[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb inmiddels een iMac Core Duo, ben van plan de cpu te vervangen voor een Core 2 Duo, dus dat komt wel goed. Maar toch wil ik heel graag gewoon een Hackintosh draaied maken. Kan iemand mij vertellen of een Pentium D 820 dual core gaat werken? Is immers een 64 bits cpu. Zal hij ook onder de vereisten van Mountain Lion vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14
neanderthaler schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:11:
Ik heb inmiddels een iMac Core Duo, ben van plan de cpu te vervangen voor een Core 2 Duo, dus dat komt wel goed. Maar toch wil ik heel graag gewoon een Hackintosh draaied maken. Kan iemand mij vertellen of een Pentium D 820 dual core gaat werken? Is immers een 64 bits cpu. Zal hij ook onder de vereisten van Mountain Lion vallen?
Wat bedoel je precies?

Je wilt in een Apple iMac de processor upgraden, zodat je Mountain Lion kunt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
iMick schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:01:
[...]

Wat bedoel je precies?

Je wilt in een Apple iMac de processor upgraden, zodat je Mountain Lion kunt draaien?
Volgens mij gaat zijn vraag niet over zijn iMac want dat lost hij zelf wel op. De vraag is of hij Mountain Lion kan draaien op een Pentium D 820 dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 15:57
neanderthaler schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:11:
Een G530 zou ook al genoeg zijn, kijk hier maar op Tonymac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Gaat inderdaad om een hackintosh bouwen. Heb nog over een Foxcon 45GM waarvan ik dacht dat ie kapot was, maar onlangs weer tot leven gekomen. Blijkt gewoon een bitch te zijn met bijzondere voorkeur voor sjiek geheugen. Daarbij heb ik nog een D820 dus, levert niks meer op, maar zonde om weg te gooien.

De iMac staat daar los van. Als ik een goed werkende hackintosh kan bouwen, doe ik de echte mac misschien zelfs weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je D820 is toevallig ondersteund met ons bootpack, op OSXLatitude.com :).

http://forum.osxlatitude....d__9872__st__40#entry9872

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

iMick schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:00:
Je D820 is toevallig ondersteund met ons bootpack, op OSXLatitude.com :).

http://forum.osxlatitude....d__9872__st__40#entry9872
Hehe, misverstand; ik bedoel de processor Pentium D820, jij bedoelt de laptop Laitude D820 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ben ook van plan OSX86 te gaan installeren op mijn desktop PC, maar ik wilde er wel een dual boot van maken met Windows 7 (sommige programma's die ik gebruik draaien niet op OS X). Allereerst mijn specs:

MSI P55-GD65 (gebruik hiervan onboard geluidskaart, netwerkkaart, usb poorten en SATA poorten)
Intel i7 860
2x 2GB RAM
ATI HD4850
2x 500GB Seagate HDD

Nu heb ik al wat tutorials gezocht en vond deze het duidelijkst. Daarnaast was deze volgens mij het meest recent: klik! Vervolgens wil ik de installatie dan updaten naar OS X Lion volgens deze tutorial.

Ten slotte wil ik dus een dual boot gaan maken met Windows 7. Dit wilde ik doen volgens de volgende handleiding (gaat dan vooral op stap 4a).

Nu vraag ik mij af: gaat dit allemaal werken? Heb ik iets over het hoofd gezien? Nog tips o.i.d.? Verder vroeg ik mij nog af of ik de harde schijven in RAID 0 kan zetten. Dit draai ik nu wel (met alleen Windows 7), maar werkt dit ook icm OS X en de dual boot? En kan ik als ik eenmaal op OS X Lion zit, ook updaten naar de nieuwste versie (10.7.4)? Gaat dit probleemloos of moet dit ook volgens een tutorial?

Kan ik verder mijn overige bestanden (muziek, word documenten etc.) in beide OS zien? Deze wil ik op een aparte paritite zetten. Moet ik hier nog wat speciaals voor doen of kan dit direct al?

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 13-06-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
barzi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:03:
Ben ook van plan OSX86 te gaan installeren op mijn desktop PC, maar ik wilde er wel een dual boot van maken met Windows 7 (sommige programma's die ik gebruik draaien niet op OS X). Allereerst mijn specs:

MSI P55-GD65 (gebruik hiervan onboard geluidskaart, netwerkkaart, usb poorten en SATA poorten)
Intel i7 860
2x 2GB RAM
ATI HD4850
2x 500GB Seagate HDD

Nu heb ik al wat tutorials gezocht en vond deze het duidelijkst. Daarnaast was deze volgens mij het meest recent: klik! Vervolgens wil ik de installatie dan updaten naar OS X Lion volgens deze tutorial.

Ten slotte wil ik dus een dual boot gaan maken met Windows 7. Dit wilde ik doen volgens de volgende handleiding (gaat dan vooral op stap 4a).

Nu vraag ik mij af: gaat dit allemaal werken? Heb ik iets over het hoofd gezien? Nog tips o.i.d.? Verder vroeg ik mij nog af of ik de harde schijven in RAID 0 kan zetten. Dit draai ik nu wel (met alleen Windows 7), maar werkt dit ook icm OS X en de dual boot? En kan ik als ik eenmaal op OS X Lion zit, ook updaten naar de nieuwste versie (10.7.4)? Gaat dit probleemloos of moet dit ook volgens een tutorial?

Kan ik verder mijn overige bestanden (muziek, word documenten etc.) in beide OS zien? Deze wil ik op een aparte paritite zetten. Moet ik hier nog wat speciaals voor doen of kan dit direct al?

Alvast bedankt! _/-\o_
Barzi!

Ik raad je aan om deze tutorial te volgen:
http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html
Dan zit je ook gelijk op de laatste 10.7.4 update.

zorg dat je van te voren de benodigde kexts heb en zorg dat je eventueel de juiste DSDT hebt.
Zet die kexts op USB, zorg dat die USB-stick vanaf het begin af aan in je pc zit. (je kan namelijk een Kernel Panic krijgen als je de USB-stick er in plugt na de installatie).

Verdiep je zelf ook even in je moederboard, is er een gepatchde bios versie voor jou moederboard?
Zo ja, gelijk de rom file flashen. Scheelt namelijk een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
renedis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:24:
[...]

Barzi!

Ik raad je aan om deze tutorial te volgen:
http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html
Dan zit je ook gelijk op de laatste 10.7.4 update.

zorg dat je van te voren de benodigde kexts heb en zorg dat je eventueel de juiste DSDT hebt.
Zet die kexts op USB, zorg dat die USB-stick vanaf het begin af aan in je pc zit. (je kan namelijk een Kernel Panic krijgen als je de USB-stick er in plugt na de installatie).

Verdiep je zelf ook even in je moederboard, is er een gepatchde bios versie voor jou moederboard?
Zo ja, gelijk de rom file flashen. Scheelt namelijk een hoop.
Bedankt! Wat voor kext bestanden heb ik precies nodig? Ik heb al wel een gepatchde DSDT bestandv gevonden voor mijn moederbord. Ik dacht dat daarmee automatisch de juiste drivers (=kext?) werden geïnstalleerd. Ik kan verder geen aangepaste bios versie voor mijn moederbord. Wat voor voordelen zitten er aan zo'n bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de nieuwere Advanced Format hardeschijven.
Bij mijn install van Chameleon reboot hij onmiddelijk.

Met de iBoot Legacy schijf kan ik hem wel opstarten, alleen dan draai ik slechts op 32 bit, 4GB ram enz. Systeem is een Sandy Bridge HM65 chipset.

Het zou aan de Boot0 kunnen liggen en de Boot1h file. Ik heb die al weggeschreven, echter blijft hij rebooten.

EDIT: Goeie genade wat een werk is het weer, MyHack geprobeerd, blijft steken op spinning wheel bij de installatie. Unibeast geprobeerd kan de root device niet vinden, ook niet na allerlei bootflags en bios aanpassingen. Nu maar een Lion DVD erin, die aangepast is naar MBR via OSinstall, alleen hij wil nog niet installeren op de MBR schijf.

Anders update ik m'n 10.6.3 maar naar 10.6.6, en vanaf daar de overstap naar Lion, mocht het echt nier werken.

[ Voor 42% gewijzigd door W00fer op 18-06-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
W00fer schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:21:
Heeft er iemand ervaring met de nieuwere Advanced Format hardeschijven.
Bij mijn install van Chameleon reboot hij onmiddelijk.

Met de iBoot Legacy schijf kan ik hem wel opstarten, alleen dan draai ik slechts op 32 bit, 4GB ram enz. Systeem is een Sandy Bridge HM65 chipset.

Het zou aan de Boot0 kunnen liggen en de Boot1h file. Ik heb die al weggeschreven, echter blijft hij rebooten.

EDIT: Goeie genade wat een werk is het weer, MyHack geprobeerd, blijft steken op spinning wheel bij de installatie. Unibeast geprobeerd kan de root device niet vinden, ook niet na allerlei bootflags en bios aanpassingen. Nu maar een Lion DVD erin, die aangepast is naar MBR via OSinstall, alleen hij wil nog niet installeren op de MBR schijf.

Anders update ik m'n 10.6.3 maar naar 10.6.6, en vanaf daar de overstap naar Lion, mocht het echt nier werken.
Zou gewoon moeten werken met GPT partities MITS de eerste niet groter is dan 2 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik krijg een kernel panic wanneer ik update vanaf 10.7.0 naar 10.7.3.

Hier staat ie

http://www.flickr.com/photos/codaz/7396116900/in/photo stream

Asus N55SF - Sandy Bridge i7 2670QM - 8GB mem

-X -V en -S heb ik al geprobeerd, geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
W00fer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:46:

Hier staat ie

tekst is amper te lezen 8)7

welke kext ben je aan het laden in begin? gebruik je sleepenabler of dat soort onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:07
W00fer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:46:

Hier staat ie

Heb je de Combo update eerst gedownload of via Software update?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Gewoon combo update DMG gedownload.

Ik ben nu al iets verder, het probleem zit hem erin dat als ik boot, via de SMBIOS.plist van de Macbook Pro 8.1, dat m'n HD3000 in m'n laptop dan een beeld geeft vol met artefacts.

10.7.2 krijg ik niet opgestart in VESA mode, zonder kernel panic.

Ik heb de drivers van de 0x116 al geinstalleerd, alleen zonder oplossing.

Opstarten in single user mode gaat wel. Ik gebruik geen sleepenabler of evoreboot

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 20-06-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Long post warning ;)

Hallo beste mensen! Een vreemdeling in dit thread, maar ik had toch een vraag die ik de ervarene hier even wilde voorleggen.

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het draaien van Mac OS X op mijn eigen pc (Lenovo Thinkpad). Dit zou prima moeten werken volgens de compatabiliteitseisen (intel chipset etc), geen probleem.

Ik wil alleen iets geheel anders proberen. Maar hiervoor heb ik een nieuwe laptop nodig, mijn oude beestje ondersteund het helaas niet. (geen Vd-d) Ik kan het helaas dus niet zelf gewoon proberen, dus ik vroeg mij af of er wellicht mensen hier waren die het kenden. (i.v.m aanschaf nieuwe laptop goed om te weten)

Het bezwaar waar ik altijd mee loop als ik een OS draai is dat ik niet gemakkelijk kan switchen als ik een programma uit een ander OS wil gebruiken. Een welbekende oplossing is dat je windows in mac gaat emuleren of andersom. Toch vind ik dit maar een nét-niet oplossing omdat je relatief veel prestatieverlies hebt en het niet altijd even lekker werkt. Eigenlijk wil je gewoon je windows apps draaien in je native omgeving en evenzo bij osx.

Lang verhaal, maar waar ik naar toe wil is het volgende. Xen Client.

Xen Client zorgt ervoor dat je een Baremetal Hypervisor op je computer krijgt (ongeveer zoals virtualisatie nu zonder prestatieverlies in servers werkt, maar, zonder grafische schil )

Xen Client zorgt ervoor dat je een flinterdunne linux schil hebt waarin je vervolgens je virtuele machines kan draaien en als hoofdmachines kunt gebruiken. Inmiddels is OS X nu hier ook werkend in te zien en je kunt 'on-the-fly' switchen van OS (Mits deze draait).

Klinkt mij ont-zettend-goed in de oren !

Zoals ik het zie :

Voordelen :
- Virtualisatie zonder prestatieverlies
  • GPU Acceleratie werkt
  • VDAUP Acceleratie werkt (HD filmpjes etc)
  • Randapparatuur werkt (Webcams, printers)
- Switchen tussen OS'en binnen een seconde
- Alle combinaties mogelijk : Ubuntu / Win 8 / OS X / Chrome OS naast elkaar draaien.
- Geen driver-problemen meer ? Vanwege virtualisatie ?
  • (er is overigens nog een ander alternatief wat met specifieker voor desktops bedoelt is, MokaFive)
- Xenclient = Gratis
- Kinderlijk eenvoudig backupen naar een server (VM wegschrijven naar bijv je NAS, gratis t/m 10 pc's)

Nadelen :
- Mij onbekend hoe het geregeld is met power options? (dit vanwege laptop gebruik)
- Veel hoger geheugenverbruik (op te lossen door een laptop met 8gb te bestellen?)

Mijn vraag : Zijn er al mensen die het gebruiken hier ? Zie ik het te rooskleurig in ? Is dit het beste van beide werelden ?

Bedankt voor het lezen!

Bronnen:
Citrix XenClient website

Disclaimer: Mocht dit niet op de goede plek staan, excuses. Ik vond dit het enige passende thread in dit subforum die in de buurt kwam. Immers, het is een manier van osx installeren =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 23:26

Japie.G

Colour Classic

Ook hier een vraag van een nieuweling op dit gebied.

Ik werk al jaren met macs. Ik wil nu eigenlijk een superkrachtige mac hebben voor HD videobewerking. Nu keek ik ook met een scheef oog naar het hele osx86 verhaal. Je kunt natuurlijk voor best wat minder geld een mega krachtige mac in elkaar draaien. Ik vraag me af of er nog ergens addertjes onder het gras zitten voor wat betreft prestaties.

Als ik hardware koop exact volgens de buyguide van tonyx86, en dan OSX draaiend heb, is er dan qua prestaties of software compatibiliteit geen enkel verschil met een echte mac? Wordt er niet ergens iets geemuleerd ofzo? En kan ik ook gewoon OSX updates installeren zonder problemen als ik alle hardware compatible koop?

Sorry, ik heb me er nog niet ver in verdiept, maar voordat ik al die moeite er in ga steken zou ik bovenstaande toch graag even willen weten van ervaren osx86ers.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Japie.G schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:22:

Ik werk al jaren met macs. Ik wil nu eigenlijk een superkrachtige mac hebben voor HD videobewerking. Nu keek ik ook met een scheef oog naar het hele osx86 verhaal. Je kunt natuurlijk voor best wat minder geld een mega krachtige mac in elkaar draaien. Ik vraag me af of er nog ergens addertjes onder het gras zitten voor wat betreft prestaties.

Als ik hardware koop exact volgens de buyguide van tonyx86, en dan OSX draaiend heb, is er dan qua prestaties of software compatibiliteit geen enkel verschil met een echte mac? Wordt er niet ergens iets geemuleerd ofzo? En kan ik ook gewoon OSX updates installeren zonder problemen als ik alle hardware compatible koop?

Sorry, ik heb me er nog niet ver in verdiept, maar voordat ik al die moeite er in ga steken zou ik bovenstaande toch graag even willen weten van ervaren osx86ers.
Het enige wat geemuleerd wordt is de bootloader maar vanaf het moment dat je osx hebt opgestart is er geen verschil.
Haal hier met mijn i7 2700k@4,2 14,7k geekbench en 59fps in cinebench 8)

Updates zijn over het algemeen ook geen probleem maar ik zou altijd een goede backup maken van je extensions folder en een dag wachten en kijken wat er op de verschillende websites staat mbt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Japie.G schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:22:

De meeste software zal niet het probleem zijn. Wel veel hardware. Koop je spullen die in div. best-buy guides staan, dan zal je niet veel problemen hebben. Neem je nog de sterkste processor voor een bepaald moederbord en een flinke bak geheugen, dan heb je een dijk van een systeem.

Dit systeem staat al een hele tijd rondjes te draaien met Lion 10.7.3 (GigaByte H67M, Core i5 2700, muis en toetsenbord van Apple):
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/DSC01517.JPG

of deze (alleen nog op Snow Leopard vanwege de Atom processor; de MSI U90 Netbook):
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/MSI_OSX.jpg

of deze (de gruwel van elke Mac-gebruiker; kabels, kabels en nog eens kabels: de Medion Ultra Mini pc ;) )
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Ultra_OSX.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 24-06-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Is er iemand goed in DSDT editen? Ik krijg veel compiler error's en zoek hulp bij het invoegen van diverse patches. Autopatcher wil niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
W00fer schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:09:
Is er iemand goed in DSDT editen? Ik krijg veel compiler error's en zoek hulp bij het invoegen van diverse patches. Autopatcher wil niet helpen.
Kun je even je standaard DSDT uploaden, zonder aanpassingen van jouw kant. + even je specificaties plaatsen.
Die versie die je op OSX86.net hebt geupload is niet je originele DSDT toch?

Het liefst een DSDT vanuit Linux of anders OSX..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 23:26

Japie.G

Colour Classic

OgWok schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:55:
[...]

of deze (de gruwel van elke Mac-gebruiker; kabels, kabels en nog eens kabels: de Medion Ultra Mini pc ;) )
Met originele windows sticker :)

thanks voor de bevestiging!

Dan wacht ik de nieuwe buyguides van tonymacx86 af en ga ik over tot bouw! Dat gaat een dikke renderbak worden :) Maar wel ivy bridge natuurlijk!

iemand een tip voor een enorm strak ogende behuizing?

[ Voor 58% gewijzigd door Japie.G op 24-06-2012 11:15 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Wat denken jullie, gaat dit een goede OSX kandidaat worden?

http://www.utwente.nl/ict...ks1213/Ultrabook1213.doc/

Op voorwaarde dat de WiFi chip te vervangen is :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Iemand ervaring met het installeren van OS X SL of zelfs Lion op de deze laptop? Op internet kom ik wel een tutorial tegen voor de 5471G, maar die is net iets anders (i5, ATI videokaart etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
Ik heb een vraag, puur omdat ik erg benieuwd ben.

Zou ik op deze laptop (die heb ik zelf namelijk) Mac OS X Snow Leopard of Lion op kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ik zou graag ook beginnen ermee maar ik graak er maar niet aan uit wat nu met wat kan werken.

Mijn bedoeling is.

1. iATKOS L2 (lion)
2. kakewalk gebruiken voor alle kexs (mijn moederbord + gfx kaart staan in de lijst)

Werkt dit nu of is kakewalk hier niet echt makkelijk voor?
Kan je bv kakewalk gebruiken puur voor alle kexs te installeren ?

Thx in advance !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:47:
Ik zou graag ook beginnen ermee maar ik graak er maar niet aan uit wat nu met wat kan werken.

Mijn bedoeling is.

1. iATKOS L2 (lion)
2. kakewalk gebruiken voor alle kexs (mijn moederbord + gfx kaart staan in de lijst)

Werkt dit nu of is kakewalk hier niet echt makkelijk voor?
Kan je bv kakewalk gebruiken puur voor alle kexs te installeren ?

Thx in advance !
Als je moederbord door Kakewalk ondersteund wordt, waarom dan gebruik maken van iATKOS?
Ik heb gisteren met Kakewalk een USB stick gemaakt voor mijn moederbord en vervolgens deze geïnstalleerd en meteen geüpdatet naar 10.7.4 en kakewalk nog een keer gedraaid en nu werkt alles 100%

[ Voor 5% gewijzigd door Fjeze op 26-06-2012 12:58 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Een prereq van Kakewalk is dat je al een hackingtosh hebt.
Die hebt ik niet. DUs dacht ik iATKOS installatie en dan kakewalk erover.

Als je een goeie guide hebt om mijn systeem perfect te zetten voor kakewalk , graag !

EDIT: ik merk nu dat ze niet bedoelen dat je een Hackingtosh al hebt maar gewoon bijvoorbeeld een Virtuele machine waar een OSX op draait om zo gebruikt te kunnen maken van Kakewalk (aangezien het een mac applicatie is).

Ik wil gerust 30€betalen voor een LION kopie, is dit ook mogelijk via een VM met OSX op ?

[ Voor 41% gewijzigd door BioHzRd op 26-06-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:54:
Een prereq van Kakewalk is dat je al een hackingtosh hebt.
Die hebt ik niet. DUs dacht ik iATKOS installatie en dan kakewalk erover.

Als je een goeie guide hebt om mijn systeem perfect te zetten voor kakewalk , graag !

EDIT: ik merk nu dat ze niet bedoelen dat je een Hackingtosh al hebt maar gewoon bijvoorbeeld een Virtuele machine waar een OSX op draait om zo gebruikt te kunnen maken van Kakewalk (aangezien het een mac applicatie is).

Ik wil gerust 30€betalen voor een LION kopie, is dit ook mogelijk via een VM met OSX op ?
Ik zou eerst kijken of er iemand in je omgeving een MAC of Hackintosh heeft. Zo niet, dan even een bistro installeren en meteen daarna een USB Stick maken via Kakewalk en een nieuwe install uitvoeren.
Als je moederbord door Kakewalk ondersteund wordt werkt dit echt perfect.

EDIT: Weet niet waar je vandaan komt, maar anders wil ik best een Kakewalk installeren op een USB Stick voor je.

[ Voor 5% gewijzigd door Fjeze op 26-06-2012 13:00 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Belgie :)
Even een VM installeren zou geen probleem mogen geven.

Het grootste vraagteken blijft voor mij de OSX lion USB (dit moet ik nog eens gaan uitzoeken).

EDIT: Ook hier denk ik gewoon mijn apple id gebruiken. OSX lion aanschaffen en die dan gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door BioHzRd op 26-06-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:02:
Belgie :)
Even een VM installeren zou geen probleem mogen geven.

Het grootste vraagteken blijft voor mij de OSX lion USB (dit moet ik nog eens gaan uitzoeken)
Mocht je een VM kunnen draaien is het heel simpel.

Hier vind je een Guide voor Kakewalk, als je deze volgt is het echt heel simpel.

Vervolgens download je Hier de Combo update voor 10.7.4 (Dus NIET via software update) Deze installeer je, maar je start niet opnieuw op.
Vervolgens draai je Kakewalk nogmaals, maar kies je voor upgrade system, je kiest weer je eigen moederbord en laat kakewalk zijn ding doen.
Vervolgens start je opnieuw op, en heb je een volledig werkende OSx 10.7.4 installatie draaien.

Have fun!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Fjeze schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:12:
[...]

Mocht je een VM kunnen draaien is het heel simpel.

Hier vind je een Guide voor Kakewalk, als je deze volgt is het echt heel simpel.

Vervolgens download je Hier de Combo update voor 10.7.4 (Dus NIET via software update) Deze installeer je, maar je start niet opnieuw op.
Vervolgens draai je Kakewalk nogmaals, maar kies je voor upgrade system, je kiest weer je eigen moederbord en laat kakewalk zijn ding doen.
Vervolgens start je opnieuw op, en heb je een volledig werkende OSx 10.7.4 installatie draaien.

Have fun!
Thx ! Nu merk ik wel dat in de store : http://itunes.apple.com/b...on/id444303913?mt=12&ls=1
De versie al 10.7.4 is , dus ik denk dat ik de skip van updaten zelf niet hoef te doen. Gewoon die downloaden en installeren. Normaal gezien zou alles perfect moeten lopen dan :D Indien ik de VM niet aan de praat krijg ken ik wel iemand met een mac die me wel kan helpen.

Bedankt voor de input !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:14:
[...]

Thx ! Nu merk ik wel dat in de store : http://itunes.apple.com/b...on/id444303913?mt=12&ls=1
De versie al 10.7.4 is , dus ik denk dat ik de skip van updaten zelf niet hoef te doen. Gewoon die downloaden en installeren. Normaal gezien zou alles perfect moeten lopen dan :D Indien ik de VM niet aan de praat krijg ken ik wel iemand met een mac die me wel kan helpen.

Bedankt voor de input !
Graag gedaan, die USB stick maken duurt ongeveer 20 min volgens mij, het installeren gaat echter veel sneller.
En zou goed kunnen dat de versie in de Store al 10.7.4 is, ik had nog een oude die gewoon 10.7 installeerde.

Edit: mocht je Sleep niet werken, verwijder NullCPUPowerManagement.kext uit de map Extra - Extensions en zet bij Systeemvoorkeuren -> Energiestand de optie "Start automatisch na stroomstoring" aan. Dit was het enige wat ik nog naderhand zelf moest doen. Nu werkt sleep ook 100%

[ Voor 15% gewijzigd door Fjeze op 26-06-2012 13:21 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Fjeze schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:19:
[...]

Graag gedaan, die USB stick maken duurt ongeveer 20 min volgens mij, het installeren gaat echter veel sneller.
En zou goed kunnen dat de versie in de Store al 10.7.4 is, ik had nog een oude die gewoon 10.7 installeerde.

Edit: mocht je Sleep niet werken, verwijder NullCPUPowerManagement.kext uit de map Extra - Extensions en zet bij Systeemvoorkeuren -> Energiestand de optie "Start automatisch na stroomstoring" aan. Dit was het enige wat ik nog naderhand zelf moest doen. Nu werkt sleep ook 100%
Ok schrijf ik ergens op, bedankt ! Kben benieuwd, heeft iemand ervaring met SATA 6bs ? Ze raden het allemaal af maar is het bijvoorbeeld mogelijk om een SSD te installeren in een Sata 3Gbs slot en dan na de installatie naar een 6Gbs slot te verwisselen. Gaat dit problemen opleveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:33:
[...]

Ok schrijf ik ergens op, bedankt ! Kben benieuwd, heeft iemand ervaring met SATA 6bs ? Ze raden het allemaal af maar is het bijvoorbeeld mogelijk om een SSD te installeren in een Sata 3Gbs slot en dan na de installatie naar een 6Gbs slot te verwisselen. Gaat dit problemen opleveren ?
hoe kom je daarbij dat het niet goed zou werken? heb hier van begin af aan alles op sata6 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
matty___ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:11:
[...]

hoe kom je daarbij dat het niet goed zou werken? heb hier van begin af aan alles op sata6 draaien
http://www.macbreaker.com...l-lion-with-kakewalk.html

nu ik ga het wel eens proberen eerst op stata6. Blijkbaar werkt het op sommige moederborden wel , andere dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:16:
[...]

http://www.macbreaker.com...l-lion-with-kakewalk.html

nu ik ga het wel eens proberen eerst op stata6. Blijkbaar werkt het op sommige moederborden wel , andere dan weer niet.
net nog gekeken omdat ik ook begon te twijfelen maar toch echt sata6. heb een z68-ma-d2h-b3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
matty___ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:30:
[...]

net nog gekeken omdat ik ook begon te twijfelen maar toch echt sata6. heb een z68-ma-d2h-b3
je hebt zeker sata3 (6Gb) maar de vraag is of hij ook ingeplugd is daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:53:
[...]

je hebt zeker sata3 (6Gb) maar de vraag is of hij ook ingeplugd is daar ?
had net de kast open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Intel 6 Series Chipset:

Vendor: Intel
Product: 6 Series Chipset
Link Speed: 6 Gigabit
Negotiated Link Speed: 6 Gigabit
Description: AHCI Version 1.30 Supported

SAMSUNG SSD 830 Series:

Capacity: 128,04 GB (128.035.676.160 bytes)
Model: SAMSUNG SSD 830 Series
Revision: CXM03B1Q
Serial Number: S0VYNYABC04260
Native Command Queuing: Yes
Queue Depth: 32
Removable Media: No
Detachable Drive: No
BSD Name: disk0
Medium Type: Solid State
TRIM Support: Yes
Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)

VS

Intel 6 Series Chipset:

Vendor: Intel
Product: 6 Series Chipset
Link Speed: 3 Gigabit
Negotiated Link Speed: 3 Gigabit
Description: AHCI Version 1.30 Supported

WDC WD5000AAKS-00A7B0:

Capacity: 500,11 GB (500.107.862.016 bytes)
Model: WDC WD5000AAKS-00A7B0
Revision: 01.03B01
Serial Number: WD-WCASY3537344
Native Command Queuing: Yes
Queue Depth: 32
Removable Media: No
Detachable Drive: No
BSD Name: disk1
Medium Type: Rotational
Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
S.M.A.R.T. status: Verified

[ Voor 12% gewijzigd door matty___ op 26-06-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Naar aanleiding van deze discussie hierboven ben ik ook gaan kijken naar Kakewalk. Echter staat mijn moederbord, de MSI P55-GD65, niet in de compatibilty list. Mijn videokaart, de HD4850, staat er wel in.

Nu vroeg ik mij af of Kakewalk helemaal niet gaat werken op mijn systeem. Het zal vast niet zo makkelijk gaan als de moederborden die wel in de compatibilty list staan, maar hoeveel extra moeite is het? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft met hetzelfde moederbord als ik heb?

[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 26-06-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
barzi schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:36:
Naar aanleiding van deze discussie hierboven ben ik ook gaan kijken naar Kakewalk. Echter staat mijn moederbord, de MSI P55-GD65, niet in de compatibilty list. Mijn videokaart, de HD4850, staat er wel in.

Nu vroeg ik mij af of Kakewalk helemaal niet gaat werken op mijn systeem. Het zal vast niet zo makkelijk gaan als de moederborden die wel in de compatibilty list staan, maar hoeveel extra moeite is het? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft met hetzelfde moederbord als ik heb?
Gewoon eens proberen of de OSX installer goed opstart. Dat is een aardige indicatie. Dan ben je je oorspronkelijke os nog niet kwijt... tenzij je formatteerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
OgWok schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:42:
[...]

Gewoon eens proberen of de installer goed opstart. Dat is een aardige indicatie. Dan ben je je oorspronkelijke os nog niet kwijt... tenzij je formatteerd natuurlijk.
Dat wilde ik ook proberen, maar ik draai op dit moment RAID 0. Als ik naar OS X wil moet ik mijn hardeschijven op AHCI zetten, wat betekent dat ik mijn RAID array, en dus mijn huidige OS, kwijt ben.

Daarnaast zou ik niet weten welk moederbord ik moet kiezen bij het maken van de OS X Lion USB stick.

[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 26-06-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
iMick schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:39:
[...]

Kun je even je standaard DSDT uploaden, zonder aanpassingen van jouw kant. + even je specificaties plaatsen.
Die versie die je op OSX86.net hebt geupload is niet je originele DSDT toch?

Het liefst een DSDT vanuit Linux of anders OSX..
Hierbij iMick

http://www.osx86.net/nede...n-bij-een-dsdt-patch.html

Specs - Asus N55SF notebook. i7 2670QM - 8GB mem - HD3000 - ALC663 audio - AR9285 wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
W00fer schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:53:
[...]

Hierbij iMick

http://www.osx86.net/nede...n-bij-een-dsdt-patch.html

Specs - Asus N55SF notebook. i7 2670QM - 8GB mem - HD3000 - ALC663 audio - AR9285 wifi
Lees mijn post nog eens door, je doet precies het tegen overgestelde van wat ik vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Gisteren er eens aan begonnen om OSX Lion te installeren via kakewalk !

Ik had 2 OSen : Ubuntu 12.04 & Windows 7

Aangezien ik dacht dat het makkelijk zou zijn om via virtualbox een OSX te installeren (iATKOSL2) en zo kakewalk + Lion aan te schaffen.

Maar ik kwam veel problemen tegen eerst in windows 7 heb ik 4x moeten installeren tot het uiteindelijk lukte. Dan was de download enorm traag om Lion binnen te halen (ik heb een 120Mbit lijn). Keer herstart en toen liep het wel vlot.
Daarna kakewalk opgestart en kwam het probleem met de USB's.
Die was herkent maar kakewalk kon er niet naar schrijven.
Als dat achter de rug was heb ik denk ik 9 kernal panics gehad om kakewalk Lion te laten installeren op mijn USB dus dacht ik , laat ik het eens proberen in linux.

Hier lukte het perfect nadat ik gevonden had dat ik mijzelf in de /etc/group (vboxusers) moest zetten.Uiteindelijk zonder enige kernal panic geinstalleerd (het was dezelfde .vdi als in windows).

Ik wou het gewaagd doen dus direct installatie en alle huidige OSsen ervan gezwierd (nieuw OS duurt 30min dus ik vond dat geen probleem)

OSX installeerde perfect met kakewalk.
Behalve Sound ! (Gigabyte X58A-UDR3 rev2) na denk ik 30 reboots en 30 combo's om de kext juist te zetten via multiboot is het uiteindelijk gelukt. Helaas moest ik naar mijn werk vertrekken dan.

MAAR alles staat nu klaar om het OSX verhaal te starten.
Ik kijk er naar uit, hoe zit het met updates ? mogen die gebeuren ? Ik heb OSX ook legaal aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
BioHzRd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:04:
.

MAAR alles staat nu klaar om het OSX verhaal te starten.
Ik kijk er naar uit, hoe zit het met updates ? mogen die gebeuren ? Ik heb OSX ook legaal aangekocht.
99% van het falen van updates heeft te maken met een 3rd party kext. Geen idee wat je installer allemaal heeft geinstalleerd.

Maar dinge als evoreboot, sleepenablber. daar kun je panic van krijgen.

Je moet altijd het combo update downloaden want die reboot niet automatisch en kun je nog eea aanpassen.

tonymac heeft altijd wel een heads up wat betreft updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb het helemaal gehad met hackintoshes. Vandaag mijn PC per ongeluk weer in de sleep gezet en nu wil ie niet meer opstarten en opstarten met -v en -x levert niet echt een clue op wat er mis is. Vroeger zette ik mijn PC ook wel eens per ongeluk in sleep, maar dan startte hij meestal gewoon weer op, soms met wat hulp van fsck. Maar nu sinds ik OS-X op een SSD geinstalleerd heb is het mis. 1 keer per ongeluk in sleep en ik kan de hele flikkerse boel weer opnieuw installeren. Daar pas ik voor! Tenzij iemand een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen? Moet ik de write cache op de SSD uitzetten ofzo?

Sleep werkend krijgen is volgens mij niet mogelijk op mijn Asus P5E moederbord. Ik heb het iig nog nooit aan de praat gehad. Eens kijken wat een iMac kost, vast minder dan de frustratie die ik heb van een hackintosh up-and-running houden.

/edit: repair permissies heeft deze keer geholpen...

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 02-07-2012 21:46 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
zonoskar schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:24:
Ik heb het helemaal gehad met hackintoshes. Vandaag mijn PC per ongeluk weer in de sleep gezet en nu wil ie niet meer opstarten en opstarten met -v en -x levert niet echt een clue op wat er mis is. Vroeger zette ik mijn PC ook wel eens per ongeluk in sleep, maar dan startte hij meestal gewoon weer op, soms met wat hulp van fsck. Maar nu sinds ik OS-X op een SSD geinstalleerd heb is het mis. 1 keer per ongeluk in sleep en ik kan de hele flikkerse boel weer opnieuw installeren. Daar pas ik voor! Tenzij iemand een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen? Moet ik de write cache op de SSD uitzetten ofzo?

Sleep werkend krijgen is volgens mij niet mogelijk op mijn Asus P5E moederbord. Ik heb het iig nog nooit aan de praat gehad. Eens kijken wat een iMac kost, vast minder dan de frustratie die ik heb van een hackintosh up-and-running houden.

/edit: repair permissies heeft deze keer geholpen...
heb 2 jaar lang zonder problemen osx op een P5E gedraaid.
sleep werkte daar perfect. Zelf autosleep

Ligt toch echt aan de manier hoe je installeerd. Geef eens wat info. Hoe heb je geinstalleerd, waar komt je dsdt vandaan, welke videokaart heb je.
Btw makkelijker dat dit kan ik het niet voor je maken:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=199816

een heel topic alleen maar over P5E met ALLE fixes ;)

oh en :

Sleep no longer works after 10.7.4 update (also in 10.8 DP3), anyone else with this problem on Asus P5E? Computer goes to sleep, but when I try to wake it up (power button or USB), fans turn on, HD turns on, but video and keyboard stay off.

Sleep always worked fine since Leopard, until 10.7.3.

ik heb in 2 min meer info over je p5e verzameld dan jij blijkbaar gedurende de installatie :X

[ Voor 11% gewijzigd door matty___ op 03-07-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had ook 10.7.4 draaien. Het klote is dat ik na een sleep dus met een corrupte installatie zit en dit lijkt aan de SSD te liggen, op een HDD had ik hier nooit problemen mee (ook 10.7.4, waar sleep ook niet werkte). Dit keer hielp repair permissions via de install disc, maar de vorige keren werkte dit niet. Mij interesseert die sleep ook geen bal, ik wil alleen niet dat ik elke keer als ie per ongeluk in sleep beland weer een dag moet klooien om een reinstall te doen (backup terug zetten werkt ook voor geen meter).

Volgens mij heb ik dit keer de myHack methode gebruikt. Geen DSDT, geen idee hoe dat werkt. Ik heb wel eens een DSDT proberen maken, maar bij het compileren kreeg ik allerlei errors. Dat topic van jou heb ik ook gevonden, maar de hoeveelheid 'patches' staat me erg tegen. Da's toch niet gebruiksvriendelijk? Ik vind het niet erg om wat te tweaken, maar dit is belachelijk. Ik ga gweoon een iMac kopen zodra deze met ivy bridge uitkomen. Dan ben ik van het gezeik af.

Ik draaide overigens ook al meer dan 3 jaar probleemloos een Hackintosh (al sinds 10.5.6), maar dus recentelijk een SSD erin gezet en nu de hele tijd gezeik.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 03-07-2012 12:48 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
zonoskar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:47:
Ik had ook 10.7.4 draaien. Het klote is dat ik na een sleep dus met een corrupte installatie zit en dit lijkt aan de SSD te liggen, op een HDD had ik hier nooit problemen mee (ook 10.7.4, waar sleep ook niet werkte). Dit keer hielp repair permissions via de install disc, maar de vorige keren werkte dit niet. Mij interesseert die sleep ook geen bal, ik wil alleen niet dat ik elke keer als ie per ongeluk in sleep beland weer een dag moet klooien om een reinstall te doen (backup terug zetten werkt ook voor geen meter).

Volgens mij heb ik dit keer de myHack methode gebruikt. Geen DSDT, geen idee hoe dat werkt. Ik heb wel eens een DSDT proberen maken, maar bij het compileren kreeg ik allerlei errors. Dat topic van jou heb ik ook gevonden, maar de hoeveelheid 'patches' staat me erg tegen. Da's toch niet gebruiksvriendelijk? Ik vind het niet erg om wat te tweaken, maar dit is belachelijk. Ik ga gweoon een iMac kopen zodra deze met ivy bridge uitkomen. Dan ben ik van het gezeik af.

Ik draaide overigens ook al meer dan 3 jaar probleemloos een Hackintosh (al sinds 10.5.6), maar dus recentelijk een SSD erin gezet en nu de hele tijd gezeik.
Er staan ook 2 pre compiled dsdt bij. Die kun je gebruiken.
Maar het ligt meer aan de update naar 7.4 dan aan je ssd. Er staat ook eea over in het p5e topic

wil je gebruiksvriendelijk. Koop dat een gigabyte board en ga voor tonymac. Daar is alles opelkaar afgestemd en kun je zo een dsdt downloaden.

wil je wat anders moet je je even verdiepen hoe het allemaal werkt. Er was ook een tijd voor chameleon dat was pas lachen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
iMick schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:55:
[...]

Lees mijn post nog eens door, je doet precies het tegen overgestelde van wat ik vraag.
Hier is een echt ongepatchte, direct vanuit Ubuntu 12.04:

http://www66.zippyshare.com/v/61136289/file.html

Graag de Duallink patch + DTGP. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:45:
Net een A1181 bluetooth module gekocht, het laatste onderdeel dat ik nog nodig heb en dan is mijn hackintosh zo goed als af. Er zit ook al een macbook wifi module in en dan draait 10.7.4 zo native mogelijk als het maar kan voor een hackintosh. :D Dit allemaal gebouwd in een G4 kastje.
Foto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick

Deze vorm van werving lijkt me niet geheel gepast

[ Voor 100% gewijzigd door Whieee op 09-07-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Ik heb mijn Acer Aspire 5750g werkend gekregen via tonymacx86. Ik las laatst dat deze niet op jullie forum genoemd mag worden oid. Mag ik mijn laptop ook toevoegen als ik niet via een van jullie guides gewerkt heb?

[ Voor 46% gewijzigd door Whieee op 09-07-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Erik23, waar heb je dat gelezen dan? We accepteren gewoon alles op ons forum, we zijn niet zoals andere fora. Verder ga ik er niet op in, dit is Tweakers en niet OSXL. Wilde hier puur kijken of er mensen zijn die hun laptops zouden willen toevoegen.

Je laptop toevoegen is geen probleem hoor Erik23 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
iMick schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:35:
Erik23, waar heb je dat gelezen dan? We accepteren gewoon alles op ons forum, we zijn niet zoals andere fora. Verder ga ik er niet op in, dit is Tweakers en niet OSXL. Wilde hier puur kijken of er mensen zijn die hun laptops zouden willen toevoegen.

Je laptop toevoegen is geen probleem hoor Erik23 ;).
Oke dan ging dat waarschijnlijk ergens anders over. Dan zal ik hem maar eens toevoegen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik voel mij enigszins bezwaard want waarschijnlijk stel ik vragen die met Google goed te beantwoorden zijn. Het is mij echter niet gelukt om ze te beantwoorden met Google. Maar dat komt wellicht doordat ik nog een tamelijke noob ben met osx86.

Na een jaar mijn OSX86 te hebben genegeerd, heb ik afgelopen week de draad weer opgepakt. Ik heb een verse installatie gedaan door met unibeast een bootable USB drive te maken. Als ik echter wil upgraden naar 10.7.4 krijg ik steeds kernel panic. Ik heb zoals dat hoort de combo update gedownload bij Apple en daarna met multibeast de AppleIntelCPUPowerManagement.kext geïnstalleerd voor 10.7.4. Dit geeft helaas geen resultaat. Omdat ik dacht ik mogelijk zelf iets verkeerd had gedaan heb ik dit nog vier herhaald en wat gespeeld met multibeast. Maar leidde allemaal tot niets. Iemand een tipje? Ik heb geen DSDT geïnstalleerd voor mijn bordje. Dit hoefde bij mijn vorige Leopard en Snow Leopard ook niet. Dus ik heb er geen ervaring mee. Daarnaast werkt 10.7.3 goed zonder speciale DSDT.

Een ander probleem is dat mijn geluid nogal kraakt. Maar dit is enkel bij muziek met flinke percussie. Het gekraak is onafhankelijk van het volume van de versterker of de volume instellingen van OSX. Ook op fluisterniveau hoor ik de kraak. Bij film, zoals op youtube en Uitzending gemist heb ik nergens last van. Ook muziek zonder harde percussie klinkt prima. In Windows mode doen mijn boxen het wel goed en ook radio luisteren gaat zonder gekraak. Dus het moet een softwarematig OSX probleem zijn. Ik heb al verschillende Voodoo drivers (0.2.2, 7.2.2 en 7.2.3) geïnstalleerd maar zonder succes, de kraak blijft. Ik kan natuurlijk op goed geluk drivers bij installeren maar ik vermoed dat anderen dit probleem ook hebben gehad en mij verder kunnen helpen.

Systeem
Asus P5E
Intel E8400
nVidia GTS 250
2 GB RAM
Enkele SATA schijven en een SATA DVD-RW

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:27:
Vandaag mijn macbook a1181 bluetooth module binnen gekregen. Na even wat solderen heb ik een bluetooth module die ik op mijn mobo kan prikken. (met dank aan de user HP 63 die wat front usb kabeltjes naar mij gratis verzonden heeft)

[afbeelding]

Dit weer aangesloten op mijn mini pci-e naar pci-e converter met daarop een BCM94322 wifi module.
[afbeelding]

Nu een happy G4 hackintosh casemod met native wifi en bluetooth en kan hem nu eindelijk uit sleep halen met mijn mighty mouse. :D
[afbeelding]
Mooi werk. Waar is het koellichaam voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een hackintosh systeem in elkaar gezet:

MSI P45
E8400
HD 4850
2 GB DDR2

USB stick gemaakt door middel van UniBeast, drivers door middel van MultiBeast. Alleen het RAM nog upgraden en ik ben een blij mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18

ScSi

Belg.

Zijn er nog mensen die al over zijn op Mountain Lion en hun audio niet aan de praat krijgen? Ben nu al anderhalve dag zoet met uitproberen, maar ik kom er niet uit.

Heb geprobeerd via HDEF edit van de DSDT en AppleHDA.kext patch, maar mocht niet baten. Gaat trouwens om een Realtek ALC889a.

Mocht iemand dat werkend hebben gekregen, laat maar horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
ScSi schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:07:
Zijn er nog mensen die al over zijn op Mountain Lion en hun audio niet aan de praat krijgen? Ben nu al anderhalve dag zoet met uitproberen, maar ik kom er niet uit.

Heb geprobeerd via HDEF edit van de DSDT en AppleHDA.kext patch, maar mocht niet baten. Gaat trouwens om een Realtek ALC889a.

Mocht iemand dat werkend hebben gekregen, laat maar horen :)
werkt op dezelfde manier als bij lion. heb een hda rollback gedaan.

heb je wel je cache weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18

ScSi

Belg.

Hmzz, cache weggooien moet ik straks eens bekijken.

Ik heb deze guide gevolgd; http://www.insanelymac.co...8&view=findpost&p=1834555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik wil graag mijn huidige systeem die op 10.7.2 draait upgraden naar 10.8.
Nou zag ik bij Tonymac een guide, alleen ik heb geen idee of deze te gebruiken is als je een draaiend OSX systeem heb.

gaat om deze guide:

[url]http://http://www.tonymacx86.com/61-unibeast-1-5-install-os-x-mountain-lion-any-supported-intel-based-pc.html[/url]

Ik heb unibeast Lion gedownload maar in de zip worden 2 bestanden meegeleverd:
-Unibeast Lion
-Unibeast OSX Lion USB Thumb drive

heb geen idee welke ik nou moet gebruiken in mijn situatie.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
seninha schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:31:
Nou zag ik bij Tonymac een guide, alleen ik heb geen idee of deze te gebruiken is als je een draaiend OSX systeem heb.

gaat om deze guide:

[url]http://http://www.tonymacx86.com/61-unibeast-1-5-install-os-x-mountain-lion-any-supported-intel-based-pc.html[/url]

-Unibeast Lion

zou de eerste gebruiken omdat de 2de naar de usb key kijk die je voor lion kon kopen ipv downloaden vanuit de appstore.

Als je een hd over hebt zou je op de eerste partition een ML install kunnen maken (geen uren wachten en gekut met usb sticks) en dan installeren op de 2de partiton. Werkt alles zoals je wilt hebben met migration dan kun je een img van maken en dat over je bestaande lion partition zetten.

voordeel is dat als het mis gaat dat je altijd even terug kunt naar lion om eea te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb jammer genoeg geen tweede HD, dus ben verplicht om huidige schijf te gebruiken.Heb wel een originele OSX DVD en een Time Machine kopie dus kan altijd nog terug.

Dus ik moet gewoon met de eerste een ML USB stick maken,PC hiermee opstarten en als het goed is heb al mijn bestanden nog alleen dan in ML?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
seninha schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:31:

gaat om deze guide:

-Unibeast Lion

Ik zou gaan voor de Mountain Lion unibeast ipv de Lion unibeast.
seninha schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:52:
Ik heb jammer genoeg geen tweede HD, dus ben verplicht om huidige schijf te gebruiken.Heb wel een originele OSX DVD en een Time Machine kopie dus kan altijd nog terug.

Dus ik moet gewoon met de eerste een ML USB stick maken,PC hiermee opstarten en als het goed is heb al mijn bestanden nog alleen dan in ML?
Dit heb ik afgelopen woensdag gedaan vanuit een bestaande tony 10.7.4-installatie (volgens deze handleiding) en dat ging goed. Ik heb echter wel hardware die zonder losse dsdt, etc werkt, dus afhankelijk van je hardware kan de upgrade wel lastiger worden. Als dit je primaire systeem is, zou ik toch proberen om een kant-en-klare image van je huidige systeem bij de hand te houden (op een hfs+-partitie, anders wil diskutility hem niet restoren). Je kan deze eenvoudig maken met carbon copy cloner oid.

[ Voor 39% gewijzigd door Kheldar op 29-07-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dammed, je heb gelijk :X

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
seninha schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:52:

je kunt erover heen installeren. of dat 100% werkt weet ik niet. Maar je kunt alle apps enz terug zetten met de migration assistent. die kan dat vanuit een andere schijf of timemachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gisteren is het me eindelijk gelukt om Snow Leopard te installeren op mijn Dell Latitude D430, dus ik wilde mijn ervaringen maar even delen, voor mensen die eventueel hetzelfde willen doen.

Gebruikte software/guides/hardware:
-Retail Snow Leopard DVD
-8GB USB stick
-myHack (is wel een andere mac/hackintosh voor nodig)
-bootpack van OSXLatitude
-EDP van OSXLatitude
-Guide op OSXLatitude

De installatie (inclusief voorbereiding) verliep vrijwel vlekkeloos, vooral een kwestie van geduld. Anders dan in de guide heb ik er uiteindelijk voor gekozen om bij de EDP zelf de kexts te kiezen, in plaats van de predefined, om het geluid werkend te krijgen. Bij alle opties staat vrij uitgebreide informatie, dus het wijst zich eigenlijk vanzelf.

Wat werkt er wel:
-Audio
-Ethernet
-Touchpad (inclusief verticaal en horizontaal scrollen)
-Batterij status
-Sleep (met fix: BIOS password en bypass voor reboot/resume)
-Externe DVD-brander (out of the box, was ik erg blij mee, je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt)

Wat werkt er niet:
-WiFi (in mijn D430 zit een intel kaartje, moet ik nog vervangen voor een Dell/Broadcom/Atheros)
-Trackpoint (maar dat is niet erg, gebruikte is onder ander OS ook nooit)

Wat heb ik niet getest:
-Fingerprint reader
-SD Card reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Mochten er mensen zijn die bij het starten van de installatie van Mountain Lion (ik gebruikte myHack) blijven hangen op "Still waiting for root device", check even op één van je harde schijven nog Lion staat geïnstalleerd. Op één of andere manier vindt de installer van ML dit niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Bij mij is het gister eindelijk gelukt om Mountain Lion op mijn systeem te zetten.
Dit na meerdere malen USB sticks aangemaakt te hebben welke elke keer probleem gaven.

De ene keer kreeg ik een restart zodra alle kext geladen waren, de andere keer kwam ik niet eens zover.
Nadat kernel in beeld kwam werd ik weer naar Chameleon boot scherm geschopt. :(

USB sticks gaven op zich ook probleem.Op de een of ander maner kon ik het maar niet voor elkaar krijgen om van USB te booten.Dus moest ik of iBoot gebruiken of anders met de iAtkos CD starten om de USB te kiezen.

Omdat ik maar niet begreep waarom USB booten niet werkte heb ik de stick in mijn HTPC gestopt en daar kreeg ik deze wel geboot 8)7

Toen ben ik gaan zoeken en kwam er achter dat bij Gigabyte je bij boot volgorde de USB stick al eerste moet zetten.Dat had ik dus niet. Ik drukte steeds op F12 en koos USB HDD.
DAT WERKT DUS NIET :X

Na dit ontdekt te hebben (bijna een week bezig :/ ) kreeg ik eindelijk de installatie scherm te zien.
ML toen geïnstalleerd.
Daarna weer van USB stick geboor en Multibeast gebruikt.

Heb nu eindelijk een goed draaiend ML systeem. Zelfs Sleep doet het.iets wat ik met 10.7.4 niet voor elkaar had gekregen.

Waar ik wel moest doen nadat ik een USB stick gemaakt had met Unibeast was om de laatste Chimera versie 1.11.0 er overheen te installeren.Dit zorgde er voor dat ik zonder probleem kon installeren.

Voor zover ik kan zien werkt alles goed, krijg alleen geen water rimpels te zien als ik een widget loslaat.
volgens mij heeft dat met QI/CI te maken.
dacht dat een ATI 5870 werd ondersteund? (in 10.7 werkte het wel)

Verder wil ik er voor zorgen dat als systeem aan het booten is (apple in beeld en rondraaiend cirkel) dat deze Full screen wordt (1920x1080)
Ik heb nu een zwarte rand er om heen totdat de drivers geladen zijn
Geen idee hoe dat moet.

[ Voor 9% gewijzigd door seninha op 06-08-2012 15:45 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
seninha schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:06:
Verder wil ik er voor zorgen dat als systeem aan het booten is (apple in beeld en rondraaiend cirkel) dat deze Full screen wordt (1920x1080)
Ik heb nu een zwarte rand er om heen totdat de drivers geladen zijn
Geen idee hoe dat moet.
Edit /Extra/org.chameleon.Boot.plist en toevoegen:
<key>Graphics Mode</key>
<string>1920x1080x32</string>

Om ook Chimera in die resolutie te krijgen:
Edit /Extra/Themes/Default/theme.plist
width: 1920
height: 1080

Edit: maar iedere keer dat je Chimera of Multibeast draait, ben je deze instellingen weer kwijt. Ik pas ze zelf dus ondertussen al niet meer aan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Kheldar op 06-08-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Bedoel je dat als je de theme.plist veranderd deze niet vastgehouden wordt?

Dan heeft het geen zin. Graphics Mode heb ik al geprobeerd maar dat veranderde niets.
Systeem draait al op die resolutie (nadat kext geladen zijn)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
De opstartresolutie van een aantal schermen/grafische kaarten is vaak een stuk lager dan de desktop resolutie.

Je kan bij Chameleon zien welke opstartresoluties je scherm/grafische kaart ondersteunt onder Chameleon door video te kiezen in het Chameleon opstartmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Klopt. Ik had al gemerkt dat de bios en startupscherm de zelfde maat waren als de Chameleon scherm.

Dus dat blijft zo.

Nu alleen nog de ATI 5870 goed aan de praat krijgen want QI/CI werkt niet.erg vaag want kaart ID staat gewoon in de ATI5000Controller.kext.
In 10.7.4 werkte alles nog normaal.

Geen idee waarom. Kan ook weinig vinden hierover. Alleen maar over oude OSX versies, maar over 10.8 niets

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Na een aantal dagen prutsen heb ik een bijna vanilla werkende Mountain Lion installatie. Alles werkt naar behoren momenteel. Gebruik enkel de FameSMC kext (incl plugins), een AppleRTC kext en een AppleHDA kext.

Mijn specs:

Gigabyte P55-USB3
Core i5 750
Geforce Gtx465

Wifi werkt out of the box, evenals Bluetooth.

Ondanks dat alles in mijn systeem werkt, is er 1 ding dat ik maar niet aan de paar krijg: sleep
Ik kan niet eens meer bedenken wat het probleem zou kunnen zijn. Gebruik de laatste DSDT van Tonymacosx, darkwake=0 staat in de boot.plist, gebruik de nieuwste AppleRTC en gebruik geen andere kexts die van invloed kunnen zijn.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Dannydekr schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:41:
Na een aantal dagen prutsen heb ik een bijna vanilla werkende Mountain Lion installatie. Alles werkt naar behoren momenteel. Gebruik enkel de FameSMC kext (incl plugins), een AppleRTC kext en een AppleHDA kext.

Mijn specs:

Gigabyte P55-USB3
Core i5 750
Geforce Gtx465

Wifi werkt out of the box, evenals Bluetooth.

Ondanks dat alles in mijn systeem werkt, is er 1 ding dat ik maar niet aan de paar krijg: sleep
Ik kan niet eens meer bedenken wat het probleem zou kunnen zijn. Gebruik de laatste DSDT van Tonymacosx, darkwake=0 staat in de boot.plist, gebruik de nieuwste AppleRTC en gebruik geen andere kexts die van invloed kunnen zijn.

Al een sleepenabler.kext geprobeerd? Niet de fijnste manier, maar zo heb ik op 10.7.3 wel een werkende sleep.
Gedonder is meestal de goede te vinden; verkeerde geeft een kernel panic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 09:20
Sleep blijft voor mij ook een probleem, ik heb een Intel DH67CFB3 moederbord en de enige manier om sleep werkend te krijgen was opstarten met de 32 bit kernel.

Nu ik op Mountain Lion zit werkt dat dus niet meer (gezien heel de 32 bit kernel weg is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dannydekr schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:41:
Je BIOS! Heb hier een G41M ES2L. Iemand die dezelfde bestanden gebruikt, die kreeg sleep maar niet werkend.

Even BIOS gelijk laten zetten en sleep werkte. Zorg ook dat:
Systeemvoorkeuren > Energiestand > Start automatisch op na stroomstoring. aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
iMick schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Je BIOS! Heb hier een G41M ES2L. Iemand die dezelfde bestanden gebruikt, die kreeg sleep maar niet werkend.

Even BIOS gelijk laten zetten en sleep werkte. Zorg ook dat:
Systeemvoorkeuren > Energiestand > Start automatisch op na stroomstoring. aan staat.
Zou kunnen dat ik iets vergeten ben in de BIOS, maar geen idee wat. HPET staat op 64bit, AHCI modus voor de HDD en voor de CPU heb ik alles m.b.t. p-states e.d. aangezet.

Ik bedenk me nu wel dat ik voordat ik een DSDT had, een USB Rollback had gedaan (oudere driver omdat het anders niet goed werkte). Ik heb de bestanden van Mountain Lion nooit teruggezet, sowieso omdat ik ze nergens kon vinden en omdat alles goed werkte :) Zou het misschien hieraan kunnen liggen?

En zo ja; waar kan ik de orginele USB kext's krijgen van ML?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 16:58

marnix11

AFCA ★★★

Ik krijg in mijn hackintosh (10.7.4) de App store en iCloud niet werkende, terwijl ik wel kan inloggen in iTunes. In de App store krijg ik "er is een onbekende fout opgetreden" en in iCloud wordt mijn Apple ID niet herkent. Ik heb al geprobeerd om dmv het renamen van mn ethernet verbinding het werkend te krijgen, maar geen resultaat. Iemand een oplossing?

• OgWok
@marnix11: wat zou het renamen van je ethernetverbinding moeten oplossen?

• iMick
marnix11 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:51:
Ik krijg in mijn hackintosh (10.7.4) de App store en iCloud niet werkende, terwijl ik wel kan inloggen in iTunes. In de App store krijg ik "er is een onbekende fout opgetreden" en in iCloud wordt mijn Apple ID niet herkent. Ik heb al geprobeerd om dmv het renamen van mn ethernet verbinding het werkend te krijgen, maar geen resultaat. Iemand een oplossing?
http://www.osxlatitude.co...icloud-appstore-facetime/
Kijk hier eens.

• marnix11

marnix11

AFCA ★★★

Dat heeft geholpen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 22:43
Ik ben bezig om op mijn laptop osx te installeren, nu wou ik het eerst testen op VirtualBox.
Ik heb nu echter verschillende distro's geprobeerd alleen als ik de iso laad dan loopt hij vast. zijn er hier oplossingen voor? echter als osx goed op mijn laptop loopt koop ik bij de mac store een originele dvd zodat ik wel een serial heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Specificaties zijn altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
sorry helemaal vergeten, het is eindelijk gelukt IAtkoss is nu aan het installeren. voor de zekerheid zal ik de specs van mijn laptop nog even geven.
CPU: Intel Core i5 430M
Chip: Intel Mobile HM55
GPU: Radeon Mobility HD5650
RAM: 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 07:08
Ik ben bezig om op mijn laptop osx te installeren, nu wou ik het eerst testen op VirtualBox.
Ik heb nu echter verschillende distro's geprobeerd alleen als ik de iso laad dan loopt hij vast. zijn er hier oplossingen voor? echter als osx goed op mijn laptop loopt koop ik bij de mac store een originele dvd zodat ik wel een serial heb.
Ik heb het een tijdje terug op virtualbox geinstalleerd, weet niet exact meer hoe en wat maar heb een normale install cd van 10.6 gebruikt en daar lion overheen gezet, als dat je bedoeling is kan je bijvoorbeeld hier eens kijken:

http://www.macbreaker.com/2012/02/lion-virtualbox.html

Ik heb net zelf mn pc van 10.8 voorzien en dat was makkelijk, het hangt allemaal van hoeveel extra drivers (kext's) je moet gebruiken om de boel werkbaar te krijgen, je zou eens kunnen kijken bij http://www.tonymacx86.com om te zien of er al anderen zijn geweest die succesvol osx op jou type laptop hebben geinstalleerd.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
iDeneb heb ik nu draaiend op 10.5.7 alles doet het. probeer nu ook lion draaiend tekrijgen werkt deze ook goed dan haal ik morgen een install dvd bij de mac store en dan ga ik aan de slag. Alles gaat een stuk makkelijker dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Install DVD zou ik niet gaan halen, zeker niet met jouw hardware. Gewoon netjes Lion / Mountain Lion downloaden via de Appstore en met myHack op een USB stick plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Net Mountain lion via app store gedownload en met myhack op een usb gezet. Echter als ik osx dan wil installeren krijg ik gewoon het apple logo tezien en dat hij aan het laden is, maar dan crashed mijn installatie.
Ik krijg allemaal strepen door het beeld heen en hij gaat niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wat gebeurt er wanneer je boot met -v of met -v -x? :)

Edit:
Inderdaad met GraphicsEnabler=no (wel goed spellen ;)), kan ook werken. Welke GPU zit erin?

[ Voor 48% gewijzigd door iMick op 29-08-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11

marnix11

AFCA ★★★

@jeroenm17 probeer te booten met het volgende: GraphicsEnabler=No
Mocht dat niet werken, boot dan alleen met -v en kijk wat voor foutmelding er gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Met GraphicsEnabler=No start de installlatie wel, echter naar een paar minuten als hij bezig is met installeren valt mijn laptop spontaan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
OSX86 heb ik nu geinstalleerd gekregen echter werken een paar dingen niet, Wifi,audio daar moet ik dus een werkende kernel voor vinden iemand een goede site daarvoor?
Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.