[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:10

Hokkie

Hello

Noctua maakt ook hele mooie en zeer stille koelers!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik heb geprobeerd om osx op mijn lenovo g500 laptop werkend te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik een usb stick maak via myhack of unibaest wil hij er niet van booten. Ook niet via bijvoorbeeld een ibood cd.

Via Iaktos krijg ik het meestal wel geinstaleerd maar loopt hij vast tijdens het booten van osx, ook in safe mode. Ik hoop dat Iaktos m snel komt en dat die wel goed werkt op mijn laptop. Als ik naar de specificaties kijk zou ik denken dat osx er goed op moet kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
@yousql:

Eens in je bios kijken of de bootvolgorde wel klopt. Wel is het zo dat (oudere) laptops niet van een USB stick kunnen booten.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
OgWok schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:55:
@yousql:

Eens in je bios kijken of de bootvolgorde wel klopt. Wel is het zo dat (oudere) laptops niet van een USB stick kunnen booten.
het is een nieuwe laptop, maar hij boot gewoon niet vanaf de osx usb stick, wel vanaf een linux mint usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
WokeBroke schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:04:
[...]

het is een nieuwe laptop, maar hij boot gewoon niet vanaf de osx usb stick, wel vanaf een linux mint usb stick.
Al eens een andere stick geprobeerd? Dit is wel heel vreemd. Neem aan dat hij helemaal niet boot ipv vastlopen tijdens het booten van de OSX installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
OgWok schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:31:
[...]

Al eens een andere stick geprobeerd? Dit is wel heel vreemd. Neem aan dat hij helemaal niet boot ipv vastlopen tijdens het booten van de OSX installer.
Ik heb zo 123 geen andere usb stick, maar als ik er linux op zet boot hij dus wel van dezelfde usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

WokeBroke schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:04:
Via Iaktos krijg ik het meestal wel geinstaleerd maar loopt hij vast tijdens het booten van osx, ook in safe mode.
Wat krijg je wel en niet te zien? Laad hij wel de Bootloader? Of loopt de laptop al vast tijdens de opstart van de USB? Welke USB stick gebruik je (merk type)? In verbose (-v) mode al geprobeerd? Wat zie je dan? Ik neem aan dat je verder niets (USB apparaten oid) aan je laptop hebt hangen? Wat zijn de kenmerken van je laptop (welke processor, videokaart, netwerkkaart, etc, etc.)

Twee dingen:
1. Om jou goed te kunnen helpen, moet je iets specifieker zijn ;)
2. Een laptop, ook al lijkt deze qua specs compatible, is een lastig karwei! En wees er van bewust dat je snel(ler) problemen krijgt dan met een desktop. Wil je qua data veilig zitten, is het installeren op een laptop misschien niet verstandig. Een laptop zie ik echt als 'fun' project. Tenzij je een bewezen (tony macx86/Insanelymac) model hebt.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
Hokkie schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:01:
[...]

Wat krijg je wel en niet te zien? Laad hij wel de Bootloader? Of loopt de laptop al vast tijdens de opstart van de USB? Welke USB stick gebruik je (merk type)? In verbose (-v) mode al geprobeerd? Wat zie je dan? Ik neem aan dat je verder niets (USB apparaten oid) aan je laptop hebt hangen? Wat zijn de kenmerken van je laptop (welke processor, videokaart, netwerkkaart, etc, etc.)

Twee dingen:
1. Om jou goed te kunnen helpen, moet je iets specifieker zijn ;)
2. Een laptop, ook al lijkt deze qua specs compatible, is een lastig karwei! En wees er van bewust dat je snel(ler) problemen krijgt dan met een desktop. Wil je qua data veilig zitten, is het installeren op een laptop misschien niet verstandig. Een laptop zie ik echt als 'fun' project. Tenzij je een bewezen (tony macx86/Insanelymac) model hebt.
Als ik start met boot opties, en ik kies usb stick dan krijg ik geen bootloader te zien, en gaat hij direct over naar de harde schijf. En als ik boot van een osx boot dvd bijvoorbeeld rebel EFI, ibood, empire EFI krijg ik netjes de usb stick te zien, met ook het juiste logo. Maar als ik daar van af probeer te starten, dan start hij opnieuw op. en krijg ik al geen eens dat grijze boot menu te zien. oom niet met -v of -x

Intel Core i3 Ivy Bridge
Intel HD Graphics 4000
Intel HM76 chipset
HM76
500 gb harddisk

sandisk cruzer contour u3 16gb

edit ik krijg het nu wel voor elkaar, er zal de eerste keer wel wat mis zijn gegaan. Maar ik krijg de ene na de andere foutmelding. Zoals "waiting for remote debugger connection", "still waiting for root device", "EHCI Controller unable to take control from BIOS" Ik heb de controller in het bios op EHCI staan. Als ik de installatie al niet gestart krijg, kan ik er denk ik beter mee stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door WokeBroke op 16-12-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@yousql:

EHCI is niet hetzelfde als AHCI. Kijk eens of je echt AHCI kan vinden.

Vaak kan je met aan aantal switches van Chameleon wel het installatiescherm krijgen. Kwestie van foutmeldingen opzoeken op internet en die switch gebruiken. Stap voor stap kom je dan verder.
Wil je garantie dat het lukt: helaas, kan niemand je hier geven.
Sluit eens een los usb toetsenbord en muis aan. USB interface in bios op legacy.

Veel werk: ja, veel werk, maar ja buiten is het toch koud........

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 16-12-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
OgWok schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:18:
@yousql:

EHCI is niet hetzelfde als AHCI. Kijk eens of je echt AHCI kan vinden.

Vaak kan je met aan aantal switches van Chameleon wel het installatiescherm krijgen. Kwestie van foutmeldingen opzoeken op internet en die switch gebruiken. Stap voor stap kom je dan verder.
Wil je garantie dat het lukt: helaas, kan niemand je hier geven.
Sluit eens een los usb toetsenbord en muis aan. USB interface in bios op legacy.

Veel werk: ja, veel werk, maar ja buiten is het toch koud........
Sorry foutje, hij staat op AHCI in het bios, uit EHCI kan ik niet kiezen alleen AHCI of compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Laptops zijn inderdaad lastig, zeker als het "grijze" bootscherm al eens niet verschijnt. AHCI is een must, dit moet je proberen te achterhalen.

Met "waiting for remote debugger connection", kun je dart=0 proberen in je bootmenu. Kijken of je dan verder komt. Het kan zijn dat het aan een infraroodpoort ligt, zit deze erop? Kun je die uitschakelen?

AHCI dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hokkie op 16-12-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik heb net de update uitgevoerd, alles werkt goed, geen problemen zover...
Asus P5B Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Hokkie schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:24:
Asus P5B Deluxe
Extra info..... daar hebben we wat aan, zoals update van ....... naar .......
En hoe je de update gedaan hebt bijv. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 17-12-2013 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Lijkt mij helder, toch? Maar goed, als mensen hier pas over een paar maanden kijken...
Hokkie schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:24:
Asus P5B Deluxe
Mac OS X 10.9 Server (Mavericks)
naar
Mac OS X 10.9.1 Server (Mavericks)

Via Apple update...(AppStore onder op je dock of programma's map)

Aangezien de P5B Deluxe voodooHDA gebruikt (audio), hoef je deze niet opnieuw te installeren, mensen met AppleDHA dienen deze wel opnieuw te installeren.

Na de installatie mijn schrijfbevoegdheden herstelt! Zie Google hoe je dat doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ook geen problemen met de update van 10.9 naar 10.9.1. Moest daarna alleen via Multibeast de juiste audiocodec installeren, maar voor de rest werkt het prima. Specs in mijn sig... En ook ik heb voor en na de installatie de schrijfbevoegheden hersteld.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Sinds gisteren een Macbook Pro Retina naast mijn dekstop. Werkt perfect samen met mijn Hackintosh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou de drivers nodig hebben voor een sony vaio vng-fe41m . op de site van sony heb ik niets gevonden, ook al eens geprobeert met driver genius die kon meerdere drivers gewoon niet downloaden . kan iemand hierbij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:37:
ik zou de drivers nodig hebben voor een sony vaio vng-fe41m . op de site van sony heb ik niets gevonden, ook al eens geprobeert met driver genius die kon meerdere drivers gewoon niet downloaden . kan iemand hierbij helpen ?
Ik heb even voor je gezocht, maar dit type laptop is geen ondersteuning voor. Wat je moet achterhalen is:
- Welke chipset gebruikt de laptop (en hier een installatie voor zoeken)
- Welke videokaart, wlan chipset, ethernet, webcam, bluetooth, etc, etc.. en welke KEXT (lees: driver) moet ik daar voor gebruiken.

Alleen dan heb je wellicht kans dat het (goed) werkt. Hoop dat je hier wat aan hebt. Nogmaals een klant-en-klare oplossing voor dit type is er niet. Daarnaast zijn laptops sowieso erg lastig... Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ik heb een beetje het vermoeden dat het niet om een hackintosh installatie gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
TweakedTea schreef op donderdag 19 december 2013 @ 06:28:
Sinds gisteren een Macbook Pro Retina naast mijn dekstop. Werkt perfect samen met mijn Hackintosh.
In welk opzicht ? Is je hackintosch een OSX Server ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:37:
Ja, als je drivers zoekt voor een Windows installatie, dan zit je niet helemaal op de goede plek.

Gaat het toch om een OSX install, dan is het handig om de specificaties van je Sony er eens bij te pakken; CPU, videochip, chipset, audiochip.

Geen slecht plan eerst eens een OSX usb bootstick te maken en daar eens van op te starten. Krijg je het installatiescherm dan ben je al een heel eind. Lukt dat niet dan kan je als Chameleon start eens met -v opstarten om te zien waar de schoen wringt.

Wat op het Internet te vinden is over je Sony lijkt het erop, dat je niet de laatste versies van OSX kan installeren.
GeForce go 7400 video is al een oudje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Draai zowel OS X Server als OS X Mavericks 10.9.1. Werkt zonder problemen samen, hier en daar wel soms kleine probleempjes maarja je kunt niet alles willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sinds vandaag een volledig werkende OSX Mavericks 10.9 op een AMD Phenom II X4 955 BE icm Gigabyte GA-970A-UD3 draaien. Alleen audio problemen gehad (bekende stutterbug voor AMD systemen: zolang je cpu niks doet gaat het geluid stutteren. Oplossing was best maf: één core uitschakelen), videokaart (AMD HD6870) werd meteen herkend met QE/CI, incl de twee schermen. Mocht iemand dus interesse hebben in een perfect draaiend systeem verwijs ik graag naar de recente distro's van Niresh.
Wat nu alleen nog opgelost moet worden is het afsluiten, alles wordt uitgeschakeld, behalve de voeding en waarschijnlijk het moederbord.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvanc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-07 19:58
Inmiddels na 4 windows systemen toe aan een nieuwe uitdaging, leek me leuk om een keer een OS X Dualboot Windows 8 voor op mn werk te bouwen. W8 voor de zekerheid en OS X voor de lol om een keer te proberen.
Voor W8 kan ik een legale download bestellen via surfspot, maar hoe werkt dit voor OS X? Heb OS X niet kunnen vinden op surfspot, en zelf geen mac om OS X 10.9 te downloaden via app store.
1) nu een Golden Master versie gedownload, .app.dmg bestand is het te verwachten dat dit gaat lukken
2) als ik via iemand met een recente Mac een bootable USB stick maak, kan dit negatieve gevolgen hebben voor zijn/haar OS X licentie?
3) Als ik OS x eenmaal draaiend heb, moet ik de versie dan nog langs de authentication krijgen a la Windows binnen 30 dagen, of is dat er helemaal niet? (nog nooit een apple product gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Julianvanc schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:07:
1) nu een Golden Master versie gedownload, .app.dmg bestand is het te verwachten dat dit gaat lukken
2) als ik via iemand met een recente Mac een bootable USB stick maak, kan dit negatieve gevolgen hebben voor zijn/haar OS X licentie?
3) Als ik OS x eenmaal draaiend heb, moet ik de versie dan nog langs de authentication krijgen a la Windows binnen 30 dagen, of is dat er helemaal niet? (nog nooit een apple product gebruikt).
Voor Mavericks (10.9) moet je in het bezit zijn van een werkende Apple computer. Voorheen kon je een usb stick kopen met OSX er op, maar dat bestaat niet meer (volgens mij).

1) Golden Master is de laatste beta voor de daadwerkelijke release, in principe dezelfde als 10.9.
2) Nee, dit zou ik ook adviseren boven de Golden Master!! Geen gevolgen voor hem/haar!! (geen licentie oid)
3) Nee dat hoeft niet, dan ben je klaar ;)

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je hardware compatible moet zijn om OSX überhaupt te kunnen installeren. Het is veel trial and error! Hiermee moet je rekening houden! Het is, in veel gevallen, niet een kwestie van booten vanaf usb en klaar.

Dus om te beginnen, welke specs heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvanc
Wil een nieuw systeem bouwen, had iets op het oog van TonymacX86.com:
Intel i5 4570.
Gigabyte moederbord
8gb intern
120 gb SSD.
Moet de compatibiliteit nog controleren. Doel is met name office werk + wat statistiek programma's spss R etc / sporadisch wat photoshop.
-Ik wil het combineren met een dual boot W8, maar ga primair OS X draaien. Is voor sporadisch W8 gebruik 8Gb intern voldoende (lijkt me wel).
-Is de i5 4570 sterk genoeg om een 2560 x 1440 monitor aan te sturen of moet ik denken aan een aparte videokaart / sterkere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Geen games? Dan is de cpu voldoende! Als je inderdaad de BBG van Tony pakt, zit je goed. Dan is het ook redelijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvanc
Ok super, heb inmiddels een vriend met een macbook gevonden die al mavericks draait. Hij kan gewoon volgens http://www.tonymacx86.com...orted-intel-based-pc.html Step 1 en 2 voor mij een usb stick maken?
En als ik daarmee 10.9 op mn nieuwe pc installeer krijgt hij (of ik) dus echt geen gezeik met apple authenticators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ja hoor. Je krijgt geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Julianvanc schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:07:
Inmiddels na 4 windows systemen toe aan een nieuwe uitdaging, leek me leuk om een keer een OS X Dualboot Windows 8 voor op mn werk te bouwen. W8 voor de zekerheid en OS X voor de lol om een keer te proberen.
Voor W8 kan ik een legale download bestellen via surfspot, maar hoe werkt dit voor OS X? Heb OS X niet kunnen vinden op surfspot, en zelf geen mac om OS X 10.9 te downloaden via app store.
4 Windows systemen? Da's een hele hoop ;) OSX installeren zal je weer nederig maken, zeker als je een dualboot gaat doen. Overigens zijn systeembeheerders "op het werk" vaak niet blij met gebruikers die andere OS-en gaan draaien....... , maar OK niets van aantrekken en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Nou, ik verveelde me n beetje en heb zojuist OSX Mavericks op mn PC gezet met UniBeast.
Installatie ging zonder problemen enkel wat geklooi met multibeast boot arguements maar dit was vrij snel opgelost.
Had eerlijk gezegd wel wat problemen met drivers verwacht maar alles werkt gewoon prima :D

Specs:
I7 2600k
16GB Ram
Asus Maximus IV Extreme-Z (patched bios)
780GTX

• Mick1990
  • Niet online
Weet iemand of er software of een script bestaat, om op een hackintosh met twee monitoren te switchen tussen extended of mirror mode? Ik heb mijn tweede monitor namelijk niet altijd nodig. Ik kan het nu instellen via:

Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen -> Rangschikking -> Schakel synchrone weergave in

Is natuurlijk ook geen ramp om het op deze manier te doen, maar makkelijkere manieren zijn welkom ;)

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Mick1990

Je kunt het vinkje aanzetten dat je displayopties permanent in de menubar (naast klok) staat. Vanaf hier kan je schakelen (evt met ALT/Option ingedrukt)

• Mick1990
  • Niet online
Thx Hokkie, die optie had ik inderdaad gezien maar wilt maar niet verschijnen bij mij op de een of andere manier...

• Hokkie

Hokkie

Hello

Mick1990 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:39:
Thx Hokkie, die optie had ik inderdaad gezien maar wilt maar niet verschijnen bij mij op de een of andere manier...
Moet je even naar: "System>Library>Coreservices>Menu Extras" en dan dubbelklik op Displays.Menu

• Mick1990
  • Niet online
Weer bedankt, Hokkie! Het icoontje in de menubar kwam inderdaad tevoorschijn, maar ik kon daar niks uit kiezen. En als ik het display menu weer verlaat dan verdwijnt ook het icoontje weer... echt heel vaag.

Gelukkig heb ik net een app gevonden:

http://www.fabiancanas.com/Projects/MirrorDisplays/

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ja inderdaad, bij mij ook. Maar gelukkig heb je wat gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

(hoe) werkt OSx86 op niet-officieël ondersteunde hardware?
Heb het volgende:
Egva x58 sli MoBo
Geforce GTS 250 GPU (ja ik weet het, oud..)
Intel core i7 920 CPU
Kingston HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX RAM

Lijkt me heel interessant om te proberen, heb ooit een macbook pro gehad, vond het OS altijd erg fijn en leuk werken, alleen de apparatuur is ver boven mijn budget..

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik denk dat het prima zal werken...

Edit:

Als je Google gebruikt met het typenummer van je mobo en daar osx86 achter zet, krijg je ontzettend veel hits! Als je dan nog vragen hebt over de installatie of je loopt ergens vast, kan je die hier stellen. Het moederbord is het belangrijkste.

[ Voor 78% gewijzigd door Hokkie op 27-12-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Bedankt :D Ik ga het vanavond thuis maar even proberen denk ik :)

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb mijn meest stabiele set-up tot nu toe gemaakt (10.9.0). Alles lijkt perfect te werken!

Moederbord: GA-H87N-WIFI
Processor: Intel Core i5 4440
Graphics: Onboard Intel HD 4600 (multi monitors, 1 via HDMI de ander via DVI)
Bluetooth: Onboard Blutooth (de onboard WIFI werkt niet)
WIFI: PCI kaart (kan even niet herinneren welk merk, maar wordt gezien als AirPort Extreme en werkte native zonder drivers).

Heb alles zonder DSDT kunnen installeren. De eerste keer moest ik starten met -x maar nadat ik Multibeast had gedraaid voor de audio (ALC982) en standaard ongein werkte alles meteen als een speer.

Morgen updaten naar 10.9.1 :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Mooi om te horen dat het werkt! Updaten naar 10.9.1 zou zonder problemen moeten lukken. Het enige wat je dan nog moet doen is multibeast nogmaals draaien om de audio codecs te installeren.

Ik zie dat je Wifi gebruikt, maar mocht je ooit besluiten om nog lan te gaan gebruiken, pak dan de ethernet poort die het dichtst mogelijk bij de audio poorten zit. Dit is namelijk de Intel chip en die gaat zonder problemen. Bij de andere ethernet poort, de Atheros poort, is het mogelijk dat bij bepaalde lan handelingen je hele systeem freezed. Als ik bijvoorbeeld op mijn NAS iets ging kopieren of een naam wilde veranderen, dan kreeg ik een freeze. Met de intel niet...

Succes ermee, en vooral veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Wil graag geluid gaan gebruiken via een HDMI scherm op een GT 210 met OSX 10.6.8, maar kan nergens HDMI geluid selekteren. Iemand een idee/oplossing? Zou fijn zijn!

(Zelfde systeem met Win7 geeft wel geluid via HDMI, maar ja, Win7 boeit me niet erg)

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 08-01-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Laatst online: 21-08 11:25
Ik zou eens kijken op tonymacx86 want volgens mij werkt dat niet out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
toos87 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:50:
Ik zou eens kijken op tonymacx86 want volgens mij werkt dat niet out of the box.
Je moet een DSDT patch doorvoeren voordat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
matty___ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:27:
[...]

Je moet een DSDT patch doorvoeren voordat het werkt
Dat was hem ;). Ik kon mij alleen herinneren dat het niet zomaar werkte.

http://www.tonymacx86.com/hdmi-audio/
Hier kun je alle topics daarover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Had eigenlijk gehoopt op een "quick & dirty" oplossing..... dat wordt dus stevig hakken :) en de 2 serie Nvidia wordt niet echt genoemd.

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 08-01-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
OgWok schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:32:
Had eigenlijk gehoopt op een "quick & dirty" oplossing..... dat wordt dus stevig hakken :) en de 2 serie Nvidia wordt niet echt genoemd.
Ik heb me nog niet echt verdiept in dat hdmi verhaal omdat ik het niet gebruik. Maar er lopen daar eventueel genoeg gasten rond die je ermee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 10:51
Beste Hackintosh fanaten,

Ik wil graag over een tijdje een Hackintosh bouwen... of nouja me bestaande PC ombouwen naar een Hack Pro (of hoe je het ook wilt noemen.)
Maar ik weet niet zeker of mijn hardware wel compatible.
(JA ik heb al op tonymac en andere Hackintosh sites gekeken maar kon geen duidelijke info vinden.

CPU: i5 4670k
GPU: Asus Nvidia GTX 780
MoBo: Asus B85m-e (dit is volgens mij een grote spelbreker aangezien ASUS niet het best is voor Hackintosh...)
RAM: 12 GB Corsair. Waarvan 2 Crucial en 1 normale Corsair
En voor als het relevant is(?):
PSU Coolermaster 600W
HDD: Western Digital 1TB
SSD (Wordt gebruikt voor OS X opstartschijf) Samsung SSD 120GB

Kan een van de ervaren Hackintosh bouwers/gebruikers mij vertellen of ik hier al mee van start kan gaan of niet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Hmm, weinig over te vinden op google inderdaad. In principe zou het gewoon moeten werken omdat je een UEFI moederbord hebt. Dat betekent in principe dat je geen DSDT file hoeft te maken of te zoeken. Alleen is het dan de vraag of functies zoals sleep en cpu power management native gaan werken. Bij een Asus moederbord is de kans groot dat dat niet gaat werken. Voor cpu power management is een custom patch beschikbaar in Multibeast, maar het is dan nog wel de vraag of dat gaat werken. Zo niet dan moet je een custom bios gaan maken. Zie ook: http://www.macbreaker.com...t-up-asus-hackintosh.html

Er is in ieder geval weinig info over jou moederbord te vinden. Audio zal waarschijnlijk gewoon werken en netwerk ook. Wat mij betreft zou ik het gewoon proberen en kijken hoe ver je komt.

Mocht het echt niet lukken dan is de beste oplossing een gigabyte moederbord kopen. Dan ben je voor €80 - €120 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik sluit mij aan bij Mick1990.

B85 moederborden worden slecht of weinig ondersteund. Stap-voor-stap installeren is dan ook mijn advies! Eerst zorgen dat je überhaupt Mavericks werkend krijgt, dan je videokaart, netwerk en vervolgens geluid. Als het dan stabiel werkt, kun je langzamerhand kijken naar sleep, restart, etc...

Althans zo deed/doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Bedankt voor alle snelle reacties.

Toevallig zag ik op een topic op de Tonymac website in user die in zijn signature had staan: 3 Build: B85M-E en de rest van zijn specs. Ik ga het dus gewoon proberen. De i5 4670K wordt sinds de laatste iMac release ondersteund en de GTX 780 schijnt ook gewoon te werken.

Enigste probleem is dat ik niet meer over een Snow leopard DVD of Mac beschik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
In ieder geval doe je er verstandig aan om niet een of andere illegale distro te downloaden. Vaak zijn die aangepast op bepaalde hardware en voor hetzelfde geld zit er een of andere malware in verstopt. Daar komt ook nog eens vaak bij dat ze alleen te downloaden zijn in DMG formaat en dus niet te openen zijn... Ik zou dan ook gewoon een snow leopard dvd kopen voor €18 en het eerst daarop proberen. Voor die kosten kun je het imo niet laten ;)

http://store.apple.com/nl...mac-os-x-106-snow-leopard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Mick1990 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:26:
In ieder geval doe je er verstandig aan om niet een of andere illegale distro te downloaden. Vaak zijn die aangepast op bepaalde hardware en voor hetzelfde geld zit er een of andere malware in verstopt. Daar komt ook nog eens vaak bij dat ze alleen te downloaden zijn in DMG formaat en dus niet te openen zijn... Ik zou dan ook gewoon een snow leopard dvd kopen voor €18 en het eerst daarop proberen. Voor die kosten kun je het imo niet laten ;)

http://store.apple.com/nl...mac-os-x-106-snow-leopard
En werkt die Snow Leopard wel op mijn Haswell build aangezien Snow Leopard nooit op Haswell Mac's heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Dat is een hele goede, had daar helemaal niet aan gedacht. Snow Leopard ondersteunt inderdaad geen Haswell out of the box, maar er is wel een hele simpele workaround voor:

http://www.tonymacx86.com...rd-haswell-based-pcs.html

Maar het is niet aan te raden om op Snow Leopard te blijven en z.s.m. richting Mavericks te gaan. Maar dat was je volgens mij sowieso wel van plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Mick1990 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:23:
Dat is een hele goede, had daar helemaal niet aan gedacht. Snow Leopard ondersteunt inderdaad geen Haswell out of the box, maar er is wel een hele simpele workaround voor:

http://www.tonymacx86.com...rd-haswell-based-pcs.html

Maar het is niet aan te raden om op Snow Leopard te blijven en z.s.m. richting Mavericks te gaan. Maar dat was je volgens mij sowieso wel van plan ;)
Uhm ja :D ... Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk naar Mavericks.
Maar hoe het er nu uit ziet gaat dit niet lukken aangezien ik zo snel niemand ken met een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
mcgloud schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:51:
[...]

Uhm ja :D ... Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk naar Mavericks.
Maar hoe het er nu uit ziet gaat dit niet lukken aangezien ik zo snel niemand ken met een Mac.
Je kunt eventueel een OSX ISO mounten in een VirtualBox VM om zo jouw USB installer te maken. Dat is wat ik heb gedaan.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:54
wat ik heb gedaan, toen is via een distro osx86 in virtualbox geinstalleerd. daarmee een unibeast of myhack usb installer gemaakt en die daarna geboot. volgens mij kan je dan ook in een keer 10.9 intaleren.

edit :oh zie dat @ronzelver me net voor is..

[ Voor 13% gewijzigd door jctjepkema op 10-01-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Ik heb nog een oude iMac hierstaan alleen dat werkt niet aangezien die niet naar Mavericks kan updaten.
Klinkt misschien stom, maar kan ik de Mavericks image niet in VMWare in de AppStore downloaden en op een stick knallen?

EDIT: Ja wat jullie zeggen dus. Ik heb ooit kleine tijd via een Retail disk ISO van 10.8 in VMWare gewerkt. Werkt het ook via zo'n image?
Het is in feiten het zelfde als bij je vriend Mavericks kopiëren vanaf zijn Mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
mcgloud schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:55:
Ik heb nog een oude iMac hierstaan alleen dat werkt niet aangezien die niet naar Mavericks kan updaten.
Klinkt misschien stom, maar kan ik de Mavericks image niet in VMWare in de AppStore downloaden en op een stick knallen?

EDIT: Ja wat jullie zeggen dus. Ik heb ooit kleine tijd via een Retail disk ISO van 10.8 in VMWare gewerkt. Werkt het ook via zo'n image?
Het is in feiten het zelfde als bij je vriend Mavericks kopiëren vanaf zijn Mac...
Ja, en je hoeft de VM niet te updaten naar Mavericks, gewoon de installer stoppen en dan staat het OSX Mavericks image (dmg) gewoon in de Applications folder. Daarna gewoon Unibeast draaien en de bootable USB maken.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Thanks.

Ik ga het binnenkort proberen. Op Google staan meer guides hoe je dit voorelkaar krijgt in VMWare. Hopen dat het gaat lukken. Wanneer dit is gelukt ga ik alles gewoon testen... ben benieuwd of mijn moederbord niet dwars gaat liggen...

Bedankt voor alle hulp zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Iemand ervaring met deze:
Intel NUC kit D54250WYK
http://www.thev.net/PaulLiu/nuc-hackintosh.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
@mcgloud: succes! Als iets niet lukt dan horen we het wel, er is vaak wel een oplossing voor ;)

@Matty: supertof, bedankt voor de link! Ik zat laatst ook al te kijken naar een Intel NUC hackintosh voor een vriend van me, maar kon toen niks vinden. De fan blijkt wel op 100% te draaien aan zijn uitleg te zien, dus nog even afwachten wat daar uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Mick1990 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:06:
@mcgloud: succes! Als iets niet lukt dan horen we het wel, er is vaak wel een oplossing voor ;)

@Matty: supertof, bedankt voor de link! Ik zat laatst ook al te kijken naar een Intel NUC hackintosh voor een vriend van me, maar kon toen niks vinden. De fan blijkt wel op 100% te draaien aan zijn uitleg te zien, dus nog even afwachten wat daar uitkomt...
kwam ook deze link tegen:
http://www.tonymacx86.com...uc-core-i5-d54250wyk.html

vind dit wel een mooie oplossing als je toch een mac mini model wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Probeer al een paar weken 10.8.x op een GA-P55M UD2 (met i5 Quad Core 750@2,67 GHz) te krijgen.

Wat gebeurt er: opstarten met -v krijg je met myHack 3.3.1 de kexts te zien en na een seconde of 20 reboot het systeem en je kan opnieuw booten met zelfde effect. Het is onmogelijk te zien waar het zaakje vastloopt.

Wat heb ik al gedaan: -v, npci=0x3000, -x, grafische kaart gewisseld van een GT210 naar 9800GT en naar GT630. Geheugen van 8GB naar 4 GB.

Ook Kakewalk 4.5.0 getest en dat geeft hetzelfde effect.... Bios instellingen zijn OK; 10.7.x installeren is geen probleem. Ook een poging Mavericks te installeren geeft hetzelfde resultaat: reboot na een seconde of 20.

Wat zie ik over het hoofd?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen.

Mijn Hackintosh werkt perfect, alleen is mijn bedraade ethernet connectie erg traag. downloaden en web surfing duurt erg lang. Op Windows had ik dit probleem niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Specs zijn in dat geval wel handig ;) Welk moederbord gebruik je? De onboard ethernet van het moederbord, of een losse ethernet kaart? En welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:49:
Specs zijn in dat geval wel handig ;) Welk moederbord gebruik je? De onboard ethernet van het moederbord, of een losse ethernet kaart? En welke dan?
Intel core i5 4670k
GTX 780
12GB
MOBO: Asus B85M-E
en de onboard lan kaart is een Realtek 8111f

Ik gebruik ethernet/powerline methode. Dus met een kastje boven me PC in het stopcontact naar een kastje bij onze modem er weer uit.

Mijn hele Hackintosh is perfect maar dit is echt een zware spelbreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Realtek 8xxx driver ook geinstalleerd? In Multibeast: Drivers, Network, "Realtek - Lnx2Mac's RealtekRTL81xx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:12:
Realtek 8xxx driver ook geinstalleerd? In Multibeast: Drivers, Network, "Realtek - Lnx2Mac's RealtekRTL81xx"
Jup, gedaan maar gebeurde niks.

Nu heb ik het probleem alleen groter gemaakt:
Via een oud topic op insanelymac kwam ik op het idee om via de terminal Ipv6 uit te schakelen... met het gevolg dat ik nu helemaal geen internet meer heb...

Weet iemand hoe ik dit kan undo'en? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Via systeemvoorkeuren -> Netwerk al geprobeerd om je Ethernet config te verwijderen, dan op Pas toe drukken en weer een nieuwe config aanmaken?

Je zou overigens deze driver kunnen proberen, misschien dat die beter werkt: http://www.osx86.net/file...061071081091010-25042013/ Maar het zou heel goed kunnen dat die ook in Multibeast zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:00:
Via systeemvoorkeuren -> Netwerk al geprobeerd om je Ethernet config te verwijderen, dan op Pas toe drukken en weer een nieuwe config aanmaken?

Je zou overigens deze driver kunnen proberen, misschien dat die beter werkt: http://www.osx86.net/file...061071081091010-25042013/ Maar het zou heel goed kunnen dat die ook in Multibeast zit ;)
Was die config voor mijn ipv6 probleem? Heb OS X namelijk gewoon weer opnieuw geïnstalleerd...

Die driver ga ik meteen proberen. Ik weet zeker dat het gehele slome internet aan mijn Hack ligt want ik heb de ethernet kabel zojuist in mijn Windows laptop geramt, en alles is gewoon snel.

Hopelijk is dit de fix die mijn systeem 90 % in orde maakt. Erg irritant, kan zelfs niet in de Mac AppStore komen.

EDIT: Ik kan de kext niet in de map system/extensions plaatsen? :?
EDIT 2: Gelukt maar krijg de melding: Systeemextensie kan niet worden gebruikt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even een totaal nieuwe post,

Ik type dit bericht vanaf mijn Hack Pro :) De link naar het kext bestand van Mick werkt! Ik heb het simpel weg via het super handige progamaatje Kext helper b7 geïnstalleerd.

Nu is er nog maar een klein ding. Het is niet geheel storend maar toch...

Ik kan mijn Hack niet booten zonder de unibeast usb stick. Niet helemaal erg aangezien die stick achter in mijn PC zit, maar het is gewoon vervelend dat ik niet gewoon Chimera op mijn SSD kan installeren.

Zou dit te maken hebben met dat ik een uefi bios heb?
Ook, om de zoveel minuten maakt mijn pc het zelfde geluid dat wanneer je hem opstart. Waar zou dit aan kunnen liggen en kan ik het oplossen?

One more thing, de mac app store geeft aan dat er een update is: software update: itunes, ibooks en remote desktop. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om een 100% werkende Hack Pro te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Mooi dat internet nu goed werkt! Die config was idd om het ipv6 probleem op te lossen.

Staan Windows en OSX toevallig op dezelfde SSD geïnstalleerd en in welke volgorde heb je ze geïnstalleerd? UEFI is niet het probleem. Zie hier een tutorial: http://www.tonymacx86.com...ows-8-a-9.html#post587479

Welk geluid bedoel je precies, van die piep geluidjes zodat je weet dat de PC is geboot?

Je kunt gewoon updaten via de App store. Wel moet je er rekening mee houden dat je niet zomaar Mavericks updates kunt installeren. De 10.9.1 update kun je wel gewoon installeren, alleen moet je daarna even de audio kext weer installeren met Multibeast en that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:36:
Mooi dat internet nu goed werkt! Die config was idd om het ipv6 probleem op te lossen.

Staan Windows en OSX toevallig op dezelfde SSD geïnstalleerd en in welke volgorde heb je ze geïnstalleerd? UEFI is niet het probleem. Zie hier een tutorial: http://www.tonymacx86.com...ows-8-a-9.html#post587479

Welk geluid bedoel je precies, van die piep geluidjes zodat je weet dat de PC is geboot?

Je kunt gewoon updaten via de App store. Wel moet je er rekening mee houden dat je niet zomaar Mavericks updates kunt installeren. De 10.9.1 update kun je wel gewoon installeren, alleen moet je daarna even de audio kext weer installeren met Multibeast en that's all.
Op mijn SSD staat alleen OSX en op mijn 2de HDD stond eerst alle data voor Win7. Deze heb ik nu inmiddels gepetitioneerd voor alle data in OSX. Even kijken hoe ik het mooi kan instellen dat sommige applicaties op die hdd worden gezet. Mits ik er niet uit kom ga ik gewoon naar het Mac topic ;) heb jullie al genoeg lastig gevallen. Ik zal kijken naar die tutorial. Heb ook op Tony's forum al een hoop topics aangemaakt :X

Dat geluid was blijkbaar mijn optische drive (die ook werkt ! :D ). Om de zo veel minuten begon ie spook geluiden te maken. Net of ie een CD innam. Dit heb ik opgelost door bij de energie stand "plaats HDD's in slaapstand indien mogelijk) uit te schakelen. Nu is ie stil! :*)

Updates heb ik gewoon gedaan. Ik dacht dat het 10.9.2 was maar het waren maar gewoon updates voor iTunes en dergelijke.

Daarnaast kan ik m'n Hack niet in sleep modus krijgen. Ik probeer dit nu te fixen door de SleepEnabler kext te installeren. Hopelijk doet ie het..

...Anders horen jullie het meteen.

EDIT: SleepEnabler werkt niet :( even kijken hoe ik dit ga uitvogelen... Iemand hier nog tips?
En de link die je me stuurde was specifiek gericht naar een dual boot Hack en dat heb ik niet :P Heb ooit al een hoop gesodemieter gehad met Ubuntu en Windows 7, en denk dat dit met een hack OSX ook niet 123 zo is gedaan..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Je kunt prima in dit topic blijven hoor, daar is hij immers voor ;) Mijn ervaring is dat ze in het echte Mac topic niet echt behulpzaam zijn wat betreft Hackintosh omdat het geen echte mac is, maar ook omdat ze er niets van af weten.

Dat Chimera installeren niet lukt is wel vreemd. Ik neem aan dat je dit via Multibeast doet? En kun je je SSD helemaal niet selecteren, of installeert hij hem wel maar krijg je vervolgens het Chimera boot menu niet te zien?

Sleep mode moet je handmatig inschakelen met een Asus moederbord. Zie ook: http://www.macbreaker.com...t-up-asus-hackintosh.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:33:
Je kunt prima in dit topic blijven hoor, daar is hij immers voor ;) Mijn ervaring is dat ze in het echte Mac topic niet echt behulpzaam zijn wat betreft Hackintosh omdat het geen echte mac is, maar ook omdat ze er niets van af weten.

Dat Chimera installeren niet lukt is wel vreemd. Ik neem aan dat je dit via Multibeast doet? En kun je je SSD helemaal niet selecteren, of installeert hij hem wel maar krijg je vervolgens het Chimera boot menu niet te zien?

Sleep mode moet je handmatig inschakelen met een Asus moederbord. Zie ook: http://www.macbreaker.com...t-up-asus-hackintosh.html
Niet als ik zeg dat het geen Hackintosh is ;) maarja dat klopt. De die-hard Apple fans kunnen gevaarlijk wat dat betreft.

Booten via Unibeast geeft mij twee mogelijkheden: USB (de OSX installer) en mijn SSD (Macintosh HD).

Als ik Unibeast niet in mijn pc heb zitten blijft het scherm zwart en krijg ik de melding: "verwijder schijven en druk op een toets" ofzo iets. Ik zal Chimera nog een keer installeren met het normale Chimera thema. Zoniet, is de kans groot dat Tony er nog een topic bij krijgt :D ...

Sleep fixen was me nog steeds niet gelukt. Hopelijk kan dat via die link van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Maar Unibeast is in principe alleen bedoeld om de installatie te booten. Na de installatie moet je Multibeast installeren en die installeert automatisch de bootloader mee zodat unibeast niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk. Volg deze guide: http://www.tonymacx86.com...-extra-efi-partition.html en installeer fakesmc... fans gaan als een gek tekeer dus ik doe een hard reboot... kom ik niet eens meer in OSX... Maar weer opnieuw installeren dan...

Wordt hier echt gek van -_-"...

Maargoed... had dit natuurlijk al vanaf het begin moeten doen....

EDIT: oké ik heb de 90% gehaald :D . Eerste wat ik deed na de herinstallatie was de bovenstaande guide volgen. Na dat kon ik lekker meteen vanaf mijn SSD booten :) toen kwam probleem nummer 2: de nvidia drivers voor mijn gtx 780 wilde niet werken. Na een google te doen en op een oud Tony topic te komen met het juiste antwoord van meneer Tony zelf lukte het eindelijk. Ik moest in de chameleon plist was nvda flags toevoegen . Na een reboot zag mijn Hack de GTX 780 en was de resolutie ook 1080p ! Bedankt Tony!

Nu de laatste stap... Er voor zorgen dat mijn Hackintosh in slaap wilt vallen!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:23:
Leuk. Volg deze guide: http://www.tonymacx86.com...-extra-efi-partition.html en installeer fakesmc... fans gaan als een gek tekeer dus ik doe een hard reboot... kom ik niet eens meer in OSX... Maar weer opnieuw installeren dan...

Wordt hier echt gek van -_-"...

Maargoed... had dit natuurlijk al vanaf het begin moeten doen....

EDIT: oké ik heb de 90% gehaald :D . Eerste wat ik deed na de herinstallatie was de bovenstaande guide volgen. Na dat kon ik lekker meteen vanaf mijn SSD booten :) toen kwam probleem nummer 2: de nvidia drivers voor mijn gtx 780 wilde niet werken. Na een google te doen en op een oud Tony topic te komen met het juiste antwoord van meneer Tony zelf lukte het eindelijk. Ik moest in de chameleon plist was nvda flags toevoegen . Na een reboot zag mijn Hack de GTX 780 en was de resolutie ook 1080p ! Bedankt Tony!

Nu de laatste stap... Er voor zorgen dat mijn Hackintosh in slaap wilt vallen!
Welke flags heb je aan de org.chameleon.Boot.plist toegevoegd om de GTX780 draaiend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<Kernel Flags</key>
<string>darkwake=0 nvda_drv=1</string>

Kan iemand mij helpen met het in slaap brengen van mijn Hack :( ?

EDIT: Ik stop ermee. Ik heb zojuist via kextwizard een nieuwere versie van SleepEnabler geïnstalleerd wat resulteerde in een fout melding tijdens het booten bij Apple logootje.

Booten met -x -v -f whatever hielp niet. Ik heb ook geen zin om voor alweer de 5de keer opnieuw OS X te installeren. Ik heb ook niet het geduld om te wachten voordat ik eindelijk een antwoord krijg op deze vraag. Zowel hier als op TonyMac en InsanelyMac. Ik weet dat het misschien vroeg is om op te geven, maar ik begin alle moeite en de tijd die je in een Hackintosh steekt het niet waard te vinden. Mocht ik ooit terug komen, dan doe ik dat op een build die door TonyMac is goed gekeurd. Waarschijnlijk dus een Gigabyte mobo... en geen onbekend flut Asus moederbordje.

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Je moet ook niet met kexts gaan lopen klooien.... sleep mode is gekoppeld aan UEFI en kun je bij Asus dus alleen enablen door je bios te patchen. Of je verkoopt je Asus moederbord en koopt een Gigabyte er voor terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:12:
<Kernel Flags</key>
<string>darkwake=0 nvda_drv=1</string>

Kan iemand mij helpen met het in slaap brengen van mijn Hack :( ?

EDIT: Ik stop ermee. Ik heb zojuist via kextwizard een nieuwere versie van SleepEnabler geïnstalleerd wat resulteerde in een fout melding tijdens het booten bij Apple logootje.

Booten met -x -v -f whatever hielp niet. Ik heb ook geen zin om voor alweer de 5de keer opnieuw OS X te installeren. Ik heb ook niet het geduld om te wachten voordat ik eindelijk een antwoord krijg op deze vraag. Zowel hier als op TonyMac en InsanelyMac. Ik weet dat het misschien vroeg is om op te geven, maar ik begin alle moeite en de tijd die je in een Hackintosh steekt het niet waard te vinden. Mocht ik ooit terug komen, dan doe ik dat op een build die door TonyMac is goed gekeurd. Waarschijnlijk dus een Gigabyte mobo... en geen onbekend flut Asus moederbordje.

Bedankt voor alle hulp!
Ja, volhouden is wel even nodig ;) Wat je ook kan doen is in single user mode starten. Daarna ga je met het commando cd naar de extensies map (cd /system/library/extensions).

Ben je daar aangekomen, dan geef je het commando rm-f sleepenabler.kext en je probleem is opgelost. Vervolgens exit, klaar.

Overigens zijn Asus mobo's geen flut. Heb zelf een paar Hackintoshes en niet altijd werkt de sleep. Vind zelf OSX zoveel lekkerder werken dan welke versie van M'soft Windows dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de boel nog niet opgeven... nog niet helemaal tenminste. Maar dit wordt dan wel de 5de keer dat ik OS X opnieuw moet installeren op mijn SSD.

Nouja, dan toch maar:

Iemand enig idee hoe ik sleep kan laten werken? Via een DSDT? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:00:
Ik wil de boel nog niet opgeven... nog niet helemaal tenminste. Maar dit wordt dan wel de 5de keer dat ik OS X opnieuw moet installeren op mijn SSD.

Nouja, dan toch maar:

Iemand enig idee hoe ik sleep kan laten werken? Via een DSDT? Of iets anders?
C-states en P-states enablen via bv. Chameleon Wizard. En een recente versie van Chameleon bootloader.
Opnieuw installeren van OSX..... tsja, dat gaat snel genoeg.... minuutje of 20?

"Nouja, dan toch maar": You hate it or you love it or you buy an expensive Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:03:
[...]

C-states en P-states enablen via bv. Chameleon Wizard. En een recente versie van Chameleon bootloader.
Opnieuw installeren van OSX..... tsja, dat gaat snel genoeg.... minuutje of 20?

"Nouja, dan toch maar": You hate it or you love it or you buy an expensive Mac.
Ga het meteen proberen als ik OS X weer heb.

Ik ben opgegroeid met Mac. Mijn laatste was de iMac G4 (wat voor mij nog steeds het aller beste design heeft.). Deze staat hier als trofee op de plank. Misschien dat ik hem ooit mod voor OS X. Heb enkele jaren gemist omdat ik (desktop) Mac's te duur vind. Macbook's daar in tegen vind ik nog wel de moeite waard.

Ben nu weer de ML Vmware image aan het downloaden... waarschijnlijk dat ik misschien pas morgen kan beginnen met het testen van sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Daarom het juiste motherboard kopen. Bespaard je 90% van de ellende

[ Voor 3% gewijzigd door matty___ op 13-02-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:33
Na eindelijk 2 dagen is het me gelukt! mijn Vaio SVS13 is volledig een OSX86 apparaat geworden. En wat werkt het heerlijk.

OSX Maverick
Intel i5
intel 4000 HD
Nvidia 640m LE
320 Gb
Dell 1515 mini card erin gezet werkt OOB :)

Qe-Ce werkt ook helemaal naar behoren

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/3wOTAx4

[ Voor 6% gewijzigd door Pukson op 13-02-2014 00:21 ]

Add me op Stadia: Gloogle

• matty___
Pukson schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:31:
Na eindelijk 2 dagen is het me gelukt! mijn Vaio SVS13 is volledig een OSX86 apparaat geworden. En wat werkt het heerlijk.

OSX Maverick
Intel i5
intel 4000 HD
Nvidia 640m LE
320 Gb
Dell 1515 mini card erin gezet werkt OOB :)

Qe-Ce werkt ook helemaal naar behoren

[afbeelding]
Sleep, overig powermanagement, screen brightness?

• Pukson
Ik ben er nog mee bezig, dit weekend wil ik eigenlijk de installatie polijsten. Maar screen brightness het is heldergenoeg vind ikzelf. Sleep doet het soms wel soms niet heel apart, zelfde geld voor Qe/Ce. Power management heb ik niet, welke kext moet ik gebruiken?

En Sleep, welke wordt dan aangeraden?

• matty___
Pukson schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:53:
Ik ben er nog mee bezig, dit weekend wil ik eigenlijk de installatie polijsten. Maar screen brightness het is heldergenoeg vind ikzelf. Sleep doet het soms wel soms niet heel apart, zelfde geld voor Qe/Ce. Power management heb ik niet, welke kext moet ik gebruiken?

En Sleep, welke wordt dan aangeraden?
Met HWMonitor kun je zien of hij je cpu terug klokt en er is een MSRDump.kext om te zien welke P states je allemaal hebt.

Sleep moet eigenlijk oob werken mits UEFI. Anders met custom DSDT.

• Pukson
Ik heb de installatie niet via UEFI gedaan, maar legacy. Ik vind het goed hoe het nu werkt:)
Iemand een kext of iets waarmee mijn brightness te regelen is? of gaat doen

Verwijderd

ZIt nu op een schone installatie,

Elke keer als ik sluimer kies gaat mijn monitor netjes op zwart en maakt de pc even daarna "boot" geluidje met de dvd speler...
Daarna gaat de pc voor 1 seconden uit...gaat ie weer aan maakt de dvd speler weer geluid, gaat ie weer uit, maakt de dvd speler een hard geluid of ie een cd aan het versleten is...gaat ie weer uit daarna weer aan en uiteindelijk wordt de hele pc herstart...

Help...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:28:

Elke keer als ik sluimer kies gaat mijn monitor netjes op zwart en maakt de pc even daarna "boot" geluidje met de dvd speler...
Daarna gaat de pc voor 1 seconden uit...gaat ie weer aan maakt de dvd speler weer geluid, gaat ie weer uit, maakt de dvd speler een hard geluid of ie een cd aan het versleten is...gaat ie weer uit daarna weer aan en uiteindelijk wordt de hele pc herstart...

Help...?
Heb je native powermanagement werkend? Zonder dat zal sleep ook nooit goed werken.
Hoe krijg je native PM? UEFI of een custom DSDT gebruiken (en alles op stock/auto zetten in het bios/UEFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Niemand hier tips om mijn brightness werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Is het mogelijk met Mavericks een 3d film via de hdmi uitgang te streamen naar mijn TV zodat ik 3d iso films kan kijken? Met windows kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Tennisbal schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:52:
Is het mogelijk met Mavericks een 3d film via de hdmi uitgang te streamen naar mijn TV zodat ik 3d iso films kan kijken? Met windows kan dit
Als je een monitor kunt aansturen via hdmi zou een tv ook moeten werken. Of zit er nog iets speciaals in het 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
matty___ schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:01:
[...]

Als je een monitor kunt aansturen via hdmi zou een tv ook moeten werken. Of zit er nog iets speciaals in het 3d?
Ja je moet een speciale speler hebben. In windows werkt het maar met bepaalde pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:28:

Help...?
Welke versie van Chameleon gebruik je? Hoe ziet je org.chameleon.Boot.plist eruit?
Volgens de makers van Chameleon zou sleep moeten werken met de laatste versies en zonder een Enabler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:35
Pukson schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:10:
Niemand hier tips om mijn brightness werkend te krijgen?
Specs? (Mobo, CPU type etc.).

Hier al eens gekeken?

https://github.com/RehabMan/Laptop-DSDT-Patch

Mocht je er niet uit komen, kan ik je wel helpen :)

Succes!

Ik heb zelf een Lenovo G500 (Core I7 3612QM @ 2.1 GHZ, 8 GB DDR3, HD4000). Alles werkt, behalve sleep als ik hem dichtklap (werkte eerst wel :S), en vind de fan soms te luidruchtig (P-states etc. al gecheckt). SMbios ook al geswapt etc., is gewoon trial en error.

Tevens heb ik mijn audio werkend met VoodooHDA, wil dit graag native werkend krijgen zodat ik sound over HDMI heb. Ook wil ik mijn VGA output werkend krijgen, maar aangezien mijn HD4000 herkend wordt met device id 01660003 betekent dat dat ik maar beschik over 2 outputs :( (Scherm zelf en HDMI).

Ach, het is en blijft een Hackintosh hè :P

[ Voor 47% gewijzigd door roughtodacore op 16-02-2014 13:33 ]

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.