Ik gebruik Chimera. Zou het niet weten.OgWok schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:30:
[...]
Welke versie van Chameleon gebruik je? Hoe ziet je org.chameleon.Boot.plist eruit?
Volgens de makers van Chameleon zou sleep moeten werken met de laatste versies en zonder een Enabler.
Zie:Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:58:
[...]
Ik gebruik Chimera. Zou het niet weten.
Als je een schone installatie hebt, heb je indd waarschijnlijk nog geen native PM. Wat zijn de specs van jouw machine?matty___ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:11:
[...]
Heb je native powermanagement werkend? Zonder dat zal sleep ook nooit goed werken.
Hoe krijg je native PM? UEFI of een custom DSDT gebruiken (en alles op stock/auto zetten in het bios/UEFI)
Alles kan, zolang het maar mogelijk is...
Ja, dan ga je niet verder komen...... OSX draaien op pc hardware en hopen dat het net zo gaat werken als een Mac, da's een droom.Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:58:
[...]
Ik gebruik Chimera. Zou het niet weten.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
i5 4670k, gtx 780, 12gb geheugen, asus b85m-e moboroughtodacore schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:20:
[...]
Zie:
[...]
Als je een schone installatie hebt, heb je indd waarschijnlijk nog geen native PM. Wat zijn de specs van jouw machine?
Ok, nu weet ik zo niet uit mijn hoofd in hoe verre die mobo compatible is. Maar heb je de nullcpupowermanagement kext al verwijderd, en een gewone geinstalleerd? Zo ja, dan dien je hoogstwaarschijnlijk nog een SSDT bestand te creëren specifiek voor jouw CPU, zodat alle P- en C-states correct toegepast worden (dus turbo snelheden en terugclocken).Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:25:
[...]
i5 4670k, gtx 780, 12gb geheugen, asus b85m-e mobo
Zie:
http://www.tonymacx86.com...r-3-5ghz-3-9ghz-ssdt.html
Schijnt dat Haswell trickier is om PM op toe te passen. Ik kan je hier niet bij helpen, heb zelf een Sandy en Ivy bridge systeem.
Dat weet ik zo gauw niet omdat je een UEFI hebt en deze voor de juiste waardes zorgt. Zeker met Generate-PState aan.roughtodacore schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:27:
Schijnt dat Haswell trickier is om PM op toe te passen. Ik kan je hier niet bij helpen, heb zelf een Sandy en Ivy bridge systeem.
Het profile (imac of macmini4,1 oid) zorgt voor de juiste waardes. Het zelf maken van een SSDT is alleen nodig als niet alle waardes worden herkent omdat je aan het overclocken bent.
Laatst nog een hack voor mijn moeder in elkaar gezet met een GA-Z87N-WiFi (volgens mij) en daar werkte alles OOB (op wifi na)
Ik heb even vergeleken, zonder SSDT en met generatePstates=yes, en een SSDT voor mijn CPU en generatePstates=no.matty___ schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:49:
[...]
Dat weet ik zo gauw niet omdat je een UEFI hebt en deze voor de juiste waardes zorgt. Zeker met Generate-PState aan.
Het profile (imac of macmini4,1 oid) zorgt voor de juiste waardes. Het zelf maken van een SSDT is alleen nodig als niet alle waardes worden herkent omdat je aan het overclocken bent.
Laatst nog een hack voor mijn moeder in elkaar gezet met een GA-Z87N-WiFi (volgens mij) en daar werkte alles OOB (op wifi na)
AppleIntelCPUPowerManagementInfo.kext voor echo'en Pstates. CPU: I7 3612QM @ 2.1GHZ.
Eerstgenoemde:
- P state 21 (default snelheid) zie ik gegenereerd worden. Zodra ik bijna niets doe schiet deze terug naar P state 12. Als ik veel doe, zie ik P states 24 en 32.
Laatstgenoemde:
- P state 21 normaal, en 12 als ik niets doe. Doe ik veel dingen tegelijk, zie ik p states 21 t/m 32 verschijnen.
Ik heb mijn laptop CPU niet overgeclockt, dus dat kan niet de verklaring zijn die jij aandraagt.
Zit toch wel een verschil tussen hoor. Waar ik van baal en wat ik niet snap is dat er geen P states tussen 12 en 21 zitten. Hebben meer mensen dit, en is dit normaal?
Heb dit ook nog getest met een Mac Mini SMBios (heb de Lenovo G500), deze gaf wel P states 15 en 18 erbij? Ra ra...
Elke andere Macbook Ivy Bridge SMBios genereert deze P states niet...
[ Voor 10% gewijzigd door roughtodacore op 18-02-2014 17:28 ]
Heb je dit met MRSDump (weet de naam nooit van deze kext) getest?roughtodacore schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:26:
[...]
Ik heb even vergeleken, zonder SSDT en met generatePstates=yes, en een SSDT voor mijn CPU en generatePstates=no.
AppleIntelCPUPowerManagementInfo.kext voor echo'en Pstates. CPU: I7 3612QM @ 2.1GHZ.
Eerstgenoemde:
- P state 21 (default snelheid) zie ik gegenereerd worden. Zodra ik bijna niets doe schiet deze terug naar P state 12. Als ik veel doe, zie ik P states 24 en 32.
Laatstgenoemde:
- P state 21 normaal, en 12 als ik niets doe. Doe ik veel dingen tegelijk, zie ik p states 21 t/m 32 verschijnen.
Ik heb mijn laptop CPU niet overgeclockt, dus dat kan niet de verklaring zijn die jij aandraagt.
Zit toch wel een verschil tussen hoor. Waar ik van baal en wat ik niet snap is dat er geen P states tussen 12 en 21 zitten. Hebben meer mensen dit, en is dit normaal?
Heb dit ook nog getest met een Mac Mini SMBios (heb de Lenovo G500), deze gaf wel P states 15 en 18 erbij? Ra ra...
Elke andere Macbook Ivy Bridge SMBios genereert deze P states niet...
Het zou natuurlijk goed kunnen dat de UEFI niet alle wenselijke waardes doorgeeft waardoor een speciaal voor deze cpu gemaakte SSDT wel deze waardes heeft. Nu is het natuurlijk wel lood om oud ijzer want welke workload werkt het best bij 17 bijvoorbeeld. Belangrijk is dat hij de minimale (idle) en maximale wel haalt voor beste performance. Dat er 1 of 2 ontbreken zal niet veel uitmaken.
Overigens is het ook mijn ervaring dat macMini de meeste P state heeft
Hoi,
Een vriend van me wil binnenkort een hackintosh gaan bouwen, en hij vroeg zich af of dit ( pricewatch: Gigabyte GA-B85M-DS3H ) moederboard mbt een I5-4440 zou gaan werken met evt later nog een GTX760.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Een vriend van me wil binnenkort een hackintosh gaan bouwen, en hij vroeg zich af of dit ( pricewatch: Gigabyte GA-B85M-DS3H ) moederboard mbt een I5-4440 zou gaan werken met evt later nog een GTX760.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Heb je al gegoogeld?
1e link die ik tegen kom:
http://www.tonymacx86.com...ga-1150-matx-i74770k.html
Blijkt dus prima te werken
GTX760 gaat ook werken
http://www.tonymacx86.com...ga-1150-matx-i74770k.html
Blijkt dus prima te werken
GTX760 gaat ook werken
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Volgens Rehabman (de guru), kun je het beste NIET met MSRdumper checken, maar juist met een additionele kext (de AppleIntelCPUPowerManagementInfo.kext) die hij zelf gemaakt heeft en dus weet dat de waardes kloppen.matty___ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:37:
[...]
Heb je dit met MRSDump (weet de naam nooit van deze kext) getest?
Het zou natuurlijk goed kunnen dat de UEFI niet alle wenselijke waardes doorgeeft waardoor een speciaal voor deze cpu gemaakte SSDT wel deze waardes heeft. Nu is het natuurlijk wel lood om oud ijzer want welke workload werkt het best bij 17 bijvoorbeeld. Belangrijk is dat hij de minimale (idle) en maximale wel haalt voor beste performance. Dat er 1 of 2 ontbreken zal niet veel uitmaken.
Overigens is het ook mijn ervaring dat macMini de meeste P state heeft
Tevens heb ik mijn BIOS op legacy ingesteld, icm. Chimera bootloader. Rehabman zelf had ook geen verklaring voor het feit dat een Mac Mini meer P-states bij langs gaat, en raadde wel aan om de SMBios te kiezen die alsnog bij het fysieke product ligt (dus een Ivy bridge Macbook Pro SMBios).
Verwijderd
Zit ondertussen alweer op Ubuntu...
Voor de geïnteresseerde:
http://www.tonymacx86.com...ty-sleep-not-working.html
Nee, RehabMan (wie kent 'm niet...) ik ga niet een hele DSDT bewerken met mijn noobish OS X terminal skills om alleen sleep aan de gang te krijgen.
Iedereen bedankt voor alle hulp by the way. Jammer dat ik op deze build m'n username niet eer aan heb kunnen doen.
Voor de geïnteresseerde:
http://www.tonymacx86.com...ty-sleep-not-working.html
Nee, RehabMan (wie kent 'm niet...) ik ga niet een hele DSDT bewerken met mijn noobish OS X terminal skills om alleen sleep aan de gang te krijgen.
Iedereen bedankt voor alle hulp by the way. Jammer dat ik op deze build m'n username niet eer aan heb kunnen doen.
Weer wat geleerd.roughtodacore schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:37:
[...]
Volgens Rehabman (de guru), kun je het beste NIET met MSRdumper checken, maar juist met een additionele kext (de AppleIntelCPUPowerManagementInfo.kext) die hij zelf gemaakt heeft en dus weet dat de waardes kloppen.
Tevens heb ik mijn BIOS op legacy ingesteld, icm. Chimera bootloader. Rehabman zelf had ook geen verklaring voor het feit dat een Mac Mini meer P-states bij langs gaat, en raadde wel aan om de SMBios te kiezen die alsnog bij het fysieke product ligt (dus een Ivy bridge Macbook Pro SMBios).
Schijnt dat je met de Chameleon bootloader geen boot optie hebt om IGPlatformID aan te geven (device en vendor ID van de HD4000).matty___ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:32:
[...]
Weer wat geleerd.Waarom blijf je bij Chimera? Waarom niet naar de native Chameleon bootloader?
Chimera biedt deze optie wel, dus heb je geen device properties injection string nodig om je graka volledig werkend te krijgen
Hmm dat probleem had ik eigenlijk niet met de laatste build met een haswell boardje (geen externe video weliswaar)roughtodacore schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:00:
[...]
Schijnt dat je met de Chameleon bootloader geen boot optie hebt om IGPlatformID aan te geven (device en vendor ID van de HD4000).
Chimera biedt deze optie wel, dus heb je geen device properties injection string nodig om je graka volledig werkend te krijgen.
Linkje:matty___ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Hmm dat probleem had ik eigenlijk niet met de laatste build met een haswell boardje (geen externe video weliswaar)
http://www.macbreaker.com...-between-chimera-and.html
Schijnt dus stabieler te wezen, tevens zit Chimera in Multibeast, dus makkelijker voor mij om post-setup te installeren hehe.
Btw, iemand een idee hoe dit kan?
De fan van mijn laptop lijkt voor mijn gevoel vaak overuren te maken, dit terwijl ik alleen een virtual machine open heb staan en mijn browser (CPU load ~5%). P state 12 (dus laagste), en nog maakt mijn fan relatief veel toeren.
Als ik echt NIKS doe, dropt de fan wel in toeren, maar dat is echt zelden. Volgens mij stuurt het OS de BIOS niet goed aan oid., dus iets in mijn DSDT klopt niet.
Nu kan dit natuurlijk van alles zijn, en heb zelf ook al het één en ander geprobreerd (GFX0 naar IGPU renamen etc.), maar biedt geen soelaas.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen valt? Evt. Windows installeren, en van hieruit de waardes over hevelen naar de OSX DSDT?
[ Voor 43% gewijzigd door roughtodacore op 20-02-2014 15:44 ]
Volgens Tony Mac's buyers guide werken alle Nvidia GTX6xx kaarten out-of-the-box met Mavericks. Nu zie ik regelmatig interessante GTX5xx kaarten voorbij komen. Werken deze ook direct, zonder zelf met KEXT's te moeten gaan vogelen?
Een 100% zeker antwoord kan ik helaas niet vinden, alleen twijfelachtige reacties. In het verleden heb ik een keer een HD5450 gekocht omdat deze ook zeer goed ondersteund zou worden ed. Dit was alleen maar gedoe, dus wil ditmaal een videokaart die zonder enige moeite, bootopties, kexts etc. werkt.
@Reb87: de GTX5xx kaarten hebben waarschijnlijk ook 1 of 2 ventilatoren. Mijn ervaring met een Asus GT230 is dat 10.8.x hem goed herkent, maar de fan draait altijd op "volle" toeren. Is dat bij de GTX5 serie ook zo?
Dan gebruik ik liever een passief gekoelde GT210 of een GT240. Dat geblaas is erg vermoeiend.
Dan gebruik ik liever een passief gekoelde GT210 of een GT240. Dat geblaas is erg vermoeiend.
Iemand ervaring met het installeren van osx86 op een asus p5qd moederbord?
Wel op een P5E en dat werkte met DSDT primathomvh schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:01:
Iemand ervaring met het installeren van osx86 op een asus p5qd moederbord?
Weet iemand hoe deze configuratie samenwerkt als hackintosh en misschien tips?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
1 | Gigabyte GA-Z87M-HD3 | € 89,99 | € 89,99 |
1 | Gigabyte GV-R927XOC-2GD | € 175,60 | € 175,60 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Wit | € 76,- | € 76,- |
1 | Corsair Hydro H60 (2013 edition) | € 62,90 | € 62,90 |
1 | BitFenix Spectre Pro Led, 230mm | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Corsair CS650M | € 78,- | € 78,- |
1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 58,- | € 58,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 899,83 |
De videokaart zal het waarschijnlijk niet doen.JuliandeB schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:51:
Weet iemand hoe deze configuratie samenwerkt als hackintosh en misschien tips?
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 4670 Boxed € 179,99 € 179,99 1 Gigabyte GA-Z87M-HD3 € 89,99 € 89,99 1 Gigabyte GV-R927XOC-2GD € 175,60 € 175,60 1 Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB € 46,90 € 46,90 1 BitFenix Phenom Micro-ATX Wit € 76,- € 76,- 1 Corsair Hydro H60 (2013 edition) € 62,90 € 62,90 1 BitFenix Spectre Pro Led, 230mm € 17,50 € 17,50 1 Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU € 114,95 € 114,95 1 Corsair CS650M € 78,- € 78,- 1 Crucial 2.5" M500 120GB € 58,- € 58,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 899,83
Klopt, dat mobo gaat zeker weten werken (HDA audio enabled) etc. Als graka had ik een Nvidia kaart gekozen.matty___ schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:45:
[...]
De videokaart zal het waarschijnlijk niet doen.
Is het niet zo dat OS X hem herkent als een firepro kaart?matty___ schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:45:
[...]
De videokaart zal het waarschijnlijk niet doen.
In ieder geval maar even een NVIDIA kaartje erin gezet
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
1 | Gigabyte GA-Z87M-HD3 | € 89,99 | € 89,99 |
1 | MSI GeForce GTX 660 Gaming | € 153,04 | € 153,04 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Wit | € 76,- | € 76,- |
1 | Corsair Hydro H60 (2013 edition) | € 62,90 | € 62,90 |
1 | BitFenix Spectre Pro Led, 230mm | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Corsair CS650M | € 78,- | € 78,- |
1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 59,- | € 59,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 878,27 |
[ Voor 88% gewijzigd door JuliandeB op 01-03-2014 21:15 ]
@JuliandeB: ga je zwaar gamen op de Hackintosh? Anders heb je meer aan een i7 en een iets "mildere" grafische kaart lijkt me........
ik ben wel van plan om er op te gamen in Windows ja. Voor de rest zal ik hem voor fotobewerking binnen Photoshop en Aperture gebruiken. En natuurlijk films en al die andere dingen.OgWok schreef op zondag 02 maart 2014 @ 08:12:
@JuliandeB: ga je zwaar gamen op de Hackintosh? Anders heb je meer aan een i7 en een iets "mildere" grafische kaart lijkt me........
Ik heb inmiddels ook een Hackintosh systeem in elkaar geknutseld, het ziet er als volgend uit:
- i7 860 Boxed (Overgekocht van mede-tweaker El-Diablo, waarvoor dank)
- Asus P7P55D-Deluxe (Overgekocht van mede-tweaker El-Diablo, waarvoor dank)
- 8Gb DDR3 1333Mhz Kingston
- Ati HD5770
Ik heb Mac OSX 10.9.1 geinstalleerd via UniBeast 3.0.1 en verder heb ik een DSDT van tonymacx86.com voor het moederbord gedownload. Het installeren loopt goed, en geraak voor de eerste keer in osx, echter na het installeren van de kexts via MultiBeast probeer ik te rebooten en loopt hij op de -v vast op volgende bericht: IOAPIC: Version 0x20 Vectors 64:87. Heb al een aantal flags geprobeerd, maar tot dusver nog geen oplossing. Heeft iemand dit probleem ook gehad en eventueel al een oplossing voor gevonden (voor zover ik wijzer word van google heeft het iets met nvidia drivers te maken, echter zit ik zelf met een ati kaart, dus dat zou bij mij geen probleem moeten zijn) en aangezien ik zelfs met safe boot niet in osx geraak kan ik deze dus ook niet verwijderen.
Alvast bedankt
- Ati HD5770
Ik heb Mac OSX 10.9.1 geinstalleerd via UniBeast 3.0.1 en verder heb ik een DSDT van tonymacx86.com voor het moederbord gedownload. Het installeren loopt goed, en geraak voor de eerste keer in osx, echter na het installeren van de kexts via MultiBeast probeer ik te rebooten en loopt hij op de -v vast op volgende bericht: IOAPIC: Version 0x20 Vectors 64:87. Heb al een aantal flags geprobeerd, maar tot dusver nog geen oplossing. Heeft iemand dit probleem ook gehad en eventueel al een oplossing voor gevonden (voor zover ik wijzer word van google heeft het iets met nvidia drivers te maken, echter zit ik zelf met een ati kaart, dus dat zou bij mij geen probleem moeten zijn) en aangezien ik zelfs met safe boot niet in osx geraak kan ik deze dus ook niet verwijderen.
Alvast bedankt
If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?
@olaf133: je kan ook proberen in single user mode te geraken met -s. Dan naar de extensions map gaan en daar met rm-f de kext weggooien die het probleem geeft.
Booten vanaf de Unibeast installer, en bij de Setup een terminal venster openen en cd'en naar /Volumes/$bootdiskosx$/S/L/E. Vervolgens hier met rm -f inderdaad de betreffende kext verwijderen.olaf133 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:32:
Ik heb inmiddels ook een Hackintosh systeem in elkaar geknutseld, het ziet er als volgend uit:
- Ati HD5770
Alvast bedankt
Hmm, toen ik twee jaar geleden mijn eerste Hackintosh bouwde, had ik ook een HD5770, welke toen niet OOB werkte. Heb toen de serienummer in een .plist bestand moeten zetten waarna hij wel herkend werd en 100% werkte. Volgens mij moet deze nu OOB werken. Laat maar weten of het gelukt is.
[ Voor 100% gewijzigd door roughtodacore op 03-03-2014 16:22 ]
Bedankt voor jullie reacties, heb het zelf anders voor elkaar gekregen, OSX opnieuw geinstalleerd, daarna zonder dsdt verder gegaan, en stap voor stap gekeken welke kexts ik moest hebben, voor nu loopt het redelijk, heb enkel nog geen audio, kan hem niet in slaap krijgen en mijn BT muis is laggy... daar ga ik vanavond maar eens naar kijken... oh, en mijn HD5770 word gewoon herkend, zonder een aangepast kext. Net ook geupdate naar 10.9.2 en daar tot dusver ook nog geen problemen.
[ Voor 17% gewijzigd door olaf133 op 04-03-2014 08:09 ]
If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?
Voor audio even de specificaties van je moederbord opzoeken, kijken welke Realtek chip jouw mobo heeft, deze vervolgens installeren met Multibeast (Without DSDT). Als de chip niet in Multibeast aangegeven wordt, hopen dat je met VoodooHDA geluid hebt.olaf133 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:08:
Bedankt voor jullie reacties, heb het zelf anders voor elkaar gekregen, OSX opnieuw geinstalleerd, daarna zonder dsdt verder gegaan, en stap voor stap gekeken welke kexts ik moest hebben, voor nu loopt het redelijk, heb enkel nog geen audio, kan hem niet in slaap krijgen en mijn BT muis is laggy... daar ga ik vanavond maar eens naar kijken... oh, en mijn HD5770 word gewoon herkend, zonder een aangepast kext. Net ook geupdate naar 10.9.2 en daar tot dusver ook nog geen problemen.
Jouw sleep werkt denk ik niet omdat je nog de NullCPUPowerManagement.kext geïnstalleerd hebt. Kun je dit voor mij verifiëren?
Het is een VIA VT2020 chip, schijnen nogal wat problemen mee te zijn... als ik het vanavond niet aan de praat krijg maar een goedkoop usb kaartje halen (voor zover ik kan zien werken deze wel).
Ik kijk het vanavond na ivm NullCPUPowerManagement.kext, was ook nog niet op zoek gegaan naar dit probleem, vind momenteel het geluid belangrijker.
Vanavond ook maar even proberen met een USB verlengkabel men Bluetooth adapter op mn bureau te leggen, dit schijnt de oplossing te zijn voor een laggy magic mouse.
Ik kijk het vanavond na ivm NullCPUPowerManagement.kext, was ook nog niet op zoek gegaan naar dit probleem, vind momenteel het geluid belangrijker.
Vanavond ook maar even proberen met een USB verlengkabel men Bluetooth adapter op mn bureau te leggen, dit schijnt de oplossing te zijn voor een laggy magic mouse.
Klopt.olaf133 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:04:
Het is een VIA VT2020 chip, schijnen nogal wat problemen mee te zijn... als ik het vanavond niet aan de praat krijg maar een goedkoop usb kaartje halen (voor zover ik kan zien werken deze wel).
Kijk in je /System/Library/Extensions of deze geïnstalleerd is (of vanuit Terminal het volgende typen: kextstat | grep Null). Zo ja, met Multibeast een patched kext installeren, te vinden onder "Drivers -> System -> Patched AppleIntelCPUPowerManagement en deze vervolgens installeren en rebooten met de bootflag UseKernelCache=No.olaf133 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:04:
Succes!
Oke, ik krijg hem nu wel in sleep, als ik op een toets duw gaat hij ook weer aan, maar ik kom niet in OS X terecht...Kijk in je /System/Library/Extensions of deze geïnstalleerd is (of vanuit Terminal het volgende typen: kextstat | grep Null). Zo ja, met Multibeast een patched kext installeren, te vinden onder "Drivers -> System -> Patched AppleIntelCPUPowerManagement en deze vervolgens installeren en rebooten met de bootflag UseKernelCache=No.
Audio nog steeds niet opgelost, denk dat ik vanavond maar even naar de MM rijd, even een extern kaartje halen
Deze gebruik ik ook wel eens om geluidsproblemen met OS X (tijdelijk) op te lossen (werkt meteen):olaf133 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:28:
[...]
Oke, ik krijg hem nu wel in sleep, als ik op een toets duw gaat hij ook weer aan, maar ik kom niet in OS X terecht...
Audio nog steeds niet opgelost, denk dat ik vanavond maar even naar de MM rijd, even een extern kaartje halen

Blijf je een zwart scherm zien? Je hoort de fans wel upspinnen dus... Specs van jouw pc? En kun je de inhoud van je org.chameleon.boot.plist hier eens plaatsen? Te vinden in je /Extra map.olaf133 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:28:
[...]
Oke, ik krijg hem nu wel in sleep, als ik op een toets duw gaat hij ook weer aan, maar ik kom niet in OS X terecht...
Alvast bedankt voor jullie reacties.
- Asus P7P55D Deluxe
- Core i7 860
- Ati HD5770
- 8Gb Kingston DDR3 1333Mhz
Zal vanavond eens nakijken wat de inhoud van org.chameleon.boot.plist is.
Heb thuis nog een Hercules DJ Console Mk4 liggen, kijken of ik dit aan te praat krijg (zal ook wel tijdelijk zijn)Deze gebruik ik ook wel eens om geluidsproblemen met OS X (tijdelijk) op te lossen (werkt meteen):
Mijn scherm blijft in standby staan, ik hoor de fans wel, maar echt upspinnen doen ze niet. Specs zijn:Blijf je een zwart scherm zien? Je hoort de fans wel upspinnen dus... Specs van jouw pc? En kun je de inhoud van je org.chameleon.boot.plist hier eens plaatsen? Te vinden in je /Extra map.
- Asus P7P55D Deluxe
- Core i7 860
- Ati HD5770
- 8Gb Kingston DDR3 1333Mhz
Zal vanavond eens nakijken wat de inhoud van org.chameleon.boot.plist is.
Hoe is je scherm aangesloten? DVI, HDMI? Anders hier even de verschillen van bekijken (mochten die bestaan).
Oh nu ik het me herinner, je had nog geen DSDT toegepast voor jouw mobo? Dan zou ik dat nog even doen en daarna nog je sleep testen.
Oh nu ik het me herinner, je had nog geen DSDT toegepast voor jouw mobo? Dan zou ik dat nog even doen en daarna nog je sleep testen.
HDMI, maar ik vermoed niet dat het daaraan ligt, aangezien de HDD ook niet begint te draaien.
Voor die DSDT, als ik die toepas dan kom ik weer met het probleem bij opstarten: IOAPIC: Version 0x20 Vectors 64:87...
Voor die DSDT, als ik die toepas dan kom ik weer met het probleem bij opstarten: IOAPIC: Version 0x20 Vectors 64:87...
Hmm kun je eens in Multibeast onder "Drivers -> System -> AppleACPIPlatform Rollback" installeren? Eerst die 10.8.1 rollback. En weer rebooten met kernelflag UseKernelCache=No. Uiteraard met daarna DSDT toegepast.
Oh, en gelieve eerst de huidige AppleACPIPlatform.kext backuppen
Btw, welke SMBIOS heb je momenteel toegepast?
Oh, en gelieve eerst de huidige AppleACPIPlatform.kext backuppen
Btw, welke SMBIOS heb je momenteel toegepast?
[ Voor 8% gewijzigd door roughtodacore op 05-03-2014 14:22 ]
Ok, geluid heb ik nu sort of in orde, het werkt, maar af en toe een kraak er in (via de Hercules)
Ik heb ondertussen de 10.8.1 rollback gedaan, daarna gereboot met de UseKernelCache=No, moet ik nu weer de nieuwe AppleACPIPlatform installeren of hem van de backup gebruiken?
Momenteel draai ik de Mac Pro early 2008
Oh: muis probleem is opgelost door de BT op men bureau te leggen...
Ik heb ondertussen de 10.8.1 rollback gedaan, daarna gereboot met de UseKernelCache=No, moet ik nu weer de nieuwe AppleACPIPlatform installeren of hem van de backup gebruiken?
[ Voor 10% gewijzigd door olaf133 op 05-03-2014 17:25 ]
Niet de ge-backuppte kext terugplaatsen, deze gewoon bewaren voor als de andere niet werktolaf133 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:24:
Ok, geluid heb ik nu sort of in orde, het werkt, maar af en toe een kraak er in (via de Hercules)
Zo nee, kun je nog kijken welke SMBios je het beste toe kunt passen. Zo ver ik kan zien dient dit een Mac Pro SMBios te wezen (ik had ergens gelezen welke dit precies moest wezen voor jouw mobo, maar kan zo de bron niet meer vinden
Ok, dit staat er in mijn boot.plist:
?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>EthernetBuiltIn</key>
<string>Yes</string>
<key>GraphicsEnabler</key>
<string>No</string>
<key>IGPEnabler</key>
<string>Yes</string>
<key>Kernel</key>
<string>mach_kernel</string>
<key>Kernel Flags</key>
<string></string>
<key>Legacy Logo</key>
<string>Yes</string>
<key>Timeout</key>
<string>2</string>
<key>GenerateCStates</key>
<string>Yes</string>
<key>GeneratePStates</key>
<string>Yes</string>
<key>UseKernelCache</key>
<string>Yes</string>
</dict>
</plist>
Ik ga nu proberen te rebooten met DSDT=0, kijken wat er gebeurd...
Edit: Slapen doet ie, wakker worden nog steeds niet
?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>EthernetBuiltIn</key>
<string>Yes</string>
<key>GraphicsEnabler</key>
<string>No</string>
<key>IGPEnabler</key>
<string>Yes</string>
<key>Kernel</key>
<string>mach_kernel</string>
<key>Kernel Flags</key>
<string></string>
<key>Legacy Logo</key>
<string>Yes</string>
<key>Timeout</key>
<string>2</string>
<key>GenerateCStates</key>
<string>Yes</string>
<key>GeneratePStates</key>
<string>Yes</string>
<key>UseKernelCache</key>
<string>Yes</string>
</dict>
</plist>
Ik ga nu proberen te rebooten met DSDT=0, kijken wat er gebeurd...
Edit: Slapen doet ie, wakker worden nog steeds niet
[ Voor 3% gewijzigd door olaf133 op 05-03-2014 18:16 ]
Hmm je vertelde me dat je een DSDT geïnstalleerd had toch? Via Multibeast? Deze zou dan gedefinieerd moeten zijn in jouw boot.plist. Voorbeeld:
<key>DSDT</key>
<string>/Extra/DSDT.aml</string>
Waarbij je dus jouw DSDT bestand in de Extra map zet. Hierna wordt deze aangeroepen bij het booten.
<key>DSDT</key>
<string>/Extra/DSDT.aml</string>
Waarbij je dus jouw DSDT bestand in de Extra map zet. Hierna wordt deze aangeroepen bij het booten.
Nee, ik had geen dsdt geinstalleerd omdat bij het booten hij dan bleef hangen op: IOAPIC: Version 0x20 Vectors 64:87. Heb nu geboot met hetgeen jij zei DSDT=0.
Is het misschien een idee om zelf een DSDT aan te maken en deze dan te gebruiken?
Is het misschien een idee om zelf een DSDT aan te maken en deze dan te gebruiken?
Heeft iemand deze guide al eens gevolgd om een airport adapter te maken voor zijn/haar Hackintosh?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Voor € 38 heb je een TP-Link TL-WDN4800 die out of the box werkt (als AirPort Extreme (0x168C, 0x3112). Tenzij je natuurlijk wilt "basteln" .........zonoskar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:27:
Heeft iemand deze guide al eens gevolgd om een airport adapter te maken voor zijn/haar Hackintosh?

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 06-03-2014 14:14 ]
Precies soms kun je maar beter wat geld investeren dan 4 uur vloekend wachter een beeldscherm te zittenOgWok schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:55:
[...]
Voor € 38 heb je een TP-Link TL-WDN4800 die out of the box werkt (als AirPort Extreme (0x168C, 0x3112). Tenzij je natuurlijk wilt "basteln" .........
[afbeelding]
Tsja, dat kun je doen, booten met DSDT=0, en dan met MaciASL jouw DSDT extracten. Hier vervolgens de nodige patches op loslaten en compilen, maar daar moet je wel voorkennis van hebben, en weten WELKE patchen je moet hebben.olaf133 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:21:
Nee, ik had geen dsdt geinstalleerd omdat bij het booten hij dan bleef hangen op: IOAPIC: Version 0x20 Vectors 64:87. Heb nu geboot met hetgeen jij zei DSDT=0.
Maar even voor de goede orde, je had een DSDT gedownload en geinstalleerd van jouw moederbord. Nu zag ik jouw boot.plist, en heb het idee dat de gedownloade DSDT nooit toegepast werd, omdat deze niet aangeroepen werd in jouw boot.plist (zie mijn vorige post). Ik denk dat daarom die error tevoorschijn komt. Zie mijn vorige post en doe wat ik zei, zien wat jouw hackintosh dan voor gedraag gaat tonen.
Ok, ik ga dit straks proberen, maar hoe weet ik welke patches ik moet hebben?roughtodacore schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:45:
[...]
Tsja, dat kun je doen, booten met DSDT=0, en dan met MaciASL jouw DSDT extracten. Hier vervolgens de nodige patches op loslaten en compilen, maar daar moet je wel voorkennis van hebben, en weten WELKE patchen je moet hebben.
Ik denkt trouwens wel dat als het nu niet lekker lukt dat ik stilletjes aan maar is naar een moederbord op zoek ga dat wel een beetje redelijk werkt
[ Voor 15% gewijzigd door olaf133 op 07-03-2014 08:40 ]
Ik heb sinds ik de 10.9.2 upgrade geïnstalleerd heb problemen met mijn Bluetooth muis en trackpad (beide Apple). Ze maken geen verbinding meer en als ik laat zoeken naar een Bluetooth muis dan zie ik heel eventjes dat de muis herkent wordt en vervolgens is hij weer weg?!?
Wellicht ten overvloede, ik heb de batterijen al vervangen, echter zonder resultaat. Ook is de (WiFi) antenne van mijn Gigabyte H87N-WIFI aangesloten, het heeft immers vantevoren gewerkt.
Iemand een idee hoe ik dit kan troubleshooten?
Wellicht ten overvloede, ik heb de batterijen al vervangen, echter zonder resultaat. Ook is de (WiFi) antenne van mijn Gigabyte H87N-WIFI aangesloten, het heeft immers vantevoren gewerkt.
Iemand een idee hoe ik dit kan troubleshooten?
GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra
Nee dit zou niet hoeven. Je moet die boot.plist entry toevoegen die ik eerder al plaatste (DSDT=/Extra/DSDT.aml), en jouw gedownloade DSDT (die van jouw moederbord), in jouw Extra map plaatsen. Dan wordt de correcte DSDT toegepast. En dan nog eens kijken wat sleep doet...olaf133 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:39:
[...]
Ok, ik ga dit straks proberen, maar hoe weet ik welke patches ik moet hebben?
Ik denkt trouwens wel dat als het nu niet lekker lukt dat ik stilletjes aan maar is naar een moederbord op zoek ga dat wel een beetje redelijk werkt
Ik zoek een videokaart (voornamelijk voor windows) maar die ook goed werkt in OSX. Ik heb eigenlijk de HD7870 op het oog maar deze wordt niet echt aangeraden voor hackintosh omdat de werking ervan experimenteel is.
Is er een alternatief voor deze kaart met dezelfde prestaties en prijs? (Ik hoop Mavericks te gaan draaien)
En als ik toch bezig ben, weet iemand toevallig een goede guide om Mavericks te installeren op een P5K-VM? Ik heb op insanelymac en tonymacx86 al een paar halve gevonden. Maar hoop dat er ook een complete voor de P5K-VM te vinden is. Of zou ik elke guide kunnen pakken voor de P5K(-xx) omdat deze (grotendeels) hetzelfde is?
Is er een alternatief voor deze kaart met dezelfde prestaties en prijs? (Ik hoop Mavericks te gaan draaien)
En als ik toch bezig ben, weet iemand toevallig een goede guide om Mavericks te installeren op een P5K-VM? Ik heb op insanelymac en tonymacx86 al een paar halve gevonden. Maar hoop dat er ook een complete voor de P5K-VM te vinden is. Of zou ik elke guide kunnen pakken voor de P5K(-xx) omdat deze (grotendeels) hetzelfde is?
Zo, eerst huiswerk doen, dan resultaat laten checken door de meester(s)
Ik heb:
Gigabyte GA-EX58-UD5
i7 cpu
HD6970
Standaard DVD brander ding
En al een bestaande Windows 8 installatie. Als ik hier OSX op wil draaien kan dit dan met de TonyMac86 guide? Ik zie in zoekresultaten zo snel geen redenen waarom het niet zou kunnen werken, al staat dit mobo niet in zijn lijstje want hij is al weer paar jaartje oud.
Enige is dat ik nu een 2 x 1 tb stripe gebruik en daar dus al W8 op heb, kan ik OSX beter op een SSD zetten en dan later uitvogelen hoe ik de bestaande stripe omhang/toevoeg aan de bootvolgorde?
Plan van aanpak:
1) SSD regelen
2) bios instellingen checken
3) guide volgen en OSX installeren
4) biosvolgorde met W8 repareren?
Heb verder USB tb/muis aan het ding hangen, niets speciaals eigenlijk
Ik heb:
Gigabyte GA-EX58-UD5
i7 cpu
HD6970
Standaard DVD brander ding
En al een bestaande Windows 8 installatie. Als ik hier OSX op wil draaien kan dit dan met de TonyMac86 guide? Ik zie in zoekresultaten zo snel geen redenen waarom het niet zou kunnen werken, al staat dit mobo niet in zijn lijstje want hij is al weer paar jaartje oud.
Enige is dat ik nu een 2 x 1 tb stripe gebruik en daar dus al W8 op heb, kan ik OSX beter op een SSD zetten en dan later uitvogelen hoe ik de bestaande stripe omhang/toevoeg aan de bootvolgorde?
Plan van aanpak:
1) SSD regelen
2) bios instellingen checken
3) guide volgen en OSX installeren
4) biosvolgorde met W8 repareren?
Heb verder USB tb/muis aan het ding hangen, niets speciaals eigenlijk
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Voor de Gigabyte GA-EX58-UD5
Lion: http://www.insanelymac.co...-ga-ex58-ud5-quick-guide/
Scripted Retail Mavericks/Mountain Lion: http://www.insanelymac.co...nstall-on-gigabyte-mobos/
Mavericks: http://www.tonymacx86.com...ga-ex58-ud5-i7-980-a.html
Ik heb ze niet echt doorgelezen maar ik verwacht dat je hiermee een heel eind komt
Scripted Retail Mavericks/Mountain Lion: http://www.insanelymac.co...nstall-on-gigabyte-mobos/
Ik heb ze niet echt doorgelezen maar ik verwacht dat je hiermee een heel eind komt
Bekijk voor een EX58-UD5 ook zeker eens Kakewalk, Mavericks ondersteuning is er nog niet maar die versies zijn afgestemd op je moederbord en bevatten de nodige bestandjes om het (zo probleemloos mogelijk) werkend te krijgen.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik denk dat ik -ondanks de belangrijke SSL fix- wacht met het updaten naar 10.9.2. Ik lees veel verhalen over 25% performance verlies betreft graphics en, aangezien ik een H87N moederbord heb, ben ik bang dat ik mijn multi-monitor setup niet werkend krijg en of dat mijn Bluetooth niet meer werkt.
Even de kat uit de boom kijken dus
Even de kat uit de boom kijken dus
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ja zie dat ik ergens wat andere argumenten tijdens installatie van de bootloader moet meegeven, staat alleen niet waar ik dat moet doen. Ik gok dat dit voor zich spreekt als ik eenmaal bezig ben?Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:46:
Voor de Gigabyte GA-EX58-UD5
Gaat om:
o GraphicsEnabler=Yes
o PCRootUID=1
o npci=0x2000
o darkwake=0
o –v
o –x
Voor de installatie via Tonymacx86's methode.
Als het via de tonymacx86 methode werkt met bovenstaande parameters dan prefereer ik die volgorde voor Maverick, maar wie weet hoe en of het überhaupt wil werken.bibi2205 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:14:
Bekijk voor een EX58-UD5 ook zeker eens Kakewalk, Mavericks ondersteuning is er nog niet maar die versies zijn afgestemd op je moederbord en bevatten de nodige bestandjes om het (zo probleemloos mogelijk) werkend te krijgen.
Enfin, zometeen dus een SSD halen en een USB stick. Heb Maverick installer alvast staan, dus daar kan ik dan ook mee verder. Leuk experiment voor de zondagochtend, ben benieuwd hoe flitsend m'n i7 920 @ 4ghz presteert onder OSX icm met een SSD. Ik denk vrij vlot
Edit:
Enfin, de installatie is gestart. Duurde even voor ik de juiste hdd instellingen in het bios had gevonden. Zit wel met een dilemma, Windows 8 draait op de SATA controller met RAID terwijl OSX het nu op AHCI moet doen op dezelfde controller. Zal dus RAID moeten afbreken. Wil sowieso de nieuwe SSD ook voor W8 gebruiken maar heb deze online gekocht en er geen CD/DVD van - dus moet ook nog uitzoeken hoe ik dat ga regelen.
Edit2:
Goed nieuws: OSX staat erop!
Minder goed nieuws: Hij boot niet zonder dat ik bovenstaande opties meegeef. Ik heb met multibeast geregeld dat het juiste profiel voor mijn mobo geladen wordt, heb de bootopties aangezet en geïnstalleerd, maar de optie npci=0x2000 bijvoorbeeld kan ik in de bootopties van multibeast niet vinden. Suggestie iemand?
[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-03-2014 21:51 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
@NiGeLaToR: even Chameleon Wizard downloaden; dan kan je allerlei opties in je /Extra/org.chameleon.Boot.plist aanvinken die dan "aan" blijven.
Ik heb een aantal weken geleden OSX op mijn Asus N53SV geïnstalleerd, eerst osx 10.8 en nu draait osx 10.9. Dual boot met Windows 8. Het ging niet heel recht toe recht aan maar het scheelde weinig.
Moet ook zeggen dat ik zeer verbaasd ben over de performance, die is meer dan uitstekend. Jammer dat de interne Nvidia kaart niet werkend te krijgen is maar voor iedereen die twijfelt een keer Hackingtosh te proberen. ik zou zeggen: doen!
Moet ook zeggen dat ik zeer verbaasd ben over de performance, die is meer dan uitstekend. Jammer dat de interne Nvidia kaart niet werkend te krijgen is maar voor iedereen die twijfelt een keer Hackingtosh te proberen. ik zou zeggen: doen!
Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het kijken of ik Mac OS X werkend kan krijgen op mijn laptop naast Windows 8 of misschien alleen maar Mac OS X (ik doe veel met beeldbewerking en met Mac OS X kan je in mijn opzicht veel meer dan met Windows) Ik kwam op YouTube distro's van Mac OS X 10.9 tegen van Niresh. Volgens mij is dat wel goed, maar ik probeer die distro om te zetten naar ISO, maar dat lukt niet echt.
Ook nog een vraagje of ik met mijn laptop de goede specificaties heb: het is een 4 jaar oude Acer Aspire 5336 met een Intel Celeron CPU 900 2.20GHz en harde schijf van 250gb.
Gr. dannyvdb1997
EDIT: mijn laptop heeft de ACHI-mode standaard in het BIOS staan en ik heb al een manier om een dmg bootable te maken op een usb
Ik ben al een tijdje aan het kijken of ik Mac OS X werkend kan krijgen op mijn laptop naast Windows 8 of misschien alleen maar Mac OS X (ik doe veel met beeldbewerking en met Mac OS X kan je in mijn opzicht veel meer dan met Windows) Ik kwam op YouTube distro's van Mac OS X 10.9 tegen van Niresh. Volgens mij is dat wel goed, maar ik probeer die distro om te zetten naar ISO, maar dat lukt niet echt.
Ook nog een vraagje of ik met mijn laptop de goede specificaties heb: het is een 4 jaar oude Acer Aspire 5336 met een Intel Celeron CPU 900 2.20GHz en harde schijf van 250gb.
Gr. dannyvdb1997
EDIT: mijn laptop heeft de ACHI-mode standaard in het BIOS staan en ik heb al een manier om een dmg bootable te maken op een usb
[ Voor 9% gewijzigd door dannyvdb1997 op 10-03-2014 15:20 ]
Dank voor de tip, ga ik doen!OgWok schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:30:
@NiGeLaToR: even Chameleon Wizard downloaden; dan kan je allerlei opties in je /Extra/org.chameleon.Boot.plist aanvinken die dan "aan" blijven.
Ik heb inmiddels OS X 10.9 werkend, alleen kan ik bij Multibeast geen dingen bovenin aanklikken zoals quick start, drivers enz. Ik heb dus nog geen internet, wel geluid. Ook kan ik niet meer vanaf mijn harde schijf booten naar Windows 8, hij gaat standaard naar de USB. kan iemand mij helpen?
Windows 8 stond eerst op mijn laptop en heb vrije ruimte in Windows 8 gemaakt (nieuwe partitie) en daar OS X opgezet
Windows 8 stond eerst op mijn laptop en heb vrije ruimte in Windows 8 gemaakt (nieuwe partitie) en daar OS X opgezet
[ Voor 24% gewijzigd door dannyvdb1997 op 10-03-2014 20:06 ]
Zit toch nog met een uitdaging, het stomme is dat ik vrij zeker weet dat ik 1 keer niet in veilige modus ben geboot, maar sinds ik met Multibeast heb zitten prutsen krijg ik een wit scherm tijdens het booten. Veilige modus doet het wel. Ik heb met Chameleon inderdaad netjes de opties die voorheen leken te werken aangezet, maar het zal nu dus weer iets anders zijn.
1) hoe kom ik er achter wat het is? Zie online 101 mogelijke oorzaken, denk dat ik de voor de hand liggende gehad hebt
2) hoe vervolgens te fixen / wat kan ik überhaupt nog proberen?
1) hoe kom ik er achter wat het is? Zie online 101 mogelijke oorzaken, denk dat ik de voor de hand liggende gehad hebt
2) hoe vervolgens te fixen / wat kan ik überhaupt nog proberen?
Iemand een suggestie voor een goede Mavericks videokaart? De HD7870 en R9 270 hebben een goede kwaliteit voor prijs verhouding. Ik ben nog geen gelijkwaardige kaart tegengekomen die ook in Mavericks (eventueel 10.8) draaitIk_ben_Mark3 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:08:
Ik zoek een videokaart (voornamelijk voor windows) maar die ook goed werkt in OSX. Ik heb eigenlijk de HD7870 op het oog maar deze wordt niet echt aangeraden voor hackintosh omdat de werking ervan experimenteel is.
Misschien dat een 7xxx onder tussen wel werkt maar ik heb weinig hoopIk_ben_Mark3 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:53:
[...]
Iemand een suggestie voor een goede Mavericks videokaart? De HD7870 en R9 270 hebben een goede kwaliteit voor prijs verhouding. Ik ben nog geen gelijkwaardige kaart tegengekomen die ook in Mavericks (eventueel 10.8) draait
Ah ontdek dat mijn bios versie f3 heeft en de builds gemaakt zijn op f12 of f13. Eerst maar eens flashen dus. Beetje roestig al zeg ik het zelf
Wil al steeds commenten op jouw posts, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je op de details moet letten. Een verkeerde entry in je bootloader, BIOS settings, DSDT's, SSDT's etc. kan al leiden tot kleine probleempjes.NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:00:
Ah ontdek dat mijn bios versie f3 heeft en de builds gemaakt zijn op f12 of f13. Eerst maar eens flashen dus. Beetje roestig al zeg ik het zelf
Gewoon veel lezen en retries doen, bij mij ging het ook niet in 1 keer goed (nu al 3 maanden bezig met mijn bijna 100% compatible hackintosh laptop), en nog steeds is niet alles zoals het zou moeten (geen patched AppleHDA.kext, VGA uitgang etc.).
Als je echt een specifiek vraag hebt, dan stellen, des te beter we jou gerichte stappen kunnen geven. Heb je al eens op tonymacx86.com gekeken? Of insanelymac.com?
Ja volg de stappen en tools van tonymac86 inderdaad. Heb ongeveer 80 topics in het forum gelezen, maar de informatie is redelijk lappendeken omdat (bijna) niemand meer echt terugkoppelt wat nu wel en wat niet werkte
zijn inderdaad dirty details die er toe doen. Gebrek aan tijd om er echt even aan te zitten en roest in prutsskills maken het niet makkelijker.
Status nu dus dat osx installatie lukt. Bootloader werkt en ziet ook tweede partitie voor windows. Kan alleen in veilige modus booten door wit bootscherm probleem. Miljoen andere mensen hebben of hadden dit ook en er zijn talloze oorzaken. Ben nu dus tot de ontdekking gekomen dat bios verouderd is, waardoor de dsdt instellingen niet zullen kloppen en wellicht daarom het niet goed gaat met booten. Dat is de volgende stap, maar eerst tijd vinden dit te doen (want bios flashen heb je nog altijd windows voor nodig).
Status nu dus dat osx installatie lukt. Bootloader werkt en ziet ook tweede partitie voor windows. Kan alleen in veilige modus booten door wit bootscherm probleem. Miljoen andere mensen hebben of hadden dit ook en er zijn talloze oorzaken. Ben nu dus tot de ontdekking gekomen dat bios verouderd is, waardoor de dsdt instellingen niet zullen kloppen en wellicht daarom het niet goed gaat met booten. Dat is de volgende stap, maar eerst tijd vinden dit te doen (want bios flashen heb je nog altijd windows voor nodig).
Voor de meeste 7xxx kaarten zitten de drivers al standaard in OS X sinds 10.8, ik heb daarom een 7950 in mijn Mac Pro gestoken en die draaide zonder problemen.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:53:
[...]
Iemand een suggestie voor een goede Mavericks videokaart? De HD7870 en R9 270 hebben een goede kwaliteit voor prijs verhouding. Ik ben nog geen gelijkwaardige kaart tegengekomen die ook in Mavericks (eventueel 10.8) draait
Ik zie wel dat je voor een Hackintosh iets meer moeite moet doen om geen problemen te krijgen met de bootloader: http://www.macbreaker.com...deon-7000-hackintosh.html
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Nou dat klopt niet. Veel moederborden hebben de mogelijkheid om een andere bios te flashen vanuit de bios zelf; de nieuwe bios moet dan op een USB stick staan. Of flashen vanaf een bootable USB stick met een DOS erop en dan het (meestal meegeleverde) autoexec.bat draaien.NiGeLaToR schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:56:
knip ......
(want bios flashen heb je nog altijd windows voor nodig).
Overigens zijn de risico's met flashen onder Windows groter (omdat er, voor het flashen, een enorm besturingssysteem draait)
[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 12-03-2014 09:59 ]
Is inmiddels gelukt, dus draai nu F13 bios. Alle instellingen foetsie, dus meteen weer kunnen checken.OgWok schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:55:
[...]
Nou dat klopt niet. Veel moederborden hebben de mogelijkheid om een andere bios te flashen vanuit de bios zelf; de nieuwe bios moet dan op een USB stick staan. Of flashen vanaf een bootable USB stick met een DOS erop en dan het (meestal meegeleverde) autoexec.bat draaien.
Overigens zijn de risico's met flashen onder Windows groter (omdat er, voor het flashen, een enorm besturingssysteem draait)
Enfin, volgende stap is de DSDT installeren voor F13 moederboard -> wit scherm.
Daarna opties mbt PCIRootUID en npci instellen. Vooruitgang is nu een wit knipperend scherm ipv een wit scherm. Op zoek naar de volgende trial-and-error optie
Edit: bijpassende KEXTs gevonden en geïnstalleerd, zonder succes.
http://www.osx86.net/file...-full-qeci-for-mavericks/
Heb overigens een HD6750 die met een dipswitch de features krijgt als een HD6770. Geen idee of dat nog wat uit mag maken?
Edit; ah, nu start veilige modus ook niet meer op. Haro broeva ik heb het voor elkaar.
* NiGeLaToR begint een beetje af te haken.
[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-03-2014 10:42 ]
Wat is jouw harde schijf layout? Hoe heb je je partities gepartitioneerd? GUID partitietabel?
Draai je Windows en OSX vanaf de zelfde HD?
Edit:
Over jouw GPU:
http://support.apple.com/kb/HT5942
Daar staat het volgende:
iMac (21-inch, Mid 2011) ATI Radeon HD 6750M
iMac (21-inch, Late 2011) ATI Radeon HD 6750M
Dus schijnbaar zou er een kext voor moeten bestaan (native). Denk dat het een kwestie is van post-install de juiste SMBIOS toepassen (in dit geval een Imac 21,1 SMBIOS). Wat voor CPU heb jij?
Draai je Windows en OSX vanaf de zelfde HD?
Edit:
Over jouw GPU:
http://support.apple.com/kb/HT5942
Daar staat het volgende:
iMac (21-inch, Mid 2011) ATI Radeon HD 6750M
iMac (21-inch, Late 2011) ATI Radeon HD 6750M
Dus schijnbaar zou er een kext voor moeten bestaan (native). Denk dat het een kwestie is van post-install de juiste SMBIOS toepassen (in dit geval een Imac 21,1 SMBIOS). Wat voor CPU heb jij?
[ Voor 68% gewijzigd door roughtodacore op 12-03-2014 14:06 ]
Ik heb een Dell XPS 15 (L502x) en wil hierop OSX installeren. Ik gebruik hiervoor deze guide: http://www.insanelymac.co...0&view=findpost&p=1838169
En alles gaat goed met het maken van de USB stick. Maar zodra ik de os installatie probeer te starten blijft hij hier hangen:
NVClockX: registering frequency sensors
(klik voor grotere foto)
Ik heb deze flags geprobeerd:
En als ik met rBootLE start met -v of -v -x krijg ik deze kernel error:
(klik voor grotere foto)
Wat kan dit zijn?
En alles gaat goed met het maken van de USB stick. Maar zodra ik de os installatie probeer te starten blijft hij hier hangen:
NVClockX: registering frequency sensors

Ik heb deze flags geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| -v -v -f -v -x -v GraphicsEnabler=No -v GraphicsEnabler=No busratio=20 cpus=1 -v -f GraphicsEnabler=No busratio=20 cpus=1 -v busratio=20 cpus=1 -v -f busratio=20 cpus=1 |
En als ik met rBootLE start met -v of -v -x krijg ik deze kernel error:

Wat kan dit zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Markos op 14-03-2014 09:41 ]
Probeer eens met -x -v GraphicsEnabler=No IGPEnabler=No. Je hebt een Nvidia kaart in jouw laptop zitten?
Ja een optimus met de CPU I7-2630QM en de Nvidia 525M (maar Nvidia werkt dus niet onder OSX)
Ik zal het eens proberen!
edit: Hij blijft bij hetzelfde hangen
[ Voor 15% gewijzigd door Markos op 14-03-2014 13:38 ]
En gewoon eens een myHack, Tonymac of Kakewalk stick maken en kijken of die verder komt. Meestal kom je dan steeds weer iets meer te weten. Welke OS X ben je aan het installeren?Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:31:
Ja een optimus met de CPU I7-2630QM en de Nvidia 525M (maar Nvidia werkt dus niet onder OSX)
Je kan nog proberen alle Nvidia kexts te verwijderen (die met NV beginnen, en nog een paar die met Geforce beginnen) uit je S/L/E op je Unibeast USB installer, en te booten met dezelfde parameters die ik eerder aangaf.
Vervolgens ALS het werkt post-install de kexts weer installeren (of modified kexts).
Vervolgens ALS het werkt post-install de kexts weer installeren (of modified kexts).
Mountain Lion. De methode die ik doe is een guide speciaal voor mij type laptopOgWok schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:50:
[...]
En gewoon eens een myHack, Tonymac of Kakewalk stick maken en kijken of die verder komt. Meestal kom je dan steeds weer iets meer te weten. Welke OS X ben je aan het installeren?
Ik zal straks eens kijken of dat werkt. Wel vreemd dat niemand anders dit probleem ook is tegengekomen terwijl het om exact dezelfde hardware gaatroughtodacore schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:01:
Je kan nog proberen alle Nvidia kexts te verwijderen (die met NV beginnen, en nog een paar die met Geforce beginnen) uit je S/L/E op je Unibeast USB installer, en te booten met dezelfde parameters die ik eerder aangaf.
Mountain Lion. De methode die ik doe is een guide speciaal voor mij type laptopOgWok schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:50:
[...]
En gewoon eens een myHack, Tonymac of Kakewalk stick maken en kijken of die verder komt. Meestal kom je dan steeds weer iets meer te weten. Welke OS X ben je aan het installeren?
Ik zal straks eens kijken of dat werkt. Wel vreemd dat niemand anders dit probleem ook is tegengekomen terwijl het om exact dezelfde hardware gaatroughtodacore schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:01:
Dat snap ik. Installeren via een andere hack methode kan belangrijke info opleveren, ook al gaat het mis.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:23:
[...]
Mountain Lion. De methode die ik doe is een guide speciaal voor mij type laptop
(Zelf had ik bv. niet veel problemen 10.6 / 10.7 te installeren op een GigaByte P55M. 10.8 was een hele hoop puzzel werk)
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 14-03-2014 17:32 ]
Ik heb via MyHack gedaan en een aantal foto's gemaakt van alle meldingen die ik kreeg bij verschillende boot opties. Ik zal deze vanavond even plaatsen als ik thuis ben.OgWok schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:23:
[...]
Dat snap ik. Installeren via een andere hack methode kan belangrijke info opleveren, ook al gaat het mis.
(Zelf had ik bv. niet veel problemen 10.6 / 10.7 te installeren op een GigaByte P55M. 10.8 was een hele hoop puzzel werk)
Ik heb wel even een andere vraag waar jullie mij vast mee kunnen helpen. Ik heb nu Windows 7 + OSX draaien op een laptop. Windows 7 op SSD op hardeschijf locatie, OSX op HDD in caddy op DVD locatie. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij opstarten de optie krijg om het OS te kiezen? Ik heb met Multibeast Chimera geinstalleerd, maar dit zorgt voor geen verschil. Naar welke schijf moet ik dit installeren? Of moet ik iets anders doen om hem dual boot te maken?
Nu moet ik telkens met een OSX stick booten en dan mijn osx schijf starten met -v -f
Chimera of Chameleon draaien op de bootschijf, dan verschijnt bij elke boot een keuzeschermpje (met timeout). Dus als je Chimera/Chameleon op de OS X schijf installeert (met bv Multibeast), stel de bios in dat hij die schijf als eerste boot.
[ Voor 37% gewijzigd door Dreamvoid op 24-03-2014 13:38 ]
Dit, maar als je een 4K sectoren schijf hebt, zal hij alsnog NIET booten. Je zult dan de melding krijgen: boot0 error oid. Je zult het volgende moeten intypen in jouw terminal (vanaf de Unibeast / Myhack installer):Dreamvoid schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:36:
Chimera of Chameleon draaien op de bootschijf, dan verschijnt bij elke boot een keuzeschermpje (met timeout). Dus als je Chimera/Chameleon op de OS X schijf installeert (met bv Multibeast), stel de bios in dat hij die schijf als eerste boot.
-diskutil list
hier moet je kijken welke identifier jouw OSX boot partitie heeft (bijv. disk0s1). Onthoud dit en typ vervolgens:
dd if=/Volumes/$USBbootschijf$/usr/standalone/i386/boot1h of=/dev/disk0s1 waarbij of jouw disk en partitie is waar OSX op staat.
Moet ik dit dan installeren naar mijn System Reserved partitie of de partitie waar de Windows 7 installatie op staat? (deze twee partities staan beide dus op de SSD)Dreamvoid schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:36:
Mijn bios kan alleen starten vanaf SSD, niet vanaf mijn HDD in caddy
Wanneer heb ik 4K sectoren?roughtodacore schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:15:
[...]
Dit, maar als je een 4K sectoren schijf hebt, zal hij alsnog NIET booten. Je zult dan de melding krijgen: boot0 error oid. Je zult het volgende moeten intypen in jouw terminal (vanaf de Unibeast / Myhack installer):
-diskutil list
hier moet je kijken welke identifier jouw OSX boot partitie heeft (bijv. disk0s1). Onthoud dit en typ vervolgens:
dd if=/Volumes/$USBbootschijf$/usr/standalone/i386/boot1h of=/dev/disk0s1 waarbij of jouw disk en partitie is waar OSX op staat.
En moet dat vanuit de installer gestart via de USB stick te booten? Of kan dit ook via mijn huidige OSX installatie
Update over mijn MyHack installatie. Ik heb vanuit mijn schrale Lion installatie de DSDT en SSDT gekopieerd naar de Extra map van MyHack en nu kon ik hem wel installeren. Ik ben nu met de post kext installatie bezig, dus hopelijk werkt dat en dan heb ik Mountain Lion draaien
Dell XPS L502 heb ik ook mee zitten klooien.
je krijgt het wel werkende met wat rommelen, maar je zal wel altijd in SafeMode moeten booten, WiFi werkt niet, Audio werkt half.
De hardware uit de L502x is echt onmogelijk als je 't hebt over een hackintosh.
( ter vergelijking, mijn desktop bak draait OS X zo goed als out-of-the-box )
je krijgt het wel werkende met wat rommelen, maar je zal wel altijd in SafeMode moeten booten, WiFi werkt niet, Audio werkt half.
Hij draait nu best goed op 10.8.0 via MyHack
Booten met -v (waarschijnlijk ook zonder -v, maar ik zie graag waar het eventueel fout gaat)
DoiX installer gebruikt en erna nog MultiBeast voor USB3.0 (ook ethernet en trackpad erbij gepakt, was alleen niet nodig denk ik)
Voor WiFi heb ik een Nano usb adapter die werkt in OSX
Audio werkt tot nu toe nog gewoon
Ik ga nu kijken of ik ook Mavericks kan installeren (10.9.1)
Booten met -v (waarschijnlijk ook zonder -v, maar ik zie graag waar het eventueel fout gaat)
DoiX installer gebruikt en erna nog MultiBeast voor USB3.0 (ook ethernet en trackpad erbij gepakt, was alleen niet nodig denk ik)
Voor WiFi heb ik een Nano usb adapter die werkt in OSX
Audio werkt tot nu toe nog gewoon
Ik ga nu kijken of ik ook Mavericks kan installeren (10.9.1)
Ik probeer nu Mavericks 10.9.1 te installeren via MyHack. Ik heb de volgende bestanden gekopieerd van mijn werkende Mountain Lion installatie (/Extra) naar de /Extra map van de myHack OS X 10.9.1 Install Disk.
- DSDT.aml
- org.chameleon.Boot.plist
- SSDT.aml
- /modules map (daarin deze 3 bestanden: klibc.dylib, Resolution.dylib, uClibcxx.dylib)
Ik kom in het installatie scherm, moet eerst twee keer op spatie drukken om de melding van muis en toetsenbord weg te halen. Vervolgens kan ik de talen kiezen en daarna komt er een error en kan ik afsluiten of rebooten.
Hier de log files die hij aanmaakt wanneer ik probeer te installeren.
Geboot met -v -f en Nederlandse installatie gekozen.
http://goo.gl/8UBW9P
Geboot met -v -x en Engelse installatie gekozen.
http://goo.gl/KaPrDI
Ik heb alles in NL en EN geprobeerd met de volgende flags, maar ik vermoed dat de error niet hier aan ligt:
-v
-v -f
-v -x
-v -f -x
Wat gaat er fout? En hoe kan ik dit oplossen?
- DSDT.aml
- org.chameleon.Boot.plist
- SSDT.aml
- /modules map (daarin deze 3 bestanden: klibc.dylib, Resolution.dylib, uClibcxx.dylib)
Ik kom in het installatie scherm, moet eerst twee keer op spatie drukken om de melding van muis en toetsenbord weg te halen. Vervolgens kan ik de talen kiezen en daarna komt er een error en kan ik afsluiten of rebooten.
Hier de log files die hij aanmaakt wanneer ik probeer te installeren.
Geboot met -v -f en Nederlandse installatie gekozen.
http://goo.gl/8UBW9P
Geboot met -v -x en Engelse installatie gekozen.
http://goo.gl/KaPrDI
Ik heb alles in NL en EN geprobeerd met de volgende flags, maar ik vermoed dat de error niet hier aan ligt:
-v
-v -f
-v -x
-v -f -x
Wat gaat er fout? En hoe kan ik dit oplossen?
[ Voor 4% gewijzigd door Markos op 31-03-2014 16:47 ]
Op sommige laptops gaat het nooit goed werken. Zoek uit welke grafische chip de Dell gebruikt. Is daar een kext voor te vinden? WiFi kan je werkend krijgen met een mini WiFi kaartje die ook in div. Apples wordt gebruikt, of een Realtek kaartje waarvoor drivers zijn voor OSX. Geluid? Ook kijken welke audio chip wordt gebruikt en een kext zoeken..... of een USB audio stick erin.Xantios schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:02:
Ik heb nu 10.8.5 draaien op mijn L502x. Het is tot nu toe nog een simpele installatie, ik moet de audio en battery kext nog installeren maar ik heb daar geen tijd meer voor gehad. Dat doe ik na mijn tentamens. Maar als je wilt heb je hier mijn guide:Xantios schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:02:
http://goo.gl/3bpyOg
Daarin staat stap voor stap wat je moet doen
1. My specifications:
...
2. Requirements:
...
3. Preparing your SSD or HDD for install on a MBR-partitioned drive:
...
4. Create OS X 10.8.# Install Disk (USB)
...
5. Adding the Extra folder to your USB drive:
...
6. Installing OSX Mountain Lion from your USB drive:
...
7. Booting OSX Mountain Lion:
...
8. Post installation Mountain Lion:
...
Alleen het installeren van een bootloader is mij nog niet gelukt omdat ik 2 schijven heb. OSX op de 2e schijf en Windows 7 op de eerste. En mijn bios kan alleen vanuit de eerste schijf booten (en Windows moet op de eerste schijf blijven)
Fysiek jouw disks omwisselen, dan kan het wel... echter zul je merken dat de ene SATA 2 is en de andere SATA 3 en dus dit gaat merken in performance.Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:56:
[...]
Ik heb nu 10.8.5 draaien op mijn L502x. Het is tot nu toe nog een simpele installatie, ik moet de audio en battery kext nog installeren maar ik heb daar geen tijd meer voor gehad. Dat doe ik na mijn tentamens. Maar als je wilt heb je hier mijn guide:
http://goo.gl/3bpyOg
Daarin staat stap voor stap wat je moet doen
1. My specifications:
...
2. Requirements:
...
3. Preparing your SSD or HDD for install on a MBR-partitioned drive:
...
4. Create OS X 10.8.# Install Disk (USB)
...
5. Adding the Extra folder to your USB drive:
...
6. Installing OSX Mountain Lion from your USB drive:
...
7. Booting OSX Mountain Lion:
...
8. Post installation Mountain Lion:
...
Alleen het installeren van een bootloader is mij nog niet gelukt omdat ik 2 schijven heb. OSX op de 2e schijf en Windows 7 op de eerste. En mijn bios kan alleen vanuit de eerste schijf booten (en Windows moet op de eerste schijf blijven)
Ja dat wil ik dus nietroughtodacore schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:07:
[...]
Fysiek jouw disks omwisselen, dan kan het wel... echter zul je merken dat de ene SATA 2 is en de andere SATA 3 en dus dit gaat merken in performance.
Als je bijvoorbeeld 2x Windows geïnstalleerd hebt krijg je toch zo'n keuze menu. Kan ik niet in dat menu verwijzen naar de 2e schijf naar de juiste partitie? Dat ik dat handmatig toevoeg of iets dergelijks
Mavericks (en update naar 10.9.2) goed kunnen installeren op een Gigabyte P55M (een oudje) via myHack 3.3.1 en vlag USBBusFix=Yes.
Daarna Realtek ethernet en ALC888b audio kext's erop en alles werkt.
Wel een "foutmelding" die lijkt op kext blacklisting. Houdt Apple de Hackintoshes in de gaten?
Hoe de blacklisting uit te schakelen? Is mijn eerste Mavericks installatie waar deze melding regelmatig opduikt (bij SL, Lion en ML nog nooit gezien).
Daarna Realtek ethernet en ALC888b audio kext's erop en alles werkt.
Wel een "foutmelding" die lijkt op kext blacklisting. Houdt Apple de Hackintoshes in de gaten?
Hoe de blacklisting uit te schakelen? Is mijn eerste Mavericks installatie waar deze melding regelmatig opduikt (bij SL, Lion en ML nog nooit gezien).

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 01-04-2014 08:50 ]
Bij Apple maken ze sinds 10.9 gebruik van een kext-whitelist, en is men ook op de hoogte van de Hackintosh community. Je kunt als developer nu een licentie aanschaffen, zodat jouw kexts op de whitelist terecht komen. De grote developers (Rehabman etc.), hebben een licentie bijv., maar niet degene die jouw kext heeft gemaakt (modded FakeSMC?).
Heb je een FakeSMC geïnstalleerd uit alles behalve Multibeast?
Uiteindelijk maakt het volgens mij niet uit, want deze warnings krijg ik ook geregeld, maar toch wordt de kext geladen (even bevestigen met kextstat | grep FakeSMC).
Heb je een FakeSMC geïnstalleerd uit alles behalve Multibeast?
Uiteindelijk maakt het volgens mij niet uit, want deze warnings krijg ik ook geregeld, maar toch wordt de kext geladen (even bevestigen met kextstat | grep FakeSMC).
Dat klopt. Omdat ik bij -v zag dat er een SMC fout voorbijkwam heb ik met Multibeast een FakeSMC geinstalleerd. De melding heeft dus te maken met Tonymac zijn werk.
Overigens werkt de sleep ook, maar het duurt wel even voor hij erin gaat 20/30 sec. Soms geeft uit de sleep een reboot. Moet ik nog even aan werken. Systeem is voor een vriendin, dus wil ik alle foutmeldingen er wel uit hebben, anders gaan ze steeds bellen
Overigens werkt de sleep ook, maar het duurt wel even voor hij erin gaat 20/30 sec. Soms geeft uit de sleep een reboot. Moet ik nog even aan werken. Systeem is voor een vriendin, dus wil ik alle foutmeldingen er wel uit hebben, anders gaan ze steeds bellen
[ Voor 49% gewijzigd door OgWok op 01-04-2014 10:11 ]
Ok, toch raar want volgens mij had Tonymac een licentie, dus zou deze melding zich niet voor moeten doen. Ik denk dat je de fout zag omdat je handmatig de kextcache ging updaten. Volgens mij doet Multibeast dat onder water ook al voor je.OgWok schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:54:
Dat klopt. Omdat ik bij -v zag dat er een SMC fout voorbijkwam heb ik met Multibeast een FakeSMC geinstalleerd. De melding heeft dus te maken met Tonymac zijn werk.
Over sleep, wat voor USB apparaten heb je aangesloten op het moment dat je hem in sleep doet? En wat voor systeem gaat het om?
Systeem specs:
Gigabyte GA-P55M-UD2 bios F11
Core i5 2,67 GHz
8 GB ram
nVidia GT210
HD WD 1 TB part. 1: 10.7.5 part. 2: 10.9.2
Chameleon v2.2 svn r2371
Aan USB hangt alleen een toetsenbord en muis op moment van sleep.
Gigabyte GA-P55M-UD2 bios F11
Core i5 2,67 GHz
8 GB ram
nVidia GT210
HD WD 1 TB part. 1: 10.7.5 part. 2: 10.9.2
Chameleon v2.2 svn r2371
Aan USB hangt alleen een toetsenbord en muis op moment van sleep.
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 01-04-2014 10:51 ]
Heb je hibernate mode op desktop ingesteld via MultiBeast? Heb je de bootflag Darkwake ook ingesteld?
Edit:
Je hebt denk ik al in dit topic gekeken?
http://www.tonymacx86.com...-mavericks-install-2.html
Edit:
[ Voor 67% gewijzigd door roughtodacore op 01-04-2014 11:46 ]
Hibernate mode op desktop en darkwake=0 (ook op =no). Heb nog even een HD eraan gehangen met 10.8.5 en daar is de sleep 1 sec! Het kan dus wel. Sleep blijft nu rond de 12/14 sec. Op zich wel mee te leven. 12 sec. gebeurd er niets en dan 1/2 sec HD aktiviteit en dan gaat het systeem in sleep. USBBusFix=Yes ook eens uitgezet; geen wijziging.roughtodacore schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:41:
Heb je hibernate mode op desktop ingesteld via MultiBeast? Heb je de bootflag Darkwake ook ingesteld?
Edit:
Ben al blij dat Mavericks zonder heel veel problemen op de P55M geinstalleerd kon worden. Op de 10.8.5 installatie werkt audio niet.........
Wat ook opvalt is dat het systeem niet "vloeiend" werkt. Desktop komt met een paar snelle schokken in beeld.
Heb dat ook eens gehad met een 10.7.x installatie, en met een goede SSDT.aml ging dat prima lopen.
Het Tonymac topic geeft me geen nieuwe info waar ik veel uit kan halen. Heb de FakeSMC.kext verwijderd.
[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 01-04-2014 19:50 ]
Als de PTT een beetje meewerkt vandaag aan de slag met mijn eerste Hackintosh... op basis van tonymacx86 de volgende componenten bij Azerty besteld:
Kan ik mijn oude harde schijf gewoon in het systeem erbij prikken? Of beter eerst 'alles' installeren op de SSD en daarna pas de hardeschijf erbij prikken?
code:
1
2
3
4
| Gigabyte H87M-D3H - Moederbord Intel Core i5 4570S / 2.9 GHz - 6 MB cache - LGA1150 Socket Corsair Vengeance - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB Crucial M500 - Solid state drive - 120 GB |
Kan ik mijn oude harde schijf gewoon in het systeem erbij prikken? Of beter eerst 'alles' installeren op de SSD en daarna pas de hardeschijf erbij prikken?
Less = more
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.