Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.013.125 views

Verwijderd

Mobyrick schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:57:
Hij heeft het toch 2 uur volgehouden, zit je te slapen Mig? Niet erg SFW trouwens dit plaatje die ikzelf al eerder heb gepost ergens.
Nee, het is vakantie en dus werd ik pas laat wakker :) Ik moet bekennen dat ik moeite heb gedaan naar het zoeken van een plaatje dat je zelf had opgezocht in de hoop dat je niet door zou hebben dat ik hem had veranderd ;)
GerardHenninger schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:43:

Hahahahahaha... dat is leuk, gewoon foto's vervangen. Nu wil ik juist een foto posten van m'n nieuwe Apple die ik twee weken geleden heb gekocht, al is het alleen maar zodat jij dan de foto's kan vervangen door koeien die op hun buik door het ijs glijden....
Van jou heb ik nog een heel ander plaatje van een heel ander forum speciaal om je een keertje te kunnen straffen >:)

Voor intimi GH heeft dit bericht geplaatst op 16 december om 14:38 >:)

Verwijderd

Hier mijn nieuwe aanwinst, vandaag gekregen voor de kerst :D

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/3766/img3794p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/5901/img3796.jpg

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:36:
Even de overtreding afgestraft >:) Het moge duidelijk zijn, dat ieder offtopic geblaat hierover elders mag ;)
Dude! Mijn avond, jij verkracht hebt ;(
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:54:
Hier mijn nieuwe aanwinst, vandaag gekregen voor de kerst :D

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi spul-niet gillen om mijn post :P

Afbeeldingslocatie: http://fotosoep.com/pix2009/canon50mm.jpg

Maat van me kwam gisteren efkes langs om deze af te geven-mijn eerste canon eos objectief *O*, plus een manfrotto studio statief (die hele korte strobist versie-beide objecten bij B&H vandaan O-) ). Duurder dan de nikon tegenhanger (en zonder zonnekap! :o ), en eigenlijk had ik em al (die uit 1973), alleen zonder AF en met de verkeerde vatting ( :') ) dus ik weet wat wat voor moois ik krijg. Foto gemaakt met een jupiter 85/2 op mijn 40D (voor het geval de exif rare vragen opwerpt).

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
polthemol schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:35:
[...]

@dickcah: met een telelens ga ik ermee akkoord nog enigzins, maar met een macrolens no way. De marge is te klein en het kleinste van een mm dat je beweegt is al onscherp. Dan heb ik dus liever een lichter iets als ik uit de hand wil schieten aangezien een zware lens icm. vaker een ongemakkelijke houding er slechts toe zal leiden dat ik ga trillen ;)

(en massatraagheid is afaik nogal irrelevant voor foto's maken, je hebt ook nog zoiets als spieren)
Mee eens. Hoe zwaarder de camera+lens, hoe moeilijker het wordt om het geheel stil te houden tijdens het bepalen van compositie en focus bij macro-opnamen. Op den duur gaan je armen gewoon trillen als je in een moeilijke houding staat. Bij macro duurt het vaak allemaal wat langer omdat de DoF marge ongeveer 0 is. ;)

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Gisteren was het Kerstmis, en ik heb een aantal zaken cadeau gekregen :)

De zonnekap voor mijn 18-55IS:

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/8696/img6323s.jpg

En de 55-250IS met zonnekap (eindelijk wat meer mm's :+)

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/3236/img6325q.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Verwijderd

Krylinck schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:31:
@vandijk: ik had 't al gezien. ;) Wel een goede manier om 's nachts vechtende katten uit je tuin te verdrijven: even flitsen en klaar. :P

@Danny: ik had je review van de D3s al gelezen, erg mooie camera. Als ik zo de prestaties van de lens op die D3s bekijk, ziet het er zeker goed uit! Wel een hele kleine DoF, maar dat zal wel aan de full-frame liggen. Geschoten op f/2.8?
Waar staat die review van Danny? Kan 'm niet vinden.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

productreview: Nikon D3S review door Danny

[ Voor 24% gewijzigd door Moby op 26-12-2009 16:44 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Verwijderd

freddyronny schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:18:
Gisteren was het Kerstmis, en ik heb een aantal zaken cadeau gekregen :)

En de 55-250IS met zonnekap (eindelijk wat meer mm's :+)
En hoe bevalt deze? Ik wil hem ook gaan kopen volgende maand ofzo.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:51

ThunderNet

Flits!

Nieuw is het niet, sterker nog over 2 maanden kan deze camera z'n 44e verjaardag vieren, wel nieuw in mijn bezit :)
Een leuk restauratie projectje, hij gaat helemaal uit elkaar alle onderdelen schoon gemaakt worden. Buitenkant gaat op sommige plekken beetje gepolijst worden.
Wel ben ik nog opzoek naar een andere viewfinder (deze heeft keer klap gehad, en zit barst precies in het midden van het prisma), en een nieuw matglas :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_6f5e2b

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:20:
[...]

En hoe bevalt deze? Ik wil hem ook gaan kopen volgende maand ofzo.
Deze bevalt echt wel goed. Ik heb hem gebruikt op het Kerstfeest en je kunt er mooie portretten met een mooie bokeh mee trekken (deze foto's kan ik niet laten zien, ik denk niet dat mijn familie dat wilt).
Vandaag ben ik er eens mee gaan wandelen om de fauna te fotograferen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de scherpte van de lens, de kleuren en het contrast. Het enige dat tegenvalt is de AF, hij is wel accuraat en gaat niet snel hunten in slecht licht, maar hij is een beetje traag... (zie foto 3, de meeuw is niet perfect in focus). Ik weet niet met wat je nu trekt maar hij is ongeveer te vergelijken met de 18-55IS qua snelheid. Maar natuurlijk, voor die prijs hoor je mij niet klagen! :)

Zie hier een aantal voorbeeldfoto's, allemaal getrokken icm de 450D:

1Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2718/4219123192_c450602fcd.jpg
Groter ISO100 163mm f8.0 1.6s (statief en IS uit)

2Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4013/4218357867_b49b46c422.jpg
Groter ISO 400 250mm f8.0 1/30s (met IS en uit de hand)

3Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4011/4219127058_7117dfba6a.jpg
GroterISO 400 250mm f6.3 1/250s

Puur uit interesse,met wat trek jij? :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-11 22:42
ThunderNet schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:33:
Nieuw is het niet, sterker nog over 2 maanden kan deze camera z'n 44e verjaardag vieren, wel nieuw in mijn bezit :)
Een leuk restauratie projectje, hij gaat helemaal uit elkaar alle onderdelen schoon gemaakt worden. Buitenkant gaat op sommige plekken beetje gepolijst worden.
Wel ben ik nog opzoek naar een andere viewfinder (deze heeft keer klap gehad, en zit barst precies in het midden van het prisma), en een nieuw matglas :)

[afbeelding]
Leuk cameratje! Lijkt me ook erg gaaf

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Mooi ding thundy. Misschien met een schachtzoeker doen? Als je matglas wel heel is zou dat best wel fijn kunnen zijn. (Ik vind het een fijne manier van fotograferen)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

Nickeyboy schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:21:
[...]

Leuk cameratje! Lijkt me ook erg gaaf
Ik heb op dit moment de 18-55IS kitlens en de 50mm 1.8.

• Nickeyboy
Sorry D-Magic :P. Ik had het over de Nikon F van ThunderNet.
Maar jij hebt ook een leuk lensje gekregen hoor :P

Verwijderd

2de hands koopje kunnen doen.
Ik wil graag starten met astrofotografie en dan is dit een onmisbaar accessoire.
Ook voor bracketing opnamen erg leuk !
Nu nog een goed statief >:)

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/8/1z98b3c.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 17:07 ]

Verwijderd

Nickeyboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:18:
Sorry D-Magic :P. Ik had het over de Nikon F van ThunderNet.
Maar jij hebt ook een leuk lensje gekregen hoor :P
Haha sorry, ik quote de verkeerde ook. Ik moest eigen Freddyronny quoten.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 15:24
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4030/4222811865_9cfd6e8ed3_o.jpg

eindelijk een RF en dat ding werkt echt heerlijk, volgende week zijn mn eerste rolletjes ontwikkeld

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:05:
Ik wil graag starten met astrofotografie en dan is dit een onmisbaar accessoire.

[afbeelding]
Haha, netjes, Die wil ik binnenkort ook halen. Kun je echt prachtige 'filmpjes' mee maken.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Exphy schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:57:
[afbeelding]

eindelijk een RF en dat ding werkt echt heerlijk, volgende week zijn mn eerste rolletjes ontwikkeld
Cool ding!
Wat voor lenzen gaan hier nou op? Zit er een M mount op of een schroefvatting?

Leica MM + Sony A9

Verwijderd

Ik heb vandaag ook nieuwe "oude" apparatuur aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mecklenfeld/1C.jpg

Naar deze camera was ik al een tijdje naar op zoek.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 01:17 ]

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11 11:46

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:59:

[afbeelding]

Ow vet, deze camera lijkt in het echt net op een alledaagse compact die iets teveel pindakaas heeft gegeten toen ie klein was :P

Ligt het nou aan mij of beleefd analoog hier op GoT een kleine opleving?

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• Exphy
  • Laatst online: 02-12 15:24
RobertJRB schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:43:
[...]

Cool ding!
Wat voor lenzen gaan hier nou op? Zit er een M mount op of een schroefvatting?
Tis een Hexar AF, dus geen verwisselbare lensen, maar wel een heerlije 35mmF2, ik wou eigenlijk voor een G1 systeem gaan, alleen zou dat te duur worden en opzich heb ik niet veel meer nodig dan de 35mm

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

mennovanw schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:06:
[...]

Ow vet, deze camera lijkt in het echt net op een alledaagse compact die iets teveel pindakaas heeft gegeten toen ie klein was :P
Deze camera wordt ook wel "a leica on steroids" genoemd. ;)
Ligt het nou aan mij of beleefd analoog hier op GoT een kleine opleving?
Ik denk dat dat inderdaad het geval is :)

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:28
Als we toch met oude dingen bezig zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.dickpluim.com/tmp/mfforum/Sigma24_SW2.jpg

Een manual focuslensje 24mm/2.8 voor Nikon. Ziet er nog prima uit en 1e resultaten lijken ook veelbelovend. Maar die gaan we nog nader aan de tand voelen.

aka pluim003

• Nickeyboy
Misschien maar een groot analoog topic starten?:P

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

[afbeelding]

nice! een 6x9 :9~
Hoeveel kosten die dingen tegenwoordig?

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-12 03:57

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik zal ook eens een duit in het analoge zakje doen. :+ Een tijdje geleden kwam ik er achter dat mijn vader al zijn dokaspullen nog bewaard had en het leek me wel eens leuk om zelf film te ontwikkelen. Maar daarvoor heb je uiteraard wel een camera nodig om rolletjes mee vol te schieten. De oude Olympus OM-2 had hij ook nog steeds bewaard. De body is helaas stuk, maar de 50mm 1.4 lens was nog wel prima. Ik had net zo goed een Nikon kunnen kopen en mijn huidige lenzen kunnen gebruiken, maar die Olympus is voor mij nog altijd de oercamera aangezien al mijn baby/kinderfoto's daarmee zijn gemaakt. Daarom heb ik de afgelopen maanden marktplaats in de gaten gehouden en de volgende set bij elkaar gespaard:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2660/4224526725_9f26964ccf.jpg

Voorgrond vlnr:
- OM-10 met Tokina 17 3.5
- Sigma 28 2.8
- Olympus 50 1.8
- Olympus 135 3.5
- Olympus OM-2 ( O+ ) met Olympus 50 1.4 en T-20 flitser

Op de achtergrond staan nog 2 80-200 zooms waar ik nog vanaf moet.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-12 21:35
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2745/4224577695_e3ce6cc1c7.jpg

Aangezien mijn voornemen voor volgend jaar is: "minder kopen, meer klikken", nog even snel bij KB langsgeweest. Canon G11

Kom er net achter dat mijn cardreader geen SDHC snapt... toch nog iets op het lijstje voor volgend jaar dus.

[ Voor 17% gewijzigd door vandijk op 29-12-2009 14:38 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Shark.Bait schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:23:
[...]

nice! een 6x9 :9~
Hoeveel kosten die dingen tegenwoordig?
Hij koste 500 euro.
Een goede prijs voor de Fuji GW 690II http://www.antiquecameras.net/fuji6x76x9.html

Verwijderd

Phehistyr schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:10:
Ik zal ook eens een duit in het analoge zakje doen. :+ Een tijdje geleden kwam ik er achter dat mijn vader al zijn dokaspullen nog bewaard had en het leek me wel eens leuk om zelf film te ontwikkelen. Maar daarvoor heb je uiteraard wel een camera nodig om rolletjes mee vol te schieten. De oude Olympus OM-2 had hij ook nog steeds bewaard. De body is helaas stuk, maar de 50mm 1.4 lens was nog wel prima. Ik had net zo goed een Nikon kunnen kopen en mijn huidige lenzen kunnen gebruiken, maar die Olympus is voor mij nog altijd de oercamera aangezien al mijn baby/kinderfoto's daarmee zijn gemaakt. Daarom heb ik de afgelopen maanden marktplaats in de gaten gehouden en de volgende set bij elkaar gespaard:

[afbeelding]

Voorgrond vlnr:
- OM-10 met Tamron 17 3.5
- Sigma 28 2.8
- Olympus 50 1.8
- Olympus 135 3.5
- Olympus OM-2 ( O+ ) met Olympus 50 1.4 en T-20 flitser

Mooie aankopen!

Ik had ooit de Olympus OM1-n. Dat was me een mooie camera! Heldere grote zoeker en hele mooie objectieven.

• Kwintessens
  • Laatst online: 29-11 21:23
Exphy schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:57:
[afbeelding]

Nice :)
Ik heb hem zelf ook, de zwarte oude editie. Heeft deze zilveren nou wel de silent mode erop zitten? Volgens alle sites die ik heb gelezen niet namelijk, maar je schijnt het er zelf in te kunnen programmeren.
Voor het geval dat je niet weet hoe je die aanzet (je hebt echt een handleiding bij die camera nodig): druk de 'm' knop in, terwijl je hem aanzet. Hou deze even ingedrukt. Als de silent mode erop zit zie je een 'L' verschijnen in het display voor de counter.

• Kwintessens
vandijk schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:37:
[afbeelding]

Aangezien mijn voornemen voor volgend jaar is: "minder kopen, meer klikken", nog even snel bij KB langsgeweest. Canon G11

Kom er net achter dat mijn cardreader geen SDHC snapt... toch nog iets op het lijstje voor volgend jaar dus.
Hoe is de zoeker van die G11? Ik ben verslingerd aan de oude zoekers van mijn Nikon 35ti, Ricoh GR1s en Konica Hexar AF. Ik ben nog nooit een digitale compactcamera tegen gekomen met een fatsoenlijke optische zoeker, vroeg me af of deze dat nu wel heeft. Ziet er namelijk wel groot uit, dat raampje.

• Markofnikoff
  • Laatst online: 11-12 09:24

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Kwintessens schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:58:
[...]

Hoe is de zoeker van die G11? Ik ben verslingerd aan de oude zoekers van mijn Nikon 35ti, Ricoh GR1s en Konica Hexar AF. Ik ben nog nooit een digitale compactcamera tegen gekomen met een fatsoenlijke optische zoeker, vroeg me af of deze dat nu wel heeft. Ziet er namelijk wel groot uit, dat raampje.
DPreview:
The G11 has the same 77% viewfinder as its predecessor. It's pretty small and only gives an approximate idea of framing but in bright, direct sunlight it can be useful.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Verwijderd

Niet voor analoog gekocht, hoewel die daarop ook gebruikt kan worden:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_LrKJBftk0pg/SzoqWqkq58I/AAAAAAAAAWQ/7stpTBL2DGI/s400/DCH_4310.JPG

Waarom? Nou, omdat de 24-120 geen vast diafragma heeft en ik dat wel heel erg fijn vind. De 7 mm die een 17-55 meer heeft, die ga ik niet missen, want ik kom nu met mijn 24-120 ook meestal wel uit. De 15 mm die deze meer heeft dan de 17-55 zou ik zeker weten wel gaan missen. Wat? Ik mis nu al de 50 mm die ik mis ten opzichte van de 24-120, dus die gaat zeker niet weg.

Kortom een aankoop waardoor ik nog vaker van lens ga wisselen, maar gelukkig heb ik ook nog een vlinder van Antarctica....

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-12 21:35
Kwintessens schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:58:
[...]

Die optische zoeker is niet de moeite waard. Scherpstellen kan je er niet mee. Je kijkt door een sleutelgat en bij volledig inzoomen zie je het objectief in beeld verschijnen. Verder is het een fijne camera.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Kwintessens
vandijk schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:12:
[...]

Die optische zoeker is niet de moeite waard. Scherpstellen kan je er niet mee. Je kijkt door een sleutelgat en bij volledig inzoomen zie je het objectief in beeld verschijnen. Verder is het een fijne camera.
Jammer, maar thanks. :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:23:
[afbeelding]

Waarom? Nou, omdat de 24-120 geen vast diafragma heeft en ik dat wel heel erg fijn vind. De 7 mm die een 17-55 meer heeft, die ga ik niet missen, want ik kom nu met mijn 24-120 ook meestal wel uit. De 15 mm die deze meer heeft dan de 17-55 zou ik zeker weten wel gaan missen. Wat? Ik mis nu al de 50 mm die ik mis ten opzichte van de 24-120, dus die gaat zeker niet weg.

Kortom een aankoop waardoor ik nog vaker van lens ga wisselen, maar gelukkig heb ik ook nog een vlinder van Antarctica....
oeh nice. Wel eens mee gewerkt en het is een rete fijn ding. Minstens zo fijn als de canon variant, waar ik al verliefd op ben :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

vandijk schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:12:
[...]

Er zijn losse zoekers te krijgen (bijv 35mm). Zie bijvoorbeeld dit youtube filmpje.

Heb me er nog niet in verdiept maar morgen ontvang ik mijn eigen G11! Zal weer even wennen worden om te werken met een schermpje ipv een zoeker. De G11 komt naast mijn 40D.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Meest teleurstellende van de zoeker van m'n G10 - die waarschijnlijk niet veel anders zal zijn dan die van de G11 - is, dat je de info mist die normaalgesproken bij een DSLR in het zoekerbeeld wordt weergegeven. Je ziet alleen het beeld - en dan slechts nog gedeeltelijk -. Aan de andere kant gaat m'n G10 waar m'n 40/50D's nooit komen. Als "altijd bij me cam" gebruik ik hem minder kritisch - vaak in de "p"-mode zelfs - en tot redelijke tevredenheid. Sowieso tegenwoordig bijzonder, wanneer er nog een optische zoeker op een compactje zit.

• Kwintessens
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:16:
[...]

Er zijn losse zoekers te krijgen (bijv 35mm). Zie bijvoorbeeld dit youtube filmpje.

Heb me er nog niet in verdiept maar morgen ontvang ik mijn eigen G11! Zal weer even wennen worden om te werken met een schermpje ipv een zoeker. De G11 komt naast mijn 40D.
Ik heb een Olympus E-P1 met 34mm lens en opsteekzoeker, maar dit is toch anders dan wanneer je door de zoeker kijkt van bijvoorbeeld de camera's die ik noemde. In de 35ti bijvoorbeeld zie je parallax kaders en de sluitertijd. In de Hexar zie je de afstand waarop is scherpgesteld en ook verschuivende parallax kaders. In de Ricoh Gr1s zie je zelfs het focuspunt oplichten (een van drie) zoals in spiegelreflexen, er zit een lcd laag in de zoeker. Ook hier weer kaders en afstandweergave (met icoontjes). Enfin; deze zoekers zijn behoorlijk geavanceerd. (Mag ook wel voor het geld dat de camera's oorspronkelijk kostten.)
Ik snap gewoon niet dat er niet een vergelijkbare digitale camera op de markt is gebracht. De Hexar AF maar dan digitaal, dat lijkt me wel wat. En dan magtie van mij best hetzelfde kosten als de E-P1 en GF1 (zo'n 800-1000 euro). Die opsteekzoeker werkt wel, maar het is niet hetzelfde, onduidelijke kadering, geen zichtbaar focuspunt, geen informatie over wat de camera doet. En de electronische zoekers ben ik ook niet zo enthousiast over. Ik heb liever optisch, maar geen dslr.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:05:

[afbeelding]
xbake, wat een geweldige TC-80N3. Zelf doe ik het nog effe met een RS-80N3, maar die van jou is zeer netjes. Qua prijs wil je die ook wel 2e hands kopen ;)

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 11:49
[b][message=33180414,noline]Ik had net zo goed een Nikon kunnen kopen en mijn huidige lenzen kunnen gebruiken.

Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf welke Nikon je zou hebben gehaald, met de FM werkt geen enkele lens zonder diafragmaring.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Er lag gisteren een oude minolta op me te wachten toen ik thuis kwam :*).

Afbeeldingslocatie: http://maupa.nl/tweakers/35-105.jpg
Schaamteloze rip van internet, ben niet thuis atm.

35-105 3.5-4.5, gelijk getest, en het verschil met de 18-70 kitlens van Sony is toch aanzienlijk.

Er is ook nog een 70-210 beercan onderweg. Kan ik weer lekker experimenteren.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:46

[afbeelding]

ik ben wel benieuwd waarom je deze camera hebt gekocht, hij heeft namelijk exact dezelfde beeldverhouding als een 3:2 SLR/meetzoeker, en voor korte scherpte diepte kun je mooiere primes op kleinbeeld kopen, of heb je 't puur voor formaat van de negatieven gedaan? Vriend van me heeft er ooits 1 cheap in Japan gekocht, maar ik zag de voordelen er niet zo van in. Kunnen denk ik ook maar 8 frames per rol, en geen 220 support? Enorm coole camera hoor,en de gadget factor is enorm, maar ik blijf skeptisch :p

|>

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09
[afbeelding]

Ik vind het, op full frame, een briljant objectief, beter dan de 17-55 op DX, met name door het bokeh. Jij gaat hem, zo uit je verhaal op te maken op een DX camera gebruiken? Wel, als die 24mm geen issue is, is dit nog steeds een fijn objectief :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

DickCAH heeft z'n portemonnee weer eens getrokken
oe oe oe, die gaat toch zeker wel in de tas richting de waterleidingduinen?
* Sjaak_Afhaak wil wel eventjes vasthouden :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Zit in de tas met labeltje waterleidingduinen...

Inderdaad, ik ga hem op DX gebruiken, op mijn D300 (uiteraard) als het schip met geld binnen komt, komt er wellicht ook nog wel een D700 (of wat er dan ook full-frame beschikbaar is.) De bokeh is inderdaad om te smullen. Ik denk er over om deze lens vast te lijmen op f2.8 en gewoon alles out-off-focus te schieten, zo mooi is de bokeh :P

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

[afbeelding]
Sinds ik die lens heb ben ik juist minder van lenzen gaan wisselen, gewoon omdat ik die lens niet meer van m'n body af wil hebben :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Shaggy_NL schreef op woensdag 30 december 2009 @ 03:00:
[...]

xbake, wat een geweldige TC-80N3. Zelf doe ik het nog effe met een RS-80N3, maar die van jou is zeer netjes. Qua prijs wil je die ook wel 2e hands kopen ;)
klopt, nieuw is het ding onwijs duur.. -O-
Nu nog leren mee werken, want de kracht zit hem vooral in het combineren van functies :)

Verwijderd

simon schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:56:
[...]

ik ben wel benieuwd waarom je deze camera hebt gekocht, hij heeft namelijk exact dezelfde beeldverhouding als een 3:2 SLR/meetzoeker, en voor korte scherpte diepte kun je mooiere primes op kleinbeeld kopen, of heb je 't puur voor formaat van de negatieven gedaan? Vriend van me heeft er ooits 1 cheap in Japan gekocht, maar ik zag de voordelen er niet zo van in. Kunnen denk ik ook maar 8 frames per rol, en geen 220 support? Enorm coole camera hoor,en de gadget factor is enorm, maar ik blijf skeptisch :p
Ik heb het gedaan voor het formaat van de negatieven: je kan er mooie grote scherpe afdrukken van maken. Dat kan met mijn D80 niet.
Er kunnen inderdaad maar 8 frames per rol, maar dat is geen probleem; gewoon kritischer kijken wat je fotografeert. Ik fotografeer best wel veel met middenformaat: verder heb ik een Pentax 645 en een Rolleiflex.

De Fuji heeft een optie voor 220 support, maar die zal ik niet gebruiken.

Voor mij is het geen gadget, maar een gebruiksvoorwerp.

Een digitale camera heb ik: Nikon D80 met 5 objectieven met vaste brandpuntsafstanden.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:29:
[...]

Ik heb het gedaan voor het formaat van de negatieven: je kan er mooie grote scherpe afdrukken van maken.
uit belangstelling, hoe verwerk je je negatieven? zwart-wit en handprints? kleur en handprints? zelf scannen, hoe? laten scannen, waar?

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ja, da's wel een mooie prijs idd. :Y
[afbeelding]

Gefeli, mooie aankoop.
ik heb mijn 24-120 niet meer aangeraakt sinds ik em heb. Eigenlijk bijna geen enkele andere lens in die range.... :')

Verwijderd

lateef schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:37:
[...]

uit belangstelling, hoe verwerk je je negatieven? zwart-wit en handprints? kleur en handprints?
Zelf ontwikkelen en afdrukken. Ik heb een Durst M700 vergroter + Nikkor 105mm objectief.
Ik druk alleen zwart/wit af.
Kleur kan ik een plaatselijk fotolab laten doen.
zelf scannen, hoe? laten scannen, waar?
Je kan de film ook laten ontwikkelen + scannen bij Foto Kiekie http://www.fotokiekie.com...terdam/prijslijst_vol.htm Per rol kost het 24,95 euro (8 opnames).

• simon
Ben wel benieuwd wat je voor fotos maakt :) Waarmee scant foto Kiekie? Al vind ik 25 euro p/rol wel duur, ik heb zelf een Mamiya 7II, en laat ontwikkelen doen, en scan zelf in, goed genoeg.

|>

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:06
Phehistyr schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:10:

Voorgrond vlnr:
- OM-10 met Tamron 17 3.5
Psst.. ik zie een OM-10 met tokina 35 3.5, geen tamron. Die tokina heb ik ook en hij is geniaal :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gisteren ben ik me te buiten gegaan bij Foto Konijnenberg O-)
Dit jaar zit er dus iets bijzonders in mijn kerstpakket (en ik ben bang dat het de komende jaren wat kariger wordt ;) ):

Een Canon 5D Mark 2 met een 24-70L-objectief!
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/5d1.jpg

Ik kom van een 20D met een Tamron 17-50mm, dus er gaat een wereld voor me open...
Moest wel even slikken voordat ik op 'ja' drukte op de pinautomaat :+

Nu weer snel foto's maken :P

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10 20:23
Velvet schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:48:
Gisteren ben ik me te buiten gegaan bij Foto Konijnenberg O-)
Dit jaar zit er dus iets bijzonders in mijn kerstpakket (en ik ben bang dat het de komende jaren wat kariger wordt ;) ):

Een Canon 5D Mark 2 met een 24-70L-objectief!
[afbeelding]

Ik kom van een 20D met een Tamron 17-50mm, dus er gaat een wereld voor me open...
Moest wel even slikken voordat ik op 'ja' drukte op de pinautomaat :+

Nu weer snel foto's maken :P
Whoa, lekkere overstap om zo 'even' te maken. _O_

40D | 8 | 50 | 100 | 300

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:20

Milo.

klik

Velvet,
Mocht je je gaan ergeren aan de Af of het uitzoomen van die lens dan ben ik wel zo vrijwillig om je set om te ruilen voor mn 40d met 17-40 en nog wat primes, deal? *wink*

Erg mooie set! gefeliciteerd.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-12 03:57

Phehistyr

De Epische Lurker

Makkelijk schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:06:
[...]

Psst.. ik zie een OM-10 met tokina 35 3.5, geen tamron. Die tokina heb ik ook en hij is geniaal :P
Ach, het begint ook met een T ... |:( Maar je hebt helemaal gelijk en ik heb het maar even aangepast ;)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Shark.Bait schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:37:
[...]

ja, da's wel een mooie prijs idd. :Y
*nod* een GW690 wil ik ook nog wel doen voor 500.
Hoewel ik liever de 670 zou hebben persoonlijk.

Verwijderd

simon schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:29:
Ben wel benieuwd wat je voor fotos maakt :) Waarmee scant foto Kiekie? Al vind ik 25 euro p/rol wel duur, ik heb zelf een Mamiya 7II, en laat ontwikkelen doen, en scan zelf in, goed genoeg.
Met een Imacon Flextight 848.

Waar scan jij de negatieven mee in? Met een Nikon Coolscan?
Mooie camera de Mamiya 7II. Zou ik ook wel willen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 21:35 ]

• Nickeyboy
Ik ga binnenkort wat fototjes posten van mijn Nikon MD-12+MR-3 en mijn SB-25 :D
Maar dat komt pas in het nieuwe jaar.
Heb vandaag deze jongen gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4058/4228827667_3f99993cf5.jpg

En ook nog een monopod, diffuser en 16GB geheugenkaartje.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Milo.

Milo.

klik

Auww, ik wil die lens ook zo graag en ineens zie ik hem overal voorbij komen haha.
Erg mooie aanwinst universal creations!!

• simon
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:32:
[...]

Met een Imacon Flextight 848.

Waar scan jij de negatieven mee in? Met een Nikon Coolscan?
Mooie camera de Mamiya 7II. Zou ik ook wel willen hebben.
nice, zo'n imacon, zwaar onbetaalbaar voor mij, ik heb een of andere Canon scanner, wil eigenlijk zo'n Epson V700, maar geld zit nu even niet mee.

|>

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Heren, veel plezier met jullie nieuwe 24-70L's. Je gaat vast een hoop plezier beleven met deze heerlijke lens. (hopelijk meer dan ik, de mijne is inmiddels al 5 weken in reparatie door een valpartijtje)

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
universal creations schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:09:
Heb vandaag deze jongen gehaald:

[afbeelding]

En ook nog een monopod, diffuser en 16GB geheugenkaartje.
Dat hadden we niet afgesproken! :/

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

abrakadaver schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:22:
[...]

Dat hadden we niet afgesproken! :/
Haha, klopt. Maar ik heb 2 Sigma's getest en ik vond het prijsverschil wel waard om voor de Canon te gaan.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Parle85 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:46:
Heren, veel plezier met jullie nieuwe 24-70L's. Je gaat vast een hoop plezier beleven met deze heerlijke lens. (hopelijk meer dan ik, de mijne is inmiddels al 5 weken in reparatie door een valpartijtje)
En dame ;)

En balen zeg, hopelijk heb je hem snel weer terug!

[ Voor 7% gewijzigd door Velvet op 31-12-2009 14:49 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

De kerstvriendin/schoonmoeder was dit jaar erg lief voor me:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2d18r3s.jpg

Heb er nog een setje Recycko's en een setje Eneloops + MQN04 lader bijgekocht.

Zit nu nog te twijfelen tussen een lichtsterke standaardzoom als vervanger voor mn kitlens of een groothoeklens als uitbreiding. Een statief komt er sowieso binnenkort aan.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Na de verkoop van mijn 135-400 toch weer wat behoefte aan tele dus vandaar:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ad2mmg.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

goede keuze ;)

Dat ding is gebouwd als een tank :p

[ Voor 58% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-01-2010 17:00 ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HT6dnX0GkXdxyqdmBSYXjOse/full.png

:)

offtopic:
Nu nog de juiste filter, dus als iemand zin heeft om mij even te helpen ga dan naar het filter topic ;)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Geen filter nodig lijkt me :)
Maar als je een pola wil hebben: slimline.

Verwijderd

qadn schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:03:
Geen filter nodig lijkt me :)
Maar als je een pola wil hebben: slimline.
De zonnekap dekt niet zo goed af als met mijn tele en mijn 35mm. Dus wil gewoon een goede UV filter ervoor hebben. Zeker als ik 'm straks ga gebruiken op drukke plekken. Kan trouwens niet wachten tot ik tijd heb om eens wat pics te schieten, wide is gaaf :9

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 14:21 ]

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-12 15:57

Zuurstok

Passionately curious

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:30:
[afbeelding]

:)

offtopic:
Nu nog de juiste filter, dus als iemand zin heeft om mij even te helpen ga dan naar het filter topic ;)
offtopic:
maar nu rest de vraag, waarom een ikea foto aan je muur?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Verwijderd

Ghenzi schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:31:
[...]

offtopic:
maar nu rest de vraag, waarom een ikea foto aan je muur?
offtopic:
Ik zat gewoon op deze reactie te wachten :D. De reden? Goedkoop, groot en beter dan een witte muur

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ff wezen shoppen voor een occassion objectief :P

Afbeeldingslocatie: http://fotosoep.com/pix2010/nikkor105f2.5.jpg

soortgenoot schijnt gebruikt te zijn om een beroemde foto te maken...

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 22:26
Afbeeldingslocatie: http://weblog.thomasvanderwillik.com/album/thumbs/lrg-2618-img_4144-b.jpg

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Ziet er goed uit Shark. Sample shots? :D

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-11 21:18

YSK

Shark.Bait schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:09:

Netjes, ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar een nikkor 105mm 2.5 die niet absurd duur is.

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-12 23:18
Dag beste foto-tweakers! :w

Wat ik heb nu is niet nieuw, maar dit is toch het best passende topic om eventjes wat in te posten. Het is namelijk zo dat ik fotografie altijd iets aparts heb gevonden, maar natuurlijk nooit geld heb gehad om daar serieus aan te beginnen. Dus heb ik altijd andere hobbies gehad.

Nu heb ik van mijn lieve lieve lieve (zei ik al lieve?) mama haar DSLR te leen. Zij gebruikte het niet op het moment en dat vond ik toch wel zonde. Vond zei -uiteindelijk- ook wel. Aangezien ik een volledige fotobeet (bestaat deze term?) ben, heb ik geen flauw idee wat ik eigenlijk in handen heb en hoe ik hier het beste serieus mee kan beginnen.

Natuurlijk eventjes een lijstje van de verkregen goederen;
  • Nikon D70
  • Nikon AF NIKKOR 50mm 1:1.4
  • Nikon DX AF-S NIKKOR 18-70mm 1:3.5-4.5G ED
  • Nikon AF NIKKOR 80-200mm 1:2.8
  • Minolta tassie
Natuurlijk bijbehorende vraag van mij als ubern00b; is dit wat? En wat houden de lenzen in? (Laten we btw eventjes maar zeggen dat m'n ma geen tijd en zin heeft om mij dit uit te leggen 8)7 )
De moeite waard om eventjes een nieuw topic te openen? Bestaat er een beginnerstopic? :o (en ben ik niet goed genoeg in het zoeken en blijk ik tekenen te vertonen van een digibeet).

groet,
Nico

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Een kleine aankoop om een "andere" manier van fotograferen te proberen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2615/4242566098_e66db688db.jpg

Helios-44M 58/2 - Russisch copy van de CZJ 58/2 "Biotar"

M'n eerste prime en MF-lens dus dat wordt draaien, lopen en genieten.. I like :)

[ Voor 16% gewijzigd door Henning op 03-01-2010 23:56 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Nico schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:48:
Natuurlijk eventjes een lijstje van de verkregen goederen;
  • Nikon D70
  • Nikon AF NIKKOR 50mm 1:1.4
  • Nikon DX AF-S NIKKOR 18-70mm 1:3.5-4.5G ED
  • Nikon AF NIKKOR 80-200mm 1:2.8
  • Minolta tassie
Ik zou dit navragen in het nikonmount topic. Maar mij lijken de 50mm f/1.4 en de 80-200 f/2.8 mooie lenzen en de 18-70 een vrij standaard kitlens.
Henning schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:53:
Een kleine aankoop om een "andere" manier van fotograferen te proberen.

[afbeelding]

Helios-44M 58/2 - Russisch copy van de CZJ 58/2 "Biotar"

M'n eerste prime en MF-lens dus dat wordt draaien, lopen en genieten.. I like :)
Heb je wel een AF-confirm chip of ander matglas, anders wordt het focussen toch redelijk lastig.

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

universal creations schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:18:

[...]

Heb je wel een AF-confirm chip of ander matglas, anders wordt het focussen toch redelijk lastig.
Ik heb geen AF-confirm chip of een ander matglas (weet ook niet of een ander matglas mogelijk is bij een Sony A200). Wellicht dat wanneer ik er verder mee wil gaan dat er dan een andere M41-Amount adapter komt welke wel AF-confirm heeft.

Echter valt het me mee hoe lastig het focussen is en aangezien ik er geen actie fotografie mee wil gaan doen heb ik ook wel de tijd om te focussen.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Nickeyboy
Shark.Bait schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:09:

[afbeelding]

Ooh nice! Die zoek ik ook nog! Nog wat shots mee gemaakt?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:57

The Legend

*Plop*

Woei! Na een half jaartje lurken en informatie verzamelen was vandaag de dag van de aankoop :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rvEdTXBPncaGgainVdiNTpub/full.jpg

Actie bij de MediaMarkt €788 :) Eigenlijk wilde ik wachten tot voor de zomervakantie (Thailand) maar nu kan ik lekker rustig aan de camera wennen en rustig de rest van benodigheden verzamelen.

Een van m'n eerst dSLR stapjes :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iWWH8Sd2RPec9CzcFvz9Vtsj/full.jpg

Ik ben toch malle pietje niet!

• Vis
  • Laatst online: 15:07

Vis

Veel plezier met je D90 ;) Gaat vast en zeker lukken!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Milo.

Milo.

klik

The Legend,
Mooie camera om mee te beginnen! Gefeliciteerd. En die kat?, die kreeg je er gratis bij?

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Veel plezier ermee! :D Vis en ik weten dat dat wel goed zit. :)

Strava

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nee das Stimpy, af en toe fotogeniek, meestal weigert 'ie medewerking. Tijger blijft meestal wel rustig liggen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sNnwvO8xUFIK0v7tkOPCQGK6/full.jpg

• Vis
  • Laatst online: 15:07

Vis

De ISO maar eens flink getest?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• The Legend

The Legend

*Plop*

Yup, bij gebrek aan strak blauwe luchten met veel licht dus maar direct low light aan het testen :) Ik blijf voorlopig nog ff oefenen voordat ik wat durf te posten in het show/testcase forum :+

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Milo. schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:08:
En die kat?, die kreeg je er gratis bij?
ja, bij een Nikon krijg je een huisdier naar keuze, wist je dat niet?

• Milo.

Milo.

klik

lateef schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:30:
ja, bij een Nikon krijg je een huisdier naar keuze, wist je dat niet?
Damn had ik dat maar geweten, bij Canon alleen jaloerse blikken.

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

YSK schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:45:
[...]

Netjes, ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar een nikkor 105mm 2.5 die niet absurd duur is.

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
150 euro; op ebay gingen ze regelmatig voor rond die prijs weg, dus ik vond het wel een geschikte prijs
wolver1ne schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:32:
Ziet er goed uit Shark. Sample shots? :D
Nickeyboy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Ooh nice! Die zoek ik ook nog! Nog wat shots mee gemaakt?
Deze is van mij:

Afbeeldingslocatie: http://fotosoep.com/pix2010/105test.jpg

en deze van Steve McCurry :+

Afbeeldingslocatie: http://fotosoep.com/pix2010/SteveMcCurryAfghanGirl.jpg

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:43

polthemol

Moderator General Chat
waar is het meisje in die jas bij jou naartoe ? (of was steve je te snel af met focussen en afdrukken ? ;P )

Grats met die aankoop, ziet er netjes uit wat de lens produceert.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

Plus Nikon FM2.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

30 december besteld (de kerstman was wat aan de trage kant :) ) en vandaag (al) in huis. Mijn eerste non-AF (dus MF) lens. De Voigtländer Color Skopar 20mm F3.5 SLII voor Nikon F-mount. Hij is 'gechipt', dus belichtingstechnisch werkt alles perfect.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2681/4247954116_834a44f419.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4068/4247954314_33e4da42f5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2725/4247954198_f4159d0bfb.jpg

en als laatste de vergelijking met de Nikon 35mm F2.0 AF-D (wat ook al geen grote lens is)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4044/4247954410_b9e32eaf33.jpg

Eerste indrukken; klein, heerlijke focusring, klein, oer-degelijk gebouwd en klein.

Komend weekend op de Hoge Veluwe maar eens lekker aan de tand voelen. Daarnaast zal ik na het weekend eens een IQ vergelijk in elkaar knutselen tussen mijn drie 20mm (capable) objectieven (Nikon 17-55, Sigma 10-20 en de Voigtlander)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nice nice nice :) Ik ben heel benieuwd wat dat ding doet op FX :)
Enige kans om er een keertje mee te spelen? (en de resultaten natuurlijk te delen)

Pagina: 1 ... 35 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.