Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:03
Universal Creations schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:52:
Volgens mij ben je dan nog steeds bij Leica meer kwijt... ;)
Maar wel een heel erg mooie website :)
Anoniem: 369769 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:25:
Ik zal ook heus geen dure extra gear kopen hiervoor, maar de extra service en het CPS magazine had ik wel intressant gevonden. En natuurlijk die CPS badge om mee door de dierentuin te paraderen. Da's nog beter dan een lintje krijgen. :+
Die extra service vraag ik me af of je er echt veel aan hebt. Voorrang op reperaties, volgens mij laten ze echt niet alles vallen om jou te helpen wanneer je met je pasje zwaait.
Leentoestellen is eigenlijk alleen voor op grote evenementen als de olympische spelen wanneer je het moet hebben of anders veel geld misloopt, denk niet dat ze jan met de pet een toestel meegeven omdat zijn toestel net stuk ging voor hij naar spanje vloog.

Volgens mij komt Bea herself trouwens het pasje in je brievenbus stoppen :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Anoniem: 369769 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:25:
Ik zal ook heus geen dure extra gear kopen hiervoor, maar de extra service en het CPS magazine had ik wel intressant gevonden. En natuurlijk die CPS badge om mee door de dierentuin te paraderen. Da's nog beter dan een lintje krijgen. :+
Nu bijna 2 jaar CPS lid, momenteel tijdelijk Platinum, maar nog nooit wat opgestuurd, ben voorzichtig met mn spullen. Trouwens ook nog geen enkele editie van het CPS Magazine mogen ontvangen. Krijg wel een hele hoop spam in mn mailbox. :X

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik krijg CPS magazine en nu 3x gebruik gemaakt van CPS voorrang bij reparaties. Elke keer tot nu toe binnen een week terug en 1x aanbod gehad om leentoestel te krijgen (maar was niet nodig, heb zelf backup).

Wat dat betreft is CPS fijn. Maar wil je wat anders dan repareren, dan schiet je niets met ze op.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
De 5DII vanmiddag aangemeld ter reparatie bij TechRepair, binnen 5 werkdagen zal ik hem terug moeten hebben volgens hun :)

Maatje van me heeft vorige week zijn 450D ter reparatie opgestuurd, bij hem werd er 4 tot 6 weken aangegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonvw schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:38:
De 5DII vanmiddag aangemeld ter reparatie bij TechRepair, binnen 5 werkdagen zal ik hem terug moeten hebben volgens hun :)

Maatje van me heeft vorige week zijn 450D ter reparatie opgestuurd, bij hem werd er 4 tot 6 weken aangegeven :+
Mijn 5D2 was in 3 dagen terug van reparatie bij Rofa Repair, maar ik heb geen CPS. Ik heb ook weleens een 450D opgestuurd voor frontfocus en dat werd ook binnen een week gerepareerd bij Rofa.
Kortom: het hangt gewoon van het type reparatie af van hoe lang het duurt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Universal Creations schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:52:
[...]

Mijn 5D2 was in 3 dagen terug van reparatie bij Rofa Repair, maar ik heb geen CPS. Ik heb ook weleens een 450D opgestuurd voor frontfocus en dat werd ook binnen een week gerepareerd bij Rofa.
Kortom: het hangt gewoon van het type reparatie af van hoe lang het duurt.
Niet altijd.. Denk dat het eerder een combinatie van drukte en type reparatie is. Die 450D waar ik het over had, gaat erheen voor het vervangen van het lcd glasplaatje. Moet niet al teveel werk zijn geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
5DII ondertussen weer terug, mount draait soepeler dan ooit te voren dus ik ben blij :)

Weet iemand trouwens of er een mogelijk is waarbij ik mijn foto's direct vanaf de camera naar een 2,5" HDD kopieer dmv de optie "Opdracht verplaatsen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:22
Veel gelezen op google dat dit niet mogelijk is tenzij je een WFT grip hebt. Een andere oplossing is misschien dit? http://www.hypershop.com/HyperDrive-COLORSPACE-UDMA-s/64.htm

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Achtte de kans al klein ;w

Idd ook gekeken naar zo een storage tank, zijn alleen wel behoorlijk prijzig.. Anderzijds ben je wel in een keer klaar, ga ik nog eens een nachtje over slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 11:34
leonvw schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:23:
Achtte de kans al klein ;w

Idd ook gekeken naar zo een storage tank, zijn alleen wel behoorlijk prijzig.. Anderzijds ben je wel in een keer klaar, ga ik nog eens een nachtje over slapen :P
zoek eens op sd > cf udma converter en eye fi wifi kaartjes ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Gebruik alleen geen laptop o.i.d. erbij, gaat erom dat ik dalijk voor 4 weken rond trek in Sri Lanka met alleen m'n camera :)

Nog even goed gekeken naar die Hyperdrive, erg mooi ding en volgens anderen werkt het ook erg mooi. Maar hou het denk ik toch maar gewoon bij wat extra kaartjes meenemen.. Gaat er dan iets fout, ben ik niet direct alles kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tussenoplossing : Card Reader meenemen + een apparaat dat kan werken als USB Host.

Ik heb bijvoorbeeld een oude MP3 speler van Samsung die dat kan, maar helaas is die heel erg traag en 20 GB stelt eigenlijk ook niks meer voor ... maar het werkt wel :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2e hands netbookje voor 100 euro ofzo en je bent ook klaar. Zit vaak 160gb/250gb hdd in :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25

Royz

Kleurenblind!!

Nomad schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:03:
2e hands netbookje voor 100 euro ofzo en je bent ook klaar. Zit vaak 160gb/250gb hdd in :)
Ik heb ooit een netbook gehad bij mijn honda civic die ik steeds meenemen ja. Past ook precies in de kluis :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Mmm, is niet eens zo een gek idee eigenlijk.. Dingen wegen praktisch niets en qua formaat stelt het ook niet zoveel voor. Zal er eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Jammer alleen dat mijn netbook geen CF cardreader heeft, en ik nog weleens vergeet een USB kabeltje mee te nemen :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
USB kabel zit standaard in de foto-rugzak, 10" netbookje past er ook net aan in (niet dat ik die normaalgesproken meeneem, maar voor tijdens het reizen vind ik het fijn om dit soort dingen bij de hand te hebben). Heb zo'n netbook ook speciaal voor het reizen gekocht; computer is wel handig maar wil dan geen grote en zware laptop mee hoeven sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
AjDuLion schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:49:
[...]
zoek eens op sd > cf udma converter en eye fi wifi kaartjes ;)
Enige Eye-Fi-kaartjes die het goed doen in een 5DmkII zijn de oude versies, die nog een router nodig hebben.
De nieuwe X2 versies doen het niet zo goed in een 5DmkII of 7D...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 18:29

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

leonvw schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:16:
Gebruik alleen geen laptop o.i.d. erbij, gaat erom dat ik dalijk voor 4 weken rond trek in Sri Lanka met alleen m'n camera :)

Nog even goed gekeken naar die Hyperdrive, erg mooi ding en volgens anderen werkt het ook erg mooi. Maar hou het denk ik toch maar gewoon bij wat extra kaartjes meenemen.. Gaat er dan iets fout, ben ik niet direct alles kwijt :)
zo zo ... 4 weken Lanka, toe maar
je had voor dat geld ook een 5D mark 3 kunnen kopen natuurlijk 8)7

anyway, ik ben het met de rest eens dat een netbook een aanrader is
het is echt een verademing als je gewoon lekker RAW kan schieten zonder zorgen over voldoende kaartjes

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369769

Vishari Beduk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:50:
[...]

anyway, ik ben het met de rest eens dat een netbook een aanrader is
het is echt een verademing als je gewoon lekker RAW kan schieten zonder zorgen over voldoende kaartjes
Als je gaat backpacken toch niet? ;) Betaal je volgens mij praktisch alleen maar voor het ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 14:47

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vishari Beduk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:50:
[...]

Sri Lanka is niet zo duur. Vorig jaar ook drie weken geweest. Het land zelf is erg goedkoop.
Ik ga ook liever op reis dan een camera.

Have heel veel fun in Sri Lanka. :*)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Tsja, een mooie reis naar een ver land of een camera die ik in principe niet nodig heb.. Dan is de keus hier snel gemaakt :P

@Superdaantje, jouw foto's van Sri Lanka heb ik toevallig eergisteren met veel plezier bekeken toen ik je website tegenkwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand hoe breed de standaard schouderstrap van de 5d is??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 21:58
De schouderstrap van mijn 1D MkII en 550D zijn beide 3,7cm breed, lijkt me dat de 5D strap even groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Bedankt voor de info :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
ken schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:17:
Weet iemand hoe breed de standaard schouderstrap van de 5d is??
38,5mm voor de 5D mkII en 40,0mm voor de 5D strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
We zitten met een probleempje; tijdens het filmen met onze MK2 gaat hij automatisch de kleurbalans en lichtbalans corrigeren. Dat is erg irritant en we kunnen maar niet vinden hoe we dit uit zetten. Zodra je begint met filmen dan is het licht zoals bedoeld en na de correctie (3 sec later in de opname dus) veel donkerder. Iemand enig idee hoe je deze correctie door de MK2 kunt uitzetten? We filmen al in de M-stand, je zou zeggen dat dan alle automaten uit moeten staan van de camera.

Hieronder een voorbeeld van het probleem.

mk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 23:10

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Staat de witbalans op AWB toevallig? Wellicht die op een vaste waarde zetten zodat die niet verandert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Leevmeister schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:23:
Staat de witbalans op AWB toevallig? Wellicht die op een vaste waarde zetten zodat die niet verandert ;)
Nope, custom witbalans stellen we altijd in en meten we voordat we gaan filmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Laatst online: 15-05 12:34
Camera op de m stand zetten. Dan moet je alles zelf kunnen instellen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ook niet toevallig 'auto ISO' aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 17-05 11:34
-DG- schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:21:
dit is het ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
vandijk schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:18:
Camera op de m stand zetten. Dan moet je alles zelf kunnen instellen.
Staat hij dus al.
-DG- schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:21:
We stellen in de M-stand de iso zelf altijd handmatig in. Maar begrijp ik dus goed dat er daarnaast ook nog een setting is genaamd auto iso die je moet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
DaannO schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:30:
[...]

Staat hij dus al.
[...]

We stellen in de M-stand de iso zelf altijd handmatig in. Maar begrijp ik dus goed dat er daarnaast ook nog een setting is genaamd auto iso die je moet uitzetten?
Als je tijdens de liveview mode op de ISO knop drukt zie je alle verschillende ISO standen waarvan de eerste AUTO heet, en de rest van 100 tot 6400. Dat moet dus niet op AUTO staan.
Daarnaast je witbalans op K en zelf een waarde kiezen, de draaiknop boven op M en dan moet het eigenlijk toch wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal zo nog even in de handleiding kijken, maar weet er iemand waar je de ISO equavelement kan vinden? Je zou toch ook ergens 50 ISO en hoger dan 6400 moeten kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iso50 is "L" (van Low), iso12800 is H1 en iso25600 is H2. Maar als je nu eens eerst in de handleiding kijkt voordat je het vraagt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:54:
Iso50 is "L" (van Low), iso12800 is H1 en iso25600 is H2. Maar als je nu eens eerst in de handleiding kijkt voordat je het vraagt....
Dit moet je wel eerst aanzetten bij Custom Functions (ISO Expansion). Dan kun je ook L en H1 en H2 kiezen! :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Laatst online: 15-05 12:34
ISO 50 (L) en H2 kan je niet kiezen in video mode, ook al staat iso expansion aan.

[ Voor 4% gewijzigd door vandijk op 27-05-2012 21:49 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
-DG- schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:42:
[...]

Als je tijdens de liveview mode op de ISO knop drukt zie je alle verschillende ISO standen waarvan de eerste AUTO heet, en de rest van 100 tot 6400. Dat moet dus niet op AUTO staan.
Daarnaast je witbalans op K en zelf een waarde kiezen, de draaiknop boven op M en dan moet het eigenlijk toch wel goed gaan.
Dat ISO verhaal deden we idd al zo. We hadden dus tot nog toe een custom witbalans, we gaan nu is even dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
vandijk schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:49:
ISO 50 (L) en H2 kan je niet kiezen in video mode, ook al staat iso expansion aan.
Klopt, ik had niet door dat het over video ging :X H2 kan ik in komen, maar waarom geen L ... ik bedoel met H2 zou de sensor te warm worden denk ik maar met L toch juist niet?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

L was bij mijn 5DI een softwarematige setting. Daarbij werd gewoon iso 100 een stop naar beneden getrokken.
Tijdens het filmen heeft de camera het denk druk zat qua load op de digic, dus om dan ook nog continue die iso 50 erbij te moeten rekenen is denk teveel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H1 en H2 is ook geen hardwarematige gain, maar iso6400 die 1 of 2 stops is gepushed, dus daar wordt de sensor ook niet warmer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
sapphire schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:46:
L was bij mijn 5DI een softwarematige setting. Daarbij werd gewoon iso 100 een stop naar beneden getrokken.
Tijdens het filmen heeft de camera het denk druk zat qua load op de digic, dus om dan ook nog continue die iso 50 erbij te moeten rekenen is denk teveel.
Dat zou kunnen ja, ik denk dat het bij de 5DII niet anders is aangezien je dynamic range zelfs iets kleiner is dan op ISO 100 :?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dank. Had inderdaad gisteren ook al zoiets gelezen in de gebruiksaanwijzing.

Kunnen jullie misschien zien welk type oogschelp er standaard op de Canon 5DII hoort te zitten? Op internet lees ik nergens iets over de mark II. Staat er misschien een merkje op de oogschelp, want in de gebruiksaanwijzing gaan ze hier volgens mij niet dieper op in? Ze zijn hem bij mediamarkt vergeten in de doos te stoppen.

EDIT: Oh, toch wel, maar niet bij de inhoud, maar achteraan bij systeemoverzicht. Het is oogschelp eb.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 369769 op 28-05-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 20:30
Zou ik niet weten al is dat ongetwijfeld wel ergens op het internet te vinden. Maar vergeten in de doos te stoppen ?? Ik had meteen de hele zooi teruggestuurd, want het lijkt me duidelijk dat die doos allang een keer geopend en/of gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat weet ik. Hij heeft een dagje als demomodel bij de MM gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 20:30
Ah in dat geval heb ik niets gezegd en heb je waarschijnlijk gewoon een mooie deal gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gekocht bij de MM in Rotterdam. Kost in de pricewatch €2529,- op zijn laagst en ik heb er €2189,- voor betaald. Kon alleen geen extra demomodel korting meer vanaf, maar ik kon hem voor die prijs (een bijna maagdelijk demomodel) moelijk laten liggen.
EDIT: Met verzendkosten en een goede winkel ga je toch richting de €2600,-

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 369769 op 28-05-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Alhoewel de MM dan wel hoort te zeggen dat er iets mist natuurlijk. Aka, als dat niet onderdeel was van de deal heb je er een van hun tegoed.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 28-05-2012 15:45 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Voutloos: Ik moet er nog achteraan bellen, maar ze nemen vandaag de telefoon niet op. Ik heb vrijdag ook al gebeld voor mijn zonnekap en lenskap en die zouden ze zo snel mogelijk voor mij opsturen.
Opzich prima afterservice dus (ze hoefden het niet te versturen, want ik heb het gewoon in de winkel gekocht) alleen neemt er soms niemand op. Alleen een beetje jammer dat ze hier niet beter op letten bij het inpakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 369769 op 28-05-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Laatst online: 01-06 13:52
Ik zoek een mediaplayer die de filmpjes uit een 5D mark II (of III) direct kan afspelen.
M'n huidige AcRyan speelt ze alleen stotterend af, bitrate is te groot.
Na gegoogle zou de Apple TV 3 en de Dune mediaplayers het moeten doen.
De knipApple kan geen .mkv bestanden afspelen en heeft een flut afstandsbediening.
De Dune Smart D1 ziet er wel mooi degelijk uit en zou alles af moeten kunnen spelen.
Al zou daar allang een opvolger (de D2) uit komen.
Iemand ervaring met een mediaplayer die de filmpjes uit een 5D mark II of (III) vloeiend af kan spelen?

[ Voor 1% gewijzigd door PowerUp op 25-07-2012 12:58 . Reden: Heel volwassen die verbastering... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ehh... gewoon een HTPC met Windows 7 erop en je hoeft alleen maar te clicken en Windows Media Player doet de rest :?

Verder is het gewoon een .MOV container met daarin H.264/AVC video en Dolby Digital 2.0 geluid in AAC vorm geloof ik dus daar zou je op kunnen zoeken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan hem ook met een HDMI kabel rechtstreeks in de televisie prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel zorgen dat je een mini-hdmi naar hdmi kabel gebruikt (zoals bv. deze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alleen heb je dan geen volledige resolutie :/ Dan breng je gewoon je schermpje over zeg maar.
Tenminste... als ik het me goed herinner van de laatste keer dat ik dat getest heb en dat is alweer een aantal firmwares geleden dus misschien hebben ze iets veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
nero355 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:12:
Alleen heb je dan geen volledige resolutie :/ Dan breng je gewoon je schermpje over zeg maar.
Tenminste... als ik het me goed herinner van de laatste keer dat ik dat getest heb en dat is alweer een aantal firmwares geleden dus misschien hebben ze iets veranderd...
Meen ik ook inderdaad, camera's waarvan ik weet dat het wel kan zijn de professionele 1Dc camera's enzo ... maar die zijn er dan ook voor gemaakt :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55
Ik kon het 5DII en het algemene canon topic niet vinden dus dan maar hier mijn vraag.
Iets beter zoeken dan de volgende keer ;)

Gisteren heb ik long exposure foto's gemaakt, maar er zit enorm veel ruis in de foto's. Onderstaande foto is 10 minuten:

Afbeeldingslocatie: http://hanswoltering.nl/got/photo.jpg

Nu zit er op 100% de volgende ruis in:

100% crop linksboven:

Afbeeldingslocatie: http://hanswoltering.nl/got/photo_ex1.jpg

100% crop detail stuw:

Afbeeldingslocatie: http://hanswoltering.nl/got/photo_ex2.jpg

Met Lightroom kan ik het niet echt beter krijgen, en ik vraag me dan ook af wat ik kan doen om dit te verbeteren/voorkomen de volgende keer.

Ik weet dat er een mogelijkheid is om een 2e foto te maken door de camera met dichte sluiter, en zo noise reduction toe te passen, maar dan betekent bij een foto van 10 minuten dat hij 20 minuten bezig is.

Andere opties zouden zeer welkom zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door PowerUp op 18-08-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 28-05 14:42
Doe kleur ruis kan je toch gewoon weghalen in lightroom? Levert nauwelijks kwaliteitsverlies op.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Helaas, Color reduction op 100% en het wordt iets minder, maar weg gaat het zeer zeker niet.

Dit is met 100% color reduction en 100% luminance reduction:

Afbeeldingslocatie: http://hanswoltering.nl/got/photo_ex3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
TranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:58:
[mbr]Iets beter zoeken dan de volgende keer ;)[/]
Zelf al zoek ik op got met dit:
code:
1
canon EOS 5D MkII

Dan komt dit topic niet eens naar voren }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 00:46

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Heb je de noise reduction in de camera afstaan?
Want die kan deze wel oplossen, alleen zit je nog eens met een extra exposure.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 22:35
TranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:42:
[...]

Zelf al zoek ik op got met dit:
code:
1
canon EOS 5D MkII

Dan komt dit topic niet eens naar voren }:O
offtopic:
Even 2008 aanvinken in de zoekopties, standaard wordt er vanaf 2009 gezocht. Dat de GoT search brak is is verder nog geen reden om het dan maar in een ongerelateerd topic neer te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Soms heb ik best moeite met mijn 5DII. Bij mijn 450D zette ik hem op AV en begon fotos te maken die goed waren. Na een half jaar 5DII merk ik gewoon dat ik constant aan het bijbelichten ben omdat hij standaard overbelichte foto's maakt. Ben ik de enige die dat heeft? Heeft dat te maken met de optie Auto Lighting Optimizer bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 20:57
TranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:58:
Ik kon het 5DII en het algemene canon topic niet vinden dus dan maar hier mijn vraag.
[mbr]Iets beter zoeken dan de volgende keer ;)[/]

Gisteren heb ik long exposure foto's gemaakt, maar er zit enorm veel ruis in de foto's. Onderstaande foto is 10 minuten:

[afbeelding]

Nu zit er op 100% de volgende ruis in:

100% crop linksboven:

[afbeelding]

100% crop detail stuw:

[afbeelding]

Met Lightroom kan ik het niet echt beter krijgen, en ik vraag me dan ook af wat ik kan doen om dit te verbeteren/voorkomen de volgende keer.

Ik weet dat er een mogelijkheid is om een 2e foto te maken door de camera met dichte sluiter, en zo noise reduction toe te passen, maar dan betekent bij een foto van 10 minuten dat hij 20 minuten bezig is.

Andere opties zouden zeer welkom zijn.
Dit is volgens mij niet normaal. Ik heb een paar nachtfoto's van mezelf gekeken. Zie wel ruis op 100% maar niet zoiets. Onderstaande foto is %200 crop ook 10 minuten exposure Iso 100

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qEUUYfjkpvri90QJdCoCckWu/full.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 00:46

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Royz schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:16:
Soms heb ik best moeite met mijn 5DII. Bij mijn 450D zette ik hem op AV en begon fotos te maken die goed waren. Na een half jaar 5DII merk ik gewoon dat ik constant aan het bijbelichten ben omdat hij standaard overbelichte foto's maakt. Ben ik de enige die dat heeft? Heeft dat te maken met de optie Auto Lighting Optimizer bijv?
Exact hetzelfde aan de hand. Ik had een 400d en ik maakte op AV 90% a 95% perfecte foto's.
Ik had zeer weinig werk in postproductie om levels goed te krijgen.
Maar met de 5d is dat een heeeel ander verhaal. Pro of niet, die lichtmeter doet echt geen goed werk.
Geen enkele manier van meter werkt goed, partial, centered,... Allemaal scoren ze zeer slecht als je het mij vraagt.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hamed schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:33:
[...]

Dit is volgens mij niet normaal. Ik heb een paar nachtfoto's van mezelf gekeken. Zie wel ruis op 100% maar niet zoiets. Onderstaande foto is %200 crop ook 10 minuten exposure Iso 100

[afbeelding]
Wanneer heb je deze foto gemaakt? Was het toen koud buiten? Want blijkbaar is het bij warm weer veel extremer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
multipasser schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:38:
[...]

Exact hetzelfde aan de hand. Ik had een 400d en ik maakte op AV 90% a 95% perfecte foto's.
Maar met de 5d is dat een heeeel ander verhaal. Pro of niet, die lichtmeter doet echt geen goed werk.
Geen enkele manier van meter werkt goed, partial, centered,... Allemaal scoren ze zeer slecht als je het mij vraagt.
Dit verschilt gewoon per lens, mijn Samyang 35mm overbelicht altijd een beetje op 0 EV, mijn Vivitar 28mm onderbelicht meen ik altijd een beetje en mijn Canon 85mm f/1.8 overbelicht héél ietsjes.

Een 400D is natuurlijk ook een hele andere camera met een hele andere sensor (veel kleiner). Het schermpje op de camera geeft trouwens geen reëel beeld weer want het heeft veel te veel contrast. Bovendien kun je met Canon beter overbelichten dan onderbelichten, uit de highlights is meer terug te halen dan de schaduwen ;)

Ik denk dat je gewoon even moet wennen aan de lichtmeter (en de camera) ... geef het wat tijd en lees je wat meer in over de instellingen bij welke situaties en beoordeel de foto's op de PC (liefst met IPS monitor).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 20:57
TranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:00:
[...]

Wanneer heb je deze foto gemaakt? Was het toen koud buiten? Want blijkbaar is het bij warm weer veel extremer
Het was erg koud ja. -14 of zo dacht ik. Ik ga vanavond even paar foto's schieten :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
TranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:00:
[...]

Bij een exposure van 10 minuten wordt de sensor ook gewoon ontzettend warm en dan krijg je dit soort artefacten. Ik meen ergens ooit een opstelling gezien te hebben van iemand die zijn 5DII actief koelde om zo long exposures te maken van echt belachelijk lang.

Maar in ieder geval, (droog) koelen zou moeten werken :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ventieldopje schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:57:
[...]

Dit verschilt gewoon per lens, mijn Samyang 35mm overbelicht altijd een beetje op 0 EV, mijn Vivitar 28mm onderbelicht meen ik altijd een beetje en mijn Canon 85mm f/1.8 overbelicht héél ietsjes.

Een 400D is natuurlijk ook een hele andere camera met een hele andere sensor (veel kleiner). Het schermpje op de camera geeft trouwens geen reëel beeld weer want het heeft veel te veel contrast. Bovendien kun je met Canon beter overbelichten dan onderbelichten, uit de highlights is meer terug te halen dan de schaduwen ;)

Ik denk dat je gewoon even moet wennen aan de lichtmeter (en de camera) ... geef het wat tijd en lees je wat meer in over de instellingen bij welke situaties en beoordeel de foto's op de PC (liefst met IPS monitor).
ik heb er wel mee leren omgaan, maar ik vind het gewoon raar dat mijn foto's standaard overbelicht zijn. Als ik dat wil zet ik hem toch wel op +1? Overigens heeft Lightroom dezelfde neiging. Auto maakt overbelichte fotos zelfs nog lichter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat je met zowel de 450D als met de 5D2 "Evaluative Metering" hebt gebruikt? Ik heb er overigens weinig last van (als ik eens geen spotmetering gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Royz schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:17:
[...]

ik heb er wel mee leren omgaan, maar ik vind het gewoon raar dat mijn foto's standaard overbelicht zijn. Als ik dat wil zet ik hem toch wel op +1? Overigens heeft Lightroom dezelfde neiging. Auto maakt overbelichte fotos zelfs nog lichter :?
Laat eens wat foto's zien dan, het kan ook gewoon zijn dat je je beeldscherm verkeerd afgesteld hebt? Nou zijn de auto functies vaak niet "je van het" maar als ik jou zo hoor dan lijkt het alsof je gigantisch overbelichte foto's hebt ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ok heb even wat opgezocht. Hij staat wel op private, dus hoop dat jullie hem wel zien met deze code:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8286/7809425324_5f99f9c99e.jpg
Full_Photo-4 by RoyzNL, on Flickr

Exif:
ISO Speed 100
Exposure Bias 0 EV
Metering Mode Multi-segment
Exposure Program Aperture-priority AE

ik zou bijna zeggen schiet mij maar lek :). Het is in combinatie met een 24-105 btw

Dit doet Lightroom auto tone (exposure -1,5):
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8423/7809504110_19dfdb0518.jpg
Full_Photo-4-2 by RoyzNL, on Flickr

[ Voor 24% gewijzigd door Royz op 18-08-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hij is behoorlijk licht ja. Ik heb juist dat hij altijd wat onderbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Eigenlijk is dat flink balen, want als ik highlight clipping aanzet, knippert die koe gewoon dus er is ook geen informatie meer over. dat is ook niet helemaal waar...

Heb je jouw probleem met een specifieke lens of altijd?

[ Voor 10% gewijzigd door Royz op 18-08-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Royz schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:11:
Eigenlijk is dat flink balen, want als ik highlight clipping aanzet, knippert die koe gewoon dus er is ook geen informatie meer over.

Heb je jouw probleem met een specifieke lens of altijd?
Highlight/shadow clipping gaat uit van je huidige instellingen. Verhoog de exposure maar eens en je zult zien dat veel meer dingen gaan clippen. Zelfde verhaal met schaduwen.

Denk dat je nog aardig wat detail uit die koe kan halen hoor ;) Trouwens, vind de Lightroom versie er gewoon prima uit zien?

Maar ik vrees dat het gewoon een de manier van licht meten is, een andere instelling zou een beter resultaat moeten geven denk ik. Wat is je focus punt(en) geweest? Als ik het goed heb houd die multi-segment metering rekening met een heleboel dingen maar vooral het gedeelte waar je op focust.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb het zowat altijd dat het te donker is. Maar ik houd er gewoon rekening mee. Daarbij komt ook dat als de camera clipping laat zien in de lichte delen van de foto dat Lightroom er dan behoorlijk wat terug van kan halen, en veel zelfs al standaard doet.
Het lijkt er zelfs op dat de 5D het op het scherm veel sneller laat zien als wat daadwerkelijk aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weet je zeker dat het diafragma van je lens werkt? Zo'n effect krijg je ook als je op f5.6 denk te schieten en de lens blijft op f4 staan. Zet de camera of Av, f8 en druk het DoF preview knopje in. Het diafragma moet dan dicht gaan. Toen ik nog een 5DII had werden mijn foto's ook altijd wat te donker, maar nooit te licht.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Royz schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:16:
multipasser schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:38:
[...]
mijn ervaring is precies het tegenovergestelde: de lichtmeter van de 350D..500D is slecht
pas met de 550D kwam er een goede lichtmeter op de xxxD reeks
met de 5D2 nooit problemen

kijk & huiver:
Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/test/th_350D_sampleC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/test/th_450D_sampleC.jpg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
m'n 5d en 5d2 belichten in de auto stand ook veel beter dan m'n 20d daarvoor.

[ Voor 4% gewijzigd door abrakadaver op 22-08-2012 11:01 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Als ik naar die twee voorbeelden kijk dan is het eerste dat in mijn opkomt: User error.

Sorry hoor, maar dat is echt niet representatief voor de lichtmeter van een 350D.
Het tweede dat in me opkomt is dat het licht omstandigheden zijn met een gigantisch dynamisch bereik. Ondanks de overbelichting is er nog steeds diep zwart in de foto. Je zult dus altijd in de problemen komen met de belichting.

Ik zou de exif van de fotos wel eens willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

mjtdevries schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:18:
Als ik naar die twee voorbeelden kijk dan is het eerste dat in mijn opkomt: User error.

Sorry hoor, maar dat is echt niet representatief voor de lichtmeter van een 350D.
Het tweede dat in me opkomt is dat het licht omstandigheden zijn met een gigantisch dynamisch bereik. Ondanks de overbelichting is er nog steeds diep zwart in de foto. Je zult dus altijd in de problemen komen met de belichting.

Ik zou de exif van de fotos wel eens willen zien.
beetje flauw om gelijk 'user error' te roepen
probleem treedt alleen op bij zeer fel zonlicht en is reproduceerbaar
op dpreview noemen ze het "Metering has tendency to overexpose in very bright, contrasty conditions"
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/34
ik heb de 350D en 40D een tijdje naast elkaar gebruikt en 40D had in zelfde situaties nooit problemen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat probleem heb ik in ieder geval nooit gezien bij de 400D die ik destijds had. De 40D ook niet, en de 5D zeker ook niet. Wel gek dat zowel de 350D en 500D het blijkbaar hebben en ik het op de 400D nooit heb gemerkt. Anyway, fijn is anders, maar daarom check ik tijdens het maken van foto's ook altijd het resultaat/histogram. Natuurlijk niet bij ieder foto, maar zo kan je wel de trend in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vishari Beduk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:07:
[...]

beetje flauw om gelijk 'user error' te roepen
probleem treedt alleen op bij zeer fel zonlicht en is reproduceerbaar
op dpreview noemen ze het "Metering has tendency to overexpose in very bright, contrasty conditions"
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/34
ik heb de 350D en 40D een tijdje naast elkaar gebruikt en 40D had in zelfde situaties nooit problemen
Wat voor sluitertijd had je toen eigenlijk? Want als die al op 1/4000ste zat, dan zit ie met de 350D op zijn max en de 40D niet (die kan tot 1/8000). Dus dat kan ook het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Zijn er eigenlijk mensen die Magic Lantern gebruiken op hun 5DII (en wat is de hoofdreden)?

ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd naar dat exposure fusion gedeelte. iemand ervaring mee?

[ Voor 34% gewijzigd door Royz op 22-08-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 08:37
Ik kan mij van het 400d topic herinneren dat er veel klachten over onderbelichting waren... (ik inclusief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik heb ook een 400D gehad en nooit problemen met belichting.
Nou gebruikte ik wel altijd RAW files.

dpreview zegt ook dat de 400D de neiging had tot onderbelichting, wat in ieder geval het idee dat de hele reeks van 350D tot 500D zou overbelichten al onderuit haalt.

Verder heeft dpreview het bij de 450D review waar Vishari naar verwijst over highlight clipping, wat nog wel even wat anders is dan een compleet overbelichte foto.
Verder problemen als de focus niet goed was. Maar dat heeft dus niks te maken met een slechte belichtingsmeter. Als je op het verkeerde focused en je belichtingsmeter houd rekening met het focuspunt (gelukkig doet ie dat) dan is het ook volstrekte logisch dat je een verkeerde belichting krijgt.

En als laatste geeft dpreview aan dat het eigenlijk alleen een probleem is bij de default JPEG setting (vivid) maar dat je in RAW geen probleem hebt...

En daarom ben ik dus benieuwd naar wat meer achtergrond info bij die voorbeelden.
Waar lag het focus punt, is er JPG of RAW geschoten, welke metering methode etc etc.

En nogmaals, in die lichtsituatie kun je nooit een perfecte belichting krijgen omdat het dynamisch bereik boven dat van de camera zit.
De camera moet dus een keus maken: Laat je veel schaduwen dichtlopen zodat je daar geen detail meer ziet, of laat je highlights clippen zodat je daar geen detail meer ziet.

Beide oplossingen zijn niet ideaal en daar kan je dan over klagen, maar er is gewoon geen juiste oplossing mogelijk in die situaties.
Als ik naar het eerste "huiver" voorbeeld kijk, dan vind ik dat de camera daar een prime compromis heeft gekozen. De personen zijn allemaal eigenlijk heel netjes belicht, er is detail in de schadeuwen en ook nog een heleboel detail in de grond/achtergrond.

In het tweede "huiver" voorbeeld heb je weer een situatie waarbij er geen juiste oplossing mogelijk is.
De camera heeft waarschijnlijk herkent dat je een portret foto maakte. En heeft de belichting dan ook daar op afgestemd en de achtergrond genegeerd.
Maar het contrast is zo hoog dat je zelfs niet voor alle gezichten de juiste belichting kunt krijgen. Zou je een stop lager gaan dan zouden alle schaduwen dicht lopen. Daar komt nog bij dat de camera natuurlijk niet kan weten of het mensen zijn met een donkere huidskleur of niet. Daarom heb je nou juist de belichtingscompensatie knop op je camera zitten. Om je camera daar bij te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Universal Creations schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:39:
[...]

Wat voor sluitertijd had je toen eigenlijk? Want als die al op 1/4000ste zat, dan zit ie met de 350D op zijn max en de 40D niet (die kan tot 1/8000). Dus dat kan ook het probleem zijn.
Model - Canon EOS 350D DIGITAL
DateTime - 2006:10:20 05:26:44
ExifOffset - 196
ExposureTime - 1/500 seconds
FNumber - 14
ExposureProgram - Normal program
ISOSpeedRatings - 200
ExifVersion - 0221
DateTimeOriginal - 2006:10:20 05:26:44
DateTimeDigitized - 2006:10:20 05:26:44
ComponentsConfiguration - YCbCr
ShutterSpeedValue - 1/500 seconds
ApertureValue - F 14.00
ExposureBiasValue - 0.00
MeteringMode - Multi-segment
Flash - Flash not fired, compulsory flash mode
FocalLength - 80 mm
mjtdevries schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:46:
En daarom ben ik dus benieuwd naar wat meer achtergrond info bij die voorbeelden.
die twee jpeg foto's zijn erg oud en met crappy lens maar stonden 'toevallig' online
als ik zondag terug ben in NL zal de laatste raw foto's met 70-200 opzoeken die ik er indertijd mee geschoten heb en reageren

weet het niet meer

• mjtdevries
Waarom denk je dat de lens invloed heeft op de lichtmeting?

In sommige situaties zou een lens die de afstand tot het voorwerp doorgeeft kunnen helpen, maar in de situaties zoals ik die in mijn vorige reactie besproken heb, helpen gegevens over de afstand tot het onderwerp helemaal niets.

En waren ze nu in JPG of RAW geschoten?

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Royz schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:12:
Zijn er eigenlijk mensen die Magic Lantern gebruiken op hun 5DII (en wat is de hoofdreden)?

ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd naar dat exposure fusion gedeelte. iemand ervaring mee?
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk...

* Tha BasZ hakend even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vishari Beduk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:35:
[...]
als ik zondag terug ben in NL zal de laatste raw foto's met 70-200 opzoeken die ik er indertijd mee geschoten heb en reageren
mjtdevries schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:19:
Waarom denk je dat de lens invloed heeft op de lichtmeting?

In sommige situaties zou een lens die de afstand tot het voorwerp doorgeeft kunnen helpen, maar in de situaties zoals ik die in mijn vorige reactie besproken heb, helpen gegevens over de afstand tot het onderwerp helemaal niets.

En waren ze nu in JPG of RAW geschoten?
ik wilde alleen aangeven dat het niet door de lens veroorzaakt werd

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/test/th_IMG_0350.jpg
een jpg met de 10-20
waarbij de schitterende gletsjerbreuk op de achtergrond niet meer te zien is

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/test/th_IMG_1902_6026.jpg
een cr2 met de 70-200

even voor alle duidelijkheid: de 350D en de 450D zijn de enige camera's waar ik dit probleem heb gezien
ik was in 2005 met de 300 (analoog) en powershot A80 in Nepal op grote hoogte en geen belichtings problemen
latere foto's met 550D/40D/60D/5D2/5D3 in het zonnige India ook nooit belichtings problemen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Vishari Beduk schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:12:
[...]

[...]

ik wilde alleen aangeven dat het niet door de lens veroorzaakt werd

[afbeelding]
een jpg met de 10-20
waarbij de schitterende gletsjerbreuk op de achtergrond niet meer te zien is

[afbeelding]
een cr2 met de 70-200

even voor alle duidelijkheid: de 350D en de 450D zijn de enige camera's waar ik dit probleem heb gezien
ik was in 2005 met de 300 (analoog) en powershot A80 in Nepal op grote hoogte en geen belichtings problemen
latere foto's met 550D/40D/60D/5D2/5D3 in het zonnige India ook nooit belichtings problemen
Bij de eerste foto ligt het gewoon aan het beperkte dynamische bereik van een JPG. Vind het een leuke foto trouwens, de mensen zijn prima belicht wat dus tot gevolgen heeft dat de achtergrond iets overbelicht is maar als je deze in RAW had geschoten had dit nog prima recht getrokken kunnen worden ;)

De tweede foto lijkt me gewoon user error (tenzij het een crop is) om eerlijk te zijn.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
In de eerste foto heeft de camera niets verkeerd gedaan!
Die heeft waarschijnlijk herkent dat je een portret foto maakt en heeft de personen op de voorgrond perfect belicht. En dat ten koste van de achtergrond.

Als je dat niet had gewild, dan had je dat zelf aan de camera moeten vertellen. Alleen dan was de belichting van de personen op de voorgrond niet meer goed geweest.

Je had dan twee opties:
Een HDR opname maken. (twee shots combineren)
Of belichting afstemmen op de achtergrond en de personen belichten met invulflits. (of een reflector of zo)
Je vraagt die belichtingsmeter om dingen te doen die onmogelijk zijn.

Als die tweede foto geen crop is, dan is dat wel een fout van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

mjtdevries schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:17:
Die heeft waarschijnlijk herkent dat je een portret foto maakt en heeft de personen op de voorgrond perfect belicht. En dat ten koste van de achtergrond.
Even uit nieuwsgierigheid. Hoe kan de camera weten dat je een portret foto maakt? En past hij dan je belichtingsmeter aan naar spotmeting ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Als je dat niet had gewild, dan had je dat zelf aan de camera moeten vertellen. Alleen dan was de belichting van de personen op de voorgrond niet meer goed geweest.

Je had dan twee opties:
Of belichting afstemmen op de achtergrond en de personen belichten met invulflits. (of een reflector of zo)

Bedankt voor het herhalen van mijn post :+ HDR is in dit geval niet eens nodig als je gewoon in RAW schiet, uit de highlights valt altijd nog zeer veel terug te halen ;)
Royz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:21:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid. Hoe kan de camera weten dat je een portret foto maakt? En past hij dan je belichtingsmeter aan naar spotmeting ofzo?
Hij weet niet dat je een portret gaat maken tenzij je iets hebt van gezichtsherkenning (wat de 350D niet had). Dan nog zou hij de meting niet aanpassen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ventieldopje schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:20:
[...]

Bij de eerste foto ligt het gewoon aan het beperkte dynamische bereik van een JPG. Vind het een leuke foto trouwens, de mensen zijn prima belicht wat dus tot gevolgen heeft dat de achtergrond iets overbelicht is maar als je deze in RAW had geschoten had dit nog prima recht getrokken kunnen worden ;)

De tweede foto lijkt me gewoon user error (tenzij het een crop is) om eerlijk te zijn.

Je had dan twee opties:

ik herhaal het nog maar een keer: de 350D is de enige camera die ik heb gehad waarmee ik dit probleem had
die 450D foto was van een reisgenoot en ik herkende hierin mijn probleem

wat betreft te klein dynamish bereik: daar ben ik het niet mee eens. ik heb van foto's van reisgenoten met simpele compacts die in dezelfde situatie (zelfde berg, zelfde dag, zelfde licht) betere foto's maakte

wat betreft dat portret: als ik een crop had geplaatst dan had ik die paal wel recht gezet ;)

ik blijf dus bij mijn stelling dat ik die lichtmeter van de 350D slecht vind
ik ben heel blij dat ik tegenwoordig met een 5D kan fotograferen die dit soort problemen niet heeft :)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik heb dit zelf nooit zo ervaren. Kan dan jou bevinding ook niet bevestigen. Ik ga toch meer mee met de voorgaande reacties. Van Ventieldopje en mjtdevries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

mjtdevries schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:46:

Verder heeft dpreview het bij de 450D review waar Vishari naar verwijst over highlight clipping, wat nog wel even wat anders is dan een compleet overbelichte foto.
Denk dat het hier gaat over een interpretatie foutje van Vishari. (dit is menselijk ;-) )
Hij had dit ook met de handleiding van de 5D III een tijdje terug in ander topic..... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 28-08-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Vishari Beduk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:17:
wat betreft te klein dynamish bereik: daar ben ik het niet mee eens. ik heb van foto's van reisgenoten met simpele compacts die in dezelfde situatie (zelfde berg, zelfde dag, zelfde licht) betere foto's maakte
Dan zou ik die fotos er wel eens naast willen zien. Want het is gewoon niet mogelijk.

Wat er waarschijnlijk aan de hand was, is dat die reisgenooit op dezelfde berg, dezelfde dag in hetzelfde licht een foto maakte vanuit een iets ander standpunt, waardoor je een minder groot dynamisch bereik nodig had.

Die twee mensen hebben nu de zon in de rug. Hun gezichten zitten dus in de schaduw. Zodra je hun gezichten netjes belicht betekent dat automatisch dat de achtergrond overbelicht word.

Zonder extra hulpmiddelen kun je dat op geen enkele manier vermijden. Als je camera een twee keer zo groot dynamisch bereik had, dan zou je het achteraf in photoshop de onderbelichte personen kunnen ophalen. Maar rechtstreeks uit de camera is dit gewoon een onmogelijke opdracht.

De situatie word echter compleet anders als je de personen omdraait, zodat ze met hun gezicht naar de zon toe zitten.
Hun gezichten zitten nu niet in de schaduw, dus de camera hoeft geen langere belichting toe te passen om de gezichten goed te belichten. En daardoor zal de achtergrond dan ook niet overbelicht worden.

Zelfde berg, zelfde dag, zelfde licht, maar geen overbelichte achtergrond.

(Overigens is het voor een portret foto meestal mooier om ze met de zon in de rug te fotograferen. Je hebt dan zacht licht op de gezichten, en je krijg mooie schaduwen op de kleding. (kijk bv naar het mooie detail dat je op die oranje mouw krijg door de schaduwen. Dat raak je kwijt als je ze met hun gezicht naar de zon toe fotografeert.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

mjtdevries schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:45:
[...]
Dan zou ik die fotos er wel eens naast willen zien. Want het is gewoon niet mogelijk.
je mag langskomen ;)
hoe dan ook, ik zal nooit meer van mijn leven zo'n tocht maken en dan een 350D meenemen en jpg schieten

maar het is wel jammer dat er bijna niets te onderscheiden is van de mooie achtergrond -O-
Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/test/IMG_0348.jpg
zelfde punt genomen, echter precies de andere kant op

weet het niet meer

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste