[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
renedis schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:43:
[...]

er is zelfs een werkende DSDT voor je moederboard.
dus die gaat zeker weten werken.

http://www.tonymacx86.com/dsdt.php
is de MSI P55A-G55 gelijk aan de MSI P55-G55 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48

DaRoot

Some say...

Dreamvoid schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:30:
[...]

Die Asrock 945-based bordjes zijn ideaal voor hackintosh experimentjes, je kan mobo+cpu+ram setjes tegenwoordig voor bijna niks op de kop tikken en met 2 of 3 GB en Snow Leopard draait het allemaal prima. De IGP is supported, niet eens een videokaart nodig zelfs. Ik heb er twee jaar lang eentje als iTunes-NAS gedraaid.
Idd, draait binnen no-time perfect.. ga hem later vandaag proberen te upgraden naar Lion, I'll keep you posted..
Weet nog niet goed wat mijn toepassing er voor wordt, denk vooral om ervaring op te doen en te leren werken met Mac..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nadeel van de i945 chipset is dat-ie maar max 3 GB ondersteunt. Lion *vreet* echt geheugen, ik waarschuw je maar alvast. SL draaide heel soepel op mijn Asrock 945GZ-based hackintosh, maar met Lion zag ik continu strandballetjes, en dat geldt ook voor mijn (ook i945) Macbook, allebei met 2 GB. Op mijn huidige hackintosh (een i3 2105 met 8 GB) draait het allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48

DaRoot

Some say...

Dreamvoid schreef op maandag 26 maart 2012 @ 00:29:
Nadeel van de i945 chipset is dat-ie maar max 3 GB ondersteunt. Lion *vreet* echt geheugen, ik waarschuw je maar alvast. SL draaide heel soepel op mijn Asrock 945GZ-based hackintosh, maar met Lion zag ik continu strandballetjes, en dat geldt ook voor mijn (ook i945) Macbook, allebei met 2 GB. Op mijn huidige hackintosh (een i3 2105 met 8 GB) draait het allemaal zonder problemen.
mmmmz daarmee zal ik eens gaan testen, Lion staat er nu net op..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:45
Zijn er mensen die ervaring hebben met het volgende?

http://www.insanelymac.co...php?showtopic=259705&st=0

Ik heb namelijk dezelfde error in mijn kernel log, en het komt de performance niet ten goede. Langzame reactie op muisclicks e.d., openen van schermen duurt lang.

Alleen die oplossing snap ik maar half half, en ook die commands (nm bijvoorbeeld) krijg ik op mijn Lion (10.7.3) niet uitgevoerd, heb wel Xcode geinstalleerd, maar ik krijg command not found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan iemand mij helpen met zoeken of dit moederbord zal werken met OSX?
ASUS P5B-VM DO

let op, het is een P5B-VM DO en geen P5E-VM DO

http://www.asus.com/Mothe.../P5BVM_DO/#specifications
Chipset: Intel® Q965/ICH8DO with Intel® Active Management Technology
VGA: Intel® Graphics Media Accelerator 3000 (Intel® GMA 3000) integrated (maar ik zal een 8800GT gebruiken)
LAN: Intel® 82566DM PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
diabyte schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:04:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het volgende?

http://www.insanelymac.co...php?showtopic=259705&st=0

Ik heb namelijk dezelfde error in mijn kernel log, en het komt de performance niet ten goede. Langzame reactie op muisclicks e.d., openen van schermen duurt lang.

Alleen die oplossing snap ik maar half half, en ook die commands (nm bijvoorbeeld) krijg ik op mijn Lion (10.7.3) niet uitgevoerd, heb wel Xcode geinstalleerd, maar ik krijg command not found.
Gaat het bij jou om een laptop of een desktop? output naar? VGA, HDMI, DVI, DISPLAYPORT?
Ik heb een aangepaste kext gebruikt voor mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traumasystems
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 00:16
Het probleem zit inderdaad in de partion map

Voor intel Mac Pc heb je 'guid' nodig
voor PowerPc mac heb je 'apple partion map' nodig
voor een windows pc heb je master boot record nodig als partion map

en aangezien een partion map voor de hele harddisk geld en niet voor een enkele partitie zul je de een 2de hd moeten toevoegen aan je systeem met een andere partion map.

hoe het dan werk met apple bootcamp om windows op een OSX drive te laten draaien weet ik niet percies maar ik ga er vanuit dat ze dan een MBR partion map simuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Traumasystems schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:35:
Het probleem zit inderdaad in de partion map

Voor intel Mac Pc heb je 'guid' nodig
voor een windows pc heb je master boot record nodig als partion map
Da's niet helemaal waar, Windows ondersteunt wel degelijk booten vanaf GUID, maar alleen onder bepaalde voorwaarden:
- EFI
- 64-bit Vista/7

En andersom, Lion ondersteunt ook booten van MBR, al moet je daar een tweakje voor doen.

BootCamp bevat idd een MBR emulatie voor 32-bit Windows versies, hoewel 64-bit Windows versies dit eigenlijk niet nodig hebben. Echte Macs hebben immers EFI.

Maar los daarvan, in de praktijk is multi-boot op 1 schijf een hoop gedoe, als je kan booten vanaf 2 verschillende fysieke schijven wordt je leven een stuk simpeler. Maar da's bij notebooks/netbooks/nettops/etc niet altijd een optie...

[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 04-04-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Het is erg simpel om Mac en Windows op een schijf te installeren. Heb zelf ook op mijn laptop een windows en mac installatie staan op èèn schijf. Ook op mijn desktop op èèn schijf. En dmv van chameleon kies ik welk OS.

Je moet tijdens de MAC installatie al alles indelden. Dus je maakt dan een FAT partitie aan voor windows. Nadat Mac geinstalleerd is formateer je in de windows installer die FAT partitie. Op die manier krijg je een soort hybride model zeg maar.

Hier een guide die correct is:

http://myhack.sojugarden....dual-booting-demystified/

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 16:07
Heb hier 10.7.2 op een H67M draaien en heb wat kleine afwijkingen met het geluid (ALC889, AppleHDA.kext 1.7.9a4). Als ik het volume via het toetsenbord aanpas komt het geluid iets later dan de toetsaanslag, alsof het geluid op gang moet komen.

Gister heb ik eens de rBoot 1.2.0 bootcd getest en als ik daarmee opstart is die vertraging er niet en klinkt het direkt . Heb met de installatie van Lion ook de goede DSDT geïnstalleerd.
Is er een manier om op die bootcd de juiste manier van aansturing van de ALC889 te achterhalen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Ik was benieuwd of er een makkelijk manier (overzichtje) bestaat om te kijken of een Wireless USB compatible is met OS X. Ik heb een wireless usb stick met ik meen een Atheros 7015 chipset erin.

Iemand enig idee of deze zal werken in 10.7.3?

edit: Hardware ID: USB\VID_0CF3&PID_7015

[ Voor 8% gewijzigd door Gusev op 12-04-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Duw 'm eens in een echte Mac? Da's t mooie van USB hardware, kan je makkelijk testen.

[ Voor 49% gewijzigd door Dreamvoid op 12-04-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
@Dreamvoid: lol, wilde dat ik een echte Mac had :P . Maar zal eens in de vriendenkring kijken. Het is eigenlijk de enige drempel nog om een Hackintosh machine te maken, kan hier met geen mogelijkheid een kabel trekken naar mijn desktop systeem vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14
@Gusev
Waarschijnlijk werkt hij niet, kijk eens of hij werkt met een Ralink driver in Windows. Ralink heeft als enige fabrikant OS X ondersteuning, met een crappy programma. Een aantal USB sticks van andere fabrikanten werkt ook met Ralink software.

Heb je een PC of een laptop waar je OS X op wilt? Het mooiste is een PCIE Wifi kaartje wat out of box werkt, dan kun je gewoon gebruiken van de OS X software om te verbinden, anders moet het met een third party programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
@iMick:

Ik zal het vanavond eens proberen, heb nu via de officiele Ralink website een USB wifi driver gedownload die geschikt is voor 10.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bekijk deze pagina voor meer info http://82.74.251.227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een pc en ik krijg daar osx86 niet op werkend kan iemand mij helpen????
instaleren met iatkos_s3 v2 gaat goed maar als ik dan reboot krijg ik gewoon mijn bootloader, maar daarna blijft hij gewoon hangen op het apple logo, en als ik dan boot met -v dan krijg ik een zwart scherm
hardware:
moederboord: msi iona-GL8E
procesor: intel core i3 530
videokaart: ati readeon HD 5450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb even te simpel gedacht..... heb Nvidia GT210 vervangen door een MSI Ati R6770 in de veronderstelling dat die net als de 210 meteen herkend wordt. (zelfde grafische chip zit overigens ook in sommige nieuwe iMacs, maar dan de M versie)

Ben er een tijdje niet mee bezig geweest, maar wat is een slim stappenplan om die Ati 6770 snel aan de praat te krijgen? (Lion 10.7.2)

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 23-04-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Welke bootloader gebruik je? Kun je je org.Chameleon.boot.plist eens posten. En kun je je DSDT eens posten?
Probeer dit eens in je boot.plist.
code:
1
2
3
4
<key>AtiConfig</key>
<string>Pithecia</string>
<key>AtiPorts</key>
<string>3</string>

of
code:
1
2
3
4
<key>AtiConfig</key>
<string>kBulrushes</string>
<key>AtiPorts</key>
<string>3</string>

of
code:
1
2
3
4
<key>AtiConfig</key>
<string>kBulrushes</string>
<key>PCIRootUID</key>
<string>0</string>

[ Voor 62% gewijzigd door iMick op 23-04-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Gebruik Chameleon.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
    <key>Boot Banner</key>
    <string>No</string>
    <key>EthernetBuiltIn</key>
    <string>Yes</string>
    <key>Graphics Mode</key>
    <string>1280x800x32</string>
    <key>GraphicsEnabler</key>
    <string>Yes</string>
    <key>Kernel</key>
    <string>mach_kernel</string>
    <key>Theme</key>
    <string>Default</string>
    <key>Timeout</key>
    <string>1</string>
    <key>UHCIreset</key>
    <string>Yes</string>
</dict>
</plist>

Wat betekenen al die maffe strings??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Probeer ze maar gewoon, en zorg dat je een backup plist hebt, zodat je altijd nog een andere kunt selecteren.

Met AtiConfig verander je de framebuffer die geladen wordt. Met AtiPorts verander je de poort index.
Ik bedoelde welke revisie e..d van Chameleon. Je kunt trunk hebben, of Chimera e.d.

Waarschijnlijk moet je nog wel even Chameleon updaten met Champlist, of de versie uit myHack gebruiken. Wanneer het nog niet werkt, probeer even Chimera. Als het goed is werkt het al met Aticonfig=Pithecia, misschien met pciroot 0 erbij.

Wanneer het dan NOG niet werkt, dan moet je een speciale bootloader installeren. Staat in een topic op tonymac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Met Pithecia en Bulrushes heb ik weer beeld. Resolutie blijft op 1024x768 steken. Heb je nog ideeën hoe ik dit goed kan krijgen? Atiports staat op 3.

Chameleon is v2.1svn r1902. Graphics Enabler staat uit. Heb ik aan gehad, maar daarna heb ik geen beeld meer.

Bij systeeminformatie staat er dit:

Type: GPU
Bus: PCIe
Breedte PCIe-baan: x16
VRAM (totaal): 3 MB
Fabrikant: ATI (0x1002)
Apparaatcode: 0x68ba
Revisiecode: 0x0000
Info kernelextensie: Geen Kext geladen
Beeldschermen:
Beeldscherm:
Resolutie: 1024 x 768
Pixeldiepte: 32-bits kleur (ARGB8888)
Hoofdbeeldscherm: Ja
Synchrone weergave: Uit
Online: Ja

Edit: ook Chimera 1.9.1 r1394 getest. 10.7.3. geïnstalleerd. Geen verbetering

Heeft het zin 0x68ba1002 toe te voegen aan de info.plist <key>IOPCIMatch</key> in de ATI6000Controller.kext ?

[ Voor 54% gewijzigd door OgWok op 24-04-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je moet sowieso GraphicsEnabler gebruiken in combinatie met een speciale framebuffer. Afhankelijk van je OSX versie ook nog met PCIRootuid = 0
Installeer eens de Chameleon versie uit myHack, kan gewoon met de myHack installer.

Heb je dat allemaal al geprobeerd? Anders zul je echt (handmatig) je bootloader moeten vervangen, dan zoek ik dat linkje nog wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb myHack geïnstalleerd. Alleen ook extra, dat gaf even problemen (niet goed opstarten; met rBoot kreeg ik weer een desktop), dus weer even teruggezet vanaf de back-up partitie. Nu nog even geen onboard geluid, dus maar even de Sweex usb audio stick eraan, werkt altijd.
Zal straks weer eens de 6770 erin doen om toekijken of het met de myHack Chameleon wel gaat werken.....

Edit: heb getest met myHack en de 6770, maar geen beeld, ook met de goeie Chameleon instellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 24-04-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:52
Probeer Chimera eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb 1.9.1 al geprobeerd en werkte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:38:
Ik ben een hackintosh aan het bouwen in een g3 quicksilver case. Nu heb ik er een cooler master elite voeding ingezet maar deze heeft een 12cm fan aan de zijkant en de kast niet. Nu heb ik er gaten (niet mooi) ingeboord zodat het ergens heen kan aangezien er geen rondje uitkan omdat daar de bevestiging zit voor het zijpaneel. Nu komt het zijpaneel dus nog over het gat en zo er is maar 3cm tussenruimte, kan dit of word de voeding dan te heet? Of kan ik dit beter posten in een ander topic haha :9
[afbeelding]
[afbeelding]
Hangt natuurlijk erg samen met de belasting. Als de voeding hard moet werken en de fan gaat stevig blazen, dan kan die natuurlijk de warme lucht niet goed kwijt (of koude lucht erin).
Misschien een idee om een gat af te tekenen en met een Dremel met een doorslijpschijf erop een stuk plaat eruit te slijpen en laten zitten wat nodig is. Dan heb je een stuk betere ventilatie en ziet er strakker uit.
Of dat zijpaneel een probleem is zal moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:14:
Gebruik Chameleon.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
    <key>Boot Banner</key>
    <string>No</string>
    <key>EthernetBuiltIn</key>
    <string>Yes</string>
    <key>Graphics Mode</key>
    <string>1280x800x32</string>
    <key>GraphicsEnabler</key>
    <string>Yes</string>
    <key>Kernel</key>
    <string>mach_kernel</string>
    <key>Theme</key>
    <string>Default</string>
    <key>Timeout</key>
    <string>1</string>
    <key>UHCIreset</key>
    <string>Yes</string>
</dict>
</plist>

Wat betekenen al die maffe strings??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarvolgens mij is de videokaart het probleem niet wat als ik dan boot in -v doet hij ook verder niets als ik op de uitknop druk valthij ook direct uit
Mvg sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Gister nog eens een test installatie gedaan Lion 10.7.3 op een Gigabyte H75M D2-B3. Kakewalk 4.1.1 installatietijd 8 min. _/-\o_ Daarna alleen nog de onboard nic aan de praat krijgen met Multibeast Lion edition.
Frisse installatie loopt als een speer. (enige punt wat het nog niet goed doet is de sleep)

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 03-05-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Zo net even de 7.4 update erop gezet. Cpu freq wordt nu niet meer goed weergegeven MAAR mijn cinebench ging met 10 fps om hoog. Van 48 naar 58 (i7 2600k en msi 6870)
_/-\o_

edit: heb ook de laatste chimera erop gezet wellicht dat het ook daaraan lag

[ Voor 19% gewijzigd door matty___ op 10-05-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ik heb het nu ook op me pc runnen iAtkos L2. Alles werkt perfect, al heb ik nog 2 1 probleempjes.

1. Ik heb een SSD. Kan het zo zijn dat ik mijn ssd beschadig door mac (geen goede ondersteuning enz.)?
2. Ik heb geen geluid. Ik heb een Asus p8z68 (met een Realtek® ALC892) . Weten jullie misschien een manier om dit te 'maken'? (de graphics waren me gelukt met 2 kext bestandjes voor mijn HD3000...)
(fixed)

bvd

[ Voor 6% gewijzigd door Appel105 op 12-05-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Ik probeer dmv iatkos l2 mac osx op mn samsung 300v3ah te zetten. Echter heb ik geen mac bij me op het moment ...

Ik probeer iatkos met transmac naar een usb stick te schrijven, echter als ik opstart met n usb stick erin kom ik niet veel verder.
Ik heb iboot geprobeerd op een andere usb stick, maar dit werkte ook niet. Daarna met easybcd ibood opstarten en nu kom ik verder maar de iatkos stick komt niet te voorschijn.

Iemand tips voor me? Of moet ik een andere distributie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
CD naar USB schrijven werkt niet. Gewoon met myHack een installatie UBS op een Mac aanmaken, die heb je vast wel in de buurt.
Anders Snow Leopard installeren met de NawcommodCD en een retail dvd. Geen distro's of TonyCrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@iMick: vertel eens wat is er mis met TonyMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
Ik wil graag een dualboot windows 7 - Mac OS X
Windows 7 heb ik al geinstalleerd, maar hoe moet ik mijn partities etc zo maken dat het een dualboot word?
Ik gebruik iboot en de tutorial tonymac86.
En ik snap allemaal wel wat ik moet doen, maar als ik de tutorial precies volg, installeer ik OS X volgens mij over Windows 7.
Hoe moet ik dit aanpakken?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Kefding schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:12:
Ik wil graag een dualboot windows 7 - Mac OS X
Windows 7 heb ik al geinstalleerd, maar hoe moet ik mijn partities etc zo maken dat het een dualboot word?
Ik gebruik iboot en de tutorial tonymac86.
En ik snap allemaal wel wat ik moet doen, maar als ik de tutorial precies volg, installeer ik OS X volgens mij over Windows 7.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Win 7 draait. Heb je OSX al eens geinstalleerd om te kijken of die op jouw hardware werkt? Als je 2 partities hebt aangemaakt en Win 7 op de ene zet en je kiest ervoor om OSX op de andere partitie te installeren, dan wordt OSX niet over Win 7 geinstalleerd. Je hebt natuurlijk wel de bootpartitie waar Chameleon oid. op moet komen; die zie je in OSX en Win 7 overigens niet.

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 14-05-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
OgWok schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:05:
@iMick: vertel eens wat is er mis met TonyMac?
Het gaat niet alleen om de software, maar ook om zijn gehele houding in de scène. Hij is 'bekend' geworden met Multibeast e.d. waar code van myHack in zit. TonyMac is heel goed in promotie (branding) en zijn product aanbieden, maar zijn code e.d. is gebaseerd op andermans werk. Hij schrijft zelf bijna niets.

Dat gehele Chimera is ook een ramp. Wanneer je Chimera installeert wordt je bootpartitie vernaggeld, waardoor je Chameleon niet zomaar meer kunt installeren. Chimera is gewoon een branch van Chameleon, maar hij heeft het vernoemd.. Hij en MacMan brengen elke keer 'nieuwe versies' uit, met allemaal 'nieuwe dingen, wat de gebruikers denken. Dit zijn echter dingen die al heel lang in andere Chameleon branches zitten, waar dus niets nieuws aan is.

Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat myHack nu closed source is en in C++ is geschreven, zodat het niet te rippen is. De nieuwste myHack is trouwens een gehele verbetering met alles wat er nu is!

TonyMac laat op zijn forum ook niets anders toe dan discussie over 'zijn' software. Discussies over myHack e.d. worden gelijk gesloten en gecensureerd. Vandaar dat op InsanelyMac, OSXLatitude en OSX86.net niet meer over TonyMac gesproken MAG worden. Maar genoeg over hem, ik hoop dat mijn punt nu duidelijk is gemaakt. Veel bijzonders is er namelijk ook niet aan zijn software.

Wij hebben dit weekend de nieuwe versie van OSXLatitude.com gelanceerd! Het zal een Hackintosh blog worden, waar wekelijks het nieuws en wat tweaks zullen worden gepubliceerd. We zijn ook hard op weg om samen met Conti (van myHack) wat dingen te ontwikkelen en het forum wordt binnen een week geheel opnieuw ingedeeld.
Kijk dan ook gelijk op de Wanted pagina ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMick schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:43:

Dat gehele Chimera is ook een ramp. Wanneer je Chimera installeert wordt je bootpartitie vernaggeld, waardoor je Chameleon niet zomaar meer kunt installeren. Chimera is gewoon een branch van Chameleon, maar hij heeft het vernoemd.. Hij en MacMan brengen elke keer 'nieuwe versies' uit, met allemaal 'nieuwe dingen, wat de gebruikers denken. Dit zijn echter dingen die al heel lang in andere Chameleon branches zitten, waar dus niets nieuws aan is.
want wat is er u anders met de boot partitie? voor mijn idee is het gewoon een chameleon install omdat het ten slotte ook gewoon chameleon is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 07:14

Frits Flits

SOUND! Designer

Heb ook een werkende Hackintosh met Snow Leopard 10.6.3. :) Gedaan via de iBoot-methode. Dit is mijn hardware:

- Gigabyte EP45-DS3
- Intel C2D E6600
- Asus 8800GTS 640MB

Heb Multibeast 3.10.1 gebruikt met:
EasyBeast
System Utilities
ALC8xxHDA + HDAEnabler ALC885/889a

Daarnaast nog een losse SleepEnabler.kext voor 10.6.3.

Alles lijkt te werken:
videokaart, (onboard) geluidskaart, IDE DVD-brander, Sata DVD-speler, sleep, dual monitoren, bluetooth dongle.
Hij hangt nog niet aan een netwerkkabel, maar ik zie wel gewoon twee LAN-aansluitingen bij Netwerk.

Volgende stap is kijken of het systeem stabiel blijft werken en vervolgens 10.6.8. installeren. De Hackintosh wil ik gaan gebruiken als extra renderbak voor Final Cut Pro (7) en Pro Tools 9. Beiden werken tot nu toe stabiel op het systeem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Frits Flits schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:30:
Heb ook een werkende Hackintosh met Snow Leopard 10.6.3. :) Gedaan via de iBoot-methode. Dit is mijn hardware:

- Gigabyte EP45-DS3
- Intel C2D E6600
- Asus 8800GTS 640MB

Heb Multibeast 3.10.1 gebruikt met:
EasyBeast
System Utilities
ALC8xxHDA + HDAEnabler ALC885/889a

Daarnaast nog een losse SleepEnabler.kext voor 10.6.3.

Alles lijkt te werken:
videokaart, (onboard) geluidskaart, IDE DVD-brander, Sata DVD-speler, sleep, dual monitoren, bluetooth dongle.
Hij hangt nog niet aan een netwerkkabel, maar ik zie wel gewoon twee LAN-aansluitingen bij Netwerk.

Volgende stap is kijken of het systeem stabiel blijft werken en vervolgens 10.6.8. installeren. De Hackintosh wil ik gaan gebruiken als extra renderbak voor Final Cut Pro (7) en Pro Tools 9. Beiden werken tot nu toe stabiel op het systeem.
Mag ik vragen waarom je niet iAtkos L2 hebt gebruikt? Dan zit je direct op Lion 10.7.4 ... Bij mij werkt ik perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
OgWok schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:13:
[...]

Win 7 draait. Heb je OSX al eens geinstalleerd om te kijken of die op jouw hardware werkt? Als je 2 partities hebt aangemaakt en Win 7 op de ene zet en je kiest ervoor om OSX op de andere partitie te installeren, dan wordt OSX niet over Win 7 geinstalleerd. Je hebt natuurlijk wel de bootpartitie waar Chameleon oid. op moet komen; die zie je in OSX en Win 7 overigens niet.
Bedankt, ik was er zelf ook al achter gekomen, door hem gewoon maar te installeren :P
Maar als ik hem nu voor de eerste keer wil opstarten krijg ik een laadscherm met een soort glazen apple logo (ipv het zwarte) en hij blijft maar laden.
Is dat normaal?

Ik heb dit nu overigens gedaan met die TonyMac blog, maar dan met de bootloader die al op de Mac cd stond, die iets aangepast was door Hazard(?) aangezien iboot een error gaf; een of ander zwart schermpje met "You need to restart your computer..."
Hoe werkt de iAtkos manier dan? Zou hij hierdoor wel kunnen werken?

[ Voor 17% gewijzigd door Kefding op 14-05-2012 18:32 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ik wil OSX weer eens installeren op mijn pc, helaas heb ik een AMD. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen? Welke versie maakt mij niet uit, als het maar minstens 10.5.x is. Ik heb beschikking over OSX in VMware alleen het werkt niet zo snel en stabiel

Specs:
AMD Phenom II x2 555 BE
Gigabyte GA-M720-US3 (nForce 720D chipset)
GeiL DDR2 Green edition, 800Mhz
Geforce GTX460 768mb
Samsung Spinpoint F3 1TB

Over een aantal maanden ga ik iig een upgrade doen naar een i5 2500k met Z77 moederbord, dat zou goed met mac osx kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
hardware.tom schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:54:
Ik wil OSX weer eens installeren op mijn pc, helaas heb ik een AMD. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen? Welke versie maakt mij niet uit, als het maar minstens 10.5.x is. Ik heb beschikking over OSX in VMware alleen het werkt niet zo snel en stabiel

Specs:
AMD Phenom II x2 555 BE
Gigabyte GA-M720-US3 (nForce 720D chipset)
GeiL DDR2 Green edition, 800Mhz
Geforce GTX460 768mb
Samsung Spinpoint F3 1TB

Over een aantal maanden ga ik iig een upgrade doen naar een i5 2500k met Z77 moederbord, dat zou goed met mac osx kunnen werken
Ik vrees echt dat dit een probleem gaat worden. Tenzij je er echt heel veel moeite aan wilt besteden (en frustraties), zou ik gewoon ff wachten totdat je je nieuwe systeem hebt. Bij mij werkt het trouwens TOP! (sinds 3 dagen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Appel105 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:23:
[...]

Ik vrees echt dat dit een probleem gaat worden. Tenzij je er echt heel veel moeite aan wilt besteden (en frustraties), zou ik gewoon ff wachten totdat je je nieuwe systeem hebt. Bij mij werkt het trouwens TOP! (sinds 3 dagen :))
Dat vreesde ik al, ik heb het ooit werkend gehad met een Atlon dual core. Daar ik ook nog een schijfje van, iDeneb en iAtkos maar ik krijg ze beide nog niet in de installatie, ze stoppen allebei na het laden van de bootloader al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 07:14

Frits Flits

SOUND! Designer

Appel105 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:19:
[...]

Mag ik vragen waarom je niet iAtkos L2 hebt gebruikt? Dan zit je direct op Lion 10.7.4 ... Bij mij werkt ik perfect...
Ik draai op mijn Macbook en iMac ook Snow Leopard omdat Final Cut en Protools daar stabiel op draaien. Dan gs ik niet een heel ander systeem bouwen als ik een extra renderbak wil.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
hardware.tom schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:54:
[...]
Kijk hier eens naar, erg uitgebreide guide > http://www.osxlatitude.co...opard-on-your-amd-system/
matty___ schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:58:
[...]
want wat is er u anders met de boot partitie? voor mijn idee is het gewoon een chameleon install omdat het ten slotte ook gewoon chameleon is
Nope, TonyMac gebruikt verkeerde methodes in zijn PKG, waardoor Chameleon (Chimera branch) niet perfect geïnstalleerd wordt. Wanneer je dat bijv. weer upgrade, zal hij het niet altijd doen.. Is wel te fixen met commando's, maar was puur een extra argument.
Appel105 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:19:
[...]
Je kunt beter retail Snow Leopard installeren dan Lion met iAtkos.. Distro's zijn verre van perfect, zeker nu er retail methodes zijn als myHack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
iMick schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:03:
[...]

Kijk hier eens naar, erg uitgebreide guide > http://www.osxlatitude.co...opard-on-your-amd-system/

[...]

Nope, TonyMac gebruikt verkeerde methodes in zijn PKG, waardoor Chameleon (Chimera branch) niet perfect geïnstalleerd wordt. Wanneer je dat bijv. weer upgrade, zal hij het niet altijd doen.. Is wel te fixen met commando's, maar was puur een extra argument.

[...]

Je kunt beter retail Snow Leopard installeren dan Lion met iAtkos.. Distro's zijn verre van perfect, zeker nu er retail methodes zijn als myHack.
Oke, bij mij werkt het (waarschijnlijk dan) perfect! En is ook nog heel simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMick schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:03:

en hoe krijg ik er weer normaal chameleon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Met myHack even de nieuwste Chameleon installeren en myFix uitvoeren zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Kefding schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:39:
[...]

Bedankt, ik was er zelf ook al achter gekomen, door hem gewoon maar te installeren :P
Maar als ik hem nu voor de eerste keer wil opstarten krijg ik een laadscherm met een soort glazen apple logo (ipv het zwarte) en hij blijft maar laden.
Is dat normaal?

Ik heb dit nu overigens gedaan met die TonyMac blog, maar dan met de bootloader die al op de Mac cd stond, die iets aangepast was door Hazard(?) aangezien iboot een error gaf; een of ander zwart schermpje met "You need to restart your computer..."
Hoe werkt de iAtkos manier dan? Zou hij hierdoor wel kunnen werken?
Zoals je intussen wel begrepen hebt is de hardware belangrijk, om het makkelijk te maken. Er zijn een aantal Gigabyte moederborden waar OSX installeren een eitje is, maar alleen op die specifieke moederborden. (installatie OSX 10.7.3 op een GA-H67M met Kakewalk 4.1 in 6,5 min, vanaf USB stick.) En een ondersteunde nVidia/ATI grafische kaart is ook erg prettig.

Heb je een ander moederbord dan kan je daar op zoeken en kijken of anderen daar succes mee hebben gehad (en bv. welke boot-flags ze hebben gebruikt om te voorkomen dat de installatie vastloopt).
Niemand hier heeft een glazen bol waarin hij kan zien of bij jou het met iAtkos gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Bedankt, ga het vanmiddag even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:00
Als je een echte Hackintosh wil bouwen, ze verkopen de komende 3 dagen hier nog behuizingen van de G5:
https://www.troostwijkauc...ing/03-16597-167-1859847/

Overigens erg veel ander Apple spul net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:57

Zalmanman

So long,

@Muldert, is het niet een hele klus om alle, voor ons normale hardware, in zo'n G5 te stoppen?

OT:
Via MyHack een helemaal soepel lopende 10.7.4 op mijn desktop gekregen met de volgende hardware:
Core i5 750 @ 3,2 GHz (wordt correct afgelezen in "about my mac")
XFX GTS250
8GB aan DDR3-1600 (Corsair Vengeance) - er gewoon tijdens de installatie in laten zitten, geen probleem.
Gigabyte GA-P55A-UD4. Het enige wat ik voor de installatie moest toevoegen van een USB RollBack Kext om de USB poorten te laten werken. Wel zo praktisch, niet?

Na de installatie de VoodooHDA en de Realtek Kexts toegevoegd voor ondersteuning van geluid en internet. En dat was het vrijwel.

Overigens, in About my Mac staat dat ik er één van Summer 2001 heb, maar in Systemprofiler staat iMac11,1, dat is najaar 2011. Hebben meer mensen hier last van? Met de SMbios.plist is het niet op te lossen. Het is compleet cosmetisch, klopt, maar het is wel leuk als het een beetje accurater is.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Zalmanman schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:28:
@Muldert, is het niet een hele klus om alle, voor ons normale hardware, in zo'n G5 te stoppen?
Ja. Maar wellicht iemand die zijn hackintosh wat verder wel tillen er een modcase bij wil. Ach ik riep ook maar wat. Wellicht is het niks ;-) Ik heb geen hackintosh meer, anders had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Overigens, in About my Mac staat dat ik er één van Summer 2001 heb, maar in Systemprofiler staat iMac11,1, dat is najaar 2011. Hebben meer mensen hier last van? Met de SMbios.plist is het niet op te lossen. Het is compleet cosmetisch, klopt, maar het is wel leuk als het een beetje accurater is.
Dat ligt wel aan je SMBios. Je moet een serial nummer genereren dat past bij je model en tijd. iMac 11,1 hoort trouwens bij een "late 2009" of een 2010 versie. Gebruik dit serial nummer voor een iMac 11,1 en 2010.
code:
1
CK05000E5RU

Deze voor de standaard iMac 11,1 (late 2009)>
code:
1
G8945RHU5PJ

Deze
code:
1
C02JR570DHJP
hoort bij een iMac 12,2 en geeft een 2012 versie, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Sinds lange tijd draait OSX 10.7 (moet nog upgraden) probleemloos naast Windows 7.

Nu is het zo dat ik mijn CPU wil overklokken.In windows heb ik deze zonder probleem naar 4GHz gebracht.
Systeem geeft geen enkele probleem zolang ik in Windows blijf.

Maar als ik OSX wil opstarten dan gaat het fout.Gelijk krijg ik een Kernel Panic.

Ik heb geen idee waarom.Zal natuurlijk te maken hebben met het overclocken.Blijkbaar houdt OSX de CPU snelheid in de gaten.

Vraag me of of iemand een oplossing hier voor heeft?

Specs zijn:

Intel E8400
Gigabyte GA-P35-DS4
4GB mem
ATI 5870
OSX 10.7 (iBoot + Multibeast met DSDT)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:57

Zalmanman

So long,

Als je met -v boot, zie je dan ook wat de KP is? Misschien doet je DSDT moeilijk - al ben ik niet zo'n pro hierin als iMick.

@iMick:
OS X leest alles out of the box al goed uit qua hardware, en ik heb geen zin om dat om zeep te helpen :p Kan ik gewoon het serienummer invoeren in de SMbios.plist en verder geen strings?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Zalmanman schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:27:
@iMick:
OS X leest alles out of the box al goed uit qua hardware, en ik heb geen zin om dat om zeep te helpen :p Kan ik gewoon het serienummer invoeren in de SMbios.plist en verder geen strings?
Chameleon heeft 4 'algemene' waarden voor SMBios, die hij automatisch inlaadt, afhankelijk van je CPU. Je i5 (1156 socket) komt het beste overeen met de iMac 11,1, die pakt hij dus. Chameleon laad echter geen serialnummer in, maar gebruikt SOMESRLNMBR. OS X kijkt naar je serial om te bepalen in welk jaar hij geproduceerd is.
Je kunt gewoon een plist maken met iMac 11,1 en je serial, andere waardes kun je desnoods ook veranderen.

Als het fout gaat kun je het ook nog omzeilen, door een tweede SMBios aan te maken, die je leeg laat. Met SMBIOSdefault=yes (of no) zou het ook moeten lukken. Maar ik ga ervanuit dat je dit niet nodig hebt.
code:
1
2
3
4
5
6
SMBIOS=<file>           Use an alternate SMBIOS.plist file
                            (default paths:
                              /Extra/SMBIOS.plist bt(0,0)/Extra/SMBIOS.plist).

SMBIOSdefaults=No       Don't use the Default values for SMBIOS overriding if
                           smbios.plist doesn't exist, factory values are kept.

[ Voor 28% gewijzigd door iMick op 20-05-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:52
seninha schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:23:
Sinds lange tijd draait OSX 10.7 (moet nog upgraden) probleemloos naast Windows 7.

Nu is het zo dat ik mijn CPU wil overklokken.In windows heb ik deze zonder probleem naar 4GHz gebracht.
Systeem geeft geen enkele probleem zolang ik in Windows blijf.

Maar als ik OSX wil opstarten dan gaat het fout.Gelijk krijg ik een Kernel Panic.

Ik heb geen idee waarom.Zal natuurlijk te maken hebben met het overclocken.Blijkbaar houdt OSX de CPU snelheid in de gaten.

Vraag me of of iemand een oplossing hier voor heeft?

Specs zijn:

Intel E8400
Gigabyte GA-P35-DS4
4GB mem
ATI 5870
OSX 10.7 (iBoot + Multibeast met DSDT)
Denk eerder dat je OC niet erg stable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Na enkele verwoede pogingen OSx te installeren op mijn pc ga ik hier toch eens advies vragen.
Mijn hardware is als volgt:

Gigabyte EP45-DS3
Intel E8400
Ati HD3850

Elke poging die ik in het verleden heb gedaan zorgt ervoor dat de installer blijft hangen. Nu staat mij niet bij waar hij blijft hangen maar het naar mijn weten was het na het installeren tijdens de eerste boot.

Ik heb altijd het vermoeden gehad dat het aan de videokaart lag (ik had overigens wel beeld). Kunnen jullie dit bevestigen?

Is er een manier om deze setup aan te passen zodat ik niet allerlei trucs uit hoef te halen om OSx te installeren.
bijvoorbeeld de videokaart te vervangen.
Het liefst hanteer ik een zo vanilla mogelijke install zodat problemen in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik heb mijn hackintosh in zo'n zilveren g5 kast zitten.

Hoe ik dit gedaan heb? Heel simpel, niet lachen he? Ik heb all afstandhouders op mijn moederboard geschroefd en de sterkste secondelijm/bison zooi van de praxis hier op gedaan. De kast plat gelegd en toen mijn moederboard er in gedaan. Dagje laten drogen en dit gebeuren staat inmiddels al 2 jaar overeind met de nodige gewichten van cpu koeler en videokaart.

Aansluitpunten van moederboard en achterkant van kast heb ik met een ijzerzaagje bij gewerkt zodat ik makkelijk bij de usb ingangen kan.

Mooie oplossing? nee maar wel snel en ik zie die achterkant nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:50
@Stien

gebruik gewoon kakewalk. Makkelijker dan dit krijg je het niet. Je moederboard is compatible, je videokaart daarentegen is een ander verhaal. Mijn ervaring met osx bakken(inmiddels 5 stuks van amd tot intel) bespaar je de moeite en tijd en koop een goedkope videokaart die wel compatible is. Echt het is het niet waard om al die tijd er in te steken als je voor 40 euro een vervangende videokaart hebt. Ik was serieus 3 weken bezig met de hackintosh van mijn zusje totdat ik eindelijk zover was om mijn vrije tijd te behouden en maar wat geld te spenderen. Want die ati 4850 kreeg ik gewoon niet werkend. een nvidia 9800 werkte meteen. voor photoshoppen maakt dat ook geen kloot uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
^ dit. Inmiddels adviseer ik niemand meer om te gaan klooien met zijn bestaande setup, maar alleen aan Hackintosh te beginnen als je precies de onderdelen bij elkaar zoekt die werken via de kakewalk/tonymacx86 lijstjes. Geldt ook voor booten van verschillende partities - gewoon aparte HDD's pakken voor OS X en Windows, desnoods hang je er eentje aan USB/eSATA. Het leven is te kort.

[ Voor 34% gewijzigd door Dreamvoid op 22-05-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dreamvoid schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:12:
^ dit. Inmiddels adviseer ik niemand meer om te gaan klooien met zijn bestaande setup, maar alleen aan Hackintosh te beginnen als je precies de onderdelen bij elkaar zoekt die werken via de kakewalk/tonymacx86 lijstjes. Geldt ook voor booten van verschillende partities - gewoon aparte HDD's pakken voor OS X en Windows, desnoods hang je er eentje aan USB/eSATA. Het leven is te kort.
Ach, iemand met expertise krijgt op bijna elk systeem een goede installatie van OS X... Het gaat er niet altijd om dat het allemaal perfect werkt, leuk als hobby projectje of om even te kijken of OS X lekker werkt.
Voor Gigabyte loont handmatig installeren meestal meer dan via Kakewalk / TonyMacx86, omdat die niet altijd de beste methodes gebruiken. Gewoon installeren met myHack + eigen bestanden. Je hoeft dan niet elke update je audio e.d. te vervangen, omdat alle kexts in E/E staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMick schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:19:
[...]

. Je hoeft dan niet elke update je audio e.d. te vervangen, omdat alle kexts in E/E staan.
dan worden zo toch niet met de kernel cache mee genomen omdat die alleen in /l/e ofzo kijkt

dat was voor mij de reden om alles te verhuizen want elke keer naar dat lijstje met kext te kijken vond ik ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik installeer de boel tegenwoordig op de makkelijkste methode die er is: vanaf een echte Mac(book) op de HDD/SSD in een USB behuizing. Vervolgens (op die echte Mac nog) de juiste dingetjes met Multibeast installeren (DSDT en Chimera), HD in de hackintosh schroeven, klaar.

(en ja, ik realiseer me dat niet iedereen een USB behuizing en een echte Mac ter beschikking heeft)

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 22-05-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Dreamvoid schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:23:
Ik installeer de boel tegenwoordig op de makkelijkste methode die er is: vanaf een echte Mac(book) op de HDD/SSD in een USB behuizing. Vervolgens (op die echte Mac nog) de juiste dingetjes met Multibeast installeren (DSDT en Chimera), HD in de hackintosh schroeven, klaar.

(en ja, ik realiseer me dat niet iedereen een USB behuizing en een echte Mac ter beschikking heeft)
als je een keer macos draaiende hebt is de volgende installatie veel makkelijker,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
matty___ schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:23:
[...]
dan worden zo toch niet met de kernel cache mee genomen omdat die alleen in /l/e ofzo kijkt
dat was voor mij de reden om alles te verhuizen want elke keer naar dat lijstje met kext te kijken vond ik ook zo wat.
Dat was inderdaad wel het geval, alleen de kexts uit S/L/E werden in de KernelCache opgenomen. Conti (maker van myHack) heeft echter wat modificaties gedaan, waardoor het wel werkt :). Je kunt dus wanneer je even via myHack Chameleon e.d. installeert alles in E/E plaatsen :).
Dreamvoid schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:23:

En zo zijn er nog veel meer manieren.. Je kunt ook een image maken van Snow Leopard / Lion en die restoren, even Chameleon + Extra map erover en je kunt gelijk aan de slag. Via een installatie USB stick is net zo makkelijk als via een echte Mac, wanneer je gewoon een goede Extra map (DSDT e.d.) gebruikt.

Mijn ideale installatie methode is, zoals vaak genoeg gezegd, myHack. Ik gebruik gewoon de Generic Extra map, zodat het op bijna elk systeem te installeren is. Ik heb een map aangemaakt met Systemen, met daarin nog mapjes met [Systeemnaam]. In deze mapjes staat de "Extra" map, met alles zo vanilla mogelijk gedaan. Een DSDT, een SMBIOS, een org.Chameleon.plist en een Extensions / Themes map.
Ik gebruik het minimale aantal kexts in Extensions en het is update proof, voor zover mogelijk. Alles netjes met de nieuwste AppleHDA en DSDT edits voor HDMI audio, zodat dat ook perfect werkt.

Je kunt bij myHack kiezen om na de installatie (dus in de grafische OS X installer, via USB) gelijk een bootloader te installeren met Extra map. Je kunt dan een Extra map kiezen van je USB stick, die bij mij allemaal netjes in mapjes staan. Makkelijk als je vaak OS X opnieuw installeert, of gewoon alles overzichtelijk wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMick schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:00:
[...]

Dat was inderdaad wel het geval, alleen de kexts uit S/L/E werden in de KernelCache opgenomen. Conti (maker van myHack) heeft echter wat modificaties gedaan, waardoor het wel werkt :). Je kunt dus wanneer je even via myHack Chameleon e.d. installeert alles in E/E plaatsen :).
ok mooi alleen hier werkt alles en dat wil ik graag zo houden. dus zolang er geen reden is om over te stappen doe ik dat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
matty___ schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:00:
[...]

ok mooi alleen hier werkt alles en dat wil ik graag zo houden. dus zolang er geen reden is om over te stappen doe ik dat ook niet
Klopt,"If it ain't broke, don't fix it". Ik heb hier geen Hackintosh meer als main system, dus een beetje hobbyen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

Advies nodig: heb EFI-X overgenomen van medetweaker en op mijn Foxconn GM45 boot hij. Er zit momenteel een P4 op (3ghz denk ik) en 2gb sjiek geheugen.

Nu vroeg ik mij of of ik ergens een goede Mountain Lion developer prevriew kon downloaden en welke cpu ik moet gebruiken. Had begrepen dat er minstens C2D voor nodig was? Zal een Pentium dual core 820 ook werken? Dat is toch ook een 64bits cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
neanderthaler schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:51:
Advies nodig: heb EFI-X overgenomen van medetweaker en op mijn Foxconn GM45 boot hij. Er zit momenteel een P4 op (3ghz denk ik) en 2gb sjiek geheugen.

Nu vroeg ik mij of of ik ergens een goede Mountain Lion developer prevriew kon downloaden en welke cpu ik moet gebruiken. Had begrepen dat er minstens C2D voor nodig was? Zal een Pentium dual core 820 ook werken? Dat is toch ook een 64bits cpu?
Volgens mij is de pentium 4 ergens sinds Snow Leopard (10.6.4) geloof ik niet meer mogelijk alleen met een aangepaste kernel. Dit is alleen maar ge-emmer en. Als de mogelijkheid bestaat zou ik een nieuwere CPU gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 10:52
Even een vraagje aan mijn medetweakers. Heb het allemaal doorgelzen maar ik kom de oplossing voor mijn probleem nergens tegen.

ik zit met het volgende.
Op mijn systeem gisteren OSX Iatkos L2 geinstalleerd.
Dat werkt en heb ook de verschillende kext goed kunnen installeren.
Alleen nu heb ik dat mijn gpu fan staat te draaien alsof hij op wil stijgen.
Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt? En is er een oplossing voor?

Mijn systeem is een :

Asus P8P67 met een I7 3,4ghz
16GB geheugen
Nvidia GTX560 TI

Tips zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
elan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:11:
Even een vraagje aan mijn medetweakers. Heb het allemaal doorgelzen maar ik kom de oplossing voor mijn probleem nergens tegen.

ik zit met het volgende.
Op mijn systeem gisteren OSX Iatkos L2 geinstalleerd.
Dat werkt en heb ook de verschillende kext goed kunnen installeren.
Alleen nu heb ik dat mijn gpu fan staat te draaien alsof hij op wil stijgen.
Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt? En is er een oplossing voor?

Mijn systeem is een :

Asus P8P67 met een I7 3,4ghz
16GB geheugen
Nvidia GTX560 TI

Tips zijn altijd welkom!
Heb iets vergelijkbaars wel eens meegemaakt met een grafische kaart die onder Win7 netjes geregeld werd en onder Ubuntu wel een F16 leek..... vol gas.

Wat je wel eens kunt proberen is in de bios te kijken of je daar de cpu-fan kan regelen op een manier die onder OSX wel een acceptabel resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
OgWok schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:42:
[...]

Heb iets vergelijkbaars wel eens meegemaakt met een grafische kaart die onder Win7 netjes geregeld werd en onder Ubuntu wel een F16 leek..... vol gas.

Wat je wel eens kunt proberen is in de bios te kijken of je daar de cpu-fan kan regelen op een manier die onder OSX wel een acceptabel resultaat geeft.
in een kext kun je voor gforce kaarten de stepping regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 14:14
Ik heb aardig wat gelezen in dit topic, maar ik kom niet verder. Ik heb net een installatie van Snow Leopard 10.6.6i by Hazard achter de rug. Maar normaal zou je zo'n keuzescherm moeten krijgen, om voor je Macintosh HD (of hoe je hem ook noemt) te kiezen. Die krijg ik helemaal niet.

Vervolgens heb ik via boot priority mijn hdd als 1 gezet en dan kom ik weer in het Chameleon bootscherm. Waar je -v -x kunt invullen. Na allerlei combinaties van alles en nog wat kom ik er langs, maar slaat mijn pc af, ik lees dan: CPU Halted.

Overigens om te booten met de Snow Leopard 10.6.6i by Hazard dvd moest ik dit invullen om te booten met die cd: cpu=2 busratio=20 arch=i386

Dit is mijn huidige PC:
Corsair Gaming GS800
HP Pavilion P6340, 1556 moederbord, i3 530 @ 2,93 Ghz
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC

[ Voor 13% gewijzigd door vLoon op 31-05-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
vLoon schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:52:

Overigens om te booten met de Snow Leopard 10.6.6i by Hazard dvd moest ik dit invullen om te booten met die cd: cpu=2 busratio=20 arch=i386
en waarom laat je die dan weg?
en sowieso wordt dat een uitdaging met die pc.

[ Voor 7% gewijzigd door matty___ op 31-05-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 14:14
matty___ schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:55:
[...]

en waarom laat je die dan weg?
en sowieso wordt dat een uitdaging met die pc.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met weglaten?

Ik ben nu trouwens uit de booting-loop door via de hdd te booten en dan -v maxmem=4096 in te vullen. Je krijgt namelijk die booting-loop nadat je meer dan 4 GB aan geheugen hebt. Bron.

EDIT:
Hij bleef lang steken, maar ik zie nu het welkomsscherm. Inclusief beeld en geluid.

EDIT2:
Heb hem nu werkend, alleen de resolutie staat op 1024x768, die moet eigenlijk 1680x1050 zijn. Iemand een idee hoe ik dit moet veranderen, bij System Preferences staat alleen 1024x768, en kan niets anders selecteren.

EDIT3:
Moet ik updaten naar 10.6.8 via Software Update?

EDIT4:
Hoe krijg ik een mooi bootmenu oid, elke keer als ik nu wil booten op Snow Leopard moet ik -v maxmem=4096 gebruiken en dan krijg ik al die text weer, moet ik een tijd laten etc. Kan dat niet sneller/beter?

[ Voor 38% gewijzigd door vLoon op 31-05-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
vLoon schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:15:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met weglaten?
ik dacht dat je de parameters weg had gelaten. Als je trouwens de -v weg laat dat zie je geen tekst meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Herinstalleren met myHack, zou bijna alles moeten oplossen. Hazard is troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 10:52
matty___ schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:08:
[...]

in een kext kun je voor gforce kaarten de stepping regelen.
Heb je een voorbeeld hoe ik dat zou kunnen doen? Ik ben nogal nieuw hierin vandaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nou al voor de 4de keer dat mijn OS-X niet opstart nadat ie per ongeluk in de sleep geschoten is. Als ik opstart met -v krijg ik niet echt een oorzaak te zien wat er mis is. En ik krijg het ook niet meer goed, bv. met fsck of repair permissions via de startup disc. Ik heb zo de indruk dat het komt door mijn Crucial m4 die ik er een maand of 2 geleden in heb gezet. Toen ik nog een gewone harddisk erin had was het nooit zo'n probleem, even een hard reset en hij startte wel weer op, maar met de SSD niet meer dus en kan ik een re-install doen. Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Ik heb de sleep-na-een-kwartier optie al op oneindig gezet, maar soms gaat ie toch in sleep, misschien omdat mijn vriendin hem niet goed uitzet, maar in sleep zet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
zonoskar schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:16:
Ik heb nou al voor de 4de keer dat mijn OS-X niet opstart nadat ie per ongeluk in de sleep geschoten is. Als ik opstart met -v krijg ik niet echt een oorzaak te zien wat er mis is. En ik krijg het ook niet meer goed, bv. met fsck of repair permissions via de startup disc. Ik heb zo de indruk dat het komt door mijn Crucial m4 die ik er een maand of 2 geleden in heb gezet. Toen ik nog een gewone harddisk erin had was het nooit zo'n probleem, even een hard reset en hij startte wel weer op, maar met de SSD niet meer dus en kan ik een re-install doen. Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Ik heb de sleep-na-een-kwartier optie al op oneindig gezet, maar soms gaat ie toch in sleep, misschien omdat mijn vriendin hem niet goed uitzet, maar in sleep zet.
Gefeliciteerd met je verjaardag!

Een oplossing voor het symptoom (niet het probleem) is de app Caffeine downloaden en sleep voorkomen.
Als een tweede stap zou je je hardware kunnen vermelden hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Muldert schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:04:
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Dank je!
Een oplossing voor het symptoom (niet het probleem) is de app Caffeine downloaden en sleep voorkomen.
Als een tweede stap zou je je hardware kunnen vermelden hier ;-)
Dat zal ik eens proberen. Mijn hardware is al jaren niet veranderd, Asus P5E met Q6600 @ 3.6GHz en een Geforce 8800GT. Geluid heb ik via een USB stick van Creative en netwerk via onboard Marvell 8056. Sinds een paar maanden heb ik dus een Crucial m4 128GB erin en sinds dien ben ik aan het klooien. Ik had altijd al sleep problemen, maar met een HDD erin kon ik het meestal fixen. Nu met de SSD krijg ik niet eens de single user mode geboot. De -v optie maakt me ook niks wijzer, meestal hangt ie op een USB driver ofzo.

Het stomme is dat ik nu al 3 keer geprobeerd heb om iAtkos L1 weer te installeren en dat ook telkens stuk loopt op dezelfde soort problemen. En dat terwijl ik bijna zeker ben van de custom opties die ik altijd al koos. Grrr. Misschien toch tijd voor een echte Mac?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Of tijd voor een echte installatie methode, handmatig / myHack ipv iAtkos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

http://db.tt/ZxsgGDNS
Dit zijn de laatste regels die geprint worden. Ik wordt er iig niet wijzer van.

Ik ga de myHack methode eens gebruiken.

De myHack methode werkt best goed en veul sneller dan met de iAtkos DVD omdat het inlezen van de USB stick echt een stuk rapper is. Maar nu mis ik de drivers voor mijn netwerkkaart op het moederbord, een Marvell Yukon 8056 kaartje. Drivers neer plempen in /Extra/Extensions werkt niet. Ik heb ook al de orginele AppleYukon2 plist aangepast, maar dat lijkt ook niet te werken. Ideeen?

[ Voor 131% gewijzigd door zonoskar op 05-06-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:07

StrongArmLance

Endless flow

Ik wil graag Mac OS X installeren op het volgende:

Asus moederbord
-AMD Athlon x4 640 (64bit)
-Ati Radeon HD 6850

Dan zou ik dus voor Zepyroth gaan, of is die inmiddels outdated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
kristan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:12:
Ik wil graag Mac OS X installeren op het volgende:

Asus moederbord
-AMD Athlon x4 640 (64bit)
-Ati Radeon HD 6850

Dan zou ik dus voor Zepyroth gaan, of is die inmiddels outdated?
Zepyroth is inmiddels enorm outdated.. Vergelijk het met Windows NT en Windows 7...

Kijk hier eens ;) > http://www.osxlatitude.co...opard-on-your-amd-system/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

iMick schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:14:
[...]

Zepyroth is inmiddels enorm outdated.. Vergelijk het met Windows NT en Windows 7...

Kijk hier eens ;) > http://www.osxlatitude.co...opard-on-your-amd-system/
Met een Asus motherboard kan het?

en dit... An empty harddisk, the used filesystem does not matter at the moment ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
zonoskar schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:31:
[...]

Dank je!

[...]

Dat zal ik eens proberen. Mijn hardware is al jaren niet veranderd, Asus P5E met Q6600 @ 3.6GHz en een Geforce 8800GT. Geluid heb ik via een USB stick van Creative en netwerk via onboard Marvell 8056. Sinds een paar maanden heb ik dus een Crucial m4 128GB erin en sinds dien ben ik aan het klooien. Ik had altijd al sleep problemen, maar met een HDD erin kon ik het meestal fixen. Nu met de SSD krijg ik niet eens de single user mode geboot. De -v optie maakt me ook niks wijzer, meestal hangt ie op een USB driver ofzo.

Het stomme is dat ik nu al 3 keer geprobeerd heb om iAtkos L1 weer te installeren en dat ook telkens stuk loopt op dezelfde soort problemen. En dat terwijl ik bijna zeker ben van de custom opties die ik altijd al koos. Grrr. Misschien toch tijd voor een echte Mac?
is wel vreemd want had ook jaren lang een p5e en daar werkte echt alles op zonder problemen. HEb je een goede dsdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
kristan schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:17:
[...]

Met een Asus motherboard kan het?

en dit... An empty harddisk, the used filesystem does not matter at the moment ?
Met een aantal specifieke Asus borden zal het gaan. Staat de jouwe er niet bij, dan wordt het moeilijk (niet onmogelijk). Ja, en een lege HD. Als er al een bestandssysteem op staat maakt dat niet uit; voordat je OSX gaat installeren moet je hem toch met schijfhulpprogramma formatteren.
Misschien kan je de volgende keer ook een concrete vraag stellen...... nu wordt het nogal raden (bv. welk type moederbord je hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

OgWok schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:34:
[...]

Met een aantal specifieke Asus borden zal het gaan. Staat de jouwe er niet bij, dan wordt het moeilijk (niet onmogelijk). Ja, en een lege HD. Als er al een bestandssysteem op staat maakt dat niet uit; voordat je OSX gaat installeren moet je hem toch met schijfhulpprogramma formatteren.
Misschien kan je de volgende keer ook een concrete vraag stellen...... nu wordt het nogal raden (bv. welk type moederbord je hebt).
Ik heb maar 1 harde schijf... met windows en data in 1 partitie, moet ik een partitie maken of werkt dat niet?

Motherboard: M4A87TD AsusTek (790X zegt mij weinig... -> http://www.osxlatitude.co...opard-on-your-amd-system/)

Oh en sinds er al een update is uitgekomen, moet je dan Mac OS X 10.4.8 of meteen 10.6.8 gebruiken bij de installatie?

[ Voor 13% gewijzigd door StrongArmLance op 08-06-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
kristan schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:19:
[...]

Ik heb maar 1 harde schijf... met windows en data in 1 partitie, moet ik een partitie maken of werkt dat niet?

Motherboard: M4A87TD AsusTek (790X zegt mij weinig... -> http://www.osxlatitude.co...opard-on-your-amd-system/)

Oh en sinds er al een update is uitgekomen, moet je dan Mac OS X 10.4.8 of meteen 10.6.8 gebruiken bij de installatie?
Als ik jou was zou ik toch echt meer gaan lezen betreft hackingtoshes. As je nog geen eens weet of je je HDD moet herpartitioneren gaat het je nooit lukken om andere fouten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Graag, maar waar in godsnaam? Ik probeer het al een tijdje op insanelymac maar dat ligt er uit etc. dus ik probeerde het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
kristan schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:19:
[...]

Eehhm ja, je hebt een aantal factoren die het voor jou lastig maken. Een AMD processor, een Ati grafische kaart en 1 HD met nog Windows erop (en die moet ook nog blijven, denk ik). En dan weet je welk moederbord je hebt, maar niet of die installatieprocedure erop gaat werken. Dat is het recept voor heel veel werk en lang vol moeten houden en een redelijk grote kans dat je niet verder komt dan kernel panics.........

Als je dit topic doorleest (is heel veel), dan zie je dat er een paar Gigabyte moederborden zijn die heel goed werken (niet alleen Gigabyte overigens) voor een installatie en om het makkelijk te maken in combinatie met een nVidia grafische kaart.

Hoe graag wil je een Hackintosh? Nog wat geld op de bank? Koop een Gigabyte bord wat op diverse Hackintosh sites in de buyers guide staat, een nVidia kaart en een HD en draaien maar. (Zelf heb ik weken geprobeerd OSX op een (wat oudere) Medion laptop te installeren. Maar na het opdoen van meer ervaring kwam ik er uiteindelijk achter dat het nooit zou lukken. Ja, je leert wel van volhouden.) Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar voor weinig gaat niet lukken.

Het kan wel vlot: op een Gigabyte H67M moederbord met een nVidia 210 duurt een installatie van Lion vanaf een USB stick met Kakewalk ongeveer een minuut of 8. Daarna alleen nog een kext installeren voor de Realtek netwerkchip.

http://www.hackintosh.nl/archief/forum.php
http://myhack.sojugarden.com/
http://tonymacx86.blogspot.nl/search/label/CustoMac
http://www.kakewalk.se/compatibility/

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 09-06-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Bedankt!
Ik heb wel wat geld op de bank, maar dat staat gereserveerd voor belangrijkere dingen..
Helaas, ik moet trouwens wel mijn laptop nog terugsturen, misschien kan ik daarvan wel een intel + nvidia dingetje halen :)

Bedankt in ieder geval!

[ Voor 79% gewijzigd door StrongArmLance op 09-06-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Als je een nieuwe notebook wilt zou ik de HP 4530s kopen. Deze is ~€600,- en draait OS X perfect. Heeft support op de blog van tonymacx86.

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.