-
[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:30 ]
Wat bedoel je precies?neanderthaler schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:11:
Ik heb inmiddels een iMac Core Duo, ben van plan de cpu te vervangen voor een Core 2 Duo, dus dat komt wel goed. Maar toch wil ik heel graag gewoon een Hackintosh draaied maken. Kan iemand mij vertellen of een Pentium D 820 dual core gaat werken? Is immers een 64 bits cpu. Zal hij ook onder de vereisten van Mountain Lion vallen?
Volgens mij gaat zijn vraag niet over zijn iMac want dat lost hij zelf wel op. De vraag is of hij Mountain Lion kan draaien op een Pentium D 820 dual core.iMick schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:01:
[...]
Wat bedoel je precies?
Je wilt in een Apple iMac de processor upgraden, zodat je Mountain Lion kunt draaien?
Een G530 zou ook al genoeg zijn, kijk hier maar op Tonymac.neanderthaler schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:11:
Ik heb inmiddels een iMac Core Duo, ben van plan de cpu te vervangen voor een Core 2 Duo, dus dat komt wel goed. Maar toch wil ik heel graag gewoon een Hackintosh draaied maken. Kan iemand mij vertellen of een Pentium D 820 dual core gaat werken? Is immers een 64 bits cpu. Zal hij ook onder de vereisten van Mountain Lion vallen?
Hehe, misverstand; ik bedoel de processor Pentium D820, jij bedoelt de laptop Laitude D820iMick schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:00:
Je D820 is toevallig ondersteund met ons bootpack, op OSXLatitude.com.
http://forum.osxlatitude....d__9872__st__40#entry9872
[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 13-06-2012 14:56 ]
Barzi!barzi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:03:
Ben ook van plan OSX86 te gaan installeren op mijn desktop PC, maar ik wilde er wel een dual boot van maken met Windows 7 (sommige programma's die ik gebruik draaien niet op OS X). Allereerst mijn specs:
MSI P55-GD65 (gebruik hiervan onboard geluidskaart, netwerkkaart, usb poorten en SATA poorten)
Intel i7 860
2x 2GB RAM
ATI HD4850
2x 500GB Seagate HDD
Nu heb ik al wat tutorials gezocht en vond deze het duidelijkst. Daarnaast was deze volgens mij het meest recent: klik! Vervolgens wil ik de installatie dan updaten naar OS X Lion volgens deze tutorial.
Ten slotte wil ik dus een dual boot gaan maken met Windows 7. Dit wilde ik doen volgens de volgende handleiding (gaat dan vooral op stap 4a).
Nu vraag ik mij af: gaat dit allemaal werken? Heb ik iets over het hoofd gezien? Nog tips o.i.d.? Verder vroeg ik mij nog af of ik de harde schijven in RAID 0 kan zetten. Dit draai ik nu wel (met alleen Windows 7), maar werkt dit ook icm OS X en de dual boot? En kan ik als ik eenmaal op OS X Lion zit, ook updaten naar de nieuwste versie (10.7.4)? Gaat dit probleemloos of moet dit ook volgens een tutorial?
Kan ik verder mijn overige bestanden (muziek, word documenten etc.) in beide OS zien? Deze wil ik op een aparte paritite zetten. Moet ik hier nog wat speciaals voor doen of kan dit direct al?
Alvast bedankt!
Bedankt! Wat voor kext bestanden heb ik precies nodig? Ik heb al wel een gepatchde DSDT bestandv gevonden voor mijn moederbord. Ik dacht dat daarmee automatisch de juiste drivers (=kext?) werden geïnstalleerd. Ik kan verder geen aangepaste bios versie voor mijn moederbord. Wat voor voordelen zitten er aan zo'n bios?renedis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:24:
[...]
Barzi!
Ik raad je aan om deze tutorial te volgen:
http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html
Dan zit je ook gelijk op de laatste 10.7.4 update.
zorg dat je van te voren de benodigde kexts heb en zorg dat je eventueel de juiste DSDT hebt.
Zet die kexts op USB, zorg dat die USB-stick vanaf het begin af aan in je pc zit. (je kan namelijk een Kernel Panic krijgen als je de USB-stick er in plugt na de installatie).
Verdiep je zelf ook even in je moederboard, is er een gepatchde bios versie voor jou moederboard?
Zo ja, gelijk de rom file flashen. Scheelt namelijk een hoop.
[ Voor 42% gewijzigd door W00fer op 18-06-2012 01:35 ]
Zou gewoon moeten werken met GPT partities MITS de eerste niet groter is dan 2 TBW00fer schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:21:
Heeft er iemand ervaring met de nieuwere Advanced Format hardeschijven.
Bij mijn install van Chameleon reboot hij onmiddelijk.
Met de iBoot Legacy schijf kan ik hem wel opstarten, alleen dan draai ik slechts op 32 bit, 4GB ram enz. Systeem is een Sandy Bridge HM65 chipset.
Het zou aan de Boot0 kunnen liggen en de Boot1h file. Ik heb die al weggeschreven, echter blijft hij rebooten.
EDIT: Goeie genade wat een werk is het weer, MyHack geprobeerd, blijft steken op spinning wheel bij de installatie. Unibeast geprobeerd kan de root device niet vinden, ook niet na allerlei bootflags en bios aanpassingen. Nu maar een Lion DVD erin, die aangepast is naar MBR via OSinstall, alleen hij wil nog niet installeren op de MBR schijf.
Anders update ik m'n 10.6.3 maar naar 10.6.6, en vanaf daar de overstap naar Lion, mocht het echt nier werken.
tekst is amper te lezenW00fer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:46:
Ik krijg een kernel panic wanneer ik update vanaf 10.7.0 naar 10.7.3.
Hier staat ie
http://www.flickr.com/photos/codaz/7396116900/in/photo stream
Asus N55SF - Sandy Bridge i7 2670QM - 8GB mem
-X -V en -S heb ik al geprobeerd, geen oplossing.
Heb je de Combo update eerst gedownload of via Software update?W00fer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:46:
Ik krijg een kernel panic wanneer ik update vanaf 10.7.0 naar 10.7.3.
Hier staat ie
http://www.flickr.com/photos/codaz/7396116900/in/photo stream
Asus N55SF - Sandy Bridge i7 2670QM - 8GB mem
-X -V en -S heb ik al geprobeerd, geen oplossing.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 20-06-2012 19:16 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Het enige wat geemuleerd wordt is de bootloader maar vanaf het moment dat je osx hebt opgestart is er geen verschil.Japie.G schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:22:
Ook hier een vraag van een nieuweling op dit gebied.
Ik werk al jaren met macs. Ik wil nu eigenlijk een superkrachtige mac hebben voor HD videobewerking. Nu keek ik ook met een scheef oog naar het hele osx86 verhaal. Je kunt natuurlijk voor best wat minder geld een mega krachtige mac in elkaar draaien. Ik vraag me af of er nog ergens addertjes onder het gras zitten voor wat betreft prestaties.
Als ik hardware koop exact volgens de buyguide van tonyx86, en dan OSX draaiend heb, is er dan qua prestaties of software compatibiliteit geen enkel verschil met een echte mac? Wordt er niet ergens iets geemuleerd ofzo? En kan ik ook gewoon OSX updates installeren zonder problemen als ik alle hardware compatible koop?
Sorry, ik heb me er nog niet ver in verdiept, maar voordat ik al die moeite er in ga steken zou ik bovenstaande toch graag even willen weten van ervaren osx86ers.
De meeste software zal niet het probleem zijn. Wel veel hardware. Koop je spullen die in div. best-buy guides staan, dan zal je niet veel problemen hebben. Neem je nog de sterkste processor voor een bepaald moederbord en een flinke bak geheugen, dan heb je een dijk van een systeem.Japie.G schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:22:
Ook hier een vraag van een nieuweling op dit gebied.
Ik werk al jaren met macs. Ik wil nu eigenlijk een superkrachtige mac hebben voor HD videobewerking. Nu keek ik ook met een scheef oog naar het hele osx86 verhaal. Je kunt natuurlijk voor best wat minder geld een mega krachtige mac in elkaar draaien. Ik vraag me af of er nog ergens addertjes onder het gras zitten voor wat betreft prestaties.
Als ik hardware koop exact volgens de buyguide van tonyx86, en dan OSX draaiend heb, is er dan qua prestaties of software compatibiliteit geen enkel verschil met een echte mac? Wordt er niet ergens iets geemuleerd ofzo? En kan ik ook gewoon OSX updates installeren zonder problemen als ik alle hardware compatible koop?
Sorry, ik heb me er nog niet ver in verdiept, maar voordat ik al die moeite er in ga steken zou ik bovenstaande toch graag even willen weten van ervaren osx86ers.
[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 24-06-2012 10:06 ]
Kun je even je standaard DSDT uploaden, zonder aanpassingen van jouw kant. + even je specificaties plaatsen.W00fer schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:09:
Is er iemand goed in DSDT editen? Ik krijg veel compiler error's en zoek hulp bij het invoegen van diverse patches. Autopatcher wil niet helpen.
Met originele windows stickerOgWok schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:55:
[...]
of deze (de gruwel van elke Mac-gebruiker; kabels, kabels en nog eens kabels: de Medion Ultra Mini pc)
[ Voor 58% gewijzigd door Japie.G op 24-06-2012 11:15 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Homey — Critics are those without skills to create.
Als je moederbord door Kakewalk ondersteund wordt, waarom dan gebruik maken van iATKOS?BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:47:
Ik zou graag ook beginnen ermee maar ik graak er maar niet aan uit wat nu met wat kan werken.
Mijn bedoeling is.
1. iATKOS L2 (lion)
2. kakewalk gebruiken voor alle kexs (mijn moederbord + gfx kaart staan in de lijst)
Werkt dit nu of is kakewalk hier niet echt makkelijk voor?
Kan je bv kakewalk gebruiken puur voor alle kexs te installeren ?
Thx in advance !
[ Voor 5% gewijzigd door Fjeze op 26-06-2012 12:58 ]
Fly or Die
[ Voor 41% gewijzigd door BioHzRd op 26-06-2012 12:58 ]
Ik zou eerst kijken of er iemand in je omgeving een MAC of Hackintosh heeft. Zo niet, dan even een bistro installeren en meteen daarna een USB Stick maken via Kakewalk en een nieuwe install uitvoeren.BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:54:
Een prereq van Kakewalk is dat je al een hackingtosh hebt.
Die hebt ik niet. DUs dacht ik iATKOS installatie en dan kakewalk erover.
Als je een goeie guide hebt om mijn systeem perfect te zetten voor kakewalk , graag !
EDIT: ik merk nu dat ze niet bedoelen dat je een Hackingtosh al hebt maar gewoon bijvoorbeeld een Virtuele machine waar een OSX op draait om zo gebruikt te kunnen maken van Kakewalk (aangezien het een mac applicatie is).
Ik wil gerust 30€betalen voor een LION kopie, is dit ook mogelijk via een VM met OSX op ?
[ Voor 5% gewijzigd door Fjeze op 26-06-2012 13:00 ]
Fly or Die
[ Voor 23% gewijzigd door BioHzRd op 26-06-2012 13:07 ]
Mocht je een VM kunnen draaien is het heel simpel.BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:02:
Belgie
Even een VM installeren zou geen probleem mogen geven.
Het grootste vraagteken blijft voor mij de OSX lion USB (dit moet ik nog eens gaan uitzoeken)
Fly or Die
Thx ! Nu merk ik wel dat in de store : http://itunes.apple.com/b...on/id444303913?mt=12&ls=1Fjeze schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:12:
[...]
Mocht je een VM kunnen draaien is het heel simpel.
Hier vind je een Guide voor Kakewalk, als je deze volgt is het echt heel simpel.
Vervolgens download je Hier de Combo update voor 10.7.4 (Dus NIET via software update) Deze installeer je, maar je start niet opnieuw op.
Vervolgens draai je Kakewalk nogmaals, maar kies je voor upgrade system, je kiest weer je eigen moederbord en laat kakewalk zijn ding doen.
Vervolgens start je opnieuw op, en heb je een volledig werkende OSx 10.7.4 installatie draaien.
Have fun!
Graag gedaan, die USB stick maken duurt ongeveer 20 min volgens mij, het installeren gaat echter veel sneller.BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:14:
[...]
Thx ! Nu merk ik wel dat in de store : http://itunes.apple.com/b...on/id444303913?mt=12&ls=1
De versie al 10.7.4 is , dus ik denk dat ik de skip van updaten zelf niet hoef te doen. Gewoon die downloaden en installeren. Normaal gezien zou alles perfect moeten lopen danIndien ik de VM niet aan de praat krijg ken ik wel iemand met een mac die me wel kan helpen.
Bedankt voor de input !
[ Voor 15% gewijzigd door Fjeze op 26-06-2012 13:21 ]
Fly or Die
Ok schrijf ik ergens op, bedankt ! Kben benieuwd, heeft iemand ervaring met SATA 6bs ? Ze raden het allemaal af maar is het bijvoorbeeld mogelijk om een SSD te installeren in een Sata 3Gbs slot en dan na de installatie naar een 6Gbs slot te verwisselen. Gaat dit problemen opleveren ?Fjeze schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:19:
[...]
Graag gedaan, die USB stick maken duurt ongeveer 20 min volgens mij, het installeren gaat echter veel sneller.
En zou goed kunnen dat de versie in de Store al 10.7.4 is, ik had nog een oude die gewoon 10.7 installeerde.
Edit: mocht je Sleep niet werken, verwijder NullCPUPowerManagement.kext uit de map Extra - Extensions en zet bij Systeemvoorkeuren -> Energiestand de optie "Start automatisch na stroomstoring" aan. Dit was het enige wat ik nog naderhand zelf moest doen. Nu werkt sleep ook 100%
hoe kom je daarbij dat het niet goed zou werken? heb hier van begin af aan alles op sata6 draaienBioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:33:
[...]
Ok schrijf ik ergens op, bedankt ! Kben benieuwd, heeft iemand ervaring met SATA 6bs ? Ze raden het allemaal af maar is het bijvoorbeeld mogelijk om een SSD te installeren in een Sata 3Gbs slot en dan na de installatie naar een 6Gbs slot te verwisselen. Gaat dit problemen opleveren ?
http://www.macbreaker.com...l-lion-with-kakewalk.htmlmatty___ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:11:
[...]
hoe kom je daarbij dat het niet goed zou werken? heb hier van begin af aan alles op sata6 draaien
net nog gekeken omdat ik ook begon te twijfelen maar toch echt sata6. heb een z68-ma-d2h-b3BioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:16:
[...]
http://www.macbreaker.com...l-lion-with-kakewalk.html
nu ik ga het wel eens proberen eerst op stata6. Blijkbaar werkt het op sommige moederborden wel , andere dan weer niet.
je hebt zeker sata3 (6Gb) maar de vraag is of hij ook ingeplugd is daar ?matty___ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:30:
[...]
net nog gekeken omdat ik ook begon te twijfelen maar toch echt sata6. heb een z68-ma-d2h-b3
had net de kast openBioHzRd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:53:
[...]
je hebt zeker sata3 (6Gb) maar de vraag is of hij ook ingeplugd is daar ?
[ Voor 12% gewijzigd door matty___ op 26-06-2012 16:36 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 26-06-2012 18:36 ]
Gewoon eens proberen of de OSX installer goed opstart. Dat is een aardige indicatie. Dan ben je je oorspronkelijke os nog niet kwijt... tenzij je formatteerd natuurlijk.barzi schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:36:
Naar aanleiding van deze discussie hierboven ben ik ook gaan kijken naar Kakewalk. Echter staat mijn moederbord, de MSI P55-GD65, niet in de compatibilty list. Mijn videokaart, de HD4850, staat er wel in.
Nu vroeg ik mij af of Kakewalk helemaal niet gaat werken op mijn systeem. Het zal vast niet zo makkelijk gaan als de moederborden die wel in de compatibilty list staan, maar hoeveel extra moeite is het? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft met hetzelfde moederbord als ik heb?
Dat wilde ik ook proberen, maar ik draai op dit moment RAID 0. Als ik naar OS X wil moet ik mijn hardeschijven op AHCI zetten, wat betekent dat ik mijn RAID array, en dus mijn huidige OS, kwijt ben.OgWok schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:42:
[...]
Gewoon eens proberen of de installer goed opstart. Dat is een aardige indicatie. Dan ben je je oorspronkelijke os nog niet kwijt... tenzij je formatteerd natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 26-06-2012 20:14 ]
Hierbij iMickiMick schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:39:
[...]
Kun je even je standaard DSDT uploaden, zonder aanpassingen van jouw kant. + even je specificaties plaatsen.
Die versie die je op OSX86.net hebt geupload is niet je originele DSDT toch?
Het liefst een DSDT vanuit Linux of anders OSX..
Lees mijn post nog eens door, je doet precies het tegen overgestelde van wat ik vraag.W00fer schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:53:
[...]
Hierbij iMick
http://www.osx86.net/nede...n-bij-een-dsdt-patch.html
Specs - Asus N55SF notebook. i7 2670QM - 8GB mem - HD3000 - ALC663 audio - AR9285 wifi
99% van het falen van updates heeft te maken met een 3rd party kext. Geen idee wat je installer allemaal heeft geinstalleerd.BioHzRd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:04:
.
MAAR alles staat nu klaar om het OSX verhaal te starten.
Ik kijk er naar uit, hoe zit het met updates ? mogen die gebeuren ? Ik heb OSX ook legaal aangekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 02-07-2012 21:46 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
heb 2 jaar lang zonder problemen osx op een P5E gedraaid.zonoskar schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:24:
Ik heb het helemaal gehad met hackintoshes. Vandaag mijn PC per ongeluk weer in de sleep gezet en nu wil ie niet meer opstarten en opstarten met -v en -x levert niet echt een clue op wat er mis is. Vroeger zette ik mijn PC ook wel eens per ongeluk in sleep, maar dan startte hij meestal gewoon weer op, soms met wat hulp van fsck. Maar nu sinds ik OS-X op een SSD geinstalleerd heb is het mis. 1 keer per ongeluk in sleep en ik kan de hele flikkerse boel weer opnieuw installeren. Daar pas ik voor! Tenzij iemand een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen? Moet ik de write cache op de SSD uitzetten ofzo?
Sleep werkend krijgen is volgens mij niet mogelijk op mijn Asus P5E moederbord. Ik heb het iig nog nooit aan de praat gehad. Eens kijken wat een iMac kost, vast minder dan de frustratie die ik heb van een hackintosh up-and-running houden.
/edit: repair permissies heeft deze keer geholpen...
[ Voor 11% gewijzigd door matty___ op 03-07-2012 11:37 ]
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 03-07-2012 12:48 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Er staan ook 2 pre compiled dsdt bij. Die kun je gebruiken.zonoskar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:47:
Ik had ook 10.7.4 draaien. Het klote is dat ik na een sleep dus met een corrupte installatie zit en dit lijkt aan de SSD te liggen, op een HDD had ik hier nooit problemen mee (ook 10.7.4, waar sleep ook niet werkte). Dit keer hielp repair permissions via de install disc, maar de vorige keren werkte dit niet. Mij interesseert die sleep ook geen bal, ik wil alleen niet dat ik elke keer als ie per ongeluk in sleep beland weer een dag moet klooien om een reinstall te doen (backup terug zetten werkt ook voor geen meter).
Volgens mij heb ik dit keer de myHack methode gebruikt. Geen DSDT, geen idee hoe dat werkt. Ik heb wel eens een DSDT proberen maken, maar bij het compileren kreeg ik allerlei errors. Dat topic van jou heb ik ook gevonden, maar de hoeveelheid 'patches' staat me erg tegen. Da's toch niet gebruiksvriendelijk? Ik vind het niet erg om wat te tweaken, maar dit is belachelijk. Ik ga gweoon een iMac kopen zodra deze met ivy bridge uitkomen. Dan ben ik van het gezeik af.
Ik draaide overigens ook al meer dan 3 jaar probleemloos een Hackintosh (al sinds 10.5.6), maar dus recentelijk een SSD erin gezet en nu de hele tijd gezeik.
Hier is een echt ongepatchte, direct vanuit Ubuntu 12.04:iMick schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:55:
[...]
Lees mijn post nog eens door, je doet precies het tegen overgestelde van wat ik vraag.
Foto ?Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:45:
Net een A1181 bluetooth module gekocht, het laatste onderdeel dat ik nog nodig heb en dan is mijn hackintosh zo goed als af. Er zit ook al een macbook wifi module in en dan draait 10.7.4 zo native mogelijk als het maar kan voor een hackintosh.Dit allemaal gebouwd in een G4 kastje.
[ Voor 100% gewijzigd door Whieee op 09-07-2012 20:44 ]
Ik heb mijn Acer Aspire 5750g werkend gekregen via tonymacx86. Ik las laatst dat deze niet op jullie forum genoemd mag worden oid. Mag ik mijn laptop ook toevoegen als ik niet via een van jullie guides gewerkt heb?
[ Voor 46% gewijzigd door Whieee op 09-07-2012 20:45 ]
Oke dan ging dat waarschijnlijk ergens anders over. Dan zal ik hem maar eens toevoegen he.iMick schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:35:
Erik23, waar heb je dat gelezen dan? We accepteren gewoon alles op ons forum, we zijn niet zoals andere fora. Verder ga ik er niet op in, dit is Tweakers en niet OSXL. Wilde hier puur kijken of er mensen zijn die hun laptops zouden willen toevoegen.
Je laptop toevoegen is geen probleem hoor Erik23.
Mooi werk. Waar is het koellichaam voor nodig?Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:27:
Vandaag mijn macbook a1181 bluetooth module binnen gekregen. Na even wat solderen heb ik een bluetooth module die ik op mijn mobo kan prikken. (met dank aan de user HP 63 die wat front usb kabeltjes naar mij gratis verzonden heeft)
[afbeelding]
Dit weer aangesloten op mijn mini pci-e naar pci-e converter met daarop een BCM94322 wifi module.
[afbeelding]
Nu een happy G4 hackintosh casemod met native wifi en bluetooth en kan hem nu eindelijk uit sleep halen met mijn mighty mouse.
[afbeelding]
Verwijderd
werkt op dezelfde manier als bij lion. heb een hda rollback gedaan.ScSi schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:07:
Zijn er nog mensen die al over zijn op Mountain Lion en hun audio niet aan de praat krijgen? Ben nu al anderhalve dag zoet met uitproberen, maar ik kom er niet uit.
Heb geprobeerd via HDEF edit van de DSDT en AppleHDA.kext patch, maar mocht niet baten. Gaat trouwens om een Realtek ALC889a.
Mocht iemand dat werkend hebben gekregen, laat maar horen
zou de eerste gebruiken omdat de 2de naar de usb key kijk die je voor lion kon kopen ipv downloaden vanuit de appstore.seninha schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:31:
Ik wil graag mijn huidige systeem die op 10.7.2 draait upgraden naar 10.8.
Nou zag ik bij Tonymac een guide, alleen ik heb geen idee of deze te gebruiken is als je een draaiend OSX systeem heb.
gaat om deze guide:
[url]http://http://www.tonymacx86.com/61-unibeast-1-5-install-os-x-mountain-lion-any-supported-intel-based-pc.html[/url]
Ik heb unibeast Lion gedownload maar in de zip worden 2 bestanden meegeleverd:
-Unibeast Lion
-Unibeast OSX Lion USB Thumb drive
heb geen idee welke ik nou moet gebruiken in mijn situatie.
Ik zou gaan voor de Mountain Lion unibeast ipv de Lion unibeast.seninha schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:31:
Ik wil graag mijn huidige systeem die op 10.7.2 draait upgraden naar 10.8.
Nou zag ik bij Tonymac een guide, alleen ik heb geen idee of deze te gebruiken is als je een draaiend OSX systeem heb.
gaat om deze guide:
[url]http://http://www.tonymacx86.com/61-unibeast-1-5-install-os-x-mountain-lion-any-supported-intel-based-pc.html[/url]
Ik heb unibeast Lion gedownload maar in de zip worden 2 bestanden meegeleverd:
-Unibeast Lion
-Unibeast OSX Lion USB Thumb drive
heb geen idee welke ik nou moet gebruiken in mijn situatie.
Dit heb ik afgelopen woensdag gedaan vanuit een bestaande tony 10.7.4-installatie (volgens deze handleiding) en dat ging goed. Ik heb echter wel hardware die zonder losse dsdt, etc werkt, dus afhankelijk van je hardware kan de upgrade wel lastiger worden. Als dit je primaire systeem is, zou ik toch proberen om een kant-en-klare image van je huidige systeem bij de hand te houden (op een hfs+-partitie, anders wil diskutility hem niet restoren). Je kan deze eenvoudig maken met carbon copy cloner oid.seninha schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:52:
Ik heb jammer genoeg geen tweede HD, dus ben verplicht om huidige schijf te gebruiken.Heb wel een originele OSX DVD en een Time Machine kopie dus kan altijd nog terug.
Dus ik moet gewoon met de eerste een ML USB stick maken,PC hiermee opstarten en als het goed is heb al mijn bestanden nog alleen dan in ML?
[ Voor 39% gewijzigd door Kheldar op 29-07-2012 00:06 ]
je kunt erover heen installeren. of dat 100% werkt weet ik niet. Maar je kunt alle apps enz terug zetten met de migration assistent. die kan dat vanuit een andere schijf of timemachine.seninha schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:52:
Ik heb jammer genoeg geen tweede HD, dus ben verplicht om huidige schijf te gebruiken.Heb wel een originele OSX DVD en een Time Machine kopie dus kan altijd nog terug.
Dus ik moet gewoon met de eerste een ML USB stick maken,PC hiermee opstarten en als het goed is heb al mijn bestanden nog alleen dan in ML?
[ Voor 9% gewijzigd door seninha op 06-08-2012 15:45 ]
Edit /Extra/org.chameleon.Boot.plist en toevoegen:seninha schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:06:
Verder wil ik er voor zorgen dat als systeem aan het booten is (apple in beeld en rondraaiend cirkel) dat deze Full screen wordt (1920x1080)
Ik heb nu een zwarte rand er om heen totdat de drivers geladen zijn
Geen idee hoe dat moet.
[ Voor 11% gewijzigd door Kheldar op 06-08-2012 21:18 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Al een sleepenabler.kext geprobeerd? Niet de fijnste manier, maar zo heb ik op 10.7.3 wel een werkende sleep.Dannydekr schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:41:
Na een aantal dagen prutsen heb ik een bijna vanilla werkende Mountain Lion installatie. Alles werkt naar behoren momenteel. Gebruik enkel de FameSMC kext (incl plugins), een AppleRTC kext en een AppleHDA kext.
Mijn specs:
Gigabyte P55-USB3
Core i5 750
Geforce Gtx465
Wifi werkt out of the box, evenals Bluetooth.
Ondanks dat alles in mijn systeem werkt, is er 1 ding dat ik maar niet aan de paar krijg: sleep
Ik kan niet eens meer bedenken wat het probleem zou kunnen zijn. Gebruik de laatste DSDT van Tonymacosx, darkwake=0 staat in de boot.plist, gebruik de nieuwste AppleRTC en gebruik geen andere kexts die van invloed kunnen zijn.
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Je BIOS! Heb hier een G41M ES2L. Iemand die dezelfde bestanden gebruikt, die kreeg sleep maar niet werkend.Dannydekr schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:41:
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Zou kunnen dat ik iets vergeten ben in de BIOS, maar geen idee wat. HPET staat op 64bit, AHCI modus voor de HDD en voor de CPU heb ik alles m.b.t. p-states e.d. aangezet.iMick schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:28:
[...]
Je BIOS! Heb hier een G41M ES2L. Iemand die dezelfde bestanden gebruikt, die kreeg sleep maar niet werkend.
Even BIOS gelijk laten zetten en sleep werkte. Zorg ook dat:
Systeemvoorkeuren > Energiestand > Start automatisch op na stroomstoring. aan staat.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
http://www.osxlatitude.co...icloud-appstore-facetime/marnix11 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:51:
Ik krijg in mijn hackintosh (10.7.4) de App store en iCloud niet werkende, terwijl ik wel kan inloggen in iTunes. In de App store krijg ik "er is een onbekende fout opgetreden" en in iCloud wordt mijn Apple ID niet herkent. Ik heb al geprobeerd om dmv het renamen van mn ethernet verbinding het werkend te krijgen, maar geen resultaat. Iemand een oplossing?
Dat heeft geholpen, thanks!http://www.osxlatitude.co...icloud-appstore-facetime/
Kijk hier eens.
Ik heb het een tijdje terug op virtualbox geinstalleerd, weet niet exact meer hoe en wat maar heb een normale install cd van 10.6 gebruikt en daar lion overheen gezet, als dat je bedoeling is kan je bijvoorbeeld hier eens kijken:Ik ben bezig om op mijn laptop osx te installeren, nu wou ik het eerst testen op VirtualBox.
Ik heb nu echter verschillende distro's geprobeerd alleen als ik de iso laad dan loopt hij vast. zijn er hier oplossingen voor? echter als osx goed op mijn laptop loopt koop ik bij de mac store een originele dvd zodat ik wel een serial heb.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
[ Voor 48% gewijzigd door iMick op 29-08-2012 15:54 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq