[PC MMO] Football Manager Live

Pagina: 1
Acties:
  • 4.516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/dump/1177062290.jpg
  • Informatie
  • Screenshots
  • FAQ
  • Links
Informatie

Ontstaan van het idee

Het leven van een ontwikkelaar is maar saai. Tenminste, dat vond Oliver Collyer, mede-oprichter van Sports Interactive en bedenker van Championship Manager en later Football Manager. ‘Ov’ ging er een paar jaar geleden namelijk anderhalf jaar tussenuit, op reis naar Australië, en kwam terug met een idee. Het leek de ontwikkelaar leuk om met veel meer mensen online te spelen, in één gamewereld. Zo werd, nog voordat we ook maar hadden gehoord van een game als World of Warcraft, het idee voor Football Manager Live geboren.

Het idee is simpel: stop maximaal 1000 mensen in één FM-wereld en laat ze tegen elkaar spelen. Het begint allemaal met het formeren van je eigen club. Je verzint je eigen club en bestuurt dus geen bestaande club.

Beginnen

Zodra je je team hebt samengesteld, betreed je de wereld van FM Live. Vanaf dat moment is het ook mogelijk om meer spelers aan te trekken; je krijgt per dag minstens 150.000 euro en het enige waar je rekening mee moet houden is je salaris, dus dat is ook meteen je budget. Bovendien krijg je nog meer geld naar mate je hoger op de ranking staat.

Transfers

Het aankopen van spelers werkt zoals het bieden op een veiling werkt bij gerenommeerde veilingsites als Ebay en Marktplaats. Als je biedt op een transfervrije speler, krijgen mensen die die speler op hun verlanglijst daar bericht van. Vervolgens hebben zij 24 uur de tijd om over jouw bod heen te gaan. Bij het verkopen van spelers werkt dat hetzelfde: je zet een beginbod en een bedrag waarvoor de speler direct gekocht van worden, en dan begint de veiling.

Een probleem dat daarbij zou kunnen spelen is dat mensen die als eerst aangemeld zijn, alle goede spelers al hebben. Dat voorkomt Sports Interactive door niet alle spelers direct vrij te geven. Naar mate er meer mensen in de gameworld komen, worden er meer spelers vrijgegeven. Het kan dus zijn dat de speler die jij op het oog had pas vrijkomt als er 541 spelers aangemeld zijn. Bovendien duren contracten altijd maar een maand (echte tijd). Een manager kan maximaal vijf spelers beschermen om te voorkomen dat andere mensen op hen kunnen bieden, maar hij zal de contracten van de andere spelers zelf moeten verlengen. Dat gebeurt tijdens de laatste 24 uur van hun contract. Op die laatste dag kan iedereen meebieden – de speler gaat naar degene die het hoogste salaris heeft geboden. Net als bij veilingsites is timing daarbij belangrijk; als je één minuut voor het einde van de veiling biedt, is de kans dat je nog een hoger bod over je heen krijgt natuurlijk veel kleiner dan wanneer je het een uur van tevoren doet. Het is gelukkig ook direct een maximum bod in te voeren, zodat je automatisch opbiedt, tot op zekere hoogte.

Tacktiek & wedstrijden

Natuurlijk moet je, voordat je een wedstrijd kunt spelen, je spelers eerst in een tactiekje gieten. Dat werkt vrijwel hetzelfde als in de normale Football Manager-games. FM Live beschikt dus over dezelfde diepgang op dat gebied. Dat geldt ook voor de wedstrijden zelf: de match engine van Football Manager 2007 is overgezet naar het FM live-project. Doordat er nu constant echte mensen tegen elkaar spelen zijn er zodoende ook nog wat onvolkomenheden uit die engine gehaald, waardoor de match engine ook met het oog op Football Manager 2008 nog meer verbeterd wordt. Verder zijn er een aantal maatregelen getroffen op het online spelen toegankelijker te maken; zo heb je voor een wedstrijd maximaal vijf minuten om je tactiek in te stellen en springt de wedstrijd automatisch op een time-out van maximaal een minuut als je een blessure of rode kaart hebt.

Competities & ranking

Net als in Football Manager 2007 gaat het er in ‘Live’ om dat je zoveel mogelijk wedstrijd wint, uiteraard. Dat kun je op twee manieren doen. Allereerst is er de algemene ranking, waarin elk team dat in jouw gameworld actief is een plaatsje bezet. In die lijst kun je mensen aanklikken en hen rechtstreeks uitdagen voor een vriendschappelijk wedstrijd, waarmee je punten verdient als je wint. Leuker en lucratiever zijn de competities. Iedereen kan een competitie opstarten en daar met een X aantal mensen onderling wedstrijden spelen. Niet alleen kun je prijzengeld verbinden aan zo’n competitie of bekertoernooi, ook tellen die wedstrijden zwaarder mee in de ranking; je verdient (of verliest!) er meer punten mee.

Het leuke aan de ranking is dat het niet uitmaakt hoe vaak je FM Live speelt. Sports Interactive zet deze game duidelijk neer als meer mainstream dan Football Manager altijd is geweest. Je moet FM Live bijvoorbeeld gewoon een kwartiertje kunnen spelen en er ook dan lol aan beleven. Het spel houdt rekening met je speelgedrag; als je veel wedstrijd speelt, verdien je minder punten per wedstrijd dan iemand die maar een wedstrijdje per twee dagen doet.

Kosten

Nadeel van FM Live is dat er maandelijkse kosten (met meerdere betaalopties) aan verbonden zullen zijn.

Bron: InsideGamer

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive1.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive2.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive3.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive4.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive5.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive6.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive7.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive8.jpg.xs.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive9.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07171/fmlive10.jpg.xs.jpg

Screenshots op InsideGamer.
Screenshots op Football Manager Live homepage.

FAQ

:? What is Football Manager Live?

It’s a massively multiplayer football management game, using the Football Manager match engine. The main game has been written from the ground up, whilst it utilises some of the features from its older brother.

Imagine a cross between Football Manager, fantasy sports and an auction room and you’ll get the basic idea.

Up to 1,000 managers can play against each other to try and be the No 1 manager in their particular gameworld. There will be many gameworlds and the exact number of players in each will be subject to balancing - we'll be working on that during the first stage of the beta-testing process.

:? Who is making the game?

The game is being led by Oliver Collyer, co-founder of Sports Interactive, who - having left the studio a few years ago to go travelling - came back with the idea of making a mainstream, massively multiplayer football management game.

:? When will it be released?

It is currently due for release in March 2008. We are announcing the game now so we are able to have a long beta-test phase, having been in alpha-test phase since last Autumn.

:? What do I need to play FML?

Use of a PC or a Mac and an internet connection.

It’s likely that we’ll look at other platforms in the future.

:? What type of internet connection and speed is recommended to enable the game to run smoothly?

Any broadband connection should be fine – we haven’t tested the game on older modem connections yet, but will do so during beta testing.

:? Why has SI decided to make a separate massively multiplayer game?

There are lots of reasons – initially it was because Oliver Collyer (co-founder of Sports Interactive) wanted to make the game, having got back from travelling with a creative itch. As development has continued, we’ve looked into the area a lot and believe there to be a big hole in the market, which we intend to fill.

On top of this, there are many people who have played our games over the years that have felt the hardcore nature of the series is too much for them, or they simply didn’t have the time to play the game anymore as circumstances for them had changed. With Football Manager Live, people will have the opportunity to play as often, or as little, as they want.

:? How much will it cost to play?

We have not finalised the business model yet. However, we see the game as a money-saving device – it is likely to cost the price of a few pints per month to play, but because people will be staying in more often to play the game they will save money in the long run!

:? What methods of payment will be available?

The plan is to accept every major credit and debit card, alongside a number of other payment platforms for those that do not have cards.

:? What languages will it be in?

Initially, the game will only be available in English. Over the coming years it will be released in as many languages as possible. It’s not just about translating the game itself, which is easy; it’s also about adding local support for each language we add. We’re being sensible and will be trying to walk before we can run.

:? What happens when everyone wants to be one particular team, like Watford or Everton? No-one will be able to be Watford or Everton.

You don't play as a set real-world team; you make your own team and pick a squad, much like a fantasy sports game.

:? How do you choose your initial squad?

All players in the database have wage demands and you have a set wage budget at the start, so you pick your players according to that budget. The whole FML database is available to you when you start the game, although once a player joins a team in a gameworld they are no longer available to everyone else. In that way we can stop multiple teams having the same players.

:? What happens when all the best players are taken up?

Doesn’t that mean new users joining a gameworld are disadvantaged? Not really. Because there are so many players available in the database and users start with relatively small wage budgets, it means that all the best players can’t be snapped up immediately. And while we don’t want to go into too many details now, we have an effective system in place to ensure that there are still good players available for all.

:? Is there a transfer system?

As manager, you have the ability to buy and sell players as well as loan them out to other teams. With all transfer auctions, the selling team selects a minimum price they would accept for the player, along with an instant-buy amount. They also select an end date for the auction and other teams are then free to make bids right up ‘til the auction ends.

With free transfers and general wage auctions, teams bid for players and the one who offers them the most wages per day gets the players.

With all transfer activity, you need to ensure that you remain within the constraints of your club finances and beware of gazumping.

:? How does the league table work with 1,000 teams in each gameworld?

In the main gameworld rankings, it’s not a case of three points for a win; you are awarded points for winning (or losing points for losing) based on a lot of different factors including, but not limited to, the position of the two teams, whether the game has been played home or away and the size of the win. There are all sorts of clever bits in there to ensure that teams that play hundreds of games a month don’t get a “levelling” advantage over those that play a couple of games a day, so it’s possible for any team to do well, not just those that play the most games.

:? Do all of the teams have to play one another?

No, not at all. You can play friendlies against any team who happens to be online, or you can join or set up competitions.

:? How do competitions work?

For the most part, competitions will be user generated. They are very easy to set up, with lots of parameters available. You can have cup or league competitions, or a combination of the two, set how many points for a win (those points are separate to actual rankings points) and also define what rank of team can enter said competitions. There are deadlines by when each match has to be played to ensure that the competitions don’t go on for ever.

There may well be some official organised competitions inside the gameworld too, but if there are any, they will be optional.

:? When can matches be played?

24 hours a day, seven days a week! With competitions, there are deadlines to play the fixtures, but that doesn’t mean you have to play them at those times – as long as you’ve played them by the deadline, all is good.

The only limit to when a match can be played is whether there are other users online in your gameworld at the same time as you.

What happens if I don’t see my competition opponent online by the deadline for the match to be played? This is taken care of, but it’s not something we want to announce publicly yet.

:? Can I challenge my friends to matches?

If you are in the same gameworld, then yes, you can. And if you aren’t in the same gameworld, it will be easy to move into another one, although you’ll need to pick your squad again.

Once in the same gameworld, you can play against them day and night.

:? When will the beta test start?

It is due to start mid May and will initially be limited to 1,000 people.

:? How can I take part in the beta test?

There will be spaces on the beta test available to our community. For more information on these spots, keep an eye on www.footballmanagerlive.com for updates.

There will also be a few spaces on the beta test available as competition prizes on a few websites, as well as a few UK-based magazines and newspapers over the coming weeks.

Please be aware that the initial beta test is only going to be for 1,000 people. It is likely that there will be more spaces as we ramp up the beta testing closer to release, so keep an eye out on www.footballmanagerlive.com for more details.

:? Will I only be able to play FML on my home computer?

No – the game will be easy to install on as many machines as you want. Even if you’re on holiday and fancy a quick match, it’ll be quick and easy to install in an internet café and access your account in the game.

:? What features of FM are incorporated into FML?

Tactics and the match engine are straight from Football Manager. Other features from Football Manager will be in Football Manager Live where appropriate, but they are likely to be adapted specifically for the game as it’s a different game with a different feel better suited to a massively multiplayer game.

:? Will there be any connectivity with Football Manager?

You will be able to import tactics from Football Manager. There are other areas we are looking into as well which may be importable.

:? Does this game mean that current online modes will be dropped from other SI titles?

No! FML is a separate game, and we will continue to improve the online play in the PC, Mac, Xbox 360 & PSP versions of the Football Manager series.

Links
Football Manager Live homepage
Sigames site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Sorry hoor, dit lijkt me niet te werken. Ik hou het wel bij max 4 mensen in FM07. (Groter doe ik niet ;-))

De game lijkt me ook niets, hoe speel je wedstrijden ? Wannneer je bijv 2 weken niet inlogt etcc.

O deadline, sucked dus.

[ Voor 51% gewijzigd door sky- op 23-04-2007 11:59 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
k8skaaay schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:51:
Sorry hoor, dit lijkt me niet te werken. Ik hou het wel bij max 4 mensen in FM07. (Groter doe ik niet ;-))

De game lijkt me ook niets, hoe speel je wedstrijden ? Wannneer je bijv 2 weken niet inlogt etcc.

O deadline, sucked dus.
Beetje voorbarige conclusie niet?

Natuurlijk zit er een deadline aan, stel je voor dat je een competitie organiseert en een of andere druif in die competitie komt maar niet opdagen. Dankzij die deadline verliest hij gewoon zijn partij, leren ze het het snelste mee.

Voor de rest, lees de TS eens door, staat het allemaal in ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167283

Op zich een leuk idee echter mi alleen voor de "die Hard" fans.
Als ik naar mijn persoontje kijk, zo speel ik iedere dag FM en zo weken niet ivm werk, sociale verplichtingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Hmm lijkt me leuk. Speel nu Hattrick en WoW en hoe meer hoe leuker het meestal word.

Ben benieuwd

[ Voor 34% gewijzigd door Swanfield op 26-04-2007 23:12 ]

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Lijkt me leuk om in de gaten te houden. Ik mis alleen waar ze het gat in de markt zien.... Volgens mij wordt het een soort hattrick met de FM engine...

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214579

Ik kijk er nu al naar uit :O Ik speel veel OSM en football manager en dat ongeveer samenvoegen is helemaal tof, het word een soort mmorpg joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Iemand die dit als beta-tester mag spelen en misschien wat meer informatie kan geven. Ben er wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Op FMInside zijn we op het moment bezig met de aanloop richting FM Live en hebben we al wat artikelen geplaatst hierover. De artikelen vallen hier te lezen :)

Begin er trouwens steeds harder aan te denken om dit spel gewoon aan te schaffen. Het lijkt me echt geweldig om dit samen met wat bekenden te spelen :D

[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 05-03-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Weet niet of hier nu al een ander draadje van is maar volgens mij niet :)

Zijn er al mensen aan het na denken om dus een GoT federatie/competitie te starten in deze game?
Misschien leuk om een beetje wat mensen bij elkaar te krijgen die zin hebben om dit spel te gaan spelen en enthousiast zijn om dit te starten.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Goed, ik mag ook beta-testen, maar ik heb ook meteen al het grootste minpunt ontdekt aan FM Live. Er zijn me toch een aantal vreemde lui die dit spel spelen... je moet er maar tegen kunnen. Neem deze persoon nou:

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u231/FMIjan/ikmoestlachen.jpg
:')

Verder nog meer mensen die mogen beta-testen? Ik zit in GW5 en teamnaam is FMInside Rovers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
Mijn hemel, vage gast, maarja dat heb je wel meer met jongetjes van 16.... ;)

Heeft er iemand nog een invite over om mij uit te kunnen nodigen voor de beta test?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ik ben gestopt met beta-testen na een paar dagen al... Het is mij te veel richting LLM en dat is iets wat mij totaal niet ligt. Je begint met niets en je moet je opwerken in de ranking. Het is een hele leuke uitdaging maar je moet er tijd voor hebben. Ikzelf heb de tijd en de zin daar niet voor.

Beta-invite had je je voor in moeten in schrijven, en ik denk trouwens dat een release niet zo ver meer weg is. SI heeft de juli meen ik als verwachte releasemaand aangegeven.

edit:
Scheduled for release in summer 2008, Football Manager Live has its roots set in the best-selling and award-winning Football Managerâ„¢ series, but has been designed specifically as a massively multiplayer online game.

Release date : Summer 2008
Subscription cost : TBC but it is likely to cost the price of a few pints per month

[ Voor 28% gewijzigd door JanW op 16-07-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
JanW schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:48:
Ik ben gestopt met beta-testen na een paar dagen al... Het is mij te veel richting LLM en dat is iets wat mij totaal niet ligt. Je begint met niets en je moet je opwerken in de ranking. Het is een hele leuke uitdaging maar je moet er tijd voor hebben. Ikzelf heb de tijd en de zin daar niet voor.
I know, LLM is precies helemaal mijn ding, dus kom maar op met die game! >:)
JanW schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:48:
Beta-invite had je je voor in moeten in schrijven, en ik denk trouwens dat een release niet zo ver meer weg is. SI heeft de juli meen ik als verwachte releasemaand aangegeven.
Juli, dan mogen ze wel opschieten. Ik heb me destijds voor die beta-tests ingeschreven, helaas niets van vernomen. Maar de zomer is nu hier, dus heel lang kan het allemaal niet duren in ieder geval!
Hopen dat dit topic ooit nog eens populair gaat worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
Ter info, ik kreeg vandaag een mailtje om me in te schrijven voor een Beta test, welke aankomende maandag start. Ik kan de link maar 1x gebruiken zie ik, dus wellicht voor sommigen..., check je mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Sjah, ik zit dus in die beta. Alleen lukt het de launcher niet om verbinding te maken met de server en kan hij dus de client niet downloaden.

Ik weet overigens vrij zeker dat het niet aan ports ligt die niet open staan. Zeker geen mogelijkheid om de hele cliënt op een andere manier binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Ixion schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:56:
Sjah, ik zit dus in die beta. Alleen lukt het de launcher niet om verbinding te maken met de server en kan hij dus de client niet downloaden.

Ik weet overigens vrij zeker dat het niet aan ports ligt die niet open staan. Zeker geen mogelijkheid om de hele cliënt op een andere manier binnen te halen?
Check je de forum wel, daar staat de link voor die update en een ander manier op FML.exe op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
De eerste paar dagen waren er inderdaad wat problemen. Vanmiddag heb ik de hele middag flink door kunnen spelen, spel is erg uitdagend!

• JanW
En de prijzen van FM Live zijn bekend.
Prijzen Football Manager Live bekend

Sommigen van jullie weten het misschien al, aangezien SI gister een mail heeft verzonden, maar velen van jullie weten het waarschijnlijk nog niet. De maandelijkse kosten van FM Live zijn bekend gemaakt. SI beloofde dat de maandelijkse kosten niet hoger zouden worden dan de prijs van een paar biertjes. Dat zijn dan wel prijzige biertjes, maar nog, vergeleken met al die andere online games waar je maandelijks voor moet betalen valt het nog erg mee.

De prijzen zullen als volgt zijn.
Drie maanden - €29,13
Zes maanden - €55,74
Één jaar - €92,48
Wijzigingen voorbehouden aangezien we hier uitgaan van de prijzen van de Britse Pond t.o.v. de Euro.

Voor beta-testers is er echter nog goed nieuws. Als je de game getest hebt dan zal de prijs per jaar uitkomen op zo'n €46,25.
Ook is de release uitgesteld naar de herfst, maar bij SI gaan ze er van uit dat het spel in het begin van de herfst toch echt uit moet komen.

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

De hamvraag blijft natuurlijk of het deze centjes wel waard is. Het LLM principe klinkt mij goed in de oren, het veel online moeten zijn een stuk minder.. Ik denk er nog even over na. 92 Euries voor een jaar spelen tot de volgende FM is natuurlijk geen kattenpis..

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Erm FML is heel anders dan FM. FML blijft gewoon jaar in jaar uit (hopelijk voor hun). FM krijgt elk jaar een update, die worden bij FML zo snel mogelijk toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Het spel is uiteindelijk uit! Zijn er meer tweakers die ook spelen? (Ik speel momenteel op de server greaves, met het team SV Venray).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

De Football Manager series zijn mijn favoriete spel-series al sinds Championship Manager 99-00.

Ik zou hier best € 5,- per maand voor willen betalen, maar geen...
Afbeeldingslocatie: http://www.footballmanagerlive.com/images/subcriptionprices.jpg

Ben wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen. De Football Manager-series zijn ook op GoT erg populair, zou gaaf zijn als dat ook mogelijk is bij de FM-series.

Ik hoop dat:
  • het spel wel flexibel qua tijdsinvestering is, zodat je niet een half jaar lang elke dag actief 2 uur moet bezig zijn
  • het spel wel diepgang heeft, zodat je niet alleen OSM-praktijken hebt, waarbij je standaard op basis van tactieken en extra geld als seizoenkaart-houder kunt winnen.
  • het spel wel bereikbaar is, en niet te diepgaand als hattrick.org is, maar interessant voor iedereen en waarbij iedereen binnen 30 minuten de basis van het spel kan begrijpen
  • het spel overweegt binnenkort fatsoenlijke prijzen te hanteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je begint met FM live, moet je een Football Association kiezen.

Bv Early Morning, Of Afternoon, of zelfs een een soort "hardcore" associtation (Met deze FA speel je meer wedstrijden maar de AI penalty is zwaarder.).
Als je dan net als mij bv de afternoon association hebt gekozen, dan speel je dus je wedstrijden tegen de vroege avond. Ook erg fijn vind ik hoe snel ik een friendly game heb gevonden, en dat je gewoon zo vaak als je wel "ff" een potje FM doet tegen andere managers.

Al met al ben ik blij met deze FM aangezien ik nu niet meer alleen hoef te spelen :D
Zijn er echt zo weinig tweakers die dit spel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel Football Manager 2009 ook regelmatig nu met mijn kamergenoot, dat is hartstikke gezellig.

Met mijn andere kamergenoot deed ik ook weleens Football Manager 2007, maar dat was geen succes. Wellicht mede omdat we nu op dezelfde kamer spelen en er vaak een biertje bij hebben, maar ook de gameplay in network mode tegenwoordig beter.

Houd dat 'afternoon' kiezen in dat je 5 avonden in de week om een vaste tijd uur thuis moet zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zoiets, Je gaat bij een FA die het beste bij jou speel(tijd) past.
Maar inderdaad volgens mij zijn mijn wedstrijden om 8PM, dus 21u "onze tijd".
Of je gaat bij een andere FA waarbij je minder wedstrijden speelt, of op andere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-04 19:17
FML'er meld zich!

Speel zelf op Lineker, speel in de XFA (Extreme Football Association) met mijn team genaamd EGO F.C. Momenteel bezig aan mijn 3de seizoen, ik speel dus al vanaf 11 november vorig jaar. Daarvoor ook ruim een half jaar beta tester geweest.

Naar mijn mening is het spel top, alhoewel er nog wel een aantal patches nodig zijn om wat problemen te verhelpen. Gelukkig luisteren de ontwikkelaars uitermate goed naar de spelers dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Woensdag zal trouwens patch 1.1.1 gelanceerd worden welke het bouwen en onderhouden van je eigen stadium zal introduceren.

Wat betreft mijn team, momenteel sta ik 231ste in mijn wereld. Ik speel een aanvallende 4-5-1, wat de sterkste tactic is om mee te beginnen. Je hoeft dan enkel defensive line op deep of normal te zetten i.p.v. push up en je zult het zeer goed doen. Een kleine selectie van mijn spelers: Peter Crouch (S), Daryl Janmaat (DR), Leroy Fer (MR), Jeffrey Sarpong (MC), Bruno Silva (DC), Boy Waterman (GK).

[ Voor 6% gewijzigd door Knoc op 25-01-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoc
Anoniem: 48844 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:37:
Houd dat 'afternoon' kiezen in dat je 5 avonden in de week om een vaste tijd uur thuis moet zijn? :?
Nee je hoeft dan niet elke avond om een vast tijdstip thuis te zijn. Feitelijk kies je een association die het beste past bij de tijden dat jij online denkt te zijn. Zodra je association van start gaat kun je op ieder willekeurige moment je tegenstander uitdagen mits hij ook online is. Dat wil dus zeggen als jij s'ochtends online bent en je tegenstander ook dat je gewoon je wedstrijd kan spelen. Iedere wedstrijd heeft een uiterste speeldatum. Mocht na het verstrijken van die datum de wedstrijd nog niet gespeeld zijn dan krijgt de manager die het meeste online
is geweest de zogenaamde AI rechten. Dat houdt in dat je je tegenstander op ieder gewenste moment kan uitdagen, zelfs als hij niet online is. Is je tegenstander dus niet online op dat moment dan neemt de AI zijn team over. Meestal moet je binnen 48 uur gebruik maken van je AI rechten, daarna wordt de match automatisch gespeeld zelfs als beide managers er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
Wie heeft hem al, ik ga hem zo halen!
Heb er zin in, 4 maanden gratis voor 38 euro, top hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 11:12

amahusu

taking over the world!

geweldig dat ie eindelijk uit is! Heb em net ff gekocht/gedownload en ben nu alles aan het opzetten. Nog tips van de 'ervaren' gebruikers? :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Naja ik probeer nog alles goed te krijgen, maar ik wil met gameworld veranderen, Welke gameworld ben jij Amahusa? dan kom ik daar ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Caneezy schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:16:
Naja ik probeer nog alles goed te krijgen, maar ik wil met gameworld veranderen, Welke gameworld ben jij Amahusa? dan kom ik daar ook :)
erhm, waar kan ik dat zien? Ik geloof dat ik de eerste heb gekozen (Larson). Ben het nu spelenderwijs aan het verkennen, moet wel erg wennen aan de nieuwe interface, had het makkelijker gevonden als de navigatie meer zoals de normale FM was. Ik heb nog niemand gekocht, heb naar mening wel een redelijk basisteam. Eerst maar eens een zooi oefenpotjes spelen :D

btw, m'n team heet GNX United :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Nice, ik ga nu switchen van team, even nieuwe gameworld, ik zie je zo daar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Het is wel behoorlijk wennen, helemaal omdat ik nooit echt een 'mmo' heb gespeeld, dus al die shit met constant je skill points updaten vergeet ik af en toe nog wel eens :P

Welke opstellingen gebruiken jullie? Ik heb wat geexperimenteerd met 442, 451 en 352, wat op zich wel aardig liep qua balbezit en kanscreatie, alleen de doelpunten blijven uit. In de spits staat een oude bekende: Eduardo Bustos Montoya (ooit Feyenoorder :D) die zeer aardige stats heeft, maar toch moeite heeft om het net te vinden.

trouwens nog tips welke skills ik het eerst moet ontwikkelen? Ik doe nu maar van alles wat telkens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
ik doe 4-4-2 werkt perfect, 2 westrijden verloren, 16 gewonnen en 3 gelijk ofso.
Coach en tactics eerst, de rest kan later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoc
amahusu schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:36:
Welke opstellingen gebruiken jullie? Ik heb wat geexperimenteerd met 442, 451 en 352, wat op zich wel aardig liep qua balbezit en kanscreatie, alleen de doelpunten blijven uit. In de spits staat een oude bekende: Eduardo Bustos Montoya (ooit Feyenoorder :D) die zeer aardige stats heeft, maar toch moeite heeft om het net te vinden.

trouwens nog tips welke skills ik het eerst moet ontwikkelen? Ik doe nu maar van alles wat telkens
Tactic om mee te beginnen is vrij makkelijk, 4-5-1 attacking zonder twijfel. Die tactic is veruit superieur omdat hij in het begin zonder specifieke tactic-skills moeilijk te stoppen is. Let wel goed op dat je de 'defensive line' veranderd in 'normal' of 'deep' in plaats van 'push up'. Verwacht niet direct succes, je team zal moeten wennen aan je nieuwe opstelling. Dit kan tot wel 20 oefenpotjes duren. Wat betreft spelers voor 4-5-1: MR en ML moeten snel zijn, goede crossing en dribbel hebben; MCa (je linker en rechter MC's) moeten creatief zijn, goede passing, en goede long shot; MCd (middelste MC) moeten snel zijn en verdedigend sterk maar moet ook kunnen opbouwen; S een sterke, lange, kopsterke spits. Mocht je onzeker zijn over de belangrijkste attributen per positie lees dan de volgende twee links goed over; deze en deze.

Nu wat betreft skills. Natuurlijk is dit deels persoonlijk afhankelijk wat je doel zal zijn in het spel. Maar naar mijn mening kun je het beste beginnen met 'scouting' als begin skill. Op deze manier kun je gelijk veel spelers zien (vooral jeugd is belangrijk). Daarna zou ik in eerste instantie 'Transfer Negotiation' naar 4 halen. Daarna kun het beste wat 'Tactic' skills trainen om je tactiek volledig aan te kunnen passen aan je spelers. Let wel goed op dat je wel je LEARNING skills goed gebruikt. Ga je dus langer dan 3 weken tijd in een skill categorie steken leer dan altijd EERST de bijbehorende learning skill.

Goude tip: Probeer vanaf dag ÉÉN goede jeugdspelers te tekenen. Dit wordt namelijk een ramp als iedereen zich dat later realiseert (na een week ongeveer). Maak de volgende filter aan in WORLD - ALL PLAYERS; contract status is not contracted OR contract type is trial AND age is below 17. Vervolgens je 'view' op technical zetten zodat je de attributen van de gevonden spelers ziet. Ga nu zoeken naar spelers die bovengemiddelde attributen hebben, veel attributen van 13 á 14 of hoger. De toekomstige wonderkids zijn zeer goed te herkennen zonder specifieke skills daarvoor te trainen. Teken ze voor de toekomst. Elke nacht om 01:00 zullen er nieuwe jeugd spelers bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

tnx voor de tips! tentamens zitten er op, dus ik ga volledig in FML storten komende weken (btw, wat is je teamnaam?)

zo, die youth tip was een goede, heb inmiddels 3 toptalentjes voor 2000,- gekocht. Ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen!

[ Voor 35% gewijzigd door amahusu op 30-01-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoc
Mijn team heet EGO F.C. en ik speel op de Lineker gameworld sinds november vorig jaar. FML loopt al enkele maanden, echter sinds 23 januari maken ze er pas reclame voor en ligt hij in de winkel. Doordat ik beta tester was betaalde ik voor 12 maanden FML hetzelfde als jullie voor 4 maanden betalen.

Grote kans dat ik na het eerste seizoen van de nieuwe gameworlds ga overstappen naar een van die gameworlds. Als ik me niet vergis krijgen ze na het 1ste seizoen de zogenaamde PRO status en kan ik zonder verlies van skills de overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ik ben er steeds meer in te komen, heb nu al een aardig team met als toppers Miranda (dc) en Dessena (mc) die beiden minstens 200k waard zijn.

hoe zit het nou precies met die 100% tax als je spelers binnen een maand ofzo weer verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoc
amahusu schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:51:
hoe zit het nou precies met die 100% tax als je spelers binnen een maand ofzo weer verkoopt?
Als je een speler teken zul je de eerste maand te maken krijgen met een "sell-on" belasting op je winst als je hem weer verkoopt. Deze belasting is 100% de eerste week, en zal vervolgens met 5% per dag afnemen. Dit geld enkel voor spelers die je teken via een 'free agent' en via een 'wage auction' en dus NIET voor spelers die je via een 'private transfer' of een 'transfer auction' heb bemachtigd.

Nog een belangrijke tip die je niet moet vergeten. Aan het einde van het 1ste seizoen zullen veel spelers van club wisselen door middel van 'wage auctions'. Let hierbij goed op dat deze anders werken dan de 'wage auctions' bij spelers die 'free agent' zijn. Bij 'wage auctions' van 'free agents' betaal je namelijk het één na hoogste bod plus 1, bij 'wage auctions' van spelers van een andere manager betaal je daadwerkelijk wat je geboden heb. Bied dus verstandig en voorkom een fout die veel managers gaan maken!

En wat betreft die spelers die je noemde, het zijn inderdaad twee toppertjes. Heb ze even opgezocht in mijn gameworld en daar zijn ze allebei boven de 400k in AQ (Aqcuisition Fee). Daniele Dessena is zelfs een 'potential superstar' volgens mijn skill 'Judging Potential' (level 4), wat de hoogste potential is. Miranda is/wordt ook een topper, zal erg veel doelpunten meepikken als je de skills 'Corner Instructions' en 'Individual Player Offensive Corner Instructions' neemt. Vervolgens je beste header/jumper op 'Challenge GK' zetten en de daarna beste header/jumper op 'Near Post Flick On'(in Club->First Team->Tactics->Player Instruction), en de bal in "Penalty Area" laten schieten (in Club->First Team->Tactics->Team Instructions).

[ Voor 84% gewijzigd door Knoc op 01-02-2009 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Knoc schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:43:
[...]

Als je een speler teken zul je de eerste maand te maken krijgen met een "sell-on" belasting op je winst als je hem weer verkoopt. Deze belasting is 100% de eerste week, en zal vervolgens met 5% per dag afnemen. Dit geld enkel voor spelers die je teken via een 'free agent' en via een 'wage auction' en dus NIET voor spelers die je via een 'private transfer' of een 'transfer auction' heb bemachtigd.

Nog een belangrijke tip die je niet moet vergeten. Aan het einde van het 1ste seizoen zullen veel spelers van club wisselen door middel van 'wage auctions'. Let hierbij goed op dat deze anders werken dan de 'wage auctions' bij spelers die 'free agent' zijn. Bij 'wage auctions' van 'free agents' betaal je namelijk het één na hoogste bod plus 1, bij 'wage auctions' van spelers van een andere manager betaal je daadwerkelijk wat je geboden heb. Bied dus verstandig en voorkom een fout die veel managers gaan maken!

En wat betreft die spelers die je noemde, het zijn inderdaad twee toppertjes. Heb ze even opgezocht in mijn gameworld en daar zijn ze allebei boven de 400k in AQ (Aqcuisition Fee). Daniele Dessena is zelfs een 'potential superstar' volgens mijn skill 'Judging Potential' (level 4), wat de hoogste potential is. Miranda is/wordt ook een topper, zal erg veel doelpunten meepikken als je de skills 'Corner Instructions' en 'Individual Player Offensive Corner Instructions' neemt. Vervolgens je beste header/jumper op 'Challenge GK' zetten en de daarna beste header/jumper op 'Near Post Flick On'(in Club->First Team->Tactics->Player Instruction), en de bal in "Penalty Area" laten schieten (in Club->First Team->Tactics->Team Instructions).
thanks voor de opheldering :) Dessena wilde ik eigenlijk helemaal niet hebben, maar hij was een free agent en niemand had op hem geboden. Dus ik dacht ik bied ff om te kijken hoe zo'n wage auction werkt. Bleek dat je een wage auction bid niet kan cancelen :+ Uiteindelijk zo'n 210k voor hem betaald (acquisition fee + 10x z'n salaris).

Miranda heeft idd erg goede heading en jumping stats, maar helaas moet ik die skills voor cornerinstructies nog unlocken. Ik ga je zo ff toevoegen, kunnen we ff wat friendlies tegen elkaar spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Erg verslavend spelletje, heb t hele weekend tot een uur of 4 snachts gespeeld :X

Het ging superlekker met mn 352 opstelling totdat echt out of the blue m'n spelers als vliegen neergingen. Heb nu 6(!) key first team spelers die een dag of langer uit de roulatie zijn :( Moet nu dus noodgedwongen spelen met 3e rangs huurspelers en 16 jarige talentjes :( :(

Wel raar, want de eerste week heb ik in al die uren denk ik maar 3 blessures gehad, verspreid over een aantal dagen. Gister dus in ongeveer 2 a 3 uur 5 zwaargeblesseerden en vandaag weer 1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Kan je in Nederland buiten de complete bundel ook losse abbotjes kopen voor bijvoorbeeld 3 maanden of kan dat alleen bij SEGA? En als dat niet kan komt dat dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.12game.com/PC_...ll_Manager_Live_SEGA.aspx
Zou je bij deze CD een jaar gratis FM Live krijgen?

En zijn de spelers nu wel of niet fictief? Ik zie veel bekende spelers op het forum. David Trezeguet e.d.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 48844 op 08-02-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Laatst online: 16:24

Ves

A gadget addicted Bounty

Anoniem: 48844 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:46:
http://www.12game.com/PC_...ll_Manager_Live_SEGA.aspx
Zou je bij deze CD een jaar gratis FM Live krijgen?

En zijn de spelers nu wel of niet fictief? Ik zie veel bekende spelers op het forum. David Trezeguet e.d.
Je heb fictieve en generated door mekaar. Maar je moet nooit op naam gaan inkopen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Anoniem: 291886

Hey mede FML'ers,

Ik heb het laatste deel van de beta meegemaakt en sindsdien gespeeld. Ben begonnen op Lineker waar ik toevallig met Knoc en zijn team veel samen werkten :) (hoe is het met je team trouwens?!) mijn grote ster in dat team was Gio dos Santos. Na twee seizoenen in Lineker en een plaats in de top 20 raakte ik een beetje verveeld en besloot ik over te stappen naar Le Tissier.

In Le Tissier heb ik een redelijk team wat eigenlijk meer richting de toekomst is gericht met spelers als Thiago, Galvan, Trecarichi en wat redelijke regens. Beste spelers zijn vooralsnog Mexes, Onuoha, Plessis en mijn topscorer Benzema :D . Mijn teamnaam is trouwens Sindri F.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ben gister na m'n eerste seizoen overgestapt naar een pro wereld, maar ga denk ik wachten tot er nieuwe GW's bij komen.

M'n FML debuut verliep best aardig, eerste week rond plek 500 van de 800, daarna gestaag mezelf opgewerkt tot 12e van de GW :D Mijn absolute ster was Agbonlahor. Die gozer had in m'n team 90 wedstrijden gespeeld en 92 doelpunten :*)

al met al een geslaagde eerste kennismaking met FML, toch zijn er een hoop dingen die ervoor zorgen dat ik het een stuk minder ga spelen in m'n nieuwe GW:

- AI voordeel is belachelijk. Ik verlies 80% van m'n potjes tegen de AI als ik zelf wel speel. En kom nu niet met 'ja maar in het echte voetbal kan je ook elke partij verliezen'. Dat gaat hier niet op, dit is overduidelijk een glitch in de AI. Ter illustratie, als ik meedoe aan een quick money toernooi met 20 man en 19 man laten de AI spelen (dus zelf niet ingelogged) dan verlies ik minstens de helft als ik zelf speel. Laat ik echter ook m'n AI de wedstrijden overnemen, dan ben ik onverslaanbaar (geloof me dit is echt zo, heb het de afgelopen week uitgebreid gechecked, en keer op keer haalde ik met een AI gestuurd team aanzienlijk betere resultaten)

het ging zelfs zover dat in enkele qualifying leagues teams in de top 5 stonden die 100% AI matches hadden, echt te belachelijk voor woorden. Immers maakt het nu geen drol uit of je gem. 10 uur per dag speelt en je skills opbouwt, je team traint en tactics fine tuned. Of dat je 1 uur per week speelt, je AI team wint toch in de meeste gevallen tegen gelijke tegenstanders en tegen betere tegenstanders is de kans dat je wint ook vele malen groter

- Veel te veel 16-jarige kiddo's die puur en alleen het spelletje spelen om de grote namen en verder geen hol geven om het vormen en opbouwen van een team. In mijn GW (Larsson overigens) leek het wel een gewoonte voor sommige laag geklasseerde teams om hun hele team te verkopen en dan 1 sterspeler te halen, die ze vervolgens weer uitleenden aan vriendjes. Op die manier heb je als serieuze manager veel minder de kans om zelf grote namen te halen, immers jij bouwt eerst je team op en wacht geduldig tot je genoeg geld hebt. Zij knallen in een keer hun hele team eruit en kopen een ster.

- Gerelateerd aan het bovenstaande zijn de belachelijke bedragen die voor spelers en salarissen wordt betaald. Aan het einde van seizoen 1 was het amper meer mogelijk om een fatsoenlijk speler (dus ook gewoon spelers met een lage reputatie) voor onder de 10k wage te tekenen, echt absurd.

- Het heeft me uiteindelijk dus ontzettend veel tijd gekost om in de top 12 te komen en als 3e in m'n qual. league te eindigen, terwijl dit achteraf dus helemaal NIET in relatie staat met het aantal uren dat je speelt, immers de AI regelt alles beter voor je dan dat je zelf zou doen..

Bovenstaande punten zijn m'n eigen bevindingen in m'n allereerste carriere in FML in de Larsson gamewereld. Hoe het in andere GW's eraantoe gaat weet ik niet, maar het lijkt me niet dat er veel verschil zal zijn. Ik wacht nog ff op een nieuwe pro wereld, waar ik ook gewoon vanaf het begin aan kan meedoen. Nu stroomde ik in net 1 dag voordat het 1e seizoen begon, dan heb je zowiezo al een achterstand en zijn de meeste goede spelers al voor een spotprijs vergeven.

Als er nog actieve NL'ers hier zitten in een andere GW dan Larsson, lemme know, mss kom ik jullie wel joinen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291886

In Le Tissier is de financiele situatie jammer genoeg niet veel beter, jeugdspelers die zo rond de 800k in auctions opbrengen bijvoorbeeld en Bent die 1,2 miljoen opbrengt. Daarnaast zijn spelers die gaandeweg door het seizoen vrij gekomen zijn gegarandeerd van gigantisch loon aangezien er zoveel mensen op bieden.

Ik heb wel meer mensen horen klagen over de AI maar heb daar persoonlijk niet zo veel problemen mee. Het seizoen nadert hier het einde en ik heb een kans om bij de top 4 te eindigen. Ben jammer genoeg met een enorm slechte reeks bezig dus overweeg om maar mijn AI te laten spelen. :P

Heb trouwens wel een ontzettende meevaller gekregen deze week omdat ik erachter kwam dat ik 1 jaar gratis FML had gewonnen :*) met de Talksport competitie. De top 25 van die gameworld kregen een jaar subscription en ik eindigden op de 25ste plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

tsja, FML is naar mijn mening een spel waarbij het gaat om de interactie van mens vs mens.

hoe het nu is geregeld met de AI, nemen veel mensen amper de moeite om iets zelf te doen. In Larsson bijvoorbeeld vind je bijna geen een man-controlled team meer als je zoekt naar een toernooitje. Vrijwel iedereen laat de AI spelen omdat ze weten dat ze dan veel meer kans maken op goede resultaten. En dan kun je wel stug blijven volhouden dat je een goede manager bent en zelf wel tegen ze speelt, maar als je dan de ene wedstrijd na de andere verliest tegen teams die 200 of meer plaatsen lager staan op de ranglijst, dan zakt je broek toch wel ff af. En dan helemaal als blijkt dat je die wedstrijden wel met 3-0 wint als je de AI de boel laat overnemen.

erg jammer dus.

Wat nog schraler is is dat ze geen nieuwe GW's meer starten voorlopig. Daar zit ik dan met m'n betaalde subscription :| Ik ben vorige maand begonnen zonder veel van de game af te weten, dus toen kwam ik in een vrij volle gw terecht waar iedereen al langer dan een week bezig was. Mij wordt nu dus de kans ontnomen om een eerlijke, frisse start te maken in een GW waar iedereen op hetzelfde niveau zit. Erg jammer van Sega, ben er serieus over na aan het denken om m'n geld terug te eisen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:49
zijn er nog mensen hier die dit spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

Ik speel op Altobelli atm :). Team Grassmowers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ze gaan in maart 2010 alles resetten, waardoor er nieuwe Gameworlds komen en nieuwe 1.4 update.
Ben triest, verlies all me skill level 5, me stadium met 45,000 man.
Hier wordt je boos om :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:29
Heey mensen ! Tijd om het hier mischien wat actiever te krijgen!
Zijn er mensen die dit nog spelen? Vandaag gaat alles gereset worden!
Ik kom in een fantasy gameworld terecht.
Mijn team naam is FC Kampioenen.
Mochten er nog mensen actief zijn! laat je hier horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
jaja mijn gameworld begint pas morgen! Ik ben ingedeeld op de gameworld: Sanchez(fantasy players)

Vinpower is mijn naam daar met het team Vinpower RC.

Ik heb verder 1.5 niet meer veel gespeeld sinds de aankondiging van de reset. Dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Yeeeaah :P er is nog iemand active;)
Ik heb echt een slechte start gemaakt. Heb wel redelijke potenties bij mijn spelers.
Hoe was jouw start? De gameworlds zijn wel echt veel actiever geworden ofniet ? ;)
Het is echt weer wennen om met een slecht team te spelen.
Ik zit in Turkyilmaz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
De gameworlds zijn idd weer lekker actief! Jammer genoeg zijn heel wat bekenden van mij gestopt wat toch veel plezier eruit haalt. Verder is mijn start ook zeer slecht verlopen, ik moet weer een nieuwe taktiek maken want me vorige werkt totaal niet meer. Morgen begint de FA competitie en me team moet hard aan de slag om geen flater te slaan daar:p Verder vind ik het wel jammer hoe je je geld krijgt van je FA.

Ik kan helaas geen screens posten want de servers liggen eruit voor onderhoud! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
haha oke :P Ik heb ook echt een andere tactiek gemaakt. Ik was behoorlijk sterk voor de reset. had meteen jp5 geranked en daarmee alle talenten gehaald. Me halve team was 4,5 * of 5 *.
Nu moet ik dus compleet overschakelen van snel voetbal naar traag... :P hahahaha. Is echt wennen. Wel weer veel uitdaging! dat wel. Jammer dat je andere gameworld zit!
Post is screen van je tactic. Mischien kan ik je helpen ;).
Ik heb vooral 1 sterke midfielder nu. Ik kreeg net ook mail dat ik 2 goede dm talenten had gewonnen met wage auction :) Nu kan ik dus weer lekker 4-5-1 gaan spelen via dm's en wingers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
update van mij kant, ik zag niet dat je gepost had hier. Het lijkt erop dat het beetje begint te lopen. Jammer dat je voor kleine competities alleen maar reward points kan verdienen, had toch liever geld gezien. Ben nu aan het sparen voor een youth academy wat me 400k gaat kosten.

Hier nog wat screens van me selectie met niet boeiende informatie:P
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/k33uhf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2uq1v00.png

Hier me taktiek:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2h658g3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5wxvnr.png

en de stand:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/jawdol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:00
Ziet er wel leuk uit, heb zelf de beta ook gespeeld maar het spel kon me niet echt boeien. Je hebt verder niet echt bekende spelers, maar dat is juist ook wel leuk vind ik zelf. Wat ik me wel afvraag is of het spel een beetje populair is? Ik ken namelijk niemand die het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Ik zit dan zelf ook op een gameworld met fantasy players. Je hebt ook gameworlds met echte spelers. Verder is het wel een populair spel vooral in Engeland en Schotland, en af en toe wat verdwaalde duitsers en polen. iig op mijn gameworld, verder zitten er bij mij ongeveer +/- nederlanders waar ik eigenlijk geen contact mee heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
heey heey ! Leuk team!! Ik heb wel een stuk jonger team over het algemeen. Ik zal vanavond ook wat screenshots maken van mijn team.
Heb toch een paar 3,5 en 4 pot spelers. JP5 van maat mogen gebruiken.
Mijn eerste 5* youth academy is vandaag klaar in italy :D Mijn 2e kan ik over een maand bouwen als ik die skill heb. Academy Expansion :). Dan ga ik er een in ivoorkust bouwen. Daar zitte er nog maar 2!
Welke specialisations heb je gekozen? Ik coaching en infrastructure... had in eerste instantie management maar , deze leverd niet echt veel op.
In mijn gameworld zitten +/- 50 nederlanders, veel belgen en engelse en schotse mensen. Zo af en toe braziliaan of duitser..

Mag ik vragen op wat voor duty's jij je spitsen ingestelt hebt staan?? Kan je daar ook screenshots van maken??

Alvast bedankt!! Ik krijg namelijk zat kansen maar mijn spitsen willen niet echt :P

Wel een hele toffe game!! ik zit trouwens ook in fantasy. Men kan dat zelf kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Xenophoben op 07-04-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Is het trouwens mogelijk om 2 fmlives tegelijk open te zetten??? ik heb namelijk 2 accounts in verschillende gameworlds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
http://community.sigames.com/showthread.php?t=139358

in dit topic word uitgelegd wat je moet doen om 2 clients te openen.

Mijn 2 specialisatie punten zijn scouting en management. Ik heb verder nog geen geld voor een youth academy, als ik er geld voor heb start ik er 1 in Nederland. En de duty's van me spitsen staan op attack. Aangezien bij support de spitsen te ver achter blijven hangen en dan heb je gewoon geen man voor staan.

[ Voor 55% gewijzigd door vinpower op 07-04-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Thanks!
Hier kan ik wat mee! Ik ga het vanavond proberen. Welke type spitsen bedoelde ik eigenlijk ;). Heb je deep laying of complete forward of wat voor iets ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:35

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik sta op de wachtlijst.. jammer, ik had er zo'n zin in om meteen te beginnen en nou moet ik geduld hebben :/ Naja, komt vanzelf en dan lekker fantasy spelen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
heey geduld is een schone zaak (A). Je zal er geen spijt van krijgen ;).
Laat ons je team eens zien als hij klaar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Xenophoben schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:19:
heey geduld is een schone zaak (A). Je zal er geen spijt van krijgen ;).
Laat ons je team eens zien als hij klaar is :D
Als ik een team heb zal ik zeker een update gaan plaatsen :) Maar het duurt wel lang hoor, zeker voor iemand als ik die weinig geduld heeft. Ik kan me voorstellen dat hierdoor mensen ook weer afhaken voordat ze goed en wel begonnen zijn.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
wel komisch eerst gaan ze gebukt onder te vele gameworlds die lang niet allemaal gevuld waren. En nu weer te weinig gameworlds 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
inderdaad erg vreemd.... een vriend van mij had een account in een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Xenophoben schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:26:
inderdaad erg vreemd.... een vriend van mij had een account in een dag
Dan had hij mazzel. Ik heb 1x een mail gehad (om 07:00 's ochtends, op 10 april iirc) en toen ik die zag (rond 07:30 op werk) waren alle plekken al weer vergeven. Sindsdien is het stil -O-

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Sinds vrijdag een ouwe mannen team (teveel gekeken naar de stats en te weinig naar de leeftijd) op de game wereld "Turkyilmaz". Ben een hoop aan het leren en speel veel oefen potjes en zo. Kan niet wachten tot de competitie echt begint zodat ik weet waar ik sta en zo. Tot nu toe vind ik het in ieder geval erg leuk :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Ik ben na een jaar intensief managen toch maar gestopt. Met een pauze van 2 maanden heb ik intensief gemanaged op Larsson, Zola, Whiteside en Pearce.

Echt een super toffe tijd gehad, vooral op Pearce. Hoogste positie was 2e in de world rankings en heb nog menig u21 titles gewonnen met een jeugdteam waarmee ik bijna 5 seizoenen heb gedomineerd.

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding5.png

beste speler die ik ooit heb gehad, verkocht op z'n 20ste voor 6m, toen had ie pakweg 3000 doelpunten in 2000 u21 games, ook een 1:1+ goal avg in z'n senior games. Alle poacher stats 18+, world famous op z'n 18e.

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding6.png

verkocht op z'n 21ste voor 3m, WF op z'n 19e

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s3/geniuxx/Afbeelding4.png

geloof dat dit seizoen 3 was in pearce, god wat mis ik mn footie freaks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Competitie is 17 wedstrijden onderweg maar ik denk niet dat ik het nog lang ga spelen. De belangrijkste reden hiervoor is het, in mijn ogen, absurde hoge aantal blessures wat mij het hele seizoen al dwarsboomt. Net weer een league game gespeeld en gewoon 3 spelers voor minimaal 4 wedstrijden eraf. Ik kan daar niet tegenop lenen/kopen.
Ondanks het enthousiasme in het begin is het spel heel snel een grote frustratie geworden. Jammer maar het is niet anders, tijd voor nieuwe dingen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Weet iemand waar je dit spel nog kan kopen?
Bij bol is ie nog 40 euro :-\, terwijl op de FM site kan je de client downloaden en voor 5 pond beginnen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Postius schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:50:
Bij bol is ie nog 40 euro :-\, terwijl op de FM site kan je de client downloaden en voor 5 pond beginnen.
SI Games heeft voor de recente re-launch alle winkel exemplaren terug geroepen. Officieel is het spel niet meer in de winkel te koop.
Dus gewoon via de site downloaden, wachten tot je toe gelaten wordt, en spelen maar.

Edit: meer info over het boxed gebeuren op het SI forum.

[ Voor 13% gewijzigd door hilgo op 10-05-2010 13:16 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Postius schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:50:
je kan de client gewoon gratis downloaden als je een account aan gemaakt hebt. En natuurlijk maandelijks betaald.

Voor de rest heb ik weinig last van extreme blessures! Maar die zijn er al gelukkig eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:43
bol.com verkoopt deze game weer..
de servers zouden al jaren geleden zijn uitgeschakeld...
is dat weer live nu ?
Pagina: 1