[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OgWok schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:31:
[...]

Zal je wel gelezen hebben: booten met GraphicsEnabler=No

Zal verder wel een grapje van Apple zijn ;)
0xDEADBEEF is een hexwaarde die vaak gebruikt werd in ongeinitialiseerd geheugen. Of als debug waarde, zoals hier. Niet echt een grapje van enkel Apple.

Op Wikipedia staat een hele lijst van dit soort hexwaarden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
OgWok schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:31:
[...]

Zal je wel gelezen hebben: booten met GraphicsEnabler=No

Zal verder wel een grapje van Apple zijn ;)
Ja gelezen, maar met mijn AMD kaart moet ik sowieso booten met dat. Ik krijg de error af en toe, en dan moet ik booten met maxmem=2048

Ik dacht, ik drop het hier, misschien dat iemand een oplossing heeft :o

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 10:51
Dreamvoid schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:18:
Hoezo niet, hun buyers guide is toch vrij eenvoudig?
Ja maar bijv. de Z97X serie van Gigabyte staat erbij terwijl die nog niet eens geheel compatible is met OS X...daarom vroeg ik of iemand hier een suggestie/tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Mick1990 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:57:
Blubber, die bug met de sound na sleep hebben veel meer mensen last van met iig de ALC898 soundchip. Ik heb het in Mavericks gefixed door een oude versie van de driver te installeren van Multibeast 6.0.1. Moet ook gewoon werken onder Yosemite lijkt me.

Spijtig om te horen dat het nog steeds niet gefixed is in de nieuwere drivers.
Ik had inderdaad gelezen dat oudere versies wellicht werken, maar ik heb geen idee hoe ik een oudere versie van de driver installeer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 17:01
Gisteren een avondje wezen stoeien met mijn nieuwe hack set-up

i5 - 4590
Gigabyte Z97N Wifi ac
Corsair LP 8GB 1600Mhz
Samsung EVO 250GB
Asus GTX760 DC2OC
Yosemite 10.10

Uiteindelijk alles werkend gekregen doormiddel van installatie met Unibeast en hierna Multibeast van Tonymac. Ik boot nu zonder flags feilloos naar OSX

Wel nog 1 probleem bij het opstarten van Dota 2 zie ik nu bepaalde kleuren (artifacts) en hierna crashed de game voordat ik het level in kom.

Iemand een idee wat logische vervolgstappen zijn?
ik zit te denken om een Nvidia driver te installeren maar eigenlijk hoort de GTX760 native ondersteund te zijn verder draait die alles smooth 1080P (films ect)

Edit: it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:42 . Reden: moederbord typo gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:17:
Ik heb Yosemite draaiend via Clover met een minimale config op:
Gigabyte Z77-uD3G
i5 2500k @ 4.4Ghz met functionerende Speedstep
MSI Nvidia 650 GTX TI
4x 4GB Corsair XMS3 memory.

Ik heb alleen de fakeSMC kext draaien en trim aangezet via trim enabler. Moet zeggen dat de UEFI omgeving van Clover mij een stuk beter bevalt dan de Chameleon/Tonymac methode. Naast dat het een stuk sneller boot werkt iCloud etc direct en ik heb imessage geactiveerd met wat gegevens vanuit mijn Macbook Air.
Nog wat moeten doen om audio aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
GTX 660Ti vervangen door een GTX 780. Net zoals bij de 660Ti GraphicsEnabler op No en werkt perfect. Ook herkend bij 'Over deze Mac'

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Nog even terugkomend op mijn eerdere probleem met de onboard audio. Het is een bekend probleem dat sommige versies van de AppleIntelHDA driver niet meer werken nadat de hack uit sleep modus is gehaald. Een eerder oplossing was het installeren van een oudere kext (van MultiBeast 6.1), ik kon deze versie niet meer vinden. Derhalve ben ik gaan zoeken naar een alternatief, op Apple Support forum kwam in een thread tegen waar hetzelfde probleem omschreven wordt, daarin geeft iemand een shellscriptje op waarmee je het geluid kunt fixen:

code:
1
2
3
sudo kextunload /System/Library/Extensions/AppleHDA.kext  
sudo kextload /System/Library/Extensions/AppleHDA.kext  
sudo killall coreaudiod

ik heb alle overbodige echo's eruit gehaald ...

Dit werkte bij mij aardig, maar niet altijd, tevens lijkt de laatste regel overbodig te zijn. Na enig beunen kwam ik erachter dat als je enkele seconden tussen de unload en de load laat, dat het 100% werkt (in mijn kleine test in ieder geval ...)

Dit wil je natuurlijk automagisch hebben, dus ik heb daar een klein, maar zeer handig, programmaatje voor gebruikt, namelijk SleepWatcher.

Ik heb sleepwatcher met homebrew geinstalleerd, maar je kunt hem ook van de bovenstaande link downloaden.

Het commando wat ik gebruikt heb is
code:
1
sudo sleepwatcher -s "kextunload /System/Library/Extensions/AppleHDA.kext" -w "kextload /System/Library/Extensions/AppleHDA.kext"

Dit werkt prima, bij het slapen wordt de kext geunload, bij het ontwaken wordt deze weer geladen. Bij mij werkt dit tot nu toe 100%. Uiteraard wil je dit automatisch laten draaien op de achtergrond, hier gebruik je launchd voor.

Open /Library/LaunchDaemons/de.bernhard-baehr.sleepwatcher-20compatibility.plist met nano:

code:
1
sudo nano /Library/LaunchDaemons/de.bernhard-baehr.sleepwatcher-20compatibility.plist

Dat bestand zou leeg moeten zijn, plak daar de volgende inhoud in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1$
<plist version="1.0">
<dict>
        <key>Label</key>
        <string>de.bernhard-baehr.sleepwatcher</string>
        <key>ProgramArguments</key>
        <array>
                <string>/usr/local/sbin/sleepwatcher</string>
                <string>-V</strin>
                <string>-s "kextunload /System/Library/Extensions/AppleHDA.kext"</string>
                <string>-w "kextload /System/Library/Extensions/AppleHDA.kext"</string>
        </array>
        <key>RunAtLoad</key>
        <true/>
        <key>KeepAlive</key>
        <true/>
        <key>UserName</key>
        <string>ROOT</string>
        <key>GroupName</key>
        <string>WHEEL</string>
</dict>
</plist>

Indien je SleepWatcher niet met brew hebt geinstalleerd moet je wellicht het path van de binary aanpassen. Exit nano door op ^X te drukken en vervolgens op Y en enter.

Nu draai je:

code:
1
sudo launchctl load /Library/LaunchDaemons/de.bernhard-baehr.sleepwatcher-20compatibility.plist

Als het goed is draait sleepwatcher nu (check evt met ps aux | grep sleep). Als je nu naar sleep modus gaat en ontwaakt zou de boel moeten werken. In ieder geval op mijn hack werkt dit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:22:
[...]

Ondanks dat het moederbord zo goed als native werkt (incl sleep) is alleen de audio chipset niet compatible. Zelf gebruik ik een usb geluidskaart omdat ik studiomonitoren gebruik als speakers. Van wat ik heb gelezen is de VIA VT2021 wel aan de praat te krijgen met wat omwegen.
Wat voor usb stick gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Mick1990 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:22:
GTX 660Ti vervangen door een GTX 780. Net zoals bij de 660Ti GraphicsEnabler op No en werkt perfect. Ook herkend bij 'Over deze Mac'
Kwam er net achter dat CUDA en OpenCL niet werkte na de upgrade. Zelfs plaatjes met Voortvertoning zorgt voor een crash. Blijkt dat daar een officiële nVidia driver voor bestaat:

http://www.tonymacx86.com...-10-9-5-334-01-03f01.html

Werkt weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Upgrade gedaan van een nVidia GT630 (Asus) naar een GTX680 (MSI) met OSX 10.9.2. Geen probleem. Werkt.
Daarna een update van 10.9.2 naar 10.9.5 en vervolgens geen beeld.

Oplossing: GraphicsEnabler=No en het werkt weer. Op een MSI GA Z77P-D3 moederbord.
Waarom moet nu de GraphicsEnabler op No staan?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
OgWok schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:38:
Upgrade gedaan van een nVidia GT630 (Asus) naar een GTX680 (MSI) met OSX 10.9.2. Geen probleem. Werkt.
Daarna een update van 10.9.2 naar 10.9.5 en vervolgens geen beeld.

Oplossing: GraphicsEnabler=No en het werkt weer. Op een MSI GA Z77P-D3 moederbord.
Waarom moet nu de GraphicsEnabler op No staan?
Wellicht wordt hij nu native ondersteund maar zeker weten doe ik het niet

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
durian schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:07:
De eerste 2.5 TB zijn al vol, hij was 3 TB die ik iets verkleind heb naar 2.5 TB om de clone daar achter te zetten. Ik ga het eerst met een andere schijf proberen, ik kan nog wel iets uit een andere computer trekken om mee te testen. Of op de SSD, die is nog niet voor de helft vol, zou ook nog kunnen, maar het idee was een beetje om een backup op een andere schijf te hebben. Enfin, vroeger of later werkt het, grr :)
Ik heb de SSD in tweeen gehakt, en heb daar nu een werkende bootable clone op (met CCC).

En in ander nieuws, mijn eerste hackintosh weer aan de gang gekregen, met Asus PT6SE, i920 en GTX660. Upgrade van SL naar Mavericks nooit aan de gang gekregen, maar een cleane install met Yosemite wel. Ondertussen draait 10.10.1. Geluid was lastig, maar is opgelost, sleep/hibernate werkt niet, maar daar kan ik zonder mee leven (uhm, mee zonder leven, whatever :P).

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:25
Welke GTX660 heb jij precies? Ik heb zelf namelijk de MSI GTX660 TI en heb het gevoel dat hij underperformed (Max Payne 3 en Tomb Raider). Vraag me af hoe dit komt...

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

• durian
Een Asus 2GB DirectCU II OC 660 GTX, volgens op de doos

Heb je benchmarks gedraaid?

Maar de Mac nVidia drivers hebben het nadeel dat ze geen instancing implementeren :( dat schijnt de performance te beinvloeden (ligt aan het spel). Ik ben geen expert, maar dat wordt op het X-Plane forum altijd gezegd als het om de mindere performance van X-Plane op de Mac vergeleken met Linux of PC gaat...

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:43
Gebruik je de "standaard" drivers, of de NVIDIA Web Drivers? Ik haal zelf veel betere prestatie met de Web Drivers, maar dat komt (waarschijnlijk ook) omdat mijn video kaart out-of-the-box niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ik gebruik de OSX drivers, heb de Web drivers wel eens (kort) geprobeerd maar geen verschil gemerkt. Hm, misschien toch nog een keer beter testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
Dank voor de reacties. Ik heb al enkele keren gezocht naar de OSX web drivers maar kon nooit een downloadlink vinden :S Dankjewel voor de link dus ;)
Ik draai nog op 10.9.3, dus zal mijn hackintosh zodra ik tijd heb updaten en dan benchmarken. Jullie horen nog van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ik heb een X-Plane10 benchmark gedraaid met de OSX drivers en met de nVidia drivers, en daar zag ik nul verschil. Maar mijn "imac" hackintosh ondersteunt nVidia, dus dan heeft het waarschijnlijk geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
Hoi, ik val even met de deur in huis:

Ik heb de installer van 10.7,10.8,10.9 en 10.10.(1) werkend via internet op gewone pc's

Hiervoor gebruik ik een usb stick om een pc op te starten met iPXE (http://www.ipxe.org) en moet dan 2 commando's in typen.

Ik heb een aantal .iso's gemaakt met chameleon en aangepaste XNU/mach_kernels zodat deze met niet-apple netwerk kaarten en zonder osx server kunnen Netbooten.

Deze iso's boot ik met iPXE waarna die iso's vervolgens een installer.dmg netbooten.

Ik heb het draaien op een Synology nas maar als je de .iso en .dmg op een willekeurige webserver zet werkt het ook.

De snelheid van het installeren is uiteraard afhankelijk van je internetverbinding (Ik heb zelf 500/500 mbit glas en dat loopt aardig vlot).

Tevens moet je natuurlijk wel een enigszins compatible pc hebben maar ik kan de .iso's mounten en aanpassingen doen / kexts toevoegen indien noodzakelijk.

Was erg leuk om dit uit te zoeken en vooral dat het ook nog prima werkt.

Ik heb ook een iPXE menu gemaakt hiervoor:

Afbeeldingslocatie: http://viktor.nl.eu.org/ipxe.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door vivo53280 op 04-12-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
durian schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:15:
Ik heb een X-Plane10 benchmark gedraaid met de OSX drivers en met de nVidia drivers, en daar zag ik nul verschil. Maar mijn "imac" hackintosh ondersteunt nVidia, dus dan heeft het waarschijnlijk geen nut.
Ik heb eindelijk m'n rig geüpdatet naar 10.9.5 en de webdriver geïnstalleerd. Ik heb met de web driver en normale kexts meerdere benchmarks gedraaid, en kwam tot de conclusie dat met de web driver, ik gemiddeld 8 punten meer haal.

Dus het heeft inderdaad geen nut gehad :( Eens kijken of het aan mijn SSDT voor de CPU ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 13:38
iemand toevallig in de buurt van leiden die misschien van pc een hackintosh wil maken, dm is welkom.

Met vriendelijke groet,

Tim

edit: tegen betaling ofc

[ Voor 9% gewijzigd door Tim0252 op 07-12-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Er zijn twee niet wenselijke acties die mijn hackintosh af en toe vertoond.

1. Regelmatig is het zo dat ik vanuit sleep mijn keyboard verlies.

2. Af en toe verlies ik spontaan audio.

Ik gebruik een z68 gigabyte board met ALC889 en een logitech toetsenbord. Iemand een idee? Verder werkt alles optimaal en ben ik zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Iemand ervaring met Yosemite Zone (Niresh)?
http://hackintosh.zone/page/hackintosh/articles/guides/ (verschikkelijke website btw)

Op mijn oude pc (met X48-chipset) kapt de installatie af met als enige mededeling dat de installatie mislukt is en dat ik de installer opnieuw moet opstarten. Dit op zowel SSD als een normale harddisk.
Ik had hier normaal altijd vannila Mavericks opdraaien zonder probleem. Misschien dan toch maar vanilla Yosemite downloaden en installeren.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
MelvinB schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:14:
http://hackintosh.zone/page/hackintosh/articles/guides/ (verschikkelijke website btw)

Op mijn oude pc (met X48-chipset) kapt de installatie af met als enige mededeling dat de installatie mislukt is en dat ik de installer opnieuw moet opstarten. Dit op zowel SSD als een normale harddisk.
Ik had hier normaal altijd vannila Mavericks opdraaien zonder probleem. Misschien dan toch maar vanilla Yosemite downloaden en installeren.
is je chipset niet te oud voor Yosemite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Dan hoort de setup toch niet eens door te starten?

Het gekke is, de install komt iets verder met hdd dan met ssd.
Het is dus tijdens het installeren dat ie op gegeven moment met een fout komt. Dus setup doorlopen is geen probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door MelvinB op 14-12-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
MelvinB schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:36:
Dan hoort de setup toch niet eens door te starten?

Het gekke is, de install komt iets verder met hdd dan met ssd.
Het is dus tijdens het installeren dat ie op gegeven moment met een fout komt. Dus setup doorlopen is geen probleem.
Als dat zo is zou ik idd een andere installer pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dat zou ik sowieso doen.

Met die kant-en-klare installaties heb je geen idee welke patches er draaien. Vele patches zijn ook onnodig misschien voor jou systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:45
Bij mij lukt de installatie van zowel Maverick als Yosemite en alles werkt behalve het booten zonder USB stick, ik moet dus altijd booten met de USB stick en dan kiezen voor de SSD.
Bij Mountain Lion had ik hier geen last van.
Ik gebruik Unibeast en Multibeast(Easybeast, audio en netwerkdriver).
Hardware is een Intel i5 3570K, Asrock B75 Pro3-M, Crucial DDR3 2x4GB,Crucial SSD M500 128GB.
Iemand een idee hoe direct van de SSD kan booten?

[ Voor 16% gewijzigd door audiojunk op 15-12-2014 15:47 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:57
audiojunk schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:46:
Bij mij lukt de installatie van zowel Maverick als Yosemite en alles werkt behalve het booten zonder USB stick, ik moet dus altijd booten met de USB stick en dan kiezen voor de SSD.
Bij Mountain Lion had ik hier geen last van.
Ik gebruik Unibeast en Multibeast(Easybeast, audio en netwerkdriver).
Hardware is een Intel i5 3570K, Asrock B75 Pro3-M, Crucial DDR3 2x4GB,Crucial SSD M500 128GB.
Iemand een idee hoe direct van de SSD kan booten?
Wat gebeurd er als je boot vanaf de SSD? En kies je dan voor de UEFI of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
tweakG5 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:53:
[...]

Wat gebeurd er als je boot vanaf de SSD? En kies je dan voor de UEFI of niet?
Als ik boot van SSD krijg ik deze meldingen:
Boot0: GPT
Boot0: test
Boot0: error_

er valt niks te kiezen toch?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
audiojunk schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:16:
[...]

Probeer dit eens:

1. Install using UniBeast
2. Boot new installation using UniBeast created USB.
3. Run MultiBeast and install as normal
4. Reboot system back into OS X installer.
5. Run Disk Utility and unmount the drive you installed OS X on. Right click on the volume and select Unmount.
6. Launch Terminal and execute the following command:

Code:

dd if=/usr/standalone/i386/boot1h of=/dev/disk0s2

7. Exit Terminal
8. Reboot Normally

Dit werkte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:57
audiojunk schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:16:
[...]

Als je net opstart kan je een opstartschijf kiezen. Hier staat dan:

DVD: (merk) Sata1
HDD: (merk) Sata2
UEFI: HDD: (merk) Sata2
SSD: (merk) Sata3
UEFI: SSD: (merk) Sata3
enz..

Je kan proberen om te starten van de UEFI SSD of andersom. Kijken of dat helpt.

Ik heb ook multibeast als post-install gebruikt en moet starten vanaf de ssd zonder UEFI anders krijg ik wat jij ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
boosterbosch schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:38:
[...]

Code:

7. Exit Terminal
8. Reboot Normally

Dit werkte voor mij.
Deze tip had ik ook net gevonden op youtube maar was vergeten te unmounten :(
Ik ben nu Yosemite op mijn ssd aan het installeren en zal het indien nodig nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
tweakG5 schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:53:
[...]

Als je net opstart kan je een opstartschijf kiezen. Hier staat dan:

DVD: (merk) Sata1
HDD: (merk) Sata2
UEFI: HDD: (merk) Sata2
SSD: (merk) Sata3
UEFI: SSD: (merk) Sata3
enz..

Je kan proberen om te starten van de UEFI SSD of andersom. Kijken of dat helpt.

Ik heb ook multibeast als post-install gebruikt en moet starten vanaf de ssd zonder UEFI anders krijg ik wat jij ook hebt.
De keuze UEFI heb ik niet bij mijn bootopties, alleen USB of SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
boosterbosch schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:38:
[...]

Dit werkt ook voor mij, kan nu booten zonder USB.
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
audiojunk schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:20:
[...]

Dit werkt ook voor mij, kan nu booten zonder USB.
Bedankt _/-\o_
graag gedaan. De fout kwam me bekend voor en de oplossing stond nog in mijn bookmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
Tijd om mijn hack pro maar eens van Yosemite te gaan voorzien.
MacBook draait 't al sinds de release, maar de hele tijd van OS wisselen is net iets of wat te irritant >.>
( jaja autist, kom maar door ! :+ )

benieuwd of mijn "good old" Asus p5b ( Core2Duo ) het allemaal nog beetje trekt :-)

• OgWok
Heb een probleem met Mavericks 9.5 op een GigaByte P55M. Kernel panic met de melding dat er in het geheugen een fout gevonden is: found .......... expected ............ (op de puntjes staat dan een geheugenadres met de inhoud) Boem, Ho.
Soms staat er een kext genoemd, maar niet altijd. Gebeurt niet vaak: soms 2x p/w; soms iets vaker 1x in de 2 dagen. Lastig om het ergens aan op te hangen. Gebruik Sluimer wel vaak op het systeem.
Panics eerder met een HD dan met een SSD, lijkt het.

Het het geheugen uitgebreid getest (uren): geen fouten. Geheugen timing mobo op conservatief; voltages standaard. Heb zonder (bijzondere) problemen 10.6.8, 10.7.5 en 10.8.5 op de P55M gedraaid.

Iemand een suggestie in welke hoek te zoeken of een tip voor goed testprogramma.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 18-12-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
om nog even terug te komen op het p5b verhaal, het netwerk spul is met wat prutsen onder 10.9 nog werkende te krijgen, 10.10 zijn simpelweg geen kexts voor te vinden.

Toch maar eens een boodschappenlijstje maken voor een leuke Mini-ITX hackintosh.
( de Mac Mini kan afaik geen 3 schermen aansturen, nieuwe mac pro's vind ik echt te duur, en de "oude" mac pro's die wel DDR3 vreten zijn ook om te sterven qua prijs )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb een Gigabyte H67-based bordje met 8400GS en i3 2105, drie schermen. Zou inmiddels weinig meer moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivo53280
Ik heb wel een kext voor 10.10 en de p5b althans als het een Atheros L1 netwerkkaart is.

Ik heb de source van Atheros L1 gedownload en met 10.10 SDK gecompileerd en digitaal gesigneerd met mijn Apple Developer Id.

Hier werkt de netwerkkaart prima.

Edit: Ik heb een p5b plus, die heeft een Atheros L1, ik zie dat de p5b een Realtek heeft. Als dat de 8111 is heb ik er ook een 10.10 kext voor.....

Edit2: Realtek 8111, deze werkt ook als het goed is : https://bitbucket.org/Reh...realtek-network/downloads

[ Voor 35% gewijzigd door vivo53280 op 21-12-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
vivo53280 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:57:
Ik heb wel een kext voor 10.10 en de p5b althans als het een Atheros L1 netwerkkaart is.

Ik heb de source van Atheros L1 gedownload en met 10.10 SDK gecompileerd en digitaal gesigneerd met mijn Apple Developer Id.

Hier werkt de netwerkkaart prima.

Edit: Ik heb een p5b plus, die heeft een Atheros L1, ik zie dat de p5b een Realtek heeft. Als dat de 8111 is heb ik er ook een 10.10 kext voor.....

Edit2: Realtek 8111, deze werkt ook als het goed is : https://bitbucket.org/Reh...realtek-network/downloads
Ik heb de p5b deluxe, hier zit ( ik doe dit even uit het hoofd) een 8051 en een 8111 op, beide Marvel Jeukkom meuk zover ik weet.

Inmiddels heb ik 10.9 draaiende met een 10.8 kext ( skge.kext )
zou jij de kext die je gebruikt voor de 8111 willen delen?

Zal de genoemde driver ook even binnen hengelen, en dan toch nog eens proberen te upgraden :-)

voor de goede orde, kom van 10.8 ( Berg Leeuw ) af, en 10.9 is dan al een aardige upgrade, maar 10.10 draait ook op het macbookje :-P

Edit: Uhm, de Marvel 8111 en de RTL 8111 zijn de zelfde chip?! Never knew ! Dit geeft perspectief !

[ Voor 4% gewijzigd door Xantios op 23-12-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivo53280
Xantios schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:08:
[...]
zou jij de kext die je gebruikt voor de 8111 willen delen?
Heb even gespit

Er zit een

- Marvell Yukon 88E8001/8003/8010

en een

- Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit

in de p5b deluxe.

Voor de 88e8001 gebruik je idd skge.kext voor Marvell 88e8056 zou deze kext moeten werken.

http://viktor.nl.eu.org/marvell88e8056.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Thanks ! :-)
Ik ga er mee aan de slag!

Mocht dit inderdaad de oplossing zijn, dan kan mijn Core2Duo'tje mooi nog effe een jaartje mee ! :-)
(of langer)

• MelvinB

Vanilla Yosemite DMG (wel met naam MAS ofzo erachter) gedownload en naar usb stick geschreven via Transmac in Windows, maar stick kan niet worden gelezen wanneer ik er vanaf wil booten. Betreft dezelfde stick waar ik ook eerst Yosemite Zone op had gezet via Transmac. Die wou wel booten, Maar andere DMG opzoeken dan maar... Of andere stick proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Denk een oplossing gevonden te hebben voor de kernel panics bij Mavericks 10.9.5.
Heb er 4GB ram eruit gehaald ; van de 8GB. Ben nu aan het testen en ziet er, tot nu toe, goed uit.

Heb de 8GB uitgebreid getest en er waren geen problemen, maar wel opvallend dat Mavericks "moeite" heeft met 8GB ram.

Heb een app gevonden die een aardig overzicht geeft van hardware en software EtreCheck

Geeft een overzicht zoals hieronder:

Problem description:
GigaByte P55M

EtreCheck version: 2.1.5 (108)
Report generated 29 december 2014 13:50:07 CET

Click the [Support] links for help with non-Apple products.
Click the [Details] links for more information about that line.
Click the [Adware] links for help removing adware.

Hardware Information: ℹ️
Mac Pro (Early 2008) (Verified)
Mac Pro - model: MacPro3,1
1 2.67 GHz Intel Core i5 CPU: 4-core
4 GB RAM Upgradeable
Bank0/1/A0
2 GB DDR3 1333 MHz ok
Bank2/3/A1
empty empty empty empty
Bank4/5/A2
2 GB DDR3 1333 MHz ok
Bank6/7/A3
empty empty empty empty
Bluetooth: Old - Handoff/Airdrop2 not supported

Video Information: ℹ️
Asus GeForce 210 - VRAM: 1024 MB
HP x22LED 1920 x 1080 @ 60 Hz

System Software: ℹ️
OS X 10.9.5 (13F34) - Uptime: 3:51:45

Disk Information: ℹ️
OCZ-AGILITY3 disk0 : (60,02 GB)
EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
10.9.5 Fresh (disk0s2) / : 59.68 GB (42.62 GB free)

TSSTcorp CDDVDW SH-S223C

USB Information: ℹ️
Apple, Inc. Keyboard Hub
Apple, Inc Apple Keyboard
Sweex BT204 Bluetooth Micro Adapter ClassⅡ
Mitsumi Electric Apple Optical USB Mouse

Gatekeeper: ℹ️
Mac App Store and identified developers

Kernel Extensions: ℹ️
/System/Library/Extensions
[loaded] com.lnx2mac.driver.RealtekRTL81xx (0.0.90) [Support]
[loaded] org.netkas.driver.FakeSMC (1315 - SDK 10.8) [Support]

/System/Library/Extensions/FakeSMC.kext/Contents/PlugIns
[not loaded] org.hwsensors.driver.ACPISensors (1315 - SDK 10.8) [Support]
[loaded] org.hwsensors.driver.CPUSensors (1315 - SDK 10.8) [Support]
[loaded] org.hwsensors.driver.GPUSensors (1315 - SDK 10.8) [Support]
[loaded] org.hwsensors.driver.LPCSensors (1315 - SDK 10.8) [Support]

/Users/[redacted]/Desktop/10.9 MaV. Chameleon etc./myHack 3.3.1.app
[not loaded] com.Apple.driver.PS2Keyboard (1.1.0) [Support]
[not loaded] com.Apple.driver.PS2Mouse (1.2.0) [Support]
[not loaded] com.Apple.driver.PS2Trackpad (1.1.0) [Support]
[not loaded] com.evosx86.driver.lspcidrv (1.0) [Support]
[not loaded] com.sojugarden.myHack (1.1 - SDK 10.7) [Support]
[not loaded] com.yourcompany.driver.AppleACPIPS2Nub (1.0.0d1) [Support]
[not loaded] org.netkas.FakeSMC (4.2.0 - SDK 10.7) [Support]
[not loaded] org.tgwbd.driver.NullCPUPowerManagement (1.0.0d2) [Support]

Launch Daemons: ℹ️
[loaded] com.adobe.fpsaud.plist [Support]
[loaded] com.bombich.ccc.plist [Support]
[loaded] com.tonymacx86.InstallHelper.plist [Support]
[loaded] org.cindori.TEAuth.plist [Support]

User Launch Agents: ℹ️
[loaded] com.google.keystone.agent.plist [Support]

User Login Items: ℹ️
HWMonitor Programma (/Applications/HWMonitor.app)
ScanSnap Manager Programma (/Applications/ScanSnap/ScanSnap Manager.app)

Internet Plug-ins: ℹ️
FlashPlayer-10.6: Version: 16.0.0.235 - SDK 10.6 [Support]
Flash Player: Version: 16.0.0.235 - SDK 10.6 [Support]
QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
Default Browser: Version: 537 - SDK 10.9

User internet Plug-ins: ℹ️
Picasa: Version: 1.0 - SDK 10.6 [Support]

Safari Extensions: ℹ️
AdBlock [Installed]

3rd Party Preference Panes: ℹ️
Flash Player [Support]

Time Machine: ℹ️
Time Machine not configured!

Top Processes by CPU: ℹ️
12% mdworker
10% mds
4% WindowServer
1% fontd
0% SSDeviceMessage

Top Processes by Memory: ℹ️
253 MB Safari
159 MB com.apple.WebKit.WebContent
73 MB Finder
60 MB mds_stores
56 MB ScanSnap Manager

Virtual Memory Information: ℹ️
1.69 GB Free RAM
1.75 GB Active RAM
310 MB Inactive RAM
534 MB Wired RAM
361 MB Page-ins
0 B Page-outs

Diagnostics Information: ℹ️
Dec 29, 2014, 09:58:53 AM Self test - passed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een Dell XPS 15 (L502x) en heb hier een custom bios op geflashed zodat ik UEFI kan activeren voor OSX. Alleen werkt deze uefi mode toch niet zo lekker als ik hoopte (problemen in Windows)

Ik kan alleen niet meer precies terug vinden waarom UEFI nodig was. Dit is toch vanwege de bootloader?
Ik wilde in eerste instantie OSX installeren op mijn 2e harde schijf in de caddy (bios kan niet booten vanaf de caddy) Maar dan kon ik uiteindelijk OSX niet booten omdat deze niet op de boot-schijf stond, dat werkte dan niet met Chameleon meen ik. Dus raadde ze Clover aan, maar voor Clover heb je UEFI nodig.
Klopt dit?

Ik weet niet of mijn vraag nu een beetje vaag is :P
Wat ik dus wil weten is, waarom heb je UEFI nodig (of iig bij mijn laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:34

iChaos

It's Lupus.

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:55:
Ik heb een Dell XPS 15 (L502x) en heb hier een custom bios op geflashed zodat ik UEFI kan activeren voor OSX. Alleen werkt deze uefi mode toch niet zo lekker als ik hoopte (problemen in Windows)

Ik kan alleen niet meer precies terug vinden waarom UEFI nodig was. Dit is toch vanwege de bootloader?
Ik wilde in eerste instantie OSX installeren op mijn 2e harde schijf in de caddy (bios kan niet booten vanaf de caddy) Maar dan kon ik uiteindelijk OSX niet booten omdat deze niet op de boot-schijf stond, dat werkte dan niet met Chameleon meen ik. Dus raadde ze Clover aan, maar voor Clover heb je UEFI nodig.
Klopt dit?

Ik weet niet of mijn vraag nu een beetje vaag is :P
Wat ik dus wil weten is, waarom heb je UEFI nodig (of iig bij mijn laptop)
Volgens mij is UEFI geen must hoor. Ik heb Yosemite nog niet gedraaid, maar bij Mavericks zette ik de computer altijd op Legacy BIOS, met Clover, en dat ging altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@MelvinB
Mijn stappen:
Maak eerst een VM met OSX: https://www.youtube.com/watch?v=G-r8CvCnen4
En maak vervolgens je install drive: https://www.youtube.com/watch?v=WvOx1UyF9Ms

En dit is over het algemeen ook en goede tool: http://myhack.sojugarden.com/ ªmaar is nog niet geupdated voor Yosemite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Kernel panic probleem op P55M is, zo te zien, opgelost. Na installeren van NullCPUPowerManagement.kext blijft Mavericks goed draaien. Gebruikt natuurlijk wel wat meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Vanuit ander topic kreeg ik van OgWok nog deze tip:
OgWok schreef op woensdag 31 december 2014 @ 23:42:
[...]

Heb je de NullCPUPowerManagement.kext wel geinstalleerd? Als de standaard Apple CPU Powermanagement is geinstalleerd, wil de Hackintosh wel eens heel onstabiel worden....
Gelijk met Multibeast geinstalleerd. Ook de bios van mijn GA-H55N-USB3 (rev. 1.0) gechecked, was versie F3 terwijl F5 ook beschikbaar was, dus geupdate.

Leek deze ochtend goed te gaan maar toch weer een onvoorspelbare system freeze.

Misschien dat er nog meer tips zijn hoe ik mijn sudden OSX freezes kan trouble shooten?

Voor de volledigheid; draai een verse Yosemite installatie op een nieuwe Samsung 840 evo 250GB SSD i.c.m. een GA-H55N-USB3 en ouderwetsche Intel i5 750 & 8GB geheugen (2 x 4GB) en een ATI 5450 kaartje. Ik had de sudden freezes ook met 10.9 i.c.m. Samsung 830 SSD (goed excuus om gelijk nieuwe SSD te kopen).

Nog 2 dingen:

- veel last van Chrome helper bug, veel cpu-cycles verloren aan dit euvel
- regelmatig last van CMOS error - load last known default bladiebla message. Dacht dat nieuwe flash, load optimized - save - SATA naar AHCI - save - dit zou oplossen maar zojuist na de laatste freeze weer gezien (batterij is inmiddels vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Red Devil: Intel Virtualisatie Technologie (VT-d) in BIOS al uitgeschakeld? (indien grijs; niet aanwezig)
Voor het voorkomen van het defaulten/resetten van de CMOS door OSX: ElliotForceLegacyRTC installeren.

Wat is de Chrome helper-bug? Overigens: geheugen al eens uitgebreid gechecked met Memtest bootcd/stick?

[ Voor 19% gewijzigd door OgWok op 01-01-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
OgWok schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:28:
@Red Devil: Intel Virtualisatie Technologie (VT-d) in BIOS al uitgeschakeld? (indien grijs; niet aanwezig)
Voor het voorkomen van het defaulten/resetten van de CMOS door OSX: ElliotForceLegacyRTC installeren.

Wat is de Chrome helper-bug? Overigens: geheugen al eens uitgebreid gechecked met Memtest bootcd/stick?
Thanks, had al eens gekeken maar niet gevonden. Nu nog eens beter gekeken en er is wel een optie "Virtualization technology". Misschien een term die Gigabyte toendertijd gebruikte voor VT-d. Staat standaard aan.
Nu eerst ElliotForceLegacyRTC installeren. Heb kort met Hirens geheugen getest, maar die ging maar 4GB (ws 32bit versie) dus niet echt verder getest. Zal voor de zekerheid eens paar uur draaien met memtest.
Chrome helper bug komt waarschijnlijk niet bij iedereen voor, maar bij sommige OSX bezitters krijg je ineens dat er chrome helper hoog in de processes staat en het ogenschijnlijk erg druk heeft.

Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb op Mavericks een probleem met de DVD speler:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/NO_DVD_MAC.png

Heb de 3rd party SATA kext wel geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Kan op het net geen oplossing vinden, ook niet met foutcode -70012. Overigens staat in systeemoverzicht de dvd speler gewoon in de SATA lijst.

Wat zie ik over het hoofd? (ga geen Superdrive kopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Gebruiken hier de meeste personen gewoon Safari als hun browser op OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
OgWok schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:19:
Heb op Mavericks een probleem met de DVD speler:

[afbeelding]

Heb de 3rd party SATA kext wel geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Kan op het net geen oplossing vinden, ook niet met foutcode -70012. Overigens staat in systeemoverzicht de dvd speler gewoon in de SATA lijst.

Wat zie ik over het hoofd? (ga geen Superdrive kopen ;) )
Hmm, misschien heb je meerdere SATA controllers op jouw moederbord, al eens geprobeerd de DVD speler op een andere SATA controller aan te sluiten?
Stefan22 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:17:
Gebruiken hier de meeste personen gewoon Safari als hun browser op OS X?
Chrome, soms Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
roughtodacore schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:25:
[...]

Hmm, misschien heb je meerdere SATA controllers op jouw moederbord, al eens geprobeerd de DVD speler op een andere SATA controller aan te sluiten?
[...]

Chrome, soms Firefox.
De oplossing voor de -70012 error staat hier bij TonyMac.

De DVDPlayback framework patched is hier te verkrijgen.

Is oorspronkelijk voor Mountain Lion, maar werkt goed op Mavericks en de DVD speler werkt na installatie meteen goed.

Op 10.7.5 Chrome, op Mavericks Safari.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 25-01-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:39

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Beste mensen, ik heb sinds kort OSX draaien in Virtual Box, maar vind dat niet optimaal. Het liefst heb ik het gewoon op mijn laptop draaien. Ik heb gegoogeld, maar ik kon voor mijn type laptop niets vinden. Ook al is er iets te vinden, er zijn veel verschillende uitvoeringen van mijn laptop (Dell Latitude e5530).
Ik heb besloten te gaan kijken richting een dual boot met Windows 7, of misschien zelfs een triple boot Windows 7, 10 en OSX.

Ik heb dit gevonden: http://www.insanelymac.co...ws-81-os-x-109-mavericks/

Echter, weet ik het niet hoe het met mijn hardware zit.
Heeft iemand ervaringen met de volgende hardware:

Intel I5 3340M (met intel HD graphics 4000)
Intel® Centrino® Advanced-N 6205 (Wlan)

Er zijn ongetwijfeld andere hardware componenten, maar deze twee zijn het belangrijkste, het hoeft niet optimaal te draaien omdat het een tweede OS is.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Johan9711 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:21:
Beste mensen, ik heb sinds kort OSX draaien in Virtual Box, maar vind dat niet optimaal. Het liefst heb ik het gewoon op mijn laptop draaien. Ik heb gegoogeld, maar ik kon voor mijn type laptop niets vinden. Ook al is er iets te vinden, er zijn veel verschillende uitvoeringen van mijn laptop (Dell Latitude e5530).
Ik heb besloten te gaan kijken richting een dual boot met Windows 7, of misschien zelfs een triple boot Windows 7, 10 en OSX.

Ik heb dit gevonden: http://www.insanelymac.co...ws-81-os-x-109-mavericks/

Echter, weet ik het niet hoe het met mijn hardware zit.
Heeft iemand ervaringen met de volgende hardware:

Intel I5 3340M (met intel HD graphics 4000)
Intel® Centrino® Advanced-N 6205 (Wlan)

Er zijn ongetwijfeld andere hardware componenten, maar deze twee zijn het belangrijkste, het hoeft niet optimaal te draaien omdat het een tweede OS is.
Je kan kijken bij [url="[b]www.hackintoshosx.com[/b]"]http://www.hackintoshosx.com/[/url] in de download area of er een kext (driver) is voor de Intel Wifikaart. De i5 zal geen probleem zijn.
Overigens schijnt Clover als bootloader, voor een laptop, meer kans op succes te hebben dan Chameleon.

Goede graadmeter voor succes is de USB Hackintosh OSX bootstick te maken en daarmee de Dell op te starten. Kom je in het OSX opstart/installatiescherm dan is dat een heel goed teken.
Ook handig: een DSDT.aml (bij Chameleon) te nemen van een type Mac die HD4000 aan boord heeft en AHCI aan in de Dell BIOS.

Triple boot? ;) Hou het om te beginnen simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:39

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik heb gekeken, maar De Centrino 6205 lijkt nog niet een driver te hebben. Iemand ervaring met USB tethering vanaf Android 4.4? (uiteraard op OSX, liefst versie 10.9)

Edit: Ik ga wss Niresh gebruiken, omdat ik die ken, ik meen dat die wel Chameleon gebruikte?

[ Voor 22% gewijzigd door Johan9711 op 28-01-2015 09:36 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Redelijk stil hier, tijd voor een schopje ;)

Ik draai nu ongeveer een week op Yosemite. Was wel even iets 'moeilijker' dan Mavericks maar alsnog zeer simpel. Toen ik Yosemite vorig jaar voor het eerst zag vond ik het maar raar en lelijk, maar ik was er na een dag al aan gewend en vind het nu veel mooier. Het geheel lijkt ook een stuk stabieler. Waarbij ik met Mavericks nog wel eens een totale systeem freeze kreeg zonder aanleiding heb ik daar met Yosemite geen last meer van. Ook was de overdracht van bestanden van PC naar NAS via SMB niet echt geweldig op Mavericks. Had dan een paar seconden volle snelheid (100 MB/s) en daarna zakte de snelheid in tot een paar kb/s om vervolgens weer naar volledige snelheid te gaan. Ook met Yosemite totaal geen problemen meer mee, ondanks dat het exact dezelfde driver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Mick1990: welke methode heb je gebruikt om Yosemite te installeren? (op een Z87N?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Gewoon met Unibeast ;-). Mavericks updaten via de App store naar Yosemite dat lukt niet meer. Dus eigenlijk net zoals een fresh install waarbij je een bootable USB-stick maakt met de installatiebestanden. Dan selecteer je net als bij een fresh install de HDD/SSD waar Mavericks al op staat en dan installeert hij hem gewoon als een update als het ware. Daarna net als vanouds de Multibeast er overheen en het werkt als een zonnetje. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb Yosemite draaien met een Radeon 6850 en een iGPU 4000. Totaal 5 monitoren, werkt perfect.

Ik wil upgraden naar een 280x die dan het werk over moet nemen van de radeon 6850 (dus 3 schermen moet aansturen).

Ik heb zo'n beetje het hele internet afgezocht of triple monitor gaat werken, maar volgens mij nooit een succes kunnen vinden :(

Kan ik echt geen triple setup draaien met de 280x?

Plan B is de 6850 als 3e GPU in mijn setup te plaatsen en dan de 6850 2 monitoren aan te laten sturen. (en dan de 280x slechts 1). Nadeel is dat eyefinity in windows boot dan niet werkt omdat ik kabel moet veranderen.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil een bootable usb yosemite stick maken. Ik heb eerst op een mac mini deze handleiding gevolgd:
http://www.insanelymac.co...0x-dell-optiplex-780-760/
En daarmee kon ik dus ook in de EFI partitie die aangemaakt wordt op de USB stick. Maar wil ik deze handleiding opnieuw volgen op exact dezelfde manier alleen nu op mijn Hackintosh. Op mijn Dell Optiplex 760 Yosemite kan ik de EFI partitie niet benaderen op de USB stick, als ik de stick vervolgens in een Windows PC stop zie ik deze partitie wel. Ik heb de Mac Mini helaas niet meer ter beschikking dus moet mijn Hackintosh gebruiken. Weet iemand waar dit aan ligt? Is dit een optie of iets wat ik moet veranderen zodat ik de EFI partitie in OS X op de USB stick kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Waarom wil je de EFI partitie benaderen? Heb al vele OSX USB bootsticks gemaakt en me nooit druk hoeven te maken over de EFI partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik heb een R290 gekocht en wil mijn 5 monitor setup weer werkend krijgen.

Vroeger:

HD 6850 3 schermen
HD 4000 2 schermen

Nu

R290 1 of 2 schermen (las dat 2 moeilijk was en 3 onmogelijk, klopt dat)?
HD6850 voor 1 of 2 schermen
HD4000 2 schermen

In Windows wil ik met de R290 ook eyefinity 3 schermen draaien.

Met alle verschillende stekkers moet dit lukken (eyefinity)

Ik krijg alleen de R290 niet aan de praat in yose.

Wat moet ik precies doen om de R290 werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Tennisbal: al eens geprobeerd met GraphicsEnabler=On/Off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
OgWok schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:00:
@Tennisbal: al eens geprobeerd met GraphicsEnabler=On/Off?
probleem is dat mijn 6850 enabler=off moet hebben. En R290 zou juist =on moeten doen. lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Een R290 werkt niet out of the box omdat de ondersteuning ervoor niet is toegevoegd aan de kexts door Apple. Van de R9 290x overigens wel. Wat je kan doen is een Device ID Injection. Dat heb ik met een hackintosh systeem met HD5450 ook gedaan en was vrij simpel:

Over deze Mac -> Systeemoverzicht... -> Video/beeldscherm

Je ziet dan Apparaatcode en revisiecode Vendor ID / Fabrikant staan. Deze heb je beide nodig. In mijn geval was dat:

Apparaatcode: 0x68E1
Revisiecode: 0x0000
Vendor ID: 0x1002

Deze codes moet je samenvoegen tot één code, in mijn geval was dat: 0x68E10000 0x68E10002

Je pakt de volledige apparaatcode en daarachter zet je de vier cijfers die achter de 0x staan van de revisiecode.

Jij hebt met de R9 290 waarschijnlijk iets als 0x67B11002.

Vervolgens ga je naar Macintosh HD -> Systeem -> Bibliotheek -> Extensions.

Kopieer dan de twee kexts genaamd AMD8000controller.kext en AMDRadeonX4000.kext naar bijvoorbeeld je bureaublad en maak er voor de zekerheid een backup van. De kext kun je openen met rechtermuisknop -> Toon pakketinhoud. Je opent dan de folder Contents en vervolgend de file info.plist. Ik open het zelf altijd met de App Textwrangler, maar met Teksteditor van Apple zelf kan het ook.

Zoek in de info.plist file naar de key <key>IOPCIMatch</key>. Daar staat:
<key>IOPCIMatch</key>
<string>0x45001002 0x46001002 0x66401002 0x66411002 0x66461002 0x66471002 0x66501002 0x66511002 0x665C1002 0x665D1002 0x67B01002</string>
Vervolgens voeg je je eigen device en revision ID toe. Ofwel in jouw geval als jij inderdaad 0x67B11002 hebt als code:
<key>IOPCIMatch</key>
<string>0x45001002 0x46001002 0x66401002 0x66411002 0x66461002 0x66471002 0x66501002 0x66511002 0x665C1002 0x665D1002 0x67B01002 0x67B11002</string>
Dit doe je voor beide kexts. Vervolgens opslaan en kan je de kext installeren door deze bijvoorbeeld te slepen naar de App kextutility.

Tot slot voeg je het volgende toe in Macintosh HD -> Extra -> Org.chameleon.Boot.plist
<key>Kernel Flags</key>
<string>kext-dev-mode=1</string>
In Yosemite heet Apple kext signing toegevoegd, dat schakel je met deze command uit.

Succes en laat weten of het gelukt is :) Als alles gelukt is dan heet je videokaart waarschijnlijk iets als ATi AMD 8000x.

Uiteraard altijd alles op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mick1990 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:32:
Een R290 werkt niet out of the box omdat de ondersteuning ervoor niet is toegevoegd aan de kexts door Apple. Van de R9 290x overigens wel. Wat je kan doen is een Device ID Injection. Dat heb ik met een hackintosh systeem met HD5450 ook gedaan en was vrij simpel:

Over deze Mac -> Systeemoverzicht... -> Video/beeldscherm

Je ziet dan Apparaatcode en revisiecode staan. Deze heb je beide nodig. In mijn geval was dat:

Apparaatcode: 0x68E1
Revisiecode: 0x0000

Deze codes moet je samenvoegen tot één code, in mijn geval was dat: 0x68E10000

Je pakt de volledige apparaatcode en daarachter zet je de vier cijfers die achter de 0x staan van de revisiecode.

Jij hebt met de R9 290 waarschijnlijk iets als 0x67B11002.

Vervolgens ga je naar Macintosh HD -> Systeem -> Bibliotheek -> Extensions.

Kopieer dan de twee kexts genaamd AMD8000controller.kext en AMDRadeonX4000.kext naar bijvoorbeeld je bureaublad en maak er voor de zekerheid een backup van. De kext kun je openen met rechtermuisknop -> Toon pakketinhoud. Je opent dan de folder Contents en vervolgend de file info.plist. Ik open het zelf altijd met de App Textwrangler, maar met Teksteditor van Apple zelf kan het ook.

Zoek in de info.plist file naar de key <key>IOPCIMatch</key>. Daar staat:

[...]

Vervolgens voeg je je eigen device en revision ID toe. Ofwel in jouw geval als jij inderdaad 0x67B11002 hebt als code:

[...]

Dit doe je voor beide kexts. Vervolgens opslaan en kan je de kext installeren door deze bijvoorbeeld te slepen naar de App kextutility.

Tot slot voeg je het volgende toe in Macintosh HD -> Extra -> Org.chameleon.Boot.plist

[...]

In Yosemite heet Apple kext signing toegevoegd, dat schakel je met deze command uit.

Succes en laat weten of het gelukt is :) Als alles gelukt is dan heet je videokaart waarschijnlijk iets als ATi AMD 8000x.

Uiteraard altijd alles op eigen risico.
Tnx! Ik heb alle stappen uitgevoerd maar hij herkent hem nog niet. Ik heb graphicsenabler=yes gedaan (nadat 1e boot niks opgeverde) maar dit levert ook niks op.

0x67b10x0000 gebruikt, zou moeten werken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Tennisbal schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:43:
[...]

0x67b10x0000 gebruikt, zou moeten werken lijkt me?
0x67b10000 is de juiste code, jij had nog de 0x van de revisiecode erbij gedaan maar die moet je weglaten ;) Let trouwens ook goed op de hoofdletters, dat scheelt ook veel. Ik denk dus niet dat het 0x67b10000 moet zijn maar 0x67B10000

[ Voor 18% gewijzigd door Mick1990 op 05-05-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mick1990 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:37:
[...]

0x67b10000 is de juiste code, jij had nog de 0x van de revisiecode erbij gedaan maar die moet je weglaten ;) Let trouwens ook goed op de hoofdletters, dat scheelt ook veel. Ik denk dus niet dat het 0x67b10000 moet zijn maar 0x67B10000
helaas lukt het niet met de nieuwe code.

Ik moet toch device ID en Revision Id hebben?

En moet graphicsenabler aan staan? En moet ik een kabel in de videokaart hebben zitten om hem te detecteren? (waarschijnlijk maakt dat niet uit, want ik zie geen juiste kaart in profile)

dit staat bij de videokaart

Display:

Type: GPU
Bus: PCIe
PCIe Lane Width: x16
Vendor: ATI (0x1002)
Device ID: 0x67b1
Revision ID: 0x0000
Kernel Extension Info: No Kext Loaded

[ Voor 13% gewijzigd door Tennisbal op 06-05-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Oh, hij geeft daadwerkelijk een kleine letter b aan in het overzicht? Misschien dat het dan toch met kleine letter moet, maar probeer voor de zekerheid beide.

Graphicsenabler moet zover ik weet op No staan omdat we met die codes native support krijgen via de ingebouwde apple drivers.

Je zou nog een van deze codes kunnen proberen:

0x67B10000
0x67B11002
0x67b10000
0x67b11002

Installeer je de nieuwe kexts steeds met Kext utility? Zet trouwens je SMBIOS naar Mac Pro 6.1, dat kun je bijvoorbeeld via Multibeast doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mick1990 op 06-05-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mick1990 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:10:
[...]

Oh, hij geeft daadwerkelijk een kleine letter b aan in het overzicht? Misschien dat het dan toch met kleine letter moet, maar probeer voor de zekerheid beide.

Graphicsenabler moet zover ik weet op No staan omdat we met die codes native support krijgen via de ingebouwde apple drivers.

Je zou nog een van deze codes kunnen proberen:

0x67B10000
0x67B11002
0x67b10000
0x67b11002

Installeer je de nieuwe kexts steeds met Kext utility? Zet trouwens je SMBIOS naar Mac Pro 6.1, dat kun je bijvoorbeeld via Multibeast doen.
yes yes! met b11002 werkt het perfect! Super bedankt voor je lange posts! Nu even goed bedenken hoe ik 5 monitoren ga aansturen

Voor zover ik weet kan de R290 max 2 schermen aansturen? 3 zou ideaal zijn dan kan ik mijn 6850 wegdoen en de hd4000 voor monitor 4&5 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bizar. ik kan gewoon 3 schermen aansturen met mijn R290. Ik lees overal dat dit niet kan?

Perfect nu kan ik de 6850 eruit halen :D

update:

5 monitoren in yosemite met 2 videokaarten!! r290 en de hd4000. 6850 is eruit en alles draait perfect!

Berichten op internet zijn denk verouderd. dankzij tips van Mick1990 draai ik alles perfect

[ Voor 44% gewijzigd door Tennisbal op 06-05-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Top dat het werkt! Dan had ik het toch fout en is het waarschijnlijk Device ID + Vendor ID, en dus niet Device ID + revision ID. Moet haast ook wel zie ik nu, want in de Apple file eindigen al die codes met 1002 (Vendor ID van Ati/AMD). Stom dat ik dat gisteren niet zag, maar afijn het is alweer een tijdje geleden dat ik deze 'hack' heb uitgevoerd. Ik heb het wel meteen aangepast in mijn andere post.

Waarom Triplemonitor niet werkte bij die andere mensen geen idee, die hadden wellicht geen SMBIOS Mac Pro 6.1, een ATi bootflag of de GraphicsEnabler gebruikt. Of ze hadden misschien geen Displayport gebruikt. Deze gebruik jij wel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mick1990 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:12:
Top dat het werkt! Dan had ik het toch fout en is het waarschijnlijk Device ID + Vendor ID, en dus niet Device ID + revision ID. Moet haast ook wel zie ik nu, want in de Apple file eindigen al die codes met 1002 (Vendor ID van Ati/AMD). Stom dat ik dat gisteren niet zag, maar afijn het is alweer een tijdje geleden dat ik deze 'hack' heb uitgevoerd. Ik heb het wel meteen aangepast in mijn andere post.

Waarom Triplemonitor niet werkte bij die andere mensen geen idee, die hadden wellicht geen SMBIOS Mac Pro 6.1, een ATi bootflag of de GraphicsEnabler gebruikt. Of ze hadden misschien geen Displayport gebruikt. Deze gebruik jij wel neem ik aan?
ja gebruik nu alle porten. 2xdvi en hdmi en actieve dp.

Erg relaxt dat de videokaart eruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Mooi man! Om nog even 100% zeker te zijn dat het werkt, als je in een Terminalvenster het volgende typt:

kextstat | grep -i ati

Daar moeten dan minstens die twee kexts uit komen staan die je ge-edit hebt en volgens mij ook ATIFramebuffer en ATISupport. Als je ook zonder problemen een afbeelding kunt openen in Voortvertoning, dan werkt het 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mick1990 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:24:
Mooi man! Om nog even 100% zeker te zijn dat het werkt, als je in een Terminalvenster het volgende typt:

kextstat | grep -i ati

Daar moeten dan minstens die twee kexts uit komen staan die je ge-edit hebt en volgens mij ook ATIFramebuffer en ATISupport. Als je ook zonder problemen een afbeelding kunt openen in Voortvertoning, dan werkt het 100%.
preview kan ik doen. Met kexstat krijg ik wat anders?

zie geen kexts oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Als preview goed werkt dan moet alles goed zijn.

Wat krijg je te zien met:

kextstat | grep AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mick1990 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:50:
Als preview goed werkt dan moet alles goed zijn.

Wat krijg je te zien met:

kextstat | grep AMD
Ik krijg dat niet. Wel een firewall melding met getallen. Zijn er meer tests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ja, je kan enkel kextstat gebruiken. Dan krijg je een overzicht met alle kexts die geladen zijn. Wat komt daar uit? Wel vreemd dat die andere twee tests niks laten zien behalve die firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mick1990 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:06:
Ja, je kan enkel kextstat gebruiken. Dan krijg je een overzicht met alle kexts die geladen zijn. Wat komt daar uit? Wel vreemd dat die andere twee tests niks laten zien behalve die firewall.
met ketstat alleen zie ik de 2 kext in de lijst staan.

Sleep werkt ook perfect dus alles draait. ik ben erg tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 19:03
Ik weet niet of de vraag hier toegelaten is, maar:

Ik zou dus graag W8.1 en Hackintosh naast elkaar draaien, al een heleboel research gedaan en zou graag een SSD gebruiken voor Hackintosh en een andere voor W8.1.

Nu is dit mijn systeem en vroeg ik me af of het mogelijk is om er een Hackintosh van te maken zonder nieuwe hardware te moeten kopen:

Asrock Z77 Pro4
2x Corsair XMS 1600 DDR3 4GB latjes
Intel i5-3570K
Asus R9 280X
Samsung DVD schrijver.
1TB WD en 128GB Samsung 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Sakke1994 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:36:
Ik weet niet of de vraag hier toegelaten is, maar:

Ik zou dus graag W8.1 en Hackintosh naast elkaar draaien, al een heleboel research gedaan en zou graag een SSD gebruiken voor Hackintosh en een andere voor W8.1.

Nu is dit mijn systeem en vroeg ik me af of het mogelijk is om er een Hackintosh van te maken zonder nieuwe hardware te moeten kopen:

Asrock Z77 Pro4
2x Corsair XMS 1600 DDR3 4GB latjes
Intel i5-3570K
Asus R9 280X
Samsung DVD schrijver.
1TB WD en 128GB Samsung 830.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik er mee bezig ben geweest, maar volgens mij moet al die hardware werken. Videokaart ben ik niet 100% zeker van, maar daar ben je met 2 minuten googelen wel achter ;) Ik heb zelf ook een tijdje dual boot Windows 8.1 / mac os gehad. Helaas osX op een hdd, dus werd gek van de traagheid en dus de boel er weer af geflikkerd. Ga ook maar eens een 2e ssd bestellen en het weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
blupmans schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:40:
[...]

Het is alweer een tijdje geleden dat ik er mee bezig ben geweest, maar volgens mij moet al die hardware werken. Videokaart ben ik niet 100% zeker van, maar daar ben je met 2 minuten googelen wel achter ;) Ik heb zelf ook een tijdje dual boot Windows 8.1 / mac os gehad. Helaas osX op een hdd, dus werd gek van de traagheid en dus de boel er weer af geflikkerd. Ga ook maar eens een 2e ssd bestellen en het weer eens proberen.
Super. Enigste dat me momenteel tegenhoudt is het feit dat ik nog geen tweede SSD heb en midden in de examenperiode terechtkom. Enigste dat me qua onderdelen ontbreekt na wat zoeken blijkt een 4.0 bluetooth dongle voor magic mouse/trackpad en Handoff/Continuity te kunnen gebruiken.

Nieuw projectje voor na de examens dus :D. Heb momenteel zelf al een rMBP 15", dus het lijkt me super om gewoon op m'n desktop OSX te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Sakke1994 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Super. Enigste dat me momenteel tegenhoudt is het feit dat ik nog geen tweede SSD heb en midden in de examenperiode terechtkom. Enigste dat me qua onderdelen ontbreekt na wat zoeken blijkt een 4.0 bluetooth dongle voor magic mouse/trackpad en Handoff/Continuity te kunnen gebruiken.

Nieuw projectje voor na de examens dus :D. Heb momenteel zelf al een rMBP 15", dus het lijkt me super om gewoon op m'n desktop OSX te kunnen draaien.
Inderdaad wel lachen als je bluetooth hebt om dan de magic Mouse te kunnen gebruiken. Zelf heb ik een razer deathadder (heerlijke muis) met een officieel Apple wired keyboard. Werken allebei super op zowel Windows als osx. Hoef ik geen aparte hardware te kopen voor als ik wil gamen onder Windows.

Ik ga binnenkort ook maar eens een 2e ssd in mn PC doen voor hackintosh. Krijg er weer zin in. 256gb is toch nog maar 100 euro :)
Hang nu meestal mn rMBP 13" aan m'n monitor, maar m'n desktop met i5 2500k 4,5ghz en gtx 770 heeft natuurlijk veel meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
blupmans schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:44:
[...]

Inderdaad wel lachen als je bluetooth hebt om dan de magic Mouse te kunnen gebruiken. Zelf heb ik een razer deathadder (heerlijke muis) met een officieel Apple wired keyboard. Werken allebei super op zowel Windows als osx. Hoef ik geen aparte hardware te kopen voor als ik wil gamen onder Windows.

Ik ga binnenkort ook maar eens een 2e ssd in mn PC doen voor hackintosh. Krijg er weer zin in. 256gb is toch nog maar 100 euro :)
Hang nu meestal mn rMBP 13" aan m'n monitor, maar m'n desktop met i5 2500k 4,5ghz en gtx 770 heeft natuurlijk veel meer power.
Kan beide de magic mouse en trackpad aanraden, fantastisch om mee te werken, zeker omdat je dan nog steeds multi-touch gestures kan gebruiken op beide. Dat zou ik toch wel missen met een gewone muis.

Ik mis overigens niet bepaald power, eerder gewoon het luie gemak dat als ik thuiskom ik m'n rMBP gewoon in m'n rugzak laat zitten en meteen de desktop aanzet. Is het nodig, haal ik deze eruit om wat te werken, maar dan zit je met het aansluiten van een stuk of vijf kabels en daar stoor ik me gewoon aan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Sakke1994 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:55:
[...]

Kan beide de magic mouse en trackpad aanraden, fantastisch om mee te werken, zeker omdat je dan nog steeds multi-touch gestures kan gebruiken op beide. Dat zou ik toch wel missen met een gewone muis.

Ik mis overigens niet bepaald power, eerder gewoon het luie gemak dat als ik thuiskom ik m'n rMBP gewoon in m'n rugzak laat zitten en meteen de desktop aanzet. Is het nodig, haal ik deze eruit om wat te werken, maar dan zit je met het aansluiten van een stuk of vijf kabels en daar stoor ik me gewoon aan :P.
Snap ik. Maar dat gemak kun je wel enigszins creëren he. Ik heb de kabels gewoon klaar liggen, hoef ze alleen maar in te pluggen, 5 seconden werk. Alleen als ik de oplader mee heb is het wat vervelender...
Verder heb ik de muis en toetsenbord gewoon in de USB poorten van m'n monitor zelf zitten, waarna er een USB kabel naar een switch gaat. Deze switch is op zowel m'n macbook als PC aangesloten, dus kan ik met 1 druk op de knop m'n muis en toetsenbord laten switchen tussen m'n macbook en PC. Dat is echt een aanrader als je dezelfde muis/toetsenbord op 2 systemen wilt gebruiken ;)
Hoe doe jij het trouwens met bestanden synchroniseren? Werk je altijd vanuit google drive bijvoorbeeld? Of vanaf een externe schijf of een Nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 12:35
Hoi,

Omdat mijn macbook pro van ruim 6 jaar oud toch wel aan vervanging toe is zit ik over te denken om een hackintosh systeem te gaan bouwen. Het moet een dual boot systeem worden met osx 10.10 en windows 7/8. OSX zal voornamelijk voor de dagelijkse dingen gebruikt worden (internet, email, etc) en windows wil ik gebruiken voor 3D CAD en wat gaming. Voor CAD zal ik solidworks gaan gebruiken en voor het gamen hoeft het niet het nieuwste van het nieuwste te kunnen spelen. Waar ik eventueel wel in geïnteresseerd ben is het spelen van DCS: A-10C Warthog.

Over onderstaande setup heb ik 2 vragen:

- Zijn alle onderdelen compatible met osx 10.10?

- Zijn er componenten die overkill zijn waar ik nog geld op kan besparen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 339,01€ 339,01
1Gigabyte GA-Z97X-UD3H€ 127,95€ 127,95
1Gigabyte GV-N960G1 GAMING-2GD€ 235,95€ 235,95
1WD Green WD20EZRX€ 80,50€ 80,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
2Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 222,50€ 445,-
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 110,-€ 110,-
1Corsair CX500M€ 62,47€ 62,47
1Samsung 850 EVO 250GB€ 103,70€ 103,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.628,53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
flyboarder schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:03:
Hoi,

Over onderstaande setup heb ik 2 vragen:

- Zijn alle onderdelen compatible met osx 10.10?

- Zijn er componenten die overkill zijn waar ik nog geld op kan besparen?
Lijstje ziet er op zich prima uit, moet zeker werken als hackintosh systeem. Als je niet van plant bent om ooit te gaan overclocken, dan kun je in principe ook een non-k i7 nemen en een H97 moederbord. Maarja, voor die €20 verschil zou ik altijd een k-versie nemen. Is imo altijd beter verkoopbaar in de toekomst.

Voeding is volgens mij niet de allerbeste, zitten slechte kwaliteit condensatoren in. pricewatch: Seasonic S12G 450W of pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular zijn een stuk beter.

Binnenkort komen zowel AMD als NVIDIA met nieuwe videokaarten, dus als je geen haast hebt zou ik nog even wachten want waarschijnlijk worden de huidige videokaarten dan een stuk goedkoper.

Verder zou ik persoonlijk geen WD Green kopen. Die doen aan absurd snelle head parking (8 sec) waardoor de schijf waarschijnlijk sneller kapot zal gaan. Of je kunt die headparking met een tool (WDIDLE3) wijzigen naar 5 min, of koop bijvoorbeeld een WD Blue/Red/Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Bedankt voor de tips. Het heeft allemaal geen haast dus ik kan prima wachten tot de nieuwe kaarten uitzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 22:49

MazeWing

The plot thickens...

flyboarder, kijk in de buying guide van TonyMac om te kijken welke onderdelen aangeraden worden. Ik weet dat maxwell gpu's (dus ook de 960) niet out of the box werkt, maar een kext/injector nodig heeft. Sleep/wake en andere powersettings zouden gewoon meteen moeten werken, aangezien je een gigabyte bord hebt en deze over het algemeen het beste werken met een hackintosh installatie.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Ik had de buying guide al bekeken en daar zag ik deze gpu tussen staan dus ging er vanuit dat deze zonder problemen zou werken. Heeft er iemand een tip voor een soort gelijke gpu (+/- € 200) die wel out of de box werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Als ik google op GTX960 en 10.10.3 dan werkt deze kaart perfect als de NVIDIA Web Driver wordt geïnstalleerd. Totdat je die installeert zul je moeten booten met nv_disable=1 in zowel de installer als de 1e keer booten.

Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=539041&d=1428518888

NVIDIA Web driver: http://www.nvidia.com/dow...rResults.aspx/84213/en-us
NVIDIA CUDA driver: http://www.nvidia.com/object/macosx-cuda-7.0.36-driver.html

Hetzelfde moest ik doen met mijn GTX780 en die werkt nu prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Bedankt voor de info.

Wat ik mij verder nog afvroeg, zit er nog veschil in de compatibiliteit tussen de verschillende merken (msi, evga, etc.)?

[ Voor 74% gewijzigd door flyboarder op 02-06-2015 13:44 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.