[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30
matty___ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:04:
[...]

je zet het aan in de bios en vervolgens moet de dsdt het gebruiken. Hoe je een dsdt compiled staat op insanlymac wel 20 keer uitgelegd.

kijk de dsdt van tony moet wel werken maar dan moet bios versie exact hetzelfde zijn
Dat IS mijn bios versie, daarom snap ik het niet. Kan het te maken hebben met dat er van mijn mobo twee rev's zijn? Ik heb rev 1.0 ipv rev 1.3, maar tony geeft daar geen verschil in aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:51
Beste OSXérs

Nou heb ik voor school een asus k73sv met een agility3 120gb en een I7 2630qm. Voor mijn stage zou het handig zijn dat ik osx kan gebruiken hiervoor wil ik dus osx instaleren op mij laptop. Nou heb ik nul komma nul ervaring met het installeren van mac osx op een windows based pc. (wel met osx zelf) Wat ik me nu af vraag is wat is nou de makkelijkste manier om osx werkend te krijgen. Ik heb zelf al iAtkos L1 en L2 geprobeert maar die liepen halverwege vast. Kan iemand mij helpen met een makkelijke tutorial?

met vriendelijke groet een ICT student

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Denk dat je meer kans hebt om te googlen op typenr. laptop icm osx86, kijken op insanelymac, etc. Beste mogelijkheid lijkt mij met een vanilla install icm een van de beschikbare installers. Dan maak je een usb installer op basis van bv Lion, aangevuld met een bootloader en wat basiskexts. Kan je vervolgens in OSX zelf kijken welke hardware het nog niet doet en specifiek zoeken op kexts of DSDT hacks om dat aan de praat te krijgen.

Waarom heb je OSX nodig voor je stage? Want het lijkt mij dat je het niet zo snel lekker stabiel aan de praat krijgt, niet zo handig icm een stage.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
@MaximusTG heel erg bedankt!

OSX gebruiken zij voor het programmeren ik moet hun ondersteunen en dat gaat nou eenmaal iets makkelijk van mac naar mac. Bovendien lijkt het mij gewoon heel erg gaaf en leuk! Ook wil ik zelf wat dingen gaan schrijven voor ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ik heb het hier een tijdje werkend gehad tot ik mijn pc ging upgraden, nu werkt het niet meer. Maar ik wil het toch nog een keer proberen :)
Ik heb een AMD Phenom x2 555
Gigabyte ga-m720-us3
4GB GeiL geheugen op 800Mhz
En een MSI GTX460 Cyclone videokaart.
Kan iemand me een methode aanraden welke de meeste kans heeft om te werken? Ik had hem eerst werkend met iDeneb maar toen heb ik mijn videokaart en cpu geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, tis alweer een paar maanden geleden dat ik het voor het laatst geinstalleerd hebt, maar volgens mij heeft TonyMac een installer,maar er is ook nog myHack.

Maar goed. Als jij daar stage gaat lopen, moeten zij dan niet iets voor jou regelen? Lijkt me een beetje raar dat jij een Macbook moet regelen zodat je in feite daar je werk kan doen.
Dat je er in je eigen tijd mee gaat hobbyen oké.

Als alternatief kan je ook nog kijken naar een installatie in een virtuele machine. Dan heb je volgens mij niet alle grafische hardwareacceleratie, maar moet werkbaar genoeg zijn, je laptop lijkt me snel zat.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
hardware.tom schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:30:
Ik heb het hier een tijdje werkend gehad tot ik mijn pc ging upgraden, nu werkt het niet meer. Maar ik wil het toch nog een keer proberen :)
Ik heb een AMD Phenom x2 555
Gigabyte ga-m720-us3
4GB GeiL geheugen op 800Mhz
En een MSI GTX460 Cyclone videokaart.
Kan iemand me een methode aanraden welke de meeste kans heeft om te werken? Ik had hem eerst werkend met iDeneb maar toen heb ik mijn videokaart en cpu geupgrade
dacht dat er een amd kernel was maar verwacht er niet al te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
maximusTG ,

Kijk, het is zegmaar geen verplichting , met windows kan ik ook prima af maar aangezien ze op het werk met apples werken leek het mij opzich wel makkelijk als ik een beetje mee kan praten en mee kan doen als er problemen zijn. Voor de rest is het puur uit nieuwsgierigheid.

Ik heb hem nu trouwens draaien in Vmware 8 maar werkt nog niet echt lekker laggy en muziek stottert en ik vind wel belangrijk dat ik gewoon een beetje muziek kan luisteren.
Bovendien ben ik DJ en produceer af en toe ook wel eens wat. Er schijnen wat leuke programma's voor Dj's te zijn op osx dus dat wil ik ook graag uitproberen.

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ah, oke. Wat voor werkzaamheden moet je doen dan?

Als je em in VMware draaiend hebt is dat trouwens wel handig. Je kan dan vanuit de virtuele installatie een usb installatie stick maken bv met de genoemde myHack.
Wat ik dan wel eens gedaan heb: neem die usbstick, en een externe HDD en installeer via de stick OSX op die externe HDD. Dan installeert ie ook daar de bootloader op, en kan je wisselen van OS door in je BIOS voor die schijf te kiezen. Als je wil kan je dan daarna ook proberen een installatie op je interne HDD te maken, maar dat is lastiger als je ook Windows er naast wil houden.
Als je het dus bij een externe HDD houdt; maakt twee installatie naast elkaar. Een kleine partitie, en een grote. Je installeert op beide de basis, zodat je er naar kan booten en in de desktop omgeving zit. Nu ga je de versie op de grote partitie (je 'hoofd'versie) tweaken met bv een DSDT en andere kexts, en misschien wel updaten. Als je dan iets verandert waardoor die partitie niet meer boot, kan je vanuit de andere installatie het probleem verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer via google en youtube te vinden of er iemand succesvol een xps 14 z heeft kunnen voorzien van osx.
Helaas levert het weinig op.
Vóór ik me uren lang stort in het opzoeken van alle individuele onderdelen en het support ervoor.

Weet iemand of het mogelijk is om osx te installeren zonder verdere hardware wijzigingen?
(linkje naar een topic kan ik ook erg waarderen)

Ik begreep dat Dell wel bekend staat om laptops waarbij het vaak wel goed mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, kan ik ook niet vinden. Probeer gewoon myHack of Unibeast van TonyMac. Maak een bootable usb, installeer die en kijk hoeveel hardware het doet. Misschien valt het heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal eens op die sites gaan kijken.
Moet me uberhaupt nog verder verdiepen in het hele hackintosh gebeuren.
Om te beginnen maar eens een osx license kopen (alleen upgrade versies te vinden?).
.
Krijg de laptop pas ergens in maart (Dell |:() dus genoeg tijd om eens te gaan puzzelen.
Had stiekem gehoopt dat er al een kant en klare install zou zijn.

Bedankt voor de site tips in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik ben nu een beetje aan het goochelen met iaktos l1 en L2 maar ik krijg bij beide vastlopers op willekeurige momenten. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:24
mr.DJ95 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:56:
Ik ben nu een beetje aan het goochelen met iaktos l1 en L2 maar ik krijg bij beide vastlopers op willekeurige momenten. Wat doe ik fout?
Wat je fout doet? Iets vragen zonder specificaties, informatie & screenshots (van je KP bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej @imick je hebt volkomen gelijk ,
Ik had hier boven ook wat gepost over mijn installatie. Wat ik doe is het volgende: ik download iatkos L2 van internet ik brand het vervolgens met transmac op een 4,7gb groot tdk dvd+r schijfje. Die stop ik in mijn laptop en boot vanaf de cd. Vervolgens kom ik bij de installie en loopt die vast zonder enige aanleiding op willekeurige momenten. Dit gebeurt op alle 3 de pc's/laptops.

Het gaat om de asus k73sv met I7 2630qm 8 gb werkgeheugen een 640gb hdd en een 120gb ssd(agility 3) eenb dell vostro met core2duo en 2gb werkgeheugen en 250gb hdd en een pc met I7 920 , flamingblade gti 12gb 1333mhz ram een agility 3 120gb en een 5830 van ati.

heb er 2tal filmpjes van gemaakt[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=m4vBJIVQcYI&list=UUtmf3lYeUTomOiD9C75UbWA&index=1&feature=plcp]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uAvM_8rRwig&list=UUtmf3lYeUTomOiD9C75UbWA&index=2&feature=plcp]

ik krijg nu dus een ACPI kernel panic , wat moet ik doen. Heb al platform=ACPI , platform=x86pc en platform=acpi|86pc gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door mr.DJ95 op 28-01-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
mr.DJ95 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:24:
okeej @imick je hebt volkomen gelijk ,
Ik had hier boven ook wat gepost over mijn installatie. Wat ik doe is het volgende: ik download iatkos L2 van internet ik brand het vervolgens met transmac op een 4,7gb groot tdk dvd+r schijfje. Die stop ik in mijn laptop en boot vanaf de cd. Vervolgens kom ik bij de installie en loopt die vast zonder enige aanleiding op willekeurige momenten. Dit gebeurt op alle 3 de pc's/laptops.

Het gaat om de asus k73sv met I7 2630qm 8 gb werkgeheugen een 640gb hdd en een 120gb ssd(agility 3) eenb dell vostro met core2duo en 2gb werkgeheugen en 250gb hdd en een pc met I7 920 , flamingblade gti 12gb 1333mhz ram een agility 3 120gb en een 5830 van ati.

heb er 2tal filmpjes van gemaakt[video]
[video]

ik krijg nu dus een ACPI kernel panic , wat moet ik doen. Heb al platform=ACPI , platform=x86pc en platform=acpi|86pc gedaan.
waar boot je van en welke kext staan erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik heb in diskutillity zo'n restore op mn usb stick gemaakt en dan met myhack eroverheen. Daar heb ik nog niks aan verandert omdat ik niet zou weten hoe en wat ik moet doen. Kreeg ook niet erg nuttige dingen in google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Heb je zelf de Lion USB gerestored? Of heb je het myHack laten doen?
Het beste is gewoon om myHack dat te laten doen. Heb je ook al geprobeerd met busratio=(opzoeken) cpus=1?

Je systemen zijn gewoon ondersteund dus het moet makkelijk te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik laat myhack het wel doen dan en hoe werkt dat met busratio? Maar wat is dat ACPI dan wat die mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Ik heb weinig (lees: helemaal) geen succes met Unibeast. Heb een aardig compatibel systeem, maar het lukt me maar niet om een werkende Lion usb te creeren:

- Unibeast blijft maar hangen op running package scripts, echt voor uren. Dus dat schiet niet echt op. Ik probeer de usb te maken op een 10.6.3 SL hackintosh.

Tot nu toe heb ik alleen via iAtkos L2 een installatie kunnen uitvoeren, maar daarna niet kunnen booten.

Het liefst zou ik via Unibeast + Multibeast een installatie uitvoeren, maar dat loopt nog niet vlekkeloos.

Iemand enig idee of ik een bootable Lion DVD zou kunnen creeren op de Unibeast manier? Een iBoot voor Lion bestaat (nog) niet voor zover ik weet...

[ Voor 13% gewijzigd door Gusev op 30-01-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gusev schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:35:
Ik heb weinig (lees: helemaal) geen succes met Unibeast. Heb een aardig compatibel systeem, maar het lukt me maar niet om een werkende Lion usb te creeren:

- Unibeast blijft maar hangen op running package scripts, echt voor uren. Dus dat schiet niet echt op. Ik probeer de usb te maken op een 10.6.3 SL hackintosh.

Tot nu toe heb ik alleen via iAtkos L2 een installatie kunnen uitvoeren, maar daarna niet kunnen booten.

Het liefst zou ik via Unibeast + Multibeast een installatie uitvoeren, maar dat loopt nog niet vlekkeloos.

Iemand enig idee of ik een bootable Lion DVD zou kunnen creeren op de Unibeast manier? Een iBoot voor Lion bestaat (nog) niet voor zover ik weet...
je hebt toch alleen een usb stick met chameloen + een uitgepakt InstallESD.dmg op een usb/partitie nodig.

http://osx86.co/f101/how-install-osx-lion-on-pc-t7279/

dit is de echte handleiding voor hacktingtosh. Heb er nu 5 gelezen en er missen elke keer erg belangrijke stappen. Met name stap E wordt vergeten

. Download Lion GM/Retail (11A511 )
b. find InstallESD.dmg -> "Install Mac Os X Lion.app/Contents/ShareSupport"
Open and mount InstallESD.dmg
Show HiddenFiles -> here http://gotoes.org/sales/ShowHiddenFilesMacOSX/
Find BaseSystem.dmg inside InstallESD.dmg
Mount BaseSystem.dmg
c. Using Disk utility create an new immage.dmg DVD 4,6 Gb read and write , rename like Lion.dmg
d. Using Disk utility restore BaseSystem.dmg on new image Lion.dmg
e. mount Lion.dmg and rename volume like OSX LION
Delete packages link inside /System/installation
Copy Packages folder from InstallESD.dmg to Lion.dmg inside /System/Installation/ folder
f. Copy needed Kexts on Lion.dmg inside /System/Library/Extentions
*fakesmc.kext
* nullCPUPowermanagenent.kext
* ElliotForceLegacyRTC.kext -> this only if you experience Bios reset

Copy Mach_Kernel from InstallESD.dmg to Lion.dmg
Copy OSinstall.mpkg patched for MBR inside /System/Installation/Packages
Copy OSinstall. patched for MBR inside /System/Library/PrivateFrameworks/Install.framework/Frameworks/OSinstall.framwork/Versions/A folder

g. Install Extra_Lion.pkg on Lion.dmg -> here http://www.mediafire.com/?09zjtvcpqqpi9cg
h. Install Chameleon 2.0 RC5 -755.pkg on Lion.dmg -> here http://www.mediafire.com/?67ixrw6tjl55949
Create a folder Postinstallation on Lion.dmg and copy the two pkg and the three kexts
i. With Disk Utility repair permission on Lion.dmg

[ Voor 47% gewijzigd door matty___ op 30-01-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
matty___ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:19:
[...]

je hebt toch alleen een usb stick met chameloen + een uitgepakt InstallESD.dmg op een usb/partitie nodig.

...
Ik ga eerst eens voor de 'makkelijker' USB methode. Klopt het dat de Chameleon bestanden gewoon in de root kunnen staan, samen met de uitgepakte InstallESD.dmg bestanden?

Ik zal vanavond nog een poging wagen. Dus:

1. USB stick partitioneren (1 partitie, Master Boot Record), Mac OS X Journaled
2. InstallESD.dmg inhoud in de root van de USB zetten
3. (Laatste) Chameleon bootloader bestanden in de root van de USB zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Gusev op 30-01-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gusev schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Ik ga eerst eens voor de 'makkelijker' USB methode. Klopt het dat de Chameleon bestanden gewoon in de root kunnen staan, samen met de uitgepakte InstallESD.dmg bestanden?

Ik zal vanavond nog een poging wagen. Dus:

1. USB stick partitioneren (1 partitie, Master Boot Record), Mac OS X Journaled
2. InstallESD.dmg inhoud in de root van de USB zetten
3. (Laatste) Chameleon bootloader bestanden in de root van de USB zetten
Klopt plus de stappen die in mijn vorige post stonden plus de kext uit de vorige posts. Als je het intel power management niet uit zet krijg je een kernel panic

Het zijn 2 dmg namelijk. Lion install + een basis osx om van te booten en waar de installer in draait

[ Voor 6% gewijzigd door matty___ op 30-01-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Om enigszins aan de slag te gaan probeer ik iAtkos L2 op een Intel Atom N270 te installeren. Met de boot flag "mach_atom" reboot mijn laptop na wat te hebben geladen.

Nou kan ik niet zien waar die op crasht. Is er een mogelijkheid om het rebooten tegen te gaan?

edit: uiteraard met -v geboot

[ Voor 5% gewijzigd door Gusev op 31-01-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb Ideneb versie 10.5.2 nu redelijk goed draaien op een Dell Vostro.

klein probleem die heb ik die ik nie zo 1 2 3 kan oplossen is dat als ik de laptop uit wil zetten, hij niet echt uit gaat. Zie dat ie netjes het shutdown commando uitvoert. Terminating cpu enz. Dan word het beeld zwart, maar blijft hij eigenlijk gewoon nog draaien. Gekke is dat het beeld ook echt uit is, dus backlight enzo ook zeg maar, dus niet gewoon een zwart beeld.

Ik heb powermanagement bundle erop gezet, daarmee had ik netjes een batterij indicator en lijkt sleep ook redelijk te werken.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Nou heb me ook aan dit avontuur gewijd, en het werkt prima, bijna alle hardware werkt, zelfs mijn dure Titanium HD , enige wat niet werkt is Hauppauge TVkaart pci/FM, maargoed Win7 is er ook nog. :)
Veel beter dit, heb het in 2004 eens gedaan met 10.4, toen was de weg stuk moeilijker en veel minder bevredigend, veel werkte niet toen, had toen maar 1HD, had toen geen laptop waarmee ik tijdens install ff op intenret na kon zoeken, en de guides op internet waren niet legio zoals nu wel.

Draai nu 10.6.8, en google me rot, bijv. dat de tijd van Win7 wordt gefuckt door OSx en dat soort dingen. Maar dual screen werkt ook perfect, officiele driver voor mijn GTX460. Enige is dat die na een reboot nooit onthoudt dat bijv de TXT browser en iTunes op de secundaire monitor geopend waren... |:(

Heb mijn SSD met Win7 ongemoeid gelaten, en OSx op mijn 500Gb Samsung F3 gezet, daardoor heeft die wel een achterstand op Win7 in prestatie, maarja ok. Install was een pain want ik moest een GUID partitetabel maken, kortom mijn dataHD moet tijdelijk even verplaatst worden naar een externe HD. Die moet je dan wel hebben liggen :( .... maar ok een vriend kwam langs. :P Verder met Multibeast alles werkend gekregen, booten doe ik vanaf de Snow Leopard partitie, ja ook de bootkeuze, want met EasyBCD kwam ik niet tot succes, ook al beweert iedereen op het net dat het eitje is, nou bij mij niet.

Nog een reden dat ik toch wel vaker in 7 zal zitten>> als usenetjunkie moet je wel, heb nog even geen onbetaald goed programma kunnen vinden (heb al betaald voor mijn Windows-client, vind dat wel genoeg), en moet nog onderzoeken wat de mogelijkheden qua spotnet zijn in OSx. edit: ff in het Spotnettopic gekeken hier...NZBVortex voor 8€, kijk dat doe ik wel.

Maar goed, deze OSx86 blijft erop staan, heb linux vaak een kans gegeven, maar die sjeesde ik er na 3 dagen vaak weer af, maar dit blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 06-02-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Sjah schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:59:

Nog een reden dat ik toch wel vaker in 7 zal zitten>> als usenetjunkie moet je wel, heb nog even geen onbetaald goed programma kunnen vinden (heb al betaald voor mijn Windows-client, vind dat wel genoeg), en moet nog onderzoeken wat de mogelijkheden qua spotnet zijn in OSx. edit: ff in het Spotnettopic gekeken hier...NZBVortex voor 8€, kijk dat doe ik wel.
SABnzbd _/-\o_
en als echte usenetjunkie heb natuurlijk een 20TB nas onder het bureau staan waar sabnzbd op draait :+

[ Voor 9% gewijzigd door matty___ op 06-02-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

matty___ schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:05:
[...]

SABnzbd _/-\o_
en als echte usenetjunkie heb natuurlijk een 20TB nas onder het bureau staan waar sabnzbd op draait :+
En SABnzbdPlus draait ook uitstekend op Mac OS X :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:31:
Ik heb Ideneb versie 10.5.2 nu redelijk goed draaien op een Dell Vostro.

klein probleem die heb ik die ik nie zo 1 2 3 kan oplossen is dat als ik de laptop uit wil zetten, hij niet echt uit gaat. Zie dat ie netjes het shutdown commando uitvoert. Terminating cpu enz. Dan word het beeld zwart, maar blijft hij eigenlijk gewoon nog draaien. Gekke is dat het beeld ook echt uit is, dus backlight enzo ook zeg maar, dus niet gewoon een zwart beeld.

Ik heb powermanagement bundle erop gezet, daarmee had ik netjes een batterij indicator en lijkt sleep ook redelijk te werken.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?
oplossing gevonden, lag aan de driver van de geluidskaart, nieuwe applehda kext van insanelymac forum getrokken en dat is nu goed ;)

Iemand enig idee waar je nog op legale wijze een 10.5.8 Installatie DVD vandaan zou kunnen halen? Dit is volgens mij de laatste versie die op een PowerMac G4 zou moeten kunnen draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 06-02-2012 18:09 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Momenteel heb ik een app die ontwikkeld is op een MAC, maar nog niet geupload naar de app store. Ik probeer dit te uploaden, maar helaas lukt dat niet met een Windows 7 PC.

Is het mogelijk om een app te uploaden via een hackintosh?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou 3 dagen met Hacktintosh gewerkt, bevalt prima.

Mijn Tvkaart doet het niet, jammer(hauppauge pci/Fm, prehistorisch ding, maar werken doet die nog steeds in W7 64)
Verder nog wat vraagjes... waarom is bij mij de pc nu een Mac Pro, bij iemand op het tony forum zag ik dat die bij hem gezien werd als iMac, hoe werkt dat?

En dsdt.... gebruiken jullie dat? Heb er al eea over gelezen, niet het makkelijkste subject, maar voor slaapstand zal ik wel moeten (maar dan nog werkt slaapstand vaak niet). En verder voor speedstep. weet niet of die functie van mijn Sandy Bridge werkt, moet even uizoeken hoe ik dat kan zien.

Tenslotte cinebench gedraaid, die is in 7 dik 1.5x zo snel. Ook voor de grap even Mafia II en MW3 gedraaid, draait niet echt ok, heb niet de snelste kaart, maar de GTX460 is nog lang geen afgeschreven kaart (resolutie 1600/1200).

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 09-02-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tenslotte, ik heb de tonymac guide gevolgd, en na de install Multibeast gedraaid, en de kexts installt van de nic en sound. Vraag me af of dat slim was, aangezien de sound en nic al werkten bij de 1e boot van OsX, dus voordat ik Multibeast zijn werk liet doen.

edit: damn, editten bij vorige post vergeten.

Over usenet, heb unison geprobeerd, maar ga echt niet lappen, tenminste niet wat zij vragen, maar SABnzbd voldoet inderdaad. Wat ik wel aan de gang kreeg is mijn reserve-servers, ip6 gratis servers, in Unison (SABnzbd moet ik nog proberen), maar als ik dit samen deed met mijn payserver (ipv4), dan zakte de snelheid naar 0 vrij snel. Vreemd, vreemd, maar op zich werkt ipv6 wel dankzij Miredo wat ik erop gooide.

[ Voor 48% gewijzigd door Sjah op 09-02-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Sjah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:27:
Nou 3 dagen met Hacktintosh gewerkt, bevalt prima.

Mijn Tvkaart doet het niet, jammer(hauppauge pci/Fm, prehistorisch ding, maar werken doet die nog steeds in W7 64)
Verder nog wat vraagjes... waarom is bij mij de pc nu een Mac Pro, bij iemand op het tony forum zag ik dat die bij hem gezien werd als iMac, hoe werkt dat?

En dsdt.... gebruiken jullie dat? Heb er al eea over gelezen, niet het makkelijkste subject, maar voor slaapstand zal ik wel moeten (maar dan nog werkt slaapstand vaak niet). En verder voor speedstep. weet niet of die functie van mijn Sandy Bridge werkt, moet even uizoeken hoe ik dat kan zien.

Tenslotte cinebench gedraaid, die is in 7 dik 1.5x zo snel. Ook voor de grap even Mafia II en MW3 gedraaid, draait niet echt ok, heb niet de snelste kaart, maar de GTX460 is nog lang geen afgeschreven kaart (resolutie 1600/1200).
dsdt is wel aan te raden voor sleep maar ook voor speedstepper dus het verlagen van de cpu clockspeed.
Gewoon kijken wat je bios versie is en de dsdt van tony downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is er nog niet voor de p8p67 reeks, heb op die database gekeken. Moet een goede handleiding hebben, weet al hoe ik de dsdt.asl uit de bios krijg, maar niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Maarum... ik heb hier nog 1 update staan, beveiligingsupdate 2012-001 (v1.1), 202mb weegt die. Kon over updates via google niet vinden :

1 hoe link dat is, om die gewoon toe te passen bij een Hackintosh
2 wat het releaseschedule is van Apple, net zoals Ms het vaste schema heeft van de 2e dinsdag van de maand ermee te komen, hoe zit dat bij OSX..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Sjah schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:33:
Maarum... ik heb hier nog 1 update staan, beveiligingsupdate 2012-001 (v1.1), 202mb weegt die. Kon over updates via google niet vinden :

1 hoe link dat is, om die gewoon toe te passen bij een Hackintosh
2 wat het releaseschedule is van Apple, net zoals Ms het vaste schema heeft van de 2e dinsdag van de maand ermee te komen, hoe zit dat bij OSX..?
1. alleen de echte release moet je bij opletten en dan is het raadzaam altijd de combo te pakken. verder is het niet zo een probleem als je je hack goed hebt opgezet (dus met dsdt). nullpowermanagement en sleepenabler zijn de killers voor je systeem bij een update en die heb je met een dsdt niet nodig
2. hebben ze volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dank. :) Nee heb nog geen dsdt, dus dan laat ik die update maar even links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Beveiligingsupdate kan je gewoon doen. Combo updates moet je meestal even uitkijken, mits je alles goed hebt geconfigureerd. Dan kun je het meestal gewoon veilig updaten ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb een knutsel laptop (FJ Amilo Si 3655) met GM45 (Cantiga) en Intel P8400 processor die ik wel met een dual boot OSX / Win7 wil inrichten. Ik vond een how-to op http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.5.7/Portables voor een Dell met gelijke chipset.

Voorheen heb ik wel eens eerder OSX86 geprobeerd op een pc te installeren, maar dat ging steeds niet goed. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de harddisk het best kan formatteren voor die dual-boot vanuit Windows of via de OSX installeer? En naar welke OSX86 variant image kan ik het best zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

neanderthaler schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:33:
Ik heb een knutsel laptop (FJ Amilo Si 3655) met GM45 (Cantiga) en Intel P8400 processor die ik wel met een dual boot OSX / Win7 wil inrichten. Ik vond een how-to op http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.5.7/Portables voor een Dell met gelijke chipset.

Voorheen heb ik wel eens eerder OSX86 geprobeerd op een pc te installeren, maar dat ging steeds niet goed. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de harddisk het best kan formatteren voor die dual-boot vanuit Windows of via de OSX installeer? En naar welke OSX86 variant image kan ik het best zoeken?
NVM! Heb oude Apple gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Mountain Lion is gereleased :), iemand het al op zijn Hackintosh geprobeerd?

Ik draai het inmiddels op mijn Hackintosh en het werkt vrij goed. Alles werkt gewoon met DSDT e.d. Installatie was simpel, gewoon hetzelfde als Lion en de nieuwste Chameleon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMick schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:59:
Mountain Lion is gereleased :), iemand het al op zijn Hackintosh geprobeerd?

Ik draai het inmiddels op mijn Hackintosh en het werkt vrij goed. Alles werkt gewoon met DSDT e.d. Installatie was simpel, gewoon hetzelfde als Lion en de nieuwste Chameleon erbij.
het mooie aan 10.8 is dat de 6970 en 6950 gewoon werken en al wat sporen van de 7xxx serie te vinden zijn. :9~

http://netkas.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 22:44
Ik vraag even jullie hulp.

Al meerdere dagen probeer ik OS X op een PC van mijn te krijgen. Ik heb namelijk wat apps die alleen onder OS X werken.

Via iBoot krijg ik OS X Snow Leopard helemaal werkend, met uitzondering van de juiste schermresolutie. Echter is na de update naar 10.6.8 het scherm zwart bij het opstarten. Zal wel zo zijn omdat ik VGA gebruik (mijn monitor ondersteund helaas geen DVI). Zou mooi zijn als dit te tricken valt.

Even mijn hardware.

MSI H61MU-E53
Intel Pentium G620T
Aparte 160GB HDD voor installatie. (Samsung)
Geen losse graphics, dus alleen de IGP. Deze betreft Intel HD2000 Graphics.

Mijn vragen is dus kort en simpel.
  1. Hoe krijg ik de Intel HD2000-Graphics aan de praat, zodanig dat hij de juiste resolutie pikt? (Full HD, 1920x1080) - Werken op de laagste reso is geen pretje.
  2. Hoe forceer ik, na de 10.6.8 update, de graphicspoort op de VGA-uitgang?
De eerste vraag is zeker mogelijk, ik lees verhalen als "The Intel HD3000 kext also supports Intel HD2000", zie dat mensen het voor elkaar hebben gekregen, met uitzondering van Audio via HDMI. Aangezien ik dit niet gebruik, is dat geen issue. Verder lees ik een boel over Kext, maar verder is het me een raadsel hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
HD2000 gaat gewoon niet lekker werken... Waarom niet gewoon een goedkoop PCIe videokaartje kopen? 8400GS heb je tweedehands al voor 20 euro en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
iMick schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:15:
HD2000 gaat gewoon niet lekker werken... Waarom niet gewoon een goedkoop PCIe videokaartje kopen? 8400GS heb je tweedehands al voor 20 euro en werkt perfect!
Die mogelijkheid is er even niet. Mijn vraag is juist hoe het wél kan. Het maakt me niet uit of het lekker werkt of niet, ik heb het maar tijdelijk nodig.

Als het me bevalt, zal ik uiteraard eens verder gaan kijken naar de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Wat is de beste budgetkaart voor in een OSX86 systeem, die ook na Lion nog waarschijnlijk supported is?

Het liefst een die passief gekoeld is en ondersteuning bied voor OpenGL4.1. Onder de €50 is een must. De reden dat ik het hier vraag is dat ik al vele kaarten gevonden heb, maar ik van geen enkele uitsluitsel gezien heb dat die écht werkt. Ik kan het geld maar een keer uitgeven, dus dan graag in een keer goed.

Aanvankelijk had ik de GeForce GT520 in gedachten, maar die bleek ook niet goed te werken, terwijl anderen juist aangeven dat die werkt.

[ Voor 80% gewijzigd door Joseph op 20-02-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

@Joseph
Nvidia 8800GT zijn hele fijne en goede kaarten
Nvidia 9500GT staat er twee op MP passief gekoeld voor € 10,- en 30,-
Nvidia 9800GT
Ati 5770

deze werken zeker standaard herkent, is mijn ervaring.

[ Voor 41% gewijzigd door himacc op 20-02-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Goed ik heb de stoute schoenen weer aangetrokken voor poging nummer 3 met mijn asus p5q-e mobo. De eerste keer kwam ik niet verder dan iAktos install, de tweede keer kreeg ik lion install niet aan de praat maar wel perfect werkende 10.6.8 en nu... zit ik helaas nog vast bij de lion install! Wat heb ik gedaan?

iAktos install om de hdd waar de install van lion op moet komen te formateren. In diezelfde iAktos install heb ik ook met het programma unibeast ( en tonymac guide) een bootable usb drive met lion gemaakt (dit programma bestond bij mijn vorige poging nog niet) en ik heb nu vooral gekozen voor unibeast door deze post, waar iemand met hetzelfde mobo een werkende install heeft. Hij laat echter niet meer weten dan dat hij unibeast heeft gebruikt en een paar bestanden om alles uiteindelijk ook werkend te krijgen wanneer je eenmaal lion hebt geinstalleerd.

Voorheen krijg ik, door te booten met -x -v errors te zien waar niemand hier wat mee kon. Die zijn nu (gelukkig) verdwenen maar er is wel een andere vreemde stap bij gekomen (vind ik). Hij vraagt namelijk een reactie van mij zoals op de foto te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadhouse.com/fileuploads/15634/15634142815fedc6fc174379cd6a5a3992e941c2.jpg
Als ik dan exit type, komen er rap een paar regels voorbij maar dat gaat zo snel dat ik dat niet mee krijg, om vervolgens de achtergrond te zien van de installer, waar de achtergrond ook de hele tijd blijft staan en de installeer helaas zichzelf niet meer toont.. :(

Booten met -x -v helpt niet, -x -v -s helpt niet en ook GraphicsEnabler=no ertegen aan gooien wilt niet. Als ik iets doe wil ik het ook afmaken dus hopelijk kan iemand mij met deze informatie helpen..

ps: Op osxx86 wiki staat bij 10.7.3 ook een asus p5q-e zie hier maar daar staat dan bij iAktos L2 + 10.7.3 update combo, dat slaat dus op een iAktos installatie die geupgrade is neem ik aan?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Bananenspin schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:02:

ps: Op osxx86 wiki staat bij 10.7.3 ook een asus p5q-e zie hier maar daar staat dan bij iAktos L2 + 10.7.3 update combo, dat slaat dus op een iAktos installatie die geupgrade is neem ik aan?
je board is zo oud at het gewoon moet werken. Dat wil alleen zeggen dat het _ook_ met 7.3 werkt

Mag ik vragen hoezo je van een werkend SL naar aktos gaat? :?

in SL kun je toch gewoon een install disk in elkaar zetten, je bootloader etc. zelf een dsdt kun je er tussen zetten.

Heb je je SL nog of heb je overschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Nou vorige keer heb ik eerst gekeken of ik SL werkend kreeg, om vervolgens Lion te installeren. Ik heb nu alle kexts enz. die ik nodig had om SL werkend te krijgen op een usb. Toen ik Lion niet werkend kreeg heb ik de hardeschijf waar SL opstond weer geformat naar WIndows formaat omdat ik hem daar nodig voor had. Nu heb ik iAktos puur omdat ik snel een Lion installer wou maken, en als ik SL wil, heb ik alsnog eerst iAktos nodig! Het maakt verder niet uit of ik vanuit iAkotos (10.6.3 install) of vanuit SL (10.6.8) dingen als unibeast gebruik?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Ook al heeft dit bord een LGA775 socket het is geen slecht/oud bord. Ikzelf heb de Asus P5kpl se am. Op het internet weinig tot slechte resultaten te vinden. Met iAtkos L2 kreeg ik 'm gelijk aan de praat.

sata enhanched
compatible mode

zoals gezegd iAtkos install

[ Voor 6% gewijzigd door himacc op 21-02-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Maar jij draait dus geen 'retail' install maar een iAktos install? Ik ben nu een 10.7.3 retail dmg aan het binnen halen, wellicht dat die meer geluk heeft dan mijn 10.7 backup uit de appstore.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Joseph schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:51:
Wat is de beste budgetkaart voor in een OSX86 systeem, die ook na Lion nog waarschijnlijk supported is?

Het liefst een die passief gekoeld is en ondersteuning bied voor OpenGL4.1. Onder de €50 is een must. De reden dat ik het hier vraag is dat ik al vele kaarten gevonden heb, maar ik van geen enkele uitsluitsel gezien heb dat die écht werkt. Ik kan het geld maar een keer uitgeven, dus dan graag in een keer goed.

Aanvankelijk had ik de GeForce GT520 in gedachten, maar die bleek ook niet goed te werken, terwijl anderen juist aangeven dat die werkt.
Joseph,

Check de 'Graphics card' section in de post van tonymac. Hier staan vast en zeker kaarten tussen die je voor onder de 50 euro kunt kopen. Veel van die kaarten kon je vroeger als upgrade van je MacPro kopen, dus nagenoeg gegarandeerd compatible.

http://tonymacx86.blogspot.com/search/label/CustoMac

Succes.

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Iemand toevallig ervaring om Lion te installeren op een Asus N53SV?
Iemand Olarila forum heeft me aardig op weg geholpen.

Ik heb een USB installer disk gemaakt aan de hand van deze tutorial

Ik krijg Lion nu geïnstalleerd op de laptop maar dan begint pas de uitdaging :P Na de installatie kan ik Lion starten als ik de USB disk nog aangesloten laat zitten. Zodra ik in Lion ben zijn dit de stappen die ik volg. Misschien dat iemand tips heeft of dingen ziet die anders zouden moeten.

1: Verborgen mappen laten weergeven via terminal commando
2: AppleHDA.kext verwijderen van S/L/E
(gelezen dat dit verwijderd moet worden voordat je de VoodooHDA.kext wil installeren voor geluid)
3: /Extra folder kopieëren van MacbookPro 8.1
(deze is te vinden in de tutorial en bevat o.a. smbios.plist en com.apple.boot.plist en folder themes)
4: Mijn DSDT.aml kopieëren naar /Extra folder
(Hiervoor had ik Ubuntu op de laptop staan, ik heb vanuit daar een DSDT aangemaakt en deze gepatched met DTGP, EHCI, IRQS. Deze gaf geen compile errors)
5: Installeren van Chameleon bootloader
6: Via KextWizard diverse Kext installeren en permissies repareren
(FakeSMC.kext, AppleACPIPS2Nub.kext, ApplePS2Controller.kext)

Videokaart, wifi en audio wil ik pas installeren als ik zonder veel rare foutmeldingen Lion kan booten zonder de USB disk er aan gekoppeld.

7: AppleIntelCPUPowerManagement patcher die ik via terminal uitvoer. Deze vervangt AppleIntelCPUPowerManagement.kext en schijnt beter te werken.

Als ik nu herstart en boot met -v blijft hij hangen op DSMOS has arrived.

Wellicht ziet iemand iets wat ik over het hoofd zie?

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Heb nu een paar andere stappen gevolgd:

1: Verborgen mappen laten weergeven via terminal commando
2: AppleHDA.kext verwijderen van S/L/E
3: DSDT.aml kopieëren naar bureaublad
4: Multibeast gebruikt en daar UserDSDT, SystemUtilities, MacBookPro 8.1, FakeSMC en IOAHCIstorageblockstorageinjector aangevinkt
Voorbeeld van multibeast, ter verduidelijking
5: Installeren van Chameleon bootloader
6: Via KextWizard diverse Kext installeren en permissies repareren
(AppleACPIPS2Nub.kext, ApplePS2Controller.kext)
7: AppleIntelCPUPowerManagement patcher die ik via terminal uitvoer. Deze vervangt AppleIntelCPUPowerManagement.kext en schijnt beter te werken.

Als ik nu via Chameleon Wizard kijk zie ik wel een verschil met wat ik hier voor had. Bijvoorbeeld nu is er "Legacy Logo" aangevinkt in de org.chameleon.Boot.plist.
Voorbeeld van Chameleon Wizard van iemand anders, ter verduidelijking van de applicatie

Als ik met bovenstaande stappen de laptop opnieuw start (zonder de externe schijf gekoppeld) dan start hij wel door. Duurt nog wel wat langer want met mijn SSD duurt het toch wel 1+ minuut voordat hij is opgestart. Terwijl ik in Ubuntu met 10 seconden was ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik kom nu zelfs met -x -v foutloos door de boot heen maar blijf dan weer naar een achtergrond plaatje kijken waar eigenlijk het installatie scherm moet tonen.. Heeft niemand een idee?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Bananenspin schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:49:
Ik kom nu zelfs met -x -v foutloos door de boot heen maar blijf dan weer naar een achtergrond plaatje kijken waar eigenlijk het installatie scherm moet tonen.. Heeft niemand een idee?
GE=YES in je boot.plist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
GraphicsMode toevoegen in je boot.plist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb die natuurlijk al geprobeerd mee te geven tijdens het booten in de bootloader die met unibeast mee komt, maakt dat nog een verschil dan als die in je boot.plist staan? Dat zorgt er toch alleen voor dat je het niet nog een keer hoeft te typen, en aangezien het nu niet werkt.. :(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 10:02
Ik ben echt heel blij dat hier dus recentelijk gepost is, en dat ik zo op dit topic kom...

Ik heb thuis een Samsung N150 Plus laptop waarop ik met iBoot en 10.6.7 retail probeer OSX86 te draaien. Hij staat op deze website maar dan voor 10.6.5, maargoed, dat is beside the point. De netbook heeft namelijk geen optische schijflezer en ik kan dus ook geen DVD's met iBoot branden.

Ik dacht met uNetbootin en TransMac iBoot op een goede manier op een USB-stick te kunnen krijgen, maar ik krijg een menu van uNetbootin met als enige optie Default.

Ik heb de retail DVD ingelezen en een ISO van gemaakt, en deze heb ik op een USB-stick gezet met Windows. Ik heb ook geen Apple computer tot mijn beschikking, maar mocht het echt noodzakelijk zijn dan kan ik kijken of mijn neef met een MBP van de week langs kan komen.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik iBoot op een USB stick zetten. Kan dat ook zonder een Apple computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:19

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Draai hier Lion op een i7 920, en dat gaat als een zonnetje. Vorige week Mountain Lion geïnstalleerd op mijn overgeclockte 3930k en bijhorende chipset. Alleen werkt voor die laatste speedstep nog niet, aangezien er nog weinig support voor de cpu is. Al met al al een hele tijd tevreden Osx86 gebruiker, en zou niet meer anders willen.

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Wake On Lan lukt hier niet met OSX. (Moederbord is Gigabyte Z68X-UD3H-B3). Als ik na het afsluiten van Windows een packet stuurt, waked m'n pc. Vanuit OSX echter niet.

Ik gebruik RealtekRTL81xx.kext en het vinkje staat aan in energy.prefpane.

Iemand een suggestie?

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

naarden 4ever schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:28:
Ik ben echt heel blij dat hier dus recentelijk gepost is, en dat ik zo op dit topic kom...

Ik heb thuis een Samsung N150 Plus laptop waarop ik met iBoot en 10.6.7 retail probeer OSX86 te draaien. Hij staat op deze website maar dan voor 10.6.5, maargoed, dat is beside the point. De netbook heeft namelijk geen optische schijflezer en ik kan dus ook geen DVD's met iBoot branden.

Ik dacht met uNetbootin en TransMac iBoot op een goede manier op een USB-stick te kunnen krijgen, maar ik krijg een menu van uNetbootin met als enige optie Default.

Ik heb de retail DVD ingelezen en een ISO van gemaakt, en deze heb ik op een USB-stick gezet met Windows. Ik heb ook geen Apple computer tot mijn beschikking, maar mocht het echt noodzakelijk zijn dan kan ik kijken of mijn neef met een MBP van de week langs kan komen.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik iBoot op een USB stick zetten. Kan dat ook zonder een Apple computer?
Volgens mij moet dat lukken met TransMac. Gewoon de 15day trial gebruiken en niet vergeten te runnen als administrator.

http://www.asy.com/scrtm.htm

Andere manier is een VMWare Mac OS X op je PC te laten draaien. Dan heb je een echte Mac OS X in een Windows omgeving. Je kunt dan met de Mac OS X DiskUtility een Bootable USB drive maken.

http://www.windows7hacker.com/index.php/2011/09/how-to-install-fully-functional-mac-os-x-lion-virtual-machine-inside-windows-7/

Succes en laat iets weten of het gelukt is.

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Helaas een install usb met 10.7.2 maken wilt ook niet lukken, houdt hetzelfde probleem.. Zou het nog waard zijn om de unibeast usb te maken op een echte mac?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

WeeJeWel schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:21:
Wake On Lan lukt hier niet met OSX. (Moederbord is Gigabyte Z68X-UD3H-B3). Als ik na het afsluiten van Windows een packet stuurt, waked m'n pc. Vanuit OSX echter niet.

Ik gebruik RealtekRTL81xx.kext en het vinkje staat aan in energy.prefpane.

Iemand een suggestie?
Deze over het hoofd gezien, als het goed is moet je met multibeast de optie aanvinken van Realtek Gigabit Ethernet 2.0.6 en daarnaast 'stay away from lyn2mac kext in multibeast for now'. Ik wil hetzelfde moederbord ook maar gaan halen aangezien er vooruitgaan zit in mijn trouwe asus p5q-e :(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@WeeJeWel
Je kunt beter contact opnemen met Lnx2Mac en het samen testen. De originele Realtek Ethernet kexts hebben geen Wake on Lan volgensmij! Het zou wel gewoon moeten werken met de Lnx2Mac kext..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Heb het opgegeven met mijn asus p5q-e en maar gelijk als excuus genomen om te upgraden. Ik heb gekeken naar een moederbord dat goed ondersteund werd en dat was de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3. Verder een i5 2500k, sapphire 6850 1 gig en 8gb geheugen genomen. Vervolgens deze guide gevolgd en het was een fluitje van een cent. Alleen bleek de sapphire editie van de 6850 geen dualscreen te kunnen weergeven.. gelukkig ook dat opgelost door AtiConfig 'Mangabey' te gebruiken. Alleen deed mn windows 7 het niet meer na install van osx maar dat is mijn eigen fout die hdd's had ik moeten loskoppelen.. neem aan dat ik straks een verse install kan doen op een aparte schijf en dan altijd de osx schijf met chameleon kan booten voor keuze van os?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Voor een dual boot met chameleon zou ik deze guide volgen: http://myhack.sojugarden....dual-booting-demystified/

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Tiwazz
Dat is absoluut niet nodig voor wat Bananenspin wilt.. Wanneer je het op twee schijven doet, wat is aan te raden, moet de schijf met Chameleon alleen als first boot worden ingesteld :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Hmm dat heb ik nu alleen wanneer ik Windows selecteer zegt ie bootmgr ontbreekt doe ctrl + alt + del voor restart..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 07:50
Kan iemand mij vertellen of osx gaat werken op mijn amd setje

Dit heb ik:

Msi 870 c45

Amd phenom x4 955 3,2 ghz
4gb ddr3 1333 kingston geheugen

msi r6770

1tb hd western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Bananenspin
Je moet wel de partitie: systeem gereserveerd selecteren... Wanneer je deze niet hebt, dan werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Aah dank iMick, die bij de volgende boot pakken :)

@visblegamer
Wat ik ervan begrepen heb is amd echt een no-go wil je osx draaien!

[ Voor 46% gewijzigd door Bananenspin op 04-03-2012 20:06 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Ik heb gister weer geprobeerd, om OSX te installeren. In Windows had ik al een partitie gemaakt op me schijf, en hierdoor moest ik deze nog even formatteren in de installatie van Mac OSX. Dat had ik netjes gedaan. Als volgt, hiervan wou ik hem nou gaan installeren, maar gaf die aan dat ik hem nog GUID moest partitioneren oid ? Ik snapde er hier niet zoveel van, dus dacht ik dat ik dat maar even ga zoeken, op me Windows. Dus ik start hem op, geeft die aan dat er geen besturingsysteem gevonden kan worden. Heb ik even Windows 8 Preview geinstelleerd, en me C schijf met Windows 7 stond er nog gewoon op. Ondertussen heb ik gewoon me C schijf leeg gegooid, en een hele schone installatie van 8 Preview gedaan. Nou heb ik nog een partitie over, kan ik deze gewoon GUID maken onder Windows 8 ? Zodat ik hem dadelijk gelijk kan installeren met Mac OSX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
@iMick

Ik had even vluchtig gelezen en was er van uit gegaan dat het betreft 1 HDD ging. Maar dit is niet het geval en dan is het helemaal makkelijk :)

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

@Krishh
Handigst is
-1x HD met OSX
-1x HD met W7

Dus 2x een HD gebruiken is het handigst en het makkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Dan ga ik dat weer over een tijdje proberen...
Ik ben toch van plan om een SSD te halen, daarop installeer ik dan gewoon Windows 8.
En op me huidige schijf komt de Mac OSX erop te staan. Weet iemand of Lion goed werkt? Want had 10.6 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
damn, na 1.5 jaar proberen een triple monitor setup te krijgen @snow leopard en lion toch maar een nvidia gt 440 vandaag besteld.

hopelijk lukt dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Opzich moet het toch gewoon lukken Mac OSX installeren op dezelfde schijf waarop windows staat ?
Heb 2 schijven in me computer zitten.

Schijf 1:

Partitie 1 : Windows 8 Preview look
Partitie 2 : Leeg

Schijf 2 :

Partitie 1 : Document/etc.
Partitie 2 : Ook data.

Wat ik wil, is gewoon Lion installeren op schijf 1 partitie, 2. Moet toch gewoon lukken ? Hiervoor hoef ik toch geen nieuwe schijf te kopen ? Heeft iemand al Lion geïnstalleerd? En zo ja, zou u me dan kunne helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Hallo mensen! Ik heb een behoorlijk goed werkende OSX installatie op een Asus P8Z68 Deluxe Gen 3 moederbord. Bij het booten moet ik alleen soms 1 a 2 minuten wachten voordat de usb drivers beginnen te werken. Dingen zoals muizen en wacom tablets werken dan zonder hardware acceleratie.

Iemand enige idee hoe dit kan komen?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb sinds kort een Acer Aspire One.Daar heb ik zonder probleem OSX 10.6.8 op gezet.
Nou wil ik XP (ivm een programma voor mn auto) via USB er op zetten en dat lukt gewoon niet.

Het grote probleem is on een USB stick te maken met XP er op.
Heb van alles geprobeerd maar lukt gewoon niet.

Als eerste heb ik met OSX de schijf in 2 partities gedeeld.1ste is voor XP en 2de voor OSX (GUID)

Om de usb stick te maken heb ik via PARTDISK geprobeerd om de XP CD op de USB te copieeren.Maar dan krijg ik een Hal.dll fout. Heb de ini file aangepast (2 partities) maar dar hielp niet.
Daarna heb ik via USB Multiboot geprobeerd maar als ik na formateren de USB aanwijs waar XP op staat dan krijg ik een melding dat de schijf niet FAT of NTSF is.
Schijnt te maken te hebben omdat ik dit via een Win 7 PC doe.

Verder heb ik Winto flash geprobeerd maar dan krijg ik nadat de bestanden gecopieerd zijn een BSOE, met iets van unmountable boot volume .

Vraag me af of iemand een idee heeft hoe ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
seninha schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:04:
Ik heb sinds kort een Acer Aspire One.Daar heb ik zonder probleem OSX 10.6.8 op gezet.
Nou wil ik XP (ivm een programma voor mn auto) via USB er op zetten en dat lukt gewoon niet.

Het grote probleem is on een USB stick te maken met XP er op.
Heb van alles geprobeerd maar lukt gewoon niet.

Als eerste heb ik met OSX de schijf in 2 partities gedeeld.1ste is voor XP en 2de voor OSX (GUID)

Om de usb stick te maken heb ik via PARTDISK geprobeerd om de XP CD op de USB te copieeren.Maar dan krijg ik een Hal.dll fout. Heb de ini file aangepast (2 partities) maar dar hielp niet.
Daarna heb ik via USB Multiboot geprobeerd maar als ik na formateren de USB aanwijs waar XP op staat dan krijg ik een melding dat de schijf niet FAT of NTSF is.
Schijnt te maken te hebben omdat ik dit via een Win 7 PC doe.

Verder heb ik Winto flash geprobeerd maar dan krijg ik nadat de bestanden gecopieerd zijn een BSOE, met iets van unmountable boot volume .

Vraag me af of iemand een idee heeft hoe ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen?
ik denk dat je mbr moet gebriuken ipv guid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
BloodDragon schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:35:
Ik heb OSx86 draaien op mijn Asus EEE 1000H, deze guide gevolgd: http://www.enik.ch/2009/0...rd-1056-on-the-eee-1000h/

Enige wat je naast de installatie moet doen is een bios update, maar voor de rest draait alles echt goed. Beter dan Windows heb ik het idee in ieder geval. Maar het zou best kunnen dat Tiger beter draait. Ik wilde gewoon precies dezelfde mogelijkheden hebben als met mijn Macbook Pro (afgezien van de snelheid :P)
Het is een heel oude quote en de link is dood. Weet iemand een betrouwbare how-to voor de 1000H?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyvz
  • Laatst online: 17-09 12:44
Ik heb een vraagje aangezien dit mijn 1e Hackintosh gaat worden. Kan ik met deze setup OSX Lion draaien ?

* Intel Processor Core i3-2100, s1155
* Asus Moederbord P8H61-M LX B3,s1155
* Corsair DDR3,1333-4GB
* Asus Videokaart GeForce GT210 SILENT V2,1GB

Zo niet wat zou ik moeten aanpassen ? Ik probeer een zo goedkoop mogelijke setup te maken zodat ik even kan leren werken met het besturingssysteem.

PS het liefste zou ik wel een Asus Mobo willen gebruiken aangezien ik werk voor mycom en korting krijg en ze alleen Asus mobo's hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je zelf al gekeken of er ondersteuning is voor het moederbord? Ik zou zelf een Gigabyte moederbord nemen die op de grotere osx86 sites worden aangeraden en waar regelmatig een nieuwe DSDT voor uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

tennisbal schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:18:
[...]
ik denk dat je mbr moet gebruiken ipv guid.....
Dat heb ik ook al gebprobeerd,maar vanaf OSX 10.6 schijn je alleen GUID te kunnen gebuiken.
Zodra ik OSX op een MBR schijf wil installeren dan krijgt de HDD een gele uitroep teken.

Hal.dll probleem is trouwens verholpen (heb eindelijk XP op een USB stick gekregen en daar heb ik de boot.ini file aangepast door de juiste hoeveelheid partities aan te geven)

Ben afgelopen dagen internet flink aan het struinen, en zag dat XP MBR nodig heeft en OSX 10.6 GUID en dat is het grootste probleem.

Gister vond ik iets wat ik dacht dat het een " oplossing " zou zijn,maar jammer genoeg werk het niet.
Volgens deze guide moest ik eerst OSX installeren (HDD delen in 2 partities, GUID)

Zodra installatie klaar was , dan Windows DVD er in, en op Repair drukken.
Dan DISKPART, en dan moest ik verder in gaan in de command prompt

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/7c793b0d.jpg?t=1331967859

Probleem is alleen dat zodra ik DISKPART opvoer ik de partitie lijst voor me krijg waar ik alleen een partitie kan verwijderen of maken.

Ik krijg dus dit :

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/01/12/windows_xp_a_goner/console_diskpart.gif

En zou eigenlijk dit moeten krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://apcmag.com/images/apcapc/howto/dualboot_xp_windows7_xp_first/xp_w7_diskpart_01.jpg

Dat betekend dus dat ik de guide niet kan volgen.

Wat nu gebeurt is dat XP alle data overzet , PC herstart en als de XP dan verder wil installeren dan komt er een fout melding.

Windows kan niet opstarten ivm schijf configuratie
Kan aangewezen schijf niet lezen
Controleer pad naar opstart locatie en schijf.

En dan houdt het op.

[ Voor 16% gewijzigd door seninha op 17-03-2012 08:30 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyvz
  • Laatst online: 17-09 12:44
@JvdGeest

Ik zal voor de zekerheid wel een gigabyte moederbord zoeken. De rest van de onderdelen kunnen denk wel.
thank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Als ik mijn legitieme Snow Leopard upgrade cd gebruik (nu Tiger op iMac) om de iMac te upgraden, kan ik hem dan niet gebruiken voor een hackintosh? Werkt Apple ook met serial keys voor hun OS'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
neanderthaler schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:50:
Als ik mijn legitieme Snow Leopard upgrade cd gebruik (nu Tiger op iMac) om de iMac te upgraden, kan ik hem dan niet gebruiken voor een hackintosh? Werkt Apple ook met serial keys voor hun OS'en?
Nee geen serial of andere controles maar ik weet niet of een upgrade cd hetzelfde is als een full version die je in de winkel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mickeyvz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:22:
Kan ik met deze setup OSX Lion draaien ?

* Corsair DDR3,1333-4GB
Het extra gepruts wat je moet doen om dat Asus mobo draaiend te krijgen zal die korting niet waard zijn IMO. Ik zou het simpel houden, gewoon de 'standaard' config van 1 van de ondersteunde Gigabyte mobo's + een i3 2105 (niet 2100) nemen, dan heb je ook geen losse videokaart nodig. En anno 2012 mag 8 GB ook wel, kost maar een tientje extra. Lion vreet geheugen voor lunch en ontbijt.

[ Voor 28% gewijzigd door Dreamvoid op 19-03-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

matty___ schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:34:
[...]

Nee geen serial of andere controles maar ik weet niet of een upgrade cd hetzelfde is als een full version die je in de winkel koopt.
Je kunt van deze upgrade cd ook schoon installeren, is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
neanderthaler schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:23:
[...]

Je kunt van deze upgrade cd ook schoon installeren, is mij verteld.
en ik vind dat als je in bezit bent van een update cd je best een lion image mag downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
seninha schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:09:
[...]

Dat heb ik ook al gebprobeerd,maar vanaf OSX 10.6 schijn je alleen GUID te kunnen gebuiken.
Zodra ik OSX op een MBR schijf wil installeren dan krijgt de HDD een gele uitroep teken.

[afbeelding]

Probleem is alleen dat zodra ik DISKPART opvoer ik de partitie lijst voor me krijg waar ik alleen een partitie kan verwijderen of maken.

Ik krijg dus dit :

[afbeelding]

En zou eigenlijk dit moeten krijgen:

[afbeelding]

Dat betekend dus dat ik de guide niet kan volgen.

Wat nu gebeurt is dat XP alle data overzet , PC herstart en als de XP dan verder wil installeren dan komt er een fout melding.

Windows kan niet opstarten ivm schijf configuratie
Kan aangewezen schijf niet lezen
Controleer pad naar opstart locatie en schijf.

En dan houdt het op.
OSX Lion kan ook op MBR werken met een patch. Mijn moederboard ondersteund het booten vanaf GUID niet dus ik weet 100% zeker dat het kan.

Ik werk met een OSX 10.7.3 installatie USB-stick en een bestaande OSX omgeving.
In de bestaande OSX omgeving heb ik deze patch gebruikt (weet niet of ik mag linken hier naar maar zoek anders op google naar Nawcom MBR patch):
http://blog.nawcom.com/?p=812

De patch is uitgevoerd op de OSX 10.7.3 installatie USB-stick zodat je wel OSX Lion kan installeren op een MBR partitie.

[ Voor 15% gewijzigd door renedis op 21-03-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
mickeyvz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:22:
Ik heb een vraagje aangezien dit mijn 1e Hackintosh gaat worden. Kan ik met deze setup OSX Lion draaien ?

* Corsair DDR3,1333-4GB

Zo niet wat zou ik moeten aanpassen ? Ik probeer een zo goedkoop mogelijke setup te maken zodat ik even kan leren werken met het besturingssysteem.

PS het liefste zou ik wel een Asus Mobo willen gebruiken aangezien ik werk voor mycom en korting krijg en ze alleen Asus mobo's hebben. ;)
- Processor werkt.

- P8H61-M-LE werkt ook op Lion 10.7.3 wat denk ik in dezelfde serie valt.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.7.3#Asus

- Geheugen werkt ook.

- GT210 werkt OOB. wat betekend dat die werkt zonder aanpassingen en direct ondersteund word.

Niet te vergeten:

- Audio moet je VoodooHDA gebruiken (7.2 denk ik.. kwestie van proberen)
- LAN: deze link: http://lnx2mac.blogspot.c...ekrtl81xx-osx-driver.html

Dan kom je redelijk ver maar ik kan je garanderen dat het de eerte keer fout zal gaan.
Vergeet aub je bios instellingen niet goed te zetten (AHCI SATA bijvoorbeeld).

Deze informatie had je zelf ook kunnen vinden met de eerste de beste link op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Ik mag me hier ook melden volgens mij..
Heb Snow Leopard met update 10.6.8 draaiend op de volgende config:
Asrock Conroe945g-dvi
Intel Core2Duo E6320
2,5GB DDR2
250GB HDD
Geforce 8400GS

Via iBoot 3.2 geboot, SL DVD erin, installeren, daarna rebooten met iBoot, vervolgens de Combo update gedraaid, en met MultiBeast gekozen voor EasyDSDT, 3rd party SATA, repair caches en permissions, en aangegeven dat het een MacMini is.
Met VoodooHDA en AppleAzalia het geluid werkend gekregen, LAN werkt ook.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Hey ik weet niet echt of het mag in dit topic, maar van sommige items waarmee ik ga proberen een hackintosh te maken weet ik niet zeker of ze ermee gaan werken.
Intel Core i5 760 - lijkt me zoiezo te werken
Gainward GTX 460 1024MB "GS"- werkt volgens mij ook met driver
geil ddr3
maar wat ik niet kan vinden is of mijn moederbord, de MSI P55A-G55 ook word ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30
leopod schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:27:
Hey ik weet niet echt of het mag in dit topic, maar van sommige items waarmee ik ga proberen een hackintosh te maken weet ik niet zeker of ze ermee gaan werken.
geil ddr3
maar wat ik niet kan vinden is of mijn moederbord, de MSI P55A-G55 ook word ondersteund
De P55A-G45 sowieso, dus ik geef je veel kans dat deze ook ondersteund wordt. De G45 kan met Kakewalk naar OS X, ik weet niet of er ook andere manieren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
leopod schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:27:
geil ddr3
er is zelfs een werkende DSDT voor je moederboard.
dus die gaat zeker weten werken.

http://www.tonymacx86.com/dsdt.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DaRoot schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:03:
Ik mag me hier ook melden volgens mij..
Heb Snow Leopard met update 10.6.8 draaiend op de volgende config:
Asrock Conroe945g-dvi
Die Asrock 945-based bordjes zijn ideaal voor hackintosh experimentjes, je kan mobo+cpu+ram setjes tegenwoordig voor bijna niks op de kop tikken en met 2 of 3 GB en Snow Leopard draait het allemaal prima. De IGP is supported, niet eens een videokaart nodig zelfs. Ik heb er twee jaar lang eentje als iTunes-NAS gedraaid.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 23-03-2012 14:32 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.