Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Canon EOS 450D + 18-55 IS (+ zonnekap)
Canon 50mm f/1.8
Tamron 70-300 di ld
Sandisk Extreme III 2gb
Sandisk Ultra II 8 gb
alles in een:
Crumpler Muffin Top 5500
En voor elke lens nog een B+W UV filter, en een 58mm Polarisatiefilter.
Verder nog zo'n Giottos blaasbalgje, en een microvezeldoekje.
Al met al een mooi setje om mee te beginnen dacht ik zo
Qua lenzen nu voorlopig eerst wel klaar, body ook tevreden, hmm, zou ik een beetje uitgekocht geraakt zijn...?
Kan toch haast niet
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Net zoals Mr.B in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]" voor de Batavierenrace die vannacht om 00:00 start, alleen zit ik achterop de motor en hij in een auto.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Maar je hebt hem al wel een tijdje in je sig staan? Dan moet ik mijn sig ook nog even aanpassen met lenzen die ik nog niet heb maar wel wil hebbenNomad schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:50:
17-40 vandaag bestelt....had hem al eerder in bestelling, maar dat duurde maar en duurde maar....deze bestelling zou sneller afgehandeld worden
Qua lenzen nu voorlopig eerst wel klaar, body ook tevreden, hmm, zou ik een beetje uitgekocht geraakt zijn...?
Kan toch haast niet
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Denk dat voor zijn gebruik die 200mm wel lang genoeg is.vandijk schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:01:
@nomad: is 200mm wel lang genoeg? Bigma erbij ofzo
Mooie set heb je inmiddels. Echt veel meer dan dat heb je waarschijnlijk ook niet nodig. Maar dat hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe jij je gaat ontwikkelen in de fotografie. Kan mij voorstellen dat er nog wel eens iets van een 35mm bij komt.
Don't get me startedvandijk schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:01:
@nomad: is 200mm wel lang genoeg? Bigma erbij ofzo
Hij staat er in sinds ik hem bestelt en betaald had. Maar nu via een andere winkel wederom bestelt en na het weekend ligt hij hier thuisMobyrick schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:07:
[...]
Maar je hebt hem al wel een tijdje in je sig staan? Dan moet ik mijn sig ook nog even aanpassen met lenzen die ik nog niet heb maar wel wil hebben
een 35 1.4 en een 50 1.4 (sigma) zijn nog wel dingen die ik ooit wil, maar niet iets wat ik op de korte termijn planning heb staan.Herrick schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:22:
[...]
Denk dat voor zijn gebruik die 200mm wel lang genoeg is.
Mooie set heb je inmiddels. Echt veel meer dan dat heb je waarschijnlijk ook niet nodig. Maar dat hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe jij je gaat ontwikkelen in de fotografie. Kan mij voorstellen dat er nog wel eens iets van een 35mm bij komt.
De 24-70 is optisch een monster en lichtsterker dan F/2.8 heb ik niet echt nodig, maakt het ook moeilijk fotograferen qua DOF (op fullframe vind ik dat best vaak een issue worden voor mij)
Aangezien ik nog geen ervaring met de DSLR wereld had en ook nooit professioneel ga fotograferen, waren de vereisten:
- degelijk instapmodel
- allround lens zodat ik geen overbodige lenzen moet meesleuren en zodat ik niet om de 2 minuten tijdens zware wandelingen in 30-40°C de rugzak op de grond zou moeten gooien en in woestijnachtige omgevingen van lens zou moeten gaan verwisselen.
- live view om het iets onpraktische richtwerk toch tot een goed einde te kunnen brengen
Het resultaat:
- Canon EOS 1000D
- Tamron 18-270 F3.5-6.3 IF Di-II VC
- B&W UV filter
- Tiffen polarisatie filter
- extra Lenmar accu'tje
- en tasje van fotokonijnenberg zelf ( http://www.fotokonijnenbe...tent/vergroting/22798.jpg ), dat helaas net te klein blijkt te zijn om de camera, met de schouderstrap, met die lens, met de hood mounted, ready to shoot, in op te bergen... Ik wou een klein handig tasje dat ik nog in een grotere rugzak zou kunnen steken, maar dit is toch wat té klein uitgevallen...Met de hood reversed past het net, maar het spant nogal, en ik heb dan misschien nog maar net plaats in het voorvakje voor 1 filter en 1 batterij, punt...
Ook onpraktisch dat de flap van de tas van je weg opent... Veel te veel gefriemel aan de ritsen om de tas open en dicht te krijgen terwijl je hem over je schouder draagt, zeker met in dit geval een strak spannende flap...

Tamelijk lang getwijfeld.
De sigma 18-200 kwam er in de meeste reviews slechter uit. Te onscherp.
De canon 18-200 was dan weer iets beter, maar de tamron 18-270 leek er toch het best vanaf te komen, zelfs beter dan de 18-200 of 18-250 van tamron, en die hebben geen VC, dus dan was de keuze, ondanks de prijs, wel gemaakt...
[ Voor 31% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 25-04-2009 12:06 ]
Maar gefeli met je aankopen hoor
Overigens gaat die pop-up flitser nutteloos zijn met zo'n big-ass lens.
[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 25-04-2009 12:18 ]
Of juist wel, des te langer die lenzen worden, des te eerder dat jan consument ziet dat er echt wel verschil zit tussen dit en een 18-55+55-200 setjesimon schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:00:
18-270, 't moet niet veel gekker worre.
De popupflitser werpt enkel een minieme schaduw op 18mm. Tegen 25mm zie je hem al niet meer.
Als ik op dpreview even de sample images van de lens bekeek, vond ik dat toch niet bepaald slecht. Eerder zeer acceptabel. En idd, zoals hieronder al gezegd, de Tamron is alvast veel consistenter qua beeldkwaliteit dan de Sigma.
[ Voor 32% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 25-04-2009 14:00 ]
Wahahaha briljante foto'sBuzz_Fuzz schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:58:
Afgelopen week nieuw speelgoed gekocht voor mijn rondreis door de VS deze zomer
Aangezien ik nog geen ervaring met de DSLR wereld had en ook nooit professioneel ga fotograferen, waren de vereisten:
- degelijk instapmodel
- allround lens zodat ik geen overbodige lenzen moet meesleuren en zodat ik niet om de 2 minuten tijdens zware wandelingen in 30-40°C de rugzak op de grond zou moeten gooien en in woestijnachtige omgevingen van lens zou moeten gaan verwisselen.
- live view om het iets onpraktische richtwerk toch tot een goed einde te kunnen brengen
Het resultaat:
- Canon EOS 1000D
- Tamron 18-270 F3.5-6.3 IF Di-II VC
- B&W UV filter
- Tiffen polarisatie filter
- extra Lenmar accu'tje
- en tasje van fotokonijnenberg zelf ( http://www.fotokonijnenbe...tent/vergroting/22798.jpg ), dat helaas net te klein blijkt te zijn om de camera, met de schouderstrap, met die lens, met de hood mounted, ready to shoot, in op te bergen... Ik wou een klein handig tasje dat ik nog in een grotere rugzak zou kunnen steken, maar dit is toch wat té klein uitgevallen...Met de hood reversed past het net, maar het spant nogal, en ik heb dan misschien nog maar net plaats in het voorvakje voor 1 filter en 1 batterij, punt...
Ook onpraktisch dat de flap van de tas van je weg opent... Veel te veel gefriemel aan de ritsen om de tas open en dicht te krijgen terwijl je hem over je schouder draagt, zeker met in dit geval een strak spannende flap...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Absoluur niet my cup of thea die combi, maar zoals je zelf al aangeeft hebben gebruiksgemak, niet hoeven wisselen en instap model je voorkeur dus wat dat betrefd een mooie aankoop
Zeg lens, waar ga je met die camera naar toe
True, en eigenlijk doen wij ook wel een beetje flauw, zekker omdat buzzyfuzz prima doordrongen lijkt te zijn van de beperkingensapphire schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:53:
[...]
Wahahaha briljante foto's![]()
Absoluur niet my cup of thea die combi, maar zoals je zelf al aangeeft hebben gebruiksgemak, niet hoeven wisselen en instap model je voorkeur dus wat dat betrefd een mooie aankoop
Mijn neefje stal laatst mijn 70-200 uit mijn tas en zette die op zijn 400D, dat ziet er helemaal inimienie uitZeg lens, waar ga je met die camera naar toe
Hee ff dimmen he, dat is een prima uitgebalanceerde combo die zeer fijn vast houdtHenk schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:00:
[...]
True, en eigenlijk doen wij ook wel een beetje flauw, zekker omdat buzzyfuzz prima doordrongen lijkt te zijn van de beperkingen
[...]
Mijn neefje stal laatst mijn 70-200 uit mijn tas en zette die op zijn 400D, dat ziet er helemaal inimienie uit
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Verwijderd
Let niet op de smerige spiegel

Olympus E-300 body, Zuiko 14-45 en Zuiko 40-150 lens, Olympus FL36 flitser, diverse accessoires.
Net de firmware van de camera geupdate, (van 1.0
/me blij is
Eind mei maar eens shoppen voor een 600mm eq lens, wat filters en een statief.
Wel mét grip dan. Zonder vind ik het toch niet je van hetMobyrick schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:14:
[...]
Hee ff dimmen he, dat is een prima uitgebalanceerde combo die zeer fijn vast houdt
Canon EOS 450D
18-55 IS
55-250 IS
Lowepro Nova 170 AW (Ultramarine Blue)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Mooie set om mee te beginnen, of natuurlijk gewoon zo te houden !
Feli met je aankoop SmithNL
Verwijderd
Vanmiddag druk lenswissels staan oefenen, wel meteen twee stofdeeltjes opgelopen op de spiegel. Heb nog niet zo'n blaasraketje, dus dat wordt de volgende halte! Je ziet ze pas vanaf F/8, daar dus een beetje onder blijven en anders is het via Lightroom nog wel op te lossen met spot removal&syncronize denk ik..
Ik ben 'm zelf bij FotoKonijneberg gaan halen, was wel vroeg op afgelopen maandag, ik was voor achten op UtrechtCS (vlak in de buurt, maar toch de trein van 07.35 moeten pakken naar Utrecht) en ik was 13.30 weer terug geloof ik.. Anyway, het was de moeite waard!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 22:29 ]
Als je die stofdeeltjes ziet op de foto's, dan zitten ze niet op de spiegelVerwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:28:
Ik heb een 70-300 af-s vr![]()
Vanmiddag druk lenswissels staan oefenen, wel meteen twee stofdeeltjes opgelopen op de spiegel. Heb nog niet zo'n blaasraketje, dus dat wordt de volgende halte! Je ziet ze pas vanaf F/8, daar dus een beetje onder blijven en anders is het via Lightroom nog wel op te lossen met spot removal&syncronize denk ik..
Ik ben 'm zelf bij FotoKonijneberg gaan halen, was wel vroeg op afgelopen maandag, ik was voor achten op UtrechtCS (vlak in de buurt, maar toch de trein van 07.35 moeten pakken naar Utrecht) en ik was 13.30 weer terug geloof ik.. Anyway, het was de moeite waard!
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Als je ze ook ziet in je zoeker zitten ze of op de spiegel, of op het matglas (of ergens daartussen
Zo te zien dringend tijd om je camera eens een kuisbeurt te geven
Je weet dat er tegenwoordig iets als post bestaat? En dat ze ook pakketjes bezorgen?Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:28:
Ik heb een 70-300 af-s vr![]()
[afbeelding]
En aangetekende pakketjes die alsnog verdwijnen?sOid schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:49:
[...]
Je weet dat er tegenwoordig iets als post bestaat? En dat ze ook pakketjes bezorgen?
I make things.
Nog nooooooit meegemaakt en ik bestel zo regelmatig iets op internet, dat ik weet waar de postbode naar op vakantie gaatRoyBijster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:59:
[...]
En aangetekende pakketjes die alsnog verdwijnen?
En dan nog, een beetje internetzaak stuurt alleen verzekerd. Bij FK is alles verzekerd tot een waarde van 5400 euro ofzo.
Sommige mensen vinden het ook gewoon leuk om bij een winkel langs te gaan hoorsOid schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:49:
[...]
Je weet dat er tegenwoordig iets als post bestaat? En dat ze ook pakketjes bezorgen?
Verwijderd
Ach, een beetje kwijlen in die zaak is toch ook onderdeel van het winkelen?sOid schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:04:
[...]
Nog nooooooit meegemaakt en ik bestel zo regelmatig iets op internet, dat ik weet waar de postbode naar op vakantie gaat
En dan nog, een beetje internetzaak stuurt alleen verzekerd. Bij FK is alles verzekerd tot een waarde van 5400 euro ofzo.
Als ik de tijd heb dan haal ik de Olympus Zuiko EZ 70-300mm F 4.0-5.6 ED gewoon analoog in de winkel
Die mensen heten vrouwen.sapphire schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:51:
[...]
Sommige mensen vinden het ook gewoon leuk om bij een winkel langs te gaan hoor
Dat zijn ook mensen?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik heb gisteren m'n eerste DSLR camera opgehaald. Het betreft een tweedehands Canon 450D met kitlens, batterygrip en 4GB Extreme III SD kaartje

Nu gaan sparen voor een mooie telelens (55-250 of 75-300 heeft voorkeur)
Verwijderd
Ik ging zelf maar langs FK omdat als ik het met de post had laten versturen, ik het waarschijnlijk dinsdag of woensdag overdag aan had moeten nemen, aangezien ik de hele dag druk bezig ben kan ik het niet van de postbode aannemen.. Dan zou ik het na koninginnedag op het postkantoor op moeten halen waarschijnlijk, maar ik wilde hem juist voor koninginnedag hebben !
Het was dus maandag heel vroeg op, maar worth it! En het is natuurlijk ook altijd even grappig om daar even rond te lopen etc. etc.
Ik ben geen vrouw btw
Verwijderd
Als ik ze in m'n zoeker zie en op de foto.. dan kan het toch niet op het matglas zitten of op de spiegel? Aangezien de spiegel niet in het lichtpad staat tijdens de exposure en het matglas zit volgens mij tussen de pentamirror en de spiegel zelf?Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:43:
vuiltjes op je foto zijn zowiezo vuiltjes op je sensor.
Als je ze ook ziet in je zoeker zitten ze of op de spiegel, of op het matglas (of ergens daartussen).
Zo te zien dringend tijd om je camera eens een kuisbeurt te geven![]()
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Gefeliciteerd met je aankoopksborg schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:20:
Mag ik ook meedoen?!
Ik heb gisteren m'n eerste DSLR camera opgehaald. Het betreft een tweedehands Canon 450D met kitlens, batterygrip en 4GB Extreme III SD kaartje. Geheel is amper gebruikt en is dus ook in prima staat
.
[...]
Nu gaan sparen voor een mooie telelens (55-250 of 75-300 heeft voorkeur)
Mag ik weten wat je er uiteindelijk voor betaald hebt? Ik overweeg exact dezelfde configuratie op marktplaats te zetten
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik gok op iets op of in je objectief (filter?). Zie je het ook als je een andere lens gebruikt?Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:18:
Als ik ze in m'n zoeker zie en op de foto.. dan kan het toch niet op het matglas zitten of op de spiegel?
Maar niet op de foto.Nedra schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:29:
een vuiltje op het matglas kan je wel degelijk door je zoeker zien, je hebt toch ook matglas met grid, etc. en dat zie je toch ook gewoon...redeneer ik dan!
Verwijderd
heb je al eens met een ander objectief geprobeerd om na te gaan of het in de camera of op de lens/filter zit ?
Het enige deel waar zowel het zoekerbeeld als het sensorbeeld gevormd worden? Leek me nogal voor de hand te liggen eerlijkgezegd, vandaar dat ik lichtelijk ironisch "ik gok" schreef...Nedra schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:29:
een vuiltje op het matglas kan je wel degelijk door je zoeker zien, je hebt toch ook matglas met grid, etc. en dat zie je toch ook gewoon...redeneer ik dan!
@xbake: Toch wel, hij noemde specifiek twee deeltjes:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:28:
Vanmiddag druk lenswissels staan oefenen, wel meteen twee stofdeeltjes opgelopen op de spiegel.
[ Voor 23% gewijzigd door Toff op 29-04-2009 20:16 ]

Voor mn strobist gear.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Nu ga ik de lens gebruiken op mijn D700 als nieuwe UWA. Ik heb me van tevoren ingelezen / gekeken op internet en daar was er eigenlijk een wisselend beeld. Enerzijds slechte verhalen over de prestaties van deze lens op FF, anderzijds mensen die er prima tevreden over zijn. Ik ben dus benieuwd of ik een beter exemplaar kan bemachtigen. Wanneer andere exemplaren net zo dramatisch zijn moet ik gaan nadenken over een alternatief en dat is nog best lastig. Sigma heeft ook een 17-35, maar daar lees ik mindere verhalen over. Dan kom je bij de prijzige Nikon 14-24 (geen optie voor mij) of een Nikon 17-35 2.8 uit, maar daar lees je ook wisselende verhalen over en de prijs daarvan is ook weer erg hoog... Een variant a la de Canon 17-40 f4 voor Nikon zou dan helemaal niet verkeerd uitkomen... Of zie ik nog mooie lenzen over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 29-04-2009 22:06 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
Maar deze kan mij absoluut niet zeggen wanneer hij toegeleverd zou worden. Blijkt nog altijd moeilijke levering van bij Canon.
Ohja en een beetje ontopic:
15x fuji 400h en 10x portra 160nc voor m'n electro 35.
[ Voor 12% gewijzigd door abrakadaver op 30-04-2009 10:09 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

(17mm, 2.8)
Die presteerde duidelijk beter dan degene die ik had. Omgeruild dus en nu heb ik een nieuwe groothoeklens:

De Tamron 17-35 2.8-4 Di
Deze is beter gecentreerd dan de vorige. Bij de vorige was de rechterkant duidelijk minder dan aan de linkerkant, bij deze zijn links en rechts overall beter. Op 17 mm is het nog altijd dichtknijpen tot ongeveer f8 voor een plaat die over heel het beeld acceptabel scherp is, maar op 35 mm is de lens op f4 al best aardig. Centrumscherpte is over het hele bereik goed, dus voor foto's een kleinere dof, of waarbij de scherpte aan de randen niet relevant is, is het helemaal geen probleem.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Tot nu toe positief.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Zie ik daar rechtsboven op het "balkon" nu een stapeltje Sigma 200-500 2.8 koffers staan (en 1 exemplaar op statief)?Rudedadude schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:30:
Vandaag even teruggeweest naar K-E. Ik wilde weten of een ander exemplaar van de Tamron hetzelfde zou presteren, en eventueel kijken naar een Nikon 18-35. Andere Tamron gekregen om even testshot mee te maken:
[afbeelding]
[...]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Nee, nu wil je echt te graagOrion84 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:00:
[...]
Zie ik daar rechtsboven op het "balkon" nu een stapeltje Sigma 200-500 2.8 koffers staan (en 1 exemplaar op statief)?
(door het forum ietwat verkleinde 100% crop)
[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 01-05-2009 18:11 ]
Jeetje die (knappe) gast met zijn zwarte overhemd achter de (afreken)balie op afbeelding 1 komt me toch wel erg bekend voor... I wonder why..Rudedadude schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:30:
Vandaag even teruggeweest naar K-E. Ik wilde weten of een ander exemplaar van de Tamron hetzelfde zou presteren, en eventueel kijken naar een Nikon 18-35. Andere Tamron gekregen om even testshot mee te maken:
[afbeelding]
(17mm, 2.8)
Die presteerde duidelijk beter dan degene die ik had. Omgeruild dus en nu heb ik een nieuwe groothoeklens:
[afbeelding]
De Tamron 17-35 2.8-4 Di
Deze is beter gecentreerd dan de vorige. Bij de vorige was de rechterkant duidelijk minder dan aan de linkerkant, bij deze zijn links en rechts overall beter. Op 17 mm is het nog altijd dichtknijpen tot ongeveer f8 voor een plaat die over heel het beeld acceptabel scherp is, maar op 35 mm is de lens op f4 al best aardig. Centrumscherpte is over het hele bereik goed, dus voor foto's een kleinere dof, of waarbij de scherpte aan de randen niet relevant is, is het helemaal geen probleem.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Lachen. Doen.Rudedadude schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:22:
Smile, you're on GoT?Ik wil wel een crop plaatsen hoor...
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

En de lens zelf:

Let niet op de stofdeeltjes, moet ik er nog even afblazen...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik ben benieuwd naar andere plaatjes..deze bokeh vind ik wat onrustig.universal creations schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:13:
Op Ebay heb ik een voor een mooie prijs een Minolta Rokkor 58mm f/1.2 gewonnen. Het mooiste is dat ie al is geconverteerd naar EOS. Waarom nou deze lens? Naast het feit dat het een f/1.2 lens is, is ook nog behoorlijk scherp en zeer betaalbaar. Hier komt nog bij, dat ie een wat funky bokeh heeft. Ik moet nog wat meer spelen met het dingetje om het maximale uit de bokeh te halen, maar hier alvast een klein voorproefje.
[afbeelding]
Wat ik niet volg... hoe moet je 'spelen' met een lens om 'funky' bokeh tevoorschijn te halen? Show eens een voorbeeldshot oid, want de enige 'funky' bokeh die ik ken zijn schoolvoorbeelden als de nikkor 70-200/2.8 of canon 24-70/2.8, en die zijn gewoon roomzacht....Gutteguttegut schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:27:
[...]
Ik ben benieuwd naar andere plaatjes..deze bokeh vind ik wat onrustig.
Hier staan een paar voorbeelden van verschillende bokeh bij verschillende diafragma's.
Ik heb er inclusief verzenden 400 euro voor betaald en dat is erg redelijk, omdat ik ze ook weleens voor 500+ euro van eigenaar zie verwisselen. En dan ook nog vaak zonder conversie, wat meer inhoudt dan alleen een adapter erachter zetten.
Voor nog een paar voorbeelden verwijs ik je even naar een setje op mijn flickr-pagina. Je ziet dat ie ook in staat is om romige bokeh te produceren.
[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 02-05-2009 01:50 ]
Ik denk dat jij echt zoooo tevreden kan zijn met een AF-D 80-200/2.8Duniversal creations schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:48:
Met funky bokeh bedoel ik juist niet het roomboterzachte (daar heb ik mijn sigma 50/1.4 voor). Juist het wat onrustige (maar in mijn ogen toch aantrekkelijke) bokeh is waar ik deze lens voor heb gekocht. Punt is alleen dat ie dat niet altijd doet. Bij bepaalde diafragma's heb je dat meer dan bij andere. Highlights op de achtergrond doen natuurlijk ook wel wat je bokeh. Dus vandaar dat ik het over spelen had.
Hier staan een paar voorbeelden van verschillende bokeh bij verschillende diafragma's.
Ik heb er inclusief verzenden 400 euro voor betaald en dat is erg redelijk, omdat ik ze ook weleens voor 500+ euro van eigenaar zie verwisselen. En dan ook nog vaak zonder conversie, wat meer inhoudt dan alleen een adapter erachter zetten.
Voor nog een paar voorbeelden verwijs ik je even naar een setje op mijn flickr-pagina. Je ziet dat ie ook in staat is om romige bokeh te produceren.
Haha, 1 probleempje (als je het bereik buiten beschouwing laat): die krijg ik niet voor 400 euro gevonden, vrees ik zo.Henk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:53:
Ik denk dat jij echt zoooo tevreden kan zijn met een AF-D 80-200/2.8DVerder totaal niet flamend bedoeld oid, maar die produceerd 'ook zoiets'
Schuifzoom pakkenuniversal creations schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:57:
[...]
Haha, 1 probleempje (als je het bereik buiten beschouwing laat): die krijg ik niet voor 400 euro gevonden, vrees ik zo.
Dat ge-adapter naar EF-mount... betekent dat dat je ook AF hebt, of mag je zelf aan die ring zwengelen tot het (hopelijk) goed is?
Geen AF inderdaad, maar een ander focus-screen (met splitscreen en micro-prisms) en AF-confirm (krijg het bekende gele puntje in mijn viewfinder te zien) is het goed te doen. Na even ermee geoefend te hebben, lukt het heel aardig om met f/1.2 de focus precies op de juiste plaats te krijgen. Overigens krijgt mijn camera geen juiste diafragma-waarde door, want die blijft op f/1.8 staan. Dat is makkelijk op te lossen door in Av (de stand die ik toch bijna altijd gebruik zonder flitser) de compensatie aan te passen.Henk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 02:01:
[...]
Schuifzoom pakkenGeen idee of die die zelfde tekening heeft, maar die schuifzooms heb ik echt al voor 250 euro langs zien komen. laat nog wat geld voor dat adapter-ringetje over ook
Dat ge-adapter naar EF-mount... betekent dat dat je ook AF hebt, of mag je zelf aan die ring zwengelen tot het (hopelijk) goed is?
[ Voor 13% gewijzigd door Universal Creations op 02-05-2009 02:21 ]
Er is een verschil tussen uienringen en deze bokeh - deze lijkt een bokeh te produceren waar je juist niet hele dunne lichtere randjes om je highlights heen hebt, maar wat dikkere randen. Een stuk mooier dan een 'echte' onrustige bokeh.Henk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:53:
[...]
Ik denk dat jij echt zoooo tevreden kan zijn met een AF-D 80-200/2.8DVerder totaal niet flamend bedoeld oid, maar die produceerd 'ook zoiets'
Feli met deze prachtige legendarische lens, gaat je veel plezier van hebben!universal creations schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:13:
Op Ebay heb ik een voor een mooie prijs een Minolta Rokkor 58mm f/1.2 gewonnen. Het mooiste is dat ie al is geconverteerd naar EOS. Waarom nou deze lens? Naast het feit dat het een f/1.2 lens is, is ook nog behoorlijk scherp en zeer betaalbaar. Hier komt nog bij, dat ie een wat funky bokeh heeft. Ik moet nog wat meer spelen met het dingetje om het maximale uit de bokeh te halen, maar hier alvast een klein voorproefje.
[afbeelding]
En de lens zelf:
[afbeelding]
Let niet op de stofdeeltjes, moet ik er nog even afblazen...
[afbeelding]
Het verhaal gaat dat het (nagenoeg) hetzelfde ontwerp is als de Nikkor Noct 58/1.2
AF confirmation krijg je alleen als er een bepaalde chip in de mount zit (bij Canon). Of zit die erin?ssj3gohan schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:58:
Om mijn honger te stillen, een weelde aan donuts:
[afbeelding]
helaas doet hij nèt geen AF confirmation... f/5.6 is dus eerder f/6.3 oid.
M42 adapter + AF confirm chippie heb ik al. En @Henk: Met zo'n lens krijg je geen donuts. (deze was trouwens €35 met 67mm UV en verzending). Een serieuze telezoom zoals een sigma 70-200/2.8 komt later nog wel eens, als ik het daadwerkelijk nodig heb ergens voor.-DG- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:06:
[...]
AF confirmation krijg je alleen als er een bepaalde chip in de mount zit (bij Canon). Of zit die erin?
Haha ja ik had het idd goed gezien, deze kerel ken ik errug goed..
[ Voor 88% gewijzigd door Nomad op 03-05-2009 13:39 . Reden: zie topic waarschuwing. ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd
De Nikkor 80-200 f2.8 schuifzoom is een heel andere lens dan de Nikkor 80-200 f2.8 AF-D. De tekening van de bokeh is dan ook geheel anders.Henk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 02:01:
Schuifzoom pakkenGeen idee of die die zelfde tekening heeft, maar die schuifzooms heb ik echt al voor 250 euro langs zien komen. laat nog wat geld voor dat adapter-ringetje over ook
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door Nomad op 03-05-2009 13:39 ]
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Kamera-Express en Foto Booms kwamen met een Gorillapod SLR Zoom met daarvoor een Manfrotto 484RC2. Verder nog een remote trigger (Canon RS-60E3) en 2 B+W filteretui's, waarvan ze er eentje nog moeten nasturen, maar dat was een bug in de winkelwagen. Heb alleen de Gorillapod even op de foto gezet, de rest is niet zo interessant.
Aan een kamerlamp met mijn 18-55 IS erop:

Hangt echt stevig, stel je hier een lantaarnpaal of een brugleuning voor, en je zou prachtige foto's kunnen maken zonder een onhandig, zwaar en groot statief uit te moeten schuiven.
Hier aan mijn bureaustoel met de al iets zwaardere Tamron 70-300:

Zelfs met een telezoom is hij heel stevig. (ook al helemaal uitgeschoven geprobeerd, net zo stevig)
Of als normaal statief:

Lekker joh, ik ben 2 meter
Al met al een heel handig hulpje. Natuurlijk geen waardige vervanger voor het normale statief, maar die mag evengoed wel vaker thuisblijven
Ik ben er blij mee!

Klik voor groter en overzicht van mijn meest gebruikte collectie
[ Voor 24% gewijzigd door TranceSetter op 05-05-2009 21:01 ]
Next time toch ook even bij DX kijken om wat goedkoper uit te zijn?Extreme smell schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:50:
Kamera-Express en Foto Booms kwamen met een Gorillapod SLR Zoom met daarvoor een Manfrotto 484RC2. Verder nog een remote trigger (Canon RS-60E3) en 2 B+W filteretui's, waarvan ze er eentje nog moeten nasturen, maar dat was een bug in de winkelwagen. Ik ben er blij mee!
Het welbekende soepbord. Super lens, ga je veel plezier aan hebben.TranceSetter schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:00:
Ow, en die zonnekap natuurlijk.
Verwijderd
Maar deze is fluister stil tijdens het laden en ik vind het de oplaadtijd super snel.
De sluiting werkt ook goed. Flitser op de hotshoe schuiven en het hendeltje naar rechts drukken en hij zit vast. Om hem weer los te maken moet je een knopje indrukken en het hendeltje weer naar links drukken.
Die sluiting is top. En goede batterijen kunnen ook wel uitmaken voor recycle times. Ik gebruik een paar setjes Eneloops voor m'n 580EXIITranceSetter schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:52:
F. Jacobse, Heb je hiervoor de 430EX I gehad? Want die heb ik namelijk en stuur me soms wel aan de langere laadtijd, vooral met een aantal foto\'s achter elkaar maken. En hoe zit dat met die nieuwe sluiting? Ik heb eens een 430EXII bij de MediaMarkt op mijn body gezet, maar daarvan was de sluiting blijkbaar kapot, want ik kon het hendeltje niet verder als de helft verschuiven.
Verwijderd
Ik gebruik 2700 mah GP batterijen en 2850 mah Ansmann batterijen.
Edit: en wat mij ook aan deze flitser heel erg bevalt, in tegenstelling tot de 420 EX, is dat ik middels 1 knop de flitskop horizontaal en verticaal kan bewegen. Met de 420 moest dit via 2 knoppen.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 13:27 ]

Carl Zeiss Jena S 135mm/f3.5 (m42)
Ook nog een SMC Takumar 55mm/f1.8 (m42)
Beiden voor op mijn K20D, moet alleen de M42 naar K-mount adapter nog binnen krijgen.
Je bedoelt de "groothoekadapter" aka "Ingebouwd 14mm groothoek diffusiepaneel"? Kan aan mij liggen, maar het lijkt of dat ding gewoon op je foto te zien is (dat lipje middenboven je flitskop). Als je dat dingetje net niet helemaal uittrekt, blijft het staan als een reflectortje (voor noodgevallen).Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:20:
Trouwens, het enige nadeel van de 430 EX II is dat deze geen bounce-reflector kaartje heeft (of hoe het ook heten mag)
@ Ericr: Nofi, maar je lens lijkt wat krom op deze foto?
[ Voor 5% gewijzigd door Toff op 06-05-2009 23:31 ]
Nee hij bedoeld dit:Toff schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:30:
[...]
Je bedoelt de "groothoekadapter" aka "Ingebouwd 14mm groothoek diffusiepaneel"? Kan aan mij liggen, maar het lijkt of dat ding gewoon op je foto te zien is (dat lipje middenboven je flitskop). Als je dat dingetje net niet helemaal uittrekt, blijft het staan als een reflectortje (voor noodgevallen).
Verwijderd
Die zit wel op mijn sb-25 en ik heb deze flitser regelmatig op mijn 40D gebruikt (manueel uiteraard) en dat vond ik wel prettig werken.
Sexy, wat heb je voor de CZ betaald?Ericr schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:58:
[afbeelding]
Carl Zeiss Jena S 135mm/f3.5 (m42)
Ook nog een SMC Takumar 55mm/f1.8 (m42)
Beiden voor op mijn K20D, moet alleen de M42 naar K-mount adapter nog binnen krijgen.
Ja, dat bedoel ik... of is dat ding minder doorzichtig dan het diffusiepaneeltje? Effect lijkt iig hetzelfde toch?

Op Youtube staat een kleine tutorial waarbij een dude dit kaartje gebruikt (ga naar 2m45s):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_Vr-ffJ6JpA]
[ Voor 14% gewijzigd door DUX op 07-05-2009 03:28 ]
.   < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Heb de Ebayfoto gebruikt, merk het wel als het objectief binnen komt. Ebayverkoper heeft een goede rep, zal denk ik geen kromme objectieven verkopen.Toff schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:30:
[...]
€ 64,- (excl verzending). De MC (multicoated) versie gaat weg voor prijzen tussen de € 40 en € 125 op Ebay, de prijs die ik heb betaald is onder het gemiddelde.
Mede gekocht vanwege deze bokehtest :
http://www.rickdenney.com/bokeh_test.htm
Verwijderd

Is dus een Canon 1000D met 18-55 kit lens + Canon 55-250 en nog een zonnekapje. En nu maar foto's maken
Dit topic is gesloten.
![]()
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.