[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik heb een n00b-vraagje, maar ik vind het antwoord niet meteen. Ik heb onlangs een upgrade gedaan van snow leopard naar mountain lion op mijn macbook. Deze OS is gekocht via de apple store.

Mijn vraagje: Kan ik gewoon deze kopie gebruiken om een extra hackintosh te installeren? Of moet ik hiervoor een 2e kopie aankopen via eventueel een andere apple account?

Mijn plan is een htpc te maken met plex media server en plex media center erop. Iemand ervaringen hiermee op een ION ATOM bordje, draait dit soepel? Ikzelf heb een zotac IONITX-P-E, met weliswaar een SU3200 celeron erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, die kan je gebruiken, maar nee, dat mag natuurlijk niet, want je hebt maar voor een licentie voor 1 pc betaald.
Daarnaast lijkt het mij logischer om XBMC te gebruiken op die pc. Aangezien je daar niet moeilijk voor hoeft te doen om het aan de praat te krijgen en Plex daar toch al gebaseerd op is (ok, de fork is al 4 jaar oud).
Of het soepel loopt zou ik niet weten. Ligt er een beetje aan wat je er allemaal mee wil afspelen natuurlijk.
Oh, en ik zie nu dat zowel de server en frontend van Plex ook op linux draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door MaximusTG op 18-12-2012 14:42 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
MaximusTG schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:40:
Ja, die kan je gebruiken, maar nee, dat mag natuurlijk niet, want je hebt maar voor een licentie voor 1 pc betaald.
Daarnaast lijkt het mij logischer om XBMC te gebruiken op die pc. Aangezien je daar niet moeilijk voor hoeft te doen om het aan de praat te krijgen en Plex daar toch al gebaseerd op is (ok, de fork is al 4 jaar oud).
Of het soepel loopt zou ik niet weten. Ligt er een beetje aan wat je er allemaal mee wil afspelen natuurlijk.
Oh, en ik zie nu dat zowel de server en frontend van Plex ook op linux draaien.
Tnx. De reden waarvoor ik plex wou gebruiken is omdat ik thuis een Freenas server heb staan, waarvoor geen pms bestaat. Aangezien ik plex op de iphone en ipad wil gebruik, dacht ik dit ook voor mijn htpc te gebruiken (btw momenteel draai ik al een xbmc ;) ). Nja kan nog altijd plexbmc proberen, moest het niet lukken.

Maar om nog eventjes erop terug te komen, ik kan wel mijn huidige kopie gebruiken om het eventjes te proberen? Als het werkt, kan ik nog altijd een nieuwe versie kopen. Mocht het niet lukken, heb ik geen 20 euro verspild.

[ Voor 13% gewijzigd door ZodiacQ op 18-12-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
bartpostma schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:05:
Hallo Tweakers,

begin 2012 heb ik eens geprobeerd een Hackintosh te maken maar ik kwam er maar niet uit, kwam eigenlijk niet eens aan installeren toe.

Ik wil graag op mijn Windows 7 x64 professional systeem OS X installeren.
Specs:
CPU: AMD FX-6100 (6-core)
GPU: Ati Radeon 4850 512mb MSI + Ati Radeon 4850 512mb ASUS (in crossfire)
Moederbord: 990FXA-UD3
16GB Corsair Vengeance 1600 MHz RAM

Ook heb ik een Macbook Pro 15" Retina met daarop Mountain Lion (momenteel 10.8.2.) voorgeïnstalleerd.

Ik wil graag OS X op de PC zetten en wil graag weten of ik van de OS X van mijn laptop een installatiebestand kan krijgen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik vind Windows maar niks en vind OS X een te gek OS!
Op een AMD systeem werkt op dit moment Snow Leopard het best. Ontwikkelingen voor een Lion/Mountain Lion kernel zijn druk bezig...

Voor jouw systeem is er een guide, als je die goed volgt moet je er uit kunnen komen!

http://www.insanelymac.co...n-gigabyte-ga-990fxa-ud3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ZodiacQ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:49:
Maar om nog eventjes erop terug te komen, ik kan wel mijn huidige kopie gebruiken om het eventjes te proberen? Als het werkt, kan ik nog altijd een nieuwe versie kopen. Mocht het niet lukken, heb ik geen 20 euro verspild.
OS X heeft geen serial numbers of activatie codes. Ze gaan gewoon van jouw goede gedrag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:43
paulzurrr schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:52:
[...]

Op een AMD systeem werkt op dit moment Snow Leopard het best. Ontwikkelingen voor een Lion/Mountain Lion kernel zijn druk bezig...

Voor jouw systeem is er een guide, als je die goed volgt moet je er uit kunnen komen!

Ik heb bovenstaande guide geprobeerd, zie ook mij bericht bij het topic van bovenstaande guide,

heb die hazard OS X opgezocht, gebrand en vervolgens geboot.. zodra ik ook command invoer reboot de PC.

Voor het gemak hier mij bericht daar op het forum (wel in 't Engels):

I successfully burned it onto a DVD and put it in my PC (I have a Gigabyte 990FXA-D3 motherboard).

I booted up, went to BIOS and changed HDD mode from Native IDE into AHCI.

Then I boot again and it boots the dvd, it says the following:

Darwin/x86 boot v5.0.132
16354MB memory
VESA v3.0 16MB (ATI ATOMBIOS)

Use arrowkeys to select the startup volume.

hd(111,0) Snow_Leopard_10.6.1-10.6.2_SSE2_SSE3_Intel_AMD_by_Hazard

Press Enter to start up Darwin/x86 with no options, or you can:
Type -v and press Enter to start up with diagnostic messages
Type ? and press Enter to learn about advanced startup options

boot:

--------------------------
I type in -v busratio=20 cpus=1
then it reboots and it starts over...

if I type only -v it reboots as well

when I click hd(111,0) Snow_Leopard_10.6.1-10.6.2_SSE2_SSE3_Intel_AMD_by_Hazard it reboots too

if I type ? it reboots as well...

what am I doing wrong? Can you please help me?

Full system setup:
Gigabyte 990FXA-D3
16GB Corsair Vengeance RAM
2x ATI Radeon 4850 HD 512MB
AMD FX-6100 processor
------------------------------------------------------

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
bartpostma schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:25:
[...]

Ik heb bovenstaande guide geprobeerd, zie ook mij bericht bij het topic van bovenstaande guide,

heb die hazard OS X opgezocht, gebrand en vervolgens geboot.. zodra ik ook command invoer reboot de PC.

Voor het gemak hier mij bericht daar op het forum (wel in 't Engels):

I successfully burned it onto a DVD and put it in my PC (I have a Gigabyte 990FXA-D3 motherboard).

I booted up, went to BIOS and changed HDD mode from Native IDE into AHCI.

Then I boot again and it boots the dvd, it says the following:

Darwin/x86 boot v5.0.132
16354MB memory
VESA v3.0 16MB (ATI ATOMBIOS)

Use arrowkeys to select the startup volume.

hd(111,0) Snow_Leopard_10.6.1-10.6.2_SSE2_SSE3_Intel_AMD_by_Hazard

Press Enter to start up Darwin/x86 with no options, or you can:
Type -v and press Enter to start up with diagnostic messages
Type ? and press Enter to learn about advanced startup options

boot:

--------------------------
I type in -v busratio=20 cpus=1
then it reboots and it starts over...

if I type only -v it reboots as well

when I click hd(111,0) Snow_Leopard_10.6.1-10.6.2_SSE2_SSE3_Intel_AMD_by_Hazard it reboots too

if I type ? it reboots as well...

what am I doing wrong? Can you please help me?

Full system setup:
Gigabyte 990FXA-D3
16GB Corsair Vengeance RAM
2x ATI Radeon 4850 HD 512MB
AMD FX-6100 processor
------------------------------------------------------
Welke processor heb jij? want die bepaald je busratio namelijk.

Probeer eens te booten met:

-v cpus=1 arch=i386

• Selmer
renedis schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:41:
[...]

Welke processor heb jij? want die bepaald je busratio namelijk.

Probeer eens te booten met:

-v cpus=1 arch=i386
Ik heb een AMD FX-6100

Deze dus: pricewatch: AMD FX FX-6100 Boxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ik lees op andere sites dat je busratio 15 moet zijn..

Probeer deze eens de volgende opties:
-v -f cpus=1 busratio=15 arch=i386 PCIRootUID=1

of haal 12GB geheugen uit je pc en probeer dit:
-v -f cpus=1 busratio=15 arch=i386 PCIRootUID=1 maxmem=4096
(als dit lukt kan je na de installatie het geheugen er weer bij stoppen)

Of deze:
-v cpus=1 busratio=15 arch=i386

Of zoals je zelf eerder probeerde maar dan met 15:
-v busratio=15 cpus=1

[ Voor 5% gewijzigd door renedis op 21-12-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
renedis schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:34:
[...]

Ik lees op andere sites dat je busratio 15 moet zijn..

Probeer deze eens de volgende opties:
-v -f cpus=1 busratio=15 arch=i386 PCIRootUID=1

of haal 12GB geheugen uit je pc en probeer dit:
-v -f cpus=1 busratio=15 arch=i386 PCIRootUID=1 maxmem=4096
(als dit lukt kan je na de installatie het geheugen er weer bij stoppen)

Of deze:
-v cpus=1 busratio=15 arch=i386

Of zoals je zelf eerder probeerde maar dan met 15:
-v busratio=15 cpus=1
Helaas, deze werken ook niet, heb het gevoel dat het wellicht aan de Hazard OS X 10.6.2. ligt die ik gedownload had, ben nu een andere aan het binnenhalen.

Ook heb ik de volgende suggestie van de maker van de guide geprobeerd:

"You can try booting with -v -f -x busratio=20 cpus=1 maxmem=16384 (you can try -v -f only, if it doesn't work, try to add one of the other bootflags)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14
Heeft Hazard uberhaupt wel een AMD kernel? Moet je daar niet booten met kernel=legacy_kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
iMick schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:37:
Heeft Hazard uberhaupt wel een AMD kernel? Moet je daar niet booten met kernel=legacy_kernel?
Zie hier de guide:

staat dat ik met een andere command moet beginnen (stap 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 17:10
Heb Lion (10.7.3) nu al een paar maand in gebruik en bevalt en draait goed, op een ding na. Als ik een USB stick of kaartlezer (met kaartje) in de usb poort laat zitten en het systeem komt uit sleep, dan klaagt Lion altijd dat de schijf niet goed verwijderd is, terwijl de stick of kaartlezer nog in de usb poort zit.

Heb ook het idee dat het usb gebeuren het enige is, wat "gammel" is. (Soms uit de sleep komen en toetsenbord weg...)

Heb op dit moment even geen idee hoe dit op te lossen. Iemand suggesties?

(de sleepenabler kext komt volgens mij nog uit de 10.6.x tijd)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend fenomeen, draai je een distributie of eigen setup mbv MyHack etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:23:
Bekend fenomeen, draai je een distributie of eigen setup mbv MyHack etc. ?
Heb een bootable usb-stick gemaakt met Kakewalk en een standaard Lion DMG.

(Valt me overigens op dat ook reguliere (Mountain) Lion gebruikers div. USB problemen hebben, die in Snow Leopard niet bestonden)

[ Voor 19% gewijzigd door OgWok op 26-12-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
-

[ Voor 140% gewijzigd door Selmer op 03-01-2013 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo wie kan mij helpen ik heb een hp pavilion p6340nl specs:
msi MS-7613
intel core i3
6 gb werkgeheugen
ati hd 5450
en wil daar graag iatkos ml2 op draaien maar als ik mijn ml2 usb probeer te booten dan loopt hij vast op het hp scherm.
wie kan mij helpen???

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:06

kronolith

[EDIT]

Heb gisteren toch maar de moed bij elkaar geraapt en weer een poging gewaagd om OS X op m'n Acer 5742G te installeren. Had het al een aantal keer geprobeerd, maar steeds mislukte het.

Dit keer geprobeerd met iAtkos ML2, daar kwam het eerste probleem al; de meeste guide's gaan er vanuit dat je al een Mac hebt staan, om de iAtkos .dmg op een usb stick te krijgen. Die heb ik niet, het moest allemaal vanuit Windows. Uiteindelijk toch gelukt (als er behoefte voor is, kan ik wel een tutorial maken), en wonder boven wonder ging alles meteen goed! Ik kon zonder enig commando meteen booten. Alle hardware werd ook meteen herkend. Dit had ik echt niet verwacht!

Op dit moment type ik dit dus vanaf een volledig werkende Mountain Lion installatie!

* kronolith is happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
kronolith schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:58:
Heb gisteren toch maar de moed bij elkaar geraapt en weer een poging gewaagd om OS X op m'n Acer 5742G te installeren. Had het al een aantal keer geprobeerd, maar steeds mislukte het.

Dit keer geprobeerd met iAtkos ML2, daar kwam het eerste probleem al; de meeste guide's gaan er vanuit dat je al een Mac hebt staan, om de iAtkos .dmg op een usb stick te krijgen. Die heb ik niet, het moest allemaal vanuit Windows. Uiteindelijk toch gelukt (als er behoefte voor is, kan ik wel een tutorial maken), en wonder boven wonder ging alles meteen goed! Ik kon zonder enig commando meteen booten. Alle hardware werd ook meteen herkend. Dit had ik echt niet verwacht!

Op dit moment type ik dit dus vanaf een volledig werkende Mountain Lion installatie!

* kronolith is happy :P
Dat zou erg fijn zijn als je even zou uitleggen hoe je dat deed, ik wil ook best wel Mountain Lion op mijn Toshiba laptop :D (en ook ik heb geen toegang tot een mac)

Toshiba L500-1ZP

i3 330m 2.13Ghz
4Gb DDR3 RAM
Ati HD5165 (revisie van HD4650)
500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28
Heb laatst een Hackintosh van mijn systeem gemaakt op een aparte SSD en het werkt boven verwachting.
Installeren ging niet vanzelf maar door op diverse forums(tonymac,osx86 en ook youtube) kwam ik steeds een stapje verder.
Ik heb ML 10.8.1,Unibeast en Multibeast gebruikt en alles werkt,alleen een extra harddisc toevoegen lukt nog niet.

Asrock B75 Pro-3M
Intel i5 3570K (HD4000)
Crucial geheugen 2x4GB
Crucial M4 128GB

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:06

kronolith

[EDIT]

Mizgala28 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:40:
[...]
Dat zou erg fijn zijn als je even zou uitleggen hoe je dat deed, ik wil ook best wel Mountain Lion op mijn Toshiba laptop :D (en ook ik heb geen toegang tot een mac)

Toshiba L500-1ZP

i3 330m 2.13Ghz
4Gb DDR3 RAM
Ati HD5165 (revisie van HD4650)
500GB
Voor de volgende methode heb je 2 usb sticks nodig; 1 om iAtkos op te schrijven en 1 om vanaf te booten.

Als eerste download je hier iAtkos ML2. Zoals je ziet is dit een .dmg bestand, deze kun je niet met Windows openen. Om dat toch te kunnen download je TransMac. Dit programma kun je 15 dagen gratis uitproberen, aangezien je het maar 1 keer nodig hebt is dat ruim voldoende ;). Open TransMac, rechtsklik op de usbstick waar je iAtkos naartoe wilt kopieëren en klik op Format Disk > Format with Disk Image. Vervolgens open je de iAtkos .dmg en klik je op ok. TransMac zal nu de .dmg naar de usbstick schrijven, dit duurt ongeveer 10 minuten.

Nu hebben we een usbstick waar de iAtkos installatie opstaat, maar als je probeert vanaf deze usbstick te booten zul je merken dat dat niet gaat. Om dat toch te kunnen hebben we een tweede usbstick nodig.

Om ervoor te zorgen dat we kunnen booten vanaf de tweede usbstick volg je deze tutorial: http://www.osx86.net/guides-tutorials/12144-guide-creating-chameleon-bootable-usb-windows.html, ik denk dat die wel voor zichzelf wijst. Het komt erop neer dat je Chameleon (de bootloader) op usbstick installeert en vervolgens deze stick bootable maakt. Let op: dit doe je dus op een andere usbstick dan degene waar je zojuist iAtkos op hebt gezet!

Als je alles gedaan hebt, begint het eigenlijk pas echt. Herstart je pc, met beide usbsticks ingeplugd. Boot vanaf je usbstick met Chameleon, kies in Chameleon vervolgens de iAtkos installatie. Als je geluk hebt werkt het meteen, maar vertrouw daar niet teveel op ;).

Nog meer vragen? Stel ze gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Of in VirtualBox / VMWare OS X booten en dan myHack op je USB plaatsen..
(zijn op internet zelfs vooraf geïnstalleerde disks te vinden voor VMWare).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casss
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-08 20:01
Gisteren ben ik begonnen met mijn eerste hackintosh. Na wat proberen is het me gelukt met Unibeast Mountain Lion draaiend te krijgen op mijn hardware:

MSI H55M-E33
Intel i3 540
OCZ geheugen 2x4GB
Onyx Sata II 64GB SSD
3x 2TB Samsung F4

Daarna heb ik met Multibeast het volgende geïnstalleerd:

- Easybeast installatie
- Drivers & Bootloaders > Drivers > Disk > TRIM Enabler > 10.8.1+ TRIM Patch
- Drivers & Bootloaders > Drivers > Network > Realtek - Lnx2Mac's RealtekRTL811xx v0.0.90

Het lijkt erop dat alles goed draait op sluimer na. Als ik het systeem in sluimer laat gaan of zelf in sluimer zet krijg ik meteen een wit scherm te zien. Het systeem zelf blijft gewoon draaien. Als ik de muis of een toets maar aanraak is hij meteen uit sluimer. De hardeschijven vallen overigens wel netjes in sluimerstand en starten weer wanneer ze worden aangesproken. Op olarila.com las ik dat het met power management of usb te maken kan hebben. Dit zou in kernel log te zien zijn.

Ik krijg bij sluimeren deze log melding te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/jp77ty.png

Bij het insteken, kopiëren naar en verwijderen van een usb-stick krijg ik de volgende log melding:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/kbqhox.png

Heb ik met Multibeast het juiste geïnstalleerd? Dit was voor mij onduidelijk omdat ik geen info kon vinden over iemand met hetzelfde moederbord. Tevens is er geen DSDT.aml of patch beschikbaar, ik heb al gekeken om er zelf een te maken. Is dit de oplossing voor het sluimer probleem? Ik heb een DSDT bestand voor de H55M-P31 & de P33 gevonden, kan ik deze zomaar gebruiken? Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Met easybeast word ook die optie van NULLACPIPowermanagement volgens mij geïnstalleerd. Daarmee werkt sleep niet. Aangezien het daarmee gewoon word uitgeschakeld.

Als je sleep aan de praat wilt krijgen zul je met een DSDT moeten werken als je een moederbord met een ' gewone' BIOS gebruikt. Met een EFI bios is het in het geval van een Z68 en Z77 chipset met veel moederborden mogelijk om zonder de DSDT te werken.

Een DSDT van een ander moederbord/chipset kun je niet gebruiken! Daarmee zal je systeem niet booten. Wel is het mogelijk om zelf een DSDT te bouwen met bijv Linux. Hoe dit precies werkt weet ik niet uit mijn hoofd, maar hier zijn wel tutorials voor te vinden.

Sleep blijft echter bij heel veel Sandy Bridge systemen een pijnpuntje hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Laatst online: 15-08 13:18
Dankzij het harde werk van Sinetek, Bronzovka en AnV(Andy Vandijck)
Mountain Lion 10.8.2 op AMD

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CwXje.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casss
Het klopt inderdaad dat easybeast NULLACPIPowermanagement installeert. Dit zou ik dan moeten verwijderen?

Helaas ben ik nog achter een vervelender probleem gekomen. Mijn Intel HD Graphics werkt niet. De schermresolutie blijft hangen op 1024x768. Deze wil ik graag op 1650x1050 of 1920x1080 hebben. Ik heb deze how-to gevolgd om dit te verhelpen. Ik krijg de resolutie wel iets hoger (volgens mij 1280x1024) maar de Intel Graphics HD werken nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/16nns6.png

Het probleem zit volgens mij daar.

Heb besloten om me verder te verdiepen in het maken en editen van een DSDT. Het maken van een DSDT via linux is me gemakkelijk gelukt. Het editen is lastiger. Ik hiervoor deze how-to gevolgd. Ik haal er wat fouten uit maar of ik hiermee veel opschiet weet ik niet. Heb de aangepaste DSDT in /Extra geplaatst en opnieuw opgestart, helaas niks verholpen.

Ik weet niet goed wat ik moet veranderen/patchen. Ik heb ook deze AICPMpatch voor het sleep probleem gevonden. Ik weet niet goed waar en waarmee ik moet beginnen om de problemen te verhelpen.

- sleep (power management &/of USB)
- Intel HD Graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
casss schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:01:
Het klopt inderdaad dat easybeast NULLACPIPowermanagement installeert. Dit zou ik dan moeten verwijderen?

Helaas ben ik nog achter een vervelender probleem gekomen. Mijn Intel HD Graphics werkt niet. De schermresolutie blijft hangen op 1024x768. Deze wil ik graag op 1650x1050 of 1920x1080 hebben. Ik heb deze how-to gevolgd om dit te verhelpen. Ik krijg de resolutie wel iets hoger (volgens mij 1280x1024) maar de Intel Graphics HD werken nog niet.

[afbeelding]

Het probleem zit volgens mij daar.

Heb besloten om me verder te verdiepen in het maken en editen van een DSDT. Het maken van een DSDT via linux is me gemakkelijk gelukt. Het editen is lastiger. Ik hiervoor deze how-to gevolgd. Ik haal er wat fouten uit maar of ik hiermee veel opschiet weet ik niet. Heb de aangepaste DSDT in /Extra geplaatst en opnieuw opgestart, helaas niks verholpen.

Ik weet niet goed wat ik moet veranderen/patchen. Ik heb ook deze AICPMpatch voor het sleep probleem gevonden. Ik weet niet goed waar en waarmee ik moet beginnen om de problemen te verhelpen.

- sleep (power management &/of USB)
- Intel HD Graphics
heb je de kext ervan verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casss
De NULLACPIPowermanagement.kext had ik niet verwijderd.

Heb nu geprobeerd zonder kext en met DSDT. Helaas niets opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
casss schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:47:
De NULLACPIPowermanagement.kext had ik niet verwijderd.

Heb nu geprobeerd zonder kext en met DSDT. Helaas niets opgelost.
bedoelde de gfx. Want de hij laad geen kext ervoor dus ik dacht dat je het allicht had verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casss
matty___ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:56:
[...]

bedoelde de gfx. Want de hij laad geen kext ervoor dus ik dacht dat je het allicht had verwijderd.
Ik weet niet goed wat je bedoeld. Wat is gfx en waar laat hij geen kext voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
casss schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Ik weet niet goed wat je bedoeld. Wat is gfx en waar laat hij geen kext voor?
jouw screenshot. Laat je iets zien van je grafics card (gfx) en daar staat bij kernel extention info: no kext loaded.

maw er is geen driver voor geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casss
Het is me nu duidelijk wat je bedoeld. Ik heb wel het een en ander gerommeld met kext bestanden maar volgens mij was er daarvoor ook geen driver geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het installeren van Lion of Mountain Lion op een HP DC7600? Het eerste gedeelte boot, maar vervolgens kom ik op een zwart scherm. Of ik nu safe boot doe, gewoon, GraphicsEnabler etc. :?

- edit -
Met core2duo bedoelen ze ook echt alleen C2D bij iATKOS. Mijn Pentium D is het probleem, ondanks dat hij dual core en 64bit is... :'(

[ Voor 201% gewijzigd door Reb87 op 14-01-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:57
Ik wil van mijn oude Pentium 4 Medion een hackintosh maken.
Dit vooral omdat ik merk dat de software voor grafische rekenmachines van Texas Instruments beter op Macs draait en op Windows vaak niet aan het werk te krijgen is.
Ik ben in het bezit van iAtkos S3 v2 (Snow Leopard, nieuwer lijkt me niet al te geschikt voor Pentium 4).
Maar ik ben ik nog op zoek naar een kext voor mijn videokaart, een OEM-kaart van Medion.
XP ziet die als Radeon x700pro. Daar kan ik zo geen kext voor vinden die ik met Kext Helper zou kunnen installeren. Ik lees wat over hardware-id aanpassen van een atiradeon9700.kext en dan iets met hex.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
dieselross schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:45:
Ik wil van mijn oude Pentium 4 Medion een hackintosh maken.
Dit vooral omdat ik merk dat de software voor grafische rekenmachines van Texas Instruments beter op Macs draait en op Windows vaak niet aan het werk te krijgen is.
Ik ben in het bezit van iAtkos S3 v2 (Snow Leopard, nieuwer lijkt me niet al te geschikt voor Pentium 4).
Maar ik ben ik nog op zoek naar een kext voor mijn videokaart, een OEM-kaart van Medion.
XP ziet die als Radeon x700pro. Daar kan ik zo geen kext voor vinden die ik met Kext Helper zou kunnen installeren. Ik lees wat over hardware-id aanpassen van een atiradeon9700.kext en dan iets met hex.

Iemand hier ervaring mee?
koop voor 35 euro een nvidia gt210 kaartje die out of the bxo wordt ondersteudn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
matty___ schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:04:
[...]

koop voor 35 euro een nvidia gt210 kaartje die out of the bxo wordt ondersteudn
Was niet van plan om nog geld te steken in een Pentium 4; vind ik nogal zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Een 7300 of 8400GS kan je zelfs gratis nog wel ergens scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Ik krijg na installatie van iAtkos S3 v2 de melding 'Still waiting for root device' in verbose.
Na wat zoeken lijkt het te maken te hebben met de SATA-controller die op AHCI moet staan.
Die optie zie ik niet in mijn BIOS staan. Andere opties zijn: Auto, Combined Mode, Enhanced Mode en SATA Only. Kan in documenten over pc en BIOS niks vinden hierover. Iemand een tip?

edit. heb SATA-controller eens uitgezet en probeer met PATA-schijfje.
Toen ik eens een hackintosh jaren terug had opgezet was dat met een socket 478 P4 en IDE-schijfje.
Was functioneel en voldeed toen prima.

[ Voor 22% gewijzigd door dieselross op 12-01-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SATA ONLY is toch AHCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Je ne sais pas. Ben nog blijven hangen in de tijd dat je alleen PATA had met een Pentium 3 of AMD K6.

Heb wel systeem werkend gekregen met PATA-schijf.
Na uren klooien opgegeven om iAtkos S3 v2 erop te zetten.
Toen maar geprobeerd iDeneb v1.5.1 erop te zetten, ook geen succes.
Bleven beide maar hangen met zwart scherm en duurde me te lang na dik een uur wachten.
Toen maar oude vertrouwde JaS 10.4.8 gepakt waar ik jaren terug eens mee heb geklooid.
Tiger is genoeg voor wat ik ermee van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 20:05
Je moet hier SATA enhanced kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
vertaler schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:06:
Je moet hier SATA enhanced kiezen.
heb ik geprobeerd maar zonder succes.
uiteindelijk werkend op PATA-schijf met SATA-controller uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:40

ZeroCode

Woopie

kronolith schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:58:
[...]

Voor de volgende methode heb je 2 usb sticks nodig; 1 om iAtkos op te schrijven en 1 om vanaf te booten.

Als eerste download je hier iAtkos ML2. Zoals je ziet is dit een .dmg bestand, deze kun je niet met Windows openen. Om dat toch te kunnen download je TransMac. Dit programma kun je 15 dagen gratis uitproberen, aangezien je het maar 1 keer nodig hebt is dat ruim voldoende ;). Open TransMac, rechtsklik op de usbstick waar je iAtkos naartoe wilt kopieëren en klik op Format Disk > Format with Disk Image. Vervolgens open je de iAtkos .dmg en klik je op ok. TransMac zal nu de .dmg naar de usbstick schrijven, dit duurt ongeveer 10 minuten.

Nu hebben we een usbstick waar de iAtkos installatie opstaat, maar als je probeert vanaf deze usbstick te booten zul je merken dat dat niet gaat. Om dat toch te kunnen hebben we een tweede usbstick nodig.

Om ervoor te zorgen dat we kunnen booten vanaf de tweede usbstick volg je deze tutorial: http://www.osx86.net/guides-tutorials/12144-guide-creating-chameleon-bootable-usb-windows.html, ik denk dat die wel voor zichzelf wijst. Het komt erop neer dat je Chameleon (de bootloader) op usbstick installeert en vervolgens deze stick bootable maakt. Let op: dit doe je dus op een andere usbstick dan degene waar je zojuist iAtkos op hebt gezet!

Als je alles gedaan hebt, begint het eigenlijk pas echt. Herstart je pc, met beide usbsticks ingeplugd. Boot vanaf je usbstick met Chameleon, kies in Chameleon vervolgens de iAtkos installatie. Als je geluk hebt werkt het meteen, maar vertrouw daar niet teveel op ;).

Nog meer vragen? Stel ze gerust :)
Ik ga dit vannacht maar eens proberen, dit word echt me laatste poging. Heb nu het volgende al geprobeerd:

- Hyper-v Mac OSX:
Geen succes

- VMWare Workstation:
Te traag en vervolgens me hele netwerksettings onder windows niet meer standaard :(

- VirtualBox:
Redelijk, maar happeringen en vervolgens me hele netwerksettings onder windows niet meer standaard :(

Dit heeft me zeker 15 uur in totaal gekost dus me laatste poging word mac osx ML op een
Intel I5
OCZ Vortex 60Gb
8 GB Corsair geheugen
MSI P55-CD53

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2159115

Hopelijk gaat het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
ZeroCode schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:06:
[...]

Ik ga dit vannacht maar eens proberen, dit word echt me laatste poging. Heb nu het volgende al geprobeerd:

- Hyper-v Mac OSX:
Geen succes

- VMWare Workstation:
Te traag en vervolgens me hele netwerksettings onder windows niet meer standaard :(

- VirtualBox:
Redelijk, maar happeringen en vervolgens me hele netwerksettings onder windows niet meer standaard :(

Dit heeft me zeker 15 uur in totaal gekost dus me laatste poging word mac osx ML op een
Intel I5
OCZ Vortex 60Gb
8 GB Corsair geheugen
MSI P55-CD53

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2159115

Hopelijk gaat het lukken.
Als je moederbord door iemand ondersteund wordt, gaat het lukken (kijk eens bij myHack, Kakewalk, TonyMac).
Anders kan je er zo nog eens 15 uur bij optellen om div. keren opnieuw te installeren en te testen. Of kijk hier eens: http://www.macbreaker.com/2012/06/difference-between-unibeast-myhack-and.html

Lange adem hebben is wel handig in jouw geval.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 18-01-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

OgWok schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:28:
[...]

Als je moederbord door iemand ondersteund wordt, gaat het lukken (kijk eens bij myHack, Kakewalk, TonyMac).
Anders kan je er zo nog eens 15 uur bij optellen om div. keren opnieuw te installeren en te testen.
Lange adem hebben is wel handig in jouw geval.
TonyMac ondersteunt hem via Multibeast ( http://legacy.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=7&t=678 )
Hopelijk gaat het goedkomen ;) laatste poging iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
ZeroCode schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:31:
[...]

TonyMac ondersteunt hem via Multibeast ( http://legacy.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=7&t=678 )
Hopelijk gaat het goedkomen ;) laatste poging iig.
Maar ik denk dat je dan niet verder moet gaan dan SnowLeopard.... (post is uit 2010; da's al even terug nietwaar)

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 18-01-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

OgWok schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:33:
[...]

Maar ik denk dat je dan niet verder moet gaan dan SnowLeopard.... (post is uit 2010; da's al even terug nietwaar)
Dat begrijp ik niet, verwijderen ze de mobo ondersteuning per release dan? Ik was van plan ML te installeren, maar uit jou opmerking begrijp ik dat dit niet verstandig is. Waarom precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
ZeroCode schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:37:
[...]

Dat begrijp ik niet, verwijderen ze de mobo ondersteuning per release dan? Ik was van plan ML te installeren, maar uit jou opmerking begrijp ik dat dit niet verstandig is. Waarom precies?
Om ML te installeren gebruik je UniBeast. Kijk eens of UniBeast jouw moederbord ondersteund.
Denk dat TonyMac niet alle oude moederborden gaat ondersteunen in nieuwe releases. Er zijn bv. nu een hoop echte Mac's waar je geen Lion of ML meer op kan installeren, waar SL prima op draait. Apple zijn schuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

OgWok schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:43:
[...]

Om ML te installeren gebruik je UniBeast. Kijk eens of UniBeast jouw moederbord ondersteund.
Denk dat TonyMac niet alle oude moederborden gaat ondersteunen in nieuwe releases. Er zijn bv. nu een hoop echte Mac's waar je geen Lion of ML meer op kan installeren, waar SL prima op draait. Apple zijn schuld?
Mijn doel is eigenlijk om apps te kunnen schrijven of er iiig een feeling voor te krijgen. Dit wil ik graag doen voordat ik besluit om een 600 euro kostende mac mini oid te kopen. Stel dat het programmeren me echt niet aanstaat dan heb ik niet teveel geld weggegooid aan een machine.

Is SL genoeg hiervoor? Als dit een hogere kans van slagen heeft wil ik best SL proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
ZeroCode schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Mijn doel is eigenlijk om apps te kunnen schrijven of er iiig een feeling voor te krijgen. Dit wil ik graag doen voordat ik besluit om een 600 euro kostende mac mini oid te kopen. Stel dat het programmeren me echt niet aanstaat dan heb ik niet teveel geld weggegooid aan een machine.

Is SL genoeg hiervoor? Als dit een hogere kans van slagen heeft wil ik best SL proberen.
Of SL daar genoeg voor is, kan de maker van de software om de apps te maken zeker vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

OgWok schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:55:
[...]

Of SL daar genoeg voor is, kan de maker van de software om de apps te maken zeker vertellen.
Zie op tony gelukkig iemand met dezelfde config bijna als dat ik heb:

MSI P55-CD53 | i5-750 | POWERCOLOR HD5750 1G | PATRIOT 2X4G | WDC GREEN 500GB (OSX) | HITACHI 2 TB | WDC GREEN 640GB (WIN7) | Dual 1920x1080 - Philips 220E (DVI) + Philips 221E (HDMI) | Lion 10.7.4 - Mountain Lion 10.8 (Dual Boot)

Mobo + CPU zijn gelijk dus hopelijk krijg ik hem gewoon op ML 10.8

---------------------------------------------

Update: draai nu op iAtkos ML2

[ Voor 6% gewijzigd door ZeroCode op 18-01-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb een interessant probleem :P Aan de hand van tonymac ook een Hackintosh gebouwd en ML geïnstalleerd. Werkt allemaal prima na wat geklooi maar 1 ding is raar: Als ik de computer uit zet gijzelt ie het netwerk. Zodra de computer uit staat stopt de router met internet doorgeven aan alle apparaten in het netwerk. De computer is bedraad aangesloten. De router wordt ook warm als de computer uit staat, net of hij constant iets aan het berekenen is. Trek ik de internetkabel uit de computer dan werkt het netwerk in 1x weer en heb ik op alle andere apparaten weer internet.

De configuratie is als volgt:

GA H77-DS3H
i5 3330
MSI GTX560TI
16 GB Corsair
M4 128 GB SSD (2x: ML & Windows 8 )

Iemand enig idee waar ik hier de oplossing in moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor de mensen die ook bovenstaand probleem krijgen is hier mijn ervaring. Na het opnieuw installeren van de drivers/kexts met mutlibeast en een keer extra opnieuw opstarten deed alles het zoals het moet. Alleen elke keer als de stroom er helemaal af is geweest, dus niet gewoon afsluiten maar echt de stekker er uit, dan gijzelt ie het netwerk weer nadat hij is afgesloten. Start ik hem opnieuw op is er weer niks aan de hand net zolang totdat de stekker er uit is geweest. Niet echt een oplossing dus maar zo is er prima mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik had eens voor de gein ML op mijn Toshiba laptop gezet, de videokaart kon ik niet installeren (het is een HD5165 maar onder windows of linux werken de drivers van HD4650 wel, onder mac is dat hoe raar het ook mag klinken, niet mogelijk)

Wi-Fi deed het niet, ik bleef steken op 1024x768 reso en kon niet hoger, en de leukste is dat mijn toetsenboord en touchpad van de laptop zelf niet wilden werken, via USB deed alles het.

Al met al, weg ermee en ik wacht tot ik een echte mac kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Mizgala28 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:24:
Ik had eens voor de gein ML op mijn Toshiba laptop gezet, de videokaart kon ik niet installeren (het is een HD5165 maar onder windows of linux werken de drivers van HD4650 wel, onder mac is dat hoe raar het ook mag klinken, niet mogelijk)

Wi-Fi deed het niet, ik bleef steken op 1024x768 reso en kon niet hoger, en de leukste is dat mijn toetsenboord en touchpad van de laptop zelf niet wilden werken, via USB deed alles het.

Al met al, weg ermee en ik wacht tot ik een echte mac kan kopen.
laptops zijn een drama als je niet de juiste specs hebt.

muis en keyboard komt vast doordat die nog via de ps/2 controller zijn aangesloten en niet via usb. door de ps/2 kext mee te installeren zou dat wel opgelost zijn.

blijven de overige problemen. ik zou ook zeggen of zoek een andere laptop waar het wel op draait of spaar door voor een macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@matty: ik hou m'n laptop wel en spaar voor een mac mini, laptop met windows is handiger (voor school) en tegenover mac mini biedt een macbook niet zo veel meerwaarde (op draagbaarheid na).
En voor de prijs van 1 macbook pro heb ik bijna 2 mac mini's. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Mizgala28 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:50:
@matty: ik hou m'n laptop wel en spaar voor een mac mini, laptop met windows is handiger (voor school) en tegenover mac mini biedt een macbook niet zo veel meerwaarde (op draagbaarheid na).
En voor de prijs van 1 macbook pro heb ik bijna 2 mac mini's. :D
als dat je doel is kun je makkelijk voor dat geld van een mini een prima hackingtosh bouwen die dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
matty___ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:12:
[...]

als dat je doel is kun je makkelijk voor dat geld van een mini een prima hackingtosh bouwen die dan wel werkt
Nu je het zo zegt, overweeg ik dat wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Werk hier met een Gigabyte Z77M D3H als Hackintosh met 10.8.2

-CPU Intel i3-3225 met HD4000
-SSD erin van OCZ

-draait op interne video HD4000
-1x latje van 4Gb crossair
en ik gebruik voor internet een Wifi usb stick de EDUP N1528
na installatie van de driver van Realtek RTL8192SU volledig 10.8 compatible
ik had er 3 stuks besteld in china € 7,- per stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door himacc op 03-03-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:06
wie kan me helpen met dell precision 490?

kan ik mijn computer ermee mollen?

videokaart is compactible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
arjan445 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:42:
wie kan me helpen met dell precision 490?

kan ik mijn computer ermee mollen?

videokaart is compactible
Even zoeken of er anderen zijn die succes hebben gehad met OSX op jouw type Dell. Mollen? Nee, dat gebeurt niet. Compatible videokaart is mooi meegenomen.

Kijk eens bij Osx86.net of iemand al een pakket met kexten heeft voor jouw Dell. Daarna een bootcd en Osx-dvd; of USB bootstick maken. Opstarten van cd/dvd/usbstick en kijken of je het OSX installatiescherm krijgt. Dat is een behoorlijke indicatie of je de goede harde waren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ik zie dat ProjectQ hier nog niet voorbij gekomen is, wellicht een interessante optie om OS X op te draaien?

Het is een moederbord waarmee je ieder besturingssysteem kunt runnen.

Ze beloven dat je OS X zonder aanpassingen zou moeten kunnen draaien.. Te goed om waar te zijn?

ProjectQ op Kickstarter

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/413/761/c16d4f75ead9782f3b27cb18f334fe9b_large.jpg?1362083619

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/413/990/98abbf8a302a778045b10749f21b5416_large.jpg?1362090128

[ Voor 52% gewijzigd door Ice T op 10-03-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
TheLostSonOfGod schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:56:
Ik zie dat ProjectQ hier nog niet voorbij gekomen is, wellicht een interessante optie om OS X op te draaien?

Het is een moederbord waarmee je ieder besturingssysteem kunt runnen.

Ze beloven dat je OS X zonder aanpassingen zou moeten kunnen draaien.. Te goed om waar te zijn?

ProjectQ op Kickstarter

[afbeelding]

[afbeelding]
apple laat de ox86 community met rust om dat het hobby projecten zijn. op het moment dat men er geld aan verdient begint dat gezeik weer en worden het wellicht beter afgeschermd.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als iemand nog op zoek is naar hackintosh geschikte onderdelen dan heb ik wat te koop staan. Heb even met osx gespeeld maar vind het toch niks. Onderdelen zijn 1 dag gebruikt en samengesteld aan de hand van tonymacx86 "CustoMac Budget mATX" .

Zie : V&A aangeboden: Nieuwe Z77 componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Laatst online: 27-04 21:40
Goedemiddag heren,

ik heb een vraagje
http://www.insanelymac.co...n-gigabyte-ga-990fxa-ud3/ ik heb deze link gevolgd voor wat informatie,

Nu is mijn vraag kan ik een externe HDD gebruiken om Mac OSX op te installeren zodat ik kan kijken of ik het een beetje lekker vind werken zodat ik eventueel later een Macbook kan kopen mocht het me bevallen,

Ik heb een AMD systeem met de volgende hardware.

AMD FX8350
Asrock 990FX extreme 3 bios 1.50
OCZ vertex 3 128 gb
XFX6870
WD hardeschijf als back up 500 gb
8 GB corsair dominator geheugen
be quit l8 600 watt pure power voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38
Er staat nog een G5 case te koop voor de geïntereseerde!
http://tweakers.net/aanbod/524380/apple-g5-case-(om-te-casemodden).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:37
Mixie100 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:06:
Goedemiddag heren,

ik heb een vraagje
http://www.insanelymac.co...n-gigabyte-ga-990fxa-ud3/ ik heb deze link gevolgd voor wat informatie,

Nu is mijn vraag kan ik een externe HDD gebruiken om Mac OSX op te installeren zodat ik kan kijken of ik het een beetje lekker vind werken zodat ik eventueel later een Macbook kan kopen mocht het me bevallen,

Ik heb een AMD systeem met de volgende hardware.

AMD FX8350
Asrock 990FX extreme 3 bios 1.50
OCZ vertex 3 128 gb
XFX6870
WD hardeschijf als back up 500 gb
8 GB corsair dominator geheugen
be quit l8 600 watt pure power voeding
Voor zover ik weet werkt OS X niet meer met AMD processoren.. Helaas. Een goedkope oplossing is om een i3 3225 (HD4000 GPU) en een Gigabyte GA-Z77M-D3H moederbord (Als er ondertussen al niet een betere variant is van deze mobo) te kopen. ±200 euro.. Heb met deze setup OS X ML SERVER werkende zonder enkele problemen! Installatie was ook erg simpel :-)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat klopt, om het op een AMD processor te draaien is een legacy kernel nodig. Die werden eerst door nawcom ontwikkeld, maar die is daar schijnbaar door persoonlijke omstandigheden niet meer mee bezig. Maar voor Snow Leopard is die er wel, dus dat kan prima.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Voor AMD zijn er ook al gewoon Lion / ML kernels, deze zijn echter nog niet super stabiel... Kijk eens op InsanelyMac ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ah, je hebt gelijk, ik liep achter :P. Echt ideaal blijft het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ook hier maar even kijken of er tips zijn.

Ik draai al een tijdje mountain lion 10.8.3 hackintosh triple monitor en draait perfect. 32 gb ram bootcamp windows 8 met parallels gaat perfect

Nu wil ik 6 monitoren gaan draaien. ik heb de volgende setup:

Q77M-2DH gigabyte mobo
32 ram
radeon 6850
I3770 cpu

ik draai nu triple monitor vanaf de 6850. wil de igp 4000 van de processor gaan gebruiken om 6 monitor te gaan draaien 6 x 24 inch.

Ok probleem is dat dit in theorie kan, maar ik kom er nog niet uit. Ik moet een dsdt edit maken, heb ik in het verleden vaak gedaan met snow leopard, ken ik dus wel maar ik heb nu 128 errors en 8 red errors die ik moet fixen.

Even geen zin om deze setup te bricken dus hoe zat het ook weer. kan ik die shit fixen zonder problemen (uiteraardd 2 backups op verschillende harddisks), maw kan ik in een main setup kloten en dan veilig terug gaan naar de de backup? Ook als je met dsdt gaan fucken?

Verder iemand nog een tip hoe ik de radeon kan combineren?

Werkt allemaal perfect verder en geen zin om alle uren weer terug erin te stoppen. Neem aan dat niemand hier 6 monitor hackintosh draait? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Tennisbal, hoe wilde jij 3 monitoren aansluiten op een IGP (HD4000). Volgensmij is de max sowieso maar twee..

Verder heb je hier eigenlijk geen DSDT edit meer voor nodig, maar gewoon een nieuwe Chameleon versie + GraphicsEnabler. En natuurlijk goede BIOS settings. (Always Enable IGP).

Plaats desnoods een RAW DSDT hier, dan patch ik hem wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
en een 2de, soort gelijke, amd kaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iMick schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:50:
Tennisbal, hoe wilde jij 3 monitoren aansluiten op een IGP (HD4000). Volgensmij is de max sowieso maar twee..

Verder heb je hier eigenlijk geen DSDT edit meer voor nodig, maar gewoon een nieuwe Chameleon versie + GraphicsEnabler. En natuurlijk goede BIOS settings. (Always Enable IGP).

Plaats desnoods een RAW DSDT hier, dan patch ik hem wel even.
Thanks, kwam er gisteravond achter (geen dsdt nodig). Ideaal want ding zat vol fouten. Draai nu quad monitor met de 6850 en de igpu met clover.

Fout die ik gemaakt heb al die tijd, is legacy boot enabled laten, CSM etc stond niet goed. Nu kon ik gewoon booten en tot mijn verbazing kon ik gewoon booten.

Maar de IGP kan volgens mij wel 3 monitoren ondersteunen, alleen niet 3 monitoren MET vga, maar zit ook DP op dus komt wel goed. http://phoronix.com/forum...-and-three-monitors/page3 komt wel goed, ivy bridge heb ik en bepaalde combi's werken niet lekker.

Thanks voor je aanbod, maar dus gelukkig niet nodig.

Enige wat nog niet werkt is sleep, maar dat schijnt een clover probleem te zijn in combi met de radeon videokaarten, ik wacht al tijden op een oplossing...

update:

triple vanaf hd4000 gaat niet werken, kan alleen als ik vga gebruik maar dat ondersteund de hackintosh weer niet:

bron:

Ivy Bridge only supports three monitors where two of them are of the same connection type and resolution (or two are DisplayPort). Your configuration won't work because you have the two Samsung monitors split across DVI and VGA. Instead try your Samsung monitors on the HDMI/DVI and NEC on the VGA.

IT WORKED! bain, you're my hero

I registered just to post those for all other poor folks in the same situation. I have:

Motherboard: GA-Z77-D3H
Monitor 1: Dell 1600x1200
Monitors 2/3: AOC i2367Fh 1920x1080

I put the Dell on the VGA port and the two AOCs on the DVI port and HDMI port (with DVI<->HDMI adaptor, since my monitors don't have HDMI). It worked! My desktop is now stretched across three monitors.

[ Voor 32% gewijzigd door Tennisbal op 04-06-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 08:17

iChaos

It's Lupus.

Mac OS X Lion draait op mijn ASUS P5VD2 VM SE moederbord met Intel E2180 CPU, 8400GS GPU en 3GB RAM. Beschikt over een VIA chipset, maar er is een kext beschikbaar voor de IDE drives. Voor SATA zit er een VIA 6421 PCI in, waar ook kexts voor beschikbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Heeft iemand nog handige tips voor multimonitor setups voor 5 monitoren? Heb bettertouch en multimon draaien, maar wellicht andere zaken. Mousewarpwhole (oid) kan misschien wel nuttig zijn straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Denk dat ik met 5 beeldschermen naast elkaar in ieder geval een tool zou willen hebben die mijn muis bij het verdwijnen op het meest linkse scherm gelijk naar de meest rechtse gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iChaos schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:50:
Denk dat ik met 5 beeldschermen naast elkaar in ieder geval een tool zou willen hebben die mijn muis bij het verdwijnen op het meest linkse scherm gelijk naar de meest rechtse gaat :)
die bestaat :) warpwhole oid. dan maak je een zwart gat die warp't naar een zelf gekozen punt. Bij 3 monitoren was dat niet echt nodig, 3x24 was te overzien. Maar 5 wordt het denk wel handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Uit nieuwsgierigheid, als ik vragen mag: wat voor werk doe je dat je 5 beeldschernen nodig hebt? 3 schermen kan ik nog begrijpen met een IDE/designpakket/browser als ik bezig ben met webdevelopment, maar waarom 5? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iChaos schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:57:
Uit nieuwsgierigheid, als ik vragen mag: wat voor werk doe je dat je 5 beeldschernen nodig hebt? 3 schermen kan ik nog begrijpen met een IDE/designpakket/browser als ik bezig ben met webdevelopment, maar waarom 5? :p
SAP Consultancy, maar daar heb ik niet per se voor nodig :) Jarenlang met dual/triple gewerkt en dat vind ik echt ideaal. Het went vrij snel en ik vind het ideaal om altijd vensters open te hebben. 5 monitoren is niet direct nodig, maar vind het wel erg relaxt en leuk om mee te spelen... heerlijk nerdgehalte :)

Minder dan 3 zou ik echt niet meer willen. Is nu een behoorlijke cockpit aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Even een crosspost omdat het ook veel raakvlakken heeft met windows:

Ik heb een hackintosh en moet booten via de UEFI optie van mijn moederbord, Bootmodus windows 8 en dan CSM uit en secure boot ook. In dat geval werken alle 5 de monitoren van mijn hackintosh setup. Ook parallels bootcamp werkt super dan.

Ik gebruik Clover als bootloader en kon tot voor kort simpel MBR booten via clover. Na de bios wijziging kan dit niet meer.

Waarschijnlijk omdat hij dus via UEFI boot. Het rare is echter dat bootcamp nog steeds goed werkt. In het verleden heb ik windows wel eens dmv. UEFI geinstalleerd maar toen kreeg ik het niet voor elkaar parallels bootcamp op te starten. Dus ik kan niet zomaar even win 8 opnieuw installeren.

Iemand een suggestie? Ik boot 95% van de gevallen naar de mac maar voor gamen moet ik echt naar windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
About OS X Mavericks

Found a link to 10.9 sdk http://swcdn.apple.com/co...3vp4rh/MacOSX10_9_SDK.pkg
According to it, bootargs is still 2.0, so current bootloader should work

mooi is dat iig ook geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Hier draait het al perfect :-). Conti heeft alweer een nieuwe versie van myHack uitgebracht die 10.9 ondersteund :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iMick schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:13:
Hier draait het al perfect :-). Conti heeft alweer een nieuwe versie van myHack uitgebracht die 10.9 ondersteund :-).
Vet! Is het een simpele install? Best leuk om te proberen... Maar heb dual gpu en betwijfel of ik het allemaal werkt. En zonde om erg veel tijd in temp install te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMick schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:13:
merk je betere GPU performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mijn hackintosh 10.8.3 sluit niet goed af (al tijden). Bios reset na shutdown, bekend verhaal

AppleRTC veranderd, maar lost niks op.

Ik gebruik clover. Q77M-2DH gigabyte board. iemand een tip?

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 16-06-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Tennisbal schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:26:
Mijn hackintosh 10.8.3 sluit niet goed af (al tijden). Bios reset na shutdown, bekend verhaal

AppleRTC veranderd, maar lost niks op.

Ik gebruik clover. Q77M-2DH gigabyte board. iemand een tip?
draai je met DSDST, zo ja er was namelijk een fix in DSDT.
Daarnaast kwam is des tijds wel 3 verschillende manieren tegen om de AppleRTC te patchen. Niet elke werkte toen.
Na het patchen moet je wel op de juiste manier de kext installeren en de kextcache leegmaken/rebuilden anders pickt hij dat nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
matty___ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:04:
[...]

draai je met DSDST, zo ja er was namelijk een fix in DSDT.
Daarnaast kwam is des tijds wel 3 verschillende manieren tegen om de AppleRTC te patchen. Niet elke werkte toen.
Na het patchen moet je wel op de juiste manier de kext installeren en de kextcache leegmaken/rebuilden anders pickt hij dat nooit op.
DSDT free install. Kext install weet ik hoe het moet, cache etc ook. Dank voor de tip dat er meerdere versies zijn die niet altijd werken. Net weer geprobeerd met een perl script te patchen maar werkt niet. Op naar de volgende... Kost alleen zoveel tijd 3 keer reboot testen etc bios opnieuw loaden..

Ik gebruik clover, mss is daar nog een speciale patch voor (las zoiets ergens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Tennisbal schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:21:
[...]

DSDT free install. Kext install weet ik hoe het moet, cache etc ook. Dank voor de tip dat er meerdere versies zijn die niet altijd werken. Net weer geprobeerd met een perl script te patchen maar werkt niet. Op naar de volgende... Kost alleen zoveel tijd 3 keer reboot testen etc bios opnieuw loaden..

Ik gebruik clover, mss is daar nog een speciale patch voor (las zoiets ergens)?
Heb je kext in je /boot directory staan of laat je hem in de /s/e/l ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
matty___ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:49:
[...]

Heb je kext in je /boot directory staan of laat je hem in de /s/e/l ?
/s/e/l waar hij hoort, diverse malen via kext util erin gezet, perl patch gedraaid etc. Ik kan geen andere mogelijkheid vinden en DSDT patchen wil ik voorkomen ivm tig warnings/errors en omdat het volgens moet DSDT free moet kunnen met mijn board

cache is gebouwd etc.

Heb jij een url naar verschillende versies van de AppleRTC? Ik kan er namelijk maar 1 vinden die niet werkt (zelfde als perl script volgens mij)

Update:

Het schijnt aan een bios instelling te liggen die mijn moederbord niet meer heeft bij de F2 versie (gigabyte Q77m-2dh).

PME event wake up moet disabled zijn. Maar ik kan die optie niet vinden, is de naam veranderd?

[ Voor 30% gewijzigd door Tennisbal op 18-06-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 08:22
Voor de liefhebber heb nog een compleet werkende hackintosh staan. Verkoop hem omdat ik wat snellers wil maken. V&A aangeboden: Custom Mac Pro/Mini 3.3 Ghz i3

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jscholte schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:46:
Voor de liefhebber heb nog een compleet werkende hackintosh staan. Verkoop hem omdat ik wat snellers wil maken. V&A aangeboden: Custom Mac Pro/Mini 3.3 Ghz i3
Mag je deze legaal aanbieden? Ik heb een systeem staan die ik niet meer gebruik, zou wel relaxt zijn om te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Zolang er geen OSX op staat is het toch gewoon een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 08:22
En er staat in de advertentie niet dat hij geïnstalleerd is :D dus is er niks illegaal.

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Nog steeds geen oplossing voor mijn power off probleem. Applertc patchen werkt niet :( Als ik mijn pc uitdoe start hij automatisch weer op. Irritant probleem. Heeft dit wel te maken met AppleRTC?

Mountain Lion 10.8.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Tennisbal schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:32:
Nog steeds geen oplossing voor mijn power off probleem. Applertc patchen werkt niet :( Als ik mijn pc uitdoe start hij automatisch weer op. Irritant probleem. Heeft dit wel te maken met AppleRTC?

Mountain Lion 10.8.3
is je cmos batterij niet gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Tennisbal schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:32:

Mountain Lion 10.8.3
Heb een vergelijkbaar probleem gehad met een Aldi Ultra Mini pc met OSX 10.6.3 erop; als ik die wilde rebooten ging hij uit...... (met Win7 geen probleem)
Nooit kunnen ontdekken waar het in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
matty___ schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:57:
[...]

is je cmos batterij niet gewoon stuk?
Nee :) Windows sluit gewoon netjes af zoals het hoort. Zal wel brakke kext zijn ergens... kan ook iets met PME event wake up in bios te zijn, maar kan die nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Tennisbal schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:44:
[...]

Vet! Is het een simpele install? Best leuk om te proberen... Maar heb dual gpu en betwijfel of ik het allemaal werkt. En zonde om erg veel tijd in temp install te doen.
Heb hem hier ook gisteravond erop gezet in een losse partitie naast ML op mijn Gigabyte GA-Z77-DS3H en i5 met HD 4000 en is goed te doen (alleen LAN werkt standaard niet, maar daarvoor heb ik een d-link wifi-kaartje dat out of the box prima werkt):
1) Download Mavericks
2) Download myHack 3.2 beta 8
3) Mount de Mavericks dmg
4) Kies voor 'Show package contents' in het rechtermuisknopmenu van 'Install OS X 10.9 Developer Preview.app' en kopieer Contents\SharedSupport\InstallESD.dmg ergens naar je hardeschijf (myHack kan er alleen mee overweg als hij niet meer in de image staat)
5) Run myHack, kies voor Create OSX Installer
6) Kies 10.9 Install disk
7) Kies de locatie van de usb/memory unit (min 8GB) waarop de bootable installer gemaakt moet worden
8 ) Als gevraagd wordt naar de locatie van de installation source, kies Browse Manually en selecteer de InstallESD.dmg uit stap 4)
9) Nu gaat hij wat pruttelen (installer image mounten en checken) en na een paar seconden wordt gevraagd of je zeker weet dat je de usb/memory unit wilt formateren voor de installer, kies ok
10) Installer wordt gemaakt en dat duurt even
11) Op het einde wordt nog gevraagd of hij met MBR overweg moet kunnen, dit ligt aan je situatie, maar standaard is Nee
12) Als bericht met Klaar verschijnt; opnieuw opstarten en in je bootloader myHack OS X Install Disk kiezen en door installatieprocedure lopen.

Tip1: Zorg ervoor dat je een recente bootloader hebt, want anders wil de Mavericks installer niet booten.
Tip2: De update van 1,5GB die klaar staat, werkt ook als een zonnetje.

[ Voor 4% gewijzigd door Kheldar op 25-06-2013 21:22 . Reden: mbr toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Hallo,

Een geruime tijd een hackintosh gehad icm met een hd 5770
Nu is deze vervangen voor een 660GTX van asus en dan wel de Dcuii versie
Nu krijg ik alles niet meer zo mooi als het was.

Hardware:

* Asrock h77m-itx
*8 GB DDR3
*I7 3700K
*660GTX asus direct cu
*Samsung hdd 500 GB osx
*samsung hdd 750GB Win

De foutmelding

Ik kan alleen booten door -x te gebruiken.
Doe ik dat niet loop ik op het moment vast bij Sound assertion in AppleHDACodecGeneric at line 360

Als ik dit google kom ik veel mensen met gelijke problemen tegen.
De oplossingen die ik tegen kwam mochten niet baten.

Door te booten met:

GraphicsEnabler=No cpus=1 -v
Komt hij een regel verder, namelijk:
usbf: 56.446 appleusbehcI dan een hele code gevolgd door found a transaction past the completion deadline on bus 0x1a, timing out! Add r: 3, EP: 2

Heeft iemand enig idee hoe ik nu het best verder kan gaan?

[ Voor 15% gewijzigd door hendrilankamp op 01-07-2013 00:29 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.