.8...
Wij zijn heel erg blij
En ik heb ook weer een stapel nieuw speelgoed 
- 2e Elinchrom BXRi 500/500 set to go
- 2e statiefset voor de BXRi's
- Elinchrom Rotalux Deep octa 100cm
- Elinchrom Rotalux Strip 50 x 130 cm
- Elinchrom paraplu set 1 transparant + 1 zilver 83cm
- Elinchrom beautydish 44cm wit
- Manfrotto combi-boom boomarm
- Turbo windmachine 1000 + statief
- Elinchrom snoot + grid
- Elinchrom ronde gridset
- Sekonic L758-D lichtmeter
- X-rite Colorchecker Passport
- Elinchrom snoot + grid
https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config
pics or it didnt happenRobinJB schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:33:
En ik heb ook weer een stapel nieuw speelgoed
- Elinchrom snoot + grid
Fujifilm X-Pro1
Hmmja, het past niet allemaal op de foto. Ik beloof een foto te maken als ik studioruimte gevonden & gehuurd heb
https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config
Omgeruild voor de 28 summicron, maar ging toch jeuken, dus weer nieuw uit het gat;
Leica Super elmar 18mm f/3.8 ASPH
Leica MM + Sony A9
Dus deze http://gathering.tweakers...message/34978635#34978635 is weer weg?RobertJRB schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:36:
Omgeruild voor de 28 summicron, maar ging toch jeuken, dus weer nieuw uit het gat;
[afbeelding]
Waarom precies?
Mij lijkt een 18mm f3.8 toch erg beperkend tov een 28mm f2
[ Voor 8% gewijzigd door wavemaster100 op 21-11-2010 13:16 ]
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Eigenlijk niet wat met de M8 komt hij juist in de buurt van de 28mm nuwavemaster100 schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:14:
[...]
Dus deze http://gathering.tweakers...message/34978635#34978635 is weer weg?
Waarom precies?
Hoppa vorige week is Giotto's statief met 3D kop binnengekomen, heb hem helemaal uit Oostenrijk laten bezorgen.
Daar zijn ze vele malen goedkoper dan in NL. Ik was zo'n in totaal € 240,00 kwijt voor mooi spul
Statief: Giotto's MT 9370
3D kop: Giotto's MH 5001
http://www.giottos.com/
http://www.foto-mueller.at/ (Daar heb ik het vandaan besteld)
Statief: Giotto's MT 9370
3D kop: Giotto's MH 5001
http://www.giottos.com/
http://www.foto-mueller.at/ (Daar heb ik het vandaan besteld)
Nee die 28/2 is zeker niet weg. Ik had al een 18mm, maar die had ik een tijdje geleden verkocht en voor het tegoed de 28/2 gekocht.wavemaster100 schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:14:
[...]
Dus deze http://gathering.tweakers...message/34978635#34978635 is weer weg?
Waarom precies?
Nu miste ik de 18 toch wel en heb ik die weer opnieuw gekocht.
De 28 is inderdaad veel veelzijdiger in gebruik. En zoals opgemerkt is het inderdaad omgerekend op de 1,33 sensor van de M8 een 24/3.8 en 35/2.
Leica MM + Sony A9
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.