De laatste maanden heb ik er weinig mee gedaan, omdat ik sinds Oktober vorig jaar op deze machine rijd:

Tijdens de motorlessen viel me al op dat er een heel groot verschil zit in het sturen op een quad en motor. Zeker de eerste paar lessen op de motor gingen heel onwennig, op de quad ben je niet het gevoel gewend dat je omvalt en dat is juist de manier waarop je stuurt met een motor. De eerste paar keer dat ik de bocht om ging had ik het idee dat ik dood ging
De quad moet even een onderhoudsbeurtje en wasbeurtje hebben en dan gaat ie binnenkort in de verkoop. Ik heb er een hoop plezier aan beleefd, maar gezien ik bezig ben met een verhuizing kan ik het geld op het moment wel gebruiken...

Leuk speelgoed, maar vind ze iets te prijzig, misschien dat ik een keer een leuke chinees koop en die langzaam "up to spec" breng.
6000 euro of meer vind ik teveel, dan koop ik liever weer een motor denk ik. Dit is gewoon een leuk speelgoedje om eens keer mee het bos in te gaan.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Tweedehands zijn ze echt wel goedkoper dan 6000 te krijgen. Voor de helft daarvan kan je al heel veel leuk spul krijgen! Zou wel willen dat ik dat bedrag had liggen voor een quadFlagg schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:24:
Leuk hoor, iedere keer als dit topic weer voorbij komt zit ik weer op marktplaats.![]()
![]()
Leuk speelgoed, maar vind ze iets te prijzig, misschien dat ik een keer een leuke chinees koop en die langzaam "up to spec" breng.
6000 euro of meer vind ik teveel, dan koop ik liever weer een motor denk ik. Dit is gewoon een leuk speelgoedje om eens keer mee het bos in te gaan.
En het lijkt me wel grappig om een redelijke chinees te kopen om die draaiende te houden.
Maar dan zou ik eerst moeten sparen en das een vies woord.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Voor dat bedrag een nieuwe nieuw zit je op een brommerquad (50 cc) of een chinees volgens mij ja..
Koop dan gewoon een gebruikte quad van een A-merk, bijvoorbeeld een Suzuki LTZ400 of Raptor250/350. De staat van de quad kun je bij aanschaf gewoon controleren, neem desnoods iemand mee die er kijk op heeft. Check of er speling op de ophanging zit, lekkage van de motor, het geluid van de motor, of alle elektra werkt en kijk goed naar de algehele staat van de quad. Komt die overeen met het verhaal van de verkoper? Een quad die 'nog nooit zand gezien heeft' maar in alle hoekjes zit modder? Lak van het frame gesleten waar de crosslaarzen er tegenaan schuren?
Echt, een Chinees zou ik helemaal niet doen.
Edit: Dat onderhoudsgevoelig zijn van quads valt op zich wel mee. Bepaalde types zoals Barossa 250 en Raptor 350 zijn gewoon oerdegelijk en kun je bij wijze van spreken nog zonder olie gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzy op 09-05-2012 14:42 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Als je veel op het benelux forum rondhangt wil je geen chinees, maar als je op chinaquad forum rondhangt valt het best mee.Jazzy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:40:
Als je tweedehands al tricky vindt, dan moet je al helemaal niet aan Chinees beginnen. Dat 'up to spec' brengen bestaat dan uit het vervangen van alle bouten en moeren door materiaal wat niet breekt, loctite aanbrengen op plaatsen waar dat hoort, accu en motorolie weggooien en vervangen, rubbers aanbrengen tegen de trillingen, etc. En dan zit je nog met een quad waarbij het afbreken van een wiel of de achteras regelmatig voor komt. Of dat je iedere twee of drie ritten weer moet sleutelen omdat er weer iets kapot is, daar moet je maar van houden.
Koop dan gewoon een gebruikte quad van een A-merk, bijvoorbeeld een Suzuki LTZ400 of Raptor250/350. De staat van de quad kun je bij aanschaf gewoon controleren, neem desnoods iemand mee die er kijk op heeft. Check of er speling op de ophanging zit, lekkage van de motor, het geluid van de motor, of alle elektra werkt en kijk goed naar de algehele staat van de quad. Komt die overeen met het verhaal van de verkoper? Een quad die 'nog nooit zand gezien heeft' maar in alle hoekjes zit modder? Lak van het frame gesleten waar de crosslaarzen er tegenaan schuren?
Echt, een Chinees zou ik helemaal niet doen.
Edit: Dat onderhoudsgevoelig zijn van quads valt op zich wel mee. Bepaalde types zoals Barossa 250 en Raptor 350 zijn gewoon oerdegelijk en kun je bij wijze van spreken nog zonder olie gebruiken.
Een tweedehands A merk kost je 3500 euro, typisch geval van 2dehands is dat het onderhoud het afgelopen (zo ongeveer) half jaar tot een jaar niet tot weinig gedaan is. Niemand gaat veel geld steken in een apparaat dat ie van plan is te verkopen.
En zoals ik al zei, als ik dan toch meer geld wil uitgeven dan koop ik wel weer een motor, dat blijft toch aanzienlijk beter imo, en dan het liefst een leuke SM.
Quad is en blijft toch een beetje een sloom aftreksel voor mensen met een evenwichtstoornis. (sorry that was a cheap shot
En zo'n chineesje aan de praat houden lijkt me wel grappig, lukt dat niet jammer dan, in de kliko. En als ik er na een half jaar achter om dat ik toch nog te jong ben voor een quad, is tie net zo snel weer weg. Ik vind sowieso dat quads erg duur zijn voor wat je er voor krijgt, een hele snelle is wel een hele 500cc 1 cilinder met soms wel 50 pk... jeuh. waar ze dan rustig 10.000 euro nieuw voor durven vragen, daar koop je een hele fijne SM voor.
@ tankiej Er staan overigens meer nieuwe op mp dan occasions op dit moment.
Nou ja, ik weet niet of ik het prettig vind dat je me zo weg zet. Ik geef gewoon advies op basis van een paar jaar in het quadwereldje en doordat ik bovengemiddeld veel ervaringen van anderen zien omdat ik actief ben in de community denk ik een aardig beeld te hebben. Ik lul in niemands straatje.Flagg schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:42:
[...]
Als je veel op het benelux forum rondhangt wil je geen chinees, maar als je op chinaquad forum rondhangt valt het best mee.Iedereen lult in zijn eigen straatje wat dat betreft dus ik ga ervan uit dat iedereen (of niemand) gelijk heeft.
De meeste quadrijders zijn hobbyisten, zeker in Nederland, en hebben bewust gekozen voor hun voertuig. Quads worden dus gemiddeld beter onderhouden dan auto's, die vaak gewoon als vervoermiddel dienen. Ik verkoop zelf ook geregeld een quad en die is dan kort voor de verkoop helemaal netjes gezet. Het zelfde zie je doorgaans op quadfora.Een tweedehands A merk kost je 3500 euro, typisch geval van 2dehands is dat het onderhoud het afgelopen (zo ongeveer) half jaar tot een jaar niet tot weinig gedaan is. Niemand gaat veel geld steken in een apparaat dat ie van plan is te verkopen.
Ik vind dat je een rare kijk op de zaak hebt. Quadrijden is gebonden aan leeftijd en voor oude mensen? Veel geld uitgeven aan een degelijke quad vind je zonde maar je vind het niet erg om je Chineesje na een jaar in de kliko te stoppen? Ik kan nog wel wat vertellen over mijn ervaring met afschrijving e.d. maar volgens mij ben je helemaal niet serieus en weet je het zelf waarschijnlijk beter.En zo'n chineesje aan de praat houden lijkt me wel grappig, lukt dat niet jammer dan, in de kliko. En als ik er na een half jaar achter om dat ik toch nog te jong ben voor een quad, is tie net zo snel weer weg. Ik vind sowieso dat quads erg duur zijn voor wat je er voor krijgt, een hele snelle is wel een hele 500cc 1 cilinder met soms wel 50 pk... jeuh. waar ze dan rustig 10.000 euro nieuw voor durven vragen, daar koop je een hele fijne SM voor.
En als ik je beledigd hebt mijn welgemeende excuses. Ben goed in rellen, meestal met afdoende
En tja als motorrijder hoort het erbij dat je quadrijders niet serieus neemt, en aangezien ik mijzelf ook niet al te serieus neem ben ik prima geschikt voor zo'n ding.

ALs ik die chinees van 1500 na een jaar weg moet flikkeren maakt me niet zoveel uit nee, maar als ik erachter kom dat ik iets van 4 5 of 6000 euro na een jaar niet meer gebruik vind ik toch iets minder. En ja kan je allemaal weer verkopen, maar mijzelf kennende staat ie dan in de weg en gaat ie voor een ***prijs de deur uit. Dan heb je nog de kans dat je na 3 weken 4x over de kop stuiterd en je quadje aan barrels ligt.
Mocht ik een quad dan wel leuk genoeg vinden kan ik altijd nog een " echte" kopen, al vermoed ik dat het me snel verveeld (zoals alles...)
Heeft overigens niets met beter weten te maken, want jij weet het ws beter. Verschil is echter wel dat ik mijzelf aanzielijk beter ken...
[ Voor 36% gewijzigd door Flagg op 09-05-2012 18:23 ]
Ik ben een motorrijder maar ik zou dolgraag een quad willen hebben voor offroad scheurenFlagg schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:15:
Niet zo serieus gozer.Maakte maar een grapje. Maar geef nu toe "iedereen" met een A-merk roept dat chinezen ruk zijn en iedereen met een chinees zegt dat a-merken veel te duur zijn. Hetzelfde geldt ook voor auto's , consoles, telefoons, etc etc, iedereen verantwoord op zijn manier zijn eigen aankoop.
En als ik je beledigd hebt mijn welgemeende excuses. Ben goed in rellen, meestal met afdoendeen
maar deze keer niet dus.
En tja als motorrijder hoort het erbij dat je quadrijders niet serieus neemt, en aangezien ik mijzelf ook niet al te serieus neem ben ik prima geschikt voor zo'n ding.![]()
ALs ik die chinees van 1500 na een jaar weg moet flikkeren maakt me niet zoveel uit nee, maar als ik erachter kom dat ik iets van 4 5 of 6000 euro na een jaar niet meer gebruik vind ik toch iets minder. En ja kan je allemaal weer verkopen, maar mijzelf kennende staat ie dan in de weg en gaat ie voor een ***prijs de deur uit. Dan heb je nog de kans dat je na 3 weken 4x over de kop stuiterd en je quadje aan barrels ligt.
Mocht ik een quad dan wel leuk genoeg vinden kan ik altijd nog een " echte" kopen, al vermoed ik dat het me snel verveeld (zoals alles...)
Heeft overigens niets met beter weten te maken, want jij weet het ws beter. Verschil is echter wel dat ik mijzelf aanzielijk beter ken...
Ja, allemaal prima maar het komt een beetje lomp over. Misschien met meer smileys proberen de volgende keer.Flagg schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:15:
Niet zo serieus gozer.Maakte maar een grapje. [...]
En als ik je beledigd hebt mijn welgemeende excuses. Ben goed in rellen, meestal met afdoendeen
maar deze keer niet dus.
Het zal wel een cultuurverschil zijn, want met die houding van motorrijders kan ik ook helemaal niets. Te beroerd om een handje op te steken, laagdunkend doen over je hobby, dat soort dingen.En tja als motorrijder hoort het erbij dat je quadrijders niet serieus neemt, en aangezien ik mijzelf ook niet al te serieus neem ben ik prima geschikt voor zo'n ding.
Dat is een goede aanpak, heb ik zelf ook gedaan. Maar ik probeer het toch nog een keer,Mocht ik een quad dan wel leuk genoeg vinden kan ik altijd nog een " echte" kopen, al vermoed ik dat het me snel verveeld (zoals alles...)
Veel wijsheid gewenst in ieder geval.
Ach dat verschil heb je overal, iphone/android, xbox/ps3, bmw/mercedes, motorrijders/harleyrammelaars intel/amd, nvidia/amdati.Jazzy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:37:
[...]
Ja, allemaal prima maar het komt een beetje lomp over. Misschien met meer smileys proberen de volgende keer.
[...]
Het zal wel een cultuurverschil zijn, want met die houding van motorrijders kan ik ook helemaal niets. Te beroerd om een handje op te steken, laagdunkend doen over je hobby, dat soort dingen.
[...]
Dat is een goede aanpak, heb ik zelf ook gedaan. Maar ik probeer het toch nog een keer,kijk dan of je een Barossa, Goes of Dinly te pakken kunt krijgen. Dan heb je tenminste iets wat een beetje veilig en betrouwbaar is, maar qua aanschafprijs onder de A-merken zit.
Veel wijsheid gewenst in ieder geval.
En iedereen vind zijn keuze de beste, ik houd ervan mijn eigen (veelal verkeerde
Ik was overigens niet van plan om helemaal onderin de markt te gaan vissen, een nieuwe Panther (oid) voor 1700 euro gaat me te ver, maar een Dinli of een Goes heb ik al wel naar gekeken, misschien een 2ehands barossa, maar dan niet particulier, mensen hebben moeite eerlijk te blijven als het om een paar centen gaat is mijn ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 09-05-2012 20:11 ]
Lijkt me een grappig project om hem dusdanig te verbeteren dat je er een betrouwbare quad aan overhoud in the end. Ik ga toch niet echt crossen en ook geen woon werk verkeer, dus voor dat zondagmiddagje ff het bos in voldoet ie prima.
[edit] Gisteren een Shineray stixe e9 opgehaald in groningen.
Dat wordt knutselen.
[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 24-05-2012 21:08 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Heb je het ding al nagelopen, zit alles een beetje stevig in elkaar?
Boven verwachting eigenlijk, ik moet even de ketting wat spannen maar voor de rest is er eigenlijk niets mis mee, heb er al een km of 50 opzitten en de eerste 10 km is heel erg wennen (I'm gonnaa dieeeee!!!Tankiej schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:59:
Ziet er wel grappig uit
Heb je het ding al nagelopen, zit alles een beetje stevig in elkaar?
Maar het is wel lachen, op onverhard is tie op zijn best, maar daar zijn die dingen ook voor, er wordt geen enkele bocht genomen zonder er driftend door te gaan (op zand), lekker speelgoed en het leuke is dat je nauwelijks vaste lasten hebt, als je niet rijdt heb je niet het idee dat dat ding geld aan het kosten is (wegenbelasting is nagenoeg niks paar tientjes per jaar en de verzekering is 143€ per jaar (WA +).
Heb al heel wat obscure bospaadjes gehad waar je met de auto niet gauw aan zou denken om te nemen.

Was op zich erg tevreden, niet alleen de kwaliteit en de uitstraling maar ook het geluid en vermogen (50 pk aan de achterwielen) voldeden eigenlijk prima. Toch heb ik hem ingeruild op iets wat sneller is en wat veelzijdiger:

Het is een Can-am (Bombardier) Renegade 800 EFI uit 2007. Het blok is een 800cc V-twin met injectie en ongeveer 62 pk. Hij heeft cardanaandrijving, inschakelbare 4x4 en Visko-Lok (differntieel). Het vermogen van deze quad is enorm en vooral door de CVT heb je altijd power over, acceleratie is bij elke snelheid enorm.
Het is al met al een heel andere quad dan de Raptor maar na een proefrit was ik verkocht. Op weg naar huis heb ik al allerlei omweggetjes en modderpoelen opgezocht maar kon niets vinden wat echt uitdagend was. Zelfs in hoge gearing met 2x4 rolt hij overal doorheen en overheen.
De foto's zijn een beetje slecht, maar inmiddels heb ik hem gewassen en staat hij er al een stuk netter bij.
In barneveld gekocht? Of is de foto van je yamaha niet daar genomen?
[ Voor 52% gewijzigd door Flagg op 15-06-2012 16:54 ]

Wie goedkoop wil rijden met kenteken en liever geen Chineesje wil moet maar een seintje geven.
Verder ben ik lekker aan het rijden met de Can-am Renegade de afgelopen tijd. Gisteren ben ik even in Amersfoort wezen kijken, eerst bij Vathorst en later nog even bij andere oksel van de A1 en A28, aan de hand van De Tweede Steeg. Veel hellingen op- en neergereden en vooral heel veel modder gezien.

Al met al bevalt de Renegade me heel erg goed. Je kunt met zo'n quad gewoon overal rijden, weg of geen weg. En als er toevallig een weg is dan gaat hij nog steeds als een malle vooruit.
Wat is goedkoop rijden trouwens, voor welk bedrag gaat zo'n SMC Extreme 'over de toonbank'?
Wat ik wel opmerkelijk vind:
Leeftijd is onbekend maar hij ziet er wel goed uit voor z'n leeftijd?Bouwmaand/jaar: onbekend
...
Leuk ding, ziet er prima uit voor zijn leeftijd.
Op de straat is zo'n ding zwaar onzinnig en eigenlijk compleet useless.
Dus ik denk dat ie snel weer op MP staat.
Op hoeveel kilo staan die banden? ze lijken wel op springen te staan?Jazzy schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:37:
Toen ik mijn Raptor 250 verkocht heb ik er een SMC Extreme op ingeruild. Deze is gelijk aan de Barossa 250 dus het frame en ophanging van een Yamaha Blaster en de motor van de Honda CB250. Prima quad maar had een tijdje stuil gestaan en was wel toe aan wat liefde en aandacht. Inmiddels staat hij te koop:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar plaatjes:

Hij heeft de zelfde 800cc V-twin als de Renegade dus wat power betreft zit het wel goed.
Woon je niet toevallig in de buurt en zou je één van je quads eens uit willen lenen voor een 'proefritje'?

[ Voor 57% gewijzigd door Tankiej op 05-07-2012 08:36 ]
Jij hebt het super getroffen met je vrouw als ik dit zo allemaal zie... HAHAHAHA
Lekker bezig
Mag mijn zoontje met deze quad in een park of grasveldje rijden in mijn straat? Of heb je een kenteken nodig?
http://www.miniracers.nl/kinderquad_elec-500w.htm
Basement Bios ---- Exo-S
Okay, maar mijn zoontje heeft nu een 3-wiel motor op een 6v accu, ding rijdt letterlijk 2km/u. Daar rijdt tie ook de straat mee op en neer. Dat mag dus ook sowieso niet?? Maar voetballen in de straat mag ook niet. Ik probeer wat context in het gehele verhaal te krijgen.Jazzy schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:51:
Nee, dat mag niet. Voor de openbare weg moeten voertuigen aan een hele rits uitzonderingen voldoen en daar voldoet dat ding niet aan. Onder openbare weg vallen ook pleintjes, parkeerterreinen en opritten zolang die 'vrij toegangkelijk' zijn, dus niet afgesloten door een slagboom oid.
Ik ben dus niet van plan om hem een verkeersdeelnemer te laten worden, maar gewoon, mag hij spelen met dat ding?
[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 07-07-2012 18:30 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Wordt me eerste, en wil er niet zoveel geld aan uitgeven...
Barossa Cheeta 250 word nog wel vaak voor 1500 tot 2000 aangeboden,en das meteeen mijn max...
Blijf het ene ebetje link vinden, 2e hands via bv marktplaats enzo. Ook zit ik even met de onderdelen, en of dat een beetje leverbaar blijft...
Het enige hele grote nadeel is dat ik geen stalplek heb. Hij komt bij me ouders in de schuur, 8 kilometer verder op. Dus dat word met de brommer erheen, halen,en toeren, en terug brengen.Niet echt heelmaal een optimale oplossing denk ik, en ben benieuws hoe lang dat leuk blijft met dubbele tijdskosten,en dubbele brandstof kosten. Hoewel het laatse natuurlijk relatief is
@jazzy heb je hem nog te koop, of is er inmiddels al een andere eigenaar, en wat kan je me exact vertellen over de barossa ? Is de zithouding ene beetje netjes, en wat doet het verbruik ?
Blijft wel mooi spul hoor....
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
[ Voor 6% gewijzigd door PsYgHo op 06-08-2012 22:21 ]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik heb zelf niet zo'n hele beste rug, en heb soms uren achter elkaar op de Barossa gezeten en dat ging perfect. Je zit nagenoeg rechtop als je dat wil (ik ben 1.85 ongeveer). Mijn record qua verbruik is 1 op 25 ongeveer, als je niet overal volgas rijdt en rustig op tijd opschakelt dan haal je makkelijk de 1 op 20.PsYgHo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:00:
@jazzy heb je hem nog te koop, of is er inmiddels al een andere eigenaar, en wat kan je me exact vertellen over de barossa ? Is de zithouding ene beetje netjes, en wat doet het verbruik ?
Ik heb die van mij gekocht en laten onderhouden bij Sevink Quads ( www.quadshop.nl ), ondertussen richt ie zich meer op de duurdere merken (Yamaha, Suzuki, Polaris) maar qua onderdelen kon ie er altijd wel aankomen. Barossa is hetzelfde als de merken Kasea en SMC, daarnaast heb ik nog ergens een PDF met alle onderdelennummers, ook altijd handig
Moet hem ook nog steeds verkopen, nog geen tijd voor gehad...

Anoniem: 138244
Zal binnenkort eens een fototje uploaden!
Sinds ik gisteren op een vrij simpele 200CC heb gereden (geen idee welk merk) ben ik ook hookedUTwizard schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:53:
[...]
Ik heb zelf niet zo'n hele beste rug, en heb soms uren achter elkaar op de Barossa gezeten en dat ging perfect. Je zit nagenoeg rechtop als je dat wil (ik ben 1.85 ongeveer). Mijn record qua verbruik is 1 op 25 ongeveer, als je niet overal volgas rijdt en rustig op tijd opschakelt dan haal je makkelijk de 1 op 20.
Ik heb die van mij gekocht en laten onderhouden bij Sevink Quads ( www.quadshop.nl ), ondertussen richt ie zich meer op de duurdere merken (Yamaha, Suzuki, Polaris) maar qua onderdelen kon ie er altijd wel aankomen. Barossa is hetzelfde als de merken Kasea en SMC, daarnaast heb ik nog ergens een PDF met alle onderdelennummers, ook altijd handig
Moet hem ook nog steeds verkopen, nog geen tijd voor gehad...![]()
Mocht je je Barossa kwijt willen, dm me even je vraagprijs
K to the KillaZ
Zelf heb ik vandaag een nieuwe setje rubber op de quad gekregen:

Zag hem op het quadforum staan. Mooi ding zegJazzy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:12:
Kijk eens aan, dat gaat goed zo met die quadrijders.
Zelf heb ik vandaag een nieuwe setje rubber op de quad gekregen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat vindt jij van een AGM Catbrier? Staan er een hoop te koop voor onder de 1500 euro.
200 CC 4 versnellingen, ze redden vrij simpel 80 ~ 90 km per uur.
K to the KillaZ
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Anoniem: 427868
3 maanden sinds de laatste post hier, dus ik hoop als nieuw lid de discussie weer wat nieuw leven in te blazen.
Het wordt mooi weer, en ik heb afgelopen weekend mijn eerste quad gekocht! Het is een Derbi DXR 250. Zelfde model als de barossa en SMC 250cc quads. Motorisch en optisch lijkt hij helemaal in orde, alleen de km-teller kabel en 1 knipperlicht moeten vervangen worden.
Wat is quad rijden genieten zeg! Heerlijk om dat gas even open te trekken, vooral omdat ik hiervoor alleen maar 50cc brommertjes heb gereden.
Zijn er alweer andere quads uit de winterstalling?

Zit eraan te denken om een gortel te monteren voor de kleine stukjes naar het dorp.
iemand een idee of dit zomaar mag ?
Dus ik ben maar weer gaan motorrijden, toch meer mijn ding.
[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 01-05-2013 18:52 ]
Vorig jaar ben ik verhuisd en daardoor heb ik toen erg weinig met de quad gereden. Omdat mijn vriendin als het goed is binnenkort haar B rijbewijs haalt, ben ik bezig de quad weer "rijklaar" te maken zodat zij er mee kan gaan rijden. Vorig jaar is er nauwelijks mee gereden, maar af en toe heb ik hem wel verplaatst of er toch een klein stukje mee gereden zodat ie niet continue stil bleef staan.
Omdat ik toch wat meer wil leren van de techniek, heb ik besloten zelf wat kleine klusjes te gaan doen. Het luchtfilter is ondertussen verschoond, maar de ketting wil ik sowieso nog gaan spannen en de olie moet vervangen worden. De quad heeft ook een flesje Forte carbreiniger gekregen zodat ie goed wordt gereinigd van binnen.
Wel een aantal vragen aan de kenners hier, op de Barossa zit maar 1 spiegel, maar ik wil er graag een tweede spiegel op hebben. Kan ik gewoon een spiegelset kopen van bijvoorbeeld een scooter, en deze op de quad monteren? Daarnaast, ik lees overal dat Barossa's gemakkelijk 100 km/h moeten kunnen lopen, maar die van mij loopt krap 75 km/h. Is dit (betaalbaar) op te lossen met een ander tandwiel? Dat er dan wat trekkracht mist vind ik geen punt.
Anoniem: 93248
Terrein rijden daarentegen is helemaal geweldig!
Heb trouwens nog een recente foto van die van mij:

Grootste verschil tov. de vorige foto's is dat er nu een radiator lift kit op zit zodat de radiateur niet iedere keer volgeschept wordt met modder als we aan het baggeren zijn.

Het is een Yamaha YFZ450 uit België, maar hij komt op Nederlands kenteken. Technisch is hij prima in orde maar optisch niet echt, daarom krijg hij een nieuwe kappenset en wordt het frame voorzien van een nieuw kleurtje.
Ik ben begonnen met afbreken en hij ziet er nu nog zo uit:

Er zitten nu oude boutjes in alle gaten met schroefdraad om te voorkomen dat er verf in komt bij het poedercoaten. Ik denk dat het frame rood gaat worden, de kappen in ieder geval zwart.

Ik wil ook nog steeds een quad.. Geen ruimte, geen financiën daarvoor

Alhoewel aan de ruimte wel iets te doen is, dat andere is een ander verhaal
[ Voor 30% gewijzigd door Tankiej op 03-09-2013 20:48 ]

[ Voor 20% gewijzigd door e.looijenga op 15-04-2014 16:26 ]
Heb een paar keer een AGM gereden die max 85 haalde, maar dat was op 80 wegen niet echt fijn. Nu ik iets voor de fun zoek naast de auto is een quad een optie. Wat is jouw ervaring met het importeren van een quad uit belgie? Ik neem aan dat je de YZF nog wel even houdt na het opknappen?
K to the KillaZ

Niet zo'n goede foto, maar zo staat hij er nu bij.
Maar als hier een Nederlands kenteken op staat dan komt hij gelijk te koop te staan. Ik heb zelf mijn Can-am om te rijden, deze YFZ was puur om voor de hobby op te knappen.
[ Voor 23% gewijzigd door Jazzy op 08-10-2013 19:16 ]
Een ander probleem is dat er heel weinig informatie te vinden is over quads, zo heb ik nog veel onbeantwoorde vragen, zoals hoeveel km kan een quad motor maken, mag er legaal iemand achterop zitten (met helm natuurlijk)? Worden er veel quads gestolen? Is het een probleem als ik hem op de stoep parkeer (mag je op stoep parkeren en is het een probleem als ik hem in de winter buiten laat)? IS het makkelijk om het te verzekeren en hoe duur is het?
Een ander probleem is, ik zoek nu een 2e hans Yamaha YFZ 450(r), maak er is geen goeie beschikbaar in de omgeving van Rotterdam.
Zijn er nog andere dingen dat ik moet weten?
En zo'n ding zou ik ook niet een hele winter buiten laten staan (zeker niet in een grote stad, zo'n ding trekt een bepaald soort volk aan IMO).
Als je er echt het hele jaar mee gaat rijden (dus ook in de winter) zou ik ook alvast tegen de 1000 euro (of meer) reserveren voor een fatsoenlijk textielen motorpak (incl. helm, handschoenen en laarzen).
Vaak bu'j te bang!
Ja dat is de reden dat ik ook twijfelde, want ik zie best vaak een quad op de stoep geparkeerd, maar een quad word gezien als een auto. Dus mag het nou wel of niet? Ja ik ben daarom bang om het elke dag buiten te laten, en zou ik hem het liefst binnen laten, maar ik denk niet dat de quad door de deur van mijn schuur gaat passen. Dankjewel voor je tip, ik kijk nog wel naar die motorpakken.-tom-562 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:55:
Lijkt mij niet dat je er mee op de stoep mag parkeren, het is gewoon een auto.
En zo'n ding zou ik ook niet een hele winter buiten laten staan (zeker niet in een grote stad, zo'n ding trekt een bepaald soort volk aan IMO).
Als je er echt het hele jaar mee gaat rijden (dus ook in de winter) zou ik ook alvast tegen de 1000 euro (of meer) reserveren voor een fatsoenlijk textielen motorpak (incl. helm, handschoenen en laarzen).
Weet iemand anders antwoord op mijn andere vragen?
Vaak bu'j te bang!
Op een ander forum heb ik wel dit gevonden, maar nog steeds laat dit veel vragen achter, welke quads worden dan gezien als een driewielig voertuig?
Ben vandaag bij de Politie geweest omtrent betaald parkeren.
Zij stellen heel duidelijk:
"Is hij goedgekeurd als driewielig motorvoertuig, dan mag je hem op de stoep parkeren"
Hieronder ern citaat uit het wetboek:
Quad goedgekeurd als driewielig motorrijtuig
Om op een quad goedgekeurd als driewielig motorvoertuig te mogen rijden, moet u:
minimaal 18 jaar oud zijn;
een rijbewijs B hebben;
een helm dragen, tenzij de quad veiligheidsgordels heeft;
een quad met een kenteken hebben.
Verkeersregels quad
De verkeersregels voor de quad verschillen per soort quad. Voor quads die worden gezien als bromfiets, gelden bijvoorbeeld de verkeersregels die ook gelden voor bromfietsen. Quads die worden gezien als driewielig motorvoertuig moeten voldoen aan de verkeersregels voor automobilisten.
Volgens de agente die ik sprak, is e.e.a. in de afgelopen jaren gewijzigd.
Vroeger had je:
2 wielig motorvoertuig
Voertuigen op meer dan twee wielen.
(dan zou je idd moeten betalen)
Maar
Er is een categorie bij gekomen:
Driewielige motorvoertuigen.
Die moeten wel de verkeersregels van auto's aanhouden, maar voor parkeren is dat iets anders. Dan komt die nieuwe categorie om de hoek kijken.
De reden dat ik op de stoep mag parkeren van de politie is dat mijn quad is "goedgekeurd als driewielig motorvoertuig"
Quads die zijn goedgekeurd als 4 wielig motorvoertuig moeten in een parkeervak staan.
En daar juist begint mijn brain twister....
Ik zei tegen de politie:
In een betaalzone betaal je voor een parkeerplek, toch?
"Ja" zei ze stellig.
Ik mag op de stoep parkeren, toch?
"Ja" zei ze stellig.
De stoep is volgens de wet geen parkeerplek, toch?
"Nee" zei ze stellig.
Dan hoef ik in een betaalzone dus niet te betalen, omdat ik op de
stoep mag parkeren, toch?
"Uuhhhhhhhhh" zei ze.....
Ze heeft het voorgelegd bij haar collega's en ik moest even wachten.
Toen ze terug kwam waren de meningen verdeeld.
Geen sluitend antwoord dus.
Ze geeft mij gelijk dat ik niet hoef te betalen voor een plekje ergens op de stoep.
Maar om het zekere voor het onzekere te nemen kan ik het beste een bonnetje kopen.
K to the KillaZ
Iemand achterop nemen zou ik zelf zoveel mogelijk proberen te vermijden, je kunt namelijk merken dat een quad wel -heel- gevoelig is voor het gewicht wat er bovenop zit (naast het feit dat je al snel over je maximaal toegestane gewicht heen gaat). Daarnaast wordt je op de gemiddelde sportieve quad (Yamha Raptor, Suzuki LTZ bijv) met twee personen niet blij van je zithouding. De bestuurder zal heel dicht op het stuur moeten gaan zitten, terwijl de passagier zijn benen niet kwijt kan.
Ik heb in het verleden mijn quad altijd bij familie in de tuin neergezet (onder een zeil) omdat ik zelf nog geen plek had, in principe kon de quad daar prima tegen. Af en toe even een klein rondje zodat ie niet te lang stilstaat en dan komt ie de winter prima door is mijn beleving.
Ik doe soms ook nog wel een flesje Forte Moto Power I bij de motor en de quad in de tank, over het algemeen kun je wel merken dat ze daardoor toch een stuk beter gaan lopen, zeker met koud en vochtig weer.
Volgens de wet mag dat als er een zitplaats voor de passagier is.yeth3119 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:57:
mag er legaal iemand achterop zitten (met helm natuurlijk)?
Wat betreft het parkeren op de stoep is het eigenlijk vrij eenvoudig:
- de quad die is goedgekeurd als bromfiets mag wel op de stoep geparkeerd worden;
- de quad die is goedgekeurd als driewielig motorvoertuig mag niet op de stoep geparkeerd worden.
Mocht je overigens het rijbewijs B hebben gehaald na 19 januari 2013, dan is er nog wel een probleem. Vanaf die datum moet je namelijk een rijbewijs A1 of A hebben voor het mogen besturen van een driewielig motorvoertuig. Heb je rijbewijs B gehaald voor die datum, dan is dat geen probleem.
Heb je hier een bron van? Dan gaat namelijk het verhaal voor mijn vriendin ook niet op, ik was namelijk van plan haar op mijn quad te laten rondrijden als ze binnenkort haar rijbewijs B heeft gehaald.heidem1 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:46:
[...]
Mocht je overigens het rijbewijs B hebben gehaald na 19 januari 2013, dan is er nog wel een probleem. Vanaf die datum moet je namelijk een rijbewijs A1 of A hebben voor het mogen besturen van een driewielig motorvoertuig. Heb je rijbewijs B gehaald voor die datum, dan is dat geen probleem.
De regels rond het A-rijbewijs heb ik actief gevolgd maar hier moet ik dan compleet overheen hebben gekeken

Edit: Zelf al gevonden: http://www.rijksoverheid....regels-voor-een-quad.html
Jammer
[ Voor 10% gewijzigd door UTwizard op 24-10-2013 11:59 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Foto's:

Volgens mij gaat het grootste probleem het verzekeren worden. Ik heb verschillende verzekeringen offertes laten maken voor mijn quad. Bij de meeste moet je minimaal 28 jaar volgens mij.yeth3119 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:57:
Ik ben 18 jaar oud met rijbewijs B. Ik heb helemaal geen ervaring met quads, maar ik wil heel graag een quad kopen voor dagelijks gebruik (na een proefrit natuurlijk:p). Ik wil het zowel in de zomer als in de winter ermee rijden, om bijv. naar school, werk of bioscoop te gaan. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te onderzoeken, maar ik zoek een quad die makkelijk te rijden is en zo ongeveer zelfde of betere prestaties heeft dan een 70cc scooter (piaggio ZIP sP 70cc sport motor). Ik denk dat een Yamaha YFZ450(r) wel aan mijn eisen voldoet. Klopt dit of heb ik het fout?
Een ander probleem is dat er heel weinig informatie te vinden is over quads, zo heb ik nog veel onbeantwoorde vragen, zoals hoeveel km kan een quad motor maken, mag er legaal iemand achterop zitten (met helm natuurlijk)? Worden er veel quads gestolen? Is het een probleem als ik hem op de stoep parkeer (mag je op stoep parkeren en is het een probleem als ik hem in de winter buiten laat)? IS het makkelijk om het te verzekeren en hoe duur is het?
Een ander probleem is, ik zoek nu een 2e hans Yamaha YFZ 450(r), maak er is geen goeie beschikbaar in de omgeving van Rotterdam.
Zijn er nog andere dingen dat ik moet weten?
kNippenJazzy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:35:
Ik heb de afgelopen tijd twee offroad ritten gedaan, eerst in Markelo en dit weekend in Hengelo. Dat is echt een superleuke ervaring als je met kenteken rijdt maar wel van offroad houdt. Hengelo was wel erg zwaar omdat er veel 'kippen', scherpe heuveltjes in de lange stukken maïsland zaten. Waar de motoren hier makkelijk overheen rollen was het voor de quads een hele uitdaging want je trilde en schudde alle kanten op. Maar verder wel een topdag en ik heb zelfs een Barossa zien rijden.
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ennuh....stoer met zo'n quad!
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
We hebben pas de jaarlijkse meeting van Quadforumbenelux.com gehad in Barneveld. Een stuk of 80 quads aanwezig waarvan er 50 meededen aan de toerrit. Die groep was zo groot dat we een dag van tevoren besloten hebben om de rit op te knippen en twee groepen, met als resultaat een offroad en een onroad route. Was een geweldige ervaring! Foto's op de FB pagina van onze quad club: https://www.facebook.com/DeVeluwseZandhappers/photos
Zelf heb ik inmiddels een Outlander 800 Max LTD uit 2011, de versie met stuurbekrachtiging en luchtvering. Die laatste is er trouwens af want was dramatisch in het terrein, ook op we weg eigenlijk. Dus zitten er weer Elka's rondom. Verder voorzien van een Dalton clutchkit, PowerCommander 5 en een HMF Swamp XL uitlaat.
Hier op de testbank:

Je kunt er ook mee crossen:

OTR in Eext mee gereden:

Nactcross bij Beach on Wheels:

Lekker nat parcours in Eindhoven:

En wordt er verder nog een beetje quad gereden?
Hoeveel vermogen heeft ie?
Ik heb zelf overigens geen quad, maar het lijkt me altijd nog wel eens tof om er in ieder geval op te rijden. Wellicht ook om er eentje in bezit te hebben als ik de ruimte ervoor heb in de toekomst
Het is echt een leuke hobby en je kunt er veel meer mee dan met een motor, behalve tussen de file door rijden dan.

Wordt er hier nog een beetje quad gereden of wacht iedereen op de zomer?
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzy op 11-12-2015 17:58 ]
If it ain't broken, don't fix it

Gelukkig zijn alle lampen LED dus genoeg licht. En voor de kou gebruik ik handvatverwarming.

Ik gebruik Maxxis Ceros banden. Een mooie tussenoplossing voor asfalt en off-road. Op nat en glad wegdek zijn ze naar mijn mening waardeloos.
[ Voor 12% gewijzigd door e.looijenga op 08-01-2016 11:33 ]
Wel merk ik dat ik bij wedstrijden in het terrein wat grip tekort kom, merkte dat pas toen ik samen opreed met een Renegade 500 die gewoon even snel was bij het uitkomen van bochten. Op snelheid kom ik er dan wel weer voorbij door het vermogen van de 1000 maar ik zit me toch af te vragen wat er zou gebeuren als ik ook banden had met zo veel grip. Was tot nu toe eigenlijk groot fan van de Ceros alleen ben de quad wat anders gaan gebruiken.
Mooie Cat trouwens, zie je toch nog een stuk minder in Nederland.
Anoniem: 727426
ik ben 15 jaar en ben aan het kijken voor een quad als ik 16 wordt maar nu weet ik dat je een quad mag rijden met 16 jaar als hij max. 50cc is en niet harder rijdt dan 45 maar wat als ik nu een quad van 250cc ( er zijn quad van 250cc die ik heel mooi vind en dus mooier vind dan een van 50cc) begrens naar 50cc mag ik er dan op rijden met een brommerrijbewijs (en is dit überhaupt wel mogelijk) ???
mvg MSieben
50cc staat voor de cilinderinhoud van het motorblok. Die kan je niet begrenzen.
Met je brommerrijbewijs mag je een brommer (of quad) besturen met maximaal 50cc
Vaak bu'j te bang!