Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:00:
Jorsan, ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp...
Heb je meer dan 1 wireless? Staat de AE op een kanaal wat al (in de buurt) gebruikt wordt? In dat geval is de kans groot dat je de AE alleen maar in de AE software ziet (als je tenminste toegelaten hebt dat je hem over kabel mag configureren/uitlezen = default).
Ik heb een adsl router die wireless uitzendt. daarmee verbonden met een lan kabel heb ik de airport express verbonden, die staat op een andere verdieping omdat mijn router niet door het hele huis het signaal verspreidt.
de airport express werkt dus als extra netwerk voor boven zeg maar met een aparte naam en beveiliging. mijn 2 andere laptops zien de router en de airport als ik wireless networks zoek. mijn NC10 ziet alleen mijn router beneden en niet mijn airport. ik kan dus ook niet connecten met de airport.
ik kan hem wel configureren met de airport software maar dat komt waarschijnlijk omdat hij dus met die lan kabel met mijn router is verbonden en ik op het netwerk zit via diezelfde router.
ik las ook op een ander forum dat mensen een andere dirver hadden geinstalleerd om verbinding te kunnen maken met de nieuwe airport express en time capsule..
gebruik jij nog wel dezelfde standaard driver?? want dan vind ik het dus raar dat jij sowieso je airport 802.11n ziet...
ik hoop dat het duidelijk is wat mijn probleem is..