[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:25
Pukson schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:30:
Ja dat klopt, maar ik vind het wel goed zo werken. Wil namelijk binnenkort een leuke macbook op de kop tikken. Omdat ik de grafische kaart nooit echt gebruik mis ik het nu ook niet.

Weet iemand hoe je je brightness kan krijgen? Heb heel geen schuivertje ofz
Met een DSDT patch en de ACPIbacklight.kext kext. Zie https://github.com/RehabMan/OS-X-ACPI-Backlight. Als je op tonymacx86.com even een topic aanmaakt kan de guru zelf jou verder helpen. De DSDT patches verschillen namelijk per moederbord etc.

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:33
Nadat alles gedaan te hebben heb ik eindelijk de slider! alleen werkt die niet en nu toch maar de hoop opgegeven :( Toen kwam ik op dit uit http://www.charcoaldesign.co.uk/shades dat vind ik ook wel best werken :)

Maar alsnog bedankt over Rehab nu heb ik mijn batterij percentage weer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dhq8t0C.png

[ Voor 8% gewijzigd door Pukson op 02-07-2014 01:53 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Pukson schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:09:
Gisteren avond ook maar weer eens begonnen eraan. Met een uurtje had ik me laptop al werkend :)

Sony Vaio SVS13
Intel HD 4000
Intel i5 ivy
Nvidea GT640M LE (Werkt niet)
500 Gb HDD
8 Gb Ram
Dell 1515 wlan mini pci

Ik gebruikte Niresh distro en alles werkt haast OOB
Interessant, ik heb een SVS15 (Windows 7-model), dacht er nog aan om die ook als Hackintosh te gebruiken maar mis dan inderdaad de game-GPU en wist niet of het vloeiend zou werken.
Je hebt niet toevallig eerst nog een dual-boot met Windows geprobeerd en dat dat problemen gaf?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Geen dualboot geprobeerd, de game gpu die werkt niet. of je moet de GT650M in je laptop hebben? Maar alles werkt vloeiend! de Intel HD4000 doet goed zijn werk. Kan er verschillende spellen mee spelen maar die zijn ook niet zo zwaar denk aan Sims 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13
Mick1990 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:46:
@Bart: hmm, jammer dat het zo lastig gaat. ..........
Ja, maar daar houden we van ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:41
Mick1990 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:46:
@Bart: hmm, jammer dat het zo lastig gaat. Probeer eens te booten met deze flags:

code:
1
GraphicsEnabler=Yes Aticonfig=eulemur

en

code:
1
GraphicsEnabler=No Aticonfig=eulemur

Let op de spatie.

En probeer je deviceID eens toe te voegen aan AMDRadeonX3000.kext

Als dat niet werkt, ga dan eens in Mavericks naar terminal en typ:

code:
1
kextstat | grep AMD

En post het resultaat hier ;)

De volgende kexts moeten geladen zijn voordat je GPU werkt, vandaar dat je ook je device id in de X3000 moet plaatsen:

AMD5000Controller.kext
AMDRadeonX3000.kext
AMDSupport.kext
AMDFramebuffer.kext

Zie overigens dit bericht voor veel informatie: http://www.hackintosh.nl/...685&viewfull=1#post114685
Met GraphicsEnabler=Yes wil de pc niet booten, met GraphicsEnabler=No wel, maar dan zijn de kexts nog niet geladen.

Ik ga nu eens proberen die oplossing van hackintosh.nl te proberen, alleen ik heb een 4850 en geen 5450. Dus misschien zijn er enkele dingen anders (qua namen van kexts)

Wellicht moet ik zelf ook Mavericks weer opnieuw installeren. Ik denk echter nog altijd dat die QE/CI patch voor 10.9 GM misschien fout is voor 10.9.0, nu ben ik bezig met de software update die in de Niresh guide staat, maar aangezien mijn Wi-Fi op de Hackintosh extreem traag is (door de Wi-Fi adapter (was ook altijd traag op Windows (andere adapter die wel goed werkt op Windows wordt niet door OS X herkend))) gaat het erg lang duren met een Software-update.

Software-update: Gecombineerde OS X-update 10.9.4 1,21 GB geeft aan dat het 10 uur gaat duren en die download legt sowieso heel mijn Wi-Fi plat.

Wi-Fi verliest bovendien regelmatig de verbinding dus duurt extreem lang. Ik ga eens kijken of ik nog ergens een LAN kabel heb liggen, kijken of ik 'm direct aan het modem kan hangen

[ Voor 25% gewijzigd door Selmer op 02-07-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Owja even een vraagje, is het veilig om vanaf Niresh distro direct door te gaan naar combo update 10.9.4? Zonder dat al mijn kexts etc opnieuw moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:41
Pukson schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:02:
Owja even een vraagje, is het veilig om vanaf Niresh distro direct door te gaan naar combo update 10.9.4? Zonder dat al mijn kexts etc opnieuw moet doen
Bij deze guide:

http://cyanlabs.net/tutorials/os-x-10-9-on-gigabyte-990fxa

doen ze het na het installeren van de videokaart kexts, maar staat niks over opnieuw installeren. Lijkt me van niet, maar kan ik je niet garanderen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:35

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik mijn systeem redelijk aan de praat met 10.9.3. Op 1 ding na, booten zonder -f werkt niet goed. M'n USB apparaten werken dan niet. Nu probeer ik uit te vogelen wat er dus aan de hand is als ie via de cache opstart. Gaat alleen een beetje lastig om te debuggen als zowel je muis als toetsenbord het niet doen... Hoe kan je een terminal command runnen bijvoorbeeld de startup? Heb Lingon geprobeerd maar dat lukte niet erg, geen resultaat.

Het is een simpele oneliner dat mij opweg moet helpen voor verdere debugging
kextstat > "kextstat$(date)"
Maar hoe laat ik dat commando goed uitvoeren bij bijvoorbeeld startup, zonder dat ik iets kan doen?

USBBusFix flag werkt niet, voor het geval jullie dat aandragen. Heb ook de cache opnieuw laten bouwen door myfix maar het mocht niet baten.

voor de geintresseerden:
HP xw4600
MB:HP 0AA0h
CPU: Core2Quad: Q9450
GPU: HD5770 met eulemur framebuffer qe/ci werkt
LAN: BCM5755 Ethernet, ergens kext vandaan geplukt werkt
WLAN: RTL8191SU - officiële realtek driver werkt prima

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Mr Pingu schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:15:
Ik mijn systeem redelijk aan de praat met 10.9.3. Op 1 ding na, booten zonder -f werkt niet goed. M'n USB apparaten werken dan niet. Nu probeer ik uit te vogelen wat er dus aan de hand is als ie via de cache opstart. Gaat alleen een beetje lastig om te debuggen als zowel je muis als toetsenbord het niet doen... Hoe kan je een terminal command runnen bijvoorbeeld de startup? Heb Lingon geprobeerd maar dat lukte niet erg, geen resultaat.

Het is een simpele oneliner dat mij opweg moet helpen voor verdere debugging
kextstat > "kextstat$(date)"
Maar hoe laat ik dat commando goed uitvoeren bij bijvoorbeeld startup, zonder dat ik iets kan doen?

USBBusFix flag werkt niet, voor het geval jullie dat aandragen. Heb ook de cache opnieuw laten bouwen door myfix maar het mocht niet baten.

voor de geintresseerden:
HP xw4600
MB:HP 0AA0h
CPU: Core2Quad: Q9450
GPU: HD5770 met eulemur framebuffer qe/ci werkt
LAN: BCM5755 Ethernet, ergens kext vandaan geplukt werkt
WLAN: RTL8191SU - officiële realtek driver werkt prima
Als je over USB 3.0 poorten beschikt, kun je proberen de bootflag "-gux_defer_usb2" te gebruiken. EHCIaqcuire=yes al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Het is een oude pc waarbij ik dus geen USB 3.0 heb. Zal het eens proberen

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Mr Pingu schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:52:
Het is een oude pc waarbij ik dus geen USB 3.0 heb. Zal het eens proberen
Dan hoef je de eerste parameter niet te proberen in ieder geval.

Mag ik jouw hele boot.plist eens zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ben even niet bij m'n PC maar m'n bootflags zijn:

-v
-f
GraphicsEnabler=No
Aticonfig=Eulemur
UseKernelCache=Yes
PCIrootUID=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor mensen die geen backlight control hebben maar dat toch graag willen zou je ddc nog kunnen proberen. LVDS en DDC kan je via I2C besturen. Werkt ook met externe monitoren.

Als ik bijvoorbeeld vanaf 10.9.4 mijn extern (via mDP -> DP) aangesloten Dell scherm helderder of minder helder wil hebben doe ik:

ddc 16 90 (voor 90% brightness)
ddc 16 20 (voor 20% brightness)

ddc = commando
16 = brightness setting
getal er achter = waarde

dat is dan wel in een terminal, maar werkt prima en kan vast ook wel in een GUI gegoten worden of aan keys gebind worden. DDC is open source en vrij en gratis, dus zolang je I2C toegang hebt (en je platform dat dus ondersteunt, wat volgens mij bij Intel vanaf ICH7 en hoger automatisch zo is) kan je dat voor al je schermen gebruiken. Je kan er natuurlijk ook andere dingen mee doen zoals contrast, aan/uit, input selectie enz.

https://github.com/infinise/ddc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:09
Zijn er hier mensen die bluetooth problemen hebben? ik heb een gmyle bluetooth adapter, alleen pakt hij mijn muis niet altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
dageeknerd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:03:
Zijn er hier mensen die bluetooth problemen hebben? ik heb een gmyle bluetooth adapter, alleen pakt hij mijn muis niet altijd...
welke version van OS X heb je?

Heb dezelfde bluetooth adapter en totaal geen problemen. Gebruik deze in combinatie met apple wireless keyboard en magic trackpad en werkt altijd perfect. Op 10.9.3 en 10.9.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
boosterbosch schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:59:
[...]

welke version van OS X heb je?

Heb dezelfde bluetooth adapter en totaal geen problemen. Gebruik deze in combinatie met apple wireless keyboard en magic trackpad en werkt altijd perfect. Op 10.9.3 en 10.9.4
Ik zit nu op 10.9.4, alleen gebruik een rapoo bluetooth muis, soms connect hij niet en dan moet ik de adapter uit de usb poort verwijderen.

De dongle werkt alleen naar behoren als hij in de front usb zit.. heb er nu maar een usb verlengkabel aan gehangen en nu connect hij wel gelijk met mijn muis en bluetooth toetsenbord.

[ Voor 16% gewijzigd door dageeknerd op 19-07-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
dageeknerd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:45:
[...]

Ik zit nu op 10.9.4, alleen gebruik een rapoo bluetooth muis, soms connect hij niet en dan moet ik de adapter uit de usb poort verwijderen.

De dongle werkt alleen naar behoren als hij in de front usb zit.. heb er nu maar een usb verlengkabel aan gehangen en nu connect hij wel gelijk met mijn muis en bluetooth toetsenbord.
ah dat had ik bizar gezien ook wel. Lijkt me een kwestie van niet echt ver genoeg bereik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee welke onderdelen ik nodig heb voor een cheap *ss Hackintosh? Ik heb zelf een Hack draaien op een basis GA-B75N + core i3 3225. Dit was vorig jaar de meest compatible versie en draait zeer stabiel.

Ik ben nu op zoek naar een goedkopere oplossing die dienst gaat doen als backup server (voor mij) en Plex Media server (voor de mensen op de andere locatie) Wil er niet teveel aan besteden en enige wat een vereiste is zijn minimaal 4 of meer SATA poorten.

Er moet OpenZFS op kunnen draaien met minstens 3 maar ideaal 4 of meer schijven. iGPU is genoeg in deze aangezien de server remote wordt overgenomen. Ik heb wel wat boards gezien met ingebouwde CPU/GPU maar kan zo snel niks vinden over goede compatibiliteit icm OS X / als hackintosh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
In principe kan je ook een goedkope Ivy Bridge/Sandy Bridge/Haswell pakken waarvan de iGPU niet met QE/CI supported is, als hij toch headless draait. Goedkoopste Celeron die je kan vinden met een Gigabyte mobo met 4 of 6 SATA aansluitingen.

Bv de Celeron G1820 met de GA-B85M-HD3 (het goedkoopste S1150 bord met 6 SATA poorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@roughttodacore: Ja had ik al gelezen en dat was ook de reden van mijn vraag, de buyer's guide is meer gericht op algemene Hackintoshes die te vergelijken zijn met echte Mac's qua specs of snelheid. Ik zoek iets specifieks wat ik daar niet kon vinden.

@Dreamvoid: Dank voor je post, hier heb ik wat aan en stuurt me in de juiste richting. De backup server heeft 2 specifieke taken en ik zal alleen incidentieel inloggen met Remote Desktop. Dus geen QE is nog wel overkomelijk. Prijzen zijn netjes van de parts die je noemde dus ga eens kijken wat ik er van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pBook
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:57
Na weken van uitzoeken en reviews lezen heb ik componenten bij elkaar gezocht om mijn eerste Hackintosh te bouwen. De machine zal met name ingezet worden voor muziekproducties (Logic X) en wat webdevelopment. Ik gebruik al jaren Macbooks maar nu wordt het echt tijd voor een desktop. Buiten stabiliteit is de geluidsproductie het belangrijkst, ik wil de machine zo stil mogelijk hebben. Het idee is om de komende tijd gewoon Mavericks te gebruiken totdat Yosemite ergens op versie 10.10.3 ofzo zit. Qua audiointerface gebruik ik nu een Apogee Duet 2 (ergens verderop dit jaar zal ik een 19" interface gaan aanschaffen). Dit is wat ik bij elkaar gezocht heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 254,90€ 254,90
1Gigabyte GA-Z87X-UD3H€ 142,01€ 142,01
1Asus GT640-DCSL-2GD3€ 77,99€ 77,99
1WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB€ 54,90€ 54,90
1Cooler Master Silencio 452€ 54,75€ 54,75
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,50€ 33,50
2Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 232,93€ 465,86
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
2Crucial Ballistix Tactical BLT8G3D1608DT1TX0€ 70,18€ 140,36
1Seasonic G-Serie 550Watt PCGH Edition€ 88,90€ 88,90
1Samsung 840 EVO 250GB€ 100,99€ 100,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.444,06

Er zijn een aantal dingen waarvan ik twijfel, ik hoop dat jullie wat suggesties en/of commentaar hebben ;)

Moederbord
Een alternatief zou de iets goedkopere Gigabyte GA-Z87X-D3H kunnen zijn (scheelt iets meer dan 20 euro nu). Dit bord heeft geen Display Port en eSATA, twee SATA poorten minder en een andere geluidschip. Wat mij betreft allemaal geen dingen die ik ga missen of ga gebruiken. Ik zie alleen veel meer geslaagde builds met het duurdere bord en bovendien heeft het goedkopere bord een beta BIOS nodig om stabiel te draaien. Dit BIOS werkt nog niet met de Haswell Refresh. Er is inmiddels al een nieuwer BIOS vrijgegeven maar ik weet niet hoe het daar met de stabiliteit op OS X zit.

Harde schijf
De WD Red serie is vooral bedoeld voor NAS apparatuur en is volgens de reviews de stilste schijf op het moment. Het meest voor de hand liggende alternatief is de Seagate Barracuda 7200.14 1TB. Deze schijf is significant sneller is benchmarks maar ook luidruchtiger. Ik vind het moeilijk om te bepalen in hoeverre ik die extra dB's ga horen in de Coolermaster behuizing. Misschien is het toch goed om genoegen te nemen met ietsje meer geluid als daar performancewinst tegenover staat. Die performance is wel lekker als je veel audiofiles en samples moet inladen.

Behuzing, voeding en koeling
Door de veelal positive reviews en de geweldige review van Foritain ben ik enthousiast. Op het web wordt veelal de Fractal Design Define R4 aangeraden als stille kast. Ik kan geen reviews vinden waar deze kasten met elkaar vergeleken worden, ik vind het daarom erg moeilijk om hierin een keuze te maken. Qua design vind ik de Coolermaster mooier maar als de R4 stiller is, dan wordt dat 'm.

Qua voeding moet 550 watt ruimschoots voldoende zijn. Deze Seasonic zou ook de stilste moeten zijn. Hetzelfde geldt voor de Scythe CPU cooler, puur gekozen op geluidsproductie in de reviews.

GPU en monitoren
Ik werk nu met een 13" Macbook en een Samsung 24" 1080p maar ik vind dat eigenlijk heel onhandig. Twee gelijke schermen geniet mijn voorkeur. Deze Dell schermen zijn 1920x1200 en die extra hoogte komt goed van pas met projecten in Logic X. Het lijkt mij dat twee van deze schermen geen probleem zijn voor de Geforce GT 640. Dit is de snelste passief gekoelde kaart die native wordt ondersteund door OS X. Ik heb wat mods kunnen vinden voor de HD7750 en de R7 250, die zijn beide sneller dan de GT 640 en tevens passief verkrijgbaar, maar ik wil eigenlijk dat risico niet nemen omdat ik toch niet ga gamen of video editen.

Overig
RAM is compatible met beide moederborden, WiFi-N kaart werkt native en de Samsung EVO serie lijkt mij op het moment de beste prijs/kwaliteitsverhouding te hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door pBook op 24-07-2014 20:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Dit is een zeer mooie build :) Waar je op moet letten is dat je de TRIM patch toepast zodat jouw SSD TRIM support krijgt. Verder zie ik niet echt problemen, meer met de hardware an sich (geluidsproductie ed.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pBook
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:57
roughtodacore schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:12:
Dit is een zeer mooie build :) Waar je op moet letten is dat je de TRIM patch toepast zodat jouw SSD TRIM support krijgt. Verder zie ik niet echt problemen, meer met de hardware an sich (geluidsproductie ed.).
Ik heb gisteravond nog eens goed de CPU koeler bekeken en ik zag dat ik daar de mist ben ingegaan. De Scythe zal plaats moeten maken voor een Noctua NH-U12S. Heb je nog andere suggesties qua geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
pBook schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:01:
[...]

Ik heb gisteravond nog eens goed de CPU koeler bekeken en ik zag dat ik daar de mist ben ingegaan. De Scythe zal plaats moeten maken voor een Noctua NH-U12S. Heb je nog andere suggesties qua geluidsproductie?
Ben daar niet zo bekend mee, dit is immers een OSX86 topic :P. Heb je al gekeken voor geluid benchmarks? Zullen ongetwijfeld bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:01:
@Dreamvoid: Dank voor je post, hier heb ik wat aan en stuurt me in de juiste richting. De backup server heeft 2 specifieke taken en ik zal alleen incidentieel inloggen met Remote Desktop. Dus geen QE is nog wel overkomelijk. Prijzen zijn netjes van de parts die je noemde dus ga eens kijken wat ik er van kan maken.
Waarschuwing: ik lees net op tonymacx86.com dat Mavericks niet draait op de Haswell Celerons, Mountain Lion wel. Ivy Bridge Celerons (bv G1620) en Pentiums (G2030) werken wel. Overigens, als de iGPU problemen geeft, kan je altijd een tweedehands 8400GS ofzo van een tientje ernaast zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 25-07-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Is er een manier om de output van je voeding te monitoren? Ik heb nu een Corsair CS550m (550w) voeding en ik heb het idee dat hij nu een schijf niet draait vanwege de voeding. Ik heb het volgende systeem:

-Gigabyte GA-Z87MX-D3H
-SI GeForce GTX 660 Gaming
-TP-Link TL-WDN4800
-16GB RAM (2x8)
-Crucial M500 2,5" 480GB
-2x WD 3TB Caviar Green HDD
-3 actieve fan's

Ik heb het systeem al gedraaid met zelfs nog een HDD er bij, kan het aan een te weinig krachtige voeding liggen dat hij een van de twee HDD's niet opstart? Maar voor ik een krachtigere voeding koop ben ik benieuwd naar jullie mening. Ik vind het uitkiezen van een geschikte voeding nog maar erg lastig.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Voeding moet het gewoon aankunnen. Een HDD vraagt max 10w onder belasting.

Staat in Mac OSX bij 'Energiestand' onder 'Systeemvoorkeuren' de optie 'Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk' wel uitgevinkt? Is je 2e harde schijf wel in de BIOS te zien?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Nee, m'n tweede 3TB-schijf was niet in de Bios te zien. Na wat rommelen met Sata en voedingskabels zag ik beide HDD's wel (ook vanuit het OS) maar toen ik een derde HDD die ik gebruik voor backup's aan dezefde voedingskabel als een van de twee 3TB HDD's hing verdween ook de 3TB schijf weer uit Disk Utility en kwam de backup HDD niet tevoorschijn. Gekke is dat ik de schijven wel voel draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Enzo Dizono op 26-07-2014 19:01 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Tja.. dat kan dan eigenlijk van alles zijn:

- voeding inderdaad kapot, in de zin van (een) SATA voedingkabel(s). Heb je al een andere kabel geprobeerd? Je voeding heeft plaats voor 6.
- sata poort op moederbord wellicht niet helemaal goed, probeer ook een andere poort
- sata kabel kan ook stuk zijn, ook een andere proberen

Als je de schijven gewoon voelt draaien, dan gaat het ergens bij de SATA kabels / poorten niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Zoek een oplossing voor het volgende probleem: H67M-D2-B3 met OSX 10.8.5. komt erg langzaam uit sluimer. Ook een herstart en afsluiten gaat traag; 20/30 sec. Geen sleepenabler kext geïnstalleerd. Geen C2/C3/C4 state enabled.
USBFix staat aan (USBFix uit geeft geen verbetering). Uit sluimer moet ik div keren op het toetsenbord tikken (Apple toetsenbord met kabel); vaak moet ik daarna ook het toetsenbord loskoppelen en opnieuw aansluiten.
Opstarten met -v geeft geen vreemde meldingen. Ben op het net nog geen oplossing tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 28-07-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Traag afsluiten en reboot ondervind ik ook icm. VMware Fusion. Uit sleep doet mijn toetsenbord kext het ook pas na een paar seconden. Daarna werkt mijn toetsenbord weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
@Mick1990: Thanks voor je hulp!

Na flink wat doorwisselen bleeK het inderdaad één van de Sata-kabels te zijn. Voor de zekerheid heb ik ze allemaal weer vervangen en de schijven worden nu allemaal herkend. Stil, small problem here:

Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e70/dizono/Screen-Shot-2014-07-28-at-135155.jpg

Beide schijven worden herkend als onderdeel van de RAID1 maar volgens OS X is een van de oorspronkelijke schijven nog steeds 'missing'. Ik ben bang dat als ik die missende schijf ertussen uit haal via disk utility, dat ik dan twee net niet gelijke schijven heb. Of worden die automatisch gecorrigeerd? Ik heb al geprobeerd de tweede schijf in alle vrije SATA-poorten te steken, maar niets werkt.

Zo zag het er eerst uit, soms failed, soms werd die tweede disk uberhaubt niet herkend.
Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e70/dizono/Screen-Shot-2014-07-25-at-190131.jpg

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Zag dat de site van myHack uit de lucht is. Is hij ermee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32
Iemand hier toevallig ook al aan het spelen met de beta's van yosemite?
Ik heb alles OOB aan het werk zonder extra kext's (i5 3570k + gigabyte z77x-d3h) behalve mijn nvidia 670, de oude drivers laden prima handmatig handmatig maar de boel herstart tijdens het booten met de nvidia kext's in /S/L/E, in verbose mode en in de logs is er niets te zien, OOB is er geen hardware acceleratie en worden er ook geen drivers geladen (waardoor de desktop modus feitelijk niet bruikbaar is).

Ik gebruik nu 3.1 als systemprofile (net als bij mavericks), maar ook bij het veranderen naar 4.1 of 5.1 veranderd er niets, kaart wordt wel gezien maar de drivers worden niet geladen en ram staat ergens tussen 0-8mb, ik vermoed dat de drivers nog niet functioneel zijn voor yosemite maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien, zowel clover als chameleon als bootloader geprobeerd maar daar zit wat dat betreft geen verschil tussen.

Iemand nog suggesties?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
blouweKip schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:25:
Iemand hier toevallig ook al aan het spelen met de beta's van yosemite?
Ik heb alles OOB aan het werk zonder extra kext's (i5 3570k + gigabyte z77x-d3h) behalve mijn nvidia 670, de oude drivers laden prima handmatig handmatig maar de boel herstart tijdens het booten met de nvidia kext's in /S/L/E, in verbose mode en in de logs is er niets te zien, OOB is er geen hardware acceleratie en worden er ook geen drivers geladen (waardoor de desktop modus feitelijk niet bruikbaar is).

Ik gebruik nu 3.1 als systemprofile (net als bij mavericks), maar ook bij het veranderen naar 4.1 of 5.1 veranderd er niets, kaart wordt wel gezien maar de drivers worden niet geladen en ram staat ergens tussen 0-8mb, ik vermoed dat de drivers nog niet functioneel zijn voor yosemite maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien, zowel clover als chameleon als bootloader geprobeerd maar daar zit wat dat betreft geen verschil tussen.

Iemand nog suggesties?
Heb je een guide gevolgd? Op insanlymac staan er een paar. Sowieso moet je je bootloader updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
matty___ schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:04:
[...]

Heb je een guide gevolgd? Op insanlymac staan er een paar. Sowieso moet je je bootloader updaten
Ik heb het in dit geval met macpwn een bootable usb stick gemaakt, bootloader (zowel clover als chameleon) beide laatste versie (chameleon svn aangepast voor 10.10).
Probleem is ook niet direct het booten alswel dat om de een of andere reden de videokaart niet goed herkend wordt en zelfs als ik deze door het systeem wordt herkend (na het aanpassen van smbios) dan is er nog geen hardware acceleratie, wat ook niet zo gek is als er geen drivers worden geladen.

Op insanlymac is helaas weinig informatie te vinden over dit probleem, sterker nog: nergens is iets recents en bruikbaars te vinden over nvidia support van 10.10

//edit:

Nog even handmatig de nvidia kexts geladen (geen foutmeldingen op de CLI of in de logging, kextstat geeft aan dat ze geladen zijn) en de x server gekilled (windowserver), maar ook dat veranderd weinig.

//edit 2:

Gebruik nu de drivers van de yosemite installesd, laden prima maar helaas geen functionerende opengl
Laatste nvidia drivers (334) geinstalleerd door de installer aan te passen en NVDAStartup's info.plist aan te passen na installatie maar de drivers inititaliseren niet dus ik vermoed dat het een kwestie van geduld zal zijn voordat er werkende beta drivers zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door blouweKip op 01-08-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
heej peepz. Hier op tweakers een topic geplaatst. Nog geen reactie gehad. Mischien dat ik het hier ook even kan linken. Mischien dat meer mensen het dan zien ofzo.

[osX86] 2 issues mbt booten in installatie.

Als dat niet ok is dan laat het me maar weten.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Beste, betrouwbare, oplossing tot nu toe voor het toetsenbord weg na sluimer is: in sluimer met aan/uit knop en uit sluimer met zelfde knop. Toetsenbord blijft dan goed werken.

Wat wel opvallend blijft is dat OSX blijft klagen, bij uit sluimer komen, dat "de schijf is niet op de juiste manier verwijderd". Gaat dan om USB stick of cardreader, die niet van de usbpoort is geweest…..

[ Voor 42% gewijzigd door OgWok op 01-08-2014 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
Weet iemand hier of het mogelijk is om een resolutie van 2560x1440 over dvi-d te versturen in mac osx? Heb het nu via displayport naar mijn qnix q2710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
OgWok schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:11:
Zag dat de site van myHack uit de lucht is. Is hij ermee gestopt?
Is weer online. Scott had wat problemen met zijn opslag, waardoor hij bijna 4 jaar aan myHack werk kwijt was. (als hij het nit meer terug had, dan was hij wel gestopt ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
OgWok schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:13:
Wat wel opvallend blijft is dat OSX blijft klagen, bij uit sluimer komen, dat "de schijf is niet op de juiste manier verwijderd". Gaat dan om USB stick of cardreader, die niet van de usbpoort is geweest…..
Ik heb precies hetzelfde op mijn laptop en werkstation. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Enigste oplossing lijkt is het gebruiken van de app "Jettison", welke bij het in slaap gaan bepaalde user defined devices bij slaapstand eerst netjes unmount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
roughtodacore schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde op mijn laptop en werkstation. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Enigste oplossing lijkt is het gebruiken van de app "Jettison", welke bij het in slaap gaan bepaalde user defined devices bij slaapstand eerst netjes unmount.
Een Mac probleem, dus je zou verwachten dat Apple dit "oplost".
Vind € 4,49 aan de dure kant voor iets wat meer op een freeware tool lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Hoeft niet beslist vanuit de App store gedownload te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
dageeknerd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:32:
Weet iemand hier of het mogelijk is om een resolutie van 2560x1440 over dvi-d te versturen in mac osx? Heb het nu via displayport naar mijn qnix q2710.
Ja hoor, dat werkt gewoon. Heb het zelf al een hele poos (Heb een Koreaans Crossover 1440p scherm) en die zit al een hele poos via DVI-D aangesloten op mijn Hackintosh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Welke kaart is in jullie ogen de beste kandidaat voor OSX?
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G

(Zal gaan werken in combi met een Asus P5K-VM + Q6600, ja ik weet het. Een oudje. Voorbereid op de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:02:
Welke kaart is in jullie ogen de beste kandidaat voor OSX?
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G

(Zal gaan werken in combi met een Asus P5K-VM + Q6600, ja ik weet het. Een oudje. Voorbereid op de toekomst)
De R9 gaat pas met de nieuwe OSX werken:

OSX 10.10 adds support for Radeon R290X
June 03rd 2014 Posted to OSX 10.10
R9 290X works out of box, R9 290 will need few dev-id injections, to AMD8000Controller and AMDRadeonX4000.kext

[ Voor 13% gewijzigd door matty___ op 06-08-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 13:12
matty___ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

De R9 gaat pas met de nieuwe OSX werken:

OSX 10.10 adds support for Radeon R290X
June 03rd 2014 Posted to OSX 10.10
R9 290X works out of box, R9 290 will need few dev-id injections, to AMD8000Controller and AMDRadeonX4000.kext
de 270x is een rebadged 7870, dus die moet volgensmij wel werken

Verwijderd

Ik heb een macbook pro met mac. Maar nu wil ik graag op mijn desktop ook mac via hackintosh. Mijn vraag is ofdat het mogelijk is met mijn desktop. Het gaat om het type HP COMPAQ CQ2700EDM. Met dit moederbord http://h10025.www1.hp.com...mp;docname=c03036757#N291 .Mocht dit kunnen heeft dan iemand het dsdt file voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:27:
Ik heb een macbook pro met mac. Maar nu wil ik graag op mijn desktop ook mac via hackintosh. Mijn vraag is ofdat het mogelijk is met mijn desktop. Het gaat om het type HP COMPAQ CQ2700EDM. Met dit moederbord http://h10025.www1.hp.com...mp;docname=c03036757#N291 .Mocht dit kunnen heeft dan iemand het dsdt file voor mij!
Al eens opgestart met een OSX installer usb-stick (Myhack, TonyMac, Kakewalk) of Chameleon bootcd en OSX DVD? Als je in het installatiescherm komt is dat al een heel goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Hallo allemaal, vorige week ben ik heel wat dagen kwijt geweest...
Helaas niet gelukt, maar wat mij wel was gelukt (voordat ik dom was en aan het updaten ging..)
Werkte hij wel, niet de applicaties maar hij vond namelijk wel mijn videokaart op mijn laptop (chipset dan)
Waar het om gaat ;
Acer Aspire 5542G
Ati mobility HD 4570
AMD Athlon X2

Ik was super blij dat hij eindelijks de chipset vond... daarna had ik het verneukt en heb ik er heel veel tijd aan verkloot... helaas uiteindelijk niet gelukt.
Ik heb serieus van alles geprobeerd... echt jammer zeg, het OS ziet er zo prachtig uit _/-\o_
Iemand anders geprobeerd met deze laptop?

**Edit

Moet wel er even bijzeggen dat ik volgens mij Multibeast bij de eerste keer had geïnstalleerd en wat had gedaan met het programma en geïnstalleerd, ook een pack van... Spyfinch ofzo!!
Toen deed hij het, maar geen games of wat dan ook ... Before the update..
Daarna weer geprobeerd maar ik denk dat het mis is gegaan qua volgorde ofzo... ik had er gewoon echt geen zin meer aan na 4-5 dagen kloten :/

[ Voor 24% gewijzigd door lindseysew op 15-09-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik ben bang dat het dankzij je AMD CPU een heel moeilijk verhaal gaat worden.
Je bent eenmaal veel beter af met een intel CPU.

Maar wat probeer je nu en waar loopt hij op vast? Zonder deze informatie kunnen we je natuurlijk niet helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Naja ik krijg hem wel gewoon geïnstalleerd, maar ik loop vast op het feit dat ik geen idee heb welke kexts ik moet downloaden en installeren zodat die redelijk normaal loopt xD en natuurlijk 1366x768 resolutie.
Ik installeer blijkbaar verkeerde, en daarbij krijg ik soms een wit scherm voor of soms wil die niet eens normaal booten... dan moet het via -x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
lindseysew schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:40:
Naja ik krijg hem wel gewoon geïnstalleerd, maar ik loop vast op het feit dat ik geen idee heb welke kexts ik moet downloaden en installeren zodat die redelijk normaal loopt xD en natuurlijk 1366x768 resolutie.
Ik installeer blijkbaar verkeerde, en daarbij krijg ik soms een wit scherm voor of soms wil die niet eens normaal booten... dan moet het via -x...
Je info is ook sumier en we hebben hier geen glazen bol. Geef eerst eens duidelijk aan hoe je installeert (Myhack, Tonymac; welke OSX etc.), en wat bv. -v voor info geeft na de installatie. Zoeken of iemand anders met de Acer al succes heeft gehad met de installatie en een how to heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Tja, ik weet er ook niet superveel van lol.
Het gaat om de Niresh Macericks versie 10.9.0, en ik heb superlang gezocht, volgens mij maar 1 iemand, maar met een super onduidelijke topic.. Hij zocht namelijk hulp, en met allerlei dingen erbij.... Niet echt duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Daarom blijft het ook een Hackintosh, je zult nooit meteen je gewenste resultaat boeken, probeer veel dingen uit je die her en der op het internet vind en combineer dat. Vooral wat OgWok aangeeft, -v is je grote vriend(in). Daarmee kun je vaak gerichter zoeken naar oplossingen. Wil wel meegeven dat AMD indd tricky is om mooi werkend te krijgen met OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
roughtodacore schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:07:
Daarom blijft het ook een Hackintosh, je zult nooit meteen je gewenste resultaat boeken, probeer veel dingen uit je die her en der op het internet vind en combineer dat. Vooral wat OgWok aangeeft, -v is je grote vriend(in). Daarmee kun je vaak gerichter zoeken naar oplossingen. Wil wel meegeven dat AMD indd tricky is om mooi werkend te krijgen met OSX.
Jah inderdaad!
Je gaat snel de fout in met AMD :/
En je moet echt het juiste zien te vinden.... ik heb ff mijn zoektocht stopgezet en overwegen om een Macbook te halen namelijk xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Of net als mij een laptop kopen die bijna in de buurt komt qua specs met een Macbook, for starters is dat momenteel een HP Probook, check tonymacx86.com voor info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Ik heb een goed werkende hackintosh, maar loop nu tegen wat problemen aan als ik een bootable clone van mijn installatie wil maken.

Ik heb twee schijven, een SSD en een WD 3TB schijf. Ik heb de opstartschijf (de SSD) met SuperDuper gecloned op de WD schijft, op een partitie ongeveer even groot. Ik heb met MultiBeast de bootloader ook op die partitie gezet, maar daar begint de verwarring.

Ik heb een GigaByte (Z87 UD3H) mobo, en gebruik het F-12 bootmenu om de geclonede installatie te kiezen (vraag 1, kunnen die niet a la grub allemaal in een menuutje?). Maar dat lijkt niet te werken. Verwarrend is ook dat iedere schijf twee maal in het menu staat; 1 x met een P nummer, en 1 x als UEFI. Als ik de UEFI versie van de geclonede partitie kies start toch de SSD versie op (met het rare verschijnsel dat disk0 en disk1 dan verwisseld zijn as ik 'diskutil list' doe). Als ik de P versie kies, krijg ik de befaamde boot0 error. Ah, dacht ik, daar is en fix voor, en die heb ik opgevolgd. Dat helpt echter niet.

Hoe boot ik van die clone...? Is die misschien gewoon niet opstartbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@durian: wat ik meestal doe is HD of SSD klonen. Daarna, direkt na klonen, op de gekloonde schijf Chameleon opnieuw installeren. Dan opstarten testen met alleen de gekloonde schijf; die moet perfect werken. Dan HD, SSD naam aanpassen zodat ik weet waarvan ik opstart. De "oude" HD, SSD kan je er dan ook weer aanhangen.
Div. HD's, SSD's met dezelfde naam; da's ellende..... Overigens installeren van Chameleon met zijn eigen installer werkt beter dan via Multibeast.

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 22-09-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Alleen met de clone opstarten is inderdaad een goed idee, dat heb ik nog niet geprobeerd.
(Ze hebben trouwens niet dezelfde namen).

Bootloader puur installeren, niet vanuit MultiBeast, zal ik ook eens proberen.

edit: andere theorie. De block size van mij WD 3TB disk met de partitie met de clone is 512, en niet 4K wat de boot0 error geeft. Ik lees hier en daar wat vage hints dat de bootloaders/bootsysteem/... niet overweg kan met disks groter dan 2.2 TB, of dat de bootloader niet gelezen kan worden als over de 2.2 TB grens. Maar dit gaat mijn gelimiteerde kennis te boven...

[ Voor 46% gewijzigd door durian op 22-09-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@durian: als de 3TB eens partitioneerd in 2 stukken en dan kloont? Heb je dan nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
De eerste 2.5 TB zijn al vol, hij was 3 TB die ik iets verkleind heb naar 2.5 TB om de clone daar achter te zetten. Ik ga het eerst met een andere schijf proberen, ik kan nog wel iets uit een andere computer trekken om mee te testen. Of op de SSD, die is nog niet voor de helft vol, zou ook nog kunnen, maar het idee was een beetje om een backup op een andere schijf te hebben. Enfin, vroeger of later werkt het, grr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Iemand Yosemite al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ja, net een update gedaan van 10.9.5 naar yosemite (i5/z77x-d3h), de installer boot voor mij niet met clover maar wel met chimera (chameleon fork van tonymac), installatie ging goed.
Enige probleem waar ik tegenaan liep was mijn Intel Gigabit CT Desktop Adapter i.c.m apples eigen inteldriver, maar dat opgelost met een generieke intel driver uit multibeast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Heb een reinstall gedaan. Eerst met chimera (ging goed alleen imessage doet het niet). Vervolgens dacht ik als ik toch al op nieuw begin kan ik net zo goed met clover aan de slag.

Dit lukt uit eindelijk ook wel.
Heb het idee dat clover toekomst vaster (echt EFI) is dan chameleon/chimera.

Alles op i7/z68ma-d2h/AMD6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
blouweKip schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:25:
Ja, net een update gedaan van 10.9.5 naar yosemite (i5/z77x-d3h), de installer boot voor mij niet met clover maar wel met chimera (chameleon fork van tonymac), installatie ging goed.
Enige probleem waar ik tegenaan liep was mijn Intel Gigabit CT Desktop Adapter i.c.m apples eigen inteldriver, maar dat opgelost met een generieke intel driver uit multibeast.
Werkt het met Chameleon niet?

Edit: hoe zijn overigens de meningen over en ervaringen met Clover?

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 18-10-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
OgWok schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:19:
[...]

NVRam werkt bijv nog steeds niet in Chameleon en dat wordt toch een probleem.

Tot nu toe ben ik zelf wel tevreden over Clover (zelfs auto sleep werkt nu). Je kunt trouwens beide naast elkaar houden. Clover boot via EFI van de EFI partitie en Chameleon rechtstreeks van de OSX partitie.

Clover is wel stukken onoverzichtelijker (meer nerdy) dan Chameleon. Maar met Clover Configurator en beetje lezen op de wiki kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Imessage problem ook opgelost met behulp van deze:
http://www.tonymacx86.com...471-how-fix-imessage.html

Mijn account was gelockt en moest hem via Callcenter support weer laten unlocken. Beetje dom doen over het fake serienummer en hij kan je account unlocken en je fake computer als het ware autoriseren.

Als je het doorleest zie je dat veel dingen met Clover makkelijker zijn op te lossen dan met Chameleon.

[ Voor 14% gewijzigd door matty___ op 18-10-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
OgWok schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:19:
[...]

Eigenlijk was ik chameleon een beetje uit het oog verloren omdat het een beetje adbandoned leek, daarom in dit geval chimera gebruikt maar ik zie dat chameleon weer wat leven in zich heeft.
Clover werkt redelijk goed voor mij, de laatste versie was bij mij echter niet in staat de installer te booten van de yosemite update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik krijg de 1st Gen Intel HD Graphics van mijn HP Probook 6550b niet werkend in Yosemite.
Krijg alleen maar storing in beeld. Mavericks had dit probleem niet. :/

Misschien maar wachten op de volgende versie van Yosemite.

Edit:

Blijkbaar mag je in Yosemite niet meer zomaar kexts installeren.
Dat kan je omzeilen door het volgende in je bootlodder te plaatsen:

code:
1
2
<key>Kernel Flags</key>
<string>kext-dev-mode=1</string>

[ Voor 23% gewijzigd door Psycho_Mantis op 19-10-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:32
Gisteren ook mijn OS X vm aangeslingerd en even een Yosemite USB stick gemaakt met Unibeast.

Helaas gaat na het kiezen van de installer het beeld welgeteld 1 sec op wit(apple logo) en meteen een reboot dus ik kom helaas niet verder.

Setup:
i5 4590
MSI B85i
Corsair 1600 8GB
GTX760 (ook op de HD4600 geprobeerd)
Samsung 840 Evo

Ik denk zelf dat mijn moederboard gewoon niet ondersteund wordt gewoon een Z97 opten?
Of hebben jullie nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
ChrisdeW schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:46:
Gisteren ook mijn OS X vm aangeslingerd en even een Yosemite USB stick gemaakt met Unibeast.

Helaas gaat na het kiezen van de installer het beeld welgeteld 1 sec op wit(apple logo) en meteen een reboot dus ik kom helaas niet verder.

Setup:
i5 4590
MSI B85i
Corsair 1600 8GB
GTX760 (ook op de HD4600 geprobeerd)
Samsung 840 Evo

Ik denk zelf dat mijn moederboard gewoon niet ondersteund wordt gewoon een Z97 opten?
Of hebben jullie nog ideeen?
Boot eens met -v anders heb je geen idee wat er aan de hand is.
De Z97 wordt nog steeds niet officieel ondersteund. Maw je moet er van alles bij installeren voordat het goed werkt. Wil niet zeggen dat het niet werkt alleen niet helemaal OOB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Ik begrijp dat met Yosemite Z97 wel wordt ondersteund zie de website van Tonymac vandaar dat daar als eerste aandacht B85 is altijd slecht of gewoon niet ondersteund.

-V geeft me een hoop data ja maar klapt ook meteen in een reboot tijdens het laden van alle regels dus ik zie niet waar die op stuk loopt wel vreemd daardoor ga je meteen denken dat er maybe nog wat in de bios fout staat maar ook dat heb ik allemaal nagelopen.

Ik heb ook nog een Z87 liggen twijfel of ik die moet inbouwen en ik een ander resultaat krijg.

[ Voor 10% gewijzigd door FNale op 20-10-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
ChrisdeW schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:13:
Ik begrijp dat met Yosemite Z97 wel wordt ondersteund zie de website van Tonymac vandaar dat daar als eerste aandacht B85 is altijd slecht of gewoon niet ondersteund.
Oh dat is dan idd sinds Yosi veranderd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:05
ChrisdeW schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:13:

-V geeft me een hoop data ja maar klapt ook meteen in een reboot tijdens het laden van alle regels dus ik zie niet waar die op stuk loopt wel vreemd daardoor ga je meteen denken dat er maybe nog wat in de bios fout staat maar ook dat heb ik allemaal nagelopen.

Ik heb ook nog een Z87 liggen twijfel of ik die moet inbouwen en ik een ander resultaat krijg.
Hmm had anders Mavericks ook prima werkend op een MSI Z97 Gaming 7. Wel met de clover config.plist die ik vond op de tonymacx86 site waar een aantal zaken net ff anders dan default staan. Yosemeti was een ander verhaal, ook daar boodt de tonymacx86 config uiteindelijk uitkomst. Kennelijk is dat clover toch niet zo plug and play als men wil laten geloven :) Anyway nu 100% werkend en eindelijk 4K @60hz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 06:52
Die startpost wordt al lang niet meer onderhouden, zijn de auteurs nog actief?

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ik loop met yosemite nog wel tegen de wake bug aan, daar had ik al last van met de beta maar tot mijn verbazing zit deze ook nog in de final.

Dat wil zeggen dat mijn hackintosh iedere 2 uur wakker wordt en pas weer in sleep mode gaat nadat deze 30 minuten idle is (eigen instelling) vanwege een RTC alarm wake (wake for ethernet acces staat vanzelfsprekend uit).

Het lijkt geen hackintosh bug te zijn, collegas van mij met een "echte" mac lopen er ook al tegenaan.

Iemand enig idee of daar inmiddels al een goede oplossing voor is? (ipv terug te grijpen op het gebruik van mDNSResponder ipv discoverd), ik heb wat gespeeld met verschillende darkwake instellingen maar dat lijkt geen effect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hardware gekocht, en ben van plan om deze pc in te zetten als dualboot (verschillende schijven en vanuit bios) met Mac OS Mavericks / Yosemite.
Nu blijkt het Gigabyte H97M-D3H moederbord dat ik heb aangeschaft niet helemaal de juiste te zijn. Beter had ik een H87 of Z87 kunnen nemen achteraf. Ik zou hem nog kunnen terugsturen, en een 87-versie kunnen aanschaffen voor +/- dezelfde prijs.
Zou dat echt nodig zijn, of komt er voor de 97-varianten uiteindelijk ook meer compatibiliteit? Zijn er meer mensen met een Gigabyte 9-series moederbord die de boel aan de gang hebben gekregen? Op internet vind ik slechts 2-3 succeservaringen, in tegenstelling tot een 87-variant, die wel out-of-the-box schijnen te werken.
Betekent dat per definitie ook een stabieler systeem?

[ Voor 22% gewijzigd door koelkast op 21-10-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
koelkast schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:52:
Ik heb hardware gekocht, en ben van plan om deze pc in te zetten als dualboot (verschillende schijven en vanuit bios) met Mac OS Mavericks / Yosemite.
Nu blijkt het Gigabyte H97M-D3H moederbord dat ik heb aangeschaft niet helemaal de juiste te zijn. Beter had ik een H87 of Z87 kunnen nemen achteraf. Ik zou hem nog kunnen terugsturen, en een 87-versie kunnen aanschaffen voor +/- dezelfde prijs.
Zou dat echt nodig zijn, of komt er voor de 97-varianten uiteindelijk ook meer compatibiliteit?
Waarom denk je dat het niet gaat werken? Zo te zien ondersteund 10.10 nu wel de 97 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
matty___ schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Waarom denk je dat het niet gaat werken? Zo te zien ondersteund 10.10 nu wel de 97 chipset
Dat zou mooi zijn. Waar vind je dat terug dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
koelkast schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Dat zou mooi zijn. Waar vind je dat terug dan?
Iemand zei het hier en als ik kijk op de inkooplijst http://www.tonymacx86.com...s-guide-october-2014.html dan stond daar altijd bij dat de 9 serie nog niet ondersteund wordt. Dat is nu niet meer het geval.
We recommend these specific 9 Series motherboards because they have simple post-installation, don't require a pre-patched DSDT, and have native sleep/wake functionality. They also have supported audio and network controllers. Please note, these motherboards will NOT work with older Socket 1155 CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
matty___ schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:14:
[...]

Iemand zei het hier en als ik kijk op de inkooplijst http://www.tonymacx86.com...s-guide-october-2014.html dan stond daar altijd bij dat de 9 serie nog niet ondersteund wordt. Dat is nu niet meer het geval.

[...]
Oké, dank! Dan houd ik de h97, en ga ik Yosemite daar binnenkort eens op proberen te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Net relatief makkelijk geupgrade op mijn H67 (Sandy Bridge) systeem via de UniBeast/MultiBeast methode. Enkel de AppleACPIPlatform 10.9.5 rollback was nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Iemand Yosemite op een Hackintosh draaiend met een werkende Wifi adapter? Welk Wifi adapter? Zou mooi zijn als ik deze niet hoef aan te passen maar out of the box kan werken. Iemand?

Heb nu een Humax 150N USB stick waar de chipset volgens mij een Ralink 3xxx moet zijn en een PCI Atheros 922x kaart. Werken allebei niet, werkte overigens ook niet op Mavericks en Mountain Lion, gebruikte toch altijd kabel. Nu heb ik toch Wifi nodig...

[ Voor 48% gewijzigd door MysticX op 22-10-2014 02:26 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
RWK__ schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 02:22:
Iemand Yosemite op een Hackintosh draaiend met een werkende Wifi adapter? Welk Wifi adapter? Zou mooi zijn als ik deze niet hoef aan te passen maar out of the box kan werken. Iemand?

Heb nu een Humax 150N USB stick waar de chipset volgens mij een Ralink 3xxx moet zijn en een PCI Atheros 922x kaart. Werken allebei niet, werkte overigens ook niet op Mavericks en Mountain Lion, gebruikte toch altijd kabel. Nu heb ik toch Wifi nodig...
In de hackingtosh van mijn moeder heb ik deze gezet:
TP-LINK WLAN Adapter TL-WDN4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mij ging de upgrade van Mavericks naar Yosemite goed op een Asrock z77 Extreme4 met Sandy Bridge i7, ik heb unibeast gebruikt. Mijn hack was zelfs sneller klaar dan mijn MacBook Air :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Leuk dat er ineens weer wat meer wordt gepost hier.

Ik heb uiteindelijk voor mijn hackingotsch setup een Z97n van gigabyte besteld ik ben benieuwd of 10.10 nu zich wat makkelijker laat installeren dan op mijn B85 (die na wat uitzoek werk niet over de juiste power config beschikt en hierdoor al voor de OSX installer eruit klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 17:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

ChrisdeW schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:25:
Leuk dat er ineens weer wat meer wordt gepost hier.
Zeg dat. Ik heb nog de Mac Mini 2011 config (Gigabyte H67N-USB3 miniITX, 2500K). Ben benieuwd of die het ook nog zal doen met 10.10 met een nieuwe install.

Clover lijkt de beste optie als ik op TonyMac lees.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Ik heb nu een unibeast 10.10 stick liggen die ga ik als eerst proberen morgen.
Als dat niet werkt ga ik pas naar clover kijken.

Vraagje aan de kenners ik wil uiteindelijk draaien met een GTX760 is het handig om eerst de install op de HD4600 en hierna pas de GTX te installeren of geeft de kaart geen problemen/moeilijkheden?

[ Voor 12% gewijzigd door FNale op 22-10-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
ChrisdeW schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:27:
Ik heb nu een unibeast 10.10 stick liggen die ga ik als eerst proberen morgen.
Als dat niet werkt ga ik pas naar clover kijken.

Vraagje aan de kenners ik wil uiteindelijk draaien met een GTX760 is het handig om eerst de install op de HD4600 en hierna pas de GTX te installeren of geeft de kaart geen problemen/moeilijkheden?
Mijn gevoel zegt eert met de IGP en dan pas de GTX.

Aan de andere kant heb ik de laatste 3 installs altijd met mijn HD6800 gedaan en dat ging altijd goed maar die wordt ook native ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
matty___ schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:09:
[...]

In de hackingtosh van mijn moeder heb ik deze gezet:
TP-LINK WLAN Adapter TL-WDN4800
Thanks, even bestellen maar :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ChrisdeW schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:27:
Ik ben kenner noch eigenaar van die kaart, het enige wat ik kan delen is mijn eigen ervaring. Ik heb 10.9 geinstalleerd op mijn hack zonder hardware eruit te halen. Daarna 10.10 geinstalleerd over mijn oude .9, wederom zonder hardware te verwijderen.

Beiden met UniBeast, daarna Multibeast. Yosemite had wel problemen in het begin die van grafische aard leken (knipperend scherm en vage animaties.) Ik heb toen /Extra verwijderd en Multibeast opnieuw gedraaid, sedert draait hij als een zonnetje met de volgende hardware:
  • Asrock z77 Extreme4 mobo;
  • Intel i7 2600 (Sandy Bridge);
  • 16GB cheapass ram van verschillende merken;
  • Nvidia GTX 660 Ti met 4GB ram;
  • Geinstalleerd op een SSD.
Edit: er is 1 ding wat bij mij niet werkt, en ook in Mavericks niet werkte. Mijn geluid doet het prima, totdat de machine een keer in sleep modus gaat. Daarna werkt het niet meer totdat ik twee keer reboot.

[ Voor 9% gewijzigd door Blubber op 22-10-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Blubber, die bug met de sound na sleep hebben veel meer mensen last van met iig de ALC898 soundchip. Ik heb het in Mavericks gefixed door een oude versie van de driver te installeren van Multibeast 6.0.1. Moet ook gewoon werken onder Yosemite lijkt me.

Spijtig om te horen dat het nog steeds niet gefixed is in de nieuwere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mars Warrior schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

Zeg dat. Ik heb nog de Mac Mini 2011 config (Gigabyte H67N-USB3 miniITX, 2500K). Ben benieuwd of die het ook nog zal doen met 10.10 met een nieuwe install.

Clover lijkt de beste optie als ik op TonyMac lees.
Op zich zal Chameleon/Chimera ook wel werken, maar door de nieuwe authenticatiemethode zal iMessage in elk geval niet werken, daar heb je Clover voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 10:51
Weet iemand een serie moederborden dat out-of-the-box werkt met OS X (10.10)?

Op TonyMac zijn ze niet erg behulpzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hoezo niet, hun buyers guide is toch vrij eenvoudig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Iemand hier bekend met deadbeef error?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
RWK__ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:41:
Iemand hier bekend met deadbeef error?
Zal je wel gelezen hebben: booten met GraphicsEnabler=No

Zal verder wel een grapje van Apple zijn ;)

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.