Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus gek, de 3e divisie heeft gewoon 4 competities (A t/m D) met echt 12 teams per divisie.
Zieke bedoeling :D

Je speelt dus 22 potjes, en de eerste 2 van de 4 divisies gaan door naar de Tweede Ronde, whatever it may be.

Zal die namen is even voor je nachecken, heb trouwens even bij het nationale team gekeken, maar wat een slecht niveau :') De teamwaarde van de nummer 1 uit de hoogste divisie is 1.8 miljoen, en van mijn cluppie is het 450k, viel me nog mee, je hebt er teams tussen zitten van 30k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Zitten toch wel leuke foutjes in af en toe. :p
Assistent-manager Emanuele Pellizzaro vindt Sergio Díaz ondanks zijn leeftijd nog altijd een fantastische speler en adviseert je om hem te contracteren.
WTF, die gozer is 23! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter info:

PS Mojokerto Purta
opgericht 2001
semi-prof

geschatte waarde: 325k
875seizoenskaarthouders

stadion capaciteit van 10.000 (3000zitplaatsen), ben ik zeker niet ontevreden mee eigenlijk :)
helaas geen veldverwarming of dak :+

prognose 2e

Heb het team random gekozen, ben alles langsgegaan (van mijn geladen leaques) tot ik een team uit deze divisie toegewezen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:03:
Indonesië, dan moet je eens kijken of ene Seator daar nog steeds speelt. Tijdens een vakantie in Indonesië hem een keer zien spelen op tv (je moet wat), een beer van een spits uit Liberië. Sindsdien koop ik hem altijd voor de heb. In fm2008 nog in mijn kampioenenteam van Orlando Pirates met enige regelmaat in de basis en scorend!
Denk dat je Jossiah Seton bedoeld? Speelt bij het welbekende Pupuk Kaltim.
29jaar, echter maar 1.70meter en 68kilo.
(maargoed, de details hoeven niet per se te kloppen in fokking indonesie)

Btw, rare regel:

Bij elke 2 gele kaarten, speeldag schoring
Bij elke rode kaart, 3 speeldagen schorsing...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:02:
[...]

Btw, rare regel:

Bij elke 2 gele kaarten, speeldag schoring
Bij elke rode kaart, 3 speeldagen schorsing...
Verschil tussen indirect rood of direct rood kan ik mee inkomen. Zit overal verschil in volgens mij. In nederland worden rode kaarten op basis van overtreding behandeld dan geloof ik(speciale gevallen).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer van jullie last van een gigantisch vorm probleem bij spitsen?
Heb bij Feyenoord niet te misselijke spitsen lopen voor de eredivisie, maar net als vorig seizoen een hele slechte reeks van een wedstrijd of 5 waarin totaal niet werd gescoord door mijn spitsen.

Kost me het 2e jaar op rij nu de titel, opvallende zaak is dat ik de ene spits prees als me grootste vedette.
Hij raakte geblesseerd in de wedstrijd die er na volgde en als soort van revanche schoot me andere spits in die zelfde wedstrijd er 3 in.

Hij was gepikeerd door het prijzen van spits A. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ja, van de spitsen klopt af en toe weinig inderdaad. Bij mij hebben ze ook de laagste gemiddelde cijfers en scoren zeer weinig. Het ligt zeker niet aan de kwaliteit van de spitsen, en naar mijn weten ook niet aan de tactiek. Maar SI heeft al aangekondigd dat hier in de nieuwe patch iets aan gedaan wordt. En deze komt nog voor de kerst uit, dus nog even geduld zou ik zeggen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
In 9.1 is het scoren idd iets te moeilijk, maar ik kan jullie verzekeren dat dit in 9.2 echt een stuk beter en realistischer is. Nog heel even geduld en dan kunnen jullie er ook mee spelen, want het gaat echt niet lang meer duren voordat 9.2 uitkomt :P

Sowieso is het goed als jullie niet verwachten dat spitsen er 50 in een seizoen in trappen zoals in eerdere FM's. Gewoon wat realistischere doelstellingen gebruiken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Benotti op 17-12-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 20-09 09:02
Voor de 18de is wat Miles zei op het forum. Nou zijn er wel vaker beloftes gedaan en niet nagekomen, maar ik hoop dat het zo is. Wordt een beetje moe van mijn spitsen op het moment. Geen bal gaat er in van die lui, Oleguer en Kennedy zijn na iets meer dan 20 wedstrijden mijn topscorers met 8 doelpunten, gevolgd door Huntelaar met 7...
Benotti schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:53:Sowieso is het goed als jullie niet verwachten dat spitsen er 50 in een seizoen in trappen zoals in eerdere FM's. Gewoon wat realistischere doelstellingen gebruiken ;)
Dat snap ik, maar hoe weinig het nu is, is ook erg onrealistisch.

[ Voor 34% gewijzigd door JanW op 17-12-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:53:
In 9.1 is het scoren idd iets te moeilijk, maar ik kan jullie verzekeren dat dit in 9.2 echt een stuk beter en realistischer is. Nog heel even geduld en dan kunnen jullie er ook mee spelen, want het gaat echt niet lang meer duren voordat 9.2 uitkomt :P

Sowieso is het goed als jullie niet verwachten dat spitsen er 50 in een seizoen in trappen zoals in eerdere FM's. Gewoon wat realistischere doelstellingen gebruiken ;)
Oh dat verwacht ik ook niet maar ik heb Berg die heeft finishing van geloof 18 inmiddels, en de rest van scoor stats zijn ook dik in orde.
En hij heeft in 14 wedstrijden 1x gescoord, aanvallende tactiek goede vleugelspelers, voldoende assists maar hij mist echt bizar veel.

Terwijl spitsen zoals van der Laak op het zelfde punt van de competitie al 11 in heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bij mij gebeurt dat nog steeds _O- Adebayor en Van Persie leggen er allebei rond de 40 per seizoen in (54 wedstrijden oid?)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:02:
[...]

Nope, Frank Seator, speelde bij Persis Solo.

Anyway. Eerste kwart van mijn seizoen met Veracruz zit erop. 8 wedstrijden gespeeld, 5 gewonnen, 2 gelijk en 1 verloren. Thuiswedstrijden gaan erg lekker. Allemaal gewonnen. De uitwedstrijden zijn minder. Pas 1 gewonnen, 2 gelijk en 1 verloren. Moet dus nog een beetje aan de taktiek werken voor mijn uitwedstrijden. Voorlopig op de eerste plek in mijn poule van 9 en tweede in de landelijke competitie. Op naar promotie dus.

Het probleem met de leeftijden is wel een beetje getackeld. Heb een paar spelers gehuurd en wat spelers op een free transfer (met voorwaarden) bij andere clubs weggehaald. Nu kan ik zonder problemen 5 u-23 spelers opstellen en nog wisselen ook.

Het probleem met spitsen valt bij mij wel mee. Heel mijn voorhoede scoort eigenlijk wel, maar er is er niet 1 die er bovenuit schiet. Als ik kijk naar goals en assists, dan heb ik vier spelers met 2 doelpunten en drie spelers met 3 assists. Ik ben nog wel zoekende naar HET spitsenkoppel voor mijn team. Mijn spits die er in de voorbereiding 12 inknalde staat nu al weer een tijdje droog. Mijn andere beoogde spits is de afgelopen wedstrijden geblesseerd geweest, maar mag het de eerstvolgende wedstrijd gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Angeloonie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:17:
[...]

Bij mij gebeurt dat nog steeds _O- Adebayor en Van Persie leggen er allebei rond de 40 per seizoen in (54 wedstrijden oid?)
Maar Arsenal is dan ook sinds een aantal versies flink overrated. No worries though, ook Arsenal is nu eindelijk 'aangepakt' waardoor die een stuk realistischer zullen presteren met de 9.2 database (moet je dus wel een nieuwe game voor starten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Benotti schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:30:
[...]

Maar Arsenal is dan ook sinds een aantal versies flink overrated. No worries though, ook Arsenal is nu eindelijk 'aangepakt' waardoor die een stuk realistischer zullen presteren met de 9.2 database (moet je dus wel een nieuwe game voor starten :P)
Nou, het valt anders best mee hoor, het is een stuk lastiger dan in FM2008. Ik verlies regelmatig van de kleine clubs (dóh) en heb vaak last van blessures :P Klopt aardig dus :+

Ohja: Chelsea is echt helemaal niets in FM09:

2008/2009: 3e
2009/2010: 7e
2010/2011: 5e
2011/2012: 6e

Manchester City is echter een serieuze topclub 8)7

2008/2009: 6e (171M transfers)
2009/2010: 3e (179M transfers)
2010/2011: 4e (127M transfers)
2011/2012: 2e (19.75M transfers)

Het gaat overigens goed met mijn talentjes :Y) Tenminste, niet degenen die nu ook spelen. Ramsey is niet echt interessant, denilson is er uitgewerkt en diaby is verkocht voor 18.5M :')

Op dit moment heb ik een 19 jarige verdediger rondlopen die uit de eigen opleiding komt en welgeteld 10.5M waard is. :Y)

Ik heb in het seizoen 2011/2012 alleen maar jeugdspelers gehaald, voor 46M totaal, die zijn nu samen alweer 80M waard 1 seizoen later :Y)

Overigens een tip voor iedereen die een enorm goede DC/DR zoekt:
spoiler:
Kyriakos Papadopoulos
Heeft me in 2012/2013 23M gekost, maar is na 1 maand al 27M waard en is meteen de beste verdediger :D

[ Voor 48% gewijzigd door Angeloonie op 17-12-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Angeloonie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:16:
[...]

Nou, het valt anders best mee hoor, het is een stuk lastiger dan in FM2008. Ik verlies regelmatig van de kleine clubs (dóh) en heb vaak last van blessures :P Klopt aardig dus :+

Ohja: Chelsea is echt helemaal niets in FM09:

2008/2009: 3e
2009/2010: 7e
2010/2011: 5e
2011/2012: 6e
Ik heb een savegame in Januari 2013 waarbij Chelsea een schuld heeft van 13M en de enige topspelers die ze nog hebben zijn Terry, Lampard, Essien en nog meer van die oudere spelers.
Gratis Championship Manager 01/02

Sinds kort is op ChampionshipManager.co.uk gratis Championship Manager 01/02 te downloaden. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is jezelf registreren en je kan gaan spelen met, volgens velen, de beste Championship Manager die SI gemaakt heeft. Uiteraard is het leuk om met de database te spelen van toen, maar er is ook een data-update te downloaden die ervoor zorgt dat je helemaal up to date bent tot aan het begin van dit seizoen. Laat dit buitenkansje dus niet liggen download die game!
De laatste patch van CM01/02 is hier ook voor nodig. Die is hier te downloaden: http://champman0102.co.uk/forum/showthread.php?t=4935

[ Voor 25% gewijzigd door JanW op 17-12-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Trouwens, wat is jullie record met het aantal opgeroepen spelers voor interlands? Ik zit nu op 56 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Die free-version is niet compatible denk ik met de Mac? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:08:
Trouwens, wat is jullie record met het aantal opgeroepen spelers voor interlands? Ik zit nu op 56 8)7
1 _/-\o_

Een mexicaans onder 23 international !!! Daar moet ik het voorlopig even mee doen....

Maareh 56, dan moet ik eerst nog een stuk of 20 spelers erbij kopen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal wennen in Indonesie zeg

- Super Leaque 15/20 clubs
- Eredivisie 2 divisies, ieder 15/20 clubs
- Eerste Divisie 4 divisies ieder 10/15 clubs, hier speel ik dus

Ontiegelijk veel spelers dus, van mijn selectie word ik niets wijzer qua stats dus ga volledig af op mijn assistent. Alle spelers die niet vna toegevoegde waarde zijn ontslagen om ruimte te maken in mijn loonbudget.

Dit deed ik niet als ik niet wist dat er adequate vervangen was, namelijk, ik kreeg bericht over een talentendag waar mijn scouts wat leuke 16jarige spelers had gezien. Dude, die kunnen qua stats mee in West-Europa :? Allemaal aangetrokken, gratis, want ze waren clubloos, zitten ze meteen bij under19 (nationaal jeugdefltallen). Echt allemaal kunnen ze nu al mee met de Eredivisie en wordt hun een grote toekomst in de Super Leaque voorspeld 8)

Verder heb ik nog enkele transfervrije en/of clubloze spelers aangetrokken die minimaal op Eredivisieniveua meekunnen.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar het seizoen, heb me selectie compleet nu en als ik mijn assistent moet geloven heb ik een wereldelftal *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:00:
Allemaal wennen in Indonesie zeg

- Super Leaque 15/20 clubs
- Eredivisie 2 divisies, ieder 15/20 clubs
- Eerste Divisie 4 divisies ieder 10/15 clubs, hier speel ik dus

Ontiegelijk veel spelers dus, van mijn selectie word ik niets wijzer qua stats dus ga volledig af op mijn assistent. Alle spelers die niet vna toegevoegde waarde zijn ontslagen om ruimte te maken in mijn loonbudget.

Dit deed ik niet als ik niet wist dat er adequate vervangen was, namelijk, ik kreeg bericht over een talentendag waar mijn scouts wat leuke 16jarige spelers had gezien. Dude, die kunnen qua stats mee in West-Europa :? Allemaal aangetrokken, gratis, want ze waren clubloos, zitten ze meteen bij under19 (nationaal jeugdefltallen). Echt allemaal kunnen ze nu al mee met de Eredivisie en wordt hun een grote toekomst in de Super Leaque voorspeld 8)

Verder heb ik nog enkele transfervrije en/of clubloze spelers aangetrokken die minimaal op Eredivisieniveua meekunnen.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar het seizoen, heb me selectie compleet nu en als ik mijn assistent moet geloven heb ik een wereldelftal *O*
Moet je wel mee opassen met je assistent. Die van mij hebben ook wel is de neiging om stom te doen. In FM08 had ik een argetijns talentje. Volgens Hans Jorritsma _/-\o_ was ie waardeloos. Ik hield em maar. 5 seizoenen later was ie de vedette van het Argetijns elftal. Was ie de nieuwe cambiasso, en keek ik later met FM editor zijn PA en was die 197(!!!!!!), gehaald voor extreem goedkoop. Beste FM aankoop ever, regen of niet. Maar het leerde me wel wat. Want ik had em bijna verkocht op aanraden van mijn assistent.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:55:
[...]

Moet je wel mee opassen met je assistent. Die van mij hebben ook wel is de neiging om stom te doen. In FM08 had ik een argetijns talentje. Volgens Hans Jorritsma _/-\o_ was ie waardeloos. Ik hield em maar. 5 seizoenen later was ie de vedette van het Argetijns elftal. Was ie de nieuwe cambiasso, en keek ik later met FM editor zijn PA en was die 197(!!!!!!), gehaald voor extreem goedkoop. Beste FM aankoop ever, regen of niet. Maar het leerde me wel wat. Want ik had em bijna verkocht op aanraden van mijn assistent.
Met alle respect, maar daar kon je vast zelf wel aan de stats zien dat hij wel een aardig balletje kon trappen.
Bij mij heeft vrijwel niets iets boven de 10 (hoogstens fysiek), dus het is allemaal chinees voor mij.
Of die nu 4 of 6 heeft voor afmaken, who cares :+

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Omdat ik dit op het officieele FM forum niet kan vragen zonder een paar duizend brullende britten (wat zitten er veel ongenuanceerde mensen daar zeg) in m'n nek te hebben hier maar even: heb je enig idee of de Mac patch dit keer tegelijk met de PC patch uitkomt, of moet ik weer een x aantal dagen wachten?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Verwijderd

Algurgazan schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:04:
[...]

Omdat ik dit op het officieele FM forum niet kan vragen zonder een paar duizend brullende britten (wat zitten er veel ongenuanceerde mensen daar zeg) in m'n nek te hebben hier maar even: heb je enig idee of de Mac patch dit keer tegelijk met de PC patch uitkomt, of moet ik weer een x aantal dagen wachten?
Why, you bloody Dutch b*st*rd, little w*nck*r!!!!

Nee hoor, geintje, geen idee of die patch gelijk uitkomt, maar vond het wel een gepaste reactie. Mag best na een dag hard werken nietwaar...

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Tja.. Ik heb nadat ik die vraag hier neerzette ook maar weer eens op het officieele forum zitten kijken, en daar stikt het van de gesloten threads met boze/zeurende/irritante vragen over patches... Aan de ene kant snap ik wel dat SI geen reactie geeft, want ja, de kans is toch groot dat je alleen maar gezeur krijgt als je de beloofde deadline weer eens niet haalt.. Aan de andere kant worden alle vragen wel heel makkelijk afgekapt.. Maar goed, ik zal in ieder geval gelukkig wachten, en er niet slechter door slapen.. (hoewel de nachtrust na de patch missschien wel te lijden heeft)

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:24:
[...]

Met alle respect, maar daar kon je vast zelf wel aan de stats zien dat hij wel een aardig balletje kon trappen.
Bij mij heeft vrijwel niets iets boven de 10 (hoogstens fysiek), dus het is allemaal chinees voor mij.
Ah, spelers van het niveau "ik ben al blij dat ik er elf kan opstellen" :D

sudo apt-get rekt

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

[...]

Scouts kijken niet echt naar stats volgens mij... die kijken naar reputatie en PA en CA denk ik. Dingen die met een editor dus te zien zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 18-12-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Zou wel erg gemakkelijk zijn als een scout of trainer precies zou kunnen vertellen wie een wereldspeler wordt. Huntelaar zou ook niet worden weggestuurt bij PSV wanneer ze hadden geweten dat hij een paar jaar later 26M waard zou zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:58:
[...]

Zou wel erg gemakkelijk zijn als een scout of trainer precies zou kunnen vertellen wie een wereldspeler wordt. Huntelaar zou ook niet worden weggestuurt bij PSV wanneer ze hadden geweten dat hij een paar jaar later 26M waard zou zijn.
Ehm, dat doen scouts ook? :? Die geven alle spelers een waardering mee waaraan je direct kan zien of het wat wordt of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Angeloonie schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:43:
[...]

Ehm, dat doen scouts ook? :? Die geven alle spelers een waardering mee waaraan je direct kan zien of het wat wordt of niet..
Als het allemaal zo makkelijk was, was Elia nooit weg gestuurd bij de jeugdopleiding van ajax en had PSV Huntelaar nooit laten gaan.
En Collin John zou een hele grote worden maar is nooit echt doorgebroken.

Er spelen vele factoren mee die je nooit kunt voorspellen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

L1nt schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:40:
[...]

Als het allemaal zo makkelijk was, was Elia nooit weg gestuurd bij de jeugdopleiding van ajax en had PSV Huntelaar nooit laten gaan.
En Collin John zou een hele grote worden maar is nooit echt doorgebroken.

Er spelen vele factoren mee die je nooit kunt voorspellen.
We hebben het hier nog steeds over FM2009, of zit ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Patch 9.20 is gereleased (nou ja, over een kwartiertje dan).

Downloadlocaties en changelist zijn te vinden op http://community.sigames.com/showthread.php?t=82282

Om alvast de vragen voor te zijn: nee, je hoeft niet opnieuw te beginnen, hij is savegame-compatible. Wil je alle effecten direct hebben, dan moet je wel opnieuw beginnen, anders krijgen sommige fixes het volle effect bij de start van het nieuwe seizoen.

Er zit ook een data-update bij. Wil je die gebruiken moet je wel een nieuwe game starten, want die word bij het aanmaken van een game geladen.

Zelf ga ik met mijn game met Harrogate Town door iig, loopt te lekker om er nu mee te stoppen.

Edit: nu, ik heb hem geprobeerd, maar ik had in een uur tijd 3 freezes, wat ik in 9.1 nooit gehad heb. Imho buggy patch dit. Wel een voordeel is dat de wedstrijd en de GUI in zijn algemeenheid een heel stuk vloeiender is en minder schokt. Maarja, als hij dan continue vastloopt...

Edit2: ok, crashen is te voorkomen door threading uit te zetten in preferences. Tot nu toe alles ok... keeping my fingers crossed...

[ Voor 49% gewijzigd door wildhagen op 19-12-2008 21:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Gratis Championship Manager 01/02

Sinds kort is op ChampionshipManager.co.uk gratis Championship Manager 01/02 te downloaden. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is jezelf registreren en je kan gaan spelen met, volgens velen, de beste Championship Manager die SI gemaakt heeft. Uiteraard is het leuk om met de database te spelen van toen, maar er is ook een data-update te downloaden die ervoor zorgt dat je helemaal up to date bent tot aan het begin van dit seizoen. Laat dit buitenkansje dus niet liggen download die game!
De laatste patch van CM01/02 is hier ook voor nodig. Die is hier te downloaden: http://champman0102.co.uk/forum/showthread.php?t=4935
Bedankt JanW, ik heb mij kostelijk vermaakt. Vooral met de manager stats, jammer dat die niet in de huidige FM reeks zit,....

[ Voor 3% gewijzigd door Nilsinho op 19-12-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

[/quote]
Angeloonie schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:43:
[...]

We hebben het hier nog steeds over FM2009, of zit ik nu verkeerd?
jaja, hij gaf slechts een vorobeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Die bug van goals in het tactics menu zit er nog steeds in...en heb het nu altijd tegen mijzelf. Toch weer even aanleren om eerst op pauze te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nou tieten... -O-

Na het installeren van de tweede patch opnieuw begonnen met mijn Veracruz-avontuur in Mexico. Heb ingesteld dat ik geen budget heb aan het begin van het seizoen. Om toch wat transfergelden de genereren een tweetal spelers van de hand gedaan (heb er niet zo heel veel, dus 2 is voorlopig het verstandigste).

Alles lijkt in kannen en kruiken. Transferbod geaccepteerd bij allebei de spelers, speler akkoord. Niks aan de hand, dus bevestigen die handel. Bevestig ik de transfer, krijg ik de mededeling dat allebei de transfers niet door gaan omdat het kopende team "have set their sights on other transfertargets" |:( 8)7 |:( -O-

Ik zeg bug!!!! (heeee, is dat trouwens een korreltje zout B) )... Erg vervelend, nu wil niemand die twee spelers meer, krijg ze zelfs voor gratis niet aan de straatstenen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:58

Christiano007

Ich bin der champion

Ligt niet aan de tweede patch, had ik al meerdere kerel ook bij de eerste patch. Frustrerend want ik had spelers die ik dík kon verkopen, na de annulering van de andere teams kon ik ze alleen voor veel minder kwijt.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Omdat dit eigenlijk meer 'strategy' is dan het simuleren van de sport... Simulatie, Sport en Racing Games &rarr Strategy Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Right...... dus een voetbal (sport) spel is strategy omdat je de spelers niet bestuurd? Ik vind het maar een rare oplossing dit gedoe zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Laat zulke reacties lekker.

[ Voor 89% gewijzigd door TheZeroorez op 22-12-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Christiano007 schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:26:
Right...... dus een voetbal (sport) spel is strategy omdat je de spelers niet bestuurd? Ik vind het maar een rare oplossing dit gedoe zo.
je bent toch vooral tactisch bezig. Wat je bij een RTS en TBS game ook bent...

Alhoewel ik wel met je eens ben dat _FOOTBALL_ manager in een grijsgebied zit :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Zo, eerste seizoen in Colombia zit erop. Seizoen is opgedeeld in 2 fases van 17 wedstrijden, na de eerste fase is er een playoff voor de top 8 en na de tweede fase weer. Beide fases zijn aparte competities, maar de punten die je in de playoffs behaald tellen ook weer mee in de gewone competitie.
Na de beide fases heb je dus een eindstand over 34 wedstrijden, maar een groot deel van de teams heeft 40, 42 of nog meer wedstrijden gespeeld.

In de eerste fase werden we (Expreso Rojo) 17e en zag het er niet best uit. In het tweede deel niets veranderd, we begonnen met een paar lekkere uitslagen en we eindigden als 2e :X In de playoffs (2 poules van 4 clubs, 6 wedstrijden) stonden we gedeeld 1e met nog 1 wedstrijd te gaan, uit tegen een club die we al 4x hadden verslagen. De nr 1 stond in punten, doelsaldo en gescoorde goals gelijk (beide 10 punten, beide doelsaldo 7-4). Een overwinning met 1 goal meer dan die andere club zou inhouden dat we naar de finale zouden gaan...

We verloren met 3-4. Eerst 0-3 achter gekomen, teruggevochten naar 3-3 en na de 3-4 was het helemaal bagger. Andere team speelde 0-0 gelijk, haalde de finale, won die finale, won ook nog de promotiefinale (winnaar van fase 1 tegen winnaar fase 2) en promoveerde dus.

In de beker mochten we ook nog mee doen, begint met een poulefase waarin je 10 wedstrijden speelt. We werden 6e in de groep en kregen als dank 10.000 euro.

Contract is, op mijn verzoek, met één jaar verlengd. Nu eerst eens proberen de salarissen onder controle te krijgen, nogal buiten het budget op het moment ;)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spirry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04-2017
Ik speel met Ajax op woensdag een Champions League wedstrijd tegen Bayern Munchen en moet op vrijdag uit tegen FC Twente.. Konden ze die wedstrijd niet naar zondag verzetten? bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Ik speel ook met ajax en moet ook wel eens na 2 dagen nog een wedstrijd spelen en heb er al 3 seizoenen opzitten. Ook valt me op dat je best wel vaak doordeweeks moet spelen terwijl er in het echt bijna nooit doordeweeks wordt gespeeld. Bekerwedstrijden zit meestal ook maar 2 dagen tussen. In het echt is dit toch altijd wel minimaal 3 dagen. En dit is niet alleen bij dit deel maar met alle delen is dit onderhand wel.

Volgens mij wordt er gewoon niet goed onderzoek gedaan naar de nederlandse competitie.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Mijn goalie scoorde net de winnende doelpunt vanuit een doeltrap :D De bal stuiterde over de tegenstander heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
-

[ Voor 100% gewijzigd door JanW op 24-12-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
En weer terug naar Simulatie, Sport en Racing Games. Daar stond al een alias, maar er zijn zoveel users die het liever daar zien dan in Strategy Games, dat ik dat maar doe. Uiteindelijk gaat het erom dat iedereen het kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:57
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/my.php?image=eindstandcompetitiekn6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/my.php?image=competitieverloopnt1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/my.php?image=bestespelercg1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/my.php?image=topscorernh6.jpg

Eerste seizoen zit er op en onverwachts direct kampioen geworden *O* Van de oorspronkelijke 11 spelers waarmee ik het seizoen begon zijn er uiteindelijk maar 4 spelers van overgebleven. De rest is nu of wissel of in de verkoop gedaan, dit terwijl de meesten toch rond een 7 gemiddeld scoorden :o Enigste wat er op te merken viel is dat ik nogal wat moeite had met de financien, ik zat slechts op 185% van het toegestane budget voor de salarissen :X

In vergelijking met FM2008 zitten er wel weer een paar leuke nieuwtjes tussen, vind zelf vooral dat je nu een speler een preffered move kunt aanleren een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk, na jaren fm gespeeld te hebben eindelijk eens gekocht, en ik moet zeggen ik ben er blij mee.

Nu heb ik alleen een raar probleem, soms tijdens de wedstrijd in de 2d view worden de rondjes in eens enorm klein, kan ik hier iets aan helpen?

Speel nu met fc groningen, iemand nog een idee voor een betaalbare vervanger voor Stenman(Linksback)?
Inmiddels gevonden, zelf zoeken blijft leuker.
Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik speel het spel ook, maar heb de nieuwe patch nog niet geinstalleerd.

Wat mij ook opviel is dat de spitsen vrij weinig scoren, maar daar staat tegenover dat ik ook vrij weinig tegen krijg. Zie bijv mijn record zonder tegengoals:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~avdaa/Liverpool%20v%20Ajax%20.png

Ik heb in de hele competitie 2 goals tegen gekregen, helaas wel 1 pot verloren met 1-0 :|

Mijn zelf gebrouwen opstelling is wel redelijk verdedigend, ik speel 4-2-3-1. Daar staat tegenover dat de mentaliteit wel zeer aanvallend is (2 tikjes van het meest aanvallende af). Verder heb ik als verdedigers allemaal re-gens. Allemaal pace boven de 16 en ook sterk en goed tackelend, dat wil wel :*)

Deze re-gens zijn trouwens allemaal Hollanders. Valt het jullie ook op dat de Nederlandse goede regens wel erg makkelijk gescout en gekocht kunnen worden? Mijn scouts dragen het ene na het andere talent aan. Ik heb nu in 5 seizoenen 5 Nederlandse regens gekocht, waaronder dus mijn hele verdediging en een rechtsbuiten. De rechtsbuiten krijgt van elke scout 7 sterren potential en was op zijn 17e al beter dan Suarez :? Hij kostte me wel 5 miljoen zonder verdere clausules maar hij is nu al minstens het dubbele waard.

Binnenkort maar eens een game beginnen met een moeilijker team (lagere divisies van engeland bijv). Het enige wat ik nog wil realiseren is het winnen van de Champions League en de Wereldbeker. De Uefa cup lukt me nog wel, maar in de CL ben ik nog maar tot de halve finale gekomen. Op zich wel realistisch, maar als je in de hele competitie maar 2 goals tegen krijgt dan verwacht je tegen Liverpool geen 7 goals in 2 wedstrijden tegen 8)7 Nou ja... met een beetje goede loting en aardige wedstrijden dan kan ik de CL ook wel winnen. Het spelen van de competitie en beker wordt alleen zo saai op deze manier.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Wie kwam nou aankakken met die CM01/02 tip? Heb de hele dag 01/02 gespeeld :X Wel gaaf spel d:)b

Beste vrind wette dat

• JanW
Ik, sorry :>

• Paul Hewson
King Nothing schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:55:
Wie kwam nou aankakken met die CM01/02 tip? Heb de hele dag 01/02 gespeeld :X Wel gaaf spel d:)b
Vooral leuk om met spelers van toenertijd bezig te zijn :)

• Nilsinho

Nilsinho

Wie zegt dat Miralem Sulejmani niet kan keepen is gek. XD

Afbeeldingslocatie: http://xs134.xs.to/xs134/08524/sulejmanikeeper571.gif.xs.jpg

Even zonder gekheid, na de verkoop van Stekelenburg dacht dat ik nog een Vermeer had staan in het tweede, maar die had ik verhuurd, en de wedstrijd begon zo. Dus de AI een opstelling laten kiezen, Sulej in het doel, belooft wat tegen PSV. Meneer laat er maar drie door, dus een gelijkspel. Heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Nilsinho op 25-12-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 20-09 11:22

odan

The dark side is within all!

en je had verder geen enkele keeper in andere elftallen? 8)7

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Paul Hewson schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:33:
[...]

Vooral leuk om met spelers van toenertijd bezig te zijn :)
Ik heb wel een 2008 update ;) Speel nu meer 01/02 dan FM09 :o

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

odan schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:00:
en je had verder geen enkele keeper in andere elftallen? 8)7
Jawel, ik dacht dat ik koen verhoeff in het eerste had gezet, maar blijkbaar dus niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo, ik heb alles van de gedownloade (illegale) FM09 er nu afgegooid na het maken van een overzicht in Excel van gekochte spelers, bevindingen een aankoopbedragen. Kan ik straks als mijn legale exemplaar arriveert meteen van start met het spel. Update 9.2 staat klaar en ben nu bezig met het verzamelen van facepacks, leaguepacks etc. zodat ik straks meteen een volledige game heb :)

[ Voor 100% gewijzigd door Angeloonie op 26-12-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor de geïnteresseerden: ik heb een superpack samengesteld met diverse facepacks e.d. van de grootste competities. Totale pakket is 447MB groot, ik heb hem op mijn server gezet:

http://www.vidifocus.com/...ompiled_by_Angeloonie.rar

Inhoud

Facepacks:
-Oostenrijk
-België
-Brazilië
-Denemarken
-Engeland
-Frankrijk
-Duitsland
-Nederland
-Israël
-Italië
-Portugal
-Rusland
-Schotland
-Spanje
-Turkije
-Verenigde Staten
-Overige spelers
-Overige stafleden

Voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/142525.pngAfbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/5120110.pngAfbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/5125014.png
Alle foto's zijn in deze stijl.

Kits:
-Premier League

Logo's:
-Schotse competities
-Engelse competities
-Engelse clubs
-Spaanse clubs
-Argentijnse clubs
-Tsjechische clubs
-Italiaanse clubs
-Duitse clubs
-Franse clubs

Voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/602.pngAfbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/665.pngAfbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/676.png
Alle logo's zijn in deze stijl, tevens "default" logo's voor overige clubs.

Enjoy ;)

Facepacks komen hier vandaan: http://sortitoutsi.net/forum/index.php?showtopic=35376
Logopacks komen hier vandaan: http://sortitoutsi.net/20.../section/293/Team%20Logos (filter op MD'09)

Als iemand nog suggesties heeft voor clubs waar je graag facepacks voor wil, geef even een seintje, en dan ga ik wel even fotoshoppen.

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 27-12-2008 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
dennis112 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:20:
Volgens mij wordt er gewoon niet goed onderzoek gedaan naar de nederlandse competitie.
betwijfel dat er uberhaubt onderzoek word gedaan naar de nederlandse competitie, elk jaar worden dezelfde research fouten gemaakt, elk jaar hebben bepaalde clubs hetzelfde budget. Het lijkt wel alsof ze gewoon de DB van het jaar ervoor kopieeren en een beetje aanpassen.

FM09 heeft weer dezelfde onzinnige dingen die ook al in de vorige games zaten.
zit nu weer wat verder in 09 en heb met Ajax reeds diverse keren de champions league gewonnen en ben een van de top teams van Europa.
Kreeg net een nieuw sponsor contract (3e contract sinds ik begon) en het contract was weer 1.8mln per jaar (vorige was 1.9).

Sponsor bedragen zijn dus weer gelocked aan de competitie waarin je speelt. Het maakt niets uit hoe goed je team is en wat voor status je team heeft, als je niet in een van de top competities speelt zit er een belachelijk lage cap aan je sponsor 8)7 dat de bedragen lager zijn dan in werkelijkheid boeit niet zo te zien niet.

Is in een klap de laatste SI game waaraan ik geld uitgeef. Elk jaar dezelfde onzin en slechte research. FM werkt zoals het moet werken als je in een van de grote competities speelt maar daarbuiten is het gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30

Ottooo

Vuurvlieg

@Angeloonie: Thanx, ik had nog geen facepacks, dus deze ga ik nu mooi gebruiken. :)

Die logo's vind ik niet zo, dus die ga ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

2e Seizoen ook zo goed als uitgespeeld.
In de 1e fase 10e geworden, in de 2e fase de playoffs op 1 punt gemist :/ Beker was ook bagger, dus we wachten op het begin van het nieuwe seizoen. Tenzij ik een nieuw contract weiger ;)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ottooo schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:56:
@Angeloonie: Thanx, ik had nog geen facepacks, dus deze ga ik nu mooi gebruiken. :)

Die logo's vind ik niet zo, dus die ga ik niet gebruiken.
You're welcome :) Logo's hoef je inderdaad niet te gebruiken, heb ze zelf nog niet in-game gezien, dus weet niet hoe ze er daar uit zien, maar als het tegenvalt dan gebruik ik ze ook niet :P Ik ga straks weer even zoeken op andere leuke toevoegingen :)

Poll: Gebruik jij de nieuwe 3D view?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=318556&layout=6&sort=prc

[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 27-12-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik gebruik de 3D view bijna alleen nog maar ja. Ik moet zeggen, ik was er in het begin sceptisch over, en in de releaseversie en patch 9.1 was het idd ook nogal zo-zo, met name het schokken was heel storend.

Maar sinds versie 9.2 loopt het vloeiend, en ik vind het zeker wel iets toevoegen aan de spelbeleving.

Uiteraard zijn er ook nog wel minpunten:

- de bal gaat dwars door de reclameborden heen
- als de bal tegen een van de tribunes achter het doel komt, valt hij dood ter plekke neer. Als hij in de zijtribunes komt verdwijnt hij, zoals in het echt, wel netjes in de tribunes
- de tribunes zien er afschuwelijk lelijk uit qua vormgeving, en het gebrek aan publiek (al is het maar statisch publiek).

Maar overall ben ik er wel over te spreken!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ja, maar eigenlijk alleen voor herhalingen van doelpunten. Ik zit eigenlijk nog steeds alleen naar commentaar te kijken B)

Grootste minpunt vind ik wel dat spelers net betonnen muren zijn. Komt er een bal tegen een speler, dan knalt hij net zo hard weer van die speler terug, heb zo al wat doelpunten tegen gehad ;(

[ Voor 44% gewijzigd door JanW op 27-12-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Ik vind het echt niks, ik blijf lekker bij 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Gebruik eigenlijk alleen maar 3D, kan voor mijn gevoel veel beter zien wat er misgaat dan in 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Iemand anders ook last van ziekelijke hoeveelheden blessures? Ik heb per wedstrijd minimaal 1 blessure, soms met uitschieters naar 4...

En op één of andere manier is de registratie in de Colombiaanse 2e Divisie naar de klote.... Ik krijg op 29 januari een bericht dat ik spelers kan registreren wat ik dus ook doe. Op 1 februari komen de transfervrije spelers over van hun oude clubs (seizoen loopt per kalenderjaar, transfermarkt gaat op 1 februari open) en op 27 februari krijg ik bericht dat de registratie van spelers sluit. Maar ik heb tussen 29 januari en 27 februari nergens spelers kunnen registreren waardoor ik nu met 9!!! ongeregistreerde spelers zit, 6 daarvan zijn verdedigers. :( En die heb ik echt hard nodig want door al die kutblessures zit ik fucking krap in de verdedigers.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb met Arsenal als affiliate club Emmen. En die zijn in 2010 gepromoveerd... Handig om mijn talentjes te stallen dacht ik en speelminuten te geven. Alle huurlingen zijn van mij op Van der Heijden na :p.

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/fm/emmen-arsenal.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 28-12-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vos schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:37:
Heb met Arsenal als affiliate club Emmen. En die zijn in 2010 gepromoveerd... Handig om mijn talentjes te stallen dacht ik en speelminuten te geven. Alle huurlingen zijn van mij op Van der Heijden na :p.

[afbeelding]
Ik had in mijn 1e game Hearts (Schotland) als feeder club. Die hadden 6 spelers van mij, die allemaal het hele seizoen speelden en ze een 3e plek bezorgden :+ (achter Celtic en Glasgow). Het is echt een briljant iets die feeder clubs, alleen is het zo lastig een goede club te krijgen. Met Arsenal komt het bijna altijd neer op: Schotland (en dan maar heel af en toe Hearts), België (en dan maar heel af en toe Club Brugge of Anderlecht), en that's it. Verder dan Schotland en België kijken de lutsers niet. Stel ik wil ADO Den Haag of een club uit de Engelse 2e divisie.. daar komen ze niet mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Angeloonie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 01:01:
Voor de geïnteresseerden: ik heb een superpack samengesteld met diverse facepacks e.d. van de grootste competities. Totale pakket is 447MB groot, ik heb hem op mijn server gezet:

http://www.vidifocus.com/...ompiled_by_Angeloonie.rar

Inhoud

Facepacks:
-Oostenrijk
-België
-Brazilië
-Denemarken
-Engeland
-Frankrijk
-Duitsland
-Nederland
-Israël
-Italië
-Portugal
-Rusland
-Schotland
-Spanje
-Turkije
-Verenigde Staten
-Overige spelers
-Overige stafleden

Voorbeelden:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Kits:
-Premier League

Logo's:
-Schotse competities
-Engelse competities
-Engelse clubs
-Spaanse clubs
-Argentijnse clubs
-Tsjechische clubs
-Italiaanse clubs
-Duitse clubs
-Franse clubs

Voorbeelden:

Enjoy ;)

Facepacks komen hier vandaan: http://sortitoutsi.net/forum/index.php?showtopic=35376
Logopacks komen hier vandaan: http://sortitoutsi.net/20.../section/293/Team%20Logos (filter op MD'09)

Als iemand nog suggesties heeft voor clubs waar je graag facepacks voor wil, geef even een seintje, en dan ga ik wel even fotoshoppen.
Sorry hoor maar als ik dat bestand van jou download dan krijg ik alleen maar face packs en dan alleen van de competities van Oostenrijk, Belgie, Brazilie, Denemarken, engeland en frankrijk. Ook is het bestand maar iets van 170 MB tegenover de 447MB die jij noemt.

En kun je misschien ook zeggen hoe we deze geinstalleerd krijgen?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

dennis112 schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:24:
[...]

Sorry hoor maar als ik dat bestand van jou download dan krijg ik alleen maar face packs en dan alleen van de competities van Oostenrijk, Belgie, Brazilie, Denemarken, engeland en frankrijk. Ook is het bestand maar iets van 170 MB tegenover de 447MB die jij noemt.

En kun je misschien ook zeggen hoe we deze geinstalleerd krijgen?
Hmm typisch, klopt inderdaad ergens iets niet. Nou ja, dan maar opnieuw uploaden :) Komt mooi uit want ik heb net nog allemaal losse clubs gedownload en zo de verzameling nog wat completer gemaakt, het zijn nu rond de 12.000 faces :)

Voor de geïnteresseerden: ik heb een superpack samengesteld met diverse facepacks e.d. van de grootste competities. Totale pakket is rond de 550MB groot, ik bied hem aan via torrent:

http://thepiratebay.org/torrent/4618810/Football_Manager_2009_Superfacepack_ClaSSiC_(13.000_faces)

Inhoud

Facepacks:
-Argentinië
-België
-Brazilië
-Bulgarije
-Denemarken
-Duitsland
-Engeland
-Frankrijk
-Griekenland
-Israël
-Italië
-Kroatië
-Mexico
-Nederland
-Noorwegen
-Oekraïne
-Oostenrijk
-Polen
-Portugal
-Roemenië
-Rusland
-Schotland
-Servië
-Spanje
-Tsjechië
-Turkije
-Verenigde Staten
-Zweden
-Zwitserland
-Overige spelers
-Overige stafleden

Voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/142525.pngAfbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/5120110.pngAfbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/5125014.png

Kits:
-Premier League

Logo's:
-Schotse competities
-Engelse competities
-Engelse clubs
-Spaanse clubs
-Argentijnse clubs
-Tsjechische clubs
-Italiaanse clubs
-Duitse clubs
-Franse clubs

Voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/602.pngAfbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/665.pngAfbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/676.png

Installatie:
Kopieer de mappen naar de volgende directories in je installatiemap, en je bent klaar!

Facepacks:
...\football manager 2009\data\sigfx\graphic\pictures\players\
Kits:
...\football manager 2009\data\sigfx\graphic\pictures\kits\
Logos:
...\football manager 2009\data\sigfx\graphic\pictures\logos\

Enjoy ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 03-01-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Ik had ook een incompleet bestand ja. Zal zo nog eens checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik ben overigens zo vrij geweest om een paar spelers van Arsenal van nieuwe plaatjes te voorzien, o.a. Van Persie en Fabregas :P Dus die wijken af van die voorbeelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
In het eerste seizoen met de 9.1 patch had ik nauwlijks blessures, gewoon af en toe eentje zoals gebruikelijk is. Maar in het tweede seizoen met de 9.2 patch heb ik gewoon elke wedstrijd er wel 1 dusver. Dacht dat het met de 9.2 patch juist minder werd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was bezig met Feyenoord, maar na de update 9.2 besloten eens te beginnen met iets totaal nieuws.

Keuze was vrij snel gevallen op De Hyundai A-League van Australië.
Competitie bestaat uit 8 teams en geld is er amper.
Teams zijn vrijwel allemaal gelijkwaardig waardoor het een open competitie is.

Competitie bestaat uit 3 verschillende competities.
De Challenge Cup waaraan alle 8 de teams mee doen, in 2 poules van 4.
De winnaars van de poules spelen tegen elkaar in de finale, lijkt me niet echt belangrijk aangezien het bestuur er geen waarde aan hecht.

Daarna De Hyundai A-League Reguliere Fase.
Vrij simpel een competitie van 21 wedstrijden winnaar is Kampioen van de reguliere fase, en de 1e 4 gaan door naar de eindfase.

Eindfase:
nummers 1 en 2 tegen elkaar in een halve finale over 2 wedstrijden.
nummers 3 en 4 tegen elkaar in een halve finale over 2 wedstrijden.

Winnaars spelen grote finale over 1 wedstrijd, verliezers spelen voor de 3e/4e plaats.
De winnaars van de reguliere fase en de eindfase zijn de 2 afgevaardigde voor de Aziatische Champions Leaugue

Zo zijn er ook een hoop voorwaarden om in de Hyundai A-League te spelen.

-Maximaal 4 buitenlanders in je selectie.
-Een door de voetbalbond vastgesteld salarisplafond, wat inhoud dat je het salaris van je hele team niet boven het vastgestelde bedrag mag komen.
- Geen spelers kopen van spelers uit zelfde divisie.
- Een jaarlijkse wedstrijd waarin spelers spelen die contract vrij zijn geworden die bij clubs speelden uit de A-League. ( briljante kans om geld te generen op langere termijn)

En er zijn nog wel wat regels maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd.

De keuze moest komen uit de volgende clubs, met dien verstande dat ze bijna allemaal gelijkwaardig zijn:

Club Stadion Capaciteit
Adelaide United Hindmarsh Stadium 16.500
Central Coast Mariners Central Coast Stadium 20.059
Melbourne Victory Telstra Dome 56,347
Newcastle United Jets Energy Australia Stadium 26,126
Wellington Phoenix FC Westpac Stadium 34.500
Perth Glory Members Equity Stadium 17.300
Queensland Roar Suncorp Stadium 52.000
Sydney FC Aussie Stadium 45.500

Hierna viel de keuze op Melbourne Victory, met eigenlijk als enige reden de capaciteit van hun stadion met oog op eventuele financiën.

1e seizoen.

Selectie was 1 groot mysterie voor mij met slechts 1 "bekende" in het elftal.
Archie Thompson, nog een jaartje geloof ik bij PSV rond gewandeld, verder was het qua namen niet veel soeps.
Het niveau van de selectie verbaasde me enigzins, maar ik wilde toch wel mijn stempel op het elftal drukken met wat nieuwe spelers.

De challenge cup was vrij snel over, werd 2e in de poule dus einde verhaal.

Tijdens de transfer periode 3 man transfervrij aangetrokken.

Carl Tabulo AMR inmiddels 375K waard.
Een AMC die boven kwam drijven in de talenten wedstrijd.
En de vrije Yu Hai ( ex- Vitesse)

Laatst genoemde was er mede verantwoordelijk voor dat we 2e zijn geworden in de reguliere fase met 1 punt achter kampioen Queensland.

In de eind fase toch ook een deel van het kampioensschap te pakken gekregen, dus volgend jaar gaan we Azië in _/-\o_ :D

Yu Hai overigens verkocht, jongen was inmiddels Chinees international en er was intresse vanuit Denemarken in de vorm van Odense, heb er zijn marktwaarde voor gevangen 550K wat voor Melbourne 5x me transferbudget is, asociaal veel geld dus.

Heb in de zomerstop ook weer 3 "aankopen" gedaan waaronder 2 briljante voor Aussie begrippen.

een DC uit Brazilië in een klap beste speler van de club, Xandão.
een AC uit Brazilië, was een vrije speler, is inmiddels 1,4 Miljoen waard :9~ O+ .
En de klapper, uit de Liga BBVA uit Madrid een 19 jarige DC/DMC/MC Pichu Atienza dat hij wilde komen verbaasde me echt.

Net begonnen aan de Challenge Cup en 3-0 gewonnen van Adelaide.

Moet zeggen dat Australië me positief verrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Angeloonie schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:14:
[...]

Hmm typisch, klopt inderdaad ergens iets niet. Nou ja, dan maar opnieuw uploaden :) Komt mooi uit want ik heb net nog allemaal losse clubs gedownload en zo de verzameling nog wat completer gemaakt, het zijn nu rond de 12.000 faces :)

Voor de geïnteresseerden: ik heb een superpack samengesteld met diverse facepacks e.d. van de grootste competities. Totale pakket is rond de 550MB groot, ik heb hem op mijn server gezet in 2 delen:

http://www.vidifocus.com/...d_by_Angeloonie.part1.rar
http://www.vidifocus.com/...d_by_Angeloonie.part2.rar

Inhoud

Facepacks:
-Argentinië
-België
-Brazilië
-Bulgarije
-Denemarken
-Duitsland
-Engeland
-Frankrijk
-Griekenland
-Israël
-Italië
-Kroatië
-Mexico
-Nederland
-Noorwegen
-Oekraïne
-Oostenrijk
-Polen
-Portugal
-Roemenië
-Rusland
-Schotland
-Servië
-Spanje
-Tsjechië
-Turkije
-Verenigde Staten
-Zweden
-Zwitserland
-Overige spelers
-Overige stafleden

Voorbeelden:

Kits:
-Premier League

Logo's:
-Schotse competities
-Engelse competities
-Engelse clubs
-Spaanse clubs
-Argentijnse clubs
-Tsjechische clubs
-Italiaanse clubs
-Duitse clubs
-Franse clubs

Voorbeelden:

Installatie:
Kopieer de mappen naar de volgende directories in je installatiemap, en je bent klaar!

Facepacks:
Kits:
Logos:

Enjoy ;)

Nou ik krijg het niet werken hoor, ik heb de mappen players, kits en logos aangemaakt in die pictures map want die bestonden nog niet, in de players map heb ik de mappen van de landen gekopieerd, de kits in de kits map en de logos in de logos map. Spel opgestart en naar een paar spelers gekeken, maar er staan geen foto's bij hoor.

Ik neem aan dat je hier geen hele nieuwe game voor op hoeft te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

dennis112 schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:12:
[...]

Nou ik krijg het niet werken hoor, ik heb de mappen players, kits en logos aangemaakt in die pictures map want die bestonden nog niet, in de players map heb ik de mappen van de landen gekopieerd, de kits in de kits map en de logos in de logos map. Spel opgestart en naar een paar spelers gekeken, maar er staan geen foto's bij hoor.

Je moet zorgen dat de 'skin' opnieuw laad als je op confirm drukt. Is meen ik iets van 'load skin on confirm' o.i.d. Dan gaat ie een tijdje laden en dan laad ie ook de logo's e.d.

Is ook allemaal te vinden met google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
dennis112 schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:12:
[...]

Je hebt wel de goede locatie gekozen? Dus in "Documents and Settings" en niet in de installatiefolder van het spel zelf. Verder dien je onder "preferences/display & sound" "use skin cache" uitvinken en "always reload skin on confirm" aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Paul Hewson schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:38:
[...]

Je hebt wel de goede locatie gekozen? Dus in "Documents and Settings" en niet in de installatiefolder van het spel zelf. Verder dien je onder "preferences/display & sound" "use skin cache" uitvinken en "always reload skin on confirm" aanvinken.
Nee dat heb ik niet gedaan, ik heb het gewoon in de installatie folder gezet. Hij geeft ook aan dat het in de football manager 2009 folder moet en niet in de si interactive map in documents and settings. Zal het vanavond nog wel een keer proberen.

Dit zegt Angeloonie:

Installatie:

Facepacks:
Kits:
Logos:

[ Voor 21% gewijzigd door dennis112 op 30-12-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

dennis112 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:35:
[...]

Nee dat heb ik niet gedaan, ik heb het gewoon in de installatie folder gezet. Hij geeft ook aan dat het in de football manager 2009 folder moet en niet in de si interactive map in documents and settings. Zal het vanavond nog wel een keer proberen.
Je kunt ze gewoon in de install directory in die mappen plaatsen, dat werkt bij mij prima, maar je moet zoals Paul Hewson zei 2 opties aanvinken in het spel onder Preferences.
Paul Hewson schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:38:
[...]

Mijn FM09 is eindelijk onderweg vanuit de UK, hopelijk vrijdag oid binnen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 30-12-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Ja, het gaat inderdaad om die twee opties die je aan/uit moet vinken!

Mooi dat jouw FM09 onderweg is, maar waarom moet hij vanuit UK komen? Ik ga hem vanavond even via Steam aanschaffen, is nu €40,- dus dat is een mooie prijs.

Iemand nog last van veel blessures? Want zie het hier een aantal keer voorbij komen, maar er word niet echt op gereageerd.. Zit de bug er weer in?

[ Voor 24% gewijzigd door Richi E. op 30-12-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Richi E. schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:26:
Ja, het gaat inderdaad om die twee opties die je aan/uit moet vinken!

Mooi dat jouw FM09 onderweg is, maar waarom moet hij vanuit UK komen? Ik ga hem vanavond even via Steam aanschaffen, is nu €40,- dus dat is een mooie prijs.

Iemand nog last van veel blessures? Want zie het hier een aantal keer voorbij komen, maar er word niet echt op gereageerd.. Zit de bug er weer in?
Misschien omdat de pond nu heel laag staat en de spellen daar goedkoper zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Oké, maar hoe goedkoop kom je dan uit na verzendkosten en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

30 pond free delivery op play.com

http://www.play.com/Games...Manager-2009/Product.html

Ik speelde t/m 9.0.1 de illegale versie, maar na de update 9.0.2 moest ik een key invoeren. Heb hem toen gelijk via steam gekocht, key invoeren en klaar. Binnen 5 minuten speelde ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Blij play.com kan je volgens mij niks bestellen in ponden en dan laten verzenden naar NL (sinds een x aantal maanden). In euro's is het spel gelijk weer 41 euro bij play.

Heb hem zelf via 365games.co.uk besteld. 28,99 pond inclusief verzendkosten (en die verzenden wel naar NL met de engelse pond).
http://www.365games.co.uk/index.php?productID=3860

[ Voor 64% gewijzigd door kavorka op 30-12-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Bij CD-wow is ie 36,99 inc verzendkosten.
http://www.cdwow.nl/Footb...2009/product/view/3808086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Laten we niet alle prijzen van alle internetwinkels in dit topic gaan opnoemen, als dit geen toegevoegde waarde heeft. 365games.co.uk is volgens mij nog het goedkoopst met 28,99 pond (27,31 euro volgens gwk.nl)

OT: als ik kies voor een bepaalde dekking (zonal or man), moeten dan al mijn verdedigers hier op staan? Heeft het nut om je twee DC op "man" te zetten en je backs op "zonal"?

[ Voor 17% gewijzigd door kavorka op 30-12-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gameplay.co.uk is veruit de goedkoopste

£16.98 + wat verzendkosten. Totaal rond de €20. Daar heb ik hem in ieder geval besteld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 30-12-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik heb er behoorlijk last van, al is het in het lopende seizoen wel minder dan het seizoen hiervoor. Moet zeggen dat ik van een 4-3-3 attacking tactiek ben omgeschakeld naar een 5-3-2 defending.

Oh ja, ik ga weer eens een echte LLM wedstrijd bezoeken... 8)7 Ik zit zaterdag bij Redbridge FC - East Thurrock United in de Ryman League One, de 8e divisie als je de Premier League als 1e telt :o

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Shit verkeerde topic aangeklikt

Dan maar een andere vraag :P

Hebben mensen nu met de laatste patch juist meer of eindelijk minder last van blessures?

[ Voor 149% gewijzigd door Christiano007 op 02-01-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Konami? Verkeerd topic?

Voor FM komt er iig wel een nieuwe patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De Superfacepack met ~13.000 spelerfoto's is nu ook via torrent (linkje 2) te halen.

[ Voor 68% gewijzigd door Angeloonie op 02-01-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:02:
De Superfacepack met ~13.000 spelerfoto's is nu ook via torrent (linkje 2) te halen.
Is dat dezelfde als die je eerder in 2 delen kon downloaden, of is er nog e.e.a. toegevoegd/gewijzigd?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

wildhagen schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 08:50:
[...]

Is dat dezelfde als die je eerder in 2 delen kon downloaden, of is er nog e.e.a. toegevoegd/gewijzigd?
Het is dezelfde, heb alleen die 2 delen van mijn server gehaald, die vreten bandbreedte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk weinig last van blessures. Het is vooral een kwestie van een goede training gebruiken en spelers voldoende rust gunnen.

Hoi, Jan. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:19:
[...]

Persoonlijk weinig last van blessures. Het is vooral een kwestie van een goede training gebruiken en spelers voldoende rust gunnen.

Hoi, Jan. :w
Ik rouleer echt als een bezetene en toch komen er vrij veel blessures. Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet serieus naar de trainingszwaarte heb gekeken. Overigens komen vrijwel alle blessures uit wedstrijden. Speler krijgt een groen kruisje tijdens de wedstrijd. Wissel hem en vervolgens krijg je te horen dat hij 3 maanden uitgeschakeld is. Dit is mij al een paar keer overkomen.

Wat het voor mij lastig maakt (ben Veracruz in de Mexicaanse Eerste Divisie) is dat ik op ieder moment 5 spelers u23 in mijn team moet hebben. Laat ik er daar nou niet zo heel veel van hebben. Heb nu drie spelers van 16 jaar in mijn basis staan 8)7.

Overigens gaat het vrij goed. Heb de opening stage in het eerste seizoen gewonnen met slechts 1 verliespartij en de play-offs die daaruit volgde ook binnen weten te halen. Nu op naar de closing stage om promotie veilig te stellen. Het is nu winterstop een maand lang en ben bezig om wat versterkingen binnen te halen. Ik heb een transferbudget van € 0,00 omdat ik dat bij start van het seizoen heb uitgezet. Wel wat spelers verkocht, maar dat leverde maar een kleine € 300.000 op en dat is inmiddels al aan 2 spelers opgegaan. Lang leve het huren dan maar.

Vanavond maar weer eens een avondje FM-en. Spel al vanaf de releasedatum in huis, maar ben nog niet verder gekomen dan een half seizoen (overigens na patch 2 begonnen met een nieuwe game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:02:
[...]

Ik rouleer echt als een bezetene en toch komen er vrij veel blessures. Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet serieus naar de trainingszwaarte heb gekeken.
Laat dat nou net één van de meest voorkomende redenen zijn van blessures in FM. Maar wat je vertelt over die groene kruisjes heb ik ook veel last van gehad. In sommige wedstrijden wel 5 spelers, dat is echt irritant. Ook had ik vaak het probleem dat de vervanger van een geblesseerd uitgevallen speler ook geblesseerd raakte. Dat is ook vrij vervelend. In mijn nieuwe game met Man. City heb ik er eerlijk gezegd weinig last meer van, maar kan er niet echt achter komen of daar een rede voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richi E. schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:46:
[...]

Laat dat nou net één van de meest voorkomende redenen zijn van blessures in FM. Maar wat je vertelt over die groene kruisjes heb ik ook veel last van gehad. In sommige wedstrijden wel 5 spelers, dat is echt irritant. Ook had ik vaak het probleem dat de vervanger van een geblesseerd uitgevallen speler ook geblesseerd raakte. Dat is ook vrij vervelend. In mijn nieuwe game met Man. City heb ik er eerlijk gezegd weinig last meer van, maar kan er niet echt achter komen of daar een rede voor is..
Wat ik je bij man city kan adviseren is om voor bijv. de league cup een talenten team te gebruiken, of een beetje te rouleren anders heb je op 3 kwart van het seizoen veel blessures, tenminste dat was mijn ervaring(altijd zelfde 11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

2009 - 2010 met Ajax zit erop.

Competitie:

Sinds twee jaar heb ik mijn favoriete club eindelijk eens de landstitel eens zien winnen, maar aan het begin van het seizoen moest ik eerder vrezen voor mijn baan. Er was namelijk een groot tekort aan resultaten. Ik stond twaalfde na de eerste 5 wedstrijden, met 1 winstpartij (VVV), 1 gelijkspel (Feyenoord) en 3 verliespartijen (Groningen, Roda, Sparta). Na het inpassen van een nieuwe taktiek wijzigde dat gelukkig.
Terwijl het seizoen steeds verder vorderde, haalde ik de naaste concurrenten steeds meer en meer in, tot de winterstop. Na het aantrekken van twee nieuwe middenvelders:
spoiler:
Alex (Internacional, 14,25 miljoen, is zijn geld echt waard)
en de Zeeuw (AZ, 4 miljoen) gingen drie van mijn middenvelders zeuren vanwege concurrentie: Lindgren, Sno en de Jong. Enoh was het seizoen ervoor al vertrokken met de zuiderzon (Italie, Fiorentina) en Gabri heeft noodgedwongen voor zijn positie een half jaar bij Espanyol gespeeld. Tel daarbij op de al langer zeurende spelers (Schilder, van der Heijden, Manucharyan en Luque) en je krijgt een licht negatief sfeertje. Dit wordt dan aangewakkerd door notabene de best spelende speler uit je team, Silva, omdat hij in een rotsfeer speelt.
Wel positief is dat Sulejmani mij eindelijk respecteert, deed hij vorig seizoen niet :D!
Al met al met een team dat elkaar bij wijze van spreken haat, en ik wou nog landskampioen worden. Fijn, heel fijn. Met nog vijf wedstrijden te gaan vond ik mijzelf ineens op de eerste plaats, toen Twente kwam.
Ik dacht na zes minuten niet dat het zo'n wedstrijd zou worden; Na de 1-0 van Jimmy Briand (vervanger van Bafenogwat Gomis) kwam er in de 23e minuut een vrije trap van Theo Janssen, die er wonderbaarlijk inging.
In de 27e minuut sloeg de wedstrijd echter om. Verdediger Miranda pakte alweer zijn 4e (!) rode kaart van het seizoen (plus nog 16 gele kaarten in 18 wedstrijden :O!) en verliet het veld. Met een alles of niets strategie de wedstrijd proberen af te maken. Bakirchoglu maakte de 2-1, gevolgd door weer een vrije trap van Janssen die er in ging. Vlak voor rust scoorde Twente nogmaals. Na de rust was het prijsschieten voor Twente. 4-2, 5-2, 6-2.....en Briand maakte de 6-3. Zodat Elia er daarna nog maar eens 7-3 van kon maken.
Ik heb Miranda maar op de transferlijst gezet en aangeboden aan clubs, en gelukkig kwam daar al vrij snel Lazio Roma aan, waar meneer de ongedisciplineerde klootzak mag gaan uithangen. Hij had mij dit trucje ook al geflikt in de beker tegen Feyenoord (2-6). Hij maakte het debuut van Koen Verhoeff vrij vervelend (Colombi was internationaal weg en Stekelenburg was net verkocht), hij heeft hooguit schuld aan slechts 1 van de doelpunten.
Anyway, tegen Sparta speelden we de kater weg, het werd 3-1. Hierna stond ik te kijken van mijn ploeg, want ze konden het wel. PSV werd maar liefst met 4-0 weggespeeld in een gedomineerde wedstrijd en Roda hierna met 5-0. Hier was ik al kampioen, omdat AZ in zijn wedstrijden ervoor dermate slecht heeft gespeeld dat ik de laatste wedstijd met AZ met vier punten voorsprong inging. Ze verloren tegen Groningen (geen schande, ik speelde gelijk), maar verloren tegen ADO thuis (??) en Vitesse uit. Ik lachte me dood, want ik stond ineens vier punten voor. AZ speelde tegen Heerenveen en door een doelpunt van Victor Elm was ik kampioen. De wedstrijd met AZ werd overigens 2-2, ik had een veredeld jeugdteam opgesteld.

Beker

Zoals net al aangegeven, in de derde ronde vloog ik er schandalig hard uit. Dordrecht en Heerenveen U19 werden verslagen, respectievelijk met 3-2 (ja, ik weet het, mijn vorm zoog hard) en 2-0.
Tegen Feyenoord had ik eindelijk alles op een rijtje, nee komt die Miranda: Rode kaart en het hele kaartenhuis pleurt in elkaar. Dat Siem de Jong in de 88e minuut rood kreeg boeide mij niet meer zoveel, ik stond immers met 6-2 achter. Thuisspelend, kun je nagaan. Ik heb Miranda een maand lang in de reserves laten spelen, hopend dat hij ervan zou leren (ja, ik doe graag dingen die voor een spel niet uitmaken), maar hij deed het weer in de wedstrijd met Twente (7-3 verloren)

Europees

Omdat ik vorig seizoen na een spetterend einde het Europese voetbal van PSV afpakte door ze met 3-0 ronduit in te maken met nog drie wedstijden te gaan en AZ achter me wist te houden op doelsaldo, mocht ik tweede voorronde CL spelen. Ik werd gelinkt aan Sparta Praag (over zwaar loten gesproken!), die ik met 2-0 uit en 5-0 thuis versloeg, en Spartak Moskou werd de derde ronde. Uit verloor ik met 3-1, maar thuis won ik met 2-0. Op basis van uitdoelpunten mocht ik mijn club tot de groepsfase rekenen.
Ik kreeg Aalborg (AaB), Manchester United en Valencia in mijn groep. Achteraf heb ik AaB onderschat. Thuis werd het 2-2. Uit tegen Valencia 1-1, twee keer Manchester United 2-0 verloren, uit 1-0 verloren van Aalborg en weer 1-1 tegen Valencia, ditmaal thuis. Ik werd kansloos vierde in de groep.

Belangrijke transfers in:

Zomer:
Henri Saivet, 8 miljoen
Stefano Cavailaire, gratis bij Udinese
Marko Basa, 8 miljoen

Winter:
Alex (14.25 miljoen)
Simone Colombi (2x 4.5 miljoen van Atalanta en AC Milan)
Jimmy Briand (17.5 miljoen)

Belangrijke transfers uit:

Zomer:
Huntelaar, 24 miljoen naar Liverpool
Suarez, 11 miljoen naar Schalke

Winter:
Gomis, 18 miljoen naar Juventus
Enoh, 2.5 miljoen naar Lille
Stekelenburg, 11 miljoen naar Manchester UnitedZ

Noemenswaardig:
spoiler:
Vermaelen wordt een superverdediger!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Oh, dit zuigt: In heel Ivoorkust is geen keeper te vinden (2010)! Wordt leuk op het wereldkampioenschap 8)7

Resultaten spreken voor zich, Ivoorkust 4-3 Faeroer eilanden in een friendly :/,

3-3 tegen Oekraine, 2-2 tegen Paraguay, 3-1 verloren tegen Italie. Dit is niet leuk, ik ga ontslag nemen.

[ Voor 73% gewijzigd door Nilsinho op 05-01-2009 21:45 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste