[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Dat 'ie van een Windows XP CD boot wil natuurlijk niets zeggen, want dat is uiteraard een CD en géén DVD! Het kan dus best zijn dat je dvd speler geen dvd's meer vreet :)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:33
D4rkSt4r schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:29:
Dat 'ie van een Windows XP CD boot wil natuurlijk niets zeggen, want dat is uiteraard een CD en géén DVD! Het kan dus best zijn dat je dvd speler geen dvd's meer vreet :)
Ik begin toch weer te denken dat het idd daar aan ligt. Vanmiddag maar even proberen om te booten vanaf een usb-HDD.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
Omdat ik nu een paar weken een MBP bezit (eerste Mac), vond ik het wel interessant om Mac OSx86 uit te proberen op mijn Asus Eee 1000H. Na wat geklooi met een 8gb memory card om het geheel te installeren (heb geen externe dvd speler) en wat patches installeren, werkt alles erg goed. Enige vervelende is de wireless utility van Ralink, maar denk erover om misschien gewoon een apple airport card via ebay aan te schaffen.

Guides die ik gebruikt heb:

Installeren via usb schijf in plaats van dvd: http://forums.msiwind.net...-flash-drive-t843-20.html

Eee 1000H: http://www.enik.ch/2009/0...rd-1056-on-the-eee-1000h/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47
Iemand al de mic op een MSI Wind U90 werkend??

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 27-04-2009 19:41 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik wou voor mezelf ook wel eens zien wat Mac OS X nu zo speciaal maakt (ik ben een Linux en Win gebruiker...). Na enkele pogingen is het dan toch gelukt om iDeneb 1.4 (10.5.6 dus) werkend te krijgen op mijn systeem.

Specs:
Gigabyte GA-P35-DS3R
Core 2 Quad Q6600
2x 1GB + 2x 512MB OCZ Gold @800Mhz
Nvidia 8800GTS 320MB
Logitech G15 + MX518

Alles behalve de sound lijkt te werken alleen heb ik twee wel héél erg vervelende problemen:
1) Safari werkte de eerste 2 keren dat ik het startte, nadien freezed deze onmiddellijk na het starten. Enkel een 'Force Quit' helpt nog om Safari te sluiten. Na wat zoekwerk vind ik niet direct iets terug wat lijkt op mijn probleem.
2) Bij het openen (verifiëren en mounten) van een .dmg pakket krijg ik een Kernel Panic. Daarop ben ik wat gaan zoeken en kwam ik uit bij een oplossing waarbij je 'seatbelt.kext' moet vervangen door een versie die overeenstemt met je kernel-versie. Aangezien ik de Voodoo 9.5.0 kernel gebruik heb ik dus de bijpassende seatbelt.kext op mijn systeem gezet (via instructies die ik vond op insanelymac), maar het probleem blijft.
Vreemd genoeg is het mij wel gelukt om Firefox via een dmg te installeren. Andere installatie zoals bv. Adium en de trial van iLife lopen dus wel uit op een kernel panic. Zodadelijk maar eens herinstalleren, blijkbaar is dat voor sommigen met hetzelfde probleem een oplossing. Iemand nog andere ideeën?

*Update*
Na een herinstallatie en het kiezen van de patch 'Seatbelt fix' bij de installatie werkt alles zoals het hoort! Alles werkt vlot, maar dat mag dan ook wel met systeemspecs van een wannabe Mac Pro :+

[ Voor 7% gewijzigd door Darkstar op 27-04-2009 22:11 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:34
Sound? systeem voorkeuren ---> Geluid ---> Uitvoer ---> en dan even ingebouwde speakers kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20
Hola! Heb driftig zitten lezen en overweeg een pc te bouwen waar ik ook OS x op kan draaien. Kan dus de ideale specs gaan uitzoeken, maar helemaal lukken wil dit nog niet.

Ik heb ook naar het EFI-x kaartje gekeken, maar wil op de nieuwe aanwinst (naast Windows) ook OSx draaien en wil wel kijken hoever ik kom zonder EFI-x. Overigens leuk om te weten, ik wil eigenlijk een Imac kopen, maar baal er van dat de nvidia GT120 videokaart in feite een 9500 GT is en nogal sloom om zo nu en dan lekker op te gamen. Dus nu maar weer een PC, maar toch OSx er op.. en dan de macbook er bij houden :)

Wat hebbik nodig:

- Intel cpu
- Gigabyte moederbord met .. X48 chipset
- videokaart... welke wat 'higher end' zou kunnen, of werkt in feite elke recente Ati/nVidia?
- ... netwerk/sound e.d. werken vanaf het moederbord lijkt me? Dit moederbord wordt door EFI-x aangeraden omdat het met de standaard drivers van Apple werken.

- en een goede distributie? De ideneb staat goed aangeschreven zie ik, werkt dit met een bootloader naast Windows/e.d.?

Hoop vragen, maar heb nog even geen goed beeld waar ik moet beginnen :) hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

nadat mijn hackintosh voor de 73976x crashde op de usb en niet meer wil booten ben ik toch overgegaan op aanschaf van een macbook pro.
aangezien de laptop waar ik hackintosh op draaide ook redelijk oud aan worden was toch maar een mac gekocht.
had geen zin om weer specifieke windows laptop te zoeken om er goed mac op te draaien.
er is altijd wel iets wat niet goed werkt. ben ik nu hopelijk binnen 2 weken vanaf met een mb pro:)
heb toch jaartje met mixed feelings een hackintosh gehad.
het was wel altijd leuk en uitdagend om het werkend te houden met al die patches.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225108

Heey,,

Ik heb hier een pc waar ik ook graag osx op zou willen hebben maar mijn vraag was nou kan ik dat met mijn systeem en welke versie van osx86 zou ik dan nemen?(ideneb bijv.)
Hier mijn specs:
Amd Athlon 64 X2 6000+
4GB Ram
250 GB HD
Nvidia Geforce 8800GS
Msi K9A2 CF Moederbord
Creative X-fi Extreme Audio (Pci-E)

Zou het lukken hiermee denken jullie?

Thnx Max! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Anoniem: 225108 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:16:
Heey,,

Ik heb hier een pc waar ik ook graag osx op zou willen hebben maar mijn vraag was nou kan ik dat met mijn systeem en welke versie van osx86 zou ik dan nemen?(ideneb bijv.)
Hier mijn specs:
Amd Athlon 64 X2 6000+
4GB Ram
250 GB HD
Nvidia Geforce 8800GS
Msi K9A2 CF Moederbord
Creative X-fi Extreme Audio (Pci-E)

Zou het lukken hiermee denken jullie?

Thnx Max! :)
Ik zou IPc 10.5.6 proberen. blijft trial en error met dit. garantie dat alles werkt krijg je niet met hackintosh:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:45:
Hola! Heb driftig zitten lezen en overweeg een pc te bouwen waar ik ook OS x op kan draaien. Kan dus de ideale specs gaan uitzoeken, maar helemaal lukken wil dit nog niet.

Ik heb ook naar het EFI-x kaartje gekeken, maar wil op de nieuwe aanwinst (naast Windows) ook OSx draaien en wil wel kijken hoever ik kom zonder EFI-x. Overigens leuk om te weten, ik wil eigenlijk een Imac kopen, maar baal er van dat de nvidia GT120 videokaart in feite een 9500 GT is en nogal sloom om zo nu en dan lekker op te gamen. Dus nu maar weer een PC, maar toch OSx er op.. en dan de macbook er bij houden :)

Wat hebbik nodig:

- Intel cpu
- Gigabyte moederbord met .. X48 chipset
- videokaart... welke wat 'higher end' zou kunnen, of werkt in feite elke recente Ati/nVidia?
- ... netwerk/sound e.d. werken vanaf het moederbord lijkt me? Dit moederbord wordt door EFI-x aangeraden omdat het met de standaard drivers van Apple werken.

- en een goede distributie? De ideneb staat goed aangeschreven zie ik, werkt dit met een bootloader naast Windows/e.d.?

Hoop vragen, maar heb nog even geen goed beeld waar ik moet beginnen :) hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen.
Een paar pagina's hiervoor staan er een paar moederborden etc. die out-of-the-box werken.
Het is echter met OSx86 altijd wat experimenteren.

Ik zou gaan voor een Intel Core 2 Duo, die worden goed ondersteund, en de rest moet je zelf kiezen.
Ik heb wat problemen gehad met NVidia drivers, maar ik neem aan dat dat ook het geval is met ATI, dat weet ik niet :)

Als distributie zou ik voor de Ideneb gaan, maar weeral: het is experimenteren, bij sommigen werkt iPC veel beter (die kernel panicte bij mij constant) en bij anderen weer de XxX distro...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Specs:
Gigabyte P35 DS3R
E4500 @ 3.33Ghz
4GB DDR2 RAM
HD3850 512MB

Net 10.5.7 geinstalled. Ging wel netjes. Zonder enige modificaties/gezeik kunnen installen.
Nja, ik lieg. Wel een beetje gezeik dan.

Na de install, dus dat ik van de 10.5.7 installer moet rebooten.
kreeg ik voordurend een blauw scherm met af en toe dat rondje als ie ergens mee bezig is. Ik wachte voor 20 minuten, maar het ging maar niet weg.

Dus maar een harde reboot gedaan.

Alleen toen bootte ie ineens niet meer! Wat nu?

Nou bij de boot even -v gedaan. Zodat ik even in de opstart procedures kon kijken. Zo bleek mijn bluetooth USB voor de enige vertraging te zorgen. Nadat ik hem eruit heb gehaald, heb ik hem weer hard gereset. Dit keer laadde ie wel door. Helemaal tot in de inlog scherm. Maar daar kreeg ik weer dat rondje als ie ergens mee bezig is. Vervolgens na 5 minuten, kapte mijn HD met ratelen en gaf een tik. Haahaa dacht ik, een universeel teken voor een systeem dat hard uit is gegaan. Mijn monitoren vertoonde toen ook een No signaal beeld. Geen punt dacht ik. Gewoon weer opstarten die hap!

En ja hoor, vervolgens bootte is gewoon netjes door =).

Mijn moederbord kexts waren wel verdwenen. Dus no sound ( de rest werkt al out of the box ). Even OSX86 tools gedraaid en de drivers automatisch laten zoeken en downloaden. Een reboot, en mijn geluid deed het weer =).

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/Afbeelding2-16.png

Als je dus soort gelijke onderdelen hebt. Moet ie het ook zonder problemen bij jouw doen.
Dit is wel met Ideneb distro 10.5.6

[ Voor 4% gewijzigd door TZC-T1-FX op 13-05-2009 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 14:44
Ik heb hier succesvol OS X geinstalleerd op een IBM/Lenovo Thinkpad T60 (modelnummer 2007-BF3). Hoewel het algemeen bekend is dat OS X goed te installeren is op Thinkpads, kon ik over mijn model niet zoveel specifieke informatie vinden. Het gaat in ieder geval om de laptop van de TU/e notebookregeling 2006-2007. Ik heb de iATKOS 5i installatie-DVD gebruikt. QE/CI werken met de ingebouwde ATI Radeon Mobility X1600; daarvoor was wel een aanpassing in /System/Extensions/ATIRadeonX1000.kext/Contents/Info.plist nodig (0x71451002 toevoegen bij IONameMatch).

Ook de ingebouwde wireless-kaart werkt (0x168c1014 toevoegen in /System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/Plugins/AirportAtheros.kext/Contents/Info.plist).

Voor de toetsenbord en muis heb je de Apple PS2 'nub'-extensie nodig; die is bij de installatie te selecteren. Verder heb ik gewoon de standaard dingen gekozen in de installatie (Graphics Update, ACPI platform, SMBIOS en de ATI drivers)

Wat niet werkt: stand-by (schijnt wel op te lossen te zijn door iets met AppleSMBIOS.kext te doen, een studiegenoot heeft het zo aan de praat gekregen op een T60p). Verder werken de bovenste rij muisknopjes niet (de onderste uiteraard wel). Verder een beetje last van mouse tearing (dat was voorheen op te lossen met ATIInject, maar dat kreeg ik hier niet aan de praat - volgens mij is die extensie niet echt geupdate voor 10.5.6). Verder werkt eigenlijk alles: trackpoint, touchpad, DVD-brander, volumeknopjes, batterij-indicator, knopjes voor de brightness en zelfs het toetsenbordlampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb DDR 1 geheugen in mijn OSX86 bak zitten, maar het systeem draait nog vrij traag. Zou dat liggen aan een ontbrekende SMBIOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 23-05 22:06
Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:45:
Ik heb leopard op een hp 6710b draaien.
zelf een custom dvd gemaakt met dfe-132.
deze installeert retail leopard 10.5.5 in 1 x zonder kloten met kexts werkend op een 6710b:)
alles werkt, geluid, video, wifi door middel van een broadcom module.

heb de retail leo dvd gestripped naar 4 gb en de dfe-132 bootloader geintegreerd in de retail installer.
kan nu ook altijd gewoon apple updater gebruiken met nieuwe updates.

helemaal top.

je kan zelf ook custom dvd's maken. check maar eens op www.insanelymac.com op het forum.
en zoek naar instahackintosh.
Ik heb hier ook een werkende 6710b maar helaas zonder werkende wifi.
Ik heb alleen gebruik gemaakt van de iDeneb 1.4 Disc. Met wat kleine kext aanpassingen.

Mag ik vragen welke broadcom module je erin gezet hebt?(Ja ik weet het...tis een tijd geleden de quote ;) ) Zelf zit ik aan een usb wifi adaptertje te denken maar moet nog even uitzoeken welke OSX compatible is.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 14-05-2009 10:31 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
ToH OSX Leopard RC2 wil niet installeren 8)7

You cannot install OSX onto this system, please see requirements...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 09:17
Na een lange tijd Kalyway the hebben gedraaid en daarna nog een tijdje iPC ben ik na een mislukte upgrade naar 10.5.7 ("still waiting for root device", ook al werd mijn SATA driver toch geladen) toch maar overgestapt naar de retail versie. Wat een verademing. De retail-DVD installeerde 10.5.0 en mbv de software update tool van Apple kon ik in één keer zonder het kleinste beetje pijn naar 10.5.7.

De enige voorwaarde is dat je een systeem hebt waarvan de basiscomponenten (chipset/mobo, CPU, SATA) by default worden ondersteund door OS X. Een AMD processor gaat bijv niet werken, aangezien je daarvoor volgens mij de Voodoo kernel nodig hebt en de retail install kan die natuurlijk niet installeren. Oh ja en je moet waarschijnlijk wel je HDD wipen, omdat OS X een zgn GUID Partition Table vereist ipv een MBR.

Als bovenstaande voorwaarden geen probleem vormen zou ik zeker overwegen om voor de BOOT-132 icm retail te gaan. Het is iets moeilijker dan bijv iPC (DVD branden, booten, installeren, klaar), omdat je een bootable CD moet maken met daarin een de kexts die je nodig hebt om te kunnen installeren. Je kunt er zelf eentje bakken, maar het makkelijkste is om er eentje te downloaden voor je mobo met daarin de juiste kexts al voorgebakken. En je hebt die kexts weer nodig als je na de installatie een bootloader (Chameleon) wilt installeren om de BOOT-132 CD niet meer nodig te hebben om OS X te booten.

Verder zal ik maar even de relevante specs neerplempen:

Asus P5K P35 ICH9 S775 + Intel Core 2 Quad Q6600
Werkt out of the box. Gebruik deze Boot-132 iso

Attansic L1 ethernet onboard
Werkt out of the box

XFX Geforce 8600GT 256MB
Werkt niet out of the box, maar je hebt iig wel gewoon beeld (net als in Windows als je nog geen videodrivers hebt geinstalleerd). Je moet even osx86tools downloaden en dan de efi-string voor je videokaart toevoegen aan com.boot.Apple.nogwat ofzo. Even rebooten en je hebt CI/QE op volle resolutie.

Realtek ALC883
Werkt niet out of the box. Er wordt wel een driver meegeleverd maar die werkt niet. Je moet de driver nog even patchen mbv AppleHDA patcher door de codec dump voor je geluidskaart naar de applicatie te slepen en even te rebooten. ALC883 codec dump en andere codecs

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mac OS X 10.5.7 installeren op een Gigabyte GA-EX58-UD5 (Core i7)

Gebruik een werkende Mac OS X installatie en sluit hierop een hardeschijf aan
Installeer Mac OS X 10.5.6 op deze hardeschijf (Gebruik Universal OSx86 Installer bijvoorbeeld)
Installeer Mac OS X 10.5.7 update op deze hardeschijf
Installeer Natit.pkg (Als je een Radeon HD 4870 grafische kaart hebt)
Dubbelklik op "RUN-PATCH_INSTALLER" van de aangepaste X58_Mobo_Patch_Installer
Selecteer de juiste hardeschijf
Volg deze stappen: 2,3,5,6,7
Herstart met de nieuwe hardeschijf!

Je hebt nu Mac OS X 10.5.7 draaien met de ICH10 drivers van Mac OS X 10.5.7 en je hebt nu de vanilla kernel van Mac OS X 10.5.7!

Afbeeldingslocatie: http://www.muzzle.nl/downloads/screenshotx58.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Is er hier eigenlijk iemand die OSx86 geinstalleerd heeft op een Asus EEE pc ? Ik lees overal dat het wel kan, maar dat Leopard sluggish draait, en je dus beter Tiger kan gebruiken. En blijkbaar moet je ook 2 pinnen van de VGA connector bridgen, omdat OS X anders in 'headless mode' zou opstarten, maar daar heb ik geen zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
Ik heb OSx86 draaien op mijn Asus EEE 1000H, deze guide gevolgd: http://www.enik.ch/2009/0...rd-1056-on-the-eee-1000h/

Enige wat je naast de installatie moet doen is een bios update, maar voor de rest draait alles echt goed. Beter dan Windows heb ik het idee in ieder geval. Maar het zou best kunnen dat Tiger beter draait. Ik wilde gewoon precies dezelfde mogelijkheden hebben als met mijn Macbook Pro (afgezien van de snelheid :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:00
Ik wilde vandaag ook eens een poging doen om mijn Asus Vintage PH1 om te toveren naar OSX86.
In de Asus Vintage PH1 zit een Asus P5GD1-VM bordje in, maar ik krijg het maar niet aan de praat...

Ik heb Kalyway 10.5.6 en iDeneb 10.5.2 geprobeerd, maar helaas blijven ze beiden op een kernel panic hangen tijdens het laden van de DVD. (het zou gaan om een com.apple.driver.AppleInternet8***XEthernet bestand.

Een poging gedaan om dit bestand van de DVD af te halen heeft niets opgebracht.

Toen kwam ik erachter om Boot-132 te proberen met de orginele Mac OSX dvd te booten.
Het lijkt erop dat de orginele mac osx dvd wel helemaal boot, maar blijft vervolgens hangen op het apple logo.

Al met al toch bijna de hele middag mee zitten klooien en geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
MarkieNL schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:26:
Ik wilde vandaag ook eens een poging doen om mijn Asus Vintage PH1 om te toveren naar OSX86.
In de Asus Vintage PH1 zit een Asus P5GD1-VM bordje in, maar ik krijg het maar niet aan de praat...

Ik heb Kalyway 10.5.6 en iDeneb 10.5.2 geprobeerd, maar helaas blijven ze beiden op een kernel panic hangen tijdens het laden van de DVD. (het zou gaan om een com.apple.driver.AppleInternet8***XEthernet bestand.

Toen kwam ik erachter om Boot-132 te proberen met de orginele Mac OSX dvd te booten.
Het lijkt erop dat de orginele mac osx dvd wel helemaal boot, maar blijft vervolgens hangen op het apple logo.

Wat zegt ie als je verbose (met -v) boot?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Overigens valt het me ook op dat de retail versie van OS X minder bugs lijkt te hebben. Zo had ik met Kaly en iPC last van de restart/shutdown bug, de UUID-meldingen en een kext (AppleIntel8255x.kext) die alleen goed functioneerde als ik bootte met -f. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-m
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 11:40
Ik heb sinds vorige week Mac OS X Leopard 10.5.7 draaien op mijn pc.
Draait perfect. Om het geluid en sleep mode werkend te krijgen moest ik nog wat klooien, ook mouse lag heb ik eenvoudig kunnen verhelpen door een kext toe te voegen.
Verder alleen iDeneb 1.4 10.5.6 dvd nodig gehad.
M'n pc:
Intel Q6600
Gigabyte GA P35 DS3
ASUS Nvidia 8800GT
4GB DDR2 [800mhz]
Samsung T220 met 1680x1050
USB toetsenbord muis (logitech ultra x premium + Logitech G5v2)

Windows 7 vind ik ook erg lekker draaien, die heb ik daarom ook op mijn pc

Ik heb nu dualboot Windows 7 RC x64 - Mac OS X draaien... >:) :9

[ Voor 18% gewijzigd door sander-m op 18-05-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
LB06 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 01:26:
[...]

Wat zegt ie als je verbose (met -v) boot?
Met iDeneb krijg ik een kernel panic met daarin een appleintel****XEthernet (?)kext(?).
Met de retail dvd krijg ik in verbose mode gewoon een zwart scherm met knipperende mintekentje.

Maargoed, ik blijf proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 15:02
Hallo mensen,

Ik zit nu op 10.5.5 met deze setup:

GA-EP35-DS3R
E6750
8800GTS 320MB
rest is onbelangrijk.

Is me gelukt met deze guide:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=121849
(Chameleon EFI en gebruik gemaakt van Kalyway DVD en *volgens mij* Vanilla kernel)

Ik wil updaten naar 10.5.7 kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen (ik heb geen backup schijf bij de hand en ik wil men setup niet verpesten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:41
Petervanakelyen schreef op zondag 17 mei 2009 @ 09:37:
Is er hier eigenlijk iemand die OSx86 geinstalleerd heeft op een Asus EEE pc ? Ik lees overal dat het wel kan, maar dat Leopard sluggish draait, en je dus beter Tiger kan gebruiken. En blijkbaar moet je ook 2 pinnen van de VGA connector bridgen, omdat OS X anders in 'headless mode' zou opstarten, maar daar heb ik geen zin in...
Ik heb hier iDeneb 1.4 draaiend op een Eee PC 900, waarbij alles volledig werkt (wifi alleen door de kaart te vervangen) dus Ethernet, geluid, screen brightness en zelfs VGA out. Totaal niet sluggish, hartstikke snel en gewoon 10.5.6.

Ik heb trouwens voor de gene die nog een wifi kaart zoeken voor in hun laptop een Dell DW 1390 liggen, Mini PCI expres kaart liggen. Werkt out of the box met OS X, had er meteen 2 besteld dus heb nu een tweede liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door thaan op 18-05-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226360

juulie19 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:02:
Ik wil updaten naar 10.5.7 kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen (ik heb geen backup schijf bij de hand en ik wil men setup niet verpesten)
Ik heb gisteren mn laptop met osx86 geupgrade van 10.5.6 naar 10.5.7 gewoon dmv de apple updater.
Werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Anoniem: 226360 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:47:
Ik heb gisteren mn laptop met osx86 geupgrade van 10.5.6 naar 10.5.7 gewoon dmv de apple updater.
Heb ik ook gedaan, maar sleep werkt nu niet meer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:36

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 226360 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:47:
[...]

Wat voor laptop? Zit er zelf ook over te denken eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226360

Heb een Acer Aspire 9423nogwat, lijkt aardig op deze:
pricewatch: Acer Aspire 9423WSMib

Alles werkt prima behalve de ingebouwde wireless Intel kaart.
Had wat kleine probleempjes in het begin (geluid werkte niet en ik wist niet precies welke gfx-kext ik nodig had), maar toen kwam ik het proggie "osx86tools" tegen en die vond in 1 keer de kexts die ik nog nodig had.
Loopt echt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wat zijn eigenlijk de minimale OSX86 specs om Leopard fatsoenlijk te draaien. Op apple.com vind ik eigenlijk alleen maar powerpc of specs van hun eigen machines (off course).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 26-05 20:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

W00fer schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:37:
Wat zijn eigenlijk de minimale OSX86 specs om Leopard fatsoenlijk te draaien. Op apple.com vind ik eigenlijk alleen maar powerpc of specs van hun eigen machines (off course).
Op de verschillende OSX86 gerelateerde websites zijn HCL's te vinden. Lees die eens door. Google is your friend.

Een beetje inzet mogen we wel verwachten dacht ik zo?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 24-05 22:29
Is er hier iemand die eerst Windows op de pc had, de boel heeft overgeclockt (inclusief voltage verandering) en daarna met OSX aan de gang is gegaan? Het viel mij op dat ik onder OSX een hoger voltage nodig heb om mijn pc stabiel te houden. (Voltage hetzelfde gelaten, stresstest met MPrime dus zo goed als hetzelfde als Prime95 onder Windows)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233239

Heb net mijn iDeneb 10.5.6 een update gegeven naar 10.5.7 door de iDeneb Combo Upgrade Kit te runnen. (te vinden op de website van iDeneb)

Het is helemaal perfect gelopen, dacht eerst even dat hij gecrasht was i.v.m. onverwachte tweede reboot na de installatie, maar uiteindelijk bootte hij en alles werkt nog hetzelfde. Tenminste, zover ik nu kan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Whieee schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:47:
[...]

Op de verschillende OSX86 gerelateerde websites zijn HCL's te vinden. Lees die eens door. Google is your friend.

Een beetje inzet mogen we wel verwachten dacht ik zo?
Daar is echt geen touw aan vast te knopen. Bovendien praat men veelal over een AMD of EEEpc rig, of heeft men allemaal een Core2 machine draaien. Ik wil gewoon weten of een pentium 4 het zaakje ook draaiend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144144

Ja op een P4 kan je ook het zaakje draaiend krijgen. Ik had het vroegah ook draaiend met OS X 10.5.5 (JaS distro) met een Pentium 4, 3 Ghz (Prescott)

edit: typos

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 144144 op 21-05-2009 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
W00fer schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:37:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/Afbeelding1-17.png

Uit mijn review op tweakers.net van OSX
productreview: Apple Mac OS X v10.5.6 Leopard review door TZC-T1-FX

Verder kan je gewoon beter een Intel CPU gebruiken met SSE ondersteuning. Dus gewoon de Core CPU's van Intel. Kan zijn E12xx/E2xxx/E4xxx/E6xxx/E8xxx en natuurlijk de bij behorende Quads.

Je kan er wel van uitgaan dat een 1.6/1.8Ghz voldoende is voor een leuke OSX ervaring. Dit natuurlijk wel gecombineerd met een videokaart die OSX grafische kan versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een vraagje.

Momenteel heb ik OS X 10.5.7 draaien op de versie van iDeneb. Ik heb nu 1 partitie, mijn OS X partitie. Daar krijg ik achteraf een beetje spijt van aangezien ik ook wel Windows XP er naast wil draaien. Daar komt het probleem, want ik heb maar 1 partitie.

Parallels werkt met XP, maar ik wil alleen Windows installeren om spelletjes te spelen. Parallels en spelletjes gaan absoluut niet samen.

Kortom: hoe kan ik de OS X partitie splitsen in twee partities, zonder dat mijn gegevens eraan gaan? Die tweede partitie moet ik dan kunnen formatteren als NTFS.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik vraag me dit al heel lang af en hoop echt dat er iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
TZC-T1-FX schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 02:27:
[...]

[afbeelding]

Uit mijn review op tweakers.net van OSX
productreview: Apple Mac OS X v10.5.6 Leopard review door TZC-T1-FX

Verder kan je gewoon beter een Intel CPU gebruiken met SSE ondersteuning. Dus gewoon de Core CPU's van Intel. Kan zijn E12xx/E2xxx/E4xxx/E6xxx/E8xxx en natuurlijk de bij behorende Quads.

Je kan er wel van uitgaan dat een 1.6/1.8Ghz voldoende is voor een leuke OSX ervaring. Dit natuurlijk wel gecombineerd met een videokaart die OSX grafische kan versnellen.
Ik heb 1 GB DDR1 draaien, maar nog steeds voelen programma's sloom aan. 2.6ghz single core machine. Zou het aan de grafische versnelling kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
W00fer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:39:
[...]

Ik heb 1 GB DDR1 draaien, maar nog steeds voelen programma's sloom aan. 2.6ghz single core machine. Zou het aan de grafische versnelling kunnen liggen ?
aah.. OSX houdt erg van intern geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 14:44

Shuriken

Life is all about priorities

MarkieNL schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:26:

Als je een orginele 10.5.6. osx dvd gebruikt, is het erg belangrijk dat je een goede ACPI patch (DSDT.aml) gebruikt. Het hangen komt door RTC problemen.

Daarnaast vraag ik me af of een i915 graphische chip wel ondersteund wordt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
W00fer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:39:
[...]

Meer van je specificaties plz? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303236

Hallo mensen,

ik zit te overwegen om OSx86 te installeren. Ik heb net een nieuwe pc samengesteld met de volgende componenten:

Intel Core i7 920 2.66GHz
Asus P6T-SE
ATI Radeon HD 4670
Kingston 3x2GB DDR3 SDRAM PC10666

Verder heb ik de iDeneb v1.4 release gedownload en heb een iso van een Retail Leopard DVD (Os X 10.5.6). Ik vroeg me af wat ik heb beste kan proberen: de iDeneb release of de Boot132 methode met de retail dvd. Zou iemand me ook kunnen vertellen of het programma Logic Pro zal werken onder OSx86? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten voordat ik begin?

Ik heb nu een 1TB harde schijf met een Windows 7 / XP Dualboot. Daarnaast heb ik een partitie voor data. Is het misschien verstandig om een aparte harde schijf (320GB voor 40 euro ofzo) aan te schaffen voor OS X? En zijn alle drie de OS dan nog te gebruiken als multiboot?

Het is allemaal nog erg nieuw voor me dit en ik ben al ruim een week alle bekende fora aan het afzoeken naar tutorials en tips, maar wilde hier toch nog even mijn vraag stellen. Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 24-05 22:29
Je kunt OSX naast Windows installeren, voorwaarde is dat je eerst Windows hebt geinstalleerd, daaraan voldoe je gewoon :) Zie bijvoorbeeld deze pagina.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik heb van de week zitten klooien met OSX en mbv Inedeb alles perfect werken gekregen, op audio na. die moest ik ff zoeken, en na 1 reboot zat dat ook helemaal goed.

Vervolgens halve dag op zitten klooien en van alles zitten ontdekken, inclusief filmpje gekeken.. dus retestabiel zonder vastlopers oid. Vervolgens dag erna opeens geen audio meer, super frustrerend en nog steeds niet werken gekregen.

Is er een manier om de drivers voor geluid helemaal te verwijderen, want ik heb de zip file met de juiste drivers waarmee ik het audio werkend kreeg. Bij configpanel - geluid (system prefs) staat niks meer helemaal leeg dus, voorheen niet en kon ik het een en ander selecteren.

setup
Gigabyte GA-P35-DS3R r2.1
Q6600
Nvidia 8800GTS 512mb

Audio : Realtek ALC889A codec (aangesloten via SPDIF)

[ Voor 14% gewijzigd door SYQ op 22-05-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 21:30

Step

step@tweakers.net#

SYQ schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:17:
Ik heb van de week zitten klooien met OSX en mbv Inedeb alles perfect werken gekregen, op audio na. die moest ik ff zoeken, en na 1 reboot zat dat ook helemaal goed.

Vervolgens halve dag op zitten klooien en van alles zitten ontdekken, inclusief filmpje gekeken.. dus retestabiel zonder vastlopers oid. Vervolgens dag erna opeens geen audio meer, super frustrerend en nog steeds niet werken gekregen.

Is er een manier om de drivers voor geluid helemaal te verwijderen, want ik heb de zip file met de juiste drivers waarmee ik het audio werkend kreeg. Bij configpanel - geluid (system prefs) staat niks meer helemaal leeg dus, voorheen niet en kon ik het een en ander selecteren.

setup
Gigabyte GA-P35-DS3R r2.1
Q6600
Nvidia 8800GTS 512mb

Audio : Realtek ALC889A codec (aangesloten via SPDIF)
Zou goed mogelijk kunnen zijn dat bij Systems Prefs, sound je een andere output hebt gekozen (of dat ie dat automatisch deed) en dat daardoor je geluid het niet meer deed? :) Ik heb zelf de P35-DS3P en indien je daar de AppleHDA.kext met de juiste taruga patch enzo fixed dan werkt het perfect! :) De R zal wel niet zoveel verschillen!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
Shuriken schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:57:
[...]

Als je een orginele 10.5.6. osx dvd gebruikt, is het erg belangrijk dat je een goede ACPI patch (DSDT.aml) gebruikt. Het hangen komt door RTC problemen.

Daarnaast vraag ik me af of een i915 graphische chip wel ondersteund wordt.
De iPC 10.5.6 DVD boot daar-en-tegen weer wel perfect.
Alleen ik heb al 20 keer herinstalleerd met andere keuze-opties in de installatie.

Het lijkt er inderdaad niet op dat ik dit werkend ga krijgen op de P5GD1-VM.

Ik weet nog wel 1 oplossing....
Sparen voor een MacBook Pro !

Ik heb het btw zojuist wel opgegeven. OSX86.
Ik ga toch maar voor de MacBook Pro.

In ieder geval, bedankt voor het meedenken/meeleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 07:58
SanderPS3 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:40:
Ik heb OSX geinstalleerd op het volgende :

Asus M2N-SLI Deluxe
AMD X2 4400+
Geheugen 1 gb (kingston dacht ik )
Sapphire Ati Radeon X1950PRO

Alleen ik kom na de installatie niet verder dan een wit scherm + apple logo,
Iemand die dit ook heeft ? hoe los ik dit op ?
Welke hackintosch ik heb weet ik niet, gewoon eentje voor AMD,
Ik heb hier nog wel iDeneb liggen, moet ik die anders proberen ?
ik heb op een asus a8v-deluxe met een amd x2 4200 (939) eindelijk osx JaS 10.4.8 AMD draaien
mijn powercolor 1950 pro werkt dmv de ati drivers van JCCool X1950XT Package

Ik ga dit wekend proberne te updaten naar 10.4.9

ik heb de Ipc install geprobeerd , maar ik krijg dan bootloader errors :( Ook bij upchuck 10.4.9 boot hij niet, Jas versie werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dadona schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:09:
Je kunt OSX naast Windows installeren, voorwaarde is dat je eerst Windows hebt geinstalleerd, daaraan voldoe je gewoon :) Zie bijvoorbeeld deze pagina.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het nu al voor elkaar gekregen. Wat ik heb gedaan:

- Nieuwe HDD halen.
- Nieuwe HDD in SATA slot 1 gedaan en de Mac HDD in SATA slot 4 gedaan
- Windows geinstalleerd op de nieuwe HDD
- SATA slot 1 weer terug verwisselen met SATA slot 4
- Nieuwe Chameleon bootloader geinstalleerd

En toen ik opnieuw opstarte kon ik netjes kiezen tussen Leopard en Windows. Kortom met een beetje improvisatie hoef je niet eerst Windows te installeren!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
Anoniem: 303236 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:57:
Intel Core i7 920 2.66GHz
Asus P6T-SE
ATI Radeon HD 4670
Kingston 3x2GB DDR3 SDRAM PC10666

Verder heb ik de iDeneb v1.4 release gedownload en heb een iso van een Retail Leopard DVD (Os X 10.5.6). Ik vroeg me af wat ik heb beste kan proberen: de iDeneb release of de Boot132 methode met de retail dvd.
[..]
Ik heb nu een 1TB harde schijf met een Windows 7 / XP Dualboot. Daarnaast heb ik een partitie voor data. Is het misschien verstandig om een aparte harde schijf (320GB voor 40 euro ofzo) aan te schaffen voor OS X?
Ik zou altijd gaan voor een boot-132 methode. Zoek eens goed op InsanelyMac, bijvoorbeeld hier :
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=144639

Nadeel van de i7, is dat de 'oude' 9.6.0. kernel deze nog niet ondersteunt. Dus op een gegeven ogenblik zul je je kernel naar 9.6.3 of 9.7.0 moeten updaten.

Buiten dit zou ik inderdaad een cheapo HD kopen voor MacOSX. Scheelt veel ellende.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
pasz schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:59:
[...]

Ik zou altijd gaan voor een boot-132 methode. Zoek eens goed op InsanelyMac, bijvoorbeeld hier :
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=144639

Nadeel van de i7, is dat de 'oude' 9.6.0. kernel deze nog niet ondersteunt. Dus op een gegeven ogenblik zul je je kernel naar 9.6.3 of 9.7.0 moeten updaten.

Buiten dit zou ik inderdaad een cheapo HD kopen voor MacOSX. Scheelt veel ellende.
Met de boot-132 methode moet je je harde schijf herpartitioneren met een ander formaat partitietabel, dus als je die methode wilt gebruiken -welke in principe de beste is- ben je al je data kwijt. Beter is dus inderdaad om een nieuwe goedkope harde schijf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
TZC-T1-FX schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 02:16:
[...]

Meer van je specificaties plz? :9
Ik probeer OSX86 te draaien op :

Intel Celeron 2.6 ghz
1gb DDR1
32 mb Geforce 2

Jas 10.4.8 draaide wel, maar erg slome GUI. De about this mac geeft ook 0mhz geheugen aan, weird.

Heb gezocht op google, en het zou liggen aan de juiste SMBIOS. Die heb ik weggesmeten, maargoed.

Probeerde nu ToH OSX Leopard RC2 te installeren, maar die komt niet verder dan het zwarte "dos achtige scherm". Op mijn laptop (1.73 GHZ centrino met 128 mb pci-e radeon en 1 gb DDR2 pc5300) boot hij tot in het install scherm, en dan zegt hij cannot install, please see system requirements. Bullshit natuurlijk want zoals gezegd zou het moeten werken. OSX Leopard werkt zelfs op een netbook, en mijn notebook is 10x krachtiger dan een atom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Leopard is wel een pak zwaarder dan Tiger, dus als dat al sloom draait moet je denk ik niet teveel hoop hebben op een vlotte Hackintosh met die specs. Staat die videokaart eigenlijk wel in de hardware compatibility lijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De mobility radeon x700 van mijn laptop wel. De Geforce2 MX zou ook moeten werken met Macvidia 1.07 (1.08 niet), maar dat krijg ik niet aan de praat in JaS 10.4.8

Wellicht zou het eraan kunnen liggen dat Leopard een GUID partition table vereist, en ik nu een NTSF+FAT32 drive heb zitten in mijn laptop, wellicht wil hij daarom niet installeren.

Daarom wil ik nu weten of het ligt aan de graphics acceleration. Is deze erg van invloed op de OSX86 beleving qua 2d performance ? Of kun je volstaan met een 32mb videokaartje.

[ Voor 20% gewijzigd door W00fer op 23-05-2009 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ PASZ en LB06

Bedankt voor jullie reacties! Helaas kan ik nog niet beginnen, want ik las gisteren dat mijn videokaart (Radeon HD4670) niet ondersteund wordt... Ben nu dus ook even aan het kijken voor een goedkoop videokaartje dat wel werkt...
Verder vind ik het ook niet precies duidelijk waarmee ik precies moet beginnen; elke handleiding is toch telkens weer een erg technisch verhaal en ik ben eigenlijk nog een beetje een newbie. Ook het installeren van kexts voor bepaalde componenten vind ik nog een ingewikkeld verhaal. Toch ben ik van plan om het door te zetten, maar eerst zal ik dus een nieuwe videokaart moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.5.6#ATI_2

Je kan hier kijken voor videokaarten die werken met OSx86.

Ik zou voor de 7300GT gaan, of een HD3650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 27-05 18:54
Heeft iemand ervaring met OSx86 op een Dell OptiPlex GX620? :)
En zoja, welke 'distributie'?

Gebruik dit moederbord in combinatie met een 8800GT en 2GB RAM.

[ Voor 26% gewijzigd door Noxious op 26-05-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@W00fer::
welke chipset heb je, en probeer eventueel eens iDeneb? Ik heb iDeneb 10.5.6 hier werkend gehad op een Intel 865 plank met een P4 2.8 erop, 1.5GB RAM en een nVidia 5900XT. Daarnaast heb ik mijn HP Mini 2140 gehackintoshed, en op sleep (mijn fout) en ethernet (geen driver) na, werkt alles feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Whieee schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:30:
@W00fer::
welke chipset heb je, en probeer eventueel eens iDeneb? Ik heb iDeneb 10.5.6 hier werkend gehad op een Intel 865 plank met een P4 2.8 erop, 1.5GB RAM en een nVidia 5900XT. Daarnaast heb ik mijn HP Mini 2140 gehackintoshed, en op sleep (mijn fout) en ethernet (geen driver) na, werkt alles feilloos.
Die 1.5 gb ram is dan DDR2 gok ik ? Ik heb DDR1 (ddr266). Dat kan mijn 845 plank aan. CPU is 2.6 ghz celeron SL6VV cpu. Gpu is een 32 mb geforce2 mx400. Helaas heb ik niet beter qua gpu. Daarom vroeg ik ook of dat veel uitmaakte als je alleen maar 2d werk doet.

iDeneb zal ik eens gaan proberen, hoor er goede verhalen over.

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 26-05-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

W00fer schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:36:
[...]

Die 1.5 gb ram is dan DDR2 gok ik ? Ik heb DDR1 (ddr266). Dat kan mijn 845 plank aan. CPU is 2.6 ghz celeron SL6VV cpu. Gpu is een 32 mb geforce2 mx400. Helaas heb ik niet beter qua gpu. Daarom vroeg ik ook of dat veel uitmaakte als je alleen maar 2d werk doet.

iDeneb zal ik eens gaan proberen, hoor er goede verhalen over.
de 865 snapt geen DDR2. Het is dus gewoon PC2700 DDR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TZC-T1-FX schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:41:
Ik zou voor de 7300GT gaan, of een HD3650.
Ik heb vanmiddag de HD3650 besteld, samen met een Barracuda 320GB. Hopelijk kan ik van het weekend gaan beginnen :). Hier (http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=144639) staat een redelijk uitgebreide beschrijving van wat ik zou moeten doen, maar had toch nog wat onduidelijkheden...
- zou het echt nodig zijn om een bios-update te doen?
- weet iemand welke iso ik het beste kan gebruiken om mee op te starten? De tutorial gaat uit van een Asus P6T Deluxe, maar ik heb een P6T-SE.

Waarschijnlijk kom ik nog meer dingen tegen wanneer ik ga beginnen, maar ik hoop dat ik zelf zoveel mogelijk uit kan zoeken ;) Tot nu toe bedankt voor de reacties. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Veel succes!

Zouden jullie btw even jullie hackintosh willen benchen? :P

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/Afbeelding7-2.png
Doet die van mij, in de onderstaande link kan je zien wat de Imacs presteren.

http://www.primatelabs.ca...ry-2009/#consumer_desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 21:30

Step

step@tweakers.net#

TZC-T1-FX schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:27:
Veel succes!

Zouden jullie btw even jullie hackintosh willen benchen? :P

[afbeelding]
Doet die van mij, in de onderstaande link kan je zien wat de Imacs presteren.

http://www.primatelabs.ca...ry-2009/#consumer_desktop
Vanuit mijn retail installatie en geekbench is erg gefocused op de CPU, wat op dit moment bij mij wat minder is:

Geekbench Score 2662
Version Geekbench 2.0.19
Platform Mac OS X x86 (64-bit)
Operating System Mac OS X 10.5.7 (Build 9J61)
Processor Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2160 @ 1.80GHz
Model Hackintosh
Memory 8.00 GB 800 MHz RAM
Integer Score 2417
Floating Point Score 3383
Memory Score 2092
Stream Score 2138

System Information
Platform Mac OS X x86 (64-bit)
Compiler GCC 4.0.1 (Apple Inc. build 5484)
Model Hackintosh
Motherboard Gigabyte Technology Co., Ltd. P35-DS3P x.x
Processor Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2160 @ 1.80GHz
Processor ID GenuineIntel Family 6 Model 15 Stepping 13
(GPU = Sparkle 9800 GT 512 Silent/fanless)

Morgen eindelijk mijn Q9550 binnen, dan opnieuw testen :D

//edit:
Eindelijk is mijn Q9550 binnen, helaas zit ik nog op het werk en kan ik het vanavond pas inbouwen en testen! :D

//edit #2:
Q9550 ingebouwd en gelijk overgeclocked naar 3.2 GHz!

Result:

Geekbench Score 6487
Version Geekbench 2.0.19
Platform Mac OS X x86 (32-bit)
Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 3.2 GHz
Model Hackintosh
Memory 8.00 GB 800 MHz RAM
Integer Score 6042

Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
Processor ID GenuineIntel Family 6 Model 23 Stepping 10
Logical Processors 4
Physical Processors 1
Processor Frequency 3.20 GHz

Oeps vorige was getest op 64-bit, draai nu weer stock 2.83 GHz @ 64-bit met Geekbench = 6421!

[ Voor 26% gewijzigd door Step op 29-05-2009 17:58 . Reden: Q9550 binnen en getest! :D ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dag allemaal,

ik hoop dat er iemand is die me wat verder zou kunnen helpen met de boot132 methode, want ik kom er niet uit...

Ik heb een nieuwe, lege, hard drive en wil hier graag OSX op installeren. Ik heb al verschillende iso's gebrand (o.a. generic.iso, een generic met toegevoegde dsmos.kext, en een iso die ik tegenkwam in deze thread: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=144639 . Ik krijg OSX echter niet geinstalleerd.

Met de 'orginele' boot132 iso (uit deze thread: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=113288 ) wordt, nadat ik de osx dvd heb geplaatst en darwin wordt geladen, mijn pc opnieuw opgestart. Hierna krijg ik de melding dat ik een bootable schijf moet plaatsen (en begint het dus eigenlijk weer opnieuw).

Via de eerstgenoemde thread lijk ik in eerste instantie iets verder te komen. Wanneer ik de osx dvd heb geplaatst, type ik bij "boot: " het volgende: "rd(0,1)/mach_kernel.voodoo busratio=20 -v -f rd=disk1s3" (zoals beschreven in de thread). Hierna worden een aantal bestanden geladen, maar na een paar seconden krijg ik een soort foutmelding en stopt het proces.

Ik denk dat ik misschien zelf een boot132 iso moet maken met kexts die ik nodig heb, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. Ik heb wel wat threads gevonden waarin het wordt uitgeled, maar het lijkt erop dat je dit in OSX moet doen, wat ik dus nog niet heb... Heeft iemand misschien tips?

Voor de zekerheid zal ik mijn specificaties even posten:

Intel Core i7, 920
Asus P6T-SE
Sapphire ATI Radeon HD3650 DDR4
Seagate 320Gb SATA
LG Super Multi DVD Rewriter Drive SATA

Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
  • Laatst online: 19-01 11:45
Heeft hier iemand toevallig ervaringen met het installeren van de Atheros ar5007 wifi driver?

Ik heb IDeneb 1.4 (10.5.6) succesvol geinstalleerd op de HP Compaq Presario CQ60, echter krijg ik WIFI niet werkend. Ik heb hem geinstalleerd/geconfigueerd via deze guide, echter kan hij geen netwerken vinden. Het 'lijkt' allemaal goed te werken (krijg geen foutmeldingene o.i.d.) alleen geen WIFI-netwerken te zien.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

SiXel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:38:
Heeft hier iemand toevallig ervaringen met het installeren van de Atheros ar5007 wifi driver?

Ik heb IDeneb 1.4 (10.5.6) succesvol geinstalleerd op de HP Compaq Presario CQ60, echter krijg ik WIFI niet werkend. Ik heb hem geinstalleerd/geconfigueerd via deze guide, echter kan hij geen netwerken vinden. Het 'lijkt' allemaal goed te werken (krijg geen foutmeldingene o.i.d.) alleen geen WIFI-netwerken te zien.. :/
Ik neem aan dat je router zn SSID verstuurd? Zo niet; dat ffies aanzetten.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256595

Weet iemand hoe het staat met de support voor de ATI HD 3470 Mobile? Ik heb me hélémaal suf gezocht, maar er bestaat gewoon nog geen kext voor. De 3450 hebben ze ondertussen wel werkend (zonder QE echter). Is er ergens een guide over het aanpassen van kext-bestanden etc.? Ik zou zelf ook wel een poging willen wagen de 3450-kext te herschrijven voor de 3470...

OSX werkt opzich op m'n notebook (MSI EX620X-204EU, fantastisch ding overigens!) maar de resolutie is waardeloos (1024x768 terwijl het een 16" notebook is :X)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Download OSX86 tools.
Ga vervolgens naar Add EFI-String/bootflag
Kies dan GFXstring
Kies uit het lijstje de HD3400 driver.

Werkt dat voor je?
Anoniem: 303236 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:35:
Dag allemaal,

ik hoop dat er iemand is die me wat verder zou kunnen helpen met de boot132 methode, want ik kom er niet uit...

Ik heb een nieuwe, lege, hard drive en wil hier graag OSX op installeren. Ik heb al verschillende iso's gebrand (o.a. generic.iso, een generic met toegevoegde dsmos.kext, en een iso die ik tegenkwam in deze thread: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=144639 . Ik krijg OSX echter niet geinstalleerd.

Met de 'orginele' boot132 iso (uit deze thread: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=113288 ) wordt, nadat ik de osx dvd heb geplaatst en darwin wordt geladen, mijn pc opnieuw opgestart. Hierna krijg ik de melding dat ik een bootable schijf moet plaatsen (en begint het dus eigenlijk weer opnieuw).

Via de eerstgenoemde thread lijk ik in eerste instantie iets verder te komen. Wanneer ik de osx dvd heb geplaatst, type ik bij "boot: " het volgende: "rd(0,1)/mach_kernel.voodoo busratio=20 -v -f rd=disk1s3" (zoals beschreven in de thread). Hierna worden een aantal bestanden geladen, maar na een paar seconden krijg ik een soort foutmelding en stopt het proces.

Ik denk dat ik misschien zelf een boot132 iso moet maken met kexts die ik nodig heb, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. Ik heb wel wat threads gevonden waarin het wordt uitgeled, maar het lijkt erop dat je dit in OSX moet doen, wat ik dus nog niet heb... Heeft iemand misschien tips?

Voor de zekerheid zal ik mijn specificaties even posten:

Intel Core i7, 920
Asus P6T-SE
Sapphire ATI Radeon HD3650 DDR4
Seagate 320Gb SATA
LG Super Multi DVD Rewriter Drive SATA

Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
Ditch de Boot132 methode. Beter kan je gewoon een distro zoeken die de CoreI7 + de X58 mobo ondersteunt. Scheelt je echt heel wat werk.

[ Voor 87% gewijzigd door TZC-T1-FX op 05-06-2009 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301684

Ik heb zelf de perfecte Hardware configuratie gevonden. Ik draai dit nu 3 maanden zeer stabiel.

Asus P5KPL-CM
Saphire ATI RADEON 3870
Intel core Duo E5200 @ 2500 MHZ
Corsair Dominator 2GB 1066MHZ DDR2

IDNEB 10.5.7

mijn Geekbench score is : 3348

Summary

Section Description Score Geekbench Score
Geekbench 2.1.2 for Mac OS X x86 (32-bit)
Integer Processor integer performance 2744 3348
Floating Point Processor floating point performance 4900
Memory Memory performance 2397
Stream Memory bandwidth performance 1942
System Information

Model Hackintosh Motherboard ASUSTeK Computer INC. P5KPL-CM x.xx
Processor Pentium(R) Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz
Processor ID GenuineIntel Family 6 Model 23 Stepping 6
Processors 1 Threads 2
Cores 2 Memory 2.00 GB 800 MHz DDR2 SDRAM
Processor Frequency 1.20 GHz Bus Frequency 800 MHz
L1 Instruction Cache 32.0 KB L1 Data Cache 32.0 KB
L2 Cache 2.00 MB L3 Cache 0.00 B
BIOS American Megatrends Inc. 0517
Integer Section

Section Score 2744

Blowfish
single-threaded scalar 1496
65.7 MB/sec

Blowfish
multi-threaded scalar 3596
147.4 MB/sec

Text Compress
single-threaded scalar 1928
6.17 MB/sec

Text Compress
multi-threaded scalar 3442
11.3 MB/sec

Text Decompress
single-threaded scalar 1753
7.20 MB/sec

Text Decompress
multi-threaded scalar 3301
13.2 MB/sec

Image Compress
single-threaded scalar 1792
14.8 Mpixels/sec

Image Compress
multi-threaded scalar 3359
28.3 Mpixels/sec

Image Decompress
single-threaded scalar 1445
24.3 Mpixels/sec

Image Decompress
multi-threaded scalar 2793
45.6 Mpixels/sec

Lua
single-threaded scalar 2803
1.08 Mnodes/sec

Lua
multi-threaded scalar 5226
2.01 Mnodes/sec

Floating Point Section

Section Score 4900

Mandelbrot
single-threaded scalar 1875
1.25 Gflops

Mandelbrot
multi-threaded scalar 3613
2.36 Gflops

Dot Product
single-threaded scalar 3447
1.67 Gflops

Dot Product
multi-threaded scalar 6849
3.12 Gflops

Dot Product
single-threaded vector 2752
3.30 Gflops

Dot Product
multi-threaded vector 5822
6.06 Gflops

LU Decomposition
single-threaded scalar 748
665.8 Mflops

LU Decomposition
multi-threaded scalar 1466
1.29 Gflops

Primality Test
single-threaded scalar 3514
524.9 Mflops

Primality Test
multi-threaded scalar 5077
942.3 Mflops

Sharpen Image
single-threaded scalar 4991
11.6 Mpixels/sec

Sharpen Image
multi-threaded scalar 9629
22.2 Mpixels/sec

Blur Image
single-threaded scalar 6486
5.13 Mpixels/sec

Blur Image
multi-threaded scalar 12337
9.70 Mpixels/sec

Memory Section

Section Score 2397

Read Sequential
single-threaded scalar 3354
4.11 GB/sec

Write Sequential
single-threaded scalar 2607
1.78 GB/sec

Stdlib Allocate
single-threaded scalar 2074
7.74 Mallocs/sec

Stdlib Write
single-threaded scalar 1860
3.85 GB/sec

Stdlib Copy
single-threaded scalar 2090
2.15 GB/sec

Stream Section

Section Score 1942

Stream Copy
single-threaded scalar 1887
2.58 GB/sec

Stream Copy
single-threaded vector 1963
2.55 GB/sec

Stream Scale
single-threaded scalar 1909
2.48 GB/sec

Stream Scale
single-threaded vector 2086
2.82 GB/sec

Stream Add
single-threaded scalar 1864
2.81 GB/sec

Stream Add
single-threaded vector 2223
3.09 GB/sec

Stream Triad
single-threaded scalar 1886
2.61 GB/sec

Stream Triad
single-threaded vector 1722
3.22 GB/sec

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 301684 op 08-06-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb nu een iDeneb 1.4 10.5.6 dvd binnen, ik merk wel dat die installer heel anders verloopt als de ToH RC2. Meteen zit je in de installer, hij laad veel minder modules in. Ik kom ook weer meteen tot het "still waiting for boot device" schermpje. Maar ik weet wel hoe ik dat op moet lossen.

Het rare is dat ToH bij de install disk de 2 windows partities laat zien (NTFS en FAT32) en iDeneb laat helemaal niets zien.

Zou dat aan de nieuwere OSX versie kunnen liggen ? Tis allebei Leopard dus dat zou niet uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik draai OSXWind 10.5.4 op mijn MSI Wind U100 met 2GB geheugen en een 160GB HD.
Het draait als een zonnetje, ik heb er al heel wat OSen op gehad maar OSX is het snelst.

Voor de Ralink Wifi moest ik een een tooltje installeren en nog AudiEEE om van de interne speakers naar de hoofduitgang te koppelen, voor de rest werkte alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 14:57

lasharor

7 december 2004

Iemand die met succes de iphone sdk heeft geinstalleerd op zijn hackingtosh?

Ik probeer nu al 2 dagen dat te installeren maar het wil niet lukken. Xcode installeert wel normaal en werkt ook goed maar bij de installatie is de iPhone sdk grijs opmdat ik geen intel cpu zou hebben. Probleem is dat ik dat wel heb wordt zelfs herkend als Intel core 2 solo...

Ik gebruik btw Kalyway 1.5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Probeer eens de build 10.5.6 van iPC. Na alle andere geprobeerd te hebben installeerde deze zonder problemen op een Gigabyte moederbord met Quadcore en ook op 2 HP laptops.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 12-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 14:57

lasharor

7 december 2004

maniacshouse schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:58:
Probeer eens de build 10.5.6 van iPC. Na alle andere geprobeerd te hebben installeerde deze zonder problemen op een Gigabyte moederbord met Quadcore en ook op 2 HP laptops.
Moet ik osx helemaal overnieuw installeren of kan dit ook gewoon?:

You can run "Install Mac OS X.app" directly from within your existing Mac OS X installation should you have one, just unrar, mount the ISO and get started!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Oei geen idee... Ik heb het altijd vanaf een dvd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Laatst online: 09:13

Freaked

..

Anoniem: 256595 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:57:
Weet iemand hoe het staat met de support voor de ATI HD 3470 Mobile? Ik heb me hélémaal suf gezocht, maar er bestaat gewoon nog geen kext voor. De 3450 hebben ze ondertussen wel werkend (zonder QE echter). Is er ergens een guide over het aanpassen van kext-bestanden etc.? Ik zou zelf ook wel een poging willen wagen de 3450-kext te herschrijven voor de 3470...

OSX werkt opzich op m'n notebook (MSI EX620X-204EU, fantastisch ding overigens!) maar de resolutie is waardeloos (1024x768 terwijl het een 16" notebook is :X)...
Ik ben benieuwd welke distro je gebruikt hebt voor deze laptop. Ik heb namelijk precies dezelfde en wil ook graag osx86 proberen. :9
Is het nog gelukt met je videokaart, en ben je nog tegen meer problemen aangelopen?

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Mij 9800gtx werd standaard ook niet ondersteund (Qe dan).
Ik heb toen via wat scripts een HW-id moeten creeeren, en de juist bus adres (iets met pci sloten)moeten aangeven.
Daarna een hoop imports... En toen werkte het .

Ik heb er weinig verstand van .. Maar misschien helpt het. Zoek evt op google naar " 9800gtx leopard" dan krijg je dd handleidingen die ik heb gebruikt. Moet je wel even uitpluizen welke dingen je moet veranderen asngezien het een ati is

Ik heb iatkos 5i gebruikt en geen enkele extra packet geselecteerd bij de instalatie (bv nvinject enz)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Na mijn ervaring met JaS 10.4.8 AMD op mijn ausu a8v deluxe, heb ik de zoveelste distro gebbruikt om naar leeopard te kunnen gaan. Ik kon in principe alles met tiger, logic 8 werkte en mijn usb geluisdkaart ook. Ik wilde mij gaan verdiepen in de iphone dev kit, maar die draait alleen op 10.5 leopard, dus baalde ik wel even.

Na wat gegoogle, heb ik ideneb 1.4 10.5.6 gedownload.

Installatie:
9.5 voodoo kernel
Seatbelt fix
Via chipset (anders kreeg ik waiting for root device, omdat de hd niet gevonden kon worden)

Marvell yukon pkg heb ik van een forum afgetrokken, die van de install werkte niet. MIjn powercolor 1950pro agp kaart via de bekende agp kaart ondersteuning.

Ik draai nu gewoon 10.5.6 op mijn asus a8v-deluxe socket 939. Het werd gisteren een beetje laat, 03:00, maar ga vanavond eens verder met het installen van de applicaties. Ik was al verbaasd dat de 10.4.8 zich liet installeren, maar dit verbaasd mij nog meer. Voorlpopig stel ik mijn hardware upgrade uit totdat ik het gevoel krijg dat dit logic 8 express niet meer fijn trekt.

Ik heb wel het idee dat mijn videokaart nog geen hardware versnelling heeft, moet daar maar eens induiken. Ook spijtig dat mijn m-audio audiophile 2496 pci kaart niet gezien wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik heb mijn m-audio audiphile 2496 pci kaart in leopard 1.5.6 werkend met deze drivers:

http://www.audio-evolution.com/drivers/

werkt perfect icm logic express 8

ik twijfel nu nog of ik wel een update naar 10.5.7 wil proberen, ivm mijn amd systeem. Maar ik zou graag de iphone developers kit willen instalen, deze heeft 10.5.7 nodig.

iemand ervaring met eht updaten naar 10.5.7 op een amd systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
muffstuff schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:53:

ik twijfel nu nog of ik wel een update naar 10.5.7 wil proberen, ivm mijn amd systeem. Maar ik zou graag de iphone developers kit willen instalen, deze heeft 10.5.7 nodig.

iemand ervaring met eht updaten naar 10.5.7 op een amd systeem?
Zoek eens op "Zephyroth ASU 0.5 ", dit is een programma die het mogelijk maakt om software te updaten voor AMD, ook om te updaten naar 10.5.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 09:27
Noxious schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:38:
Heeft iemand ervaring met OSx86 op een Dell OptiPlex GX620? :)
En zoja, welke 'distributie'?

Gebruik dit moederbord in combinatie met een 8800GT en 2GB RAM.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.5.6/Desktops#Dell_Optiplex_GX260
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.5.2/Desktops#Optiplex_GX620

Ik heb zelf een tijd een goede KalyWay (10.5.3) install gehad, en wil een soortgelijke OSX86 install nu proberen met een SSD.

Heeft iemand al ervaring met een SSD (Vertex of X25-M) in combinatie met een Hackintosh?

Wat ik wel weet, en mij een beetje tegen de borst stuit is dat OSX een onzichtbare swapfile heeft (misschien niet de beste optie om te swappen op een SSD :? )

[ Voor 45% gewijzigd door Behzo op 24-06-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
SiXel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:16:
[...]

Zoek eens op "Zephyroth ASU 0.5 ", dit is een programma die het mogelijk maakt om software te updaten voor AMD, ook om te updaten naar 10.5.7.
hmm ik twijfel nog.

ik hebmijn versienummer aangepast dmv het bestand system nog wat. toen kon ik de iphone dev kit gewoon installen.

zie ook even geen voordelen tov 10.5.6 ?

Logic express 8 draait lekker, m-audio audiophile card nu ook, powercolor agp 1950pro kaart ook

dus tja

heeft zon update invloed op je timemachine. Ik heb dienu draaien. mocht de update fout gan, kan ik dan timemachien gebruiken voor een restore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
Hallo!

Ik draai al enkele maanden succesvol Kalyway 10.5.2 op mijn M2A-VM moederbord.

Nu wil ik graag updaten naar 10.5.6, gelukkig wordt deze volledig ondersteund.
Op de HCL 10.5.6 pagina staat als volgt:
it seems that you have to disable USB legacy support on BIOS for the computer to start.
Install Method: XxX X86 Final Rev 1
BIO Version: No Updates Needed
ATI SB600 (select appleatiata on install)
LAN: RTL8 something (used Realtek R1000driver)
Realtek ALC883
SATA: WORKS (select appleatiata on install)
PATA: WORKS (select appleatiata on install)
USB: WORKS
Installation takes about 30 Min
NOTE: on verbose boot it might say FAILED TO LOAD APPLEPS2NUB and some other fail but dosen't seem to effect the system
9.5.0 Voodoo kernel Shutdown Works / Restart Works / Sleep not working (cannot resume from it, blank screen)
Na de installatie van XxX start ik OSX86 op, echter krijg ik de volgende foutmelding:
USBF: 2.973 AppleUSBOHCI [0x38a7000]::CheckSleepCapability - Controller will be unladed across sleep
Dit heeft waarschijnlijk te maken dat mijn USB legecy support nog aan staat?

Nadat ik USB legacy Support heb uitgeschakelt werkt mijn USB toetsenbord niet meer en kan ik hierdoor mijn 10.5.6 OSX opstarten.

Weet iemand wat ik kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Tijdelijk een PS/2 toetsenbord gebruiken ?
En dan zou ik de nodige USB-kexts gaan vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 08:47
Met welke utility kan ik een HFS+ partitie groter maken (grow)? Heb Gparted (bij Ubuntu), Clonezilla en Acronis True Image al geprobeerd, maar helaas.....

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 04-07-2009 14:05 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308631

Voor diegene die de iatkos_v7 release hebben geinstalleerd:

Bij jullie was de md5 hash van de iso correct? De zip heeft bij mij de correcte hash maar na uitpakken de iso niet.... :'(

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 09:38
Heeft er al iemand ervaring met OS X op een Atom+ION bord? Van Zotac, POV of gewoon de ASrock ION 330?
Wil hiermee wel aan de slag voor een simpele hackintosh te maken die weinig stroom verbruikt, maar heb geen duidelijk beeld van hoe hij zou presteren. Hiermee bedoel ik vooral of hij het aan zou kunnen om met meerdere programma's tegelijk te werken zonder te haperen (bedoel dan itunes, word, excel, firefox, mail, adium en adobe fireworks).

Verder zal het in het begin wel prutsen zijn om alles werkend te krijgen, maar ja daar doe je het voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:41
Anoniem: 308631 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:57:
Voor diegene die de iatkos_v7 release hebben geinstalleerd:

Bij jullie was de md5 hash van de iso correct? De zip heeft bij mij de correcte hash maar na uitpakken de iso niet.... :'(

Iemand een oplossing?
Geen ervaring maar een tip, probeer een andere app om uit te pakken, kan zomaar je probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245027

Ik wil graag zelf een PC'tje bouwen, en deze installeren met osx. zijn hier ergens goede configuraties voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 15-05 09:04

DeluxZ

Livin' the good life

Dat het ik nu ook Appelsappie. Ik wil eentje met een Core i7 zoiezo.

Het punt is dat ik wel een iMac 24" wil maar ik wil 2x24" schermen en een iMac 24" en een Dell 24" staat zo raar :P. En met een 'normale' pc kan ik ook nog lekker gamen als ik dat zou willen zonder bootcamp te installeren. Ik heb al een Macbook Pro en iPhone 3GS dus ik hoef niet meer te proeven aan Mac OSX.

Kortom: lekker een pc kopen met Windows 7 (tegen die tijd, MSDNAA ftw) en Mac OSX Snow Leopard, lijkt mij een ideale combinatie voor het design werk en programmeren (iPhone,web) en met Windows voor school C#, C++ etc, Java

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 11:46
Ik ben sinds enkele maanden helemaal apple fan geworden door mijn iMac.
Ik heb een niet al te oude laptop dus heb nog geen zin om deze zomaar weg te doen voor een macbook pro dus wil ik er graag OSx86 op zetten.
Ik heb een HP dv6500 Special Edition, de specs zijn:
Intel Core2duo T7300 @ 2ghz
2 Gig DDR2 667 Ram
Geforce 8400M GS

Ik heb zelf de originele dvd's van OS X liggen maar hoe krijg ik deze er op en welke bootloaders heb ik daarvoor nodig?
Want als ik de DVD van OSX er in stop gebeurt er natuurlijk niks :(.

Alvast bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Boot-132 dat heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Bedankt voor je reactie ik heb het direct geprobeerd, ik heb alleen een probleem na het laden van Darwin, moet je de instal disk van Os X er in doen, gaat nog goed gewoon Enter alles op standaard laten..
Dan start disk 1 van OS x op, eerst krijg je het apple logo dat gaat nog goed die laat alles goed. Dan komt de achtergrond van Mac maar dan na een half uur staat dezelfde achtergrond er nog steeds zonder dat er iets gebeurd is.. Ook staat het bekende strandballetje te draaien.

Wat kan ik doen of doe ik wat fout bij de boot-123 disk?
moet ik iets anders selecteren dan de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geef bij het starten eens de optie '-v' mee, dan kun je zien wat er gebeurt tijdens het booten. Waarschijnlijk kan OSX je root schijf niet mounten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Robert1989 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:38:
Ik ben sinds enkele maanden helemaal apple fan geworden door mijn iMac.
Ik heb een niet al te oude laptop dus heb nog geen zin om deze zomaar weg te doen voor een macbook pro dus wil ik er graag OSx86 op zetten.
Ik heb een HP dv6500 Special Edition, de specs zijn:
Intel Core2duo T7300 @ 2ghz
2 Gig DDR2 667 Ram
Geforce 8400M GS

Ik heb zelf de originele dvd's van OS X liggen maar hoe krijg ik deze er op en welke bootloaders heb ik daarvoor nodig?
Want als ik de DVD van OSX er in stop gebeurt er natuurlijk niks :(.

Alvast bedankt voor het antwoord
Is het wel een retail DVD? Die van je iMac werkt alleen op iMac's.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
breinonline schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:02:
[...]

Is het wel een retail DVD? Die van je iMac werkt alleen op iMac's.
oh oke ik heb namelijk de retail en een orginele nieuwe maar die zat nog mooi in de doos ik dacht dan blijft die netjes zonder krasjes enz, voor als het nodig is voor mijn iMac.
Dan zal ik hem toch maar is uit de doos halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 11:03
Iemand vroeg mij in het 'show je apple computer' topic om wat te vertellen over mijn ervaringen met een EFI-X module waarmee je op een eenvoudige manier OSX op een gewone PC kan draaien, dus bij deze ;).

Ik heb het apparaatje nu zo'n half jaar in mijn pc zitten en ben tot nu toe zeer tevreden. Reden waarom ik het heb aangeschaft is omdat ik na mijn macbook zeer enthousiast over OSX was en mijn pc voldoet aan de hardware eisen van efi-x, welke hier te vinden zijn:

http://www.efi-x.com/inde...e&id=112&language=English

Het werkt allemaal heel simpel:
- zorg dat je pc aan de hardware eisen voldoet
- heb een OSX image op een usb schijf, of dvd's (dan moet je wel een sata cd-drive hebben, die ik helaas niet had:P)
- je efi-s module in je bios als first boot zetten, staat in een handleiding hoe je dat precies doet

En dan is het eigenlijk net een echte mac pro: Windows, OSX, of je OSX installatie kiezen, en het wijst zich allemaal vanzelf.

Enige beperkingen die ik tegen ben gekomen:
- teleport werkt niet, heb nu synergy als vervanger
- opletten met de updates: eerst je efi-x firmware updaten voordat je dat bij osx doet, bij 10.5.7 had ik dat namelijk niet gedaan.
- opstarten duurt iets langer om dat de efi-x module moet laden, waarvanuit je gewenste OS selecteerd
- om de cd-drive te gebruiken moet deze een sata interface hebben.
- als je meedere OSen wilt installeren, moet ieder OS zijn eigen harde schijf hebben, partities werken helaas (nog hoop ik) niet.
- temperatuur sensoren heb ik nog niet aan de gang, moet wel kunnen dacht ik, maar nog niet echt goed onderzocht

En dan natuurlijk de voordelen >:) :
- Makkelijk hardware updaten, enige beperking is de harware compatible list. Maar bijvoorbeeld een snellere cpu of graka is peanuts en stuk goedkoper. Meeste mensen zullen namelijk gebruik maken van desktop cpu's welke apple niet gebruikt (deze gebruike mobile (iMac, MacMini) of sever (MacPro)).
- Lekker je eigen hardware bij elkaar uitzoeken, met dan wel de beperking van de hardware compatible list, maar je hebt allicht meer vrijheid dan bij een echte macpro
- Eenvoudig overklokken mocht je dat willen natuurlijk, je kunt gewoon je bios in voordat je efi-x geladen is en hier je cpu wat meer pit geven, om bijvoorbeeld een echte macpro te evenaren >:)

En dan nog een paar plaatjes van mijn "Mac Pro" ;)

Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/th_IMG_2261.jpg

Net echt :P, met look a like lian li behuizing (wel zwart, maar dat is juist vetter :P ) en apple sticker

Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/th_IMG_2269.jpg

Inhoud, voor de liefhebbers: spot de efi-x module :)

Als er nog vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag.

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 20:34

Hokkie

Hello

@Follie:

Wat is jouw config (mobo, cpu, gpu)?
Waar heb jij de module besteld?

Alvast bedankt!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 20:16
SiXel schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:04:
Hallo!

Ik draai al enkele maanden succesvol Kalyway 10.5.2 op mijn M2A-VM moederbord.

Nu wil ik graag updaten naar 10.5.6, gelukkig wordt deze volledig ondersteund.
Op de HCL 10.5.6 pagina staat als volgt:
[...]
Na de installatie van XxX start ik OSX86 op, echter krijg ik de volgende foutmelding:
[...]
Dit heeft waarschijnlijk te maken dat mijn USB legecy support nog aan staat?

Nadat ik USB legacy Support heb uitgeschakelt werkt mijn USB toetsenbord niet meer en kan ik hierdoor mijn 10.5.6 OSX opstarten.

Weet iemand wat ik kan doen?

Alvast bedankt!
Daar heb ik het probleem mee dat na installatie van diezelfde installatie ik niet in Leo kan starten. Hij boot totaal niet zodra ik de boot order heb veranderd van cdrom naar hdd.
Welke instellingen heb jij precies gebruikt?
Ik heb toevallig nog ps/2 toetsenbord en muis liggen en daar heb ik dus geen last van gehad.
Edit: krijg na tweede installatie de melding: system config file '/library/preferences/systemconfiguration/com.apple.boot.plist not found

[ Voor 7% gewijzigd door Nacho_Man op 10-07-2009 07:16 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.