• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YrxVfE0ZiP0dUw6dF7tUFbp4/full.jpg
Index
Introductie
Systeemeisen
Releasedatum
Features
Screenshots
Demo's en Patches
Handige links
Opmerkingen vooraf
Introductie
Football Manager was een serie voetbal management spellen die voor het eerst gereleased werden in 1982 door Addictive Games, die deze spellen bleven uitbrengen tot midden jaren 90. In 2004 werd de serie nieuw leven in geblazen door Sports Interactive om de naam te vervangen van hun succesvolle Championship Manager serie.

In de Verenigde Staten en Canada wordt het spel uitgebracht onder de naam Worldwide Soccer Manager.

Ondertussen is Football Manager de best verkopende voetbal management game op de markt.
Systeemeisen
MAC:
De game draait tot nog toe alleen op Intel MAC's en de minimale systeemeisen zijn - OSX 10.5.5, NVidia GeForce 7300/ATI Radeon X1600 en minstens 1GB geheugen.

PC:
Windows Vista of Windows XP. 2GHz processor (Vista) of 1,4GHz processor (XP), 1GB geheugen (Vista) of 512MB geheugen (XP). Verder is een 128MB videokaart nodig. Dit moet minimaal een NVidia Geforce FX5900/ATI Radeon x1600/Intel 82915G/82910GL of hoger zijn.
Releasedatum
Football Manager 2009 is nu te koop!
Features
3D-wedstrijdengine – De wedstrijdengine van dit jaar is zwaarder getest dan ooit. Het afgelopen jaar heeft de engine een uitgebreide bèta-test ondergaan in Football Manager™ Live.

De beroemde Football Manager™-wedstrijdengine kan nu volledig in 3d worden bekeken met motion-captured animaties van de spelers. Sports Interactive heeft bij het maken van de 3d-wedstrijdengine ondersteuning gekregen van het voetbalontwikkelingsteam van SEGA Japan, dat de motion-capturegegevens en een aantal animaties heeft geleverd.

Je kunt de wedstrijden nu in 3d bekijken vanuit meerdere camerahoeken, en je kunt willekeurige delen van de wedstrijd opnieuw weergeven door de tijd vooruit of terug te spoelen met een nieuwe tijdbalk waarin de belangrijkste momenten van het spel worden aangegeven.

Mensen met computers die niet krachtig genoeg zijn om te profiteren van de 3d-weergaven kunnen nog steeds gebruikmaken van de oude 2d-weergave van de wedstrijdengine.

Tv-weergave – Bekijk de wedstrijden op volledig scherm in een nieuwe tv-weergave en pas het wedstrijddagscherm aan met widgets waarmee je de informatie kunt weergeven die je nodig hebt als voetbalmanager, of het nou gaat om de prestaties van de spelers, de wedstrijdzones waarin de actie plaatsvindt, een veldradar of de nieuwste scores.

Feedback assistent-manager – Feedback van de assistent-manager vóór en tijdens de wedstrijd over de prestaties van het team/het moreel van de spelers en hints over de werking van je tactiek/methoden waarmee je de tegenstander te slim af kunt zijn.

Verbeterde media – SI heeft hard gewerkt aan de omgang in het spel met de pers, om de grotere impact te simuleren die de media de laatste jaren op de voetbalwereld heeft gehad. Het spel bevat nu meer nieuwsberichten, meer details en meer interactie met de media dan ooit tevoren, met als resultaat een nog realistischere simulatie van de voetbalwereld.

Persconferenties – Woon vóór en na de wedstrijd persconferenties bij met regionale en nationale journalisten en bouw langzaam maar zeker een relatie met ze op. Kies je antwoorden zorgvuldig, want ze kunnen je later in de media achtervolgen!

Transfersysteem – Volledig nieuwe en herschreven code voor het transfersysteem, zodat echte voetbaltransfers nog realistischer worden gesimuleerd.

Transfergeruchten – Bekijk het laatste nieuws over spelers waarop wordt gespeculeerd en clubs die deze spelers willen contracteren.

Bestuurlijk vertrouwen – In navolging van de toevoeging van deze functie aan Football Manager™ 2008 is het bestuurlijk vertrouwen nog verder uitgebreid en verbeterd. Het bestuur geeft nu tevens feedback op de harmonie in het elftal en het aanzien van de club in de voetbalwereld.

Voorkeursbewegingen – Train spelers om ‘voorkeursbewegingen’ te gebruiken in hun spel. Je kunt centrale verdedigers bijvoorbeeld leren om niet in tackles in te duiken, en vleugelspelers vertellen dat ze moeten overstappen alvorens een voorzet te geven.

Vrouwelijke manager – Voor het eerst in de geschiedenis kun je nu ook als vrouwelijke manager spelen. Alle tekst in het spel heeft nu ook een vrouwelijk geslacht, zodat het spel vrouwelijke managers en stafleden in het juiste geslacht weergeeft.

Realistische financiën – SI geeft geluisterd naar de feedback van alle onderzoekers om de financiële aspecten van het spel voor elk land op de juiste manier te modelleren, met inbegrip van transfers, personeelsloon, begrotingen, kaartprijzen, seizoenskaarten, competitiebonussen en clubsponsorschappen.

Bijgewerkte competities – Volledig bijgewerkt voor het nieuwe voetbalseizoen van 2008/09 met de nieuwste competitie-, club- en spelersgegevens. Daardoor zal het spel meer dan 5000 speelbare clubs uit meer dan 50 landen en zo’n 350.000 spelers/stafleden uit de hele wereld bevatten, die allemaal vers uit de beroemde database van Sports Interactive worden gehaald.

Breedbeeldondersteuning – Na Football Manager 2008 aan een bruikbaarheidstest te hebben onderworpen, biedt het spel dit jaar voor het eerst in de geschiedenis ondersteuning voor breedbeeld. Daarnaast is de gebruikersinterface op talloze fronten aangepast om de navigatie te vereenvoudigen.
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5sYkw8p1RLN5NQ99lsnBd6CW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1HMfRCr1kvtsic1r7NjY02mS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zgZFcW4lvH2FHBxG8Lm2Q1gd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MsUXgAl4gEsKgPepVaWaZ1GG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7tVMLjz0kzCGf0lGV6vCcwqi/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NnnVnEBI39oS8h6p3sXTGdJY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yOzYSydnsxWRgeA7VPUJb6MK/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g5jWiOlsIqANS0GGN84c1pBc/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dUfz94s5mEiPrj3VIKuARUXS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2NlJRxG8ecEjsS8zIDqSHtQ8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00Pra2c7ypbcn5wVy69y8TaD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tBVVseNWBJCLmMdOgwP16eZD/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UZaJMIvgRyFIjefZS5skC2T4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/77FripgrNFDykAFf55iD2PMx/thumb.jpg
Demo's en Patches
Rapidshare 9.3 PC
Rapidshare 9.3 MAC

Changelist
Handige links:
Sites
Officiële Nederlandse site - Officiële Nederlandse FM2008 site.
Sigames.com - De site van de makers van het spel en de makers van de Championship Manager serie
Thedugout.tv - Engelstalig FM Forum.
FM-Inside.nl - Nederlandstalige website met veel spelers, tips, downloads en een FAQ.
FuckTheRef - Nederlandstalige website met veel spelers, tips, downloads en veel meer.
FMGlive.com - Voorheen bekend als fmgraphics.co.uk. Bomvol met allemaal graphics voor FM, zoals logo's, kits en skins. Zeker de moeite waard om eens te bekijken!
Sortitoutsi.net - Grote Engelstalige Football Manager site.
ManUtd - Nederlandse site over FM.
Franks LLM Generator - Genereert een LLM team om te managen.
Holland Data Issue topic op SI-games Forum - Als je fouten tegenkomt in de Nederlandse competities, gelieve die hier te posten.
Opmerkingen vooraf
Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk in het bijgeleverde boekje of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier genoeg experts rond 8)

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Zidane of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede fm-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten.
Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Post het dan of DM de topicstarter.

[ Voor 224% gewijzigd door JanW op 26-02-2009 19:13 ]

• JanW
Changelist
- Screenshots toegevoegd (17-09-2008)
- Banner toegevoegd (17-09-2008)
- Systeemeisen toegevoegd (14-11-2009)
- Release aangepast (14-11-2009)

[ Voor 134% gewijzigd door JanW op 14-11-2008 13:09 ]

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Vrouwelijke manager – Voor het eerst in de geschiedenis kun je nu ook als vrouwelijke manager spelen. Alle tekst in het spel heeft nu ook een vrouwelijk geslacht, zodat het spel vrouwelijke managers en stafleden in het juiste geslacht weergeeft.
Ik denk dat veel mannen voor de lol als vrouw gaan spelen :p

Voor de rest - ik kijk uit naar FM 09. Ik zie trouwens weer een kleurverschil, gaan ze nu van rood naar geel?

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
_/-\o_ , op 2008 ben ik nu wel uitgekeken

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voegt alleen niet echt iets toe imho, die vrouwelijke managers. Overigens waren er al vrouwen in het spel te vinden, er zijn enkele vrouwelijke physio's aanwezig, heb er ooit een in dienst gehad :)

Hopen dat FM09 weer net zo goed word als zijn voorgangers, en dat er niet net als bij FM08 een grote bug in zit meteen bij de release al. Hopelijk brengen ze dit jaar weer wel een releaseday-patch uit...

Virussen? Scan ze hier!

• JanW
Voor jouw als man voegt het weinig toe nee, maar voor de vrouwelijke speelsters is dit toch een leuke vernieuwing :)

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 23:33

Ottooo

Vuurvlieg

Komt er dit keer geen X-box versie?
JanW schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:08:
Voor jouw als man voegt het weinig toe nee, maar voor de vrouwelijke speelsters is dit toch een leuke vernieuwing :)
Leuke toevoeging op zich, maar in dat filmpje met nieuwe features brachten ze het naar voren als één van de belangrijkste nieuwe elementen in het spel. Beetje overdreven in mijn ogen. Als ze het hadden toegevoegd en in de nieuwe features-lijst ten opzichte van de vorige versie één regeltje er aan hadden gespendeerd had het wat mij betreft goed genoeg geweest.

[ Voor 89% gewijzigd door Ottooo op 17-09-2008 19:11 ]

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Laten we hopen dat er geen Xbox versie komt. De laatste versies hebben ontzettend veel problemen opgeleverd, waarvan een groot deel nooit via een update zijn opgelost. Kijk maar eens op de forums van SIGames.

Hoewel zeer inventief bleef het ook wennen met de besturing via de Xbox-controllers.

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-06 17:34
JanW schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:08:
Mwah, 't is wel leuk voor de vrouwelijke FM'ers, maar sinds wanneer traint een vrouwelijke voetbaltrainer een mannenteam? Biedt dit nieuwe mogelijkheden tijdens interviews oid? Dat je ook interesse kan hebben in Cristiano Ronaldo op een 'andere' manier? :+

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 14:27
wildhagen schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:56:
Voegt alleen niet echt iets toe imho, die vrouwelijke managers. Overigens waren er al vrouwen in het spel te vinden, er zijn enkele vrouwelijke physio's aanwezig, heb er ooit een in dienst gehad :)
Het voegt inderdaad niet echt iets toe maar voor iemand als mijn zus is het wel leuk, maar de mensen van FM doen net alsof het een groot nieuw ding is.

Persoonlijk kijk ik wel uit naar de 3d engine, ik hoop dat er niet hele tijd van die standaard "filmpjes" zijn en dat het heel veel afwisseling bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ben benieuwd of je in FM2010 (ja, 2010) ook zelf de wedstrijden kunt spelen....

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Daar gok ik niet op. SI snapt zelf denk ik ook wel dat ze daarmee heel de charme van het spel weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
King Nothing schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:58:
Ik denk dat dat er nooit in zal komen. FM is immers een managementspel, geen actiespel (Football Manager). Dan moet je eerder bij PES of FIFA zijn denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 19:12

nXXt

Carpe omnia

wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:03:
[...]

Ik denk dat dat er nooit in zal komen. FM is immers een managementspel, geen actiespel (Football Manager). Dan moet je eerder bij PES of FIFA zijn denk ik.
Het zou wat mij betreft afbreuk doen aan de serie.

Ik kan niet wachten totdat er meer details gedeeld worden.

[ Voor 8% gewijzigd door nXXt op 08-10-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

zolang ie het maar doet op m'n macbook vind ik alles best, dus ik hoop dat die 3d functie niet al te gortige eisen heeft

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Er zijn wat meer details gereleased in de podcast.
Verbeterde vooruitgang spelers - Spelers zullen beter reageren op goede trainingen en coaches en zullen dus zich beter ontwikkelen. Ook wonderkinderen zullen dus een grotere kans hebben om zich volledig te ontwikkelen wanneer een club ze goed traint.

Verbeterde Amerikaanse versie - De MLS (Major League Soccer) is onder handen genomen. Dat betekend dat de regels beter toegepast zullen worden en bestaande regels zijn nu ook in FM geïmplementeerd.

Decimale wedstrijd-beoordeling - Waar spelers nu een 7 of een 8 of wat dan ook scoren, kunnen ze in FM 2009 een 7,4, een 6,2 of noem maar op scoren.

Positie indicators in het tactiek scherm - Bekend van FM Live, als je in het tactiek scherm zit en je kijkt naar de opstelling, dan zal er een gekleurd bolletje bij een speler staan dat aangeeft hoe goed hij op zijn positie staat. Lichtgroen, dan is de speler goed op zijn positie geplaatst, is het bolletje oranje dan staat de speler op een positie die hij niet of niet goed beheerst.

Doelpunten in blessuretijd - Doelpunten gescoord in blessuretijd zullen in FM worden aangegeven als 45+2 of 90+3 (afhankelijk natuurlijk van welke minuut in de blessuretijd er gescoord is).

AI-managers nemen spelers op proef - Iets wat tot en met FM 2008 nooit gebeurde zal in FM 2009 wel gaan gebeuren. De computergestuurde tegenstanders gaan ook spelers op proef aan nemen.

Afstandsmeter - Deze laat zien hoe veel spelers gerend hebben en dus ook hoe hard er gewerkt is. Dit kan worden weergegeven in kilometer of mijlen.

Verbeterde team-reports - Je assistent zal een verbeterd team-rapport voor bereiden en zal de zwaktes in de selectie duidelijk aan het licht brengen. Ook zal hij spelers adviseren die je team kunnen versterken.

Veranderingen in team-awards - De gehele geschiedenis van team-awards zal beschikbaar zijn. Ik heb geen idee eigenlijk wat ik me daar bij voor moet stellen, maar ik denk dat ik dat op 14 november wel weet ;)

Verbeterde vakantie - Nee, je kan niet zeggen naar welk warm oord je toe gaat of hoeveel sterren je hotel moet zijn, maar je kan wel andere dingen aangeven met betrekking tot sollicitaties. Zo kan je aangeven dat een team in de top moet staan, of dat je liever een team hebt dat in degradatie-zorgen zit.

Speler-beoordelingen
- Spelers die minder dan 10 minuten spelen zullen geen beoordeling krijgen zodat hun gemiddelde beoordeling niet omlaag zal gaan.

Sattelietclubs - Zodra je het vertrouwen van je bestuur hebt dan kan je een specifieke satteliet- of moederclub vragen. Dit zat al in FM 2008, maar het verschilde nog wel eens wanneer je een specifieke type club kon vragen.

Verbeterde spelerverhuur - Je kan specifieke details mee geven aan de club waar je je speler aan verhuurd.

Stadion uitbreiding verbeterd - Wanneer je stadion uitgebreid gaat worden zal dit aan het eind van het seizoen gebeuren zodat je stadion klaar is wanneer het seizoen weer begint.

Dan zijn er nog twee laatste kleine features. In landen als Spanje, waar je een eigen "B"-team hebt wordt dit team niet meer aangegeven als sattelietclub.
En ook regels zoals de Franse joker-regel worden toegevoegd. Dit wil zeggen dat teams binnen het land nog 1 speler buiten de transferperiode mogen kopen/verkopen.

De gehele podcasts zijn ook te beluisteren via iTunes uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125292

Ik ben wel een beetje uitgekeken op 2007/2008 (Check profiel :P http://www.xfire.com/profile/ypuh/) maar kijk echt alweer ontzettend(!) uit naar 2009. Net als Halo is FM een game die volgens mij niets fout kan doen (In mijn ogen dan althans).
King Nothing schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:58:
Dat zou ik niet eens willen, daarvoor heb ik PES/Fifa.
Ottooo schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:08:
Komt er dit keer geen X-box versie?

[...]

Leuke toevoeging op zich, maar in dat filmpje met nieuwe features brachten ze het naar voren als één van de belangrijkste nieuwe elementen in het spel. Beetje overdreven in mijn ogen. Als ze het hadden toegevoegd en in de nieuwe features-lijst ten opzichte van de vorige versie één regeltje er aan hadden gespendeerd had het wat mij betreft goed genoeg geweest.
De XBox versie komt vaak pas rond/na de winterstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
244 uur :') Ik zit sinds gister al over de 500 :*) Maar er zijn ook mensen die zitten al over de 1000 uur heen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is er al bekend wanneer de demo uitkomt, en of er überhaupt een demo komt?

Nog vijf weken, dan weer een hoop slapeloze nachten vrees ik. Had van SI al een mailtje gehad dat-ie nu te pre-orderen is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29813

dit spel is zo funest voor de studie....

maar je moet toch wat naast de studieboeken tijdens de donkere herfst en winterdagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 08-06 23:33

Ottooo

Vuurvlieg

Er komt wel een demo, volgens mij een maand voor de release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Football Manager Teams Up With Steam

October 9, 2008, 9:13 am - Alden Kroll - Press Release

LONDON (9th October, 2008) - Sports Interactive & SEGA Europe Ltd. today announce that the PC versions of Football Manager™ 2009 will incorporate Steamworks, a complete suite of publishing and development tools that offers PC game developers and publishers access to the game features and services available through Steam.

Steamworks will support both the retail and electronic versions of the Football Manager 2009 games giving players game updates, downloadable content, and patches. Also, players will be able to play from any PC in the world without needing their DVD copy of the game. STEAM will also host and distribute the Football Manager 2009 game demo which will be available when it is released a couple of weeks before the release of the full game.

Football Manager 2009 is now available for pre-purchase as a PC digital download from STEAM, and will be available for players to play at 09:00 GMT on the 14th November 2008. For details on availability and pricing, please visit www.footballmanager.com/buynow.

"Many of us at Sports Interactive have been big fans of Steam since it's inception, so to be working with them properly this year across releases of Football Manager on the PC is fantastic" said Miles Jacobson, studio director at Sports Interactive. "It gives us the opportunity for all of our games players to get any patches or updates that we make available quickly and easily, as well as a place for us to host any other downloads, such as demos and promotional videos, with super fast broadband speeds for download, and no issues with bandwidth, which we are hit with each time we release a demo".

"The Football Manager 2009 team has an incredible plan to extend the product beyond launch and achieve a level of connectivity with FM 2009 players that surpasses any prior release in the category," said Gabe Newell, president of Valve. "We're delighted to have Steamworks selected as the vehicle to help take this legendary franchise to the next level and look forward to offering the game to the millions logging onto Steam each week."

Football Manager 2009 features a vast array of all new features including, for the first time ever, a full 3D view of the world famous Football Manager™ match engine.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:10

Vos

AFCA

Verplicht kopen dus lijkt mij. Heeft dit verder nog nadelen of voordelen?

Misschien loopt multiplayer nu anders dan via hamachi...heb het idee dat dat aardig vertraagt soms.

[ Voor 41% gewijzigd door Vos op 10-10-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op zich een goede zaak imho, dan heb je niet zoveel last meer van die egoïsten die wel willen spelen, maar te lam zijn om het gewoon ff te kopen.

Aan dat soort volk heb ik een bloedhekel, want dat zorgt ervoor dat er steeds minder geld is om dit soort spellen, met toch een relatief beperkte (tov PES, FIFA etc) afzetmarkt, nog te ontwikkelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ach steam betekent niet verplicht kopen. Zijn genoeg fix arounds voor steam. Zelf heb ik vroegah nog een gecrackte steam gehad. Kon je bijna alle spellen gratis spelen vanaf steam(dit was wel 3 jaar geleden of iets meer ongeveer, maar volgens mij zijn er nog steeds gekraakte steamversies in omloop).

Ik vind het eerderleuk dat ze een nieuw platform proberen om het uit te geven, maar als je het via steam doet zou je ook eigelijk de prijs zwaar naar beneden moeten gooien om het fair te houden. Maar dat doen veel bedrijven dan niet :-( (mijn punt is een beetje dat online verkopen een stuk goedkoper is, maak de games dat dan ook. Ik zie te vaak games voor de volle mep online staan of 4 euro goedkoper. Ja daar doe ik het niet voor).

En FM mag dan een niche markt zijn, het is wel een goede. Iedere echte FM'er koopt het toch ieder jaar? Mezelf inc. Behalve vorig jaar want 08 was zo verschrikkelijk buggy dat ik heb terug heb gebracht naar de winkel en heb gedownload(nee valt niet goed te praten), want er werkte echt extreem veel niet in het begin(trainingen werkten niet, mandekking deed het amper, pressie zetten was ook bugged en weet ik veel wat nog meer).

(over niche markten in gamen had ik laatst ergens een leuk artikel gelezen maar kan hem niet meer vinden :-(, ging erover dat de kleine niche markten zoals FM of bv EVE-online juist vanwege hun hardcore hoek aanspreken)

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 10-10-2008 18:04 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:11
Al ruim 2 maand geen FM08 meer gespeeld maar dat gaat weer veranderen nu er FM09 aan zit te komen :9 Zo komen we de kerstdagen wel door :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

YEAH, gelijk mijn steam bestelling geplaatst.
Het jeukt enorm om te spelen maar ik wil niet meer aan FM08 beginnen zo vlak voor de nieuwe :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Dat het op steam komt wil niet zeggen dat het uitsluitend daar te halen valt :? CD versie ga je ook nog gewoon in de winkel vinden me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:11
Benotti schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:09:
Dat het op steam komt wil niet zeggen dat het uitsluitend daar te halen valt :? CD versie ga je ook nog gewoon in de winkel vinden me dunkt.
:Y Zoals altijd een exemplaar bij Play besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Hoe zit het met de macversie? Kom daar ook een steam versie voor?

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 12:03
Draait steam op de mac dan?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 19:12

nXXt

Carpe omnia

Niet native in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bestel gewoon de disc-versie voor mijn Mac. De steam versie schijnt slechts €5,- goedkoper te zijn dan de DimensionPlus en Bol.com

Ik kijk ontiegelijk uit naar deze game trouwens, het probleem is echter dat ik al tijd gebrek heb en dat Fable, Fallout en GoW2 ook al op mijn mat gaan vallen ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:35:
Verplicht kopen dus lijkt mij. Heeft dit verder nog nadelen of voordelen?
Steam is gekraakt, neem The Orange Box van vorig jaar als voorbeeld. Grootste voordeel van een non-steam versie is dat je geen internet nodig hebt om te activeren en niet verplicht bent om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik heb FM gepre-load op steam(en dus betaald). Maar heb een mac waarop ik het spel ook speel hoe kan ik het spel hierop installeren zonder de orginele DVD te hebben gekocht in de winkel.

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Twijfel nog of ik hem deze keer wel ga kopen. Heb alle voorgaande versies wel gekocht, maar de laatste speelde ik al na een paar maanden niet meer. Misschien dat ik eerst 2008 weer eens te voorschijn tover om te kijken of ik daar de smaak weer mee te pakken kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet het ook nog niet. Ik heb FM 2008 ook nauwelijks gespeeld vanwege de vele bugs in de matchengine in het begin. Geen idee of dat ooit nog goed is gekomen want ik kon er geen zin meer in krijgen. Wacht dan ook even af want het is geen must buy meer voor mij.

Kopen via steam lijkt me wel wat want zo'n schijfje heb ik niet nodig. Moet wel goedkoper zijn dan doos in de winkel natuurlijk want die kan je weer verkopen als je er klaar mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Heb een exemplaar besteld bij gcshop, prima prijsje, tot ik per abuis op de site van VI kwam. Bij een halfjaar abbonement a 49,70 euro krijg je daar gratis een exemplaar van Football manager 2009 thuisgestuurd :) Misschien een leuke tip voor mensen die hem nog willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als goed is komt toch de demo op 1 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:29
bear87 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:20:
Heb een exemplaar besteld bij gcshop, prima prijsje, tot ik per abuis op de site van VI kwam. Bij een halfjaar abbonement a 49,70 euro krijg je daar gratis een exemplaar van Football manager 2009 thuisgestuurd :) Misschien een leuke tip voor mensen die hem nog willen bestellen.
Kijk dit is nog eens een goede tip :D
Pak half haar abotje, zeg ik het daarna weer op. Voor 10 euro extra half jaar lang VI lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool man, thanks voor deze tip!

Had hem al bij DimPlus willen bestellen voor 45eu, maar aangezien ik elke woensdagochtend om 9u trouw bij de Kiosk al de VI haal, is dit een heel leuke aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

CAB-46 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:24:
Ik heb FM gepre-load op steam(en dus betaald). Maar heb een mac waarop ik het spel ook speel hoe kan ik het spel hierop installeren zonder de orginele DVD te hebben gekocht in de winkel.
Steam is op dit moment nog slechts een pre-purchase.
Het pre-loaden moet nog beginnen :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Thnx voor de tip! Leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ok, de demo is nu aangekondigd in de Podcast. Middernacht op zondag 2 november it is.

Mooie afsluiter van mijn verjaardag, kan ik meteen door met spelen :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:15

Christiano007

Ich bin der champion

2 November valt me wel een beetje tegen, Demo zou 3 weken voor de release komen, nu is dat nog amper 2 weken voor de release. Als ze met steam gaan werken mag het volgend jaar ook wel wat sneller gereleased worden, omdat het dan toch allemaal via internet gaat kan de smoes van distributie/drukken etc. niet meer gebruikt worden lijkt mij?!

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Christiano007 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:23:
2 November valt me wel een beetje tegen, Demo zou 3 weken voor de release komen, nu is dat nog amper 2 weken voor de release. Als ze met steam gaan werken mag het volgend jaar ook wel wat sneller gereleased worden, omdat het dan toch allemaal via internet gaat kan de smoes van distributie/drukken etc. niet meer gebruikt worden lijkt mij?!
Het spel verschijnt ook nog gewoon in de winkels hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Benotti schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 02:04:
[...]

Het spel verschijnt ook nog gewoon in de winkels hoor.
Volgend jaar misschien niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Christiano007 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:39:
[...]

Volgend jaar misschien niet meer :)
Daar hoef je echt niet van uit te gaan hoor. FM komt nu ook op Steam uit, voornamelijk voor de mensen in regio's waar het heel lastig is om de boxed versie te verkrijgen. Dat is de enige gedachte erachter.
Waarom zou je je markt verkleinen door alleen op Steam te releasen?

[ Voor 5% gewijzigd door Benotti op 25-10-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167283

Heb in 2006 op die manier een abo genomen op VI (kreeg toen Football Manager 2007 thuis gestuurd)
Abo genomen in oktober.
Spel ontvangen eind december :(
Degene die zo besteld hebben moeten dus nog even geduld hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:29
Anoniem: 167283 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:12:
[...]

Heb in 2006 op die manier een abo genomen op VI (kreeg toen Football Manager 2007 thuis gestuurd)
Abo genomen in oktober.
Spel ontvangen eind december :(
Degene die zo besteld hebben moeten dus nog even geduld hebben :+
En dan nog zijn de belangrijkste bugs niet gefixed :P
Meestal is het pas na de tweede update goed te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Minimale system specs zijn bekend gemaakt:
Mac System requirements
The game is currently only being supported on Intel Mac's only, and the minimum requirements are - OSX 10.5.5, Nvidia Geforce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM.

PC System Requirements
OS - Windows Vista or XP
Processor Speed - Vista - 2.0GHz, XP - 1.4GHz Memory - Vista - 1GB, XP - 512MB Videocard - 128MB Nvidia FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL or greater.
Volgens mij weinig anders dan vorige jaren, hoewel 512/1 GB RAM me wel wat aan de krappe kant lijkt, zeker als je redelijk wat leagues wil draaien.

En meer goed nieuws: de DVD (het spel word niet meer op CD geleverd vanaf dit jaar) hoeft niet in de speler te zitten bij het opstarten!
I am therefore happy to be able to announce today that, for the first time in the Football Manager series since we started making the game, you will not require the disc to be in the drive each time you start the game if you are playing on the PC! Instead, you will need to authenticate your game.

This can be done in 3 different ways.

The first is via STEAM, as mentioned above. By authenticating through STEAM, you will automatically receive patches as soon as they become available. The second is a simple online transaction, which will take less than 30 seconds. The third, for people who are not online, is via telephone registration, with local call numbers in each country where we release the game, and this will take about 5 minutes to complete from our experience in testing.
Zie http://community.sigames.com/showthread.php?t=53492

Nog 3 dagen en een paar uur, dan kunnen we weer slapeloze nachten krijgen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Zo kort nog!? Die release komt altijd zo slecht uit haha. Kan ik mijn afstuderen weer opschorten ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 29-10-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vos schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:15:
Zo kort nog!? Die release komt altijd zo slecht uit haha. Kan ik mijn afstuderen weer opschorten ;).
Zondag is de demo ;)

De echte release is helaas pas op 14 november. Erg laat dit jaar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
wildhagen schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:29:
[...]

Zondag is de demo ;)

De echte release is helaas pas op 14 november. Erg laat dit jaar...
Niet laat, is mooi op tijd, net na mijn tentamenweek en herkansingsweek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195

JanW schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:26:
[...]

Niet laat, is mooi op tijd, net na mijn tentamenweek en herkansingsweek :+
Hier ook haha, vorige versie hier weinig gepost. Voorgaande jaren t/m 01/02 ben ik hier altijd actief geweest. Deze versie ga ik me hier weer is melden, zitten paar leuke nieuwe dingen tussen volgens mij. 3D had van mij niet gehoeven, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Als je gewoon de CD versie koopt dan kun je toch ook gewoon alle updates fixen, of kan dat alleen als je het via internet koopt? Koop hem denk ik gewoon weer in de winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

'Misschien een rare vraag maar is FM09 nou hetzelfde als FM Live of is die Live optie een mogelijkheid binnen het spel?

Zelf kijk ik erg uit naar die live optie. Online met niks beginnen en sleutelen enzo om succes te krijgen,
Ook lijkt de 3d engine mij wel tof. Ik vraag me echter af of dit niet erg veel van je pc vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Anoniem: 94195 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 02:22:
[...]

Hier ook haha, vorige versie hier weinig gepost. Voorgaande jaren t/m 01/02 ben ik hier altijd actief geweest. Deze versie ga ik me hier weer is melden, zitten paar leuke nieuwe dingen tussen volgens mij. 3D had van mij niet gehoeven, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Als je gewoon de CD versie koopt dan kun je toch ook gewoon alle updates fixen, of kan dat alleen als je het via internet koopt? Koop hem denk ik gewoon weer in de winkel :P
Ja, uiteraard kan dat nog steeds gewoon ;)
Anoniem: 28736 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:46:
'Misschien een rare vraag maar is FM09 nou hetzelfde als FM Live of is die Live optie een mogelijkheid binnen het spel?

Zelf kijk ik erg uit naar die live optie. Online met niks beginnen en sleutelen enzo om succes te krijgen,
Ook lijkt de 3d engine mij wel tof. Ik vraag me echter af of dit niet erg veel van je pc vraagt.
FM Live is een compleet apart spel. Voor meer informatie kan je in dit topic terecht: [PC MMO] Football Manager Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

wildhagen schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:34:
Minimale system specs zijn bekend gemaakt:
grrrrrrrr, dus m'n 2.1ghz macbookje kan het vergeten gezien hier een intel gma gfx card in zit :'(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
amahusu schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:09:
[...]

grrrrrrrr, dus m'n 2.1ghz macbookje kan het vergeten gezien hier een intel gma gfx card in zit :'(
Volgens een reactie op het SI-forum is een mindere grafische kaart geen probleem, hij schakelt dan alleen de 3D-modus uit zodat je in de "klassieke" 2D-modus verder speelt.

Dat lijkt me dus geen showstopper :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
wildhagen schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:07:
[...]

Volgens een reactie op het SI-forum is een mindere grafische kaart geen probleem, hij schakelt dan alleen de 3D-modus uit zodat je in de "klassieke" 2D-modus verder speelt.

Klopt. De 3D pitch kun je in het menu gewoon uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Meer demonieuws:
Language wise it has - English, Danish, Dutch, French, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish, Swedish.

Leagues playable (via quickstarts) - England, Scotland, France, Spain, Portugal, Italy, Norway, Denmark, Sweden, Brazil, Argentina & Indonesia. So 12, rather than the previously announced 10.
Geen Nederlandse competitie dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

wildhagen schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:07:
[...]

top! was al bijna aan het overwegen om een nieuwe macbook te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 14:29

ykz

wildhagen schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:35:
Meer demonieuws:

[...]

Geen Nederlandse competitie dus.
Geen Nederlandse, maar wel Indonesische? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Beetje rare keuze idd, voetbal lijkt me in Indonesië toch geen echt grote sport?

Maargoed, ook goed nieuws: de demo word één uur eerder dan geplanned gereleased, 23:00 vanavond dus. Nog 4.5 uur geduld!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
23.00 GMT, even uurtje bijtellen ;) Wij krijgen hem dus middernacht :)

[ Voor 10% gewijzigd door JanW op 01-11-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

JanW schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:16:
23.00 GMT, even uurtje bijtellen ;) Wij krijgen hem dus middernacht :)
Online! http://www.sigames.com !

Komt mij ff mooi uit zeg, tis hier namelijk al 8am (Australie). Hele dag lekker fm-en :D.

edit: Ik download hem nu van Steam op volle snelheid *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 215116 op 01-11-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Grote demo :o Hopelijk wilt de torrent een beetje vlot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

s0k schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:27:
Grote demo :o Hopelijk wilt de torrent een beetje vlot. :)
Waarom download je hem niet van een direct download? Die van Steam gaat in ieder geval super snel.. Hierzo in ieder geval 8mb/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Voor de direct download van Strawberry krijg ik "The requested resource is in use." als error :P
Zal steam zo eens proberen, geloof dat ik het nog wel op mn pc heb staan ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Volgens mij klopt de foto van albert luque niet :')

Edit: kan geen looplijnen vanuit het centrum naar de flank instellen? :?

[ Voor 42% gewijzigd door s0k op 02-11-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ok, ik heb er nu een halfuurtje mee gespeeld. Spel an sich ziet er goed uit, die persconferenties en transfergeruchten etc zijn wel aardig.

Wat s0k hierboven al zegt over die looplijnen: werkt bij mij ook niet, Ik kan wel slepen met de rechtermuisknop, maar zodra ik die loslaat springt hij gewoon weer naar de oorspronkelijke stand? :?

Het aantal blessures is imho ook belachelijk hoog: ik heb nu 5 wedstrijden gespeeld (competitie, dus friendlies niet meegeteld), en nu al zijn 6 van mijn basisspelers (Middlesborough) geblesseerd (1 in training, 5 in matches), waarvan 3 voor >1 maand.... dit is imho niet erg realistisch, met tackling op easy en geen al te agressief spel.

Nog een ergernis, weliswaar geen al te ernstige, maar wel irritant: als ik sommige newsitems wil lezen en ik selecteer een volgende, word FM opeens heel erg schokkerig en springt de CPU-usage ook heel erg omhoog (circa 70-80 procent). Na een paar seconden "unfreezed" alles weer en verschijnt het gevraagde item alsnog. Het vreemde is dat dit niet bij alle items is, maar bij sommige, ik schat 1 op de 4 ofzo. Ik heb er alleen nog geen echte lijn in kunnen ontdekken.

Grootste afknapper is echter toch de 3D-interface. Ten eerste duurt het bij een match zo'n 30 (!) seconden voordat er beeld is, je zit tot die tijd gewoon tegen een inktzwart scherm te staren, jezelf afvragend of FM nu gecrashed is of niet... en dan heb ik geen sloom systeem (Core2Duo E6600 2.4 Ghz, 4 GB RAM, ATI X1650, 10K-rpm schijf), die zou dat toch echt sneller moeten kunnen, zeker met maar één league loaded...

Als het dan eenmaal geladen is springt hij (iig bij mij) altijd in de TV-stand, fullscreen dus (binnen het speelwindow), ondanks dat je zegt dat hij dat niet moet doen.

En ook het grafische detail stelt zéér teleur: de spelers zijn niet meer dan wat vlekjes met uitsteeksels (armen en benen), echt totaal geen detail imho. En de tribunes zijn niet meer dan enorme grijze vlakken, dat ziet er ook niet echt denderend uit zeg maar...

Dat terwijl mijn grafische kaart (ATI X1650 met nieuwste drivers) ruimschoots boven de minimale eisen zit, en ook de laatste DirectX is geinstalleerd. En de demo is de Aardbei-release, dus ik zou toch echt alle graphics etc moeten hebben.

Deze 3D-graphics associeer ik met spellen uit midden jaren 90, niet met een spel uit (bijna) 2009

Als SI dit niet met een releaseday-patch heel snel oplost blijf ik gewoon in 2D spelen iig.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 02-11-2008 09:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

woei! das ff fijn wakker worden :) Ben em nu ook aan het binnenhalen voor de mac @ 1,1 mb/s dus over een half uurtje lekker spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235947

Ik heb het nu ook een half uur gespeeld en deel sommige kritiek inderdaad. De 3d engine is niet high end, maar ik vraag me ook af of dat wel het doel is. Fifa praktijken hoef je nooit te verwachten en ik zie het dan ook meer als een extraatje.
Persco's
Verder zijn de pers conferenties aardig gedaan, maar ik vraag me af of je daar na 1 seizoen flauw van bent. Je kunt dan je assistent sturen, maar of dat goed is voor je team? (moraal etc zijn mede afhankelijk van de antwoorden in je persco.
Reserve spelers
Wat ik ook erg handig vindt, is dat je alle spelers die je in je eerste elftal hebt staan, maar niet gebruikt, automatisch naar het 2e kan sturen. Zo pakken die spelers iig hun speeltijd mee.
Looplijnen
De tactics lijnen zijn zoals het lijkt inderdaad beperkt tot naar voren en naar achter. In een enkel geval kon ik de looplijn van een speler ook iets schuin neer zetten. Maar met een boog, zoals in de voorgaande versie, is mij nog niet gelukt.
Scouting
Scouting is ook veranderd. Waar je bij FM08 nog 2x moest scouten alvorens je alle info kreeg te zien, gebeurd dit nu al in 1 keer.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 235947 op 02-11-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Persconferenties zijn leuk bedacht maar hebben toch nog wel twee minpuntjes:

1) er lijken maar heel weinig verschillende vragen in de database te zitten zodat je steeds vergelijkbare vragen krijgt. Denk dat dit na een seizoen of twee heel snel gaat vervelen op die manier

2) Je kan pas na 5 vragen zeggen dat je geen vervolgvragen meer beantwoord omdat de tijd op is. Waarom kan dat niet al bij de eerste vraag?

Wbt de 3D-engine: FIFA-niveau hoeft idd niet, maar dit is wel het andere uiterste. Het ziet er toch gewoon hopeloos verouderd uit op deze manier, en sommige moves lijken me wel erg onrealistisch allemaal. En het laden dat 30 seconden duurt is ook irritant lang. Laat op zijn minst een voortgangsbalk oid zien dat je kan zien dat hij bezig is, zodat je iig weet dat de boel niet gecrashed is.

Inmiddels zit ik bijna in december, en tot nu toe moet ik heel eerlijk zeggen dat de meerwaarde t.o.v. FM08 imho erg beperkt is, zoveel nieuwigheid zit er niet in, en de grootste nieuwigheid (3D) valt zwaar tegen imho. Ik ga nog eens goed nadenken of ik de pre-order die ik heb geplaatst niet ga cancellen tot iig patch 1 uit is... want om hier nu 40 euro voor uit te trekken, ik twijfel nog héél erg eerlijk gezegd. Dat is de eerste keer sinds CM4 dat ik er zo over denk, tot nu toe altijd trouw gekocht...

Weet iemand trouwens of er een releaseday-patch is geplanned? Ik kan het zo 1-2-3 niet op de SI-forums terugvinden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij mij duurt het maar een paar seconden voor er beeld is, en staat er gewoon een schermpje met "setting up match engine". Heb niet bepaald een snelheidsmonster, maar misschien komt het omdat ik windowed speel? Ziet er niet flitsend uit qua graphics, maar toch wel een verbetering tov 2d vind ik persoonlijk.

Verder vind ik de spelerscore nu niet in hele punten maar ook tienden, en de feedback van de assistentmanager tijdens wedstrijden wel een mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Een patch gaat er sowieso komen, en mijn gevoel zegt dat dit niet lang na release zal zijn.

Dat is echter slechts mijn gevoel hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Benotti schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:59:
Een patch gaat er sowieso komen, en mijn gevoel zegt dat dit niet lang na release zal zijn.

Dat is echter slechts mijn gevoel hè :P
Mja, daar geloof ik helaas niet zo in. Vorig jaar duurde de release van de (final) patch ook 5 weken.

SI kennende uit het verleden gok ik dat de 1e patch voor FM09 pas na 5-6 weken na de release, dus zo rond begin/midden januari uit gaat komen.

Hoewel ik wel blijf hopen op een releaseday patch, want sommige bugs zijn toch best wel annoying, ondanks dat het geen echte showstoppers zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:05:
[...]

Mja, daar geloof ik helaas niet zo in. Vorig jaar duurde de release van de (final) patch ook 5 weken.

SI kennende uit het verleden gok ik dat de 1e patch voor FM09 pas na 5-6 weken na de release, dus zo rond begin/midden januari uit gaat komen.

Hoewel ik wel blijf hopen op een releaseday patch, want sommige bugs zijn toch best wel annoying, ondanks dat het geen echte showstoppers zijn.
Toen waren de problemen inderdaad iets aanzienlijker, met spelers die geen druk gaven etc. Dat duurde toen ook een behoorlijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een "probleem". Goede spelers kunnen gekocht worden voor een ietwat onrealistische lage prijs.
  • Owen voor 9 m
  • Lassana Diara voor 8m
  • Marcelo (Real) voor 5m
En zo zijn er nog genoeg voorbeelden te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 235947 op 02-11-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nou ik heb alweer tig blessures na 4 oefenwedstrijden 1 supercup en 1 competitie wedstrijd.

Begint alweer lekker met FM.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Goed nieuws: er komt een releaseday-patch: http://community.sigames.com/showthread.php?t=55372

Als SI zich tenminste aan hun woord houd, wat nog even afgewacht moet worden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zou je het bericht kunnen quoten? Ben er niet geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiano007 schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:49:
Dan registreer je je even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66444

Christiano007 schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:49:
Old 02-11-2008, 12:42 #1
Neil Dejyothin is offline Neil Dejyothin
Sports Interactive

Neil Dejyothin's Avatar

Default !Read Me First! - Known Issues Thread
We have noticed that some users are experiencing some issues with the demo, and have had a chat this morning about some of the issues being reported and have decided we will make a patch available on the day of release to ensure some of you who are having problems can get your FM fix from day one.

We will do what we can to help you get up and running but please be patient while we investigate some of the problems you are reporting. We do not have solutions for everything at this time but we're working hard on identifying common problems and solving them or at least providing you with information on why you may be encountering difficulties - the problems being reported all seem to be hardware specific, which makes it harder for us to look into them as we don't have your hardware in front of us.

From reviewing the feedback we've received since the Gold Demo went live, some issues we are aware of include:

Cannot launch the FM Gold Demo?

1. I'm getting a message which says: "Failed to setup graphics system"

* Please see the following thread for further details:
http://community.sigames.com/showthread.php?t=54801

2. The game freezes when I select 'Submit Team' or try to 'Continue' the game when in a match.

* Potential workaround:
- Run the game in Windowed Mode or a lower resolution
* To do this:
- Go to the Preferences screen ('Options' -> 'Preferences').
- Go to the 'Display & Sound' section.
- Under 'Display Mode' select "Windowed" and confirm your changes.

Status:
- We are currently collating information from users about this problem so that we can investigate this further.

3. I'm getting a message that says: "The application failed to intialize correctly (0xc0150002)"

* Potential workaround:
- Install the .NET Framework Version 2.0 re-distributable package from here:
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Status:
We are still investigating the cause of this issue, but some users have reported solving it by installing the package above.

4. I'm getting a message that says: "This application has failed to start because d3dx9_37.dll was not found."

* Potential workaround:
- Install the Microsoft DirectX re-distributable package from here:
- Web Installer: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
- Full re-distributable: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Other issues

1. The game's keyboard is too responsive and overly sensitive making typing difficult.

* - This appears to be a problem on some machines, but not all.

Status:
- This issue will be fixed for the patch.

2. I am experiencing a high volume of injuries when playing the demo

* - Some users are suggesting there are too many injuries occurring.

Status:
We will be comparing the injuries statistics with the latest data we have from physioroom.com and if we find there's an imbalance we will address this for the patch.

Last edited by Neil Dejyothin; 02-11-2008 at 12:53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Ik kon de wedstryd niet in 3D view bekyken, die optie stond grys. Hebben jullie dat ook of ligt dat aan my?
Verder, is er geen mogelijkheid om al die competitie-uitslagen te skippen? Wanneer ik een nationale elftal wil coachen heb ik namelijk niet altijd evenveel zin om al die uitslagen te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ohjeej gezeur over blessures....dat ken ik ergens van!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ykz schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:12:
Ik kon de wedstryd niet in 3D view bekyken, die optie stond grys. Hebben jullie dat ook of ligt dat aan my?
Is je videokaart wel goed genoeg, qua specs? Welke videokaart heb je?
Verder, is er geen mogelijkheid om al die competitie-uitslagen te skippen? Wanneer ik een nationale elftal wil coachen heb ik namelijk niet altijd evenveel zin om al die uitslagen te zien :P
Afaik kan dat niet nee. Maar dat is niet zozeer FM09, want volgens mij heeft dit nog nooit gekund.

Enige wat je eventueel zou kunnen doen is op vakantie gaan tot jouw internationale team een wedstrijd heeft. Maar erg leuk lijkt de game me dan ook niet meer...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Ik heb het alleen ff op mn laptop geprobeerd en die heeft een onboard videokaart van intel, dus dan ligt het denk ik daar wel aan. Kijken of het op mn desktop wel lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Iemand een idee waarom mijn demo telkens vastloopt op het punt dat er een wedstrijd gespeeld gaat worden?

In ''mijn taakbeheer'' komt er dan te staan dat het programma niet meer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Om de oude FM2008 niet naar boven te halen stel ik mijn vraag hier. Excuses als ik het fout doe.

Ik heb FM2008 op mijn iMac (Intel, Leopard). Tijdens de wedstrijd als de hoogtepunten voorbij komen dan is ie tergend traag!! Zijn er meer mensen die dit probleem hebben op de mac? En kan er wat aan gedaan worden, bijv. een patch?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ykz schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:12:
....
Je kunt ergens details instellen van alle verschillende competities...maar wat dat precies doet weet ik niet, dat zou ik even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach,3d lijkt me sowieso ruk. Vond 2d eigenlijk atlijd prima, tenzijn het van een aardig niveau is, maar dat verwacht ik toch niet bij de allereerste keer 3d. Download de demo ook.

In FM09 ga ik met Feyenoord + Espanyol spelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Klopt het dat het Nederlandse gedeelte van de database weer vrij matig is. Spelers die weer of veel te goed zijn of veel te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou toen ik de demo ging installen werd me computer een slak he. Lekker teken.

FM O+

Die hele teringdemo doet het niet eens :( Wacht wel tot het echte werk, das toch leuker ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 03-11-2008 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Zaterdag over een week krijg ik mijn nieuwe pc geleverd en dan ga ik wel eens kijken. Kan ik het tenminste op een redelijke snelheid spelen, mijn laptop is met 08 af en toe al niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:06:
Zaterdag over een week krijg ik mijn nieuwe pc geleverd en dan ga ik wel eens kijken. Kan ik het tenminste op een redelijke snelheid spelen, mijn laptop is met 08 af en toe al niet vooruit te branden.
Na me tentamenweek ga ik me laptop wel ff opnieuw doen, dat hij net zoals als toen ik hem nieuw kreeg.
Heb vrij goede laptop (1600E) laten samenstellen door mijn huisgenoot die in de computerbranche zit, weet er zelf niets vanaf, maar FM08 ging altijd uitstekend. Laptop wordt nu na een jaartje wat trager, maar staat ook haast helemaal vol dus dat maar is ff aanpassen. Alles op externe HD, computer opnieuw laten installen met fabrieksherstel zeg maar en knallen met FM09. Demo wordt niks iig. Kan echt niet wachten.

Espanyol proberen in Spanje aan de top te komen en eerste jaren voor de UEFA en later voor de CL en met Feyenoord met goed beleid en talenten de hegemonie van PSV en Ajax stoppen, hegemonie vestigen in eigen land en dan met Espanyol om de Europese bekers strijden en bondscoach worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
JanW schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:45:
Klopt het dat het Nederlandse gedeelte van de database weer vrij matig is. Spelers die weer of veel te goed zijn of veel te slecht.
Redelijk wisselend. Sulejmani lijkt nergens op, Suarez had beter gekund op basis van zijn prestaties vorig jaar, Enoh ziet er wél weer erg goed uit. Heel wisselend allemaal, al lijkt het wel iets beter dan afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bear87 schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:56:
[...]

Redelijk wisselend. Sulejmani lijkt nergens op, Suarez had beter gekund op basis van zijn prestaties vorig jaar, Enoh ziet er wél weer erg goed uit. Heel wisselend allemaal, al lijkt het wel iets beter dan afgelopen jaren.
De Nederlandse competitie zat toch niet in de demo, dus hoe weetje dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Niet om mee te beginnen nee, maar je kunt natuurlijk wel spelers kopen van de nederlandse teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiano007 schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:54:
Niet om mee te beginnen nee, maar je kunt natuurlijk wel spelers kopen van de nederlandse teams.
True
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste