Laforet, niet lafortes.. vind deze samples wel best goed bruikbaar. ik moet 'm echt hebben.
[ Voor 58% gewijzigd door simon op 28-09-2008 11:23 ]
|>
[ Voor 58% gewijzigd door simon op 28-09-2008 11:23 ]
|>
Pffff...ik heb toch niet verkondigd dat het in alle gevallen geldt? Of hoopte je ergens dat ik nog niet wist dat ik 'm niet op ISO1600 moet zetten als de zon in mijn bek schijnt?sOid schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:16:
[...]
Niet helemaal waar. Als je een foto maakt van een persoon tegen de zon volle in, heb je toch een flitser nodig en schiet je niks op met een hoge ISO. Maar verder heb je imo helemaal gelijk
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Waar is zo'n reactie nou weer voor nodig. Ik zeg het niet voor jou (ik mag er vanuit gaan dat jij dat wel weet ja) maar meer voor andere lezers die bijvoorbeeld net begonnen zijn met fotografie en flitsen.mphilipp schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:27:
[...]
Pffff...ik heb toch niet verkondigd dat het in alle gevallen geldt? Of hoopte je ergens dat ik nog niet wist dat ik 'm niet op ISO1600 moet zetten als de zon in mijn bek schijnt?
Leuk dat je me gelijk geeft verder (erg belangrijk...), maar ik wordt wel een beetje moe hier op twiekers dat men alles wat je tikt 100% letterlijk opvat en ook overeenkomstig reageert. Ook een klein beetje nadenken voordat je reageert is ook niet weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 29-09-2008 11:35 ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Vroeger hadden ze zat "plastice" lensjes op een body zitten met een 36mm filmpje erin. Toen ging het ook. Gewoon even uitproberen zou ik zeggen. Gewoon de EF-S lenzen vermijden...Joepv schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:29:
... en lees op veel plaatsen tussen de regels dat op een fullframe je minimaal L glas moet hebben wil je een beetje een mooie foto krijgen.
Onzin. Ik heb een Sigma EX 28-70 2.8 en dat was mijn lieveling totdat ik besloot dat de 24-105L IS het moest worden. Maar dan niet omdat ie zoveel beter is. De 2.8 hou ik voor concerten, tenzij de L laat zien dat ie dat ook kan met F4.Joepv schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:29:
oh nee, ik heb die Tamron en vraag me af of die lens presteert op een 5D/mkII, ik ben voor mezelf de voors en tegens op een rij aan het zetten om over te stappen op fullframe en lees op veel plaatsen tussen de regels dat op een fullframe je minimaal L glas moet hebben wil je een beetje een mooie foto krijgen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Niet op mijn pik getrapt, maar gefrustreerd omdat er heel vaak op die manier gereageerd wordt hier. Ik krijg er een beetje een sik van. Vandaar. Er zijn nog 10.000 situaties denkbaar waarin een flitser erg handig, zo niet onmisbaar is. Dus als ik zeg dat ik 'm steeds vaker niet nodig heb, betekent dat niet dat ik 'm niet meer nodig vind.sOid schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:46:
[...]
Waar is zo'n reactie nou weer voor nodig. Ik zeg het niet voor jou (ik mag er vanuit gaan dat jij dat wel weet ja) maar meer voor andere lezers die bijvoorbeeld net begonnen zijn met fotografie en flitsen.
Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg, damn.
[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 29-09-2008 11:35 ]
Klopt helemaal. Optisch gezien.mphilipp schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:08:
Maar al die kwats over resolutie en weetikwat. Allemaal interessant gedoe van mensen die er meer over lullen dan dat ze het doen. Ik heb al talloze (oeverloze) discussies gevoerd over wel of niet L, en er ook een keer een grote lensmeet voor georganiseerd om mensen nou eens aan den lijve te laten ondervinden of een L nou echt zoveel beter is voor al dat geld. En ik durf het nog steeds aan. L lenzen zijn heel erg goed, begrijp me niet verkeerd. Maar ze kosten ook serieus wat geld. Kijk voor de gein eens naar Sigma EX spul, dat is zeker niet slecht.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Denk er ook zo over, maar omdat je zoveel vreemde verhalen leest begon ik te twijfelen. Bedankt voor je hand-on ervaring. Ik wacht de eerst de reviews af over hoe de AF presteert omdat ik veel concerten schiet. Als dat goed is hebben we een winner denk ikmphilipp schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:08:
[...]
Onzin. Ik heb een Sigma EX 28-70 2.8 en dat was mijn lieveling totdat ik besloot dat de 24-105L IS het moest worden. Maar dan niet omdat ie zoveel beter is. De 2.8 hou ik voor concerten, tenzij de L laat zien dat ie dat ook kan met F4.
Maar al die kwats over resolutie en weetikwat. Allemaal interessant gedoe van mensen die er meer over lullen dan dat ze het doen. Ik heb al talloze (oeverloze) discussies gevoerd over wel of niet L, en er ook een keer een grote lensmeet voor georganiseerd om mensen nou eens aan den lijve te laten ondervinden of een L nou echt zoveel beter is voor al dat geld. En ik durf het nog steeds aan. L lenzen zijn heel erg goed, begrijp me niet verkeerd. Maar ze kosten ook serieus wat geld. Kijk voor de gein eens naar Sigma EX spul, dat is zeker niet slecht. Ik heb er een aantal gehad, en heb er nu nog 2 (15-30 is ook heerlijk op de 5). De EX70-200 is ook een topper. Die heb ik ingeruild voor een 70-200L 2.8IS omdat ik toen nog veel racerij deed en ook concerten zijn wel lekker met dat ding.
Of het voor de amateur of hobyist (hoe je het ook wilt noemen) zinvol is om zoveel centen aan een lens uit te geven laat ik aan jou over. Maar van mij zal je niet horen dat het niet anders kan. Ook de wetenschappelijke cijferneuk testen laten echt wel zien dat bv Sigma of Tamron heel goede lenzen zijn.
En al dat geleuter over de resolutie bestaat alleen op papier. Kijk gewoon naar de foto's en oordeel zelf. Dat zegt veel meer dan die cijfertjes. Scheelt je ook nog eens een hoop centen.
Verwijderd
volgens mij heb je met 16 fotos per seconde al een aardig filmpjeMelkbus schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:06:
Onder het motto: vragen zijn nooit dom, de volgende: hoe werkt dat filmen op een 5D mark II eigenlijk? Ik bedoel, de variabele sluitertijd valt weg toch, maar je kunt wel de gevoeligheid en het diafragma aanpassen lijkt me. Werkt filmen dan gewoon met 2 variabelen, dat als je met volle zon wide-open wilt filmen op ISO 3200 dat ie zegt dat de ISO omlaag moet? Iemand een linkje misschien?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 19:18 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 30-09-2008 19:15 ]
Met EXen heb ik daar geen last van hoor. De andere lenzen misschien, maar EX lenzen zijn de L lenzen van Sigma. Er zitten hele goede tussen. Ook mindere, maar daar heeft Canon ook een handje van. Die EX28-70 die ik heb, durf ik zó naast de L variant te leggen. En aangezien ik mijn Sigma voor (ik meen) €275 2de hands heb gekocht is iet niet te verslaan. De iets snellere AF van de L is mij geen €1000 waard.afterburn schreef op maandag 29 september 2008 @ 06:50:
[...]
Wat ik persoonlijk zwaar irritant vind is dat Sigma lenzen een serieus gele colorcast hebben vergeleken met Canon lenzen.
Computer specs
Het wordt derhalve ook eens tijd dat websites mee-evolueren met de toegenomen snelheid van internetverbinden en de betere gear bij de mensen thuis. Veel internetters, zeker de mensen die wat met fotografie of beeldbewerking doen, zitten tegen minimaal een 20 inch aan te kijken. Daar kun je platen van 1680 pixels breed op tonen. Een 21MP camera met een goede sensor en optiek geeft een haarscherp resultaat als je naar een vier keer kleiner formaat downsampled (1404px breed bij de EOS 5D Mark II) en er wat sharpening overheen gooit van de delen van het beeld die in-focus zijn. Met mijn Fuji S5 Pro vond ik het resultaat op ~1600 breed lang niet altijd overtuigend genoeg. Ik wil haarscherpe beelden zoals je ook kunt krijgen na het verkleinen op de tot nu gangbare webformaten.mphilipp schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:28:
[...]
In het algemeen:
wat wél een beetje lastig is - en straks met 21MP helemaal - is dat al dat detail wat je oppikt vrijwel niet meer te zien is op klein formaat dat je op het web toont. Ik kan me nog levendig de oeverloze discussie herinneren op DPZ waar een heel kundig fotograaf steeds op zijn nabewerkingen werd aangevallen. Er zou door zijn skin-retouch techniek geen detail meer in de huid zitten. Eerst fotografeerde hij met een 5D en nu op MF met een ZD meen ik. Daar wordt het nog erger mee. Als ie dan een crop laat zien op 100% zie je heel veel detail. Ik zie het bij mijn eigen foto's ook als ik ze verklein voor op Flickr. Je ziet bepaalde dingen gewoon niet meer. En het zijn vaak juist die fijne nuances die je oppikt die het fotograferen met de 5D zo leuk maken. Want die sensor is helemaal top! Met MkII doet daar nog een schepje bovenop.
True. Ik heb een Pro account bij Flickr, dus ik kan uploaden wat ik wil. Ik denk dat ik eens ga experimenteren met grotere files.Femme schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:17:
[...]
Het wordt derhalve ook eens tijd dat websites mee-evolueren met de toegenomen snelheid van internetverbinden en de betere gear bij de mensen thuis. Veel internetters, zeker de mensen die wat met fotografie of beeldbewerking doen, zitten tegen minimaal een 20 inch aan te kijken.
Verwijderd
Nu je het zegt ken ik er nog wel eentje ja waarvan men weigert om naar wat groters te gaan...Femme schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:17:
[...]
Helaas zitten veel websites nog steeds te kutten met plaatjes van 600-800 pixels breed. Dat is een beetje het equivalent van een 15x10 print terwijl je bijna gratis je afbeeldingen op A4-formaat zou kunnen bekijken.
Net als GoT helaas. Jammer dat het niet in de update is meegenomen. Zou super fijn zijn als we op de lange zijde 800px of meer kwijt kunnen.Femme schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:17:
[...]
Helaas zitten veel websites nog steeds te kutten met plaatjes van 600-800 pixels breed. Dat is een beetje het equivalent van een 15x10 print terwijl je bijna gratis je afbeeldingen op A4-formaat zou kunnen bekijken.
[ Voor 8% gewijzigd door J3roen op 01-10-2008 11:17 ]
Voor die 2 tientjes is een Pro Account bij Flickr niet echt een dealbreaker. Onbeperkt opslag en onbeperkte bandbreedte. En tenminste niet zo irritant traag als photobucket enzo.henkleerssen schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:19:
dat kan wel zo zijn.. met het groter formaat op je scherm.. maar sommige mensen die gewoon hun plaatjes hosten bij hun website host willen niet teveel bandbreedte genereren in verband met kosten.
Maar filmen gaat toch via Live View? Dus dat doet de sluiter toch helemaal niks? Ik snap het bergip sluitertijd icm videocamera sowieso niet...Femme schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:14:
Ik heb de videofunctie niet zelf geprobeerd op de 5D Mark II maar ik neem aan dat je ook controle houdt over de sluitertijd. Dit is nuttig omdat je in situaties waarin er weinig beweging in beeld is een langere sluitertijd kunt gebruiken en dus meer licht de camera in kunt krijgen, en in situaties met snelle bewegingen (bijv. voorbij rijdende raceauto's) een kortere sluitertijd kunt gebruiken. Op de wat serieuzere videocamera's heb je de combinatie van sluitertijd, diafragma / iris, gain (lichtgevoeligheid / signaalversterking van de sensor) en ND-filter om de belichting te bepalen.
|>
Verwijderd
Alle video /film is nog steeds opgebouwd uit afzonderlijke beeldjes.Melkbus schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:46:
[...]
Maar filmen gaat toch via Live View? Dus dat doet de sluiter toch helemaal niks? Ik snap het bergip sluitertijd icm videocamera sowieso niet...
Mag dan wel offtopic zijn, maar welke vreselijke voorwaarden hebben ze dan wel niet?Joepv schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:34:
dit is totaal offtopic, maar ik post niet op Flickr wegens de voorwaarden
Ach...doorgaans is dat soort tumult een storm in een glas water en gaat helemaal nergens over. Het 'gebruik' dat zij ervan maken is omdat zij het 'publiceren' en inderdaad reclame maken voor de dienst met de foto's uit de dienst. Lijkt me vreselijk dat zij lopen te pronken met mijn foto's... Of denkt iedereen dat Flickr een boek gaat uitgeven met de foto's die jij plaatst? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Joepv schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:24:
Heb begrepen dat met het uploaden van foto's Flickr/Yahoo de rechten geeft ze te gebruiken.
One of the most common complaints we've seen about the 5D Mark II is that it still has the same AF system as the original 5D. Why is this?
"Firstly the market's evaluation of the 5D's AF system has been very positive; there have been no complaints from users, with everyone saying it's very good. Given that, to a certain extent, we think we shouldn't change it. And also there's some limitation with size; the AF sensor in the 50D is very big; the one in the 5D is much smaller. If we wanted to have all cross-sensors in the 5D Mark II, it would mean we might have to sacrifice the compactness of the body. It's all a question of balance of features and benefits."
[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 03-10-2008 20:43 ]
[ Voor 75% gewijzigd door afterburn op 03-10-2008 21:25 ]
Computer specs
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als je de 5D niet gevolgd hebt niet, nee.afterburn schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:23:
Misschien niet in de sensors, maar wel in de electronica.
En laten we wel wezen, er is ook niks fundamenteel mis met de AF van de 5D. Tot Nikon kwam met de D300 met zijn 45 piunt AF (?) hoorde je nauwelijks iets over de AF.
Sorry, maar de AF van de 5D is net als die van de 30D niet best. Het centerpunt gaat wel, maar de overige punten is een potje roulette spelen. Toen ik de 40D een tijd had, was het goed te merken: de buitenste punten functioneerden opeens wel (even gevoelig als het centerpunt van de 30D / 5D). Voor de rest een prima camera, maar de AF is gewoon een groot minpunt.afterburn schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:23:
En laten we wel wezen, er is ook niks fundamenteel mis met de AF van de 5D. Tot Nikon kwam met de D300 met zijn 45 piunt AF (?) hoorde je nauwelijks iets over de AF. Nu ineens is de AF crap. Het is niks meer dan mijn pik is groter dan jou pik, en op het moment hebben ze een grotere in het Nikon kamp en dat vinden veel Canon users niet tof.
[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 04-10-2008 13:33 ]
Umm.. kijk eens naar beneden, een regel lager dan deze?mphilipp schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:33:
En daar is niets overdreven aan. Leen maar eens een 5D van iemand.
[ Voor 5% gewijzigd door afterburn op 04-10-2008 13:36 ]
Computer specs
Geinig... Zou jij dan de enige 5D hebben met een volledig en goed functionerende AF?afterburn schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:36:
[...]
Umm.. kijk eens naar beneden, een regel lager dan deze?
|>
Verwijderd
Met zo'n korte DOF is dat m.i. niet aan te raden, de kans is te groot dat je er naast zit. Je marge (zoals Simon zegt) is wel heel erg klein al baart oefening altijd kunst.ThomasW schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:14:
Hoe bruikbaar is die autofocus met snel glas (<1.8), focusrecompose is niet echt handig lijkt me?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 16:21 ]
Een non discussie? Mwah...een camera van die prijs (van elke prijs eigenlijk) mag wel wat beter focussen dan dat. Ik was juist gewend om veel gebruik te maken van de andere punten. Focus recompose is leuk als je onderwerp stil staat en je dus er de tijd voor hebt. En als je bij een concert fotografeert, gebruik je vaak een wat groter diafragma, waardoor de marge nóg kleiner is.Nomad schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:35:
Het is een non-discussie zoals het nu gevoerd wordt. AF is situatie afhankelijk en het mag duidelijk zijn dat er betere af-systemen zijn dan die in de 5d.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Computer specs
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 01:02 ]
Ah...we hoeven dus niet te verwachten dat een camera van €2500 een fatsoenlijk functionerende AF heeft? Prima, dan weet ik dat ook weer.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 01:01:
Ben het daarom ook zeker eens met afterburn dat "de kritiek is doorgeslagen", het gaat werkelijk nergens meer over.
Verwijderd
beetje onzinnig argument. legio MF apparaten hebben niet eens AF en alleen een non-AF lens is al duurder.we hoeven dus niet te verwachten dat een camera van €2500 een fatsoenlijk functionerende AF heeft
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 08:42 ]
|>
Verwijderd
|>
Laten we wel wezen, daar is deze camera ook nooit voor in de markt gezet. Daar heeft Canon de 1D en 1Ds voor. De 5D is altijd in de markt gezet als een compacte, lichte camera met superieure beeldkwaliteit voor studio en reisfotografie. Niet als een onverwoestbare, weathersealed supersnelle camera. Zolang je hem gebruikt waar hij sterk in is, functioneert hij ook uitermate goed naar mijn bescheiden mening.simon schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:13:
Dan ben ik het volkomen met Prof. Ir. Dr. B. Akman eens. Als je landschappen fotografeert doet 't er eigenlijk ook niet toe, of architectuur, of postmortem foto's. Maar voor sport, oorlogswerk oid is ie natuurlijk niet optimaal.
Computer specs
Ehhh...een camera moet foto's maken. Er hangt geen label aan of er staat nergens in de manual 'thou shalt not taketh pictures of slightly moving subjects'afterburn schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:04:
[...]
Laten we wel wezen, daar is deze camera ook nooit voor in de markt gezet.
[knip]
Maar ligt dat dan aan de camera, of aan de persoon?
Computer specs
Computer specs
Wel als een 40D en 50D beter presteren wat AF betreft dan een 5D II.afterburn schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:27:
Mijn stelling was dat als de gebruiker het verkeerde gereedschap kiest voor de klus, je dit niet aan de camera of de fabrikant kunt aanwrijven.
[ Voor 9% gewijzigd door Xtuv op 05-10-2008 16:37 ]
Verwijderd
En hier ben ik het volledig met je eens, ze hadden op z'n minst iets kunnen improven, zeker na 3 jaar knutselwerk wat ze hebben kunnen doen. Nog steeds zal het mij niet beperken; genoeg reden om hem niet te laten liggen.[b][message=30842468,noline]
/Edit: wellicht wat onvriendelijk verwoord, niet zo bedoeld... zal uit mijn onbegrip komen. Ik vind de 5D AF ook niet persé heel slecht, maar ik kan er niet content mee zijn dat de 5D II onder doet voor de huidige XXD serie.
Computer specs
Verwijderd
Alleen het middelste punt heeft dus een upgrade gehad, of het staat nu anders omschreven in de specs.Tha BasZ schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:41:
Als je het zo ziet hebben ze dus wel de AF aangepast in de nieuwere MKII, maar inderdaad geen alle punten cross-type voor lenzen van F5.6 of sneller zoals bij de EOS 50D...
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
ben in ieder geval erg benieuwd naar jouw eerste ervaringen, zeker ook in studio gebruik! (waar ik 'm ook hoop te gebruiken)Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:46:
Ik heb via ideal betaald, dus dat is al weg.
Ik denk dat je in Januari er idd gewoon een kan halen in de winkel. Ik weet niet hoe goed/slecht canon is met productie lijnen.
Geen idee of ze he nu anders hebben omschreven... dat zou best wel nog wel eens kunnen!martijn_tje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:24:
[...]
Alleen het middelste punt eeft du een upgrade gehad, of het staat nu anders omschreven in de specs.
Wat verwacht je dat hij daar specifiek minder doet of beter? Ik snap niet zozeer wat er interresant aan is, de camera borduurt vrij exact verder op de canon traditie, dus die dingen kun je allemaal uit eerdere reviews halen (vooral 't gedeelte rond studio is al vrij lang 't zelfde).gratis_vodka schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:30:
[...]
ben in ieder geval erg benieuwd naar jouw eerste ervaringen, zeker ook in studio gebruik! (waar ik 'm ook hoop te gebruiken)
|>
handling van de camera, bruikbaarheid lcd scherm, beeldkwaliteit, dat soort dingetjes. Maar goed, je hebt misschien wel gelijk en is het niet anders dan de andere camera's. Ik vraag me eigenlijk af waarom ze uberhaubt nog een nieuwe 5D hebben gemaaktsimon schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:57:
[...]
Wat verwacht je dat hij daar specifiek minder doet of beter? Ik snap niet zozeer wat er interresant aan is, de camera borduurt vrij exact verder op de canon traditie, dus die dingen kun je allemaal uit eerdere reviews halen (vooral 't gedeelte rond studio is al vrij lang 't zelfde).
[ Voor 10% gewijzigd door Timo op 12-10-2008 15:38 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Timo op 12-10-2008 16:56 ]
Ben ik niet met je eens hoor. Het is niet voor niks dat de 24-70 een veelgebruikte lens door fotojournalisten is.Timo schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:54:
Dan zijn er zat aan primes/ 70-200's die daarvoor gebruikt kunnen worden. Een 24-70 of 24-105 iets is een walkaroundDaar zal je die bokeh kwaliteit echt niet gaan missen
[ Voor 35% gewijzigd door Tha BasZ op 13-10-2008 10:32 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Tha BasZ op 13-10-2008 16:03 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Met 21MP en 3,9fps kan dat best wel eens erg hard gaan vrees ikmartijn_tje schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:16:
Alles wat je schiet komt toch eerst in de buffer. Voor het maken van foto's zal je niet heel erg snel tegen een te traag CF kaartje aan lopen.
http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkii/page2.asp• Large/Fine JPEG: 78 frames (310 with UDMA card) *
• RAW: 13 frames *
De film rate is 38MBit/s = 4.75 MB/s. Volgens mij halen heel wat kaartjes die snelheid. De Sandisk Ultra-II haalt al 10 of 15MB/s en dat zijn niet de meest snelle en dure kaartjes.Nomad schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:20:
filmpjes lijkt me wel cruciaal om snel genoeg weg te schrijven daarentegen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dat valt me alles mee dan, had even snel gekeken of ik de rate zelf kon vinden, maar zag het zo snel niet staan en ging uit van een stuk grotere datastream.zonoskar schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:26:
[...]
De film rate is 38MBit/s = 4.75 MB/s. Volgens mij halen heel wat kaartjes die snelheid. De Sandisk Ultra-II haalt al 10 of 15MB/s en dat zijn niet de meest snelle en dure kaartjes.
Mja, ik wacht toch echt eerst de goede reviews af hoor. Ook ivm AF enzo.zonoskar schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:35:
Deze foto's schijnen genomen te zijn zonder ruis onderdrukking. Ik begin nu weer enorm te twijfelen of ik niet gewoon een oude 5D koop, want dit ziet er echt ondermaats uit IMHO.
[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 14-10-2008 23:12 ]
Hoe betrouwbaar is de bron?zonoskar schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:35:
Deze foto's schijnen genomen te zijn zonder ruis onderdrukking. Ik begin nu weer enorm te twijfelen of ik niet gewoon een oude 5D koop, want dit ziet er echt ondermaats uit IMHO.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
En hoe weet je dat dan?mennovanw schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:02:
Ik heb slecht nieuws voor degenen die net als ik wachten op de 5D mark II: leverdatum is van Canon uit uitgesteld naar begin december. Naar wat ik begrepen heb komen wij wat later aan de beurt dan de States (alsof ze daar zichzelf nu nog fatsoenlijke camera's kunnen veroorloven). Nog een paar extra weekjes volhouden dus..
[ Voor 41% gewijzigd door mennovanw op 16-10-2008 22:06 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
En whattabout de verwachtte levertijden, in US verwachten ze ellelange wachtlijsten.mennovanw schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:05:
Ik verkoop fototoestellen voor de boterham (voor 1 van de echt grote jongens in NL op dat gebied)
Weet jij dan toevallig ook al iets over een cashback actie?mennovanw schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:05:
Ik verkoop fototoestellen voor de boterham (voor 1 van de echt grote jongens in NL op dat gebied)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq