Ik heb niet eens Mcafee of andere AV draaien. Ik zal de tip van Black Whizz eens proberen.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:05:
[...]
Het is mij ook opgevallen dat het afsluiten wat langer duurt. Ook bij het laatste blauwe scherm. Ik heb geen idee waardoor het komt. Ik heb niets geks draaien. Alleen mcafee internet security 2009 (geregistreerde versie).
Verwijderd
Ik heb de commentaren gelezen op die website onder de tip.Philflow schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:11:
[...]
Ik heb niet eens Mcafee of andere AV draaien. Ik zal de tip van Black Whizz eens proberen.
Een ervan is:
"dit niet doen als je gebruik maakt van een netwerk (domein) vind ie niet leuk met syncen. "
Verder is het niet duidelijk wat er nu precies wordt ingekort, waar de tijdwinst vandaan komt.
"waittokillservice" is me te algemeen. Welke service wordt er na het uitvoeren van de tip voortijdig afgesloten?
Ik weet niet waarom het werkt maar het werkt wel
Gisteren behoorlijk wat winkels afgelopen voor een nc10, maar nergens gevonden. Zijn er nog (internet)winkels waar hij op voorraad is?
http://www.modern.nl/zoeken/?search=nc10Kasj schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:37:
Gisteren behoorlijk wat winkels afgelopen voor een nc10, maar nergens gevonden. Zijn er nog (internet)winkels waar hij op voorraad is?
de witte op voorraad daar met code "actie5k" 370 euro
Dank voor de info. Voor zover ik kan vinden slaat RG-DM701 op de behuizing en sc-2485K op de speler/writter die er in zit.JarlSX schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:16:bij apparaat beheer heeft ie typenummer ssc-2485K, op de doos staat RG-DM701 en de naam Tinpec
Alleen wordt er overal gesproken over een CD writter en een DVD lezer. Ben je er echt zeker van dat hij ook DVD's kan beschrijven?? Dan ga ik er morgen gelijk eentje halen!
Ik dacht dat de media markt hem al had staan toch?Kasj schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:37:
Zou wel interessant zijn als mensen hem spotten in grotere ketens zodat de mensen die hem nog niet in de handen hebben gehad kunnen voelen.
Sorry, had je reactie over het hoofd gezien.Cubic X schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:39:
[...]
Beetje offtopic, maar hoop dat met mag blijven staan![]()
Ik denk dat jij een ICT gerelateerde studie doet aangezien je het hebt over ICT werkruimtes?Ik doe zelf Informatica en ben eigenlijk wel toe aan een nieuwe laptop, veel geld heb ik natuurlijk niet als student dus een Netbook zoals bijvoorbeeld de EEEPC (maar ik neig meer na de NC10
) past mij wel. Alleen zit ik met het gevoel dat programmeren van bijvoorbeeld PHP/C++/Java/ect niet goed gaat op zo'n klein 9/10 inch scherm, hoe ervaar jij dat?
![]()
Als je geen ICT gerelateerde studie doet kan je mijn vraag negeren![]()
Nee, geen ict studie, vorig jaar na 1 jaar mee gestopt
Persoonlijk gezien zou ik het doen, maar ik ben er dan ook niet zo moeilijk mee..
het zal toch af en toe tussendoor worden en pas scripten als je achter je dikke thuispc zit.
Dus voor een uurtje zou ik het kunnen, langer niet
[ Voor 55% gewijzigd door Tomino op 07-12-2008 20:30 ]
Sommige notebooks hebben een accu met extra capaciteit om de wear tegen te gaan. Ik weet dat Dell Latitudes het hebben. Jouw HP wellicht ook.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:02:
[...]
Mijn HP laptop is eind deze maand precies 3 jaar oud. De wearlevel is nu 6% volgens notebook batteryinfo.
Verwijderd
Hmm, ik zie dat er een nieuwe hoes bij dealextreme te koop staat:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18058 prijs is 10,25 incl. verzenden.
Die lijkt er imo net zo uit te zien als de 10" case van caselogic. (die kost 20 euro)
http://www.dixons.nl/De_o...ktas.7110159/default.aspx
Ik heb de 10" sleeve van dealextreme trouwens nog niet binnen. Zit al wel in de post.
Die lijkt er imo net zo uit te zien als de 10" case van caselogic. (die kost 20 euro)
http://www.dixons.nl/De_o...ktas.7110159/default.aspx
Ik heb de 10" sleeve van dealextreme trouwens nog niet binnen. Zit al wel in de post.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 22:20 ]
Inmiddels heb ik de NC10 een aantal weken en hij bevalt me uitstekend!
De desktop staat een stuk minder aan, dus dat zegt genoeg lijkt me
Ook heb ik nu een weekje Ubuntu 8.10 erop staan, en dit draait perfect! Heb nog wel een dual boot met XP, maar zins Ubuntu erop staat heb ik Windows helemaal niet meer gestart. Een echte aanrader, en met de handleiding uit de startpost is alles ook goed draaiend te krijgen.
Wat ik wel heb gedaan is de taakbalk(en) ff anders ingesteld, dit omdat standaard 1tje bovenin staat en 1 onderin wat zonde is van de 600 pixels hoogte.
Screenshotje:

En over die wear levels, hij stond bij mij op 93% (7% wear dus).
Na hem ff in het bios te hebben gekalibreerd staat ie op 96% (4% wear).
Meestal laat ik hem leeg lopen tot +/- 25% en laat hem dan op.
De desktop staat een stuk minder aan, dus dat zegt genoeg lijkt me
Ook heb ik nu een weekje Ubuntu 8.10 erop staan, en dit draait perfect! Heb nog wel een dual boot met XP, maar zins Ubuntu erop staat heb ik Windows helemaal niet meer gestart. Een echte aanrader, en met de handleiding uit de startpost is alles ook goed draaiend te krijgen.
Wat ik wel heb gedaan is de taakbalk(en) ff anders ingesteld, dit omdat standaard 1tje bovenin staat en 1 onderin wat zonde is van de 600 pixels hoogte.
Screenshotje:

En over die wear levels, hij stond bij mij op 93% (7% wear dus).
Na hem ff in het bios te hebben gekalibreerd staat ie op 96% (4% wear).
Meestal laat ik hem leeg lopen tot +/- 25% en laat hem dan op.
Mooi hoesje! Morgen even bestellen denk ikVerwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:16:
Hmm, ik zie dat er een nieuwe hoes bij dealextreme te koop staat:
@Vinze
Ik heb er ook ubuntu op staan in triple boot met vista en XP. Werkt hier ook super alleen gebruik ik toch meestal vista of XP. Ik heb met die 2 balken de onderste balk op auto hide staan. Werkt super vind ik. Want om nou de venster lijst bij de andere erin te zetten. Wordt zo klein...
@edjex
Dat hoesje van case logic is bij Alternate beschikbaar voor 9 euro. Heb hem zelf ook daar gehaald echt een aanrader!
Ik heb er ook ubuntu op staan in triple boot met vista en XP. Werkt hier ook super alleen gebruik ik toch meestal vista of XP. Ik heb met die 2 balken de onderste balk op auto hide staan. Werkt super vind ik. Want om nou de venster lijst bij de andere erin te zetten. Wordt zo klein...
@edjex
Dat hoesje van case logic is bij Alternate beschikbaar voor 9 euro. Heb hem zelf ook daar gehaald echt een aanrader!
het staat op de lade en op de doos, dus lijkt me wel. maar zal vanavond even proberen een dvd te branden, dan laat ik het wel weten.Gusher123 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:56:
Alleen wordt er overal gesproken over een CD writter en een DVD lezer. Ben je er echt zeker van dat hij ook DVD's kan beschrijven??
heb overigens OSX toch aan de gang, bleek dat ik toch 1 bios setting niet had gedaan, dan start ie dus niet op. hij is echt heel rap gestart, minstens zo snel als windows XP. geluid werkt prima, kan ook (.mov) films afspelen. wifi werkt niet, wel als je er een DW1490 kaartje in steekt. daar moet ik nog even over denken, want daarvoor moet ie dus wel open en weet eigenlijk niet of ik OSX wel serieus ga gebruiken...
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
2 probleempjes met de NC-10;
1. als ik de diagnostische gegevens bekijk van mijn Bluetooth dan geeft hij aan "het geselecteerde apparaat werkt niet goed". Mijn BT muis werkt gewoon, wat kan dit zijn?
2. WiFi connectie niet mogelijk of valt weg, melding "geen ip adres ontvangen"? Status is wel uitstekend maar geen verbinding? Router is de SMC2804WBR.
1. als ik de diagnostische gegevens bekijk van mijn Bluetooth dan geeft hij aan "het geselecteerde apparaat werkt niet goed". Mijn BT muis werkt gewoon, wat kan dit zijn?
2. WiFi connectie niet mogelijk of valt weg, melding "geen ip adres ontvangen"? Status is wel uitstekend maar geen verbinding? Router is de SMC2804WBR.
Verwijderd
Dat is wel exclusief verzendkosten.shappie schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:19:
@Vinze
@edjex
Er was ergens een tip (had ik gepost) met een oudere driver. Ik heb bij 2 mensen gelezen dat dat hun problemen oploste.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:02:
ik heb zojuist de zeroshock III ontvangen van die gast van ebay uit japan op zich een mooie sleeve hier op het forum werd gezegd dat je het beste de 10,6 inch - 11,1 inch kan nemen omdat deze laptop er anders niet in zou passen dat is helaas niet waar er is nu zeker nog wat ruimte over aan beide kanten ongeveer 1 cm dus denk dat de 10,4 inch versie zeker genoeg had geweest
ar5006x (atheros 5.3.0.35) deze moet je hebben!Philflow schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:07:
[...]
Er was ergens een tip (had ik gepost) met een oudere driver. Ik heb bij 2 mensen gelezen dat dat hun problemen oploste.
Ik heb een heel groot probleem met mijn wifi opeens. Het is al eens eerder gebeurt en toen ging het vanzelf over. Ik heb ubuntu erop staan. En dan opeens vind ubuntu op geen enkele manier meer netwerken via wifi. Dat is opzich zo erg niet maar wat wel vreselijk is, is dat hij dan windows zijn wifi settings ook verknalt. Ik heb onder XP en Vista geen wifi meer en ik krijg het maar niet opgelost...
Verwijderd
Ligt 't niet aan je router? Lijkt me stug dat ubuntu windows settings wijzigt.shappie schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:31:
Ik heb een heel groot probleem met mijn wifi opeens. Het is al eens eerder gebeurt en toen ging het vanzelf over. Ik heb ubuntu erop staan. En dan opeens vind ubuntu op geen enkele manier meer netwerken via wifi. Dat is opzich zo erg niet maar wat wel vreselijk is, is dat hij dan windows zijn wifi settings ook verknalt. Ik heb onder XP en Vista geen wifi meer en ik krijg het maar niet opgelost...
Ik heb even een vraagje, kon het antwoord nergens anders vinden. Ik gebruik de NC10 veelvuldig icm mijn bluetooth telefoon via Network Sharing (Windows Mobile 6.1) het internet op kan. Ik maak de verbinding op de NC10 via het bluetooth logootje (rechtsklikken->snel verbinding maken->netwerk toegang->telefoon). Ik kan hier echter geen shortcut van op mijn bureaublad plaatsen. Iemand die weet hoe ik dus een snelkoppeling op het bureaublad kan plaatsen naar deze externe verbinding?
Alvast bedankt voor de hulp:)
Verwijderd
Het is me opgevallen dat de prijzen van de NC10 bij de diverse webwinkels (fors) aan 't stijgen is! Bij Dixons nu 449 en bij laptopshop.nl zelfs 459 (beiden eerder 419!). Moge dit een schrale troost zijn voor diegenen die nog steeds wachten op hun Kijkshop NC10 voor 342 euro!
Ik wou net wat vragen over de internet verbinding via bt van je telefoon.
Op de eerste dag had ik hem werkend gekregen. Vandaag onderweg kreeg ik met geen enkele mogelijkheid werkend.
Ik accepteer de verbinding van me samsung, en dan krijg ik een scherm met gebruikersnaam, paswoord en een nummber dat ik bellen. (te kiezen nummer)
Volgens mij hoef ik de vorige keer helemaal niets in te vullen en drukte ik gewoon met blank op enter.
Nu blijft hij haken op "bezig met bellen naar"...
moest ik misschien wel iets invullen?
Ik heb Hi en N82, op een andere laptop werktie wel..
Op de eerste dag had ik hem werkend gekregen. Vandaag onderweg kreeg ik met geen enkele mogelijkheid werkend.
Ik accepteer de verbinding van me samsung, en dan krijg ik een scherm met gebruikersnaam, paswoord en een nummber dat ik bellen. (te kiezen nummer)
Volgens mij hoef ik de vorige keer helemaal niets in te vullen en drukte ik gewoon met blank op enter.
Dat duidt op een DHCP probleem.Philflow schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:07:
[...]
Er was ergens een tip (had ik gepost) met een oudere driver. Ik heb bij 2 mensen gelezen dat dat hun problemen oploste.
Maurits
Verwijderd
Het is wel mogelijk om DVD's te branden, bij mij pakt hij alleen niet alle DVD media's, plus en min. Hij pakt alleen Philips DVD-R. Heb de firmware wel geupgrade, het is een liteon sc-2485k. Iemand anders ook dit probleem?Gusher123 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:56:
[...]
Dank voor de info. Voor zover ik kan vinden slaat RG-DM701 op de behuizing en sc-2485K op de speler/writter die er in zit.
Alleen wordt er overal gesproken over een CD writter en een DVD lezer. Ben je er echt zeker van dat hij ook DVD's kan beschrijven?? Dan ga ik er morgen gelijk eentje halen!
Ik vraag me dat ook af,CousinBoneless schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:14:
Ik heb even een vraagje, kon het antwoord nergens anders vinden. Ik gebruik de NC10 veelvuldig icm mijn bluetooth telefoon via Network Sharing (Windows Mobile 6.1) het internet op kan. Ik maak de verbinding op de NC10 via het bluetooth logootje (rechtsklikken->snel verbinding maken->netwerk toegang->telefoon). Ik kan hier echter geen shortcut van op mijn bureaublad plaatsen. Iemand die weet hoe ik dus een snelkoppeling op het bureaublad kan plaatsen naar deze externe verbinding?
Ik druk dan ook op de taskbar en rechtermuisknop bt logo en dan snel verbinding maken >
Niet perongeluk Wifi uitgeschakeld in het bios of zo iets?shappie schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:31:
Had laatst ook geen draadloos internet op Ubuntu, maar deze handleiding heeft 't opgelost.
Echter had ik toen wel gewoon internet in Windows.
Probleem? Zou het niet echt als een probleem noemen als je DVD lezer ook sommige DVD's blijkt te kunnen beschrijvenVerwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:29:Het is wel mogelijk om DVD's te branden, bij mij pakt hij alleen niet alle DVD media's, plus en min. Hij pakt alleen Philips DVD-R. Heb de firmware wel geupgrade, het is een liteon sc-2485k. Iemand anders ook dit probleem?
Laatste firmware is al anderhalf jaar oud, dus neem aan dat die er al op stond, of heb je ergens een nog nieuwere vandaan gehaald dan de K08 van de LiteOn site?
Owh ik heb me internet via me bt telefoon al gefixed,
als iemand dat probleem ook heeft:
Internet Exporer > tools >> opties >> verbindingen > "Nooit een verbinding kiezen" wegvinken en
"Kiezen zodra er geen netwerk verbinding is" aanvinken
als iemand dat probleem ook heeft:
Internet Exporer > tools >> opties >> verbindingen > "Nooit een verbinding kiezen" wegvinken en
"Kiezen zodra er geen netwerk verbinding is" aanvinken
Ik heb vandaag twee zwarte besteld (één voor 't vrouwtjeVerwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:20:
Het is me opgevallen dat de prijzen van de NC10 bij de diverse webwinkels (fors) aan 't stijgen is! Bij Dixons nu 449 en bij laptopshop.nl zelfs 459 (beiden eerder 419!). Moge dit een schrale troost zijn voor diegenen die nog steeds wachten op hun Kijkshop NC10 voor 342 euro!
Verwijderd
Zag dat ze daar alleen nog de oranje hadden dus nog niet besteld, hier hebben ze er 1 voor de NC-10, maar is wel duurder volgens mij?jaroen89 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:36:
ik heb zojuist de zeroshock III ontvangen van die gast van ebay uit japan op zich een mooie sleeve hier op het forum werd gezegd dat je het beste de 10,6 inch - 11,1 inch kan nemen omdat deze laptop er anders niet in zou passen dat is helaas niet waar er is nu zeker nog wat ruimte over aan beide kanten ongeveer 1 cm dus denk dat de 10,4 inch versie zeker genoeg had geweest
Zo te zien is dat een normale 11". Slimme marketing.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:45:
[...]
Zag dat ze daar alleen nog de oranje hadden dus nog niet besteld, hier hebben ze er 1 voor de NC-10, maar is wel duurder volgens mij?
Verwijderd
Alleen heb ik nu de Intel kaart erin zitten, maar ik zal de vorige firmware voor de Intel kaart erop gooien, kijken of dat helpt...Philflow schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:07:
[...]
vandaag even in MyCom die NC10 getest. 20 minuutjes mee gespeeld. Maar toch niet gehaald, dat toetsenbord kon ik in die tijd echt niet aan wennen. Het mag dan 93% van de normale grote zijn ofzo, maar het is nog net te klein om echt lekker op te kunnen typen.
Als er een netbook komt met 100% toetsenbord, WXGA resolutie (1280*768), DualCore (1,6 ghz ofzo, kan je er tenminste 720p filmpjes op kijken) en HDMI-uit (waarom dat nog geen standaard is ipv VGA/DVI met apart audio snap ik echt niet)
Meer hoeft van mij een laptop echt niet te hebben, maar als dat allemaal net niet kan, dan weet ik zeker dat ik me er over een half jaartje aan ga iriteren.
ga denk ik maar eens kijken naar die R510
Als er een netbook komt met 100% toetsenbord, WXGA resolutie (1280*768), DualCore (1,6 ghz ofzo, kan je er tenminste 720p filmpjes op kijken) en HDMI-uit (waarom dat nog geen standaard is ipv VGA/DVI met apart audio snap ik echt niet)
Meer hoeft van mij een laptop echt niet te hebben, maar als dat allemaal net niet kan, dan weet ik zeker dat ik me er over een half jaartje aan ga iriteren.
[ Voor 3% gewijzigd door siraic op 08-12-2008 23:01 ]
@Vinze
Ik heb het opgelost. Ik moest gewoon mijn laptop even een stuk verplaatsen. Dus gewoon even van positie van de laptop veranderen. Ik had niets gedaan maar toen ik bij mijn oom aankwam werkte alles weer en de vorige keer was dit ook zo bedenk ik me nu. Maar goed kom er maar eens op... En dit komt alleen onder ubuntu voor met XP of vista heb ik dit nooit. En het gekke is dat het ook invloed heeft op XP en Vista... Dus nou goed als het nog eens voor komt zal ik mijn theorie nog eens testen. Erg vreemd...
Ik heb overigens ook die guide op de NC10 wiki van ubuntu gevolgd. Werkt hier ook goed (behalve die vreemde bug die ik tenet noemde...).
Ik heb het opgelost. Ik moest gewoon mijn laptop even een stuk verplaatsen. Dus gewoon even van positie van de laptop veranderen. Ik had niets gedaan maar toen ik bij mijn oom aankwam werkte alles weer en de vorige keer was dit ook zo bedenk ik me nu. Maar goed kom er maar eens op... En dit komt alleen onder ubuntu voor met XP of vista heb ik dit nooit. En het gekke is dat het ook invloed heeft op XP en Vista... Dus nou goed als het nog eens voor komt zal ik mijn theorie nog eens testen. Erg vreemd...
Ik heb overigens ook die guide op de NC10 wiki van ubuntu gevolgd. Werkt hier ook goed (behalve die vreemde bug die ik tenet noemde...).
@siraic: dat zijn allemaal zaken die een netbook imho niet hoeft te kunnen. Ik denk dat er genoeg 12" notebooks zijn die aan je eisen voldoen, maar die kosten weer geen <400 euri...
Internetopties>verbindingen automatisch verbinden aan/uit zetten Kijk ook even bij de BT instelling je wil het net op via de lanaccess en niet inbellen via de GSM.chunyu schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:25:
Ik wou net wat vragen over de internet verbinding via bt van je telefoon.
Laatst nieuwe driver via Drivermax opgehaald
inf file:
Copyright (c) 2001-2006 Atheros Communications, Incorporated All Rights Reserved
;
;Module Name:
;
; netathw.inf
;
;Abstract:
; INF file for installing Atheros AR5008 Wireless Network Adapter
;
Niet de AR5007EG!
; Installs athw.sys (NDIS 5/5.1 driver) on NT platforms (2000, XP and greater)
; Installs athwx.sys (NDIS 5 driver) on 9x platforms
[Manufacturer]
%ATHEROS% = Atheros
%Gigabyte% = Gigabyte
staat in program files - atheros wlan client -driver-
inf file:
Copyright (c) 2001-2006 Atheros Communications, Incorporated All Rights Reserved
;
;Module Name:
;
; netathw.inf
;
;Abstract:
; INF file for installing Atheros AR5008 Wireless Network Adapter
;
Niet de AR5007EG!
; Installs athw.sys (NDIS 5/5.1 driver) on NT platforms (2000, XP and greater)
; Installs athwx.sys (NDIS 5 driver) on 9x platforms
[Manufacturer]
%ATHEROS% = Atheros
%Gigabyte% = Gigabyte
staat in program files - atheros wlan client -driver-
[ Voor 163% gewijzigd door RAAF12 op 09-12-2008 02:44 ]
Verwijderd
11 inch versus 10.4 inchjaroen89 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:36:
Inner (W275×D40×H215mm)
Inner (W230×D40×H185mm)
Er zit 4 centimeter verschil tussen, daarmee zou je het dus niet gered hebben denk ik.
De Samsung is 260 x 185 x 30.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 08:29 ]
Verwijderd
De specs die je noemt zullen voorlopig niet in een netbook verwerkt worden. Je zult op zoek moeten naar een normale laptop.siraic schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:57:
vandaag even in MyCom die NC10 getest. 20 minuutjes mee gespeeld. Maar toch niet gehaald, dat toetsenbord kon ik in die tijd echt niet aan wennen. Het mag dan 93% van de normale grote zijn ofzo, maar het is nog net te klein om echt lekker op te kunnen typen.
Ik heb er Vista Ultimate op gezet en ik heb het idee dat de batterij tijd lager is dan onder XP. De indicatie van Vista zit op 100% rond de 4 uur. En volgens mij klopt dit aardig. Dit is wel een tegenvaller want onder XP haal ik makkelijk 6 uur. Ik hoor overal verhalen dat Vista zo goed met de accu omgaat dus het zal wel aan mijn instellingen liggen dan.
Ik kan ook nergens de brightness instellen bij mijn energiebeheer. Ik kan het alleen doen met de hotkeys op me keyboard (via de samsung software).
Een ander vreemd probleempje is dat de samsung software er wel op staat want de hotkeys werken stuk voor stuk goed. Alleen de programma's zelf zijn nergens te vinden, ik zou bijvoorbeeld graag de batterymanager kunnen gebruiken om mijn energie profielen te maken/veranderen.
Iemand misschien wat tips/oplossingen?
Ik kan ook nergens de brightness instellen bij mijn energiebeheer. Ik kan het alleen doen met de hotkeys op me keyboard (via de samsung software).
Een ander vreemd probleempje is dat de samsung software er wel op staat want de hotkeys werken stuk voor stuk goed. Alleen de programma's zelf zijn nergens te vinden, ik zou bijvoorbeeld graag de batterymanager kunnen gebruiken om mijn energie profielen te maken/veranderen.
Iemand misschien wat tips/oplossingen?
Er worden nu zoveel drivers. updates en apps gepost.
Handig om dit wellicht up te daten in de SP zodat iedereen het makkelijk kan volgen?
Handig om dit wellicht up te daten in de SP zodat iedereen het makkelijk kan volgen?
Lijkt me niet echt nodig, ik heb nog geen enkele driver geupdate en hij werkt nog steeds perfectTomino schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:47:
Hmm, het topic maakte de indruk op mij dat veel mensenhier toch mee bezig waren 
Afijn, zal wel komen als het echt nodig is!
Afijn, zal wel komen als het echt nodig is!
Verwijderd
Ik heb nog geen enkele driver- of biosupdate gedaan omdat alles tot nu toe goed werkt.Tomino schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:47:
Mijn motte: "if it ain't broken don't fix it" zeker als niet duidelijk is wat er nu precies nieuw is aan de updates.
precies denk er net zo over. Ook zeer vreemd dat Samsung niet vermeld wat iedere update verhelpt..Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:13:
[...]
Ik heb nog geen enkele driver- of biosupdate gedaan omdat alles tot nu toe goed werkt.
Mijn motte: "if it ain't broken don't fix it" zeker als niet duidelijk is wat er nu precies nieuw is aan de updates.
Ik heb wat screenshots gemaakt van mijn Vista en Ubuntu op de NC10.
http://shappie.sh.funpic.org/nc10/screens/
Niemand ideeën waar de wat lage batterij tijd onder vista door komt?
http://shappie.sh.funpic.org/nc10/screens/
Zo te zien heb je hem op gebalanceerd staan. Zet hem eens op energy saving zou ik zeggen.shappie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:18:
Verder is het belangrijk dat de Samsung battery manager de CPU naar de laagste stand terugklokt, anders haal je de 6 uur niet. Ik neem aan dat je de brightness al naar 2/3 streepjes hebt gezet.
[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 09-12-2008 16:25 ]
Merkte overigens wel dat als je youtube filmpjes wil kijken je m toch echt minimaal op 'Normaal' moet zetten anders is dat in ieder geval drama.Philflow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:24:
[...]
Zo te zien heb je hem op gebalanceerd staan. Zet hem eens op energy saving zou ik zeggen.
Verder is het belangrijk dat de Samsung battery manager de CPU naar de laagste stand terugklokt, anders haal je de 6 uur niet. Ik neem aan dat je de brightness al naar 2/3 streepjes hebt gezet.
@Philflow
Dat is juist het probleem... Ik kan die Samsung Battery Manager maar niet opgestart krijgen. De hotkeys ervan enzo werken allemaal. Maar het programma zelf kan ik niet opgestart krijgen. Heb de progs van de samsung site van de X360 volgens mij gebruikt. Moet ik een andere versie hebben of gewoon even herinstalleren? Want ik wil idd erg graag dat ik daarmee wat kan spelen. En brightness staat op 3 streepjes.
Dat is juist het probleem... Ik kan die Samsung Battery Manager maar niet opgestart krijgen. De hotkeys ervan enzo werken allemaal. Maar het programma zelf kan ik niet opgestart krijgen. Heb de progs van de samsung site van de X360 volgens mij gebruikt. Moet ik een andere versie hebben of gewoon even herinstalleren? Want ik wil idd erg graag dat ik daarmee wat kan spelen. En brightness staat op 3 streepjes.
@ shappie, ik heb zelf geen Vista draaien. Maar er waren toch mensen die beweerden dat Vista langere accu duur gaf.. ik ben benieuwd waarom ze zo stil zijn 
Als je met die hotkeys hem in max battery kan zetten zou het trouwens ook goed moeten zijn.
Als je met die hotkeys hem in max battery kan zetten zou het trouwens ook goed moeten zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 09-12-2008 17:08 ]
Desgevraagd wist de product manager van Samsung (NL) ook telefonisch niet te vertellen wat de wijzigingen in de firmware van de NC10 zijn. Ik ben benieuwd of Samsung USA inhoudelijk zal reageren op mijn e-mail daarover.funrider schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:40:
[...]
precies denk er net zo over. Ook zeer vreemd dat Samsung niet vermeld wat iedere update verhelpt..
Ik heb het gevonden (hoe ik Samsung Battery Manager werkend kreeg). Ik moest gewoon de XP versie installeren. Alleen kan ik de cpu snelheid niet op auto plaatsen. Maar alleen op max en min... Misschien driver gerelateerd?
Verwijderd
Firmware van de Liteon site gehaald en firmware update gedaan. HelaasGusher123 schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:35:
[...]
Probleem? Zou het niet echt als een probleem noemen als je DVD lezer ook sommige DVD's blijkt te kunnen beschrijvenMaar snap wat je bedoelt. Welke plussen en minnen wil hij niet lezen? Verschilt dat per merk of schrijft hij wel alle minnen en geen van de plussen?
Laatste firmware is al anderhalf jaar oud, dus neem aan dat die er al op stond, of heb je ergens een nog nieuwere vandaan gehaald dan de K08 van de LiteOn site?

Platinum CD-R krijg ik niets op gebrand.
Memorex DVD+R krijg ik ook niets opgebrand.
Software zegt dat hij klaar is, maar beide discjes zijn leeg.
Zal morgen nog even een Hema DVD-R proberen.
Werkt helemaal niet onder XP, als ik minimum speed instel in de batterymanager is de snelheid nog steeds 1596 MHz met het testproggie cpuspeed profshappie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:24:
Ik heb het gevonden (hoe ik Samsung Battery Manager werkend kreeg). Ik moest gewoon de XP versie installeren. Alleen kan ik de cpu snelheid niet op auto plaatsen. Maar alleen op max en min... Misschien driver gerelateerd?
Las vandaag in fotoblad Focus dat de Asus EEE1000H op 0.868 GHz draaide........Die kwam dan ook slechter uit die test met nog wat andere netbooks (geen NC10)
Blijkbaar draaide daar een cpu speed begrenzer op. Volgens mij gaat het via ACPI een bios/windows stroombespaarder.
0.868 Ghnz is toch gewoon netjes 870Mhz?
Oftewel, dat is de snelheid zonder adapter voor de stroom eraan, dus normale waarde..?
Oftewel, dat is de snelheid zonder adapter voor de stroom eraan, dus normale waarde..?
wat betreft de SSC-2485K, volgens mij is het gewoon een cd reader/writer en dvd reader.
dat haal ik uit de specs op de taiwanese site (op de amerikaanse site staat ie niet, europese kom ik niet door)
blijf het een net ding vinden, klein, licht en energie zuinig. branden doe ik toch wel op m'n workstation
dat haal ik uit de specs op de taiwanese site (op de amerikaanse site staat ie niet, europese kom ik niet door)
blijf het een net ding vinden, klein, licht en energie zuinig. branden doe ik toch wel op m'n workstation
Misschien laat, maar beter dan nooit.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:18:
[...]
Ik heb de commentaren gelezen op die website onder de tip.
Een ervan is:
"dit niet doen als je gebruik maakt van een netwerk (domein) vind ie niet leuk met syncen. "
Verder is het niet duidelijk wat er nu precies wordt ingekort, waar de tijdwinst vandaan komt.
"waittokillservice" is me te algemeen. Welke service wordt er na het uitvoeren van de tip voortijdig afgesloten?
Wat eigenlijk gebeurt is als je windows afsluit is dat je een timer start. Die timer staat standaard op 20 sec. Waarom een timer? Stel, je hebt een programma dat crashende is en niet reageert, dan kan windows een "Nu beiindigen"-iets doen.
Ik heb alle Samsung xp software unstalled en de Vista versies van de Samsung Q series Easy Battery Manager en Easy Display Manager installed.shappie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:24:
De energie settings van Vista SP1 werken prima en geven mijn NC10 een gemiddelde werktijd op accu van 7 uur.
In Windows staat 1.60 GHz of ik nou met battery of netvoeding draai, testprogramma geeft ook rond de 1.60 GHz aan.Tomino schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:39:
0.868 Ghnz is toch gewoon netjes 870Mhz?
Andere benchmarks ook, daar ligt het niet aan. De NC10 wil gewoon niet lager geclocked worden, ook niet na een reboot.
Hier sta ie, bovenaan ff op de link staan http://www.cpuspeedpro.com/ranking.php?id=131431
[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 09-12-2008 19:45 ]
Windows systeem eigenschappen ziet dat ie op 797 Mhz draait. (max battery profiel)
Ik heb sinds afgelopen zondag ook een NC10, en vind hem helemaal geweldig. Had hem bij de It's gehaald waar ook bij mij de dubbele korting werd gegeven (dus 2 keer 8%). Vandaag voor het eerst mee naar school gehad, met een lading van 75% de hele dag kunnen gebruiken en bij thuiskomst nog genoeg lading om er 1,5 uur op te werken, echt super.
Nu had ik ook mijn slijtage niveau van me accu uitgelezen, en na 1 keer laden stond die al op 7% na de 2de keer laden ging hij naar 8%, nu hangt hij weer aan de lader en geeft hij 5% slijtage niveau aan. Ik denk dat ik maar niet zoveel waarde hecht aan deze percentages. Heb het slijtage niveau trouwens uitgelezen met everest.
Nu had ik ook mijn slijtage niveau van me accu uitgelezen, en na 1 keer laden stond die al op 7% na de 2de keer laden ging hij naar 8%, nu hangt hij weer aan de lader en geeft hij 5% slijtage niveau aan. Ik denk dat ik maar niet zoveel waarde hecht aan deze percentages. Heb het slijtage niveau trouwens uitgelezen met everest.
@Dobly
Welke drivers heeft u geinstalleerd? Want ik had eerst ook gewoon die Vista versies van een andere Samsung laptop. Precies wat u noemt maar toch haal ik de 7 uur bij lange na niet. Ik heb aero aan staan en profiel: gebalanceerd. Voor de rest niet echt aan de instellingen gezeten... Lijkt mij een driver probleem dan. Voor de rest gewoon retail kale vista ultimate dus geen extra slipstreamed enz... dingen erin.
Welke drivers heeft u geinstalleerd? Want ik had eerst ook gewoon die Vista versies van een andere Samsung laptop. Precies wat u noemt maar toch haal ik de 7 uur bij lange na niet. Ik heb aero aan staan en profiel: gebalanceerd. Voor de rest niet echt aan de instellingen gezeten... Lijkt mij een driver probleem dan. Voor de rest gewoon retail kale vista ultimate dus geen extra slipstreamed enz... dingen erin.
Verwijderd
ik heb deze thread stukken doorgelezen. ik heb een NC10 , maar ik zie mijn airport express niet. mijn andere laptops (vista en macbook) hebben dit probleem niet. ik heb de laatste drivers geinstalleerd dus daar ligt het ook niet aan.
heeft iemand anders ook dit probleem of weet misschien een oplossing??
alvast bedankt voor jullie reactie
Verwijderd
Ik moest eerst de ssid zichtbaar maken in m'n router. Daarna werd m'n netwerk pas zichtbaar op de nc10 en kon ik voor de rest probleemloos verbinding maken inclusief wpa beveiliging.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:55:
ik heb deze thread stukken doorgelezen. ik heb een NC10 , maar ik zie mijn airport express niet. mijn andere laptops (vista en macbook) hebben dit probleem niet. ik heb de laatste drivers geinstalleerd dus daar ligt het ook niet aan.
Probeer eens de Intel Inf update utility te installeren.shappie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:53:
@Dobly
Heb je soms dreamscene aan staan?
Heb jij de bios geflashed?Philflow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:53:
Windows systeem eigenschappen ziet dat ie op 797 Mhz draait. (max battery profiel)
Die van mij van de kijkshop is nu onderweg, ben benieuwd of ie nu inderdaad zwart is of niet. Ben namelijk 2 maal gebeld door privenr terwijl ik niet kon opnemen
Daarnaast eens zien of ze de belofte met de kadobon houden
Verwijderd
ja, dat is het probleem niet..hij ziet mijn netwerk wel maar mijn airport express niet. de fungeert als 2e netwerkje zeg maar voor boven.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:41:
[...]
Ik moest eerst de ssid zichtbaar maken in m'n router. Daarna werd m'n netwerk pas zichtbaar op de nc10 en kon ik voor de rest probleemloos verbinding maken inclusief wpa beveiliging.
dus mijn andere computers zien hem wel, maar de NC10 niet..
Ik heb nog niks zien veranderen @ mijn persoonlijke paginarensariens schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:52:
Die van mij van de kijkshop is nu onderweg, ben benieuwd of ie nu inderdaad zwart is of niet. Ben namelijk 2 maal gebeld door privenr terwijl ik niet kon opnemenDaarnaast eens zien of ze de belofte met de kadobon houden
Verwijderd
Hier hetzelfde.Philflow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:53:
Verwijderd
ik krijg geen verbinding met min airport 802.11n...mijn samsung ziet hem helemaal niet..weet jij misschien een oplossing??Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
Zo, even een reviewtje schrijvend op de NC10 na 2 volle dagen...
Als 10 jarig fervent Mac gebruiker is dit een (Windows) "juweeltje" voor de prijs, zeker qua toetsenbord en beeldscherm. Snelheid valt reuze mee, ter info op het werk wordt ik "gedwongen" met een nu bijna pakweg 1 jaar oude Lenovo R61 te werken (Intel T7500 Core 2 Duo 2.2 GHz), niet de langzaamste dus. De NC10 is maar pakweg 2..3 keer langzamer:
ik had ooit een klein recursief c programma geschreven voor het oplossen van Peg/sol(l)itaire. In Visual Studio 2008 vindt de Lenovo de oplossing in C++ in 2 seconden (na 7.6 miljoen iteratie's), in C# in 3,5 seconden. De NC10 doet er 4 resp. 9,7 seconden over.
De dure Lenovo geeft geen perfect beeld op de 20" 203B Samsung monitor (niet wit, niet perfect scherp). De NC10 doet dit VEEL VEEL beter, gewoon perfect. Helaas wilt mijn firma er niet aan, maar als je er een monitor/toetsenbord/muis aanhangt mag dit voor mij mijn werkmachine zijn.
Voor onderweg kun je dan Visual Studio of b.v. Firefox in "fullscreen" zetten, dan valt het nog mee.
Wireless: op werk valt de verbinding aan een Airport Express altijd na 1, 2 minuten weg. Thuis ook aan een Airport Express nooit....![]()
Windows blijft natuurlijk hilarisch voor een Mac gebruiker, ik heb de laatste 2 dagen meer dan 25 update's zien langskomen...
De NC10 is stil denk ik voor een Windows gebruiker, maar mijn iBook en iMac zijn gewoon fluisterstil, daar hoor ik de ventilator nooit. Maar hier niet storend overigens.
Nogmaals, het display en toetsenbord zijn geweldig. Wordt vervolgd...
OK. ik had het een maand geleden in de BIOS uitgezetPhilflow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:53:

Airport N da's heel snel, staat ie wel zo dat ie ook andere op snelheden connect? Vaak kan je kiezen N only of B cq. G off ed.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:30:
[...]
ik krijg geen verbinding met min airport 802.11n...mijn samsung ziet hem helemaal niet..weet jij misschien een oplossing??
Verwijderd
Hmmm... da's een goeie... Thuis heb ik een 4 jaar oude Airport Express, die kan maar A, B & G. Die AE op het werk met problemen is een nieuwe met N (wel met WPA2 i.p.v. WEP thuis). Ik heb nog een nieuwe AE (N) rondliggen, zal hem eens morgen thuis proberen!Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:30:
[...]ik krijg geen verbinding met min airport 802.11n...mijn samsung ziet hem helemaal niet..weet jij misschien een oplossing??
Verwijderd
ok bedankt, ik heb ook WPA2 beveiliging ingesteld..Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:05:
[...]
Hmmm... da's een goeie... Thuis heb ik een 4 jaar oude Airport Express, die kan maar A, B & G. Die AE op het werk met problemen is een nieuwe met N (wel met WPA2 i.p.v. WEP thuis). Ik heb nog een nieuwe AE (N) rondliggen, zal hem eens morgen thuis proberen!
ik hoor graag van je..
Progs sluiten en cache op de hd flushen en dan uitschakelen. Programma's die crashen hebben geen voorrang op de shut down sequence.BlackWhizz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:55:
[...]
Misschien laat, maar beter dan nooit.
Wat eigenlijk gebeurt is als je windows afsluit is dat je een timer start. Die timer staat standaard op 20 sec. Waarom een timer? Stel, je hebt een programma dat crashende is en niet reageert, dan kan windows een "Nu beiindigen"-iets doen.
Verwijderd
Na ruim een uur k*$$^% gooi ik maar de knuffel in het hoenderhok (voor vanavond). Als geleerde kan ik er geen touwje of kabel meer aan vastknopen:Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:10:
[...]ok bedankt, ik heb ook WPA2 beveiliging ingesteld..
ik hoor graag van je..
De oude AE met WEP (firmware 6.3) werkt probleemloos op de NC10 en een iMac. Een andere nieuwe EA (N) (firmware 7.2.3 of 7.3.2?) met WEP (andere netwerknaam gegeven) werkte eerst niet, dan wel, echter zowel de NC als Mac vloog herhaaldelijk eruit, toen eindelijk stabiel op beide (dacht dat ik hiervoor van deel publiek ip-adres naar brugmodus had veranderd). Met WEP geeft Windows trouwens toch WPA2 aan

Steek ik de oude AE weer in... werkt... Voordat ik ermee ga voetballen blijf ik er met mijn fikken verder vanaf..
BTW de AE'en hingen achter een routertje, niet direct aan het Home/Ziggo modem, gezien heel vroeger niet altijd DHCP met een Airport Snow wou werken, en er nu zowieso nog een 360 er aan hangt.
internet gateway staat in het netwerkscherm van de NC10? Verbinding herstellen werkt of geeft foutmelding?Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:53:
[...]
Na ruim een uur k*$$^% gooi ik maar de knuffel in het hoenderhok (voor vanavond). Als geleerde kan ik er geen touwje of kabel meer aan vastknopen:
De oude AE met WEP (firmware 6.3) werkt probleemloos op de NC10 en een iMac. Een andere nieuwe EA (N) (firmware 7.2.3 of 7.3.2?) met WEP (andere netwerknaam gegeven) werkte eerst niet, dan wel, echter zowel de NC als Mac vloog herhaaldelijk eruit, toen eindelijk stabiel op beide (dacht dat ik hiervoor van deel publiek ip-adres naar brugmodus had veranderd).
Met WEP geeft Windows trouwens toch WPA2 aanGewijzigd naar zowel WPA2 en WPA/WPA2 en nog een een andere netwerknaam verzonnen wou met beiden computers niet meer werken...
Steek ik de oude AE weer in... werkt... Voordat ik ermee ga voetballen blijf ik er met mijn fikken verder vanaf..
BTW de AE'en hingen achter een routertje, niet direct aan het Home/Ziggo modem, gezien heel vroeger niet altijd DHCP met een Airport Snow wou werken, en er nu zowieso nog een 360 er aan hangt.
Krijg je wel een ipadres?
werkt de dhcp server of staat ie op static ip?
Moet je netwerk MAC adres clonen bij Ziggo?
Verwijderd
bedankt voor je gedane moeite tot nu toe!!! het is dus nog niet zo makkelijk...Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:53:
[...]
Na ruim een uur k*$$^% gooi ik maar de knuffel in het hoenderhok (voor vanavond). Als geleerde kan ik er geen touwje of kabel meer aan vastknopen:
De oude AE met WEP (firmware 6.3) werkt probleemloos op de NC10 en een iMac. Een andere nieuwe EA (N) (firmware 7.2.3 of 7.3.2?) met WEP (andere netwerknaam gegeven) werkte eerst niet, dan wel, echter zowel de NC als Mac vloog herhaaldelijk eruit, toen eindelijk stabiel op beide (dacht dat ik hiervoor van deel publiek ip-adres naar brugmodus had veranderd). Met WEP geeft Windows trouwens toch WPA2 aanGewijzigd naar zowel WPA2 en WPA/WPA2 en nog een een andere netwerknaam verzonnen wou met beiden computers niet meer werken...
OK, maar jij zag de airport dus wel met je NC10?? Ik heb een tiscali Zyxel adsl router, ik heb de airport ingesteld als extra draadloos netwerkje met WPA2, het vreemde vind ik dat ik hem niet eens zie. het is dus niet het probleem dat de airport 802.11n niet backwards compatible is dus. want de NC10 atheros wlan ondersteunt deze snelheid niet..
ik heb ook een macbook maar die heeft dus geen enkel probleem..
hoe heb jij de airport ingesteld, als verlenging van je bestaande netwerk of ook als nieuw netwerkje??
ik wil ook een time capsule gaan kopen, maar zou ik daarmee het zelfde probleem ondervinden als met de NC10??
ik hoor weer graag van je..
Verwijderd
DHCP werkt gewoon bij mij, ik krijg ook een IP adres van mijn andere draadloze router. alleen de airport express wordt niet gezien door de NC10, het is alsof hij niet bestaat. terwijl mijn andere windows laptop en mijn macbook hem wel gewoon zien en verbinding maken.RAAF12 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:37:
[...]
internet gateway staat in het netwerkscherm van de NC10? Verbinding herstellen werkt of geeft foutmelding?
Krijg je wel een ipadres?
werkt de dhcp server of staat ie op static ip?
Moet je netwerk MAC adres clonen bij Ziggo?
Misschien moet je naar de vaio z serie kijken een hele kleine 13" met echt super specssiraic schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:57:
Dingen die ik veranderd zou willen zien aan mijn nc10:
- scherm iets groter terwijl de form factor behouden wordt (11" past makkelijk, desnoods de camera eruit
- grotere trackpad
- lichtjes eruit of wat minder felle lichtjes, wordt helemaal gek van die rij lampjes waar ik niks aan heb
- iets dunner (ja dat krijgen ze vast wel voor elkaar binnen een paar maanden)
- speakers, ik gebruik ze amper maar ze voldoen haast voor niks, wil je even een youtube filmpje aan iemand laten zien heb je geen idee wat er gezegd wordt.
Verwijderd
hoe heb je de derde antenne geinstalleerd? als ik bij mijne kijk lopen die twee die er standaard in zitten door tot achter het beeldscherm, correct?Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:37:
Ben net klaar met het installeren van een 320GB harde schijf en een Intel netwerkkaart met 3e antenne, duurde alles bij elkaar plm. 40 minuten, mede vanwege het voorzichtig verwijderen van de behuizingIk heb hiervoor een airmiles pasje gebruikt
![]()
Deze en deze instructies gevolgd
Ben nu bezig XPPro erop aan het zetten, dus dat duurt wel even
heb jij die derde ook daar naartoe geleid of niet?
Verwijderd
Hi,
Ik heb gisteren mijn BIOs geupdate naar versie 03CA. Is er een mogelijkheid om deze terug te downgraden naar 02CA?
Als ik de oude exe run, krijg ik een melding dat mijn huidige versie nieuwer is dan diegene die ik wil flashen.
Ik heb deze downgrade nodig om een BSOD te onderzoeken.
Ik heb gisteren mijn BIOs geupdate naar versie 03CA. Is er een mogelijkheid om deze terug te downgraden naar 02CA?
Als ik de oude exe run, krijg ik een melding dat mijn huidige versie nieuwer is dan diegene die ik wil flashen.
Ik heb deze downgrade nodig om een BSOD te onderzoeken.
Verwijderd
Volg de rode lijn:Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:21:
[...]
hoe heb je de derde antenne geinstalleerd? als ik bij mijne kijk lopen die twee die er standaard in zitten door tot achter het beeldscherm, correct?
heb jij die derde ook daar naartoe geleid of niet?

edit: er zijn ook reacties die zeggen dat je de derde beter de andere kant op kan laten lopen voor betere signaalsterkte, echter omdat dit zo'n kleine laptop is schijnt het niet veel uit te maken.
Ik ga hem in ieder geval niet weer open maken...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 13:57 ]
Verwijderd
ja tot hier had ik het ook al begrepen. en dan helemaal rechts (waar de lijn eindigt) daar eindigt de antenne dus ook?Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:46:
[...]
Volg de rode lijn:
[afbeelding]
edit: er zijn ook reacties die zeggen dat je de derde beter de andere kant op kan laten lopen voor betere signaalsterkte, echter omdat dit zo'n kleine laptop is schijnt het niet veel uit te maken.
Ik ga hem in ieder geval niet weer open maken...
Nog even een paar vraagjes voordat ik mijn NC10 krijg:
Is de batterij al opgeladen ja/nee
Hoelang moet ik hem opladen de eerste keer?
4 x opladen en helemaal leeg laten lopen? ( zie door de bomen het bos niet meer.. iedereen zegt wat anders)
Kan ik beter EEE ubuntu erop zetten of de volledige 8.10 versie?
Is de batterij al opgeladen ja/nee
4 x opladen en helemaal leeg laten lopen? ( zie door de bomen het bos niet meer.. iedereen zegt wat anders)
Kan ik beter EEE ubuntu erop zetten of de volledige 8.10 versie?
In deze thread blijkt dat meer gebruikers de BIOS willen downgraden naar 02CA.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:38:
Hi,
Het update progje accepteerd een aantal commandline switches (ik heb de exe met. een HEX editor bekeken):
/FORCE
/SKIP_CHECK_DATE
/SKIP_UPDATE_FILES
/BREAK_ESCD
/BREAK_CMOS
/SKIP_UPDATE_MICOM
/SKIP_CHECK_MODEL
/SKIP_CHECK_PART
Misschien dat dit met wat experimenteren de check kan omzeilen. Ik kan het zelf niet uitproberen want ik heb (nog) geen NC-10....
/FORCE
/SKIP_CHECK_DATE
/SKIP_UPDATE_FILES
/BREAK_ESCD
/BREAK_CMOS
/SKIP_UPDATE_MICOM
/SKIP_CHECK_MODEL
/SKIP_CHECK_PART
Misschien dat dit met wat experimenteren de check kan omzeilen. Ik kan het zelf niet uitproberen want ik heb (nog) geen NC-10....
@souljah1h
Ik zou gewoon 8.10 doen het werkt vrijwel helemaal out of the box. Gebruik deze link bij het installeren:
https://help.ubuntu.com/community/NC10
Ik zou gewoon 8.10 doen het werkt vrijwel helemaal out of the box. Gebruik deze link bij het installeren:
https://help.ubuntu.com/community/NC10
Vol en sommige mensen zeggen dat je hem een uurtje langer moet opladen.souljah1h schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:01:
2x is volgens mij genoeg. Bij mij heeft het overigens geen zin gehad,de capacity is 55500 mWh gebleven.4 x opladen en helemaal leeg laten lopen? ( zie door de bomen het bos niet meer.. iedereen zegt wat anders)
@dolby
Ik heb die inf tool gedraaid maar de batterij tijd is er niet echt van veranderd. Wel installeerde hij wat extra dingetjes. Wat heeft u precies gedaan na de clean install van vista? Dus welke drivers geinstalleerd. Want dan doe ik gewoon een reinstall op uw manier... Er staat toch nog niets op wat ik moet bewaren.
Ik heb die inf tool gedraaid maar de batterij tijd is er niet echt van veranderd. Wel installeerde hij wat extra dingetjes. Wat heeft u precies gedaan na de clean install van vista? Dus welke drivers geinstalleerd. Want dan doe ik gewoon een reinstall op uw manier... Er staat toch nog niets op wat ik moet bewaren.
Verwijderd
Yes, helemaal correct. Vanwege de beperkte ruimte is het wel een beetje krap allemaal, vooral in het begin, omdat daar al wat draadjes zitten, ik heb hem daar een beetje tussen gedrukt zodat hij min of meer klem zit anders schoot hij elke keer los.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:42:
[...]
ja tot hier had ik het ook al begrepen. en dan helemaal rechts (waar de lijn eindigt) daar eindigt de antenne dus ook?
Verwijderd
Wow wat een apparaat, ik zat eerst eraan te denken om de acer one te kopen, maar nu zie ik dit! Ik wil een kleine laptop voor office gebruik, hd ready films en bloggen. Mn budget is precies 400max.
Ben ik met deze samsung beter af dan met de acer one?
Batterij is wel beter las ik en scherm is ook helderder of niet? Hoe erg verschillen ze in grootte? Die extra inch van de samsung, werkt die ook erg door in de case?
Bij mycom pas over 1 week weer leverbaar, weet iemand een andere winkel die hemv oor die lage prijs heeft?
Batterij is wel beter las ik en scherm is ook helderder of niet? Hoe erg verschillen ze in grootte? Die extra inch van de samsung, werkt die ook erg door in de case?
Bij mycom pas over 1 week weer leverbaar, weet iemand een andere winkel die hemv oor die lage prijs heeft?
Op www.notebookjournal.de vind je antwoord op al je vragen.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:45:
www.modern.nl met actiecode actie5kBij mycom pas over 1 week weer leverbaar, weet iemand een andere winkel die hemv oor die lage prijs heeft?
Verwijderd
Kan op die duitse site niet echt de antwoorden op mn vragen vinden(mede door het duits..), iemand die ze wel voor me heeft?Philflow schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:49:
[...]
Op www.notebookjournal.de vind je antwoord op al je vragen.
[...]
www.modern.nl met actiecode actie5k
Hey thanks, maar ik bedoel echte winkel eigenlijk, niet internet winkel.
Oh ik had nog een belangrijke vraag dan, hoe zit het met warmte en de fan? Ik ha dhiervoor een macbook die wel sitl was, maar veel te warm wordt. Hoe warm wordt deze netbook vergeleken met de andere netbooks? [edit] kon nog net opmaken uit die duitse site dat hij overal onder de 32*C aanvoelt, weet alleen niet of 30db fan gleuid nog erg hoorbaa ris of niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 17:02 ]
Batterij van de samsung is VEEL beter, ruim 6 uur, de acer haalt de 3 uur nauwelijks
verder is het keyboard beter, en het scherm is idd heel helder, maar ook nog een inch groter
ik wilde ook voor de acer one gaan, tot de nc10 uitkwam
nc10 is wat mij betreft super stil, en wordt nauwelijks warm.
geloof dat de It's 'm verkoopt, MM heeft m ook, maar er zijn wel leveringsproblemen, hij is namelijk erg populair.
waarom wil je 'm perse in een winkel kopen? je garantie loopt namelijk gewoon via samsung. ben van mening dat bij dit soort dingen een winkel nauwelijks tot geen toegevoegde waarde heeft.
verder is het keyboard beter, en het scherm is idd heel helder, maar ook nog een inch groter
geloof dat de It's 'm verkoopt, MM heeft m ook, maar er zijn wel leveringsproblemen, hij is namelijk erg populair.
waarom wil je 'm perse in een winkel kopen? je garantie loopt namelijk gewoon via samsung. ben van mening dat bij dit soort dingen een winkel nauwelijks tot geen toegevoegde waarde heeft.
[ Voor 45% gewijzigd door JarlSX op 10-12-2008 17:05 ]
Ik ga maar weer even in de bios bezig met mijn batterij.
Heb nu in 1x een wear van 11.5% in 1/2 dag(en) van 5,8 oid.
Heb nu in 1x een wear van 11.5% in 1/2 dag(en) van 5,8 oid.
Verwijderd
umm messchien heb je een punt qua garantie, wil hem sowieso eerst nog evne in de winkel bekijken, zou daarna wel online kunnen kopen, maja soms scheelt he tniet al te veel, als ik een goede winkel vindJarlSX schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:03:
Batterij van de samsung is VEEL beter, ruim 6 uur, de acer haalt de 3 uur nauwelijks
Maar wat een geluk dat ik vandaag die samsung tegenkwam dan! Had bijna een acer one voor zelfde prijs gekocht!

Kreeg je een e-mailtje toen die verzonden werd? Mij werd belooft vandaag/morgenrensariens schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:52:
Die van mij van de kijkshop is nu onderweg, ben benieuwd of ie nu inderdaad zwart is of niet. Ben namelijk 2 maal gebeld door privenr terwijl ik niet kon opnemenDaarnaast eens zien of ze de belofte met de kadobon houden
Btw heeft iemand nog een leuke MMORPG die speelbaar is op de nc10 zonder lagg
Dit topic is gesloten.