30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
ik vroeg mij af of iemand eenhogere resolutie dan 1024 x 800 ingesteld krijgt op de embedded vid kaart, de ati x1250. mijn tv kan 1366 aan en wil de maximale resolutie gangebruiken omdat ik ook hd ready films wil afspelen.
is er ergens een driver te vinden? ik de wiki's , insanelymac etc al gecheckt maar kom niets tegen .
Bedankt voor het delen van je ervaringen! Het stuk dat je eerst je efi-x moet updaten voordat je een os x update doet is voor mij het interessants om te weten. Ik vind een hackintosh namelijk prima, alleen moet het zo min mogelijk gedoe opleveren en zo weinig mogelijk tijd kosten. Als je alleen moet oppassen dat je je os x update niet doet voordat je je efi-x module update, dan kan ik daar wel mee leven.Follie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:23:
Iemand vroeg mij in het 'show je apple computer' topic om wat te vertellen over mijn ervaringen met een EFI-X module waarmee je op een eenvoudige manier OSX op een gewone PC kan draaien, dus bij deze.
Ik heb het apparaatje nu zo'n half jaar in mijn pc zitten en ben tot nu toe zeer tevreden. Reden waarom ik het heb aangeschaft is omdat ik na mijn macbook zeer enthousiast over OSX was en mijn pc voldoet aan de hardware eisen van efi-x, welke hier te vinden zijn:
http://www.efi-x.com/inde...e&id=112&language=English
Het werkt allemaal heel simpel:
- zorg dat je pc aan de hardware eisen voldoet
- heb een OSX image op een usb schijf, of dvd's (dan moet je wel een sata cd-drive hebben, die ik helaas niet had:P)
- je efi-s module in je bios als first boot zetten, staat in een handleiding hoe je dat precies doet
En dan is het eigenlijk net een echte mac pro: Windows, OSX, of je OSX installatie kiezen, en het wijst zich allemaal vanzelf.
Enige beperkingen die ik tegen ben gekomen:
- teleport werkt niet, heb nu synergy als vervanger
- opletten met de updates: eerst je efi-x firmware updaten voordat je dat bij osx doet, bij 10.5.7 had ik dat namelijk niet gedaan.
- opstarten duurt iets langer om dat de efi-x module moet laden, waarvanuit je gewenste OS selecteerd
- om de cd-drive te gebruiken moet deze een sata interface hebben.
- als je meedere OSen wilt installeren, moet ieder OS zijn eigen harde schijf hebben, partities werken helaas (nog hoop ik) niet.
- temperatuur sensoren heb ik nog niet aan de gang, moet wel kunnen dacht ik, maar nog niet echt goed onderzocht
En dan natuurlijk de voordelen:
- Makkelijk hardware updaten, enige beperking is de harware compatible list. Maar bijvoorbeeld een snellere cpu of graka is peanuts en stuk goedkoper. Meeste mensen zullen namelijk gebruik maken van desktop cpu's welke apple niet gebruikt (deze gebruike mobile (iMac, MacMini) of sever (MacPro)).
- Lekker je eigen hardware bij elkaar uitzoeken, met dan wel de beperking van de hardware compatible list, maar je hebt allicht meer vrijheid dan bij een echte macpro
- Eenvoudig overklokken mocht je dat willen natuurlijk, je kunt gewoon je bios in voordat je efi-x geladen is en hier je cpu wat meer pit geven, om bijvoorbeeld een echte macpro te evenaren![]()
En dan nog een paar plaatjes van mijn "Mac Pro"
[afbeelding]
Net echt, met look a like lian li behuizing (wel zwart, maar dat is juist vetter
) en apple sticker
[afbeelding]
Inhoud, voor de liefhebbers: spot de efi-x module
Als er nog vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag.
Echter, hoe lang duurt het voordat zo'n update beschikbaar is en is zo'n efi update noodzakelijk bij elke os x update?
Verwijderd
Follie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:23:
Ik heb het apparaatje nu zo'n half jaar in mijn pc zitten en ben tot nu toe zeer tevreden. Reden waarom ik het heb aangeschaft is omdat ik na mijn macbook zeer enthousiast over OSX was en mijn pc voldoet aan de hardware eisen van efi-x, welke hier te vinden zijn:
http://www.efi-x.com/inde...e&id=112&language=English

AMD coming soon? Wat zou dit betekenen, dat alle AMD procs en mobo's straks ook werken met EFI-X?
Verwijderd
Ik krijg hem maar niet hoger dan een resolutie van 1024x768
Het gaat hier over een iatkos 4i versie.
Hmm, blijkbaar dus. Lijkt me wel een behoorlijke klus om aan de praat te krijgen, aangezien Apple zelf niet met AMD processors werkt.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:56:
[...]
[afbeelding]
AMD coming soon? Wat zou dit betekenen, dat alle AMD procs en mobo's straks ook werken met EFI-X?
Is al m'n 3e installatie

Wel goeie compressie overigens, installatie van bijna 7GB vanaf een single layer DVD'tje
10.0.5.7 (iAKosV7) helemaal werkend en draaien op mijn Acer notebookje,
alleen Wireless lan nog niet aan de praat gekregen (intel).
iemand enig ervaring met intel wireless lan onder mac ?
of anders losse usb /pcimcia kaartjes wireless ?
Hij ziet een ethernetverbinding, maar DHCP werkt niet. Ook heb ik al zowat alle drivers geprobeerd en ook die waarmee het zou moeten werken. Raar.
Krijgt nu een Automatisch Persoonlijk Adres maarja daar kun je niet zoveel mee
Ik ben bij m'n vader bezig geweest, maar daar is het me niet gelukt. Hier staat in ieder geval drivers:_trickster_ schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:31:
Whohoo.
10.0.5.7 (iAKosV7) helemaal werkend en draaien op mijn Acer notebookje,
alleen Wireless lan nog niet aan de praat gekregen (intel).
iemand enig ervaring met intel wireless lan onder mac ?
of anders losse usb /pcimcia kaartjes wireless ?
http://code.google.com/p/iwidarwin/ (deze heb ik getest met een 3945 in een Sony SZ4XN/C en daar kreeg ik ze niet werkend, maar er zijn al mensen waar hij wel werkt)
http://projectcamphor.mercurysquad.com/ (deze heeft nog geen WPA ondersteuning, dus is denk ik redelijk nutteloos)
Verder zijn hier nog meer lotgenoten te vinden:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=84072
Klopt, gewoon een statisch adres gebruik, problem should be solved!Noxious schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:25:
Ik krijg m'n LAN maar niet aan de praat onder iDeneb
Hij ziet een ethernetverbinding, maar DHCP werkt niet. Ook heb ik al zowat alle drivers geprobeerd en ook die waarmee het zou moeten werken. Raar.
Krijgt nu een Automatisch Persoonlijk Adres maarja daar kun je niet zoveel mee
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
HelaasStep schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:53:
[...]
Klopt, gewoon een statisch adres gebruik, problem should be solved!
Verwijderd
Welke versie kan ik gebruiken en zal werken met mijn Gigabyte 9600GT (512MB) ?
Ik heb iAtkos v7 gebruikt en daarmee werkt mijn XFX 9600GT out of the box (alles hardware accelerated)met alleen efi strings aangevinkt bij de installatie opties.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:50:
Aangezien ik er met Iatkos V4 er toch niet kom.
Welke versie kan ik gebruiken en zal werken met mijn Gigabyte 9600GT (512MB) ?
9600GT wordt pas vanaf 10.5.6 gesupport dus het zal liggen aan de oude versie die je gebruikt.
[ Voor 10% gewijzigd door Jazzle op 17-07-2009 11:55 ]
Verwijderd
Ok, bedankt ik kan nu de maximale resolutie gebruiken (en mijn dual monitor setup werkt meteen)Jazzle schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:55:
[...]
Ik heb iAtkos v7 gebruikt en daarmee werkt mijn XFX 9600GT out of the box (alles hardware accelerated)met alleen efi strings aangevinkt bij de installatie opties.
9600GT wordt pas vanaf 10.5.6 gesupport dus het zal liggen aan de oude versie die je gebruikt.
(
Ik post dit trouwens vanop OSx86)
Dan komt het: update naar 10.5.7 blijft het emmeren met het beeld... grijze strepen en blokken; wel met muis, maar geen desktop. Safe modus (-x) werkt wel.
Hoe vaak ik 10.5.6 heb teruggezet met CloneZilla.... ben de tel kwijt..... (wel snel 6,5 minuut)
Iemand nog een kext liggen voor de
1
2
| Intel Corporation Mobile 945GME Express Integrated Graphics Controller [8086:27ae] (rev 03) Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/GME, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller [8086:27a6] (rev 03) |
zou fijn zijn
Edit: ik geloof dat ik een oplossing heb gevonden. Heeft te maken met 2 kext voor de GMA950 de plugin en de 2 driver bundles. Nu nog even testen of ik het kan herhalen en het probleem kan oplossen.
[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 18-07-2009 12:45 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Installatie is gelukt (maar opstarten lukt niet)
Single user boot werkt wel (GUI kom ik niet in)
Maar hangt op de regel als forcedeath driver geladen is, het laatste dat ik zie is het mac adress van mijn netwerk kaart, en dat is het
Spec
iAtkost v7 AMD
HP tx2000ed
Vertrouwen is goed, controle nog beter
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 21-07-2009 20:13 ]
Mijn systeem configuratie is:
Gigabyte X48-DQ6
Intel Core 2 Duo E8500
Kingston HyperX 4GB DDR2 1066Mhz
Sapphire 4870X2
Lite-On iHAS120 20x DVDRW SATA
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio
Maxtor 160gb 7200rpm
Ik heb een oude IDE schijf erin gezet voor OSX86.. Dus alles staat op IDE Mode..Dadona schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:29:
Is je harde schijf een IDE schijf of een SATA schijf? Als het een SATA schijf is, heb je AHCI aangezet in bios?
De volgende instellingen heb ik gebruikt:
ATI Driver
9.7.0 Kernel
SMBios-EFI
Apple SMBios-28
Realtek R1000
JMicron Sata/IDE
Het enige wat nu nog niet werkt is mijn audio. Weet iemand of een XFI Xtreme Audio kaart makkelijk aan de praat te krijgen is met een OSx86 systeem?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb je geen soundcard onboard van je mobo? die worden over het algemeen beter ondersteund.Klaauw schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:18:
Ik heb mijn configuratie aan de praat gekregen met iatkos v7.
De volgende instellingen heb ik gebruikt:
ATI Driver
9.7.0 Kernel
SMBios-EFI
Apple SMBios-28
Realtek R1000
JMicron Sata/IDE
Het enige wat nu nog niet werkt is mijn audio. Weet iemand of een XFI Xtreme Audio kaart makkelijk aan de praat te krijgen is met een OSx86 systeem?
I am the great Cornholio!
Verwijderd

Ik heb iDeneb v1.5 10.5.7 onlangs op deze pc gezet:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | -- | -- |
1 | Asus EAH4850/HTDI/1G | € 98,83 | € 98,83 |
1 | Asus M3A78-T | -- | -- |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 64,40 | € 64,40 |
1 | HP LP2475w | € 544,95 | € 544,95 |
1 | M-Audio Revolution 7.1 | -- | -- |
1 | OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK | € 52,- | € 52,- |
1 | Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 | € 32,24 | € 32,24 |
1 | Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB | € 52,- | € 52,- |
Importeren | Totaal | € 844,42 |
Het probleem is dat OSX niet mijn geluidskaart (M-audio revolution 7.1) wil herkennen na de juiste driver-installatie. Sterker nog: Bij system Profiler ziet ie geen eens een pci kaart!
Daar ben ik mooi klaar mee,

Hebben jullie nog oplossingen hiervoor?
Een virtuele wijntje voor diegene die de oplossing weet.. (Als je het lust
Edit: Laat maar, Al opgelost. Iemand had hier al een handige link geplaatst wat ik over het hoofd had gezien.
Alles reageert vlot, behalve itunes.... Die reageert extreem stroperig.... Bah
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 01:40 ]
( Tegen hanger van de Mac Mini)
Vooraf geinstalleerd is een Iatkios V7, Mac OSX Leopard 10.5.7 dus. Ben er echt blij mee, niet klooien met Kexts, maar gewoon lekker aanzetten en computeren =).
Specs:
Xeon x3220 2.4Ghz
4GB RAM
WiFi
Bluetooth
9500GT
Alles in een mooie Asus barebone.
Koste me maar 575 + licentie

klik voor picca!
In iedergeval kan ik dus wel bevestigen dat als je een Asus T3-P5G31A Barebone wilt gebruiken met de bovengenoemde onderdelen, je een perfect werkende Hackingtosh hebt.
Verder is het Wifi kaart een Asus WL-138e. Die is gebaseerd op een Broadcom 4318 chipje, wat standaard door Apple geondersteunt blijkt te worden. Voor Wifi = Broadcom dus way to go!
Vraag en aanbod mag via de frontpage, maar niet via het forum: http://tweakers.net/aanbod/.
[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2009 15:09 ]
Vraag en aanbod mag via de frontpage, maar niet via het forum: http://tweakers.net/aanbod/.
[ Voor 118% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2009 15:09 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2009 15:10 ]
EDIT:
Heb mijn 1e bugje ontdekt. Geen Mic. Wel audio uit. Ummh lastig.
schijnt een ALC1200 chippie te vinden. Al diverse kexts geprobeerd + VoodooHDA enabler. Ummh mocht niet baten.
[ Voor 166% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2009 15:10 ]
Even die prijzen bekeken, voor dat geld zet ik een Core i7, met een veeeeeeel betere grafische kaart en meer geheugen en grotere hdd en een vette 24" TFT voor slechts EUR 1378,74 bij een bekende webshop!
[ Voor 38% gewijzigd door Hokkie op 29-07-2009 15:30 . Reden: ff een systeempje samengesteld! ]
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Maar, als je dat vind, heb ik daar wel respect voor hoor =).
Verder heb ik de mic nog niet werkend gekregen. Iemand tips?
Had wel ergens gelezen dat de ALC1200 gewoon een ALC888 met wat extra's. Had daarom ook de ALC888 Kexts geprobeerd. Werkte ook goed, maar nog steeds geen mic.
Nu die versie eens uitproberen in VMware, of anders de Kalyway (dat gaat bij de meesten precies vlotter?)
Dan boot ie in safemode, en laat ie zien waar ie mee bezig is. Kan je gelijk het fout opzoeken!
Dan in de bootloader opstarten met -v -x, ratelt het schijfje (het is al oud, en wordt misbruikt voor allerhande zaken) zoals ik zou verwachten.
Daarna "freezed" alles plots. Zelfs als ik 5 minuten wacht doet hij niets meer.
laatste melding op het scherm is:
1
2
| MAC Framework succesfully initialized using 10405 buffer headersand 4096 clusters IO buffer headers |
en nergens is er een foutmelding te bespeuren.
Dus je kunt het wel installeren?
Post eens je volledige hardware lijst / systeem specs
En welke extra kexts je installeerd.
Welke Ideneb gebruik je btw? V1.4?
[ Voor 9% gewijzigd door TZC-T1-FX op 31-07-2009 17:21 ]
Asus P5K (P35 & ICH9)
Intel Core 2 Quad Q6600
2x 1GB Corsair 800Mhz
ATI HD2600XT
SATA-DVD drive
IDE HDD van Maxtor
De install lukt volledig, start opnieuw op, en dan bij het apple scherm blijft alles hangen. (ook de HDD activity LED knippert dan niet meer)
Geïnstalleerd: alles wat standaard aangevinkt staat + Chipset driver + de hele map Others (op een andere plaats gevonden dat deze erbij moest)
+eventueel een optioneel kernel, maar dat werkt ook niet...
Het betreft v1.4 (10.5.6)
Had je hier al eens gekeken?Stijn_D schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:27:
Hardware:
Asus P5K (P35 & ICH9)
Intel Core 2 Quad Q6600
2x 1GB Corsair 800Mhz
ATI HD2600XT
SATA-DVD drive
IDE HDD van Maxtor
De install lukt volledig, start opnieuw op, en dan bij het apple scherm blijft alles hangen. (ook de HDD activity LED knippert dan niet meer)
Geïnstalleerd: alles wat standaard aangevinkt staat + Chipset driver + de hele map Others (op een andere plaats gevonden dat deze erbij moest)
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Bij het booten, doe eens. cpus=1 -v -xStijn_D schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:27:
Hardware:
Asus P5K (P35 & ICH9)
Intel Core 2 Quad Q6600
2x 1GB Corsair 800Mhz
ATI HD2600XT
SATA-DVD drive
IDE HDD van Maxtor
[ Voor 5% gewijzigd door TZC-T1-FX op 01-08-2009 03:00 ]
@ TZC-T1-FX: Had ik gisteravond al eens geprobeerd naar aanleiding van deze guide.
Echter werkt mijn toetsenbord niet in de installatieomgeving. Bij het apple-load screen werkt het wel (enkel als ik ook het complete mapje "others" aanvink)
Ik zie net, dat je een IDE HD hebt. Daar heb ik zoveel problemen mee gehad.
Sata HD is the way to go. Heb je misschien nog ergens een Sata HD liggen?
[ Voor 59% gewijzigd door TZC-T1-FX op 01-08-2009 12:34 ]
Dat IDE-schijfje is de "klooi disk"
op mn sata schijf staat mijn huidige hoofdOS en redelijk wat data....(Ik heb al eens een dataloss gehad met het veranderen van partities, dus zo'n grote fan ben ik daar niet meer van
Hmm, volgens mij is het toch juist omgekeerd ?TZC-T1-FX schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:20:
Ummh, wat voor toetsenbord heb je dan? PS/2 of USB?
Ik zie net, dat je een IDE HD hebt. Daar heb ik zoveel problemen mee gehad.
Sata HD is the way to go. Heb je misschien nog ergens een Sata HD liggen?
P-ATA IDE schijven worden bij mijn weten door de meeste OS out-of-the-box ondersteund, terwijl voor de meeste recente S-ATA IDE controllers drivers nodig zijn.
@Stijn_D: probeer eventueel eens op te starten met het disknummer van je schijf als code ?
Ik geloof dat iemand anders dat ook al eens gedaan had, en dat werkte wel.
Het was iemand met een Intel 845 of 865 chipset in een of andere Compaq PC, moet zeker nog in dit topic staan.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Met de volgende specs(iemand aanmerkingen of ervaringen?):
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Performance One P183 Zwart | € 118,95 | € 118,95 |
1 | Gigabyte GA-EX58-UD5 | € 213,94 | € 213,94 |
1 | Intel Core i7 920 | € 225,95 | € 225,95 |
1 | OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK | € 99,- | € 99,- |
1 | Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E | € 179,- | € 179,- |
Importeren | Totaal | € 836,84 |
Kast is niet zo boeiend
Intussen ben ik aan het experimenteren met mijn huidige PC (AMD) met de iPC OSX86 10.5.6. Had nog een oude schijf liggen dus even proberen
[ Voor 4% gewijzigd door DeluxZ op 02-08-2009 12:41 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Driewerf hoera! Nu krijg ik al een officiele kernel panic waar ik iets mee kan doen. (bij opstarten via DVD en dan "rd=disk0s2")Petervanakelyen schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:04: probeer eventueel eens op te starten met het disknummer van je schijf als code ?
Ik geloof dat iemand anders dat ook al eens gedaan had, en dat werkte wel.
Het was iemand met een Intel 845 of 865 chipset in een of andere Compaq PC, moet zeker nog in dit topic staan.
Tevens staat de installatie nu op een SATA-schijf, maar hij blijft freezen op het loading screen als ik direct van schijf opstart.
Een foto van de kernel panic volgt dadelijk.
Maar ik wil het dus eigenlijk op mijn desktop gebruiken. Alleen vraag ik me af welke versie ik het beste kan gebruiken? Ik meen me te herinneren dat ik op mijn laptop de Kalyway op mijn laptop heb gebruikt. Maar ondertussen zal het een en ander wel weer geupdate zijn. Welke versie kan ik dus het beste gebruiken met mijn config?
Intel E8400
Gigabyte EP45-DS3R
4GB DDR2
ATI 4870
Sata schijfje
Ook Ideneb werkt op een ander systeem goed.
En mijn ATI 4870 gaat ook goed werken? Want toen was er nog geen fatsoenlijke driver voor beschikbaar maar alleen de VESA.
Bij mij werkte de iATKOS v7 voor Intel (Leopard 10.5.7) goedtimskiej schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:47:
Een tijdje geleden heb ik het proberen te installeren op mijn laptop wat verder goed werkte op de WiFi na.
Maar ik wil het dus eigenlijk op mijn desktop gebruiken. Alleen vraag ik me af welke versie ik het beste kan gebruiken? Ik meen me te herinneren dat ik op mijn laptop de Kalyway op mijn laptop heb gebruikt. Maar ondertussen zal het een en ander wel weer geupdate zijn. Welke versie kan ik dus het beste gebruiken met mijn config?
Intel E8400
Gigabyte EP45-DS3R
4GB DDR2
ATI 4870
Sata schijfje
Eerst ga ik eens proberen met de Kalyway release.
Mochten er dan nog problemen zijn, dan horen jullie het wel
En mocht het gelukt zijn ook natuurlijk
Wat voor een nic heb je? Daar moeten haast wel KEXT voor zijnDeluxZ schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:47:
Ondertussen heb ik hem ook geinstalleerd op mijn AMD systeem, met iPC en de nodige fixes en kext files die bij de DVD zaten doet hij het zo. Ik krijg alleen het netwerk niet aan de gang maar voor de rest doet die alles
Laten installeren, heropstarten & tadaa

Enkel mijn toetsenbord (USB) blijft weigeren. Zijn daar Kexts voor of wordt het zoeken naar een USB --> PS2 verloopje?
nForce 4 LAN en Marvell PCI Gbit LAN controller maar weet zo de types niet.MetaFrame schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:18:
[...]
Wat voor een nic heb je? Daar moeten haast wel KEXT voor zijn
Vreemd, USB zou juist native ondersteunt moeten worden. Althans, bij de recentere Intel Chipsets. Welke Kexts heb je mee geinstalled?Stijn_D schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:55:
Kalyway doet het perfect.
Laten installeren, heropstarten & tadaa![]()
Enkel mijn toetsenbord (USB) blijft weigeren. Zijn daar Kexts voor of wordt het zoeken naar een USB --> PS2 verloopje?
Nog geen optionele kexts geïnstalleerd (geen idee waar ik ze zou moeten zoeken en welke ik zou nodig hebben
Je kunt met OSX86 tools automatisch je hardware laten herkennen en de juiste kexts laten installen.
Omdat dat vaak niet werktStarC schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:03:
Waarom eigenlijk niet een retail dvd installeren? Zoveel extra werk is het niet en dan kan je ook software updates gewoon binnenhalen. Het werkt bij mij als een zonnetje, ook sleep heb ik niks aan hoeven doen.
Dan moet je al geluk hebben dat je alle hardware ondersteuning hebt...en dat is bijna nooit het geval.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
OSX86 tools heb ik al staan (op stick), maar ik raak niet volledig tot op het bureaublad van OSX omdat hij geen toetsenbord vindt...TZC-T1-FX schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:39:
Ummh dat gaat moeilijk worden. Als je Kexts wilt installen, moet je namelijk je wachtwoord intikken xD.
Je kunt met OSX86 tools automatisch je hardware laten herkennen en de juiste kexts laten installen.
Verwijderd
Q9550
Asus P5E
HD4870 (wel met driver)
Audio alleen stereo (met driver)
Wlan kaart, Linksys pci wmp54gs, werkt al direct.
Moet alleen elke keer als ik in OSX wil, van IDE naar AHCI switchen in de bios, anders pakt die me SATA drive niet.
Wie heeft er nog meer last met de muis. werkt gewoon vaag de bewegingen in OSX?
Dit alles met iATKOS.
Edit: Muis stabiel gekregen met steermouse, werkt nu het zelfde als in windows.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 22:50 ]
Zal het eens proberen. Als het kapot is, installeer ik het wel opniew.MetaFrame schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:57:
Iemand al naar 10.5.8 geupdate? Ik durf het hier nog niet aan....
Kan het in die lijsten met hardware niet precies vinden namelijk, wil graag wat meer info alvorens ik een licentie aanschaf voor 129,-
Kalyway werkt iig NIET.
Op verzoek de specs:
Intel Core2Quad Q9300
4GB DDR2 SDRAM
1TB HDD (7200RPM)
Nvidia GeForce 9500GS 512MB
Geintegreerde Gigabit Ethernetcard/WiFi/Firewire (1394)
[ Voor 71% gewijzigd door fabianspoelman op 06-08-2009 16:17 ]
Probeer eens de iATKOS uit. Misschien handig om hier even de specs te posten ?fabianspoelman schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:02:
Is het bij iemand ook bekend welke release het beste werkt op een Pavilion Elite? (PDF)
Kan het in die lijsten met hardware niet precies vinden namelijk, wil graag wat meer info alvorens ik een licentie aanschaf voor 129,-
Kalyway werkt iig NIET.
MetaFrame schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:57:
Iemand al naar 10.5.8 geupdate? Ik durf het hier nog niet aan....

Gewoon via Software Update gedaan. Alleen de audio kexts moesten opnieuw geinstalleerd worden =).
Jij hebt de Asus T series T3-P5945GCX-MT toch? Heb je de onboard GPU in gebruik? Zo ja, bevalt deze en kan je er 1080p (full hd) mee draaien?
Of gebruik je een ander videokaart, is hier ruimte voor?
Er is ruimte voor een ander videokaart. Ik kan je een 9500GT aanraden, check wel zeker of het een single slot is!
Maar, met de onboard grafische chip kom je de installer niet in. Dat komt door een conflict met de grafische chip en de northbridge dacht ik. Ik heb het met de onboard kaart dus geen succes gehad. Toen ik dus een 9500GT erin stopte had ik geen problemen meer!
Verder moet ik wel zeggen, dat Mic in niet werkt met de T3-P5G31A. Misschien in de toekomst met nieuwe verbeterde audio kexts voor de ALC1200. Hoe het met de T3-P5945GCX-MT zit weet ik niet.
Maar na een google search, blijkt de chipset zeer compatible te zijn =).
Zet eens je Onboard Firewire eens uit =).fabianspoelman schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:02:
Is het bij iemand ook bekend welke release het beste werkt op een Pavilion Elite? (PDF)
Kalyway werkt iig NIET.
Op verzoek de specs:
Intel Core2Quad Q9300
4GB DDR2 SDRAM
1TB HDD (7200RPM)
Nvidia GeForce 9500GS 512MB
Geintegreerde Gigabit Ethernetcard/WiFi/Firewire (1394)
[ Voor 32% gewijzigd door TZC-T1-FX op 06-08-2009 17:44 ]
EDIT:
Ik denk dat je het proces na installen bedoelt? Dat je dan alles moet instellen?
Als je USB keyboard het niet doet, dan kom je echt niet ver. Ik zou een reinstall doen en USB kexts erbij installeren.
[ Voor 67% gewijzigd door TZC-T1-FX op 06-08-2009 20:02 ]
Ik had ergens gelezen dat je met behulp van enkele files zelf kexts kunt toevoegen aan de Kalyway installatie.
IOUSBFamily.kext toegevoegd, en deze keer kon ik OSX mijn toetsenbord doen herkennen.
Alles draait lekker nu (enkel nog netwerk in orde zetten, geluid werkt perfect)
Willen jullie hier even een "kritische" blik op werpen? Ik heb nu een iMac 24" van 2009 en een Acer 5920g HackBook. Daar draait plex echt super op!! Maar nu wil een een HTPC erbij, zodat deze onder naast mijn 32" LCD kan staan. Ik zat te denken aan het volgende:
ASUS T Series T3-P5G31A
Core 2 Duo E7500
Kingston 4 GB @ 1066
WD Caviar Green 1 TB @ 32 mb
Asus Nvidia 9500gt 512mb DDR3
DVD brandertje...
Logitech Dinova bluetooth afstanbed. (ofzoiets)
Daar moet op draaien osx 10.5.8 (inmiddels een update geweest)
Plex
Wat programmaatjes
Ik zoek nog een bijpassende wifi oplossing (tips???) en bluetooth
Aansluiting dmv DVI -> HDMI en Geluid
Is dit wat voor zo'n 500 euro?
Verder doet elke Bluetooth stickje het gewoon met Mac. Denk wel, dat die barebone met MacOSX geen Mic in ondersteunt.
Ik heb een beetje op jouw specs de pc samengesteld, thnx daarvoor!!TZC-T1-FX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:28:
Wifi kaart een Asus WL-138e. Die is gebaseerd op een Broadcom 4318 chipje, en zeer compatible.
Verder doet elke Bluetooth stickje het gewoon met Mac. Denk wel, dat die barebone met MacOSX geen Mic in ondersteunt.
Mic boeit mij niet, tevens surround ook (nog) niet
Ik ga eens kijken naar die WL138e. Toevallig als Airport of als ethernet herkend?!
En bij de meeste distros van OSX86 zitten er al kexts bij voor de bcm4318 chipje trouwens^^.
EDIT:
Verder! Heb ik iets heel cools ontdekt.
Het tweaking van je Mac OSX systeem!
http://code.google.com/p/blacktree-secrets/
Download het, en installeer het. Open vervolgens secrets via je control panel.
Check Quartz GL en Quartz 2D Extreme.
Waarom?
Nou de 2D GUI, word dan door je videokaart versneld!
Mits je videokaart dat natuurlijk ondersteunt. Ik heb een HD3850 met 512MB, maar ik denk dat alle dedicated videokaarten het wel ondersteunen.
Dus als je vind, dat de GUI beetje laggy word, nadat je 10 tallen programma's heb draaien of open heb staan, moet je dit eens proberen.
[ Voor 77% gewijzigd door TZC-T1-FX op 07-08-2009 04:28 ]
Ah, nou dan ga ik vanavond ook maar eens de update draaien.TZC-T1-FX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:33:
[...]
[afbeelding]
Gewoon via Software Update gedaan. Alleen de audio kexts moesten opnieuw geinstalleerd worden =).
Nu heb ik al op redelijk veel fora gezocht naar bestaande configuraties, maar tot nu toe vind ik nergens een recente configuratie.
Ik wil namelijk voor rond de 400 euro een moederbord, quadcore cpu en wat geheugen kopen.
Heeft iemand een aanrader voor een compatible moederbord en de bijbehorende release? (kalyway?)
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=136586
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=144020
Hopelijk kan je hier iets mee.
Hmm, ik geloof dat er mensen zijn in dit topic die een moederbord hebben waar alles out-of-the-box in OS X van werkt. Dat kan je gebruiken, in combinatie met je Quad-core, en GPU ed. moet je zelf nog even opzoeken, staat vast wel ergens in de notes van een OSx86-distro, of op een forum.JvdS schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:28:
Voor mijn muzikale bezigheden ben ik op zoek naar een quadcore hackintosh.
Nu heb ik al op redelijk veel fora gezocht naar bestaande configuraties, maar tot nu toe vind ik nergens een recente configuratie.
Ik wil namelijk voor rond de 400 euro een moederbord, quadcore cpu en wat geheugen kopen.
Heeft iemand een aanrader voor een compatible moederbord en de bijbehorende release? (kalyway?)
Ik heb goede ervaringenn gehad met iATKOS v7, maar nu met 10.5.8 vraag ik me af welke eerst zal zijn, iATKOS releases komen meestal nogal laat...
Hier vind je een lijst van een héél pak moederborden, en met welke release ze zeker werken.JvdS schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:28:
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 15:01 ]
Ik krijg namelijk de "Using 5242 buffer header and 4096 cluster IO buffer headers" melding waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Ik heb niks gekozen. Wel zie ik staan of ik een DVI-DVI/DVI-VGA/VGA-DVI kaart heb en de verschillende injectors. Ik heb hier geen kaas van gegeten en al die duizenden tutorials (vanilla, pcefi v5325, blabla) maakt het niet echt duidelijker vind ik. Welke zou ik moeten kiezen dan?TZC-T1-FX schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:16:
Bij de install, kan je kiezen voor een graphics driver van Nvidia. Welke heb je gekozen?
EDIT: Ja ik weet dat als ik niks kies dat ik uiteraard geen hardwareversnelling heb, maar ik het proberen op te lossen met EFI strings en dat werkt dus niet. Ook stond er bij Chameleon 2 dat ik geen injectors moet gebruiken omdat Chameleon dat al voor me regelt (niet dus
EDIT2: Het liefst draai ik natuurlijk alles vanilla zodat ik (hopelijk) het minst problemen heb, maar daar zijn ook al tig guides voor die ik niet duidelijk vind en die vaak al een werkende OSX vereisen.
[ Voor 33% gewijzigd door Oguz286 op 10-08-2009 15:53 ]
Ze bedoelen dus poort 1 en 2. Kies vervolgens gewoon een Nvidia driver waarop staat, this is for your 256MB Nvidia card bij de install. Zo heb ik mijn 9500GT ook gewoon aan de praat gekregen. Bij de install, met de meegeleverde drivers dus!
Een Ati 4650 en die word dus niet ondersteund. Ik zit me af te vragen in hoeverre je zelf een driver zou kunnen bouwen/compilen. Iemand een idee of een linkje waar ik wat mee verder kan?
- Verwijder alle nvinject, nvkush, etc... uit je extensions map (neem aan dat je weet waar dit staat)
- Download Nvinject 52.pkg (http://www.mediafire.com/?kn9jpyan1gd),
- Tijdens de installatie vink je vanilla EN 256mb,
- Herstart NIET, maar herstel je schijfbevoegdheden
- Herstart nu wel.
Werkt dit wel?? Bij mij heeft het bij elke nvidia kaart gewerkt (8600GT 512, 9800GT+ 512, 8600m GT 512)
Ik heb ook een 8600m GT 512 en ook met Nvinject 52.pkg krijg ik Quartz Extreme niet aan de praat (er blijft staan "Quartz Extreme: not supported").Hokkie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:33:
@Oguz286
- Verwijder alle nvinject, nvkush, etc... uit je extensions map (neem aan dat je weet waar dit staat)
- Download Nvinject 52.pkg (http://www.mediafire.com/?kn9jpyan1gd),
- Tijdens de installatie vink je vanilla EN 256mb,
- Herstart NIET, maar herstel je schijfbevoegdheden
- Herstart nu wel.
Werkt dit wel?? Bij mij heeft het bij elke nvidia kaart gewerkt (8600GT 512, 9800GT+ 512, 8600m GT 512)
ik heb zowel de vanilla + 512mb optie geprobeerd als de "go (mobile/laptop)" optie... beide zonder success
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.