|>
|>
D40 body met 55-200 VR lens

Lekker goedkoop (247,- na korting), want het is een ouder model, maar voor mij als beginner prima geschikt. Via internet voor omgerekend 11 euro een LowePro Apex 120 tasje gescoord (nieuw). Ik had nog een 1Gb SDcard liggen. Vandaag is daar een nieuwe aankoop bijgekomen, een 55-200 VR lens van Nikon. Mijn beginnersset nu:
- D40 body
- 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom-NIKKOR (kitlens)
- 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-NIKKOR
- 1Gb Kingston SDcard

De kitlens en een mini-USB kabeltje passen in het vakje. Daarnaast zit er nog een brillenpoetsdoekje en de afsluitdop voor de body in de flap verborgen.

De body met 55-200 objectief erop past er uiteraard ook nog bij.

En het geheel zit veilig opgeborgen in de behoorlijk lichte en kleine tas...

Er zijn nog een paar accessoires onderweg die ik deze week besteld heb (voor in totaal 15,75 euro...)
MyMemory 2GB 133X SD Card
Giottos Rocket Air Camera Cleaning Blower
Hama UV Filter UV-390 (O-Haze) - 52mm (past zowel op de kitlens als op de 55-200)
* estorino is erg blij met zijn setje!
https://www.strava.com/athletes/10490675
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21645

Voor mensen die veel met de camera in de hand rondsjouwen, is dit een ideale upgrade, en kost werkelijk geen drol. Als ik m'n camera vastheb, hoef ik niet eens meer te knijpen, hij blijft sowieso wel hangen
Ik ben d'r erg blij mee
Hier staat tekst
Verwijderd
Nuja, just my 2 centjes hé
Overigens mijn nieuwe apparatuur:
Falcon Eyes Trigger RF604 (besteld)
Linkstar Flitsset LF-250A (besteld)
Canon 400 5.6 L
Canon 70-200 2.8 L (non-IS)
Van de laatste twee maak ik morgen wel een picatje
Hier staat tekst
Verwijderd
na het passen van al de tassen voor de lowepro classefield 160 gekozen.
en aangezien mij broertje een vervang lens zocht voor zijn kit lens.was de trip igg niet voor niks .hij heeft zich een 16-80mm F/3.5-4.5 Carl Zeiss DT mee genomen .super lensje
foto's volgen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 11:50 ]
Printjes (incl GoT korting) zijn te bestellen op www.henkscheapassfotoprints.nl voor slechts 7,00 euro per foto!
http://seattletimes.nwsou...2008/04/07/2004333329.jpg
zo'n ding (en nee stelletje b*tf***ers, ik ga hiervan geen eigen pics fixen). vanaf ams naar moscow, plus een ticket van peking naar dusseldorf. cheers
|>
Ding komt me bekend voor
Volgens mij ga een goede keuze, ik ben er ook geheel niet ontevreden over.
Wel even flink met die print profielen zelf aan de slag gaan, papierprofielen van de fabrikant zijn goed, maar het kan beter
Ik zal komende week ook even wat papier voor je meenemen, dat switchen we wat
Op een echte toplocatie
Hoe ga je van Moskou naar Peking?simon schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:38:
okay, 't is niet echt.. fotografisch, maar 't doel wel.
http://seattletimes.nwsou...2008/04/07/2004333329.jpg
zo'n ding (en nee stelletje b*tf***ers, ik ga hiervan geen eigen pics fixen). vanaf ams naar moscow, plus een ticket van peking naar dusseldorf. cheers
En het mooie is nog dat in de kast ernaast (die de helft zo breed is als deze) straks mijn pixma nog staat voor documenten en die ene uber-gloss print die ik af en toe nog zou willen maken
Dye inkt kan 'meer glossy' printen dan Pigment inkt, hoewel ik me nog echt afvraag of ik die pixma uberhaupt nog wil gebruiken voor iets anders dan text
Simon pakt de trein, en van mij móet ie in mongolie gewoon een auto huren, maar of het eigenwijze kreng luistert weet ik nietHoe ga je van Moskou naar Peking?
Voor degene (zoals ik) die het zo snel niet herkennen, wat voor printer is dit?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
|>
Met het oog op de toekomst en mogenlijke uitbreidingen van gear en het makkelijk meenemen van strobist spulletjes heb ik een nieuwe tas gekocht.
Ik heb erg getwijfeld tussen een Lowepro roller tas maar uiteindelijk voor een iets luxer exemplaar gegaan.
Hier past m'n gear+strobist pulletjes+draagslaaf met gemak in
knip
[ Voor 26% gewijzigd door Nomad op 06-04-2009 09:55 . Reden: sorry, dit is geen foto apparatuur ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Epson pro3800 printer..Ethirty schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:58:
[...]
Voor degene (zoals ik) die het zo snel niet herkennen, wat voor printer is dit?
Er staat er hier ook 1 naast mij
Ow, die is maar net zo duur als al mijn fotogear bij elkaar.. mssn ook maar eens geld voor opzij gaan zettenNomad schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:57:
[...]
Epson pro3800 printer..
Er staat er hier ook 1 naast mij(nee, geen toeval
, samen naar printers gekeken)
Mooi printertje, maar verantwoorden de resultaten de prijs??
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Tja dan kun je gaan mutsen om de prijs maar als je serieus zoals zij bezig zijn met fotografie (vakschool ed.) dan word de prijs al snel ninder belangrijk dan voor ons gewone stervelingen
Verantwoorden is iets heel persoonlijks. Door het traject van begin tot eind in de hand te hebben kan je gewoon meer invloed uit oefenen op het uiteindelijke resultaat.RobbieB schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:05:
[...]
Ow, die is maar net zo duur als al mijn fotogear bij elkaar.. mssn ook maar eens geld voor opzij gaan zetten..
Mooi printertje, maar verantwoorden de resultaten de prijs??
Profotonet is de benchmark ongeveer onder de printservices, voor mij althans. Ze hebben altijd enorm goed werk gelevert met juiste kleuren e.d.
Ik print nu minstens zo goed als profotonet en in sommige afdrukken zie ik dat ik het beter kan dan profotonet.
Wat vooral opvalt is dat het zwart uit mijn printer dieper zwart is dan wat profotonet heeft. En ook in de highlights pakt mijn printer meer, kortom, een iets groter dynamisch bereik heb ik zeker.
vakschool?sapphire schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:12:
Ik denk dat Henk en Nomad het gewoon nodig hadden.
Tja dan kun je gaan mutsen om de prijs maar als je serieus zoals zij bezig zijn met fotografie (vakschool ed.) dan word de prijs al snel ninder belangrijk dan voor ons gewone stervelingen
fotoacademie hoor, en dat is niet hetzelfde (
Wist niet dat jij tegenwoordig ook bij de foac zitNomad schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:30:
[...]
vakschool?![]()
fotoacademie hoor, en dat is niet hetzelfde (
t.o.v. een Epson R2880 wordt de 3800 na ca. 1500 afdrukken op vol A4 rendabel. Ja, dat zijn er heel wat, maar als je bedenkt dat ik zo'n 20 prints per week doe op het moment en dat er nog wel meer worden ook, valt dat ineens best wel meeWijnands schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:57:
Puur op prijs moet je dat soort printers niet willen, voordat je het er dan uit hebt ben je nogal wat printjes verder.
Ik heb ook nog gekeken naar de Canon IPF5100, maar uiteindelijk is het deze geworden door de betere support voor kleurprofielen (canon doet nogal maf af en toe), de betere support (de ipf5000 heeft soms best wat warranty issues en ik weet ook zelf uit professionele ervaring dat canon's professionele printers soms best stugge support kunnen hebben), maar ook gewoon de handzaamheid. Die 3800 paste prachtig in mijn kledingkast, en de ipf5100 is echt _huge_.
Ook dat, en ik moet zeggen, I likeDat soort fotoprinters schaf je aan vanwege de controle op het proces.
Maar op de lange termijn gaat dit ook gewoon geld schelen. Best knap voor een printer van ~1300 meuro, maar het is zo
En ja, ik ga hier ws. morgen even een topicje over maken in FGW
Is dat met het daadwerkelijke inktverbruik of met de optimistische cijfers van de fabrikant?Henk schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:07:
[...]
t.o.v. een Epson R2880 wordt de 3800 na ca. 1500 afdrukken op vol A4 rendabel.
Daadwerkelijk inktverbruik, gebaseerd op verbruik van diverse fabrikanten samen met gebruikerservaringen van onder andere luminous landscapes. Het is opzich vrij simpel, om een foto te printen heb je gemiddeld per A4 gewoon een aantal ml nodig om goed te dekkenbouwfraude schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:13:
[...]
Is dat met het daadwerkelijke inktverbruik of met de optimistische cijfers van de fabrikant?
Maar mocht het verbruik hoger uitvallen omdat mijn cijfers te optimistisch zijn, dan worden de aantallen alleen maar kleiner omdat de inkt van machines als de 3800 of zéker de ipf5100 alleen maar goedkoper is per ml.
[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 06-04-2009 23:20 ]
Ik ben al een tijdje aan eht kijken naar een Spyder maar die werkt zga. neit onder Vista
Spyder2pro voor mijn panels @ winXP (vista started fucking my profiles, en toen had ik het helemaal gehad met dat OS) en voor de prints straks een MacBeth Blahblah printdinges van mijn opleiding (niet dat het echt nodig is, die 3800 samen met de profielen van de fabrikant zijn echt voor 98% accuraat ofzo). De Kamera-Express kan btw ook profielen voor je bakken, gebruiken ook macbeth spul daarvoorsapphire schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:22:
Wat ik me dan afvraag emt je gecalibreerde proces is hoe welke tool je gebruikt?
Ik ben al een tijdje aan eht kijken naar een Spyder maar die werkt zga. neit onder Vista
Edit: Fotoprinters - Hoe kies ik zo'n ding?
daar maar verder gaan
[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 07-04-2009 11:25 ]
Verwijderd
Dat is zeker een flinke jongen!NickH schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:36:
Vandaag een Sigma 2.0 TC EX APO aangeschaft:
Dat wordt leuk spotten bij EHAM als het weer lekker weer wordt
Gaat de kwaliteit niet heel erg hard achteruit, met die 2.0 TC?
Hieronder een bloem in de tuin van de buren op 400mm

Scherpte is best oké nog. Bokeh wordt iets onrustig en ISO ruis is wel goed aanwezig. Ben benieuwd naar vol licht, iso 200 en vliegtuigjes die opstijgen/landen
I see red pixels.

Een junior dslr'ert!
Canon 1000D, alles nog stock. Eerst eens die camera goed verkennen, alles opties goed leren kennen en dan is verder gaan kijken naar lensen enzo.
Nu al leuk speelgoed
IK ben echt heel benieuwd naar je bevindingen. Ik zit ook te overwegen om zo'n extender aan te schaffen.NickH schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:36:
Vandaag een Sigma 2.0 TC EX APO aangeschaft:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een beest samen met de 70-200/2.8. Eerste indruk van 400mm: wat een bereik!
* NickH zwaait:
[afbeelding]
(gevonden!)
Dat wordt leuk spotten bij EHAM als het weer lekker weer wordt
Heb je exif linkje van deze foto?NickH schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:27:
Daar was ik ook bang voor, maar ik vind het nog wel meevallen. Het zal natuurlijk zo mooi zijn als een (4x zo dure?) 400mm lens, maar voor binnen mijn budget is het een prachtige oplossing.
Hieronder een bloem in de tuin van de buren op 400mm
[afbeelding]
Scherpte is best oké nog. Bokeh wordt iets onrustig en ISO ruis is wel goed aanwezig. Ben benieuwd naar vol licht, iso 200 en vliegtuigjes die opstijgen/landen
Verwijderd
Camera Make: NIKON CORPORATION
Camera Model: NIKON D90
Image Date: 2008:04:06 15:15:50
Flash Used: No
Focal Length: 400.0mm (35mm equivalent: 600mm)
Exposure Time: 0.0020 s (1/500)
Aperture: f/5.6
ISO equiv: 1600
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Comment: (c) NickHoedemakers.nl
Staat gewoon in de file, in de link
Een 2.0x TC geeft twee stops lichtverlies (z'n f/2.8 objectief wordt een f/5.6 objectief). Zo verlies je overigens met een 1.4x TC één stop.wwwhizz schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:49:
Die ruis is wel verschrikkelijk, hoeveel stops minder licht heb je ongeveer dan? Als je in vol daglicht foto's van vliegtuigen gaat maken dan maakt het waarschijnlijk niet zo heel veel uit, maar ik vind dit toch wel jammer
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik heb geen enkel probleem met een Spyder(3pro) onder Vista.sapphire schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:22:
Wat ik me dan afvraag emt je gecalibreerde proces is hoe welke tool je gebruikt?
|>
ISO naar 1600 gepushed om te zorgen dat shutterspeed > focal length, zodat ik een scherpe foto zou krijgen. Als we gaan vliegtuigspotten is er (hopelijk) genoeg licht om gewoon op iso 200 te schieten.wwwhizz schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:49:
Die ruis is wel verschrikkelijk, hoeveel stops minder licht heb je ongeveer dan? Als je in vol daglicht foto's van vliegtuigen gaat maken dan maakt het waarschijnlijk niet zo heel veel uit, maar ik vind dit toch wel jammer
Van het weekend maar eens kijken hoe het weer is, als het een beetje goed is, op pad richting Schiphol
Ik vind het anders behoorlijk meevallen (ook op 100%).
Print volgens mij nog prima.

Gekocht ter vervanging van mijn LowePro Cirrus 140.
ik moet zeggen dat het formaat me een beetje tegen viel en dan vooral de hoogte. ik kreeg mijn gear er wel in, maar enige uitbreiding hoef ik dan niet aan te denken. hij is iets groter dan de Cirrus 140 en daardoor kan ik nu wel zowel de 70-300 als de flitser meenemen, dit ging eerder echt niet. heb hem ook geprobeerd met de Tamron 17-50 en dat ging verder ook prima met lenshood reserved erop en dan lens naar beneden erin. de flitser past er net rechtop in. vooral deze spelling die mij verbaaste. met een omni erop hoef ik niet te proberen hem dicht te doen.
al met al ben ik er toch erg blij mee, want ik zorg gewoon een leuke tas waar mijn huidige gear in kon en die tegelijk niet schreeuwt "he, ik ben een foto tas!"
de genoemde Tamron 17-50 2.8 is terug naar KE vanwege focus problemen. daar hoop ik komende dagen dus nog een melding van te kunnen maken
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Heej, ik heb 'm ook en in die kleur, maar ik denk dan dat ik de 7500 model heb, aangezien ik moeiteloos m'n 430EX met omnibounce rechtop erin heb zitten. Volgens de specs op de crumplersite is deze binnen 2cm dieper.Spikey schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:27:
Crumpler Muffin Top 5500 Espresso / Sand
[afbeelding]
Gekocht ter vervanging van mijn LowePro Cirrus 140.
ik moet zeggen dat het formaat me een beetje tegen viel en dan vooral de hoogte. ik kreeg mijn gear er wel in, maar enige uitbreiding hoef ik dan niet aan te denken. hij is iets groter dan de Cirrus 140 en daardoor kan ik nu wel zowel de 70-300 als de flitser meenemen, dit ging eerder echt niet. heb hem ook geprobeerd met de Tamron 17-50 en dat ging verder ook prima met lenshood reserved erop en dan lens naar beneden erin. de flitser past er net rechtop in. vooral deze spelling die mij verbaaste. met een omni erop hoef ik niet te proberen hem dicht te doen.
al met al ben ik er toch erg blij mee, want ik zorg gewoon een leuke tas waar mijn huidige gear in kon en die tegelijk niet schreeuwt "he, ik ben een foto tas!"
de genoemde Tamron 17-50 2.8 is terug naar KE vanwege focus problemen. daar hoop ik komende dagen dus nog een melding van te kunnen maken
Tip: onder de padding om de schouderband heb ik bij de plaatselijke schoenmaker/sleuteldienst een stuk leer met de ruwe onderkant naar buiten erop laten zetten. Zo heeft ie beter grip op allebei de schouders en je ziet er niets van.
en die tip zal ik eens naar kijken. al draag ik dit sorrt tassen meestal gekruist, dus over de andere schouder dan de kant waar de tas hangt. wat extra grip is echter nooit weg natuurlijk. ik hou het in gedachten!
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Dankzij FotoSG (welke weer dankbaar naar GerardHenninger mag zijn
Pakketje:

Uitgepakt:

Oeps..gelukkig alleen de doos

De inhoud:

Aan inspectie onderworpen door het model:

Het licht team:

Flits:

* Gutteguttegut is een tevreden man
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Als ik jou was zou ik wel gebruik maken van een hotshoe adapter, aangezien de phottix zo kan afbreken door het gewicht van de flitser.
Verwijderd
IS zeker fijn
Als in Canon zonnekap? Of voldoen die 5 dollar dingen van hvstar ook? Die komt namelijk binnenkort deze kant op samen met een filter, maar heb eigenlijk geen idee of dat wat is. Vond €40 voor een stuk plastic aan de dure kant zegmaar.Wel even de zonnekap bijhalen, dat verdient ie echt wel!
Is een officiële Canon méér dan alleen een plastic zonnekap?
De canon versie heeft ook een binnenkant van vilt die reflecties tegengaat.raevo schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:42:
[...]
IS zeker fijn![]()
[...]
Als in Canon zonnekap? Of voldoen die 5 dollar dingen van hvstar ook? Die komt namelijk binnenkort deze kant op samen met een filter, maar heb eigenlijk geen idee of dat wat is. Vond €40 voor een stuk plastic aan de dure kant zegmaar.
Laten we zo zeggen, iets is beter dan niets, maar een zonnekap die superglimmend is en daardoor het licht alsnog naar binnen reflecteerd is ook niet super. Die van Canon zelf zijn vaak wel met een zacht materiaal bekleed.raevo schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:42:
[...]
IS zeker fijn![]()
[...]
Als in Canon zonnekap? Of voldoen die 5 dollar dingen van hvstar ook? Die komt namelijk binnenkort deze kant op samen met een filter, maar heb eigenlijk geen idee of dat wat is. Vond €40 voor een stuk plastic aan de dure kant zegmaar.
Meestal zijn de imitaties ook wel prima. JJC maakt ze bijvoorbeeld, die kun je bij CameraTools krijgen, maar konijn heeft ze ook wel dacht ik.
http://www.cameratools.nl...65B%20Zonnekap%20JJC.html?
Maarja, ook nog 30 euro, dus dan vraag ik me af of je niet beter een originele kunt nemen, kost een tientje meer.
[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 09-04-2009 21:59 ]
Mooi man! Leuke set om mee te spelen, die van mij is zowat hetzelfde
Hoe bijven die pluutjes hangen bij de inspectie foto? Snap dr nix van. Haha
Succes en ben benieuwd naar je resultaten
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
Er zitten reepjes stof aan om als de plu dichtgevouwen is deze bij elkaar te houden (net als elke andere paraplu).pieter_ale schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:30:Gutteguttegut--
Mooi man! Leuke set om mee te spelen, die van mij is zowat hetzelfde
Hoe bijven die pluutjes hangen bij de inspectie foto? Snap dr nix van. Haha
Succes en ben benieuwd naar je resultaten
Deze worden verbonden met klitteband, als je deze stukjes klitteband direct aan elkaar vast maakt creeer je een lusje en daar heb ik ze toen tijdelijk even voor de foto aan opgehangen omdat mn DX hotshoe/plu houders nog niet binnen waren
Ik heb gister trouwens toch maar losse hot shoe adapters besteld om de Phottix triggers te ontzien.

And sweet it is.
This space intentionally left blank.
De overstap naar een D700 met bijbehorend FX glas is me (m'n vriendin that is
Hier staat tekst
eerste had duidelijk een focus probleem, maar deze lijkt voor als nog ragscherp te zijn

Pentax 645 met grip.
Set auto extension tube-A645 3 stuks.
2x insert 220 spoel.
1x insert 120 spoel
SMC Pentax F2.8 75mm.
SMC Pentax f3.5 150mm.
SMC Pentax F2.8 45mm
Alles in een oersterke Pelican koffer.
Frappant detail, hij is van een van de oprichters van Konijnenberg geweest
Ik schiet zelf liever 6x7, maar voor 645 zijn er lichtsterkere lensjes
Verwijderd
[knip]Xyzer schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:43:
Gisteravond nog even mezelf verwend met een SB-900, mijn volgende stap (+/- 6maanden) is de D90.
[afbeelding]
Klikbaar voor grotere versie.
[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 15-04-2009 12:49 . Reden: zo'n opmerking lijkt me niet zo nodig, dus doe maar niet :) ]

Manfrotto 028B
gehad van een vriend
was dus ffies monteren, iets als ikea voor gevorderden..
toch ffies een mooie statief met een nieuw waarde van 229,- euro
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Sigma 70-200mm f/2,8 EX APO HSM
Ik zag deze als ocassion bij Broer Konijn staan en ik had al eerder het gevoel dat bij een andere Sigma hij waar ik bij stond aan mijn neus voorbij ging dus dit keer moest en zou ik hem krijgen
En oh, Lowepro Fastpack 250 tasje erbij. Volgend weekend meivakantie, vliegreisje naar mijn pa/ma in Zweden. En tja, die 70-200 op een D90 in een Nova 2 AW tas opbergen gaat niet lukken enzo
Heb je een goed exemplaar te pakken? Als je geen focus-problemen hebt is het ding fantastisch.
De praktijk moet uitwijzen of ik een goed exemplaar heb of niet. Zo niet, dan ga ik terug naar Foto Konijnenberg en laat hem opsturen naar Sigma voor calibratie. Heb wel het 1 en ander gelezen over focus charts, maar ligt het aan mij of valt dat gewoon niet te doen met auto focus met zo'n tele lens als de Sigma 70-200? Hij heeft toch een minimale afstand van xx meter toch, dus dat i.c.m. middelste focuspunt richten op een wit papier en dan scherp stellen vraagt om lastigheden.qadn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:30:
Mooi lensje hoor
Heb je een goed exemplaar te pakken? Als je geen focus-problemen hebt is het ding fantastisch.
Heb ook weleens iets gehoord over de brick wall test, aka foto maken van een bakstenen muurtje en dan die foto bekijken. Wat me wel enorm verbaasde is het gewicht: ik vind hem aangenaam fijn in de hand liggen. Had ik van te voren echt niet verwacht. Voor mijn gevoel is mijn D90 met Sigma 70-200 even zwaar als toen ik rondzeulde met een D40 en Nikkor 70-300 VR
Kost zoiets nou nog tegenwoordig?Erasmo schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:51:
Net opgehaald,
[afbeelding]
Pentax 645 met grip.
Set auto extension tube-A645 3 stuks.
2x insert 220 spoel.
1x insert 120 spoel
SMC Pentax F2.8 75mm.
SMC Pentax f3.5 150mm.
SMC Pentax F2.8 45mm
Alles in een oersterke Pelican koffer.
Frappant detail, hij is van een van de oprichters van Konijnenberg geweest
1,8 meter zal de minimale scherpstelafstand zijn, ik heb ooit hetzelfde model gehad (de laatste versie voor de macro-versies).Joosie200 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:49:
[...]
De praktijk moet uitwijzen of ik een goed exemplaar heb of niet. Zo niet, dan ga ik terug naar Foto Konijnenberg en laat hem opsturen naar Sigma voor calibratie. Heb wel het 1 en ander gelezen over focus charts, maar ligt het aan mij of valt dat gewoon niet te doen met auto focus met zo'n tele lens als de Sigma 70-200? Hij heeft toch een minimale afstand van xx meter toch, dus dat i.c.m. middelste focuspunt richten op een wit papier en dan scherp stellen vraagt om lastigheden.
This footer is intentionally left blank
[ Voor 96% gewijzigd door Nomad op 16-04-2009 14:41 . Reden: Helaas, zulk klein spul hebben we liever niet in dit topic. Dit is echt voor lenzen e.d. ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
70-200 en focustestchart gaat prima hoor, je moet 'm alleen op een statief zetten. Middelste focuspunt vastzetten en je bent er zo. Zelf ook gedaan toen ik dat ding aanschaftte.Joosie200 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:49:
[...]
De praktijk moet uitwijzen of ik een goed exemplaar heb of niet. Zo niet, dan ga ik terug naar Foto Konijnenberg en laat hem opsturen naar Sigma voor calibratie. Heb wel het 1 en ander gelezen over focus charts, maar ligt het aan mij of valt dat gewoon niet te doen met auto focus met zo'n tele lens als de Sigma 70-200? Hij heeft toch een minimale afstand van xx meter toch, dus dat i.c.m. middelste focuspunt richten op een wit papier en dan scherp stellen vraagt om lastigheden.
[...]
Verwijderd
via :
http://cgi.ebay.nl/Nikon-...trksid=p4634.c0.m14.l1262
Mag ik misschien vragen wat je voor deze sigma betaald hebt tweedehands. Ben zelf namelijk ook op zoek naar een redelijk goedkoop (ik weet het fotografie is duurJoosie200 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:15:
[afbeelding]
Ik zag deze als ocassion bij Broer Konijn staan en ik had al eerder het gevoel dat bij een andere Sigma hij waar ik bij stond aan mijn neus voorbij ging dus dit keer moest en zou ik hem krijgenIk had me eerst gericht op de EX APO HSM MACRO II, de nieuwste dus. Maarja, deze is 2x goedkoper èn 6 maanden garantie er nog op. Dus zo maar doen dan
En oh, Lowepro Fastpack 250 tasje erbij. Volgend weekend meivakantie, vliegreisje naar mijn pa/ma in Zweden. En tja, die 70-200 op een D90 in een Nova 2 AW tas opbergen gaat niet lukken enzoDus zodoende, daarnaast heb ik zo ruimte voor nog een objectief plus kan ik spul bovenin kwijt.
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
Kwaliteit is niet bijzonder maar voor mijn low budget strobist set voldoet het prima.
[knip]
Joosie200 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:15:
[afbeelding]
Ik zag deze als ocassion bij Broer Konijn staan....
http://www.fotokonijnenberg.nl/mat2005 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:02:
[...]Mag ik misschien vragen wat je voor deze sigma betaald hebt tweedehands. Ben zelf namelijk ook op zoek naar een redelijk goedkoop (ik weet het fotografie is duur) 70-200 lensje. Ben er nog niet uit of het een 2e hands canon 70-200 f4 wordt of een 2e hands sigma wordt.
[ Voor 54% gewijzigd door Nomad op 22-04-2009 13:32 . Reden: kleine dingen willen we hier nog steeds niet gepost hebben, daar is dit topic niet voor bedoeld. ]
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Oh, en trouwens.. een kleinigheidje dat het foto gebeuren tot een nog fijner niveau brengt.
Een handstrap.
En eigenlijk ben ik geen voorstander ervan om foto´s van mezelf op het internet te plempen, maar vooruit dan maar. (sta er toch maar gedeeltelijk op)
[knip]
[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 22-04-2009 13:33 . Reden: Hij doet het ook, dus ik mag het ook redeneringen werkt helaas niet . ]
Verwijderd
Of zijn het enkel de kits die moeilijk leverbaar zijn?
Beetje laat dat ik nu nog reageer, maar ik zag je bericht nu pasmat2005 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:02:
[...]
Mag ik misschien vragen wat je voor deze sigma betaald hebt tweedehands. Ben zelf namelijk ook op zoek naar een redelijk goedkoop (ik weet het fotografie is duur) 70-200 lensje. Ben er nog niet uit of het een 2e hands canon 70-200 f4 wordt of een 2e hands sigma wordt.
Denk het niet. Ik kreeg mijn 5DII body in een kit-doos (ze hadden de lens er dus uitgehaald).Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:46:
5d mkII is in sommige winkels blijkbaar nog altijd moeilijk verkrijgbaar.
Of zijn het enkel de kits die moeilijk leverbaar zijn?

Uiteindelijk duurder verwacht (ik krijg nog een geel papiertje
[ Voor 24% gewijzigd door ThunderNet op 23-04-2009 19:30 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
je plaatje doet het niet.ThunderNet schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:52:
Studio achtergrond-systeem + rol gehaald
[afbeelding]
Uiteindelijk duurder verwacht (ik krijg nog een geel papiertje).
achtergrond is wel heel fijn, nu nog die airco in de woonkamer
Hier wel... Ook al vóór de edit trouwens.Nomad schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:28:
[...]
je plaatje doet het niet.
achtergrond is wel heel fijn, nu nog die airco in de woonkamer
[ Voor 6% gewijzigd door NickH op 23-04-2009 19:34 ]
Zag al op Twitter dat 't zo groot was, maar damn!ThunderNet schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:52:
Studio achtergrond-systeem + rol gehaald
[afbeelding]
Uiteindelijk duurder verwacht (ik krijg nog een geel papiertje).
Wel gaaf dat je nu een achtergrond hebt
Ik weet niet hoe groot die kamer is, maar de Bavaria-kratjes zijn een goede referentieNomad schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:02:
Jooo, dat is echt groot, ik weet namelijk hoe groot die kamer is (behoorlijk groot!) en dan nog zo krap dat het erin staat.....
Wel gaaf dat je nu een achtergrond hebt
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
I like!
Was een kit aandbieding, en wou al heel graag overstappen van de D40 naar D90 (body).. maar nu maar met Kitlens gekocht zodat ik de D40 nog op marktplaats kan zetten..
en wat een mooi apparaat is de D90 toch.. voelt lekker degelijk aan tegenover de D40!
Dit gaat een mooi weekend worden om te testen!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Nikon D90 + 18-105 VR
Nikkor AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Zoom
en morgen komt mn sb-600 binnen
wel een stuk fijner als mn D60 (qua grootte ed)
[ Voor 6% gewijzigd door Wognummer op 24-04-2009 08:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.