Eindelijk de oude analoge cam van mn pa gevonden. Ik was wel geintresseerd of ik de lenzen misschien zou kunnen gebruiken en daar gaat mn vraag ook over.
eerst maar een plaatje.
Bevat dus een Chinon CE-4, ik ben echt totaal niet ingelezen in de analoge camera's maar volgens mij was het geen heel bekend merk(?) De camera doet het trouwens nog perfect en zelfs het kleine batterijtje deed het na ruim 10 jaar nog steeds. Mis alleen een rolletje... maar dat zal nog wel komen, want wil wel eens met analoog spelen.
Maar even ontopic voor mn vraag.
Lenzen:
- Soligor 35-70 f/2.8 (kan verder geen info van het objectief lezen over types ofso)
- Pentax-A SMC 70-210 f/4 met ingebouwde zonnekap (yeeah ik voel me modern
waarom hebben huidige lenzen dat niet?)
De Soligor loopt van 35-50 wat stroever, maar het gaat nog. En ik denk dat de term 'zoomcreep' is uitgevonden voor de pentax

Maar erg fijn moet ik zeggen.
Deze oude lenzen werken, zoals de meesten wel weten, heel anders dan de meeste huidige zooms en dat vind ik ook wel grappig om eens mee te spelen.
Ohja enneeeeeh deze oudjes zijn wel 20.000 keer beter gebouwd dan mn kitlensje die nu aan t verstoffen is ergens achter in de kast

(ookal is de ene wat stroef en de ander wat soepel) Door de betere bouw is het MF'en ook veel beter te doen.
Ik wil dus graag deze lenzen gebruiken op mn 1000D, enerzijds voor de lol en anderzijds omdat ik wel eens 210mm op f/4 wil zien en 70mm op 2.8. Scheelt niet veel met de lenzen set die ik nu heb want op 200mm zit ik volgens mij op 4.5 of net al op 5.6 en op 50mm kan ik ook op 2.8 schieten.
Maar de vraag luidt dus:
Bestaan er omzetringen voor deze oude Chinon-mount naar canon?
Of is er een andere mogelijkheid om de lenzen op mn canon te mounten?
[
Voor 3% gewijzigd door
Scirocco op 02-02-2010 22:14
]