[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Spoiler schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:51:
[...]

Dus OSX86 op een Hp 6730b kan ik dus eingelijk wel een beetje vergeten ?
Eigenlijk liep het perfect bij mij. Maar de video blijft een probleem... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 17:53
ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:22:
[...]

Eigenlijk liep het perfect bij mij. Maar de video blijft een probleem... :(
Welke installatiemethode heb je gebruikt dan? Ben wel zeer benieuwd nu

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. probeer snow leopard te installeren maar lukt niet helemaal. Al in -v, -x, cpus=1, arch=i386, -x32 gedraait.. Wanneer hij opnieuw opstart krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imick.nl/dump/IMG_4486.png

Wat kan ik hier aan doen? Heb de Snow Universal gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:00:
Hmm.. probeer snow leopard te installeren maar lukt niet helemaal. Al in -v, -x, cpus=1, arch=i386, -x32 gedraait.. Wanneer hij opnieuw opstart krijg ik dit:
[afbeelding]

Wat kan ik hier aan doen? Heb de Snow Universal gebruikt.
Tja, zonder alle mogelijk hardwarespecs, uitgebreide errorlogs, een overzichtje van wat je gebrobeerd hebt, en een overzicht van hetgene je nog niet geprobeerd hebt + waarom zou niet slecht zijn :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:08:
[...]

Tja, zonder alle mogelijk hardwarespecs, uitgebreide errorlogs, een overzichtje van wat je gebrobeerd hebt, en een overzicht van hetgene je nog niet geprobeerd hebt + waarom zou niet slecht zijn :+
Sorry, post weer wat te impulsief.
PC: Asus P5L-VM 1394 - nVidea 7600GS - 4 GB Kingston RAM 677 - Intel Core 2 Duo 6300 @1.86 GHz

Wat ik al heb gedaan staat in vorige post. Maar is het een bekende foutmelding? (zie foto)? En hoe kan ik aan uitgebreide errorlogs komen. Dat is het enigste wat ik krijg ;). Daarvoor laad hij al heel veel, dan heel even zwart scherm, 1 seconde ofzo. En dan dat scherm. (foto zie vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:17

Player1S

Probably out in the dark

Voor de mensen met een Vostro 1510 of 1520. Deze handleiding, in combinatie met deze, werkt bij mij.

Ik kan, vooralsnog, zonder problemen updaten en afsluiten werkt zelfs ook.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:20:
[...]

Sorry, post weer wat te impulsief.
PC: Asus P5L-VM 1394 - nVidea 7600GS - 4 GB Kingston RAM 677 - Intel Core 2 Duo 6300 @1.86 GHz

Wat ik al heb gedaan staat in vorige post. Maar is het een bekende foutmelding? (zie foto)? En hoe kan ik aan uitgebreide errorlogs komen. Dat is het enigste wat ik krijg ;). Daarvoor laad hij al heel veel, dan heel even zwart scherm, 1 seconde ofzo. En dan dat scherm. (foto zie vorige post).
Ik vrees dat het experimenteren wordt met alle mogelijke drivers, bootloaders, decrypter, SMBios'en, enz.
Er staat nl. helemaal geen fout in het screenshot dat je hebt gegeven.
Normaal krijg je een zogenaamde Kernel Panic, maar bij jou staat die er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet echt veel extra's kiezen in de distro. Kent iemand anders een andere/betere distro met Snow Leopard. Of een goede methode.

Graag zou ik hem ook in het Nederlands zien. Weet iemand of dat later nog in te stellen is?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Zelf heb ik nog een vraagje: Ik wil mijn beeldscherm van mijn netbook kunnen clonen naar een extern beeldscherm maar krijg dan alleen strepen ed. Extended desktop werkt wel.

Weet iemand hoe ik dit misschien toch voor elkaar kan krijgen?

Samsung N110
Intel GMA 950.
Dit probleem heb ik ook met mijn Medion Akoya S2210, overigens iAtkos v7 op deze laptop installeren was een eitje werkt perfect. In een halve dag had ik een werkbare installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Wat zou het mooi zijn als je OSx86 goed werkend zou krijgen op dit beestje:
nieuws: ASRock komt met nieuwe versie van de Ion 330-nettop

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb recentelijk een Asus EEE 1101HA gekregen, en ik vroeg me af of er al drivers bestaan voor de Intel GMA500 die erin zit. Dit zijn mijn specs:

CPU: Intel Atom Z520 1.33GHz
RAM: Elpida 2GB Dual-sided DDR2
LAN: Atheros AR8132 PCI-e 10/100Mbit
Audio: Realtek ALC269 (werkt blijkbaar met VoodooHDA)
WLAN: Atheros AR9285 Wireless-N
GPU: Intel GMA500
BIOS: Laatste van ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Ik probeer op dit moment [quote]Mac OS X 10.4.8 [JaS AMD-Intel-SSE2-SSE3 with PPF1 & PPF2].iso [/quote]te installeren op m'n EEE 900, maar nog voor het grafische gedeelte van de setup klapt hij eruit met een foutmelding:

[quote]Backtrace terminated-invalid frame pointer 0X0[/quote]
Kan er met Google niks over vinden waar het aan zou kunnen liggen.
:/ :|

Ik heb in de BIOS van m'n EEE pc de optie "OS Install" op "Start" gezet (als ie klaar is moet je die op Finished zetten staat er. En de SATA controller/host ofzo uitgezet. Nu laad hij de grafische setup :D Eens kijken of hij daar helemaal doorheenkomt :D

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kranendonk58
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-08 15:40
Over het algemeen kom je niet zo heel veel AMD setups tegen dus ik wil jullie ook eens mijn OSX86 ervaring delen.

Ook bij mij heeft het de nodig tijd gekost. Nadat ik bijna alle verschillende OSX86 versie gebruikt te hebben werkte iPC 10.5.6 toch het beste voor mijn setup. Ik had de hoop al opgegeven, maar door i.p.v. 6Gb terug te gaan naar 4Gb te gaan kreeg ik OSX86 uiteindelijk toch stabiel. ;)

Ik had nog een IDE schijf over en hier ben ik als eerste op begonnen, aangezien ik al een dual boot situatie had met XP en Vista heb ik er voor gekozen om deze situatie te handhaven. Hiervoor heb ik een extra optie toegevoegd met EasyBCD

Omdat ik wil gaan experimenteren met iMovie09 is "Quartz extreme" ondersteuning belangrijk voor mij. Hiervoor heb ik mijn Ati Radeon X1650 aan de kant geschoven en hiervoor een Asus9600GT aangeschaft. Met Nvdarwin 1.2.5 heb ik deze werkend gekregen. Hij wordt nog niet herkend als PCI-e herkend maar dit laat ik voorlopig zo omdat de kaart tot nu toe prima werkt.

ALiveSATA2-GLAN
  • AMD Athlon x64 X2 6400+
  • 4 Gb DDR-2 800 Mhz Dual Channel
  • Install Method: iPC 10.5.6
  • BIOS Version: 2.60, Revision: 7/31/2007
  • Kernel: 9.5.0 Voodoo
  • Audio: ALC888 audio works with AppleALC888Audio.kext
  • LAN: works
  • IDE: works with AppleVIAATA.kext
  • SATA & SATA-II works with AHCI turned off (because of kernel panic at boot)
  • USB: works
  • Shutdown and restart works
  • Seatbelt 10.5.5 required for image mounting
  • Video: Asus EN9600GT SILENT/2D/512MD3
Voorlopig nog geen plannen om verder updates uit te voeren naar 10.5.8 voorlopig eerst maar eens even aan de slag met iMovie09. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Sinds ongeveer een dag heb ik een triple boot situatie. OSX Snow Leopard, Vista en Ubuntu 9.04.

Was een hele strijd maar is gelukt. In eerste instantie problemen met het installeren. OSX wou niet op een MBR schijf en Vista niet op een GPT schijf.
uiteindelijk deze handleiding gevolgd en toen werkte het.

Enige afwijking bij mij installatie was dat ik een gewone Ubuntu gebruikte en gewone DVD/CD's ipv USB sticks.
Dat NBI heb ik ook niet gebruikt. Aan het eind even met de cd die je gebruikt hebt om de OSX cd op te starten gebruiken om weer naar OSX te gaan en daar opnieuw Chameleon installeren.
Zodra de laptop opstart krijg je in eerste instantie alleen OSX te zien maar door op een toets te drukken zie je ook Vista en Ubuntu.

NB: Het ubuntu gedeelte werkt alleen met 9.04. Niet met 9.10.
9.10 heeft een andere bootloader waardoor de handleiding niet meer klopt. Hier kwam ik op de moeilijke manier achter.
Voor OSX heb ik de handleiding gebruikt die ik eerder gepost heb.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
na hier een beetje gelezen te hebben ook beetje mijn ervaringen.

Heb 10.5.6 draaien op mijn Toshiba laptop. U300 nog iets. Exacte type weet ik zo 123 even niet.
T2300 (dacht ik te menen)
Intel GMA X3100
120 gb hd.
2gb ram
Wel een broadcom wireless kaart er in gezet. Atheros te veel op lopen vloeken.
Realtek netwerk adapter werkt ook. Maar meot dan wel op starten met netwerk kabel erin.
USB werkt.
Geluid zowel intern als koptelefoon.
Modem, card reader, webcam niet.
Volume regeling met het draai knopje.
Verder draait het super stabiel!
Pas 1 crash gehad na 5 maanden draaien.

Mijn desktop:
10.5.5
Intel p4. 2.8ghz met hypertrading.
Asus p4p800-deluxe
1gb ram
nvidia 6800LE.
en paar verschillende hardeschijven.

Deze installatie koste wat meer. Maar uiteindelijk ook super draaiend.
Wil alleen af en toe wel eens uit vallen. En dan moet je 10 min wachten tot hij weer start.
Waarom ben ik nog niet achter. Gebruik hem ook zelden.

Verder ook nog een MBP 13" met snow leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vanmiddag ben ik eens aan de slag gegaan om Leopard op mijn laptopje te krijgen. Ik ben hier in het verleden ook al wel eens mee bezig geweest maar kreeg het beeld toen niet goed, deze bleef de hele tijd op de externe uitgang staan. Destijds was dit een bekend probleem met de Intel GMA900 VGA, dit blijkt nu echter tot het verleden te behoren! _/-\o_

Eigenlijk zonder echt degelijke voorbereiding de iPC PPF5 10.5.6 naast Windows XP geinstalleerd. Na een paar kleine problemen tegen gekomen te zijn draait het nu als een zonnetje! Hoewel de laptop al een oud beestje is lijkt hij het heel goed aan te kunnen, alles gaat lekker vlot ed. :) OS X zelf is wel echt even wennen, ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken. Binnenkort misschien ook maar eens proberen om Snow Leopard op mijn desktop te krijgen, dat werkt een stuk fijner dan zo'n 15,4" schermpje :+

De specs van de laptop zijn trouwens:

CPU: Intel Celeron M 380 1.6 Ghz
RAM: 1GB DDR2 PC-4200 (?)
GPU: Intel GMA900
Chipset: Intel GMA910/915
HDD: 60GB 4200rpm
TFT: 15,4 1280x800

Distro: iPC OSx86 10.5.6 Universal PPF5 (Final)

Edit: Kom er dus net achter dat mn keyboard en trackpad niet werken :'( Met extern toetsenbord/muis werkt alles wel prima, tijdens de installatie ook wel de PS2 fix geinstalleerd. Nog maar even op onderzoek uit dan :z Solved :).

[ Voor 9% gewijzigd door Dick op 04-11-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 10:41

DeluxZ

Livin' the good life

Heeft iemand enig idee hoe je die FakeSMC moet gebruiken ? Zijn er distro's die FakeSMC hebben ingebakken? :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil Snow Leopard gaan installeren, maar het wil niet lukken. Ik boot eerst met de EmpireEFI dvd, die start gewoon op. Maar als ik dan mijn Snow Leopard Retail (gestript, door mezelf) erin doe. Verdwijnt de DVD optie. En kan ik die dus niet meer kiezen.
Als je Snow Leopard op een nieuwe NFTS partitie gooi, en daar van probeer te installeren (via EmpireEFI) geeft hij aan bootmgr ontbreekt?

Iemand een idee wat ik fout doe en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Woei, ik heb 10.5.7 (iAtkos v7) vrijwel compleet draaien op mijn P5KPL-VM moederbordje.
had nog een IDE schijf liggen, hier hem ik hem op gezet,

enige echte issue waar ik nu nog tegenaan loop, is dat mijn 3e scherm het niet doet.

ik heb een GeForce 8800 GTS 512, met daarop een widescreen en een 'oude' TFT,
Daarnaast heb ik nu een PCI GeForce 8400 GS 256, met nog eenzelfde 'oude' TFT.

Alles wat op mn 8800 zit werkt, met goeie resolutie enz, dit heb ik via EFI Studio gedaan.
Als ik een extra device wil toevoegen vertikt ie het, en blijft OF dat scherm zwart, of ik krijg een kernel panic voor mn kiezen.

Weet iemand trouwens of ik voor Bowtie of Coversutra me nog ergens moet aanmelden ofzo ?
Want wat ik ook afspeel met iTunes, er verschijnen geen covers :D

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
ThinkPadd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:28:
Ik probeer op dit moment [quote]Mac OS X 10.4.8 [JaS AMD-Intel-SSE2-SSE3 with PPF1 & PPF2].iso [/quote]te installeren op m'n EEE 900, maar nog voor het grafische gedeelte van de setup klapt hij eruit met een foutmelding:

[quote]Backtrace terminated-invalid frame pointer 0X0[/quote]
Kan er met Google niks over vinden waar het aan zou kunnen liggen.
:/ :|

Ik heb in de BIOS van m'n EEE pc de optie "OS Install" op "Start" gezet (als ie klaar is moet je die op Finished zetten staat er. En de SATA controller/host ofzo uitgezet. Nu laad hij de grafische setup :D Eens kijken of hij daar helemaal doorheenkomt :D
Hmm werkt niet, hij blijft in de grafische setup hangen met een foutmelding.

De foutmelding is alleen heel algemeen, iets van "Kan setup niet voltooien" o.i,d.
Denk dat het aan de versie ligt die ik gebruik ofzo, want op de PC bleef hij op hetzelfde punt hangen.

Welke gebruiken jullie? (geen links want dat levert je een ban op :P )

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 07-11-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:48
Zojuist een nieuwe config aangeschatf

gigabyte EP45-ds3rl
quad core etc etc

maar vdeocard is een ati 4850 pci-e

Ik kan maar geenduidelijke uitleg vinden hoe ik snow leopard bootend krijg in zijn setp. Hij blijft maar hangen.

Ik denk dat ik de ATI4800Controller.kext moet aanpassen naar juiste dev id, maar di werkt ook niet.

hoe kn ik ervoor zorgen dat ik snowleopard iig inzijn setup krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
OSX meets dell mini 10

Ik meld hem maar even hier. Ik wel blij, alleen gaat dit mijn eerste keer worden, met Hackintosh. nog een goede tutorial te vinden dus...

Iemand tipjes?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
joeltje schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:37:
OSX meets dell mini 10

Ik meld hem maar even hier. Ik wel blij, alleen gaat dit mijn eerste keer worden, met Hackintosh. nog een goede tutorial te vinden dus...

Iemand tipjes?
Ik wil dit ook gaan doen, ben benieuwd wat je bevindingen zijn!
Eventueel kunnen we wat ervaringen uitwisselen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:53
muffstuff schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:01:
Zojuist een nieuwe config aangeschatf
hoe kn ik ervoor zorgen dat ik snowleopard iig inzijn setup krijg?
Boot je naar de setup vanuit een boot cd? Ik had dit probleem ook en heb het aan de gang gekregen met -x (safe mode). Dat is misschien het proberen waard.

___

Zojuist geupdate naar 10.6.2, aanwijzingen op netkas.org gevolgd en het is helemaal goedgekomen.
(p5q-Q6600-Ati 4850).. hoewel ik nu zie dat het geluid nog niet terug is, nog even aan werken.

Voor audio moet je AppleHDA.kext opnieuw installeren (hier te vinden)

___
nu nog een goede tutorial te vinden dus...

Iemand tipjes?
Dit kan je denk ik wel een eind op weg helpen, hoop ik.

[ Voor 27% gewijzigd door StarC op 10-11-2009 12:11 . Reden: verwijzing appleHDA toegevoegd, Reactie op roeltje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
StarC schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:33:
[...]

Boot je naar de setup vanuit een boot cd? Ik had dit probleem ook en heb het aan de gang gekregen met -x (safe mode). Dat is misschien het proberen waard.
ik heb in principe een bootable usb disk, maar ook een boot cd gebrand.

maar zal dat -x eens proberen, zolang ik maar de setup kan doen en daarna ook via -x in osx kan komen, dan kan ik daarna wel die kext fixen.

heb jij ook een 4850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ja, ik installeer + boot voor de eerste keer in -x zodat ik daarna de Device ID aan de kext kan toevoegen en dan normaal kan booten (staat hier uitgelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
StarC schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:44:
[...]

Ja, ik installeer + boot voor de eerste keer in -x zodat ik daarna de Device ID aan de kext kan toevoegen en dan normaal kan booten (staat hier uitgelegd)
stom dat ik daar niet aangedacht heb :S Vanavond meteen proberen.

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Ik heb nu een iMac 27" i7 in bestelling staan, maar zit toch te twijfelen om voor dat geld een pc samen te stellen met betere specs (ssd, radeon 5870). Maar ik wil wel OSX gaan gebruiken.

Ik weet dat de radeon 5870 (nog) niet ondersteund wordt dus dacht ik als ik er nou een 4850 bij zet kan ik die dan gebruiken in OSX en als ik wil gamen booten naar Windows en dan de 5870 gebruiken?

Mijn vraag is dus eigenlijk of OSX86 het pikt dat er twee videokaarten inzitten waarvan er 1 niet werkt?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

[FrEEzEr] schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:25:
Ik heb nu een iMac 27" i7 in bestelling staan, maar zit toch te twijfelen om voor dat geld een pc samen te stellen met betere specs (ssd, radeon 5870). Maar ik wil wel OSX gaan gebruiken.
Koop toch die iMac man :) Het is simpelweg niet te vergelijken met een normale PC, en zeker met de nieuwe 27" krijg je erg veel waar voor je geld, alleen al vanwege het geweldige display :) Thuis heb ik sinds 2 jaar een 24" en op 't werk heb ik sinds kort een 27". De 27" is enorm fijn :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mannowlahn
StarC schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:44:
[...]

ik dnk dat alle gelukt is, op een ding na. ikkan niet meer booten met graphics mode =1920x1080x32 of met -x

mijn monitor blijft aangeven unsupported resolution, nadat ik een clean install> 4850 drivers install> reboot > update naar 1.6.2> reboot> device id toegevoegd aan ati4800.kext gedan had.

ik ben bang dat osx nu een te hoge resolutie uitstuurd, iemand een idee hoe ik dat kan fixen?

kan ik via -s booten de com.apple.boot.plist editen? ben nog niet zo bekend met bash

• StarC
muffstuff schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:33:
[...]

ik dnk dat alle gelukt is, op een ding na. ikkan niet meer booten met graphics mode =1920x1080x32 of met -x

mijn monitor blijft aangeven unsupported resolution, nadat ik een clean install> 4850 drivers install> reboot > update naar 1.6.2> reboot> device id toegevoegd aan ati4800.kext gedan had.

ik ben bang dat osx nu een te hoge resolutie uitstuurd, iemand een idee hoe ik dat kan fixen?

kan ik via -s booten de com.apple.boot.plist editen? ben nog niet zo bekend met bash
Het booten in een bepaalde graphics mode is eigenlijk niet heel belangrijk (alleen voor het opstartscherm voordat je in het OS zit) Het gebruik maken van de graphics mode is meer een methode voor niet-ondersteunde videokaarten om toch in een bepaalde resolutie te komen.

Heb je PC_EFI 10.5 geïnstalleerd? In dat geval zou het enablen van de graphics in combinatie met het toevoegen van de dev-id voldoende moeten zijn om hem herkend te krijgen.
Middels het toevoegen van
code:
1
2
<key>GraphicsEnabler</key>
<string>Yes</string>

In de boot.com.plist Wellicht kun je een plist bestand maken en deze middels een usb stick (Die je dan wel moet mounten in -s) kan kopiëren maar als je er nog niks op hebt staan kan je net zo makkelijk opnieuw snow leopard installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
StarC schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:29:
[...]

Het booten in een bepaalde graphics mode is eigenlijk niet heel belangrijk (alleen voor het opstartscherm voordat je in het OS zit) Het gebruik maken van de graphics mode is meer een methode voor niet-ondersteunde videokaarten om toch in een bepaalde resolutie te komen.

Heb je PC_EFI 10.5 geïnstalleerd? In dat geval zou het enablen van de graphics in combinatie met het toevoegen van de dev-id voldoende moeten zijn om hem herkend te krijgen.
Middels het toevoegen van
code:
1
2
<string>Yes</string>

In de boot.com.plist Wellicht kun je een plist bestand maken en deze middels een usb stick (Die je dan wel moet mounten in -s) kan kopiëren maar als je er nog niks op hebt staan kan je net zo makkelijk opnieuw snow leopard installeren.
ja die evoenabler plaatst die graphicsenabler.

maar ik zie ook twee com.apple.boot.plist, in library/preferences/systemconfiguration en in Extra

welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 10:01
Zie hier nog veel 10.5.x voorbij komen. Is Snow (10.6.x) toch lastiger om te instaleren? (Is mij nog niet gelukt..... )

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

OgWok schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:39:
Zie hier nog veel 10.5.x voorbij komen. Is Snow (10.6.x) toch lastiger om te instaleren? (Is mij nog niet gelukt..... )
Jep nog niet zo makkelijk. Is met veel gedoe en een al werkende OSX wel te doen. Er zijn naar ik weet nog geen 10.6 distro's welke direct te installeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
ManiacsHouse schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:04:
[...]

Jep nog niet zo makkelijk. Is met veel gedoe en een al werkende OSX wel te doen. Er zijn naar ik weet nog geen 10.6 distro's welke direct te installeren zijn.
Dacht al zoiets.... heb het een keer of 5 getest op een MSI Wind U90 netbook en het wilde maar niet lukken. Terwijl 10.5.6. en 5.7 redelijk goed gingen. Dus Apple probeert wel alle achterdeurtjes dicht te timmeren lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
OSX meets dell mini 10

Iemand tipjes?
Ik ben begonnen hoor...

De install dvd naar een usb HD gerestored, Chameleon 2 RC3 geinstalleerd op de usb, de bestanden als boot e.d. op de schijf gekopieerd, en booten maar. So far so good, maar; ik krijg direct al de melding dat ik de Dell moet uitzetten, en weer aanzetten. Dit gebeurd telkens weer... Wat doe ik niet goed?

Zou deze procedure ook werken met 10.5 ipv 10.6? nee dus O-)

[ Voor 4% gewijzigd door joeltje op 16-11-2009 11:06 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Changelog VB 3.1:

Experimental support for EFI (Extended Firmware Interface)

http://forums.virtualbox.....php?f=15&t=24458#p108658

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn HFS+ schijf (met de dmg) open met EmpireEFi krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.imick.nl/dump/fout.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Vooruitgang:

1. Repartitioned external HD, naar een MBR in HFS+ Structuur
2. recovered setup-dvd 10.6 naar de externe HD
3. Kameleon geinstalleerd op de externe schijf
4. files gekopieerd naar de externe schijf, behalve dsdt.aml, sleepenabler uit extra verwijderd
5. Mini 10 geboot met F12, vanaf de externe usb schijf
6. Om eoa reden moet ik eerst een externe muis verbinden, hij vindt niet direct het track-pad
7. Taal geselcteerd, licentie bevestigd
8. dan kom ik in het stuk waar je je schijf selecteerd, en daar gaat het weer even mis, mijn mini10 heeft geen HD volgens de installer... In schijfhulp, geen ATA, noch SATA schijven beschikbaar..

Wat mis ik in dit sukje? waarom wordt de interne HD niet gevonden?

Instalatie maar gestopt, en gewoon van de HD geboot. Windows lijkt te starten, tot ik mijn gebruiker klik, dan houdt het op :P Heerlijk, pielen met Hackintosh d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door joeltje op 18-11-2009 09:27 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier mensen die OSX op een Nvidia ION hebben draaien?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

joeltje schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:17:
[...]

Ik ben begonnen hoor...

De install dvd naar een usb HD gerestored, Chameleon 2 RC3 geinstalleerd op de usb, de bestanden als boot e.d. op de schijf gekopieerd, en booten maar. So far so good, maar; ik krijg direct al de melding dat ik de Dell moet uitzetten, en weer aanzetten. Dit gebeurd telkens weer... Wat doe ik niet goed?

Zou deze procedure ook werken met 10.5 ipv 10.6? nee dus O-)
Kun je wel in 'veilige modus' opstarten? Probeer eens -x bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
ik was alweer wat verder, krijg alleen de HD niet zichtbaar in de installer (ook niet in schijfhulp-programma)...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
ik wil ook een gaan proberen om osX te installeren op mijn computer.
Heb hier een apparte hard disk voor zodat ik mijn huidige installatie niet kan beschadigen.

Ik heb een Gigabyte moederbord type P35-DS4 rev A2
De cpu is een intel Quad core 9300 @2,5 Ghz
En als video kaart een nvidia geforce 7600 GS 512MB
En 4 Gb intern geheugen ddr2 800 mhz

Verder niks bijzonders in de computer behalve hardisk en seriele cd-rom branders.

Nu heb ik wel diverse osx instalaltie cd's gevonden op internet, maar geen een heb ik aan de praat gekregen.
Heeft iemand tips / trucs welke ik moet hebben.

Of is het met deze hardware gewoon niet mogelijk.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

joeltje schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:51:
ik was alweer wat verder, krijg alleen de HD niet zichtbaar in de installer (ook niet in schijfhulp-programma)...
Ahum kuch je hebt gelijk. Weer niet goed gelezen. :$

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben gewoon 3 dagen bezig geweest iDeneb 10.5 te updaten naar 10.5.8 met het updatepack, ging elke keer mis... Frustratie Frustratie!

Nu iDeneb 1.6 (10.5.8) gedownload en geinstalleerd en het draait weer :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:41:
[...]

Ahum kuch je hebt gelijk. Weer niet goed gelezen. :$
Da's okay ;)

Ben nu de OSX op een externe schijf aan het installen. Dat duurt helaas wat lang dus kan pas vanavond verder...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Met NetbookInstaller 0.8.3 RC4 werkt Snow Leopard 10.6.2 trouwens gewoon op mijn netbook (Dell Mini 9):

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2776/4127945422_155dc32832.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Bon, De Mini10 draait nu op 10.6. Ik moet de DSDT nog patchen, en een Broadcom scriptje draaien, dan zou alles moeten werken...

Ben best trots op mezelf ;)

Als alles draait zal ik toch maar even een soort van "How-to" klussen, want anders vergeet ik zelf ook alle stappen...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

NetbookInstaller 0.8.3 RC4 heeft wel een bug, maakt geen DSDT aan, zodat je BIOS z'n instellingen vergeet. Eerst even 0.8.2 draaien en dan zonder rebooten 0.8.3 RC4 en het werkt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 11:00
Er zijn zo ontiegelijk veel guides om OSX werkend te krijgen, ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Is het mogelijk om een dualboot te creeren met windows reeds geinstaleerd en zonder deze te verwijderen? Ik heb wel een guide gevonden maar die houdt in dat het een gehele clean install is, dan eerst OSX instaleren en daarna Win 7.

Nu is dat laatste niet echt een probleem aangezien ik toch niet al te veel boeiends op me PC heb staan, maar het zou wel makkelijker zijn als ik me huidige windows 7 gewoon zou kunnen blijven gebruiken.

Als dat niet mogelijk is, kan ik dan ipv s-ata gewoon een ide schijf gebruiken? Want ik heb geen s-ata schijven meer liggen, wel ide :P Dan installeer ik op die schijf gewoon OSX

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
diabyte schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:49:
Er zijn zo ontiegelijk veel guides om OSX werkend te krijgen, ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Is het mogelijk om een dualboot te creeren met windows reeds geinstaleerd en zonder deze te verwijderen? Ik heb wel een guide gevonden maar die houdt in dat het een gehele clean install is, dan eerst OSX instaleren en daarna Win 7.

Nu is dat laatste niet echt een probleem aangezien ik toch niet al te veel boeiends op me PC heb staan, maar het zou wel makkelijker zijn als ik me huidige windows 7 gewoon zou kunnen blijven gebruiken.

Als dat niet mogelijk is, kan ik dan ipv s-ata gewoon een ide schijf gebruiken? Want ik heb geen s-ata schijven meer liggen, wel ide :P Dan installeer ik op die schijf gewoon OSX

Thx :)
ik heb weinig tijd meer tegenwoordig om 30 uur in dit project te steken. is het mogelijk om een snow leopard iso relatief simpel te installeren tegenwoordig? of moet je nog steeds eerst 10.5 installeren en dan via allerlei omwegen snow erop knallen?

ik heb een asus p5n32-e sli plus met een q6600 erop. ik las gister ergens dat dit een lastige combi is :( klopt dit nog steeds? edit: ik heb een extra sata disk speciaal voor os x liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

tennisbal schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:08:is het mogelijk om een snow leopard iso relatief simpel te installeren tegenwoordig? of moet je nog steeds eerst 10.5 installeren en dan via allerlei omwegen snow erop knallen?

ik heb een asus p5n32-e sli plus met een q6600 erop. ik las gister ergens dat dit een lastige combi is :( klopt dit nog steeds? edit: ik heb een extra sata disk speciaal voor os x liggen
Ik ben net de OS X 10.6 Snow Leopard Universal v3.5 (ff googlen) op mijn P5E aan het zetten. Deze zou universeel moeten zijn met een hoop kext-en erbij om de meeste Asus mobo's aan de praat te krijgen.

/edit: Geen netwerk, geen geluid en die vervelende 'bug' met kernel panics vanwege spotlight zit er ook nog in. Bummer.

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 23-11-2009 23:30 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
JvdS schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:20:
[...]

Ik wil dit ook gaan doen, ben benieuwd wat je bevindingen zijn!
Eventueel kunnen we wat ervaringen uitwisselen hier?
Heeft even geduurd, maar bij deze de how-to voor de Mini10. Verre van optimaal denk ik, maar het werkt:

What you need:
1. USB Hard-disk
2. Mouse, either usb or Bluetooth!
3. Chameleon 2 RC3 with installer
4. files from DarylZero ( http://www.mydellmini.com...leopard-4.html#post118486 ) remove the file "sleepenabler.kext" from the \extra folder
5. OSX Snow Leopard Install DVD (Buy one!!!!)
6. DSDT-Patcher ( DSDT gui patcher from PCWIZ, google!)
7. Script bcm43xx_enabler.sh (google it, no direct link on hand)
8. Superduper ( Google! )
9. Kexthelper b7 (http://cheetha.net/)
10. Driver for the LAN Network-Card Realtek "RTL8102EL LAN" (Realtek or google)

Preparation:
1. connect the USB Hard Disk to you Mac
2. On your Mac Computer, open diskutility
3. Select the external Harddisk (The disk, not any of the partitions on the disk)
4. Go to Partition, create 2 partitions (1 minimum 8 gyg called "Install" and 1 larger called "OSXDell"). Make sure that you partition them as "GUID" in options, and format to HFS+
5. Now you will see two partittions in diskutility.
6. mount the SnowLeopard install DVD, it should also show in diskutility
7. Select the partition "install" of your externall Harddisk, and click recover
8. Select the SnowLeopard install DVD as source, and select partition "install" as target.
9. click recover (this takes time!)
10. When done, the external recovery of the SnowLeopard install DVD should mount.
11. Double click on the Chameleon installer.
12. install Chameleon on both the partitions on your external HD. Be carefull, and make sure you do not install on your Mac's Harddisk!!!
13. Copy the files (all except "sleepenabler.kext") to both partitions:
/boot
/DSDT.aml
/Extra
14. unmount harddisk from you Mac.
15. On you Dell Mini10, create a partition for SnowLeopard, preferably Journaled.

Install Step 1:
1. Connect usb to your Mini10
2. Turn Mini10 on, on logo screen press F12, to select the USB disk to boot from
3. after Chameleon loads, you'll have a couple of seconds to press enter to see more options. select disk SnowLeopard install DVD and press enter.
4. Now the install dvd should start, it runs like regular OSX installer. once you can select the disk to mount to, select the second partition on the external Harddisk "OSXDell"
5. Installation starts (This takes time!!) After Reboot, again, press F12 on Dell Logo, hit the enter on time, and now select the "OSXDell" to boot from.
6. The system should now boot from the freshly installed SnowLeopard on your External Harddisk. You'll need to go through the initial set-up of OSX.
7. When that's done, check if in disk utility you can see the internal harddisk of your Mini10. If so, check that it is partitoned to journaled. If not, do that.
8. open Superduper, and copy the complete "OSXDell" to your internal Mini10 partition. (again, this takes time!)
9. Now install Chameleon to the internal Mini10 Disk, to which you copied "OSXDell". When done, restart Mini10, remove USB Disk and let it boot from harddisk.
10. Chameleon should now start. It should automatically select the partition you copied your "OSXDell" to, if not, press enter to see more options, and select your OSX partition
11. Your Mini10 should now boot to OSX.

Install Step 2:
1. When running in OSX, connect USB Disk to Dell Mini10, this should open the SnowLeopard install DVD
2. Open Kexthelper b7
3. drag all .kext files from folder /extra on your "SnowLeopard install DVD" in the Kexthelper, enter your password and hit "easy install"
4. when done, disconnect USB and reboot. (this takes a long time, do not shut down manually. I had to wait over 20 minutes for OSX to actually shut down!)
5. It should again reboot to you OSX partition on your Mini10 through Chameleon
6. when in OSX, start DSDT-Patcher. Select Darwin/OSX as operating system, and select the partition that has OSX installed. Click "Run".
7. When done, reboot again.
8. Back in OSX, open terminal, and type "sudo " (including space at the end, excluding " ). drag the bcm43xx_enabler.sh file in the terminal and hit enter. follow instructions in the terimanl (if you want to be quick, just hit enter 4 times)
9. Reboot when this is done.
10. install the Driver for the LAN Network-Card Realtek "RTL8102EL LAN"
11. when done, reboot.

Bijna alles werkt, op schermresolutie (800*600 bij mij) en geluid nog niet. Er wordt gewerkt aan een verbeterde sleep, want ook deze werkt nog niet....

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Dus een beetje vlot Snow op mijn MSI Wind zetten kan ik wel vergeten :| helaas . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zonoskar schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:07:
[...]

Ik ben net de OS X 10.6 Snow Leopard Universal v3.5 (ff googlen) op mijn P5E aan het zetten. Deze zou universeel moeten zijn met een hoop kext-en erbij om de meeste Asus mobo's aan de praat te krijgen.

/edit: Geen netwerk, geen geluid en die vervelende 'bug' met kernel panics vanwege spotlight zit er ook nog in. Bummer.
ok een paar problemen vind ik wel leuk om op te lossen, maar zijn dit wel simpele probleempjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
Ook ik heb snow leopard 10.6 kunnen installeren op mijn hp dv9396ea. Dit heb ik gedaan via een leopard Kalyway 10.5.2 installatie. Hij draait op de vanilla kernel.
Nu dus opzoek naar kexts voor men chipset, SATA, sound, trackpad/keyboard (VoodooPS2 kext waarschijnlijk), grafische kaart (momenteel alleen 1024x768 ip 1440x900).
Iemand enig idee of er zoiets bestaat als OSX86 Tools voor snow leopard ? Dat zou alles natuurlijk een beetje makkelijker maken :)

Verwijderd

@MartijnGizmo:

Ik zou graag ook willen gaan doen wat jij hebt gedaan, maar dan met een Dell v10 mini. Ik heb er wel een paar vragen bij:
1. Ik neem aan dat MobileMe ook zou moeten werken, omdat er gewoon Snow Leopard op staat. Klopt dat? Dan zou ik heel eenvoudig m'n bestanden kunnen syncen tussen m'n MacBook Pro en m'n netbook. Gaat dat inderdaad zo makkelijk lukken?
2. Werkt de bluetooth die Dell er optioneel bij levert ook? Of kan ik goedkoop (€10) een USB-bluetooth stekker kopen en werkt dat dan ook? Heb jij hier ervaringen mee?

Het lijkt me tof om een netbook te gaan hacken, zou een mooi klusje voor de kerstvakantie zijn. :)

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MobileMe heb ik niet getest, maar zou gewoon moeten werken. Interne bluetooth werkt prima, net als de webcam. Ik heb gewoon met NetBookInstaller en een 16GB USB-stick een SL-image gemaakt en daarvan geboot, makkelijker wordt het niet. :)

Verwijderd

Ha, klinkt goed. Ik zou die bluetooth willen gebruiken voor tethering met m'n iPhone. Dat heb ik nu op m'n Mac Book ook draaiend en zou op de netbook ook gewoon moeten werken. Dat zou een hele mooie mogelijkheid zijn om onderweg ook overal makkelijk en snel online te kunnen gaan. Klinkt super, zo'n hackintosh netbook. Ik krijg steeds meer zin in m'n kerstvakantie. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Hier snow leopard 10.6.2 lopen op een HP dv9396ea. Alles werkt, behalve de WiFi. Gelukkig heb ik hier nog een WiFi stick liggen waarvoor drivers voor OSX beschikbaar zijn.
Voor de grafische kaart maak ik gebruik van een EFI string in mijn com.apple.Boot.plist

Enkel nog twee kleine probleempjes:
1) Ik kan geen screenshots nemen (hij slaagt de file niet op op het desktop). Er bestaan een fix voor osx 10.5 maar ik heb nog niets gevonden voor 10.6. Ik kan dus ook geen screenshot posten ;)
2) Als bootloader gebruik ik chameleon. Er draait leopard en snow leopard. Leopard boot niet meer omdat hij ook de Boot.plist laadt (staat in de extra folder).

Iemand deze problemen ook al tegengekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MartijnGizmo: ben jij tot nu toe dingen tegen gekomen die niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, de interne microfoon doet het nog niet in SL, deed het in Leopard wel. Maar d'r is geloof ik al een fix voor...

Edit: ik heb trouwens een interne WWAN-kaart met Vodafone prepaid-sim, ideaal voor incidenteel online gebruik (er is in de binnenstad van Groningen een hoop Wifi beschikbaar). :)

[ Voor 44% gewijzigd door MartijnGizmo op 27-11-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Deze Snow-guide ga ik dit weekend eens proberen:

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=192836

(de parketvloer-site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 20:04
Ik heb als 2e pc een (geupgrade) HP dc7600 SFF en wil graag proberen om er een hackintosh van te maken.
Nu heb ik dit nog nooit gedaan en ben benieuwd of er ervaring is mijn met mijn type pc/hardware.

Specs: HP dc7600 SFF
Processor: Intel Pentium D 930
Moederbord: HP 09FCh, chipset i945P/PL/G/GZ, Southbridge 82801GB
Geheugen: 2x1GB DDR2
Grafisch: onboard Intel 82945G, 128MB shared
Hardeschijf: 250GB sata
Audio: Realtek 2 channel ALC260 codec
Netwerk: Broadcom NetXtreme Gigabit

Mocht het kunnen, welke installatie is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
kjiratsiekoedel schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:19:
Ik heb als 2e pc een (geupgrade) HP dc7600 SFF en wil graag proberen om er een hackintosh van te maken.
Nu heb ik dit nog nooit gedaan en ben benieuwd of er ervaring is mijn met mijn type pc/hardware.

Specs: HP dc7600 SFF
Processor: Intel Pentium D 930
Moederbord: HP 09FCh, chipset i945P/PL/G/GZ, Southbridge 82801GB
Geheugen: 2x1GB DDR2
Grafisch: onboard Intel 82945G, 128MB shared
Hardeschijf: 250GB sata
Audio: Realtek 2 channel ALC260 codec
Netwerk: Broadcom NetXtreme Gigabit

Mocht het kunnen, welke installatie is dan aan te raden?
Installeer eerst bv. iATKOS 10.5.7 en doe dan een update naar 10.5.8 met de iDeneb 10.5.8 combo updater.
Dat was de enige manier om het bij mij te doen werken (op mijn laptop).

Over de hardware:

- Voor je Intel GMA 950, kan je de Intel EFI-string installeren.
- Je Realtek ALC260 gaat waarschijnlijk ook goed werken.
- Broadcom NetXtreme wordt moeilijk. Er wordt aan gesleuteld, maar echt goed werken weet ik niet of het doet.
- Je hebt een custom kernel nodig, en je zal alleen Leopard kunnen draaien (ivm. SSE2).

Succes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 20:04
Klinkt goed.
CPU-Z geeft ook aan dat hij SSE3 heeft: LINK CPU-Z

Zit er veel verschil tussen Snow Leopard en Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
inhakend op wat adviezen hierboven.

ik heb een asus p5n32-e sli plus met een q6600. nvidia 8800gt.

welke snow os distro kan ik het beste gebruiken? en meot ik echt verplicht osx 10 installeren en dan pas upgraden?

ik heb een aantal tutorials gevonden, maar daar moet ik met een mac nog de bestanden editen oid. en ik heb geen mac :( ik neem aan dat dat tegenwoordig niet meer nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij is het heel simpel gelukt :

Koop of download de retail Snow leopard (29,-) koop daarna een USB stick 8GB (20,-)
restore de Snow leopard via schijfhulp naar de USB stick (guid gepartioneerd)
Download daarna Myhack instaleer deze o pje usb stick met Snow. Daarna Booten als alles goed gelukt is zie je het instalatie scherm voila!!

Ik heb zelf dit systeem :
P5Ql-Pro
e5200
2x corsair dominator
helaas nvidia 7300GT 256Mb (ATI 3870 werkt niet meer in snow hebben ze express gedaan!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Hier ook een hackintosh runnen op men MSI NEO3-FIR mobo met een E8400 draaien. Mijn videokaart is een HD4870. Alles werkt, zelfs mijn tv die via DVI=>HDMI connector is aangesloten wordt herkend.

Plaatje

[ Voor 7% gewijzigd door silentkiller op 03-12-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentkiller schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:23:
Hier ook een hackintosh runnen op men MSI NEO3-FIR mobo met een E8400 draaien. Mijn videokaart is een HD4870. Alles werkt, zelfs mijn tv die via DVI=>HDMI connector is aangesloten wordt herkend.

Plaatje
van welk merk is de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Ik dacht ik ga even met Ideneb / iAtkos op een vm installeren. Helaas dus.
Eerst de nieuwste iAtkos geprobeerd via Mount daemontools. Systeem kan niet vanaf dvd booten. Dus ik dvd proberen te branden maar die ging fout. Bij blijft echter errors geven (volgens een FAQ betekend iets met verkeerde iso oid).
Ik denk niet moeilijk doen en Ideneb proberen. Dit ging beter want ik kreeg een Apple scherm te zien (volgens mij iets met installatie). Maarja daar stopt het. Hardeschijf was wel druk bezig dus heb even de vm zn gang laten gaan. Echter na 15minuten stond het scherm er nog.

De reden dat ik z'n hackmac op een vm wil installeren is omdat ik Mac OS X wil proberen of ik het fijn vindt werken. Maakt me niet uit dat het langzaam is zolang ik er maar mee kan werken. Als ik het namelijk fijn vindt werken zit ik eraan te denken om een mac misschien te halen. De grootste tegenstand voor mij is dus of ik niet weet of ik OSX fijn vind werken.

Waar zou het aan kunnen liggen. (even uitgaand van iDeneb)?

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 04-12-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:06:
Bij is het heel simpel gelukt :

Koop of download de retail Snow leopard (29,-) koop daarna een USB stick 8GB (20,-)
restore de Snow leopard via schijfhulp naar de USB stick (guid gepartioneerd)
Download daarna Myhack instaleer deze o pje usb stick met Snow. Daarna Booten als alles goed gelukt is zie je het instalatie scherm voila!!

Ik heb zelf dit systeem :
P5Ql-Pro
e5200
2x corsair dominator
helaas nvidia 7300GT 256Mb (ATI 3870 werkt niet meer in snow hebben ze express gedaan!!!)
Dat klinkt idd simpel, is het zo dat je direct snow erop kan zetten zonder eerst de voorganger erop te zetten? ik dacht dat snow per sé een upgrade wilde doen.

en kan je alle handelingen uitvoeren zonder een mac te hebben? ik las in veel guide's dat je een tweak moest uitvoeren met een mac pc/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:25:
[...]

van welk merk is de videokaart?
Het gaat om de Club3D HD4870 512mb kaart
tennisbal schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:09:
[...]

Dat klinkt idd simpel, is het zo dat je direct snow erop kan zetten zonder eerst de voorganger erop te zetten? ik dacht dat snow per sé een upgrade wilde doen.

en kan je alle handelingen uitvoeren zonder een mac te hebben? ik las in veel guide's dat je een tweak moest uitvoeren met een mac pc/laptop.
Ik heb het ook via een usb stick gedaan, maar zonder een externe tool (gewoon chameleon 2 rc3 + standaard osx 10.6 disc). Op mijn laptop heb ik eerst leopard geïnstalleeerd en daarna snow leopard erop. Dat vind ik persoonlijk iets simpeler. Als je één keer weet hoe alles een beetje in elkaar zit is het sneller om het via een USB stick te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
silentkiller schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:27:
[...]

[...]

Ik heb het ook via een usb stick gedaan, maar zonder een externe tool (gewoon chameleon 2 rc3 + standaard osx 10.6 disc). Op mijn laptop heb ik eerst leopard geïnstalleeerd en daarna snow leopard erop. Dat vind ik persoonlijk iets simpeler. Als je één keer weet hoe alles een beetje in elkaar zit is het sneller om het via een USB stick te doen.
is het verplicht eerst leopard te installeren? en kan je direct snow erop knallen via een omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
tennisbal schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:29:
[...]

is het verplicht eerst leopard te installeren? en kan je direct snow erop knallen via een omweg?
Het is niet verplicht om leopard eerst te installeren. Je kan snow leopard er dus direct opzetten. Kijk eens naar de methode die hierboven werd aangegeven voor een usb stick, ik heb het gedaan via deze methode. (t/m stap 18). Je moet ook eens googlen naar Empire EFI (1.08 is de laatste versie), dat levert bij sommige mensen ook succes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
silentkiller schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:09:
[...]

Het is niet verplicht om leopard eerst te installeren. Je kan snow leopard er dus direct opzetten. Kijk eens naar de methode die hierboven werd aangegeven voor een usb stick, ik heb het gedaan via deze methode. (t/m stap 18). Je moet ook eens googlen naar Empire EFI (1.08 is de laatste versie), dat levert bij sommige mensen ook succes op.
hieronder staat dat je wel even een mac nodig hebt?

* Access to an existing installation of Snow Leopard. Most of these steps don't require Snow Leopard. However one step, building the initial kernel extensions cache, must be done using Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentkiller schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:27:
[...]

[...]

Werkte die 4870 van Club3d zonder de efi string?? of met ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
tennisbal schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:08:
[...]

hieronder staat dat je wel even een mac nodig hebt?

* Access to an existing installation of Snow Leopard. Most of these steps don't require Snow Leopard. However one step, building the initial kernel extensions cache, must be done using Snow Leopard.
Voor deze methode heb je idd een mac nodig (leopard is voldoende, je kan de mkext skippen). Ik ging ervan uit dat je al een mac had waarop je de usb stick zou prepareren. In dat geval moet je niet eerst leopard installeren. Heb je geen mac of ken je niemand met een mac dan kun je mss is kijken naar de andere methodes of eerst leopard installeren
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:45:
[...]

Werkte die 4870 van Club3d zonder de efi string?? of met ??
Zonder EFI string, zonder een kext. Gewoon zorgen dat chameleon gebruik maakt van PC EFI 10.5 . Daarna kan moet je in je boot.Plist de graphicsenabler toevoegen:

code:
1
2
    <string>y</string>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
silentkiller schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:24:
[...]

Voor deze methode heb je idd een mac nodig (leopard is voldoende, je kan de mkext skippen). Ik ging ervan uit dat je al een mac had waarop je de usb stick zou prepareren. In dat geval moet je niet eerst leopard installeren. Heb je geen mac of ken je niemand met een mac dan kun je mss is kijken naar de andere methodes of eerst leopard installeren

[...]

Zonder EFI string, zonder een kext. Gewoon zorgen dat chameleon gebruik maakt van PC EFI 10.5 . Daarna kan moet je in je boot.Plist de graphicsenabler toevoegen:

code:
1
2
    <string>y</string>
dus als ik eerst leopard installeer (waar ik geen mac voor nodig heb) en dan mbv leopard de disk prepare werkt het wel?

wat ik wel heb ik een virtuele leopard omgeving (vmware) kan het daar ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
tennisbal schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:27:
[...]

dus als ik eerst leopard installeer (waar ik geen mac voor nodig heb) en dan mbv leopard de disk prepare werkt het wel?

wat ik wel heb ik een virtuele leopard omgeving (vmware) kan het daar ook mee?
Ik zou het doen met die virtuele, je steekt je usb stick in en geeft aan (in vmware of welke software je ook gebruikt) dat hij de usb stick moet 'doorlinken' naar je virtuele osx. Daar moet het mee lukken. Anders moet je nog eens zitten knoeien en zoeken om leopard geinstalleerd te krijgen.
Let wel op, de methode om OSX snow leopard werkend te krijgen, werkt alleen op toestellen die de vanilla kern ondersteunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een klein probleem, Ik gebruik op mijn computer windows XP en ik heb een harde schijf van 500GB, ik heb deze opgedeeld in 350GB en 150GB, op de 350GB staat windows XP.
Als ik OS X86 installeer op de 150GB, dan kan ik mijn windows niet meer opstarten omdat het op dezelfde harde schijf staat.

Kan ik dit toch nog op een of andere manier oplossen dat ik zowel windows als OS X86 kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:51:
Ik zit met een klein probleem, Ik gebruik op mijn computer windows XP en ik heb een harde schijf van 500GB, ik heb deze opgedeeld in 350GB en 150GB, op de 350GB staat windows XP.
Als ik OS X86 installeer op de 150GB, dan kan ik mijn windows niet meer opstarten omdat het op dezelfde harde schijf staat.

Kan ik dit toch nog op een of andere manier oplossen dat ik zowel windows als OS X86 kan gebruiken ?
Zoek eens op Chameleon 2 bijvoorbeeld. ;)
http://www.google.nl/#hl=...eleon&fp=c83ff618b09eb2e5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me nog herinneren dat Iatkos V7 met Chamelon was.
Echter kon ik (toen) niet uit vista booten en enkel uit os X86.
Gaat dit met XP beter werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:00:
Ik kan me nog herinneren dat Iatkos V7 met Chamelon was.
Echter kon ik (toen) niet uit vista booten en enkel uit os X86.
Gaat dit met XP beter werken ?
Met Vista en OSX 10.5.8 werkt(e) het perfect.
Werkt(e) omdat ik nu geen dual-boot meer draai, net mijn laptop voorzien van Win7 en die laptop (HP) heeft een nog niet ondersteunde videokaart. Verder liep het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Chameleon kan makkelijk windows booten. Ik draai windows 7 en osx naast elkaar, ik boot vanaf de OSX hdd en kan dan vanuit chameleon bootloader naar windows 7 en naar OSX booten. (OSX en windows 7 staan wel op twee verschillende schijven).
Het probleem met OSX en Windows op één schijf. Apple gebruikt ipv een MBR een systeem genaamd GUID. OSX slikt alleen GUID. Ik weet niet of je windows kan installeren op een GUID partitie, dat moet je eens googlen/proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja, vroeger gebruikte ik 2 harde schijven.

Daarmee ging het perfect.
Toen ik het echter installeerde op dezelfde harde schijf als mijn windows, niet meer. Dan boot windows niet meer.

Extra harde schijf kopen enige oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

silentkiller schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:48:
Chameleon kan makkelijk windows booten. Ik draai windows 7 en osx naast elkaar, ik boot vanaf de OSX hdd en kan dan vanuit chameleon bootloader naar windows 7 en naar OSX booten. (OSX en windows 7 staan wel op twee verschillende schijven).
Het probleem met OSX en Windows op één schijf. Apple gebruikt ipv een MBR een systeem genaamd GUID. OSX slikt alleen GUID. Ik weet niet of je windows kan installeren op een GUID partitie, dat moet je eens googlen/proberen.
Volgens mij is het sinds Snow dat het per se een GUID wil hebben. Er is een work-around dacht ik om OSX op een MBR te draaien.
Maar OSX (voor Snow) en Windows kunnen op 1 schijf. Natuurlijk wel ieder op een aparte partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan ga ik eerst nog eens een backup maken en dan harde schijf verdelen en nog eens proberen..
Misschien lukt het met XP beter als met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is momenteel de beste Videokaart voor snow leopard die 100% werkt zonder efi string of andere zaken

Radeon's 4890 / 5850 / 5870 ?

Hartstikke bedankt alvast moet er een hebben en geen gezeik hebben met terug brengen wat ik vaker heb gehad.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 08:28:
Wat is momenteel de beste Videokaart voor snow leopard die 100% werkt zonder efi string of andere zaken

Radeon's 4890 / 5850 / 5870 ?

Hartstikke bedankt alvast moet er een hebben en geen gezeik hebben met terug brengen wat ik vaker heb gehad.. :X
Kijk eens naar de Hardware Compatibility List op http://wiki.osx86project.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtremekiller schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:21:
[...]

Kijk eens naar de Hardware Compatibility List op http://wiki.osx86project.org
Ja daar kom ik altijd! Snow leopard is moeilijker om daar en kaart voor te zoeken.

Ik weet van 1 user dat de club3d 4870 werkt

vroeg mij af of er meer users zijn met snow leopard die goede kaarten aan de praat hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Ik heb netjes geinstalleerd met myhack (:. En alles werkend, behalve de videokaart. Weet iemand hoe ik mijn Nvidea 7600 GS werkend krijg?
In iWeb en pages zie ik waar tekst hoort gewoon 1 grijs vlak. En voorvertoning is ook grijs. Wat moet ik doen? (Heb in HCL gekeken). Nvenabler werkte niet. Met nvinject van kexts.com kon ik alleen maar resolutie veranderen in 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:18:
Ik heb netjes geinstalleerd met myhack (:. En alles werkend, behalve de videokaart. Weet iemand hoe ik mijn Nvidea 7600 GS werkend krijg?
In iWeb en pages zie ik waar tekst hoort gewoon 1 grijs vlak. En voorvertoning is ook grijs. Wat moet ik doen? (Heb in HCL gekeken). Nvenabler werkte niet. Met nvinject van kexts.com kon ik alleen maar resolutie veranderen in 64 bit
Heb je met OSX86Tools (google) Je EFI string van de videokaart in je boot plist toegevoegd?

als je hem hebt aangemaakt staat hij in de library / preferenses / boot.plist even kopieeren naar je usb stick map extra en je HD map extra

Dan zou hij moeten werken.

Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
In OSX86 tools wordt mijn videokaart niet ondersteund, gebruik dus efi studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is het gelukt?

mijn 9500gt die eerst had stond er ook niet tussen (osxtools) toen kon ik een custum aanmaken en toen werkte hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Kan ik OSx86 ook gebruiken op mijn PC?

Specs:

AMD Phenom X4 9950-BE
ATi Radeon HD4870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iets uitgebreidere specs zullen niet verkeerd zijn, kijk echter voor de lol eens in de HCL die al meerdere keren in dit topic voorbij gekomen is.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
jvsjmedia.nl schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:34:
Kan ik OSx86 ook gebruiken op mijn PC?

Specs:

AMD Phenom X4 9950-BE
ATi Radeon HD4870
Snow Leopard kun je in elk geval vergeten, daar heb je echt een Intel processor voor nodig. Leopard gaat waarschijnlijk wel, maar dat ligt aan je moederbord. Check dus de HCL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Werkt dus nog steeds niet. Is er iemand die anders (via teamviewer ofzo) wilt kijken/helpen? Want ben er lang al mee bezig maar hij herkent hem gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Voor mijn laptop heb ik dit gebruikt: http://forum.netkas.org/index.php?topic=222.0
Moest het niet werken wil ik straks wel eens kijken
Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.