Helaas werkt dit ook niet. Ik heb net iAtkos v7 opnieuw geinstalleerd zonder vga drivers. Daarna heb ik Nvinject geinstalleerd en vanilla en 128MB aangevinkt (256MB stond er niet tussen), daarna 'repair permissions' gedaan en na het restarten heb ik gewoon een zwart scherm terwijl ik m'n desktop zou moeten zien. OS 10.5.x gaat geloof ik niet werken met mijn kaartHokkie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:33:
@Oguz286
- Verwijder alle nvinject, nvkush, etc... uit je extensions map (neem aan dat je weet waar dit staat)
- Download Nvinject 52.pkg (http://www.mediafire.com/?kn9jpyan1gd),
- Tijdens de installatie vink je vanilla EN 256mb,
- Herstart NIET, maar herstel je schijfbevoegdheden
- Herstart nu wel.
Werkt dit wel?? Bij mij heeft het bij elke nvidia kaart gewerkt (8600GT 512, 9800GT+ 512, 8600m GT 512)
Ik heb er (nog) niet zo heel veel ervaring mee maar misschien kan NVIDIA_9000_Series_Driver_v2 je helpen?Oguz286 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:08:
[...]
Helaas werkt dit ook niet. Ik heb net iAtkos v7 opnieuw geinstalleerd zonder vga drivers. Daarna heb ik Nvinject geinstalleerd en vanilla en 128MB aangevinkt (256MB stond er niet tussen), daarna 'repair permissions' gedaan en na het restarten heb ik gewoon een zwart scherm terwijl ik m'n desktop zou moeten zien. OS 10.5.x gaat geloof ik niet werken met mijn kaartAls laatst ga ik nog de 'DVI/VGA' optie proberen, maar ik heb weinig hoop.
En daarna de Nvinject draaien?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
ik heb mijn 8800GTS 512 (G92) werken gekregen via http://osx86.nl/dload/video/index.html Misschien dat je daar wat mee kan.
@Osx86
Ik heb een Fujitsu Siemens 1505 pi daarop heb ik 10.5.7 iAtkos geinstalleerd en deze werkt aardig, echter als ik een update draai om naar 10.5.8 te gaan krijg ik bij het updaten (rond de 11%) de melding "You need to restart your computer. Hold down the power button for several seconds or press the Restart button."
Ik heb het volgende al geprobeerd:
* Andere distro installeren en proberen te update (XxX 10.5.6)
* Installeren van 132-boot die in Chameleon zit (v2 rc2)
* IntelCPUPowermanagement.kext verwijdert via terminal die te bereiken was in de setup
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik ben van plan een MacBookPro te gaan kopen maar wou eerst gaan testen hoe het OS werkt, welke developtoools ik kan gebruiken en welke voordelen/nadelen dat met zich meebrengt tov windows.
Met vriendelijke groetjes S
Ik heb een Fujitsu Siemens 1505 pi daarop heb ik 10.5.7 iAtkos geinstalleerd en deze werkt aardig, echter als ik een update draai om naar 10.5.8 te gaan krijg ik bij het updaten (rond de 11%) de melding "You need to restart your computer. Hold down the power button for several seconds or press the Restart button."
Ik heb het volgende al geprobeerd:
* Andere distro installeren en proberen te update (XxX 10.5.6)
* Installeren van 132-boot die in Chameleon zit (v2 rc2)
* IntelCPUPowermanagement.kext verwijdert via terminal die te bereiken was in de setup
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik ben van plan een MacBookPro te gaan kopen maar wou eerst gaan testen hoe het OS werkt, welke developtoools ik kan gebruiken en welke voordelen/nadelen dat met zich meebrengt tov windows.
Met vriendelijke groetjes S
[ Voor 3% gewijzigd door stefanmarchal op 12-08-2009 00:22 ]
||
Verwijderd
Het zou helemaal leuk zijn als het straks ook werkt met de (gratis) Hyper-V versie van Windows 2008 R2. Dan kan je gewoon real-time switchen tussen de OS'sen zonder een vervelende bootmanager.
Zit met een klein probleem, heb osx64 erop staan alles werkt perfect, alleen hoe kom ik weer in windows?
Ik heb 2 partities op mijn harde schijf en osx64 staat op de 2de maar hij boot telkens meteen in osx.
Is er een manier dat ik nog in windows kom?
Ik heb 2 partities op mijn harde schijf en osx64 staat op de 2de maar hij boot telkens meteen in osx.
Zijn verschillende manieren voor. Kijk hier maar eens tussen http://wiki.osx86project....allation_Guides#Dual_Boot
Zelfs een NL uitleg http://docs.google.com/Doc?id=dc2cpcgd_83dcvh6pc2
Zelfs een NL uitleg http://docs.google.com/Doc?id=dc2cpcgd_83dcvh6pc2
[ Voor 21% gewijzigd door ManiacsHouse op 13-08-2009 22:14 ]
Opstarten vanaf windows cd, dan de repair optie selecteren.Cyclonic schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:00:
Zit met een klein probleem, heb osx64 erop staan alles werkt perfect, alleen hoe kom ik weer in windows?
Using a command line
1.
Open Command Prompt
2.
Type:
diskpart
3.
At the DISKPART prompt, type:
list partition
Make note of the number of the partition that you want to mark as active.(degene met windows installatie dus)
4.
select partition n
Select the partition, n, you want to mark as active.
5.
active
Hierna kan je rebooten en moet het werken
||
Thx manstefanmarchal schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:09:
[...]
Opstarten vanaf windows cd, dan de repair optie selecteren.
Using a command line
1.
Open Command Prompt
2.
Type:
diskpart
3.
list partition
Make note of the number of the partition that you want to mark as active.(degene met windows installatie dus)
4.
select partition n
Select the partition, n, you want to mark as active.
5.
active
Hierna kan je rebooten en moet het werken
Is er iemand die het gelukt is om een 3870X2 te gebruiken icm OSX86? Mijn installatie gaat prima maar booten ho maar
. Ik vermoed dat het aan mijn grafische kaart ligt.
Sinds paar weekjes ben ik zelf ook de tevreden gebruiken van OSX op mijn pc. Na wat gepruts met de eerste keer installeren (keertje of 5 over gedaan om de juiste combinatie van extra drivers/fixes te installeren) en nog wat zoeken naar een geluidsdriver (heb nu iig stereo geluid) werkt het eigenlijk super goed. Ik weet dan ook zeker dat mijn huidige pc mijn laatste pc zal worden, en de opvolger een "echte" mac wordt. Vooral het updaten vind ik nu namelijk een redelijke ramp. Ik gebruik zelf de iDeneb releases en al 2 keer over heb ik met hun upgrade pack mijn installatie omzeep geholpen. Eerst met update van 10.5.5 naar 10.5.7 en gisteren met 10.5.7 naar 10.5.8. Blijkbaar doe ik toch iets verkeerd. Gelukkig kon ik probleem van gisteren eenvoudig oplossen door de vanilla kernel opnieuw te installeren en daarna even mijn account weer voorzien van administrator rechten.
Kortom, een heerlijk experiment en voor apple een positief resultaat. Heb ondertussen een legale licentie gekocht en ben na 4 weken zo vertrouwd geraakt aan OSX dat mijn volgende computer zeker weten een mac wordt.
Kortom, een heerlijk experiment en voor apple een positief resultaat. Heb ondertussen een legale licentie gekocht en ben na 4 weken zo vertrouwd geraakt aan OSX dat mijn volgende computer zeker weten een mac wordt.
Een iets uitgebreidere foutmelding zou niet verkeerd zijn.Sigma2k8 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:58:
Is er iemand die het gelukt is om een 3870X2 te gebruiken icm OSX86? Mijn installatie gaat prima maar booten ho maar. Ik vermoed dat het aan mijn grafische kaart ligt.
Wat gebeurd er? Zie je helemaal niets of krijg je een grijs scherm met of zonder apple logo? Heb je al een proberen te booten met de optie -v (verbose)
I am the great Cornholio!
Probeer eens cpus=1 en mocht dit niet werken dan een combi van bijvoorbeeld cpus=1 -x en dan eens zien of het zaakje in ieder geval doorstart.Sigma2k8 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:58:
Is er iemand die het gelukt is om een 3870X2 te gebruiken icm OSX86? Mijn installatie gaat prima maar booten ho maar. Ik vermoed dat het aan mijn grafische kaart ligt.
Haha ja ben ik sowieso met je eens. Het geval is dat ik OSX op een 60 GB ATA schijf had geinstalleerd en die schijf heb ik inmiddels weer even uit mijn kast gehaald. Kan de foutmelding dus zo even niet meer opzoeken.MetaFrame schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:00:
[...]
Een iets uitgebreidere foutmelding zou niet verkeerd zijn.
Wat gebeurd er? Zie je helemaal niets of krijg je een grijs scherm met of zonder apple logo? Heb je al een proberen te booten met de optie -v (verbose)
Volgens mij was het gewoon oneindig laden van OSX. -x of -v gaf tekst output maar de exacte melding moet ik echt even opzoeken.
Ik zal de schijf er weer eens in hangen en kijken wat dat doet. In ieder geval alvast bedankt!ManiacsHouse schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:09:
[...]
Probeer eens cpus=1 en mocht dit niet werken dan een combi van bijvoorbeeld cpus=1 -x en dan eens zien of het zaakje in ieder geval doorstart.
Specs:
Asus P5E (X38 Chipset), Bios geflashed naar Rampage Formula
E8400 @ 3.6 Ghz
2 x 2GB OCZ Platinum DDR2
Asus 3870X2 TOP
Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb op mijn notebook ( een HP 6720S ), een Leopard geïnstalleerd om te testen.
De installatie is goed afgerond. Ik heb in Windows Vista de boot volgorde aangepast dat ik een multi boot wil. Ik heb op mijn C:/ schijf een bestandje geplaatst genaamt: nst_mac.mbr, deze heb ik geplaatst in het mapje: C:/NTS.
Nu komt het probleem, als ik naar de opstart van Leopard ga, krijg ik het Apple logo te zien, daarna kom ik bij de 1e instellingen, ik volg de stappen tot ik de optie krijg om bestanden te verplaatsen/kopieren, maar aangezien ik niks heb, kies ik voor niets kopieren en ga ik verder, dan gaat leopard even denken en wordt mijn scherm even zwart, ( dit alles duurt ong 10 sec ) en dan kom ik weer terug bij de optie alles in te stellen.
Iemand enig idee hoe of wat dit probleem veroorzaakt, ik zou graag Leopard op mijn notebook hebben om een multiboot te draaien en zo doende leopard te testen.
Alvast bedankt voor de/alle hulp
Ik heb op mijn notebook ( een HP 6720S ), een Leopard geïnstalleerd om te testen.
De installatie is goed afgerond. Ik heb in Windows Vista de boot volgorde aangepast dat ik een multi boot wil. Ik heb op mijn C:/ schijf een bestandje geplaatst genaamt: nst_mac.mbr, deze heb ik geplaatst in het mapje: C:/NTS.
Nu komt het probleem, als ik naar de opstart van Leopard ga, krijg ik het Apple logo te zien, daarna kom ik bij de 1e instellingen, ik volg de stappen tot ik de optie krijg om bestanden te verplaatsen/kopieren, maar aangezien ik niks heb, kies ik voor niets kopieren en ga ik verder, dan gaat leopard even denken en wordt mijn scherm even zwart, ( dit alles duurt ong 10 sec ) en dan kom ik weer terug bij de optie alles in te stellen.
Iemand enig idee hoe of wat dit probleem veroorzaakt, ik zou graag Leopard op mijn notebook hebben om een multiboot te draaien en zo doende leopard te testen.
Alvast bedankt voor de/alle hulp
Verwijderd
Werving is niet toegestaan op GoT: Het algemeen beleid #verbodenspam.
[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 20-08-2009 08:36 ]
gisteren eens de ideneb versie geprobeerd op mn samsung r620 laptop.
Installatie ging prima maar helaas geen wifi+lan+vga ...en nazoeken op internet gaf aan dat er voor allen geen drivers beschikbaar zijn (althans nog niet) (atheros wifi kaart, en ati HD4330 vga)
wel spijtig
Installatie ging prima maar helaas geen wifi+lan+vga ...en nazoeken op internet gaf aan dat er voor allen geen drivers beschikbaar zijn (althans nog niet) (atheros wifi kaart, en ati HD4330 vga)
wel spijtig
I don't drive fast, I only fly low!
Ik weet niet of jullie al op de hoogte zijn van FakeSMC? Doormiddel van FakeSMC (van Netkas.org) kan je een SMC chip (die in elke Mac zit) emuleren, zodat dsmos.kext overbodig is geworden! Hiermee wordt je Hackintosh dus een stukje meer "vanilla" 
Zie voor meer info: http://www.muzzle.nl/nieu..._overbodig!_fakesmc!.html
Cool. Kunnen we straks dus gewoon met de versie de winkel Snow Leopard installeren! Wil Snow Leopard toch kopen voor mijn Macbook Pro kan ik hem straks ook meteen gebruiken voor mijn nieuwe 'Mac Pro'
Goed nieuws!
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Klinkt mooi, maar wat voor voordelen bied het boven dsmos.kext, behalve dan een stap richting een betere vanilla installatie?Cybex schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:18:
Ik weet niet of jullie al op de hoogte zijn van FakeSMC? Doormiddel van FakeSMC (van Netkas.org) kan je een SMC chip (die in elke Mac zit) emuleren, zodat dsmos.kext overbodig is geworden! Hiermee wordt je Hackintosh dus een stukje meer "vanilla"
Minder errors tijdens het opstarten en het opent een deur naar nieuwe mogelijkheden op hackintosh gebied. Denk aan: Fan Control, temperatuur, shutdown / restart, etc. Dit heeft allemaal met de SMC controller te maken en doordat FakeSMC een opensource project is kun je in de toekomst hier dus leuke dingen van verwachten.
Door de FakeSMC kext hoeft er nu niet steeds een nieuwe dsmos.kext gemaakt te worden. Om nu Snow Leopard te laten draaien is een aparte dsmos nodig, voor de toekomstige update van 10.6.1 is weer een andere dsmos nodig. Met FakeSMC is dat history.
Overigens hoeft het niet meteen nut te hebben, je wilt jouw Hackintosh zoveel mogelijk op een echte Mac laten lijken en een SMC controller is daarom onmisbaar.
Door de FakeSMC kext hoeft er nu niet steeds een nieuwe dsmos.kext gemaakt te worden. Om nu Snow Leopard te laten draaien is een aparte dsmos nodig, voor de toekomstige update van 10.6.1 is weer een andere dsmos nodig. Met FakeSMC is dat history.
Overigens hoeft het niet meteen nut te hebben, je wilt jouw Hackintosh zoveel mogelijk op een echte Mac laten lijken en een SMC controller is daarom onmisbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Cybex op 21-08-2009 23:50 ]
Dat is zeker interessant, zou fijn zijn als SMCfancontroller op m'n Eee PC werkt, maar eerst maar eens m'n install überhaupt werkend krijgen.Cybex schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:48:
Minder errors tijdens het opstarten en het opent een deur naar nieuwe mogelijkheden op hackintosh gebied. Denk aan: Fan Control, temperatuur, shutdown / restart, etc. Dit heeft allemaal met de SMC controller te maken en doordat FakeSMC een opensource project is kun je in de toekomst hier dus leuke dingen van verwachten.
Heb een tijd 10.5.6 op m'n Eee PC 900 gedraaid (vlekkeloos in RAID op de SSD's) maar krijg nu geen enkele distro meer werkend.
Nu is het alleen nog wachten op distro's die hem erin bouwen
Snow Leopard server build 10a433 is ook geen probleem op mijn Gigabyte GA-EX58-UD5: http://freepic.nl/img=79bd8a137a
In navolging van mijn desktop en netbook draait nu ook mijn HTPC met OSx86. Werkt allemaal fantastisch met Plex, maar meer dan stereogeluid krijg ik er niet uit via toslink. Iemand een paar pointers in de goede richting voor me? Van Googlen naar "OSX86 HTPC sound", "OSX86 5.1 sound", "OSX multichannel", etc word ik nog niet veel wijzer.
Als je afspeelt via dvd player of quicktime, krijg je dan wel 5.1 geluid? anders is er een instelling in je plex niet goed, zo niet, moet je ff googlen op de naam van je geluidchip gevolgd voor t kext (bijv: alc888 kext)MartijnGizmo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:10:
In navolging van mijn desktop en netbook draait nu ook mijn HTPC met OSx86. Werkt allemaal fantastisch met Plex, maar meer dan stereogeluid krijg ik er niet uit via toslink. Iemand een paar pointers in de goede richting voor me? Van Googlen naar "OSX86 HTPC sound", "OSX86 5.1 sound", "OSX multichannel", etc word ik nog niet veel wijzer.
succes!
Interpolis, glashelder!
Hoe heb je je instellingen van je geluid staan van OSX zelf?
Ik vrees dat het hem toch in de geluidskaart zelf zit, het is een Terratec Aureon Fun 5.1, met CMI8738-chipset. Meer dan stereo ga ik daar via toslink niet uit krijgen lijkt het.
Verwijderd
Is er hier iemand met ervaring van het maken van een dualboot (als je al vista hebt). Heb een aantal vragen ook over de chameleon bootloader die je als alternatief zou kunnen instaleren. Mag mijn pc even niet verpesten, want scholen beginnen weer. Maar wil toch osx86. Iemand die in PM wat vragen zou wilt beantwoorden, zou erg cool zijn.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ligt eraan wat je wilt weten natuurlijk. Maar als je een backup maakt van je documenten kun je weinig verknallen. Hoogstens Vista opnieuw installeren, dat moet niet zo moeilijk zijn toch?Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:33:
Is er hier iemand met ervaring van het maken van een dualboot (als je al vista hebt). Heb een aantal vragen ook over de chameleon bootloader die je als alternatief zou kunnen instaleren. Mag mijn pc even niet verpesten, want scholen beginnen weer. Maar wil toch osx86. Iemand die in PM wat vragen zou wilt beantwoorden, zou erg cool zijn.
Alvast bedankt!
Met deze guide kwam ik een heel eind. http://docs.google.com/Doc?id=dc2cpcgd_83dcvh6pc2
Dat bootloader gedeelte heb je niet nodig als je Chameleon gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-09-2009 23:18 ]
Het is bij mij nog nooit goed gegaan, maar meestal deed hij wat fout bij het booten en dan was dat met een fdisk commando wel weer op te lossen. Uiteindelijk draaide heel OS X te traag dus heb ik hem weer verwijderd en nooit naar een bootloader gekeken, en op mijn desktop draai ik alleen OS X dus daar heb ik geen multiboot nodig.
Het fdisk commando wat ik dan gebruik is deze, pas rdisk0 wel aan op de goede schijf en bij flag het partitienummer in waarvan je wilt booten, met print krijg je een lijstje partities:
fdisk -e /dev/rdisk0
flag 1
update
write
quit
Het fdisk commando wat ik dan gebruik is deze, pas rdisk0 wel aan op de goede schijf en bij flag het partitienummer in waarvan je wilt booten, met print krijg je een lijstje partities:
fdisk -e /dev/rdisk0
flag 1
update
write
quit
De eerste keer dat ik het installeerde draaide het bij mij ook voor geen meter. Ik bleef maar van die draaikolkjes houden. Toen een nieuwe install, maar helaas dezelfde ellende. Uiteindelijk bleek dat ik heel eenvoudig iets moest aanpassen in de bios. Ik had de informatie voor de oplossing hier vandaan. Net als in de 'walkthrough' heb ik een Asus bordje, maar wellicht dat het met andere merken hetzelfde is.
Succes ermee. Leopard is leuk speelgoed als je Windows gewend bent. Gewoon een keer wat anders. Sommige dingen zijn echt mooi bedacht, met name het installeren van programma's. Dat gaat zoveel sneller als in Windows. Nadeel is wel dat veel van wat je allemaal kan doen verborgen zit in de terminal en die heeft hele andere commando's als MS-DOS. In Windows weet ik de geavanceerde dingen een stuk makkelijker te vinden, maar misschien komt dat wel omdat ik vanaf de 086 heb leren werken Microsoft besturingssystemen. Maar nogmaals succes met het installeren. Ik hoop dat je enigszins heb kunnen helpen.
Succes ermee. Leopard is leuk speelgoed als je Windows gewend bent. Gewoon een keer wat anders. Sommige dingen zijn echt mooi bedacht, met name het installeren van programma's. Dat gaat zoveel sneller als in Windows. Nadeel is wel dat veel van wat je allemaal kan doen verborgen zit in de terminal en die heeft hele andere commando's als MS-DOS. In Windows weet ik de geavanceerde dingen een stuk makkelijker te vinden, maar misschien komt dat wel omdat ik vanaf de 086 heb leren werken Microsoft besturingssystemen. Maar nogmaals succes met het installeren. Ik hoop dat je enigszins heb kunnen helpen.
Verwijderd
Heb Vista pas weer opnieuw geïnstalleerd en heb niet echt zin om het elke week te doen. Plus alle programas weer instaleren en instellen. Is vrij veel werk. Maar met welke guide/uitgave (met uitgave bedoel ik ideb enz.) kan een beginner het beste beginnen. Op insanelymac was er een guide voor mijn moederbord, (Asus p5l-vm 1394) maar daar kwam ik niet uit ivm met dualboot. Ik heb een aparte schijf over voor osx.ManiacsHouse schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:17:
[...]
Ligt eraan wat je wilt weten natuurlijk. Maar als je een backup maakt van je documenten kun je weinig verknallen. Hoogstens Vista opnieuw installeren, dat moet niet zo moeilijk zijn toch?![]()
Met deze guide kwam ik een heel eind. http://docs.google.com/Doc?id=dc2cpcgd_83dcvh6pc2
Dat bootloader gedeelte heb je niet nodig als je Chameleon gebruikt.
Ps. Je link werkt hier niet, Maniac
Mmm linkje werkt hier toch wel... Vreemd.
Maar als je een aparte schijf hebt voor OSX dan is het nog simpeler om te testen of het werkt. Gewoon je Vista schijf fysiek uitzetten (stroom eraf). OSX op de aparte schijf installeren en zien of het werkt. Zo niet dan is er niks verloren want je schakelt je Vista schijf weer in en draaien maar weer.
Mocht je OSX installatie goed werken kun je altijd met een bootloader gaan werken.
Maar als je een aparte schijf hebt voor OSX dan is het nog simpeler om te testen of het werkt. Gewoon je Vista schijf fysiek uitzetten (stroom eraf). OSX op de aparte schijf installeren en zien of het werkt. Zo niet dan is er niks verloren want je schakelt je Vista schijf weer in en draaien maar weer.
Mocht je OSX installatie goed werken kun je altijd met een bootloader gaan werken.
Verwijderd
Welke release raden jullie aan? Dat het meeste waarschijnlijk zal werken en zoveel mogelijk op een mac lijkt.
Ik heb er twee geprobeerd: Kalyway en iAtkos. iAtkos kreeg ik niet aan de praat, Kalyway zonder enig gedoe. Helaas is de recentste release 10.5.2 en er is nog een combo update te vinden voor 10.5.3. Verder updaten is ingewikkeld. Als je dat niet erg vindt, zou ik Kalyway eens proberen. Je hebt vast wel DVD-RW'tjes dus je kan van alles proberen te branden.
Welke? 10.5.2 10.5.1 of nog ouder (weet niet of die bestaan). Je moet even zoeken naar de Kalyway combo update voor 10.5.3. Dan ben je in ieder geval iets verder.
Mocht jij nog verder kunnen upgraden, laat het even weten hier. Wil dan wel weten hoe dat moet.
Mocht jij nog verder kunnen upgraden, laat het even weten hier. Wil dan wel weten hoe dat moet.
Verwijderd
10.5.2 maar is combo update de nieuwste (die ik heb kunnen vinden wel). Ga denk ik toch andere distro gebruiken. Met snow Leopard of zitten daar nadelen aan / die zijn er nog niet.
Volgens mij is Snow Leopard alleen via omwegen te installeren. Er is nog geen distributie die het doet op een PC.
Kalyway updaten is als het goed is niet zo heel moeilijk, zodra je voodoo kernel hebt draaien kan je het gewoon via de software update functie doen zonder vage scriptjes te draaien om bestanden zo snel mogelijk te verwijderen. Ik heb zelf iAtkos i4 draaien, en heb sinds dat ik voodoo kernel draai nog nooit problemen gehad met updaten behalve dat m'n USB poorten niet meer goed werkten. Dat was op te lossen door de nieuwe versie te installeren die binnen een paar dagen beschikbaar komt, maar schijnt ook te kunnen door je system.kext te downgraden, dat is me alleen nog niet gelukt.Kwak schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:08:
Ik heb er twee geprobeerd: Kalyway en iAtkos. iAtkos kreeg ik niet aan de praat, Kalyway zonder enig gedoe. Helaas is de recentste release 10.5.2 en er is nog een combo update te vinden voor 10.5.3. Verder updaten is ingewikkeld. Als je dat niet erg vindt, zou ik Kalyway eens proberen. Je hebt vast wel DVD-RW'tjes dus je kan van alles proberen te branden.
Verwijderd
Ik kan nog niet updaten omdat ik internet niet aan de praat krijg. Heb een attansic l1 (lan). Alleen op insanelymac was er een kext te vinden, maar moet nog even kijken hoe dat werkt. En waar vindt je nvidea kexts.
@Jeroen Sack
Dat werkt zelfs tot en met 10.5.8? Ik zou namelijk wel een keer die nieuwe Safari willen proberen. Morgen of overmorgen maar eens naar kijken. Dank voor de tip.
Ik heb de Voodoo Kernel geinstalleerd en daarna draaide alles prima. Vervolgens 10.5.8 Combo Update geinstalleerd maar nu kom ik OSX niet meer in. Hij blijf steken bij het starten en geeft de boodschap 'Still Waiting for root device'. Heeft iemand toevallig een oplossing?
Dat werkt zelfs tot en met 10.5.8? Ik zou namelijk wel een keer die nieuwe Safari willen proberen. Morgen of overmorgen maar eens naar kijken. Dank voor de tip.
Ik heb de Voodoo Kernel geinstalleerd en daarna draaide alles prima. Vervolgens 10.5.8 Combo Update geinstalleerd maar nu kom ik OSX niet meer in. Hij blijf steken bij het starten en geeft de boodschap 'Still Waiting for root device'. Heeft iemand toevallig een oplossing?
[ Voor 44% gewijzigd door Kwak op 07-09-2009 14:24 ]
Verwijderd
Iemand die kexts kan vinden en wil uitleggen hoe je ze installeert. Ik heb guides gevolgd, maar dat werkt niet. Ik heb een attansic l1.
En hoe kan ik in een distro alle kexts verwijderen en mijn eigen toevoegen? En wanneer komt er een versie van snow Leopard?
En hoe kan ik in een distro alle kexts verwijderen en mijn eigen toevoegen? En wanneer komt er een versie van snow Leopard?
Er is, dat jullie weten, al een nieuwe distro uit met 10.5.8 op ? Ik ben verplicht om de 10.5.7 te gebruiken, want vanaf ik de officiële update van Apple draai crasht de hele boel, en weigert hij terug op te starten.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik heb maar een nieuwe install gedaan met iDeneb en draai nu tot volle tevredenheid 10.5.7. Install is iets anders als die van Kalyway, je moet iets meer zelf instellen volgens mij maar het draait erg goed tot nu toe. Lijkt iets responsiever dan 10.5.3 maar dat kan ook aan mij liggen. Niet dat 10.5.3 traag was maar het lijkt allemaal net even sneller.
Ik heb het opgegeven. Na zo vaak opnieuw Mac OS X te hebben geïnstalleerd vond ik het wel welletjes. Bij de update naar .5.7 raakte ik zowel touchpad als keyboard kwijt, zodat ik enkel nog met externe muis aan de gang kon. Dat bovenop dat Windows 7 ineens werkte, en ook lijkt te voldoen vond ik het genoeg geweest. Ik weet dat ik OS X eigenlijk niet kan installeren op niet Mac-pc's zonder daar moeite voor te doen. Maar dit was te veel van het goede.
Ik heb draai nu inderdaad 10.5.8 en nog nooit problemen gehad. Still waiting for root device heeft er denk ik mee te maken dat de ata kext is overschreven door een standaard apple versie, waarschijnlijk was degene die met je distro werd meegeleverd gemodificeerd. Als je na de update via single user mode (starten vanaf DVD met -s als boot argument) de oude versie weer terug zet en daarna niet vanaf de dvd boot met -x zou het denk ik moeten werken, maar daar ben ik ook niet helemaal zeker van, ik heb het probleem zelf nooit gehad.Kwak schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:09:
@Jeroen Sack
Dank voor de tip, helaas net een avondje te laat. Ik zal binnenkort eens proberen deze 10.5.7 te updaten 10.5.8. Maar deze draait net lekker. Als ik weer toe ben aan experimenteren zal ik de update wagen. De tip met booten van de DVD met -s zal ik zeker onthouden. Die kan dan misschien nog van pas komen.
Als je die nog niet kende is het misschien ook wel handig om te weten dat je dan in een terminal terecht komt, niet dat je een grafisch recover systeem verwacht ofzo. Je kunt er niet heel veel mee, maar net genoeg om bijvoorbeeld de kernel te vervangen of een andere versie van chameleon installeren, of in jouw geval een kext vervangen. Een editor zit er bijvoorbeeld alweer niet in, ik heb hem tenminste niet gevonden.
En -x is trouwens om alle kext bestanden weer opnieuw samen te voegen tot een mkext waar ze dan weer uit gelezen worden.
En -x is trouwens om alle kext bestanden weer opnieuw samen te voegen tot een mkext waar ze dan weer uit gelezen worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen Sack op 09-09-2009 00:11 ]
Nogmaals dank hier kan ik vast ook wel weer wat mee. Ik ben een verstokte Windows gebruiker die plotseling ontdekte dat op een PC ook OSX kon draaien. Maar ik voel me een beetje (vergeef me de groteske vergelijking, maar hij is zo treffend) als mijn eerste dag op kamers. Allemaal net even anders als thuis en minder vertrouwd. Wel nieuw en spannend.
[ Voor 6% gewijzigd door Kwak op 09-09-2009 00:23 ]
Uiteindelijk toch maar weer Vista op de HTPC, dan loopt 1080p video wel perfect met DTS-geluid, en daar gaat het uiteindelijk om voor die toepassing.MartijnGizmo schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:56:
Ik vrees dat het hem toch in de geluidskaart zelf zit, het is een Terratec Aureon Fun 5.1, met CMI8738-chipset. Meer dan stereo ga ik daar via toslink niet uit krijgen lijkt het.
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen met FakeSMC?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ja versie 2 is uit
http://www.muzzle.nl/nieuws/read/22-fakesmc_v2.html
Dit is ook interessant http://www.muzzle.nl/nieu...i-boot_van_iphonetom.html
Dat had ik toen ik mijn eerste macbook kocht een jaar geledenKwak schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:21:
Nogmaals dank hier kan ik vast ook wel weer wat mee. Ik ben een verstokte Windows gebruiker die plotseling ontdekte dat op een PC ook OSX kon draaien. Maar ik voel me een beetje (vergeef me de groteske vergelijking, maar hij is zo treffend) als mijn eerste dag op kamers. Allemaal net even anders als thuis en minder vertrouwd. Wel nieuw en spannend.
Als ik fakesSMC (voor Leopard) installeer kan ik dan gewoon de update dvd van Apple gebruiken om van 10.5.8 naar SnowLeopard te gaan?DeluxZ schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:53:
Ja versie 2 is uithttp://www.muzzle.nl/nieuws/read/22-fakesmc_v2.html
Ik heb gisteravond een Compaq 700 (HP Mini 1000) omgetoverd tot een Snow Leopard Macbook Mini
Retail installatie waarbij bijna alles out-of-the box werkte
(slaapstand + interne mic willen nog niet meewerken)! Zelfs de update naar 10.6.1 ging vlekkeloos! Heerlijk ding die Compaq..
De guide die ik heb gebruikt staat hier:
http://mymacbookmini.blog...l-snow-leopard-on-hp.html
Wel heb je een real Mac/Hackintosh nodig bij deze installatie, maar die hadden we nog staan uiteraard
Getypt vanaf m'n Macbook Mini
Retail installatie waarbij bijna alles out-of-the box werkte
De guide die ik heb gebruikt staat hier:
http://mymacbookmini.blog...l-snow-leopard-on-hp.html
Wel heb je een real Mac/Hackintosh nodig bij deze installatie, maar die hadden we nog staan uiteraard
Getypt vanaf m'n Macbook Mini
[ Voor 4% gewijzigd door Gusev op 27-09-2009 12:57 ]
Een kort vraagje: heeft iemand al ervaring met het nvidia Ion platform (atom 330 dualcore)? Via google vind ik erg weinig informatie nog.
Ben ik ook wel geïnteresseerd na, wel een goedkope manier om een redelijk snelle manier osx te draaien.sebastius schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:48:
Een kort vraagje: heeft iemand al ervaring met het nvidia Ion platform (atom 330 dualcore)? Via google vind ik erg weinig informatie nog.
Probeer Snow nu al een paar keer te installeren op een MSI Wind U90, maar no go. Zowel de frisse install als upgrade vanuit 10.5.8 werkt niet.
Iemand nog een handige tip??
Iemand nog een handige tip??
Ik ben van plan m'n packard bell dot-s atom 1,6ghz om te toveren naar een mac netbook met OSX dmv. iDeneb.
De dell mini pci kaart is ook al besteld alleen had ik een vraag:
Is het ook mogelijk om vanaf een externe USB schijf te installeren?
Verwijderd
[Ervaringen] Netbooks met de Nvidia ION chipsetsebastius schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:48:
Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2
Toevallig type ik dit bericht vanaf een Packard Bell Dot.S/98 Hackintosh. En op dit moment lijkt alle hardware te werken (geluid, beeld, onboard lan en wlan). Wat ik heb gedaan is relatief simpel (ondanks dat het voor mij 2 dagen prutsen was) en ik maak gebruik van iAtkos v7. Want ja, ik had geen zin om een externe DVD aan te sluiten, dus ik heb gekeken naar de mogelijkheid om te installeren vanaf een USB-schijf. Uiteindelijk heb ik de installatie vanaf mijn harddisk kunnen doen met de tools Gparted (gebruik de live USB om je huidige Windows partitie te shrinken), Leopard HD install helper v0.3 (maak een FAT32 schijf aan van 8GB en gebruik dan deze tool om de iAtkos te schrijven naar de partitie die je net hebt aangemaakt). Vervolgens start ik door middel van GRUB een BOOT-321 iso op (heb ik via een USB-stick gerealiseerd) en selecteer de primaire harddisk en kies de iAtkos partitie uit. Vervolgens kan het pret beginnen en kun je MacOS X installeren.Furfoot schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:51:
Ik ben van plan m'n packard bell dot-s atom 1,6ghz om te toveren naar een mac netbook met OSX dmv. iDeneb.
Het enige wat je nog nodig hebt zijn de grafische GMA950 kexts voor de optimale resolutie van 1024x600 en deze kan je verkrijgen uit de MSIWindowsX86 10.5.6 pack (alleen de Video driver installeren), IO80211Family.kext (v2.1) voor je WLAN en de AttansicL1eEthernet.kext voor je onboard LAN.
Zodra je de IO80211Family.kext hebt geïnstalleerd zal je Leopard installatie een Airport Extreme vinden. Maar je zult merken dat je niks zult vinden. Dus start je eerst KisMAC op (stel de voorkeur in dat hij gebruik maak van de Airport Extreme Passive drivers) en start de scan. Zodra hij wat heeft gevonden kun je KisMAC afsluiten en zal de Airport Extreme wel SSID's weergeven
Al me al draait het enorm stabiel en ik heb ondertussen ook de officiële Snow Leopard in huis gehaald. Ik ben enorm te spreken over het OS en het speelt best wel lekker. Eigenlijk is MacOS X best wel een goed OS voor thuiscomputers. Succes!
Bedankt voor de info, precies wat ik zocht!nwagenaar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:34:
[...]
Zodra je de IO80211Family.kext hebt geïnstalleerd zal je Leopard installatie een Airport Extreme vinden. Maar je zult merken dat je niks zult vinden. Dus start je eerst KisMAC op (stel de voorkeur in dat hij gebruik maak van de Airport Extreme Passive drivers) en start de scan. Zodra hij wat heeft gevonden kun je KisMAC afsluiten en zal de Airport Extreme wel SSID's weergeven
Is dat de ingebouwde standaard WLAN kaart van de Dot-s of? Zo ja dan ga ik direct aan de slag
Ik heb er het vorige weekend ook aan gewerkt met mijn HP Mini 1000 (1030NR). Dezelfde guide als jij gebruikt. Maar ik heb sleep wel (ongeveer) aan't het werken gekregen door een costum dsdt-file te gebruiken. Hierdoor blaast de fan ook niet meer constant op 100%.Gusev schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:56:
Ik heb gisteravond een Compaq 700 (HP Mini 1000) omgetoverd tot een Snow Leopard Macbook Mini![]()
Retail installatie waarbij bijna alles out-of-the box werkte(slaapstand + interne mic willen nog niet meewerken)! Zelfs de update naar 10.6.1 ging vlekkeloos! Heerlijk ding die Compaq..
Het enige wat nog leuk zou zijn is een *.kext die SpeedStep fatsoenlijk doet werken. Want dat is nu het enige dat ontbreekt om de netbook écht bruikbaar te maken. Hij loopt constant op 1.6GHz.
Maar het is wel redelijk snel. Ik heb er Rhino for Mac op geïnstalleerden nu kan ie teminste als renderbakje worden gebruikt
Klopt, het is een Atheros 5007EG geval geloof ik. En deze doet het gewoon onder MacOS X zolang je gebruik maakt van de KisMAC tool (anders zul je gewoon geen SSID's vinden). Het enige wat ik niet aan de gang heb gekregen, is sleep. Maar dat gebruik ik toch niet, dus dan mis ik het ook niet.Furfoot schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:52:
[...]
Bedankt voor de info, precies wat ik zocht!
Is dat de ingebouwde standaard WLAN kaart van de Dot-s of? Zo ja dan ga ik direct aan de slag
Nou na 10 keer verschillende iAtkos installaties te hebben geprobeerd kom ik er nog niet uit.nwagenaar schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:52:
[...]
Klopt, het is een Atheros 5007EG geval geloof ik. En deze doet het gewoon onder MacOS X zolang je gebruik maakt van de KisMAC tool (anders zul je gewoon geen SSID's vinden). Het enige wat ik niet aan de gang heb gekregen, is sleep. Maar dat gebruik ik toch niet, dus dan mis ik het ook niet.
Welke configuratie opties heb jij gebruikt? Moet ik die kext in de installatie inbakken voordat OSX kan booten?
Je moet wel de juiste chipset, video en eventuele andere drivers selecteren. Anders kan je inderdaad niet booten. Dan doet ie niet erg veel. Misschien is het daar misgegaan?
Ik heb mijn 10.5.8 Hackintosh gisteren geupgrade naar 10.6.0 via een distributie die ik gevonden had. Alles lijkt te werken, alleen krijg ik een kernel panic na een minuut of 3. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar ook als ik het welkomsscherm laat lopen en dus verder niets doe loopt ie vast. 10.5.8 draaide vlekkeloos (op sleep na dan). Hoe kom ik er achter wat het probleem is? Ik heb al maxmem=3200 (ik heb 8GB) geprobeerd tijdens het booten maar dat hielp niet.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb inderdaad verschillende driver configuraties geprobeerd. De voodoo kernel leek het probleem te zijn voor mijn kernel panics.Kwak schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:19:
Je moet wel de juiste chipset, video en eventuele andere drivers selecteren. Anders kan je inderdaad niet booten. Dan doet ie niet erg veel. Misschien is het daar misgegaan?
Ik kreeg uiteindelijk de vanilla kernel wel aan de praat als ik bij boot opgeef cpus=1. Alles deed het goed inclusief Wifi totdat ik Core Image en Quartz Extreme aan de praat probeerde te krijgen (want de interface was nogal traag afentoe). Iemand een goeie kext voor de GMA950 inclusief hardware core image en Quartz Extreme.ondersteuning?
Is er ondertussen eindelijk een softwarematige oplossing gevonden voor het Intel GMA900 probleem? Ik heb nog een MSI S260 liggen maar het zou leuk zijn als ik keurig 1280x800 kan gebruiken zonder dat ik steeds met een externe monitor moet opstarten. De vga-poort-pin-mod is naar mijn mening ook niet de mooiste oplossing.
To be determined...
Nee ik bedoel in combinatie met OSX. Dus Ervaringen met Atom/Ion + OSX samen
Om mezelf maar te beantwoorden (misschien hebben anderen er ook last van), dit kwam door de spotlight indexing daemon. Door meteen na het booten alle disks private te maken in de spotlight preference-pane en daarna een kext cache rebuild te doen is dit op te lossen. Na een reboot kun je dan alle disks weer van de private lijst halen.zonoskar schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:32:
Ik heb mijn 10.5.8 Hackintosh gisteren geupgrade naar 10.6.0 via een distributie die ik gevonden had. Alles lijkt te werken, alleen krijg ik een kernel panic na een minuut of 3. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar ook als ik het welkomsscherm laat lopen en dus verder niets doe loopt ie vast.
Ik moet nu alleen nog mijn netwerkkaart aan de praat krijgen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Vanmiddag eens een vanilla install van snow leopard op een Asus P6T met i7-965 core gedaan
.
Alles van het systeem werkt en loopt wel lekker hard moet ik zeggen

^ klikerdeklik
Heb alleen een probleem met de driver voor me Linksys WMP54G wireless plankje. Al het een en ander gegoogled, maar kom niet echt veel verder dan een gare driver van ralink waarvan de support niet verder komt dan 10.5
. Heeft iemand hier het toevallig al voor elkaar gekregen om het werkend te kijken op >10.6?

^ klikerdeklik
Heb alleen een probleem met de driver voor me Linksys WMP54G wireless plankje. Al het een en ander gegoogled, maar kom niet echt veel verder dan een gare driver van ralink waarvan de support niet verder komt dan 10.5
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 00:04 ]
Hoeveel schijfruimte heb je eigenlijk nodig voor OSX86? (ik zit te denken aan 10.5.7)
Heb hier nog wel een oud 40GB IDE schijfje waar ik het op wil proberen, maarja ik heb werkelijk geen idee hoeveel ruimte je eigenlijk nodig hebt
Heb hier nog wel een oud 40GB IDE schijfje waar ik het op wil proberen, maarja ik heb werkelijk geen idee hoeveel ruimte je eigenlijk nodig hebt
Dat gaat je sowieso met gemak lukken! Installatie is iets van 7GB en dan heb je dus nog een goede 33GB over.ThinkPadd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:58:
Hoeveel schijfruimte heb je eigenlijk nodig voor OSX86? (ik zit te denken aan 10.5.7)
Zelf heb ik nog een vraagje: Ik wil mijn beeldscherm van mijn netbook kunnen clonen naar een extern beeldscherm maar krijg dan alleen strepen ed. Extended desktop werkt wel.
Weet iemand hoe ik dit misschien toch voor elkaar kan krijgen?
Samsung N110
Intel GMA 950.
Geweldig! Ondersteuning bij de nieuwe Macs voor de Ati4670. Ben benieuwd hoe snel de 4650 word gemaakt. Kan ik eindelijk mijn HP Pavillion te volste als Hackintosch inzetten!
Ik ben zeer blij dat de HD4850 in de iMac komt! Dat betekend dat ik ook eindelijk OSX ten volste kan benutten op mijn windows bak. Vorige keer dat ik het probeerde met OSX86 kreeg ik de resolutie niet goed door dat er geen drivers waren voor de HD4850ManiacsHouse schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:32:
Geweldig! Ondersteuning bij de nieuwe Macs voor de Ati4670. Ben benieuwd hoe snel de 4650 word gemaakt. Kan ik eindelijk mijn HP Pavillion te volste als Hackintosch inzetten!
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Wil iPC mac os 10.5.6 installeren op me laptop.
Welke AppleSmbios patch ik moet kiezen bij et installeren.
Heb een Asus Z53E laptop, Intel Core 2 Duo T5450 1.6GhZ
DDR2 SDRAM - 667 MHz 2GB
Alvast bedankt.
Welke AppleSmbios patch ik moet kiezen bij et installeren.
Heb een Asus Z53E laptop, Intel Core 2 Duo T5450 1.6GhZ
DDR2 SDRAM - 667 MHz 2GB
Alvast bedankt.
Zijn er tweakers die ervaring hebben met het draaien van osx op een HP 6730b, please be helpfull...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946
Ik heb het er ooit eens op geinstalleerd. Videokaart geeft een probleem. GMA4500 dacht ik. Die word NIET ondersteund.Spoiler schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:37:
Zijn er tweakers die ervaring hebben met het draaien van osx op een HP 6730b, please be helpfull...
Leuk om te zien dat hij het ook doet op een P6T. Heb zelf een 920 maar dat moet geen probleem zijn. Heb wel een 4870 X2. Geeft dat problemen? Welke release heb jij trouwens gebruikt? IATKOS v7?Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:03:
Vanmiddag eens een vanilla install van snow leopard op een Asus P6T met i7-965 core gedaan.
[afbeelding]
^ klikerdeklik![]()
Heb alleen een probleem met de driver voor me Linksys WMP54G wireless plankje. Al het een en ander gegoogled, maar kom niet echt veel verder dan een gare driver van ralink waarvan de support niet verder komt dan 10.5. Heeft iemand hier het toevallig al voor elkaar gekregen om het werkend te kijken op >10.6?
Ik heb ook een leuke computer..
Iemand hier nog een idee voor?Sigma2k8 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:00:
[...]
<knip>
Ik wil mijn beeldscherm van mijn netbook kunnen clonen naar een extern beeldscherm maar krijg dan alleen strepen ed. Extended desktop werkt wel.
Weet iemand hoe ik dit misschien toch voor elkaar kan krijgen?
Samsung N110
Intel GMA 950.
Ik probeer "iPC_OSx86_10.5.6.iso" te installeren op mijn PC, maar het wil niet lukken.
Ik heb de installatie gestart met de optie "-v" zodat ik meldingen zie.
De melding die ik krijg is "Still waiting for root device"
Mijn specificaties:
Asus P5N-MX
Intel Pentium E5200
1 strip van 2GB RAM
40GB IDE HDD (geen andere HDD's aangesloten) (Deze is Master, DVD is slave, maar andersom werkt ook niet)
IDE DVD
Club3D 8600GT 256MB PCI-e
De melding "Still waiting for root device" is blijkbaar een veel voorkomende melding, tips zijn: SATA controller instelling in BIOS veranderen naar "AHCI", en standby modus op "S3" zetten. Dit heb ik allebei al gedaan, maar het helpt niet
Hoe krijg ik dit geinstalleerd ?
Mijn specificaties:
Asus P5N-MX
Intel Pentium E5200
1 strip van 2GB RAM
40GB IDE HDD (geen andere HDD's aangesloten) (Deze is Master, DVD is slave, maar andersom werkt ook niet)
IDE DVD
De melding "Still waiting for root device" is blijkbaar een veel voorkomende melding, tips zijn: SATA controller instelling in BIOS veranderen naar "AHCI", en standby modus op "S3" zetten. Dit heb ik allebei al gedaan, maar het helpt niet
Vaak kun je op meerdere plaatsen je AHCI-instelling wijzigen...ThinkPadd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:24:
Ik probeer "iPC_OSx86_10.5.6.iso" te installeren op mijn PC, maar het wil niet lukken.
Mijn specificaties:
Asus P5N-MX
Intel Pentium E5200
1 strip van 2GB RAM
IDE DVD
Waar je meestal het beste succes mee hebt is toch een Sata-schijf. Start eens op met -v -x (soort veilige modes), kom je dan wel verder?ThinkPadd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:24:
...
Ik heb de hele BIOS al doorgespit, maar dat is de enige plek waar ik de AHCI instelling kan wijzigen.
mmm hier ook OSX aan het proberen.
iPC 10.5.6 op een Dell Vostro 1510. Alles lijkt nu te werken behalve het afsluiten.
Scherm gaat op zwart. Je hoort oa de HDD en fan stoppen maar lampje van de powerknop blijft branden.
Iemand enig idee wat dat kan zijn en wat een mogelijke oplossing is?
/edit: hij gaat ook niet echt uit. Moet hem vervolgens echt uitdrukken met de powerknop.
iPC 10.5.6 op een Dell Vostro 1510. Alles lijkt nu te werken behalve het afsluiten.
Scherm gaat op zwart. Je hoort oa de HDD en fan stoppen maar lampje van de powerknop blijft branden.
/edit: hij gaat ook niet echt uit. Moet hem vervolgens echt uitdrukken met de powerknop.
[ Voor 13% gewijzigd door Player1S op 23-10-2009 14:27 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Welke installatiemethode heb hiervoor gebruikt ?ManiacsHouse schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:04:
[...]
Ik heb het er ooit eens op geinstalleerd. Videokaart geeft een probleem. GMA4500 dacht ik. Die word ondersteund.
Dat gaat je niet lukken met een IDE harde schijf zonder extra extensions daarvoor. Probeer het met een SATA HDD zodat AHCI werkt. AHCI werkt namelijk niet met IDE schijven.ThinkPadd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:34:
Ik heb de hele BIOS al doorgespit, maar dat is de enige plek waar ik de AHCI instelling kan wijzigen.
[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-10-2009 15:08 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Meestal moet je ook nog een SATA DVD speler gebruiken, anders werkt het nog steeds niet.--MeAngry-- schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:07:
Dat gaat je niet lukken met een IDE harde schijf zonder extra extensions daarvoor. Probeer het met een SATA HDD zodat AHCI werkt. AHCI werkt namelijk niet met IDE schijven.
Dit probleem bestaat vanaf 10.5.2 als ik het goed heb in combinatie met Nvidia grafische hardware. Momenteel is er nog geen oplossing voor. Opnieuw opstarten werkt trouwens als het goed is ook niet.L1nt schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:24:
mmm hier ook OSX aan het proberen.
Herstarten werkt een beetje. Duurt heel lang.alex3305 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:26:
[...]
Dit probleem bestaat vanaf 10.5.2 als ik het goed heb in combinatie met Nvidia grafische hardware. Momenteel is er nog geen oplossing voor. Opnieuw opstarten werkt trouwens als het goed is ook niet.
Ik heb overigens geen Nvidia grafische hardware.
Net wel een klein lichtpuntje gehad. Via OSX86Tools "repair permissions' gedaan en toen sloot ie zowaar af. Echter na het opstarten en nogmaals proberen werkte het niet meer.
Force shutdown via zelfde tool werkt ook niet

Maar ik begrijp dus dat afsluiten niet echt gaat werken. Google geeft immers ook geen antwoord.
Jammer.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Klopt helemaal, ik zit met het zelfde probleem op mn osx86 bakkie met een 8800GTS. Waar het exact in zit weet ik niet, de ene keer werkt het wel, de andere niet

En het was te verwachten! Drivers for Radeons 46×0/45×0/43×0!!! (netkas.org
)
--MeAngry-- schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:07:
[...]
Dat gaat je niet lukken met een IDE harde schijf zonder extra extensions daarvoor. Probeer het met een SATA HDD zodat AHCI werkt. AHCI werkt namelijk niet met IDE schijven.
Balen, ik heb geen SATA HDD en geen SATA DVD speler overzonoskar schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:33:
[...]
Meestal moet je ook nog een SATA DVD speler gebruiken, anders werkt het nog steeds niet.
Is een no-go, videokaart word niet ondersteund evenals de wifi en lan doen het niet. Inmiddels is er wel een half werkende fix voor de GMA in deze serie laptops. Waarmee je dus je native resolutie zou kunnen draaien na een hoop gedoe met andere bootloaders van linux etc, dat is ook het enige wat je kunt Quartz ondersteuning en dergelijke is er niet.ManiacsHouse schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:04:
[...]
Ik heb het er ooit eens op geinstalleerd. Videokaart geeft een probleem. GMA4500 dacht ik. Die word ondersteund.
Oeps... Had dus moeten zijn word NIET ondersteund... Typefoutje.Stouten schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:14:
[...]
Is een no-go, videokaart word niet ondersteund evenals de wifi en lan doen het niet. Inmiddels is er wel een half werkende fix voor de GMA in deze serie laptops. Waarmee je dus je native resolutie zou kunnen draaien na een hoop gedoe met andere bootloaders van linux etc, dat is ook het enige wat je kunt Quartz ondersteuning en dergelijke is er niet.

Dus OSX86 op een Hp 6730b kan ik dus eingelijk wel een beetje vergeten ?Stouten schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:14:
[...]
Is een no-go, videokaart word niet ondersteund evenals de wifi en lan doen het niet. Inmiddels is er wel een half werkende fix voor de GMA in deze serie laptops. Waarmee je dus je native resolutie zou kunnen draaien na een hoop gedoe met andere bootloaders van linux etc, dat is ook het enige wat je kunt Quartz ondersteuning en dergelijke is er niet.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.