[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Yay! Mijn $1 Broadcom Wifi chippie werkt probleemloos. Mijn Dell Hackintosh heeft nu een Airport en connect probleemloos met mijn Wifi thuis op WPA2 :)

Yay for Ebay, Dell en Apple :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:18
Petervanakelyen schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:03:
[...]

Als je je partitie netjes als MacOS X (Journaled) hebt geformatteerd, zou ik eens kijken naar de drivers die je tijdens de installatie hebt aangevinkt. Ik heb ongeveer 8 herinstallaties moeten doen eer ik eindelijk de juiste settings voor mijn Medion laptop gevonden had.
Ik heb iDeneb 10.5.6 werkend gekregen _/-\o_

Nu alleen m'n WiFi en Ethernet nog. WiFi werkt al wel een beetje, heb tijdens de installatie voor een Atheros driver gekozen (Ik heb een Atheros AR5212 wifi kaartje erin) en hij ziet nu wel netwerken, maar zodra ik het wachtwoord invoer en op verbinden druk dan zegt hij dat hij niet kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
ThinkPadd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:37:
[...]

Ik heb iDeneb 10.5.6 werkend gekregen _/-\o_

Nu alleen m'n WiFi en Ethernet nog. WiFi werkt al wel een beetje, heb tijdens de installatie voor een Atheros driver gekozen (Ik heb een Atheros AR5212 wifi kaartje erin) en hij ziet nu wel netwerken, maar zodra ik het wachtwoord invoer en op verbinden druk dan zegt hij dat hij niet kan verbinden.
Heb je een een gemixed netwerk? Dus B/G of B/G/N ? Er is in 10.5.7/8 een update uitgekomen die ervoor zorgt dat de airport hiermee goed werkt. Moet je even in je router alleen G instellen, de update installeren en de settings weer terug zetten.(Ik had dit probleem altijd op mijn m1530).

Ik weet alleen niet of je die update zonder problemen kan installeren, dat zul je zelf even moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:18
Nee gewoon G netwerk (WRT54GL)

Maar ik knikker OSX86 er weer af, ben er al weer flauw van :P Al dat geklooi om iets werkend te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Zo ik heb net eens Snow Leopard in VMware geïnstalleerd(Omdat mijn hardware te nieuw is voor osx86), en het loopt echt super snel door de Intel Virtualization technieken die gebruikt worden. Alleen de graphics zijn wat langzaam, omdat er geen goeie driver beschikbaar is(Wel Full-HD resolutie).

Ik kan iPhone/iPad apps gaan maken :)

Voor info kijk hier: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=189969

[ Voor 11% gewijzigd door yeehaw op 11-04-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
damn wat een gekloot. net mijn 2e harddisk waar win 7 en xp op stonden wat gehertuned. 1 tb, heb 3 partities en wilde een 4e (500 gb) gebruiken voor mac osx. dus leek me gewoon met gparted vrije ruimte naar het eind verplaatsen en dan de lege ruimte als fat 32 partitioneren en in mac os deze ruimte erasen en gebruiken als journalized.

daarna kon ik windows etc niet meer opstarten. wat een gedoe.

mijjn vraag, kan ik eigenlijk wel gewoon zo simpel een data partitie maken voor mac os op mijn windows harddisk? volgens mij wel, mar ff dubbelcjheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik ga vanavond de hazard editie (SL distro) installeren. Gisteren een poging gedaan, maar de setup wil niet booten omdat hij com.apple.boot.plist niet kan vinden (geeft bij F8 enkel ' ethernet PXE' aan).

Ik weet dat dit door mijn IDE DVD drive komt, maar vroeg me af of er een patch is of een tweak zodat ik hem alsnog kan installeren middels mijn IDE DVD drive. Anders moet ik een SATA DVD Drive kopen, terwijl ik dit in principe enkel gebruik om SL te installeren..

Lees overigens erg goede dingen over die Hazard distro, support is ook erg goed op hun forum.

Ik heb geen zin om een retail installatie te doen. Ik heb sowieso geen 8GB USB device beschikbaar momenteel, dus ben erg blij dat er eindelijk goede distro's zijn.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Dannydeman schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:27:
Ik ga vanavond de hazard editie (SL distro) installeren. Gisteren een poging gedaan, maar de setup wil niet booten omdat hij com.apple.boot.plist niet kan vinden (geeft bij F8 enkel ' ethernet PXE' aan).

Ik weet dat dit door mijn IDE DVD drive komt, maar vroeg me af of er een patch is of een tweak zodat ik hem alsnog kan installeren middels mijn IDE DVD drive. Anders moet ik een SATA DVD Drive kopen, terwijl ik dit in principe enkel gebruik om SL te installeren..

Lees overigens erg goede dingen over die Hazard distro, support is ook erg goed op hun forum.

Ik heb geen zin om een retail installatie te doen. Ik heb sowieso geen 8GB USB device beschikbaar momenteel, dus ben erg blij dat er eindelijk goede distro's zijn.
ook niet toevallig een usb harddisk van x gb? kan met alles. leen er anders een van iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:46
Wauw, vandaag eigenlijk uit het niets een zoveelste poging gedaan om een OSX installatie te doen(10.5.8 iAtkos). Deze keer was het opeens raak! Wonder boven wonder had ik in 1x een succesvolle boot na de installatie! Ik had niks veranderd aan m'n bios of wat dan ook. Slechts ICH en jmicron driver voor een asus P5K en that's it.
Daarna attansic L1 gefixt d.m.v. een kext en een 8800GT door 1 of andere guide via google.
Straks voor de grap 10.6.2 proberen.
Enige wat ik heb op de 10.5.8 is dat m'n DVD speler om de zoveel minuten lijkt te kijken of er een DVD aanwezig is? Ik hoor de speler dan op spinnen als het ware, terwijl er dus echt geen DVD in de speler zit. Heel apart in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:27:
Ik ben toch blij dat je na al die jaren op je inpraten toch echt het licht hebt gezien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Alles is goed gegaan bij de installatie van Snow Leopard, heb helaas een irritant probleem.
Heb een Ralink 2860 chipset op mijn WIFI PCI Kaart (Sitecom WL-181). Op 10.5.X geen enkel probleem, die applicatie van Ralink werkte perfect.

Ik wist dat de driver 32-bit was, dus hij herkent de device alleen met arch=i386

Maar in 32 bit mode heb ik helaas toch een probleem. De Ralink applicatie geeft aan dat ik perfect verbinding heb mijn mijn WIFI, net als in 10.5.X. Je zou dus denken dat ik internet heb. Dit is dus niet het geval. Hij blijft zeggen dat ik geen internetverbinding heb.

Gekeken in IFconfig, en ik krijg ook geen IP-adres?

Is er een oplossing bekend bij jullie voor dit probleem?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
Weet iemand of de beeldkwaliteit van een ATi kaart (bv 4870) beter is dan een Nvidia (bv 9800GT)
Ik bedoel dus niet of je er beter mee kan gamen maar echt de kwaliteit van het beeld.

ik vind zelf nl een nvidia 9800GT in mijn hackintosh niet zo'n scherp beeld geven. ( ik heb btw een dell U2410 ultrasharp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer een succesvolle installatie van iPC 10.5.6 voltooid, nu vroeg ik mij af of ik kan updaten naar 10.5.8, en indien ja, hoe ?
Ik heb reeds gelezen dat je de combo update van Apple zelf niet mag gebruiken, maar hoe dan wel ?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 16:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Jeroen Smolders schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:28:
Weet iemand of de beeldkwaliteit van een ATi kaart (bv 4870) beter is dan een Nvidia (bv 9800GT)
Ik bedoel dus niet of je er beter mee kan gamen maar echt de kwaliteit van het beeld.

ik vind zelf nl een nvidia 9800GT in mijn hackintosh niet zo'n scherp beeld geven. ( ik heb btw een dell U2410 ultrasharp)
VGA? DVI? HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Probleem wat ik hier boven beschreef is op magische wijze opgelost..
Kan opeens connecten, krijg een IP en alles is perfect :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
in windows 7 is de output van mijn digitale coax geluidskaart 24 bit/96 h.
in snow leopard is dit niet zo, moet ik misschein nog een registry iets aanpassen oid? Mijn z5500 geeft netjes aan als het signaal 24/96 is, dit is niet het geval.

iemand ervaring mee? asus p5n32e-sli plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[laat maar]

[ Voor 97% gewijzigd door sebastius op 18-04-2010 22:44 . Reden: niet meer relevant. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met het installeren van SL op een Dell Dimension 9200? Ik probeer nu d.m.v. myhack SL Vanilla 1.6.0 te installeren, maar hij ziet in disk utility in de setup de harde schijven niet (alleen de USB stick). Hij ziet mijn SATA controller dus helaas niet, ook niet met de IOATAFamily.kext toegevoegd aan de setup. Kent iemand hier misschien een oplossing voor? Het is een P965 chipset, met (volgens mij) een ICH8 SATA controller.

Ik heb overigens wel 2 schrijven in RAID0 staan, de schijf waar ik op wil installeren is echter niet in RAID geschakeld. Volgens de BIOS staat AHCI aan in RAID mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
Misschien een idee om RAID uit te zetten of één hd eruit te halen. Ook AHCI uit zou ik eens proberen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Laatst online: 25-02-2024
ik heb hier een prachtige eee staan die standaard geleverd is met windows 7, allemaal heel mooi, maar ik zou daar graag een dualboot van maken met osx erbij...de schijf is toch opgedeeld in 2 partities, een met windows, een die nog volledig leeg is(122GB)

Dit alles zou mogelijk zijn, want op youtube vind ik filmpjes met die eee pc's die osx draaien.

Een specifieke tutorial heb ik niet gevonden voor de 1005HA, maar ik heb deze gebruikt:
http://osx.mechdrew.com/guides/nbi1.shtml

via mijn macbook heb ik dus een usb stick geformateerd naar mac uitgebreid HFS+(dacht ik), met MBR
Mijn osx dvd er op gezet zoals beschreven op de website, allemaal gelukt.
Met netbookinstaller heb ik die usb stick bootable gemaakt

Nu start ik mijn eee op van de usb stick, het apple logo verschijnt. Maar het draaiende bolletje(zoals het hoort) niet :(

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee(met specifiek de 1005HA)? of heeft iemand hetzelfde probleem ondervonden?

Alvast bedankt!

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
tim007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:15:
ik heb hier een prachtige eee staan die standaard geleverd is met windows 7, allemaal heel mooi, maar ik zou daar graag een dualboot van maken met osx erbij...de schijf is toch opgedeeld in 2 partities, een met windows, een die nog volledig leeg is(122GB)

Dit alles zou mogelijk zijn, want op youtube vind ik filmpjes met die eee pc's die osx draaien.

Een specifieke tutorial heb ik niet gevonden voor de 1005HA, maar ik heb deze gebruikt:
http://osx.mechdrew.com/guides/nbi1.shtml

via mijn macbook heb ik dus een usb stick geformateerd naar mac uitgebreid HFS+(dacht ik), met MBR
Mijn osx dvd er op gezet zoals beschreven op de website, allemaal gelukt.
Met netbookinstaller heb ik die usb stick bootable gemaakt

Nu start ik mijn eee op van de usb stick, het apple logo verschijnt. Maar het draaiende bolletje(zoals het hoort) niet :(

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee(met specifiek de 1005HA)? of heeft iemand hetzelfde probleem ondervonden?

Alvast bedankt!
ik zou wat kloten met de opstart parameters /v /f /x -32 etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
btw voor mensen met een nvidia chipset oa 650i 750 etc, check dit topic. user verdant weet ontzettend veel en beantwoord vrijwel elke vraag.

http://www.insanelymac.co...p?showtopic=184224&st=820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
tennisbal schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:13:
[...]

ik zou wat kloten met de opstart parameters /v /f /x -32 etc etc
en hoe kloot ik daarmee?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
tim007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:20:
[...]

en hoe kloot ik daarmee?
myhack gebruikt om de usb stick bootable te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
tennisbal schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:36:
[...]

myhack gebruikt om de usb stick bootable te maken?
netbookinstaller
http://code.google.com/p/netbook-installer/

en hij is bootable, want ik zie het apple logo reeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Probeer is F8 (dacht ik) tijdens het booten, als het goed is kun je dan opstart parameters opgeven en dat is dus /v /f etc zoals eerder gezegd.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
DeluxZ schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:51:
Probeer is F8 (dacht ik) tijdens het booten, als het goed is kun je dan opstart parameters opgeven en dat is dus /v /f etc zoals eerder gezegd.
tijdens het booten van osx? of wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

tim007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:47:
[...]

tijdens het booten van osx? of wanneer?
#

There are several "kernel flags" that can help the boot process. Kernel flags tell the operating system what should happen during operation. Kernel flags are entered at the boot prompt, in our case the Chameleon bootloader when it has been halted from automatically booting. On typical installations, you can halt the bootloader simply by pressing any key on your keyboard before the blue progress bar runs out. By pressing another key, you can bring up the boot prompt, which is down in the bottom left corner of the screen. It looks like "boot: ".

You can use more than one boot flag, all you need to do is separate them by a space. For example: "boot: -x -f". Just press Enter when you have them ready to boot. Here is a small list of kernel flags:

* -x: This will boot Mac OS X into Safe Mode, which skips over some of the more fancy extensions and login applications during the boot process. This can help if an extension or application is causing trouble.
* -f: This will force Mac OS X to load the extensions (drivers) anew. OS X makes a cache of the extensions it needs and stores them in a compressed file so that startup is quicker, but sometimes it gets corrupted. This will load the actual kext files instead.
* -v: Verbose mode. This will stream the startup process commands on the screen until you are safely to Mac OS X. Verbose mode is normally used to report where startup is halting so developers can fix it, but in some rare cases it can help the system successfully boot where other methods do not. Be warned, though, it is much slower to boot in Verbose mode.

http://osx.mechdrew.com/guides/troubleshooting.shtml

Misschien een idee om de troubleshooting pagina te lezen ? Een hackintosh installeer je niet in 1 dag maar ben je soms wel een aantal weken mee bezig. Als je dit niet wilt en je hebt weinig / geen zin om dingen zelf uit te zoeken raad ik het je af om Mac OSX op je laptop / computer te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door DeluxZ op 23-04-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
Jeroen Smolders schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:28:

Ik zal zelf maar het antwoord geven, als iemand er wat aan heeft:

Gisteren een XFX HD4870 1Gb gekocht, werkt OOB en ja het beeld is echt scherper ipv de 9800GT die er eerst inzat.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:14:
Misschien een idee om RAID uit te zetten of één hd eruit te halen. Ook AHCI uit zou ik eens proberen.
Ik heb vanuit de bios de RAID harde schijven uitgeschakeled (SATA poorten uitgezet) en daarna ook RAID uitgezet. AHCI stond toen ook uit. Dit had echter geen effect. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
ik ben ook bezig geweest met OS X op k ijn laptop. Ik hneb een Dell 1558 i7 620m proc.
Eerst bezig geweest met de Kalyway distro. Boot netjes vanaf dvd met -f. Ik kom tot 4-3 min voor einde met installeren en krijg dan een error van OS X (kan de content van automator niet blabla)

Wel heb ik via VMware player gister een succesvolle installatie gedaan met de hazard distro. Vanuit SL toen een bootable USB gemaakt met bootloader en alles maar hier wil mijn systeem niet aan. zie heel snel aaple logo en daarna reboot mijn systeem.

schijnt ook mogelijk te zijn OS x te installeren op een fysieke schijf vanuot VMware. Hoe weet ik nog niet.

Ook geprobeerd om de Hazard distro te booten. Krijg dan een invalid frontsizebus error.
heb al veel bootloaders gebruikt. Vanavond weer pielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Boot eens met cpus=1 busratio=20. Maar je kan beter de empireEFI proberen. Zie Muzzle.nl > Handleidingendeel > EmpireEFI handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
iMick schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:31:
Boot eens met cpus=1 busratio=20. Maar je kan beter de empireEFI proberen. Zie Muzzle.nl > Handleidingendeel > EmpireEFI handleiding.
thanks met streepjes ervoor neem ik aan? dus -busratio=20
Straks maar eens doen:)

-cpus=1 -busration=20
Werkt niet ik ga de empireEFI proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door RSD1982 op 25-04-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 19:03
Ik wil zelf ook een hackingtosh in elkaar gaan zetten, het moet een zo goedkoop mogelijk ontwikkelbak zijn. Hij moet op een 1920x1200 vloeiend werken. Ik wil graag xcode/iphone sdk draaien met misschien itunes/chrome op de achtergrond. Af en toe een filmpje/WoW/W3 moet ook kunnen.

Ik heb zelf dit in gedachte.

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 31,90€ 31,90
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 84,69€ 84,69
1Intel Core i5 750€ 164,51€ 164,51
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,95€ 98,95
1MSI N9800GT-MD512€ 74,77€ 74,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,82

Als ik zo kijk is het alleen niet erg zuinig. Als ik bv een mac mini koop verbruikt hij maar 14 watt, en over tijd is dat misschien ook wel goedkoper. Ik weet niet of jullie een goeie zuinige setup weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
NovaDesu schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:30:
Ik wil zelf ook een hackingtosh in elkaar gaan zetten, het moet een zo goedkoop mogelijk ontwikkelbak zijn. Hij moet op een 1920x1200 vloeiend werken. Ik wil graag xcode/iphone sdk draaien met misschien itunes/chrome op de achtergrond. Af en toe een filmpje/WoW/W3 moet ook kunnen.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,82

Als ik zo kijk is het alleen niet erg zuinig. Als ik bv een mac mini koop verbruikt hij maar 14 watt, en over tijd is dat misschien ook wel goedkoper. Ik weet niet of jullie een goeie zuinige setup weten?
De voeding is een beetje aan de krappe kant denk ik.... ik zou zelf voor minimaal 400 w gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Laatst online: 19-08 19:40
NovaDesu schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:30:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,82

Maar een Mac Mini heeft dan ook niet de power die jij er nu in gestopt heb. Met een mindere processor en een mindere videokaart zoals de Mac Mini ze ook minder heeft zit je ook lager in de aanschafkosten en lager in de energieprijs. Maar zo laag als een Mac Mini kom je gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik wil van de zomer eens hackintosh gaan proberen maar ik heb nog een paar vragen:

1. Als ik een partitie met OSX en 1 met Windows wil, kan ik dan beter eerst een partitie maken met OSX en dan met windows 7 of andersom? Kan ik ervoor zorgen dat automatisch windows geboot wordt tenzij ik op een knop druk?
2. Iemand op de hoogte van Radeon 58XX integratie in nieuwe mac pro's? Wordt de mac pro in de zomer geupdate of later? En kunnen we al eerder ondersteuning in OSX ervoor verwachten? Het schijnt nu nog lang niet optimaal te zijn als je een HD5850 hebt.
3. Voor de methode met retail DVD: kan je de Snow leopard van 29 euro gebruiken? Ik hoorde namelijk van alles over veel duurdere 'retail' DVD's (120 euro!), is de prijs zo erg gedaald of is die van 29 euro niet geschikt voor een complete installatie?
4. En wat is aanbevolen: een complete distributie of de methode met officiele SL dvd icm bootloader? Is er veel weggelaten bij de distro's om ruimte te besparen (garage band of andere functies) of zijn ze net zo compleet? Is er een speciale distro voor de gigabyte p55 ud2?

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De 29 euro DVD is de 'echte' en 'volledige' Mac OS X 10.6 DVD. Er zijn geen andere retail versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

I-Heine-I schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:13:
Ik wil van de zomer eens hackintosh gaan proberen maar ik heb nog een paar vragen:

1. Als ik een partitie met OSX en 1 met Windows wil, kan ik dan beter eerst een partitie maken met OSX en dan met windows 7 of andersom? Kan ik ervoor zorgen dat automatisch windows geboot wordt tenzij ik op een knop druk?
2. Iemand op de hoogte van Radeon 58XX integratie in nieuwe mac pro's? Wordt de mac pro in de zomer geupdate of later? En kunnen we al eerder ondersteuning in OSX ervoor verwachten? Het schijnt nu nog lang niet optimaal te zijn als je een HD5850 hebt.
3. Voor de methode met retail DVD: kan je de Snow leopard van 29 euro gebruiken? Ik hoorde namelijk van alles over veel duurdere 'retail' DVD's (120 euro!), is de prijs zo erg gedaald of is die van 29 euro niet geschikt voor een complete installatie?
4. En wat is aanbevolen: een complete distributie of de methode met officiele SL dvd icm bootloader? Is er veel weggelaten bij de distro's om ruimte te besparen (garage band of andere functies) of zijn ze net zo compleet? Is er een speciale distro voor de gigabyte p55 ud2?

alvast bedankt ;)
1. Kijk eens op http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page , hier staan voldoende tutorials. Als je het op deze site niet kan vinden/ wijs uit kan worden, kun je er beter niet aan beginnen.
2. Dat weet niemand, zou mooi zijn!
3. De 29 euro versie is volledig, die kan je gewoon gebruiken
4. Officiele DVD is de beste, Distro's is uit, vergeet dit!

Hoop dat je er wat aan hebt.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
Xekdekisi schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:38:
[...]

Maar een Mac Mini heeft dan ook niet de power die jij er nu in gestopt heb. Met een mindere processor en een mindere videokaart zoals de Mac Mini ze ook minder heeft zit je ook lager in de aanschafkosten en lager in de energieprijs. Maar zo laag als een Mac Mini kom je gewoon niet ;)
Mja ik wou ook iets meer "future proof" zijn, en gewoon een overall krachtigere setup, maar worden alle onderdelen die ik had uitgekozen volledig ondersteund? En heb je nog tips hoe ik de setup kan verbeteren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

NovaDesu schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:57:
[...]

Mja ik wou ook iets meer "future proof" zijn, en gewoon een overall krachtigere setup, maar worden alle onderdelen die ik had uitgekozen volledig ondersteund? En heb je nog tips hoe ik de setup kan verbeteren? :P
Ik weet niet of ik iets gemist heb maar mis ook wat in jouw setup:
- Kast,
- DVD brander (aanrader: Sony),
- Wifi (aanrader: Linksys WUSB600n),
- Harde Schijf (aanrader: WD6400aaks),
- Bluetooth (aanrader: ICDU).

Verder is het een uitstekende, 100% hackintosh (heb deze setup ook gehad, voor mijn MBP)

[ Voor 7% gewijzigd door Hokkie op 28-04-2010 22:14 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Hokkie schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:45:
[...]

1. Kijk eens op http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page , hier staan voldoende tutorials. Als je het op deze site niet kan vinden/ wijs uit kan worden, kun je er beter niet aan beginnen.
2. Dat weet niemand, zou mooi zijn!
3. De 29 euro versie is volledig, die kan je gewoon gebruiken
4. Officiele DVD is de beste, Distro's is uit, vergeet dit!

Hoop dat je er wat aan hebt.
ik heb er zeker wat aan, dan ga ik het na mijn examens (zeeën van tijd :+) eens met een officiële dvd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
Hokkie schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:13:
[...]

Ik weet niet of ik iets gemist heb maar mis ook wat in jouw setup:
- Kast,
- DVD brander (aanrader: Sony),
- Wifi (aanrader: Linksys WUSB600n),
- Harde Schijf (aanrader: WD6400aaks),
- Bluetooth (aanrader: ICDU).

Verder is het een uitstekende, 100% hackintosh (heb deze setup ook gehad, voor mijn MBP)
Oh ja dat was ik vergeten, die heb ik hier nog wel ergens liggen, wifi en bluetooth heb ik niet nodig (Wired keyboard/muis, ethernet kabeltje).

Ik heb alleen zero ervaring met hackintosh. Alle onderdelen kunnen voor 100% worden benut door Snow Leopard en werken OOB of moet ik daar nog aparte drivers voor installeren?

Is het misschien niet handig om gewoon een mac mini aan te schaffen, scheelt weer zoveel gedoe >.<. Of valt dat ook wel weer mee?

[ Voor 8% gewijzigd door NovaDesu op 28-04-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

NovaDesu schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:20:
[...]

Oh ja dat was ik vergeten, die heb ik hier nog wel ergens liggen, wifi en bluetooth heb ik niet nodig (Wired keyboard/muis, ethernet kabeltje).

Ik heb alleen zero ervaring met hackintosh. Alle onderdelen kunnen voor 100% worden benut door Snow Leopard en werken OOB of moet ik daar nog aparte drivers voor installeren?

Is het misschien niet handig om gewoon een mac mini aan te schaffen, scheelt weer zoveel gedoe >.<. Of valt dat ook wel weer mee?
Werkt nagenoeg OOB, als je deze tutorial stap voor stap volgt: http://tonymacx86.blogspot.com/

Maar je moet er rekening mee houden dat je zeker wel een avondje zoet bent en af en toe een hoop ergenis hebt door de zoveelste herinstallatie omdat je één dingetje over het hoofd hebt gezien.

Daarnaast kun je niet klakkeloos updaten, moet je bij aanschaf van elke hardware kijken of deze hackintosh compatible is. Ook zul je het systeem niet zo stil krijgen als een Mac Mini en ziet het er allemaal wel lomp uit naast je TV (maar das een kwestie van smaak).

Ik had een systeem, die was redelijk stil, maar WEL hoorbaar:
Antec P180m
P55m-ud2
i5 750
CM 212+ (cpu cooler)
HD4870
WD6400aaks (vrij stille schijf en snel)

Uiteindelijk verkocht en een mooie MacBook Pro 15" gekocht die ook prima met een mini-display poort alle HD content moeiteloos afspeelt.

Wil je OOB een mediacenter? Koop een Mac Mini!
Wil je tweaken en voor weinig geld (in verhouding met Apple) een rete snel systeem? Bouw een Hackintosh!

[ Voor 8% gewijzigd door Hokkie op 28-04-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ook zul je het systeem niet zo stil krijgen als een Mac Mini
hoezo niet dan? Als je dezelfde onderdelen pakt als bij een mac mini (core 2 duo, passieve graka) kan je het systeem toch best stil maken? Zo'n heethoofd zal het niet worden.

Mijn i5 systeem in een antec p183 is idle echt nauwelijks te horen. Gewoon een paar stille fans en je bent klaar. Hoef je geen mac voor te hebben :P. En de prestaties zijn ook zeker niet verkeerd, al helemaal voor een computers met OSX erop >:)

[ Voor 10% gewijzigd door I-Heine-I op 28-04-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

I-Heine-I schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:58:
[...]

hoezo niet dan? Als je dezelfde onderdelen pakt als bij een mac mini (core 2 duo, passieve graka) kan je het systeem toch best stil maken? Zo'n heethoofd zal het niet worden.

Mijn i5 systeem in een antec p183 is idle echt nauwelijks te horen. Gewoon een paar stille fans en je bent klaar. Hoef je geen mac voor te hebben :P. En de prestaties zijn ook zeker niet verkeerd, al helemaal voor een computers met OSX erop >:)
Klopt als een bus, maar dat wil hij er niet in hebben, dus daar gaat je argument, volgende keer beter ;)

Sinds de dag dat 10.4 (Tiger) op normale hardware is verschenen, zette ik telkens weer zo'n hack in elkaar en op een één of andere manier val ik weer terug in een echte Apple. Ik heb elke Distro wel gehad, keer op keer geïnstalleerd via bootloaders i.c.m. originele schijven. AMD/Intel, met de één meer succes dan met de ander. Soms spullen gekocht, bleken ze achteraf toch niet te werken of met brakke drivers.

Kortom voor de beste OSX ervaring is een echte Mac onverslaanbaar. En ja, als je kijkt naar benchmarks en al die onzin, dan is een hack rete snel! Daarom is het ook zo leuk!

Wederom, wil je een stabiele mediacenter? Zonder veel gedoe, koop gewoon die Mac Mini, zal je geen spijt van hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Hokkie op 29-04-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
Hokkie schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:45:
[...]

Werkt nagenoeg OOB, als je deze tutorial stap voor stap volgt: http://tonymacx86.blogspot.com/

Maar je moet er rekening mee houden dat je zeker wel een avondje zoet bent en af en toe een hoop ergenis hebt door de zoveelste herinstallatie omdat je één dingetje over het hoofd hebt gezien.

Daarnaast kun je niet klakkeloos updaten, moet je bij aanschaf van elke hardware kijken of deze hackintosh compatible is. Ook zul je het systeem niet zo stil krijgen als een Mac Mini en ziet het er allemaal wel lomp uit naast je TV (maar das een kwestie van smaak).

Ik had een systeem, die was redelijk stil, maar WEL hoorbaar:
Antec P180m
P55m-ud2
i5 750
CM 212+ (cpu cooler)
HD4870
WD6400aaks (vrij stille schijf en snel)

Uiteindelijk verkocht en een mooie MacBook Pro 15" gekocht die ook prima met een mini-display poort alle HD content moeiteloos afspeelt.

Wil je OOB een mediacenter? Koop een Mac Mini!
Wil je tweaken en voor weinig geld (in verhouding met Apple) een rete snel systeem? Bouw een Hackintosh!
Ik zou ook wel een MBP willen, alleen vind het een beetje zonde van me geld nu omdat ik ook nog een nieuwe "main" pc wil gaan kopen, en de basic 15" MBP is duurder dan een sick Core i7 systeem :/

Anyway, ik heb nu denk ik bijna me setup compleet, ik wil alleen een andere video kaart. Hier mijn setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Two Hundred Zwart€ 23,80€ 23,80
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 30,84€ 30,84
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,64

Kan iemand mij een goede video kaart aanraden tussen de 50-100 euro die HD video kan afspelen, en als het kan WoW/W3 kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

NovaDesu schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:42:
[...]
Kan iemand mij een goede video kaart aanraden tussen de 50-100 euro die HD video kan afspelen, en als het kan WoW/W3 kan afspelen
Als het 2de hands mag zijn, moet je gaan voor een GTX260, deze is er compatible met OSX.

Als je liever nieuw wil zou een GTS250 / HD4890 een goede keus zijn! Liever Nvidia, deze hebben betere ondersteuning dan ATI. Verder is je setup prima!

Als ik je nog een tip mag geven voor een mooie, betaalbare kast? Kijk eens naar een Cooler Master Centurion 5: http://azerty.nl/0-1044-2...ter-centurion-5-cac-.html

[ Voor 15% gewijzigd door Hokkie op 29-04-2010 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb nu Snow 10.6.2 op een Asus EeeBox 202 staan. Zag dat Apple een update klaar heeft staan 10.6.3. Kan die zo geïnstalleerd worden? Hoe zijn de ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 29-04-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Ligt eraan
Ik heb van de week op mijn Dell Studio 1558 een installatie gedaan met iPortable 10.6.2
Deze kon ik zonder problemen updaten naar 10.6.3

Ook omdat ik nieuwsgierig was wat er out of the box zou werken. Een retail installatie gedaan. Met de één voor laatste Chameleon bootloader. Snow Leopard installeert prima tot het einde waar die zegt dat ie niet kan installeren. Rebooten en kwam netjes in Snow Leopard 10.6.2
Daarna een update gedaan naar 10.6.3 en de boel geeft alleen maar Panics aan en boot niet meer.

Dus het ligt er heel erg aan wat je hebt aan hardware en welke installatie methode je hebt en welke bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Ik snap ehm. Eerst volledige backup maken en dan upgraden naar 10.6.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@RSD1982
Wat voor kernel panic? Vast een sleepenabler panic. Die moet je gewoon niet gebruiken of de 10.6.3 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
iMick schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:13:
@RSD1982
Wat voor kernel panic? Vast een sleepenabler panic. Die moet je gewoon niet gebruiken of de 10.6.3 versie.
Bij de iPortable versie was het de Voodoomonitor kexts die m veroorzaakte.
Bij de retail installatie en de update naar 10.6.3 weet ik het niet meer. Volgens mij had ik Pfix gebruikt en had ik niet moeten doen. Kreeg error na error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
Na uren lurken op sites zoals tonymacx86 en insanely mac heb ik nu denk ik mijn setup zowaar kompleet. Dit is wat ik nu van plan ben om te bestellen

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 530W€ 50,40€ 50,40
1Sharkoon Venga Economy Wit€ 33,40€ 33,40
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB€ 48,22€ 48,22
1XFX 9800GT 512MB DDR3 PCI-E (PV-T98G-YAF3)€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,57

Als ik alles bij azerty bestel kom ik op de 627 euro.

Last sanity check.. De producten die heb uitgekozen zijn van een goede prijs/kwaliteit verhouding? De videokaart is volledig compatible en is in staat om hd video af te spelen, en af en toe een spelletje te spelen? En heeft deze niet het probleem dat de fan de hele tijd op zijn max loopt te draaien?

Ik had ook op tonymac gelezen dat mijn gekozen moederbord nogal wat problemen geeft met het geluid, maar dit is toch gewoon op te lossen met een kext ipv van een mobo met de 889a audio codec aan te moeten schaffen? Ik zit namelijk al ongeveer 100 euro boven mij eerst gezette budget, nou is dit niet zo erg, maar veel hoger wil ik het natuurlijk niet maken.

Als dit allemaal goed zit ga ik m'n eerste hackintosh aanschaffen :D

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Bestel maar, een prima Hackintosh!

Geluid is inderdaad eenvoudig op te lossen.

Tip van flip:

Zorg dat je de nieuwste update voor de moederbord installeert, Tonymac brengt alle software uit, die speciaal geschreven zijn voor die update (scheelt je een hoop uitgezoek!).

Verder niets geen apparaten alvast aan de pc hangen, doet dit na de installatie. Denk hierbij aan: kaartlezer, fanregelaars, usb kaarten, dubbele videokaarten, blutooth stickies etc... Dus gewoon installeren op een kaal systeem!

Als je deze twee tips opvolgt en de tutorial van tonymac, heb je binnen een avond een Hackintosh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Zeker als je een Gigabyte P55 wil gebruiken is de tonymac site grote klasse

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Tonymac.jpg

Zelf zegt hij: "In feite is het eenvoudiger en sneller voor mij om Snow Leopard te installeren met volledig werkende componenten op een systeem dan het installeren van Windows 7......" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Jeetje, net na 3 mislukte pogingen m'n laptop geupdate naar 6.3 en het werkt als een zonnetje :D Moet denk ik nog even de sleepenabler er op zetten maar dat komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ben er een tijdje uitgeweest, maar de laatste keer had ik 10.5.6 geinstalleerd. Nu wil ik graag 10.6.2 of 10.6.3 gaan installeren in een dual boot (2 harde schijven). Ik herinner me van de laatste keer dat ik iAtkos en iDeneb heb gebruikt. Mijn pc is een intel, dual core, nvidia 7600 blabla.

Welke release installeert 10.6.3 en is het best geschikt voor mijn pc?

Reality is wrong. Dreams are for real

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Peeder
Geef is meer informatie. Als je een Asus nVidia 7600GS 512MB (Pcie) hebt raad ik het je absoluut af!!!! Die krijg je nevernooit werkend met Snow Leopard. Met hardware matige acceleratie!!

Kijk even op Muzzle.nl > Handleidingen > EmpireEFI of myHack. Dat is een van de beste methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik zit me wat af te vragen. Die Radeon HD4850, 70 en 90, die standaard in iMacs en PowerMac's geleverd worden, kun je die ook gewoon los kopen (retail normale versie, dus niet speciaal Apple) en dan gebruiken? Of heeft Apple een trucje uitgehaald? Dit zou volgens mij de makkelijkste videokaart moeten zijn, of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
sebastius, ik zou nog eerder voor de 9800GT gaan. (of 8600). DIe werken allebei super. Meestal is het met die ATI's nog best wel een gekloot.
Die van Apple draaien zowieso op een geheel andere bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
iMick schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:22:
@Peeder
Geef is meer informatie. Als je een Asus nVidia 7600GS 512MB (Pcie) hebt raad ik het je absoluut af!!!! Die krijg je nevernooit werkend met Snow Leopard. Met hardware matige acceleratie!!

Kijk even op Muzzle.nl > Handleidingen > EmpireEFI of myHack. Dat is een van de beste methodes.
Ik heb inderdaad een Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 .. waarom zou dit niet werken met Snow Leopard? Bij de andere versies deed deze het uitstekend. Thanks voor je bericht in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Peeder je hebt een GT. Die werkt wel goed. Met GraphicsEnabler of EFI strings.. Maar de 7600GS is een van de enigste nVidia's die niet goed werkt. (van 7xxx, 8xxx, 9xxx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:44:
Peeder je hebt een GT. Die werkt wel goed. Met GraphicsEnabler of EFI strings.. Maar de 7600GS is een van de enigste nVidia's die niet goed werkt. (van 7xxx, 8xxx, 9xxx).
Ok iMick, thx voor je reactie! Heb de handleidingen wel even doorgelezen, snap alleen paar dingen niet helemaal:
De voorbereiding
Ik ga in dit artikel ervan uit dat je een retailimage hebt een geen dvd. Wanneer je wel een dvd hebt, kun je het eerste deel overslaan.
Stap 1: Je start je distrodvd op en gaat naar schijfbeheer.
Stap 2: Je restored via schijfbeheer/diskutility de retail dmg naar je schijf/stick
Stap 3: Wanneer je klaar bent reboot dan.
En deze:
Een retail DVD of een retail dmg (image).
Kan ik met windows een .dmg bestand branden? Aan een retail dvd kan ik wel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Peeder schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:36:
[...]
Kan ik met windows een .dmg bestand branden? Aan een retail dvd kan ik wel komen...
Retail kopen bij Apple is maar 29 euro ;) En is het makkelijkst zonder gekloot met branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik geloof dat je de extensie gewoon kan veranderen naar ISO met DMG2ISO... maar dat weet ik niet heel zeker, google is je vriend.

Anders even een demo van MacDrive, daar kan je sowieso DMG's mee branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
DMG branden op Windows kan maar met een paar programma's volgensmij... Maar heb geen idee welke. Maar als je hem brand kan je het begin overslaan, met dat restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:24:
DMG branden op Windows kan maar met een paar programma's volgensmij... Maar heb geen idee welke. Maar als je hem brand kan je het begin overslaan, met dat restoren.
je kan hem op een hdd "branden" en booten met empire efi.

that is, dat was ik aan het doen, precies op dat moment begon mijn externe hdd (a la 120GB uit een oude laptop) hevig te tikken

;w

gelukkig stond er niets op, en de partitietabel was al een dag eerder helemaal gecleard, maar toch jammer...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Darkstone, dat kan je alleen niet op Windows doen. Het restoren van een DMG naar een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel met transmac

echter, ik krijg het voor elkaar met empireEFI vanaf de hdd te booten, maar op dat punt loopt hij vast, ik krijg een zwart scherm met allerlei glitchy witte blokken (de mac-wit-grijs, dus)

kan iemand mij een schop in de juiste richting geven? volgens mij mis ik een paar video .ktexts...

ik zal iportable nog wel een keer proberen met mn VM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Even een retail versie gekocht...... € 29,-- is niet te duur :)
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/OSX1063.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Zoals sommige van jullie misschien al is opgevallen ben ik aan het kijken voor een nieuwe bewerkingssysteem. Ik ben een windows man in hart en nieren, maar de échte professionele editing programma's beperken zich tot 3: CS pakket (wat mijn voorkeur geniet) Avid (wat ik niet fijn vind werken) en FCP (alleen beschikbaar op de mac). Nou heb ik gekeken voor een MacPro, maar die zijn toch wel erg duur. Ik ben verder gaan kijken en kwam bij dit topic uit. Als het mogelijk is om MacOS op mijn PC te installeren vind ik dat prima, ik hoef namelijk enkel FCP te draaien op het mac gedeelte.

Ik heb de beginpost uiteraard gelezen, maar ik vroeg me af of iemand me nog tips kan geven over op welke hardware ik moet letten: ik wil sowiso een i7 (980 Xtreme 6×3,33GHz) maar is het mogelijk om 2 nVidia GeForce GTX 285 kaarten aan te sturen via MacOS ? Deze heb ik nodig omdat het de enige betaalbare optie is voor CS5 gelicenceerde kaarten voor de Mercury Engine.

En kan iemand me aanraden waar ik moet letten wat betreft geluid, lan, andere interne hardware ?

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
Hallo,

Ik heb sinds gister mijn Hackintosh setupje binnen gekregen, hij draait prima. Maar ik wil voor web development toch liever Windows 7 draaien (Textmate loopt half vast als hij uit focus is en der weer in komt, heel erg irritant).

Ik heb oude raid disk uit mn oude pc gehaald, binnen mac geformatteerd naar MS DOS. CDROM op de hoogste plek in de boot priority list gezet, eerst kreeg ik een "boot disk failure insert system disk and press enter" error message. Ik heb alles maar even uit- en in elkaar gezet, error message weg. Alleen als ik nu de Snow Leopard hdd los haal, de net geformatteerde hdd aansluit en de windows 7 (niet retail) dvd in de dvd drive doe kom ik tot aan "boot from cd/dvd _". Na een paar seconden gaat de "_" naar de volgende lijn en doet hij verder niets. Ditzelfde doet hij met de retail OSX installatie dvd die het eerst ook gewoon deed. Als ik de Snow Leopard hdd weer aansluit start hij gelukkig wel gewoon Mac OSX op.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

edit:
Mobo: GA p55m-ud2
dvd drive: Optiarc DVD RW AD-5240S (sata)

[ Voor 6% gewijzigd door NovaDesu op 13-05-2010 17:48 . Reden: mobo en dvd drive namen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
NovaDesu. Kijk eens naar Coda. Goed programma :). Met FTP plugins e.d ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@NovaDesu kijk eens of er een nieuwe bios voor je moederbord is. Klinkt wel erg naar HW problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:28
Vorige week ook maar eens Snow Leopard gekocht. Helaas opnieuw veel problemen om het geluid werkend te krijgen. In Leopard was dit ook al een probleem maar naar lang zoeken had ik daar uiteindelijk stereo geluid, maar in Snow wilt het nog niet zo vlotten. Device wordt ondertussen wel goed herkend bij syteem info maar ik heb nog geen out- en input channels. Las dat ik hiervoor met DSDT aan de slag moest, dus dat wordt weer flink puzzelen. Heerlijk zo een 889a chip die toch weer afwijkt van de rest (onboard chip van GA-P35-DS3 moederbord).

Verder werkte alles met iBoot en multibeast enorm snel. Dus dat is in ieder geval wel een stuk verbeterd :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Na een tweetal dagen pielen draait mijn Desktop (i5 750, ga-p55m-ud2, gtx240, SL6.3) best netjes. Ik zit alleen met één vaag iets: ik krijg zowel parallels als vmware fusion niet werkend. Ik kan het programma prima installeren, maar hij pakt mijn dvd of iso van windows 7 niet... Iemand ervaring hiermee? De dvd drive lijkt te verdwijnen zodra ik hem aanmeld in parallels/vmware, maar het werkt dan niet.

Update: Het werkt nu, mijn (overigens legale!) iso werkte niet door een domme fout :)

[ Voor 24% gewijzigd door sebastius op 16-05-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
denyos schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:50:
Vorige week ook maar eens Snow Leopard gekocht. Helaas opnieuw veel problemen om het geluid werkend te krijgen. In Leopard was dit ook al een probleem maar naar lang zoeken had ik daar uiteindelijk stereo geluid, maar in Snow wilt het nog niet zo vlotten. Device wordt ondertussen wel goed herkend bij syteem info maar ik heb nog geen out- en input channels. Las dat ik hiervoor met DSDT aan de slag moest, dus dat wordt weer flink puzzelen. Heerlijk zo een 889a chip die toch weer afwijkt van de rest (onboard chip van GA-P35-DS3 moederbord).

Verder werkte alles met iBoot en multibeast enorm snel. Dus dat is in ieder geval wel een stuk verbeterd :)
Ik heb precies hetzelfde moederbord, maar nadat ik via iBoot de Mac Installation Disc heb opgestart (in verbose-boot zie je wel allemaal dingen ingeladen worden) gaat het scherm op zwart, en komt dat Install-scherm niet tevoorschijn. Wat heb jij precies in je BIOS veranderd (qua AHCI en HPET 64-bit enzo).
Alvast bedankt ;).

Ik heb ook nog een tijdje gekloot met mijn 10.5.4-install waar ik nu op zit, om daarmee via een oude manier SL te krijgen op de nieuwe HDD, maar dat gaat niet zo makkelijk.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Heb je een ATI of NVIDIA kaart voor je beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik wil ook osx op mn systeem(i5 750 gigabyte gigabyte p55-ud3), maar ik heb hier ook windows(7) en linux(arch) op staan. Allebei op een eigen schijf. Ik kan nog een derde schijf "opofferen" aan osx, maar is het mogelijk deze op te starten vanuit mn grub bootloader? Of moet ik dan steeds kabeltjes wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
sebastius schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:03:
Heb je een ATI of NVIDIA kaart voor je beeld?
ATI HD3850 helaas.
Ik heb trouwens wel de ATI-versie van de iBoot-iso gebrand ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MacorgaZ op 17-05-2010 21:06 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:28
MacorgaZ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:55:
[...]

Ik heb precies hetzelfde moederbord, maar nadat ik via iBoot de Mac Installation Disc heb opgestart (in verbose-boot zie je wel allemaal dingen ingeladen worden) gaat het scherm op zwart, en komt dat Install-scherm niet tevoorschijn. Wat heb jij precies in je BIOS veranderd (qua AHCI en HPET 64-bit enzo).
Alvast bedankt ;).

Ik heb ook nog een tijdje gekloot met mijn 10.5.4-install waar ik nu op zit, om daarmee via een oude manier SL te krijgen op de nieuwe HDD, maar dat gaat niet zo makkelijk.
Ik heb eigenlijk niks bijzonders gedaan. Heb AHCI aangezet volgens mij en HPET staat gewoon op 32bit.
Verder heb ik SL 10.6.3 dvd gebruikt (gekocht voor 29 euro) en de volgende tutorial gebruikt: http://tonymacx86.blogspo...install-mac-oas-x-on.html

Vervolgens dus met multibeast geexperimenteerd om de juiste drivers goed te krijgen.

edit: ik heb een NVidia 8800gt superclocked btw, dus heb wel de NVidia versie gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door denyos op 17-05-2010 22:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Hallo,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn installatie van mac os x snow leopard retail, ik heb de retail dvd gekocht. Dit zijn mijn specs:
Moederbord: Asus P5Q CPU: Intel Core 2 Quad Q9300 Ram: 4gb ddr2 800 Videokaart: ASUS ati Radeon 4850 512mb HD 750gb WD
Ik heb me bios geflasht en de na een tijdje prullen met me bios heb ik de ahci mode werkent gekregen, want daar liep hij eerst op vast. Nu heb ik het volgende probleem een kernel panic:
Kernel panic:
http://freepic.nl/img=2c0dfc7950
http://freepic.nl/img=e46cf2e326
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het oplossen van het probleem.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Oplossing: Radeon er uit, iets van Nvidia er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Richard1992 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:03:
Hallo,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn installatie van mac os x snow leopard retail, ik heb de retail dvd gekocht. Dit zijn mijn specs:
Moederbord: Asus P5Q CPU: Intel Core 2 Quad Q9300 Ram: 4gb ddr2 800 Videokaart: ASUS ati Radeon 4850 512mb HD 750gb WD
Ik heb me bios geflasht en de na een tijdje prullen met me bios heb ik de ahci mode werkent gekregen, want daar liep hij eerst op vast. Nu heb ik het volgende probleem een kernel panic:
Kernel panic:
http://freepic.nl/img=2c0dfc7950
http://freepic.nl/img=e46cf2e326
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het oplossen van het probleem.

Alvast bedankt!
Heb probleem zit duidelijk in je videokaart drivers. Je hebt een 4850 en hij probeert een X2000 te laden. Dat gaat natuurlijk niet werken. Je zult op zoek moeten gaan naar goeie 4850 drivers en die dan installeren! :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
denyos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:26:
[...]

Ik heb eigenlijk niks bijzonders gedaan. Heb AHCI aangezet volgens mij en HPET staat gewoon op 32bit.
Verder heb ik SL 10.6.3 dvd gebruikt (gekocht voor 29 euro) en de volgende tutorial gebruikt: http://tonymacx86.blogspo...install-mac-oas-x-on.html

Vervolgens dus met multibeast geexperimenteerd om de juiste drivers goed te krijgen.

edit: ik heb een NVidia 8800gt superclocked btw, dus heb wel de NVidia versie gebruikt.
Met een andere HDD en de safe-mode-boot heb ik SL kunnen installeren, maar nu werkt hij ook alleen als ik hem met -x opstart. Doe ik het normaal, dan laadt alles (in -v staat er niks speciaals, het eindigt met dat rijtje van "ignoring processor Nehalem, Penryn" etc, ik heb een Q6600), zie ik het Apple-logoscherm, dan komt er een grijs scherm en daar blijft het dan bij, er gebeurt voor de rest niks.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ik heb Snow Leopard geinstalleerd via de methode iBoot + Multibeast. Werkt allemaal prima behalve 1 ding: Booten vanaf de HDD. Ik heb Multibeast geinstalleerd voor mijn Gigabyte UD2 moederbord maar als ik via de HDD boot komt ik even in de bootloader maar daarna herstart het systeem opeens. Met de iBoot CD kan ik wel in OSX komen. De bootloader is dus niet correct geïnstalleerd. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mijn systeem:
- intel core i5 750
- Gigabyte P55-m UD2
- XFX geforce 6600gt (aanrader!, fullhd en transparantie werkte zonder aanpassingen!)

[ Voor 13% gewijzigd door I-Heine-I op 19-05-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een goeie bootloader gebruik je :
-Chameleon - http://chameleon.osx86.hu/
of
PC-efi 10.6 - http://www.kexts.com/view/213-pc_efi_v_10.6.html

verdere informatieve sites waar je alles kunt vinden zijn:

www.kexts.com hier staan alle noodzakelijke drivers(Kext)
www.muzzle.nl
www.insanelymac.com/
www.tonymacx86.blogspot.com/
www.netkas.org

"makkelijkste" versie om te installen, vind ik is 10.6 - Snow Leopard -
-Empire Efi opstart CD en daarna de retail DVD 10.6
-elke "willekeurige" Efi Boot CD en daarna de retail DVD 10.6

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb na lang prutsen toch eindelijk Leopard (10.5.7) als dual-boot naast mijn W7 op dezelfde schijf werkend gekregen.

Nu zit ik alleen met het volgende:
Ik heb een 5770 videokaart waar ik geen drivers/patches o.i.d. voor kan vinden.
Gevolg is dat wanneer ik filmpjes via bijvoorbeeld Youtube afspeel, dat het razendsnel wordt afgespeeld (Overigens ook zonder geluid)
Nu kunnen me die filmpjes weinig schelen, maar ik zou toch ook wel graag geluid willen hebben.

Muziek speelt zich ook razendsnel af, maar dan zonder geluid ... ;-)
Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Drivers voor je HD5770 zul je nog op moeten wachten die zijn er nog niet. Misschien na 7 juni als er Mac Pro worden uitgebracht met de HD5xxx series als videokaarten, misschien dat er dan kexts zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermeld de specs van je Hardware

Google even op
VoodooHDA 10.5.7

VoodooHDA.kext regelt audio

hier staat VoddooHDA voor 10.6.3
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=217693
werkt bij mij priima icm met:

-Asus P6T WS Pro i7/920 - 8GB DDR3 Kingston | Nvidia 98GT/1Gb | Sata 2TB WD voor OSX 10.6.3 | Sata 300GB Seagate voor W7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
VoodoooHDA werkt niet altijd. CoreX wat is je audiochip? (bijv. ALC88). Maar zoals al verteld gaat je 5xxx nog niet werken. Zal nog wel aardig lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen losse soundcard in mijn kast zitten maar de chip zit rechtstreeks op mijn moederbord (Gigabyte GA-MA790XT-UD4P )

Geheugen: Kingston 4GB DDR3-1333
ProcessorAMD Phenom2 X3 720
Videokaart: Sapphire HD5770 1GB

Ik had de VoodooHDA.kext al geinstalleerd, maar dit resulteerde nergens in.
Overigens heb ik ook met geluid afspelen (Muziek via iTunes), dat alles ontzettend snel wordt afgespeeld (tevens zonder geluid)

Heb via een toepassing aan mijn boot.plist ervoor gezorgd dat mijn resolutie nu op 1600x1200 staat.
Hoger krijg ik die resolutie niet. ("Graphics Mode")
Mochten er ooit nog drivers voor zijn, dan kan ik mijn resolutie opschroeven naar 1920x1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@CoreX
Kijk met dit programma eens welke chip je hebt. http://www.kexts.com/view/370-dpcimanager.html
Wanneer er later een kext oid is kan je gewoon volle resolutie gebruiken, nu boot je geforceerd in een resolutie. Je hebt dus ook geen QE/CI. (Quartz Extreme/Core Image, oftwel hardware acceleratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 02:57
Ik probeer op het moment snow leopard te installeren op een pentium 4 machine.
Dit doe ik d.m.v. de hazard-versie van osx. Het probleem is alleen dat het me niet lukt om te booten.
Wanneer ik voor het booten invul cpus=1 is darwin wel heel even aan het laden maar vervolgens start m'n pc gewoon opnieuw op.
Heeft er misschien iemand ervaring met deze situatie op een pentium 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Pentium 4 heeft de Chocolate/Qoopz kernel nodig. Probeer het eens met de EmpireEFI/myHack.
http://www.hackintosh.nl/wiki/index.php/myHack
http://www.hackintosh.nl/wiki/index.php/EmpireEFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Daarvoor heb je een retail-CD nodig klopt dat?
Die heb ik nog niet dus die moet ik dan waarschijnlijk even halen.
Maar dan heb ik toch nog steeds niet de juiste kernel?
Ik heb wel een macbook pro met snow leopard, kan ik daar iets mee doen (DMG branden?) ?

Ik vind het nog erg verwarrend allemaal, ik heb die hazard distributie nu geprobeerd te installeren op mn pentium 4, mn i7-860 PC, vmware player en virtualbox. En op alle 4 krijg ik niet eens de CD geboot :(

/edit mijn pentium 4 boot niet van USB dus myHack valt af.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjef_Arie op 30-05-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb in het topic al wat references gevonden naar VMware maar dan met name Workstation. Wat zijn de resultaten op ESX (i) want je zou er interessante opstellingen mee kunnen bouwen in combinatie met VMware VDI (Virtual Desktop Infrastructure) aangezien ze daarin de RDP mogelijkheid van Windows besturingssystemen misbruiken voor server based computing (denk aan een TS achtige oplossing). Hetzelfde zou opgaan voor OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Het is me nu dus gelukt om in virtualbox (op een pc met intel i7) snow leopard op een virtuele schijf te installeren.
Echter lukt het me niet om vanaf deze schijf te booten.
Ik probeer dit met empireEFI maar ik zie darth-vader en wat witte text verschijnen.
Vervolgens gaat het beeld op zwart. zie ik iets over het hoofd met empireEFI?
Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.