Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Bah. Ik heb altijd weer het idee dat ze bij SI een halfassed job doen.. Er zijn weer een heleboel bugs in de nieuwe demo, als ik het forum mag geloven.. Ik hoop dat de interface een beetje beter reageert in deze versie, maar ook dat zal wel weer tegenvallen vrees ik.. Door dat soort dingen denk ik altijd maar dat de code die ze daar hebben echt een rotzooitje moet zijn..

Maar goed, van de nieuwe versie weet ik voorlopig nog niks, omdat ik de demo met geen mogelijkheid geinstalleerd krijg.. Er is een of ander probleem met de mac versie.. :S De installer komt niet verder dan het eerste bestand, en de enige workaround die op het forum gesuggereerd wordt werkt hier niet.. Pffff... Maar goed, uiteindelijk zal ik het spel toch wel weer halen waarschijnlijk..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
Algurgazan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:07:
Bah. Ik heb altijd weer het idee dat ze bij SI een halfassed job doen.. Er zijn weer een heleboel bugs in de nieuwe demo, als ik het forum mag geloven.. Ik hoop dat de interface een beetje beter reageert in deze versie, maar ook dat zal wel weer tegenvallen vrees ik.. Door dat soort dingen denk ik altijd maar dat de code die ze daar hebben echt een rotzooitje moet zijn..

Maar goed, van de nieuwe versie weet ik voorlopig nog niks, omdat ik de demo met geen mogelijkheid geinstalleerd krijg.. Er is een of ander probleem met de mac versie.. :S De installer komt niet verder dan het eerste bestand, en de enige workaround die op het forum gesuggereerd wordt werkt hier niet.. Pffff... Maar goed, uiteindelijk zal ik het spel toch wel weer halen waarschijnlijk..
De interface reageert best snel is mijn eerste indruk. Sneller dan bij FM2008. Goed, bij de 3D wedstrijden heeft het wel wat laadtijd nodig en kan het soms iets minder snel gaan, maar over het geheel gezien reageert de interface heel goed. Daarnaast heeft iedere demo van Football Manager wel bugs, vorig jaar was het ook geen pretje en het jaar daarvoor was ook even erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Hoe erg is die 'injury bug' eigenlijk. Op alle fora schreeuwt iedereen moord en brand, maar is het idd zo onspeelbaar als er wordt gesuggereerd? Ik ga het spel zeker aanschaffen, ik ben erg benieuwd naar de 3d modus.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb 2 keer een quickstart gedaan, 1 met Man U en 1 met Real Madrid. Beide keren heb ik na een wedstrijd of 5 al zoveel geblesseerden dat ik er al helemaal geen zin meer in heb om door te gaan. Ook lijkt het erop (maar dat is bij elke demo lijkt het) dat je van de kleinste kut clubjes kunt verliezen terwijl je veel beter bent.

Laten ze maar eerst een bugfix vóór de release doen ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Blessures vallen hier wel mee. Ben met Lyon begonnen en heb nu alleen maar Lloris geblesseerd voor een maand, voor de rest is iedereen fit. In de voorbereiding wel wat kleine blessures gehad van een paar weken, maar dat viel ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Masch schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:42:
Hoe erg is die 'injury bug' eigenlijk. Op alle fora schreeuwt iedereen moord en brand, maar is het idd zo onspeelbaar als er wordt gesuggereerd? Ik ga het spel zeker aanschaffen, ik ben erg benieuwd naar de 3d modus.
Die bug is erg heftig ja.

Mijn game is inmiddels afgelopen, maar ter vergelijk: halverwege de competitie (toen de game stopte dus) waren 8 van de 11 vaste basisspelers gebleseerd (6 van hen >1 maand), van de vaste wisselspelers waren er 4 (van 9 man) gebleseerd. In de reserves was grofweg 20 procent geblesseerd.

Gemiddeld twee blessures per wedstrijd schat ik. En dan heb ik het dus over rode blessures, geen groene waarbij men vaak nog door kan spelen. Die laatsten vallen namelijk wel mee qua aantal.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 04-11-2008 17:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Was er niet bij FM2008 ook al een InjuryBug in het begin?

O well, ik zie wel. Zal er waarschijnlijk alsnog wel dagen zoniet weken in steken.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:23

Vos

AFCA

Arsenal draw FC Twente in Champions Cup 3rd qualifying phase...

Wel realistisch :p.

Dat auto assign van je coaches is ook drama...als ik dat zelf doe (wat ik altijd al deed) dan heb ik echt véél meer sterren.

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 04-11-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Inmiddels heb ik de demo aan de praat gekregen.. Na veel gedoe... Eerste indrukken: de 3d view heb ik gelijk maar uit gezet, nogal lelijk, en voegt weinig toe.. Het transfergedeelte schijnt vernieuwd te zijn, dat is wel te merken.. Veel minder belachelijke bedragen, makkelijker om spelers te halen.. Inderdaad wel veel geblesseerden, en mijn tactiek loopt geloof ik ook nog niet zo goed, maar dat komt nog wel..

edit: Pfff.. In ELKE wedstrijd wordt Messi binnen 30 minuten geblesseerd geschopt.. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Algurgazan op 04-11-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:23

Vos

AFCA

Leuk die demo...

2 man - 1 maand
1 man - 5 maand

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/fm/fm-injuries.jpg

Ik heb de wedstrijd nu 4x overnieuw gedaan en geen potje zonder blessures. Nasri groen kruisje..ik wissel direct, maar wel 2 maand eruit.

[ Voor 39% gewijzigd door Vos op 05-11-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wat zijn de mogelijkheden van FM2009 om tegen een anderen speler on-line te spelen?

Zou dit wel een keer willen gaan proberen, echter kan ik hier geen info over vinden.

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er toch aardig uit als 3D

http://fm.manutd.nl/content/view/1903/315/

Klopt dit met wat jullie in de demo zien?

En goed nieuws, op de releasedag komt er direct een patch uit die de grootste bugs filtert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies wat het is, maar de drang om te spelen is er bij mij gewoon niet in FM 2009.. Zal ook wel aan de blessures liggen denk ik. Elke wedstrijd heb ik minstens 5-6 basis spelers die eruit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 04:50:
Dit ziet er toch aardig uit als 3D

http://fm.manutd.nl/content/view/1903/315/

Klopt dit met wat jullie in de demo zien?

En goed nieuws, op de releasedag komt er direct een patch uit die de grootste bugs filtert :)
De 3D die je daar ziet is op een wat hogere kwaliteit dan de demo, die je slecht op low quality kan zetten.. Maar dan nog, het doet me vooral denken aan Fifa '96, en dat lijkt me 12 jaar verder niet echt een compliment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Algurgazan schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:32:
[...]

De 3D die je daar ziet is op een wat hogere kwaliteit dan de demo, die je slecht op low quality kan zetten.. Maar dan nog, het doet me vooral denken aan Fifa '96, en dat lijkt me 12 jaar verder niet echt een compliment..
Ik heb de demo via Steam gedownload en kan 3D gewoon op high quality zetten. Het is allemaal niet wereldschokkend mooi, maar leuk om (delen van de wedstrijd) te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, er schijnen al leveranciers te zijn die het spel uitleveren. Helaas is het dan nog niet speelbaar, want de activatieserver gaat pas 14 november online: http://community.sigames.com/showthread.php?t=58966

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

kavorka schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:42:
[...]

Ik heb de demo via Steam gedownload en kan 3D gewoon op high quality zetten. Het is allemaal niet wereldschokkend mooi, maar leuk om (delen van de wedstrijd) te volgen.
Ik denk dat ik het 3D net zo ga gebruiken als het 2D (indien mogelijk)
Namelijk: Key Highlights

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nog twee dagen wachten dan ligt ie als het goed is in de bus. Jammer dat het weekend al weer helemaal volzit met andere verplichtingen, maar hopelijk blijft er nog wat tijd over om me te gaan verdiepen in FM2009. Hoop dat het FM-virus mij weer wat meer te pakken krijgt dan bij FM2008.

Heb de Demo nog niet gespeeld. Hoef ik me ook niet te ergeren aan alle bugs die er blijkbaar inzitten.

Laten we er nou voor 1 keer vertrouwen in hebben dat SI op 14 november een pareltje aflevert en dat die gamedaypatch het pareltje nog meer glans geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Krijgen we met steam nog een pre-load? Of zit ik op releaseday tegen een downloadmetertje aan te kijken terwijl mijn interverbinding de laatste paar dagen echt RUK is? :(

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Als het goed is begint de dag van te voren een pre-load en zal je op de 13de gewoon kunnen beginnen met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:32:
Als het goed is begint de dag van te voren een pre-load en zal je op de 13de gewoon kunnen beginnen met spelen.
De activatieservers gaan toch pas op 14 november actief worden, of is dat alweer vervroegd? :?

Zonder activatie kan je iig niet spelen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gekocht bij Bart Smit Hoofddorp.

Ik ben nu mn eerste spel als Spurs aan het opstarten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Zonder activatie kan je wel spelen, nl. op de Mac.. Tenminste, als het spel zou willen installeren, wat het dus niet doet hier.. Waardoor ik weer een boel boos ben op SI.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algurgazan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:14:
Zonder activatie kan je wel spelen, nl. op de Mac.. Tenminste, als het spel zou willen installeren, wat het dus niet doet hier.. Waardoor ik weer een boel boos ben op SI.. :(
Hier alles prima :)

Alleen nog een beetje jammer van de blessure bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Heb het hier nu ook werkend, door het handmatig te installeren.. Ik ga nog maar even verder met m'n save van de demo, en begin na de patch wel met een nieuwe save game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
wildhagen schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:37:
[...]

De activatieservers gaan toch pas op 14 november actief worden, of is dat alweer vervroegd? :?

Zonder activatie kan je iig niet spelen...
13 november, vlak voor middernacht valt het te activeren, maar als je iets via STEAM koopt heb je meestal weinig met activatie te maken. Dat is bij FM09 tenminste wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:32:
[...]

13 november, vlak voor middernacht valt het te activeren, maar als je iets via STEAM koopt heb je meestal weinig met activatie te maken. Dat is bij FM09 tenminste wel zo.
Hmm, ik weet niet hoe Steam werkt, dus dat zou best kunnen :)

Zelf heb ik hem pre-ordered staan bij Bol.com, ik hoop dat-ie mooi vrijdag in de bus ligt.

Activiatie is nu ook officieel aangekondigd: http://community.sigames.com/showthread.php?t=60395

Voor de duidelijkheid het gaat dus over morgenavond laat, vlak voor middernacht naar vrijdag toe.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Morgen komt toch als het goed is ook direct een re-lease patch uit met de grootste en opvallendste bugs gefixed?

• wildhagen
  • Niet online
Dat was wel de bedoeling ja, als hij door de QA van SI heen komt tenminste,

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Ok, authenticatieservers zijn nu online: http://community.sigames.com/showthread.php?t=60961

Fixlist van patch 9.1.0 is er ook: http://community.sigames.com/showthread.php?t=60956

Hopen dat mijn bestelling morgen op de mat ligt, en dan meteen gaan patchen en spelen :)

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 13-11-2008 20:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

hmm, als ik FM09 nou bestel via steam, zou ik em dan ook gewoon op m'n macbook kunnen installeren?

Dus dat ik em download op m'n Windows XP desktop en daarna overzet naar m'n mac. Of werkt dat niet zo makkelijk?

* amahusu is steam-n00b

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

wildhagen schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:34:
Ok, authenticatieservers zijn nu online: http://community.sigames.com/showthread.php?t=60961

Fixlist van patch 9.1.0 is er ook: http://community.sigames.com/showthread.php?t=60956

Hopen dat mijn bestelling morgen op de mat ligt, en dan meteen gaan patchen en spelen :)
Aldus dat topic zijn alle mensen die via steam gekocht hebben hard anaal genomen tegenover de mensen die een hard-copy besteld hebben aangezien de hard-copy mensen nu al kunnen activeren en spelen terwijl de steam mensen maar moeten wachten tot ze bij valve eens besluiten de boel vrij te geven...

sudo apt-get rekt

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Blijf een fout krijgen dat mijn code niet klopt, heb em al 5 keer overgetikt inmiddels :) Is het bij andere mensen wel al gelukt hem te activeren?

• wildhagen
  • Niet online
:P

Sommige steam-releases schijnen zomaar een dag opgeschoven te zijn, zodat ze pas zaterdag gereleased worden ipv morgen.

Schijnt ook een hoop gedoe met die codes te zijn die je nodig hebt voor activatie: de 0 (cijfer) en O (letter) zijn praktisch niet van elkaar te onderscheiden, en hetzelfde geld voor de 1 en de I....

Handig gedaan weer, SI.... goed over nagedacht en uitgewerkt allemaal :P

Virussen? Scan ze hier!

• JanW
Steam is niet beschikbaar voor Mac OS, dus nee, je kan FM09 dan niet op je macbook installeren.

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

bear87 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:05:
Blijf een fout krijgen dat mijn code niet klopt, heb em al 5 keer overgetikt inmiddels :) Is het bij andere mensen wel al gelukt hem te activeren?
Owjah, er is een verschil tussen 0 en O en i en 1... enige manier om die uit te vinden is trial en error...
Er zijn dus al mensen die een code hebben die uitkomt op 128 mogelijk uitkomsten :P

sudo apt-get rekt

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Echt.. Ik zou bijna m'n eigen post quoten, over SI en halfassed jobs.. Eerst moet ik handmatig alles uitpakken, renamen en zelf in de goede folder plaatsen.. De editor werkt niet.. Dan zie je overal posts voorbij komen over 0 en O en i en 1 en l en I (kleine letter el, hoofdletter i) .. Nu komt de Mac update ook pas morgen.. Pff.. Hoop dat die dan ook echt goed werkt, maar ik vrees weer het ergste.. Elk jaar is er weer gezeik, en toch trap ik er elk jaar weer in.. En vind ik het uiteindelijk weer een leuk spel ook.. Pff..

dit alles gaat voornamelijk over de mac versie, behalve het activerings gedoe.. blij dat ik dat niet hoef te doen..

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

1 dag, 1 uur...
Ik ga er vanuit dat die niet meer veranderd dus steam fucked up met de release datum...
(pre-order now so you will be able to play immediatly.... YEAH F***ING RIGHT...)

O well, ik ga maar naar bed want ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er nu nog mensen bij Valve zijn die denken van "goh, de 14e is het toch al en niet pas over 24 uur..."

sudo apt-get rekt

• JanW
Tja, Valve heeft de juiste datum en tijd doorgekregen, SI heeft het alleen ineens vervroegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Je kan em nu trouwens wel gewoon online kopen via steam, hij staat nu bij 'new releases' ipv 'coming soon'..

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Mocht je problemen hebben met je cd-key, ga naar deze website toe en voer je code in zoals jij denkt dat hij is. Druk dan op Look Up Key en er wordt nagekeken of je een fout in de code hebt gemaakt.
http://keylookup.fm2009.softanchorinsight.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
JanW schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 00:41:
Mocht je problemen hebben met je cd-key, ga naar deze website toe en voer je code in zoals jij denkt dat hij is. Druk dan op Look Up Key en er wordt nagekeken of je een fout in de code hebt gemaakt.
http://keylookup.fm2009.softanchorinsight.com/
Thnx, heeft helpt helaas niet bij mij..

[ Voor 4% gewijzigd door bear87 op 14-11-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Gister lag die al bij bart Smit in de winkel.
Heb even gespeeld en ik moet zeggen gaat soepel en ziet er lekker strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
bear87 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:29:
[...]

Thnx, heeft helpt helaas niet bij mij..
Als het dan nog niet werkt moet je gewoon terug gaan naar de winkel, het verhaal uitleggen en omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
JanW schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:08:
[...]

Als het dan nog niet werkt moet je gewoon terug gaan naar de winkel, het verhaal uitleggen en omruilen :)
ja het is gewoon proberen. Vooral die 0 en o staan er heel raar op. Ik moest het ook 2x proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ik was er na 6 keer proberen pas doorheen. Heb daarna gelijk op het boekje een streep door de 0 heen gezet, zodat ik het niet vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05
Voor de gene die het nog niet wisten, de patch is ge-released:
http://www.footballmanage...php?p=article&newsid=2519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Ze releasen een patch samen met de final?

Wat mis ik hier; waarom is die patch niet geapply'd op de DVD die je koopt in de winkel?
Mensen die out-of-the-box spelen worden echt super benadeeld. Ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Omdat ze er te laat achter kwamen dat het spel fouten had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
RedHat schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:41:

Wat mis ik hier; waarom is die patch niet geapply'd op de DVD die je koopt in de winkel?
Het spel was al gold toen er nog een hoop bugs werden ontdekt tijdens het testen van de demo. Dat is kortgezegd de reden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Yes, hij lag hier op de mat!

Meteen geinstalleerd en gepatched. Ik had mazzel met mijn registratiecodes, ik had slechts 3 pogingen nodig, terwijl ik toch 5 van die tekens (0, O, 1, I etc) had...

Meteen maar ff een carrieregame starten. Ik denk dat ik met mijn lokale ploegje, RBC Roosendaal, ga beginnen :)

En over die patch: op een gegeven moment is de code gefreezed als hij naar de DVD-drukker moet. Maar dan word hij nog niet meteen gereleased. In de tijd die tussen de codefreeze en de release zit kan men alvast beginnen met het pletten van zoveel mogelijk bugs als mogelijk, zodat het spelplezier vanaf dag 1 zo goed mogelijk is dus. Ongelooflijk klantvirendelijk dus idd, zeker als je bedenkt dat die patches gewoon gratis te downloaden zijn. Niemand word dus benadeeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
RedHat schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:41:

Zoals Wildhagen al zegt, tussen het moment dat het spel gold is en daadwerkelijk te koop is zit een aantal weken. Waarom zou je die weken niet benutten om het spel beter te maken? Daar heeft iedereen toch baat bij? Het is niet zo alsof het spel out of the box onspeelbaar is. Maar als je toch gewoon even de moeite neemt om de patch te downloaden, heb je een nóg betere game. Gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hebben jullie ook wel eens dat het beeld soms een paar seconden 'op zwart' gaat? En dat niet in de wedstrijd, maar gewoon tijdens het processen van allerlei dingen? Erg irritant dit!

En het geheugengebruik is ook best wel absurd, als je het vergelijkt met eerdere versies van FM. Ik heb nu 33 competities lopen, ik ben begin september 2008, en nu al gebruikt hij bijna 1 GB RAM! Bij FM08 was dat een kleine 400 MB.... niet dat ik niet genoeg RAM heb (heb 4 GB), maar het is wel erg absurd imho!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:49:
Hebben jullie ook wel eens dat het beeld soms een paar seconden 'op zwart' gaat? En dat niet in de wedstrijd, maar gewoon tijdens het processen van allerlei dingen? Erg irritant dit!

En het geheugengebruik is ook best wel absurd, als je het vergelijkt met eerdere versies van FM. Ik heb nu 33 competities lopen, ik ben begin september 2008, en nu al gebruikt hij bijna 1 GB RAM! Bij FM08 was dat een kleine 400 MB.... niet dat ik niet genoeg RAM heb (heb 4 GB), maar het is wel erg absurd imho!
Weet je wat absurd is... 33 competities hebben lopen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:53:
[...]

Weet je wat absurd is... 33 competities hebben lopen! :Y
Wat is daar absurd aan? :?

FM08 kon er op deze PC prima 40 tegelijk laten lopen, met een goede performance, en minder dan de helft van het geheugengebruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:58:
[...]

Wat is daar absurd aan? :?

FM08 kon er op deze PC prima 40 tegelijk laten lopen, met een goede performance, en minder dan de helft van het geheugengebruik.
Haha, ik doe er nooit meer dan 4 of 5. Gaat het dan niet vanzelf een stuk trager lopen, ook al kan je pc het aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:00:
[...]

Haha, ik doe er nooit meer dan 4 of 5. Gaat het dan niet vanzelf een stuk trager lopen, ook al kan je pc het aan?
Het word natuurlijk wel iets trager dan met 4/5 competities, maar het was zéér acceptabel te noemen, zeker geen lange wachttijden ofzoiets.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Benotti schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:53:
[...]

Zoals Wildhagen al zegt, tussen het moment dat het spel gold is en daadwerkelijk te koop is zit een aantal weken. Waarom zou je die weken niet benutten om het spel beter te maken? Daar heeft iedereen toch baat bij? Het is niet zo alsof het spel out of the box onspeelbaar is. Maar als je toch gewoon even de moeite neemt om de patch te downloaden, heb je een nóg betere game. Gratis.
Ik vind dat geen excuus. Als je ALWEER een launchday patch nodig hebt. Dat is gewoon extreem slordig en extreem slecht. Launchday patches komen voort uit luiheid.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
JanW schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:07:
Steam is niet beschikbaar voor Mac OS, dus nee, je kan FM09 dan niet op je macbook installeren.
Je kunt steam echter wel draaien via CrossOver Games, Te downloaden, en een paar dagen gratis te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Postius schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:03:
[...]

Ik vind dat geen excuus. Als je ALWEER een launchday patch nodig hebt. Dat is gewoon extreem slordig en extreem slecht. Launchday patches komen voort uit luiheid.
Wat is er precies lui aan het werken aan een patch om de gebruikers vanaf dag een een nóg betere game te geven, in plaats van meteen met vakantie te gaan zodra de game af is? Het is namelijk niet alsof de game zonder patch niet te spelen is.

Zelfs al zou het zo zijn, dan heb je nog steeds een voordeel met een releaseday patch. Het alternatief is namelijk een paar weken uitstel en geen releaseday patch. In beide gevallen heb je exact dezelfde code, je hebt de game alleen een paar weken eerder bij een releaseday patch en gaan we nou echt dood van het downloaden van een patch?

Als je niet met argumenten komt, kom je alleen maar over als iemand die wil zeiken om het zeiken, zonder er eigenlijk over te hebben nagedacht. Prove me wrong.

[ Voor 8% gewijzigd door Benotti op 14-11-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Postius schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:03:
[...]

Nee, launchdaypatches komen voort uit marketing mensen die een deadline pushen waardoor je die laatste fixes niet meer in je gold versie kunt verwerken... (en zoals al door eerdere mensen is gepost zou het anders enkele weken uitstel hebben opgeleverd, had je dat liever gehad?)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met de VI-aanbieding (half jaar abbo + FM2009) en de game al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Volgens mij gaan die pas over 2 a 3 weken de post op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:49:

Misschien reserveert FM het alvast en loopt het geheugengebruik daarna niet meer op? Of is dat wishful thinking? :P Ik hem hem trouwens bij cdwow.com besteld, daar is FM omgerekend €31,- (£26,-). Ze zijn alleen niet zo snel met bezorgen.

Heeft die patch trouwens dat blessure probleem opgelost, of is het nog schipperen?

[ Voor 12% gewijzigd door irritableskillz op 14-11-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
irritableskillz schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:32:
[...]

Misschien reserveert FM het alvast en loopt het geheugengebruik daarna niet meer op?
Ja, het schommelt een beetje heen en weer tussen 900 MB en 1.1 GB in use, het is al een tijdje stabiel tussen die twee waarden.
Heeft die patch trouwens dat blessure probleem opgelost, of is het nog schipperen?
Blessures zijn idd aanzienlijk minder en realistischer nu. Ik had in mijn eerste competitiewedstrijd nog wel drie blessures (2x rood, 1x groen), maar dat bleek incidenteel, in de wedstrijden daarna een normaal aantal blessures gehad.

(even afkloppen...)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wat is nu eigenlijk het verschil met de optie:

Profit from Sale
of gewoon sale % ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens mij heb ik de "eer" van het eerste ontslag te pakken:

Afbeeldingslocatie: http://xs133.xs.to/xs133/08466/rbc1751.jpg

Niet zo raar als je maar 21 punten uit 25 wedstrijden haalt terwijl de media prediction een 3e plek is...

Ik vind het in FM09 erg lastig om een goed werkende tactiek te vinden, ik krijg hem maar niet structureel aan het lopen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Christiano007 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:03:
Wat is nu eigenlijk het verschil met de optie:

Profit from Sale
of gewoon sale % ?
Stel jij verkoopt een speler voor €1M. Als daar 25% profit from sale bij zit, krijg jij 25% van het bedrag dat de andere club verdient als ze die speler doorverkopen. Verkopen ze hem voor €1M of minder, maken zij dus geen winst en krijg jij dus niks. Verkopen ze hem voor €2M, maken ze €1M winst, waar jij dus €250,000 van krijgt.
Bij de gewone sale % zou jij in het laatste geval €500,000 hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Benotti schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:27:
[...]

Stel jij verkoopt een speler voor €1M. Als daar 25% profit from sale bij zit, krijg jij 25% van het bedrag dat de andere club verdient als ze die speler doorverkopen. Verkopen ze hem voor €1M of minder, maken zij dus geen winst en krijg jij dus niks. Verkopen ze hem voor €2M, maken ze €1M winst, waar jij dus €250,000 van krijgt.
Bij de gewone sale % zou jij in het laatste geval €500,000 hebben gekregen.
Aah op die manier, dacht al zoiets maar wist het niet zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door Christiano007 op 15-11-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Gisteren binnen gekregen, maar de activatieserver werkte niet mee. Gisteravond tegen een uur of 12 toch er door heen gekomen, maar toen besloot ik maar wijs te zijn en naar bed te gaan. Nu nog maar 3 uurtjes voordat ik FM aan kan slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:07:
[...]

Het spel was al gold toen er nog een hoop bugs werden ontdekt tijdens het testen van de demo. Dat is kortgezegd de reden eigenlijk.
zoals elk jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Hoe zit het dit jaar met de namen van het Nederlands Elftal en Duitse Elftal? Moet je daar weer bestanden voor verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, SI heeft nog steeds niet de benodigde licenties in handen, helaas.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
wildhagen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:00:
Ja, SI heeft nog steeds niet de benodigde licenties in handen, helaas.
Welke bestanden dien ik te verwijderen?

Mijn FM 2009 van VI is trouwens net op de mat gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als je de patch geinstalleerd hebt moet je de hele map C:\Program Files (x86)\Sports Interactive\Football Manager 2009\data\updates\update-910\db\910\lnc\all leegmaken (de directory zelf moet wel blijven bestaan!)

Als je de patch nog niet geinstalleerd hebt moet je hetzelfde doen, maar dan in de map C:\Program Files (x86)\Sports Interactive\Football Manager 2009\data\db\900\lnc\all

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Zo, ook maar es aangeschaft. Nu maar eens zien te overwinteren met De Graafschap :) altijd leuk.

Wel weer hetzelfde gemiep dat mn salary budget overschreden is...beperkt me echt in mijn mogelijkheden, temeer omdat ik zoveel rotzooi in dienst heb die je aan de straatstenen niet kwijtraakt. Sommige spelers krijgen echt teveel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39
Is er ook een Mac patch? Of is deze niet nodig voor mijn Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Ik ben ook weer van de partij .. al moest ik ff de d3dx9 ff plaatsen in m'n system map voordat ik dan toch eindelijk kon beginnen.
Zoiezo 2d aangehouden.. dat hoor nu imho nu eenmaal met dit spel ;)

Voor de rest 3 compt. geladen en 'gewoon' weer even beginnen met een vertrouwd Ajax.
Wat valt me op... 4 dingen.. (ik heb de demo btw niet gespeeld) :
  • De vragenlijsten bij aanstelling van mijn persoon .. ik hoorde al zoiets.. vind ik wel lache
  • M'n eerste wedstrijd is een vr. met het 'toernooi' in de Arena, waarbij direct 4 man er niet is.. int. verplichtingen.. :(
  • Penals moesten de uitslag bekend maken.. en dat duurde weer eens lang.. :P
  • Wat me opvalt.. is dat het 'lijkt' dat 09 soepeler loopt op de eoa manier.. :)
Ben benieuwd of het spel gaat brengen wat ik hoop dat het zal brengen.. vele uurtjes plezier :P

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Michie23 schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:27:
Is er ook een Mac patch? Of is deze niet nodig voor mijn Mac?
De Mac-patch was vrijdag niet op tijd door de QA-check gekomen, die word morgen uitgebracht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weiger het spel nog steeds te downloaden, dus ik moet wachten tot 24 nov, studiefinaciering ;)

Feyenoord (als jood) & Espanyol (Tamudo O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
Om met het positieve te beginnen: Het spel loopt een stuk beter dan 2008 kwa performance. Helaas een paar crashes, maar dit valt mee en heeft het spel nog niet bederft.

Echter ben ik op dit moment bezig mijn fysio's en assistent coaches te onderzoeken. Iemand zit namelijk 1 of ander gif in mijn spitsen te spuiten. Hierdoor halen ze alleen nog maar onvoldoendes en scoren echt niks. Ik speel in de 3de klas van Belgie en had in het begin van het seizoen beschikking over 3 spitsen. 1 Hiervan was goed te noemen en de overige 2 redelijk. Echter wilden ze geen van allen scoren dus in de winterstop (waar ik de strategie compleet omgegooid heb) 2 spitsen, die beide goed zijn te noemen gehuurd, maar ook deze doen gewoon niks. Een dikke 5 is het maximale wat ze halen en mijn middenvelders moeten zorgen voor de doelpunten.

Vind het sowieso opvallen dat de meeste doelpunten bij alle clubs worden gescoord van buiten het strafschopgebied.

Voor nu ga ik in ieder geval slapen, dromen over een oplossing :O

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi is dat, dat echt al piekerend over je team in slaap sust :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ROFLOL, check dit nieuwsartikel: nieuws: Voetbalclub zoek nieuwe spelers middels game :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05
Ben net begonnen met een Ajax game om even in te komen en vervolgens met een uitdaging te beginnen.
Ik speel al een tijdje FM maar kan iemand me nou eens uitleggen hoe het zit met die trainingen.
Standaard heb je een x aantal coaches die de training verzorgen en die hebben allemaal "all" aangevinkt waardoor je geen 5 sterren training hebt.
Is het nou de bedoeling dat je per onderdeel een trainer gaat aanstellen?
Dat zou betekenen dat je 9 coaches moet hebben voor het eerste en de jeugd, in totaal dus 18 coaches.
Ik heb het idee dat dit niet de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat is niet de bedoeling nee.

Een general coach kan zowel het eerste als de jeugd trainen, om te beginnen (voor een first team coach of youth coach geld dit uiteraard niet).

Tevens kan een coach meerdere dingen tegelijk coache (defendeing, shooting, attacking etc), als zijn stats op dat onderdeel maar goed genoeg zijn. Maar hoe meer dingen een coach doet hoe minder goed hij per onderdeeld word.

Als je maar één of twee coaches hebt worden ze een beetje overbelast waardoor je idd per onderdeel maar twee of drie sterren ofzo hebt. Het is dus zaak een goede balans te vinden tussen coaches en hun stats, waar ze goed in zijn.

Wat betreft het assignen: "All" zou ik dus uitvinken en zelf aanvinken waar jij vind dat die coach zich mee bezig zou moeten houden. Je kan ook voor Auto Assign kiezen, dan zoekt het spel het zelf voor je uit, maar in mijn ervaring werkt dat toch minder lekker dan wanneer je het zelf doet. Let wel op dat je voor elk onderdeel minimaal één coach selecteert.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 17-11-2008 11:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Vraag ik me toch af wat die deal inhoudt. Als je het spel gewoon koopt heb je ook de database ter beschikking.
Bovendien is al langer bekend dat sommige teams weleens de FM database gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Benotti schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:14:
[...]

Vraag ik me toch af wat die deal inhoudt. Als je het spel gewoon koopt heb je ook de database ter beschikking.
Bovendien is al langer bekend dat sommige teams weleens de FM database gebruiken.
Misschien dat Everton gewoon de eerste is die er ronduit voor uitkomt?

Iig toch een leuke opsteker voor SI denk ik, plus dat het weer goed is voor de naamsbekendheid. Everton is toch een vrij grote club (i.v.m. FC Nergenshuizen ofzo), en het spel komt toch weer even in het nieuws, gratis en voor niks :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik vraag me dit dus echt al heel lang af. Ik weet dat het stom klinkt maar het schijnt al langer door clubs(ook zeer grootte) gebruikt te worden. Maar er wordt nooit over gesproken dus ik vraag me af hoe het echt zit.
Want ik denk dat die database voor FM voor ELKE voetbal club handig kan zijn(betaald voetbal dan he). Simpel weg omdat alle spelers ter wereld instaan met hun positie.

Dus stel jij zoekt een links achter van ong 3 miljoen voor je club(kunnen nederlandse subtoppers neerleggen), dan zou ik eerst in FM kijken naar alle linksachters van rond die prijs, kijken welke er binnen bereik ect zijn en dan mijn scouts die laten scouten. Zo'n gek idee is dit toch echt niet of wel? Wil graag weten hoe andere hier over denken of wat ze ervan weten.

MAar ik zou fm niet zoveel als talentjes machine willen gebruiken, maar zoals gezegd kan je de supertalenten van FM natuurlijk wel met je eigen scouts scouten, en zo kan FM volgens mij extreem nuttig zijn.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Inderdaad..
Maar.. imho kan je als club tot gewoon het spel kopen.. je scouts lekker laten 'gamen' en daardoor dus achter namen kunnen komen welke je dan in RL nog gaat scouten..?

Vanwaar die rechten kopen?

* Zephyer is wellicht nogal n00b aan het denken :P

/edit : ik lees nu net wat Benotti schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:14... :P

[ Voor 13% gewijzigd door Zephyer op 17-11-2008 19:29 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

wildhagen schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:51:
[...]

De Mac-patch was vrijdag niet op tijd door de QA-check gekomen, die word morgen uitgebracht.
Inmiddels verplaatst naar morgen.. Ik denk dat de Mac gebruikers uiteindelijk blij mogen zijn als het voor vrijdag wordt.. Beetje cynisch, maar goed.. Ze hebben het in ieder geval niet helemaal onder controle daar.. En het excuus is iets met videokaarten voor de Mac..

Ik vraag me (niet voor het eerst) af hoe ze dat spel nou testen bij SI.. Het is duidelijk dat ze er of te weinig tijd, of te weinig resources voor hebben, want er zitten echt bugs in die ze wel hadden MOETEN merken, zoals dat de rechtermuis klik niet goed werkt voor Mac laptops.. Meer dan slordig.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met video kaarten...
Zie CoD5 .. :S
Maar .. testen kunnen ze zeker beter.. maar dan heb ik het wel over het hele vlak..
* Zephyer denkt aan het feit waarom 9.1 nu al uitgebracht is.. wtf !?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Zephyer schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:05:
Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met video kaarten...
Punt is wel dat ze het hebben over videokaarten op Mac's.. Daar heb je er lang niet zo veel van als op Windows pc's, onder andere gezien het feit dat ze alleen Mac's met intel cpu's ondersteunen.. (Dat is ook weer een verhaal apart, aangezien er een groot icoon met "universal" op de voorkant van het spel staat, terwijl het (voorlopig?) niet op PowerPC Mac's gespeeld kan worden.. Maar ik gok dat dat meer de schuld van Sega dan van SI is (althans, dat het universal icoon op de cover is gekomen, niet dat PowerPC niet ondersteund wordt, dat is weer SI's probleem denk ik))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gvd kutblessures! :(
Messi 2 maand out, is juist terug uit blessure. Speelt welgeteld 28 min mee, en is al terug out..
Komt er nog is bij dat ik het op Mac speel, en der dus geen patch voor is. :(

Edit: Messi voor 1 maand out, Iniesta voor 5 maand. Kutzooi :O

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Ik moet zeggen dat ik het spel heerlijk vind spelen (wel incl. patch). Ik speel nu in de Coca Cola Leauge 2 met 11 competities in 5 landen en het speelt vooralsnog heerlijk en beter dan FM '08 in mijn beleving! 3D is voor mij persoonlijk echt een goede toevoeging, ik kan me op de een of andere manier nu een stuk beter inleven in de wedstrijden, ookal zijn de graphics nog niet echt heel goed. Al met al een heerlijke game!

Speel nu met Aldershot, een degradatiekandidaat. Ik heb 4 nieuwe spelers gehaald (3 gehuurd van m'n moederclub (DM, VL & S) en een AMRL gekocht voor 20k) en doe redelijk mee in de competitie (middenmoot). Ik zit alleen nog in de FA Cup, voor de overige bekers ben ik al uitgeschakeld :( M'n tactiek (442) moet nog iets beter, maar daar gaan we mee bezig :p

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Masch schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:10:
Ik moet zeggen dat ik het spel heerlijk vind spelen (wel incl. patch). Ik speel nu in de Coca Cola Leauge 2 met 11 competities in 5 landen en het speelt vooralsnog heerlijk en beter dan FM '08 in mijn beleving! 3D is voor mij persoonlijk echt een goede toevoeging, ik kan me op de een of andere manier nu een stuk beter inleven in de wedstrijden, ookal zijn de graphics nog niet echt heel goed. Al met al een heerlijke game!
Dat ben ik zeker met je eens. Je ziet veel duidelijker wat je spelers doen op het veld. Je krijgt meer feeling bij de acties die je moet ondernemen.
Verder ben ik met Fortuna Sittard begonnen. Normaal gesproken begin ik met mijn clubbie (Ajax) maar wilde nu eens een echte uitdaging (zonder mensen te beledigen overigens). Fortuna staat niet hoog aangeschreven in de Eerste Divisie en ze hebben ook weinig geld.
Dit is voor mij uitdaging genoeg, want tactisch ben ik al jaren geen ster. Hoe sommigen van jullie binnen een aantal jaar met een degradatie kandidaat de Champions League binnen, verbaast mij nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Eindelijk, na veel wachten (maar toch eerder dan mijn pessimistische schatting) is de mac patch (torrent) er!

Nu maar mijn 'echte' game beginnen, op naar de Scudetto met AC Milan!

nu maar hopen dat de patch beter getest is dan de eerste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

kwakkie schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:46:
[...]
Dit is voor mij uitdaging genoeg, want tactisch ben ik al jaren geen ster. Hoe sommigen van jullie binnen een aantal jaar met een degradatie kandidaat de Champions League binnen, verbaast mij nog steeds.
Tweaken, tweaken, tweaken... (we zitten hier niet voor niks :P)
En goed opletten welke dingen er "fout" gaan en waarom. Sinds de 2D engine er is, is het alleen maar makkelijker geworden om te zien dat bijvoorbeeld je linksback continu voorbij gerushed wordt door die iets te sneller winger en je hem dus iets naar achteren kunt halen of vervangen.
Of dat je ziet dat de "nummer 10" van je tegenstander iets teveel ruimte krijgt en je dus een DM (VM in de nederlandse versie :P) erbij moet halen.
En altijd zorgen dat je spelers ook echt kunnen doen wat je van ze vraagt. (iemand met een long-shots van 4 dus NOOIT long shots laten nemen :P)

Ik kan rustig een uur bezig zijn met een tactiek opzetten en er dan alsnog niet helemaal tevreden mee zijn :P

sudo apt-get rekt

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:03:
Als je de patch geinstalleerd hebt moet je de hele map C:\Program Files (x86)\Sports Interactive\Football Manager 2009\data\updates\update-910\db\910\lnc\all leegmaken (de directory zelf moet wel blijven bestaan!)

Als je de patch nog niet geinstalleerd hebt moet je hetzelfde doen, maar dan in de map C:\Program Files (x86)\Sports Interactive\Football Manager 2009\data\db\900\lnc\all
Ik heb die bestanden niet eens, zeker omdat ik het via steam heb gedownload ofzo. Kan het iig niet vinden?

Nederland zit er wel bij trouwens.

Toch maar het spel gekocht ipv wachten op studiefinanciering, voor FM leen je O+

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 01:16:
[...]

Ik heb die bestanden niet eens, zeker omdat ik het via steam heb gedownload ofzo. Kan het iig niet vinden?
Oeps my bad, ik heb Vista x64, en die heeft iets andere paden voor x86-software. Je moet in de eerder gegeven paden even " (x86)" weghalen, dan zou je zel wel moeten hebben, en de C: moet uiteraard aangepast worden als je FM op een andere drive installeert.

De juiste paden voor niet-Vista x64 users zijn dus:

C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2009\data\updates\update-910\db\910\lnc\all

en

C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2009\data\db\900\lnc\all

Virussen? Scan ze hier!

• JanW
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 01:16:
[...]

Nederland zit er wel bij trouwens.

Toch maar het spel gekocht ipv wachten op studiefinanciering, voor FM leen je O+
Voor STEAM is het hier te vinden: C:\Program Files\Steam\steamapps\common\football manager 2009\data.
Vandaar uit is het hetzelfde als wat Wildhagen aangaf ;)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste