welke bootloader gebruik je
Chimera 2.1matty___ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:44:
welke bootloader gebruik je
Bestaat er ook een pci=nomsi commando voor Hackintosh?
Ik heb hier nog een Asus X61S liggen en die boot enkel naar Ubuntu als ik pci=nomsi in de grub zet.
Met iAtkos blijft ie na de install hangen bij still waiting for root device.
Ik weet haast wel zeker zeker dat hij blijft hangen daar waar Ubuntu ook blijft hangen als ik het betreffende commando niet gebruik.
Ik heb hier nog een Asus X61S liggen en die boot enkel naar Ubuntu als ik pci=nomsi in de grub zet.
Ik weet haast wel zeker zeker dat hij blijft hangen daar waar Ubuntu ook blijft hangen als ik het betreffende commando niet gebruik.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Still Waiting for Root Device = chipsetMelvinB schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:45:
Bestaat er ook een pci=nomsi commando voor Hackintosh?
Staat je SATA modus op AHCI? :-)
Of heb je een bijzondere chipset? (zoals nForce?)
Zit helaas een sis-chipset in, de 671DX.iMick schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:37:
[...]
Still Waiting for Root Device = chipset
Staat je SATA modus op AHCI? :-)
Of heb je een bijzondere chipset? (zoals nForce?)
Ik heb geen sata-setting in het (meest recente) bios, maar toen Win8 er nog op stond, draaide deze wel in ahci-mode.
Ik heb een asus eee pc 1201HA.
Ik wil daar graag een hackintosh van maken.
Ik ben gekomen tot het bekende grijze installatiescherm.

En hij doet verder niks.
Ik heb gelezen dat je iets met ahci moet doen in de bios.
Alleen is deze optie niet te zien in de bios bij mij.
Hoe kan dit ?
Ik wil daar graag een hackintosh van maken.
Ik ben gekomen tot het bekende grijze installatiescherm.

En hij doet verder niks.
Ik heb gelezen dat je iets met ahci moet doen in de bios.
Alleen is deze optie niet te zien in de bios bij mij.
Hoe kan dit ?
Boot eens met -v en laat zien wat er mis gaat. Verder, heb je je al wat ingelezen m.b.t. jouw EEE PC? En heb je verder deze link al gezien? http://www.corsino.com/blog/?p=73
and thanks for all the fish.
Trek je videokaart er eens uit en probeer dan op de IGP te installeren. Als je installed bent videokaart weer inbouwen.hendrilankamp schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:24:
Hallo,
Een geruime tijd een hackintosh gehad icm met een hd 5770
Nu is deze vervangen voor een 660GTX van asus en dan wel de Dcuii versie
Nu krijg ik alles niet meer zo mooi als het was.
Hardware:
* Asrock h77m-itx
*8 GB DDR3
*I7 3700K
*660GTX asus direct cu
*Samsung hdd 500 GB osx
*samsung hdd 750GB Win
De foutmelding
Ik kan alleen booten door -x te gebruiken.
Doe ik dat niet loop ik op het moment vast bij Sound assertion in AppleHDACodecGeneric at line 360
Als ik dit google kom ik veel mensen met gelijke problemen tegen.
De oplossingen die ik tegen kwam mochten niet baten.
Door te booten met:
GraphicsEnabler=No cpus=1 -v
Komt hij een regel verder, namelijk:
usbf: 56.446 appleusbehcI dan een hele code gevolgd door found a transaction past the completion deadline on bus 0x1a, timing out! Add r: 3, EP: 2
Heeft iemand enig idee hoe ik nu het best verder kan gaan?
Ik heb nu iboot bootloader.Zalmanman schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:45:
Boot eens met -v en laat zien wat er mis gaat. Verder, heb je je al wat ingelezen m.b.t. jouw EEE PC? En heb je verder deze link al gezien? http://www.corsino.com/blog/?p=73
En Kalyway_10.5.2_DVD_Intel_Amd op een usb alleen hij ziet hem niet of hij geeft deze foutmelding:

Verwijderd
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een oplossing voor vervanging van mijn verouderde MacBook Pro server (headless) Ik zie veel build staan op tonyMac en het spreekt me op zich wel aan. Grootste reden is dat ik eSata / een PCIe naar eSata moet hebben wegens mijn externe Harddisk array.
Nu de vraag, hoe stabiel is een setup met bijvoorbeeld de Gigabyte GA-Z77N-WIFI en een intel Core i3 onder Mountain Lion? Het moet als een Server gaan dienen die ook redelijk vaak HandbrakeCLI moet draaien (vandaar ook de reden om te upgraden) Installeren van de software is geen probleem aangezien ik dagelijks bezig ben met OS X installaties etc. Grootste zorg is dat het niet stabiel is wat natuurlijk funest is voor een server die door 10 mensen wordt gebruikt.
Edit: Als antwoord op mijn eigen vraag; stabiel en in 1 avond werkend. In plaats van een GA-Z77N is het een B75N geworden, heb geen WIFI nodig dus scheelt weer. Verder een Core i3 (3225 HD4000), wat ram erin en een PCIe naar eSata en alles in een Fractal Design Node 304 gezet. Unibeast draaien met 10.8.4, installeren en daarna even met Multibeast eroverheen en er staat een werkende "Mac Mini" te draaien. Gisteren nacht tot deze avond heeft de "Mac" gehandbraked om stabiliteit te testen, gaat 3 keer vlugger dan op de C2D dus mooi meegenomen. Net alles overgezet van de oude server, Externe eSata bay eraan en draaien maar. Ben er zeer content mee en kan eventueel nog de schijven vanuit de eSata bay overzetten in de Node 304 (moet er wel een mSata kaartje in voor het OS) voor een all in one server.
Nu de vraag, hoe stabiel is een setup met bijvoorbeeld de Gigabyte GA-Z77N-WIFI en een intel Core i3 onder Mountain Lion? Het moet als een Server gaan dienen die ook redelijk vaak HandbrakeCLI moet draaien (vandaar ook de reden om te upgraden) Installeren van de software is geen probleem aangezien ik dagelijks bezig ben met OS X installaties etc. Grootste zorg is dat het niet stabiel is wat natuurlijk funest is voor een server die door 10 mensen wordt gebruikt.
Edit: Als antwoord op mijn eigen vraag; stabiel en in 1 avond werkend. In plaats van een GA-Z77N is het een B75N geworden, heb geen WIFI nodig dus scheelt weer. Verder een Core i3 (3225 HD4000), wat ram erin en een PCIe naar eSata en alles in een Fractal Design Node 304 gezet. Unibeast draaien met 10.8.4, installeren en daarna even met Multibeast eroverheen en er staat een werkende "Mac Mini" te draaien. Gisteren nacht tot deze avond heeft de "Mac" gehandbraked om stabiliteit te testen, gaat 3 keer vlugger dan op de C2D dus mooi meegenomen. Net alles overgezet van de oude server, Externe eSata bay eraan en draaien maar. Ben er zeer content mee en kan eventueel nog de schijven vanuit de eSata bay overzetten in de Node 304 (moet er wel een mSata kaartje in voor het OS) voor een all in one server.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 23:21 ]
Is het iemand al gelukt om Mavericks DP4 geinstalleerd te krijgen op een Hackintosh. Krijg na het downloaden aan het begin van de installatie steeds een foutmelding dat het installeren mislukt is.
Heb DP4 3 keer gedownload, maar de fout blijft hetzelfde.
edit Overigens werkt de sleep op een GA-P55M UD2 "out of the box".
Heb DP4 3 keer gedownload, maar de fout blijft hetzelfde.
edit Overigens werkt de sleep op een GA-P55M UD2 "out of the box".
[ Voor 27% gewijzigd door OgWok op 11-08-2013 13:13 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
hallo, k heb een vraag.
heb vrijdag een iMac 27 inch gekocht en het is de 1e keer voor mij dat ik een Mac heb.
had hiervoor een HP pc met windows 7 en ben niet anders gewend.
maar heb al lange tijd een iphone en die bevalt me zo goed dat ik ook een Mac wou.
nu gaat mijn vraag over Spotnet. ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om Spotnet te laten draaien op een iMac, de vervanger daarvan zou Spotlite zijn. nou die heb ik dus gedownload, maar nu valt mij op dat de directe downloadknop daar niet bij zit zoals ik wel gewend was in spotnet op me vorige pc... dus als ik iets wil downloaden dan moet ik het nzb bestandje weer apart opslaan en dan downloaden met bijvoorbeeld newsleecher.. iemand een idee?
heb vrijdag een iMac 27 inch gekocht en het is de 1e keer voor mij dat ik een Mac heb.
maar heb al lange tijd een iphone en die bevalt me zo goed dat ik ook een Mac wou.
nu gaat mijn vraag over Spotnet. ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om Spotnet te laten draaien op een iMac, de vervanger daarvan zou Spotlite zijn. nou die heb ik dus gedownload, maar nu valt mij op dat de directe downloadknop daar niet bij zit zoals ik wel gewend was in spotnet op me vorige pc... dus als ik iets wil downloaden dan moet ik het nzb bestandje weer apart opslaan en dan downloaden met bijvoorbeeld newsleecher.. iemand een idee?
Hi JeffC, welkom op GoTVerwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:05:
hallo, k heb een vraag.

Kijk even waar je je vraag stelt. Dit topic gaat over OSx86. Ik zou je aanraden om hiervoor een relevant topic op te zoeken of een nieuw topic te openen
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Hey, bedankt!Hoedje schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:19:
[...]
Hi JeffC, welkom op GoT
Kijk even waar je je vraag stelt. Dit topic gaat over OSx86. Ik zou je aanraden om hiervoor een relevant topic op te zoeken of een nieuw topic te openen
oke ik maak even een nieuw topic aan
ik lees dat je chimera gebruikt probeer eens chameleon te gebruiken,hendrilankamp schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:24:
Hallo,
Een geruime tijd een hackintosh gehad icm met een hd 5770
Nu is deze vervangen voor een 660GTX van asus en dan wel de Dcuii versie
Nu krijg ik alles niet meer zo mooi als het was.
Hardware:
* Asrock h77m-itx
*8 GB DDR3
*I7 3700K
*660GTX asus direct cu
*Samsung hdd 500 GB osx
*samsung hdd 750GB Win
De foutmelding
Ik kan alleen booten door -x te gebruiken.
Doe ik dat niet loop ik op het moment vast bij Sound assertion in AppleHDACodecGeneric at line 360
Als ik dit google kom ik veel mensen met gelijke problemen tegen.
De oplossingen die ik tegen kwam mochten niet baten.
Door te booten met:
GraphicsEnabler=No cpus=1 -v
Komt hij een regel verder, namelijk:
usbf: 56.446 appleusbehcI dan een hele code gevolgd door found a transaction past the completion deadline on bus 0x1a, timing out! Add r: 3, EP: 2
Heeft iemand enig idee hoe ik nu het best verder kan gaan?
ik had het ook problemen met mn hd6870 en chimera,
toen even een schone install gedaan op 2e schijf met chameleon 2.2 en hij werkte nu,
mischien dat het voor jou ook werkt
Verwijderd
Even een vraagje tussen door.
Wat raden jullie aan voor een AMD FX 6100?
Mountion Lion of Lion?
Wat raden jullie aan voor een AMD FX 6100?
Mountion Lion of Lion?
Om mijn reset probleem op te lossen wil ik toch maar aan de DSDT edit
Krijg alleen 112 warnings en 10 errors waardoor ik hem niet kan saven. Wat nu?
AppleRTC fix lukt niet. Ik draai Clover, mss ligt het daar nog aan? En Sleep heb ik ook nooit werkend gekregen, wellicht wel met DSDT edit?
AppleRTC fix lukt niet. Ik draai Clover, mss ligt het daar nog aan? En Sleep heb ik ook nooit werkend gekregen, wellicht wel met DSDT edit?
Nu wissel ik nog wel eens van (2e) SATA HD. Ik kies dan voor verwijder, en de schijf verdwijnt van de desktop.
Als ik aan die SATA kabel een andere HD hang, dan blijft OSX stug volhouden dat de oude schijf er aan zit.
Is er een commando om OSX opnieuw te laten kijken welke HD er werkelijk aan de kabel zit. Ik bedoel hier dus de 2e of 3e HD mee. Ook schijfhulprogramma houdt stug vol dat de vorige HD er nog aan zit. Oplossing die ik nu gebruik is opnieuw opstarten.
Als ik aan die SATA kabel een andere HD hang, dan blijft OSX stug volhouden dat de oude schijf er aan zit.
Is er een commando om OSX opnieuw te laten kijken welke HD er werkelijk aan de kabel zit. Ik bedoel hier dus de 2e of 3e HD mee. Ook schijfhulprogramma houdt stug vol dat de vorige HD er nog aan zit. Oplossing die ik nu gebruik is opnieuw opstarten.
[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 18-08-2013 13:11 ]
Verwijderd
@Tennisbal
AppleRTC patch voor Mountain Lion;
sudo perl -pi -e 's|\x75\x30\x89\xd8|\xEB\x30\x89\xd8|' /System/Library/Extensions/AppleRTC.kext/Contents/MacOS/AppleRTC
Voor Mavericks;
sudo perl -pi -e 's|\x75\x2e\x0f\xb6|\xeb\x2e\x0f\xb6|' /System/Library/Extensions/AppleRTC.kext/Contents/MacOS/AppleRTC
Dan voor je restart / shutdown issues;
Probeer eens EvOreboot.kext , en of ElliotForceLegacyRTC.kext te installeren
sudo perl -pi -e 's|\x75\x30\x89\xd8|\xEB\x30\x89\xd8|' /System/Library/Extensions/AppleRTC.kext/Contents/MacOS/AppleRTC
Voor Mavericks;
sudo perl -pi -e 's|\x75\x2e\x0f\xb6|\xeb\x2e\x0f\xb6|' /System/Library/Extensions/AppleRTC.kext/Contents/MacOS/AppleRTC
Helaas blijf ik reset problemen houden. Ik heb een 10.8.3 en 10.8.4 setup getest, beide werken helaas niet goed. Ik gebruik clover als bootloader, mss maakt dat nog uit?Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:16:
@Tennisbal
Voor Mavericks;
En ik heb een willekeurige versie van die beide kext's gepakt, mss maakt dat ook nog uit?
[ Voor 19% gewijzigd door Tennisbal op 19-08-2013 10:58 ]
Ik heb een prima draaiende mac installatie op m'n pc, echter merk ik dat mijn SSD begint af te takelen
(vertex 3...)
Nu zit ik er over te denken een nieuwe SSD te kopen (grotere en degelijk merk) om deze te gaan gebruiken.
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het kopieren van de ene SSD naar de andere?
Nu zit ik er over te denken een nieuwe SSD te kopen (grotere en degelijk merk) om deze te gaan gebruiken.
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het kopieren van de ene SSD naar de andere?
Carbon copy is your friend. Werkt perfectKypo schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:20:
Ik heb een prima draaiende mac installatie op m'n pc, echter merk ik dat mijn SSD begint af te takelen(vertex 3...)
Top thnx!Tennisbal schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:27:
[...]
Carbon copy is your friend. Werkt perfect
Net wat er over zitten lezen, schijnt dat als je een Os x boot disk in je pc doet. En daar van opstart je dit ook kan doen van uit Disk Recovery
Ik zou dat niet vertrouwen, tenzij het specifiek ook voor hackintosh werkt. Maar serieus probeer carbon copy, gratis programma. Zowieso handig om een backup (of 2 in mijn geval) of andere interne schijven te hebben. Heeft mij heel wat extra werk voorkomen...Kypo schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:32:
[...]
Top thnx!
Net wat er over zitten lezen, schijnt dat als je een Os x boot disk in je pc doet. En daar van opstart je dit ook kan doen van uit Disk Recovery
Hoe merk je overigens dat die begint af te takelen? Zo oud is tie ook weer niet lijkt me; of staat trim niet aan, zodat hij helemaal volgelopen is?Kypo schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:20:
Ik heb een prima draaiende mac installatie op m'n pc, echter merk ik dat mijn SSD begint af te takelen(vertex 3...)
Inderdaad werkt CCC prima; eventueel nog bootloader verversen op de nieuwe schijf en gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 19-08-2013 15:30 ]
Ik heb een bestand van 54 gb, testdisk.log in mijn usermap. Wat is dit voor bestand? Als ik het verwijder kan ik mijn systeem niet meer in na het invoeren van mijn wachtwoord...
Ik heb eindelijk, eindelijk, eindelijk na 5 maanden de oplossing gevonden! Het lag aan de optie Wake on Lan in de bios.... Die moet op uit staan anders gaan gigabyte moederborden resetten bij shutdown...Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:16:
@Tennisbal
Voor Mavericks;
Verwijderd
Heb je een kext voor die (realtek?) onboard NIC? Clover heeft trouwens ook vanallerlei mogelijkheden aan boord om 'on the fly' jouw RTC, NIC, en (meerdere) issues kan patchen (via je DSDT) Je kan gewoon in je config of in de bootloader zelf kiezen welke patches je wilt toepassen (tip; zoek uit welke je nodig hebt, en welke niet, en pas toe welke je nodig hebt en niet meer, anders krijg je weer van die tonymac-installer achtige dingen) check anders even de wiki van clover onder DSDT patching. Uit mijn ervaring kunnen die onboard nics op gigabyte bordjes sowieso vaker bugs vertonen.. Ik heb het liefste hardware die gewoon native (blijft) werken (ook na updaten os) Heb zelf in het verleden met mijn gigabyte realtek on board nic in OSX86 ook vreemde dingen meegemaakt.. Heb toen maar een Sonnet(appleyukon2) pci-x-1 gehaald.
Hij is een heel stuk trager dan eerst ... Write speed komt ook niet boven de 130 Mb, hij is volgens mij kaduukOgWok schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:25:
[...]
Hoe merk je overigens dat die begint af te takelen? Zo oud is tie ook weer niet lijkt me; of staat trim niet aan, zodat hij helemaal volgelopen is?
Inderdaad werkt CCC prima; eventueel nog bootloader verversen op de nieuwe schijf en gaan.
Ik heb nog garantie, maar ook het geld om een nieuwe te kopen
En Sleep werkt ook eindelijk. Zal ik nu dan opeens een 100% werkende hackintosh hebben met 5 schermen 
Voel een leegte aankomen, nog andere dingen die ik kan fixen?
Voel een leegte aankomen, nog andere dingen die ik kan fixen?
Heb succesvol 10.8.5 kunnen installeren op een Haswell systeem, met native support voor de cpu en de intel HD4600. Dat komt omdat 10.8.5 hier volledige support voor heeft vanwege de nieuwe macbook airs.
Setup:
pricewatch: Gigabyte GA-Z87N-WIFI
pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed
pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1
pricewatch: BitFenix Prodigy Wit
pricewatch: Seasonic M12II 520W
pricewatch: Kingston KHX1600C9D3K2/8GX
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Totale kosten 735 euro. Muis en toetsenbord had ik nog en met het programma BetterTouchTool heb ik mijn eigen functies en de F toetsen kunnen toewijzen.
Mijn stappenplan:
- Op een iMac de mountain lion image gedownload uit de appstore
- De image op een usb-stick geplaatst met behulp van Unibeast
- Booten lukte wel, maar liep steeds vast of kreeg een kernel panic. Dus daarom geboot met -x (safe mode)
- Installatie verliep verder vlekkeloos
- Wilde niet booten in OSX, opnieuw kernel panics en freezes. Starten in -v (verbose) mode gaf een foutmelding dat een bepaalde kext een error gaf.
- Reboot met -x zodat ik in safe mode de kext kon verwijderen. Weet niet meer precies welke het was, maar hij was niet belangrijk in ieder geval.
- Bios settings nagelopen en ingesteld volgens http://www.tonymacx86.com...ries-lga-1155-boards.html
- Hierna kon ik gewoon normaal booten in OS X! Multibeast geinstalleerd, juiste audio codec aangevinkt en na een reboot werkt alles vlekkeloos. Alles werkt gewoon, zelfs sluimerstand.
Haswell is echt super! 26 graden idle en een superstil systeem. De geluidsproductie is hetzelfde als mijn iMac uit 2011, niet hoorbaar dus. Ik werk voorlopig nog even op de HD4600. Als Battlefield 4 uit is dan koop ik een Gefore 7xx kaart. Ook deze worden probleemloos ondersteund.
Setup:
Totale kosten 735 euro. Muis en toetsenbord had ik nog en met het programma BetterTouchTool heb ik mijn eigen functies en de F toetsen kunnen toewijzen.
Mijn stappenplan:
- Booten lukte wel, maar liep steeds vast of kreeg een kernel panic. Dus daarom geboot met -x (safe mode)
- Wilde niet booten in OSX, opnieuw kernel panics en freezes. Starten in -v (verbose) mode gaf een foutmelding dat een bepaalde kext een error gaf.
- Reboot met -x zodat ik in safe mode de kext kon verwijderen. Weet niet meer precies welke het was, maar hij was niet belangrijk in ieder geval.
- Bios settings nagelopen en ingesteld volgens http://www.tonymacx86.com...ries-lga-1155-boards.html
- Hierna kon ik gewoon normaal booten in OS X! Multibeast geinstalleerd, juiste audio codec aangevinkt en na een reboot werkt alles vlekkeloos. Alles werkt gewoon, zelfs sluimerstand.
Haswell is echt super! 26 graden idle en een superstil systeem. De geluidsproductie is hetzelfde als mijn iMac uit 2011, niet hoorbaar dus. Ik werk voorlopig nog even op de HD4600. Als Battlefield 4 uit is dan koop ik een Gefore 7xx kaart. Ook deze worden probleemloos ondersteund.
[ Voor 5% gewijzigd door Mick1990 op 22-09-2013 00:26 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
@Mick1990: is de hele setup sneller dan je iMac? Mooie set, maar zijn alle GByte Haswell mobo's zo aan de prijs?
Vind je 130 euro voor een intel chipset board aan de prijs?OgWok schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:37:
@Mick1990: is de hele setup sneller dan je iMac? Mooie set, maar zijn alle GByte Haswell mobo's zo aan de prijs?
Dit is een duur moederbord omdat het een mini-itx versie is zeg maar iets groter dan je hand
. De normale atx of matx zijn een stuk goedkoper maar passen weer niet in een BitFenix Prodigy kast:

De witte kast helemaal links heb ik. Deze heb ik speciaal genomen omdat deze erg veel op een Mac Pro lijkt maar ook gewoon een strak uiterlijk heeft en lekker compact is.
De processorkracht is zeker een vooruitgang ten opzichte van mijn iMac uit 2011 met een i5 2400S. Met cinebench haal ik nu een score van 5,31, terwijl ik met met mijn iMac een score haalde van 3,95. Niet dat de iMac nou trager is, in normaal gebruik is het verschil gewoon te verwaarlozen. Maar ik wil toch weer gaan gamen dus vandaar dat ik een hackintosh heb gemaakt met een dual boot Windows 7.
Dit systeem werkt trouwens zo goed omdat het een moederbord is met UEFI. Een daarvoor heb je geen DSDT file nodig omdat gewoon alles out of the box werkt.

De witte kast helemaal links heb ik. Deze heb ik speciaal genomen omdat deze erg veel op een Mac Pro lijkt maar ook gewoon een strak uiterlijk heeft en lekker compact is.
De processorkracht is zeker een vooruitgang ten opzichte van mijn iMac uit 2011 met een i5 2400S. Met cinebench haal ik nu een score van 5,31, terwijl ik met met mijn iMac een score haalde van 3,95. Niet dat de iMac nou trager is, in normaal gebruik is het verschil gewoon te verwaarlozen. Maar ik wil toch weer gaan gamen dus vandaar dat ik een hackintosh heb gemaakt met een dual boot Windows 7.
Dit systeem werkt trouwens zo goed omdat het een moederbord is met UEFI. Een daarvoor heb je geen DSDT file nodig omdat gewoon alles out of the box werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Mick1990 op 23-09-2013 13:10 ]
Dag mede Tweakers,
Ik zit er ook aan te denken om later dit jaar een hackintosh te bouwen, het is alleen allemaal wel vrij nieuw voor mij dus ik zal de komende tijd hier wat vragen stellen. Hier mijn eerste:
Ik zit er ook aan te denken om later dit jaar een hackintosh te bouwen, het is alleen allemaal wel vrij nieuw voor mij dus ik zal de komende tijd hier wat vragen stellen. Hier mijn eerste:
Mick heeft het hier over opstarten in -x en -v. Wat houdt dat in?Mick1990 schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:22:
[...]
Mijn stappenplan:
[...]
Je maakt gebruik van een bootloader. Deze heeft een command prompt waarin je extra parameters kunt meegeven zoals -v (verbose) en -x (safe dacht ik)chocolade-reep schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:35:
Dag mede Tweakers,
[...]
Mick heeft het hier over opstarten in -x en -v. Wat houdt dat in?
Dankje, tot nu toe lijkt de moeilijkheidsgraad mee te vallen.matty___ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:26:
[...]
Je maakt gebruik van een bootloader. Deze heeft een command prompt waarin je extra parameters kunt meegeven zoals -v (verbose) en -x (safe dacht ik)
Kext verwijderen, is dat nog iets waar je op zou moeten letten, of doe je dat automatisch met zoiets? http://ihackintosh.blogsp...kext-file-in-mac-osx.html
-v is inderdaad verbose modus en daarbij krijg je alle bestanden te zien die OS X aan het laden is. Zeg maar vergelijkbaar met veilige modus in windows. Hieraan kun je simpel zien welk bestand er voor een error zorgt.
-x is safe modus, dan boot hij in ieder geval altijd als je compatible hardware hebt.
Een kext is gewoon een driver bestandje, deze kun je ook gewoon verwijderen in Mac OS X zelf
Hier op tonymac kun je lijstjes vinden van hardware die compatible zijn: http://www.tonymacx86.com/section/295-customac.html
-x is safe modus, dan boot hij in ieder geval altijd als je compatible hardware hebt.
Een kext is gewoon een driver bestandje, deze kun je ook gewoon verwijderen in Mac OS X zelf
Hier op tonymac kun je lijstjes vinden van hardware die compatible zijn: http://www.tonymacx86.com/section/295-customac.html
[ Voor 13% gewijzigd door Mick1990 op 24-09-2013 13:03 ]
Hoe weet je wanneer je een kext bestand moet verwijderen? En hoe doe je dat?Mick1990 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:02:
Nou in mijn geval wilde het systeem alleen opstarten in safe mode, dus met -x. In normale modes kreeg ik een kernel panic (vergelijkbaar met blue screen van windows). Dus daarom heb ik opgestart in -v mode zodat ik kon zien wat de error was en waar de kernel panic vandaan kwam. Daar kwam dus uit dat een of ander kext bestandje voor problemen zorgde.
Daarna met -x opgestart en via de Finder (windows verkenner) naar de locatie van het kext bestandje gegaan, in de prullenmand gegooid en prullenmand geleegd. Reboot en geen kernel panic meer.
Eigenlijk komt het vrij weinig voor dat je een kext bestandje moet verwijderen voor een hackintosh.
Daarna met -x opgestart en via de Finder (windows verkenner) naar de locatie van het kext bestandje gegaan, in de prullenmand gegooid en prullenmand geleegd. Reboot en geen kernel panic meer.
Eigenlijk komt het vrij weinig voor dat je een kext bestandje moet verwijderen voor een hackintosh.
Het begint echt een beetje te jeuken bij mij. Ik was eerder heel fanatiek aan het computers bouwen, maar dat heb ik sinds ik mijn MacBook (2 jaar) heb niet meer gedaan. Wel weer een keer zin in.
Het hebben van een mac om eventueel een usb stick oid aan te maken, maakt het hele proces wat makkelijker als het niet helemaal volgens tutorial gaat.
Als je besluit van usb te installen kunt je namelijk al kext verwijderen die problemen geven.
Als je besluit van usb te installen kunt je namelijk al kext verwijderen die problemen geven.
Hoe Mick dat ook deed via Unibeast bedoel je?
Denk dat ik daar ook wel uit kan komen:
http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html
Tot nu toe lijkt alles noch wel vrij haalbaar
Denk dat ik daar ook wel uit kan komen:
http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html
Tot nu toe lijkt alles noch wel vrij haalbaar
[ Voor 67% gewijzigd door chocolade-reep op 24-09-2013 15:51 ]
Als je een Mac hebt, is het zelfs mogelijk om OS X gewoon op een HDD in een externe behuizing te installeren en die booten (je kan OS X vanaf een USB/TB drive booten). Vervolgens Multibeast draaien en zo de complete installatie al afmaken op de echte Mac. Schijf in de 'Hackintosh' duwen, booten en klaar.matty___ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:39:
Het hebben van een mac om eventueel een usb stick oid aan te maken, maakt het hele proces wat makkelijker als het niet helemaal volgens tutorial gaat.
Ook weer waarDreamvoid schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:16:
[...]
Als je een Mac hebt, is het zelfs mogelijk om OS X gewoon op een HDD in een externe behuizing te installeren en die booten (je kan OS X vanaf een USB/TB drive booten). Vervolgens Multibeast draaien en zo de complete installatie al afmaken op de echte Mac. Schijf in de 'Hackintosh' duwen, booten en klaar.
Dan hou ik dat achter de hand. Een 'schone' installatie lijkt me toch beter.
O, ik las het verkeerd. Hoe doe je dat?
Waarom ben je voor de Z87 gegaan en en niet voor de H87? Die eerste is toch enkel interessant als je wil gaan overklokken?Mick1990 schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:22:
Heb succesvol 10.8.5 kunnen installeren op een Haswell systeem, met native support voor de cpu en de intel HD4600. Dat komt omdat 10.8.5 hier volledige support voor heeft vanwege de nieuwe macbook airs.
Setup:
Mijn stappenplan:
De schijf van je hackintosh in een externe behuizing duwen, en aan een Mac hangen, dan een verse install op die externe schijf doen, inclusief Multibeast enzo. Schijf weer in de hackintosh doen en je boot direct in een verse werkende install.chocolade-reep schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:52:
O, ik las het verkeerd. Hoe doe je dat?
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 01-10-2013 00:00 ]
Heb dit ooit ook is geprobeert met een oude P5K-VM, wat een werk.. had ik alles werkend, reboot en toen was 't weer kapot.
Binnenkort nog maals een poging wagen.
Binnenkort nog maals een poging wagen.
@LuukwaHD: inderdaad soms een hoop werk, maar dat is ook het leuke ervan. Je buurman zou het nooit voor elkaar krijgen.....
gewoon een virtuele mac draaien op je windows pc en dan usb drive mounten en gaan. Heb je echt geen mac voor nodig,Dreamvoid schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:00:
[...]
De schijf van je hackintosh in een externe behuizing duwen, en aan een Mac hangen, dan een verse install op die externe schijf doen, inclusief Multibeast enzo. Schijf weer in de hackintosh doen en je boot direct in een verse werkende install.
ipv een @username kun je ook een quote gebruiken. Leest wat prettigerOgWok schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:11:
@LuukwaHD: inderdaad soms een hoop werk, maar dat is ook het leuke ervan. Je buurman zou het nooit voor elkaar krijgen.....
Dat kon toch niet op een niet mac systeem?Tennisbal schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
gewoon een virtuele mac draaien op je windows pc en dan usb drive mounten en gaan. Heb je echt geen mac voor nodig,
jawel, gewoon een kant en klare vmware torrent oppikken en die (supertraag) draaien en je schijf klaar maken. Vaak genoeg gedaan...matty___ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:24:
[...]
Dat kon toch niet op een niet mac systeem?
Ik heb gisteren iATKOS ML2 gedownload en op DVD gebrand om mijn systeem te updaten naat 10.8.5, maar na 2 uur zwoegen is het systeem nog niet geboot van de DVD. Nog langer wachten? Ik hoor de DVD wel af en toe nog wat lezen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat kan idd, maar dat is weer een extra stapTennisbal schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:24:
[...]
jawel, gewoon een kant en klare vmware torrent oppikken en die (supertraag) draaien en je schijf klaar maken. Vaak genoeg gedaan...
Even booten in -v modus, misschien is er wel een error.zonoskar schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:07:
Ik heb gisteren iATKOS ML2 gedownload en op DVD gebrand om mijn systeem te updaten naat 10.8.5, maar na 2 uur zwoegen is het systeem nog niet geboot van de DVD. Nog langer wachten? Ik hoor de DVD wel af en toe nog wat lezen.
Woot! Alles werkt!
Het helpt als je alle onderdelen op voorhand kiest. ik heb het wifi/bluetooth-kaartje vervangen met datgene uit mijn laptop. nu heb ik bluetooth op mijn laptop én werkend internet op mijn pc.

Het helpt als je alle onderdelen op voorhand kiest. ik heb het wifi/bluetooth-kaartje vervangen met datgene uit mijn laptop. nu heb ik bluetooth op mijn laptop én werkend internet op mijn pc.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 160,45 | € 160,45 |
1 | Gigabyte GA-H87N-WIFI | € 103,60 | € 103,60 |
1 | Seagate Momentus XT ST750LX003, 750GB | € 154,95 | € 154,95 |
1 | Cooler Master Elite 120 Advanced | € 38,90 | € 38,90 |
2 | AOC i2269Vwm Zwart | € 121,80 | € 243,60 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 73,50 | € 73,50 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,45 | € 13,45 |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 150,90 | € 150,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 939,35 |

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 17-10-2013 22:15 ]
Ik kon het niet laten om het nog maals te proberen, en jawel het is gelukt!
Momenteel draai ik OSX Lion 10.7.2.
Audio werkt, netwerk werkt, videokaart word herkent dus ik ben helemaal happy!
Specs:
- Asus P5K-VM Mobo
- 6 GB DDR2 ram.
- Q6600 @ 2,4ghz
- GT 240 @ 512mb
Super tof!
Momenteel draai ik OSX Lion 10.7.2.
Audio werkt, netwerk werkt, videokaart word herkent dus ik ben helemaal happy!
Specs:
- Asus P5K-VM Mobo
- 6 GB DDR2 ram.
- Q6600 @ 2,4ghz
- GT 240 @ 512mb
Super tof!
Ik heb hier overigens door een verkeerde bestelling nog één mini PCIe wifi kaartje liggen met een adapter naar PCIe en 3 antennes en een half size miniPCIe wifikaartje. Beiden zijn compatibel met OSX86. Als er iemand interesse heeft, hoor ik het wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 11-10-2013 12:31 ]
Even een berichtje van een enthousiaste Mac-gebruiker (Macbook pro) die binnenkort wel eens toe is aan een nieuwe PC. Ik kan dan natuurlijk net zo goed een Hackintosh proberen, het is tenslotte zo'n fijn OS 
Wat zijn de nadelen, afgezien van dat het illegaal is? Is het nog steeds zo dat de stand-by functie kan zorgen voor problemen?
Ik zie het wel voor me in een mooie mini-itx kast als de Silverstone FT-03 mini.
Wat zijn de nadelen, afgezien van dat het illegaal is? Is het nog steeds zo dat de stand-by functie kan zorgen voor problemen?
Ik zie het wel voor me in een mooie mini-itx kast als de Silverstone FT-03 mini.
Ik heb mijn iMac vorige maand verkocht omdat ik een Mac Pro voor een leuk prijsje kon regelen, maar heb toch maar voor een hackintosh gekozen en heb daar zeker geen spijt van! Een paar jaar geleden was het nog nodig om een DSDT bestandje (soort bios bestandje) te maken omdat anders intel speedstep, sleep etc niet goed zou werken. Hier was je heel erg afhankelijk van de hackintosh community; als er niemand een DSDT voor jou moederbord chipset had gemaakt dan werkte het gewoon niet.
Maar tegenwoordig hebben moederborden een UEFI bios waardoor een DSDT bestandje overbodig is en eigenlijk alles zo out of the box werkt. Zolang je de build guides van http://www.tonymacx86.com volgt dan werkt het gewoon prima. Het komt er in ieder geval op neer dat een Gigabyte moederbord de makkelijkste installatie heeft.
Het grootste nadeel en zover ik kan bedenken en dan ook echt de enige, is dat je niet zomaar kunt updaten naar een nieuwe OS X versie. Soms is er door Apple zodanig wat aangepast dat je niet meer kunt booten. En bij elke update worden alle aangepaste drivers die nodig zijn om een hackintosh goed te laten werken vervangen door de standaard drivers van Apple (denk aan vga, ethernet, audio). Maar goed, dat is gewoon een kwestie van het programma Multibeast opstarten, de juiste drivers te selecteren en alles werkt weer.
En of het illegaal is geen idee, maar Apple heeft er in principe weinig moeite mee lijkt wel. Een aantal jaar geleden werd bij een nieuwe OS X update de support voor Intel Atom geblokkeerd. Maar na kritiek uit de hackintosh community werd die blokkering bij de eerstvolgende update al weer snel opgeheven.
Maar tegenwoordig hebben moederborden een UEFI bios waardoor een DSDT bestandje overbodig is en eigenlijk alles zo out of the box werkt. Zolang je de build guides van http://www.tonymacx86.com volgt dan werkt het gewoon prima. Het komt er in ieder geval op neer dat een Gigabyte moederbord de makkelijkste installatie heeft.
Het grootste nadeel en zover ik kan bedenken en dan ook echt de enige, is dat je niet zomaar kunt updaten naar een nieuwe OS X versie. Soms is er door Apple zodanig wat aangepast dat je niet meer kunt booten. En bij elke update worden alle aangepaste drivers die nodig zijn om een hackintosh goed te laten werken vervangen door de standaard drivers van Apple (denk aan vga, ethernet, audio). Maar goed, dat is gewoon een kwestie van het programma Multibeast opstarten, de juiste drivers te selecteren en alles werkt weer.
En of het illegaal is geen idee, maar Apple heeft er in principe weinig moeite mee lijkt wel. Een aantal jaar geleden werd bij een nieuwe OS X update de support voor Intel Atom geblokkeerd. Maar na kritiek uit de hackintosh community werd die blokkering bij de eerstvolgende update al weer snel opgeheven.
[ Voor 4% gewijzigd door Mick1990 op 14-10-2013 21:25 ]
Thanks! Kun je ook niet de OSX-gerelateerde updates doen die je regelmatig krijgt? Dat zal wel niet dan omdat het dikwijls driver-updates betreft.
In ieder geval relaxed dat het tegenwoordig best goed te doen is. De iMac is ook leuk en staat mooi, maar hij is ook aan de prijs. Om maar niet te praten van de upgrades die je erop kunt nemen. Dus wellicht staat hier binnenkort een mooi beest
In ieder geval relaxed dat het tegenwoordig best goed te doen is. De iMac is ook leuk en staat mooi, maar hij is ook aan de prijs. Om maar niet te praten van de upgrades die je erop kunt nemen. Dus wellicht staat hier binnenkort een mooi beest
Je moet inderdaad die guides volgen op Tonymac of Insanelymac.
Gigabyte is inderdaad de beste keuze als moederbord.
@PatrickG:
Als je met niet OSX-gerelateerde updates doelt op software updates (Safari, iTunes etc), die kun je gewoon zonder problemen updaten
Als je met niet OSX-gerelateerde updates doelt op software updates (Safari, iTunes etc), die kun je gewoon zonder problemen updaten
Mannen, is het bouwen van een pc met osx er 1 waar je moet weten wat je doet, of is het volgen van een stappenplan die hier vast te vinden is, een koud kunstje?
Als je het eenmaal door hebt is het een koud kunstje, voordat je je componenten gaat bestellen raad ik je aan om op een hackintosh forum wat informatie op te zoeken over de componenten die je van plan bent om te bestellen.
Er zijn namelijk verschillende manieren waarop je OSX kan installeren.
Kijk eens op insanelymac of tonymac.
Veel succes
Er zijn namelijk verschillende manieren waarop je OSX kan installeren.
Kijk eens op insanelymac of tonymac.
Veel succes
@RoyK
Er zijn genoeg stappenplannen, waarmee je OS X 'werkend' kunt krijgen. Maar mocht je hem nog moeten bouwen, zorg voor goede ondersteunde hardware. Wat zijn ongeveer je eisen & je budget?
Kortom; bespreek je plannen eens hier of op andere fora. Genoeg mensen die je advies kunnen geven.
Er zijn genoeg stappenplannen, waarmee je OS X 'werkend' kunt krijgen. Maar mocht je hem nog moeten bouwen, zorg voor goede ondersteunde hardware. Wat zijn ongeveer je eisen & je budget?
Kortom; bespreek je plannen eens hier of op andere fora. Genoeg mensen die je advies kunnen geven.
Dat was 5 jaar geleden indeed al zoLuukwaHD schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:46:
Je moet inderdaad die guides volgen op Tonymac of Insanelymac.
Ik denk dat je voor 500 euro toch wel een beest kunt hebben met een i5 processor. Natuurlijk is dat met een lelijke computerkast en simpele grafische kaart. Ik vind het zelf wel belangrijk om een mooie kast te hebben en grafische kaart, dus dan kom je iets hoger uit qua prijs.
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickG op 17-10-2013 16:35 ]
Ik ben van plan om in 2014 een nieuwe 27" iMac beest neer te zetten fully uitgepaktiMick schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:25:
@RoyK
Net een aantal youtube videos zitten kijken betreft een hackingtosh. En ik begin er toch langzaam van overtuigd te raken dat dit misschien toch wel ook mijn weg zal gaan worden. Voor 2500 euro kan je een beest van een systeem neer zetten, en updaten naar behoefte, mits het past binnen de lijst van onderdelen die ondersteund worden. Bovendien kan ik mijn iMac nog leuk verkopen. Een spannende trip denk ik, maar wel leuk spannend.
Hoe zit het met het onderhoud van je systeem? Ik kijk nu nauwelijks om naar het onderhoud in OSX. Wat denk ik ook een beetje de kracht is van OSX voor de gebruiker. Blijft deze beleving onveranderd? Of loop je daar tegen muurtjes aan? Werkt Timemachine bijvoorbeeld gewoon zoals het hoort te werken?
Hoe zit het met het onderhoud van je systeem? Ik kijk nu nauwelijks om naar het onderhoud in OSX. Wat denk ik ook een beetje de kracht is van OSX voor de gebruiker. Blijft deze beleving onveranderd? Of loop je daar tegen muurtjes aan? Werkt Timemachine bijvoorbeeld gewoon zoals het hoort te werken?
2500 euro? Is dat inclusief schermen?
De onderhoudbaarheid is prima, Timemachine werkt gewoon zonder problemen (ik gebruik het naar mijn synology NAS). Het enigste waar je wellicht op moet letten is het updaten van OS X, want hij zal daarna niet zomaar meer booten als je vergeet de Multibeast installatie na het updaten uit te voeren.RoyK schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:14:
Net een aantal youtube videos zitten kijken betreft een hackingtosh. En ik begin er toch langzaam van overtuigd te raken dat dit misschien toch wel ook mijn weg zal gaan worden. Voor 2500 euro kan je een beest van een systeem neer zetten, en updaten naar behoefte, mits het past binnen de lijst van onderdelen die ondersteund worden. Bovendien kan ik mijn iMac nog leuk verkopen. Een spannende trip denk ik, maar wel leuk spannend.
Eenmaal daaraan gewend valt het best wel mee.
Zo, ben net klaar met het omzetten van Win8 naar OSX Mavericks (vanilla) op mijn desktop-pc en ben er tot nu tevreden over. Alles werkt nu dankzij Multibeast.
(X48-chipset, Intel Q9550-cpu, 8gb DDR3, Geforce GTX670, Corsair SSD)
Eens kijken of het stabiel werkt de komende tijd.
(X48-chipset, Intel Q9550-cpu, 8gb DDR3, Geforce GTX670, Corsair SSD)
Eens kijken of het stabiel werkt de komende tijd.
Ik ben me aan het inlezen en Multibeast komt regelmatig naar voren hehebr13an schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:06:
[...]
De onderhoudbaarheid is prima, Timemachine werkt gewoon zonder problemen (ik gebruik het naar mijn synology NAS). Het enigste waar je wellicht op moet letten is het updaten van OS X, want hij zal daarna niet zomaar meer booten als je vergeet de Multibeast installatie na het updaten uit te voeren.
Eenmaal daaraan gewend valt het best wel mee.
ik heb al een dell 2711 staan, kan er vast nog wel 1 op de kop tikken ergens.. voor dual screen setup wat ik nu ook heb.PatrickG schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:42:
2500 euro? Is dat inclusief schermen?
Bovendien kan ik mn iMac nog redelijk goed van de hand doen.
Mag ik jullie mening peilen betreft deze configuratie? Ik heb de onderdelen met de buy guide van Tonymacx86 opgebouwd.
2x een SSD in Raid 0 voor OSX, 1 SSD voor windows.
2x een SSD in Raid 0 voor OSX, 1 SSD voor windows.
1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 259,90 | € 259,90 |
1 | Gigabyte GA-Z87X-UD5H | € 185,51 | € 185,51 |
1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 228,- | € 228,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 74,85 | € 74,85 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,- | € 89,- |
1 | Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart | € 22,- | € 22,- |
1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 462,90 | € 462,90 |
1 | Corsair Hydro H60 (2013 edition) | € 61,85 | € 61,85 |
1 | Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009) | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Corsair Vengeance CMZ32GX3M4X1600C10 | € 289,10 | € 289,10 |
1 | Corsair CX750M | € 76,90 | € 76,90 |
3 | Sandisk Extreme 120GB | € 91,90 | € 275,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.088,66 |
RAID0 met SSD's is leuk voor benchmarks, maar in de praktijk blijk je er bijzonder weinig van te merken. Ik zou zelf dan voor bijvoorbeeld een pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB gaan. Zelfde hoeveelheid opslag maar veel hogere random 4k write IOPS. Zie ook http://www.tomshardware.c...id-benchmark,3485-11.html
Heb je nog een bepaalde reden voor het dure moederboard? Volgens mij kun je net zo goed voor pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3 gaan, tenzij je echt 10 sata poorten, 3 PCI-E poorten en 7.1 audio nodig hebt. Scheelt weer zo'n €85.
Hou er rekening mee dat als je ook je apple keyboard tijdens het booten wilt gebruiken om bijvoorbeeld in je bios te komen, je een speciale bluetooth adapter nodig hebt die HID proxy mode ondersteund:
http://www.tonymacx86.com...ter-hid-proxy-mode-2.html
Een 750W voeding vind ik zelf wel erg veel. Mijn systeem met een 4670k en een gtx 660ti verbruikt idle zo'n 50W en onder full load slechts 230 watt. Nu zal het met jou systeem wel ietsje hoger zijn vanwege de gtx 760 , maar dat zal nooit meer als 300watt zijn. IMO is een 500W voeding meer dan voldoende, tenzij je later SLI wilt gaan draaien.
Voor de rest een beest van een systeem
Heb je nog een bepaalde reden voor het dure moederboard? Volgens mij kun je net zo goed voor pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3 gaan, tenzij je echt 10 sata poorten, 3 PCI-E poorten en 7.1 audio nodig hebt. Scheelt weer zo'n €85.
Hou er rekening mee dat als je ook je apple keyboard tijdens het booten wilt gebruiken om bijvoorbeeld in je bios te komen, je een speciale bluetooth adapter nodig hebt die HID proxy mode ondersteund:
http://www.tonymacx86.com...ter-hid-proxy-mode-2.html
Een 750W voeding vind ik zelf wel erg veel. Mijn systeem met een 4670k en een gtx 660ti verbruikt idle zo'n 50W en onder full load slechts 230 watt. Nu zal het met jou systeem wel ietsje hoger zijn vanwege de gtx 760 , maar dat zal nooit meer als 300watt zijn. IMO is een 500W voeding meer dan voldoende, tenzij je later SLI wilt gaan draaien.
Voor de rest een beest van een systeem
Over Raid 0 met SSD's heeft CiPHER een leuks tukje geschreven: CiPHER's Storageblog: SSD performance
Als je dan toch voor een ultieme config gaat, lijkt het me wel verstandig om voor een 'k' processor te gaan. Die overklokken heel gemakkelijk. En het lijkt me inderdaad ook dat je met een minder uitgerust moederbord even blij gaat zijn.
Als je dan toch voor een ultieme config gaat, lijkt het me wel verstandig om voor een 'k' processor te gaan. Die overklokken heel gemakkelijk. En het lijkt me inderdaad ook dat je met een minder uitgerust moederbord even blij gaat zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 21-10-2013 15:15 ]
Kijk, dat is feedback waar ik heel erg veel aan heb. Thanks!
@ Teun, ik begrijp zijn reactie niet helemaal. Ik mis de kennis denk ik. Ik werk met grote PSD bestanden. Doet een SSD in Raid0 me daar niet helpen? Zo niet, is het natuurlijk zonde van de aanschaf.
Tonymacx86 zegt het volgende:
We recommend using a solid state drive (SSD) for your system or boot drive for maximum performance and a traditional hard drive for your data. For these drives, we recommend the Sandisk Extreme as they use toggle NAND flash and Sandforce controllers. This combination provides the highest performance and doesn't require TRIM being enabled.
Ik heb geen kaas gegeten van overklokken. Is het de 3 tientjes / performance winst waard met de i7?
@ Mick1990
De reden waarom ik het moederbord heb gepakt is omdat hij in de lijst staat van Tonymacx86. Is de HD3 verder net zo prima? Heb hem nu toegevoegd aan de lijst. Scheelt een hapje centen.
Ik dacht bij de voeding, beter te veel dan te weinig. Is het TE veel?
Heb er nu een 600 wat versie ingezet. Voor het gevoel. Er zit maar een paar euro tussen de 500 en de 600. Goed plan toch?
Thanks voor de tip met het adaptertje. Ik overweeg overigens een USB keyboard te nemen van Apple.
Zit nu alleen nog met het SSD idee in mn maag.
Update lijst:
@ Teun, ik begrijp zijn reactie niet helemaal. Ik mis de kennis denk ik. Ik werk met grote PSD bestanden. Doet een SSD in Raid0 me daar niet helpen? Zo niet, is het natuurlijk zonde van de aanschaf.
Tonymacx86 zegt het volgende:
We recommend using a solid state drive (SSD) for your system or boot drive for maximum performance and a traditional hard drive for your data. For these drives, we recommend the Sandisk Extreme as they use toggle NAND flash and Sandforce controllers. This combination provides the highest performance and doesn't require TRIM being enabled.
Ik heb geen kaas gegeten van overklokken. Is het de 3 tientjes / performance winst waard met de i7?
@ Mick1990
De reden waarom ik het moederbord heb gepakt is omdat hij in de lijst staat van Tonymacx86. Is de HD3 verder net zo prima? Heb hem nu toegevoegd aan de lijst. Scheelt een hapje centen.
Ik dacht bij de voeding, beter te veel dan te weinig. Is het TE veel?
Thanks voor de tip met het adaptertje. Ik overweeg overigens een USB keyboard te nemen van Apple.
Zit nu alleen nog met het SSD idee in mn maag.
Update lijst:
1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 259,90 | € 259,90 |
1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 91,50 | € 91,50 |
1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 228,- | € 228,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 74,85 | € 74,85 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,- | € 89,- |
1 | Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart | € 22,- | € 22,- |
1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 462,90 | € 462,90 |
1 | Corsair Hydro H60 (2013 edition) | € 61,85 | € 61,85 |
1 | Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009) | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Corsair Vengeance CMZ32GX3M4X1600C10 | € 289,10 | € 289,10 |
1 | Corsair CX600M | € 62,20 | € 62,20 |
3 | Sandisk Extreme 120GB | € 91,90 | € 275,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.979,95 |
[ Voor 81% gewijzigd door RoyK op 21-10-2013 17:16 ]
De Gigabyte GA-Z87-HD3 gaat prima werken want deze staat ook ergens in een lijst op tonymac 
Zelf vind ik de voeding nog steeds overkill, maar het kan prima. Je systeem zal alleen ietsje meer verbruiken.
De Sandisk SSD's zijn inderdaad een van de betere wat betreft slijtage, maar of het nou écht veel nut heeft om hier een RAID 0 configuratie van te maken, geen idee. Persoonlijk denk ik dat je er vrij weinig van gaat merken. En ik denk dat je je PSD bestanden sowieso op de 2TB harde schijf gaat plaatsen, toch? Photoshop is bij mij in 2-3 sec volledig opgestart met een Samsung Pro SSD, zonder PSD weliswaar. Dat zal bij een Sandisk SSD gewoon vergelijkbaar zijn.
Logitech heeft overigens ook een heel gaaf toetsenbord speciaal voor mac: pricewatch: Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard (For Mac, iPad, iPhone)
Zelf vind ik de voeding nog steeds overkill, maar het kan prima. Je systeem zal alleen ietsje meer verbruiken.
De Sandisk SSD's zijn inderdaad een van de betere wat betreft slijtage, maar of het nou écht veel nut heeft om hier een RAID 0 configuratie van te maken, geen idee. Persoonlijk denk ik dat je er vrij weinig van gaat merken. En ik denk dat je je PSD bestanden sowieso op de 2TB harde schijf gaat plaatsen, toch? Photoshop is bij mij in 2-3 sec volledig opgestart met een Samsung Pro SSD, zonder PSD weliswaar. Dat zal bij een Sandisk SSD gewoon vergelijkbaar zijn.
Logitech heeft overigens ook een heel gaaf toetsenbord speciaal voor mac: pricewatch: Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard (For Mac, iPad, iPhone)
zeker een stoer bordje!
ik zit er over te denken.. nu staat mijn werk ook gewoon op de harde schijf, niet op de SSD. zit ik mezelf gewoon op te geilen of niet?
Als je een zwaardere voeding in zet.. gaat je systeem dan meer vragen? ik dacht eigenlijk dat de voeding hetzelfde doet als een kleinere, maar gewoon verder kan pieken als het moet.
ik zit er over te denken.. nu staat mijn werk ook gewoon op de harde schijf, niet op de SSD. zit ik mezelf gewoon op te geilen of niet?
Als je een zwaardere voeding in zet.. gaat je systeem dan meer vragen? ik dacht eigenlijk dat de voeding hetzelfde doet als een kleinere, maar gewoon verder kan pieken als het moet.
Ipv raid0 zou ik op zoek gaan naar een PCI-e SSD kaart zoals nu in de Macbooks Air zitten
Goh, als je die prijs ziet, dan i s een echte iMac eigenlijk nog niet eens zo duur. Ik zou een paar honderd euro bijleggen en een iMac kopen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat dusRoyK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:08:
zit ik mezelf gewoon op te geilen of niet?
Je bedoeld 1000 euro meer, plus dat ik dan nog de extra geheugen moet aankopen. Best centen!zonoskar schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:24:
Goh, als je die prijs ziet, dan i s een echte iMac eigenlijk nog niet eens zo duur. Ik zou een paar honderd euro bijleggen en een iMac kopen.
Wellicht wat vroeg, maar heeft iemand via de appstore al geupdate naar Mavericks? Ik keek er vanochtend en zag deze update staan. Echter wacht ik er nog even mee omdat ik niet weet of alles nog werkt na de update
Lijkt me sterk dat je het via de appstore werkt.Kypo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:01:
Wellicht wat vroeg, maar heeft iemand via de appstore al geupdate naar Mavericks? Ik keek er vanochtend en zag deze update staan. Echter wacht ik er nog even mee omdat ik niet weet of alles nog werkt na de update
Heb het gisteren op de normale manier geïnstalleerd en dat ging super en alles werkt.
Wel weer CMOS reset dus weer patchen maar verder liep het prima
Zijn er ergens trouwens leuke benchmarks te zien waar je het verschil ziet tussen een customac en een imac / mac pro ?
Ik heb momenteel de volgende PC:
Weet iemand of dit gaat werken met Mavericks, of is het beter om wat nieuwe onderdelen te kopen?
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Asus P8P67 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 212,95 | € 212,95 |
1 | GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC | € 67,90 | € 67,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 459,85 |
Weet iemand of dit gaat werken met Mavericks, of is het beter om wat nieuwe onderdelen te kopen?
Waarom zou dit niet werken? Ik heb tot nu toe alle updates via de appstore gedaanmatty___ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Lijkt me sterk dat je het via de appstore werkt.
Heb het gisteren op de normale manier geïnstalleerd en dat ging super en alles werkt.
Wel weer CMOS reset dus weer patchen maar verder liep het prima
Setup:
MSI Z77-G45
I5 3570K
Club3D 7870 XT
De updates doe ik ook via de appstore maar dit is een nieuwe versie van het volledige besturingssysteem.Kypo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:24:
[...]
Waarom zou dit niet werken? Ik heb tot nu toe alle updates via de appstore gedaanHet enige wat daarna telkens nodig was, was het opnieuw installeren van de geluids kext en usb3 kext!
Setup:
MSI Z77-G45
I5 3570K
Club3D 7870 XT
Net vanochtend geupdate, (z77x-d3h en nvidia videokaart).Wellicht wat vroeg, maar heeft iemand via de appstore al geupdate naar Mavericks? Ik keek er vanochtend en zag deze update staan. Echter wacht ik er nog even mee omdat ik niet weet of alles nog werkt na de update
Je kunt hem (voor zover bekend) niet updaten vanuit de app store maar het ging handmatig relatief gemakkelijk vond ik:
1. eerst even mn bootloader geupdate (je zult een recente versie moeten hebben van chimera/chameleon of clover)
2. in 10.8 de update gedownload
3. update via unibeast op een usb stick gezet
4. multibeast op de usb stick gezet (voor het gemak,niet nodig als je hem al ergens hebt staan)
5. reboot en geboot van usb stick
6. update gestart
7. na update even multibeast gebruikt om kexts te installeren (zelf had ik alleen de nic driver nodig)
[ Voor 6% gewijzigd door blouweKip op 23-10-2013 11:46 ]
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Ik wil mij volgende week ook een keer wagen aan een Hackintosh.
Begin van het jaar heb ik het volgende systeem samengesteld:
Als ik Tony mag geloven moet dit volgens mij gewoon werken.
Een vriend van mij heeft een Macbook Pro. Kan hij in de appstore dan gewoon de image aanschaffen/downloaden van Mavericks? Hoe zit het dan met Mavericks installeren op 2 systemen wanneer hij het voor zijn Macbook wil gebruiken en ik voor mijn Hackintosh?
Ik begreep verder dat iWorks en iLife bij nieuwe apparaten gratis beschikbaar is, maar is dit ook het geval als ik Mavericks installeer? Of moet ik iWorks alsnog aanschaffen?
Laatste vraag: alleen het updaten van het besturingssysteem kan dus problemen opleveren. Andere apps zijn gewoon in de store te kopen en installeren + updaten?
1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 162,90 | € 162,90 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 53,85 | € 53,85 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD203WI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Force 500 | € 31,50 | € 31,50 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 74,50 | € 74,50 |
1 | Corsair CX430M | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Kingston SSDNow V Series V300 120GB | € 72,90 | € 72,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 438,60 |
Een vriend van mij heeft een Macbook Pro. Kan hij in de appstore dan gewoon de image aanschaffen/downloaden van Mavericks? Hoe zit het dan met Mavericks installeren op 2 systemen wanneer hij het voor zijn Macbook wil gebruiken en ik voor mijn Hackintosh?
Ik begreep verder dat iWorks en iLife bij nieuwe apparaten gratis beschikbaar is, maar is dit ook het geval als ik Mavericks installeer? Of moet ik iWorks alsnog aanschaffen?
Laatste vraag: alleen het updaten van het besturingssysteem kan dus problemen opleveren. Andere apps zijn gewoon in de store te kopen en installeren + updaten?
Misschien een ander motherboard?yorroy schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:51:
Ik wil mij volgende week ook een keer wagen aan een Hackintosh.
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 3470 Boxed € 162,90 € 162,90 1 ASRock B75 Pro3-M € 53,85 € 53,85 1 Samsung Spinpoint F3 HD203WI, 2TB € 0,- € 0,- 1 Cooler Master Force 500 € 31,50 € 31,50 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 74,50 € 74,50 1 Corsair CX430M € 42,95 € 42,95 1 Kingston SSDNow V Series V300 120GB € 72,90 € 72,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 438,60
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.