[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
iMick schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:05:
Werkt dus nog steeds niet. Is er iemand die anders (via teamviewer ofzo) wilt kijken/helpen? Want ben er lang al mee bezig maar hij herkent hem gewoon niet goed.
Gelukt ?

Ik had zelf ook nog een vraagje: ik heb hier drie computers staan PC vader (windows), MBP en Hackintosh.
Mij hackintosh kan zijn iTunes library sharen, die wordt gevonden door de andere twee computers maar mijn Hackintosh ziet de shared library van mijn MBP en de PC van mijn vader niet (terwijl de PC van mijn vader en mijn MBP elkaars share wel zien).
Kortom: mijn Hackintosh ziet geen shared library maar kan zijn library wel succesvol sharen. Het ligt duidelijk bij de hackintosh aangezien de andere computers wel alle shares kunnen zien.
Nog iemand last van ? Ook in front row op mijn hacintosh komen de shares niet tevoorschijn.
Ik heb al geprobeerd iTunes te verwijderen (klik) en opnieuw te installeren maar dat helpt niet. Het zou me raar lijken als het niet werkt omdat het een hackintosh is... Wat denken jullie ervan ?

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
silentkiller schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:46:
[...]

Gelukt ?

Ik had zelf ook nog een vraagje: ik heb hier drie computers staan PC vader (windows), MBP en Hackintosh.
Mij hackintosh kan zijn iTunes library sharen, die wordt gevonden door de andere twee computers maar mijn Hackintosh ziet de shared library van mijn MBP en de PC van mijn vader niet (terwijl de PC van mijn vader en mijn MBP elkaars share wel zien).
Kortom: mijn Hackintosh ziet geen shared library maar kan zijn library wel succesvol sharen. Het ligt duidelijk bij de hackintosh aangezien de andere computers wel alle shares kunnen zien.
Nog iemand last van ? Ook in front row op mijn hacintosh komen de shares niet tevoorschijn.
Ik heb al geprobeerd iTunes te verwijderen (klik) en opnieuw te installeren maar dat helpt niet. Het zou me raar lijken als het niet werkt omdat het een hackintosh is... Wat denken jullie ervan ?
Moest iemand ooit het probleem nog hebben:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=181133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
ik ben nu aan het kijken om OSX (snow of gewoon leopard) aan het werk te krijgen in Virtualbox. deze heeft recent EFI bios emulation toegevoegd als optie.

heeft iemand al ervaring met het virtualiseren van OSX? ik weet het het wel kan met VMware Server.

maarja ik gebruik liever virtualbox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Snow Leopard (10.6) lekker werkend op m'n Dell 10v mini. Ik heb m'n ervaringen in het topic van de Dell mini gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Iemand ooit een keer ze gpu geflashed? Ik ga het denk ik doen ;p, maar als iemand het wel eens heeft gedaan zou ik het graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb 10.5.8 nu op m'n ThinkPad T61 staan (7665-Y4F) maar ik krijg de Ethernet verbinding niet werkend.

Ik heb een Intel 82566MM.kext gedownload, en die sleep ik op de Kext Helper b7, dan gaat ie ze installeren, en moet ik opnieuw opstarten. Maar daarna vind hij nogsteeds m'n Ethernet adapter niet in "Netwerk".

Ik heb het ook geprobeerd met OSx86 Tools, daar zit ook een "Install Kext" utility in, maar als ik dan een kext moet kiezen zie ik die Intel dinges wel op m'n bureaublad staan, maar blijft hij grijs en kan ik hem niet aanklikken.

HELP ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:53
ThinkPadd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:06:
Ik heb 10.5.8 nu op m'n ThinkPad T61 staan (7665-Y4F) maar ik krijg de Ethernet verbinding niet werkend.

HELP ! :P
Sommige netwerk kexts moet je niet in /system/library/extensions installeren maar in /System/Library/Extensions/IONetworkingFamily.kext/Contents/

Je kan dit proberen door het pad in kext helper te veranderen (bij advanced). In principe moet hij zonder restart je netwerkkaart herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 01:32:
[...]
vroeg mij af of er meer users zijn met snow leopard die goede kaarten aan de praat hebben gekregen?
zie hier voor de 5xx0 kaarten, deze worden niet ondersteund. De 4890 werkt wel. Hiervoor zijn diverse tutorials te vinden op insanelymac.com en netkas.org

Ik gebruik zelf, naar volle tevredenheid, een 4850 met Snow Leo.

[ Voor 6% gewijzigd door StarC op 26-12-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
damn, 5 uur lopen kloten en 0 resultaat.

ik blijf maar in de eeuwige reset loop zitten :( Gebruik de universal 3.5 (432) iso, die zou het beste zijn voor mijn config:

asus p5n32-e sli plus deluxe (lekker luxe, ik heb AHCI niet eens :( )
Q6600
8800gt
8 gb intern
SSD 80 gb SATA
samsung 1 tb sata
sata dvd
sata hdd 150 gb

heb een vmware leopard machine die ik gebruik om mijn usbstick van 8 gb klaar te stomen. eerst mbr format 1 partities, restore naar disk en vervolgens myhack eroverheen.

werkt niet reset loop na het loaden in chameleon v2

vervolgens goed gelezen en ander file systeem gebruik, 2 partities maar zelfde verhaal.

DSDT fout. ik vermoed dat het komt doordat de setup naar een ahci install gaat zoeken die ik dus niet heb.

dsdt creeer bestandje is er, maar volgens mij moet je dan wel leopard als main os hebben en niet virtueel, want het lijkt me dat hij dan een bestand gaat aanpassen die voor mijn pc is.

betekent dit dat ik verplicht ben leopard eerst te installeren?

in het bios 439580459834 varianten geprobeerd, uiteraard bootopties -v -f -x maxmem=2048, cpus=1 -s

ik geef het op met deze distro.

het moet lukken lees ik op veel sites, maar hoe?

ik heb de nvidia 680i chipset, geen intel dus :(

graag advies want ik ga pitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
tennisbal schreef op zondag 27 december 2009 @ 03:08:
damn, 5 uur lopen kloten en 0 resultaat.
[...]
ik heb de nvidia 680i chipset, geen intel dus :(

graag advies want ik ga pitten :)
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=184224 Ik weet niet of je deze al had gevonden maar ik denk dat veel duidelijker dan dit bijna niet kan.. mijn persoonlijke favoriete methode is met behulp van een boot132 cd voor de eerste keer en dan chameleon erop doen. Post 455 is de guide, post 2 de files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
StarC schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:25:
[...]

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=184224 Ik weet niet of je deze al had gevonden maar ik denk dat veel duidelijker dan dit bijna niet kan.. mijn persoonlijke favoriete methode is met behulp van een boot132 cd voor de eerste keer en dan chameleon erop doen. Post 455 is de guide, post 2 de files.
dank, ik had deze link gisteravond gevonden, maar toen was de hele layout weg en kon ik post 455 niet vinden? nu gelukkig wel! thanks! wel aardig lang guide man. lees net ook dat ik verplicht ben om leopard eerst te installeren omdat ik anders de reset loop niet kan oplossen, DSDT probleem. (heb wel een vmware leopard maar daar kan ik natuurlijk geen dsdt mee maken omdat ie specifiek voor mijn pc moet zijn, of kan ik ergens een universele vandaan plukken?)

Of zal het met deze guide anders werken en heb ik geluk?

ik ben voor de zekerheid even de retail van snow en leopard tijdelijk aan het downloaden, koop later de licentie wel. eerst maar kijken of het werkt.

is leopard simpeler erop te zetten? als voorzorg alvast de i pc os x leopard iso aan het downloaden, mocht het nodig zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 27-12-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
tennisbal schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:23:
[...]

is leopard simpeler erop te zetten? als voorzorg alvast de i pc os x leopard iso aan het downloaden, mocht het nodig zijn...
Ja, leopard is veel makkelijker erop te zetten. je kan ook gewoon een willekeurige distro nemen, je hebt leopard niet heel erg nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
StarC schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:06:
[...]

Ja, leopard is veel makkelijker erop te zetten. je kan ook gewoon een willekeurige distro nemen, je hebt leopard niet heel erg nodig namelijk.
denk dat ik idd eerst maar leopard erop zet, voornamelijk om het DSDT bestand te kunnen maken. Vervolgens snow erop. Ik neem aan dat ik extra kernel bestanden later kan toevoegen (dus als sl al geinstalleerd is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
man, ik kan geeneens de files binnenhalen bij rapidshare, moet verplicht een premium nemen omdat het vol is. gelukkig kan je dat omzeilen, maar ik krijg de dvdrw iso van mijn mobo niet binnen :( iemand toevallig de bestanden van de asus p5n32-e sli plus?

edit: gelukt eindelijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 29-12-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Stiekem is de procedure om gewoon native een OS X install te draaien eigenlijk heel simpel. Je zet de retail-DVD op een USB stick/drive of gewoon een losse partitie. Vervolgens knal je er een bootloader op met de juiste kexts erop en installeer je de boel. Vervolgens gebruik je nog één keer die bootloader om naar je installatie te booten om vervolgens daar een/diezelfde bootloader op te installeren. Zo heb ik dat gedaan. Easy cheesy.

De echte moeilijkheid is om de juiste kexts te vinden, als je hardware uberhaupt al wordt ondersteund. De belangrijkste is de kext voor je sata controller, anders krijg je beruchte 'still waiting for root device' error. Maar er zijn ook genoeg prefab DVD's welke al een bootloader met de juiste kexts bevat. Je moet dan booten van die DVD/CD en de grote swap-truuk uitvoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-12-2009 20:58 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LB06 schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:54:
Stiekem is de procedure om gewoon native een OS X install te draaien eigenlijk heel simpel. Je zet de retail-DVD op een USB stick/drive of gewoon een losse partitie. Vervolgens knal je er een bootloader op met de juiste kexts erop en installeer je de boel. Vervolgens gebruik je nog één keer die bootloader om naar je installatie te booten om vervolgens daar een/diezelfde bootloader op te installeren. Zo heb ik dat gedaan. Easy cheesy.

De echte moeilijkheid is om de juiste kexts te vinden, als je hardware uberhaupt al wordt ondersteund. De belangrijkste is de kext voor je sata controller, anders krijg je beruchte 'still waiting for root device' error. Maar er zijn ook genoeg prefab DVD's welke al een bootloader met de juiste kexts bevat. Je moet dan booten van die DVD/CD en de grote swap-truuk uitvoeren.
ik heb de juiste bootloader gevonden, maar kan hem niet downloaden :(

Snow_Support_Files_V2 Put kexts in /Extra/Extensions

nForceSLBoot132DVD Burn to DVD at ≤x4 and boot with -v -f

nForceSLBoot132DVD_for_SATA_DVDRW Burn to DVD at ≤x4 and boot with -v -f

EFIStudio.1.1

heb deze nodig. http://www.insanelymac.co...on/index.php/t184224.html

edit: eindelijk doorheen. nu is het toch simpelweg de 2e dvd opstarten, dan sl erin en gaan? of moet ik toch nog leopard installeren om de DSDT te maken? en moet ik efistudio nog installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 28-12-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal

ik heb de juiste bootloader gevonden, maar die DVD heeft geen extra map met de kexts? die installeer je toch juist in de install DVD/usb stick (restore setup DVD)?

ik heb zaterdagnacht een usb stick gemaakt met de universal DVD (3.5) erop + myhack om de bootloader op de usb te zetten, maar hier kreeg ik elke keer de DSDT melding, no go dus, moet eerst leopard installeren. Ik weet nu echter wat hier fout ging, de bootloader was gemaakt voor een intel chipset.

met de bootloader DVD speciaal voor mijn mobo asus p5n32-e sli plus kwam ik wel wat verder. booten lukte, ik gebruikte de universal 3.5 dvd en kreeg een zooi fouten. Eerst waiting for boot device. Nog een keer proberen kwam ik verder (-v -f -x arch=i386 etc cpus=1) kwam ik verder, hij bleef echter hangen bij een kernel panic. Waarschijnlijk omdat ik of niet de juiste kexts heb, of omdat ik 8gb heb en de sata op port 6 heb hangen.

vanavond proberen met PATA DVD op te starten, alle sata schijven eruit en eventueel op een externe voorbereidde harddisk te installeren (met rechten etc goed ingesteld), 2 gb ram, bios instellingen juist. hopelijk kom ik dan verder.

belangrijkste vraag: extensions moeten toch gecopierd worden naar het setup medium? of naar het bootmedium?

nog anderen zaken waar ik op kan letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal

yess gisteravond om 0:30 eindelijk sl geinstalleerd. zonder leopard setup.

nu nog beslissen welke ata driver en de bootloader etc copieren.

Wel cool, heb alles voorbereid dmv een vmware leopard machine. Tip om de install sneller te laten lopen:

om te voorkomen dat je je install moet klonen kan je in vmware perfect de target schijf linken naar je vm install. hierdoor kan je in vmware leopard de target schijf voorbereiden (dus op dezelfde manier als je je usb schijf zou voorbereiden, groot voordeel is dat je nu de usb schijf niet hoeft te klonen naar je target schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Gisteren en eergisteren bezig geweest om SL te installeren op mn Acer 3680 laptop (Celeron M420, GMA950). Wou eerst Empire Efi gebruiken, om van retail dvd op te starten. Dat werkte helaas niet. Laadde de install dvd op zich prima, maar op een gegeven moment werd het beeld lichtgrijs (geen logo of wat dan ook te zien) en liep ie vast. Daar dus een beetje mee zitten klooien, verschillende kernel flags, maar het mocht allemaal niet helpen. Daarna via een VM van Leopard op mn Ubuntu PC direct SL geinstalleerd op USB stick. (traag..).
Ik had ondertussen al een zip gevonden voor de Acer 3680 met een aantal kexts en een boot plist. De instellingen van de boot plist overgenomen, en de myhack installer gebruikt met dezelfde kexts aangevinkt als in de zip die ik gevonden had + een efi string voor de GMA 950. Nu werkte het wel! De laptop startte op naar SL via de usb stick. Nu wou ik met SuperDuper de install klonen naar de interne schijf, maar er was een probleem met de permissies (schijnt vaker voor te komen met zo'n interne install, iets met package receipts. Oplossing was SL nog een keer installeren, maar dan vanuit SL. Dat dus gedaan vanaf de USB stick naar de interne schijf, weer myhack met zelfde opties erbij en boot plist. Daarna gaan experimenteren, DSDT patcher gebruikt, zodat er weer wat kexts weg konden uit /Extra/Extensions. Daarna VoodooHDA, VoodooPS2Controller geinstalleerd (duurde even voordat ik doorhad dat die in /System/Library/Extensions moesten). Geluid kraakte eerst heel erg na sleep, maar dat was opgelost met een recentere VoodooHDA van het projectosx.com forum. Trackpad werkt ook prima incl. multitouch scrollen. Alleen de SDHC reader werkt niet (hoewel die schijnbaar zou moeten werken met VoodooSDHC?) en de ethernet aansluiting (Marvell Yukon 88e8038 , 4352 11ab) niet. Wireless werkt wel super, dankzij het Broadcom kaartje dat als Airport herkend wordt. Voodoopower en Voodoobattery zijn ook geinstalleerd (die eerste kext werkt alleen in 32bits mode, maar ik heb toch geen 64-bits processor).
Deze laptop had oorspronkelijk 512 MB RAM, maar daar heb ik al eerder 1 GB bij gezet. Op zich verbaas ik me er wel een beetje over, dat OSX 10.6 hier uberhaupt nog op draait, laat staan zo soepel!
Kon na installatie ook updaten naar 10.6.2 + alle andere updates. Doordat ik geen aangepaste Apple kexts in /S/L/E heb, en dan nog de meeste in /E/E hoef ik ook niks terug te zetten.
Sleep en wake werkt ook perfect dankzij de DSDT patch, alleen niet als ik de laptop dichtklap. Dat kan geloof ik wel via ene extra DSDT patch, of een kext, maar ik vind het wel prima zo. Sleep on lid close is het eerste wat ik uitzet bij een Windows of Linux install.
Moet alleen nog wat verder klooien met voodoohdahelper, die kan de settings file niet vinden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik heb even een kleine vraag, ( vandaar dat ik er geen nieuw topic voor open :) )

Ik ben nu bezig met een dual-boot iAtkos / w7. Alleen dit voelt niet helemaal lekker aan, nou vroeg ik me af of het mogelijk is om in osx86 bootcamp te gebruiken. Ik heb rond gezocht op internet en bij sommige werkt het wel en bij andere niet.

Heeft iemand hier er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij kan dat niet, omdat je pc geen echte EFI chip heeft.. Kan je dan niet beter investeren in een tweede schijf, en dan daarop retail Leopard of Snow Leopard installeren met een GUID partitie tabel? Dan gebruik je de Empire EFI bootcd, maak je je install zo vanilla als kan. Dan kan je vervolgens Chameleon gebruiken om te dual-booten. (Of zelfs nog de boot-selectie van je BIOS).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Bedankt voor je antwoord, weet iemand toevallig of ik mijn engels OSx86 Nederlands kan maken? ( Standaard is die Engels, ik kan wel Engels maar NL is toch makkelijker )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik heb sl draaien gister (alleen mogelijk met een boot DVD en dan SL opstarten met -f flag) anders werkt het niet, waarschijnlijk omdat de kexts nog niet geinstalleerd zijn oid.

- Mijn stappenplan eist dat ik voor de setup een DSDT.aml file aanmaakte. Dit heb ik niet gedaan omdat ik pas veel later erachter kwam dat dit ook in windows mogelijk was, dus heb deze stap over geslagen. Heeft dit gevolgen voor mijn versie installatie?

- Ik heb mijn setup gerund met een bepaalde SATA driver. In de .boot file heb ik -32 aangevinkt. Ik neem aan dat ik later alsnog kan overstappen naar een andere SATA kexts? zonder in de problemen te komen?

- ik heb een basis install gedaan, geen customize aangevinkt in setup, ik neem aan dat ik straks gewoon extra functionaliteit zonder herinstall kan installeren?

- mijn stappenplan eist dat ik de SMBIOS.plist (ik gebruikte chameleon rc1 met efi 1.1) aanpaste. Ik had hier geen zin/kennis in en heb deze stap overgeslagne. Heeft dit gevolgen? Ik kan me voorstellen dat mac nu als een andere pc is geinstalleerd als zou moeten, hoe intelligent is mac op dit gebied? kan ik simpelweg deze smbios aanpassen? (nadat de installatie dus voltooid is?)

- ik heb het volumenumber van mijn harddisk niet in de platformuuid.kext geknald (zoals zou moeten). ik neem aan dat dit geen gevolgen heeft?

- ik heb de com.apple.boot.plist niet aangepast met de graphical string van mijn pci-e card. ik heb een 8800gt. alles lijkt te werken, heeft dit gevolgen voor de setup? de resolutie was gisteravond laag, maar ik heb nog niet gekeken of ik dat kon wijzigen.

ik heb het idee dat mijn stappenplan nogal uitgebreid is. Als ik alle installverhalen hierboven lees dat hoor ik niemand over deze stappen (uitgezonderd DSDT, maar enkel om de biosreset te verlossen). is dit overbodig? waarom is dit zo?

ik heb een dvd sata loader gebruikt icm retail SL os setup.

wat ik vanavond ga doen is het volgt (met dank aan de tweakers hierboven):

- mbv kexthelper b7 de kext files from /extra installeren
- DSDT patcher runnen.
- chamelon rc4 erop (SL partitie) knallen, ik neem aan dat deze beter is? of kan ik beter "if it isn't broken, don't fix it?" toepassen?

of kan ik het beste myhack gebruiken om alle stappen eenvoudig te laten installerne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Ik weet nog niet zo veel dus ik zal alleen op het volgende antwoorden :)
- Ik heb mijn setup gerund met een bepaalde SATA driver. In de .boot file heb ik -32 aangevinkt. Ik neem aan dat ik later alsnog kan overstappen naar een andere SATA kexts? zonder in de problemen te komen?
Dit zou moeten kunnen als je maar zeker weet dat je een werkende kext heb.
- ik heb een basis install gedaan, geen customize aangevinkt in setup, ik neem aan dat ik straks gewoon extra functionaliteit zonder herinstall kan installeren?
Ja, je moet dan alles uitvinken en alleen de functies aanklikken die je wilt, je kan dan een error krijgen na het installeren, deze kan je gewoon nergeren.
-Als ik alle installverhalen hierboven lees dat hoor ik niemand over deze stappen (uitgezonderd DSDT, maar enkel om de biosreset te verlossen). is dit overbodig? waarom is dit zo?
Dit hoeft niet zo te zijn, de "werkende" installatiestappen verschillen sterk per hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hinkl schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:56:
Ik weet nog niet zo veel dus ik zal alleen op het volgende antwoorden :)

[...]

Dit zou moeten kunnen als je maar zeker weet dat je een werkende kext heb.

[...]

Ja, je moet dan alles uitvinken en alleen de functies aanklikken die je wilt, je kan dan een error krijgen na het installeren, deze kan je gewoon nergeren.

[...]

Dit hoeft niet zo te zijn, de "werkende" installatiestappen verschillen sterk per hardware.
over de DSDT, ik ben eruit hoe ik hem moet maken, gewoon in SL straks. maar maakt het nog uit als ik bios instellingen wijzig? dit lijkt me niet, want feitelijk haalt ie alle info uit de bios. Of haalt ie de geinstalleerde bios setup file binnen? (maw stel dat ik een optie uitvink, kan mijn DSDT dan verschillen met het originele bestand die ik voor de wijziging maakte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
@tennisbal, ik ben helaas niet bekend met DSDT bestanden, kan je hier dus niet verder mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
tennisbal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:01:
[...]

yess gisteravond om 0:30 eindelijk sl geinstalleerd. zonder leopard setup.

nu nog beslissen welke ata driver en de bootloader etc copieren.

Wel cool, heb alles voorbereid dmv een vmware leopard machine. Tip om de install sneller te laten lopen:

om te voorkomen dat je je install moet klonen kan je in vmware perfect de target schijf linken naar je vm install. hierdoor kan je in vmware leopard de target schijf voorbereiden (dus op dezelfde manier als je je usb schijf zou voorbereiden, groot voordeel is dat je nu de usb schijf niet hoeft te klonen naar je target schijf)
Chameleon 2.0RC is erg aan te raden.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LB06 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:27:
[...]

Chameleon 2.0RC is erg aan te raden.
waarom niet RC 4? die wil ik vanavond testen

ik moet zeggen dat ik dit echt een cool project vind. Wel mooi juist dat alles voor geen meter loopt in het begin, voel me een enorme noob op it gebied weer, yeah

machtig mooi om na 3 dagen gekloot in de avonduren eindelijk, eindelijk in OSxSL te komen. Weliswaar moet nog wil gefinetuned worden, maar 5 uur lang alleen maar naar resets kijken werkt eeeerg frustrerend :) (lag aan de universial 3.5 die toch niet echt universal bleek te zijn voor mijn mobo )

[ Voor 56% gewijzigd door Tennisbal op 30-12-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hinkl schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:22:
@tennisbal, ik ben helaas niet bekend met DSDT bestanden, kan je hier dus niet verder mee helpen.
http://ihackintosh.blogsp...nel-dsdt-smc-rtc-efi.html hier kan je veel basis dingen lezen, begrijp nu ook waarom iedereen last heeft van een CMOS reset als je een verkeerde DSDT hebt/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
tennisbal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:30:
[...]

waarom niet RC 4? die wil ik vanavond testen

ik moet zeggen dat ik dit echt een cool project vind. Wel mooi juist dat alles voor geen meter loopt in het begin, voel me een enorme noob op it gebied weer, yeah

machtig mooi om na 3 dagen gekloot in de avonduren eindelijk, eindelijk in OSxSL te komen. Weliswaar moet nog wil gefinetuned worden, maar 5 uur lang alleen maar naar resets kijken werkt eeeerg frustrerend :) (lag aan de universial 3.5 die toch niet echt universal bleek te zijn voor mijn mobo )
Haha met 2.0RC bedoelde ik de RC-branch van 2.0. Ik was te lui om even op de website te kijken wat de laatste RC was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Zo, nu ook Snow Leopard draaiend op mijn vaste PC. Heb Snow Leopard geinstalleerd door weer te booten van een usb stick met SL installatie, en van daaruit met OSinstall.mpkg op een USB harde schijf geinstalleerd.
Pc bestaat uit een Asrock Conroe1333-D667 met Nvidia 8600GT 512 MB grafische kaart, Intel E2180 en 2GB RAM. Met VoodooHDA doet mn geluid het prima, en zowel ethernet als de grafische kaart werden OOB herkend dankzij GraphicsEnabler en EthernetBuiltin keys in de com.apple.Boot.plist.
Alleen sleep en wake werkt niet, of nou ja, alleen wake niet. Systeem gaat wel in sluimerstand, maar wil daarna niet meer aan. DSDT is al gepatched via DSDT patcher gui. Gaf geen foutmeldingen. Draai in 64-bits mode trouwens. Zou ik op zoek moeten naar andere DSDT patches, of zou het liggen aan het feit dat ik vanaf een usb schijf opstart? Kan alleen niet een installatie doen op mn interne schijf, daar staat mn ubuntu install die ik eigenlijk wel wou bewaren.. Misschien morgen of overmorgen een keer de schijf uit de enclosure halen en inbouwen.. Niet dat ik sleep echt vaak gebruik.

• Tennisbal
ongelooflijk wat vet,

ik draai eindelijk 64 bit 8gb intern, q6600. met dual screen 2x 1920-1200

dual screen werkt perfect, draait superstrak. probleem lag aan sata dvdrw, verplaatst met pata en werkt als een sfeer.

ik blijf me verbazen dat dit zo super draait! nu nog ff wat final tweaks, dsdt goed patchen etc

mocht iemand nog hulp nodig hebben om een asus p5n32-e sli plus aan de praat te krijgen, ik weet nu genoeg om je te helpen :)

• Tennisbal
andere vraag:

de werking van chameleon icm meerdere volumes

ik heb mijn osx86 verdeeld in 2 partitions:

1e = setup van de dvd
2e= waar osx geinstalleerd is.

het apple.boot bestand staat netjes in de /extra drive. waar ie hoort met alle flags etc.

ik vermoed dat chameleon als volgt opstart:

start op
zoekt bestand boot op in /extra van setup
voert commando's uit
ik kan keuze maken uit de 2 volumes
dan start ie volume 2/extra/boot op

klopt deze aanname? want ik vind het eignelijk raar dat ik verplicht ben 2 verschillende boot'
s te maken, of deze dubbel te copieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb mijn machine verwent met een SSD, een 80GB van Intel. Een met Carbon Copy gemaakte kopie van m'n bootschijf wilde niet starten, maar na een verse installatie op de SSD kon ik wel m'n Apps en Userdir restoren, ook goed. :) Zorgt samen met een Q6600 op 2.7Ghz, 4GB RAM en een 8800GTS 640 voor een erg snelle workstation. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MartijnGizmo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:39:
Ik heb mijn machine verwent met een SSD, een 80GB van Intel. Een met Carbon Copy gemaakte kopie van m'n bootschijf wilde niet starten, maar na een verse installatie op de SSD kon ik wel m'n Apps en Userdir restoren, ook goed. :) Zorgt samen met een Q6600 op 2.7Ghz, 4GB RAM en een 8800GTS 640 voor een erg snelle workstation. 8)
ik heb dezelfde SSD waar windows 7 op staat.misschien dual boot om osx er ook op te knallen.

kan het start probleem niet liggen aan verkeerde verwijzingen naar disken in de boot bestanden? heb daar ook mee lopen kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zou kunnen, nieuwe installatie kostte me beduidend minder tijd dan dat uit gaan zoeken. :) M'n Q6600 net ook maar een schop naar 3Ghz gegeven, kom nu in Geekbench op 6363 en in Xbench op 227. Daar red ik het wel even mee, tot een echte Mac financieel haalbaar wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MartijnGizmo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:19:
Zou kunnen, nieuwe installatie kostte me beduidend minder tijd dan dat uit gaan zoeken. :) M'n Q6600 net ook maar een schop naar 3Ghz gegeven, kom nu in Geekbench op 6363 en in Xbench op 227. Daar red ik het wel even mee, tot een echte Mac financieel haalbaar wordt. :)
m'n q6600 idd ook maar ff naar 3 ghz knallen straks, hoe doen jullie het trouwens met het toetsenbord, een windows layout? of een echt mac toetsenbord kopen?

wel supervet om een nieuwe os te leren kennen, heb je bv die f13 en verder echt nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb gewoon een bedraad Mac-toetsenbord gekocht, wel zo fijn qua CMD-toets etc... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik heb ook een wired alu keyboard. Hij typt sowieso heel erg fijn en er zitten natuurlijk uitermate handige knoppen op: CMD, Exposé, Dashboard en natuurlijk de Multimedia keys om iTunes/VLC/Volume te besturen. Let er wel op dat de indeling ietwat afwijkend is, zo dit er op boven de tab op de plaats van een tilde een toets voor § en ± (wtf moet ik daarmee) en is de linkershift voor ± de helft ingekort om ruimte te maken voor de backtick en de tilde.

[ Voor 36% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-01-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LB06 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:11:
Ik heb ook een wired alu keyboard. Hij typt sowieso heel erg fijn en er zitten natuurlijk uitermate handige knoppen op: CMD, Exposé, Dashboard en natuurlijk de Multimedia keys om iTunes/VLC/Volume te besturen. Let er wel op dat de indeling ietwat afwijkend is, zo dit er op boven de tab op de plaats van een tilde een toets voor § en ± (wtf moet ik daarmee) en is de linkershift voor ± de helft ingekort om ruimte te maken voor de backtick en de tilde.
denk dat ik dat ook ga doen idd. ik las ook ergens op een wiki dat een apple toetsenbord veel 'dead keys' heeft, ik neem aan dat ze die keys bedoelen die jij aangeeft?

ik snap trouwens echt niet waarom macintosh het niet makkelijker maakt om een hackintosh te bouwen, voor mij is het DE manier om na tig jaar windows eindelijk eens een anders, grafisch superieur, os te gebruiken. ik wist eigenlijk niks van macs en was altijd tegen (ja heel kansloos eigenlijk). maar nu ik er 1!! dag mee speel heb ik al de neiging om gelijk die mega 27 bak te bestellen. wat een fantastisch os waar gigantisch over nagedacht is. man

ik dacht dat windows 7 relaxt was :)

ik heb btw 8 gb ram, en ik heb het idee dat eindelijk al mijn ram goed gebruikt wordt. het lijkt wel alsof het complete os in het geheugen geknald wordt. ik heb een oude sata schijf gebruikt van 5 jaar terug, niet eens mijn samsung of mijn SSD en hij laadt gewoon echt helemaal niks. alles gaat supervloeiend. komt dit door de hoeveel ram die ik heb? of is dit altijd zo :)

verder quad 6600 en 8800gt 2 x dual screen. weet niet of dat vergelijkbaar is met een 'normaal' mac systeem waar je sl op draait?

[ Voor 42% gewijzigd door Tennisbal op 01-01-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

tennisbal schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:42:
[...]
verder quad 6600 en 8800gt 2 x dual screen. weet niet of dat vergelijkbaar is met een 'normaal' mac systeem waar je sl op draait?
Draai Geekbench en vergelijk dat met de resultaten van echte Macs. :) Mijn Hackintosh voelt nog vlotter dan de 24" iMac van m'n vriendin van driekwart jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nee ik had het gewoon over een ietwat afwijkende tobo layout. Met deadkeys worden normaalgesproken toetsen als ' ` ^ en " bedoelt waarmee je accenten op letters kunt zetten: éüî enzo.

Maar dat heeft niks met het tobo te maken, maar met het OS en de instellingen. Puur softwarematig dus.

Het zou ook kunnen dat ze met dead keys de loze keys bedoelen. Zo zitten er de knoppen F13 tm F19 op welke ik nog nooit hebt hoeven indrukken. Maar ook dit heeft feitelijk niks met het tobo zelf te maken maar wederom met de instellingen. Zo kun je ze bijvoorbeeld prima programmeren om bepaalde acties uit te voeren, dus zo dood zijn ze nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MartijnGizmo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:09:
[...]

Draai Geekbench en vergelijk dat met de resultaten van echte Macs. :) Mijn Hackintosh voelt nog vlotter dan de 24" iMac van m'n vriendin van driekwart jaar oud.
zelfs met die mega mac van 27 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 10:11
ik heb op mijn oude C2D pc altijd Mac draaiend gehad en dat werkte perfect. Maar nu vroeg ik me af weet iemand ook of SL draaiend te krijgen is op een Phenom II? Ik heb op internet geen duidelijke dingen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:25
bartbrinkman schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:19:
ik heb op mijn oude C2D pc altijd Mac draaiend gehad en dat werkte perfect. Maar nu vroeg ik me af weet iemand ook of SL draaiend te krijgen is op een Phenom II? Ik heb op internet geen duidelijke dingen gehoord.
Nee, je hebt echt een Intel processor nodig voor SL. Leopard werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
xtremekiller schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Nee, je hebt echt een Intel processor nodig voor SL. Leopard werkt wel.
klopt niet volgens mij, er zijn andere kernels die wel werken. ff googleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ander vraagje:

ik heb de intel postvill SSD 80 gb. ondersteunt SL trim? google geeft geen echt concreet antwoord...
en is een dual boot makkelijk te migreren?

ik heb nu windows 7 op de schijf staan (SSD). 1 partitie. ik wil dus 2 paritites

1 win 7
1 SL

chameleon erbij en gaan !

is dit 'eenvoudig' te realiseren? liefst zonder herinstall van win 7/SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
tennisbal schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:48:
ander vraagje:

ik heb de intel postvill SSD 80 gb. ondersteunt SL trim? google geeft geen echt concreet antwoord...
en is een dual boot makkelijk te migreren?

ik heb nu windows 7 op de schijf staan (SSD). 1 partitie. ik wil dus 2 paritites

1 win 7
1 SL

chameleon erbij en gaan !

is dit 'eenvoudig' te realiseren? liefst zonder herinstall van win 7/SL
Het lijkt me bijzonder onverstandig om op zo'n kleine schijf een dualboot te doen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Gewoon naar Windows booten, partitie verkleinen middels ingebouwde disk mgmt tools en SL installeren op de vrijgekomen ruimte. Niet heel spannend hoor. In ieder geval niet spannender dan een SL installatie normaliter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LB06 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:41:
[...]

Het lijkt me bijzonder onverstandig om op zo'n kleine schijf een dualboot te doen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Gewoon naar Windows booten, partitie verkleinen middels ingebouwde disk mgmt tools en SL installeren op de vrijgekomen ruimte. Niet heel spannend hoor. In ieder geval niet spannender dan een SL installatie normaliter is.
is een SSD dus puur voor het OS. DATA is mijn 1 tb schijf voor. hoewel ik niet weet of ik zomaar programma;s op de D oid kan installeren?

net bij mac office 2008 werd mij ook niks gevraagd?

edit: dus wel :)

en over quartz. ik lees dat hij gesintalleerd is als je menubalk transparant is. dit is bij mij niet het geval. wel werkt alles supersnel en mooi. ook de desktopgafgets kan ik omdraaien (2e criteria?

[ Voor 14% gewijzigd door Tennisbal op 02-01-2010 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
tennisbal schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:07:
[...]

is een SSD dus puur voor het OS. DATA is mijn 1 tb schijf voor. hoewel ik niet weet of ik zomaar programma;s op de D oid kan installeren?

net bij mac office 2008 werd mij ook niks gevraagd?

edit: dus wel :)

en over quartz. ik lees dat hij gesintalleerd is als je menubalk transparant is. dit is bij mij niet het geval. wel werkt alles supersnel en mooi. ook de desktopgafgets kan ik omdraaien (2e criteria?
offtopic:
Like I said, je moet het zelf weten maar ik zie zo het nut niet in van een SSD puur en alleen voor het OS en niet voor de programma's. Daarmee versnel je eigenlijk alleen de initial boot time. Programma's als de browser, office, SPSS, photoshop e.d. zijn nog altijd even snel of traag als altijd. Persoonlijk zou ik ervoor hebben gekozen mijn primary OS + progsels op de SSD te zetten en het andere OS op een Velociraptor of een Caviar Black of -wat ik een tijd geleden nog heb gedaan- SSD even links laten liggen en een alles met een 300GB Velociraptor doen.

Gebruik de System Profiler als je wilt zien of QE/CI enabled is. Druk eens op Cmd + esc? Als Front row dan start heb je accelerated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LB06 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:45:
[...]

offtopic:
Like I said, je moet het zelf weten maar ik zie zo het nut niet in van een SSD puur en alleen voor het OS en niet voor de programma's. Daarmee versnel je eigenlijk alleen de initial boot time. Programma's als de browser, office, SPSS, photoshop e.d. zijn nog altijd even snel of traag als altijd. Persoonlijk zou ik ervoor hebben gekozen mijn primary OS + progsels op de SSD te zetten en het andere OS op een Velociraptor of een Caviar Black of -wat ik een tijd geleden nog heb gedaan- SSD even links laten liggen en een alles met een 300GB Velociraptor doen.

Gebruik de System Profiler als je wilt zien of QE/CI enabled is. Druk eens op Cmd + esc? Als Front row dan start heb je accelerated graphics.
doet het, perfect. ging ik al vanuit. je hebt volkomen gelijk wbt ssd. ik doelde ook op programma's erbij. maar ik ben idd bang dat het dan te krap gaat worden. mijn windows 7 is nu 60 gb. kan kleiner maar ik heb geen idee hoe groot mac os gaat worden als ik hem operatineel draai, zeg een maand of 5

genoeg gemac;t slapen en mrogen verder.

waar kan ik in de profiler dat vinden?

heerlijk om besloten te hebben eindelijk naar een fatsoenlijk os te gaan

noob vraag:

ik heb een logitech muis met 8 knoppen. ik heb netjes een aantal knoppen gemapt aan exposure. ik kan alleen nergens een optie vinden om muis knop 4 te mappen aan back in browser (zoals standaard in windows??

[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 02-01-2010 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
tennisbal schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:56:
[...]

doet het, perfect. ging ik al vanuit. je hebt volkomen gelijk wbt ssd. ik doelde ook op programma's erbij. maar ik ben idd bang dat het dan te krap gaat worden. mijn windows 7 is nu 60 gb. kan kleiner maar ik heb geen idee hoe groot mac os gaat worden als ik hem operatineel draai, zeg een maand of 5

genoeg gemac;t slapen en mrogen verder.

waar kan ik in de profiler dat vinden?

heerlijk om besloten te hebben eindelijk naar een fatsoenlijk os te gaan

noob vraag:

ik heb een logitech muis met 8 knoppen. ik heb netjes een aantal knoppen gemapt aan exposure. ik kan alleen nergens een optie vinden om muis knop 4 te mappen aan back in browser (zoals standaard in windows??
Je zou deze methodes ook nog eens kunnen proberen voor de zekerheid: http://prasys.co.cc/2009/...re-image-in-snow-leopard/

De system profiler is te vinden onder /Applications/Utilities/. Maar de echt makkelijke manier om deze (en andere!) programma's te starten is dmv Spotlight, de indexing en zoekfunctie. Druk maar eens op Cmd + spatie en type de naam van een programma. Heel erg makkelijk vind ik zelf. Type bijvoorbeeld maar eens 'word' of 'safari' of 'profiler'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

tennisbal schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:56:
[...]

noob vraag:

Mappen aan "CMD + pijltje links"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:59:
[...]

Mappen aan "CMD + pijltje links"?
ja die idd, waar doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

In het Preference Pane van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
dank, moest idd gewoon kexts installeren. vandaag officieel besloten afscheid van windows platform te nemen :)

na slechts 1 dag testen, eindelijk verlost van het logge waardeloze windows platform. nog nooit zo'n intuitief os ervaring meegemaakt. past perfect in mijn GTD/lifehacking wereld!

nu even snel mijn windows mobile pda omwisselen voor een iphone etc

net in de mac shop geweest in mijn stad, supercoole hardware etc daar!

[ Voor 40% gewijzigd door Tennisbal op 02-01-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Iemand die weet hoe ik mijn Nvidea 7600GS aan de praat kan krijgen ;s. Krijg maar geen QE en CI support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iMick schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:04:
Iemand die weet hoe ik mijn Nvidea 7600GS aan de praat kan krijgen ;s. Krijg maar geen QE en CI support.
neem aan dat je de string aangemaakt hebt en in je boot bestand geknald hebt?

mijn vraag: nu ik eindelijk een perfect werkend systeem hebt gemaakt wil ik hier een backup van maken.

hoe kan ik dit het best doen? ik denk een clone van de volledige disk. hoe pak ik dit aan? in apple ding zelf? of met diskmanager van windows? ghost in windows?

vraag 2: kan ik mijn setup clonen naar mijn SSD schijf? postville, en 2b ondersteunt SL TRIM ?

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 02-01-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
tennisbal,
EFI strings werkt niet ;p. Nvenabler ook niet. Nvinject alleen resolutie veranderen.

Alleen Windows 7 ondersteunt nog TRIM ;p. Maar je kan toch gewoon een timemachine backup maken en daarna terugzetten?

[ Voor 39% gewijzigd door iMick op 02-01-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Ik heb een klein probleempje, mijn energiesettings kunnen niet worden veranderd. Ik blijf maar op dat slotje drukken, maar hij vraagt me niet om een wachtwoord. Iemand ervaring? Kan ook niets vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
*bump*

Ondertussen ben ik gister ook eens even uitgebreid begonnen met Hackingtosh op mijn AMD Laptop (Acer Aspire 7530 - 2GHz - 3GB DDR-2 - 250GB HDD) en ik moet zeggen dat de eerste paar pogingen zwaar mislukten om hem aan het booten te krijgen.

Hij was dus aan het laden (iAtkos - iDeneb - Kelyway) en elke dvd had hetzelfde, na het laden sprong die uit en ging die dus weer opnieuw opstarten, toen voor een oud model van Acer (de 49**) stond er dat ik dan een USB muis muist hebben en de hele tijd heen en weer bewegen en knopjes indrukken. Ik dacht eerst van wat is dat voor een grap maar blijkt nou werkte het ook nog, daarna allerlei problemen met de videokaart of met BSM auditing en natuurlijk mijn netwerkkaarten. :+

En nu wil ik het eens op de EFI methode proberen, kijken of ik Snow Leopard aan de praat kan krijgen op de laptop. Iemand tips/tricks? :) (Ik boot door middel van Empire EFI / Boot-132 waar beide de AMD fix aan zijn toegepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
damn, weer een dag verder,. wat een ongelooflijk goed systeem is mac os. ik kan me echt voor me kop slaan dat ik 4 windows 7 licenties heb gekocht (gelukkig wel 18 e per stuk :)

al mijn geld gaat voortaan alleen maar naar mac producten, eindelijk een os/platform waar ik serieus voor wil betalen. 0 vastlopers, alles loopt perfect.

en zooooooo snel, blijf alles ontdekken, non stop learning modus :) ff foto's op m'n nas kijken met gewoon de standaard file viewer finder. ongeloof hoe cool je door foto's kan scrollen en automatisch op 2e scherm kan projecteren. razendsnel.

misschien iemand nog tips hoe je zo snel mogelijk de nerd wordt die ik ook in windows was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@manuel
Bij booten even cpus=1 invoeren (:. Dat helpt meestal de gelijke reboot.

@tennisbal
macmiep.nl voor de basis ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
iMick, heb inmiddels al Snow Leopard werkend door alles aan te passen op iDeneb, zo een USB stick pakken en dan alles regelen. Alleen downside ervan is dat hij mijn CPU als een Intel detecteert (Single-core :X) terwijl het toch echt een AMD Athlon X2 QL-62 is, hetzelfde met het geheugen. Er zit 3GB DDR2 644 in maar hij herkent maar 1GB.

Het leuke van Snow Leopard was dat mijn drivers wel meteen werkten (alleen videokaart niet), voor de rest ging het wel. Muziek afspelen dikke stotterdestotter van hier tot weet ik waar. Jammer genoeg is er geen kext voor mijn videokaart, zelfs niet per NVInject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Volgens de search wordt dit programma nog niet genoemd in dit topic, terwijl het wel de moeite waard is! DSDTSE, te downloaden van http://www.osx86.es/. Super makkelijke DSDT editor, die je DSDT kan extracten, bekijken, editen en compileren en installeren, maar ook nog eens een lijst van bekende DSDT fixes heeft! Ik heb net zelf een aantal van die fixes doorgevoerd, waardoor ik nu alleen nog maar AppleIntelPIIXATA.kext, fakesmc.kext, IOATAFamily.kext, OSXRestart.kext en PlatformUUID.kext in /Extra/Extensions heb! Kan zelfs AppleIntelCPUPowerManagement gewoon gebruiken!
En alles werkt! Ethernet, Geluid, Grafische kaart, Shutdown, Reboot, sleep & wake en reboot after sleep.
(op een Conroe 1333-D667.

Weet er iemand hoe je het bootlogo dat de myHack installer aanpast (naar taking the iSuck out of iHack) terug verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zo ik ga ook maar eens weer beginnen met het bouwen van een Hackintosh :)

Ik heb een half jaar geleden mijn Macbook verkocht voor een Acer Timeline, maar soms mis ik wat functionaliteiten/kleine dingetjes van OSX. Ook al heeft het mij destijds echt behoorlijk verveeld.

Ik heb mij er nog niet echt in verdiept en alle dingen en informatie is nog voor Leopard. Dus wat betekent dat ik zelf moet gaan knutselen met van allerhande dingen. Ik ben bekend met werken via de CLI

Wat dus betekent ik wil een Snow Leopard gebruiken.

Mijn Acer Timeline heeft zijn specs voor het grootste deel mee! Namelijk zowel de grafische kaart, CPU en de chipset zijn compleet van intel. Jammer genoeg is het geluid van Realtek, De wifi van Atheros en volgens mij de Ethernet is van Ralink... Maar leuk project voor na de vakantie :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Wat is het specifieke typenr. van die Acer Timeline? Op zich heb je bijna geen CLI kennis nodig om Snow Leopard te installeren met de huidige tools, zoals Empire Efi, en de myHack installer. Ik kan je aanraden om de installatie uit te voeren van of wel een usb stick of externe harde schijf met daarop een SL installatie of de installatie dvd, dan kan je makkelijke eventueel de kexts in /Extra/Extensions aanpassen.
De weg die ik gevolgd heb is: Leopard installatie in een VM gebruiken om Snow Leopard op een USB stick te installeren. Daarop in Leopard de myHack installer gebruiken op die stick. Daarna kon ik met die stick de pc booten. Daarna vanuit die SL installatie een nieuwe installatie gedaan op een externe USB schijf (intern kon ook, maar die wou ik niet leegmaken). Als je hardware enigzins compatible is, krijg je het al snel geboot, het werkend krijgen van sommige andere hardware (grafische kaart, hardwareversneld, geluid, draadloos etc.) kan wat lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
De wifi van Atheros werkte bij mij in 1 keer op Snow Leopard, dus wat dat betreft is het geen probleem, wat je Ethernet betreft dat weet ik niet, dat moet je uitproberen en eventueel met kext bestanden hier en daar wat spelen maar het moet wel lukken. :) Trouwens, oppassen met je audio, zet hem als hij je videokaart niet herkent nog niet al te hard, ik kreeg namelijk goed erge ruis en als je dan de speakers leuk open hebt staan dan schrik je wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Het typenummer van mijn Acer is:

Acer Aspire 3810T-944G32N.

Ik ben benieuwd, ga het gewoon netjes proberen en kijken waar het schip strand. Zo te lezen gaat het steeds makkelijker dus we shall see! Zou leuk staan naast mijn Windows 7 en Ubuntu.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Touchdomex schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:34:
Mijn Acer Timeline heeft zijn specs voor het grootste deel mee! Namelijk zowel de grafische kaart, CPU en de chipset zijn compleet van intel. Jammer genoeg is het geluid van Realtek, De wifi van Atheros en volgens mij de Ethernet is van Ralink... Maar leuk project voor na de vakantie :+
Wifi kan je wel aan de praat krijgen, desnoods met device id. En geluid is makkelijk juist met Realtek ;p. Welke chip? Maar de kext VoodooHDA werkt erg goed voor al die chips ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Alleen wordt die GMAX4500MHD een probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MaximusTG schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:26:
Alleen wordt die GMAX4500MHD een probleem..
Dat valt toch wel mee? :X Had gelezen dat het opzich wel meeviel, maar je moest wel handmatig de resolutie toekennen... Of bestaat er een mogelijkheid dat ik misschien de BSD drivers kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, dat schijnt idd nog te kunnen (die resolutie toekennen), maar je hebt geen QE/CI ondersteuning..

[ Voor 14% gewijzigd door MaximusTG op 04-01-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MaximusTG schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:24:
Nou ja, dat schijnt idd nog te kunnen (die resolutie toekennen), maar je hebt geen QE/CI ondersteuning..
Wat dus inhoud dat ik NIET in een semigrafische gelikte omgeving kan werken, maar vooral moet beperken tot kleine dingen en het merendeel van de grafische interfacefoefjes moet missen? Of gebruikt hij daar nu volledig de CPU voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ok ik wil mijn mac os setup zo snel mogelijk naar m'n 80 gb ssd knallen

dilemma, hoeveel gb aan elk os toekennen,
situatie:

ik wil win 7 native draaien dual boot met mac sl

mac sl main, win 7 hooguit 1 x p week voro games, verder basic office meer niet.

in sl draai ik nu vmware fusion met een schone win 7 32 bit versie van 20 gb. wil ook ngo ff 64 bit erop knallen (heb toch 4 licenties liggen hier :)

ik las ergens dat vmware ontzettend veel baat heeft van de ssd schijf, dus misschien is het te overwegen om win 7 niet native op mijn ssd te zetten, maar op mijn 2e samsung spinpoint 1 tb schijf (samen met een oude xp 32 isntall.

dus gewoon 80 gb voor mac os sl gebruiken

verder heb ik een nas met 3 tb voor dataopslag

wat raden jullie aan>? mijn laatste optie? want ik heb 8 gb intern, 4 cores die op 3 ghz draaien dus win 7 draait in vmbox perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Touchdomex schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:33:
[...]

Wat dus inhoud dat ik NIET in een semigrafische gelikte omgeving kan werken, maar vooral moet beperken tot kleine dingen en het merendeel van de grafische interfacefoefjes moet missen? Of gebruikt hij daar nu volledig de CPU voor?
Nou, volgens mij valt op zich nog wel mee, wat je er voor in moet leveren, games natuurlijk, maar die zijn er nou ook niet weer zoveel voor de Mac. En voor video schijn je dan een apart VLC of Mplayer build te moeten gebruiken of zo? Maar kon er niet veel over vinden. Wel QE/CI is beter iig:p. Bij mij is het iig zo dat het zo aan me gaat knagen als ik een OS gebruik dat niet eens drivers heeft voor de meeste hardware. Kon het ook niet hebben dat ik steeds een KP kreeg met een restart na sleep, terwijl ik dat bijna nooit doe! OSX op een gewone PC is leuk, maar het moet niet 'te' hackerig aanvoelen.
tennisbal schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:41:
ok ik wil mijn mac os setup zo snel mogelijk naar m'n 80 gb ssd knallen

dilemma, hoeveel gb aan elk os toekennen,
situatie:

... verhaal ...

wat raden jullie aan>? mijn laatste optie? want ik heb 8 gb intern, 4 cores die op 3 ghz draaien dus win 7 draait in vmbox perfect.
Dat ligt er een beetje aan waar je die games gaat installeren natuurlijk, ook op de SSD? Dan natuurlijk meer ruimte voor Windows 7. En is meerdere Win 7 VM geen overkill dan? Zou die trouwens sowieso op je gewone schijf zetten, want voor die paar keer dat je een applicatie in de VM moet draaien (tenslotte is SL je main OS), maken die paar procent performance dan toch ook niks uit?

Zou je trouwens misschien wat meer aandacht kunnen besteden aan taalgebruik, hooflettergebruik en interpunctie in je posts? Dat leest wat prettiger :) .

[ Voor 32% gewijzigd door MaximusTG op 04-01-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MaximusTG schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:58:
[...]

Nou, volgens mij valt op zich nog wel mee, wat je er voor in moet leveren, games natuurlijk, maar die zijn er nou ook niet weer zoveel voor de Mac. En voor video schijn je dan een apart VLC of Mplayer build te moeten gebruiken of zo? Maar kon er niet veel over vinden. Wel QE/CI is beter iig:p. Bij mij is het iig zo dat het zo aan me gaat knagen als ik een OS gebruik dat niet eens drivers heeft voor de meeste hardware. Kon het ook niet hebben dat ik steeds een KP kreeg met een restart na sleep, terwijl ik dat bijna nooit doe! OSX op een gewone PC is leuk, maar het moet niet 'te' hackerig aanvoelen.

[...]

Dat ligt er een beetje aan waar je die games gaat installeren natuurlijk, ook op de SSD? Dan natuurlijk meer ruimte voor Windows 7. En is meerdere Win 7 VM geen overkill dan? Zou die trouwens sowieso op je gewone schijf zetten, want voor die paar keer dat je een applicatie in de VM moet draaien (tenslotte is SL je main OS), maken die paar procent performance dan toch ook niks uit?

Zou je trouwens misschien wat meer aandacht kunnen besteden aan taalgebruik, hooflettergebruik en interpunctie in je posts? Dat leest wat prettiger :) .
het enige spel dat ik nu nog speel is cod mw2. maar volgens mij draait ie ook op de mac, hoewel ik nergens een mac versie kan vinden :( heb gewoon een gekochte pc versie, hoop dat die ook gewoon op de mac te gebruiken is, steam bestaat kennelijk niet :(

dus ik denk dat ik maar gewoon alles aan sl doneer, en 1 64 bit vmware fusion win 7 installeer van 20 gb oid. windows 7 degradeert maar lekker naar mijn samsung. start hem waarschijnlijk toch niet meer op.

en taalgebruik, hoofdletter acht ik idd niet heel veel waarde aan op het moment, misschien wat entiousiast geschreven :P excuus daarvoor (maar zoals de dokter mooi zegt: "leer er maar mee leven :)"

welke hardware doet het allemaal niet dan? of doel je op de grafische drivers etc? bij mij werkt alles eindelijk perfect 100%

[ Voor 3% gewijzigd door Tennisbal op 04-01-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met de volgende Gigabyte-borden, een extreem makkelijke Snow Leopard installatie-manier (je hebt wel ergens een mac of hackint0sh nodig). Lijstje met compatible plankjes:

Gigabyte EP45-UD3LR
Gigabyte EP45T-UD3LR
Gigabyte EP45-UD3R
Gigabyte EP45-UD3P
Gigabyte EX58-UD5
Gigabyte EX58A-UD7
Gigabyte EP45-UD3L

En link

Ik heb een UD3LR en ik had Snow Leopard binnen een halve dag draaien.
Wat is het idee? Je ript je Snow Leopard DVD naar een dmg, zet deze over naar een USB stick, en gooit er een kleine Gigabyte patch overheen. @ hackintosh: in de BIOS van je GB bord zorg je ervoor dat AHCI mode op SATA aanstaat en dat je USB stick als eerste boot. Installatie zal dan vrij snel starten, en binnen 20 minuten heb je een volledig functionerende Snow Leopard op je systeem staan.

Mijn spec.: Q6600 (B3 stepping, passief gekoeld) @ 3.16 GHz. (alle vier cores werken out of the box), standaard Kingston ValueRAM meuk (4 GB @ 351 MHz., timings zijn standaard). 8800 GTS erin die out of the box werkt, ook games zoals WoW werken out of the box. Mijn SB Audigy Live wordt ondersteund dankzij dit topic. Helaas geen MIDI In / Out (voor muziekproductie), dus dat ketend mij wel aan Windows (en ook een klein beetje dat ik toch van Windows hou en dit meer een experiment is). Alle hardware op het GB bordje werkt out of the box (geluid , LAN USB etc.). Daarbij moet gezegd worden dat opstarttijd ongekend snel is. Na posten zit ik onder de 20 seconden binnen een werkbare desktop.

De UD3LR is een aanrader; goedkoop bord (helaas komt hij even niet voor in tweakers.net pricewatch, alleen UD3L modellen zonder RAID-chipset), weliswaar geen dual PCI-Express x16 lane (dus geen SLI-hack of Xfire). Overklokken is kinderspel (dat baggerspul van ASUS was geen weg mee te bewandelen, daar haalde ik niet eens 0.05 GHz. boven de stock snelheid, en de temperaturen waren hoger (P5N32SLI-SE).

Hier een screenshotje van mijn setup (klik) :
Afbeeldingslocatie: http://www.ictopia.nl/hackintosh_small.jpg

Draai het al een aantal weken stabiel. Delen tussen Windows / Linux en andere OS X cliënts gaat allemaal perfect. Voelt zeker veel sneller aan dan een 27" iMac in de winkel (maar dat is gevoelsmatig).

//edit: belangrijke toevoeging; omdat dit een Vanilla install is van OS X gaat updaten zonder slag of stoot. Install was 10.6 en binnen een uur draaide ik 10.6.2 met de allernieuwste itunes / java etc. updates.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
tennisbal schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:06:
[...]

het enige spel dat ik nu nog speel is cod mw2. maar volgens mij draait ie ook op de mac, hoewel ik nergens een mac versie kan vinden :( heb gewoon een gekochte pc versie, hoop dat die ook gewoon op de mac te gebruiken is, steam bestaat kennelijk niet :(

dus ik denk dat ik maar gewoon alles aan sl doneer, en 1 64 bit vmware fusion win 7 installeer van 20 gb oid. windows 7 degradeert maar lekker naar mijn samsung. start hem waarschijnlijk toch niet meer op.

en taalgebruik, hoofdletter acht ik idd niet heel veel waarde aan op het moment, misschien wat entiousiast geschreven :P excuus daarvoor (maar zoals de dokter mooi zegt: "leer er maar mee leven :)"

welke hardware doet het allemaal niet dan? of doel je op de grafische drivers etc? bij mij werkt alles eindelijk perfect 100%
In het geval van de 3810T van Touchdomex is volgens mij alles in principe aan de praat te krijgen, behalve de grafische kaart. Dat komt omdat je afhankelijk bent van drivers van Apple, dus je moet maar net afwachten wat zij in hun notebooks stoppen. Daarom is een Hackbook moeilijker dan een Hackintosh, omdat je bij de laatste veel makkelijker hardware kan verwisselen. Bij veel notebooks is het trouwens vaak alleen de wifi-chip die voor problemen zorgt. Die wordt dan ook vaak verwisseld voor een kaartje uit een Apple of een andere compatible chip die als Airport herkend wordt.

Het lijkt mij trouwens wel weer een keer tijd voor een deel 2 van deze topicreeks? Met een wat geupdate startpost met meer info over boot-123, Retail installaties, myHack installer, Empire Efi etc.? Links naar verschillende osx86 sites en HCLs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik ga me binnenkort eens bezig houden met een deel 2, tenzij iemand anders dat liever doet.

Ondertussen al iemand een werkende DVD van Snow Leopard ala iATKOS gevonden ?
De enige manieren die ik vind maken gebruik van kexts na de installatie, handmatig installeren van custom bootloader, enz.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Er is volgens mij wel een distro beschikbaar; Maar de aanbevolen manier is om te installeren van een retail dvd, door die op te starten met b.v. Empire Efi. Een andere handige manier (en minder zwaar op je cd/dvd voorraad) is een externe schijf gebruiken om de dvd naar te restoren, en dan de myHack installer gebruiken om een aantal basis kexts + chameleon erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Petervanakelyen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:01:
Ik ga me binnenkort eens bezig houden met een deel 2, tenzij iemand anders dat liever doet.

Ondertussen al iemand een werkende DVD van Snow Leopard ala iATKOS gevonden ?
De enige manieren die ik vind maken gebruik van kexts na de installatie, handmatig installeren van custom bootloader, enz.
SnowOSX_Universal_10.6(432)GM-v3.5.iso heb ik gebruikt, werkt out of the box met mijn P5B Deluxe Vista Premium (what's in a name :+)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
Ik heb een probleem met het installen van iPC (Versie "iPC OSx86 10.5.6 Universal PPF5 (Final)") op mijn PC.
Specs:
CPU: AMD 5000+ BE
Mobo: MSI K9A2 CF-F (790X + SB600 chipset)
GPU: XFX 7900GS 256MB
RAM: 2GB Team 800MHz
HDD: voor dit project een IDE 20Gb.

Het installeren is voltooid. Mac vraagt om opnieuw op te starten, grijze scherm komt, en na een halve minuut komt deze kernel panic:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Please contact the Voodoo Kernel dev-team with a photo of the information printed below, along with a description of your system configuration and what you were doing at the time that the kernel panic occurred. We apologize for the inconvenience.

panic(cpu 0 caller 0x001A8FFD): Kernel trap at 0x00119a8c2, type 14=page fault, registers:
CRO: 0x8001003b, CR2: 0x0000001c, CR3: 0x00f4f000, CR4: 0x000006e0
EAX: 0x2fafcfc8, EBX: 0x000001c, ECX: 0x038baf20, EDX: 0x0000001c
CR2: 0x0000001c, EBP: 0x34087e18, ESI: 0x0000001c, EDI: 0x340fe000
EFL: 0x00010002, EIP: 0x0019a8c2, CS: 0x00000004, DS: 0x0000000c
Error code: 0x00000000

Debugger called: <panic>
Backtrace (CPU 0), Frame: Return Address (4 potential args on stack)
0x34087c68 : 0x12b08c (0x45bcf0 0x18a5bc4c 0x133119 0x0)
0x34087cb8: 0x1a8ffd (0x464a90 0x19a8c2 0xe 0x46426c)
0x34087d98: 0x19f33b (0x18a5bd60 0x1 0x18a5be18 0x19a8c2)
0x34087dac: 0x19a8c2 (0xe 0x48 0x18a50010 0x1a0010)
0x34087e18: 0x131a5e (0x1c 0x202 0x18a5be48 0x1565f00)
0x34087e58: 0x1ae892 (0x1da62000 0x0 0x18a5be98 0x2141eb)
0x34087e78: 0x131830 (0x1 0x80000 0x3 0x2a6a344)
0x34087e98: 0x37c9f6 (0x6548e0 0x0 0x0 0x18a5bec8)
0x34087ee8: 0x38822d (0x1 0x0 0x18a5bf18 0x3)
0x34087f78: 0x3e0b4e (0x2aa3c50 0x27dd860 0x27dd8a4 0x0)
0x34087fc8: 0x19f8bf (0x252c940 0x0 0x1a20b5 0x252ee60)
No mapping exists for frame pointer
Backtrace terminated-invalid frame pointer 0xbffff628

BSD process name corresponding to current thread: launchd

Mac OS version:
9E25

Kernel version:
Darwin Kernel Version 9.5.0: Sat Dec 6 19:39:54 IST 2008; Voodoo; Release 1.0 : xnu-1228.7.58/BUILD/obj/RELEASE_I386

Dit heb ik allemaal aangevinkt:
- Taalpakket Nederlands
- 9.5.0 Voodoo Kernel
- NVInject 0.2.1 256MB
- VIA/SiS/Marvell/SB Chipset Drivers
- ALC888
- Realtek R1000
- Patched USB Drivers
- ACPI Fix
- IOPCIFamily.kext patched
- Seatbelt 10.5.5 + Keyboard.prefPane
- PS/2 Keyboard Fix

Het lijkt mij dat ik nog een kext mis, maar welke? :P
Hebben jullie nog tips om deze panic op te lossen?
Over deze kernel panic is niet superveel te vinden op Google, er zijn een aantal topics, maar die zijn onopgelost of de systeemspecs komen totaal niet overeen.
Er wordt veel gezegd dat je in de BIOS de Sata-mode op ACHI moet zetten, maar die hele optie is niet aanwezig in mijn BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Sorry, maar zelfs hier op GoT zijn er weinigen die je zo kunnen zeggen wat die debug-uitvoer eigenlijk betekend.
Je kan daarvoor beter op het InsanelyMac forum zijn.

Persoonlijk zou ik gewoon verder experimenteren. Probeer bv. eens de iATKOS v7 (10.5.7 dus) en probeer wat te futselen met drivers.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
En zowieso geen GPU+Audio drivers e.d nemen.. Die na de installatie doen. En een ps2 fix werkt ook nog al wel eens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ik wil btw wel helpen met de nieuwe TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47
Ik heb een probleem met Snow Universal, het is mn eerste poging op een P5N-E SLI mobo. Ik had gelezen dat ik osxsnow_universal 3.5 moest gebruiken en dat dit redelijk out-of-the-box zou moeten werken. Ik kom echter niet in de installatie gui terecht...

DVD gebrand, hij start wel de bootloader maar zodra het hij de installer moet laden wordt het scherm zwart en reboot mn PC. Verschillende combinaties van modifiers geprobeerd maar ik krijg hem niet gestart. Ik lijk ook nergens te kunnen vinden wat ik hiermee kan doen, ik krijg namelijk geen foutmelding niets...

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik vind de manuals op InsanelyMac namelijk 'erg' onhandig geschreven om zelf een hele CD in elkaar te brouwen. Wil dat best ondernemen maar als het op een veel makkelijkere manier kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb zojuist OS X 10.5.4 op mijn Medion Akoya 1210 aan de praat gekregen. Wifi doet het inmiddels, maar nu wilde ik net mijn iPhone aanmelden bij iTunes, maar hij herkent hem niet.

De USB poorten doen het wel, want mijn muis en exterene dvd brander herkent hij gewoon. Ook een USB stick wordt in de poorten herkend.

Iemand enig idee waarom hij mijn iPhone niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

Hey heren,

Gisteren een dag verloren aan het proberen te installeren van OSX... maar het wil niet.
Ik heb alles al af gegoogled, maar ga nu toch jullie ervaring nodig hebben.

Heeft iemand van jullie OSX leopard of OSX Snow Leopard op een Nforce 650i (gigabyte ga-n650i-ds4) Moederbord aan de gang gekregen..?

Zo ja met welke handleiding/bootcd/bootloader

En vooral met welke \Bios settings....

We hebben wel 7 verschillende methodes geprobeerd maar lopen telkens tegen andere problemen....

Het grootse probleem nu lijkt dat we het Bios niet in AHCI mode kunnen krijgen... dit zit er namelijk niet op.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Decon Frost schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:38:
Hey heren,

Gisteren een dag verloren aan het proberen te installeren van OSX... maar het wil niet.
Ik heb alles al af gegoogled, maar ga nu toch jullie ervaring nodig hebben.

Heeft iemand van jullie OSX leopard of OSX Snow Leopard op een Nforce 650i (gigabyte ga-n650i-ds4) Moederbord aan de gang gekregen..?

Zo ja met welke handleiding/bootcd/bootloader

En vooral met welke \Bios settings....

We hebben wel 7 verschillende methodes geprobeerd maar lopen telkens tegen andere problemen....

Het grootse probleem nu lijkt dat we het Bios niet in AHCI mode kunnen krijgen... dit zit er namelijk niet op.
Mijn P5N-E SLI is ook een 650i, dus wat chipset betreft zitten we in hetzelfde schuitje. Welke methode heeft voor jou op dit moment het meeste succes opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:04
Volledige specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
MOBO: P5N-E SLI (nVidia 650i)
CPU: E6600
GC: nVidie 9600GT
MEM: 1024 DDR2-6400
HD: SATA
DVD-RW: IDE (master)

Voor de rest weinig interessants denk ik. Het frustrerende vind ik dat ik gewoon niet in de installer terecht kom, geen foutmelding niets, alleen een reboot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

edit/verwijderd: verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Bigg Balls op 09-01-2010 14:38 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epochfail
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03-2022
Hah, dit topic zie ik nu pas.

Onlangs Snow Leopard (10.6.2) werkend gekregen op een HP DM3Z met de volgende specs

- AMD Turion(TM) Neo X2 Dual-Core L625 Processor (1.6GHz, 1MB) w/512MB ATI Radeon(TM) HD 4330 - Graphics
- 4GB DDR2 System Memory
- 320GB 7200RPM SATA Hard Drive
- Wireless 802.11b/g/n Card with Bluetooth

Over het algemeen werkt het redelijk, moet alleen met de cpus=1 flag booten en helaas geen QE/CI (iemand nog een kext voor een Radeon HD3200 liggen :D). En het switchen tussen de twee verschillende kaarten heb ik nog niet geprobeerd.

Verder nog een probleem met het geluid (sneltoetsen werken niet) en wanneer de laptop uit sleep komt is er geen muiscursor meer.

Anyway, als iemand nog een soortgelijke laptop / configuratie heeft en wat hulp nodig heeft, ik zal dit topic bookmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:04
Red Nalie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:54:
[...]

Voor de rest weinig interessants denk ik. Het frustrerende vind ik dat ik gewoon niet in de installer terecht kom, geen foutmelding niets, alleen een reboot :(
Welke distro's heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epochfail
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03-2022
Red Nalie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:54:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om bij de boot cpus=1 in te geven? (Even op F8 drukken voor dat ie boot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, Ik krijg Snow Leopard niet aan de praat.

Leopard had ik wel draaien, maar die werkte alleen toen ik de leopard distro had gepacht met een chameleon jmicron patch.

Ik had 2 SL distro's gedownload, Snow OSX en die Hazard release. Maar ik krijg niet eens te zien dat ik op F8 moet drukken, ik krijg gelijk de com.apple.boot.plist not found error. Ik denk dat het door Jmicron komt, maar ik heb nog niet zoveel ervaring met osx86. Sata staat op AHCI, en ik heb het ook al geprobeerd met de boot 123cd maar dat werkt ook niet :(

Anders maar ff kijken of de retail methode wel werkt maar dan moet ik eerst weer Leopard installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
epochfail schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:56:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om bij de boot cpus=1 in te geven? (Even op F8 drukken voor dat ie boot).
Tried, ook in combinatie met -32 -x -s -v, eigenlijk alle basis modifiers heb ik meegegeven. Hij lijkt wel te laden maar hij reboot ipv dat ie de gui laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Iemand al Time Machine aan de praat gekregen _zonder_ ethernet adapter. Ik heb OSX al zo ver dat m'n "Airport" gezien wordt als en0 device dus opzich heeft Time Machine een MAC id om mee te werken. Maar nog steeds krijg ik de error "The built-in network interface could not be found".

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:42
Ik heb net 10.5.7 (eerst 10.5.4) op mijn Samsung NC10 netbook gezet.
Het draait best oke! Alles gaat vlot en de meeste hardware werkt. Draadloze netwerkkaart is besteld.
Enige puntje is: voordat ik boot MOET ik 'cpus=1 -32' opgeven, anders reboot hij onmiddelijk. Erg vervelend. Meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.