Ik heb al wat testjes geschoten. Nu met de lente zal dat ook wel goed komen. De komende weken hoop ik ook wel wat leuke plaatjes op m'n Flickr te zetten, die daarmee geschoten zijn. Het zal natuurlijk schoten zijn met m'n digitale EOS, die niet op de foto staat hierboven. Tjah, je moet toch ergends mee deze foto's maken?Gutteguttegut schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:49:
[...]
Ik ben benieuwd wat voor plaatjes daar uit komen.....
keuze zat toch bij jouShaggy_NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:13:
[...]
Tjah, je moet toch ergends mee deze foto's maken?
Wel leuk om te zien wat je nou precies gekocht hebt, kan ik me er eindelijk wat bij voorstellen
Het is een originele adapter dus. Die zijn toch redelijk zeldzaam?Shaggy_NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:13:
[...]
Ik heb al wat testjes geschoten. Nu met de lente zal dat ook wel goed komen. De komende weken hoop ik ook wel wat leuke plaatjes op m'n Flickr te zetten, die daarmee geschoten zijn. Het zal natuurlijk schoten zijn met m'n digitale EOS, die niet op de foto staat hierboven. Tjah, je moet toch ergends mee deze foto's maken?
Is het focussen lastig? Of heb je een extra focusscreen ingebouwd? Hoe maak je hier foto's mee? Alles manual?
[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 19-04-2010 00:18 ]
Een originele bevat glas en is eigenlijk een teleconverter. Dit is gewoon een tussenring die als een macro tussenring werkt. Vandaar ook de naam: "Macro Lens Mount Converter FD-EOS".Mr_gadget schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:17:
[...]
Het is een originele adapter dus. Die zijn toch redelijk zeldzaam?
Is het focussen lastig? Of heb je een extra focusscreen ingebouwd? Hoe maak je hier foto's mee? Alles manual?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Tjah, daar is dit topic ook voorsapphire schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:54:
[...]
Wel leuk om te zien wat je nou precies gekocht hebt, kan ik me er eindelijk wat bij voorstellen
Ze zijn inderdaad best zeldzaam. Blijkbaar weinig gekocht destijds. eBay doet echter een uitkomst hierin.Mr_gadget schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:17:
[...]
Het is een originele adapter dus. Die zijn toch redelijk zeldzaam?
Het focussen is soms wat lastig, maar weinig anders dan wat je normaliter doet als je handmatig focus'd. Je AF detectie die je normaliter wèl hebt als je handmatig schep stelt heb je niet. De camera (latere EOS modellen) zullen ook f/0 aangeven. De camera's uit de eerdere jaren geven f/1 aan, wat wat vreemd zou werken. Ik schiet met deze combinatie graag op Av.
Wel heb ik een Split Prism matglas klaar staan, dat werkt best goed in een moment als dit.
Je focus'd terwijl hij open staat, terwijl je misschien je diafragma op f/8 staat. Als je klaar bent met focussen draai je aan de ring wat de buitenkant van de adapter is. Dan zal je diafragma dicht worden gestopt naar de gekozen instelling, nu in dit voorbeeld even f/8. Je maakt je foto, en de belichting is bijna instant goed. Stopped Down AE heet dit, als ik het me goed herinner.
[ZOEMER] Wrong!universal creations schreef op maandag 19 april 2010 @ 01:49:
[...]
Een originele bevat glas en is eigenlijk een teleconverter. Dit is gewoon een tussenring die als een macro tussenring werkt. Vandaar ook de naam: "Macro Lens Mount Converter FD-EOS".
Er zijn twee originele converters. Deze is de Macro Lens Mount converter, welke inderdaad geen glas bevat. Hij's echter wel gewoon van Canon. Ik vond dat hij op eBay voor een prikkie te koop was. Niet extreem duur.
De andere is inderdaad die wèl glas bevat. Dit is de Lens Converter FD-EOS. Deze werkt echter officieel maar op een bepaald aantal FD Tele lenzen en een enkele dure Tele-zoom. Met deze converter behoud je wèl je Infinity focus en je verliest een stukje licht & groothoek (2/3 Stop & ×1.26 focaal afstand uit m'n hoofd). Deze kostte destijds tussen de $200,- en $300,- en zit nu tussen de $2500,- ~ $3000,- (€2000,-). Nèt wat minder leuk en alleen maar echt interessant als je een paar flinke FD L-Tele knuppels hebt staan.
Gaaf spul! Die extension tube (ef25) heb ik ook die gebruik ik samen met de 100mm Macro geeft gave beelden. Maar het blijft toch raar dat je zoveel kwijt bent voor een stuk lucht.Shaggy_NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:19:
Sjow, eindelijk zijn ze beiden binnen. De Canon Macro Lens Mount Converter FD-EOS en de FD 200mm f/4 Macro. Beiden in zeer goede staat, mag ik wel zeggen. Let niet op het soms wat hard ingeflitste licht.
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Thanks! Het gaat hier echter om de FD-EOS Converter en de FD Macro lens. De Extension Tube's had ik al en staan er bij voor de vergelijking. Zie het onderschrift van foto #2 op Flickr.Villean schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:53:
[...]
Gaaf spul! Die extension tube (ef25) heb ik ook die gebruik ik samen met de 100mm Macro geeft gave beelden. Maar het blijft toch raar dat je zoveel kwijt bent voor een stuk lucht.
Ze doen inderdaad best leuk werk zonder een EF macro lens te hoeven kopen en nog leuker werk op een EF macro lens. Veel was ik er destijds niet voor kwijt, want ik heb ze 2e hands van Marktplaats gehaald. Ze zijn echter wel mooi stevig en de contacten zitten allemaal netjes op hun plaats zodat alles gewoon blijft functioneren. Ze wijzigen echter niets qua data, zoals de Extender EF 1.4×, 2× en de Life-Size Converter EF wèl doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Shaggy_NL op 21-04-2010 08:35 ]
Je redenatie klopt niet. Een teleconverter werkt niet als tussenring maar behoudt juist de mogelijkheid om op oneindig te focussen.universal creations schreef op maandag 19 april 2010 @ 01:49:
[...]
Een originele bevat glas en is eigenlijk een teleconverter. Dit is gewoon een tussenring die als een macro tussenring werkt. Vandaar ook de naam: "Macro Lens Mount Converter FD-EOS".
Sorry, niet goed gelezen.
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-04-2010 00:02 ]
Ik doelde dus op degene die wel glas bevat van Canon. Ik snap ook wel dat degene die jij hebt van Canon zelf is, maar de discussie ging over de mythische teleconverter en die heb jij dus niet. Maar goed, ik was wat onduidelijk.Shaggy_NL schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:02:
[ZOEMER] Wrong!
Er zijn twee originele converters. Deze is de Macro Lens Mount converter, welke inderdaad geen glas bevat. Hij's echter wel gewoon van Canon. Ik vond dat hij op eBay voor een prikkie te koop was. Niet extreem duur.
De andere is inderdaad die wèl glas bevat. Dit is de Lens Converter FD-EOS. Deze werkt echter officieel maar op een bepaald aantal FD Tele lenzen en een enkele dure Tele-zoom. Met deze converter behoud je wèl je Infinity focus en je verliest een stukje licht & groothoek (2/3 Stop & ×1.26 focaal afstand uit m'n hoofd). Deze kostte destijds tussen de $200,- en $300,- en zit nu tussen de $2500,- ~ $3000,- (€2000,-). Nèt wat minder leuk en alleen maar echt interessant als je een paar flinke FD L-Tele knuppels hebt staan.
De "Dit" in mijn 2de zin sloeg op de adapter die getoond was en niet de teleconverter uit de eerste zin.Aham brahmasmi schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:57:
[...]
Je redenatie klopt niet. Een teleconverter werkt niet als tussenring maar behoudt juist de mogelijkheid om op oneindig te focussen.
Een Tokina 11-16 f/2.8, recht uit België.
Die dingen zijn heel moeilijk tweedehands te vinden, dus ik ben erg blij dat 't gelukt is. Mint condish, dus da's ook een pluspuntje.
Mooie lens hoor. Als ik mijn 450D nog had, had ik hoogstwaarschijnlijk ook gekocht.Krylinck schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:25:
Een Tokina 11-16 f/2.8, recht uit België.Die dingen zijn heel moeilijk tweedehands te vinden, dus ik ben erg blij dat 't gelukt is. Mint condish, dus da's ook een pluspuntje.
[afbeelding]
Maar jij doet het nu met een 24-70 als het meest groothoek wat je hebt. Volstaat dat voor jou? Mijn denkwijze is namelijk als volgt:
- Binnenkort een tweedehands 28-70/2.8
- Daarna, als Nikon's nieuwste FF er een tijdje is, de 11-16, 18-105 en D90 verkopen en daarvoor gaan
Met name het gebrek aan een goede groothoeklens doet me twijfelen. De 14-24 of 17-35 is niet bepaald goedkoop en om nou een Sigma 12-24 te nemen...
- Daarna, als Nikon's nieuwste FF er een tijdje is, de 11-16, 18-105 en D90 verkopen en daarvoor gaan
Met name het gebrek aan een goede groothoeklens doet me twijfelen. De 14-24 of 17-35 is niet bepaald goedkoop en om nou een Sigma 12-24 te nemen...
24mm op kleinbeeld is best wel een groothoek hoor. Daar kom je in de meeste gevallen echt wel goed mee weg.Krylinck schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:14:
Maar jij doet het nu met een 24-70 als het meest groothoek wat je hebt. Volstaat dat voor jou? Mijn denkwijze is namelijk als volgt:
Daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.
En mocht je daarna toch wijder willen, kun je altijd nog kijken naar een 20mm lens.
Leica MM + Sony A9
Een Sigma 20 f/1.8 is al onderweg, dus inderdaad was 24mm nog niet wijd genoeg. Overigens is dit wijder dan ik had met mijn 450D, want toen had ik niet minder dan 18mm (28mm kleinbeeld-equivalent).
24mm op fullframe is ongeveer 15mm crop termen (bij canon, 16mm bij nikon).
Ook op crop gebruikte ik niet vaak veel eronder, omdat dan het groothoek perspectief truucje wel heel duidelijk wordt.
Eigenlijk zou ik op fullframe geen 17-40 nodig hebben, maar heb hem wel in de tas zitten (ongebruikt eigenlijk).
Ook op crop gebruikte ik niet vaak veel eronder, omdat dan het groothoek perspectief truucje wel heel duidelijk wordt.
Eigenlijk zou ik op fullframe geen 17-40 nodig hebben, maar heb hem wel in de tas zitten (ongebruikt eigenlijk).
Euh? Leuk!
Nieuw?
'k Denk dat ik me dan niet zo druk ga maken over groothoek op FF trouwens. Ik zie wel als het ervan komt.
'k Denk dat ik me dan niet zo druk ga maken over groothoek op FF trouwens. Ik zie wel als het ervan komt.
Jeez dat ding kun je vast nog van de trap af lazeren en dan maakt ie nog steady shotsMartijnGizmo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:53:
[...]
En zo rondrennen zie ik mezelf nog ff niet doen:
[afbeelding]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Ja zeker, hier zijn een paar voorbeelden.GoEV6 schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:12:
Heb je nog een paar foto's van je camera + lens?
http://www.flickr.com/pho...7@N02/4534923371/sizes/l/
http://www.flickr.com/pho...7@N02/4534923181/sizes/l/
Ik zou zeggen, beoordeel zelf en deze foto's zijn onbewerkt.
Sinds gisteren:

Heb de D90 maar weg gedaan, Canon is toch meer mijn merk. Ik kan voor zo'n 375,- euro een Canon 70/200 L4 kopen, aanrader?

Heb de D90 maar weg gedaan, Canon is toch meer mijn merk. Ik kan voor zo'n 375,- euro een Canon 70/200 L4 kopen, aanrader?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
70-200 is zeker een aanrader. Voor 375 ook een nette prijs.Deorgere schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:01:
Sinds gisteren:
[afbeelding]
offtopic:
Excuus. Volledig offtopic post ik dit hier, omdat alle fotografen in dit topic komen.
In dit artikel op boston.com staan me toch mooie foto's van de vulkaan in IJsland: http://bit.ly/cEsUf2.
Die moeten echt even gedeeld worden.
Excuus. Volledig offtopic post ik dit hier, omdat alle fotografen in dit topic komen.
In dit artikel op boston.com staan me toch mooie foto's van de vulkaan in IJsland: http://bit.ly/cEsUf2.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Bedankt. The Big Picture is vanwege de mooie foto's sowieso een goeie site om van tijd tot tijd te bekijken.Makkelijk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:39:
offtopic:
En vanaf nu bijgestaan door een:Deorgere schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:01:
Sinds gisteren:
[afbeelding]
Canon 70-200mm L F4 IS USM, extra accu en voor mijn 18-55 IS een zonnekapje.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Gratz, mooi spul!Deorgere schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:51:
[...]
En vanaf nu bijgestaan door een:
Canon 70-200mm L F4 IS USM, extra accu en voor mijn 18-55 IS een zonnekapje.![]()
[afbeelding]
Kun je me misschien eens wat meer uitleggen wat je beweegredenen waren om over te stappen van Nikon naar Canon. Gebruikersgemak, kwaliteit, body in de hand? DM mag ook als het te ver offtopic is
there's no tweak without the tweaker
Thja waarom.. Mijn eerste DSLR was een Canon, en de body van Canon ligt mij beter in de hand, ook vind ik het prettiger werken dan een Nikon, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ieder ze'n ding!virtualJac schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:06:
[...]
Gratz, mooi spul!
Kun je me misschien eens wat meer uitleggen wat je beweegredenen waren om over te stappen van Nikon naar Canon. Gebruikersgemak, kwaliteit, body in de hand? DM mag ook als het te ver offtopic is
Mja, ik vraag het me ook een beetje af. Hoeft al niet meer.
Ik zou zelf nooit van mijn D90 naar een 550D gaan: 't is een kleinere en lichtere body. Naar een 5DII zou wel over willen gaan, da's een geweldig apparaat. Voor de lenzen hoef je het straks trouwens ook niet meer te doen: Nikon komt met een 70-200 f/4 VR.
Desalniettemin is die 70-200/4L IS een prachtige lens natuurlijk!
[ Voor 3% gewijzigd door Krylinck op 22-04-2010 13:11 ]
Full HD functie, en ik ben een vrouw, dus niet zulke grote handen. 550D ligt me beter in de hand de een D90.Krylinck schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:11:
Mja, ik vraag het me ook een beetje af. Hoeft al niet meer.Ik zou zelf nooit van mijn D90 naar een 550D gaan: 't is een kleinere en lichtere body. Naar een 5DII zou wel over willen gaan, da's een geweldig apparaat. Voor de lenzen hoef je het straks trouwens ook niet meer te doen: Nikon komt met een 70-200 f/4 VR.
Desalniettemin is die 70-200/4L IS een prachtige lens natuurlijk!
Mijn gedachte, voor mijn vriendin gisteren wezen kijken naar o.a. de 550D. Vele malen lichter en kleiner dan mijn D90, maar wel begrijpelijker als je kleinere handen heeft of dit gewoon beter in je handen ligt. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
EDIT: Aah, een vrouw
En dan nog één met leuke hobby's
[ Voor 10% gewijzigd door virtualJac op 22-04-2010 13:31 ]
Bron?Krylinck schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:11:. Voor de lenzen hoef je het straks trouwens ook niet meer te doen: Nikon komt met een 70-200 f/4 VR.
Vandaag mijn nieuwe aanwinst in ontvangst mogen nemen, een sigma 150-500 en een lowepro flipside 300
Sorry voor de brakke foto's (iphone)

Sorry voor de brakke foto's (iphone)

Ik ben heel erg benieuwd naar jou ervaringen met de 150-500.
Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar een 400+mm lens. Ik heb er geen haast mee maar neig nu naar een Canon 400mm f/5.6 L.
Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar een 400+mm lens. Ik heb er geen haast mee maar neig nu naar een Canon 400mm f/5.6 L.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik ga hem zondag testen! Bij wsbk (TT-Assen World super bikes) zal wel ff laten horen hoe het ging, heb me hand nu gekneusd dus ff hopen dat het zondag wat beter gaat!Gutteguttegut schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:50:
De Nikon 70-200/4 VR zit nog in het geruchten circuit:
http://nikonrumors.com/20...ng-lenses-from-nikon.aspx
[ Voor 34% gewijzigd door vandijk op 22-04-2010 16:30 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Hij is wel vrijwel zeker hoor.
Eind deze maand zou 'ie worden aangekondigd, net als hopelijk wat andere lenzen. Een 24-105 zou er ook tussen zitten, maar dat is nog niet helemaal duidelijk. En de 85/1.4 natuurlijk.
Dat hoor je niet vaak dat iemand (daar vallen vrouwen ook onderDeorgere schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:26:
[...]
Full HD functie, en ik ben een vrouw, dus niet zulke grote handen. 550D ligt me beter in de hand de een D90.
Zelf ook erg kleine handen voor een man maar ik zou toch echt geen body willen kleiner dan de XXD serie van Canon.
Maargoed ieder z'n smaak, maakt je aankopen er niet minder mooi op hoor
Ja doe het weer weg.Krylinck schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:48:
Dit verrast me wel, zeg! Wat mankeert er aan die lens? Is ie te groot?
Had je 'm niet terug kunnen sturen naar de winkel dan? Of was 'ie al tweedehands?
The devil is in the details.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Nee nieuw, maar heb um in de winkel gekocht dus.Weer OT?Mute schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:26:
Had je 'm niet terug kunnen sturen naar de winkel dan? Of was 'ie al tweedehands?
Dus je hebt €75 (of meer) betaald om die lens even te proberen eigenlijk...
Volgende keer eerst maar een lens huren, voordat je 'm koopt? 
Sinds een paar dagen een Canon 50D en Canon 50mm f/1.4, zal binnenkort eens wat foto's ervan maken
Sinds een paar dagen een Canon 50D en Canon 50mm f/1.4, zal binnenkort eens wat foto's ervan maken
The devil is in the details.
Ik neem aan dat je NIET in de winkel gekocht bedoelt. Enfin, jij handelt er behoorlijk op los.Deorgere schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:35:
[...]
Nee nieuw, maar heb um in de winkel gekocht dus.Weer OT?
Ruilen wel ja, geld terug is volgens mij een 'gunst', dus de winkel hoeft geen geld terug te geven.Krylinck schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:51:
Nop, ze bedoelt wél in de winkel. Over internet heb je een 7-daagse afkoelperiode. Hoewel je in de winkel volgens mij ook best kunt ruilen.
Affijn, lekker offtopic inderdaad, waar maken we ons druk om?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Cameranu hanteert in iedergeval dezelfde regels in de winkel als op internet. Daar kun je na 7 dagen je geld weer terughalen. Hoe het met de andere grote webshops is weet ik niet...
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Alleen de 200-400/4 VR2 zal aangekondigd worden ivm WK (zelfde verhaal als met 300/2.8 VR2) en heel erg misschien 85/1.4. De rest moet nog op zich laten wachten. Oftewel het is allemaal nog niet zo spannend.Krylinck schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:37:
Hij is wel vrijwel zeker hoor.Eind deze maand zou 'ie worden aangekondigd, net als hopelijk wat andere lenzen. Een 24-105 zou er ook tussen zitten, maar dat is nog niet helemaal duidelijk. En de 85/1.4 natuurlijk.
Zo, vandaag uit de VS binnengekomen:

De unieke Sigma 20mm f/1.8. En wat kan die:

Dit is eigenlijk direct uit de camera (standaard RAW->JPG conversie in Lightroom). Behoorlijk wat vignetting, maar dat kan ik wel bijwerken.

De unieke Sigma 20mm f/1.8. En wat kan die:

Dit is eigenlijk direct uit de camera (standaard RAW->JPG conversie in Lightroom). Behoorlijk wat vignetting, maar dat kan ik wel bijwerken.
Ik heb een originele BP-300 op de kop getikt 

Nogsteeds is het een lilliputter naast een 40D met grip...

Mooie camera btw. Joor. Zelf vind ik deze camera één van de beste "finish" hebben die Canon gebruikt heeft op hun camera's. Zouden ze ook moeten doen met de xxxxD en xxxD series. Jammer dat de grip stamt uit de tijd van de 30/33, zodat hij niet het laagje heeft van de 30V/33V.Joor schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:09:
Ik heb een originele BP-300 op de kop getikt
[afbeelding]
Hoe bevalt de BP-300? Heeft die wel al de belangrijke knoppen, en op de goede plaats?

De Minolta HS5600
De flitser zat in een fototas met een oude, brakke Minolta Dimage (geen idee welk type) die enkele jaren als afdelingscamera werd gebruikt. De camera+tas etc. werden op een veiling aangeboden met allerhande werkgerelateerde gadgets die voor een goed doel worden aangeboden. Dit alles in het kader van een verhuizing, waardoor veel zooi weg moet...
Ik wist dat deze het prima doet op mijn Sony Alpha 100. Dus had ik de secretaresse gevraagd of ik de flitser mee kon nemen zonder veiling (ik kan niet op de veiling komen). Zo gezegd zo gedaan. Kostte me 50 euro en dat nog wel voor een goed doel ook...
[ Voor 31% gewijzigd door Goverman op 23-04-2010 15:26 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Nou ik MOEST hem wel kopen, want de 30V vasthouden met 100-400 zonder grip gaat echt niet. Het design is toch nog wel iets aan de kleine kant. Wat wel echt jammer is is dat het wieltje voor diafragma/sluitertijd niet op de grip zit zoals bij een huidige grip. Al met al wel een enorme meerwaarde hoor. Temeer omdat je je scheel betaalt aan de standaard batterijen (RCR123A).Shaggy_NL schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:16:
[...]
Hoe bevalt de BP-300? Heeft die wel al de belangrijke knoppen, en op de goede plaats?
Hoe bevalt 'ie op de 550..? Ik heb 'm sinds een paar weken op de 450, prachtig ding, alleen eigenlijk NET wat te zwaar.. Volgende week NYC, dan ga ik eens echt testenVerwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:08:
Vandaag mij zelf maar even verwend met dit stuk speelgoed.![]()
[afbeelding]
Mijn nieuwe Canon Eos 550D met EFS 15-85 mm IS objectief.
[afbeelding]
Ik denk dat ik met deze camera voor lange tijd een hoop lol ga beleven. In de toekomst ga ik nog eens kijken naar ander glas. Maar dit moet eerst voorlopig goed genoeg zijn voor allerlei soorten composities.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Als mijn oog dat goed ziet heb je een Minolta 5600HSD gekocht en dan heb je het wel erg goed voor elkaar gekregen! Gaan normaal ongeveer weg voor 200+Goverman schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
De Minolta HS5600
De flitser zat in een fototas met een oude, brakke Minolta Dimage (geen idee welk type) die enkele jaren als afdelingscamera werd gebruikt. De camera+tas etc. werden op een veiling aangeboden met allerhande werkgerelateerde gadgets die voor een goed doel worden aangeboden. Dit alles in het kader van een verhuizing, waardoor veel zooi weg moet...
Ik wist dat deze het prima doet op mijn Sony Alpha 100. Dus had ik de secretaresse gevraagd of ik de flitser mee kon nemen zonder veiling (ik kan niet op de veiling komen). Zo gezegd zo gedaan. Kostte me 50 euro en dat nog wel voor een goed doel ook...
Wat komt daar nou uit de mouw gekropen???

Mijn nieuwe aanwinst!
Het was tijd voor een bredere blik op de wereld, vandaar deze Nikon 10-24mm F/3.5-4.5 groothoek lens.

Mijn nieuwe aanwinst!
Het was tijd voor een bredere blik op de wereld, vandaar deze Nikon 10-24mm F/3.5-4.5 groothoek lens.
Jaaaa...leuk!wolver1ne schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:17:
Zelfgemaakte ringflits
[afbeelding]
Test fototje
[afbeelding]
Ik ben dit ook al een hele tijd van plan, heb zelfs alles liggen maar nog geen tijd voor vrij gemaakt.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Mooi gedaan hoor. Maar denk je dat je 'm daadwerkelijk gaat gebruiken? Het is zo log...wolver1ne schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:17:
Zelfgemaakte ringflits
[afbeelding]
Test fototje
[afbeelding]
Hele constructie is zwaar, dat nou weer wel. Maar lang niet zo log als je denkt. En natuurlijk ga ik het gebruiken. Uiteraard niet dagelijks of wekelijks, maar als het uitkomt dan staat het wel klaar iig.
Waarom heb je die beugel voor je flitser aan de statiefgondel van je lens bevestigd? Nu kun je de ringflitser niet gebruiken wanneer je een lens zonder statiefgondel gebruikt, of wel?
Gister binnen gekregen:
Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro. Nikon mount

LowePro Slingshot 302 AW
Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro. Nikon mount

LowePro Slingshot 302 AW
Paar euro erin, CV-buisbeugel eruit...

Wat zwarte verf erbij en een flitsschoentje dat ik nog had:

En het is een beugel voor m'n LCD-schermpje:

Heb zojuist voor een mooie prijs deze professioneel gebruikte Canon D1s Mark1 gekocht. Schijnt vorig jaar een nieuwe sluiter en een servicebeurt te hebben gehad. De rubbers op de handgrepen zijn wat verweerd (is dit vervangbaar?), maar verder in prima staat. Ben zelf een Sony-man en m'n A700 zal ongetwijfeld sneller zijn en beter presteren in hogere ISO's, maar kon deze prachtige body gewoon niet laten staan. M'n eerste full-frame, morgen maar eens kijken naar een objectief
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Nou ik heb hem uitgetest en moet zeggen hij is wat zwaar maar wel de hele dag kunnen schieten uit de hand!Gutteguttegut schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:50:
Wat me een beetje tegen viel is de af snelheid! mijn 70-300 was sneller! Maar als je dit eenmaal weet kan je er rekening mee houden(in mijn geval) over de scherpte ben ik erg tevreden!
[ Voor 25% gewijzigd door Aapie op 26-04-2010 22:47 ]
Sprak heel recent nog met een professioneel fotograaf (al 35 jaar in business zeg maar) die met zo'n machine om zijn nek ons winkeltje kwam vereren met een bezoek. Begon een praatje over camera's (daar betalen ze me voorMad_Demon schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:17:
[afbeelding]
Heb zojuist voor een mooie prijs deze professioneel gebruikte Canon D1s Mark1 gekocht. Schijnt vorig jaar een nieuwe sluiter en een servicebeurt te hebben gehad. De rubbers op de handgrepen zijn wat verweerd (is dit vervangbaar?), maar verder in prima staat. Ben zelf een Sony-man en m'n A700 zal ongetwijfeld sneller zijn en beter presteren in hogere ISO's, maar kon deze prachtige body gewoon niet laten staan. M'n eerste full-frame, morgen maar eens kijken naar een objectief
Leuke cam dus
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Erg creatief! Ziet er goed uit!MartijnGizmo schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:05:
Mooi ding. Mag ik een Canon EF 17-40L f4.0 aanraden als objectief? Echt een lekkere lens als je een goede hebt.Mad_Demon schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:17:
M'n eerste full-frame, morgen maar eens kijken naar een objectief
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
wel meteen een ultra wide angle en dat is niet altijd ideaal qua bereik denk ik.zonoskar schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:21:
[...]
Mooi ding. Mag ik een Canon EF 17-40L f4.0 aanraden als objectief? Echt een lekkere lens als je een goede hebt.
Als je cheap wil beginnen zou ik een 50 of 85 1.8 halen. Op fullframe zijn beiden erg mooi bruikbaar en kun je er creatief mee met dof spelen.
Mijn nieuwe aanwinst.
*snip* maak je plaatje even kleiner voordat je hem hier plaatst. De maximale breedte voor het forum is ca 600 px. Je kunt vervolgens linken naar een grotere versie.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2592135.html
*snip* maak je plaatje even kleiner voordat je hem hier plaatst. De maximale breedte voor het forum is ca 600 px. Je kunt vervolgens linken naar een grotere versie.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2592135.html
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 14:04 ]
Doel jij toevallig hier op de 1D? Want deze had inderdaad nog een CCD sensor erin (sluitertijd tot 1/16000 en 1/500 sec flits X-sync tijd). De 1Ds had als eerste 1-serie een CMOS.mennovanw schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:12:
[...]
Sprak heel recent nog met een professioneel fotograaf (al 35 jaar in business zeg maar) die met zo'n machine om zijn nek ons winkeltje kwam vereren met een bezoek. Begon een praatje over camera's (daar betalen ze me voor) en hij vertelde dat hij (naast zijn 1Ds 2 & 3 die hij ook had) voor huidtinten nog steeds de 1Ds veruit de beste keus vond. De kleuren van de 1Ds vond hij überhaupt veel beter dan die van zijn nieuwere CMOS-broertjes..
Leuke cam dus
Okwolver1ne schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:27:
Hele constructie is zwaar, dat nou weer wel. Maar lang niet zo log als je denkt. En natuurlijk ga ik het gebruiken. Uiteraard niet dagelijks of wekelijks, maar als het uitkomt dan staat het wel klaar iig.
Leuk om te zien dat er op de laatste pagina 2 dingen staan die zelf in elkaar geknutseld zijn, de ringflitser van wolver1ne en de LCD beugel van MartijnGizmo.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
De 1D heeft een hybride-sluiter (zoals ook de D70 en D50 van Nikon) en kan dus zelfs met goedkope triggers syncen op 1/16000s!Shaggy_NL schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:45:
[...]
Doel jij toevallig hier op de 1D? Want deze had inderdaad nog een CCD sensor erin (sluitertijd tot 1/16000 en 1/500 sec flits X-sync tijd). De 1Ds had als eerste 1-serie een CMOS.
Ow ik dacht dat het een CCD sensor was.. Wat ik wel weet is dat de sensor bij Kodak vandaan kwam en in essentie 2 sensoren aan elkaar gelijmd zijnShaggy_NL schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:45:
Doel jij toevallig hier op de 1D? Want deze had inderdaad nog een CCD sensor erin (sluitertijd tot 1/16000 en 1/500 sec flits X-sync tijd). De 1Ds had als eerste 1-serie een CMOS.
Ook is die Kodak-sensor in feite een voorloper van de sensor in de huidige M8 / M9 van Leica heb ik me laten vertellen..
De fotograaf doelde i.i.g. op de 1Ds om zijn nek..
[ Voor 11% gewijzigd door mennovanw op 27-04-2010 15:34 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Toch weer IS?Deorgere schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:44:
550D had ik al, nu met 18-200 IS lens van Canon.![]()
[afbeelding]
Deorgere schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:26:
[...]
Ja doe het weer weg.Vandaag even getest, en dat IS mis ik toch niet.
Nouja, ben een beginner.
Net voor 16.30 nog gauw even de Panasonic TZ7 besteld voor 231,70 bij Topdeals in Zeist.
Hoop hem morgen te mogen ontvangen :)!
ben erg benieuwd!
Hoop hem morgen te mogen ontvangen :)!
ben erg benieuwd!
Uit de hand is prima te doen. Vrij stabiel als je de flitser van onderen vast houd. Ik heb het op de statief gezet alleen voor de foto. Anders zou ik het zo niet gebruiken. Lijkt me niet erg handig om alles aan de camera mount laten hangen.sOid schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:25:
[...]
OkKun je er ook uit de hand mee schieten, of is het daarvoor wel te zwaar?
Weer iets anders? Wat heb je nu eigenlijk allemaal al gehad en waarom ben je ervan afgestapt?Deorgere schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:44:
550D had ik al, nu met 18-200 IS lens van Canon.![]()
[afbeelding]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Verwijderd
Na 1,5 jaar trouwe dienst mag mn D40 met pensioen! Vandaag voor een meer dan uitstekende prijs een tweedehands D300 aangeschaft!

Het is echt niet meer normaal, het verschil tussen die twee toestellen, je hebt meteen zoveel meer body in je handen!

Het is echt niet meer normaal, het verschil tussen die twee toestellen, je hebt meteen zoveel meer body in je handen!
So ! Dat noem ik nog eens een overstap 
Ik heb die van Wijnands gezien en het is een mooie body! (Voor een nikon
)
Daar ga je van genieten, gefeli met je nieuwe aanwinst
Ik heb die van Wijnands gezien en het is een mooie body! (Voor een nikon
Daar ga je van genieten, gefeli met je nieuwe aanwinst
[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 28-04-2010 19:14 ]
Verwijderd
Dankje! Had afgelopen weekend al een D300 te leen, en om dan weer terug te gaan naar een D40.. Dus deze kwam precies op het goede moment!

eindelijk weer een FujiS2 met een Nikon 80-200F2.8
m'n vorige set was gestolen
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:10:
Na 1,5 jaar trouwe dienst mag mn D40 met pensioen! Vandaag voor een meer dan uitstekende prijs een tweedehands D300 aangeschaft!
[afbeelding]
Maar ja de ene is een xxD en de andere Dxx
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
De lens bevalt mij prima en de 550D ook. Goed het is niet de meest licht gewicht lens, maar echt overdreven zwaar vind ik hem ook niet. Tot op heden ben ik erg tevreden met de plaatjes. Voor de rest bied de lens op dit moment mooie mogelijkheden. In de toekomst ga ik er nog eens een lens bij kopen die ie deze lens zeg maar kwa tele overlapt. Maar als alround lens erg goed te doen.SmithNL schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:20:
Hoe bevalt 'ie op de 550..? Ik heb 'm sinds een paar weken op de 450, prachtig ding, alleen eigenlijk NET wat te zwaar.. Volgende week NYC, dan ga ik eens echt testen
Bonuspunten voor die DIY-oplossing Martijn: erg netjes zo te zien, en zeer betaalbaarMartijnGizmo schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:05:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er zelf vorig jaar ook een gekocht in uitmuntende staat, omgeveer 18.000+ fotos mee gemaakt. Zag er gewoon als nieuw uit. Het bedienings gemak is niet je van het en de batterijen kosten een godsvermogen, maar er gaat een wereld voor je op op 35mm, machtig mooi ding. Veel plezier er mee ...Mad_Demon schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:17:
[afbeelding]
Met een 24-70L F2.8 kom je ook een heel eind, geeft ook meteen wat lengte.zonoskar schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:21:
[...]
Mooi ding. Mag ik een Canon EF 17-40L f4.0 aanraden als objectief? Echt een lekkere lens als je een goede hebt.
maar kost ook een lieve duit. Ik heb de 24-70L ook en het is een heerlijke lens, daar niet van, maar prijzig is die wel, om even canon voor erbij te proberen.Martijn-V4 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:19:
[...]
Met een 24-70L F2.8 kom je ook een heel eind, geeft ook meteen wat lengte.
Toen ik de 5D (naast de a700) wou uit proberen, heb ik er een 24-105 bijgekocht. De truc is om het tweede hands te kopen, een lens (zeker een L) behoud zijn waarde wel.Nomad schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:19:
[...]
maar kost ook een lieve duit. Ik heb de 24-70L ook en het is een heerlijke lens, daar niet van, maar prijzig is die wel, om even canon voor erbij te proberen.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
lief klein oogje voor m'n camera gekocht:

offtopic:
sorry voor telefoon pic
sorry voor telefoon pic
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Als een L-lens zijn waarde behoudt hoe kan hij 2e hands dan veel goedkoper zijn?Tyno schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:37:
[...]
De truc is om het tweede hands te kopen, een lens (zeker een L) behoud zijn waarde wel.
Een 2ehands L behoudt zijn waarde wel bedoelt hij. 2ehands kopen en over een paar jaar verkopen heb je niet veel verlies op.Aham brahmasmi schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:14:
[...]
Als een L-lens zijn waarde behoudt hoe kan hij 2e hands dan veel goedkoper zijn?
Vanwaar de keuze voor de 28/2.8?BobF. schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:51:
lief klein oogje voor m'n camera gekocht:
[afbeelding]
offtopic:
sorry voor telefoon pic
Zir zelf in een dilemma van 28/1.8 28/2.8 35/2... 35/2 lijkt het nog steeds te winnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Henning op 29-04-2010 20:37 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.