Voor mensen met de volgende Gigabyte-borden, een extreem makkelijke Snow Leopard installatie-manier (je hebt wel ergens een mac of hackint0sh nodig). Lijstje met compatible plankjes:
Gigabyte EP45-UD3LR
Gigabyte EP45T-UD3LR
Gigabyte EP45-UD3R
Gigabyte EP45-UD3P
Gigabyte EX58-UD5
Gigabyte EX58A-UD7
Gigabyte EP45-UD3L
En
link
Ik heb een UD3LR en ik had Snow Leopard binnen een halve dag draaien.
Wat is het idee? Je ript je Snow Leopard DVD naar een dmg, zet deze over naar een USB stick, en gooit er een kleine Gigabyte patch overheen. @ hackintosh: in de BIOS van je GB bord zorg je ervoor dat AHCI mode op SATA aanstaat en dat je USB stick als eerste boot. Installatie zal dan vrij snel starten, en binnen 20 minuten heb je een volledig functionerende Snow Leopard op je systeem staan.
Mijn spec.: Q6600 (B3 stepping, passief gekoeld) @ 3.16 GHz. (alle vier cores werken out of the box), standaard Kingston ValueRAM meuk (4 GB @ 351 MHz., timings zijn standaard). 8800 GTS erin die out of the box werkt, ook games zoals WoW werken out of the box. Mijn SB Audigy Live wordt ondersteund dankzij
dit topic. Helaas geen MIDI In / Out (voor muziekproductie), dus dat ketend mij wel aan Windows (en ook een klein beetje dat ik toch van Windows hou en dit meer een experiment is). Alle hardware op het GB bordje werkt out of the box (geluid , LAN USB etc.). Daarbij moet gezegd worden dat opstarttijd ongekend snel is. Na posten zit ik onder de 20 seconden binnen een werkbare desktop.
De UD3LR is een aanrader; goedkoop bord (helaas komt hij even niet voor in tweakers.net pricewatch, alleen UD3L modellen zonder RAID-chipset), weliswaar geen dual PCI-Express x16 lane (dus geen SLI-hack of Xfire). Overklokken is kinderspel (dat baggerspul van ASUS was geen weg mee te bewandelen, daar haalde ik niet eens 0.05 GHz. boven de stock snelheid, en de temperaturen waren hoger (P5N32SLI-SE).
Hier een screenshotje van mijn setup (
klik) :
Draai het al een aantal weken stabiel. Delen tussen Windows / Linux en andere OS X cliënts gaat allemaal perfect. Voelt zeker veel sneller aan dan een 27" iMac in de winkel (maar dat is gevoelsmatig).
//edit: belangrijke toevoeging; omdat dit een Vanilla install is van OS X gaat updaten zonder slag of stoot. Install was 10.6 en binnen een uur draaide ik 10.6.2 met de allernieuwste itunes / java etc. updates.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 04-01-2010 23:59
]