[osX86] 2 issues mbt booten in installatie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Beste tweakertjes. (L)

Ik probeer al een tijdje op 2 van mijn machines OSX86 te installeren maar het wil helaas niet lukken. Vroeger ooit met een leopard distro gedraaid en nooit echt issues gehad maar sinds kort via via aan een ''oud'' intel laptopje geraakt.

Systeem 1: Lenovo T61 met Intel graphics en C2D proc.
Systeem 2: Zelfbouw AMD pc: AMD FX8350
Asus M5A99X-Evo R1
12 GB Ram
EVGA GTX 650 Ti.

Het gaat om een Lenovo T61, Deze bevat een intel core2duo 2.1ghz en een Intel GMA kaart. Nou heb ik zelf een officiele mountain lion disc liggen die behoort bij mijn overleden macbook.(los gekocht dus retail)

Nou wilde ik eerst proberen via een distro omdat dat in mijn ogen gemakkelijker zou zijn(HELEMAAL NIET MAKKELIJKER)

Dus Niresh distro gedownload. Mountain Lion geschikt voor AMD en Intel volgens de makers. Direct van de site van Niresh. Netjes met Win32diskimager op een usb-stick van 8GB(philips usb 2.0) gezet. Nu probeer ik op mijn laptop te booten met said usb stick en zie ik netjes mijn apple logo en kom zelfs in de installer. Ik moet hier mijn taal kiezen en vanaf daar loopt het randomly vast.

Nu dacht ik goh ik zal said stickie is op mijn PC proberen(systeem 2) aangezien Niresh ook op AMD zou moeten werken volgens hun. Dus ok ik steek stickie in pc. Ram F10 in tijdens het opstarten. Ik zie daar het usb stickie en zeg ok boot er maar van. Ik zie hier het bekende BSD geval waarin je bootflags aan kan geven etc. Dus ik geef netjes in -amdfx en druk op enter. Wat er dan gebeurt heb ik al eens vaker meegemaakt maar ik heb geen idee waar het vandaan komt...

Mijn pc laat de preload zien en start vrolijk opnieuw op. Dus denk ik dan dan proberen we -v er bij te zetten voor een verbose boot. preboot + iets langer aan maar toch random reset. Dus denk ik dan doen we -s en -f erbij.... weer krijg ik dezelfde NOPE van mijn pc. Dus dan proberen we toch te booten met VESA graphics... dus -graphicsenabler=no... weer de zelfde nope...

Dus ik kom er helaas niet uit.

Mischien dat iemand weet wat ik zou kunnen proberen. sorry van de muur van tekst en het schrijven in verhaal vorm. Maar nederlands is niet mijn goedste vak 8)7

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:35
Al eens met -x geprobeerd?

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...