Verwijderd

Fuck it, word toch geen Duitse Bondscoach :P

Nederland zit erbij dus prima d:)b

werkelijke excuus; geen zin om weer opnieuw op te starten

Verwijderd

Heeft er nog iemand het probleem dat wanneer je op "Go on Holiday" duwt, je gewoon naar de algemene startpagina gaat ( die met verslaafheids rating en zo) ipv. een pop-up te krijgen met de details van je holiday?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Christiano007

Ich bin der champion

Illegale versie? :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Heeft er niets mee te maken, Heb de legale dvd versie en heb precies hetzelfde..

Verwijderd

Top spel! "netjes" 3e met AZ na 1 seizoen, begonnen aan 2e seizoen stort als een kaartenhuis in elkaar... win niks meer :?
Tips?

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:58:
Top spel! "netjes" 3e met AZ na 1 seizoen, begonnen aan 2e seizoen stort als een kaartenhuis in elkaar... win niks meer :?
Tips?
Dit is een aloud item uit FM/CM. Eerst seizoen doe je het goed want de pc kent jouw tactics nog niet ect. Als je heel het seizoen op 1 manier hebt gespeeld. Dan zal de CPU daar in seizoen 2 meer op inspelen. Beetje aanpassen, even in de 2d/3d view kijken waar het misgaat en wat aanpassingen doen. Altijd je tactiek blijven tweaken is mijn sugggestie.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:51:
Heeft er niets mee te maken, Heb de legale dvd versie en heb precies hetzelfde..
Nou, dat heeft er gewoon wel mee te maken. Met het gebruik van een bepaalde crack is het niet mogelijk om op vakantie te gaan :)

Verwijderd

Hoe weet jij dat zo zeker dan?

Ik heb namelijk alleen de Patch erbij geinstalleerd.. :?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:51:
Wat ik op Sigames gelezen hebt komt het door de crack. Maar ik had dit ook bij de demo die ik gewoon van hun servers had gedownload.

Verwijderd

Christiano007 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:35:
[...]

Wat ik op Sigames gelezen hebt komt het door de crack. Maar ik had dit ook bij de demo die ik gewoon van hun servers had gedownload.
welke "crack" ?? van de "illegale"?

Zal wel aan mij liggen dan 8)7 Probeer het met een her installatie :/

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

JanW schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:27:
[...]

Nou, dat heeft er gewoon wel mee te maken. Met het gebruik van een bepaalde crack is het niet mogelijk om op vakantie te gaan :)
Welke crack dan? Want ik heb de fucking steam versie en ik heb het ook (FF getest)

sudo apt-get rekt

Verwijderd

Iedere keer er een stomme bug in het spel zit, is er wel ergens een wijsneus die zegt dat het aan een crack ligt...

Voor zover ik weet zijn er maar enkele spellen geweest die echt een gameplay beveiliging hadden tegen illegale copies...

• JanW
MazeMouse schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:58:
[...]

Welke crack dan? Want ik heb de fucking steam versie en ik heb het ook (FF getest)
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:12:
Iedere keer er een stomme bug in het spel zit, is er wel ergens een wijsneus die zegt dat het aan een crack ligt...

Voor zover ik weet zijn er maar enkele spellen geweest die echt een gameplay beveiliging hadden tegen illegale copies...
:') Sorry hoor, ik heb dit gelezen op het SI forum en daarom ging ik ervan uit dat het zo was. Dan hoef je me nog niet uit te maken voor wijsneus of zo geïrriteerd te reageren :X Daarnaast gebeurde er vorig jaar ook iets dergelijks door installatie van een crack.

[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 20-11-2008 16:34 ]

Verwijderd

JanW schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:30:
[...]

[...]

:') Sorry hoor, ik heb dit gelezen op het SI forum en daarom ging ik ervan uit dat het zo was. Dan hoef je me nog niet uit te maken voor wijsneus of zo geïrriteerd te reageren :X Daarnaast gebeurde er vorig jaar ook iets dergelijks door installatie van een crack.
En ik kan nog steeds niet op vakantie!! terwijl ik genoeg salaris krijg in fm :X

Verwijderd

JanW schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:30:
[...]

[...]

Mijn excuses, ik bedoelde niet dat u een wijsneus was; wel diegene op het SI forum :)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:40:
[...]

Mijn excuses, ik bedoelde niet dat u een wijsneus was; wel diegene op het SI forum :)
En bij 08 kwalificeerden juist de landen die onderin de kwalificatiereeks eindigden voor een EK/WK...dus een no cd/dvd patch zou zoiets zeker kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doh... Wedstrijd Leeds VS Hartlepool.. Drie eigen doelpunten - door de keepers!

Afbeeldingslocatie: http://fafeq.xoxie.net/owngoals.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben begonnen met WIllem 2 en het is echt heel erg wennen weer. Heb wel argentijntje gehaald voor 200k die ook wel de nieuwe "Jorge Valdano" genoemd word. Wat wel leuk is. Verder verdediger van 5k van shaktar, aanvaller van 950k(springen19-20,kracht19,koppen19 etc). En Ugur Yilidrim en Mario Promes allebei transfervrij gehaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
LOL, da's pas wat je noemt een Sugar Daddy :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Das wel heel mooi om te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
ik moet de nieuwe 09 nog halen maar een vraagje.
Zijn de sponsor inkomsten in 09 eindelijk gefixed?
In de vorige FMs kreeg je als nederlandse club altijd erg lage sponsor contracten die vaak een flink stuk lager waren dan de werkelijke bedragen.

En dat het onmogelijk was om te groeien als club.
bv in 08 had ik met Roda JC 4x de champions League gewonnen in 8 jaar tijd en kreeg toen een sponsor contract van 2.5mln per jaar -.-.
Zat toen al in 2040 ofzo en diverse nederlandse clubs behoorden tot de top van europa maar het land groeide niet mee.

in de demo zag ik met Juventus dat ze meerdere sponsors hadden en die bedragen zagen er wel ok uit maar zou graag willen weten of dit keer de nederlandse competitie ook eens onderhanden genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou voor FM leen je en wacht je niet op studiefinanciering dus toch maar gekocht O+

Begonnen met Feyenoord en Espayol. Feyenoord maar weer is 'topclub' van maken en zien wat er uiteindelijk haalbaar is daar. Titel ben je voorlopig al de held, maar ga natuurlijk voor meer. Espanyol is een club met veel spelers uit de eigen gelederen (ook basis11waardig) en er staat een redelijke selectie met een uitstekend spitsen duo Tamudo/Luis Garcia en potentieel topkeeper Kameni. Wordt daar al uitdaging op überhaupt de titel te winnen. Misschien keer de UEFA Cup ofzo.

Met feyenoord kreeg ik 11miljoen transferbudget en een saldo van 20. Door seizoenskaartverkoop gestegen. Ik heb voor 10 miljoen verkocht, spelers als timmer, de cler, bahia, vlaar, lucius, tiendalli, buijs mols van dijk plus een hoop niet noemenswaardige selectieopvulling en overbodige tweede elftal spelers.
Duidelijk dat er in de verdediging geinvesteerd moest worden
- GK Velthuizen 7.5 (toekomstig topkeeper)
- GK Luciano Da Silva 2 (keeper groningen)
- VMC/MC Claudemir 3.3 (vitesse)
- VC Douglas 5 (twente)
- VC Rivas (gehuurd van Inter)
- VR De Roover 1.5 (groningen)
- VL El Akchaoui 1.1 (NEC)

Alles, op Rivas na, binnen Nederland gehaald. Heb goede gebalanceerde selectie zo met paar groeibrijantjes in huis en daarmee transferwaarde. Hofland en Greene mogen nog pleiten bij een goed bod, en dan gaandeweg landzaat, makaay, tomasson en van bronckhorst vervangen door jonge honden die hun kans grijpen. Tot die tijd meer dan nuttige spelers qua ervaring en ook kwaliteit uiteraard. Heb alles dubbel bezet nu. Speel 433 met wingers.
Vooralsnog alleen de JCS gespeeld en gewonnen van PSV met 3-2 :9

Leuk dat 3D, bij de 3-2 schijnt Slory alleen op zijn buik te hebben gegleden, terwijl ik hem toch echt gewoon zag weglopen en meer niet :+

Met Espanyol is het een ander verhaal. Voor 2.8 miljoen verkocht en 4 spelers gehuurd. Geen geld :/
Ook hier alles dubbel bezet, en het is dat de club een redelijke selectie heeft maar ik ben wel genoodzaakt om een van mijn sterkhouders in de toekomst te verkopen om zodanig jongen talentjes te scouten, alleen ben ik dan wel weer genoodzaakt tot een 'opbouwjaar' extra. Maargoed, misschien transfervrij nog een topper halen ofzo. Wordt iig knaplastig om hier een kampioenswaardig team op de been te krijgen. Maar toffe uitdaging :P 1 pot gespeeld, 1-2 verloren thuis tegen Sevilla.

Vanavond, mits ik wakker blijf, maar is verder spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:33:
Met feyenoord kreeg ik 11miljoen transferbudget en een saldo van 20
Lekker realistische financiën daar dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dus ik zie dat de financiële research bij 09 net zo goed is als bij de vorige FMs.

Ik hoop dat ze die researchers niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:39:
[...]

Lekker realistische financiën daar dan :X
Ja ik was ook (aangenaam) verrast. Ach, tis wel een topclub nog steeds dus dat mag ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Ook ik heb het spel, en ook ik kan niet op vakantie. Wat mij echt vreemd is want ik heb de legale versie (zonder cracks en dergelijke).
Maar ff met Ajax spelen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 10:07

ykz

dat probleem heb ik nou precies ook en het kutte eraan is dat ik bondscoach ben en dus periodes van 100 dagen ofzo moet overbruggen zonder vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:07
Nilsinho schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:35:
Ook ik heb het spel, en ook ik kan niet op vakantie. Wat mij echt vreemd is want ik heb de legale versie (zonder cracks en dergelijke).
Maar ff met Ajax spelen dan :)
Met de illegale versie had ik dat probleem wel, met de legale versie niet. Nu aan het holidayen tot einde 1e seizoen zodat ik de Dafuge challenge kan gaan doen, lekker LLM'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Kijk dit is pas tactisch handelen als kleine club!
(leuk dat ie nu ook zwaar geblesseerd is en voordat ie vertrok nog net geen 3ton meer was HAHAHAHAHA >:) ).
http://www.imageno.com/cvguyxruxo81pic.html

Btw utrecht heeft geloof ik zou juist 9 miljoen voor een speler neergelegd, en ze willen nog meer kopen. Haha ik ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen want voor 48 mln heb ik binnen 2/3 jaar tijd de CL gewonnen :9

Edit: Volgens mij hebben ze wel de sponsors een stuk verbeterd in de nederlandse competitie mischien is het niet realisitsch(kijk feyenoord). Maar het klopt beter, en ik ben benieuwd of ze nu ook beter worden als je het goed doet.
In FM 08 had ik een shirt contract voor 5 jaar. 1 Keer finale EUFA cup gehaald 2 keer halve finale CL.(en ieder seizoen 2 in de ere divisie, standaard overwinteren). Werd mijn shirt contract een stuk slechter. En het was al poep weinig.

edit 2: Btw mensen al opgevallen dat er zowaar verschillende soorten kunstgras inzitten? :o Impressive.

[ Voor 54% gewijzigd door Postius op 22-11-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik vind alleen dat laden bij het begin van een wedstrijd kut. En de opmaak van kranten. Bij mij staan de krantenkoppen door elkaar heen gehusselt. Er is totaal geen logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Volgens mij hadden ze het spel beter "Injury Manager 2009" kunnen noemen. Niet normaal hoeveel blessures ik telkens heb...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Angeloonie schreef op zondag 23 november 2008 @ 02:08:
Volgens mij hadden ze het spel beter "Injury Manager 2009" kunnen noemen. Niet normaal hoeveel blessures ik telkens heb...
Hier hetzelfde..het is voor mij bijna niet te spelen op deze manier. Ik kan namelijk geen tactische wissels doen, omdat ik van te voren al weet dat ik iedere wedstrijd 2 of 3 blessures heb. En dan telkens ook voor minimaal een maand uitgeschakeld...elke wedstrijd weer! Ik wissel dus alleen maar geblesseerde spelers, anders eindig ik de wedstrijd met 10 man.

Erg frustrerend, ik wil zo graag aan de slag, verder is hij top namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hebben jullie wel de patch geïnstalleerd? Want sinds de patch heb ik niet meer last van blessures dan in FM08 het geval was. Voor de patch was het wel erg ja.

Hebben jullie Tackling misschien op Hard staan? Anders kan je die eens naar Normal of Easy zetten, dat wil ook nog wel eens schelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Of het een bug is of niet, ik weet het niet. SI zegt van niet en geeft ons het onderstaande. Soms denk ik echter dat het nog steeds een bug is, want soms is het wel lichtelijk overdreven wat ik zo zie en hoor. Heb er zelf echter geen last van :+
Ok, as match injuries fall under my responsibility here is my take.

Yes, there are a few too many, but I won’t be allowing the patch to go out with too few either as they are part and parcel of modern football as one can see from the real life injury tables.

A major thing for the user to remember is that tired players get injured easier. So pre-season is a real danger time.....treat those games as run-outs and replace players who are tired at half time etc.

What I intend to do for the patch is:

- Reduce the pre-season condition drop ( players coming back from summer at 75% etc ) in order to reduce pre-season injuries

- Make a higher proportion of match injuries of the lighter variety

Cheers,

Paul Collyer
Goed, nu we dit uit de wereld hebben kunnen we kijken op welke wijze het aantal blessures in ieder geval beperkt kan worden. Een belangrijke rol hierin speelt de voorbereiding. Persoonlijk speel ik ieder seizoen 6 wedstrijden om het elftal voor te bereiden op het seizoen. 2 wedstrijden tegen amateurelftallen, 2 wedstrijden tegen Europese subtoppers en 2 wedstrijden tegen de absolute top. In de eerste 2 wedstrijden wissel ik het gehele elftal in de rust, in de 2 wedstrijden tegen de Europese subtop wissel ik het gehele elftal na 60 minuten. Op deze manier wordt de belasting langzaam opgebouwd, tegen de Europese top vinden de wissels namelijk pas in de 75ste minuut plaats.

Naast een gedegen voorbereiding op het nieuwe seizoen is het van belang om een trainingsschema te hanteren die de selectie niet te zwaar belast, maar er wel voor zorgt dat de selectie beter wordt. Met andere woorden, het is van belang hier een goede balans in te vinden. Zwaarder dan medium belasting is in ieder geval niet wenselijk.

Een derde aspect om rekening mee te houden is het voldoende rust gunnen aan spelers. Ik kies er zelf voor om spelers met minder dan 80% conditie niet op te stellen en spelers met minder dan 90% conditie maximaal een helft te laten spelen. Op deze manier voorkom je dat spelers gedurende de wedstrijd tegen zware blessures oplopen. Verder is het belangrijk om tijdens de wedstrijd de conditie van de spelers in de gaten te houden. Het is verstandiger om preventief te wisselen dan een speler geblesseerd te laten raken.

Al met al is er voldoende te doen om het aantal blessures te minimaliseren en het speelgenot te vergroten. Denk logisch na over je beslissingen met betrekking tot de conditie van spelers en er is een hoop te realiseren.

[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 23-11-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Ik heb er ook totaal geen last van. Het is wel belangrijk dat je je spelers genoeg rust geeft, wissel ze als ze onder de 65 komen. Ook bovenstaande tips helpen denk ik wel.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb bijna elke wedstrijd wel een blessure... Ik save nu maar voor elke wedstrijd, want als ik dat niet doe dan heb ik na een week al geen spelers meer over.. Net in 1 wedstrijd 2 verdedigers voor 2 maanden kwijt, en van Persie voor 3 maanden.. :w dan reload ik wel lekker. Vind het al erg genoeg dat Fabregas er 5 maanden uit ligt. Een paar blessure's zijn logisch, maar dit is abnormaal..

[ Voor 84% gewijzigd door Angeloonie op 23-11-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Jullie gebruiken wel de patch??? Ik snap er niks van dan; ik heb wel blessures, maar die zijn redelijk normaal.

edit: w000t gelijkmaker in de 97e minuut. Té verslavend dit spelletje _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Masch op 23-11-2008 16:12 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al klaar met seizoen in de Eredivise?
Welke clubs doen het goed en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Komt er binnenkort een FMM uit? Ik heb namelijk spijt van mijn beslissing geen transfergeld beschikbaar te stellen bij het opstarten van het spel.

Edit: Daarbij ,spel loopt ineens vast :|?
Edit2: nvm, moest op een of andere manier wat langer laden. Vreemd :P

[ Voor 15% gewijzigd door Nilsinho op 23-11-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Nilsinho schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:13:
Komt er binnenkort een FMM uit? Ik heb namelijk spijt van mijn beslissing geen transfergeld beschikbaar te stellen bij het opstarten van het spel.

Start een nieuw spel? :+ Maar nee, er is nog geen FMM, of die binnenkort komt zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Mwah, zo slecht gaat het met Ajax nou ook weer niet (4x winst, 1x gelijkspel tegen maritimo, portugal xD), dus dat wordt hem niet.

Persconferenties zijn wel melig, ik ben al eens woedend weggelopen toen ik een vraag niet wilde beantwoorden :P

[ Voor 40% gewijzigd door Nilsinho op 23-11-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nilsinho schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:13:

Edit2: nvm, moest op een of andere manier wat langer laden. Vreemd :P
Er is een real time editor die dit kan: FMRTE

Zie ook http://community.sigames.com/showthread.php?t=57016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Uri Coronel loopt al mn sterspelers te verkopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ongelofelijk dit FM09...

Arsenal - Sunderland

18' - Breno injured - 3 weeks
26' - Ramsey injured - 3 weeks
56' - Clichy injured - 2 months
78' - Van Persie injured - 2 months

Dit slaat nergens meer op, ben ik even blij dat ik nu echt voor élke wedstrijd save zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Heb je mijn post gelezen hierboven?
JanW in "\[PC/PSP] Football Manager 2009"

Want ik denk toch echt dat je wat verkeerd doet hoor, want ik heb echt helemaal nergens last van, af en toe een blessure, maar zo overdreven veel als jij er hebt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JanW schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:54:
Heb je mijn post gelezen hierboven?
JanW in "\[PC/PSP] Football Manager 2009"

Want ik denk toch echt dat je wat verkeerd doet hoor, want ik heb echt helemaal nergens last van, af en toe een blessure, maar zo overdreven veel als jij er hebt... :/
Ik speel al jaren FM, dus ik weet wel hoe het werkt. Ik stel uit principe al geen spelers op met minder dan 85% condition. Verder wissel ik standaard 3 man per wedstrijd, en dan meestal degenen met de minste conditie op dat moment. Ook rust ik spelers af en toe.

Het is in vergelijking met voorgaande FM's echt ongelofelijk hoeveel blessures er zijn. Niet alleen bij mij, maar de hele Injury Table van de Premier League staat vol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Bedankt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Ik heb gelukkig ook geen last van heel veel blessures. Na de Patch was het probleem over. Ik heb net een seizoen achter de rug met de Wolves in de Coca Cola Championship en nu mag ik meedoen met de grote jongens in de Premiership. Zal zeker niet gemakkelijk worden maar ik heb er zin in. Zijn er hier nog meer mensen die met de Wolves spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Hier hetzelfde probleem met de injuries.
Ook mijn FM is gepatched. Dat ik iets verkeerd doe, lijkt me ook uitgesloten, daarvoor heb ik al teveel CM/FM's doorworsteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
Ik heb niet zo heel veel last van injuries, al heb ik maar kort gespeeld. Het was in ieder geval veel meer bij 08. Als je te veel injuries hebt licht het meestal aan een te zware taktiek of gewoonweg erg zwakke spelers. Als je niet een paar harde jongens hebt in je team valt de druk op je technische spelers en die vallen dan één voor één neer. In de echte wereld gaat het er ook echt hard aan toe hoor. Hoe vaak lezen we wel niet dat een topclub een waslijst aan blesures heeft? Er zijn nou eenmaal te veel wedstrijden, rotatie is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik heb op dit moment ook last van een blessuregolfje; maar dat heb ik aan mijn te smalle selectie te danken. Ik heb spelers op moeten stellen welke weken achtereen speelden met een conditie welke aan het begin vd wedstrijd niet boven de 85% kwamen. Daardoor mijn rechtsback 2 weken eruit en mijn linksback 1 week. Verder heeft mijn nieuw aangekochte VC een gebroken been (6 maanden), ik moet dus een beetje improviseren nu. Op zich gaat mijn game wel lekker:

Competitie: 11e na ongeveer de helft vd competitie. Gat naar de playoffs is 4 punten; ik zit in een groepje wat voor de laatste plek in de playoffs gaat strijden. Ik denk dat het niet gaat lukken; m'n selectie is te smal. Linkerrijtje was de prognose; dat gaat dus wss wel lukken.

CLC Cup: 1e ronde uitgeschakeld :( Ontzettende rotloting tegen de 1e van onze competitie (Histon); welke mij makkelijk verlsoeg met 2-0.

FA Cup: 3e ronde. Op de weg ernaartoe al mijn rivaal (1-0) een CCL1 team (2-0, beste wedstrijd van het seizoen) en een CCL2 team (1-1, winst na penalties) uitgeschakeld.

FA Trophy: 2e ronde. 1e ronde na verlenging met 3-1 gewonnen van Forest Green.

Financieel gaat het niet zo best; ik maak elke maand een beetje verlies en sta 100k in de min. Ik kan me herinneren dat dit op het einde van het seizoen door diverse premies wel weer in de plus komt? Klopt dit?

Mijn spelersgroep is redelijk, maar wel smal. Op het middenveld heb ik centraal 4 goede opties. Ook de spitsen (4 + 1 in de jeugd) zijn goed. Achterin en op de vleugels ben ik dunbezet; een aantal spelers zijn redelijk, maar hier heb ik versterking nodig. Voor volgend seizoen heb ik van de meeste spelers het contract alweer verlengt. 1 spits verdiend teveel, dus gaat weg; m'n beste MC gaat stoppen en hem heb ik gevraagd dit te herzien; m'n VR vroeg een beetje veel geld, maar krijgt z'n contract uiteindelijk wel. Voor volgend seizoen moet ik dus op zoek naar goedkope versterking. M'n scout heeft nog niet heel veel goeds gevonden; ik hoop dat ik vooral transfervrij ergens het e.e.a. kan wegplukken.

Al met al een geweldig spel! Voor m'n gevoel een stuk beter dan FM '08.

Minpunt in dit deel; let eens op hoeveel assist de keepers maken; niet meer realistisch. Dit gaat er in de volgende patch waarschijnlijk wel uit.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Masch schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:43:
Minpunt in dit deel; let eens op hoeveel assist de keepers maken; niet meer realistisch. Dit gaat er in de volgende patch waarschijnlijk wel uit.
Ja, inderdaad. Was mij ook al opgevallen. Vind het op zich wel grappig om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Elk deel heeft zo zijn eigenaardigheden en irritaties. Het is wel zo dat de meeste 'bugs' een resultaat zijn van een meningsverschil. Als je de officiele forums bekijkt zou je denken dat dit spel een verzameling van bugs is. Maar als je beter leest merk je dat het meestal een geval is van "Dit zou niet zo moeten zijn, het is een bug!?!?!".

Kan het spel trouwens met één serial gespeeld worden op twee PC's? Kan ik mijn vriend bijvoorbeeld mijn kopie geven zodat we online kunnen spelen? Ik weet dat het op vijf PC's kan worden geinstalleerd, maar kunnen die vijf PC's ook simultaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft iedereen ontzettend last van die blessures. Ik speel met Ajax en Sulejmani, Aissatti, Kennedy en Vermaelen zijn er allemaal respectievelijk 1, 3, 3 en 9 maanden eruit... Gaat allemaal weel heel erg lekker. Wordt tijd dat dit even gefixed wordt want dit is echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
@:Hierboven:
Je trekt wel erg snel een conclusie. Iedereen waar haal je dat vandaan?
Je hebt wat berichten gelezen? Vergeet niet dat op internet "whiners" altijd eerder posten dan mensen bij wie het goed gaat, dit veroorzaakt nogal kromme beeldvorming. Mischien heeft 10%(ik noem willekeurig iets) last van heel veel blessures, deze 10% zal het hardst schreeuwen op de forums, terwijl die overige 90% echt niet gaat postten dat ze nergens last van hebben.

Iedere fm is er gezeik over blessures en volgens mij is het random je kan ook gewoon is een keer pech hebben. Het gebeurd in het echt ook sla de huidige blessure lijst van de premier league er maar is op na, of wat dacht je van Juventus (eerste keer tegen madrid met een half B elftal door oa blessus). Ik denk dat ZEER veel FM'ers blessures ook onderschatten, ja het is verschrikkelijk irritant,lame en weet ik veel wat nog meer maar continu dat gezeur als er weer is iemand out is voor een paar maanden is nog erger denk ik.
Bij mij varieert alleen mijn topaankoop is al anderhalf jaar steeds geblesseerd kan ook aan de speler liggen, bij de meerderheid van de clubs kan je het makkelijk opvangen omdat je selectie breed genoeg is(anders kunnen jeugdspelers een leuke vuurdoop krijgen).
En af en toe heb je in 1x een blessure golf, ja zo gaat het en dat maakt fm ook meteen zo leuk.

[ Voor 20% gewijzigd door Postius op 25-11-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook totaal geen last van blessures. In het begin wel rekening mee gehouden, en mijn selectie dus wat 'verbreed'. Maar er raakt maar niemand geblesseerd, dus ik moet constant erg veel roeleren om ze allemaal 'happy' te houden. In mijn ogen is het dus geen bug, maar samenloop van omstandigheden (fitheid,moraal,tactiek,skill etc.). Aangezien mijn team het erg goed doet, en het moraal topi is, zijn ze minder snel geblesseerd. Ik zou nu bijv. graag 1 of 2 geblesseerde hebben, want dan kan ik de andere spelers ook eens een kans gunnen 8)7

edit: Heb wel vaak dat ik 'in' de wedstrijd een 'licht-geblesseerde' speler heb. Die wissel ik dan direct, deze spelers zijn altijd 1 of 2 dagen daarna weer top-fit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Helemaal met Maushofman eens. De blessurebug bestaat niet.

Ik heb al een aantal remedies gevonden:

1. Wissel je spelers als ze moe zijn! Als je spelers onder de 65% komen in de wedstrijd, moet je hem wisselen, anders loop je meer risico. Vooral in het begin van het seizoen belangrijk.
2. Stel spelers niet op als ze voor de wedstrijd al onder de 90% zitten.
3. Pas op met pressing. Hoe meer pressing hoe eerder een speler moe wordt.
4. Train niet te zwaar. Pas op met de hoeveelheid training (vooral fitheid en duelkracht)
5. Zorg voor een brede selectie. Noem een irl team waar meer als 3 spelers alle wedstrijden in één seizoen spelen. Altijd de ideale 11 is een utopie!

Ik hou het bovenstaande zoveel mogelijk aan en blessures vallen bij mij erg mee. Helaas moet ik, door m'n smalle selectie, soms wel 'de regels' breken. Nu heb ik dus ook last van een blessuregolfje, maar dat is gewoon een kwestie van oververmoeidheid i.c.m. veel wedstrijden.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:43:
Volgens mij heeft iedereen ontzettend last van die blessures.
Zou je in het vervolg enkel voor jezelf willen spreken, en niet mede namens mij?

Ik heb geen last van een overmaat aan blessures. Wat ik in mijn squad zie zijn vrij realistische aantallen en ook duur van de blessures, het onstijgt het niveau van FM08 iig bij mij zeer zeker niet.

Ik zou je tactiek en je trainingsschema's eens onder de loep nemen als je overmatig veel blessures heeft. Bijvoorbeeld Tackling niet op Hard zetten maar op Easy of Normal, niet te zwaar laten trainen. En de spelers regelmatig rust geven etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 13:13

^^0nMe

Got Babana's?

Bug of niet, het werkt blijkbaar wel twee kanten op. Driekwart van mijn jeugdelftal ligt nu in de lappenmand + 3-4 spelers van mijn A-selectie. Aan de andere kant los je nu heel makkelijk 'problemen' op door bij specifieke spelers van de tegenpartij altijd hard tackling aan te zetten. 9 van de 10 keer halen ze de rust niet eens >:) Zo liggen Affelay, Huntelaar, Suarez, Dembele, Hamdaoui in mijn game nu voor 2+ maanden in de lappenmand nadat ze mijn elftal zijn tegengekomen. Oude tijden met Fräser en De Wolf lijken te herleven :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Weet iemand van jullie wat er precies bedoeld wordt met de verwachtingen in het begin van het seizoen?

Bijvoorbeeld Engeland vindt ik onduidelijk:

- Tegen degradatie vechten: duidelijk; alles behalve degraderen is goed.
- Middenmoot: Plaats ?? tot 20??
- Linkerrijtje: Plaats ?? tot 14?
- Promoveren: snap ik niet; is het goed genoeg als je de playoffs haalt?
- Gooi naar de titel: zelfde als hierboven, play offs halen is genoeg?
- Kampioen: duidelijk.

Weet iemand hoe dit precies zit?

Ik moet bv het linkerrijtje halen en sta 14e, maar m'n board is wel tevreden. Terwijl ik 14e van de 24 niet echt linkerrijtje vindt.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Middenmoot is rond de helft van het aantal clubs, dus tussen plaats 10 en 14 denk ik
Linkerrijtje is net over de helft van het aantal clubs, dus plaats 7 tot plaats 10/12
Promoveren is promoveren, als je strand in de playoffs is dat dus niet goed genoeg want je bent niet gepromoveerd ?
Gooi naar de titel is gewoon 1e worden, 2e is dan vaak net niet voldoende. Ligt aan de club lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Masch schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:36:
Weet iemand van jullie wat er precies bedoeld wordt met de verwachtingen in het begin van het seizoen?

Bijvoorbeeld Engeland vindt ik onduidelijk:

- Tegen degradatie vechten: duidelijk; alles behalve degraderen is goed.
- Middenmoot: Plaats ?? tot 20??
- Linkerrijtje: Plaats ?? tot 14?
- Promoveren: snap ik niet; is het goed genoeg als je de playoffs haalt?
- Gooi naar de titel: zelfde als hierboven, play offs halen is genoeg?
- Kampioen: duidelijk.

Weet iemand hoe dit precies zit?

Ik moet bv het linkerrijtje halen en sta 14e, maar m'n board is wel tevreden. Terwijl ik 14e van de 24 niet echt linkerrijtje vindt.
Strengthen team: Je gaat degraderen dus zorg dat we sterk genoeg zijn om na degradatie meteen weer terug omhoog te komen.
Consolidate: "Doe maar wa, als het maar niet slechter is dan vorig jaar"
Fight Bravely against relegation: Niet degraderen
Middle league: ergens halverwege eindigen.
Top of the league: Deel de hoeveelheid teams door 2 en zorg dat je een van die top x plaatsen hebt. Rond 3-4-5-6 meestal :)
Promoveren: PROMOVEREN, op welke manier dan ook.
Gooi naar de titel: top3 plaats
Kampioen: Spreekt voor zich

En 14 van 24 op welke speeldag? Aan het einde of pas ergens halverwege? Dat kan namelijk ook nog meespelen :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
MazeMouse schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:46:
[...]

Strengthen team: Je gaat degraderen dus zorg dat we sterk genoeg zijn om na degradatie meteen weer terug omhoog te komen.
Consolidate: "Doe maar wa, als het maar niet slechter is dan vorig jaar"
Fight Bravely against relegation: Niet degraderen
Middle league: ergens halverwege eindigen.
Top of the league: Deel de hoeveelheid teams door 2 en zorg dat je een van die top x plaatsen hebt. Rond 3-4-5-6 meestal :)
Promoveren: PROMOVEREN, op welke manier dan ook.
Gooi naar de titel: top3 plaats
Kampioen: Spreekt voor zich

En 14 van 24 op welke speeldag? Aan het einde of pas ergens halverwege? Dat kan namelijk ook nog meespelen :)
Hey bedankt voor de info! Ik sta 14e na 30 van de 46 speeldagen. Wel is het zo dat de groep van plaats 8 t/m 16 binnen 6 punten staan, wellicht gaat het op aantal behaalde punten??

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo84
  • Laatst online: 12-09 00:59
Naast "fight bravely against relegation" heb je ook nog "avoid relegation". Bij de eerste is het denk ik nog net ok als je degradeert, zolang je maar geen laatste wordt. Bij "avoid relegation" Dien je minimaal 2 plaatsen boven de degradatiestreep te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Weet iemand waar ik een goede custom database kan vinden? Een waar bijvoorbeeld Twente een transfer budget heeft en Feyenooit geen 11 miljoen? MAW een iets realistischer qua Nederland.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
zelf maken met de data editor misschien? staat in dit forum wel uitgelegd..

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
L1nt schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:26:
Weet iemand waar ik een goede custom database kan vinden? Een waar bijvoorbeeld Twente een transfer budget heeft en Feyenooit geen 11 miljoen? MAW een iets realistischer qua Nederland.....
Die twee dingen zijn inderdaad heel simpel zelf aan te passen. Je kan echter ook op de sites in de TS kijken of er misschien al een site is die een data-update heeft uitgebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
L1nt schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:26:
Even wachten totdat de FM editor en en genie scout etc weer uitkomen. Ik ben er wel blij mee dat de sponsors zijn verbeterd(eindelijk).

En ik heb zojuist 4 argetijnse wonderkids gehaald. GRATIES! Bij willem 2, ghehehe dat is flink wat gratis kapitaal hopelijk als ik ze heb verkocht kan ik het stadion uitbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

stefboerrigter schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:31:
zelf maken met de data editor misschien? staat in dit forum wel uitgelegd..
Dat deed ik in het verleden zelf wel maar als er al iemand is geweest die al een goeie had gemaakt had mij dat weet wat werk gescheeld ;)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Masch
Gisteren echt een paar leuke potjes gespeeld. Het ging redelijk, maar op een bepaald moment dacht ik (tegen een wat lager team), ik ga iets sneller spelen. Vanaf dat moment bleek mijn tactiek echt goed te werken. Ik begon een serie van ongeveer 10 wedstrijden, waar ik alles (behalve een verloren pot met 2-1) won met minimaal 2 goals verschil. Inmiddels sta ik 10e met nog 6 wedstrijden te gaan. Playoffs zijn buiten bereik, maar ik heb veel vertrouwen in het volgende seizoen!

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Hallo mensen,

Ik speel sinds kort ook de nieuwe versie van FM. Speel het spel al vanaf CM2.
Heb wel een aantal vraagjes:
- Klopt het dat er geen play-offs zijn voor de nummers 2 t/m 4? Ben 2e geworden met AZ, maar was klaar met het seizoen. Ik weet wel dat de KNVB hier mee bezig was, maar heb nooit gehoord dat dit al is doorgevoerd.
- Verder heb ik het probleem dat mijn assistent-manager geen oefenwedstrijden regelt. Is redelijk irritant omdat mijn voorbereiding nu gewoon beroerd was. Hebben meer mensen hier last van?

Verder vind ik de nieuwe versie niet veel beter dan FM 2008. Ik kan ook nog niet wennen aan de 3D wedstrijden, dus maak nog stug gebruik van 2D klassiek :).. Mensen die wel 3D gebruiken en mij kunnen vertellen waarom dit leuker/beter is?

• Vos

Vos

AFCA

Richi E. schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:55:
Hallo mensen,

Ik speel sinds kort ook de nieuwe versie van FM. Speel het spel al vanaf CM2.
Heb wel een aantal vraagjes:
- Klopt het dat er geen play-offs zijn voor de nummers 2 t/m 4? Ben 2e geworden met AZ, maar was klaar met het seizoen. Ik weet wel dat de KNVB hier mee bezig was, maar heb nooit gehoord dat dit al is doorgevoerd.
- Verder heb ik het probleem dat mijn assistent-manager geen oefenwedstrijden regelt. Is redelijk irritant omdat mijn voorbereiding nu gewoon beroerd was. Hebben meer mensen hier last van?

Verder vind ik de nieuwe versie niet veel beter dan FM 2008. Ik kan ook nog niet wennen aan de 3D wedstrijden, dus maak nog stug gebruik van 2D klassiek :).. Mensen die wel 3D gebruiken en mij kunnen vertellen waarom dit leuker/beter is?
Punt 1 is per dit seizoen ingevoerd irl, klopt dus.
L1nt schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:46:
[...]

Dat deed ik in het verleden zelf wel maar als er al iemand is geweest die al een goeie had gemaakt had mij dat weet wat werk gescheeld ;)
Misschien die van MU.. http://forum.manutd.nl/forumdisplay.php?f=196

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 27-11-2008 17:02 ]

• Vos

Vos

AFCA

had ff in 1 post gemoeten...

[ Voor 88% gewijzigd door Vos op 27-11-2008 17:02 ]

• Nilsinho

Nilsinho

FMM 2009 is uit las ik ergens! Jammer alleen dat het chinees is en er dus nog even gewacht moet worden op de engelse versie.

ANyway, seizoen 1 zit erop met Ajax. Begon heerlijk, maar alles stortte in. Aan Suarez en Huntelaar had ik niets omdat ze mijn reputatie te laag vonden (Dus, ik ben je trainer dus je luistert naar me?). Dus ik motiveren motiveren, Huntelaar speelt 1 wedstrijd goed meteen eruit getrapt, 2 maanden out. Suarez was het hele seizoen bagger.
Uiteindelijk, met nog twee wedstrijden te gaan; PSV thuis en Sparta uit, vijf punten achter op nummer 2 AZ en twee op nummer 3 PSV. Met zwaar aanvallend voetbal PSV verrast en 3-0 gewonnen, en met het geluk dat AZ niet verder kwam dan 0-0 tegen Willem II, 1-2 van Sparta gewonnen (Kun je nagaan, 75 minuut stond het 1-0 voor Sparta, tja een Nils gaat dan met vijf aanvallers spelen ^ ^.

Champignon League dus :) (nee geen spelfout.)

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

Nilsinho schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:24:
FMM 2009 is uit las ik ergens! Jammer alleen dat het chinees is en er dus nog even gewacht moet worden op de engelse versie.

Champignon League dus :) (nee geen spelfout.)
FMM 2009? Chinees? Bedoel je gewoon Football Manager 2009? Als je deze in de winkel koopt heb je gewoon netjes de Nederlandse taal erbij.

Verder is het voor iedereen hier wel een aanrader om de data update van Managers United te downloaden. http://www.megaupload.com/nl/?d=GHNP48CA

• Vos

Vos

AFCA

Richi E. schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:42:
[...]

FMM 2009? Chinees? Bedoel je gewoon Football Manager 2009? Als je deze in de winkel koopt heb je gewoon netjes de Nederlandse taal erbij.

Verder is het voor iedereen hier wel een aanrader om de data update van Managers United te downloaden. http://www.megaupload.com/nl/?d=GHNP48CA
FMM heeft hij het over ;).

• JanW
[...]

Dat weet ik nog net niet zo, met de 2007 versie heb ik niet zo'n goede ervaring, toen beschouwden ze zichzelf als halve scouts en hebben ze echt veel te veel stats aangepast van spelers imo dus hou ik het tegenwoordig gewoon bij de update van SI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

[...]

FMM, Football manager Modifier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
heb van een maat van me die de game al heeft gehoord dat de sponsor bedragen van de nederlandse top clubs weer eens volledig ernaast zitten.

En als ik dan lees dat in Fm feyenoord 11mln te besteden heeft vraag ik me echt af of er wel research gedaan word naar de nederlandse competities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
De Data update team van MU brengt te veel veranderingen in de stats van spelers, wat natuurlijk erg subjectief is. Je kunt het beste de updates van SI zelf nemen of één van de betere data updates op de officiele forum zelf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is FM Live trouwens al uit in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik wilde gister voor het eerst FM manager kopen ipv illegaal te spelen wat ik voorheen altijd. Dus gisteravond even een steam account aangemaakt, wil ik hem net kopen viel me opeens op dat het spel maar 5x geinstalleerd mag worden?!?! grote voordeel van steam was toch dat ik hem altijd en overal kon installeren (natuurlijk met je eigen account).. en wat als ik een ander videokaart erin stop, wordt dat 5 dan gelijk 4 bij wijze van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mister_S schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:11:
De Data update team van MU brengt te veel veranderingen in de stats van spelers, wat natuurlijk erg subjectief is. Je kunt het beste de updates van SI zelf nemen of één van de betere data updates op de officiele forum zelf nemen.
Alsof die niet subjectief zijn.....de researcher voor nederland schijnt een Ado fan te zijn die Ado altijd te hoog inschaalt. In FM08 hadden mensen dat Ado altijd promoveerde (dik kampioen) en jaar erop bovenin meespeelde in de Ere divisie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SYQ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:14:
Ik wilde gister voor het eerst FM manager kopen ipv illegaal te spelen wat ik voorheen altijd. Dus gisteravond even een steam account aangemaakt, wil ik hem net kopen viel me opeens op dat het spel maar 5x geinstalleerd mag worden?!?! grote voordeel van steam was toch dat ik hem altijd en overal kon installeren (natuurlijk met je eigen account).. en wat als ik een ander videokaart erin stop, wordt dat 5 dan gelijk 4 bij wijze van??
Je kunt systemen ook weer laten deactiveren als je FM daarop niet meer gebruikt. Dan word de teller weer verhoogd.

Stel: je installeert hem op 3 PC's. Dan heb je daarna dus nog 2 licenties over. Een van de drie systemen verkoop je daarna. Deze laat je deactiveren, waardoor je licentie-aantal weer stijgt van 2 naar 3. Je kan FM dus tig keer installeren, alleen slechts op 5 machines tegelijkertijd.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 28-11-2008 14:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
L1nt schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:33:
[...]

Alsof die niet subjectief zijn.....de researcher voor nederland schijnt een Ado fan te zijn die Ado altijd te hoog inschaalt. In FM08 hadden mensen dat Ado altijd promoveerde (dik kampioen) en jaar erop bovenin meespeelde in de Ere divisie.....
Iedereen is subjectief, daar ontkom je niet aan. Mijn ervaring is dat de researchers van SI Games zelf ver boven de 'amateurs' uitsteken. Er zullen altijd spelers zijn die jij beter of slechter vindt, daarom kun je ook beter gewoon de update van de spelmaker zelf nemen. Dan speel je als het ware 'zoals het moet zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de game met Feyenoord en Espanyol bleek te langzaam te zijn :/
Niet dat het nou zo goed ging, was in de winterstop en stond met feyenoord in de subtop en met espanyol net onder de middenmoot, maar ik had de transferperiode en de tweede seizoenshelft nog wel eens willen zien. Kwam steeds meer vastigheid in en begon makkelijker te scoren en punten te pakken. Maar een spel opnieuw gestart, kan dan alleen niet weer opladen voor dezelfde teams.

Heb gekozen voor Arsenal en Vitesse.

Gister ff de voorbereiding gedaan en met beide eerste potjes gespeeld. Met Vitesse thuis tegen NAC 1-1 en Arsenal al geplaatst voor de CL door Atletico in de 120ste minuut bij de tweede pot uit te schakelen met de late gelijkmaker (thuis 0-0, uit dus 1-1 >:) ) Opzich best knap aangezien ik nog volop bezig was met transfers, veel blessures en spelers door interlands miste (OS). Verder thuis 2x gewonnen in de PL, uit 2x gelijk. Mijn uittactiek moet ik mss maar is wat aanpassen, tis nog vroeg i know, maar speel wel erg aanvallend.

Met Arsenal had ik 45 miljoen transferbudget, met Vitesse 1 ton :+

- Bij Arsenal werk ik alle :r fransen eruit :r , dat betekent geen:
Gallas, Silvestre, Clichy, Traore, Diaby, Nasri, Sagna
- Keepers eruit, dus Almunia, Fabianski + jeugdkeepers eruit
- Verder nog een aantal spelers die van mij weg mogen:
Vela, Eduardo, Bendtner, Rosicky, stuk voor stuk goede spelers, maar ik moet ergens mijn ergens ruimte creeëren voor MIJN Arsenal (lees: ruimte voor aankopen :P )

Daarnaast nog een hoop nutteloze b-spelers vertrokken, wil graag overzicht in mijn elftallen.

Ik moet vanwege blessures Almunia, Silvestre, Diaby, Rosicky, Eduardo en Nasri nog verkopen, met de rest al rond de 50 miljoen opgehaald dus dat hield een transferbudget van 100 miljoen in :*)
(niet dat het een luxeprobleem was want mijn halve elftal was dus vertrokken en/of gebruik ik niet meer)

Aangekocht:

- jeugdkeeper van Middlesbrough (engels) voor 4 miljoen, kijken wat de jeugdopleiding van Arsenal kan.
- Sergio Asenjo (spaans), 19jarige keeper van Valladolid voor 10 miljoen, toekomstig 'suprieure' keeper
- Gareth Bale (wales), 19 jarige linksback van Spurs voor 25 miljoen, eveneens toekomst 'suprieure' LB
- Hamsik (sloveen), 20jarige diepgaande centrale middenvelder van Napoli voor 15 miljoen, also superieur
- Palombo (italiaan), 26jarige verdedigende middenvelder voor 18 miljoen van Sampdoria, pittbull pur sang
- Diego Capel (spaans), 20 jarige linksbuiten voor 20 miljoen van Sevilla, wonderkind

Toen was me geld op, heb de rest van de A1 aangevuld met talenten uit de jeugd totdat ik dus Almunia, Silvestre, Diaby, Rosicky, Eduardo en Nasri heb verkocht.
Target in de winterstop is iig Ashley Young (winger Aston Villa), verder moet ik me selectie nog opvullen met A1waardige back-ups, tot die tijd doe ik het gewoon met talent uit eigen jeugd, weet ik meteen waar ze staan. Heb tot de winterstopt om Britten te scouten :)
Onderstaande selectie wil ik dus alles dubbel bezet hebben met A1waardige spelers en de talenten (moet ik dus ook nog uitbreiden, alle jeugdselecties langsscouten :9~ ) laat ik in Arsenal B spelen en in de Leaque Cup zoals Arsenal dat in het echt ook doet. Wil dus drie volledige opstellingen hebben, waarvan 1 talenten.

Opstelling nu, speel 433:

GK Asenjo
VR Eboue VC Toure VC Song (djouro) VL Bale
VMC Palombo (denilson)
MC Fabregas MC Hamsik
AMR Walcott AML Capel
SC Adebayor (V. Persie)

Zit in de CL met Juventus, Schalke en Olympiakos.

Vitesse

Dat is een ander verhaal, geen geld en ook geen mogelijkheid op geld :+
Junker, Graafland, Sprockel, Megrelishvili, Sansoni + wat jeugdspelers verkocht, waarvan Sprockel/Graafland ik in de winterstop moet zien te slijten :X Levert alles bij elkaar geen fuck op, want ik krijg maar 60% van de verkoopprijs, die al weinig waren ;)
Kortom, het enige dat ik kon doen was huren.Heb opzich een best leuke selectie voor een club die in de middenmoot moet eindigen. Velthuizen, Pryor, Van Wolfswinkel, Claudemir en mss Buttner als kapitaal voor de toekomst en VD Struijk, Verhaegh, Kolk, Yakubu en Kaya als bruikbare krachten. De rest allemaalgehuurd: Hofs, Jenner, Jeroen Drost, Molhoek, Tarvajärvi zaten er al en zelf: Leonardo, Tim Vincken, Vermeer, Pele, vc van Fullham, vc van Anderlecht en jeugdspeler van AZ die 'de nieuwe VD Vaart' wordt genoemd. Kortom: 12 huurlingen, en ws vergeet ik nog wat vanaf me werk zonder FM bij de hand.

Voor dit seizoen is het prima, ga voor het linkerrijtje en kijken wie wat kan en vanaf de winterstopt gericht op me selectie voor volgend seizoen richten. Heb gisteravond iig de GGD doorgespit, waarvan ik zeker 3 4 jeugdspelers ben tegengekomen (< 18 jaar) die qua potentie superieur hebben en die ga ik proberen te halen voor de winterstop zodat ik geen concurrentie krijg. Kost geen kloot (max 500k, en leveren later miljoenen op). Verder in de winterstop maar kijken naar transfervrij voor volgend seizoen en ws een van mijn spelers verkopen voor een goed bedrag om toch hier en daar wat koopjes te kunnen doen want ik moet 12 huurlingen vervangen :')

Nou, vanavond iig maar is verder :9~

Edit:

Ohja, heb niet al teveel landen en competities (12 ofzo), maar groot database en alle spelers van China geladen. Ben met Arsenal een Chinees en kijken of ik gevraagd word als het goed gaat, wil hier ook best mee jobhoppen als pak 'm beet Valencia of Juventus in het slop zit. Die doe ik er gewoon naast omdat ik als ik alleen Vitesse ben ik gefrustreerd raak dat ik geen topspelers kan kopen :D Vitesse is de duurzame game 8) Werd op me presentatie bij Arsenal al gevraagd of het feit dat ik enkel Chinees kon geen probleem was om bij Arsenal te werken, jammer dat ik dan niet kon zeggen; Wenger haalde toch ook alleen maar Fransen, haal ik toch Chinezen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:29:

- Bij Arsenal werk ik alle :r fransen eruit :r , dat betekent geen:
Gallas, Silvestre, Clichy, Traore, Diaby, Nasri, Sagna
- Keepers eruit, dus Almunia, Fabianski + jeugdkeepers eruit
- Verder nog een aantal spelers die van mij weg mogen:
Vela, Eduardo, Bendtner, Rosicky, stuk voor stuk goede spelers, maar ik moet ergens mijn ergens ruimte creeëren voor MIJN Arsenal (lees: ruimte voor aankopen :P )
Clichy en Nasri zijn echt spelers die je moet houden, als je die verkoopt ben je héél erg dom bezig. Zeker Clichy is erg belangrijk. Vela is een toptalent, en Bendtner is een goede sub, maar die kan je op zich wel verkopen (aan het einde van het seizoen als je hem regelmatig laat invallen levert hij veel op). Eduardo moet je laten spelen tot de winterstop en dan verkopen, levert een leuke zak geld op.
- Gareth Bale (wales), 19 jarige linksback van Spurs voor 25 miljoen, eveneens toekomst 'suprieure' LB
Die is dus helemaal niet zo goed als hij lijkt :P
Toen was me geld op, heb de rest van de A1 aangevuld met talenten uit de jeugd totdat ik dus Almunia, Silvestre, Diaby, Rosicky, Eduardo en Nasri heb verkocht.
Wederom: Nasri niet verkopen :+
Target in de winterstop is iig Ashley Young (winger Aston Villa), verder moet ik me selectie nog opvullen met A1waardige back-ups, tot die tijd doe ik het gewoon met talent uit eigen jeugd, weet ik meteen waar ze staan. Heb tot de winterstopt om Britten te scouten :)
Ashley Young is niet echt een goede aanwinst..

In mijn Arsenal game heb ik de volgende spelers verkocht/gekocht:

2008/2009 Out:
- Gallas, 12.25M

2008/2009 In:
- Marco Pérez, 350K
- Juan Manuel Mata, 37.5M
- Breno, 9.75M
- Yaya Touré, 17M

2009/2010 Out:
- Silvestre, 1.9M
- Song, loan + 6M fee
- Rosicky, 16M
- Diaby, 18.5M
- Eboué, 18M

2009/2010 In:
- Sergio Agüero, 38M _O_
- Mario Balotelli, 11.75M
- Igor Akinfeev, 15.5M
- Jason O'Hare, 1.1M

Spelers die ik nog kwijt wil:

- Almunia
- Senderos
- Eduardo

Spelers waar ik op aas:

- Micah Richards
- Alexis Sánchez
- Rene Adler
- Sneijder
- João Moutinho
- Philip Lahm WBL+WBR _O_

Overigens zijn mijn scouts wel héél erg picky, ze vinden maar een paar spelers een great asset :P

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 29-11-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

@ Ziggy...was is je doel? Een Engels Arsenal?

Ik speel ook met Arsenal en veel betere backs dan Clichy en Sagna vind je niet. Verder wordt Nasri erg goed ja!

En van Vela zul je nog gaan smullen in de toekomst! Wonderkid hier.

Ik heb na één seizoen weggewerkt uit het 'eerste team':
- Gallas
- Eboue
- Rosicky
- Senderos
- Eduardo
- Song
- Silvestre
- Almunia

City is ook bezig haha.
Seizoen 1: 143M in, 1.1M out
Seizoen 2: 164M in, 17.25M out

En ze bieden nog steeds op spelers nu...

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 29-11-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:32:
[...]

Clichy en Nasri zijn echt spelers die je moet houden, als je die verkoopt ben je héél erg dom bezig. Zeker Clichy is erg belangrijk. Vela is een toptalent, en Bendtner is een goede sub, maar die kan je op zich wel verkopen (aan het einde van het seizoen als je hem regelmatig laat invallen levert hij veel op). Eduardo moet je laten spelen tot de winterstop en dan verkopen, levert een leuke zak geld op.

[...]

Die is dus helemaal niet zo goed als hij lijkt :P

[...]
Wederom: Nasri niet verkopen :+

[...]

Ashley Young is niet echt een goede aanwinst..
Clichy en Nasri zijn zeker goed, dat is ook niet mijn argument, ik wil gewoon geen Fransen :P
Vela is inderdaad een toptalent, maar met Adebayor en Van Persie en mijn systeem waar ik maar met 1 spits speel heb ik hem niet nodig want heb ook talenten die ik wil laten doorstromen (altidore bv, die 18jarige amerikaan die op de OS tegen Nederland scoorde die Villareal heeft gekocht bv, heb ik te leen met optie tot koop). Bendter is gezien mijn systeem dus overbodig, net als Eduardo. Eduardo ligt er net als Rosicky overigens tot de winterstop uit helaas. Die worden dan pas verkocht.

Gareth Bale zullen we bezien, 19 jaar pas maar een geweldige potentie. Ashley Young lijkt me een uitstekende 3e winger met potentie zat. In FM08 met selectieupdate deed hij het echt uitstekend en ook nu wordt hem een grote toekomst voorspeld. Probeer de rest van mijn A1 in ieder geval op te vullen met Britten, en dan mogen de 22 spelers onderling uitmaken wie er in de basis komen. Probleem met Britten, ze zijn of niet goed genoeg (voor Arsenal) of ziek duur. Daarom ook besloten om tot de winterstop de rest van me A1 aan te vullen met jeugdspelers, maargoed ook die zijn ziek goed hoor.

En wat ik zeg, je hebt een bepaald gevoel met spelers of niet. Ik heb iig besloten de Fransen eruit te werken, ongeacht kwaliteit, en bepaalde spelers voor besloten dat ze weg mogen om zodoende voor mijzelf de ruimte te bieden voor mijn EIGEN invulling + ruimte scheppen voor Britten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kopen om het kopen ;). Jozy redt het nooit niet bij Vela...maar een ieder zijn invulling van het spel he.

Beoordeel je Capel beter dan RvP op AML?

Heb ook wat talentjes gekocht o.a. de nieuwe:
- Nadal
- Ballack
- Henry
- Rafael Alkorta

En ben bezig met volgen van de nieuwe:
- Xavi
- Xabi Alonso
- Maxwell

Ook paar leuke Engelse talenten gehaald welke als quality signings werden gezien.

[ Voor 62% gewijzigd door Vos op 29-11-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:40:
@ Ziggy...was is je doel? Een Engels Arsenal?

Ik speel ook met Arsenal en veel betere backs dan Clichy en Sagna vind je niet. Verder wordt Nasri erg goed ja!

En van Vela zul je nog gaan smullen in de toekomst! Wonderkid hier.

Ik heb na één seizoen weggewerkt uit het 'eerste team':
- Gallas
- Eboue
- Rosicky
- Senderos
- Eduardo
- Song
- Silvestre
- Almunia

City is ook bezig haha.
Seizoen 1: 143M in, 1.1M out
Seizoen 2: 164M in, 17.25M out

En ze bieden nog steeds op spelers nu...
City is hier ook echt als een gek aant kopen idd :o

Mijn doel, een engels Arsenal hoeft niet nee. Maar probeer idd wel meer Britten in te brengen.

Vooralsnog zijn het Walcott, Bale en wat jeugdspelers. Veels te weinig :X Moet dan ook nog opvullen:

GK Joe Hart, Ben Foster
VR
VC Micah Richards
VL
MC Michael Johnson
MC
AMR Ashley Young
AML Aaron Lennon

Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

De huidige leuke Engelse spelers halen is bijna geen optie nee, veel te duur. Voor minder haal je beter in het buitenland...zoals Arsenal in het echt ook doet :+

Lennon vind ik maar weer tegenvallen in 09....in eerdere versies ging hij altijd voor veel geld van club naar club maar nergens presteerde hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:46:
Kopen om het kopen ;). Jozy redt het nooit niet bij Vela...maar een ieder zijn invulling van het spel he.

Beoordeel je Capel beter dan RvP op AML?

Heb ook wat talentjes gekocht o.a. de nieuwe:
- Nadal
- Ballack
- Henry
- Rafael Alkorta

En ben bezig met volgen van de nieuwe:
- Xavi
- Xabi Alonso
- Maxwell

Ook paar leuke Engelse talenten gehaald welke als quality signings werden gezien.
Ja Capel zeker beter. RvP zie ik echt als spits. Ik laat overigens 75% van me spelers trainen op meerdere posities om zo meer mogelijkheden binnen de selectie te creeëren.
Kopen om het kopen, ja zo kun je dat wel het best beschrijven denk ik ja. Maargoed, er zit een visie achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:55:
De huidige leuke Engelse spelers halen is bijna geen optie nee, veel te duur. Voor minder haal je beter in het buitenland...zoals Arsenal in het echt ook doet :+

Lennon vind ik maar weer tegenvallen in 09....in eerdere versies ging hij altijd voor veel geld van club naar club maar nergens presteerde hij.
Daarom, eerst maar is tot de winterstop knallen en me overige spelers verkopen en dan afhankelijke van het budget en de analyse maar is kijken hoe of wat. Spelen jullie ook met een talentenopstelling in de Leaque Cup? Ik ben dan weer zo'n idioot die dat ook wil doen zoals in het echt, in tegenstelling tot het selectiebeleid ;)

Wie bedoel je trouwnes met Jose redt het nooit niet bij Vela?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb het eerste seizoen met een half A team gespeeld in de League Cup, voor seizoen 2 ga ik voor jeugd. Die cup boeit de board toch niet.

Net nieuwe Owen gespot: Lateef Elford-Alliyu...sucked alleen wel :p. Naja gooien we op de shortlist.

Deze is ook leuk: http://jasperstevens.nl/fm/fm-talent-landi.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 29-11-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Bij Everton loopt trouwens ook een heel goed talent rond,
spoiler:
Jose Baxter

Ben zelf nu met Everton bezig en gaat vrij goed, schommel een beetje rond plek 3 en plek 7, ligt allemaal heel erg dicht bij elkaar in ieder geval, alleen Arsenal staat met 9 punten voorsprong op de nummer 2 bovenaan.

FA Cup moest ik in de eerste ronde tegen Liverpool, de grote aartsrivaal, en dat is verassend goed afgelopen. Uit heb ik ze op 0-0 gehouden en thuis was een 1-0 overwinning dus voldoende voor een plek in de 4de ronde :)

Carling Cup tot de kwartfinale geraakt waar Chelsea te sterk was. Nadeel dat het zo goed gaat is dat nogal wat spelers gewild zijn... 3 van mijn 4 vaste verdedigers zijn gewild (Lescott, Yobo en Baines), 3 middenvelders (Cahill, Arteta en Osman) en ook mijn clubtopscorer wil weg, Yakubu. Die laatste is zelfs heel opzichtig een vertrek aan het forceren, maar ik laat hem niet gaan, einde van het seizoen misschien, heb ik ook tijd genoeg om een vervanger te vinden :)

Ohw, en dan is er natuurlijk nog de UEFA Cup, daarin ben ik eerste geworden in de poule met tegenstanders als Braga, Dortmund, Debrecen en Panathinaikos. Nu in de volgende ronde tegen Napoli, lastige tegenstander, maar zie toch zeker wel kansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Football Manager Live in Nederland al te koop? Of weet iemand wanneer deze uberhaupt hier verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Angeloonie schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:38:
Ongelofelijk dit FM09...

Arsenal - Sunderland

18' - Breno injured - 3 weeks
26' - Ramsey injured - 3 weeks
56' - Clichy injured - 2 months
78' - Van Persie injured - 2 months

Dit slaat nergens meer op, ben ik even blij dat ik nu echt voor élke wedstrijd save zeg...
Ik speel heel af toe ook FM tussendoor, ook met arsenal.. en ik heb ook belachelijk veel blessures, niet van een paar dagen of een week maar altijd van 1 tot 5 maanden.. snap er ook al niks van

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
[PC MMO] Football Manager Live ;)

Maar via de officiële site is het al te bestellen: http://footballmanagerlive.net/order/
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste