[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15
Ik zou graag OSx86 installeren op m'n Lenovo ThinkPad T61, maar ik zie overal dat ik nogal f*cked ben omdat er een NVIDIA Quadro NVS 140M in zit, en daar is geen (goede) ondersteuning voor in OSx86 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wil mijn complete install die ik nu 2.5 maand gebruik copieren naar mijn main SSD waar win 7 nog op staat. Ik weet dat je met het clone proggie (ff naam kwijt) heel simpel kan mac os kan copieren, maar hoe verplaats ik win 7 op de meest efficiente manier?

hdd 1 = win 7 (SSD)
hdd 2 = data (nog ntsf)
hdd 3 = mac osx ouwe schijf gaat weg na migratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
1ste hit bij google als je intikt 'how to clone harddisk os-x'. En alle 9999999 hits daarna staat het antwoord ook in. En néé, ik ga dat niet geven. Zelf even op google intikken is het minste wat je had kunnen doen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Nou, morgen ga ik het na lang overwegen ook eens proberen. Mijn Dell XPS 1530 zal worden voorzien van Mac OS X.

Ik ben erg benieuwd. Op Internet heb ik gelezen dat deze XPS serie van Dell voor bijna 100% compatible is met MacOS X, op de Wifi na (al schijnen er wel Wifi's uitgeleverd te zijn die werken). Ik heb er iig een Intel Wifi in hangen.

Ik ben vooral benieuwd naar de boot-tijden en de uiteindelijk prestatie van het geheel op mijn machine.

Specs:
XPS M1530 CORE 2 DUO T7250 2.00GHz,800MHz,2M
15.4" Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)
Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)
8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW
Graphics Card 128MB NVIDIA GeForce Go 8400M GS
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card

Zijn er nog zaken waar ik tegen aan kan lopen, los van de eventuele problemen met Wifi ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Sinds ik een nieuwe laptop heb ( Sony Vaio VGN-F11 ), probeer ik daar OS-X op te installeren. Ik heb een Hazard ( Snow Leopard ) en een iPC ( Leopard 10.5.6) distro geprobeerd, maar beide rebooten de laptop 1 a 2 seconden nadat ik het grijze scherm met het Apple logo zie.

Vervolgens geprobeert met EmpireEFI en zowel een orginele Snow Leopard DVD als met bovenstaande distros.... maar geen succes (wil niet booten van DVD drive :( )

Dan ging het op mijn vorige laptop toch een stuk eenvoudiger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Yay!

Na 2 dagen zwoegen en vele fuck-ups heb ik mijn Dell aan de praat gekregen met Mac OS X 10.6.2! Ik heb een wat oudere EFi (zelfs de Legacy versie) gebruikt (morgen weet ik de versie) om de MacOS X Snow Leopard DVD te booten. Nadat ik na verschillende opties om de HDD te formatten uiteindelijk gekozen had voor "MacOS Extended Journalled" (dus niet Case Sensitive, die kreeg ik niet werkend) heb ik mijn HDD voorzien van 1 grote partitie en het GUID ding. Installatie gewoon doorgelopen.

Reboot, maar dus nog wel met de EFi boot CD en keurig in mijn MacOS installatie beland. Chameleon RC3 geinstalleerd (aangezien de MyHack niet helemaal lekker werkte) en daarna heel MacOS geupdate (van 10.6.0 naar 10.6.2).

Eerst even een DSDT gevonden op Internet (linkjes heb ik morgen eventueel) waardoor ik de goede resolutie kreeg (1920x1200 :9 ) en ook de Hardware acceleratie op mijn Hackintosh werkt. Na vele omwegen en fouten (vooral deze ;) ) vond ik de gouden tip om van de orginele boot CD de DMG te openen en alle kext files naar /System/Library/Extension te kopieeren. Even "kextutils" draaien en reboot. Klaar!

Grappig genoeg heb ik AppleHDA in eerste instantie gepatched maar die ging helemaal fout (Kernel crash). Uiteindelijk deze kext gewoon gemoved naar een backup (dus feitelijk verwijderd) en dankzij de kext-files van de CD werkte het..

Paar minpuntjes. Wireless Lan werkt niet (is een fix voor van $12). Ik heb nu een Intel WLAN en dat gaat hem niet worden. Ook reboot/afsluiten/sleep mode werkt niet (laptop blijft aan). De rest is alles functioneel (Geluid, LAN, Webcam, Video+versnelling, Bluetooth). Goed, de fingerprint reader misschien niet, maar die gebruik ik zelf niet eens.

Tot nu toe dus lekker gespeeld en nu post ik dit vanaf mijn Dell XPS M1530 met Snow Leopard!

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mensen ik wil dus ook is een keertje proberen om mac osx(snow leopard het liefst) op mijn pc te installeren alleen ik zou inhemelsnaam niet weten hoe dit moet.
ik heb al wat tutorials opgezocht op internet alleen die gebruiken zowat allemaal een andere methode.
wel zou ik graag willen kunnen dual booten met mijn huidige w7 installatie.
dus als iemand me een duwtje in de goede richting wil geven zou dat erg fijn zijn^^
deze tutorial bespreekt wat ik wil alleen vanaf 1:42 in het filmpje raak ik de weg kwijt :p
http://www.youtube.com/watch?v=ZRHbmsVZ3ww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
MeFrank,
Zou je niet je specificaties van je computer even vermelden .. Dat zou misschien wel makkelijk zijn hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses^^
Pentium D930
MSI 945gcm5-f v2
ati radeon 4850
2gb ram
en de rest is volgens mij niet nodig ofwel?
ik heb het geprobeerd met ideneb alleen na de installatie start er helemaal nix meer op
komt dit miss. omdat ik geen custom install heb gedaan maar gewoon verder heb geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kijk, MeFrank, vat dit verder niet vervelend op, maar het is hier op Tweakers.net de gewoonte om zelf meer tijd en aandacht in zulke projecten te stoppen. Als je echt een zeer uitgebreid stappenplan verwacht om OSX op jouw systeem te installeren, moet ik je teleurstellen. Alleen in specifieke gevallen (vooral laptops) kan je op internet kant en klare guides vinden. Dat komt omdat zulke systemen dezelfde hardware hebben. Voor jouw configuratie zul je dus zelf aan de slag moeten met het vinden van de benodigde drivers (kexts).
Er is in dit topic genoeg te vinden over hoe en wat (kijk naar WHiZZi, die er veel tijd in stopt, maar het toch lukt uiteindelijk). Maar bedenk ook dat het op deze manier zelf uitzoeken wat je moet doen je ook meer oplevert op de lange termijn. Want als jij begrijpt hoe je systeem werkt kan je het zelf beter onderhouden, en zit je niet meteen met je handen in je haar na een foute backup.
Ik zou je adviseren te beginnen met het prutsen met OSX op b.v. een externe harde schijf. Dat is wel wat langzamer, maar je huidige install loopt verder ook geen gevaar.
En je moet dus inderdaad custom install aanklikken bij iDeneb, maar dat wordt volgens mij ook gewoon aangegeven in het scherm ervoor.
Wat al die verschillende methodes betreft, zo verschillend zijn die uiteindelijk niet hoor. Er wordt volgens mij bij bijna allemaal gebruikt gemaakt van Chameleon, een bootloader, die ervoor zorgt dat er bepaalde kexts geladen worden waardoor OSX kan booten op jouw hardware.
Dus, ga zoeken of je processor zonder meer wordt ondersteund, en zoek ook op google met je moederbord type icm osx86, snow leopard, etc.
Succes.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben gisteren(of vanmorgen?)tot 4 uur bezig geweest en heb dus nu ook geinstalleerd met een custom install dus allles zou nu moeten werken via de vele tutorials die ik in middels heb gelezen.
Ik heb mijn probleem een beetje gegoogled(zwart scherm met linksbovenin ronddraaiende slashteken) en het schijnt dat er dan geen bootloader opstaat, terwijl deze toch echt wel is aangevinkt tijdens de installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Heeft er hier iemand een netbook met OSX? +Chameleon als bootloader? Ik heb even wat vragen, via DM bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:36:
ik ben gisteren(of vanmorgen?)tot 4 uur bezig geweest en heb dus nu ook geinstalleerd met een custom install dus allles zou nu moeten werken via de vele tutorials die ik in middels heb gelezen.
Ik heb mijn probleem een beetje gegoogled(zwart scherm met linksbovenin ronddraaiende slashteken) en het schijnt dat er dan geen bootloader opstaat, terwijl deze toch echt wel is aangevinkt tijdens de installatie
Je moet NA de install over het algemeen toch met je Boot CD/DVD/USB booten en daarna in MacOS toch nog eenmaal de installatie van een Bootloader doen. Er zijn weinig installs die daadwerkelijk een bootloader installeren vanuit de MacOS X Setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als ik na de installatie boot gaat tie gewoon weer naar de setup en niet naar mac osx;)
Of bedoel je dat ik mijn w7 installatie eerst ff moet verwijderen?(hiermee is mijn punt eigenlijk, hoe wil ik bootloader installeren als ik niet in mac osx kan komen)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hoe wil je dat wij antwoord geven als je niet eens verteld welke bootloader je gebruikt? :+

Als ik boot met mijn EFi BootCD krijg ik de keus om te booten vanaf CD (mits ik de MacOS DVD erin stop) of HDD (Als hier Mac OS op staat geinstalleerd)

[ Voor 45% gewijzigd door WHiZZi op 15-03-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb ik niet eens een bootloader.
ik zal ff stap voor stap uitleggen wat ik heb gedaan
1.in windows een partitie aangemaakt, niet geformatteerd(fat32 format ook geprobeerd maar maakte geen verschil)
2.in bios setting veranderen dat die van de cd/dvd moet booten
3. ideneb1.5.7 erin drukken en installeren(wel aangepast en ja ik heb maar 1 kernel gekozen)
4.installatie gelukt, rebooten en vastlopen-.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:59:
volgens mij heb ik niet eens een bootloader.
ik zal ff stap voor stap uitleggen wat ik heb gedaan
1.in windows een partitie aangemaakt, niet geformatteerd(fat32 format ook geprobeerd maar maakte geen verschil)
2.in bios setting veranderen dat die van de cd/dvd moet booten
3. ideneb1.5.7 erin drukken en installeren(wel aangepast en ja ik heb maar 1 kernel gekozen)
4.installatie gelukt, rebooten en vastlopen-.-
De belangrijkste dingen meldt je dan weer niet:
  • waarop loopt het vast? google is op de foutmelding ( of de laatste regel die je ziet als je boot in verbose mode )
  • Wat heb je gekozen tijdens install? ( grote kans dat je de bootloader vergeten bent, of een cruciale kext voor jouw systeem vergeten bent of dat je een verkeerde kext hebt geinstalleerd ).
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:18:
maar als ik na de installatie boot gaat tie gewoon weer naar de setup en niet naar mac osx;)
Of bedoel je dat ik mijn w7 installatie eerst ff moet verwijderen?(hiermee is mijn punt eigenlijk, hoe wil ik bootloader installeren als ik niet in mac osx kan komen)
NEE windows moet/hoef je niet te verwijderen.
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:36:
Als je nu tijdens het booten even verbose mode aanzet (booten met "-v" als argument, eerst op F8 drukken als die optie op het scherm verschijnt) Als je geen bootloader geinstalleerd hebt krijg je volgens mij ( weet het niet 100% zeker ) een knipperende underscore te zien. Een rond draaiend slashteken duid op een probleem tijdens het booten. Het probleem is eenvoudig te vinden door te booten in verbose modus.

[ Voor 44% gewijzigd door chrisO op 15-03-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, kzit nu op stage maar zal strax ff booten met -v(met dvd derin tog?^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Nou, het lijkt mij handiger om eens te booten vanaf je HDD (waar het mis gaat) en eventueel later met DVD waarom deze niet van HDD kan booten.

offtopic:
strax = straks
derin = er in
tog = toch

Hoeveel moeite is het om gewoon Nederlands te tikken en niet het afgrijselijke "tog"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de dvd er niet in heb doet die helemaal niks
dan kan ik dus ook geen -v of wat dan ook intoetsen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Defineer "helemaal niks" :?

Je computer valt uit?
Beelscherm valt uit?
Cursor knipperen in de bovenhoek?
Draaiend streepje?
Je krijgt een bootloader te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draaiend streepje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Een draaiend streepje betekend niet dat je pc niets doet! Dat doet mij denken dat er wel iets gebeurd... Waarschijnlijk boot OSX, maar loopt die dus ergens vast.
Geen bootloader is een knipperende underscore. Wat wel vreemd is dan, is dat je niet 5 seconden het darwin bootscherm ziet. Misschien loopt die daarvoor dan al vast, maar dan zou je nog geen draaiend slashteken mogen zien... toch?

Zie je niet iets zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://k6123932.files.wordpress.com/2008/08/darwinboot-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zie ik alleen maar als de dvd erin zit, anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
MeFrank,
Waarschijnlijk staat geen 1 partitie op boot, aangezien je dualboot met Windows 7 + Mac OS X hebt. Doe eerst eens wat ik vroeg (ander forum ;)) met Gparted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zitten ook overal he:P
is goed zal ik even doen straks als ik thuis ben
zal ik gewoon nog een xtje mijn ideneb gebruiken of eerst die van hazard downloaden?

Edit:Om de 1 of andere reden is het nu wel gelukt, om goed te installeren met ideneb aangezien die van hazard niet eens wou booten.
Nu kan ik in chameleon windows of mac booten, alleen mac gaat niet verder dan het scherm met het zilveren appeltje.
Windows boot daarentegen perfect, terwijl ik met gparted de mac partitie op boot heb gezet

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

en nu zou je MacOS X eens kunnen opstarten met -v (in chameleon de Mac OS X kiezen en vervolgens -v intikken.). Kijk vooral naar de foutmeldingen en dergelijke.

Blijft het hangen op een crash of een module (kext) die niet kan laden, kun je eens opstarten met -s (=Single User Mode) en deze crashende kext kunnen moven naar een Backup directory en vervolgens wederom starten met -v om te zien of het nu wel verder gaat. Op deze manier proberen om MacOS bootend te krijgen. De meeste kext-modules staan in /System/Library/Extensions

Ook grote kans dat je een DSDT.aml bestand nodig hebt (zoek op internet hoe deze te maken) en dat juist hierdoor je systeem niet opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met -v krijg ik de melding:mac framework successfully initialized, en dan doet die niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

en die melding in Google geeft je niet meer ideeën wat je nog zou kunnen proberen?

En voor de rest sluit ik mij aan bij MaximusTG
Kijk, MeFrank, vat dit verder niet vervelend op, maar het is hier op Tweakers.net de gewoonte om zelf meer tijd en aandacht in zulke projecten te stoppen. Als je echt een zeer uitgebreid stappenplan verwacht om OSX op jouw systeem te installeren, moet ik je teleurstellen.
Want ik ben zelf het levende bewijs dat je een Mac OS X installatie kunt doen *zonder* enige kennis van MacOS X maar wel de gelegenheid om kennis te vergaren door gebruik te maken voor o.a. Google. Daarbij ook gewoon logisch verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je echt dat ik nog niet heb gegoogled?
alleen er staat gewoon nergens een oplossing voor of ik ben stekeblind:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:47:
denk je echt dat ik nog niet heb gegoogled?
alleen er staat gewoon nergens een oplossing voor of ik ben stekeblind:)
Zoeken op osx hangs after mac framework initialized geeft mij in iedergeval voldoende resultaten... op basis van wat ze zeggen in de diverse forum topics die in de zoekresultaten staan kan je dingen proberen of verder gaan zoeken. Het werkend krijgen van OSX op jouw systeem hangt af van de specs van jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik probeer al dagen om IPC OSX86 10.5.6 te installeren op een Acer Aspire 5630 BL-50.

De installatie loopt verder goed, geen foutmeldingen, installatie succesvol en nu komt het, rebooten.. Na de reboot krijg ik een mooi helder blauw scherm, en de harde schijf leest niet meer en dat was het...

Wat doe ik fout? Heb trouwens de tutorial gevolgd via de OSX86 Wiki.

Specs:

Acer Aspire 5630 BL-50
Intel Core 2 Duo processor T5500 (1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2MB L2 cache)
15.4" WXGA LCD (16ms)
Intel Graphics Media Accelerator 950
Geheugen DDR2 667 1GB
Broadcom 440x 10/100 Integrated controller
Intel Pro Wireless 3945ABG
Intel 82801 GBM/GHM (ICH7-M Family) Chipset for Sata/usb
Mobile Intel 945 Express Chipset
Realtek High Def Audio

Volgens http://www.hackint0sh.org/f181/65759.htm zou de hardware gewoon compatible moeten zijn..
Wat is een Vanilla Kernell? Ik ben wat betreft een ubern00b, maar wil het toch maar al te graag aan de praat zien te krijgen...

Anyone?

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dat blauwe scherm ligt aan je videokaart ... (Heb je videokaartkexts aangeklikt in de installatie?). Boot eens met -v -x... Maar het beste is om tijdens de installatie geen video/audio kexts aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Ik ben nu zelf +/- 2 weken bezig met het installeren van OSX op mijn laptop, helaas wil het tot dusverre niet echt vlotten, ging beter/eenvoudiger op mijn vorige laptop

Sony Vaio VNG-F11
  • Core i7 720qm werkt
  • 6GB ram ( 4GB beschikbaar )
  • Marvell Yukon 88E8057 Gigabit ethernet ( nog niet werkend kunnen krijgen )
  • Intel wireless 6200 AGN ( Werkt niet, kans is klein dat het ooit gaat werken :( )
  • Realtek ALC275 9 Werkt nog niet )
  • NVidia GT 330m ( werkt nog niet )
Tot dusverre ben ik eigenlijk enkel bezig geweest om de grafische kaart werkend te krijgen ,maar alle pogingen daartoe zijn mislukt.
  • Met GraphicsEnabler gaat het laptop scherm uit en krijg ik enkel beeld op een externe display :(.
  • Op het externe display kan ik overigens de resolutie niet wijzigen, ik kan klikken wat ik wil op een andere resolutie, er gebeurd niets of direct daarna crashed osx...
  • NVInject 64.kext geeft soortgelijke resultaten.
  • En met NVEnabler start OSX niet eens op.
En dan zijn er nog wel tig dingen die ik geprobeerd heb, allen zonder resultaat.

Ik denk dat ik voorlopig mijn pogingen maar opgeef... het kost te veel tijd en ik denk dat het op dit moment toch niet gaat draaien op m'n laptop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de juiste richting opwijzen,

ik ben in het bezit van een Acer 5315 Snow Leopard 10.6.2 upgraded naar een t7300 :P Alles werkt behalve wifi natuurlijk

weet iemand de perfecte mini pci-e 54g die er in kan? welk merk

hartstikke bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb gisteren op ebay een Dell Wireless 1390 Truemobile gekocht voor $1 :P

Dit is een Broadcom chipset en schijnt herkend te worden als Apple Airport. Zodra ik deze binnen heb en hij werkt in het systeem dan laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
WHiZZi schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:58:
Ik heb gisteren op ebay een Dell Wireless 1390 Truemobile gekocht voor $1 :P

Dit is een Broadcom chipset en schijnt herkend te worden als Apple Airport. Zodra ik deze binnen heb en hij werkt in het systeem dan laat ik het wel weten.
Klopt, die heb ik ook! Werkt perfect. Zit nu in mijn Acer Aspire One A110 netbookje en hij wordt idd zonder extra drivers herkend. Dus ook geen wazige tooltjes om hem te bedienen zoals bij de Atheros kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:48:
Kan iemand mij de juiste richting opwijzen,

ik ben in het bezit van een Acer 5315 Snow Leopard 10.6.2 upgraded naar een t7300 :P Alles werkt behalve wifi natuurlijk

weet iemand de perfecte mini pci-e 54g die er in kan? welk merk

hartstikke bedankt alvast!
Atheros. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Ik draai nu overigens 1.5.8 op mijn x61. (+ssd :9)

Afbeeldingslocatie: http://blix.digitized.nl/x61sl.jpg

Vanmiddag maar eens een poging wagen om Snow Leopard aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Nou, gelukt.

Wat noemenswaardige punten:

- Geen WIFI. (4965)
- Geen geluid na sleep modus
- Teleurstellende boot tijd (35~ sec met een Intel X25 SSD)

Iemand nog tips qua PCI-e MINI WIFI kaart voor Snow Leopard? Ik heb het liefst een a/b/g/n, maar a/b/g is ook het overwegen waard, helemaal als deze lekker goed koop is. :+

Maakt het gebruik van een andere (lees; recentere) boot loader nog veel uit qua boot snelheid? Ik gebruik nu Chameleon 1.X.

[ Voor 15% gewijzigd door blix op 24-03-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30
Ik krijg straks mijn Intel DG45FC ITX bordje binnen, en heb al de OSX 10.6.2 dvd dus ga vanavond ook een poging wagen deze te instaleren hoop zo dat t zonder enige moeite zal werken.... Alles is van Intel dus heb een goeie kans dat het in 1x werkt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Juist niet, Intel Wifi's zijn meestal niet werkend (te krijgen) en ook LAN interfaces van Intel willen nog wel eens problemen geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
blix schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:37:
Nou, gelukt.

Wat noemenswaardige punten:

- Geen WIFI. (4965)
- Geen geluid na sleep modus
- Teleurstellende boot tijd (35~ sec met een Intel X25 SSD)

Iemand nog tips qua PCI-e MINI WIFI kaart voor Snow Leopard? Ik heb het liefst een a/b/g/n, maar a/b/g is ook het overwegen waard, helemaal als deze lekker goed koop is. :+

Maakt het gebruik van een andere (lees; recentere) boot loader nog veel uit qua boot snelheid? Ik gebruik nu Chameleon 1.X.
Ik heb altijd een Atheros AR5008 kaartje gebruikt. Werd out of the box herkend als Airport Extreme.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Petervanakelyen schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:22:
[...]

Ik heb altijd een Atheros AR5008 kaartje gebruikt. Werd out of the box herkend als Airport Extreme.
Daar zat ik ook o.a ook naar te kijken. Echter zijn er nogal wat mensen die problemen hebben met de a/b/g/n versie. Ik denk dat ik voor de Broadcom BCM94322MC ga. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Heb ook de Atheros AR5008 gehad, word herkend als Airport, maar vond hem niet erg stabiel/snel.

Inmiddels vervangen voor een Linksys WUSB600n V2, weliswaar niet herkend als Airport, maar werkt perfect met Ralink drivers!!! Volledig N protocol, stabiel en met de genoemde software uitgebreider dan Airport!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Is er ook een 100% werkende laptop waarbij alles gewoon goed werkt, zonder teveel hacks ed.? Ik heb al een perfecte desktop, maar bij een laptop is bijvoorbeeld sleep toch wel echt gewenst. Een wifikaartje vervangen is overigens niet zo erg, en een falende cardreader kan ik nog mee leven, maar echte problemen.. no thanks.

Oja, de macbook vind ik te duur :+

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Sleep kan je vaak werkend krijgen met dsdt patching? Maar er zijn volgensmij wel erg goeie laptops, zal even vragen welke laptop een vriend van me heeft. Hij draait 10.6.2 en daar werkt alles perfect volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
WeeJeWel schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:41:
Is er ook een 100% werkende laptop waarbij alles gewoon goed werkt, zonder teveel hacks ed.? Ik heb al een perfecte desktop, maar bij een laptop is bijvoorbeeld sleep toch wel echt gewenst. Een wifikaartje vervangen is overigens niet zo erg, en een falende cardreader kan ik nog mee leven, maar echte problemen.. no thanks.
De Dell Mini 10v staat bekend om zijn compatibiliteit (vooral in combinatie met de netbook-installer), maar dat is een netbook, dus geen laptop. Een collega heeft hem ook en alles werkte in 1 keer, alleen voor sleep moest hij de USB Legacy mode uit zetten. Ik moest met mijn Aspire A110 veel meer prutsen om alles werkend te krijgen (en de microfoon in en sleep mode doen het nog steeds niet, schijnt ook niet te kunnen volgens informatie hier en daar.). Denk er ook over om er zo een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

WeeJeWel schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:41:

Oja, de macbook vind ik te duur :+
Voor mijn MacBook Pro ;) had ik een 100% werkende HackBook, een Acer Aspire 5920g. Deze moest wel even een ander wifi kaartje hebben (lees mijn andere post hierboven) en mijn cardreader werkte niet.

Toen Snow Leopard is uitgekomen, heb ik een echte MacBook gekocht, dus ik weet niet of de Aspire serie nog steeds goed werkt, maar verwacht dit wel! :)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Hokkie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:32:
[...]

Voor mijn MacBook Pro ;) had ik een 100% werkende HackBook, een Acer Aspire 5920g. Deze moest wel even een ander wifi kaartje hebben (lees mijn andere post hierboven) en mijn cardreader werkte niet.

Toen Snow Leopard is uitgekomen, heb ik een echte MacBook gekocht, dus ik weet niet of de Aspire serie nog steeds goed werkt, maar verwacht dit wel! :)
Grappig, die heb ik ook gehad. Werkte wel netjes, al werkte sleep bij mij niet, en bij het afsluiten bleef 'ie soms hangen.

De dell mini 10v ken ik, alleen is het scherm iets te klein voor me. Rond de 13" zou perfect zijn :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Hokkie
Je cardreader is waarschijnlijk met VoodooSDC wel werkend te krijgen :). Werkt op veel Acer Aspires ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

iMick schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:41:
@Hokkie
Je cardreader is waarschijnlijk met VoodooSDC wel werkend te krijgen :). Werkt op veel Acer Aspires ;).
VooDooSDC was toen nog niet online (naar mijn weten). Maar ik vond het niet de moeite waard om hem verder werkend te krijgen.

Nu heb ik mijn MacBook, naar volle tevredenheid alleen de GPU is zwakker dan van die Aspire, dat is op zich wel jammer. Af en toe komt mijn MacBook tekort, waar die Acer beter uit de bus kwam. Maar overall vind ik de MacBook veel beter, mooier en minder gedoe (alhoewel ik het uitzoeken/uitpluizen van de installaties wel leuk vind).

@WeeJeWel:

Ik weet niet precies wat je zoekt (hoeveel budget je hebt), maar een witte MacBook voor een 700/800 euro heb je met gemak tweedehands (ook met Nvidia kaart), zoveel geld ben je ook kwijt aan een fatsoenlijke Laptop met nagenoeg dezelfde specs.

Dus wil je niet veel gedoe (lekker stabiel systeem en zonder probs kunnen upgraden) zou ik toch overwegen om een echte Mac te kopen.

Edit:

Beetje offtopic (misschien), meer een aanvulling op hierboven. Dit is wat ik nu thuis heb en het werkt perfect!

Hack Pro i5 750 @3,33GHz
4 GB Ram
HD4870 (full working)
640HDD
Linksys WUSB600N (Wireless-N :P )
23" Full HD scherm

MacBook Pro (zie store)
iPhone 3Gs
Airport Extreme + HDD

[ Voor 12% gewijzigd door Hokkie op 25-03-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:02:
Dat blauwe scherm ligt aan je videokaart ... (Heb je videokaartkexts aangeklikt in de installatie?). Boot eens met -v -x... Maar het beste is om tijdens de installatie geen video/audio kexts aan te klikken.
Sorry voor de late reactie (vakantie geweest), maar heb juist geen videokext aangevinkt, dat werd al aanbevolen niet te doen op het osx86-forum.. Booten met -v dan krijg ik al die commandlines te zien, maar kan er geen zinnig iets uit halen helaas... -x zou de "veilige modus" moeten zijn, ook hier helaas weer blauw beeld en verder niets...

Weet je zeker dat dit de videodriver is? Anders kan ik me daar natuurlijk op focussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
ik kreeg mijn videodriver nooit goed :(. een 8800GT, maar er zat overal vertraging en hakkeltjes in:o.

Inmiddels maar overstag, en binnenkort een 2e hand macbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ter info:

10.6.3 kan je gewoon updaten als je de volgende componenten hebt:

Hack Pro i5 750 @3,33GHz
Gigabyte p55m-ud2
4 GB Ram
HD4870 (full working)
640HDD
Linksys WUSB600N (Wireless-N :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Bij bijna iedereen werkt het geluid niet meer naar een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

iMick schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:54:
Bij bijna iedereen werkt het geluid niet meer naar een update...
Klopt, was mij 1-2-3 niet opgevallen, maar met de originele 10.6.2 AppleHDA.kext is dit opgelost! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
chrisO schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:31:
Ik ben nu zelf +/- 2 weken bezig met het installeren van OSX op mijn laptop, helaas wil het tot dusverre niet echt vlotten, ging beter/eenvoudiger op mijn vorige laptop

Sony Vaio VNG-F11
  • Core i7 720qm werkt
  • 6GB ram ( 4GB beschikbaar )
  • Marvell Yukon 88E8057 Gigabit ethernet ( nog niet werkend kunnen krijgen )
  • Intel wireless 6200 AGN ( Werkt niet, kans is klein dat het ooit gaat werken :( )
  • Realtek ALC275 9 Werkt nog niet )
  • NVidia GT 330m ( werkt nog niet )
Tot dusverre ben ik eigenlijk enkel bezig geweest om de grafische kaart werkend te krijgen ,maar alle pogingen daartoe zijn mislukt.
  • Met GraphicsEnabler gaat het laptop scherm uit en krijg ik enkel beeld op een externe display :(.
  • Op het externe display kan ik overigens de resolutie niet wijzigen, ik kan klikken wat ik wil op een andere resolutie, er gebeurd niets of direct daarna crashed osx...
  • NVInject 64.kext geeft soortgelijke resultaten.
  • En met NVEnabler start OSX niet eens op.
En dan zijn er nog wel tig dingen die ik geprobeerd heb, allen zonder resultaat.

Ik denk dat ik voorlopig mijn pogingen maar opgeef... het kost te veel tijd en ik denk dat het op dit moment toch niet gaat draaien op m'n laptop :(
goh zou je even kunnen zeggen welke hack je gebruikt, want bij bijv. empire efi zijn er 2 aparte versies 1 voor i7 8xx en 1 voor i7 9xx, maarja wat te doen dus bij een i7 720 QM?

Verder kan ik hulp altijd gebruiken dus specs zijn: HP DV7 3160
i7QM
4gb DDR3
Intel Mobile HM55
GeForce GT230M
bluetooth, maar die hoeft nie per se te werken

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hokkie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:15:
[...]

Klopt, was mij 1-2-3 niet opgevallen, maar met de originele 10.6.2 AppleHDA.kext is dit opgelost! ;)
ik neem aan adt je de oude applehda moet verwijderen uit je s/e/e map? en dan de 10.6.2 erin moet zetten en dan moet booten met -f ? om ze te forceren?

of vergeet ik dan stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik ben er nog steeds niet uit hoe ik dual boot kan fixen op mijn laptop hackintosh.

het gaat om een pavillion 9800ed.

2 hdd.

Apple systeem is GUID

disk 0 is osx. partitie 1: efi (system) partitie 2 primary, paritite 3 primary:
disk 1 is windows xp partitie 1 (primary), windows 7 partitie 2 (primary)

hackintosh draait goed. in het chameleon menu zie ik 3 ossen staan, ik kan enkel osx starten. als ik win 7 kies krijg ik de bekende missing bootmrg is missing press control alt del

dit komt denk ik doordat de system partitie (200 mb van win 7) efi is geworden.

nu dacht ik dat het misschien op te lossen is dat een nieuwe system partitie te maken bij disk 1 van 200 mb. maar denk eigenljik niet dat dat mogelijk is :(

hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

tennisbal schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:20:
[...]

ik neem aan adt je de oude applehda moet verwijderen uit je s/e/e map? en dan de 10.6.2 erin moet zetten en dan moet booten met -f ? om ze te forceren?

of vergeet ik dan stappen?
Nee hoor, althans bij mij niet. Ik heb de AppleHDA geïnstalleerd met Kexthelper B7 (Google maar) en daarna schijfbevoegdheden herstelt in schijfhulpprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Is er al een beetje een behoorlijke ATi driver? Laatste keer was ik bijna klaar met installatie op mijn Gigabyte GA-P35DS3L.

Die snelheid in VM's wordt je nu ook niet al te vrolijk van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Brazza schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:56:
Is er al een beetje een behoorlijke ATi driver?
Wat voor videokaart heb je dan? Ik heb een HD4870 en dit werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Een Asus 4850 heb ik.

Hoe loopt osx eigenlijk op dus een intel/gigabyte combo? Ik ben soms wel erg flauw van Windows, maar het wordt hier in Europa met de pap ingegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Is dat zo? Of is dit omdat je zelf niet georiënteerd hebt in wat anders? Gigabyte is misschien wel het beste i.c.m. Intel voor OSX86...

Voor je 4850 is de ondersteuning inderdaad minder, maar misschien kan je op netkas.org kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Oh ik heb echt dagen lang lopen ouwehoeren met verschillende osx86 dvds en het manuele patchen van bestanden. Maar ja misschien zoals je zegt is mijn Apple kennis niets vergelijken wat ik weet over Microsoft goodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Welk moederbord heb je?

Het is echt niet zo heel moeilijk om voor jouw moderbord een tutorial te vinden, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
voor iedereen die problemen heeft na de update naar 6,3,3: deze link heeft een perfecte installer.

http://tonymacx86.blogspo...mac-os-x-1063-update.html

werkt super, niet nodig om te resetten :)

nou mijn bootprobleem nog, daar kom ik echt niet uit :(

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 01-04-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wat zijn je bootproblemen dan tennisbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iMick schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:21:
Wat zijn je bootproblemen dan tennisbal?
zoals hierboven in een post beschreven:

ik ben er nog steeds niet uit hoe ik dual boot kan fixen op mijn laptop hackintosh.

het gaat om een pavillion 9800ed.

2 hdd.

Apple systeem is GUID

disk 0 is osx. partitie 1: efi (system) partitie 2 primary, paritite 3 primary:
disk 1 is windows xp partitie 1 (primary), windows 7 partitie 2 (primary)

hackintosh draait goed. in het chameleon menu zie ik 3 ossen staan, ik kan enkel osx starten. als ik win 7 kies krijg ik de bekende missing bootmrg is missing press control alt del

dit komt denk ik doordat de system partitie (200 mb van win 7) efi is geworden.

nu dacht ik dat het misschien op te lossen is dat een nieuwe system partitie te maken bij disk 1 van 200 mb. maar denk eigenljik niet dat dat mogelijk is

hoe los ik dit op?

* ik heb vanmiddag nog wat gezocht op internet, maar ik durf niet goed de complete bootstructuur te verkloten. Ook xp draaide goed en dat was een hoop werk. iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dat is niet echt slim wat je hebt gedaan. Probeer Windows 7 eens te herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iMick schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:09:
Dat is niet echt slim wat je hebt gedaan. Probeer Windows 7 eens te herstellen!
ik kan win 7 niet herstellen, als ik de optie herstellen kies (via dvd) zegt ie dat windows niet compatible is, terwijl ik zeker weet dat het de goede dvd is.

wat zijn nog andere opties?

easybcd schijnt mijn probleem op te lossen, maar ik kan deze niet draaien in mac os :( hoe los ik het wel op ...

ik ben momenteel maar even een carbon copy aan het maken en hoop dat ik daarna windows wel aan de praat krijg (als ik hdd0 format oid).

Kan ik GUID dan naar MBR veranderen? Of is dit onmogelijk? Want ik heb het idee dat een MBR disk veel makkelijker multiboot is te maken

[ Voor 34% gewijzigd door Tennisbal op 02-04-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Nou, mijn macos installatie was na de update dus compleet fud..

Heb een herinstallatie mogen doen en los ge-upgrade naar 10.6.2 die stabiel (genoeg) draait. Ik _kan_ nog een poging wagen (ik weet wat er mis ging naar 10.6.3) maar gezien mijn geluid (uit mijn Dell XPS 1530) uit de VoodooHDA.kext komt (en de AppleHDA, gepatched en ongepatched, een kernelcrash veroorzaakt) en de VoodooHDA dus niet schijnt te werken onder 10.6.3 heb ik besloten het lekker zo te houden :)

Overigens, bij een herinstallatie was mijn profiel dus geheel in orde gebleven en zelfs mijn software. Erg mooi hoor, dat MacOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 10:11
Heeft iemand toevallig al een oplossing voor de Ati HD5770 of andere HD5xxx kaarten? Ben er al vaak naar op zoek geweest maar misschien kijk ik verkeerd. Heb de rest al wel aan de praat.

Asus M4A785TD-M EVO
AMD phenom II x550 unlocked naar quad.
4GB ram
paar hddtjes...

En dus die ATI HD5770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@bartbrinkman:

Nog geen oplossing voor, helaas...

Ik had al een hd5850 in mijn hackintosh, maar deze worden niet ondersteund, en weer verkocht :(

HD4870X2 is zo'n beetje de zwaarste gpu die je kan gebruiken, die qua prestaties hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iemand ervaring met het draaien van de hackintosh op een SSD? en zoja wat gebruik je als trim alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

tennisbal schreef op maandag 05 april 2010 @ 03:27:
iemand ervaring met het draaien van de hackintosh op een SSD?
ja
en zoja wat gebruik je als trim alternatief?
niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Hokkie schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:03:
@bartbrinkman:

Nog geen oplossing voor, helaas...

Ik had al een hd5850 in mijn hackintosh, maar deze worden niet ondersteund, en weer verkocht :(

HD4870X2 is zo'n beetje de zwaarste gpu die je kan gebruiken, die qua prestaties hetzelfde zijn.
Ik wacht ook nog steeds op een driver voor de HD5850, tot die tijd gebruik ik Windows 7 en mijn MBP maar :) Een 24" scherm met 1024x768 resolutie is niet erg fijn werken

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Deluxz en als je nou eens boot met GraphicsMode=1920x1200x32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:53

kronolith

[EDIT]

Heb sinds vandaag ook mac os x draaien hier, met behulp van deze guide en iAtkos. Werkt echt perfect :) Denk er nu serieus over na over voor het echte werk te gaan en een macbookske te kopen, maar de financien laten het nog niet toe ;)

Eerst wel veel gekloot met diverse boot-cd's (Boot132 ed. werkten niet :S ) maar nu werkt eindelijk alles.

Moet alleen nog een kext vinden voor mn videokaart (HD5770)

Specs:

CPU: Intel Q8400
MoBo: Asus P5QL-pro
HD: 2x 1tb WD Caviar
Graka: HD5770

Zoals al gezegd: ben echt dik tevreden. Alles gaat zo smooth _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door kronolith op 05-04-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
is het echt veeeel sneller? en krijg je geen problemen door het vele schijfverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

iMick schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:47:
Deluxz en als je nou eens boot met GraphicsMode=1920x1200x32
Ook gedaan, alleen de ventilator staat dan op windkracht 10 te blazen een QE werkt niet, dus veel functies binnen OSX is dan niet te gebruiken!... Dat werkt dus ook voor geen meter, geloof me, ik heb alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

tennisbal schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:13:
[...] is het echt veeeel sneller? en krijg je geen problemen door het vele schijfverkeer?
Reken maar van yes! Kijk maar eens op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=qf2H9iiU_vg

Alleen een nadeel dat het bios nog traag is, verder natuurlijk super... Maar daarentegen, mijn hackintosh herstart is eens in de maand, rest van de tijd staat hij in sluimer (als ik hem niet gebruik)

Ik wil ook zo graag een Intel /OCZ SSD, maar die prijs vs. opslag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

tennisbal schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:13:
[...]

is het echt veeeel sneller? en krijg je geen problemen door het vele schijfverkeer?
Het is écht veeeel sneller, tot nog toe nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MartijnGizmo schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:04:
[...]

Het is écht veeeel sneller, tot nog toe nog geen problemen gehad.
heb jij je schrijf nog ondergepartitoneerd?

gister op m'n laptop helemaal gehad dat ik win 7 niet kon opstarten. Hdd 0 is nu win 7 hdd 1 wil ik sl weer op hebben, kan ik een guid backup verandren naar mbr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Eindelijk heb ik ook een klein successje geboekt met de installatie van Snow Leopard. ik heb nu QE werkend op m'n Sony Vaio met Nvidia GForce GT 330m. Het werkt helaas enkel nog op het externe scherm, maar het is een begin. Nu de rest nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ok ik heb het opgegeven wbt dual boot op m'n laptop. heel mac os eraf gehaald + windows 7 en xp partities/volumes. 2 hdd's. hdd 0 was mac os x.

nu windows 7 op hdd 0 geinstalleerd omdat ik het moest hebben afgelopen dinsdag.

ik heb een backup gemaakt van de mac disk. Deze install stond op hdd 0. en was gui gepartioneerd.

Ik wil nu mac os op hdd 1 installeren/clonen.

Kan ik zomaar de complete drive terugzetten? en dan chameleon installeren op hdd 0? ik vermoed dat het niet zo makkelijk kan.

Belangrijkste vraag dus hoe ik mijn win 7 dual boot geregeld krijg. Ik heb al veel gelezen dat het met Easybcd zou moeten. iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Hokkie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:12:
Welk moederbord heb je?

Het is echt niet zo heel moeilijk om voor jouw moderbord een tutorial te vinden, denk ik...
Gigabyte GA-P35DS3L icm Q8200
Daar had ik deze tutorial voor gebruikt.
Ga zometeen die iDeneb 1.6 lite edition proberen. Wish me luck :)

[ Voor 7% gewijzigd door Brazza op 08-04-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ben bezig iPC OSx86 10.5.6 Beta op een ThinkPad R61e te zetten

Ik heb de installatie gestart toen ik ging eten, en toen ik terugkwam zag ik alleen een zwarte cursor op een grijze / zwarte background (hij flitst steeds heen en weer tussen zwart en grijs)

Booten met -v helpt ook niet zo veel, want juist als alle tekst (log) voorbij is dan komt hij bij dat scherm geflits

Waar kan dit aan liggen? Of is hij nog bezig met iets ofzo (HDD heeft af en toe wel activiteit)

GPU is een Intel X3100 en heb ook voor de X3100 driver gekozen tijdens de setup

Iemand tips om OSX86 werkend te krijgen? Volgens deze link moet het lukken: http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.5.6/Portables (zoeken op R61)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Persoonlijk heb ik veel meer succes gehad met iDeneb v1.4 (10.5.6) en iATKOS dan met iPC.
Maar waarom ga je niet gewoon voor Snow Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb er totaal geen verstand van :D Dat is het juist

Ik had deze nog op de PC staan, dus kon deze makkelijk proberen

Maar heb ik dan alleen de Snow Leopard disk (is daar een speciale OSX86 versie van?) nodig of ook nog een BootCD (daar lees ik over op sommige sites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je moet een originele SnowLeopard DVD hebben en een iets als EmpireEFI of Boot132.
De tijd van cracked DVD's in langzamerhand voorbij met SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mmm dat zie ik niet echt zitten. Laat Snow Leopard maar zitten dan.

Dan is de volgende die aan te raden is "iDeneb v1.4 (10.5.6)" ?

Ik zie dat daar ook een 10.5.8 versie van is, gaat dat ook werken denk je?

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Die zou ik in ieder geval proberen. Het is ook handig als je je specs even vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Intel Celeron M 550
2GB RAM
160GB S-ATA HDD (BIOS op "AHCI" gezet ;) )
Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (is een X3100 zie ik op de Lenovo site)
Broadcom BCM5787M Gigabit Ethernet
Atheros AR5212 802.11abg

Ik ga die 10.5.8 wel proberen :)

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Welke 10.5.8 ga je proberen? Bij mijn weten is iDeneb 10.5.6.
Overigens is het voor OSx86 aan te raden om je BIOS naar defaults te zetten en S-ATA mode gebruiken wanneer dat kan, dus zeker geen emulated IDE of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
iDeneb v1.6 10.5.8

En bios staat op defaults, met S-ATA op "AHCI" ;)

Edit: Oke net geinstalleerd, maar hij blijft hangen op het schermpje "You need to restart your computer. Hold down the Power button for several secons or press the Restart button."

Dit schijnt een kernel panic te zijn

Heb nu met de DVD opgestart en F8 ingedrukt en met "-v" geboot, even kijken waar hij op blijft hangen.

Oke, laatste wat ik zag was
code:
1
Unable to mount /dev/disk0s1

Morgen / van het weekend maar even verder kijken, misschien 10.5.6. nog even proberen

[ Voor 113% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al verschillende fora doorgelezen, maar ben er nog niet echt uit.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of ik OSx86 kan installeren op mijn systeem?

Specs:

Processor: AMD Phenon II X3 720
Moederbord: GA-MA790XT-UD4P
Chipset: AMD 790X
Geheugen: DDR3 4GB
Videokaart: ATI Radeon HD 5770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
ThinkPadd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:57:
iDeneb v1.6 10.5.8

En bios staat op defaults, met S-ATA op "AHCI" ;)

Edit: Oke net geinstalleerd, maar hij blijft hangen op het schermpje "You need to restart your computer. Hold down the Power button for several secons or press the Restart button."

Dit schijnt een kernel panic te zijn

Heb nu met de DVD opgestart en F8 ingedrukt en met "-v" geboot, even kijken waar hij op blijft hangen.

Oke, laatste wat ik zag was
code:
1
Unable to mount /dev/disk0s1

Morgen / van het weekend maar even verder kijken, misschien 10.5.6. nog even proberen
Als je je partitie netjes als MacOS X (Journaled) hebt geformatteerd, zou ik eens kijken naar de drivers die je tijdens de installatie hebt aangevinkt. Ik heb ongeveer 8 herinstallaties moeten doen eer ik eindelijk de juiste settings voor mijn Medion laptop gevonden had.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:01:
Heb al verschillende fora doorgelezen, maar ben er nog niet echt uit.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of ik OSx86 kan installeren op mijn systeem?

Specs:

Processor: AMD Phenon II X3 720
Moederbord: GA-MA790XT-UD4P
Chipset: AMD 790X
Geheugen: DDR3 4GB
Videokaart: ATI Radeon HD 5770
AMD systemen zijn sowieso lastig, maar volgens mij moet het uiteindelijk wel werkend te krijgen zijn.
Proberen is het enige advies dat ik kan geven (en gebruik in jouw geval zeker niet de iDeneb v1.6 distro).

[ Voor 25% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-04-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:03:
[...]
AMD systemen zijn sowieso lastig, maar volgens mij moet het uiteindelijk wel werkend te krijgen zijn.
Proberen is het enige advies dat ik kan geven (en gebruik in jouw geval zeker niet de iDeneb v1.6 distro).
En dan zou ik de aAtkos of de Zephyroth versie moeten proberen?
Sowieso wil ik dit als dual-boot installeren, zodat ik mijn W7 versie kan blijven gebruiken, is dit ook een mogelijkheid?
Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.