Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nieuw record? 11M27S blessuretijd 8)7

Valt me op dat er wel erg vaak lange (>4 min) blessuretijd is..

[ Voor 48% gewijzigd door Angeloonie op 29-11-2008 21:57 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
11 minuten? Da's idd wel heel extreem, zo erg heb ik ze nog niet gehad, mijn langste was 8 minuten en nog wat seconden.

Maar idd, blessuretijd duurt soms wel erg lang, 5 minuten is geen uitzondering...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En het suffe was dat ik nu eens géén blessures had :+ Terwijl een wedstrijd waar er 4 man uitgeschopt wordt zo met 3 minuten blessuretijd afgedaan wordt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Vitesse speel ik trouwens met 4 man achterin, 2 middenvelders daarvoor, 3 aanvallende middenvelders en 1 spits. De wingers wisselen onderling, net als de AMC en de SC. Op z'n Nederlands Elftal zeg maar. Ziet er flitsend uit de eerste paar potjes, zou leuk zijn als het ook echt een werkende tacktiek is. Heb er iig de spelers voor. Veel beweging, veel snelheid, veel techniek, veel dribbels voorin.

Met Arsenal trouwens gewonnen tegen Chelsea, 2-0. 2x Togolees Adebayor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Gatver, wat kan ik toch strontziek worden van de AI bij vlagen.. Sta ik het hele seizoen op kop met Bordeaux in de Franse Ligue 1, beslist de AI ineens dat ik m'n laatste 4 wedstrijden niet mag winnen :? Tegen respectievelijk de nummer 15, 11 en 9 verlies ik met 1 doelpunt verschil. Saillant detail: elke wedstrijd heb ik +10 schoten, maar ik scoor maar 1 doelpunt in die vier wedstrijden, terwijl de tegenstander letterlijk max. 2 schoten heeft waarvan er dus telkens minstens 1 gaat.

naja, seizoen dus nog als 2e geeindigd :(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
Wat bedoel je met "beslist de AI ineens dat ik m'n laatste 4 wedstrijden niet mag winnen"? Dat je spitsen te veel op doel schieten ligt aan je tactiek. Als je ze te veel schietkansen geeft vanuit onmogelijke posities groeit de doelman van je tegenstander tjidens de wedstrijd. Zo verminder je je kansen op een doelpunt omdat de doelman na één helft al de dag van zijn leven heeft. Schoten op doel zijn niet relevant, je moet je spitsen zo regelen dat ze goede kansen nemen. Ook schieten sommige middenvelders te veel op doel, beperk dat. Het spel is echt niet oneerlijk hoor, het lijkt me sterk dat de AI niet tegen zijn verlies kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben toch overstag gegaan en heb van het weekend FM2009 gekocht. Net zoals met elke eerdere versie mijn eerste game met Ajax gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Met ajax is zoooooo saai. Heb je binnen 1/2 seizoenen alles gewonnen wat er te winnen valt. Hebben ook iets teveel geld trouwens. Ajax is bij mij standaard de nummer 1 van de eredivisie met aankopen die mee kunnen in het engels topvoetbal. Was in Fm07 al redelijk, in fm08 was het helemaal gestoord. Hadden ze een topteam, en nu in 09 is ajax weer overdreven rijk. Maar ik vind het wel leuk eigelijk, hier halen nederlandse clubs teminste nog echte voetballers die wat toevoegen en niet van die gare PRUTSERS en halfbakken neptalenten die clubs in het echt halen(Brechet, Collins John, Bouazan, Sno om er even zo wat te noemen).

Leuke gevolg is wel dat in mijn 3de seizoen met willem 2, Ajax domineert in de europese subtop. 2 Jaar achter elkaar de uefa cup gewonnen, het laatste jaar was de finale Ajax-PSV (ja daar stond ik wel even van tekijken). En nu in het 3de seizoen zit ajax in de CL en ze slopen alles en iedereen, nu nog net liverpool met 3-0 afgedroogt, liverpool had 5 kansen gehad, ajax rond de 12!

Ik heb trouwens een speler gekocht voor 5k, in mijn eerste seizoen. En na anderhalf seizoen verkocht voor 5,5Milj(!), dat was al een transfer record voor willem 2 maar daarnaast is het winst%....euhm.....Heel veel!
Iemand anders dit voor elkaar gekregen? Normaal mijdt ik de spelers van 5k maar deze was gewoon goed.

Btw vindt iemand anders dat de regens echt uber zijn? Of ik scout goed in FM08 duurde het 5 seizoenen voordat er echt veel uber regens kwamen(of mijn scouting werd beter speel altijd met kutclubs). Maar ik heb nu een zooi gratis argentijntjes weten te strikken en die zijn GOED. Is echt niet normaal meer, laat staan voor willem 2 begrippen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het juist leuk van die B-spelers als Demouge te kopen en dan sick goed te laten worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:31:
Met ajax is zoooooo saai. Heb je binnen 1/2 seizoenen alles gewonnen wat er te winnen valt. Hebben ook iets teveel geld trouwens.
Iets te veel geld? In mijn game hebben ze een transferbudget van 3 miljoen. Is nou niet echt het bedrag dat ik verwacht had en zeker geen bedrag waar je directe versterkingen voor aan kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ligt ook aan de doelstelling die je jezelf stelt aan het begin van het seizoen. Als je voor het kampioenschap gaat, dan krijg je het maximum geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb volgens mij overal ingevuld dat ik voor het kampioenschap ging, maar zelfs een verzoek om meer transfergeld werd afgewezen. Dus moet maar eens kijken of ik een aantal van de overbodige spelers kan verpatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:13
Van het weekend begonnen met FC Omniworld. Wat een zeurders onder de spelers. Kan niks goed doen. Ben nu wat talenten uit de hoofdamateurs aan het inkopen. Misschien dat die wat minder zeuren.

Vind het leuk om met een kleine club omhoog te klimmen. Kost alleen wat moeite en het is hopen dat je mag aanblijven als manager om er ook echt wat van te kunnen bakken.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

mister_S schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:52:
Wat bedoel je met "beslist de AI ineens dat ik m'n laatste 4 wedstrijden niet mag winnen"? Dat je spitsen te veel op doel schieten ligt aan je tactiek. Als je ze te veel schietkansen geeft vanuit onmogelijke posities groeit de doelman van je tegenstander tjidens de wedstrijd. Zo verminder je je kansen op een doelpunt omdat de doelman na één helft al de dag van zijn leven heeft. Schoten op doel zijn niet relevant, je moet je spitsen zo regelen dat ze goede kansen nemen. Ook schieten sommige middenvelders te veel op doel, beperk dat. Het spel is echt niet oneerlijk hoor, het lijkt me sterk dat de AI niet tegen zijn verlies kan.
dude, nofi, maar je hoeft mij niks te vertellen over FM. Er mankeert niks aan mijn taktiek en de schoten op goal zijn uitgespeelde mogelijkheden of kopballen. Maar hij wilde er simpelweg niet in de laatste vier wedstrijden van de competitie. Of het echt aan de AI ligt blijft nog altijd de vraag, maar ook bij voorgaande edities van CM/FM is het altijd zo geweest dat je aan het einde van het seizoen altijd een soort van dipje hebt (althans, zo beleef ik het altijd ;))
Postius schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:31:
..
Ik heb trouwens een speler gekocht voor 5k, in mijn eerste seizoen. En na anderhalf seizoen verkocht voor 5,5Milj(!), dat was al een transfer record voor willem 2 maar daarnaast is het winst%....euhm.....Heel veel!
Iemand anders dit voor elkaar gekregen? Normaal mijdt ik de spelers van 5k maar deze was gewoon goed.
als je in frankrijk speelt vind je met de regelmaat van de klok talentjes die niks kosten en vaak voor vele miljoenen verkocht kunnen worden. Het relaxte aan veel franse clubs is dat ze een erg goede jeugdopleiding hebben en dat de spelers vaak wel willen verkassen. Dan is het gewoon een kwestie van ze veel wedstrijden laten spelen in de jeugdelftallen en na een jaar of 2/3 kan je 'oogsten' ;)

[ Voor 25% gewijzigd door amahusu op 02-12-2008 17:18 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

amahusu schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:14:
[...]

als je in frankrijk speelt vind je met de regelmaat van de klok talentjes die niks kosten en vaak voor vele miljoenen verkocht kunnen worden. Het relaxte aan veel franse clubs is dat ze een erg goede jeugdopleiding hebben en dat de spelers vaak wel willen verkassen. Dan is het gewoon een kwestie van ze veel wedstrijden laten spelen in de jeugdelftallen en na een jaar of 2/3 kan je 'oogsten' ;)
M'n under 18's elftal van Arsenal is momenteel 25M waard :+ M'n reserves iets van 70M (en de speler met de hoogste waarde is 6.5M, en de oudste speler is 22 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ok, ik heb dus ook FM09, alleen snap ik er totaal niks van, is er ergens een site te vinden die mij uitlegt hoe alles precies in elkaar steekt? Ik heb namelijk een of ander C team uit Engeland gekozen om mee te spelen, om die helemaal op te werken vanuit de laagste naar de Premier Division. Maar ik snap er echt weinig van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Game Error schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:28:
Ok, ik heb dus ook FM09, alleen snap ik er totaal niks van, is er ergens een site te vinden die mij uitlegt hoe alles precies in elkaar steekt? Ik heb namelijk een of ander C team uit Engeland gekozen om mee te spelen, om die helemaal op te werken vanuit de laagste naar de Premier Division. Maar ik snap er echt weinig van....
ik zou zeggen, pak je handleiding erbij. Die helpt je wel op weg.. Daarnaast de help in de game gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Angeloonie schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:40:
[...]

ik zou zeggen, pak je handleiding erbij. Die helpt je wel op weg.. Daarnaast de help in de game gebruiken.
Ik bedoel meer hoe ik met een slecht team mezelf omhoog werk eigenlijk, ik heb zegmaar een transferbudget van 0 euro? hoe verwachten ze dan dat ik kan promoveren. Ik speel zelf met stafford btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Wanneer je op de grote FM sites gaat kijken zul je al snel voor artikelen tegen komen over Lower League Management. Zoals http://fm.manutd.nl/content/view/1777/184/

Hierin staat prima beschreven waar je op moet letten. Overigens is het voor jou misschien verstandig om te beginnen met een grote club. Zodat je een beetje in het spel kunt komen. Je kan niet zomaar met een 3e divisie club de Premier League halen zonder ervaring. Het spel is redelijk realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Game Error schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:40:
[...]

Ik bedoel meer hoe ik met een slecht team mezelf omhoog werk eigenlijk, ik heb zegmaar een transferbudget van 0 euro? hoe verwachten ze dan dat ik kan promoveren. Ik speel zelf met stafford btw.
Spelers huren lijkt mij, of free transfer spelers halen, of spelers verkopen en zo een budget genereren. Wat snap je niet? Als je het spel an sich nog niet goed snapt dan zou ik eerst met een wat grotere club beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Mkay, en hebben jullie dan verder suggesties voor een club waarmee wel te beginnen? een van de tobclubs als AC milan, real on manchester? of subtoppers als Valencia, HSV of Lyon bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Een tobclub of topclub? :p De clubs die jij noemt kunnen allemaal. Bij elke club krijg je verwachtingen van de board. Maakt allemaal niet zo heel veel uit, maar mijn advies om te beginnen met het spel neigt toch naar een echte topclub (plek 1-3). Is wel wat makkelijker dan.

[ Voor 43% gewijzigd door Vos op 03-12-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
Iets echt makkelijks is eigenlijk meer iets als Roda of FC Utrecht. Een club die niet per sé europees hoeft te halen. Heb je flink wat speling in de posities waarop je mag eindigen en hoef je niet meteen bovenin mee te doen. Kan je altijd lekker aankloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39
Wat mij opvalt en tegenvalt is dat het moraal enorm wisselt van de spelers. Echt van super naar slecht, enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Michie23 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:36:
Wat mij opvalt en tegenvalt is dat het moraal enorm wisselt van de spelers. Echt van super naar slecht, enig idee hoe dit komt?
Inconsistency? Wat zeg jij tegen je spelers, wat zijn hun prestaties, en wat zeg jij aan de hand van die prestaties? Wissel je elke wedstrijd van basiselftal? Laat je spelers vaak buiten de selectie? Kortom: hoe ga jij met je spelers om?

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 03-12-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Nou ik ben ondertussen ook weer met dit deel begonnen nadat ik FM07 en 08 en daarvoor championship manager speelde.

Ben met Ajax begonnen en zit nu in het 2de seizoen. Eerste seizoen lukte helemaal niks, grootste overwinneng was misschien maar 2-1 ofzo. Spelers zaten al vanaf het begin af aan te zeiken dat ze niet blij waren met een onervaren trainer en dat ze het geloof in de trainer verloren hadden. Elke keer won ik 1 wedstrijd maar net en daarna weer een aantal wedstrijden gelijk spelen en/of dik verliezen. Dit resulteerde dus in een 5de plek aan het einde van het seizoen. Moest dus playoffs spelen voor 1 plek in het eufa cup toernooi. Moest tegen Ado, eerste wedstrijd thuis 1-1 gespeeld en uit was het na 90 minuten ook 1-1, en in de 2de helft van de extra tijd scoort Ado 2-1 en ik kon geen gelijk meer maken. Oftewel dus een dramatisch seizoen en met het 2de seizoen dus ook nog geen europees voetbal.

Nou aan het begin van het 2de seizoen een aantal spelers gekocht: VC Miranda, VC Sakho, MC Oliveira en SP Adriano van Inter. Dus 3 goede talentjes en een goede ervaren spits, adriano kostte maar 4,7 Miljoen dus een koopje. Zal wel zo zijn omdat die in het echt zo'n slecht seizoen heeft gehad. Win aanzienlijk meer nu, spelers zijn happy en dit resulteerd tot nu toe nog in een 2de plaats 3 punten achter heerenveen die bovenaan staat, en zit nu in Januari dus ongeveer op de helft van de competitie. Beker zit ik ook nog in. Nou hopen dat ik vanavond seizoen af kan maken en kampioen ga worden.

Een ding dat me wel altijd opvalt, niet alleen met dit deel maar ook met andere delen, het is heel vaak dat als je al 3 keer gewisseld hebt dat je dan een rode blessure krijgt. Daar erger ik me wel aan en voortaan wissel ik maar 2 keer voor de 65ste minuut en de laatste wissel pas in ongeveer de 75-80ste minuut. En altijd degene met het laagste fitness getal, meestal als ze onder de 75 komen dan wissel ik ze.

Nou ik hou jullie op de hoogte, nu maar hopen dat het dit seizoen goed afloopt ;)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

Ja, ik ben het wel met je eens dat veel spelers al ongemotiveerd beginnen. Het is moeilijk om deze daarna nog gemotiveerd te krijgen. Zeker als de prestaties in het eerste seizoen wat tegenvallen. Verder ben ik er achter gekomen dat mijn spitsen vaak slechte cijfers krijgen. Dit ligt niet aan de kwaliteit van mijn spitsen.. Heb ook al verschillende tactieken geprobeerd, maar kom dit telkens weer tegen.

Meer mensen die dit is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richi E. schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:03:
Ja, ik ben het wel met je eens dat veel spelers al ongemotiveerd beginnen. Het is moeilijk om deze daarna nog gemotiveerd te krijgen. Zeker als de prestaties in het eerste seizoen wat tegenvallen. Verder ben ik er achter gekomen dat mijn spitsen vaak slechte cijfers krijgen. Dit ligt niet aan de kwaliteit van mijn spitsen.. Heb ook al verschillende tactieken geprobeerd, maar kom dit telkens weer tegen.

Meer mensen die dit is opgevallen?
Wat je zegt over de spitsen klopt inderdaad. Als er om wat voor reden dan ook niet gescoord wordt is je spits altijd de lul. Terwijl ik vaak als ik een stukje terug kijk zie dat dergelijke situaties te maken hebben met bijvoorbeeld slordig balbezit.

De motivatie van de spelers hangt overigens niet alleen af van bijvoorbeeld een matig seizoen. Als je op die teleurstellingen goed inspeelt m.b.v. persconferenties en team-talks kun je een hoop goedmaken. Overigens motiveer ik zelf de spelers altijd individueel, ervaringen zijn 9/10 keer een stuk beter in de 2e helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe doet Chelsea het bij jullie? In mijn 1e seizoen met Arsenal zijn ze als 4e geeindigd, in het 2e seizoen 7e en ze staan na 26 wedstrijden nu 6e :P

Win net de League Cup tegen ze, met verlenging (:() terwijl ze 0, jawel, 0 schoten op doel hebben gehad tegen 22 schoten (9 op doel) van mij :+ Uiteindelijk 2-0 in de laatste 3 minuten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

8)7

Haal je een jeugdspeler, hij komt binnen bij de club, speelt direct zijn 1e wedstrijd en raakt meteen 2 maanden geblesseerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
net mijn eerste seizoen afgesloten met Ajax

Ging aardig maar draaide vaak niet goed maar won wel kampioenschap en Uefa cup.

Maar kreeg net een nieuwe Kit sponsor ( is denk ik merk kleding) en vroeg me af hoe dat kan?
Want Ajax heeft toch een lang lopend contract met Addidas?

Ik keek toen even bij financieen en zag bij sponsors alleen de nieuwe Kit Sponsor staan voor 1.85mln per jaar en dus helemaal geen hoofd sponsor.

Is dit normaal? of weer eens slechte research van SI. Want In de Demo had Juventus wel diverse sponsors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:02:
8)7

Haal je een jeugdspeler, hij komt binnen bij de club, speelt direct zijn 1e wedstrijd en raakt meteen 2 maanden geblesseerd 8)7
Ben je wel eens op het idee gekomen om iets aan je tactiek en/of trainingen te tunen? Want gezien het aantal blessures lijkt er daar bij jou iets faliekant niet goed te zitten namelijk. Vermoedelijk overbelast je ze in één (of meer) van die gebieden. En tsja, dan krijg je idd massale blessures, net zoals in het echt ook gebeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 05-12-2008 08:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:40

Tweakjur

Redacteur
Ajax is wel populair zeg :). Ik ben zelf ook weer begonnen met Ajax. Het is mijn tweede potje met de Amsterdammers, voor de review had ik een hoop dingen uitgeprobeerd en daarmee mn game vern**kt, beetje jammer. Enfin..

Het eerste jaar nu bijna door. Nog drie wedstrijden te gaan en met 3 punten voorsprong op PSV, dus kampioenschap moet kunnen, ook al komt AZ nog langs in de Arena. Mn team leunt op de kwaliteiten van Rafael van der Vaart, die ik in de winterstop kon overnemen van Real Madrid. VDV was ongelukkig, dus daar hing een prijskaartje van 7 miljoen aan - geen geld. Ook Maduro in de winterstop gehaald, die kostte 1,5 miljoen. Mijn halve tweede elftal is verkocht, hetgeen me genoeg opleverde om ook Stevan Jovetic van Fiorentina te kopen. Die kostte wel 16 miljoen, maar heeft bakken potentie en is nu al basisspeler op de linker flank. We staan verder ook nog in de bekerfinale, en zitten nog altijd in de Uefa Cup, waar we in de halve finale Porto of Tottenham tegen gaan komen. Wel al onder meer Hertha BSC en Sevilla uitgeschakeld, al was dat laatste meer geluk dan wijsheid, Sevilla was veel sterker.

Ben voor volgend seizoen bezig met Fred van Lyon, van wie het contract afloopt. Ik overweeg Huntelaar te verkopen. Niet dat Huntelaar slecht speelt, maar ik heb nog twee prima spitsen in huis, en met Fred erbij zou ik Hunter wel kunnen missen.. tegen een mooie vergoeding uiteraard. Hmm.. verslavend spelletje blijft het toch ;).

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ik ben erg aan het twijfelen of ik deze game ga halen of niet.....Ik heb FM08 grijs gespeeld maar van de een op andere dag had ik het gehad. Ik deed elke keer weer hetzelfde en elke game leek erg veel op elkaar.

Wat zijn een beetje de echte beste verbeteringen t.o.v. FM08? Ik heb al veel lijstjes gevonden maar die zijn allemaal gemaakt door de ontwikkelaar zelf natuurlijk. Veel te rooskleurig voor de echte veranderingen.

Dus eigenlijk mijn vraag, hoe speelt deze game t.o.v. FM08? Zijn er echt hele goed merkbare en nuttige verbeteringen? Of enkel wat kleine tweaks?

Met FM08 had ik het ineens gehad, weet niet waarom maar ineens was het over. Terwijl het gewoon echt een topgame was en heeeel erg verslavend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24
als iedereen hier met ajax speelt doe ik het met feyenoord :)

eerste seizoen bezig.
18wedstrijden gespeeld 10 gewonnnen 6 gelijk 2 verloren
1 punt achter op ajax en 1 voor op psv (traditionele top3 is weer terug)
groepsfase uefa cup groepswinnaar geworden laatse wedstrijd ging nergens meer om dus speel met veel jeugdspelers in de basis nog gelijk tegen HSV 3-3 moet nu tegen een franse ploeg
kwartfinale van de beker tegen nac ajax verslagen na penaltys 5-4

team heeft een heel hoog moreel en krijg ook mooie aanbiedingen van clubs.
12mln bahia
15mln guzman
8mln wijnaldum :D

verkocht:
timmer 2mln aan porto (wou zijn contract niet verlengen)
de cler 7mln lyon
lucius 500k graafschap (scheelt me weer loon)
contract ontbonden D. Buijs

Aangekocht:
Arnoutovic 2mln
Luciano 1.5mln
M De jong 3mln (Roda)
F.ricksen 1Mln (Zenit)
Mtiliga Gratis

wat ik wel merk is dat mijn scouts moeite hebben mensen te vinden die echt goed zijn. iemand tips hiervoor.
verder lukt het mijn scouts NOOIT een keeper te vinden heb 3 scouts op pad gestuurd nadat ik wist dat timmer wegging allemaal terug zonder resultaat dus toen maar luciano aangetrokken die het opzich wel redelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Ben nu bezig met m'n derde seizoen als Rushden and Diamonds game. Dit seizoen is bijna afgelopen. Tot zover is het redelijk gegaan:

1e seizoen: 14e
2e seizoen: 2e (finale playoffs verloren van York met 3-2 :( )
3e seizoen: op dit moment 8e, maar nog een goede kans op het halen van de playoffs.

Maar nu mijn vraag.. Hoe krijg ik in godsnaam de financiën op orde?? Het eerste seizoen had ik 16,5k salarisbudget en zat ik er net onder. Resultaat was -300k

2e seizoen kreeg ik minder budget (15,5k) en bleef ik er ook dik onder (15k) om onder de schulden uit te komen. Helaas; op het einde van het seizoen stond ik op -500k

Inmiddels gebruik ik nog maar 14,5k voor salarissen (mag 15k), maar ik sta inmiddels al op -700k en in de pers wordt er al gesproken over een faillissement......

Hebben jullie nog ideeën? Ik heb het volgende geprobeerd:

- Zoveel mogelijk grootverdieners zijn er uit. Spelers die nu veel verdienen staan altijd in de basis en zijn erg belangrijk voor me.
- Technische staf ingekrompen; ik heb nu 1 ass. manager, 1 speler/ trainer, 1 fysio en 1 scout. Lijkt me wel minimaal. Ze verdienen allemaal redelijk weinig.

Hoe gaan jullie overigens om met wedstrijdpremies? Ik heb nu 2 spelers welke tegen de basis aan hangen en als 'groot talent' te boek staan. Ze vragen een laag loon, maar een hoge wedstrijdpremie; (300p/w loon; 300p/wedstr. premie). Als ik ze meer loon en een lagere premie aanbied (+ andere rol in het team) willen ze niet blijven. Uiteindelijk zullen deze spelers bij 4 wedstrijden in de maand meer verdienen dan mijn topspelers.....

Sponsors heb je waarschijnlijk ook geen invloed op? Ik heb nu geen shirtsponsor meer en alleen 3 sponsors voor 5,5k per jaar, zet geen zoden aan de dijk dus.

Al met al bijhoorlijk uitdagend, maar het spelletje wordt hier wel erg moelijk door. Heeft iemand van de meer ervaren LLM spelers wellicht een goed advies?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
hebben de spelers geen wedstrijdpremie of premie per doelpunt.
anders mischien een jaarlijkse loonsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
RenaldoNiels schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:25:
hebben de spelers geen wedstrijdpremie of premie per doelpunt.
anders mischien een jaarlijkse loonsverhoging?
Ze krijgen wel iets, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Gemiddeld krijgen ze € 75 per wedstrijd. Jaarlijkse loonsverhoging krijgen ze wel; maar dit is dan begroot. Eigenlijk heb ik het gevoel dat er gewoon te weinig binnenkomt, maar hier heb je bijna geen invloed op volgens mij?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Masch schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:59:
Ben nu bezig met m'n derde seizoen als Rushden and Diamonds game. Dit seizoen is bijna afgelopen. Tot zover is het redelijk gegaan:

1e seizoen: 14e
2e seizoen: 2e (finale playoffs verloren van York met 3-2 :( )
3e seizoen: op dit moment 8e, maar nog een goede kans op het halen van de playoffs.

Maar nu mijn vraag.. Hoe krijg ik in godsnaam de financiën op orde?? Het eerste seizoen had ik 16,5k salarisbudget en zat ik er net onder. Resultaat was -300k

2e seizoen kreeg ik minder budget (15,5k) en bleef ik er ook dik onder (15k) om onder de schulden uit te komen. Helaas; op het einde van het seizoen stond ik op -500k

Inmiddels gebruik ik nog maar 14,5k voor salarissen (mag 15k), maar ik sta inmiddels al op -700k en in de pers wordt er al gesproken over een faillissement......

Hebben jullie nog ideeën? Ik heb het volgende geprobeerd:

- Zoveel mogelijk grootverdieners zijn er uit. Spelers die nu veel verdienen staan altijd in de basis en zijn erg belangrijk voor me.
- Technische staf ingekrompen; ik heb nu 1 ass. manager, 1 speler/ trainer, 1 fysio en 1 scout. Lijkt me wel minimaal. Ze verdienen allemaal redelijk weinig.

Hoe gaan jullie overigens om met wedstrijdpremies? Ik heb nu 2 spelers welke tegen de basis aan hangen en als 'groot talent' te boek staan. Ze vragen een laag loon, maar een hoge wedstrijdpremie; (300p/w loon; 300p/wedstr. premie). Als ik ze meer loon en een lagere premie aanbied (+ andere rol in het team) willen ze niet blijven. Uiteindelijk zullen deze spelers bij 4 wedstrijden in de maand meer verdienen dan mijn topspelers.....

Sponsors heb je waarschijnlijk ook geen invloed op? Ik heb nu geen shirtsponsor meer en alleen 3 sponsors voor 5,5k per jaar, zet geen zoden aan de dijk dus.

Al met al bijhoorlijk uitdagend, maar het spelletje wordt hier wel erg moelijk door. Heeft iemand van de meer ervaren LLM spelers wellicht een goed advies?
LAge wedstrijd premies geven als LLM club want die hakken er op jaarbasis echt in. En wat het allerbelangerijkst is zijn vriendschappelijk wedstrijden. Hier kan je als LLM echt bakken geld mee verdienen, kies een club die 2 league's hoger speelt of 3 meestal accepteren die het wel. Clubs met een groter imoga zijn beter(club uit de 3de leugue van engeland bv met groter imago dan een club uit de 2de league levert meer op). Dit was hoe ik geld verdiende als LLM.~Je pre season is ongeveer het allerbelangerijkst van je hele seizoen voor je financieen. Verder goedkoop spelers inkopen soms heb je geluk en kan je 1 super talent halen, vooraal in Wales en schotland onder de 21 lopen er aardig wat maar je moet extreem veel scouten. Ik heb 1x keer gehad toen ik met stalybridge was(6de divisie) ik in mijn 3de seizoen(na 2x promotie) een speler kon verkopen voor 1,4Ml(!!!) Het totale saldo van de club was toen iets van 1ton ofzo, en daarna BWAM 1,4 milj dan heb je 1`x breathing space. Nu was dit wel echt een lucky shot en zal dit bijna nooit gebeuren zo extreem maar iedere beetje talentvolle speler kan je met winst verkopen.
Trainers kosten geen drol in LLm en zijn relatief vaak best goed. Ik weet niet wat voor manager profiel je hebt aangemaakt. Maar als je een goede achtergrond hebt geselecteerd(prof voetballer of internationaal) maakt het leven een stuk makkelijker. Verder het ALLEReerste wat je moet hebben is een conditie trainer met 20 of 19 voor fysiek. Dit is het allerbelangerijkste in LLM met een fitte ploeg win je al 50% van de wedstrijden. Hierna trainer aantrekken voor verdedigen, aanvallen/schieten en tactiek.

Ohja Jamaica is ook een goede spot voor LLM talent(bij mijn games meestal hoe suf het klinkt maar die spelers zijn teminste goedkoop en vaak 10x zo talent vol).

Wat ik ook altijd deed was meteen een Parent club aanvragen en spelers huren van iedere club die betere spelers had(niet zo moeilijk, B spelers van crystal palace etc willen altijd komen en zijn gemiddeld 8x zo goed). Tevens scheelt het enorm veel salaris. Mijn halve LLM team is meestal gehuurd de eerste 3 seizoenen, waarna de gehuurde spelers transfer vrij zijn, en ze van jou club houden omdat ze er al 2 seizoenen hebben gespeeld. Gratis goede spelers!

[ Voor 23% gewijzigd door Postius op 05-12-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Thanks voor je tips! Pre-season had ik geen aandacht aan geschonken, mijn assistent regelde de vriendschappelijke wedstrijden. Dit ga ik dan zelf maar eens proberen. Verder zijn je overige tips niet echt iets voor mij, ik speel echt volgens de llm regels. De zoekoptie gebruik ik dus niet en trainers en spelers zullen bij mij moeten komen via het banencentrum of m'n scout. Spelers uit Jamaica krijg ik dus niet snel, aangezien ik hier niet mag scouten van mn bestuur :p

In Ierland heb ik ook al een talentje gevonden, maar zonder transferbudget is het moeilijk om deze spelers los te weken. Ik hoop dan maar dat ze niet bijtekenen, zodat ik ze met een free transfer kan halen. Het viel me al wel op dat ze minder geld vroegen dus wellicht iets meer in Ierland scouten. Toch hou ik m'n team het liefst helemaal Engels, alhoewel ik nu wel een Keniaan en Congonees in m'n team heb (wel gescout in Engeland).

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Even een update over patch 9.20, volgens Miles Jacobson (directeur SI) is het de bedoeling dat de patch nog vóór Kerstmis gereleased word. Zie deze thread, en dan zijn post van vandaag, 17:27.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

8)7

Net tegen Chelsea een penaltyshootout gehad van welgeteld 43 penalties 8)7 8)7 8)7 Uiteindelijk 22-21 gewonnen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Masch schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:06:
Thanks voor je tips! Pre-season had ik geen aandacht aan geschonken, mijn assistent regelde de vriendschappelijke wedstrijden. Dit ga ik dan zelf maar eens proberen. ............
Als je friendlies regelt kun je zien wat de verwachte opbrengsten zijn als goed is, kon in 08 dus zal in 09 net zo zijn lijkt mij. Dat kan aardig oplopen ja.

[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 05-12-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Masch schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:06:
Thanks voor je tips! Pre-season had ik geen aandacht aan geschonken, mijn assistent regelde de vriendschappelijke wedstrijden. Dit ga ik dan zelf maar eens proberen. Verder zijn je overige tips niet echt iets voor mij, ik speel echt volgens de llm regels. De zoekoptie gebruik ik dus niet en trainers en spelers zullen bij mij moeten komen via het banencentrum of m'n scout. Spelers uit Jamaica krijg ik dus niet snel, aangezien ik hier niet mag scouten van mn bestuur :p

In Ierland heb ik ook al een talentje gevonden, maar zonder transferbudget is het moeilijk om deze spelers los te weken. Ik hoop dan maar dat ze niet bijtekenen, zodat ik ze met een free transfer kan halen. Het viel me al wel op dat ze minder geld vroegen dus wellicht iets meer in Ierland scouten. Toch hou ik m'n team het liefst helemaal Engels, alhoewel ik nu wel een Keniaan en Congonees in m'n team heb (wel gescout in Engeland).
Hoezo zou je geen zoek optie gebruiken? Je krijgt toch alleen maar resultaten terug van de informatie die jou club heeft. Banencentrum levert nooit iets op. Maar geen zoekfunctie gebruiken is wel echt vreemd(ik doe geen beklag of iets). Ik snap waarom je het wilt doen maar imo voegt het niks aan de ervaring toe aangezien je alleen resultaten terugkrijgt van je eigen kennis netwerk(mijn hele scoutingsnetwerk bij willem 2 is argentijns, als ik nu op een trainer zoek zijn ook 60-70% van de trainers argetijns...toeval? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

wildhagen schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:19:
Even een update over patch 9.20, volgens Miles Jacobson (directeur SI) is het de bedoeling dat de patch nog vóór Kerstmis gereleased word. Zie deze thread, en dan zijn post van vandaag, 17:27.
en laat me raden, je dient dan weer opnieuw te beginnen ???

ik heb de mijne trouwens besteld via cdwow, hopelijk krijg ik hem voor de kerstdrukte nog thuis gestuurd. 36 euro, stukken goedkoper als via steam met hun belachelijke btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SYQ schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:56:
[...]

en laat me raden, je dient dan weer opnieuw te beginnen ???
Een patch is altijd savegame-compatible, je kunt dus gewoon doorspelen. Alleen kan het soms tot het eind van het seizoen duren voor sommige fixes effectief worden. Als je dat niet wil moet je idd opnieuw beginnen.

Het enige wat niet actief word bij een doorgezette savegame zijn data-updates. Daarvoor moet je wel een nieuwe game starten, omdat die DB alleen bij het starten van een game word ingeladen.

Ikzelf ga ik iig door met mijn savegame als de nieuwe patch er is.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 06-12-2008 07:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Postius schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:24:
[...]

Hoezo zou je geen zoek optie gebruiken? Je krijgt toch alleen maar resultaten terug van de informatie die jou club heeft. Banencentrum levert nooit iets op. Maar geen zoekfunctie gebruiken is wel echt vreemd(ik doe geen beklag of iets). Ik snap waarom je het wilt doen maar imo voegt het niks aan de ervaring toe aangezien je alleen resultaten terugkrijgt van je eigen kennis netwerk(mijn hele scoutingsnetwerk bij willem 2 is argentijns, als ik nu op een trainer zoek zijn ook 60-70% van de trainers argetijns...toeval? ;) )
Tja, ik speel het spelletje op mijn manier. Soms wel frustrerend idd :p Ik vind het niet realistisch dat een club uit de conference spelers uit Jamaica/ Argentinië haalt. Daarom pak ik alleen spelers die ik zie via m'n scouts of eventueel de media.

Op zich is dit wel redelijk normaal. Op de forums van sigames kun je heel veel vinden over llm. Het wordt dan ook een stuk moeilijker om met je club te promoveren, net als in het echt is dit dan een superprestatie. Op deze manier wordt het spel voor mij dan alleen maar leuker :p

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Amerikanen en voetbal :') De review van FM 2009 op IGN krijgt welgeteld een 2.0 van de maximale 10.0.

http://uk.pc.ign.com/articles/936/936295p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zit in de winterstop (die er niet is dus) van mijn eerste seizoen met Arsenal en Vitesse.

Met Arsenal bezig aan een grote schoonmaak, zodat ik volgend seizoen met mijn 'eigen' Arsenal Europa ga veroveren. Kort gezegd: alle Fransen eruit + de spelers in wie ik het niet zie zitten of waar ik denk dat andere spelers (lees: nieuwe aankopen) het beter kunnen invullen. Sommige noemen die de koopziekte, ik noem het mijn eigen draai aan Arsenal (FM) geven. Ik heb voor rond de 80miljoen verkocht, en Nasri, Silvestre, Song, Traoré en een drietal b-spelers staan nog op de nominatie om verkocht te worden (liefst voor 31jan). Totaal heb ik voor 120 miljoen ingekocht. Mijn selecties (A1 + jeugd) zijn zeker nog niet compleet, maar ook de jeugdselecties heb ik opgeschoond en aangevuld met aankopen. Ik wil zoals ik eerder al had verteld 22 A1 spelers hebben (alles dubbel bezet) en 22 jeugdspelers (ook dubbel bezet dus) hebben, en dan talenten die 'suprieur' kunnen worden zeg maar. Die jeugdspelers laat ik net als in het echt in de Leaque Cup spelen of bijv in de FA Cup tegen LLC. Zo heb ik bijv al de nieuwe Jurgen Klinsmann ed in de jeugd lopen.

In de winterstop aangekocht btw: VD Vaart 10 miljoen. Maargoed, ik moet nog een goede (ervaren) centrale VC naast Toure, reserve keeper/backs/VMC/wingers. A1 bestaat nu uit DM Asenjo, VRL Eboue/Bale, VC Toure/Djourou, MC Palombo/Fabregas/Hamsik/VD Vaart/Denilson, MLR Capel/Walcott en SC Adebayor/Van Persie. Mijn jeugdelftallen heb ik op een 6tal spelers na helemaal rond met toptalenten van 15/16 jaar waarvan de meeste "de nieuwe ..." worden genoemd 8)

Qua prestaties heeft dit strikte transfbeleid natuurlijk wel zijn gevolgen gehad. In de competitie sta ik rond de top5, met 8 W 8 G 4 V, scoor niet al te makkelijk, maar krijg ook weinig tegen. Champions Leaque geplaatst voor de KO-fase, moet direct tegen Barcelona :X . Leaque Cup uitgeknikkerd in de 1/4 finale en FA Cup zit ik nog in.

Met Vitesse bungel ik tussen middenmoot/subtop, maar één goede reeks en je staat stevig in de subtop, andersom, slechte periode en je haakt af. Ik heb maar enkele spelers van mezelf, vrijwel alles gehuurd (stuk of 12-15). De wintertransferperiode is dus overwerken voor TD Van Hintum om de selectie van volgend jaar compleet te krijgen. Heb huurling Pelle (van AZ) definitief overgenomen voor 700k, heb een 24jarige servische MC van Lens gekocht voor 250k en had graag huurling Drost definitief overgenomen, ware het niet dat hij verlengde bij Heerenveen. Heb wel een talent uit de jeugd van Veendam weten te strikken, toekomstig suprieure VC. Kortom, snoeiharde puzzel om de selectie voor volgend jaar rond te krijgen. Moet zeker nog twee VC's, LB, MR als écht versterking halen, en voor de rest wat opvulmateriaal, liefst met talentjes (doel dan op 16 jarige met gouden toekomst). Maarja tis Vitesse he, geen Arsenal, broke... :+

Ik weiger Velthuizen (exportproduct) te verkopen om mijzelf meer ruimte te verschaffen, die heb ik zeker nog 1 2 seizoenen nodig. Maar ik kom er wel, kan me alleen geen fout veroorloven, dus ik koop of trek alleen spelers aan die in het verleden of nu tijdens de uitleenperiode dusdanig hebben gepresteerd dat ze een verwachte versterking zijn, kijk daarvoor ook heel goed naar het mentale aspect en of ze makkelijk aarden in het buitenland.

Qua prestaties, ik zit nog in de beker (kortste weg naar Europa :9 ) en zoals ik al zei in de competitie komt het erop aan, aanhaken of afhaken. Velthuizen heeft wel veel de nul gehouden, maar de wedstrijden dat hij moet vissen is het ook meteen veel. Maargoed, speel aanvallend en mijn centrale duo is dit seizoen nog te brak om dat op te vangen. Komt wel, Velthuizen heeft ondanks de tegengoals wel al interesse van buitenlandse subtoppers (en Arsenal ;) ).

Vanavond maar is ff tot 31januari doorspelen en kijken in hoeverre ik de selecties van Vitesse/Arsenal van volgend jaar rond krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:07
Masch schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:51:
[...]
Tja, ik speel het spelletje op mijn manier. Soms wel frustrerend idd :p Ik vind het niet realistisch dat een club uit de conference spelers uit Jamaica/ Argentinië haalt. Daarom pak ik alleen spelers die ik zie via m'n scouts of eventueel de media.

Op zich is dit wel redelijk normaal. Op de forums van sigames kun je heel veel vinden over llm. Het wordt dan ook een stuk moeilijker om met je club te promoveren, net als in het echt is dit dan een superprestatie. Op deze manier wordt het spel voor mij dan alleen maar leuker :p
Ben het helemaal met je eens. Speel zelf met United of Manchester en gaat gestaag beter gedurende het eerste seizoen. Alleen nu heb ik 4,5 week geen wedstrijd, en dat in november 8)7 Word op het einde van de competitie weer druk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jeuh, heb de laatste weken door privé-omstandigheden maar weinig kunnen FM-en, maar heb er nu toch even tijd voor gemaakt.

De game werd met 33 toch wel erg onwerkbaar (i.t.t. FM08), dus ben maar opnieuw begonnen, met iets minder leagues (22).

Heb gekozen voor een club waar ik in FM08 goede ervaringen mee heb gehad, Harrogate Town uit de Blue Square North.

Had een prima selectie, dus in eerste instantie heb ik geen spelers gekocht. Wel een parentclub meteen aangevraagd, en dat werd Leeds United. Van hen kwamen wat spelers over, waarvan met name een MC wel interessant was.

Ik heb gekozen voor een 4-3-2-1 formatie, waarbij de twee DC's een barrow kregen en de twee AMC's plus ML en MR een farrow.

De doelstelling van de board was een 'respectable league position'.

In de cups ging het allemaal vrij redelijk, maar niet erg bijzonder. Geeft niet, ik wilde me vooral ook op de competitie focussen.

In de competities begon het vrij moeizaam. Ik had in de eerste paar wedstrijden behoorlijk wat blessures (mede doordat ik soms wel 3 wedstrijden per week speelde...), dus heb het nodige moeten finetunen aan de tactiek. Zo rond de 10-12e wedstrijd kwam de kentering, alles begon ineens lekker te kachelen, en het aantal blessures zakte tot normale waarden terug.

Toch was er één blessure die me wel heel erg hinderde, namelijk mijn enige bruikbare spits (Danny Holland) ging er voor 3 maanden uit.

Ik heb dus snel snel (het liep tegen het einde van het transferwindow in januari) een spits moeten kopen, want huren wilde niet lukken. De beste die ik kon vinden op zo'n korte termijn en die ook wilde komen was Niki Lenferink (ex-FC Emmen, zat bij een Zaterdag-amateurclub). De fans waren wel erg blij met deze 'bargain', zoals ze het noemden.

Een goede aankoop, zoals zou blijken, ondanks het feit dat hij al 32 is. Hij knalde er in de eerste hele wedstrijd dat ik hem opstelde meteen een zuivere hattrick in. Verder kwam er ook nog een D/ML (Paine) als versterking, en werden twee jeugd/reserve-spelers (Howard (MR) en Maw (ST)) gepromoveerd tot first-team spelers.

Aan het eind van het seizoen begon de vermoeidheid toch toe te slaan, zodat ik mijn 1e plek, die ik op dat moment had, toch verspeelde. Ik eindigde als tweede, waardoor ik play offs moest doen. Hier verloor ik met 3-1 uit. Ik wist thuis nog wel met 1-0 te winnen, maar dat was dus onvoldoende. Exit.

Voor volgend jaar zoek ik met name nog versterking voor de GK-positie, want mijn tweede keeper is eigenlijk niet echt bruikbaar. Ook is er al een extra DRC vastgelegd (die moet nog wel komen). Verder is het team wel op sterkte nu.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

JanW schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:28:
Amerikanen en voetbal :') De review van FM 2009 op IGN krijgt welgeteld een 2.0 van de maximale 10.0.

http://uk.pc.ign.com/articles/936/936295p1.html
omfg, de gast die die review heeft geschreven zou echt op staande voet ontslagen moeten worden. Hij heeft dus geen flauw idee wat voor soort spel fm is en snapt de ballen van voetbal
"I couldn’t imagine why anybody would prefer Worldwide Soccer Manager to FIFA 09 or Pro Evolution Soccer 2009."
8)7

Wat de hell, dit heb ik nog nooit meegemaakt, en al helemaal niet op een 'profesionele' site zoals IGN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsja... als je FM vergelijkt met FIFA of (vooral) PES, dan heb je het idd nog niet zo begrepen, het zijn allen compleet verschillen typen spellen. Ja, ze gaan alledrie over voetbal, maar daar heb je de gelijkenissen wel mee gehad.

En hij heeft het ook nog over 'extreem ingewikkelde menus'. Nou sorry, maar noem je dit ingewikkeld? Lijkt me vrij duidelijk allemaal, zit allemaal op vrij logische plekken bij elkaar.

En dan die klacht dat het spel niet geschikt is om 'even snel een spelletje te spelen'. Nee, like duh, dat is geen enkele management-spel. Het simuleert zo goed mogelijk real life, in real life manage je ook niet 'even' een complete voetbalclub, zelfs niet een club als FC Knudde of FC Nergenshuizen.

Maargoed, ik denk dat de sport 'voetbal' voor veel Amerikanen toch al iets te ingewikkeld is, want je mag elkaar niet omver lopen of onder het gras schoffelen en de bal is rond ipv misvormd....

Wazige en imho waardeloze review iig. Laat zo'n review schrijven door iemand die weet hoe je voetbal speelt...

De UK-versie is trouwens heel wat beter, die geeft een 9.1 uit 10: http://uk.pc.ign.com/articles/930/930213p2.html. Dat lijkt me realistischer.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 06-12-2008 19:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Toch besloten om de minder legale versie van FM09 te pakken, en daarmee alvast een start te maken nu ik eindelijk een weekend voor mezelf heb.

Ben begonnen met Galatasaray, en hoewel ik de meest recente patch heb gebruikt zit ik nog steeds met constante blessure probleem.. erg irritant! Erg kut spelen als je maar 1 spits kunt opstellen met nog maar 5 wedstrijden te gaan. Uiteindelijk zijn we nummer 3 geworden, met 4punten verschil met nummer 1. Al met al een goed begin dacht ik zo

Enige irritatie was dat mijn middenveld meer doelpunten heeft gemaakt in het seizoen als mn spitsen, en nu ik paar wedstrijden heb gespeeld in het tweede seizoen lijkt mijn spitsenprobleem nog steeds te bestaan. En dat terwijl ik toch een behoorlijke spits heb overgenomen van Porto. Bestuur en de fans super blij, maar nog steeds heeft ie niet kunnen scoren :(

iemand ook een luxe probleem op het middenveld, en hier een oplosing voor??

//edit

ow ja, op gegeven moment kreeg ik constante errors in het spel en sloot FM zichzelf heletijd af. oplossing hiervoor is de virusscanner afsluiten

[ Voor 7% gewijzigd door SYQ op 06-12-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caller
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 10:57
Ook maar weer begonnen met AZ in FM 2009, en er meteen maar een klein experimentje aan vastgeplakt :)
ik heb in de editor AZ een sugar daddy gegeven (is sheringa toch al in RL :P )

Eerste seizoen in nu 5 wedstrijden onderweg en gaat redelijk, bijna alles in de voorbereiding verloren of gelijk gespeeld, maar na het beloven van hoge win bonussen lijkt het wel beter te gaan.

Natuurlijk ook wat inkopen gedaan, ik ga meestal voor de talentjes.

Afbeeldingslocatie: http://img26.picoodle.com/img/img26/3/12/7/t_transfersm_e7ae1f3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img37.picoodle.com/img/img37/3/12/7/t_transfers2m_8ec1719.jpg

natuurlijk de hele selectie onder de loep genomen, dit is nu mijn first team, en mijn tactiek
Afbeeldingslocatie: http://img33.picoodle.com/img/img33/3/12/7/t_tacm_71158b8.jpg

tactiek is van FM Brittain

En natuurlijk de financien
Afbeeldingslocatie: http://img03.picoodle.com/img/img03/3/12/7/t_finm_441329a.jpg

Heb al 2 keer bijna 10 miljoen gekregen, alleen gaat het niet allemaal naar het transfer budget, en vragen heeft helaas ook geen zin :? maargoed misschien in de winter nog een financiele injectie van mij geliefde baas hehe.

Updates are coming 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Caller schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:47:
Ook maar weer begonnen met AZ in FM 2009, en er meteen maar een klein experimentje aan vastgeplakt :)
ik heb in de editor AZ een sugar daddy gegeven (is sheringa toch al in RL :P )

Eerste seizoen in nu 5 wedstrijden onderweg en gaat redelijk, bijna alles in de voorbereiding verloren of gelijk gespeeld, maar na het beloven van hoge win bonussen lijkt het wel beter te gaan.

Natuurlijk ook wat inkopen gedaan, ik ga meestal voor de talentjes.

[afbeelding]

[afbeelding]
raar dat cruz bij jou wel wil komen. Ik wilde hem terug halen naar Feyenoord, maar zijn salaris-eisen waren iets te gortig. Wat verdient ie bij jou per week?

edit: zie nu staan dat je nog onderhandelt en valsspeelt, dus nevermind :)

[ Voor 3% gewijzigd door amahusu op 07-12-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caller
amahusu schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:57:
[...]

raar dat cruz bij jou wel wil komen. Ik wilde hem terug halen naar Feyenoord, maar zijn salaris-eisen waren iets te gortig. Wat verdient ie bij jou per week?

edit: zie nu staan dat je nog onderhandelt en valsspeelt, dus nevermind :)
:*) koopje...
Afbeeldingslocatie: http://img32.picoodle.com/img/img32/3/12/7/t_cruzm_593dcd4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

transferbedrag is niet boeiend bij oudere spelers, dan gaat het hoofdzakelijk om de salariseisen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caller
amahusu schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:19:
[...]

transferbedrag is niet boeiend bij oudere spelers, dan gaat het hoofdzakelijk om de salariseisen ;)
33.5k per maand staat onderin het plaatje ;) is die meteen de duurste speler in mijn selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Caller schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:20:
[...]

33.5k per maand staat onderin het plaatje ;) is die meteen de duurste speler in mijn selectie.
ah ok, dat valt nog wel mee (kon het niet lezen op m'n 12" laptopscherm :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zucht... Red je keeper een waanzinnig hard lange-afstandsschot, kan hij hem niet vasthouden, en de bal bounced weg. Prima, hij loopt naar die bal (geen tegenstander in de buurt), dribbelt met de bal aan de voet terug naar zijn lijn. En laat hem vervolgens over de lijn gaan... alsnog een doelpunt voor de tegenstander (1-1). Tsja.... ik ga hem maar eens verkopen aan FC Knudde denk ik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Keepers zijn inderdaad best triest af en toe: mijn keeper redt een bal die ver naast gaat en stompt 'm terug het veld in. Hij blijft naast zijn doel staan en tegenstander schiet vrolijk de bal in het doel. En dan als commentaar: "What a strike! He didn't move!" :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat dit jaar de tactieken en de voorspelbaarheid van de spelers stukken beter is geworden
ten op zichte van de vorige versie die toch echt buggy was.

ik heb wel iets handigs gevonden voor de tactieken dit jaar het is wel behoorlijk wat leesvoer maar je tactiek word er een heel stuk beter van

de guide is hier te vinden.
http://www.fm-britain.co.uk/strategyguides/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Bij mij zit het eerste seizoen er ook op met Ajax, en wat voor seizoen :). Door gunstige lotingen en wat geluk (o.a. een zeer gelukkige 1-3 zege bij Tottenham, na thuis 0-0 te hebben gespeeld) haalde ik zomaar de Uefa Cup finale, waarin Portsmouth de tegenstander was. We kwamen weliswaar 1-0 achter, maar bogen dat uiteindelijk om in 1-2. De perfecte afsluiting van een vrijwel perfect seizoen, aangezien ook de competitie en de beker gewonnen werden.

In de zomer nog wat ballast geloosd. Was met Villarreal rond over een transfer van Sulejmani voor 21 miljoen, maar Mickey sloeg hun aanbod af :(. Desondanks genoeg geld beschikbaar gehad voor de nodige aankomen. Huszti en Mads Laudrup kwamen transfervrij over, en Aquino, Marquinos en Miranda werden aangekocht. Ik kreeg overigens nog een bod van 38 miljoen op Huntelaar, maar ik vind de opvolging nog niet sterk genoeg. Bovendien zijn contract verlengd naar 2014, dus we kunnen nog wel even wachten met verkopen. Nieuwe basisformatie:

GK: Stekelenburg (in mn Jong Ajax team zit nu een keeperstalent met potentie van 7 sterren.. opvolger komt eraan!)
DR: Silva
DC: Miranda
DC: Vermaelen
DL: Urby/Vertongen
DMC: Maduro
MC: Van der Vaart
MC: Marquinos (eigenlijk niet geschikt voor MC, probeer em dat wel aan te leren)
AMR: Suarez
AML: Jovetic
ST: Huntelaar

bank: Vermeer, Vertonghen/Urby, Oleguer, Gabri, Aquino, Aissati, Jonathan Cristaldo

Nieuwe seizoen fijntjes begonnen:
Ajax - PSV (JC Schaal) 2-1
Man Utd - Ajax (Supercup) 2-3 (!!!!)
Ajax - NEC 2-0

In de CL-groep ingedeeld bij Internazionale, Anderlecht en Dynamo Kiev: dat biedt perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tweakers.net heeft ook een review van FM09 gedaan, en hij scoort een 8.5, waar ik me wel in kan vinden: reviews: Review: Football Manager 2009

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 08-12-2008 16:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:43

f.h

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen. Maar ik kan nergens vinden waar ik de mac versie van deze game kan aanschaffen. Want het lijkt me dat dat niet dezelfde disc is als de windows versie? Heb verschillende backcovers via google gevonden en daar staat voor zover ik kon zien niets op over de mac.

Zie ik nu wat over het hoofd?

EDIT: Ja dus, het staat op de voorkant |:(

[ Voor 6% gewijzigd door f.h op 08-12-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Gewoon bij iedere willekeurige winkel. Iedere versie kan geïnstalleerd worden op zowel Mac OSX als Windows XP/Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Met de aantekening dat het alleen werkt op de Mac's met een Intel-processor. Op de PowerPC-mac gaat het niet werken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:43

f.h

Daar was ik idd inmiddels achter. Alsnog dank voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren sloeg het spel elke keer vast als ik een wedstrijd probeerde te starten :( Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Wel grappig dat de securom beveiliging van FM2009 niet werkt op een Mac. Zag net als Frank2006 eerst wat over het hoofd, en kwam er toen achter dat je gewoon de PC versie kon halen (mits ISO), en deze op je Mac installeren.

Maar zolang je de ISO gemount laat staan, denkt hij dat de cd erin zit. Geen patch of iets nodig.

Voor de duidelijkheid: heb hem gedownload om hem te proberen. Vorige paar versies raakten altijd na een paar dagen mijn aandacht kwijt. Als het met deze niet gebeurt, haal ik hem gewoon in de winkel.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Kijk, DAT is een argument om een mac te kopen. Eindelijk van het securom gezever af...
Jammer dat maar zo weinig games ook echt naar de mac komen :(

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
Ik ga beginnen met ajax, ik heb goede coaches nodig voor 7 sterren training, heeft iemand suggesties voor 7 sterre coaches die haalbaar zijn voor ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Mijn tip is je vooral niet blind staren op 7 sterren. 4 of 5 sterren is ook goed zat hoor, dat maakt echt geen wereld van verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

PacinoAllstars schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:39:
Ik ga beginnen met ajax, ik heb goede coaches nodig voor 7 sterren training, heeft iemand suggesties voor 7 sterre coaches die haalbaar zijn voor ajax?
Daar kun je toch op filteren? Bijvoorbeeld door te zoeken op attack minimaal 18 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
7 sterren training ziet er leuk uit, maar ik ben vandaag iets te weten gekomen over de 7 sterren training wat ik eigenlijk nog niet wist en wat misschien wel interessant is.
Veel mensen denken dat de 7 sterren training er voor zorgt dat de spelers sneller beter worden. Ikzelf heb ook altijd onder die illusie mijn games gespeeld. Maar wat blijkt nou? De sterren verhogen niet de kwaliteit van de training, maar de kwantiteit.

Hoe meer sterren jij bij bepaalde onderdelen hebt, des te meer spelers kunnen de trainers aan voor dat onderdeel.

Stel je wil 25 spelers tactisch laten trainen. De 7 sterren geven dan aan dat hij dat aantal spelers aan kan. Er zal dus niets van het niveau verloren gaan van de training. Maar heeft de coach slechts 1 ster op dat onderdeel dan kan hij het niet aan en wordt het een chaos. en dat terwijl de coach misschien een hele goede coach is.
Daarom is het bij een kleinere selectie niet van belang om 7 sterren te hebben en is de traiing van laten we zeggen 4 sterren al goed genoeg. Hoeveel sterren er nodig zijn voor een X aantal spelers is niet bekend

Dus denk er aan. Het geeft niet aan hoe goed een training is. Het geeft aan of de coach het aan kan om met veel spelers te gelijk kan werken. Wat natuurlijk wel de effectiviteit van de training vergroot.

Hetgeen wat de spelers beter maakt zijn over het algemeen Wedstrijden, goede faciliteiten, leeftijd en de mentaliteit.

Dit is uitvoerig getest en blijkt echt zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:19

Shabbaman

Got love?

amahusu schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:01:
[...]

omfg, de gast die die review heeft geschreven zou echt op staande voet ontslagen moeten worden. Hij heeft dus geen flauw idee wat voor soort spel fm is en snapt de ballen van voetbal

[...]
8)7

Wat de hell, dit heb ik nog nooit meegemaakt, en al helemaal niet op een 'profesionele' site zoals IGN.
Die review is inmiddels door IGN verwijderd, met excuses naar de makers en de lezers.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Afgelopen week ook mijn start gemaakt, wederom met Ajax.
Het team gehouden zoals het was enkel de opstelling wat anders neergezet.

Direct de scouts de deur uitgedaan, echter is het budget wat aan de krappe kant op het moment
en moeten de eventuele versterkingen in het 1e of de toekomst nog even wachten.

De eerste wedstrijden (vriends.) waren 2x 1-1 (Arena Toernooi) waarbij de 1e met pen. werd gewonnen
en de 2e (finale) werd verloren.
Vervolgens uit vs. Palermo, 2-0 verloren.

Niet ontzettend sterk dus..

Het begin van de competitie verliep niet vlekkeloos, 1e wedstrijd verloren en de 2e uit vs. AZ werd een spannende.
Stond 0-2 voor.. uiteindelijk in de 93e 3-2 om de oren gekregen.. nogal zuur dus.

Beetje de zweep erover en de voorronde van UEFA begonnen.
Dinamo Kiev was de tegenstander, thuis 2-0 van de mat gespeeld en de week erop 0-0 uit.

Volgende ronde was een feit met als teams : AC Milan, Nancy, een duits team en een heeeel onbekend team :D

Iig leek de ommekeer gevonden te zijn en werd Den Haag uit met 0-2 wederom opzij gezet.
Twente werd daarna ook nog met 0-2 weg gespeeld waarbij de supporters weer positief gestemd waren.
Op dat moment stond ik 7e met AZ als 1e op 6 pnt. voorsprong.

UEFA groeps ronde, 1e wedstrijd vs. die hele onbekende thuis.. walkover in UEFA cup termen.. 3-0.
AC Milan won uit 0-1 van Nancy.. sta dus (voorlopig) stevig 1e :P

Daarna nog even snel 1 wedstrijd gespeeld omdat op die zat. #2 vs. #1 moesten (Psv vs. AZ) en ik graag nog wilde inlopen.
PSV won met 2-1 en 'wij' mochten uit aantreden bij Vitesse.
Aangezien ik wist dat PSV gelijk kwam met AZ en ik kon inlopen, had ik de groep warm gemaakt voor de slag in Arnhem.
Resultaat was 3-0 waarbij de 1e goal viel in de 9e minuut.

Sta nu 'netjes' 3e met 3 pnt. achterstand.
Doelpunten saldo loopt goed op al heb ik een verschil van 12 voor met AZ :S

Leuke stats...
Stekelburg is ruim 400 minuten niet gepasseerd en Klaas is 400 uur doelpunt loos.
Kevin en SUarez leggen ze er wel netjes in :P

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Zephyer schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:48:
Kevin en SUarez leggen ze er wel netjes in :P
Kevin? Wie de n**k is Kevin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen met mijn cluppie, Feyenoord.

Eerst de "Willem van Hanegem" schaal gewonnen van PSV 1-1 en beslist na strafschoppen.

Eerst Europa so far,
1e ronde makkelijk overleefd door overwinning op een onbekend balkan clubje.
In de groepsfase gelijk een zware loting, met Partizan uit 0-1 gewonnen, AC Milan thuis 2-3 verloren, en Paris Saint Germain uit 0-1 gewonnen en nu nog Racing Santander thuis 2-0 gewonnen.
Dus een mooie 2e plaats in de poule.
1e KO ronde mooie loting tegen Celtic, thuis werd het 2-1 door 2 doelpunten van Makaay.
In Glasgow kwamen we na 6 minuut op 0-1 door een goal van Vlaar, maar na 120 minuten stond er helaas 2-1 voor Celtic op het boord.
Dus de wedstrijd moest vanaf de stip worden beslist, Celtic maakte geen fouten.
Bij mij maakte alleen El-Akchaoui een fout, dus ben uitgeschakeld in Europa.
Heb in ieder geval boven de doelstelling van het bestuur gepresteerd ( kwalificatie Poulefase ) dus ben al met al wel tevreden, goede wedstrijden gespeeld met betrekkelijk jong team.

Dan de competitie, had een voortvarende start en na een wedstrijd of 10 stond ik samen met AZ bovenaan de ranglijst van de Eredivisie.
De maand december bracht mij alleen wat mindere resultaten en zorgde ervoor dat de achterstand op AZ en PSV in een paar wedstrijden opliep tot 7 punten.
Niet geheel toevallig viel de mindere maand samen met het compleet uit vorm zijn van mijn 2 spitsen Tomasson en Makaay, die raakte echt geen bal in die tijd.

In winterstop heb ik 3 spelers aangetrokken.

Een GK gehuurd tot einde van het seizoen
spoiler:
Tim Krul van Newcastle

Een AML uit Brazilië, 19 jaar, voor 350K, redelijke potentie
spoiler:
Marlos van Coritiba

Een AC uit Brazilië, 20 jaar, voor 6M
spoiler:
Keirisson van Coritiba, met dank aan de Spaanse krant Marca. tijdens me tripje van vorige maand naar A Coruña stond een artikel dat Real Madrid intresse had in Angel di Maria, Klaas-Jan en... Keirisson.

Vooral ook lekker om te zien hoe de talentjes het doen bij Feyenoord, Biseswar, Fer, Wijnaldum en Janota maken al veel minuten en doen het erg goed.
Makaay, zoals eerder gezegd, had aan het begin van het seizoen een aardige reeks met 5 doelpunten in 4 wedstrijden. Maar staat nu al weer even droog en haalt ook matig niveau.
Vandaar dat ik eerder genoemde AC heb aangetrokken en ook Tomasson moet gaan vrezen voor zijn plekkie aangezien Fer, Wijnaldum, Biseswar en Janota nadrukkelijk aan het solliciteren zijn naar een vaste plaats.
Het is wel erg druk met goede middenvelders, weinig last van blessures dus moet veel wisselen om alles tevreden te houden.

Selectie:

Doel:

1e
spoiler:
Tim Krul

2e Darley

Verdediging:

Rechtsback: Dwight Tiendalli en Timothy Derijck
Centraal: Ron Vlaar, Kevin Hofland en Peter Wisgerhof
Linksback: Yousseff El Akchaoui/ Giovanni van Bronckhorst.

Middenveld:

AML: Andwele Slory, Georgino Wijnaldum, Michal Janota,
spoiler:
Marlos

AMR: Jonathan de Guzman, Diego Biseswar, Georgino Wijnaldum
AMC: Luigi Bruins, Leroy Fer
DMC:
spoiler:
Ramires
Karim El Ahmadi, Giovanni van Bronckhorst

Aanval:

Roy Makaay, Jon Dahl Tomasson,
spoiler:
Keirisson
,Andwele Slory, Michal Janota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 13:54
JJJur schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:14:
[...]

Kevin? Wie de n**k is Kevin?
Weet niet hoe ik daar op kwam...
Ik doelde op Kennedy :D

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Een speler krijgt een schop en heeft groen kruisje...ik wissel hem na 18 minuten met cijfer 6.5. En zijn fulltime cijfer is dan opeens 5.5...

En het WK2010 is in de V.A.E. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 14-12-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het seizoen is op 1 wedstrijd na ten einde.

Ben 3e geworden achter Kampioen PSV en Ajax.
Slechts 4 wedstrijden verloren dit jaar alleen gelijke spelen waren er veel te veel.

Nu rest de bekerfinale nog tegen PSV.
Beker toernooi was vanaf de kwartfinale intressant, eerst AZ met 3-1 verslagen in de kwartfinale.
Daarna Ajax in de halve finale met 2-0 verslagen.

Financiën zijn echt beroerd, hoop in de zomerstop wat overbodige spelers te verkopen om de salarislasten te verlagen en wat geld voor transfers los te krijgen.
Heb 1 concrete naam op me lijstje staan, dat is Tim Krul die ik het laatste half jaar heb gehuurd definitief naar Rotterdam te halen.
Heeft het heel erg goed gedaan en heeft intresse in een definitieve overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:19:
Nou het seizoen is op 1 wedstrijd na ten einde.

Ben 3e geworden achter Kampioen PSV en Ajax.
Slechts 4 wedstrijden verloren dit jaar alleen gelijke spelen waren er veel te veel.

Nu rest de bekerfinale nog tegen PSV.
Beker toernooi was vanaf de kwartfinale intressant, eerst AZ met 3-1 verslagen in de kwartfinale.
Daarna Ajax in de halve finale met 2-0 verslagen.

Financiën zijn echt beroerd, hoop in de zomerstop wat overbodige spelers te verkopen om de salarislasten te verlagen en wat geld voor transfers los te krijgen.
Heb 1 concrete naam op me lijstje staan, dat is Tim Krul die ik het laatste half jaar heb gehuurd definitief naar Rotterdam te halen.
Heeft het heel erg goed gedaan en heeft intresse in een definitieve overgang.
als je wat geld nodig heb haal aan het einde lee chun soo terug en heb bij clubs aanbieden ik heb er nog 4mln voor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RenaldoNiels schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:27:
[...]

als je wat geld nodig heb haal aan het einde lee chun soo terug en heb bij clubs aanbieden ik heb er nog 4mln voor gekregen.
Hmm, thanks voor de tip...

Gevalltje wat de gek er voor geeft, stond zowieso op de lijst om verkocht te worden.
Denk alleen wel dat ik voor Krul diep in de buidel moet gaan, 6 à 8 miljoen.
Maar op basis van half jaar huur is hij dat zeker waard, zowieso sterk gegroeid en misschien over paar jaar verkopen met winst.

Heb met Darley zowieso getalendeerde keeper er achter, heeft alleen nog wat taalproblemen en is nog erg jong 18 jaar.
Wilde eigenlijk nog 2 à 3 jaar wachten met hem in het 1e.
Aan de andere kant... Mulder komt ook terug van Excelsior... moet toch eens gaan kijken wat de verschillen van Krul en Mulder zijn.

Hoe deed Mulder het bij jou na zijn jaar Excelsior??? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:49:
[...]

Hmm, thanks voor de tip...

Gevalltje wat de gek er voor geeft, stond zowieso op de lijst om verkocht te worden.
Denk alleen wel dat ik voor Krul diep in de buidel moet gaan, 6 à 8 miljoen.
Maar op basis van half jaar huur is hij dat zeker waard, zowieso sterk gegroeid en misschien over paar jaar verkopen met winst.

Heb met Darley zowieso getalendeerde keeper er achter, heeft alleen nog wat taalproblemen en is nog erg jong 18 jaar.
Wilde eigenlijk nog 2 à 3 jaar wachten met hem in het 1e.
Aan de andere kant... Mulder komt ook terug van Excelsior... moet toch eens gaan kijken wat de verschillen van Krul en Mulder zijn.

Hoe deed Mulder het bij jou na zijn jaar Excelsior??? :>
Mulder is een ramp bakt er niks van.
mijn middeveld is zeer getalenteerd en krijg ook al mooie aanbiedingen Wijnaldum, fer, guzman, bruins, janota.

heb in winterstop en na het eerste seizoen wel aardig wat spelers verkocht:

Winterstop:
Timmer 2mln
De cler 7mln

einde seizoen
bahia 12.5 mln + 20 procent doorverkoop
lucius 500k
en buijs mog gratis vertrekken.

aankopen winterstop
Arnoutovic 2mln (Bang voor een miskoop)
mtiliga gratis (Reserve)
de jong 3mln
luciano 1.5mln

aanval is niet zo sterk bij mij
tomasson veel blesure
makaay is een ramp zit ook vaak op de bank
slory doet het redelijk
en mijn nieuwe aankoop van newcastle á 10.5Mln kan niet wennen aan de cultuur :S
heb ook nog een verdediger van 10mln gekocht en voor 10mln een speler die onder jou spoiler stond op weg naar deportivo en die komt in de volgende transfer periode.

wat je ook kan doen is het contract met exelsior verbreken en gelijk weer aanmaken ik hoef nu aanzienlijk minder op jaarbasis te betalen.

geld heb ik genoeg want het bestuur gaat het stadion uitbreiden en ondanks dat het jeugdcomplex al goed is gaan ze het nog verbeteren en om niet te vergeten mijn transfer budget stond na seizoen 1 op 12mln maar vanwege de goede financieele status kreeg ik er 9mln bij en mag ik nu 21mln besteden waar nog 6mln van over is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel FM al heel wat jaren en had vorig jaar met 08 een wedstrijd in de UEFA cup met Atletico Madrid tegen de Spurs 3-8 op White Hart Lane 8)7

Maar dit slaat echt alles.

Zoals eerder aangekondigd moest ik de Bekerfinale spelen tegen landskampioen PSV.

1e helft heer en meester, goed verzorgd voetbal alleen helaas geen doelpunten.

2e helft kom ik in de 61e minuut op voorsprong door me nieuwe spits
spoiler:
Keirrison

We bleven de wedstrijd controleren en er was tot aan 91e minuut weinig aan de hand.
Maar toen begon het; Vlaar viel in de 91e minuut geblesseerd uit waardoor ik ( na al 3x gewisseld te hebben ) met 10 man kwam te staan.
Leek weinig aan de hand met nog 3 minuten blessure tijd, haalde me MC
spoiler:
Ramires
naar DC en zo zouden we de laatste 3 minuten wel overleven.

94e minuut : Eerder genoemde MC veroorzaakte een strafschop, Zonneveld profiteerde dankbaar van het presentje.

Verlenging:
98e minuut 2e gele kaart Timothy Derijck, nog 9 man over lastig verhaal tegen 11 van PSV.
2e minuut van de blessuretijd in de 1e helft van de verlenging; (105+2') Blessure voor Slory. Nog maar 8 man over en een vol kwartier te spelen!

Uiteindelijk strafschoppen, en... ik heb gewonnen :X :?

Hier onder wat klik plaatjes ( ivm met spoilers) om het een en ander te laten zien...

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/8031/bekerfinaleuo8.th.jpg
Wedstrijdoverzicht.

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/8594/opstellingeindecu2.th.jpg
Met deze formatie het laatste kwartier overleefd.

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/1129/selectiebekernz9.th.jpg
Hier de statistieken voor de cijferfreaks! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Deze vond ik toch wel vrij grappig. Let er vooral op wie er heeft gescoord :D

ik was geen van beiden trouwens.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/wbz8ns.jpg

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Ik ben ondertussen al met mijn derde seizoen bezig met Ajax. Eerste seizoen was niks waard, spelers waren niet tevreden, board zat constant te zeiken en supporters ook, en ook niet veel geld om nieuwe spelers te kopen. Resulteerde dus in een slechte 5 plaats en ook geen euro cup want ik had de playoffs verloren van Den Haag 8)7

Nou 2de seizoen ging het al een stuk beter, een paar goede talentjes gekocht zoals: MC Oliveira en VC Miranda en ook nog Adriano van inter. In het begin ging het goed maar aan het einde van de competitie zwakte het af. Heerenveen heeft heel het seizoen bovenaan gestaan en werden 3 wedstrijden voor het einde van het seizoen kampioen. Ik werd na heel het seizoen 2de te hebben gestaan uiteindelijk nog 4de achter psv en AZ, maar dit keer dus wel euro cup.

Nou ben ik bezig met mijn derde seizoen, zit nu al in februari met 18 wedstrijden gespeeld sta ik al 10 punten voor. Zit niet meer in de euro cup maar wel in de beker. Dit seizoen wederom een paar talentjes gekocht en ervaren spelers. Talentjes: AC Roni, AC Tiago Luis en AML Sergio Mota. Ervaren spelers: VC Adailton en AMC van der Vaart.

Nou hopen dat het dit seizoen niet meer afzwakt en dan wordt ik eindelijk na 3 seizoenen een keer kampioen en ook eindelijk een keer de champions league in. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
waar ik me nu toch weer aan erger zijn de belachelijke lange blesuretijden.
stond met 1-0 voor niks aan de hand 2 minuten extra tijd en wat denk je die 2 minuten werden er 6 waardoor ik alsnog 2punten verlies. meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik ga ook weer meedoen.
Al heb ik maanden geen FM aangeraakt (sinds mei niet meer gespeeld afgezien van een half uur in de zomervakantie) heb ik vanmiddag toch maar FM09 gekocht.

Nog geen idee met welke club ik ga beginnen. Denk dat ik de ranndom team generator maar aan trap en dan wel zie waar het schip strand. Ga iig niet de grote leagues spelen, denk dat het vooral Azië, Zuid-Amerika en Oost-Europa wordt.

/edit

CD Expreso Rojo in de Colombiaanse 2e divisie dus... Ik heb Colombia, Argentinië, Servië, Slovenië, Hong Kong, Maleisië, Noorwegen en Israël als speelbare landen geladen.

[ Voor 17% gewijzigd door King Nothing op 15-12-2008 16:57 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Wat me na al die jaren CM/FM eigenlijk nog steeds niet duidelijk is: wat is nou precies het nut van die "speelbare" divisies? Dat je daar dan trainer kan worden, dat snap ik wel, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Shabbaman schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:20:
Wat me na al die jaren CM/FM eigenlijk nog steeds niet duidelijk is: wat is nou precies het nut van die "speelbare" divisies? Dat je daar dan trainer kan worden, dat snap ik wel, maar verder?
Speelbaar maken zorgt er voor dat de competities actiever zijn. Meer nieuwe spelers, meer transfers en voornamelijk meer spelers die ingeladen worden aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Jaja, zo'n idee had ik al. Maar als ik bijvoorbeeld Engeland als speelbaar selecteer, dan zie ik dat alle spelers voor m'n neus worden weggekocht. Als ik in plaats daarvan dus Tsjechië (ofzo) selecteer, heb ik daar nou echt voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Nou na 3 seizoenen eindelijk een keer kampioen geworden met ajax. Het werd aan het eind wel zwakker en PSV naderde op 4 punten, maar toen had ik van PSV gewonnen en uiteindelijk werd ik 3 wedstrijden voor het einde van de competitie kampioen. En ik heb ook nog de beker van PSV gewonnen met 1-0.

Op naar een seizoen in de championsleague *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Shabbaman schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:31:
Jaja, zo'n idee had ik al. Maar als ik bijvoorbeeld Engeland als speelbaar selecteer, dan zie ik dat alle spelers voor m'n neus worden weggekocht. Als ik in plaats daarvan dus Tsjechië (ofzo) selecteer, heb ik daar nou echt voordeel van?
In welk land manage jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHA, ook weer begonnen met een game.

De uitdaging om in Mexico Veracruz weer naar het hoogste plan te krijgen is van start gegaan. Goede voorbereiding gehad, niet veel spelers gehaald, want geen transferbudget ingesteld om het spannend te maken.

Dat doe ik dus ook nooit meer. Kom er drie dagen voor mijn eerste competitiewedstrijd achter dat er op ieder moment van de wedstrijd 5 spelers jonger dan 24 in het team moeten staan. Laat ik er daar nou precies 5 van hebben. En laten er daar nou precies 2 van geblesseerd zijn (eentje voor maar 8 maanden en de ander voor slecht 12 maanden, mind you). Eerst wedstrijd dus met een compleet talentloze 16-jarige heikneuter op de rechterflank gespeeld en de reserverkeeper (want jonger dan 24) op goal ten faveure van mijn toch eigenlijk wel erg goede eerste keeper. De wedstrijd gelukkig wel met 2-0 gewonnen en nog vrij overtuigend ook, dus eigenlijk geen recht om te klagen...

Als het goed is komen er vanavond twee huurlingen bij met vrij aardige stats, dat geeft wat meer ruimte en dan kan die 16-jarige weer lekker schommelen en zakdoekje leggen bij de u-19's. Vanavond nog maar verder op zoek naar wat huurlingen, probleem daarbij is dat je maar 4 buitenlanders in je team mag hebben, dus dat beperkt de boel ook weer. Al met een al een leuke uitdaging dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadverdamme :+ Gewoon ontslagen bij Vitesse, haal gewoon middenmoot wat zij wilden.
Met Arsenal werd ik 3e. Mên, had met beide net leuke teams voor volgend jaar op de been waar ik ook best veel tijd in gestoken heb. Kenkerspel is het toch ook soms :X

Ik ga wel in de anonimiteit werken :') , bewaar onderin Engeland als laatste game.

Ga in Indonesië coachen (3 divisies) _O- Helemaal onderin uiteraard.
Heb geladen:
- Indonesië 3x
- Oekraine 2x
- Kroatie 2x
- Roemenie 2x
- Rusland 2x

11 comp in 5 landen, database groot. Geen idee hoe het in Indonesie in z'n werk gaat, maar mijn doel is natuurlijk met wat leuke resultaten aldaar een job af te dwingen in oost-europa en daarmee middels de UEFA Cup en Champions Leaque de battle aan te gaan met west-europa 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik heb in FM07 of 06 een tijdje in Indonesië gespeeld. Weet nog dat de 2e divisie nogal klein was, 14 wedstrijden ofzo, en ik haalde regelmatig de laatste 4 van de beker.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indonesië, dan moet je eens kijken of ene Seator daar nog steeds speelt. Tijdens een vakantie in Indonesië hem een keer zien spelen op tv (je moet wat), een beer van een spits uit Liberië. Sindsdien koop ik hem altijd voor de heb. In fm2008 nog in mijn kampioenenteam van Orlando Pirates met enige regelmaat in de basis en scorend!
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste