Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Maar de echte vraag is: wie hangt zijn camera nog om zijn nek? Juist met die optech's (of Canon LB6's zoals ik gebruik) kan je je camera geweldig goed over je schouder hangen! Met een kleinere lens erop kan je hem zelfs schuin achterop je rug dragen.. Nog makkelijker!Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:43:
[...]
Ook over een strap kun je eindeloos discussiëren.
Ik vind die Optech straps niet fijn. Neopreen is comfortabel voor een half uurtje, daarna gaat het zweten in je nek en neopreen neemt geen vocht op.
Als je er mee loopt voel je de vering in je nek, het lijkt comfortabel maar ik vind het niks.
Ook wil ik absoluut geen sluit mechanisme in de strap, stel dat hij los schiet.
En ik vind ze veel te dik, dat dikke gedeelte hangt altijd in de weg.
De Wapiti's zijn hand gemaakte straps waar leer in verwerkt zit, lekker comfortabel in je nek en neemt vocht op.
Ze zijn oerdegelijk, duurzaam en gemaakt uit 1 stuk.
Bovendien zien ze er nog eens mooi uit.
Mijn camera van 2300 gram heb ik moeiteloos en veilig de hele dag om mijn nek.
Maarja, zo denk ik er over
Ik gebruik (waarschijnlijk zo'n beetje als enige) dan ook andere oogjes op de camera om de strap aan vast te maken.. Ik gebruik diegene die bedoeld zijn voor een handstrap: als je je camera om je schouder hebt hangen en je wilt je camera pakken heb je hem gelijk goed vast (landscape-mode).
Ter voorbeeld (jezus wat is het een teringbende thuis

Zo zit het zegmaar vast:

En dat ziet er dan zo'n beetje zo uit:

En als je een camera wil vastpakken, dan gaat dat zo:

Let niet op hoe ik er verder uitzie, zit niet voor niks ziek thuis.

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 16-12-2008 23:12 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Leuk, hoe bevalt ie? Een collega van me heeft deze ook gekocht maar was niet zo tevreden, heb zelf de 1.8 van Canon sinds kort en vind hem erg gaaf!universal creations schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:02:
Vandaag opgehaald: Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM
[afbeelding]
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Maja voor het prijsverschil mag het ook wel.
Edit: zoals beloofd een shotje (geheel in kerstsfeer).

Klik voor iets groter.
Voor de raw kun je hier klikken.
[ Voor 67% gewijzigd door Universal Creations op 17-12-2008 21:33 ]
Verwijderd

Verder gun mezelf natuurlijk betere iso-performance, een groter scherm enz.
Als deze bevalt vrees ik dat de D2h in de verkoop gaat.

voorlopig voor op mijn sony a200 maar heb hem gekocht voor de a700 die ik binnekort ga aanschaffen
Ik heb dezelfde 2 weken geleden ook gekocht voor mijn canon 350D, bevalt me erg goed. Vele malen beter dan de kitlens, maar dat is logisch, maar ook veel contrastrijker en scherper dan mijn Canon 28-105 3.5-4.5 USM. Alleen is de tamron niet echt stil met focussen en niet zo snel als de canon.Michieleke schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:30:
zo afgelopen week bij foto konijn dit speeltje gekocht
[afbeelding]
voorlopig voor op mijn sony a200 maar heb hem gekocht voor de a700 die ik binnekort ga aanschaffen
5x Ektachrome 120 100 ASA - 1998
10x Portra 220 400 ASA - 2005
dat is goed voor 350 opnamen.
|>
De Fish.

The result

De alom bekende Manfrotto 055XDB met een 804RC2 kop

Verwijderd
Verwijderd
Die lens staat ook op mijn lijstje, ik ben al een tijdje opzoek naar een echt goede 50mm lens. Nu kan ik voor de 50mm 1.2 L gaan maar het prijsverschil is erg groot met bijvoorbeeld die sigma. Zou jij verder je bevindingen hier willen posten? ik ben erg benieuwduniversal creations schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:10:
Ik ben er zeer zeker tevreden over. Ik zal hier straks wel een shotje plaatsen.
....
is wel met iso 800 geschoten zie ik nu pas en de ruis is echt erg

high res pic hier
Canon 40D
kitlens : 17-85
niet op de foto :
tas (deze ligt nu onder de kerstboom
wishlist :
BG-E2 grip (helaas was die uitverkocht bij de lokale fotowinkel en aangezien de mm niet aan afdingen doet)
Canon 430 EX II Speedlite
UV filter (puur om mn lens te beschermen ookal is dat nu nogmaar de kit)
fisheye lens
een andere zoomlens.
verder ben ik echt letterlijk begonnen heb wel een tijdje met een 300d van een vriend gespeelt tijdens zijn fotoshoots en wilde het zelf ook graag.
is de fotoworkshop die je erbij krijgt voor 45 euro aan te raden ofniet ?
voor nu nog totaal onbewerkt maar ben al opzoek naar fotoshop.
Dan zou ik voor 99,- gewoon Photoshop Elements 7 halen. Legaal, voldoende uitgebreid voor starters (alleen de echt zware trucage shizzle gaat beter met CS 3/4 ) en je hoeft niet te zoeken, want dat kun je bij erg veel zaken krijgen. Online kan ook en is het meest simpelangel00008 schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:50:
...ben al opzoek naar fotoshop.
Hangt er vanaf hoe veel basisdingen je al weet. Als je het gebruik en de effecten van diafragma, iso, sluitertijd, scherptediepte et cetera al weet, lijkt het mij wat overbodig.angel00008 schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:50:
is de fotoworkshop die je erbij krijgt voor 45 euro aan te raden ofniet ?
voor nu nog totaal onbewerkt maar ben al opzoek naar fotoshop.
En download de trial van Lightroom eens. Als je student bent kun je 't via surfspot ook nog eens met korting kopen.
Oef, je bent nu wel heel erg oranjeangel00008 schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:33:
ik ga de trial maar eens proberen.
wie o wie ziet de verschillen
[afbeelding]
high res pic hier
nu de 102 foto's bekijken/bewerken die ik genomen heb na de aankopen.

Eerste indruk is dat het gewicht erg meevalt en dat de lens mooie kleuren weergeeft en dat ik de IS misschien toch wel een beetje mis
Voor degene die hetzelfde dilemma hebben als ik (nl. dat de lens groot en zwaar is), hier een foto naast de Canon EF-S 17-55mm f2.8:

Voor de nieuwere 24-70L denk er nog een cm bij. Valt reuze mee dus als je de 17-55 gewent bent.
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 05-03-2009 21:58 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Lekker hoor!universal creations schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:10:
Ik ben er zeer zeker tevreden over. Ik zal hier straks wel een shotje plaatsen.
Edit: zoals beloofd een shotje (geheel in kerstsfeer).
[afbeelding]
Klik voor iets groter.
Voor de raw kun je hier klikken.
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
@hieronder: het geld mist ervoor
[ Voor 34% gewijzigd door mux op 22-12-2008 17:48 ]
edit.. ok, nu begrijp ik dat ook al weer.. tijd voor een duurder scherm dus.
[ Voor 40% gewijzigd door simon op 22-12-2008 17:15 ]
|>
Verwijderd
40D
10-22 (een nieuwe, de andere was stuk)
2 extra batterijen
Phottix TR80 N6 remote
Eindelijk een upgrade van camera

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
www.panorama-hardware.com

Sigma 30mm F/1.4
Nu nog de Sigma 10-20 erbij om mijn glasverzameling voorlopig compleet te maken en dan kan ik me gaan oriënteren op een nieuwe/betaalbare Nikon body
[ Voor 10% gewijzigd door Wok op 22-12-2008 20:32 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Gefeliciteerd, ik hoop dat je 100% overtuigd bent van je keuze. Mag ik vragen wat je hiervoor neergelegd hebt?zonoskar schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:02:
Mijn FF lenzensetje is dit weekend ook weer uitgebreidt. 2de hands natuurlijk, voor een schappelijk prijsje.
[afbeelding]
Eerste indruk is dat het gewicht erg meevalt en dat de lens mooie kleuren weergeeft en dat ik de IS misschien toch wel een beetje misDe scherpte is lastig te beoordelen met dit druilerig weer (en binnen heb ik helemaal weinig licht), dus hopelijk is het morgen een beetje zonnig.
Voor degene die hetzelfde dilemma hebben als ik (nl. dat de lens groot en zwaar is), hier een foto met de 28-70L naast de Canon EF-S 17-55mm f2.8:
[afbeelding]
Voor de nieuwere 24-70L denk er nog een cm bij. Valt reuze mee dus als je de 17-55 gewent bent.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Mooi lensje!Wok schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:29:
Afgelopen vrijdag opgehaald
[afbeelding]
Sigma 30mm F/1.4
Nu nog de Sigma 10-20 erbij om mijn glasverzameling voorlopig compleet te maken en dan kan ik me gaan oriënteren op een nieuwe/betaalbare Nikon body(heb nu nog een D40, maar ik wil een stapje verder)
Kijk zeker eens naar de D90 voor je switch.
Hoe bedoel je 100% overtuigd? Voor op mijn 40D is dit niks (nou ja...minder dan de 17-55), maar volgend jaar ga ik een 5DmkII kopen en dan is deze lens zeker niet verkeerd. Ik heb er 600-nogwat voor betaald (wat is mijn geheugen toch slecht zeg, geen week geleden opgehaald en nu al niet meer weten hoeveel precies), ik denk voor de koper en verkoper geen slechte deal. Natuurlijk had ik liever de 24-70 gehad, maar 28mm op FF is al redelijk groothoek en ik heb ook nog een 12-24mm van Sigma. Daarbij de geruchten dat er misschien een nieuwe 24-70 komt, maar dan met IS.Parle85 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:44:
Gefeliciteerd, ik hoop dat je 100% overtuigd bent van je keuze. Mag ik vragen wat je hiervoor neergelegd hebt?
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 23-12-2008 18:15 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Nikkor 24-70 f/2.8 blabla zooi afkortingen.

SB 900 flitser. Daarnaast een boek over belichting, een manfrotto studio statief, een pola filter 77mm,
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Ik heb ook de 10-20 en als ik je een tip mag geven; zorg dat je een scherpe uitzoekt! Die van mij ligt nog bij Sigma ter backfocus 'reparatie'.Wok schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:29:
Nu nog de Sigma 10-20 erbij om mijn glasverzameling voorlopig compleet te maken en dan kan ik me gaan oriënteren op een nieuwe/betaalbare Nikon body(heb nu nog een D40, maar ik wil een stapje verder)
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Die dikke baardmans van jou mag hier ook wel eens langskomen. Wat een zalige spulletjes.Shark.Bait schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:10:
Die dikke baardmans was vroeg dit jaar, en ik had mijn stuk hout niet eens opgetuigd.
Je hebt hem ook op de D700 zie ik? Ga je niet van balen. Wat een heerlijk bereik heeft die lens op een Fx cam, ik verbaas me er iedere keer weer over en wordt van elke foto die ik maak een beetje blijShark.Bait schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:10:
Die dikke baardmans was vroeg dit jaar, en ik had mijn stuk hout niet eens opgetuigd.
[afbeelding]
Nikkor 24-70 f/2.8 blabla zooi afkortingen.
[afbeelding]
SB 900 flitser. Daarnaast een boek over belichting, een manfrotto studio statief, een pola filter 77mm,
ken het gevoelZoefff schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:09:
[...]
Je hebt hem ook op de D700 zie ik? Ga je niet van balen. Wat een heerlijk bereik heeft die lens op een Fx cam, ik verbaas me er iedere keer weer over en wordt van elke foto die ik maak een beetje blij
Ja, de overstap naar FF is de beste keuze van dit jaar qua fotografie geweest voor mij.
Nomad schreef op woensdag 24 december 2008 @ 01:07:
[...]
Ja, de overstap naar FF is de beste keuze van dit jaar qua fotografie.
Yup. 24-70 op kleinbeeld is net wat meer wide angle dan 17-55 op DX. Ik had hem al in mei willen hebben, maar was toen uitverkocht, dus toen de 17-55 gekocht. Vanwege de D700 moest ik wel upgraden....Zoefff schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:09:
[...]
Je hebt hem ook op de D700 zie ik? Ga je niet van balen. Wat een heerlijk bereik heeft die lens op een Fx cam, ik verbaas me er iedere keer weer over en wordt van elke foto die ik maak een beetje blij
Same here.Daar heb ik 4 jaar op zitten wachten.Nomad schreef op woensdag 24 december 2008 @ 01:07:
ken het gevoel. 24-70 op FF kan me ook beter bekoren dan een 17-50 op crop
.
Ja, de overstap naar FF is de beste keuze van dit jaar qua fotografie geweest voor mij.
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Anders wordt het zo'n duur jaar.
(voor mij, want ik zou FF goed kunnen gebruiken voor mijn foto's)
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Fijn ding, eerste rolletje is er door heen, zal wat laten zien als deze ontwikkeld is. (En het toonbaar is, natuurlijk...
mooi ding, hoeveel heeft dat moeten kosten?Kwintessens schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:53:
Voor het analoge gevoel:
[afbeelding]
Fijn ding, eerste rolletje is er door heen, zal wat laten zien als deze ontwikkeld is. (En het toonbaar is, natuurlijk...)
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
DankNoxa schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:47:
[...]
Mooi lensje!
Kijk zeker eens naar de D90 voor je switch.
Ik zit ook in die hoek te kijken inderdaad, maar dan eerder naar een tweedehands D80 met grip
Ik ben bekend met de QC issues van SigmaPD2JK schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:41:
[...]
Ik heb ook de 10-20 en als ik je een tip mag geven; zorg dat je een scherpe uitzoekt! Die van mij ligt nog bij Sigma ter backfocus 'reparatie'.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
viel mee, €150Exphy schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:42:
[...]
mooi ding, hoeveel heeft dat moeten kosten?
Ik weet niet waarom, maar dezelfde gedachte bekroop mij ook.
Heel mooi stukje glas en ook een leuke foto/collage ervan geschoten.
Ik zou hier nog op terugkomen, dat doe ik nu dus maar even.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:37:
Die lens staat ook op mijn lijstje, ik ben al een tijdje opzoek naar een echt goede 50mm lens. Nu kan ik voor de 50mm 1.2 L gaan maar het prijsverschil is erg groot met bijvoorbeeld die sigma. Zou jij verder je bevindingen hier willen posten? ik ben erg benieuwd
Ik heb nog niet zo heel veel stukken glaswerk in mijn handen gehad, naast mijn 3 sigma's heb ik met een paar L-objectieven van een collega kunnen schieten en nog wat standaard canonlenzen (kitlens en een 70-300). De bouw van de 50mm is zeer solide (nog wat meer dan de 18-50, die ook al aardig stevig aanvoelt), de focusring is zeer precies en loopt niet supersoepel, wat ik wel prettig vind om heel nauwkeurig een focuspunt vast te leggen (is met f/1.4 wat lastiger dan met f/2.8 of zo). Het focussen gaat goed en vlot, ook in low-light gaat het redelijk snel (binnen een seconde). Met alleen kerstverlichting en focussen op een niet goed verlichte kerstbal gaat nog altijd heel redelijk (de lens hunt een paar keer, maar binnen 2 seconden is de AF klaar en accuraat). De scherpte is erg goed, zelfs al bij f/1.4 en de bokeh is prachtig (als je van boterzachte bokeh houdt). De lens is wel redelijk op gewicht maar met mijn 450D is de lens eigenlijk precies in balans met de body (ze wegen ook bijna hetzelfde...
Zijn er ook minpunten? Hij is redelijk prijzig vergeleken met de f/1.4 concurrentie en zoals gezegd wat lomper, maar verder kan ik zo niets bedenken (hangt natuurlijk ook van je smaak af).
M'n nieuwe kerst-aanwinst, Ec-B matglas (Split prism):
Leuk voor macro-achtige fotografie en zo-wie-zow voor handmatige focus.
[ Voor 3% gewijzigd door Shaggy_NL op 25-12-2008 16:38 ]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee. Bij weinig licht wil het splitscreen (de helft ervan dat is) nog wel eens "dichtslaan", zo herinner ik me uit het pre-eostijdperk.Shaggy_NL schreef op donderdag 25 december 2008 @ 16:37:
M'n nieuwe kerst-aanwinst, Ec-B matglas (Split prism
Waar zet je dit plaatje nu eigenlijk op je camera? Makkelijk te monteren en eraf te halen?Shaggy_NL schreef op donderdag 25 december 2008 @ 16:37:
Tjah, dit is toch een beetje anders dan "zo maar een nieuw CF kaartje" dus plaats ik 'em hier toch maar.
M'n nieuwe kerst-aanwinst, Ec-B matglas (Split prism):
[afbeelding]
Leuk voor macro-achtige fotografie en zo-wie-zow voor handmatige focus.
Heb je de 5D nieuw of tweedehands gekocht?
Verwijderd
Thanks! De 5D is inderdaad tweedehands gekochtParle85 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 08:56:
Relaxed royv, gefeliciteerd!
Heb je de 5D nieuw of tweedehands gekocht?
brakke ixus foto's
een lowepro nova 180
het enige waar ik nog een beetje mee moet spelen is hoe ik alles erin doe.
nu twijfel ik over de body met de volgende mogelijkheden:
en
de 2 link pockets is voor de 2e lens en flitser.
Ik zou gaan voor de eerste mogelijkheid, omdat bij de 2de het spiegelhuis/interne flitser continu tegen je lijf aan komt. Dit lijkt me en niet comfortabel en niet zo goed voor de camera.angel00008 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:31:
onder de kerstboom gister avond vandaan gehaald.
brakke ixus foto's
[afbeelding]
een lowepro nova 180
het enige waar ik nog een beetje mee moet spelen is hoe ik alles erin doe.
nu twijfel ik over de body met de volgende mogelijkheden:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
de 2 link pockets is voor de 2e lens en flitser.
Canon EOS 40D, BG-E2N grip, extra batterij en een Ef-D matglas. Mooi apparaat, stevig, ligt perfect in de hand en is een ultieme vervanger van mijn EOS-400D met grip (die ik aan mijn ma heb gegeven).

AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED
Hama statief, 21 cm (
Hoya introduction filterkit (UV, Circular PL, Warm)
Hier staat tekst
Dat hamastatief heb ik ookAntitheus.eu schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:03:
[afbeelding]
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED
Hama statief, 21 cm () (Hij is op de foto ingeklapt)
Hoya introduction filterkit (UV, Circular PL, Warm)
Mooi statief! Waarom deze en niet de 055? Is dit zwaar genoeg voor je 5D met tele?Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:46:
Afgelopen maand aardig wat verkocht, en gekocht!
Manfrotto 190XPROB + 484RC2
[afbeelding]
Verwijderd
De 190 heeft een mooie balans tussen gewicht en stevigheid, die houdt een 5D met zware telelens zonder problemen. Maar dat ligt voor een groot gedeelte natuurlijk ook aan het balhoofd.Dirtbiter schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:26:
[...]
Mooi statief! Waarom deze en niet de 055? Is dit zwaar genoeg voor je 5D met tele?
Ik vond de 055 iets aan de zware kant, en bovendien is de 190 hoog en stevig genoeg.

Canon 35L f1.4
Mooi ding!
Sorry voor de niet zo scherpe foto overigens
Niiiice! De mijne is nog steeds in bestelling ... werk je FF ?sOid schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:51:
Ik heb anderhalve week terug deze binnen gekregen
[afbeelding]
Canon 35L f1.4
Mooi ding!
Sorry voor de niet zo scherpe foto overigens![]()
Nee nog nietDieter schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:56:
[...]
Niiiice! De mijne is nog steeds in bestelling ... werk je FF ?

Er is te zien:
Canon EOS 5D mkII - nieuw
Canon 100 mm Macro - nieuw
Canon 28-135 IS - nieuw, voor de simpele thuis kiekjes e.d.
Canon 50 mm f1.8 (had ik al, komt een Sigma 50 mm f1.4 voor volgende week)
De Sigma 24-70 op de foto had ik al. Ik wilde hem inruilen wegens focus issues op mijn voormalige 40D, maar wat blijkt? Hij presteert opeens als een dolle (focust weer 100% op 24-30 mm) op de 5d2, dus hou ik hem lekker.
Nu maar weer aan het sparen voor de 35 mm f1.4 die nu bovenaan de wensenlijst staat.
Ik ben een blij mens op het moment
Als we nou eens één persoon zouden kunnen worden, hadden we het beste van beide wereldendjkooij schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:22:
Vanmorgen een bezoekje gebracht aan Konijnenberg en met het volgende thuis gekomen:
[afbeelding]
Er is te zien:
Canon EOS 5D mkII - nieuw
Canon 100 mm Macro - nieuw![]()
Canon 28-135 IS - nieuw, voor de simpele thuis kiekjes e.d.
Canon 50 mm f1.8 (had ik al, komt een Sigma 50 mm f1.4 voor volgende week)
De Sigma 24-70 op de foto had ik al. Ik wilde hem inruilen wegens focus issues op mijn voormalige 40D, maar wat blijkt? Hij presteert opeens als een dolle (focust weer 100% op 24-30 mm) op de 5d2, dus hou ik hem lekker.![]()
Nu maar weer aan het sparen voor de 35 mm f1.4 die nu bovenaan de wensenlijst staat.
Ik ben een blij mens op het moment
* sOid is nu aan het sparen voor een 5DII
@denief: had hem op 10-11 definitief besteld, dus op de plank lag ie niet echt. Er zijn echter al zaken die hem op voorraad hebben/hadden, maar het is nog goed zoeken.
/edit: niet dus, GLS is vrijdag dicht, dus tot dinsdag wachten, grmpff.
[ Voor 21% gewijzigd door zonoskar op 02-01-2009 15:48 ]
Op crop vond ik die lens altijd best ok (voor 't geld), maar op FF lijkt ie nog wel beter te presteren. Zo goed zelfs dat ik echt geen zin heb om meer geld neer te leggen voor dat beetje extra dat een 24-70L me misschien zou kunnen geven.djkooij schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:22:
De Sigma 24-70 op de foto had ik al. Ik wilde hem inruilen wegens focus issues op mijn voormalige 40D, maar wat blijkt? Hij presteert opeens als een dolle (focust weer 100% op 24-30 mm) op de 5d2, dus hou ik hem lekker.
Ik ben geen pixelpeeper, maar om te laten zien wat dit onderschatte beestje op een 5d (mk1) kan:
100%crop, 24mm @ f/4, 1/50s, iso640, 1 stop overbelicht in camera raw dus eigelijk iso1000, vandaar redelijk ruizig.. ik heb helaas geen andere 100% crop van deze lens online.

Een uitsnede dus van dit plaatje:

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ben het 100% met je eens. Vandaar dat het ding dus gewoon in mijn tas zit en daar blijftabrakadaver schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:19:
[...]
Op crop vond ik die lens altijd best ok (voor 't geld), maar op FF lijkt ie nog wel beter te presteren. Zo goed zelfs dat ik echt geen zin heb om meer geld neer te leggen voor dat beetje extra dat een 24-70L me misschien zou kunnen geven.
Ik ben geen pixelpeeper, maar om te laten zien wat dit onderschatte beestje op een 5d (mk1) kan:
100%crop, 24mm @ f/4, 1/50s, iso640, 1 stop overbelicht in camera raw dus eigelijk iso1000, vandaar redelijk ruizig.. ik heb helaas geen andere 100% crop van deze lens online.
100% crop
Een uitsnede dus van dit plaatje:
origineel
Was van plan de Canon variant te halen, puur vanwege de focus ellende, maar zoals gezegd doet het ding het als vanouds (zoals op mijn toenmalige 350d). De scherpte heb ik nooit iets over te klagen gehad en is gewoon prima. Contrast e.d. is ook dik in orde. Zonnekap (die wel een ruk design heeft i.t.t de canon) heeft voor mij geen echte toegevoegde waarde, voornamelijk omdat ik gewoon geen last van flares/contrast verlies heb gehad tot nu toe (weinig buiten gebruik?). Snel doorsparen voor de lenzen die voor mij wel verschil maken, oftewel primes.
Blijft wel erg vaag dat deze lens het op de 350 en 5d mkII (aardige generatie kloof) het echt fantastisch doet en op de 40D het volledig liet afweten tussen 24 tot 30/35 mm. En dan bedoel ik ook een echte misfocus, volledig onbruikbaar! snap ik niet...
Niet helemaal nieuw (2 generaties in de familie), maar pas sinds kort in gebruik:
Meyer-Optik Lydith 30mm f/3.5

Eerdere ervaringen met m42 lenzen op mijn 40D waren geen succes vanwege lastig focussen en softe platen en matige bokeh. Deze lens is buitengewoon scherp en contrastrijk en door het 10 blad diafragma ook heerlijk romig

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
Parle85, Enjoy!!Mijn nieuwste aanwinst:
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 20:03 ]
Tweedehands een Minolta 35-105 F3,5-4,5 incl "macro" stand.

Een Gossen Digisix om te gebruiken bij men M42 glaswerk.

De Sony HVL-F42AM, wel nog wat mee leren werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 02-01-2009 14:23 ]
Tot de lokale fotowinkel uitverkoop had en ik vandaag even binnen liep, mooie modellen, en allemaal voor de halve prijs. Vond deze vanguard alta 2 erg mooi en erg degelijk voor €75

Vraag me nog altijd af waarom je de verticale buis altijd op 2 manieren (vleugelmoer + lock/unlock ring) vast kunt zetten. Iemand?
Verwijderd
Sigma 18-50 2.8 HSM:

Grip en handstrap heb ik net een poosje. Sorry voor de brakke foto, maar spiegeltjeswerk wilde écht niet lukken.
Verder heb ik meteen maar een Cokin P-ring meegenomen zodat ik m'n ND-grads en pola ook weer kan gebruiken. Kitlens was overigens stuk gegaan laatst, statiefje kukelde om.. Toen bij cameranu meteen aan een Manfrotto 055x*b zitten friemelen, dat is miss het volgende om voor te sparen.
Dit is het uiteindelijk geworden na 3 setjes getest te hebben:

- Canon 450D
- Canon 17-40L
- Tamron 11-16
- B&W UV MRC 77mm
- 8 GB Sandisc SDHC Extreme III
De Canon 50mm 1.8 staat in bestelling
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
De 450D met 17-40 gebruik ik nu ookken schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:29:
Hier dan mijn nieuwe gear
Dit is het uiteindelijk geworden na 3 setjes getest te hebben:
[afbeelding]
- Canon 450D
- Canon 17-40L
- Tamron 11-16
- B&W UV MRC 77mm
- 8 GB Sandisc SDHC Extreme III
De Canon 50mm 1.8 staat in bestelling
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Kreeg je dan ook de doos van de tokina bij de tamron?ken schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:01:
Ik heb alleen de 450D body gekocht, maar ik heb de doos van de kit gekregen. KE doet dit volgens mij wel vaker. Ze halen de lens eruit om los te verkopen
[ Voor 0% gewijzigd door fotoklaasje op 03-01-2009 00:18 . Reden: spuit 11 ]
http://www.klaasje.com
Is die combinatie wel uitgebalanceerd ? Krijg jij geen krampen in je hand ? Zeker zonder grip en/of handstrap.....[b][message=31282106,noline]
- Canon 450D
- Canon 17-40L
Dit topic is gesloten.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.