Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59
Matched: 5d, 7d
GoT schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:07:
[...]
Hardnekkige gerucht idd, maar IMO ongeloofwaardig.
Ik meende te lezen dat het de bedoeling was om de 1D / 1Ds en mogelijk ook de 5D te mergen en te splitsen in video en still? Later nooit meer wat over gelezen, we zien wel wat er gebeurt.

Meer megapixel klinkt inderdaad leuk maar op print zie je er toch niks van terug en heb je ben ik bang eerder last van ruis laat staan dat je meer opslag nodig hebt en een snellere pc ;) Na van de 7D naar de 5D overgegaan te zijn moet ik eerlijk zeggen dat ik de uitgebreide AF van de 7D niet eens zo erg mis en gebruik nu vaak alleen center point, wel mis ik af en toe de FPS van de 7D.

Maargoed, ik heb dus voorlopig qua body eigenlijk niks te wensen, uiteraard wel benieuwd wat de Mark III gaat brengen natuurlijk!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Matched: 5d
Van de week eens zitten kijken wat ik graag verbeterd zou zien in m'n good 'old 5DI.

Kwam er eigenlijk op neer dat de 5DII aan bijna alles voldoet behalve de AF. En zit net te kijken naar de prijs van de 5DII die weer gedaald is tot zelfs 1711€ atm. Dat is aanlokkelijk :p

Gezien ik er weer een aardige tijd mee wil doen, klinkt een verse body ook wel aanlokkelijk in de vorm van een 5DIII :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op de 5D3 zul je nog wel een half jaar moeten wachten (als het niet meer is). Als je echt dingen mist in je 5D Classic die de 5D2 wel heeft, dan kun je het overwegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nordlys op 24-10-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mooie is dat ik geen haast heb dus ik heb alle tijd heb dus ik kan het rustig allemaal afwachten en aanzien :)

Er is 1 echt punt waar ik me groen en geel aan irriteer maar daar is dit topic niet voor gezien het een 5DII topic is :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
sapphire schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:03:
Er is 1 echt punt waar ik me groen en geel aan irriteer maar daar is dit topic niet voor gezien het een 5DII topic is :)
Wat dan? :+ (Of was het de AF die je al genoemd had?)

Ander vraagje, zijn er inmiddels al nep 5d2 accu's die wel op te laden zijn met de originele lader en zo'n chip aan boord hebben?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Het feit dat de grip op de 5D beroerd werkt.
Van de week 2 accu's opgeladen en in de grip zijn ze volgens de camera na 63 foto's al leeg. Zeer vervelend als er mensen op je staan te wachten.

Nu als een malle de contacten weer schoon gemaakt en nu zijn ze opeens weer vol volgens de camera. Gewoon irritant als je dat elke paar maanden weer moet doen.

edit: voor het gevraagd word ja het is een originele BG-E4

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 25-10-2011 13:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
sapphire schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:52:
Van de week 2 accu's opgeladen en in de grip zijn ze volgens de camera na 63 foto's al leeg. Zeer vervelend als er mensen op je staan te wachten.

Nu als een malle de contacten weer schoon gemaakt en nu zijn ze opeens weer vol volgens de camera. Gewoon irritant als je dat elke paar maanden weer moet doen.

ik gebruik een aftermarket grip (dealextreme) heb 4 dealextreme accu's en 2 orginele.

het is me echt nog _nooit_ voorgekomen dat ''opeens'' opwaren hell de accu's die ik al maanden niet gebruikt heb (De china's) doen het nog vrolijk 700/900 shots, de ervaring die jij hebt heb ik nog nooit meegemaakt..

net zoals mn 40d zit ik eigenlijk nooit met lege accu's maar ik laad dan ook voor een event alles gewoon op en weet dat het vol zit ga ik eens op de bonnefooi of dagelijks zoals nu dan zitten de accu's erin die erin zitten en kijk ik niet eens naar de accu's, ik weet dat ze vol waren en ik weet dat ze dat zolang ik hem niet zwaar gebruikt heb nog prima zal werken..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
sapphire schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:52:

Lijkt mij een incidenteel foutje dan? Hier had ik totaal geen last van met mijn oude 5D.. Met gemak 1100/1200 foto's met 2 volle accu's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abrakadaver schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:47:
Ander vraagje, zijn er inmiddels al nep 5d2 accu's die wel op te laden zijn met de originele lader en zo'n chip aan boord hebben?
Ja, die zijn er. Op Ebay, dealextreme, linkdelight en nog vele andere sites zijn ze te krijgen.
Linkje naar een dergelijke accu op DX: http://www.dealextreme.co...markii-canon-eos-td-56813

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
Phottix is tegenwoordig laadbaar met de Canon lader en anders kan je deze in Nederland bestellen : http://www.saake-shop.nl/...6+voor+Canon+-+NIEUW.html :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Geen matches
angel00008 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:08:
[...]

ik gebruik een aftermarket grip (dealextreme) heb 4 dealextreme accu's en 2 orginele.

het is me echt nog _nooit_ voorgekomen dat ''opeens'' opwaren hell de accu's die ik al maanden niet gebruikt heb (De china's) doen het nog vrolijk 700/900 shots, de ervaring die jij hebt heb ik nog nooit meegemaakt..

net zoals mn 40d zit ik eigenlijk nooit met lege accu's maar ik laad dan ook voor een event alles gewoon op en weet dat het vol zit ga ik eens op de bonnefooi of dagelijks zoals nu dan zitten de accu's erin die erin zitten en kijk ik niet eens naar de accu's, ik weet dat ze vol waren en ik weet dat ze dat zolang ik hem niet zwaar gebruikt heb nog prima zal werken..
De accu's zijn ook niet leeg, alleen de communicatie camera <--->grip is beroerd waardoor de camera zegt dat ze leeg zijn. Haal ik de grip eraf en direct de accu in de camera dan kan ik gewoon doorschieten (Phottix Titan en originele accu's).

Overigens ook met een Phottix grip dit probleem gehad en een mede-Gotter gesproken die die het met een BG-E2 heeft. Plus nog wat resultaten op google dus incidenteel lijkt me niet, gewoon beroerd ontwerp.

Maargoed...terug over de Mark II kletsen maar :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
In de 7D gaan dezelfde accu's als in de 5DII toch?
Ik ben in ieder geval (weer) erg blij met de phottix varianten. Ze leveren 200mAh meer en lijken indd langer mee te gaan, ook al is 200mAh een klein verschil. Dezelfde ervaring had ik ook met de phottix accu voor mn oude 1000D.
Ze geven trouwens ook netjes de info door aan de 7D en laden gewoon op in de originele oplader.
Kosten volgens mij maar 19,95 per stuk ofso.

[ Voor 5% gewijzigd door Scirocco op 26-10-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Geen matches
Universal Creations schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:18:
[...]

Ja, die zijn er. Op Ebay, dealextreme, linkdelight en nog vele andere sites zijn ze te krijgen.
Linkje naar een dergelijke accu op DX: http://www.dealextreme.co...markii-canon-eos-td-56813
ah gaaf, dankjewel!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Geen matches
En mocht 3 weken wachten te veel zijn, dan hier in NL:
http://www.aq4u.nl/catalo...ath=21_26&products_id=219
Werkt helemaal prima bij mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Geen matches
-DG- schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:56:
En mocht 3 weken wachten te veel zijn, dan hier in NL:
http://www.aq4u.nl/catalo...ath=21_26&products_id=219
Werkt helemaal prima bij mij :).
Ik ken de toko en is zeker aan te raden (geen aandelen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:05
Geen matches
Hier is ie nog wat goedkoper:
19,95€ met gratis verzenden

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:41
Wie kan me helpen? Ik ben op zoek naar een FF camera en kom er maar niet uit. Ik heb de D700 en D3 gehad maar dat is een lange tijd geleden. Nu zit ik dus weer te kijken naar een D700 of een 5D-II.

Ikzelf fotografeer voornamelijk landschappen, architectuur, portret en straatfotogrtafie. Soms fotografeer ik voor feestjes en verjaardagen. Voor het meeste is de 5D-II het beste geschikt ivm het aantal MP. Echter voor het laatste is de 5D wat minder geschikt. Zeker als mensen bv dansen (beweging, weinig licht en 'slechte' focus).

De D700 is voor alles wel geschikt maar heeft helaas maar 12MP en is ook stukje duurder (evenals de opjectieven). De bediening, snelheid, ergonomie, etc is wel een stuk beter (vind ik).

Waarom de twijfels? Eigenlijk om twee zaken. De 5D-II heeft last van low ISO banding (naar het schijnt). Nu kan je wel een goede exposure hebben, maar als je de schaduws op wilt halen of een bepaald effect aan de foto wilt geven, dan kan dit probleem toch wel belangrijk zijn. Dit is voor mijn de hoofreden om te twijfelen.

Tweede reden is focus. Ik heb zaken waar ik af en toe een betere focus nodig heb. Vooral dus als ik de buitenste focuspunten wil gebruiken ivm compositie van een bewegend iemand/voorwerp tijdens weinig licht omstandigheden.

Tov de D700 heeft de 5D-II voor mij nog wel meer nadelen, maar dat zou ik wel kunnen accepteren.

Wie kan mij meer vertellen over low iso banding en focus tijdens minder licht? Hoor daar graag meer over.

PS: Ik heb er al ontzettend veel over gelezen op bv dpreview/fm maar wil graag ervaringen horen van NL-ers. Van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Geen matches
Oew Anteros, hier ben ik ook benieuwd naar :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Er is volgensmij een nieuwe moderator op dit deel van t forum *kuch* JvdGeest *kuch* die recent de overstap van D700 naar 5D2. Die kan je waarschijnlijk alles vertellen over de verschillen etc.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik heb zelf nog nooit banding gezien met m'n 5DII tijdens donkere trouwfeestjes (op ISO3200 en ISO6400 en vooral zonder flitser). Met het middelste focuspunt is lowlight voor mij echt geen probleem. Als het zo donker wordt dat ik niet meer kan focussen, dan zit ik toch al boven ISO6400 (met F/1.4 lenzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
-DG- schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:39:
Ik heb zelf nog nooit banding gezien met m'n 5DII tijdens donkere trouwfeestjes (op ISO3200 en ISO6400 en vooral zonder flitser). Met het middelste focuspunt is lowlight voor mij echt geen probleem. Als het zo donker wordt dat ik niet meer kan focussen, dan zit ik toch al boven ISO6400 (met F/1.4 lenzen).
Hier sluit ik me volledig bij aan :)

Als m'n 5DII echt niet meer kan focussen, is het 9 van de 10 keer al te donker om uberhaupt nog een beetje foto te kunnen maken, zelfs op ISO 6400 en f/1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
leonvw schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:46:
[...]

Als m'n 5DII echt niet meer kan focussen, is het 9 van de 10 keer al te donker om uberhaupt nog een beetje foto te kunnen maken, zelfs op ISO 6400 en f/1.4
Helemaal mee eens, vaak bied zelfs handmatig focussen zelfs geen oplossing omdat je zo weinig ziet ;) Als je toch perse wil focussen zou je kunnen overwegen een IR led zaklamp mee te nemen en in je flits schoen te schuiven.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Geen matches
Ik zou zeggen, kijk het topic Overstappen, Nikon vs. Canon eens na. De overweging van JvdGeest is een andere dan de jouwe, maar er komt natuurlijk even goed veel informatie voorbij over beide alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Ventieldopje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:01:
[...]

Helemaal mee eens, vaak bied zelfs handmatig focussen zelfs geen oplossing omdat je zo weinig ziet ;) Als je toch perse wil focussen zou je kunnen overwegen een IR led zaklamp mee te nemen en in je flits schoen te schuiven.
Of gewoon een externe flitser gebruiken zodat je gewoon AF assist hebt (en evt. de flits uitzetten als je dat niet wilt). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Geen matches
@-DG-: Het gaat niet zozeer of je banding ziet in low-light of hi-iso. Het gaat erom dat je in post de schaduws wat opkrikt (om meer detail of om een bepaald effect wilt bereiken) waardoor je banding gaat zien in deze gedeeltes (zelfs als de foto op ISO 100 of 200 gemaakt is).

@-DG-, leonvw, Ventieldopje: Ik had idd begrepen dat het middelste focuspunt zeer gevoelig is (x-type). Echter gaat het mij om de buitenste focuspunten. Deze zijn niet crossed en daardoor minder gevoelig. Bij bewegende objecten, wil je graag de compositie meteen goed hebben en dus focussen met bv een buitenste focuspunt.

@henkie196: Ik zal dat topic eens lezen.

@de rest... wie heeft ervaring met banding op low-iso (en daarbij dus de schaduw opkrikken) en met het gebruik van buitenste focuspunten in low-light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Geen matches
Anteros schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:59:

@de rest... wie heeft ervaring met banding op low-iso (en daarbij dus de schaduw opkrikken) en met het gebruik van buitenste focuspunten in low-light?
Ik krik wel met enige regelmaat (lees: nagenoeg altijd :P) wat van mijn schaduwen op en mij is nog nooit iets raars opgevallen op de lage ISO waarden. Pas vanaf ISO 800 ga ik iets zien en dan moet ik hem aardig optrekken..

Met de buitenste focuspunten kan ik je niet verder helpen, bij mij staat hij nagenoeg altijd op de middelste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
In vergelijking met de Nikon D700 vind ik de 5d2 stukken slechter presteren met het opkrikken van de schaduwen (fill light toevoegen). Maar de 5d2 staat dan ook bekend om de banding problemen. In mijn vorige jaren paste ik fill light heel veel toe, maar ik doe het tegenwoordig niet of nauwelijks meer (ben overgestapt van "platte" foto's naar meer contrastrijke foto's). Ik vind een stukje shadow clipping mooi om te hebben in een foto en het voldoet voor mij om alleen aan de exposure slider te zitten en de contrast aan te passen met een s-curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 06:58
Geen matches
Hier een banding ervaring...

http://www.thomasvanderwillik.com/got/banding.jpg

MAAR dit was ook echt de enige keer dat het mij is opgevallen.

[ Voor 28% gewijzigd door ThomasW op 19-01-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Geen matches
ThomasW schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:00:
Hier een banding ervaring...

http://www.thomasvanderwillik.com/got/banding.jpg

MAAR dit was ook echt de enige keer dat het mij is opgevallen.
Wow, dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt :o

Wel op hogere ISO's, maar nog niet op ISO 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat is inderdaad typerend voor de 5d2 en zul je bij bijv. de D700 veel minder tegenkomen. Gewoon minder fill light gebruiken, zo heel mooi is het vaak toch niet ;) Misschien dat je met Lightroom 4 het beter kunt verhelpen door een brush te tekenen over die gedeeltes en er meer noise reduction op toe te passen.

@Leon: foto (op bijv. ISO 100) nemen met een aardig dynamisch bereik en met schaduwen die tegen het zwartpunt aanzitten. Vervolgens fill light gebruiken en je zult het wel moeten zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Nordlys op 19-01-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Geen matches
Grappig, zal vanavond eens met wat foto's spelen om te kijken hoever ik normaal gesproken ga en wat de grens is waarin het zichtbaar wordt :)
JvdGeest schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:06:
@Leon: foto (op bijv. ISO 100) nemen met een aardig dynamisch bereik en met schaduwen die tegen het zwartpunt aanzitten. Vervolgens fill light gebruiken en je zult het wel moeten zien.
Enige wat ik optrek in mijn foto's zijn wat donkere schaduwen in gezichten etc, dus iets extreems als een volledig zwart wiel doe ik niet echt. "Net" niet dynamisch genoeg om het zichtbaar te laten worden dan :)

[ Voor 39% gewijzigd door leonvw op 19-01-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Geen matches
Klopt, daar zul je het gelukkig niet bij zien. Het zijn alleen de extreme gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonvw schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:46:

Ventieldopje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:01:
Houden jullie er wel rekening met het focuspunt dat je gebruikt? Het middelste focuspunt laat je zelden tot nooit in de steek, maar de anderen waar Anteros het ook over heeft, zijn heel wat minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Geen matches
Universal Creations schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:37:
[...]

[...]

Houden jullie er wel rekening met het focuspunt dat je gebruikt? Het middelste focuspunt laat je zelden tot nooit in de steek, maar de anderen waar Anteros het ook over heeft, zijn heel wat minder goed.
Zeker, ik heb het dan ook over het middelste AF punt, daar zit hij zowat op vast geroest ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Geen matches
Waarom wordt zoveel het middelste focuspunt gebruikt? Meestal wil je juist toch geen compositie met een in het midden staand onderwerp? Of doen jullie dan recompose? (Alhoewel ik me voor kan stellen dat dat ook niet werkt als de buitenste focuspunten het niet goed doen onder bepaalde condities.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Geen matches
Uiteraard de compositie pas maken nadat je gefocust hebt :) Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Please correct me if I'm wrong, maar zoals ik het idee van de AF heb begrepen, kan je focus ook verschuiven als je de camera beweegt en de camera corrigeerd hiervoor door zelf de focus aan te passen. Als het goed heb begrepen heb je hier je cross-AF punten voor nodig, maar er is hier eerder gesteld dat in condities met weinig licht de andere AF punten niet (betrouwbaar) meer werken voor de 5DII, dus kan me voorstellen dat dit ook niet goed meer werkt. Al helemaal als je wijd open schiet en dus een nauwe DoF hebt en je er dus gauw naast kunt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Geen matches
Dat focus verschuiven heb je geen last van. Zelfs op f/1.4 kun je gewoon met het centrale punt focussen en hercompositie maken zonder daarmee je focusvlak te verschuiven en scherpte te verliezen. Je moet natuurlijk geen rare bewegingen maken, maar gewoon een simpele beweging maken tijdens het maken van je compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Geen matches
Toch gewoon een kwestie van het knopje ingedrukt houden tijdens het verschuiven van je compositie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Geen matches
Dan blijft je AF lopen en focus je dus verkeerd (op de achtergrond bijvoorbeeld, als je middelste focuspunt daarop terecht komt). Je moet stoppen met focussen (door one-shot AF te gebruiken of de shutterknop alleen te laten meten en de AF-ON knop te gebruiken) en dan je compositie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Geen matches
Och dat bedoelde ik, dat knopje van AF-ON inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Universal Creations schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:37:

[...]

leonvw schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:35:
[...]

Met de buitenste focuspunten kan ik je niet verder helpen, bij mij staat hij nagenoeg altijd op de middelste :)
Jup :)
henkie196 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 07:56:
Waarom wordt zoveel het middelste focuspunt gebruikt? Meestal wil je juist toch geen compositie met een in het midden staand onderwerp? Of doen jullie dan recompose? (Alhoewel ik me voor kan stellen dat dat ook niet werkt als de buitenste focuspunten het niet goed doen onder bepaalde condities.)
Gewoon je shutterknop half ingedrukt houden en je compositie verplaatsen :Y
Zelfs op 1.4 heb ik geen last van een verschuivende focus, je maakt immers geen gigantische voor- of achterwaartse beweging. En doe ik dit wel, verschuif ik alsnog het scherpstelpunt (heerlijk, die joystick waarmee dat kan bij de 5DII)

[ Voor 38% gewijzigd door leonvw op 20-01-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:36

mvh

State Governor

Radiant schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:38:
Dan blijft je AF lopen en focus je dus verkeerd (op de achtergrond bijvoorbeeld, als je middelste focuspunt daarop terecht komt). Je moet stoppen met focussen (door one-shot AF te gebruiken of de shutterknop alleen te laten meten en de AF-ON knop te gebruiken) en dan je compositie maken.
Of gewoon de one-shot AF modus te gebruiken? Met AI focus of AI servo zal het een probleem zijn, maar als hij in de eerste stand staat stelt hij scherp en blijft hij daarna gewoon staan, als je de ontspanknop ingedrukt houdt.

Waar je rekening mee moet houden is dat je focus iets kan verschuiven doordat je niet meer in een rechte lijn naar je onderwerp toe fotografeert maar in de meeste gevallen zal het inderdaad niet (veel) uitmaken.

als je achteraf wilt controleren waarop gefocust is heb je alleen niets aan de weergegeven positie van het gebruikte focuspunt

Edit:
Radiant schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:38:
Of gewoon de one-shot AF modus te gebruiken? Met AI focus of AI servo zal het een probleem zijn, maar als hij in de eerste stand staat stelt hij scherp en blijft hij daarna gewoon staan, als je de ontspanknop ingedrukt houdt.

Waar je rekening mee moet houden is dat je focus iets kan verschuiven doordat je niet meer in een rechte lijn naar je onderwerp toe fotografeert maar in de meeste gevallen zal het inderdaad niet (veel) uitmaken.

als je achteraf wilt controleren waarop gefocust is heb je alleen niets aan de weergegeven positie van het gebruikte focuspunt

Edit:
leonvw schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:10:
[...]
Gewoon je shutterknop half ingedrukt houden en je compositie verplaatsen :Y
Zelfs op 1.4 heb ik geen last van een verschuivende focus, je maakt immers geen gigantische voor- of achterwaartse beweging. En doe ik dit wel, verschuif ik alsnog het scherpstelpunt (heerlijk, die joystick waarmee dat kan bij de 5DII)
Deze functie ken ik niet, of bedoel je simpelweg het selecteren van een ander focuspunt met het knopje rechtsboven op de achterkant?

[ Voor 44% gewijzigd door mvh op 20-01-2012 11:02 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Geen matches
Single shot AF, de sluiterknop half ingedrukt houden totdat je focus hebt (zie je aan geel stipje rechts onderin), vervolgens je compositie maken en de sluiterknop helemaal indrukken. Je focus blijft dan vast staan op het eerste punt en zal niet wijzigen tijdens het aanpassen van je compositie.

[ Voor 23% gewijzigd door Nordlys op 20-01-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Geen matches
deblaauwn schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:52:

Edit:

[...]

Deze functie ken ik niet, of bedoel je simpelweg het selecteren van een ander focuspunt met het knopje rechtsboven op de achterkant?
Nope, dat is de standaard instelling. Maar in het menu zit een functie dat je die joystick kan toewijzen aan het aanpassen van je gewenste focuspunt. Erg snelle manier voor het wisselen hierin :)

Instelling is hier te vinden:
C.Fn III: Autofocus/Drive --> 3 - AF punt selectiemethode --> 1: Multifunctionele knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deblaauwn schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:52:
[...]

That's what I said ;)

Op andere fora zweren veel mensen bij shutterknop alleen meten en met AF-ON scherpstellen, daarom zei ik dat er ook bij. Heb het wel eens geprobeerd maar zie zelf het voordeel er niet helemaal van in ten opzichte van gewoon one-shot gebruiken. Maar ik heb dan wel een 7D waar ik gewoon alle punten gebruik, als je alleen de middelste gebruikt bij een 5D zou het misschien nuttig kunnen zijn bij onderwerpen die spontaan kunnen gaan bewegen en je alsnog wil recomposen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Radiant schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:41:
[...]

als je alleen de middelste gebruikt bij een 5D zou het misschien nuttig kunnen zijn bij onderwerpen die spontaan kunnen gaan bewegen en je alsnog wil recomposen.
Dan gebruik ik meestal gewoon de FTM focus functie van mijn lens en stel hem zelf iets bij aangezien de sluiterknop toch al half ingedrukt is, of gewoon de sluiterknop loslaten en weer opnieuw beginnen natuurlijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door leonvw op 20-01-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:36

mvh

State Governor

Geen matches
leonvw schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Nope, dat is de standaard instelling. Maar in het menu zit een functie dat je die joystick kan toewijzen aan het aanpassen van je gewenste focuspunt. Erg snelle manier voor het wisselen hierin :)

Instelling is hier te vinden:
C.Fn III: Autofocus/Drive --> 3 - AF punt selectiemethode --> 1: Multifunctionele knop
Dat is bijna net zo briljant als Eye Control Focus (op EOS 3/5/30). Die ga ik eens proberen. Het nadeel is dan dat je niet meer het snelmenu (?) kunt oproepen maar in principe heb je genoeg knoppen om die niet nodig te hebben.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Geen matches
Bedankt iedereen voor de antwoorden. Ik twijfel nog steeds ivm banding. Focus is voor mij niet echt een issue (meer). Iemand die bereid is om enkele high iso en low iso raws toe te sturen (dropbox)? Bv een iso 100/200 met wat schaduwpartijen die ik wat op zou kunnen halen in post? Kunnen gewoon wat test images zijn. Verder een iso 3200/6400 die oke belicht is?

Ik gebruik ze alleen om te bepalen voor mezelf of banding en high iso noise storend is of niet. Je zou me er erg mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
(jarig!)
Anteros schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:55:
Bedankt iedereen voor de antwoorden. Ik twijfel nog steeds ivm banding. Focus is voor mij niet echt een issue (meer). Iemand die bereid is om enkele high iso en low iso raws toe te sturen (dropbox)? Bv een iso 100/200 met wat schaduwpartijen die ik wat op zou kunnen halen in post? Kunnen gewoon wat test images zijn. Verder een iso 3200/6400 die oke belicht is?

Ik gebruik ze alleen om te bepalen voor mezelf of banding en high iso noise storend is of niet. Je zou me er erg mee helpen.
Ik werk er dagelijks mee voor mijn werk en ik heb nog geen een foto gehad waar mij banding in opviel, behalve op iso3200+ die dan teveel opgetrokken moest worden. Maar als je van plant bent hoger dan 3200 iso te gaan schieten, dan heb je meer aan extreem lichtsterke lenzen en misschien een D3s.

Mijn mening: als je kijkt naar een 5d2 en je denkt echt dat banding een issue is op lage iso's, dan heb je teveel gekeken op internet en zitten pixel-peepen, dan dat je functioneel aan het fotograferen bent.
Dit is reallife echt geen issue wat mij betreft en het is mij dus nog nooit opgevallen dat de camera het uberhaupt af en toe produceert.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Nomad: Dank je voor je input. Ik heb de knoop maar doorgehakt en besloten om de 5D-II te bestellen. Hij komt vandaag binnen (met een 24-70/2.8). Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg. Ben iig erg benieuwd.

PS: Mooie foto's heb je op je site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
Geen matches
Bij deze de discussie maar verplaatst naar Opleiding journalistiek: camera gezocht, want hij bleef maar lopen.

[ Voor 69% gewijzigd door Universal Creations op 25-01-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Geen matches
Iemand een idee waar ik zo'n mooi dingetje kan halen die ik tegen mijn schermpje aanzet zodat die niet beschadigd? Dus niet een dun laagje, maar zo'n plastic geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Geen matches
Die heb ik nou nog nooit gezien bij Canon camera's.. Ook nog nooit een Canon gezien met een bekrast scherm :P Zou me er niet zo druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Geen matches
Oh ik dacht dat Canon die dingen ook had joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Daarnaast kost een glasplaatje van Canon zo uit m'n hoofd rond de 20 euro, dus eventueel kun je na vele jaren misbruik die goedkoop vervangen. Ik heb ook nog nooit echte krassen gezien op de Canon schermpjes dus ik zou niet lastig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Geen matches
Ooooh dan valt het allemaal reuze mee :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Gebruik de 5D MKII ook al intensief sinds dat die ongeveer in NL te koop was...
0,0 krasjes...

Kortom geen zorgen over maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Geen matches
Zal ik niet meer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Matched: 7d
Peter_Aragorn schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:09:
Iemand een idee waar ik zo'n mooi dingetje kan halen die ik tegen mijn schermpje aanzet zodat die niet beschadigd? Dus niet een dun laagje, maar zo'n plastic geval?
Ik heb er eentje gehaald voor m'n 7d, bij dealextreme.com

Is een hard plastic plaatje met plakrandjes aan de buitenranden, die je op je schermpje plakt (is ook weer makkelijk te verwijderen). Kost een euro of 7 geloof ik.

http://www.dealextreme.co...tector-for-canon-7d-70134

Zullen ze ook wel voor andere modellen beschikbaar zijn, lijkt me.

Ik had hiervoor namelijk een 450d, die zijn hele gebruiksduur ongeschonden was, maar laatste week van gebruik was er plots een venijnige kras op scherm gekomen. Ik gok door de rits van de camera tas...

[ Voor 13% gewijzigd door Sjekster op 26-01-2012 13:10 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Dit weekend voor het eerst kunnen spelen met mijn nieuwe 5DII. Allemaal geweldig, moest toch wel omschakelen van mijn 450d waar ik feilloos alles wist te vinden :). Maar goed, daarom speel ik ook... oefening baart kunst niet waar?

Waar ik wel even van schrok was dat mijn schermpje. Het leek net of mijn witbalans op de foto's niet goed stond en het veel te rood werd. Inmiddels thuis ingeladen blijken alle foto's super te zijn, maar ben toch zeker een gedeelte van de tijd kwijt geweest om te kijken of ik nou niet per ongeluk witbalans op handmatig had staan ofzo.

Is deze opmerking herkenbaar voor jullie? Kan ook best de helderheid van het schermpje zijn trouwens tov mijn 450d :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online
(jarig!)
Royz schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:11:
Dit weekend voor het eerst kunnen spelen met mijn nieuwe 5DII. Allemaal geweldig, moest toch wel omschakelen van mijn 450d waar ik feilloos alles wist te vinden :). Maar goed, daarom speel ik ook... oefening baart kunst niet waar?

Waar ik wel even van schrok was dat mijn schermpje. Het leek net of mijn witbalans op de foto's niet goed stond en het veel te rood werd. Inmiddels thuis ingeladen blijken alle foto's super te zijn, maar ben toch zeker een gedeelte van de tijd kwijt geweest om te kijken of ik nou niet per ongeluk witbalans op handmatig had staan ofzo.

Is deze opmerking herkenbaar voor jullie? Kan ook best de helderheid van het schermpje zijn trouwens tov mijn 450d :)
Yup, herken ik wel. Het scherm laat rood te gesatureerd zien. De rest van de kleuren lijken beter, maar de saturatie van het scherm is ietswat optimistisch.
Soms niet erg, soms lijkt hij op je scherm thuis toch minder spetterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Had ik in het begin ook "moeite" mee :)

Al moet ik zeggen dat het bij de 5DII minder erg is als bij m'n oude 5D.. Bij dat ding was het gewoon storend!

Over het glas/scherm gebeuren, ik heb toch een flinke kras in het schermpje zitten en ik heb geen flauw idee waar hij vandaan komt.. Zal wel de rits geweest zijn van een cameratas ofzo.

Waar ik me wel aan stoor, is dat ik bij het spiegelhuis wat beschadiging heb op de coating.. Geen krassen o.i.d. maar net alsof het vuil is zeg maar. En ik doe toch echt voorzichtig met m'n camera.. Het zat er ook van de een op de andere dag op :/ :/

[ Voor 9% gewijzigd door leonvw op 30-01-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Waarom heeft de 5DII eigenlijk twee 'aan'-standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Geen matches
Dat hadden m'n 40D en 50D ook, eentje ervan is een lock-mode, maar ik weet niet meer precies wat je ermee lockt. Ik dacht dat je daarmee niet kon onder- of overexposen, maar ik kan er ook finaal naast zitten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Daarmee lock je het grote wiel op de achterkant van de camera. Hij moet op het ON ding met het streepje naar het wiel staan om die te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Geen matches
Aaah zo ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Met de BTW actie een 5D gekocht. Nu zat er nodige rotzooi op de spiegel. En klein beetje stof op de sensor. Nu wou ik de sensor en spiegel laten schoonmaken gister. Kreeg ik het eerlijke advies om terug te gaan met de camera, aangezien de spiegel beschadigd is. Men vermoede dat het gaat om demo model of een gebruikt model.
Ondanks dat ik blij was met de eerlijkheid van de medewerker, maar niet dat de het geen vuil is maar een beschadigde spiegel :(

Ben erg benieuwd hoe de Media Markt hiermee omgaat. Morgen toch maar na de Media Markt om te kijken hoe dit op te lossen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Geen matches
Het verbaasd me niet zo veel eigenlijk, heb ik ook een keer meegemaakt bij Mediamarkt. Sowieso omruilen voor een nieuw model, maar er bestaat wel kans dat je dan eventjes moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Geen matches
Wandel morgen vanuit mijn werk even richting de MM om te kijken hoe dit op te lossen. Hoop dat ze met een goede oplossing komen. Omruilen voor nieuw model lijkt me de beste optie, maar ben bang dat ze gaan repareren. Dan ben ik hem wel tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Geen matches
Je moet hem zeker weten niet laten reparen. Gewoon zeggen dat je een nieuwe wilt omdat je hem nooit als nieuw had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Geen matches
Net terug van de MM. Een nieuwe mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 21:34
Geen matches
Superdaantje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:14:
Net terug van de MM. Een nieuwe mee gekregen.
Mooie service. Welke vestiging? In Zwolle zijn ze ook altijd zo. Erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Geen matches
Wel een bizar verhaal, zo ver heb ik bij de mijne niet eens gekeken :/

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Geen matches
Ik dacht het vuil op de spiegel en sensor was (door de zoeker zag ik veel stof en op de foto's zag je ook wat). Voor het schoonmaken werd er een foto gemaakt. Op het moment van het maken van de foto concludeerde de medewerker dat er iets mis was met de spiegel.

Na een korte controle werd er geadviseerd om terug te gaan naar de MM en de sensor en spiegel niet te reinigen. Bij de controle viel ook op dat de laatste firmware versie er opstond. Vermoede dat het ging om een camera die retour is gekomen of demo model ?

Ben vandaag terug gegaan naar vestiging Arnhem en het probleem voor gelegd. Het probleem is erg goed en snel opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Daan_ op 08-02-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nieuwe firmware 5d2:
http://www.photofacts.nl/...mware_212_uitgebracht.asp

even verplaatst naar het juiste topic ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Universal Creations op 01-03-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Wordt er morgen een nieuw topic geopend voor de MkIII?
Wie vroeg op is: Live Launch event van de 5D MkIII. Ongeveer 5 uur in de ochtend NL tijd.

Beelden van de opbouw van het launchevent in Shanghai:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.canonrumors.com/wp-content/uploads/2012/03/5d32.jpg

En dit zou 'm dan moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.canonrumors.com/wp-content/uploads/2012/02/5dmarkiii2470.jpg

Meer geruchten op Canonrumours

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Geen matches
mphilipp schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:41:
Wordt er morgen een nieuw topic geopend voor de MkIII?
Uiteraard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Héla ... van de specificaties lijst op CR:
File Formats – AVI, RAW, H.264, MOV, MPEG-4
Ik neem aan dat het hier alleen gaat over de video formaten aangezien JPG er niet bij staat. Als JPG er niet bij staat omdat het logisch is dat de camera dat kan dan hadden ze RAW ook wel weg kunnen laten. Kunnen we dan met de 5D III RAW video's schieten? :9~

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
Ik denk wel dat ik er een ga kopen. Ik heb nu een MkI en ik heb me altijd geërgerd aan de gecastreerde AF. De MkIII heeft zo te zien een veel betere AF gekregen, en dat is eigenlijk het enige dat ze voor me hadden moeten doen. Het betere scherm is ook een leuke bonus, want wat ik nu heb is absoluut ontoereikend om iets zinnigs over de foto te kunnen zeggen. 12MP reduceren naar 230KP is niet echt geweldig. Zelfs de belichting kon ik nauwelijks checken want op mijn beeldscherm zag het er altijd anders uit (voornamelijk beter). Alleen jammer dat het geen klapschermpje is. Ik vind zoiets wel handig om shots uit gekke hoeken te kunnen maken. Ter vervanging van de hoekzoeker zeg maar. Niet echt een dealbreaker, maar het had leuk geweest.
Ook de 2 memorykaarten zijn erg handig. RAW op de een en JPG op de ander of als mirror, of natuurlijk gewoon als extra capaciteit.

Blij dat ze niet verder zijn gegaan dan 22MP. Meer dan genoeg. En hoewel ik al erg tevreden was met de lowlight prestaties van de MkI, is de nóg lichtsterkere sensor in de MkIII bijzonder welkom. Zeker van de MkI is dit een enorme stap vooruit. Wie geen last heeft van de AF en/of een MkII heeft, zal er misschien nog over na moeten denken, maar ik in principe niet. Even kijken hoe ik de €'s bij elkaar kan stelen, en dan bestel ik er een. Alleen jammer dat ik voor die MkI waarschijnlijk geen drol meer krijg... :(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Geen matches
22mpix is de juiste sensor geloof ik om perfect te resizen voor video.
Meer moeten we echt niet, vermits we nu al een nokia hebben met 41mpix :))

MKIII gaat wel niet zo EPIC zijn als de MKII was. Nog steeds goed maar niet revolutionair. C300 heeft nu die rol overgenomen voor een mooie prijs :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we de discussie over de 5D3 houden in Het algemene Canon topic of even wachten tot het nieuwe 5D3 topic wordt geopend door ons (na de aankondiging)

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 01-03-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Geen matches
Wat hebben jullie eigenlijk aan de custom functies gedaan? Ruisonderdrukking, lichte tonen prioriteit enzo. Ben wel benieuwd naar jullie keuzes eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mooie hack: 100 jaar oude camera/lens op een 5D2 gemonteerd. Prachtige plaatjes.

http://todaystomorrow.tum...79/the-5dmkii-view-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Geen matches
Royz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:20:
Wat hebben jullie eigenlijk aan de custom functies gedaan? Ruisonderdrukking, lichte tonen prioriteit enzo. Ben wel benieuwd naar jullie keuzes eigenlijk
1/3e ISO stops, AF micro adjustment per lens, AF van de sluiterknop afgehaald en op de AF-ON knop gezet (werkt echt heerlijk!). Highlight tone priority gebruik ik niet zo heel vaak ;)

Edit: ISO expansion ook aan idd. Vooral buiten kan ISO 50 best handig zijn wil je toch wijd open schieten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 19-03-2012 19:07 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:31
Geen matches
Belichting ISO vergroten Aan
Belichting ISO stappen 0:1/3-stop
Beeld ruisred lange sluitertijd Aan
Beeld auto helderheid optimalisatie Deactiveren
Autofocus/Drive AF punten gebiedsuitbreiding Inschakelen
Micro adjustment per lens
En zoals hierboven AF op AF-ON knop

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:49:
Mooie hack: 100 jaar oude camera/lens op een 5D2 gemonteerd. Prachtige plaatjes.

http://todaystomorrow.tum...79/the-5dmkii-view-camera
Dit wordt wel vaker gedaan en is vooral bij dit soort oude lens goed te doen, aangezien ze vaak gemaakt werden voor groot formaat wat een flinke registerafstand nodig heeft. Mooie plaatjes is maar net hoe je het wil bekijken. Neem een foto met een moderne lens, gooi de clarity op 0, pas wat kleurenfiltering toe en klaar. Die oude lenzen waren optisch echt een stuk minder goed, vooral ook de coatings ontbraken en ze waren ook vaak niet echt lichtdicht.
Royz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:20:
Ik heb ongeveer hetzelfde als Hamed, behalve dan de AF op een andere knop, omdat er nog weleens een foto gemaakt wordt door een ander met mijn camera en dan is het te lastig voor ze.
Verder maak ik veel gebruik van auto-iso (is geen custom functie) en veel van de C1,2,3 knoppen.

[ Voor 27% gewijzigd door Universal Creations op 19-03-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Verdomme.. Sinds vanavond krijg ik mijn lenzen haast niet meer op- of af van mijn 5DII

De mount loopt extreem stroef, met meerdere lenzen. Is ook niets raars aan de mount zelf te zien en heb hem ook niet gestoten o.i.d.. Alsof het "zomaar" ontstaan is :-(

*edit*
Nu snap ik wat ze voorheen bedoelde met "Een 35L schijnt wel eens vast te roesten aan de 5DII" :+

[ Voor 17% gewijzigd door leonvw op 27-04-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online
(jarig!)
Geen matches
lol @ edit.

Maar ik herken je probleem geheel niet en ik heb aardig wat camera's in de hand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De mount van de 5D2 (en de lenzen) vind ik errrrg soepel gaan bij Canon, lijkt wel geölied ten opzichte van Nikon. Alleen geen ervaring met het altijd een lens er op houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Geen matches
Hier ook nog nooit problemen gehad met het mounten van lenzen.

De 580EXII aan de andere kant.... :X of de zonnekap van de 100-400L :X beide hebben vaak problemen...

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Geen matches
Wellicht heeft hij door dat ik stiekem een oogje heb op een ander......

Maar zelf ook nooit problemen gehad, maar echt "ineens" sinds vanavond -O-
Maargoed, maandag even naar de winkel.. Heb sowieso nog garantie, mocht het een garantiekwestie kunnen zijn, en hopelijk komt dat CPS account toch nog eens van pas aangezien ik over 4 weken op vakantie ga :+
G-Tus schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:49:

De 580EXII aan de andere kant.... :X of de zonnekap van de 100-400L :X beide hebben vaak problemen...
Lol, zonnekap van de 35L gaat ook onwijs stroef! Lichtjes een schuurpapiertje erlangs halen (zonnekap, niet de lens :+) wil wel iets helpen

[ Voor 37% gewijzigd door leonvw op 28-04-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die van CPS profiteren terwijl ze geen eigen bedrijf hebben? Als ik binnenkort mijn 5dII heb met L glas vraag ik me af of je je puur daarom kan inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:19:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die van CPS profiteren terwijl ze geen eigen bedrijf hebben? Als ik binnenkort mijn 5dII heb met L glas vraag ik me af of je je puur daarom kan inschrijven.
Ze hebben geen bedrijfsnaam perse nodig volgens mij. Tis puur genoeg gear hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
In de kleine lettertjes staat dit "Ook kunnen wij geen aanvragen in behandeling nemen van niet-professionele gebruikers van fotoapparatuur maar wij kunnen hen wel informeren over Canon producten en activiteiten. ". Het is dus eigenlijk niet de bedoeling, maar het is wel mogelijk om puur op gear in te schrijven.

Alleen de minimale gearvoorwaarden sluiten niet aan op mijn wensen. Je moet namelijk 2 pro bodies beschikken. Dat vind ik nu nog net effe te veel naast de minimale hoeveelheid van 3 L lensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso is het een hele rare redenatie om gear aan te schaffen om in aanmerking te komen voor CPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
G-Tus schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:49:

Dus ik ben niet de enige :o

Ik hoop stiekem op een 70-200 II achtige lenskap die ze bij een eventuele 100-400 L II gaan leveren en op de huidige 100-400 past : "Instant buy" voor mij :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:34:
In de kleine lettertjes staat dit "Ook kunnen wij geen aanvragen in behandeling nemen van niet-professionele gebruikers van fotoapparatuur maar wij kunnen hen wel informeren over Canon producten en activiteiten. ". Het is dus eigenlijk niet de bedoeling, maar het is wel mogelijk om puur op gear in te schrijven.

Alleen de minimale gearvoorwaarden sluiten niet aan op mijn wensen. Je moet namelijk 2 pro bodies beschikken. Dat vind ik nu nog net effe te veel naast de minimale hoeveelheid van 3 L lensen.
Bij leica hoef je maar 1 body en/ of lens te hebben om tot de familie te horen :) Krijg je zelfs een eigen inlog voor de website.... Bovendien krijg je bij de camera allemaal pasjes en paspoorten.

Anyway, als je zo graag een CPS pasje wilt, koop een oude pro body (let wel, de hele oude doen niet meer mee) en geniet van de status.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij ben je dan nog steeds bij Leica meer kwijt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zal ook heus geen dure extra gear kopen hiervoor, maar de extra service en het CPS magazine had ik wel intressant gevonden. En natuurlijk die CPS badge om mee door de dierentuin te paraderen. Da's nog beter dan een lintje krijgen. :+
Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste