Verwijderd
Nope. De 55-250 is wel met IS, maar de 18-55 niet.markclausing schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:24:
heb je niet de IS versie van de 18-55 bij je 1000D gekregen?
Ook 100 ft Kodak Tmax 100asa voor een prikje gekocht, wel een paar jaar over datum.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Minolta Auto Meter IIIF
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Met een beetje draaibank en dergelijken gaat je dat zeker lukken.ssj3gohan schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:12:
Hm, dat ziet er wel uit als iets dat ik een keer moet namaken
Voor accessoires moet je bij Kenko zijn, zij hebben de lichtmeters van Minolta overgenomen toen KM uit de fotografie stapte in 2006.
[ Voor 30% gewijzigd door Grubeater op 08-05-2009 00:46 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Aha, IC, maar feitelijk is het verschil minder groot dan het lijkt. Allereerst heeft de 430EX"I" dit ook niet. Tweedens denk ik, dat de reflectie van het licht door de brekingsindex weinig anders zal zijn bij een transparant schermpje. In beide gevallen blijft het een noodoplossing imo. Ik zou er geen andere flitser voor kopen iig.DUX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 02:22:
De ingebouwde bounce card is totaal niet doorzichtig en lichtspiegelend wit van kleur. <knip> De kaart is bruikbaar als normaal bouncen niet mogelijk is omdat de muur (of plafond) een verkeerde kleur is of op te grote afstand, of als secundaire fill-in flash: het grote licht gaat naar boven voor de bounce en een deel zal weerkaatst worden op hetzelfde subject vanuit een andere hoek.
Dt bouncen werkt is duidelijk (ook via een miniscuul wit plaatje plus het plafond, zie filmpje bij de vorige post), maar of het via de transparante diffuser net zo goed werkt weet ik niet want ik heb geen foto's gezien die als zodanig geüpload zijn en aangeprezen worden. Ik denk wel dat bouncen beter werkt anders had niet alleen het duurste model Canon-flitser (Speedlite 580 I/II) zo'n ingebouwd ding maar hadden ze dat allemaal.Toff schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 02:44:
Aha, IC, maar feitelijk is het verschil minder groot dan het lijkt. Allereerst heeft de 430EX"I" dit ook niet. Tweedens denk ik, dat de reflectie van het licht door de brekingsindex weinig anders zal zijn bij een transparant schermpje. In beide gevallen blijft het een noodoplossing imo. Ik zou er geen andere flitser voor kopen iig.
Je hoeft er geen andere flitser voor te kopen mocht je geïnteresseerd zijn, je kunt het ook zelf maken:

Zoek een kaartje (spiegelend of niet), een elastiekje en zet het vast. Klitteband werkt ook. Visitekaartjes schijnen aardig te werken. Het hoeft in ieder geval niet duur te zijn om te proberen. Andere constructies kunnen beter of slechter werken, maar dat is een kwestie van zelf proberen.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:20:
Trouwens, het enige nadeel van de 430 EX II is dat deze geen bounce-reflector kaartje heeft (of hoe het ook heten mag)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 10:30 ]
Ook opgelost.
Stukkie klitteband plakken doet wonderenVerwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:34:
Kan, maar of dat nou altijd zo makkelijk werkt... Ik betwijfel het.
-------
Als je het van schuimrubber hebt kan je het bijvoorbeeld ook gewoon naar achter vouwen en naar voren zodra je het nodig hebt.
Wat wil je nog meer?
Er is overigens een reden dat het tegenwoordig geintegreerd wordt op flitsers, namelijk dat het een erg populaire truc was/is.

Manfrotto 055cb
SB 24
SB 25
Asahi Pentax Spotmatic met Takumar 55m f/1.8
Asahi Pentax Spotmatic 1000 met Takumar 55m f/1.8
Pentax verrekijker
Asahi Pentax Slide Copier
Pentax M 28mm f/3.5
Polaroid camera
Hoop MF film
Vlag kreeg ik er gratis bij
Waar heb je dat allemaal gescoort? Lijkt wel van een rommelmarkt/beurs oid.Erasmo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:14:
Even kijken, hoop boekjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Manfrotto 055cb
SB 24
SB 25
Asahi Pentax Spotmatic met Takumar 55m f/1.8
Asahi Pentax Spotmatic 1000 met Takumar 55m f/1.8
Pentax verrekijker
Asahi Pentax Slide Copier
Pentax M 28mm f/3.5
Polaroid camera
Hoop MF film
Vlag kreeg ik er gratis bij
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Er zit in Enschede een tweede hands camerawinkel.Gutteguttegut schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:24:
[...]
Waar heb je dat allemaal gescoort? Lijkt wel van een rommelmarkt/beurs oid.

Canon EF-85mm f/1.8 USM
Domke F-5XC
Verwijderd
Is dat de Waxweared F-5XC?/\/\|) schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:35:
Hier ook maar:
[afbeelding]
Canon EF-85mm f/1.8 USM
Domke F-5XC
Ja, er zit een potje was bij voor onderhoud. De tas lijkt goed waterdicht.

Voor uw leesgemak horizontaal geflipt. Een echte Series 1 (M42 mount). Eerste indruk: scherper dan m'n ruis, maar zo 's avonds kan ik niet lager dan ISO 800, dus morgen weet ik meer. Ik twijfel nog een beetje of ik een manual focus zoom wil houden, dit is echt het makkelijkste dat je manual focus kunt hebben ('one touch' oftewel je hoeft je hand niet van ring naar ring te bewegen, en de focus/zoomring beweegt erg goed gedempt) en nog vind ik het een beetje... niet echt heel comfortabel.
En extragratis bij de bestelling: een Pentacon 1.8/50

(verplicht smullen van de bokeh van de 35-85)
Ik heb de Pentacon 2.8/28 en kan die sinds kort mbv een M42 naar Canon adapter (met AF chip) op mn 40D schroeven.ssj3gohan schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:42:
[afbeelding]
En extragratis bij de bestelling: een Pentacon 1.8/50
[afbeelding]
(verplicht smullen van de bokeh van de 35-85)
Wat is dat ding eng scherp....
The birds turned into The Flying Dutchmen!
En vreemd genoeg vinden de meeste mensen zo'n cheap-ass 50 goed genoeg.
(het punt is dat ze al heel goed zijn)

Vannochtend opgehaald, maakt super scherpe plaatjes en focust ook goed op mijn nikon d60.
Wat een enorm extra bereik heb ik er ineens bijgekregen zeg.
Ben er zeer tevreden mee
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Laat je gauw wat testshots zien? (nikonmount topic ofzo)
Inderdaad ik vind die 10mm stand ook verslavend wat je dan allemaal wel niet op 1 foto kan zetten
@NickH: Ik heb wat testshots in het nikonmount topic gezet.
Verwijderd
1.00 x Canon Speedlite 430EX II
1.00 x Canon zonnekap EW-60C
1.00 x Canon zonnekap ET-60
1.00 x Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS
1.00 x Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS Bulk
1.00 x B&W circulair Pol MRC 58 ES
1.00 x Lowepro Nova 170 AW Black
1.00 x Lenmar Li-Ion Canon BP-511 EOS 5D/EOS40D
==============================
Mijn boodschappenlijstje dat ik zojuist erdoorheen heb gegooid na een hóóp wikken en wegen. Ik ben beginnend, blijf het als hobby doen en hoewel het verleidelijk was meteen voor L-serie producten te gaan heb ik me kunnen beheersen. Eerst hier maar eens mee leren écht fotograferen.
Ben er erg blij mee, zodra ik het allemaal binnen heb, zal ik een update geven
Een Vivitar Series 1 70-210mm f3.5 objectief. Dit is de eerste versie gemaakt door Kiron. Op Ebay gekocht voor € 20,-, verzendkosten zijn bijna net zo hoog. Grappige is dat de Cosinaversie van dit objectief voor tien euro meer weg ging bij dezelfde verkoper, die versie is optisch en qua bouw een stuk minder.
Ook nog een Hoya HMC 200mm f3.5 gekocht, heb de 135mm versie al van Hoya en deze bevalt goed. De 200mm gekocht op Ebay voor € 22,50 incl verzending.
Op wat reviews na heb ik weinig echte hands-on ervaringen kunnen vinden tot nu toe
Bedoel je niet de wat snellere versies?
1x Metz 45 CL-1
3x Metz 45 CT-1
Om eens me te gaan experimenteren
Verwijderd
Ik zal ze zo snel mogelijk posten.sapphire schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:49:
Ik ben heelerg benieuwd wat je bevindignen zijn met die Tamron.
Op wat reviews na heb ik weinig echte hands-on ervaringen kunnen vinden tot nu toe

+ 2x SD 8.0GB Ultra II
+ Opbergdoosje voor SD kaartjes (zo sterk dat het een kernramp kan overleven geloof ik
+ Nikon lens-rear- en bodykap
En zoals jspr al zei, maar dan met 2mm meer: 12mm is verslavend
Er zijn nog nadelen aan de 430ex II behalve het ontbreken van bouncekaartje.
2de nadeel: Je kan de flitser niet uitschakelen en AF beam behouden, bij een 580ex II kan je dat wel op de flitser doen (ook al ondersteunt je body het niet).
3de nadeel: flitskop kan maar 270° draaien. Het mist de rechter achterkant.
[ Voor 6% gewijzigd door psychodweep op 11-05-2009 20:52 ]
Edit: owja, foto's van de lenzen zijn met hun "nieuwe" collega gemaakt (foto van 12-24 met 70-200 en vice versa)
[ Voor 28% gewijzigd door NickH op 11-05-2009 20:54 ]
Slechte immitaties hebben geen filt aan de binnenkant en kunnnen dus heel goed licht naar binnen spiegelen. Het kan dus zeker wel fout gaanqadn schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:27:
Er kan weinig fout zijn aan een zonnekap; doen dus.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Ik neem aan dat je die CT-1's off-camera gaat gebruiken en dat 't oud nieuws is, maar je weet dat een 45 CT-1 met serienummer onder de 534000 je DSLR kan roosteren? Al heb ik, voordat ik dat wist, m'n 45 CT-1 met s/n 452756 regelmatig op m'n *ist DS gebruikt, zonder schade. Maar dat is achteraf gezien gewoon mazzel denk ik...Erasmo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:58:
1x Metz 45 CL-1
3x Metz 45 CT-1
Om eens me te gaan experimenteren
Verwijderd
Zou je misschien wat testresultaten van de Sigma 70-200 F2.8 II kunnen posten? Ben mezelf ook aan het oriënteren op een lens met dit bereik en deze lichtsterkte, maar ik lees heel tegenstrijdige berichten over deze versie van Sigma's 70-200 2.8.NickH schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:13:
Vandaag even Kamera Express geplunderd.
Verwijderd
Hmm, volgens deze logica zouden alle Nikon zonnekappen slechte resultaten moeten leveren, want daar zit (in ieder geval bij geen van mijn lenzen) vilt in.ajhaverkamp schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:22:
Slechte immitaties hebben geen filt aan de binnenkant en kunnnen dus heel goed licht naar binnen spiegelen. Het kan dus zeker wel fout gaan
@RK_NB: Zeker de Macro I versie van deze lens had heel veel last van front/back focus. Als je er een hebt die correct focust, is het gewoon een goede lens. Verwacht niet de build van een Nikon 70-200, maar de build is gewoon goed. Verwacht niet de scherpte van een Nikon 70-200, maar het is zeker niet zo dat mijn vrouw het verschil tussen de twee lenzen onmiddellijk ziet. (Jij en ik wellicht wel, maar de gemiddelde persoon niet.)
(Waar ik Nikon 70-200 neer zet, mag je dit vervangen door Canon 70-200 IS USM weet-ik-veel)
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Erasmo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:48:
Nieuwe SLR en een nieuwe fototas, maar volgens mij heb ik een inschattingsfoutje gemaakt:![]()
[afbeelding]
Nou dan moet je voorlopig vooruit kunnen.
Verwijderd

Tamron 70-200 f/2.8
Test kan je terugvinden in het grote Nikonmount Topic
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 15:50 . Reden: Naam van de lens vergeten xD ]
Same here (de Canon variant dan)Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:12:
[...]
Zou je misschien wat testresultaten van de Sigma 70-200 F2.8 II kunnen posten? Ben mezelf ook aan het oriënteren op een lens met dit bereik en deze lichtsterkte, maar ik lees heel tegenstrijdige berichten over deze versie van Sigma's 70-200 2.8.
ik ben erg benieuwd naar wat voorbeeld pics? Heb je hem eigenlijk getest in de winkel ?
Welke model is dit? Wel een interessant tasje. Die van mij wordt te kleinErasmo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:48:
Nieuwe SLR en een nieuwe fototas, maar volgens mij heb ik een inschattingsfoutje gemaakt:![]()
[afbeelding]
Gelukkig zijn er ook nog grote broertjes aanwezig
Crumpler Daily XXL.Extreme smell schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:46:
[...]
Welke model is dit? Wel een interessant tasje. Die van mij wordt te klein
Verwijderd
Klopt niet...Dit is gewoon een instelling in je camera. Ik kan het op mijn 30d en 430II iig wel....psychodweep schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:51:
[...]
2de nadeel: Je kan de flitser niet uitschakelen en AF beam behouden, bij een 580ex II kan je dat wel op de flitser doen (ook al ondersteunt je body het niet).
Heerlijke lens trouwens!/\/\|) schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:35:
Hier ook maar:
[afbeelding]
Canon EF-85mm f/1.8 USM
Domke F-5XC
Zou je ook wat foto's van het binnenwerk van de tas kunnen schieten. Aangezien ik wel zoiets-achtig zoek.

Een monster vergeleken met mijn Nikkor AF-S 55-200 DX ED. De eerste echte lens
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Verwijderd
Enige toelichting wellicht op zijn plaats....
DealExtreme:
extension tubes (om eens macro te spelen.)
flits draad ding geval (om mijn flits een stuk van de camera te kunnen houden.)
10pins draad ontspanner voor D300
MaxSavers:
Tiffen filter wallet
Cokin (like) aansluitring 77 mm (met gratis P houder)
Cokin (like) aansluitring 72 mm (met gratis P houder)
Cokin (like) verlopend ND grad filter
Foto is idd een beetje bewogen, want er was niet veel licht meer en Nick had mijn flitser al ingepikt.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

En dan vragen jullie natuurlijk waarom is de foto zo wazig? Hij is gemaakt met m'n andere aanwinst, een Soligor 0.5x wideangle converter. Vernietigt gegarandeerd elke vorm van resolutie, maar maakt van je 18-55 wel een lijpe fisheye.
(de wideangle converter is uiteindelijk bedoeld voor m'n ouders' videocamera, maar even spelen kan geen kwaad)
Een hele redelijke lens in zijn klasse: http://www.the-digital-pi...-4.5-USM-Lens-Review.aspx
Ik neem aan dat je deze lens voor een appel en ei opgepikt hebt?
[ Voor 72% gewijzigd door /\/\|) op 15-05-2009 23:12 ]
De wide-converter doet tussen 25 en 60 euro, dus eigenlijk heb ik een geweldige deal geslagen. En er zat ook nog een EOS IX bij, de enige APS EOS camera. Geinig ding, maar wie hem wil mag hem krijgen, ik ga echt niet APS film schieten en cameragear heb ik inmiddels wel genoeg. Ik heb de camera voor een tientje voor de moeite op marktplaats gezet.
Overigens, sommige mensen beweren dat de 24-85 in de buurt van L-kwaliteit komt. Echt, die mensen zijn scheel ofzo. Als ik mijn vivitar volledig metalen '70s (L-vergelijkbare) lens met de 24-85 vergelijk is de 24-85 nog steeds een speelgoedje. Definitely beter dan 18-55, maar als dit 'bijna' L-kwaliteit is ga ik nooit L kopen
Ik had een 450D, verkocht omdat ik naar een 40/50d wilde. 400 euro voor body only gekregen op marktplaats. Dus 400 euro in kas. Twijfelen.... is de 50d het geld boven de 40d waard... eigenlijk niet dacht ik, totdat ik het volgende deed.
* Voor de lol 825 euro geboden op een 50D + 18-200IS +8GB Extreme IV CF kaart + Tas, en gekregen voor die prijs
* Nu de 18-200IS (in nieuwstaat) voor de nette prijs van 350 verkocht. Ik een goede deal, de koper ook een goede deal.
* Per saldo betaald als extra boven op de 400d: 825 - 350 = 475 euro.
Dus toegelegd op 450d, 75 euro. En voor die 75 euro heb ik dan ook nog eens een 8GB Extreme IV geheugenkaart erbij!!
De 50D had 3000 clicks en de lens was nog nooit gebruikt. Beste deal dus
ohja... foto
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
* Japie.G is blij
feli met je aankoop, daar mag je serieus blij mee zijn met zo'n deal !!
Ga ik toch nog ff wat aan je vragen...zien mijn oogjes het goed en heb je een Tamron 17050 erop? ik ben namelijk wel benieuwd hoe die presteerd op 15 mpix op APS-C cam
dat heb je goed geziensapphire schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:41:
Nijs man !
feli met je aankoop, daar mag je serieus blij mee zijn met zo'n deal !!
Ga ik toch nog ff wat aan je vragen...zien mijn oogjes het goed en heb je een Tamron 17050 erop? ik ben namelijk wel benieuwd hoe die presteerd op 15 mpix op APS-C cam
Ik heb nog geen serieuze plaatjes ermee gemaakt, de testjes tot nu toe zijn super! Op vol formaat lijkt de scherpte een klein beetje weg, maar zodra je de lens iets afstopt is ie optimaal!
en dan na te gaan dat ik 1175 euro voor mijn 50D heb neergelegd. (overigens geen seconde spijt van gehad).
@ sapphire, heb je even een dm gestuurd met een link naar een raw van mijn 50d+tamron 17-50. dan kun je zelf eens kijken.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik denk dat dat eerder de lens zelf is, want mijne is op 2.8 ook niet super-scherp en als ik afstop tot 4 of 5.6 dan is hij wel echt ragscherp. Overigens is hij op 2.8 ook niet verkeerd hoorJapie.G schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:19:
[...]
dat heb je goed gezien![]()
Ik heb nog geen serieuze plaatjes ermee gemaakt, de testjes tot nu toe zijn super! Op vol formaat lijkt de scherpte een klein beetje weg, maar zodra je de lens iets afstopt is ie optimaal!
@ Marco...thanx
Ik ben ook niet van dat type lenzen, daarom is ie dus ook verkocht! Wat de deal alleen maar beter maakt!Deathchant schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:26:
God Japie, besef wel dat je extreem veel geluk gehad heb, mijn god wat een deal. Ik ben niet van de 18-200 lenzen, maar dit zou ik dus zondermeer ook gedaan hebben!
[ Voor 24% gewijzigd door Treedo op 16-05-2009 18:15 ]
Zeker geen slechte prijs! Ga je nog plezier aan beleven
ga je heeel veel plezier aan beleven! (zeker voor die prijs), die lens heb ik ook gekocht eigenlijk als eerste echte upgrade na de 18-55 non is kitlens (tussentijds nog een tweedehands tamron 24-135mm op de kop getikt). nu denk ik echter alleen dat er nog een tamron 17-50 f2.8 gaat komen. die canon f2.8 is zo duuuuur...Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:19:
canon 50mm f/1.4 erbij voor 275 eurootjes.
mijn laatste foto's op flickr
Hmm zelfde overweging maak ik ook..expression schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:00:
[...]
ga je heeel veel plezier aan beleven! (zeker voor die prijs), die lens heb ik ook gekocht eigenlijk als eerste echte upgrade na de 18-55 non is kitlens (tussentijds nog een tweedehands tamron 24-135mm op de kop getikt). nu denk ik echter alleen dat er nog een tamron 17-50 f2.8 gaat komen. die canon f2.8 is zo duuuuur...
Nu die Tamron kopen en meenemen op vakantie naar Rusland, of nog een tijdje doorsparen voor de Canon...
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
hehe dit soort uitspraken heb ik nou nodig.abrakadaver schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:37:
een goede lens die je nu kan gebruiken is beter dan een heel goede lens die in de winkel op je ligt te wachten.
In juli naar New York, en zit te "twijfelen" of ik de 12-60 (olympus) zal kopen.
Ik heb wel de sigma 18-50, maar die 12mm is toch wel fijn. (en de 60 aan het eind ook wel).
null
Verwijderd
ik had naar NY een 12-24 en 17-55 bij en ik kan je zeggen zorg dat je een groothoek ook bij je hebtBeta schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:08:
[...]
hehe dit soort uitspraken heb ik nou nodig.
In juli naar New York, en zit te "twijfelen" of ik de 12-60 (olympus) zal kopen.
Ik heb wel de sigma 18-50, maar die 12mm is toch wel fijn. (en de 60 aan het eind ook wel).
alleen vergeet je (of mssn niet) dat hij olympus heeft en dus een cropfactor van 2x.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:15:
[...]
ik had naar NY een 12-24 en 17-55 bij en ik kan je zeggen zorg dat je een groothoek ook bij je hebt
Ipv jou 12-24 heeft hij dan een 9-18 nodig.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
totaal niet, was alleen om hem er op te wijzen dat je zeker een groothoek bij je wilt hebbenRobbieB schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:20:
[...]
alleen vergeet je (of mssn niet) dat hij olympus heeft en dus een cropfactor van 2x.
Ik heb de 12-60mm en dat is echt een zeer goede lens, scherp op het grootste diafragma. Echt een aanrader, komt praktisch niet van mijn camera af. (Nou ja, behalve dan om op één van mijn andere camera's te zetten.Beta schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:08:
[...]
hehe dit soort uitspraken heb ik nou nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Kwintessens op 18-05-2009 20:15 ]
Ik denk trouwens dat het meer is dan liefhebberij van de eigenaar, ik verbeeld me al dat al die Japanse toeristen die Delft aandoen hélemaal losgaan als ze die zaak zien. Laat maar eens op de aantrekkingskracht van een fotozaak op een groepje Japanse mannen

U ziet een A100 + Dicain grip + A900 strap + Sigma 18-50mm f/2.8
(grip is dus nieuw, strap had ik nog, ooit van de oppertweaker overgenomen)
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Foto Talens dus! Topzaak. Niet erg goedkoop, wel heel vriendelijk personeel!Amrit schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:04:
Was vandaag in Delft om wat te experimenteren met een nieuw polarisatie-filter. Kwam vervolgens op de Grote Markt een alleraardigste fotozaak tegen.
Ze zitten daar inderdaad op een toplocatie. Talens had vroeger ongeveer 8 zaken (waarvan al 3 in Delft). Helaas is dit inmiddels terug gebracht naar 2 geloof ik. De zaak op de Grote Markt zal altijd wel blijven denk ik.
Hmm opzich kan ik de 9-18 dan combinieren met de 18-50. Alleen leek die 12-60 me weer handig vanwege zijn 'allroundheid'.RobbieB schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:20:
[...]
alleen vergeet je (of mssn niet) dat hij olympus heeft en dus een cropfactor van 2x.
Het is jammer dat die 12-60 zo onwijs duur is
Heb je in NY echt zoom nodig? Ik bezit nog een 70-200 sigma, maar dat is net een bazooka. Dus die neem ik liever niet mee.
Daarnaast, naast een lens, wil ik nog een extra accu, nieuwe tas (rug tas) en misschien nog een flash card.(alhoewel 4Gb per dag wel genoeg is denk ik).
null
Verwijderd
ik had zelf een 12-24/17-55/70-200 bij .70-200 heb ik en keer paar keer gebruikt .die had dus gewoon thuis kenne blijvenBeta schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:33:
[...]
Hmm opzich kan ik de 9-18 dan combinieren met de 18-50. Alleen leek die 12-60 me weer handig vanwege zijn 'allroundheid'.
Het is jammer dat die 12-60 zo onwijs duur isdat is echt een flinke aanslag op mijn portomonnee.
Heb je in NY echt zoom nodig? Ik bezit nog een 70-200 sigma, maar dat is net een bazooka. Dus die neem ik liever niet mee.
Daarnaast, naast een lens, wil ik nog een extra accu, nieuwe tas (rug tas) en misschien nog een flash card.(alhoewel 4Gb per dag wel genoeg is denk ik).
Maar een tele-lens in NYC? Mwah, neuh, die zou ik in de hotelkamer houden denk ik
Dit topic is gesloten.
![]()
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.