Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Boot is met arch=i386 ^^ Dat is 32 bit mode
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Opstarten duurt wel erg lang en alleen nog veilige modus. Moet nog een kext of string vinden voor de Intel GMA945. Ook geluid moet nog.
Verwijderd
Ik heb een toshiba satellite pro A200 laptop en heb geprobeerd daar ideneb 10.5.7 op te zetten.
Helaas is me dat niet gelukt. Hij zegt dat de installatie voltooid is alleen na opnieuw opstarten start hij heel even op en zie ik het apple teken en daarna start hij weer opnieuw op.
Dit blijft al maar door gaan. Heeft een van jullie een idee?
Of moet ik een andere versie downloaden?
Mvg Mark Duinkerken
Het lijkt erop dat je tijdens de installatie geen kernel heb geselecteerd, maar gewoon de Vanilla kernel hebt geïnstalleerd. Raad daarom aan om deze via de installatie dvd alsnog te installeren.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:35:
Beste,
Ik heb een toshiba satellite pro A200 laptop en heb geprobeerd daar ideneb 10.5.7 op te zetten.
Helaas is me dat niet gelukt. Hij zegt dat de installatie voltooid is alleen na opnieuw opstarten start hij heel even op en zie ik het apple teken en daarna start hij weer opnieuw op.
Dit blijft al maar door gaan. Heeft een van jullie een idee?
Of moet ik een andere versie downloaden?
Mvg Mark Duinkerken
Verwijderd
Moet ik dan helemaal opnieuw de installatie doen? of alleen de kernel installeren?Hinkl schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:52:
[...]
Het lijkt erop dat je tijdens de installatie geen kernel heb geselecteerd, maar gewoon de Vanilla kernel hebt geïnstalleerd. Raad daarom aan om deze via de installatie dvd alsnog te installeren.
Mvg Mark Duinkerken
Specificaties:
Asus P5Q PRO
Intel Core 2 Quad Q9550
4GB DDR2-800 Ram
Asus ATI 4850 1GB
Alles word herkend en werkt ook met een alternatieve .kext voor ALC1200, en drivers voor mijn ATI 4850 behalve sleep. Nu is de vraag kan ik updaten naar de laatste versie? 10.5.8? Dit wil ik graag omdat, het me erg handig lijkt om de laatste software te draaien. Ook heb je de nieuwste release nodig om bijv. draadloze toetsenborden te gebruiken, en eventueel later een Magic Mouse. Nu is het gister avond al fout gegaan met updaten toen ik de normale combo 10.5.8 update via Software Update binnenhaalde, maar toen had ik geen drivers voor mijn grafische kaart geïnstalleerd, ik kreeg alleen als ik via -s bootte, een hele hoop errors en even een blauw login scherm voor maximaal 1 seconde, en weer errors, blauw scherm, weer errors, blauw scherm. Zeg maar een loop. Toen heb ik alles op nieuw moeten installeren. Wie kan mij door deze update heen helpen? Het liefst graag gedetailleerd beschrijven. Zodat ik veilig aan de overkant aankom
Nog een ander probleem: Als ik de software update draai om meer instrumenten in Garage Band te hebben, + meer apple loops. Krijg ik het volgende:
De digitale handtekening van dit pakket is niet juist. Mogelijk is er met dit pakket geknoeid of is het beschadigd geraakt nadat het door 'Apple' is ondertekend.
Verwijderd
Ik heb ideneb 10.5.7 nu werkend alleen sommige drivers ziet hij niet.
Ik ben opzoek naar de volgende driver voor mijn laptop toshiba satellite pro A200
Draadloos driver
Atheros Wireless LAN (802.11a/b/g)
Beeldscherm driver
Type: TFT Active Matrix colour LCD display
Size (diagonal): 15.4” Wide XGA TFT with TruBrite™
Ik heb al van alles bij google ingetoets alleen kan niet de juiste driver vinden.
Mvg Mark Duinkerken
Je moet de specifieke lijst hardware opzoeken en dan icm "osx86" "leopard" "snow leopard" zoeken. Dat betekent in het geval van een draadloos kaartje dat je gaat zoeken icm de gebruikte chipset in het kaartje.
Ook is de topicstart van dit topic zwaar achterhaald. De aangeraden methode vanuit de osx86 community is het installeren vanaf een retail dvd/iso icm de myHack installer of een boot-132 cd. Het gebruik van een distro wordt afgeraden. Door zelf meer werk en onderzoek te stoppen in de benodigde kexts/ eventuele aangepaste kernels, krijg je meer feel en idee wat er nodig is voor jouw specifieke geval. En kan je met zo min mogelijk non-vanilla componenten een werkend systeem maken.
Heb via een behoorlijke omweg nu Snow 10.6.2 goed draaiend
(OS 10.6.2 op een Asus EeeBox B202 met Atom cpu)

Niks aparts, bij je CPU zal wel staan van: Unknown, omdat er dan geen Intel staat wil ie dat niet installeren. Je zult dus je CPU info moeten aanpassen.OgWok schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:08:
Heb nog iets apparts. Probeer Silverlight 3 te installeren en dan komt er dit naar voren![]()
![]()
[afbeelding]
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Dit staat er:Step schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:47:
[...]
Niks aparts, bij je CPU zal wel staan van: Unknown, omdat er dan geen Intel staat wil ie dat niet installeren. Je zult dus je CPU info moeten aanpassen.

Klopt. Er zit een check in die package.OgWok schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:08:
Heb nog iets apparts. Probeer Silverlight 3 te installeren en dan komt er dit naar voren![]()
![]()
[afbeelding]
Oplossing is hier te vinden :
http://tomcworld.com/2009...-2-without-system-checks/
woei!
[OSX86] Handleiding myHack - Snow Leopard op PC
ik ben nu lekker aan het zoeken, maar heb zo weinig tijd (
Ik stel voor je onderzoek af te breken en een ander OS te gebruiken wat direct werkt. Er wordt hier wel eigen inzet verwacht. Tijd is niet echt een goed argument om iemand anders voor je het vuile (leuke?) werk op te knappen.tennisbal schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:33:
hoe krijg ik sl het snelst werkend op mijn pavillion 9890ed?
ik ben nu lekker aan het zoeken, maar heb zo weinig tijd (
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
hehe grapjas, als je hierboven leest zie je dat ik enorm veel research erin gestopt hebt. ik zoek gewoon een tweaker die een img heeft van mijn config (dv9890ed) waarom altijd het wiel opnieuw uitvinden?Step schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:42:
[...]
Ik stel voor je onderzoek af te breken en een ander OS te gebruiken wat direct werkt. Er wordt hier wel eigen inzet verwacht. Tijd is niet echt een goed argument om iemand anders voor je het vuile (leuke?) werk op te knappen.
ik begrijp je frustratie, het leek net alsof ik een luie hond was
Duurde bij mij nog geen half uur, maar goed ik wist ook al welke kexts ik nodig had.DeluxZ schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:11:
Snel en Snow Leopard op een computer gaat niet echt samen. Ga er maar vanuit dat er een paar dagen in gaat zitten
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
* HaterFrame is aan het sparen voor een 27" om van bovenstaande gezanik af te zijn
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Met Snow Leopard 1 kext nodig voor geluid. Installatie gaat via MyHack USB
Asus P5Q SE Plus S775
Asus GTS250 512MB
Corsair dominator 2GB 1066MHZ
Pentium dualcore e5300 overclocked naar 4 Ghz
Ik haal in Geekbench 5500
en in Xbench 235
Hoop dat jullie er iets aan hebben ben er zelf erg gelukkig mee! Vind dit een heel mooi systeem
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 02:58 ]
iemand toevallig een lijstje met kext van de pavillion 9890ed (of bv 97**/98**) serie?
Hehe, prima ik begrijp het nu ook. Een vriend van me heeft een dv9255ea maar heeft hem zelf ook nog niet opgewaardeerd. Hij zit nog op 10.5.2.tennisbal schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:52:
[...]
hehe grapjas, als je hierboven leest zie je dat ik enorm veel research erin gestopt hebt. ik zoek gewoon een tweaker die een img heeft van mijn config (dv9890ed) waarom altijd het wiel opnieuw uitvinden?
ik begrijp je frustratie, het leek net alsof ik een luie hond was

Misschien moet je Voodoops2controller0.98.pkg eens installeren.
nu nog wifi (maar schijnt alleen via de hack te kunnen), firewire.
geluid werkt.
wat ik nog niet aandurf is mijn dual boot aan de praten krijgen.
hdd 1 = windows7 & xp32
hdd 2 = osx (GUID)
irritante is dus dat mijn mbr kapot is en ik niet zeker weet of ik zo windows 7 kan terugkrijgen in het menutje. (chameleon 4 geeft een foutmelding.
hoe los ik dit op? heb veel oplossingen gezien maar wil dejuiste
kan een mbr gewoon aangemaakt worden op mijn hdd2? volgens mij niet namelijk
Verwijderd
PS2 of usb ??tennisbal schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:51:
nog steeds geen toetsenbord
Als je een PS2 keyboard hebt moet je een USB halen OSX ondersteund geen PS2 of je moet speciale kext zoeken maar erg omslachtig.
Smaken verschillen, maar ik vind het gewoon veel lekkerder werken. Maar je kan altijd het proberen met een dualboot. Je kan even kijken naar mijn tutorials, die hier ook ergens staan.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 08:06:
Is OSX/OSX86 echt veel beter dan Windows 7? Ben van plan om het eens te gaan proberen
[OSX86] Handleiding EmpireEFI - Snow Leopard op PC
VodoooPS2, voor je PS2 toetsenbord. Doet je USB het niet, dan herkent hij waarschijnlijk al je usb poorten niet? Dat is afhankelijk van je chipset, de kext daarvoor.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 08:16:
[...]
PS2 of usb ??
Als je een PS2 keyboard hebt moet je een USB halen OSX ondersteund geen PS2 of je moet speciale kext zoeken maar erg omslachtig.
[ Voor 29% gewijzigd door iMick op 30-01-2010 09:52 ]
alleen mijn sleep niet, erg irritant. hoe los k dit op? de vorige keer probeerde ik het maar toen moest ik een reinstall doen. dus ik ben nu wat voorzichter
hp pavllion 9890ed
weinig over te vinden op het internet
Verwijderd
Ok, zal het proberen als ik een externe HDD hebiMick schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:49:
[...]
Smaken verschillen, maar ik vind het gewoon veel lekkerder werken. Maar je kan altijd het proberen met een dualboot. Je kan even kijken naar mijn tutorials, die hier ook ergens staan.
[OSX86] Handleiding EmpireEFI - Snow Leopard op PC
[...]
VodoooPS2, voor je PS2 toetsenbord. Doet je USB het niet, dan herkent hij waarschijnlijk al je usb poorten niet? Dat is afhankelijk van je chipset, de kext daarvoor.
hij blijft hangen, doe ik iets foutiMick schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:10:
Sleepenabler (let op als je 10.6.2 gebruikt!) Dan moet je zowieso de nieuwste pakken, wat zowieso verstandig is.
Bij de bootloader zie je meerdere boot schijven (1 osx en wel 4 of 5 keer windows waarvan er 1 maar doet)
ik heb begrepen dat dat door windows 7 komt? weet iemand hoe je die weergave van de "overbodige" disks kan verwijderen?
Verwijderd
Niet iedereen heeft Mac OSX op zijn laptop gezet hoor als je niks kan vinden zul je toch echt zelf dingen moeten proberen en moeten uitvogelen welk merk / chip je WiFi is die in je laptop zit.tennisbal schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:28:
vreemd genoeg kan ik niks vinden over mijn laptop, hp dv9800ed. ik wil graag weten of ik per se een andere wifi kaart erin moet stoppen, en/of sleep nou eindelijk eens kan werken
Wat heb je geprobeerd? Wat zijn je specificaties? Wat is je chip?
Verwijderd
Als ik mijn Logitech Wave gebruik (en de drivers voor mac heb geïnstalleerd) kloppt mijn toetsenbord instelling niet. Het staat op azerty, Belgisch maar bijna alle symbolen staan op andere plaatsen dan normaal op het toetsenbord. vb: de @ toets staat niet onder de 2 maar net boven de Tab toets.
Kan ik dit oplossen ?
Ik ben dit topic oorspronkelijk een paar maanden anderhalf jaar geleden gestart en het is mooi om te zien dat het nog steeds leeft. Ik heb inmiddels mijn spaargeld uitgegeven aan een Mac Pro, waardoor ik me niet meer hoef bezig te houden met OSX86. Ik was toe aan een setup waarbij ik zonder ge-emmer kan updaten, restoren etc.MaximusTG schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:25:
[...]
Het lijkt mij trouwens wel weer een keer tijd voor een deel 2 van deze topicreeks? Met een wat geupdate startpost met meer info over boot-123, Retail installaties, myHack installer, Empire Efi etc.? Links naar verschillende osx86 sites en HCLs?
Er zijn vast vrijwilligers aan wie ik het stokje kan overdragen.
Ik heb net Ideneb eindelijk kunnen booten op mijn AMD systeem.
Het is uiteindelijk gelukt met -f cpus=2 fsb=200000000 maxmem=2048 busratio=15 -v
Maar ik kan geen hdd selecteren, ik denk dat mijn chipset niet wordt ondersteund dus ik probeer nu een andere distro speciaal voor AMD Phenom pc's.
[ Voor 27% gewijzigd door qwertyuio op 10-02-2010 23:07 ]
probeer de osx86 snow leopard dvd van HAZARD.qwertyuio schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:06:
Jammer dat je kapt, maar het is begrijpelijk.
Ik heb net Ideneb eindelijk kunnen booten op mijn AMD systeem.
Het is uiteindelijk gelukt met -f cpus=2 fsb=200000000 maxmem=2048 busratio=15 -v
Maar ik kan geen hdd selecteren, ik denk dat mijn chipset niet wordt ondersteund dus ik probeer nu een andere distro speciaal voor AMD Phenom pc's.
werkt erg netjes. en probeer daarbij een bootloader? Rebel EFI, Empire EFI enz.
Onzin. Die Hazard DVD is een Distro. Oftewel daar is geen boot disc meer voor nodig ...
(ik en nog meer helpen hem trouwens ook al op een ander forum
Hij heeft een AMD dus kan beter een andere AMD distro gebruiken. Snow Leopard kan hij later makkelijk installeren in verband met EmpireEFI of desnoods myhack+chocolate kernel.

ik heb de hazard dvd in combinatie gebruikt met de rebel efi en dat liep goed. hij zou zonder kunnen maar met de bootdisc verliep het proces in mijn geval veel beter.iMick schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:08:
@renedis
Onzin. Die Hazard DVD is een Distro. Oftewel daar is geen boot disc meer voor nodig ...
(ik en nog meer helpen hem trouwens ook al op een ander forum)
Hij heeft een AMD dus kan beter een andere AMD distro gebruiken. Snow Leopard kan hij later makkelijk installeren in verband met EmpireEFI of desnoods myhack+chocolate kernel.
de hazard dvd is voor zowel intel als AMD. dan heeft hij gelijk snow leopard en scheelt het weer tijd.
fijn voor je dat je hem ergens anders al helpt.. maar we zitten hier op tweakers en niet ergens anders.
Ik heb op internet het een en ander opgezocht, ik kwam uit op iPC OSx86 Universal 10.5.6.
Heeft iemand hier enige ervaring mee, wat ik eruit kan opmaken (http://wiki.osx86project....ktops#Dell_Dimension_8300) is dat ik dit bestand op DVD moet branden en dan doet hij het?
Ik wordt namelijk niet veel wijzer van andere sites...http://pcwizcomputer.com/ipcosx86/?page_id=96
Help?
Ja daar komt het wel op neer. Wanneer je de iPC distro download dan moet je alles aanklikken wat genoemd staat op die pagina. Je hebt dan wel niet de nieuwste OSX. Maar je hebt een begin. (Trouwens veel mensen draaien gewoon 10.5.6).
Maar heeft iemand hier ervaring met een videokaart flashen? Hoeft niet persé te zijn voor OSX, want ik heb al een ROM.
Ik heb trouwens expres 10.5.6 genomen omdat die zonder al te veel moeite (zie 1e link) geinstalled kon worden.
EDIT:
Wat problemen, ik probeer de bootable disk te maken met Disk Utility (DU), maar telkens als ik de gedownload iPC OsX86 10.5.6 aanklik dan krijg ik een beach-ball, wordt me MBP traag en is de DU vastgelopen.
Kan ik ook gewoon de iso, rechtermuisknop en brand op schijf aanklikken?
[ Voor 54% gewijzigd door The Great HooD op 13-02-2010 18:27 ]
Als ik wil installeren mbv MyHack, Chameleon en/of kalyway dan krijg ik het opstartende Apple logo met daar een verbodsteken voor.
Op een Mac weet ik hoe ik dat moet verhelpen, maar op een Windows computer waar nog geen Mac OS X op staat heb ik er niet onmiddellijk een idee van...
Ook heb ik Boot123, empire efi en rebel efi al geprobeerd. Maar die booten niet, of ze geven een kernel panic vòòr het opstarten van de installer.
Ter info:
Ik heb een intel e8400, ati 4800 geprikt op een intel dp43 moederbordje...
probeer eens een keer te starten met -v (verbose mode).joeri. schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:22:
Ik heb ondertussen al enkele verschillende methode's geprobeerd maar geen van hen levert een opstartende Mac OS op.
Als ik wil installeren mbv MyHack, Chameleon en/of kalyway dan krijg ik het opstartende Apple logo met daar een verbodsteken voor.
Op een Mac weet ik hoe ik dat moet verhelpen, maar op een Windows computer waar nog geen Mac OS X op staat heb ik er niet onmiddellijk een idee van...
Ook heb ik Boot123, empire efi en rebel efi al geprobeerd. Maar die booten niet, of ze geven een kernel panic vòòr het opstarten van de installer.
Ter info:
Ik heb een intel e8400, ati 4800 geprikt op een intel dp43 moederbordje...
dus bij het booten van de mac dvd op F8 drukken en van "-v" intypen.
dan kan je (ongeveer) zien waar het fout gaat.
Ik weet nu niet precies meer wat de error die er tevoorschijn kwam veroorzaakte...
Ik zal het deze namiddag/avond nog eens proberen.
Gisteren met iDeneb 1.6 OS X 1.5.8 weten te installeren op mn P5N-E SLI; Vanavond eens aan de slag met Snow Leopard, de Hazard versie boot wel maar schijnt erg slecht te zijn qua ondersteuning en uitleg etc..joeri. schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:57:
Juist, dat had ik ook gedaan (even vergeten te melden).
Ik weet nu niet precies meer wat de error die er tevoorschijn kwam veroorzaakte...
Ik zal het deze namiddag/avond nog eens proberen.
We zullen zien
Gebruik dan EmpireEFI/myHack/iPortable. Dat zijn GEEN distro's. Tegenwoordig zijn distro's harstikke uit :x. Je kan met myHack bijvoorbeeld gewoon updaten.
[OSx86] Handleiding EmpireEFI - Snow Leopard op PC
[OSx86] Handleiding myHack - Snow Leopard op PC
Allemaal leuk en aardig mijn PC boot niet vanaf USB (heeft die optie wel in de BIOS staan maar het is mij echt nog nooit gelukt)iMick schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:51:
@Red Nalie
Gebruik dan EmpireEFI/myHack/iPortable. Dat zijn GEEN distro's. Tegenwoordig zijn distro's harstikke uit :x. Je kan met myHack bijvoorbeeld gewoon updaten.
[OSx86] Handleiding EmpireEFI - Snow Leopard op PC
[OSx86] Handleiding myHack - Snow Leopard op PC

Ik lijk dus weinig keuze te hebben op dit moment. Tenzij ik een manier vind om van zo'n myHack omgeving een disc te maken maar daar kon ik tot op heden nog vrij weinig over vinden...
Want ik kreeg MyHack er niet onmiddellijk mee werkend.
En anders moet ik weer Snow Leopard downloaden kopen.
Kan je niet een ander medium gebruiken waar je wél van kan booten? Een oude IDE schijf ofzo?Red Nalie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:40:
[...]
Allemaal leuk en aardig mijn PC boot niet vanaf USB (heeft die optie wel in de BIOS staan maar het is mij echt nog nooit gelukt)
Ik lijk dus weinig keuze te hebben op dit moment. Tenzij ik een manier vind om van zo'n myHack omgeving een disc te maken maar daar kon ik tot op heden nog vrij weinig over vinden...
Je kan natuurlijk altijd proberen zo'n myhack installatie op een cd-rom te branden. Als dat werkt weet je dat ook weer, zo niet, dan heb je een cdje verspilt. Daar zou ik niet echt van wakker liggen
Al geprobeerd bij het booten F8 in te drukken? Dan kan je selecteren van welk medium je pc boot
Nvm: Wikipedia: Keyboard layout
Wel: waarom zijn Empty trash en dergelijke niet vertaald? Het is half Engels/Nederlands zo.
[ Voor 55% gewijzigd door RetroTycoon op 15-02-2010 20:54 ]
* FailFr8er is helemaal happy
Wat er nu werkt: Scherm (incl. brightness keuze en CI/QE), Trackpad (incl. 2-finger scrolling!), Ethernet, WiFi (wel kaartje verwisseld), Ingebouwd 3G modem, Audio, Webcam, USB, ACPI (accustatus).
Het enige dat niet werkt zijn de Sleep mode (crasht meteen) en de interne mic (die laatste is misschien nog wel te fixen met instellingen van de driver).
Ik moest na het installeren van netbookinstaller nog wel met de hand de Chameleon 2 RC4 bootloader installeren want zoals de netbookinstaller dat had gedaan werkte het niet. Dat kostte nogal wat tijd om dat uit te zoeken (met de officiele instructies werkte het ook niet goed). Verder was VoodooHDA niet meegeleverd en werkte de Audio daardoor niet, die heb ik ook nog geinstalleerd.
Wat me verbaast is hoe goed het allemaal werkt! Soepel, snel, alsof het een echte Mac is. Echt lekker. Goed bruikbaar, alleen de resolutie is erg laag (1024x600) en ik moet zelfs voor sommige preference panes al de dock laten hiden of naar rechts verplaatsen anders kan ik niet overal bij. Maar voor een OS dat niet voor deze resolutie en configuratie is bedacht werkt het uit de kunst.
Performance gaat ook heel goed, alleen Youtube is erg hakkelig, komt denk ik door de trage Flash van tegenwoordig. Mijn oude Mac Mini G4 doet het nog slechter dan deze atom, zoals je ook volgens de kloksnelheid (1.6 atom tegen 1.33 G4) kan verwachten. Terwijl die vroeger prima youtube filmpjes af kon spelen.
Ik draai alleen wel nog op 10.6.0, ik moet nog updaten naar 10.6.2, maar ik ben er een beetje huiverig voor omdat die versie de Atom support zou laten vallen. Maar Netbookinstaller zou daar een patch voor hebben, bovendien patch ik hem eerst wel.
Dan kan je gewoon updaten net als op een echte mac en draait stabieler en retail. Dus niet met allemaal troep, die je niet nodig hebt.
Nee, dat was alleen in de eerste versie van 10.6.2, waarna het geruchtencircuit op gang kwam. Werkt inmiddels prima op Atoms.GekkePrutser schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:45:
Ik draai alleen wel nog op 10.6.0, ik moet nog updaten naar 10.6.2, maar ik ben er een beetje huiverig voor omdat die versie de Atom support zou laten vallen. Maar Netbookinstaller zou daar een patch voor hebben, bovendien patch ik hem eerst wel.
Omdat sommige mensen het niet voor elkaar krijgen om via USB te booten? Ik zou ook veel liever via die andere methode willen werken maar dat ga ik zonder al teveel moeite niet voor elkaar krijgen.iMick schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:55:
Waarom gebruikt iedereen nog distro's? Een distro is handig om mee te beginnen. Maar als hij eenmaal half draait, installeer hem dan opnieuw met myHack (aanrader!) of EmpireEFI.
Dan kan je gewoon updaten net als op een echte mac en draait stabieler en retail. Dus niet met allemaal troep, die je niet nodig hebt.
Grootste probleem waar ik tegenaanloop is dat ik EmpireEFI al een tijd niet kan downloaden omdat MediaFire vanhieruit down is. En blijkbaar niet enkel voor mij.iMick schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:36:
Maar Red Nalie het is vrij simpel. Als je maar een schijf/usb stick of schijf over hebt. Je stopt de EmpireEFI dvd erin en je kiest de schijf/partitie waar de Retail DVD naar toe gerestored is. (Of je koopt voor 30 euro een originele dvd, dan is het nog makkelijker). Je stopt gewoon de EmpireEFI dvd erin, die haal je eruit. Even op F5 drukken. Daarna je retail dvd erin doen en klaar.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Hier nu geen enkel probleem? (en volgens die site ook niet). En gisteren had ik dat probleem ook niet
Als ik hem eenmaal installeer geeft hij na een tijdje het volgende aan.
''Het installatieprogramma kan de inhoud van het pakket 'basesystem' niet controleren. Neem contact op met de softwarefabrikant voor assistentie.
Klik op 'Herstart' om de computer opnieuw op te starten. Probeer hierna de installatie opnieuw uit te voeren.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door qwertyuio op 21-02-2010 18:48 ]
Verwijderd
Zijn MultiBeast is ook erg handig voor mensen met P55 chipset borden om alles bootable en aan de praat te krijgen.
Heeft iemand anders deze methode ook al geprobeerd?
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Verwijderd
Maar het is ook handigeren met het formatteren enzo.
ik heb win 7/xp op hdd1 geinstalleerd op mn' laptop. hdd0 os mac os x. met gui partitietabel.iMick schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:40:
Snow Leopard vereist een GUID partitietabel. Wanneer je dat wilt veranderen van MBR moet je heel die schijf formatteren. (Er zijn wel MBR hacks).
Maar het is ook handigeren met het formatteren enzo.
mac os opstarten gaat goed, win kan niet meer. hp laptop kan ik niet simpel dmv f8/f9 kiezen want ik kan maar 1 hdd kiezen, 0.
hoe kan ik het makkelijkst een dual boot/triple boot bouwen?
is het ondertussen mogelijk met chameleon? Dus dat je via chameleon naar je win hdd linkt?
Zie hier!tennisbal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:19:
[...]
ik heb win 7/xp op hdd1 geinstalleerd op mn' laptop. hdd0 os mac os x. met gui partitietabel.
mac os opstarten gaat goed, win kan niet meer. hp laptop kan ik niet simpel dmv f8/f9 kiezen want ik kan maar 1 hdd kiezen, 0.
is het ondertussen mogelijk met chameleon? Dus dat je via chameleon naar je win hdd linkt?
(Wel een beetje creatief zijn met deze tutorial, misschien hoef je deze stappen maar gedeeltelijk te volgen)
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Chameleon linkt automatisch al naar je Windows partities/schijven... Met de nieuwste Chameleon (Rc4) is er zelfs de mogelijkheid om schijven weg te laten uit het menu. Voor een clean bootmenu. (dus je data schijf weglaten bijv.).tennisbal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:19:
[...]ik heb win 7/xp op hdd1 geinstalleerd op mn' laptop. hdd0 os mac os x. met gui partitietabel.
klopt hij linkt er auto naar, maar dan start ie geen mbr op ofzo. die guide is voor 2 ossen op 1hdd, hoewel hij in de intro schrijft dat het voor beide is.iMick schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:47:
[...]
Chameleon linkt automatisch al naar je Windows partities/schijven... Met de nieuwste Chameleon (Rc4) is er zelfs de mogelijkheid om schijven weg te laten uit het menu. Voor een clean bootmenu. (dus je data schijf weglaten bijv.).
draai jij het met windows 7?tennisbal schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:26:
[...]
klopt hij linkt er auto naar, maar dan start ie geen mbr op ofzo. die guide is voor 2 ossen op 1hdd, hoewel hij in de intro schrijft dat het voor beide is.
dan moet je booten vanaf "door systeem gereserveerd..." daar staan de MBR gegevens in voor het boote nvan Win7.
Ik draai op mijn laptop ook een dual boot met 1 HDD. het kan dus wel degelijk.
Verwijderd
DFI Lanparty Mini ITX P55-T36
I5 750 Quadcore @ 3400 Mhz
2 x 2 GB x 1333 DDR Kingston
Asus 250GTS GDDR3 1024MB
1000GB Samsung ( MacOS 10.6.2 #64bit )
320GB Samsung
Alles draaiend via Myhack Chocolat kernel
daarna updaten naar 10.6.2 en dan Myhack er weer overheen gooien en dan de de Vanliia kernel gebruiken
9000 Geekbench score
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 23:28 ]
Verwijderd
De installatie gaat vlekkeloos maar het booten lukt niet.
Ik krijg altijd dit te zien.

dat is een hele goeie, thanks vanavond proberen! waarschijnlijk is die partitie hidden, check ik vnavondrenedis schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:39:
[...]
draai jij het met windows 7?
dan moet je booten vanaf "door systeem gereserveerd..." daar staan de MBR gegevens in voor het boote nvan Win7.
Ik draai op mijn laptop ook een dual boot met 1 HDD. het kan dus wel degelijk.
Verwijderd
Mar mijn Gigabyte 9600GT werkt daar niet (wel op Iatkos i7, maar dat loopt niet vlot op mijn pc). Ik heb iets gelezen over Efi strings en Kext, maar al die tutorials zijn ee beetje chinees voor mij aangezien mijn kennis van OSX nogal beperkt is. Heeft iemand een simpele manier om hem wel te laten werken ? Of een simpele tuto ?
nvm, zelf opgelost.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 16:49 . Reden: opgelost ]
Ik zou zeggen, kijk eens in Het SSD in je Apple topictennisbal schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:10:
zijn er al tweakers die volledig zijn overgestapt naar een ssd schijf? ik twijfel nog steeds of ik mijn 80 gb intel postville als basis schijf voor mac osx wil gebruiken. veel bronnen geven aan dat het niet verstandig is omdat er zoveel schijfverkeer is, maar aan de andere kant wil ik juist de ssd gebruiken. Trim support blijft ook wazig, iemand daar al een nuttige uitspraak over?
Ben ook al enige maanden op zoek naar een dergelijke oplossing (ik gebruik ook Ralink Wireless Utility met mijn WL-302 adapter, maar dan intussen in SL 16.2), maar nog steeds geen manier gevonden om dit via Airport te doen. Ik vraag me dus af of het kan, maar ik hou me aanbevolen voor tips van mensen waar het wel is gelukt.Martijn-HK schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:23:
Ik draai dus nu sinds 2 maanden ongeveer, iPC 10.5.6 (geupdated naar 10.5.8), is hier iemand die een draadloze netwerkkaart heeft, die native werkt met OS X? Ik gebruik nu een Sitecom WL-302 adapter (ook Wireless N), deze doet het prima doormiddel van het bijgeleverde Ralink Wireless Utility, kan ik prima het internet mee op. Maar het mooiste zou toch zijn doormiddel van Airport, zijn er adapters (niet van Apple), die prima werken (native dus) onder OS X, zodat ik gewoon rechtsboven via Airport verbinding kan maken. Nu gaat bijv. via het gastaccount wordt alles gewist, dus ook de opgeslagen gegevens van de Ralink Wireless Utility. Zijn er mensen die zoiets hebben? Ik zou het graag even willen weten, welk product dat dan is.
Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT
Wat ik heb gedaan is -zoals Maximus ook zegt- dan wel net iets anders.
Ik heb op ebay een pci-e naar mini pci-e adapter gekocht.
Hierin heb ik vervolgens een mini pci-e wifi kaart gezet, ook van ebay. Deze wordt 100% ondersteund door mac. Werkt zoals verwacht prima.
De reden dat ik niet gewoon een complete pci kaart heb gekocht is omdat ik de antennes wilde verwerken in de kast. Als kast gebruik ik een oude PowerMac G4 quicksilver, en onder de plastic kappen kan je mooi de antennes kwijt
Nu steken er dus niet drie stokjes aan de achterkant van mijn kast.
[ Voor 8% gewijzigd door perslucht op 07-03-2010 12:11 . Reden: foute link ]
Maar ik kan mij niet voorstellen waarom dit niet zou werken
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.