DC-Vault Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

* emphasis heeft de VM met DSL geprobeerd, maar bij mij gebruikt ie toch ongeveer dezelfde hoeveelheid ram. Voor die 5MB verschil per client ga ik in elk geval niet alle 40 VM's opnieuw installen :P

Daarnaast gebruikt de linux VM zo'n 8% processor waar de windows VM volgens mij de 1% niet eens haalt (als client als service draait of in de systray staat). Dus de linux VM kost best wat performance voor andere DC projecten

Ofwel de linux gaat iets efficiënter met je ram om, maar dat gaat dan weer aardig ten koste van je cpu kracht.

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

#78 @ Milkyway --> da's 9 plaatsen omhoog in vier dagen :P
Draai nu op Milkyway 50% van capaciteit; als WCG units weggewerkt zijn
komt er dus nog wat bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:44
Haha, op milkyway en poem schieten we omhoog :9 _/-\o_

Heb net een paar verdwaalde procenten BOINC op yoyo gezet. Ik weet dat ik hiermee DPC niet echt help (yoyo is een concurent op een paar non-BOINC projecten waar yoyo een wrapper voor is), maar we verliezen daar tientallen punten per week in de vault. Ik heb overigens OGR en MUON (DPAD) uitgezet daar.

[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 01-10-2008 19:05 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmm.. blijkt dat ik al een tijd geleden (2005.. what else is new) Majestic heb gedraaid, opzicht wel grappig.
Vraag me wel af hoe ik dat programma zo snel mogelijk instel.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

X-G schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:08:
Hmm.. blijkt dat ik al een tijd geleden (2005.. what else is new) Majestic heb gedraaid, opzicht wel grappig.
Vraag me wel af hoe ik dat programma zo snel mogelijk instel.
In het vorige DC-Vault topic zijn een aantal links gepost met tips. Instellingen alleen zijn echter niet alles, een goede nic(-driver) - vooral Intels doen 't "lekker" in mijn ervaring - en een goede (wifi-) router zijn ook belangrijk, het progsel kan net zoals b.v. p2p-verkeer je hele verbinding volspammen met simultane verbindingen ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
DigiK-oz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:03:
Haha, op milkyway en poem schieten we omhoog :9 _/-\o_

Heb net een paar verdwaalde procenten BOINC op yoyo gezet. Ik weet dat ik hiermee DPC niet echt help (yoyo is een concurent op een paar non-BOINC projecten waar yoyo een wrapper voor is), maar we verliezen daar tientallen punten per week in de vault. Ik heb overigens OGR en MUON (DPAD) uitgezet daar.
Heb nu Poem en Milky-way attached in Boinc. Bij Milky-way heb ik net 1500 boinc-puntjes ingeleverd, maar die zijn nog niet zichtbaar in de Free-dc-stats. Wel bij Milkyway zelf.

Bij Yoyo kun je trouwens gerust ook op OGR en DPAD crunchen. OGR is afgelopen over anderhalve maand en de resterende punten die je kan halen is niet genoeg om ons daar in te halen. Het zou voor de vault zelfs het beste zijn als die 10P daily voor Yoyo ging crunchen de komende maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Hmm.. lol, d'r staat ook werkelijk leader achter m'n naam bij het DPC team xD

Opzicht is dat Majestic-12 wel groot is te maken binnen DPC lijkt me. Genoeg mensen hier die hun PC 24/7 draaien en het 's nachts best wat bandbreedte kunnen opgeven. We staan niet slecht binnen het teamroster en dus is een top 3 plaats zeker mogelijk...

Zal d'r alleen wat moeite in moeten worden gestoken om er een eigen topic van te maken en wat uitleg te beschrijven lijkt me :)

[ Voor 71% gewijzigd door X-G op 02-10-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En we hebben de 8e plek weer terug. Goed werk allemaal! _/-\o_

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10

Bio1ogics

Logisch toch?

Ik snap niet waarom yoyo als project staat bij de vault. Ook de andere teams snappen toch dat ze hun eigen team dwarszitten als ze crunchen voor yoyo?
Of ben ik nou gek [/rhetorisch]

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 18:47
X-G schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:33:
Hmm.. lol, d'r staat ook werkelijk leader achter m'n naam bij het DPC team xD

Opzicht is dat Majestic-12 wel groot is te maken binnen DPC lijkt me. Genoeg mensen hier die hun PC 24/7 draaien en het 's nachts best wat bandbreedte kunnen opgeven. We staan niet slecht binnen het teamroster en dus is een top 3 plaats zeker mogelijk...

Zal d'r alleen wat moeite in moeten worden gestoken om er een eigen topic van te maken en wat uitleg te beschrijven lijkt me :)
binnen DPC mag dit niet aangezien er niet met 100% zekerheid gezegd kan worden of het aan alle eisen van een DPC-project voldoet. ( zoals non-profit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Balachmar schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:13:
[...]
@NiCKYsTyLe
Een makefile executable maken 8)7
weird... Maar ik zal het nog wel eens proberen.
Moet je voor dimes nog ergens aanmelden, of zo?
Heb jij het nogmaals geprobeerd?
Gisteravond even bezig geweest maar ik geef het op, bah! Java versie 6, 5 en 4 nog geprobeerd maar de grafische schil krijg ik niet te zien.
En het enige dat de Makefile doet is ./configure.sh runnen en dan agent.sh runnen, wat ik zo zie.

Zal ook wel een deel mij zeer beperkte kennis in linux zijn maar ik vind het een draak van een client.

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Laatst online: 07-06 21:39

Balachmar

The truth is out there

woolysheep schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:43:
[...]

Heb jij het nogmaals geprobeerd?
Gisteravond even bezig geweest maar ik geef het op, bah! Java versie 6, 5 en 4 nog geprobeerd maar de grafische schil krijg ik niet te zien.
En het enige dat de Makefile doet is ./configure.sh runnen en dan agent.sh runnen, wat ik zo zie.

Zal ook wel een deel mij zeer beperkte kennis in linux zijn maar ik vind het een draak van een client.
Nou ik heb hem deels aan de praat.
Hij lijkt de client op te starten, maar het registreren gaat niet goed.
Om dit voor elkaar te krijgen heb ik even agent.sh aangepast om ook java 1.6 goed te keuren, want ik wil eigenlijk niet verschillende java versies op mijn computer hebben. Maar dit zou misschien voor het probleem kunnen zorgen.

Blijf jij het probleem krijgen dat hij java niet kan vinden?
Want dan zou je misschien gebruik moeten maken van export om de java_home bekend te maken.
export JAVA_HOME=/usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.07/jre
of waar bij jou de jre staat.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

nou ja hij start de client wel (denk ik) want ik zie snel een soort pop-up en als ik het nogmaals run krijg ik de melding client is running..
Maar verder kan ik dus niet de grafische schil terugvinden en ook zie ik geen process draaien wat van dimes afkomt? Weet ook niet welke procesnaam ik moet zoeken.

en dus weet ik niet wat de "client" aan het doen is... en dat zou ik toch graag wel willen zien danwel in een console/gui

heb je een voorbeeld van je aangepaste agent.sh (voor die java 1.6 want meerdere java hebben ook niet mijn voorkeur) dan geef ik het vanavond weer een schot. Het moet toch te doen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door woolysheep op 02-10-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@Wooly:
Ik heb gewoon de laatste regel hier veranderd:
code:
1
2
3
# verify java version (1.4* or 1.5*)
echo -n "Checking Java version......"
ret=`${JAVA} -version 2>&1 | grep --regexp="1\.[4|5|6]"`

Die 6 is er extra bij, heb het niet eens netjes in het commentaar aangepast :)

mmm udp en icmp lijken bij mij geblocked... iemand een idee hoe je dat kan oplossen?

[ Voor 29% gewijzigd door Balachmar op 02-10-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Cow_tipping schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:30:
En we hebben de 8e plek weer terug. Goed werk allemaal! _/-\o_
Ook in de startpost staan we nu 8e :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

woolysheep schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:07:
nou ja hij start de client wel (denk ik) want ik zie snel een soort pop-up en als ik het nogmaals run krijg ik de melding client is running..
Maar verder kan ik dus niet de grafische schil terugvinden en ook zie ik geen process draaien wat van dimes afkomt? Weet ook niet welke procesnaam ik moet zoeken.

en dus weet ik niet wat de "client" aan het doen is... en dat zou ik toch graag wel willen zien danwel in een console/gui

heb je een voorbeeld van je aangepaste agent.sh (voor die java 1.6 want meerdere java hebben ook niet mijn voorkeur) dan heef ik het vanavond weer een schot. Het moet toch te doen zijn.
ik ben even de naam kwijt die het proces heeft. Misschien kan iemand anders die even posten?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Megaflix schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:59:
Zijn er mensen die misschien een of twee cores op The Lattice Project kunnen zetten? We staan daar 45e, maar er zijn maar 5 teams met output. We hebben 70k aan punten en met maar 10k er bij staan we gewoon even 38e. Dat is echt peanuts op Boinc. Met 30k er bij staan we op de 34e plaats. Even dik 10 plaatsen stijgen in een paar dagen als het kan? We hebben nu 9000 punten in de Vault op Lattice, iemand die kan uitrekenen hoeveel we krijgen bij 11 plaatsen stijging?
Lattice ligt stil atm. Ik heb nu dus 3 a 4 dagen Lattice geattached, maar nog geen werk gekregen... De status is ook steeds als ik kijk 'The project currently has no work available!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Cow_tipping schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:44:
[...]

ik ben even de naam kwijt die het proces heeft. Misschien kan iemand anders die even posten?
Bij mij (Linux) zie je hem dan als een java proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

@Balachmar
Maar bij jou start DIMES ook met gui op?

Ah oke, dan gaan we vanavond weer aan de slag, want dat wil ik ook voor elkaar krijgen! 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door woolysheep op 02-10-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

woolysheep schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:12:
@Balachmar
Maar bij jou start DIMES ook met gui op?
ja, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Noordvogel schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:06:
[...]

Lattice ligt stil atm. Ik heb nu dus 3 a 4 dagen Lattice geattached, maar nog geen werk gekregen... De status is ook steeds als ik kijk 'The project currently has no work available!'.
Ik heb precies hetzelfde. Die 5 teams zullen dan wel bijv hun wu's op 10 dagen hebben staan of zo, dat het net gestopt is. Maar ik dacht dat projecten waar geen werk is ook niet in de Vault stonden? Ik heb ook nog een paar andere projecten geprobeerd waar we redelijk laag stonden, maar toch dicht op andere teams om zodoende bijv 10 plekken snel te stijgen, maar ook daar is geen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 11:50

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Waarom staat dat hele yoyo eigelijk in de vault?
Dat is toch gewoon een team opzich?

Als ik mn eigen team opricht en daar een wrapper omheen bouw ben ik dan ook een project op zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Heb nu ook de GUI running, maar verder doet Dimes weinig :/

Zie weinig activiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

woolysheep schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:37:
[...]

Heb nu ook de GUI running, maar verder doet Dimes weinig :/

Zie weinig activiteit
Je kan ergens die udp imcp ofzo testen...
Bij mij waren beide rood... Misschien gaat dat wel niet goed bij java 1.6, maar dat weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Ah zover ben ik nu ook, kwam erachter dat ik libstdc++ 5 moest installeren (dankzij de debug mode gevonden) en ben ik dus precies bij hetzelfde probleem 2 rode lampjes

maar bij user_scipts ben ik wel in staat om te "crawlen"
en traceroute in terminal werkt ook dus dan moet het aan Dimes liggen.. :?

en ook traceproto (UDP) geprobeerd en dan lijkt het alsof ik toch geblockt ben. Weet eigenlijk niet meer waar ik het moet zoeken ;(

[ Voor 47% gewijzigd door woolysheep op 03-10-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10

Bio1ogics

Logisch toch?

SandStar schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:49:

Als ik mn eigen team opricht en daar een wrapper omheen bouw ben ik dan ook een project op zich?
Dat vond ik een aantal uurtjes eerder die ochtend nou ook! :+
Heb op het vault-forum er nog geen draadje over gevonden, zal van het weekend eens tijd maken om daar eens netjes te vragen.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
SandStar schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:49:

Ik ben wel met je eens dat yoyo er niet in thuis hoort, omdat die ook als "team" bestaat bij de projecten die onder BOINC worden gedraaid (OGR,DPAD, ???)

Maar het is ook weer niet echt een team. Iemand heeft een wrapper gemaakt zodat ook een aantal niet-BOINC projecten kunnen draaien onder BOINC. Uiteraard is het dan zo dat je voor die projecten een username moet hebben, en dat is dus gewoon yoyo geworden.

In de projecten die onder yoyo draaien, wordt yoyo zelf ook niet meegenomen in de vault-statistics. Maar het blijft een beetje vreemde zaak omdat je een ander "team" steunt op OGR/DPAD/...

Ik draai een klein beetje yoyo om daar niet iedere dag tig punten te verliezen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Bio1ogics schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:36:
[...]

Dat vond ik een aantal uurtjes eerder die ochtend nou ook! :+
Heb op het vault-forum er nog geen draadje over gevonden, zal van het weekend eens tijd maken om daar eens netjes te vragen.
soort van draadje

http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=42194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
even een vraagje ... als ik hier kijk http://stats.free-dc.org/...age=team&proj=maj&team=31dan zie ik meerdere mensen een dikke 1, 2 of 3 miljoen + scores hebben.

wat van instellingen / verbinding hebben jullie want als ik 24/7 draai dan kom ik niet verder dan 0.5 miljoen met een 6000/512 verbinding??

[ Voor 12% gewijzigd door Cpt00kirk op 03-10-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Euh, ik heb een 100mbit verbinding met 3 pc's.
De instellingen voor deze pc's heb ik hier vandaan; --> http://www.majestic12.co.uk/forum/viewtopic.php?t=2947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
24/2,5 verbinding met 2 pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Oja, mijn hoofdpc kan 250 workers aan zonder dat majestic client vastloopt.
Bij de 2 andere pc's heb ik het aantal workers moeten verlagen totdat deze stabiel draaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
bedankt voor de reacties ..... * Cpt00kirk moet toch maar eens een betere verbinding nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

o, maar met een 6mbit verbinding kom je met de instellingen van de link die ik je heb gegeven makkelijk op 3 miljoen urls/dag uit hoor. Zonder dat je dit gaat merken overigens.

Ik gebruik nog geen 10% van m'n 100mbit verbinding, en aangezien ik ook 100mbit upload heb merk ik er helemaaaaaaal niks van. })

[ Voor 27% gewijzigd door Cow_tipping op 03-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 20:41
Ik heb Majestic 12 nogmaals geinstalleerd, maar ik snap nog altijd niet waarom hij maar 3 tot 6 active workers heeft (status van het tabblad Activity). Mijn Max allowed workers is namelijk 80. Wat moet ik eventueel nog aan mijn instellingen veranderen om dit te laten werken? (XP home edition, SP3)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:36

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Niets, hij rekent em alleen even actief als er reactie binnenkomt. Omdat het grootste deel van de sites niet binnen de seconde reageert, zullen er een aantal 'slapen'. Tragere sites zitten er altijd tussen, en nemen een groot deel van de tijd in beslag (ook al zijn het er weinig). Wil je er per se wat aan doen, dan kan max allowed nog wat omhoog ;)

(overigens heb ik met 300 workers en 100Mbit ook gemiddeld 20-25 workers actief)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Ik heb op mijn werkstation maximaal 200 workers, en een netwerk maximum ingesteld van 10/1. En dan trekt ie gemiddeld 20 buckets open en 100 workers actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Wat bij mij vooral hielp was alle waardes overdreven verhogen binnen 'Connections'. Ik heb een 20/1 verbinding en me instellingen zijn:

Connections:
Down 20.863 - 80%
Up 1.024 - 60%

Crawler:
500 workers
25 buckets

Bij mij trekt ie nu gemiddeld zo'n 500 kb/sec over de hele 24 uur wat nu 3,7 miljoen opleverd.
Ik heb het gevoel dat het sneller kan, iets minder buckets aangooien, maar moet me dat nog bekijken, ben vrij blij met hoe het nu gaat.

Cowtipping, 100/100, dan moet het toch nog wel sneller gaan tocchh ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

op een gegeven moment is het geen kwestie van down of uploadsnelheid meer, maar het aantal connecties wat gelijktijg open staat.
Mensen die hun majestic client tot het uiterste willen pushen zouden ook dit tooltje moeten starten. --> http://www.half-open.com/

Daarmee kun je het aantal open verbindingen verhogen. Zodat je geen errors meer krijgt.
In event viewer ziet dit er uit als volgt:
code:
1
2
3
TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Hetzelfde bereik je door in je registry de volgende key te zetten in: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters en dan: TcpMaxHalfOpen.
Een andere tweak is om TcpTimedWaitDelay naar b.v.30 ipv. 60 te zetten.

En als je WIFI gebruikt icm. een Linksys WRTG54G(L) (based) router, dan kun je het beste de Tomato firmware draaien, daarmee kun je ook op de router de TCP timeouts/limieten instellen.

Het "number of async workers" flink ophogen helpt inderdaad bij trage/rotte "buckets", maar zorgt dan wel voor veel meer CPU load ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

praat me niet over de linksys.
100mbit is alleen voor Lan, naar buiten haalt ie maar 34mbit. Dus voor een 100mbit lijn ten volle te benutten toch maar een d-link gigabit router gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 09:30

Elrond-NL

Kluizenaar?

Danku voor de tips :) scheelt tot nu toe ca. 1 miljoen URL's per dag :P

correctie volgens mij wordt dat zelfs 2 miljoen extra *O*

[ Voor 30% gewijzigd door Elrond-NL op 04-10-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Cow_tipping schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:34:
praat me niet over de linksys.
100mbit is alleen voor Lan, naar buiten haalt ie maar 34mbit. Dus voor een 100mbit lijn ten volle te benutten toch maar een d-link gigabit router gekocht
Volgens dit thread zou het wel mogelijk moeten zijn, mits je geen PPoE en QOS draait, de firewall uitstaat en een snelle firmware hebt. In m'n eigen ervaring is DD-WRT (waar het linkje over gaat) dan wel een van de krachtigere 3rd-party varianten, maar ook een van de traagste. Het verschil tussen firewall aan en uit met de DD-WRT was in m'n geval al 500KB/s (yep KB).

Die ~34 Mbps limiet hoor je vaker, maar zou best wel eens een firmware issue kunnen zijn, al kan ik 't met m'n 22/2 verbinding niet testen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

*O* we zijn team Ukraine voorbij met Wieferig (punten zijn er gisteren bijgeteld)
Nog een paar dagen en Crunchers Inc is ook voorbij.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:59
Heb eindelijk een keer werk binnen gekregen voor The lattice Project. Ding pakt bijna 600mb aan geheugen en rapporteren voor 26-10. Staat nog op 0% na 10uur :p

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Tielemans schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:08:
Heb eindelijk een keer werk binnen gekregen voor The lattice Project. Ding pakt bijna 600mb aan geheugen en rapporteren voor 26-10. Staat nog op 0% na 10uur :p
Succes ermee! Ik heb nog steeds niets binnen van Lattice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Majestic ligt er behoorlijk uit, tenminste hiero... Andere mensen met hetzelfde probleem?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

FreezeXJ schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:30:
Majestic ligt er behoorlijk uit, tenminste hiero... Andere mensen met hetzelfde probleem?
Jep, had mijn bucketlist maar vergroot van 20 naar 100, hij begon weer -iets- te doen. Achja, komt wel goed uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

Oeh, nog een dag, misschien zelfs vandaag al en we gaan met Wieferich Crunchers Inc voorbij *O* en stormen dan de top 10 van Wieferich binnen :D

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 22:15
Nog een paar dagen en we gaan met Eon een plekje winst behalen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Wiethoofd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:45:
Oeh, nog een dag, misschien zelfs vandaag al en we gaan met Wieferich Crunchers Inc voorbij *O* en stormen dan de top 10 van Wieferich binnen :D
Dat gaat vandaag nog wel gebeuren denk ik, dik 300 punten nog :9
StugIII schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:15:
Nog een paar dagen en we gaan met Eon een plekje winst behalen. _/-\o_
Yup. Samen met de punten van Wieferich pakken we dus 450 punten in een paar dagen. De volgende "slachtoffers" liggen op beide projecten wat verder weg, maar zolang we de huidige output vasthouden ook weer niet onoverkomelijk.

Ik ga ook af en toe weer een PSP-PRP unit draaien, die 400 punten per plek zijn te lekker om te laten liggen. Maar momenteel lopen we daar ongeveer net zo hard (beter gezegd langzaam) als het team boven ons. Een paar flushers erbij daar zal flink helpen, nu leveren er maar 2 users van DPC regelmatig iets in.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Yup, maar over een dag of 5 komen er hier ook weer een zooi psp-prp units los >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Mooie aan PSP-PRP is dat er de twee boven ons dicht bij elkaar zitten. Dus dat moet dan vrij snel 2 keer 400 punten zijn. Voordeel is ook dat de client gewoon volledig automatisch is!
En trouwens over een maand of drie gaan we 1 of 2 plekken stijgen met SoB-sieve.

[ Voor 18% gewijzigd door Balachmar op 06-10-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
emphasis schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:45:
Yup, maar over een dag of 5 komen er hier ook weer een zooi psp-prp units los >:)
Iemand jarig? O-)

Dan maken we een grote stap de goede kant op. Als we dan met een paar extra flushers doorgaan hebben we die 400 punten zo binnen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

Prognose voor de komende 30 dagen:

Milkyway@Home --> 29 plaatsen omhoog
Poem@Home --> 12 plaatsen omhoog

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
Anoniem: 47852 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:26:
Prognose voor de komende 30 dagen:

Milkyway@Home --> 29 plaatsen omhoog
Poem@Home --> 12 plaatsen omhoog

*O*
KIJK ... dit soort berichten doen mijn knijnenhart goed !! d:)b :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:59
Prognose deze week

Eulernet --> 6 plaatsen omhoog

:)

Zie net thuis dat eulernet 2684299 seconden heeft verzonden. Het is nu wachten op de volgende Eulernet update, die wil soms wel eens wat dagen op zich laten wachten.

[ Voor 59% gewijzigd door Tielemans op 06-10-2008 17:16 ]

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Goh, als ik nog eens terug denk aan hoe we hier met een paar mensen aan begonnen. Om DPC wat hoger in de DC-vault te krijgen. En dan nu bedenk hoe goed het gaat, met nog steeds een klein team eigenlijk. Dan vind ik dat toch eigen best wel gaaf! Doen we toch leuk zo met zijn allen hier!
Eerst was 10e positie het doel. (We stonden net niet op de hoofdpagina) En nu staan we al 8e.
De rest is wel erg lastig, maar we gaan toch gestaag vooruit, kijk maar eens naar de grafieken, dat kan toch niet elk team zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Er zijn een aantal projecten waar DPC laag staat, die ik afgelopen week toegevoegd heb aan mijn Boinc, maar waar je geen werk krijgt (en volgens de stats al een tijdje niet meer). Bij die projecten staat DPC erg laag ten opzichte van de concurrenten, dus dat bemoeilijkt wel de weg naar boven.

Kunnen de grafiekjes uit de TS niet de nieuwe GoT-grijze achtergrondkleur krijgen? Ze springen er nogal uit met die witte achtergrond nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Megaflix op 06-10-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Zo, op wieferich hebben we weer een plek winst en dus 240 punten in de vault erbij. Lekker bezig allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Megaflix schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:33:
Er zijn een aantal projecten waar DPC laag staat, die ik afgelopen week toegevoegd heb aan mijn Boinc, maar waar je geen werk krijgt (en volgens de stats al een tijdje niet meer). Bij die projecten staat DPC erg laag ten opzichte van de concurrenten, dus dat bemoeilijkt wel de weg naar boven.
Tja, de vault kan wel wat opschoning gebruiken wat dat betreft. Er lopen ook wel wat draadjes op hun forum hierover. Maar ik kan me voorstellen dat ze wat huiverig zijn om veel projecten te verwijderen, dat vinden de teams die hoog staan op die projecten natuurlijk niet leuk. Aan de andere kant is het voor ons onmogelijk om te stijgen op die projecten, en dat vinden wij dan weer niet leuk.

Ze zouden simpelweg een deadline moeten hebben per project. Een maand geen werk beschikbaar? Weg ermee. Later wel weer steady werk beschikbaar gedurende een maand? Terug in de vault. Nu praten ze daar wel over, maar that's it.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 21:13

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Als er wat meer mensen reageren in de draadjes over topics verwijderen zullen misschien dit eerder doen... ;)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik denk dan aan proteins@home, tanpaku, sztaki, enz. Allemaal stilliggende projecten, al dan niet tijdelijk/permanent. Zouden er gerust uit kunnen. Ze mogen ook wel nieuwe projecten sneller toevoegen denk ik. De Free-dc-stats hebben een stuk of 15 projecten meer dan de Vault heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Xaverius schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:03:
Als er wat meer mensen reageren in de draadjes over topics verwijderen zullen misschien dit eerder doen... ;)
Ik heb net even geregistreerd en gepost in het draadje over toevoegen/verwijderen. Eens kijken wat de reacties zijn.
Megaflix schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:05:
Ik denk dan aan proteins@home, tanpaku, sztaki, enz. Allemaal stilliggende projecten, al dan niet tijdelijk/permanent. Zouden er gerust uit kunnen. Ze mogen ook wel nieuwe projecten sneller toevoegen denk ik. De Free-dc-stats hebben een stuk of 15 projecten meer dan de Vault heeft.
Als ze nou gewoon mijn suggestie volgen, zijn we daar voorgoed van af >:) Overigens levert SZTAKI nog wel gewoon werk, maar momenteel belachelijk grote WU's.

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 06-10-2008 20:57 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik krijg van sztaki telkens de melding dat er geen wu's zijn voor windows vista x64 :(

ABC@home ziet er wel "veelbelovend" uit. We worden vandaag of morgen 1 keer ingehaald, maar er zit daar een of andere Australiër in ons team die dik 5k per dag doet :+ Heb er nu ook een core op gezet, we kunnen daar nog wel wat teams inhalen de komende tijd. In anderhalve maand sowieso What's In Your Box, Chance At Night en Space Family met de huidige output.

[ Voor 68% gewijzigd door Megaflix op 06-10-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Megaflix schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:33:
Kunnen de grafiekjes uit de TS niet de nieuwe GoT-grijze achtergrondkleur krijgen? Ze springen er nogal uit met die witte achtergrond nu.
Nee :P
Natuurlijk! *knipt met vingers*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Over klein maandje halen we het volgende team in bij Majestic 12, waarna de volgende 2 teams vrij snel zullen volgen.

Paar mensen erbij (cowtipping, waar ben je heeeen?) en het zal flink wat sneller gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik heb de upload van mijn clientjes gesnoozed.
Misschien dat ik dan op de DPC verjaardag nog wat extra output heb. Maar handig is het niet met verschillende installaties over meerdere pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Dat heb ik nog niet aangedurfd omdat nergens beschreven staat hoelang het duurt voordat een bucket opnieuw wordt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

ik had hierover al met Alex gehad
Cow_tipping wrote:
I was thinking of letting 1 pc save work for approx. 1 month (roughly 150 mln urls) but I have no clue how much barrels can be stored or are appreciated.

Alex antwoord:
No please don't do that! Shocked

I think current limit of 200 is okay for megaflush - otherwise you will overfill disk, and won't be able to upload on the megaflush day - plus some buckets if they are issued for a month but not returned may be marked as expired anyway, so please if you do megaflush don't do more than crawl previous day up to current limit of 200 when node will auto stop crawling and then upload it.

Generally speaking megaflushes for this project is not good because volume of data greatly increases - my connection here can handle maybe 2 times more data but that's about it, so try to keep it sensible! Smile
Hier praat hij over buckets die in 1 maand al expired kunnen raken. Bij mij zelf had ik buckets van 2-3 weken die al expired waren.
Maar als je een dag van te voren pas gaat sparen, dan heeft het niet echt zin. De client stopt bij maximaal 200 volle buckets met downloaden. Je moet dus altijd een client eerst helemaal vol krijgen, en dan laten idlen tot 12 uur snachts. Als je daarna op het flushknopje drukt (snooze upload uitzetten, of automatisch laten doen door snooze op een bepaalde datum te laten aflopen) gaat ie flushen en als ie bijna alles geflusht heeft dan gaat de client pas weer downloaden en normaal te werken.
Dus meerdere clients heeft de voorkeur om niet stil te vallen, 1 nadeel is dat je slechts 1 client tegelijkertijd per pc kunt laten flushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
heb net even bij Milyway@home gekeken en vond dat de top spelers MEGA output hebben tov de rest.

http://stats.free-dc.org/stats.php?page=proj&proj=mil

nu is het niet erg om door iemand met een VET park voorbij te worden gestoken, maar hier is wat anders aan de hand!!

de man die 1.000.000 doet doet dit met slechts 5 tot 7 quad's~~!!!??? hoe?? lees hier maar :

http://milkyway.cs.rpi.ed...ser_posts.php?userid=8374

en hier een quote van zijn account :
Ever wondered how sensible a BOINC project use your valuable resources?

We will show you the answer!

This account was created to demonstrate the incredible waste of both your time and your energy bills by this project. It is not about getting more credits, it is about the science. We do not want more credits in the same time, we want more science done in the same time without so much energy wasted. You are struggling to compute 30 WUs a day with your high end quad core? You could do more than 300 WUs per core every day! The credits per WU should be reduced accordingly. But with a teamless account, no team gets an unfair advantage of our application.

The computers of this account run an "optimized" 32Bit Windows application, created by an admittedly sub-par programmer (we are not Crunch3r but crunchers and our application is not his) in approximately one day. A second day of work virtually doubled the speed again. If you look at the list of computers, you should know we have to use VirtualMachines for the faster systems, i.e. Core2 DualCores and AthlonX2s, not to mention the Quads, to get around the limitation of the number of WUs. There are actually a lot fewer systems crunching than you see in the list (see below). That means either the whole computation of Milkyway could have been done completely in-house at the Computer Science Department of the Rensselaer Polytechnic institute without wasting our resources or much more science could have been done with our help.

The "optimization" mainly consisted of stripping the code from pointless and partially absurd computations, that are done over and over again. Often the exact same thing is calculated some hundred million times in a single workunit, when a single computation would suffice. The "optimizations" do not include handtuned SSE/2/3/4 loops or the likes, it is still normally compiled C code. Therefore, it is not platform specific. Thus, similar speedups can be easily obtained on every architecture.

Just some examples:

CPU speedup speedup V2 (compared to Windows stock app)

-----------------------------------

AthlonXP 16 32

Athlon64/X2 25 51

Core2 43 75

We will not distribute the application, so don't ask. Ask the Milkyway project staff for a faster one!

Computer list:
2x C2Q 9300 @ 3.2GHz
3x C2Q 6600 @ 3.2GHz
C2D 8400 @ 3.0GHz
X2 4600+ @ 3.1GHz
X2 4400+ @ 2.4GHz
3 Dual AthlonMP 1500+ @1.33GHz
projected output: about 1.1 million points per day with the first version of the code

Be warned, phase II is already in preparation, bringing our output close to 2 million points.
met andere woorden de app die M@H heeft geschreven is vette bagger en hun willen nu doormiddel van deze accounts Milkyway er toe dwingen een officiële verbeterde versie uit te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
M@H is hier echt niet de enige in. De meeste projecten hebben hun client-software maar zeer matig geoptimaliseerd, en daar is een reden voor (of meer dan 1).

De applicatie moet draaien op zo veel mogelijk platforms. Unix/linux/windows/Mac/whatever. Elk van deze platforms draait op een groot aantal verschillende CPU's : Intel (P3/P4/XEON/C2d/enz). Als je voor alle platforms een geoptimaliseerde client zou moeten maken, kom je op tientallen versies van de applicatie uit. Moet je ook nog wel compilers hebben voor al deze platformen. Zodra er een nieuwe versie van de client software uitkomt, kan je overnieuw beginnen. En het is nog even de vraag of BOINC het wel ondersteunt om meerdere verschillende versies van de applicatie uit te rollen. Dit kan wel per architectuur (Win/Mac/Linux/etc) maar per CPU? Geen idee.

En dan krijg je dus dat er voor C2D een bloedsnelle applicatie is, die op een vergelijkbare AMD maar de helft doet of zo. Lijkt me ook problematisch.

Let wel : er zijn ook geoptimaliseerde versies van BOINC zelf in omloop, maar deze optimaliseren alleen de benchmark, zodat je (veel) meer punten per WU krijgt. Deze gasten doen dat dus niet, ze hebben de applicatie van M@H geoptimaliseerd voor hun parkje en gaan nu lopen rellen. Ze hebben daadwerkelijk andere code draaien dan jij en ik, ze hebben berekeningen weggelaten die nutteloos zijn...Volgens hun dan. Als er zoveel nutteloze code inzit, warom dan niet bij M@H zelf aan de bel trekken en hun code laten zien? Of hebben ze dat gedaan?

Natuurlijk zie ik ook liever dat er voor elke CPU een geoptimaliseerde versie is/komt van de applicatie, maar om de applicatie van M@H nou bagger te noemen....nee. Misschien is het wel zo, maar zonder nadere info zou het zo maar kunnen zijn dat ze zaken hebben weggelaten die WEL nuttig zijn, maar alleen in bepaalde situaties of zo. Ik vind het in ieder geval erg tricky zolang M@H hier zelf niet bij betrokken is.

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 07-10-2008 16:31 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Wat ik dan een beetje raar vind is dat je dus blijkbaar met andere code toch punten kan krijgen voor zo'n project. Dat zou dan toch ook betekenen, dat je die berekeningen helemaal niet hoeft te doen en alleen voor de punten kan gaan? (Niet dat ik dat ook maar enigszins zou willen, maar het is slecht als dat zou kunnen.)
En verder vind ik dat de code niet perse uber geoptimaliseerd hoeft te zijn, maar een beetje fatsoenlijk programmeren zou je wel mogen verwachten. Als dat waar is dat ze meerdere keren hetzelfde uitrekenen, dan is dat gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Er is nog een verdomd goeie reden waarom een app alles twee keer (of vaker) draait... Foutgevoeligheid... Ik vrees dat deze lui dat eruit slopen, en zo wel sneller zijn, maar tegelijkertijd een marge eruit halen. De meeste projecten kunnen best een weekje langer wachten, als de gegevens die ze terug krijgen maar betrouwbaar is... DPAD runt 'interessante' resultaten 5x gewoon om er zeker van te zijn, d.net stuurt alles minimaal 2x uit, en ik dacht dat LDC ook alles doublecheckt. Als deze gasten dat gaan mollen, is de waarde van dat project opeens 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Balachmar schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:37:
Wat ik dan een beetje raar vind is dat je dus blijkbaar met andere code toch punten kan krijgen voor zo'n project. Dat zou dan toch ook betekenen, dat je die berekeningen helemaal niet hoeft te doen en alleen voor de punten kan gaan? (Niet dat ik dat ook maar enigszins zou willen, maar het is slecht als dat zou kunnen.)
En verder vind ik dat de code niet perse uber geoptimaliseerd hoeft te zijn, maar een beetje fatsoenlijk programmeren zou je wel mogen verwachten. Als dat waar is dat ze meerdere keren hetzelfde uitrekenen, dan is dat gewoon slecht.
Eens, ALS het waar is dan moeten de gasten achter M@H een schop krijgen. Ik zie overigens net dat de source van de M@H applicatie open source is, en in dat geval kan het heel goed zijn dat die gasten de boel veel efficienter kunnen maken zonder functionaliteit te verliezen. Maar dan nog moeten ze M@H hiermee confonteren (overigens gebeurt dat wel degelijk op het M@H forum) en zorgen dat M@H de code wijzigt. Om vervolgens met je eigen code mee te gaan draaien op het project, en duidelijk te laten blijken dat je met eigen code draait om zo M@H te "dwingen" lijkt wat op chantage.

Neemt niet weg dat deze optimalisaties natuurlijk moeten worden doorgevoerd als ze correct zijn. Op het forum loopt een thread waaruit blijkt dat M@H in kontakt is met deze gasten hierover. Overigens probeert men binnen BOINC de puntenverdeling redelijk gelijk te houden over projecten heen, dus zodra er een (veel) snellere versie beschikbaar komt, gaan de punten per WU met dezelfde factor omlaag. Helpt ons dus niks qua punten, maar wel het project (en daar gaat het toch om). De verdeling tussen de "gewone" crunchers en deze gasten trekt dan overigens wel recht.

Ik zeg : kom maar op met die nieuwe geoptimaliseerde versie, maar dan wel officieel!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
we houden het gewoon in de gaten. het zou wel jammer zijn als er geen uitkomst over komt. Als ze dit op alle boinc projecten zouden doen dan kunnen we als DPC wel inpakken!

dus ze moeten : of de huidige client gebruiken of al hun punten zouden verwijderd moeten worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Cpt00kirk op 07-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Op andere BOINC-projecten ben ik niet zo bang voor, omdat dit specifieke MilkyWay software is.
Daarnaast : Ik geloof rustig dat het crappy code is, ik ben nog weinig wetenschappelijke code tegengekomen die zwaar geoptimaliseerd was, dus er is zeker speling. Echter, zo lang deze heren geen openheid van zaken geven aan MilkyWay devs, denk ik dat er weinig gaat gebeuren. Wordt met interesse gevolgd hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Overigens wordt de boel besproken in dit draadje.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Cpt00kirk schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:51:
we houden het gewoon in de gaten. het zou wel jammer zijn als er geen uitkomst over komt. Als ze dit op alle boinc projecten zouden doen dan kunnen we als DPC wel inpakken!

dus ze moeten : of de huidige client gebruiken of al hun punten zouden verwijderd moeten worden.
Valt wel mee, ze zitten expres op een nieuwe account, die niet aan een team is gelieerd, omdat ze dat niet willen ruïneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik hoor het wel als M@H betere code heeft. Voorlopig maar even gedetached, just to be sure.

Edit: Wat ik uit de diverse draadjes begrijp, is dat ze de crappy code van Milkyway opgeschoond hebben en niet zozeer checks weggelaten of geoptimaliseerd voor een enkele architectuur.

[ Voor 51% gewijzigd door Noordvogel op 07-10-2008 23:12 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Wat ik uit het draadje van digik-oz haal is dat er in 1 functie twee variabelen zijn omgedraaid waardoor tijdens het aanroepen van die functie 1 of ander "loop" x ipv y keer uitgevoerd en omdat x > y doet de default client dus teveel werk..

[ Voor 15% gewijzigd door Frentik op 08-10-2008 00:13 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Cow_tipping schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:43:
ik had hierover al met Alex gehad

[...]

Hier praat hij over buckets die in 1 maand al expired kunnen raken. Bij mij zelf had ik buckets van 2-3 weken die al expired waren.
Maar als je een dag van te voren pas gaat sparen, dan heeft het niet echt zin. De client stopt bij maximaal 200 volle buckets met downloaden. Je moet dus altijd een client eerst helemaal vol krijgen, en dan laten idlen tot 12 uur snachts. Als je daarna op het flushknopje drukt (snooze upload uitzetten, of automatisch laten doen door snooze op een bepaalde datum te laten aflopen) gaat ie flushen en als ie bijna alles geflusht heeft dan gaat de client pas weer downloaden en normaal te werken.
Dus meerdere clients heeft de voorkeur om niet stil te vallen, 1 nadeel is dat je slechts 1 client tegelijkertijd per pc kunt laten flushen.
woohoo, mezelf quoten!
Vandaag even een oude client opgestart van majestic-12 en die client begon buckets van 22-9 terug te sturen. Ik geloof dat deze eergisteren nog niet 'very old' waren en dus zal de deadline wel iets van 16 dagen of 2 weken zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
[10/8/2008 12:38:17 AM] Returning very old bucket #278 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:11:49 
[10/8/2008 12:38:21 AM] Returning very old bucket #279 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:11:50 
[10/8/2008 12:38:21 AM] Returning very old bucket #280 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:14:32 
[10/8/2008 12:38:21 AM] Returning very old bucket #281 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:17:09 
[10/8/2008 12:38:21 AM] Returning very old bucket #282 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:20:00 
[10/8/2008 12:38:22 AM] Returning very old bucket #283 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:22:45 
[10/8/2008 12:38:22 AM] Returning very old bucket #284 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:29:48 
[10/8/2008 12:38:23 AM] Returning very old bucket #285 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:32:07 
[10/8/2008 12:38:23 AM] Returning very old bucket #286 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:34:29 
[10/8/2008 12:38:23 AM] Returning very old bucket #287 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:36:47 
[10/8/2008 12:38:23 AM] Returning very old bucket #288 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:41:14 
[10/8/2008 12:38:24 AM] Returning very old bucket #289 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:45:36 
[10/8/2008 12:38:24 AM] Returning very old bucket #290 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:47:50 
[10/8/2008 12:38:24 AM] Returning very old bucket #291 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:50:08 
[10/8/2008 12:38:24 AM] Returning very old bucket #292 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:54:38 
[10/8/2008 12:38:25 AM] Returning very old bucket #293 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:57:03 
[10/8/2008 12:38:25 AM] Returning very old bucket #294 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 9:59:20 
[10/8/2008 12:38:25 AM] Returning very old bucket #295 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:05:43 
[10/8/2008 12:38:26 AM] Returning very old bucket #296 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:09:58 
[10/8/2008 12:38:26 AM] Returning very old bucket #297 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:14:17 
[10/8/2008 12:38:26 AM] Returning very old bucket #298 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:16:30 
[10/8/2008 12:38:26 AM] Returning very old bucket #299 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:20:47 
[10/8/2008 12:38:27 AM] Returning very old bucket #300 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:23:00 
[10/8/2008 12:38:27 AM] Returning very old bucket #301 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:25:14 
[10/8/2008 12:38:28 AM] Returning very old bucket #302 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:29:37 
[10/8/2008 12:38:28 AM] Returning very old bucket #303 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:31:52 
[10/8/2008 12:38:28 AM] Returning very old bucket #304 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:36:14 
[10/8/2008 12:38:28 AM] Returning very old bucket #305 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:38:28 
[10/8/2008 12:38:29 AM] Returning very old bucket #306 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:40:46 
[10/8/2008 12:38:29 AM] Returning very old bucket #307 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:43:04 
[10/8/2008 12:38:29 AM] Returning very old bucket #308 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:47:22 
[10/8/2008 12:38:29 AM] Returning very old bucket #309 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:49:35 
[10/8/2008 12:38:30 AM] Returning very old bucket #310 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:53:50 
[10/8/2008 12:38:30 AM] Returning very old bucket #311 (Priority: 0) back to base, dated: 9/22/2008 10:53:51 
[10/8/2008 12:38:30 AM] Removed 34 expired buckets, 34 returned to server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
En een plekje winst bij Eon. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zo dan, ben je wakker gebleven om het te vieren? :P

Weer 200 punten erbij!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

* Xaverius dansje doet! *O*

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Hoeveel moeten we nog voor de volgende plek winst bij Eon? En kan iemand me vertellen hoe laat ze de dag-stats resetten (in NL-tijd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

De free-dc stats? die worden volgens mij rond 10.00 gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Van dc-vault weet ik niet wanneer ze updaten. Ik geloof 2x per dag, maar vandaag staan er geen gegevens over de punten die erbij zijn gekomen of af zijn gegaan. (de groene getalletjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

En als je de Vault-stats bedoeld, die worden meestal tussen rond 11.15-12.00 en 23.15-00.00 ge-update.
Het lijkt erop dat er bij de laatste update iets niet helemaal correct verlopen is want er staan geen punten in de plus achter onze naam... :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Noordvogel schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:33:
Hoeveel moeten we nog voor de volgende plek winst bij Eon? En kan iemand me vertellen hoe laat ze de dag-stats resetten (in NL-tijd)?
Die stats resetten om 7:30 nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Afbeeldingslocatie: http://dc-vault.com/images/up.gif499.253295 :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wow, dat gaat lekker!

eulernet +6 plaatsen
Sudoku +1
POEM +1
Eon +1
MilkyWay +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

StugIII schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:51:
[...]

Die stats resetten om 7:30 nederlandse tijd.
Wanneer moet ik dan beginnen met mijn Eon-DPC-verjaardags-flush? 11 oktober om 7:30 of 12 oktober 7:30? Aangezien er geen DPCH voor Eon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik zou lekker voor 11 oktober gaan, dan staat het in de Vault-update van de 12e. Da's in elk geval wat ik ga doen, ergens zaterdagmiddag de boel loslaten, en dan lekker wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Flushresultaten staan aleen in de vault als je er een plekkie overall mee wint met DPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Dat is een hele mooie uitdaging om dat voor elkaar te krijgen! :Y

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Helaas gaat dit niet lukken bij Majestic-12 ben ik bang.
Ik zal dus waarschijnlijk op onze verjaardag zelf gaan flushen. Het is in het weekend, dus ik kan lekker alles in de gaten houden als ik niet F1 aan het kijken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Dan kan je wèl F5 drukken. :)

Overigens staat KWSN nu boven ons, maar het te overbruggen verschil is nu nog te groot om al weer te beginnen met 'taunten'.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

We komen bij KWSN al wel voor in hun DC news. bij http://www.kwsnforum.com/viewtopic.php?t=12270
code:
1
2
3
4
5
6
7
DC-Vault standing --- 7th overall 1 --- PASSED by Rechenkraft
Score: 401,896 20 --- 202 behind Rechenkraft, 18,496 ahead of Dutch Power Cows
3rd in Physics (12 projects), 773 behind Free-DC, 847 ahead of AMD Users
5th in Bio & Med (12 projects), 358 behind Rechenkraft, 1,025 ahead of BOINC@AUSTRALIA
7th in Maths (16 projects), 2,525 behind Rechenkraft, 7,650 ahead of Team Ninja
4th in Misc (3 projects), 252 behind Rechenkraft.net, 118 ahead of AMD Users
Wieferich did for us there - Rechenkraft are bounding up from a fairly lowly position, with not much opposition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Heeft iemand een idee hoe ik op mijn werk-PC met DigiK-oz' programma mijn Eon-pakketjes kan flushen a.s. zaterdag? Ik ben nl. niet op kantoor zaterdag om het aantal reporters van 0 naar veel te zetten :/
Zou dat kunnen met een batchfile die ik schedule voor een bepaalde tijd?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.