Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:00
Afbeeldingslocatie: http://osx86.sojugarden.com/wp-content/themes/osx86/images/header.png

Dit is een algemene tread over de myHack methode. Hierin kunnen dus ook vragen worden gesteld, die NIET hardware gerelateerd zijn.
myHack is een methode om Snow Leopard te installeren.
Let op: Via deze methode moet het op een schijf staan met een Guid partitie indeling! Er is een aangepaste myHack voor MBR, maar dat leg ik later uit.
Opmerking: In deze handleiding worden stappen aangehouden, begrijp je iets niet of loop je vast? Vermeld dan de stap waarbij je vastloopt.

Wat heb je nodig?
  • Een werkende OSX installatie. (hackintosh/echte mac).
  • Een extra schijf van minstens 8 GB (sata,usb(stick)). Let op: Je moet er van kunnen booten, niet elk moederbord ondersteund USB! Dan is sata wel een een uitweg.
  • De SnowLeopard-retail.dmg (gewoon retail dvd in dmg formaat).
  • De myHack installer (klik!)
Wat zijn de voordelen?
  • Updaten kan gewoon. (met uitzondering van hardware die ineens niet meer werkt).
  • Het is vrij simpel.
  • En vast nog meer, maar die kan ik even niet bedenken.
De voorbereiding
Stap 1: Je restored via schijfbeheer/diskutility de retail dmg naar je schijf/stick.
Stap 2: Wanneer dat is gedaan open je de myhack installer in OSX.
Stap 3: Wijzig de locatie, naar een andere schijf. Dus naar de schijf waar je de dmg op heb gerestored.
Stap 4: Klik op pas aan en kies de opties die bij jou systeem horen. Meer informatie hier!
Stap 5: Ga verder, en maak de installatie af.

De installatie
Stap 6: Boot van je schijf/usbstick waar myHack opstaat. (dus waar die dmg ook op staat). Weet je niet hoe dat moet? Zoek op google, of kijk in je handleiding. Meestal is het F8.
Stap 7: Wanneer je succesvol hebt geboot, krijg je heel even een Chameleon bootloader. Je hoef niks te doen, hij gaat automatisch naar je goede schijf.
Stap 8: Je zit nu in de installatie. Zet (wanneer dat nog niet is gedaan), je schijf om naar Guid. En formatteren naar Mac OSX Journaled.
Stap 9: Ga verder met de installatie en rond hem af.

Na de installatie
Op de schijf waar Snow nu geïnstalleerd is staat nog geen bootloader. Maar die heb je wel nodig, wil je niet altijd van je myHack schijf/stick booten.
Stap 10: Boot weer van de myHack schijf/stick.
Stap 11: Selecteer nu (vrij snel) niet de myhack schijf, maar de schijf waar je Snow Leopard op geïnstalleerd hebt. (kan gewoon met pijltje naar rechts).
Stap 12: Mooi! Snow Leopard start nu op. Maak de installatie af.
Stap 13 Wanneer de installatie is afgerond en je dus in OSX zit, dan moet je weer even die myHack installer openen.
Stap 14: Je installeert het gewoon op de schijf, waar je net Snow Leopard op hebt geïnstalleerd. Kruis wel hetzelfde aan als wat je aankruiste bij stap 4.
Stap 15: Wanneer dat klaar is, start dan je computer opnieuw op. (boot van de schijf waar Snow Leopard op staat!).
Stap 16: Nu komt de bootloader en kan je booten in Snow Leopard.

Gefeliciteerd, je hebt nu Snow Leopard op je systeem. Je kan gewoon updaten, via de systeemupdate. Je hebt waarschijnlijk nog wel kexts nodig voor je systeem. Plaats daarvoor een vraag in het subforum Hardware&Drivers.

Ik hoop dat dit duidelijk was. Binnenkort komt er nog uitleg bij, van wat je aan kan klikken. En bij welke systemen je wat aan kan klikken.
Voor vragen kan je die hieronder dus kwijt, hardware gerelateerde vragen graag in het subforum Snow White.

Let op: Er kunnen fouten in staan, heb deze vrij snel geschreven! Maar voor zover ik kon zien niet. Dit staat tevens ook nog op een ander forum.
Ik heb deze guide volledig zelf geschreven, maar een aantal opmerkingen over topics zijn dus niet voor dit forum geschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 19:45
netjes :P bij mij werkt deze methode op desktop pc en laptop perfect !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Geen foto's :+ ?

[ Voor 9% gewijzigd door nagasy op 22-01-2010 17:12 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Nee? Had je die nodig dan? Het is erg simpel uitgelegd ;). Dus moet wel goedkomen. Maar vragen kan je hier altijd stellen.

Edit:
Hmm.. hoor net van Conti (de maker ervan). Dat hij zo snel mogelijk een nieuwe myHack versie uitbrengt (waarschijnlijk morgen al). Dus zal dan de guide aanpassen.

[ Voor 26% gewijzigd door iMick op 22-01-2010 18:24 . Reden: nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-08-2024
Werkt prima, nu enkel nog m'n geluidskaart aan de praat krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Nieuwe myHack is uit! myHack RC5. http://osx86.sojugarden.com/downloads/ (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
kan ik deze er gewoon overheen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56775

Ik probeer hem nu te installeren, maar volgens de osx86 wiki heb ik een IOATAFamily_SATA_Fix.kext, en in de customize optie vind ik alleen de generieke OATAFamily.kext terug. Google vindt hem ook niet, heb je enig idee hoe ik hier toch aan kan komen?

Edit:
Ik probeer hem trouwens te instaleren op een asus m8n-e moederbord, met een AMD proc, ik heb de chocolate kernel aan staan

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 56775 op 27-01-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeer het nu met AppleNForceATA.kext (gevonden op: http://www.kexts.com/back...=download&kext=82&kid=134 ) deze werden gebruikt voor een ander asus moederbord met een nforce chipset. Mijn disks worden nu wel herkent in disk utility, dus we gaan de installer verder proberen te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-05 19:55
Bij mij loopt de installatie niet geheel vlekkeloos.

Stap 1 t/m 5 zijn allemaal prima gegaan. Ik heb een SATA schijf via USB aan mijn macbook gehangen, die vervolgens in mijn pc is gehangen.

Dit zijn de spec's.

Moederbord: Asus P5N7A-VM (Met Nvidia GeForce 9300 chipset)
Samsung 500GB Harde schijf
Wat oud Elixir Ram, 2x 1 GB
Processor: Intel Core 2 Duo 4300 (Tijdelijk)

Tja, de rest lijkt me niet echt relevant :P

Het probleem is dus dat hij blijft hangen bij het grijze scherm met 'myHack' "Taking the iSuck out of iHack"
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_ntxplC2ELDI/S2Froqz5v_I/AAAAAAAAC3Q/6LV_v0syMAQ/s288/DSC00532.JPG

Iemand enig idee?

Edit: Na enkele malen de stappen 1-5 herhalen, de pc herstarten en wat rommelen in bios is hij nu uiteindelijk bezig met de installatie :P
Alleen geen van mijn toetsenborden werkt nog. Hopelijk straks wel.

[ Voor 12% gewijzigd door perslucht op 28-01-2010 12:43 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit typ ik van mijn inmiddels werkende osx86 install :) Was even gedoe om zowel de LAN als Audio werkend te krijgen, maar dat is dus gelukt nu. Nu nog wat kleine issues, zoals het feit dat de volume/itunes control function keys van mijn apple toetsenbord niet werken (mute en expose gek genoeg wel). Maar het is in elk geval prima werkbaar zo.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@perslucht, het is dus opgelost? Maar alleen aan dat myHack logo hebben wij ook niks ;). Dan moet je voordat je boot nog even -v intypen. Of zelf wat rommelen met bootcommandos, waaronder -x, -f, cpus=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
@ iMick, Het is opgelost ja. Waar het technisch gezien aan lag weet ik niet. Alles werkt nu gewoon nu ik mijn Logitech USB toetsenbord heb losgekoppeld. Nu hangt er alleen een apple toetsenbord aan :)

Volgende herstart zal ik mijn andere toetsenbord er even aan hangen en even -v intypen.

Misschien is dit nog leuk om in de handleiding te zetten. Het is niet echt noodzakelijk, maar op deze manier kan je dus dat myHack logo weg halen. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd ;)

Edit: Ik had ook AHCI ingeschakeld. Ik weet alleen niet zeker of hij het nou ook zonder doet omdat het logitech toetsenbord er nog aan hing toen AHCI was uitgeschakeld.

[ Voor 12% gewijzigd door perslucht op 28-01-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 15:32

Albi The Dragon

get your hand off my tail

...Je hebt waarschijnlijk nog wel kexts nodig voor je systeem. Plaats daarvoor een vraag in het subforum Hardware&Drivers.
Kan er iemand me een kleine 'Kext for Dummies' uitleg geven? Stap voor stap? Ik volg de OSX86 threads al een tijdje, maar krijg er nooit inzicht op.
Ik begrijp dat dit Apple drivers zijn, maar ik snap niet echt hoe dit gaat.

Het is hetgeen me ervan weerhoudt om de Dell van mn vriendin met OSX uit te rusten, heb geen zin om het te moeten aanhoren als ik haar geluids- en netwerkkaart niet vlot geinstalleerd krijg ;)

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Kexts zijn inderdaad Apple drivers. Het installeren daarvan gaat vrij eenvoudig met Kext Helper
Als je de juiste kexts gevonden hebt is het slechts een kwestie van slepen en herstarten ;)

Op Kexts.com kan je een hoop vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Had het al een tijdje draaien. Werkt helaas alleen op mijn Intel (Asus T3-m8200 barebone met q9450) niet op de AMD's (Asus T3 Am2 barebone met X2), dan wil hij niet booten. Ook heb ik op de Intel de onboard geluidskaart niet aan de praat gekregen, maar ik heb toch een externe geluidskaart :-) Oh en het netwerk werkt op 10mbps.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
poepkop schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:27:
Had het al een tijdje draaien. Werkt helaas alleen op mijn Intel (Asus T3-m8200 barebone met q9450) niet op de AMD's (Asus T3 Am2 barebone met X2), dan wil hij niet booten. Ook heb ik op de Intel de onboard geluidskaart niet aan de praat gekregen, maar ik heb toch een externe geluidskaart :-) Oh en het netwerk werkt op 10mbps.
Je gebruikt voor die AMD's wel de Chocolate kernel?
[b][message=33366849,noline]
Misschien is dit nog leuk om in de handleiding te zetten. Het is niet echt noodzakelijk, maar op deze manier kan je dus dat myHack logo weg halen. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd ;)
Nee, dat zal ik er niet inzetten. Het is gewoon een kwestie van een Thema veranderen in Chameleon...
http://www.muzzle.nl/hand...tellingen-veranderen.html

[ Voor 35% gewijzigd door iMick op 28-01-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:06

Nakebod

Nope.

Ik zit (nog) niet echt vast, ben hem nu aan het installeren, alleen niet op de schijf die ik in gedachte had :+
In mijn PC wissel ik altijd van HDD. Ik gebruik 2 disks, 1 Windows en 1 OS X 10.5.8 schijf. Altijd maar 1 verbonden met de PC zodat er niet zoveel mis kan gaan :)

Echter bij de voorbereiding: bij Stap 4, deze vraag krijg ik helemaal niet?
Misschien dat het daaraan ligt, want bij de installatie zie ik nu mijn normale HDD niet, alleen mijn USB hdd.
Ik denk dat ik IOATAFamily.kext mis.. Of ik heb AHCI uitgezet, omdat Windows met AHCI aan niet meer wilde booten, en OS X met AHCI uit nog wel.
Ben hem voor nu maar even voor de fun op de USB schijf aan het installeren, kijken of dat uberhaupt werkt.
Daarna even verder experimenteren met wat instellingen.

Edit: Timing.. paar min na het posten reboot de PC. Kan ik gelijk verder zoeken :P
Edit2: Nu zie ik ineens die optie bij stap 4 wel.. strange...

[ Voor 8% gewijzigd door Nakebod op 31-01-2010 13:10 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Nakebod al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Bijna :+
Heb in 10.5.8 weer even myHack gestart, en toen kon ik vreemd genoeg bij stap 4 wel de aanpassing doen.
En ik heb in het BIOS voor de zekerheid mijn SATA controler op AHCI gezet, en nu installeer ik hem iig al op de goede disk. Of het gaat werken weet ik nog niet, gezien op deze PC de install van 10.5.8 ook wat problemen gaf.
Dus het kan zijn dat ik nog wel een aantal pogingen nodig heb.

Edit: Ben benieuwd of dit goed gaat komen, ben nu ongeveer een half uur verder, de installer begon bij 42 minuten, en zegt nu nog 39.
Nu is mijn USB hdd niet de snelste, maar vast wel sneller dan dit... Kan dus nog wel een lang tijdje duren zo :P
Late edit: Toch maar even afgebroken en de zooi opnieuw geformateerd, en ben nu in een paar minuten weer op hetzelfde punt als waar ik net in een uur was.
Geen idee wat er net fout ging dan, maar dit ziet er beter uit :P

Voordeel: Nu heb ik eindelijk eens het boek waar ik mee bezig was uit kunnen lezen :D

En de laatste edit voor: Install is nu helemaal gelukt.

[ Voor 44% gewijzigd door Nakebod op 31-01-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Kunnen jullie hier al je ervaringen posten? Wat er allemaal niet werkt, of wat je verbeterd wilt zien? Ik heb namelijk contact met Conti, de maker ervan. Hij wil graag weten wat voor bugs er zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ervaring met myHack zelf is goed, die ging eenvoudig.
Het was voornamelijk mijn hardware die de eerste keer ff zat te bokken :P

Geen idee naar welke ervaringen je precies zoekt verder, ik heb (nog) weinig in-depth ervaringen met OS X maar de installatie a.d.h.v. deze guide ging verder probleemloos.

Enige "lastige" was na de installatie, nVidia drivers.
Nu moest ik voor mijn nVidia 8800GT nog ergens nvinject (Of was het nu nvinstaller..) vandaan toveren voordat ik dualscreen had, en een hogere resolutie van meer dan 1024x786 :P
Volgens mij heb ik ze alle 2 geprobeerd, ze gaven alle 2 een fout bij het installeren, maar een van de twee gaf ook nog een succes melding :+ Gezien de oudheid van deze 2 dingen, zijn ze misschien niet helemaal OS X 10.6 proof.

Maar als er iets verbeterd mag worden voor meer gebruikersgemak, zou ik als suggestie iets met VGA drivers doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 14:11
Mooi, was al een tijdje opzoek naar een topic als dit :)

Ga binnenkort proberen dit te installeren op een Intel G43 chipset. Eerst even m'n voeding RMA sturen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik krijg de sleepenabler maar niet aan de praat. os 6.02

hp pavillion 9800dv. echt bizar weinig over te vinden op internet. guides etc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
tennisbal schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:14:
ik krijg de sleepenabler maar niet aan de praat. os 6.02

hp pavillion 9800dv. echt bizar weinig over te vinden op internet. guides etc :(
dat komt omdat het natuurlijk allemaal door de mensen zelf gedaan word..

mijn osx draait perfect. heb enkel mijn oude geluidskaart (Soundblaster Live! 5.1) moeten gebruiken inplaats van mijn onboard Soundblaster Audigy SE :(

ik gebruik de chameleon bootloader.
Bij de bootloader zie je meerdere boot schijven (1 osx en wel 4 of 5 keer windows waarvan er 1 maar doet)
ik heb begrepen dat dat door windows 7 komt? weet iemand hoe je die weergave van de "overbodige" disks kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-01 10:51
kan ik hiermee dan ook snow leopard runnen op een phenom II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
renedis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:53:
[...]

dat komt omdat het natuurlijk allemaal door de mensen zelf gedaan word..

mijn osx draait perfect. heb enkel mijn oude geluidskaart (Soundblaster Live! 5.1) moeten gebruiken inplaats van mijn onboard Soundblaster Audigy SE :(

ik gebruik de chameleon bootloader.
Bij de bootloader zie je meerdere boot schijven (1 osx en wel 4 of 5 keer windows waarvan er 1 maar doet)
ik heb begrepen dat dat door windows 7 komt? weet iemand hoe je die weergave van de "overbodige" disks kan verwijderen?
het lijkt me juist logisch dat mijn pavillion door meer mensen gehackt wordt, misschien eens zoeken op chipset ofzo erg irritant dat ik niet in sleep kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323548

Hier nog steeds "Operating System not found", als ik de installer disk niet gekoppeld heb.
Of moet ik ook echt MacOSX opnieuw gaan installeren? Want ben enorm lang bezig geweest om het zonder documentatie werkend te krijgen. :/ :|

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 323548 op 02-02-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb je de stappen:

Na de installatie
Op de schijf waar Snow nu geïnstalleerd is staat nog geen bootloader. Maar die heb je wel nodig, wil je niet altijd van je myHack schijf/stick booten.
..

Wel uitgevoerd? Hij boot hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb MyHack gedownload. Toen kwam er automatisch een installer, ik heb de correcte partitie (heb maar één partitie) geselecteerd: "Naamloos 1".

Vervolgens zou ik moeten kunnen herstarten en zou de bootloader tevoorschijn moeten komen. Ik krijg wel iets anders dan eerst. Er wordt namelijk gezegd "No boot filename received", voor de melding "Operating System not found".

Ik draai verder MacOSX 10.5.2 op VMWare Workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@kurt1970, heb je wel alle stappen gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ook wat ik hierboven typte, maar ik zie al dat ik opnieuw dien te beginnen met een Snow Leopard installatie via EmpireEFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Waarom via EmpireEFI? Als je een mac (echte of hackintosh) in de buurt heb kan je beter myHack doen. Anders EmpireEFi ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil Snow Leopard installeren op een VMWare image. Ben beetje in de war wat dan de beste methode is. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Kurt1970, graag nog even je specificaties posten .. AMD is namelijk weer een ander verhaal.

In VMWare ... http://prasys.co.cc/2009/...on-7-and-vmware-player-3/
Lees dan dat is, een mooie guide van Prasys (maker van EmpireEFI+helper van myHack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hardware: Acer M3640, Intel Q6600, 3GB, 640GB.
Software: VMWare Workstation 7 op Windows Vista.
MacOS 10.5.2 draait na veel werk al onder VMWare, maar zonder functionerende boot record.

Ik zal het artikel doorlezen dat jij hebt gestuurd. In alle documentatie die ik heb gelezen heb ik nog niets gelezen over bootproblemen en het niet wegschrijven van een bootrecord. Ben allang blij dat ik deze topics zie, zodat ik in ieder geval genoeg leesmateriaal heb. Via Google kon ik weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Zowieso is in een VMWare niet zo heel makkelijk. Dan kan je net zo goed een extra sata schijfje kopen. Werkt veel makkelijker :).

Maar het kan wel in VMWare ;). Prasys legt het op zijn manier uit, die voor velen goed werkt. Omdat hij een aangepast disc voor VMWare heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de handleiding gevolgd en heb nu Snow Leopard draaiend op VMWare, geweldig! Echter nog steeds "Operating System not found" .

Lees nu ook onderaan:
code:
1
You will always need to use the darwin_snow.iso to boot your VM but this is a small price to pay for having Snow Leopard in a VM right?
lol 8)7 geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ik houd een logboek bij van mijn SL installatie op mijn Asus P5N7A-VM. Binnenkort zal ik deze delen, aangezien ik nog bezig ben met het configureren. En de boel nog niet helemaal 100% functioneert.
Zojuist geupdate naar 10.6.2, ben benieuwd of het allemaal nog werkt :P

[ Voor 0% gewijzigd door perslucht op 02-02-2010 23:03 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Inmiddels heb ik SL draaiende op mijn pc :)
Zoals ik zei heb ik een logboekje bij gehouden van alle stappen die ik heb genomen tijdens de installatie en daarna.
Die is hier te vinden. http://docs.google.com/View?id=d55jnqb_97hmsc7hht

Ondanks dat alles werkt zijn er toch nog een aantal problemen.
Ten eerste met het opstarten, 9 van de 10 keer blijft hij bij het opstarten hangen bij 'mbinit: done (56 MB memory set for mbuf pool) en bij 'netkas presents fakesmc, a kext wich emulates smc device'.
En verder nog enkele andere meldingen, die zijn ook te vinden in het logboek.

Als de boel wél goed opstart blijft het systeem na een aantal minuten hangen. Geen reactie meer, niks. Een harde reboot als logisch gevolg dus.

Mocht dit aan de hardware liggen zou dit de oorzaak kunnen zijn:
Ik gebruik oud geheugen wat ik nog heb liggen, deze heeft al eerder foutmeldingen veroorzaakt bij een andere pc. Of het komt omdat de Norhtbridge gigantisch heet wordt. Hier wil ik nog wat aan doen, eerst even een ventilatortje er op zetten, dan kijken of het probleem blijft.
Andere problemen kan ik even niet bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Kan het niet zijn dat hij te warm wordt? Meet de temperatuur is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb er nu een oud ventilatortje op gezet met wat tie-raps. Even testen hoe lang hij het op deze manier vol houdt. Ik heb namelijk geen thermometer die hoger gaat dan 40 graden, en die ik heb is analoog.
Ventilatortje draait nu op volle toeren na een nieuwe poging met opstarten. De pc had drie kwartier uit gestaan, en startte zonder problemen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij draait de installatie inmiddels ook al een paar dagen, ik gebruik hem als main workstation. Er waren wat problemen met onder andere itunes en de spotlight prefpane, maar met een AMD Patcher (google Marvin's amd patcher) heb ik dat op weten te lossen. Soms kom ik specifieke dingen tegen die niet werken, zoals de istat menu bars.

Verder is het me ook nog niet gelukt om sleep/restart werkend te krijgen, en soms bleef hij hangen op een zwart scherm als je in wilt loggen. Dit heb ik opgelost door mn scherm niet te locken als de screensaver aan gaat, en nooit op sleep te gaan. Voor restart heb k een mooie knop op mijn systeemkast :P

Nog een klein probleempje met mijn mac toetsenbord... de volume controls en itunes shortcuts werken nu (volume mute en expose wel). Misschien dat ik dat ooit nog op ga lossen door ze gewoon als f1-12 in te stellen en met een keybind programma aan de juist functionaliteit te koppelen).

Mijn hardware:
Asus m2n-e, onboard sound/lan werkt
AMD 4000+ uit m'n hoofd... zit nu niet thuis, maar geloof het wel :P
Nvidia 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Had ook even het idee om van mijn laptop een hackbook te maken.
Dat was het probleem ook niet, maar zowel mijn WLAN (Intel Pro Wireless 3945) als de normale LAN (Broadcom NetLink 10/100) worden niet herkend, en zijn zover ik heb kunnen achterhalen ook niet werkend te krijgen. :(

Beetje jammer, met één van de twee was ik al tevreden geweest :P
Heb nog wel een USB stick liggen waarvan ik (nog) niet weet welke WLAN chipset erop zit, misschien dat het alsnog kan gaan werken, maar als het niet werkt gaat het snel over ben ik bang.
Note 2 self: Ubuntu ziet hem als Broadcom Remote 802.11.

[ Voor 6% gewijzigd door Nakebod op 04-02-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Inmiddels is er bij mij weer wat vooruitgang geboekt.

Problemen met niet opstarten en foutmeldingen zijn inmiddels voorbij. Dit heb ik opgelost door Legacy USB in BIOS uit te schakelen. En het SATA kabeltje in de 5e SATA poort te steken ipv de eerste. Hier had ik eerder wat vaags over gelezen.
Daarna heb ik BIOS geupdate naar de laatste versie.

Toch vond ik de beeldkwaliteit niet super bij het afspelen van een dvd. Ik dacht dat dit aan de NVKush driver zou liggen, maar achteraf weet ik dat toch niet zeker.
Ik las op insanelymac.com dat als je 'de nieuwe Updated DSDT' installeerde, dat je geen NVKush nodig had. Ik hoopte dat de beeldkwaliteit er iets op vooruit zou gaan.

Ik dus NVKush verwijderd vanaf mijn macbook, en DSDT.aml gekopiert naar de root van de harde schijf.
Alles weer aangesloten, opgestart, HD film getest en alles werkte prima!
Totdat ik het systeem afsloot, dat gebeurt nu dus niet volledig want de fans blijven oneindig lang draaien.
SleepEnabler.kext zal wel niet werken op deze manier ofzo, zo ver gaat mijn kennis helaas weer niet :)

Nu ga ik dus de boel weer terug draaien, DSDT.aml weg, en NVKush weer installeren, ik hoop dat het dan weer naar behoren werkt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door perslucht op 04-02-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
perslucht, welke videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
GeForce 9300, die zit onboard :)

Kom er dus ook achter dat hij niet meer ontwaakt uit de slaapstand. Alle fans gaat draaien (op volle toeren), de harde schijf gaat aan. Maar geen enkel beeld.
Misschien de sleepenabler weer even installeren dmv de myhack installer.
Ik ben er bijna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@perslucht
Werkt voor de rest alles? Maar installeer Sleepenabler is gewoon. (de nieuwste!!, de rest werkt niet met de updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
@iMick
Alles werkt inderdaad prima op dit moment! Het enige probleem wat er nu nog is heeft alleen niets met de installatie te maken.
Mijn moederbord kan blijkbaar slechts met een select aantal soorten geheugen overweg. Met het huidige geheugen start hij dus 9 van de 10 keer niet op.
Ik heb de nieuwste SleepEnabler.kext geinstalleerd.
Verder werkt alles dus uitstekend:D

Ik zat wel te denken, op mijn macbook staan een aantal kexts en andere bestanden voor mijn videokaart. GeForce.kext, GeForce7xxxGLDriver.bundle, GeForce8xxxGLDriver.bundle, GeForceGA.plugin & GeForceVADriver.bundle. Zou ik die niet kunnen gebruiken als driver op mijn hackintosh, aangezien die een GeForce 9300 onboard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dan zou je zowieso je device ID moeten veranderen. Maar probeer Graphics Enabler van Chameleon eens.

In je Extra/Apple.com.boot.plist even een regel erbij zetten:
code:
1
2
<string>GraphicsEnabler</string>
<key>y</key>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
De Graphics Enabler staat er al tussen. Ik heb die bij het begin van de installatie aangevinkt, maar dat had geen resultaat. Ik kon geen hogere resolutie dan 1024x768 krijgen. Toen NVKush geïnstalleerd, wat wél werkte :)

De bootproblemen zijn inmiddels ook verholpen. Omdat het moederbord in een Oude G4 Quicksilver kast zit maakt het bord aan de onderkant contact met een schroefje. Dat was niet echt de bedoeling, gevolg was dan ook dan het moederbord helemaal niets deed.
Nu hij gewoon buiten de kast op de grond ligt is er gelukkig niets aan de hand en het systeem draait verder stabiel :D

Ik denk dat ik van het gehele project nog een verslag/handleiding ga maken. Altijd leuk om te zien toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@perslucht
Stop er dan een rubbertje tussen, of haal dat onderste schroefje weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Straks even langere afstandsbusjes halen ;) Dat onderste schroefje is nodig, anders kan ik de kast niet meer openen.
Verder heb ik nog wat vraagjes wat betreft die Extra folder. Kan die ook op een andere schijf worden geïnstalleerd zodat bij een nieuwe SL installatie die map gewoon blijft bestaan en gewoon weer gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 14:44
Zo. Ik installeer nu OSX 10.6 voor de tweede keer. Ik heb een aantal instellingen veranderd. Nu hoop ik op meer succes. Sowieso heb ik deze keer al een toetsenbord + touchpad. Tevens gelijk de drivers voor mijn vga. We wachten af met behulp van een originele OSX .dmg (zelf gemaakt) + myHack installer 1.0 rc 5.1 r90.

Specs laptop: Intel Core 2 Duo 2,00 GHz, 4GB geheugen, nVidia Geforce Go 8600M GT 512MB, Intel Pro Wireless 3945ABG, Intel 965PM / ICH8-M Chipset.

Ik heb:
-geen geluid
-geen wireless
-geen lan
-geen toetsenbord
-geen touchpad
-geen videokaart

-wel usb muis
-wel usb toetsenbord
-wel videokaart
-wel wireless via externe belkin
-wel toetsenbord
-wel touchpad

What's next, kext as it seems?

[ Voor 26% gewijzigd door Maarten L op 09-02-2010 02:44 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Wel, alles werkt eigenlijk wel redelijk goed. Het geluid heb ik nog niet aan de praat gekregen. Ik beschik over een: Realtek ALC268 HD Audio.

Tijdens een eerdere installatie heb ik een update uitgevoerd naar 10.6.2. Deze ging goed, maar in verdere updates wilde OSX niet meer booten. Nu ben ik een beetje bang om te updaten. =) Eindelijk werkt alles nu weer naar behoren.

Tips zijn welkom!

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Hoe hebt je het voor elkaar gekregen dat alles nu weer werkt dan? ;)

Boot anders eens in verbose mode, dan zie je vaak waar het probleem zit.
Je kan ook je log bekijken in /var/log/system.log. CMD+Shift+G en vul /var/log/ in, dan kan je het logbestand bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Wel, alles weer opnieuw installeren. Overigens ben ik er nu klaar mee. Ik heb er nu zo'n 10 uur werk in zitten en 4 installaties. Deze keer ging ik even eten, laptop op standy/zwart. Vervolgens hier niet meer uit te krijgen. Uitknop inhouden, vervolgens onmogelijk om weer op te starten. Grmpfff. Ik ben er klaar mee!

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Maarten L
Waarom alles opnieuw installeren elke keer? ... Maar voor je trackpad/toetsenbord. VoodooPS2/VoodooTrackpad.

Geluid voodooHDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Tsja, ik ben helemaal nieuw en ken geen andere oplossingen. Overigens ga ik het vanavond dan nog maar 1x proberen. Ik wil eigenlijk het nog wel werkend krijgen met geluid etc. Heeft iemand ook nog een idee waarom mijn laptop opeens op zwart ging en vervolgens onmogelijk wilde booten? (Hij bleef hangen bij het myHack scherm)

En..

VoodooPS2/VoodooTrackpad

Geluid voodooHDA

Linkjes? Ik ben ondertussen ook op zoek, maar wellicht kan iemand even helpen zodat ik niet op verkeerde kext stuit. Een Kernel Panic kan ik niet oplossen zonder opnieuw alles te installeren?

Overigens gebruik ik kext helper 0.7 om kext te installeren. Zo'n programma waarin je de kext sleept..

[ Voor 35% gewijzigd door Maarten L op 09-02-2010 18:41 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Hoe ik ook Voodoo, ik heb nog steeds geen geluid. Bovendien werkt mijn tochpad wel, maar kan ik niet klikken 'op het touchpad' om iets te openen. Bovendien wordt mijn tochpad niet weergegeven in het control panel, alleen een toetsenbord een muis.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Kijk is op kexts.com. Heb je wel de nieuwste voodooHDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
helaas nog steeds geen oplossing voor mijn pavillion 9800 pro intel wifi chipset. via een linksys usb ding werkt het wel maar nice is het niet :(

sleep werkt ook niet, iemand dat al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Ik heb van alles geprobeerd. Maar de lol is er nu wel een beetje af. Windows 7 Ultimate 64bit: welcome home again. Ik blijf nog even sparen tot de nieuwe macbook pro. =)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Het draaien van OSx86 blijft gevaarlijk. Op mijn PC perfect gedaan totdat 1 update het helemaal kapot maakte, kan je daarna weer een halve avond dingen proberen totdat je tot de conclusie komt dat opnieuw installeren van een andere dvd sneller is. Nee, dat is niet handig. Gewoon maar ubuntu op mijn PC en OSx op mijn MacBook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
swtimmer, ja wanneer je het via een distro doet kan je inderdaad niet updaten :'). Ik draai het vanilla en kan gewoon lekker updaten (myHack). Alleen als er in een versie van OSX iets weggehaald wordt, dan heb je soms wel eens een probleem.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

probeer via deze methode te instaleren op een HP z600 machine, maar hij blijft maar wachten op de root partition
Still waiting for root device
:? al wat variaties geprobeerd met rd=disk... maar tot op heden niks gelukt.
Iemand enig idee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan op 11-02-2010 15:41 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Inmiddels ben ik wat verder door in het bios aan te geven dat de hdd controller IDE moet emuleren. Nu krijg ik het taalselectiescherm van de installer, maar ik kan geen keuze maken aangezien de muis/toetsenbord beide niet reageren. Ik heb ook al geprobeerd met ps2 muis/tb, maar dat maakt geen verschil.

Iemand enig idee?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 06:23
Het is me gelukt via deze methode snow leopard op een msi p55-gd65 met i7-860 te installeren via usb-stick.
Alleen wanneer ik nu van mijn hardeschijf wil booten krijg ik de myhack bootloader, waarna het scherm op zwart springt.
Tevens gaat de fan van de videokaart hard draaien. De videokaart is een hd5770.
Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?
geprobeerd met -x maar maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Sjef_Arie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:27:
Het is me gelukt via deze methode snow leopard op een msi p55-gd65 met i7-860 te installeren via usb-stick.
Alleen wanneer ik nu van mijn hardeschijf wil booten krijg ik de myhack bootloader, waarna het scherm op zwart springt.
Tevens gaat de fan van de videokaart hard draaien. De videokaart is een hd5770.
Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?
geprobeerd met -x maar maakt geen verschil.
Heb je GraphicsEnabler aangevinkt? Boot eens met GraphicsEnabler=No -x of met GraphicsEnabler=yes -x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 06:23
Ik had inderdaad geinstalleerd met graphics enabler. Blijkbaar is dat automatisch aangevinkt als je myHack installeert op je bootschijf. bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Sjef_Arie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:31:
Ik had inderdaad geinstalleerd met graphics enabler. Blijkbaar is dat automatisch aangevinkt als je myHack installeert op je bootschijf. bedankt voor de tip!
Maar de 5770 krijg je binnenkort wel werkend hoor :). Zit volgensmij in de nieuwe Mac Pro's, dus gelijk support waarschijnlijk.
Of probeer de kexts van Netkas al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwegberts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-12-2024
Heb dit hele topic doorgelezen maar ben mijn probleem nog niet tegengekomen:

Installatie boot vanaf mijn usb stick, dan verschijnt het installatiescherm met apple boot logo, en dan meteen een restart. Heb veel geprobeerd (bios default, ahci aan/uit), maar niks werkt.

Mijn laptop is een dell 1558 i5, 4gb, hd4570 etc.

[ Voor 27% gewijzigd door fwegberts op 04-10-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-05 23:43
fwegberts schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:00:
Heb dit hele topic doorgelezen maar ben mijn probleem nog niet tegengekomen:

Installatie boot vanaf mijn usb stick, dan verschijnt het installatiescherm met apple boot logo, en dan meteen een restart. Heb veel geprobeerd (bios default, ahci aan/uit), maar niks werkt.

Mijn laptop is een dell 1558 i5, 4gb, hd4570 etc.
Zoiets heb ik gehad in mijn vmware, nu heb ik nog niet alles doorgelezen maar ik meen mij iets te herinneren van een bios instellingen die het probleem oploste bij mij kan alleen even niet op de naam komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
fwegberts, heb je wel de Chocolate Kernel aangeklikt? Volgensmij kon de i5 nog niet vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 00:08
Ik heb een P5E met een E8400 en een nVidia 8800 GTS 512 MB met daarop een dual boot (over verschillende fysieke schijven) met Windows Vista en OSX 10.5.8. Gaarne zou ik daarvan 10.6.X maken.

Echter.......

Ik heb mijn OSX schijf in MBR staan en daar staat naast OSX 10.5.8 ook een partitie met een fraaie muziek library voor OSX op. Die raak ik kwijt als ik van mijn schijf GUID maak en dat is dus geen optie. Bij de TS staat er dat er een MyHack is voor MBR maar die heb ik tot op heden niet kunnen vinden. Maar dit probleem komt zo vaak dat er hier iemand moet zijn met een oplossing. Ik heb al wel wat zitten googlen maar ik heb nog niet een goede oplossing gevonden. Iemand een linkje of een walkthrough?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Kwak schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:35:
Ik heb een P5E met een E8400 en een nVidia 8800 GTS 512 MB met daarop een dual boot (over verschillende fysieke schijven) met Windows Vista en OSX 10.5.8. Gaarne zou ik daarvan 10.6.X maken.

Echter.......

Ik heb mijn OSX schijf in MBR staat en daar staat naast OSX 10.5.8 ook een partities een fraaie muziek library voor OSX op. Die kwijt raak als ik van mijn schijf GUID maak en dat is geen optie. Bij de TS staat er dat een MyHack is voor MBR maar die heb ik tot op heden niet kunnen vinden. Maar dit probleem komt zo vaak dat er hier iemand moet zijn met een oplossing. Ik heb al wel wat zitten googlen maar ik heb nog niet een goede oplossing gevonden. Iemand een linkje of een walkthrough?
MBR is niet heel moeilijk? In laptop heb ik MBR draaien 10.6.4. en wat bedoel je met Myhack eris?

Myhack werkt supersimpel, gewoon installeren en gaan. Je kan toch gewoon een 2e partitie in OSX10.5.8 MBR laten en daar snow op gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
Arjan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:01:
probeer via deze methode te instaleren op een HP z600 machine, maar hij blijft maar wachten op de root partition
Still waiting for root device
:? al wat variaties geprobeerd met rd=disk... maar tot op heden niks gelukt.
Iemand enig idee ?
ACPI aanzetten in Bios

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Kwak
Voor myHack MBR moet je de OSinstall.pkg vervangen, die gewijzigde versie kan je vinden op OSX86.sojugarden.com

@Pasz
Je bedoelt AHCI? ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ja dat had ik al ontdekt maar ik kan op mijn USB nergens : ' /System/Installation/Packages/OSInstall.mpkg' vinden. Ik zal wel ergens abuis zitten maar ik heb helaas niet ontdekt waar.

Dit is de opdracht: OSInstall.mpkg modified to enable installation on MBR partitioned disks. – Replace /System/Installation/Packages/OSInstall.mpkg with this file.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ben inmiddels met de myhack methode aan het stoeien geweest. Ik maag gebruik van stok systemen van HP. Heb tijdelijk niks anders tot mijn beschikking. De ene wil sowieso niet werken dus ben nu gebonden aan een oude P4. Booten van USB met conti's 1.1 of prasys 1.1.4 gaat beide gevallen prima. Alleen heb ik een probleem met de disk benadering. Disk is aangesloten als Sata en loopt als ide schijf. Met beide myhacks word de schijf gezien. met die van Conti is disktutility alleen te gebruiken als de hdd leeg is. Geen partities aanwezig dus. Bij de prasys kan ik zelfs een bestaande partitie formateren zonderen problemen. Maar dan... Bij afsluiten diskutility de beachball of death. Geen installatie scherm dat vervolgens opduikt. En jah ik gebruik echt quit disk utility via het menu. Via een reboot kan ik dan wel weer verder en met conti krijg ik dan idd de keuze voor de schijf die ik wil gebruiken. Prasys myhack levert niet eens de gewenste schijf op om te installeren terwijl deze dus wel via disk utility te zien en te benaderen. Prober ik dan via conti myhack evrder te gaan dan start de installatie en houd het ook op.... uren staat hij dan op nog -3 uur en x minuten te gaan.

Iemand tips.

Systeem wat ik nu gebruik is een HP XW4100 P4 met 2Gb intern en 80Gb HDD en ati radeon 9600 GPU.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik had nog een oude HD over -weliswaar met een bad cluster op een partitie, maar die gebruik ik niet- daar heb ik mijn muziek gedumpt. Nu draai ik OSX 10.6.4 met mijn HD in CUID. Was betrekkelijk eenvoudig. Eenmaal kernel panic gehad maar via opstarten met -v -x een andere kernel geïnstalleerd. Nu lijkt ie goed te draaien. Alleen mijn E8400 herkent hij als een Core Solo. Ik moet nu nog uitvinden of hij daadwerkelijk draait als single core of dat de CPUID niet klopt.

Bedankt voor het idee om te updaten. Ik was er wat huiverig voor omdat de eerste install van 10.5.2 zo'n gedoe was dat ik nu blij was eindelijk 10.5.8 soepel te draaiend te hebben.

*edit*
Toch nog iets gevonden dat niet werkt. Ik zit al de hele middag bootloaders te installeren. Maar ze werken niet goed. Ik kan alleen booten vanaf mijn Myhack USB, met andere bootloaders doet mijn videokaart (8800GTS) het niet en is de maximale resolutie van mijn scherm 1024X768 ipv 1680X1050. Mocht iemand dit probleem ook gehad hebben, dan kan ik wel een tip gebruiken. Ik klooi nog even door. Er is vast wel een oplossing te verzinnen. Ik heb wel gewoon de nVdarwin 512 geïnstalleerd maar echt succesvol is nog niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Kwak op 13-10-2010 18:42 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je moet daarna myHack gewoon installeren op je HD. Dan vink je sowieso GraphicsEnabler aan in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

MR_VIPER schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:09:
Ben inmiddels met de myhack methode aan het stoeien geweest. Ik maag gebruik van stok systemen van HP. Heb tijdelijk niks anders tot mijn beschikking. De ene wil sowieso niet werken dus ben nu gebonden aan een oude P4. Booten van USB met conti's 1.1 of prasys 1.1.4 gaat beide gevallen prima. Alleen heb ik een probleem met de disk benadering. Disk is aangesloten als Sata en loopt als ide schijf. Met beide myhacks word de schijf gezien. met die van Conti is disktutility alleen te gebruiken als de hdd leeg is. Geen partities aanwezig dus. Bij de prasys kan ik zelfs een bestaande partitie formateren zonderen problemen. Maar dan... Bij afsluiten diskutility de beachball of death. Geen installatie scherm dat vervolgens opduikt. En jah ik gebruik echt quit disk utility via het menu. Via een reboot kan ik dan wel weer verder en met conti krijg ik dan idd de keuze voor de schijf die ik wil gebruiken. Prasys myhack levert niet eens de gewenste schijf op om te installeren terwijl deze dus wel via disk utility te zien en te benaderen. Prober ik dan via conti myhack evrder te gaan dan start de installatie en houd het ook op.... uren staat hij dan op nog -3 uur en x minuten te gaan.

Iemand tips.

Systeem wat ik nu gebruik is een HP XW4100 P4 met 2Gb intern en 80Gb HDD en ati radeon 9600 GPU.
Niemand een idee?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
iMick schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:40:
Je moet daarna myHack gewoon installeren op je HD. Dan vink je sowieso GraphicsEnabler aan in jouw geval.
Dat heb ik uiteraard gedaan. Maar:.....

Ik heb nu een in principe goed werkende OSX 10.6.4. op een P5E, E840, 8800 GTS met vier HD's. Een van deze is in GUID en speciaal voor OSX. Echter, ik blijf het volgende probleem houden
Op de windowsschijf heb ik met EasyBCD een bootloader gemaakt zodat ik kan kiezen tussen OSX en Vista. Via deze bootloader kom ik een chameloenscherm (met kameleonplaatje). Dan moet ik een schijf selecteren omdat hij standaard de verkeerde doet. Vervolgens gaat ie laden maar blijft ie hangt bij ' Apple RTC'. Boot ik nu met de OSX schijf als default partitie, dan laadt hij EFI (met het EFI plaatje) en boot ie keurig en kom ik vrij snel in OSX.

Hoe kan dat? Waarom heb ik blijkbaar en chameleon en EFI? En als belangrijkste hoe los ik dit op. Ik heb er zeker 20 uur opstarten en aanpassen inzitten, drie keer op nieuw OSX geinstalleerd maar niets lijkt te helpen.

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.

*EDIT*
Inmiddels toch opgelost. Ik heb de 200 MB grote partitie voor mijn OSX schijf geformateerd en daar Chameleon opgezet en de windowsbootloader verwijderd. Het draait nu vlekkeloos.

[ Voor 7% gewijzigd door Kwak op 20-10-2010 00:10 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

typ dit vanaf mn hackintosh, werkt echt super, 4850 met qe/ci werkt, nu alleen nog ff een kext downloaden voor mn geluidskaart.

thxthxthx voor deze guide!!

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Hoi,
Ik probeer dit uit op mijn pc.
Alles gaat goed maar zodra hij gaat installeren gaat ie rond de 27-26 minuten resterend vasthangen.

PC Specs:
Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2,5 Ghz
nVidia GT220 1GB
4GB RAM
Moederbord weet ik niet, een van Medion

Gebruik Mac OSX Snow Leopard Retail DVD, restored naar Externe USB HDD
Wou hem op een andere USB HDD installeren (Ingedeeld als GUID)

BDW Ik heb de guide van MyHack zelf gevolgd (MyHack installer)

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen ^^

ShadowAS1

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ShadowAS1 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:48:
Hoi,
Ik probeer dit uit op mijn pc.
Alles gaat goed maar zodra hij gaat installeren gaat ie rond de 27-26 minuten resterend vasthangen.

PC Specs:
Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2,5 Ghz
nVidia GT220 1GB
4GB RAM
Moederbord weet ik niet, een van Medion

Gebruik Mac OSX Snow Leopard Retail DVD, restored naar Externe USB HDD
Wou hem op een andere USB HDD installeren (Ingedeeld als GUID)

BDW Ik heb de guide van MyHack zelf gevolgd (MyHack installer)

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen ^^

ShadowAS1
even niet overclocken, kijken of je bios instellingen kloppen, misschien met 1 reepje ram installeren en zo min mogelijk andere kaarten. Maar vooral even naar een soortgelijk mobo systeem kijken (Bios settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Btw, iemand verstand van DSDT editing voor 2 videokaarten? Krijg met geen mogelijk een triple monitor setup aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

tennisbal schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:49:
[...]

even niet overclocken, kijken of je bios instellingen kloppen, misschien met 1 reepje ram installeren en zo min mogelijk andere kaarten. Maar vooral even naar een soortgelijk mobo systeem kijken (Bios settings)
Euhmm, Hij is niet overclocked. En ik heb verder alles eruitgehaald.. (Allle onnodige USB apparaten enzo.)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

heb de onboard geluidschip van mn p5q deluxe niet aan de praat gekregen, kexts resulteren in een kp of werken gwn niet, heb ff een $2 usb geluidskaartje van dx eraan gehangen, kwaliteit is echt ver****t, maar t werkt wel.. heeft iemand met dit mobo de onboard chip aan de praat gekregen, of kan ik beter een losse geluidskaart kopen?

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Welke kexts heb je geprobeerd?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

deze:

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=188371
werkt niet.

http://www.insanelymac.co...php?showtopic=185231&st=0
resulteert in een KP, via -x opgestart en oude teruggezet.

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Misschien mijn vraag duidelijker stellen.
Wat is het beste te gebruiken/wat meot ik gebruiken voor mijn pc
Want EmpireEFI geeft kernel panic en met MyHack gaat hij midden in de installtie vasthangen

Specs:
HDD: Externe 250GB Sitecom HDD
CPU: Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2,5Ghz
RAM: 4GB
Mainboard: Op het moederbord staat MSI (geen modelnummer te vinden) maar pc-wizard geeft MEDIONPC-MS7366)
GPU: nVidia GT-220 1GB
Chipset: nVidia MPC73

Alvast Bedankt
ShadowAS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wat voor kernel panic krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269222

Ik kwam toevallig dit forum tegen op Google.
Het is bij mij gelukt met myHack

Mijn specs:

Intel Core2Duo E8400
Asus P5Q PRO
4GB DDR2 RAM
Nvidia Geforce 9500GT
320 GB HDD

Alles werkt! Ik had een kexts nodig voor de videokaart, internet en geluidskaart.
Verder heb ik nog een draadloos internet adapter van Belkin aan de praat kunnen krijgen:)

Ik heb het zo geinstalleerd:

Via Vmware een image restore gedaan op een usb stick van 8GB en myhack geïnstalleerd en daarna heb ik
ook met een andere usb stick een aangepaste BIOS update gedaan op m' n moederbord.
Daarna ging ik alle kabels uithalen zoals dvd drive en andere usb apparaten en een pci kaart.

Toen ging ik ACPI 2.0 aanzetten via de bios, en de instelling ACHI stond al aan. Daarna ging ik de usb stick aansluiten op de computer en via de F8 knop naar de opstartmenu de usb stick gedrukt.
Eenmaal opgestart kon het direct geïnstalleerd worden,

ik heb wel de hardeschijf in GUID en in een mac osx format geformatteerd. daarna weer myhack geinstalleerd maar dan op de hardeschijf. Toen alle benodigde kexts geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak07
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-10-2021
[...]

owke, dus word die kaart ondersteund in osx? welke versie heb je dan van osx,
ik wil die kaart graag werkend krijgen op osx snow leopard 10.6.4
mocht je die versie ook hebben dan weet ik dat die kaart werkt.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GameFreak07 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:41:
[...]

owke, dus word die kaart ondersteund in osx? welke versie heb je dan van osx,
ik wil die kaart graag werkend krijgen op osx snow leopard 10.6.4
mocht je die versie ook hebben dan weet ik dat die kaart werkt.

alvast bedankt.
http://kxproject.com/

Kijk daar eens of er OSX driver daar is voor jou kaart. Je moet goed je typenummer van je geluidschip weten. Het zou moeten werken ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak07
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-10-2021
Touchdomex schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:15:
[...]

http://kxproject.com/

Kijk daar eens of er OSX driver daar is voor jou kaart. Je moet goed je typenummer van je geluidschip weten. Het zou moeten werken ;)
bedankt voor je reactie!
Ik zag op die website idd een driver voor osx,
dus die heb ik gedownload, en nu ga ik ff checken of het werkt! :)

grtz.

[ Voor 8% gewijzigd door GameFreak07 op 15-11-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Wil zelf ook even dit een s gaan proberen.Heb al een Macbook dus kon een restore doen en toen Myhack aan de extrene USB HDD toegevoegd.

Daarna heb ik op mijn moederbord IDE uitgezet (heb nog een IDE DVD-RW)

Toen boot van USB.Alles start goed tot ik een melding kreeg dat ik mijn PC moest herstarten.
Na dit gedaan te hebben begon alles weer opnieuw.

Toen opnieuw opgestart met -V en dit komt naar voren:

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/6655/imagelbu.jpg

Ik probeer te achterhalen waar ik een fout kan vinden maar dat lukt me niet.Misschien iemand die even verder wilt helpen?

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1 2 Laatste