Mr.Tweaks schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:50:
[...]
Gebruik je momenteel Graphicsenabler?
Bij laptops kan het voorkomen dat de GraphicsEnabler de sleep 'blokkeert'.
Als dat bij jou het geval is (komt bij Nvidia vaker voor), zou het zomaar kunnen zijn dat het niet zal werken totdat je je videokaart goed gepatcht hebt.
Ja ik gebruik graphics enabler aangezien dit mij QE/Ci geeft en mijn VGA/HDMI poort fixt. Maar dan zal ik dat toch echt gaan fixen! Krijg alleen steeds compile errors. Mijn PCI0 method is erg lang in verhouding met wat ik op internet zie. Iedere keer als ik wat overwrite delete ik ook dingen die ergens anders weer aangeroepen en dus nodig zijn. Voor de rest is about my mac compleet alles wordt gedetecteerd. Behalve de geluidskaart omdat ik de applehda niet gebin patcht heb. (wil ik ook nog doen en hopelijk lukt dit nu wel).
Ook las ik dat alle usb poorten als intern gezien moeten worden voor sleep. Als ik ga kijken in mijn system profiler zijn mijn usb poorten intern (ik heb 3 usb poorten) maar staan er in system profiler 5 usb apparaten geloof ik. De overige 2 worden als uitbreidings sleuf gezien. Dit is mijn monitor en cd drive volgens mij. Moeten die ook als intern gezien worden voor sleep gaat werken of?
Bedankt dat je reageert en me wilt helpen!
Edit:
Mijn grafische adapter staat in de DSDT en ik kan booten zonder graphics enabler. Echter in system profileer staat niet de naam die ik in gegeven heb ""9800m GS" maar beeldscherm 6 MB. De effecten met bijv. mission control of wisselen van burueablad zijn een stuk trager dan met graphics enabler en dus lijkt de aansturing niet helemaal correct. Ik begrijp de structuur van mijn DSDT nu een stuk beter dus ik denk dat ik wel de juiste aanpassingen kan maken. Als ik nu sluimerstand selecteer of mijn LID sluit blijft het scherm branden gaat hij niet in sluimer maar verdwijnt mijn mouse pointer. Als ik klik komt deze terug en kan ik gewoon verder. Het heeft dus wel iets gedaan met de manier van slapen. Hopelijk wordt het nog mogelijk om in slaap stand te komen als ik alles gefixt heb!
Edit 2:
Ik kom net terug van de stad en boot mijn notebook. Nu heb ik een resolutie van 1024x768 en kan ik het spel schaken niet meer starten. Het lijkt er dus op dat QE/CI niet meer werkt. Ook is in mijn system profile beeldscherm 6 MB naar beeldscherm 3 MB veranderd. Het werkt dus verre van optimaal ik ga nu kijken waar het aan kan liggen en proberen te fixen!
Edit 3:
Ik blijf aan het editen zeg :p!
Ik krijg mijn grafische adapter niet correct aan de praat in mijn DSDT of hij compiled niet of hij wordt niet goed weergeven in system profiler en heb geen QE/CI. Ben maar begonnen aan mijn audio en heb deze aan de praat gekregen in mijn DSDT. Echter gaat de audio over mijn speakers na een aantal seconden weg. Als ik in de instellingen van audio apparaat wissel en weer terug naar de speaker lijn doet deze het weer enkele seconden. Ik heb de DSDT edits plus AppleHDA gewoon van internet geplukt dus daar zal het wel mee temaken hebben. Ik heb een ALC1200. Hoe heb jij iMick een dump gemaakt van alle kanaalen in je notebook/pc en deze aangepast in je DSDT of AppleHDA? Ook ben ik bezig geweest om mijn USB apparaten als intern gezien te laten worden (rare zin). Dit zijn 3 apparaten. Echter als ik in de DSDT kijk verschillen deze 3 niks met de overige apparaten die wel als intern gezien worden. Hoe zou ik dit kunnen aanpassen?
Edit 4:
Ik blijf ermee bezig ik krijg het niet voor elkaar om mijn audio goed te krijgen. Ik heb dumps gemaakt van mijn geluidskaart met alle pinouts er in. Ik gebruik nu een generieke layout/platform/info.plist van internet maar die is niet helemaal correct op mijn notebook (obviously). Ik moet dus de pinouts aan passen en namen aanpassen naar mijn notebook. Kan iemand mij hiermee helpen?
Dit is de codec dump voor mijn notebook gemaakt met linux:
http://www.mediafire.com/?qt94aazxq6g9nyf
Dit is de generieke codec die ik op dit moment gebruik:
http://www.mediafire.com/?ddqsiq9bwyq9inn
Dit is de gepatchte AppleHDA die ik op dit moment gebruik:
http://www.mediafire.com/?9mqnraak6urlayv
dit is een IOreg van mijn notebook (Met mijn DSDT gepatcht Audio apperaat hernoemt naar HDEF (normaal HDAC) en incombinatie met de genierke codec:
http://www.mediafire.com/?79nb6n9zu3uhpdv
Op dit moment met de generieke code is Headphone mijn speaker. Deze geeft geen geluid, hij geeft enkele seconden geluid als ik wissel van kanaal daar het volume wijzig en terug ga naar headphone. Erg raar. Het is me nog nooit gelukt om audio werkend te krijgen door AppleHDA te patchen hoop dat het me lukt met hulp van hier! In system profileer wordt het audio apparaat herkent.
[
Voor 60% gewijzigd door
ndonkersloot op 19-12-2011 13:22
]