Dit is een algemene tread over de myHack methode. Hierin kunnen dus ook vragen worden gesteld, die NIET hardware gerelateerd zijn.
myHack is een methode om Snow Leopard te installeren.
Let op: Via deze methode moet het op een schijf staan met een Guid partitie indeling! Er is een aangepaste myHack voor MBR, maar dat leg ik later uit.
Opmerking: In deze handleiding worden stappen aangehouden, begrijp je iets niet of loop je vast? Vermeld dan de stap waarbij je vastloopt.
Wat heb je nodig?
- Een werkende OSX installatie. (hackintosh/echte mac).
- Een extra schijf van minstens 8 GB (sata,usb(stick)). Let op: Je moet er van kunnen booten, niet elk moederbord ondersteund USB! Dan is sata wel een een uitweg.
- De SnowLeopard-retail.dmg (gewoon retail dvd in dmg formaat).
- De myHack installer (klik!)
- Updaten kan gewoon. (met uitzondering van hardware die ineens niet meer werkt).
- Het is vrij simpel.
- En vast nog meer, maar die kan ik even niet bedenken.
Stap 1: Je restored via schijfbeheer/diskutility de retail dmg naar je schijf/stick.
Stap 2: Wanneer dat is gedaan open je de myhack installer in OSX.
Stap 3: Wijzig de locatie, naar een andere schijf. Dus naar de schijf waar je de dmg op heb gerestored.
Stap 4: Klik op pas aan en kies de opties die bij jou systeem horen. Meer informatie hier!
Stap 5: Ga verder, en maak de installatie af.
De installatie
Stap 6: Boot van je schijf/usbstick waar myHack opstaat. (dus waar die dmg ook op staat). Weet je niet hoe dat moet? Zoek op google, of kijk in je handleiding. Meestal is het F8.
Stap 7: Wanneer je succesvol hebt geboot, krijg je heel even een Chameleon bootloader. Je hoef niks te doen, hij gaat automatisch naar je goede schijf.
Stap 8: Je zit nu in de installatie. Zet (wanneer dat nog niet is gedaan), je schijf om naar Guid. En formatteren naar Mac OSX Journaled.
Stap 9: Ga verder met de installatie en rond hem af.
Na de installatie
Op de schijf waar Snow nu geïnstalleerd is staat nog geen bootloader. Maar die heb je wel nodig, wil je niet altijd van je myHack schijf/stick booten.
Stap 10: Boot weer van de myHack schijf/stick.
Stap 11: Selecteer nu (vrij snel) niet de myhack schijf, maar de schijf waar je Snow Leopard op geïnstalleerd hebt. (kan gewoon met pijltje naar rechts).
Stap 12: Mooi! Snow Leopard start nu op. Maak de installatie af.
Stap 13 Wanneer de installatie is afgerond en je dus in OSX zit, dan moet je weer even die myHack installer openen.
Stap 14: Je installeert het gewoon op de schijf, waar je net Snow Leopard op hebt geïnstalleerd. Kruis wel hetzelfde aan als wat je aankruiste bij stap 4.
Stap 15: Wanneer dat klaar is, start dan je computer opnieuw op. (boot van de schijf waar Snow Leopard op staat!).
Stap 16: Nu komt de bootloader en kan je booten in Snow Leopard.
Gefeliciteerd, je hebt nu Snow Leopard op je systeem. Je kan gewoon updaten, via de systeemupdate. Je hebt waarschijnlijk nog wel kexts nodig voor je systeem. Plaats daarvoor een vraag in het subforum Hardware&Drivers.
Ik hoop dat dit duidelijk was. Binnenkort komt er nog uitleg bij, van wat je aan kan klikken. En bij welke systemen je wat aan kan klikken.
Voor vragen kan je die hieronder dus kwijt, hardware gerelateerde vragen graag in het subforum Snow White.
Let op: Er kunnen fouten in staan, heb deze vrij snel geschreven! Maar voor zover ik kon zien niet. Dit staat tevens ook nog op een ander forum.
Ik heb deze guide volledig zelf geschreven, maar een aantal opmerkingen over topics zijn dus niet voor dit forum geschreven!