[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 32 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

iMick schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:42:
Dan is je bootloader zelf fout geïnstalleerd. Verkeerde partitie ook actief e.d.
Waarom niet gewoon OS X en Windows 7 scheiden?
Op twee hardeschijven bedoel je? Heb je gezien wat die dingen kosten tegenwoordig, was allang blij dat ik nog een schijfje had liggen! Tevens is er voor de opslag van data al een goede server aanwezig, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.

Dus jij zegt gewoon opnieuw een bootloader installeren? Heb je daar misschien een goeie how-to voor? eventueel misschien eentje met een beetje achtergrond wat je precies doet?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Tis me gelukt!

Nog een keer Chimera installeer gerund (weet niet of dit noodzakelijk was) en toen nog een keer het volgende gedaan;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
open terminal and type
sudo -s
(enter your password)
fdisk -e /dev/rdisk0
p
f x (x=cijfer van je HFS partitie).
w
y
q

Ik ben blij!

Nu kijken hoe stabiel het systeem blijft :-)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Als jarenlang getrouwe Multibeast gebruiker ben ik enthousiast geworden over iAtkos L2. Perfekte kant en klare en flexibele installer voor OSX 10.7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:22
himacc schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 07:04:
Als jarenlang getrouwe Multibeast gebruiker ben ik enthousiast geworden over iAtkos L2. Perfekte kant en klare en flexibele installer voor OSX 10.7.2
beter dan kakewalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30
Zou ik ook willen weten. Ik heb tot nu toe alles met kakewalk gedaan, maar naar 10.7.2 is me hier nog niet mee gelukt. (eigenlijk is het dan al per definitie beter dan kakewalk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Ik zou zelf altijd voor retail methodes kiezen als Kakewalk en myHack... Distro's zijn leuk voor beginners, maar wil je het optimale uit je systeem halen, doe het dan gewoon geheel zelf.

Wanneer je weet waar je het over hebt dan draai je op veel systemen heel makkelijk Lion, met zo weinig kexts mogelijk.. Wanneer je absoluut geen interesse hebt om je te verdiepen in Hackintosh of gewoon geen perfect 'retail systeem' wilt, kies gerust iAtkos L2.

Ik ben het ermee eens dat de distro's zijn verbeterd in vergelijking met vroeger, maar waarom niet gewoon voor retail kiezen & Apple ondersteunen! Hackintosh is een hobby voor mij, maar het blijft netjes om gewoon voor je licenties te betalen. Het is immers maar 30 euro...

@Muldert
Je hebt nog geen 10.7.2 op je hardware uit je onderschrift kunnen draaien? Dat is perfect ondersteund systeem. Gewoon met myHack even de Lion 10.7.2 app restoren en dan even een paar kexts + DSDT.... Mijn audio fix gebruiken en het zal perfect werken...

Misschien ben ik dan een perfectionist, maar ik rust niet tot mijn systeem perfect draait... DSDT met alles perfect (meestal met dank aan TonyMac, ben geen held in DSDT), met zelf een HDMI audio fix toegevoegd. Toen ik mijn videokaart (GT220) volledig in DSDT heb geplaatst liep hij 60FPS hoger in de benchmarks!
Ik draai op zo weinig kexts mogelijk, minder is meestal niet meer mogelijk... Ook is alles retail gepatched. De nieuwste AppleHDA met een binpatch, zodat je gebruik maakt van de nieuwste originele Apple kexts, maar dat toch HDMI audio en onboard audio werkt!

Tevens moet mijn bootloader er ook perfect uitzien, mijn SMBios, alles moet cosmetisch op orde zijn.

Ik heb daarom ook nooit problemen met updaten.. Alles is gewoon perfect geregeld, heb nog nooit een update gehad die het systeem verpeste.. Ik draai dan natuurlijk ook perfect ondersteunde hardware, maar dat wil nog niet alles zeggen...

Wanneer je weet waar je over praat, dan is Hackintosh zoveel makkelijker... Hackintosh 'leer' je door te proberen en te onderzoeken! Zie dagelijks mensen die denken dat het easy is, maar waarbij toch alles perfect moet werken... Ze zijn tegenwoordig niet meer bereid om zelf moeite te doen voor een installatie en het aanschaffen van licenties is ook een probleem.
Vandaar dat ik ook van mening ben dat distro's niet meer mogen worden besproken op fora! TonyMac en InsanelyMac en myHack tolereren het gelukkig niet meer, nu de rest nog... (zoals Hackintosh.nl, Kexts.com e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Wie wil geen makkelijke installatie, bullshit! ook met Hackintosh wat verkoop jij voor "flauwekul"!

Beter dan Kakewalk weet ik niet. Is persoonlijk.

Voor mij is iAtkos L2 prima om een Hackintosh mee te beginnen, idd zonder poespas en later "finetunen" met whatever.
Doe ik ook. Het hele gebeuren is verbeterd er is meer kennis wbt hackintoshes bootloaser etc. maar er is nooit teveel "compatible hardware". iAtkos L2 eens proberen zou ik je aanraden om een PC aan de gang te krijgen zonder "teveel irritatie". Goede compatible hardware is de basis. Scheelt de helft.

[ Voor 18% gewijzigd door himacc op 11-12-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wie wil geen makkelijke installatie, bullshit! ook met Hackintosh wat verkoop jij voor "flauwekul"!
Kun je even aangeven wat je precies flauwe kul vindt? Is wel makkelijk, anders kan ik er natuurlijk nooit op reageren...
Beter dan Kakewalk weet ik niet. Is persoonlijk.
Kakewalk is inderdaad een nette methode. Het werkt ongeveer hetzelfde als myHack, alleen bij Kakewalk zijn er al kant en klare installatie pakketten gemaakt voor een aantal systemen. Deze gebruiken allemaal netjes DSDT en zo weinig mogelijk kexts, zeker geen verkeerde keus.
Voor mij is iAtkos L2 prima om een Hackintosh mee te beginnen, idd zonder poespas en later "finetunen" met whatever.
Doe ik ook. Het hele gebeuren is verbeterd er is meer kennis wbt hackintoshes bootloaser etc. maar er is nooit teveel "compatible hardware". iAtkos L2 eens proberen zou ik je aanraden om een PC aan de gang te krijgen zonder "teveel irritatie". Goede compatible hardware is de basis. Scheelt de helft.
Dat is puur jouw mening, net als dat mijn mening is dat handmatige installaties beter zijn. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen persoonlijke voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
iMick schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 00:00:

@Muldert
Je hebt nog geen 10.7.2 op je hardware uit je onderschrift kunnen draaien? Dat is perfect ondersteund systeem. Gewoon met myHack even de Lion 10.7.2 app restoren en dan even een paar kexts + DSDT.... Mijn audio fix gebruiken en het zal perfect werken...
Ik krijg tijdens het updaten een kernel panic, keer op keer. En ben nog te nieuw met Hackintosh om er achter te komen waardoor. Met Kakewalk 4.0 Lion geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Muldert schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:53:
[...]

Ik krijg tijdens het updaten een kernel panic, keer op keer. En ben nog te nieuw met Hackintosh om er achter te komen waardoor. Met Kakewalk 4.0 Lion geinstalleerd.
Was is de error dan?

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Muldert schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:53:
[...]

Welke Kernel Panic krijg je? Probeer anders even om gelijk 10.7.2 te installeren ;). Je kunt via de App Store je Mac OS X Installatie app updaten, zodat je met de nieuwste Kakewalk USB gelijk 10.7.2 kunt installeren.
Misschien werkt dat wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Ik zou zelf altijd voor retail methodes kiezen als Kakewalk en myHack... Distro's zijn leuk voor beginners, maar wil je het optimale uit je systeem halen, doe het dan gewoon geheel zelf.

Wanneer je weet waar je het over hebt dan draai je op veel systemen heel makkelijk Lion, met zo weinig kexts mogelijk.. Wanneer je absoluut geen interesse hebt om je te verdiepen in Hackintosh of gewoon geen perfect 'retail systeem' wilt, kies gerust iAtkos L2.

Ik ben het ermee eens dat de distro's zijn verbeterd in vergelijking met vroeger, maar waarom niet gewoon voor retail kiezen & Apple ondersteunen! Hackintosh is een hobby voor mij, maar het blijft netjes om gewoon voor je licenties te betalen. Het is immers maar 30 euro...

@Muldert

Misschien ben ik dan een perfectionist, maar ik rust niet tot mijn systeem perfect draait... DSDT met alles perfect (meestal met dank aan TonyMac, ben geen held in DSDT), met zelf een HDMI audio fix toegevoegd. Toen ik mijn videokaart (GT220) volledig in DSDT heb geplaatst liep hij 60FPS hoger in de benchmarks!
Ik draai op zo weinig kexts mogelijk, minder is meestal niet meer mogelijk... Ook is alles retail gepatched. De nieuwste AppleHDA met een binpatch, zodat je gebruik maakt van de nieuwste originele Apple kexts, maar dat toch HDMI audio en onboard audio werkt!

Tevens moet mijn bootloader er ook perfect uitzien, mijn SMBios, alles moet cosmetisch op orde zijn.

Ik heb daarom ook nooit problemen met updaten.. Alles is gewoon perfect geregeld, heb nog nooit een update gehad die het systeem verpeste.. Ik draai dan natuurlijk ook perfect ondersteunde hardware, maar dat wil nog niet alles zeggen...

Wanneer je weet waar je over praat, dan is Hackintosh zoveel makkelijker... Hackintosh 'leer' je door te proberen en te onderzoeken! Zie dagelijks mensen die denken dat het easy is, maar waarbij toch alles perfect moet werken... Ze zijn tegenwoordig niet meer bereid om zelf moeite te doen voor een installatie en het aanschaffen van licenties is ook een probleem.
Vandaar dat ik ook van mening ben dat distro's niet meer mogen worden besproken op fora! TonyMac en InsanelyMac en myHack tolereren het gelukkig niet meer, nu de rest nog... (zoals Hackintosh.nl, Kexts.com e.d.)
Goed verhaal, de Hackintosh zo veel mogelijk 'Vanilla' laten is ook de gedachtegang van de makers achter het OSX86 project. Daarbij wordt het ook nog eens legaal met een retail installatie, omdat er schijnbaar geen regels van Apple's EULA worden geschonden. Ook op Tweakers.net zouden de distributies gewoon verbannen moeten worden, het is toch een forum voor mensen die met wat moeite het onderste eruit willen halen?

Met een retail installatie komt misschien iets meer kijken, maar hier krijg je later zo veel voor terug. Veel mensen die een distributie binnenhalen kunnen vaak de gemakkelijkste oplossing niet zelf bedenken |:( . Het is ook veel gemakkelijker als je weet hoe je met de .kexts kunt werken in de single user mode. Voorlopig blijft de Hackintosh ook voor de hobbyisten, toch?

Ook kan zo'n distributie er voor zorgen dat niet alles vlekkeloos werkt. Voor veel mensen is het genoeg als alles aan de buitenkant werkt, maar zeuren ze wel als er bij een volgende update een kernel panic op het scherm staat. Vaak geven de distributies, vanwege de vele systemen, geen werkende speedstep mee voor de processor. Zonder werkende speedstep kan de processor ook nog eens een stuk warmer lopen als normaal, plus het feit dat de processor niet teruggeclockt wordt indien dit kan.

Maar och, misschien ben ik nog een van de weinigen die 30 euro voor een mooi, en redelijk open, OS over heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
sm1ley schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:14:
[...]

Goed verhaal, de Hackintosh zo veel mogelijk 'Vanilla' laten is ook de gedachtegang van de makers achter het OSX86 project. Daarbij wordt het ook nog eens legaal met een retail installatie, omdat er schijnbaar geen regels van Apple's EULA worden geschonden. Ook op Tweakers.net zouden de distributies gewoon verbannen moeten worden, het is toch een forum voor mensen die met wat moeite het onderste eruit willen halen?

Met een retail installatie komt misschien iets meer kijken, maar hier krijg je later zo veel voor terug. Veel mensen die een distributie binnenhalen kunnen vaak de gemakkelijkste oplossing niet zelf bedenken |:( . Het is ook veel gemakkelijker als je weet hoe je met de .kexts kunt werken in de single user mode. Voorlopig blijft de Hackintosh ook voor de hobbyisten, toch?

Ook kan zo'n distributie er voor zorgen dat niet alles vlekkeloos werkt. Voor veel mensen is het genoeg als alles aan de buitenkant werkt, maar zeuren ze wel als er bij een volgende update een kernel panic op het scherm staat. Vaak geven de distributies, vanwege de vele systemen, geen werkende speedstep mee voor de processor. Zonder werkende speedstep kan de processor ook nog eens een stuk warmer lopen als normaal, plus het feit dat de processor niet teruggeclockt wordt indien dit kan.

Maar och, misschien ben ik nog een van de weinige die 30 euro voor een mooi, en redelijk open, OS over heeft...
You're my man! Ik deel volledig je mening!
Zelf zie ik ook op diverse Hackintosh fora dat de meeste problemen door distro's komen, of door mensen die er te makkelijk over denken en zelf geen initiatief nemen...

Wanneer men geen gebruik maakt van distro's, dan is men ook genoodzaakt om zelf meer te onderzoeken :). Veel dingen zijn met research gewoon op te lossen, of gewoon veel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
iMick schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:20:
[...]

You're my man! Ik deel volledig je mening!
Zelf zie ik ook op diverse Hackintosh fora dat de meeste problemen door distro's komen, of door mensen die er te makkelijk over denken en zelf geen initiatief nemen...

Wanneer men geen gebruik maakt van distro's, dan is men ook genoodzaakt om zelf meer te onderzoeken :). Veel dingen zijn met research gewoon op te lossen, of gewoon veel proberen.
Zeker blij om te zien dat er op GoT iemand deze weg bewandelt :) . Misschien komt de wijsheid voor sommigen met de jaren, op mijn 16de dacht ik ook nog alleen in distributies (nu 18). Ook heel anders over legale software, afijn. Mijn on-topic reactie voor deze thread, grijp naar een (liefst legale) retail installatie nu het nog kan ;) .

Edit: ik zie dat je mede-auteur bent :). Behalve het feit dat de openingspost verouderd is mag retail iets meer aangeprezen worden naar mijn mening ;).

Mijn 10.7.2 draait nu ook als een zonnetje, bovendien iedere stap lijkt makkelijker te worden door de handen van de OSx86 community: Tiger>Leopard>Snow Leopard>Lion. Een probleempje, als ik de PC afsluit (onder Mac) en weer opnieuw opstart kom ik in een reboot loop waarin ik het BIOS scherm niet eens te zien krijg. Moederbord is een Gigabyte GA-P45-UD3LR, welke wel vaker last van deze kwaal lijkt te hebben, hoewel het onder Mac bijna iedere keer raak is... Even de stekker eruit en we kunnen weer aan de slag, och ja. (Nog een tijdje Cartri-bios gebruikt, kan niet meer met Lion, en toen had ik de reboot loops bijna altijd. Een tijdje is het goed gegaan met de vanille bios, maar nu dit dus.)

[ Voor 33% gewijzigd door sm1ley op 11-12-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
sm1ley schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:25:
[...]
Zeker blij om te zien dat er op GoT iemand deze weg bewandelt :) . Misschien komt de wijsheid voor sommigen met de jaren, op mijn 16de dacht ik ook nog alleen in distributies (nu 18). Ook heel anders over legale software, afijn. Mijn on-topic reactie voor deze thread, grijp naar een (liefst legale) retail installatie nu het nog kan ;) .

Edit: ik zie dat je mede-auteur bent :). Behalve het feit dat de openingspost verouderd is mag retail iets meer aangeprezen worden naar mijn mening ;).
Ik heb op mijn 15e eigenlijk pas voor het eerste gehoord wat Hackintosh was, nadat ik verliefd was geworden op die mooie Mac's.. Begonnen met Leopard met Kalyway en dat draaide wel redelijk. Snow Leopard was net uit en toen gelijk al begonnen met myHack en zodoende gelijk de distro's laten vallen. Ben nu 16 en weinig meer zelf bezig met het installeren van OS X. Ben nu vooral andere mensen aan het helpen op fora als Hackintosh.nl, maar af en toe ook op GoT :). Ik erger me alleen groen aan geel aan mensen die zelf geen initiatief tonen en mensen die denken dat het simpel is en dat even alles binnen een dagje perfect moet werken.

Werk nu als hoofdssysteem op een iMac en verder nog 2 gesponsorde Hackintoshes waar ik wel eens wat testen voor uitvoer en zo weer op de hoogte blijf van de ontwikkelingen :).
Betalen voor OS X heb ik nog nooit gedaan eigenlijk.. Bij de Mac's zitten ze erbij en via mijn Developer account kan je ze gratis en legaal binnenhengelen.. Wanneer mijn Developer account verlopen zou zijn, dan zou ik het netjes via de Appstore aanschaffen. 30 euro voor een licentie is helemaal niets, zeker als het ook nog op meerder e computers geïnstalleerd kan worden.

We kunnen binnenkort wellicht gaan werken aan een deel 2, met een vernieuwde openingspost. Had zelf het idee om het al heel lang te vernieuwen, maar door tijdgebrek ben ik daar nooit aan toegekomen. Ik weet niet of er meer mensen geïnteresseerd zijn om een stukje te schrijven?

Edit:
Je had alweer je post uitgebreid ;p.
sm1ley schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:25:
[...]
Mijn 10.7.2 draait nu ook als een zonnetje, bovendien iedere stap lijkt makkelijker te worden door de handen van de OSx86 community: Tiger>Leopard>Snow Leopard>Lion. Een probleempje, als ik de PC afsluit (onder Mac) en weer opnieuw opstart kom ik in een reboot loop waarin ik het BIOS scherm niet eens te zien krijg. Moederbord is een Gigabyte GA-P45-UD3LR, welke wel vaker last van deze kwaal lijkt te hebben, hoewel het onder Mac bijna iedere keer raak is... Even de stekker eruit en we kunnen weer aan de slag, och ja. (Nog een tijdje Cartri-bios gebruikt, kan niet meer met Lion, en toen had ik de reboot loops bijna altijd. Een tijdje is het goed gegaan met de vanille bios, maar nu dit dus.)
Dat probleem heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Is het alleen met OS X, of komt het ook wel eens voor na Windows / Linux (als je dat überhaupt nog draait ;)).
CMOS resets zijn helaas wel weer 'nieuw' in Lion. Dit is (nog?) niet op te lossen in DSDT, enkel met een gepatchte AppleRTC kext. Conti de maker van myHack heeft echter de AppleRTC kext op een slimme wijze gepatcht, zodat deze ook niet wordt overschreven door systeemupdates. Deze kext kun je dus gewoon in je E/E of in je S/L/E plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door iMick op 11-12-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
iMick schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:39:
[...]
We kunnen binnenkort wellicht gaan werken aan een deel 2, met een vernieuwde openingspost. Had zelf het idee om het al heel lang te vernieuwen, maar door tijdgebrek ben ik daar nooit aan toegekomen. Ik weet niet of er meer mensen geïnteresseerd zijn om een stukje te schrijven?
Ja, daar ben ik wel voor in. De originele maker heeft het draadje ook een beetje in de steek gelaten geloof ik.
Dat probleem heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Is het alleen met OS X, of komt het ook wel eens voor na Windows / Linux (als je dat überhaupt nog draait ).
CMOS resets zijn helaas wel weer 'nieuw' in Lion. Dit is (nog?) niet op te lossen in DSDT, enkel met een gepatchte AppleRTC kext. Conti de maker van myHack heeft echter de AppleRTC kext op een slimme wijze gepatcht, zodat deze ook niet wordt overschreven door systeemupdates. Deze kext kun je dus gewoon in je E/E of in je S/L/E plaatsen.
Of het specifiek aan OS X ligt ben ik nog niet helemaal uit. Windows draai ik nog voor de spellekes, maar dit gaat op Mac ook steeds beter ( Steam voor Mac :) ). Toch heb ik het gevoel dat dit alleen gebeurt nadat Mac gebruikt is en dan vooral als de PC even uit staat. 't Is daarom lastig even te testen.

De AppleRTC.kext is het niet, de .kext is ooit gepatcht en sindsdien heeft Apple er nog geen update voor vrijgegeven. Helaas is er inderdaad nog geen andere work-around voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik heb een MSI GT627 die perfect 10.7.2 draait. Ik ben al bezig met hackingtosh vanaf 10.5.8 en heb erg veel bijgeleerd. Heb nu bijna alles via een DSDT geregeld. het enigste wat mij nog niet wil lukken is slaap stand (of slaap stand compleet stop zetten zodat ik mijn lid kan sluiten zonder crash). en audio via de dsdt.

Iets wat ik niet weet en wel nieuwsgierig naar ben, wordt de performance van de grafische kaart beter als ik deze in mijn dsdt zet? mijn grafische kaart (9800mGS) werkt perfect zonder aanpassingen, dus gewoon met de graphics enable. is het de moeite waard om dit in de grafische kaart in de dsdt te plaatsen?

Mocht iemand wij willen helpen met wat minor problemen (zou erg fijn zijn) is hier een thread:

http://www.tonymacx86.com...&t=42044&p=265436#p265436

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Tiwazz
Alles via DSDT is altijd netjes, maar je kunt ook overdrijven ;p.
Audio through DSDT with working mic without the use of any audio kext.
Dit is niet mogelijk... Er is altijd één van deze kexts/enablers nodig. Zelf draai ik tegenwoordig op een ALC889.kext in samenwerking met de originele AppleHDA die gepatcht is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1) vanilla AppleHDA.kext + LegacyHDA.kext + HDAEnabler.kext (or DSDT w/ HDEF injection) for ALC889a/ALC885
2) vanilla AppleHDA.kext + LegacyHDA.kext + DSDT w/ HDEF injections and HDAU (HDMI audio) injection for ALC889a/ALC885 plus nVidia GT220*
3) bin patched AppleHDA.kext for ALC### only + LegacyHDA.kext for ALC### + HDAEnabler.kext (or DSDT w/ HDEF injection)
4) bin patched AppleHDA.kext for ALC### plus nVidia GT240* + LegacyHDA.kext for ALC### + DSDT w/ HDEF & HDAU injections
5) bin patched AppleHDA.kext & edited info.plists for ALC### + HDAEnabler.kext (or DSDT w/ HDEF injection)
6) bin patched AppleHDA.kext & edited info.plists for ALC### plus nVidia GT240* + DSDT w/ HDEF & HDAU injections
7) bin patched AppleHDA.kext & edited info.plists for ALC### only plus nVidia GT220* + DSDT w/ HDEF & HDAU injections
8) ALC### disabled plus nVidia GT220*: vanilla AppleHDA.kext + DSDT w/ HDAU injection
9) ALC### disabled plus nVidia GT240*: bin pathced AppleHDA.kext for nVidia GT240 only + DSDT w/ HDAU injection
Tiwazz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:30:Iets wat ik niet weet en wel nieuwsgierig naar ben, wordt de performance van de grafische kaart beter als ik deze in mijn dsdt zet? mijn grafische kaart (9800mGS) werkt perfect zonder aanpassingen, dus gewoon met de graphics enable. is het de moeite waard om dit in de grafische kaart in de dsdt te plaatsen?
Mijn ervaringen hiermee zijn best wel goed. Heb zelf mijn GT220 in de DSDT geplaatst wat zorgde voor 60FPS meer in de benchmark test! Dit tov. de perfect werkende GraphicsEnabler. Had het zelf voor het eerst in DSDT gezet, maar de prestaties in de benchmark verhoogden flink. Het was echter naar mijn idee niet merkbaar in OS X zelf (gebruik als mediacenter).

Met de vragen uit je topic kan ik je niet echt helpen, DSDT is niet mijn ding. Simpele fixes e.d. kan ik wel toepassen, maar echt dingen bewerken waar geen kant en klare documentatie is, dat kan ik niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@ iMick

Dat was bij mij onbekend ik dacht dat het mogelijk was om audio via de DSDT te laten lopen zonder aparte .kexts dus alleen de standaard apple hda.
Mijn probleem is namelijk best raar met audio. Ik heb vrijwel alle .kext geprobeerd die ik kon vinden, voodoohda, rollback, bin edited applehda maar kreeg ze allemaal niet aan de praat. Toen vond ik een slicevoodoohda op internet en deze werkt bij mij in principe goed. Echter als ik OS X Lion installeer zonder upgrade vanaf Snow Leopard werkt deze niet. Raar!

Op welke manier heb jij je Audio werkend gekregen? Met behulp van je DSDT of?

Hmm toch best interessant dan om me daar in te gaan verdiepen! Hoe heb je precies je GT220 in je DSDT geplaatst met behulp van deze link of?

http://tonymacx86.blogspo...ixes-nvidia-graphics.html

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
GT220 heb ik inderdaad met die link gedaan, met daarbij ook nog de HDMI audio patch toegevoegd :). De GT220 werkt zonder gepatchte AppleHDA al gelijk, aangezien het codec id van de GT220 in de originele AppleHDA staat.
Zonder AppleHDA zou het wel mogelijk moeten zijn, maar dan alleen met de ALC888B oid. Er is er maar één die exact hetzelfde ID heeft als in de AppleHDA staat. Deze weet ik echter niet uit mijn hoofd.

Welke audiochip heb je? ALC889 heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Zo'n DSDT is toch alleen nodig bij een moederbord met een bios? is een dergelijke kunstgreep nog nodig als uefi word gebruikt?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
UEFI /=/ Mac EFI
Het is exact hetzelfde nog als met een BIOS, afgaan op de verhalen die ik lees. Zelf heb ik het nog niet kunnen testen, dus echt veel kan ik je er niet over vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Mijn audiochip is volgens mij ALC888/1200 dit is het enigste wat ik kan vinden.Tot nog toe heb ik het maar met 1 kext kunnen fixen en dat is die slicevoodoohda, de versie die ik daarvan heb kan ik overigens nergens meer vinden en anderen werken ook niet. Gelukkig bewaar ik hem goed op meerdere plaatsen. Het zou fijn zijn als ik mijn audio kan fixen op een propere manier!

Heb jij enig succes met de slaapstand van je notebook? Welke notebook heb je eigenlijk? Slaap stand is volgens mij voor mij notebook hopeloos ik heb een PM45 chipset ICH9. Ik wil proberen om in mijn dsdt aan te geven dat als de lid sluit het scherm in sluimer moet maar niet het systeem. Geen idee of me dat ooit gaat lukken overigens.

Heb je toevallig een idee hoe ik mijn wifi icoon goed kan krijgen? Hij geeft bij alle SSID's aan volle signaal sterkte te hebben ook al is dat niet zo. Dit probleem heb ik pas vanaf Lion, op snow leopard werkte het goed!

Dan zal ik die guide ook is gaan volgen voor mijn video chip denk ik!

Mac EFI is een gemodificeerde UEFI en het komt er op neer dat het het zelfde is als het hebben van een BIOS.

Edit:

Ik wil beginnen aan mijn 9800m GS in de DSDT te plaatsen. Echter volgens de link van tonymac moet ik dingen kopiëren uit zijn dsdt fix.zip maar kan dit wel? Aangezien mijn 9800m GS anders is dan zijn kaart en zijn moederbord ook anders is. Kan ik dit wel gewoon copy/pasten heb jij dit ook gedaan op die manier imick?

[ Voor 23% gewijzigd door ndonkersloot op 14-12-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Plaats je DSDT eens online + info over je GPU ;). Dan zal ik eens kijken of ik er iets van begrijp ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat zou heel fijn zijn,

Mijn DSDT is hier te vinden:

http://www.mediafire.com/?to0kmpwoy49vdxp

Ik heb een MSI GT627 Notebook met een PM45 ICH9 chipset en een 9800m GS 1GB als grafische kaart.

Waar ik niet helemaal zeker over ben is dat volgens de tonymac guide je "Device (PCI0)" moet zoeken in je DSDT en deze er ongeveer uit moet zien als de afbeelding van tonymac. Dit komt enigszins overeen maar niet helemaal. Daarna zegt tonymac dat je de code uit zijn tonymacx86-DSDT-FIXES.dsl moet pakken en die vervangen met de code die je hebt staan. Dit begrijp ik wel echter vraag ik me af of dit wel juist is, aangezien mijn notebook een heel ander moederbord heeft en een andere grafische kaart heeft dan tonymac. Maak ik dan mijn DSDT juist niet corrupt?

En dan al helemaal nog niet te beginnen over slaap stand in mijn notebook volgens mij gaat dat nooit werken. Weet niet of er een hack is dat het niet herkent word of je lid dicht is? Zodat je dus gewoon je lid kan sluiten zonder slaap stand geactiveerd word? Dat zou al nice zijn aangezien ik sleep toch alleen gebruik om even een gang of trap op te lopen en dan weer te activeren.

Mocht je naar mijn DSDT gaan kijken en een poging wagen om iets te fixen zou dat heel fijn zijn ik verleen uiteraard alle informatie als je meer informatie nodig hebt.

Edit:

Informatie die wellicht nodig is voor tony's guide:

De eerste stap locatie display@0 heet in mijn systeem VGA@0. De AAPL,gart-width is value "0x40". Mijn NVCAP values zijn: "<04 00 00 00 00 00 01 00 fe 00 00 00 00 00 00 0a 00 00 00 00>".

[ Voor 9% gewijzigd door ndonkersloot op 14-12-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Gewoon proberen en altijd back-ups houden van je DSDT :).
Heb geprobeerd om in je LID0 een kleine fix te doen, waardoor hij zou moeten slapen. Geen idee of het ook echt werkt. Werkt sleep wel gewoon via Appeltje > Sluimerstand? Anders werkt LID ook niet.

Ik heb je GPU onder VGA geplaatst, misschien moest hij wel onder PCI0 / IGP, maar dat weet ik ook niet zeker. Gewoon een beetje proberen :).

http://cl.ly/2f3q0h1X2J3a3s1r1m1m

• Mr.Tweaks
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 19:01

@Muldert

So true,... vooral het "ik rust niet gedeelte".....

• ndonkersloot
Als ik mijn notebook in slaapstand zet (via LID of via menu) dan gaat mijn scherm op zwart en blijven alle LEDjes branden en ventilatoren draaien. Ik heb in de loop der jaren van alles geprobeerd om mijn slaap stand aan het werken te krijgen maar volgens mij is het hopeloos. Misschien is het mogelijk om de LID functie in de DSDT dusdanig te vernaggelen dat als ik hem sluit dat er niks gebeurt of alleen het scherm op sluimer gaat? Dat zou ik al voldoende vinden. Ik zal eens mijn best doen op mijn DSDT en kijken hoever ik kom.

De grafische adapter wordt nog niet herkent met de DSDT die je gepost had. Ik ga hem zelf vandaag nog editen en kijken wat daar uit komt. Er volgt dus nog een nieuwe DSDT vandaag.

Mocht het jou wel lukken om slaap stand aan de praat te krijgen op mijn laptop dan ben je echt een held omdat dit mij nog nooit gelukt is! (Met sleepenablers kext bestanden werkt het ook niet).

Edit:

Damn iedere keer als ik de grapichs aanpassingen doe in mijn DSDT compiler hij niet of hij compiler wel maar het heeft geen effect na een reboot. Is mijn Moederbord dan zo anders dan alle DSDT hacks die op internet staan. Er komt dus geen nieuwe DSDT vandaag omdat het weinig tot geen wijzigingen bevat.

[ Voor 14% gewijzigd door ndonkersloot op 15-12-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Tiwazz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:53:
Als ik mijn notebook in slaapstand zet (via LID of via menu) dan gaat mijn scherm op zwart en blijven alle LEDjes branden en ventilatoren draaien. Ik heb in de loop der jaren van alles geprobeerd om mijn slaap stand aan het werken te krijgen maar volgens mij is het hopeloos. Misschien is het mogelijk om de LID functie in de DSDT dusdanig te vernaggelen dat als ik hem sluit dat er niks gebeurt of alleen het scherm op sluimer gaat? Dat zou ik al voldoende vinden. Ik zal eens mijn best doen op mijn DSDT en kijken hoever ik kom.

De grafische adapter wordt nog niet herkent met de DSDT die je gepost had. Ik ga hem zelf vandaag nog editen en kijken wat daar uit komt. Er volgt dus nog een nieuwe DSDT vandaag.

Mocht het jou wel lukken om slaap stand aan de praat te krijgen op mijn laptop dan ben je echt een held omdat dit mij nog nooit gelukt is! (Met sleepenablers kext bestanden werkt het ook niet).

Edit:

Damn iedere keer als ik de grapichs aanpassingen doe in mijn DSDT compiler hij niet of hij compiler wel maar het heeft geen effect na een reboot. Is mijn Moederbord dan zo anders dan alle DSDT hacks die op internet staan. Er komt dus geen nieuwe DSDT vandaag omdat het weinig tot geen wijzigingen bevat.
Gebruik je momenteel Graphicsenabler?
Bij laptops kan het voorkomen dat de GraphicsEnabler de sleep 'blokkeert'.
Als dat bij jou het geval is (komt bij Nvidia vaker voor), zou het zomaar kunnen zijn dat het niet zal werken totdat je je videokaart goed gepatcht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Mr.Tweaks schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:50:
[...]

Gebruik je momenteel Graphicsenabler?
Bij laptops kan het voorkomen dat de GraphicsEnabler de sleep 'blokkeert'.
Als dat bij jou het geval is (komt bij Nvidia vaker voor), zou het zomaar kunnen zijn dat het niet zal werken totdat je je videokaart goed gepatcht hebt.
Ja ik gebruik graphics enabler aangezien dit mij QE/Ci geeft en mijn VGA/HDMI poort fixt. Maar dan zal ik dat toch echt gaan fixen! Krijg alleen steeds compile errors. Mijn PCI0 method is erg lang in verhouding met wat ik op internet zie. Iedere keer als ik wat overwrite delete ik ook dingen die ergens anders weer aangeroepen en dus nodig zijn. Voor de rest is about my mac compleet alles wordt gedetecteerd. Behalve de geluidskaart omdat ik de applehda niet gebin patcht heb. (wil ik ook nog doen en hopelijk lukt dit nu wel).

Ook las ik dat alle usb poorten als intern gezien moeten worden voor sleep. Als ik ga kijken in mijn system profiler zijn mijn usb poorten intern (ik heb 3 usb poorten) maar staan er in system profiler 5 usb apparaten geloof ik. De overige 2 worden als uitbreidings sleuf gezien. Dit is mijn monitor en cd drive volgens mij. Moeten die ook als intern gezien worden voor sleep gaat werken of?

Bedankt dat je reageert en me wilt helpen!

Edit:

Mijn grafische adapter staat in de DSDT en ik kan booten zonder graphics enabler. Echter in system profileer staat niet de naam die ik in gegeven heb ""9800m GS" maar beeldscherm 6 MB. De effecten met bijv. mission control of wisselen van burueablad zijn een stuk trager dan met graphics enabler en dus lijkt de aansturing niet helemaal correct. Ik begrijp de structuur van mijn DSDT nu een stuk beter dus ik denk dat ik wel de juiste aanpassingen kan maken. Als ik nu sluimerstand selecteer of mijn LID sluit blijft het scherm branden gaat hij niet in sluimer maar verdwijnt mijn mouse pointer. Als ik klik komt deze terug en kan ik gewoon verder. Het heeft dus wel iets gedaan met de manier van slapen. Hopelijk wordt het nog mogelijk om in slaap stand te komen als ik alles gefixt heb!

Edit 2:

Ik kom net terug van de stad en boot mijn notebook. Nu heb ik een resolutie van 1024x768 en kan ik het spel schaken niet meer starten. Het lijkt er dus op dat QE/CI niet meer werkt. Ook is in mijn system profile beeldscherm 6 MB naar beeldscherm 3 MB veranderd. Het werkt dus verre van optimaal ik ga nu kijken waar het aan kan liggen en proberen te fixen!

Edit 3:

Ik blijf aan het editen zeg :p!
Ik krijg mijn grafische adapter niet correct aan de praat in mijn DSDT of hij compiled niet of hij wordt niet goed weergeven in system profiler en heb geen QE/CI. Ben maar begonnen aan mijn audio en heb deze aan de praat gekregen in mijn DSDT. Echter gaat de audio over mijn speakers na een aantal seconden weg. Als ik in de instellingen van audio apparaat wissel en weer terug naar de speaker lijn doet deze het weer enkele seconden. Ik heb de DSDT edits plus AppleHDA gewoon van internet geplukt dus daar zal het wel mee temaken hebben. Ik heb een ALC1200. Hoe heb jij iMick een dump gemaakt van alle kanaalen in je notebook/pc en deze aangepast in je DSDT of AppleHDA? Ook ben ik bezig geweest om mijn USB apparaten als intern gezien te laten worden (rare zin). Dit zijn 3 apparaten. Echter als ik in de DSDT kijk verschillen deze 3 niks met de overige apparaten die wel als intern gezien worden. Hoe zou ik dit kunnen aanpassen?

Edit 4:

Ik blijf ermee bezig ik krijg het niet voor elkaar om mijn audio goed te krijgen. Ik heb dumps gemaakt van mijn geluidskaart met alle pinouts er in. Ik gebruik nu een generieke layout/platform/info.plist van internet maar die is niet helemaal correct op mijn notebook (obviously). Ik moet dus de pinouts aan passen en namen aanpassen naar mijn notebook. Kan iemand mij hiermee helpen?

Dit is de codec dump voor mijn notebook gemaakt met linux:
http://www.mediafire.com/?qt94aazxq6g9nyf

Dit is de generieke codec die ik op dit moment gebruik:
http://www.mediafire.com/?ddqsiq9bwyq9inn

Dit is de gepatchte AppleHDA die ik op dit moment gebruik:
http://www.mediafire.com/?9mqnraak6urlayv

dit is een IOreg van mijn notebook (Met mijn DSDT gepatcht Audio apperaat hernoemt naar HDEF (normaal HDAC) en incombinatie met de genierke codec:
http://www.mediafire.com/?79nb6n9zu3uhpdv

Op dit moment met de generieke code is Headphone mijn speaker. Deze geeft geen geluid, hij geeft enkele seconden geluid als ik wissel van kanaal daar het volume wijzig en terug ga naar headphone. Erg raar. Het is me nog nooit gelukt om audio werkend te krijgen door AppleHDA te patchen hoop dat het me lukt met hulp van hier! In system profileer wordt het audio apparaat herkent.

[ Voor 60% gewijzigd door ndonkersloot op 19-12-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Tiwazz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:14:
[...]

Ja ik gebruik graphics enabler aangezien dit mij QE/Ci geeft en mijn VGA/HDMI poort fixt. Maar dan zal ik dat toch echt gaan fixen! Krijg alleen steeds compile errors. Mijn PCI0 method is erg lang in verhouding met wat ik op internet zie. Iedere keer als ik wat overwrite delete ik ook dingen die ergens anders weer aangeroepen en dus nodig zijn. Voor de rest is about my mac compleet alles wordt gedetecteerd. Behalve de geluidskaart omdat ik de applehda niet gebin patcht heb. (wil ik ook nog doen en hopelijk lukt dit nu wel).

Ook las ik dat alle usb poorten als intern gezien moeten worden voor sleep. Als ik ga kijken in mijn system profiler zijn mijn usb poorten intern (ik heb 3 usb poorten) maar staan er in system profiler 5 usb apparaten geloof ik. De overige 2 worden als uitbreidings sleuf gezien. Dit is mijn monitor en cd drive volgens mij. Moeten die ook als intern gezien worden voor sleep gaat werken of?

Bedankt dat je reageert en me wilt helpen!

Edit:

Mijn grafische adapter staat in de DSDT en ik kan booten zonder graphics enabler. Echter in system profileer staat niet de naam die ik in gegeven heb ""9800m GS" maar beeldscherm 6 MB. De effecten met bijv. mission control of wisselen van burueablad zijn een stuk trager dan met graphics enabler en dus lijkt de aansturing niet helemaal correct. Ik begrijp de structuur van mijn DSDT nu een stuk beter dus ik denk dat ik wel de juiste aanpassingen kan maken. Als ik nu sluimerstand selecteer of mijn LID sluit blijft het scherm branden gaat hij niet in sluimer maar verdwijnt mijn mouse pointer. Als ik klik komt deze terug en kan ik gewoon verder. Het heeft dus wel iets gedaan met de manier van slapen. Hopelijk wordt het nog mogelijk om in slaap stand te komen als ik alles gefixt heb!

Edit 2:

Ik kom net terug van de stad en boot mijn notebook. Nu heb ik een resolutie van 1024x768 en kan ik het spel schaken niet meer starten. Het lijkt er dus op dat QE/CI niet meer werkt. Ook is in mijn system profile beeldscherm 6 MB naar beeldscherm 3 MB veranderd. Het werkt dus verre van optimaal ik ga nu kijken waar het aan kan liggen en proberen te fixen!

Edit 3:

Ik blijf aan het editen zeg :p!
Ik krijg mijn grafische adapter niet correct aan de praat in mijn DSDT of hij compiled niet of hij wordt niet goed weergeven in system profiler en heb geen QE/CI. Ben maar begonnen aan mijn audio en heb deze aan de praat gekregen in mijn DSDT. Echter gaat de audio over mijn speakers na een aantal seconden weg. Als ik in de instellingen van audio apparaat wissel en weer terug naar de speaker lijn doet deze het weer enkele seconden. Ik heb de DSDT edits plus AppleHDA gewoon van internet geplukt dus daar zal het wel mee temaken hebben. Ik heb een ALC1200. Hoe heb jij iMick een dump gemaakt van alle kanaalen in je notebook/pc en deze aangepast in je DSDT of AppleHDA? Ook ben ik bezig geweest om mijn USB apparaten als intern gezien te laten worden (rare zin). Dit zijn 3 apparaten. Echter als ik in de DSDT kijk verschillen deze 3 niks met de overige apparaten die wel als intern gezien worden. Hoe zou ik dit kunnen aanpassen?

Edit 4:

Ik blijf ermee bezig ik krijg het niet voor elkaar om mijn audio goed te krijgen. Ik heb dumps gemaakt van mijn geluidskaart met alle pinouts er in. Ik gebruik nu een generieke layout/platform/info.plist van internet maar die is niet helemaal correct op mijn notebook (obviously). Ik moet dus de pinouts aan passen en namen aanpassen naar mijn notebook. Kan iemand mij hiermee helpen?

Dit is de codec dump voor mijn notebook gemaakt met linux:
http://www.mediafire.com/?qt94aazxq6g9nyf

Dit is de generieke codec die ik op dit moment gebruik:
http://www.mediafire.com/?ddqsiq9bwyq9inn

Dit is de gepatchte AppleHDA die ik op dit moment gebruik:
http://www.mediafire.com/?9mqnraak6urlayv

dit is een IOreg van mijn notebook (Met mijn DSDT gepatcht Audio apperaat hernoemt naar HDEF (normaal HDAC) en incombinatie met de genierke codec:
http://www.mediafire.com/?79nb6n9zu3uhpdv

Op dit moment met de generieke code is Headphone mijn speaker. Deze geeft geen geluid, hij geeft enkele seconden geluid als ik wissel van kanaal daar het volume wijzig en terug ga naar headphone. Erg raar. Het is me nog nooit gelukt om audio werkend te krijgen door AppleHDA te patchen hoop dat het me lukt met hulp van hier! In system profileer wordt het audio apparaat herkent.
Probeer het anders met een EFI string.

Wat je compilatie errors betreft; Pas op met het copy/paste's van stukken code, die je van websites kopieert. Meestal neem je 'stuurtekens' en andere karakers (line feeds,, return tekens) mee, die je niet ziet. Hierdoor mislukt je compilatie.

Verwijderd

Ben al een tijdje bezig met OSx86.
Heb het nu voor elkaar gekregen om Lion 1.7.2 volledig werkend te installeren op mijn Thinkpad W520.

Alleen zit ik met een klein probleempje, wanneer ik mijn systeem uit zet, gaat deze niet volledig uit, het scherm stopt ermee, maar ik kan aan mijn power-button & bluetooth indicator zien dat mijn systeem nog aan staat.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• ndonkersloot
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:59:
Ben al een tijdje bezig met OSx86.
Heb het nu voor elkaar gekregen om Lion 1.7.2 volledig werkend te installeren op mijn Thinkpad W520.

Alleen zit ik met een klein probleempje, wanneer ik mijn systeem uit zet, gaat deze niet volledig uit, het scherm stopt ermee, maar ik kan aan mijn power-button & bluetooth indicator zien dat mijn systeem nog aan staat.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Multibeast 4.2.1 openen en Evoreboot kext installeren. Dit zal waarschijnlijk je probleem verhelpen. (Tenzij je dit al geïnstalleerd hebt).

Verwijderd

Tiwazz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:32:
[...]

Multibeast 4.2.1 openen en Evoreboot kext installeren. Dit zal waarschijnlijk je probleem verhelpen. (Tenzij je dit al geïnstalleerd hebt).
Heb ik helaas al geinstalleerd. :/

• ndonkersloot
Gebruik je een DSDT op je notebook of niet? Zoja kan je dit misschien uitproberen:
http://osx86.co/f36/various-dsdt-mods-t1960/post41562.html

Zo niet wat gebeurt er als je EvOreboot.kext verwijderd? Kan hij alleen niet afsluiten of is het ook betreft herstarten? Misschien doet OpenHaltRestart.kext het wel bij je? (Ik weet dat EvOreboot Openhaltrestart vervangt meer je weet maar nooit).

Verwijderd

Tiwazz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:53:
Gebruik je een DSDT op je notebook of niet? Zoja kan je dit misschien uitproberen:
http://osx86.co/f36/various-dsdt-mods-t1960/post41562.html

Zo niet wat gebeurt er als je EvOreboot.kext verwijderd? Kan hij alleen niet afsluiten of is het ook betreft herstarten? Misschien doet OpenHaltRestart.kext het wel bij je? (Ik weet dat EvOreboot Openhaltrestart vervangt meer je weet maar nooit).
Zal eens kijken, heb al een volledige backup van mijn partitie staan, dus heel veel kan er niet fout gaan!

Bedankt alvast :)

Edit:

Het is ondertussen gelukt, heb de EvOreboot.kext verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hierna werkte alles weer prima _/-\o_

Loop alleen nu weer tegen het volgende aan (misschien dat het wel helemaal niet kan hoor).
Ik heb op mijn harde schijf drie partities staan, twee voor Windows (System & Data), en een voor Lion.
Nu gebruikte ik altijd hibernate op mijn Windows partitie zodat ik snel kon booten. Maar nu ik Lion heb geïnstalleerd gaat dat niet meer.

Had eerst problemen dat ik überhaupt niet kon hibernaten, heb dit opgelost door mijn C:/ partitie op active te zetten.

Hierna kon ik prima in hibernate modus komen, en ook weer opstarten. Maar, als ik mijn Windows op hibernate had gezet, en daarna Lion bootte, liep mijn systeem vast.

Is het dus mogelijk om tegelijkertijd Windows in hibernatemode te hebben staan, en Lion te bootte?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Fijn dat het probleem met EvOreboot is opgelost! Over je hibernate vraag, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad dat als mijn windows in hibernate staat mac os x kan booten. Ik kon dan gewoon mac os x booten en als ik dan herstarten en dan de windows partitie selecteerde ging hij verder vanaf de hibernate stand.

Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe dit gefixt zou kunnen worden weet alleen wel dat het mogelijk is! Ik zal vanmiddag eens wat opzoeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:29
Ik ben sinds een paar dagen ook bezig met het proberen om Lion op mijn Samsung QX311 (i5 2410m + HD3000) te installeren. Op WiFi na lijkt alles te werken (BCM4313, helaas).
De resolutie is na het installeren 1024x768 maar dat is opgelost zodra ik het systeem definieer als MacBook Pro 8,1. Helaas lijkt er dan iets anders fout te gaan. Het hele scherm krijgt dan een witte tint. Alsof er een doorzichtig wit vlak over het hele scherm getekend wordt. Erg vervelend. Externe displays via de VGA-aansluiting worden niet herkend, dus daar kan ik het helaas niet op testen om vast te stellen of het aan het interne display ligt.

Heeft iemand wellicht een idee wat de oorzaak is? Google heeft mij tot nu toe nog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:04
Zo na een paar dagen klieren met Lion eindelijk compleet werkent op mijn desktop heb hiervoor iatkos L2 gebruikt en via USB geïnstalleerd. Draait als een zonnetje alles word herkend (audio Beeldschermen) ben alleen tijdje bezig geweest met VoodoHDA om het werkend te krijgen en nu draait dus alles

gr, ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik wil ook MacOSX op mn PC, maar weet niet precies wat nou de beste manier is, vanwege de vele 10tallen manieren die mogelijk zijn.

Mijn (belangrijkste) specs:
Asus p6x58d-e
i7 950
MSI ati 6970

Draai nu Win7 op een SSD. Wat ik graag wil is OSX op een andere harde schijf. Heb ook een iMac, waar ik eventueel wat op kan voorbereiden, maar zonder dat is nog beter :)

Wat is voor mij de beste software voor een installatie van 10.7.2 (vooral: makkelijkst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:04
Ik heb zelf nu een p7p55d met een i3 530 8 gb ram en 2 hdd's Poster boven mij ik adviseer je om via osx iATKOS L2 te downloaden en er een bootable usb stick van te maken zo is het bij mij gelukt en als het niet lukt om vanaf de usb stick te booten brand dan iATKOS dvd wacht tot je in bootloader komt en selecteer vanaf daar je usb stick en het zou moeten werken (zo lukte het bij mij) Als het in het begin niet wil lukken geef niet op, je geluid zal het moeilijkste aan de praat te krijgen zijn dat was bij mij in ieder geval het probleem.
Ik wens je succes met je hackingtosh build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
DJH schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:14:
Ik wil ook MacOSX op mn PC, maar weet niet precies wat nou de beste manier is, vanwege de vele 10tallen manieren die mogelijk zijn.

Mijn (belangrijkste) specs:
Asus p6x58d-e
i7 950
MSI ati 6970

Draai nu Win7 op een SSD. Wat ik graag wil is OSX op een andere harde schijf. Heb ook een iMac, waar ik eventueel wat op kan voorbereiden, maar zonder dat is nog beter :)

Wat is voor mij de beste software voor een installatie van 10.7.2 (vooral: makkelijkst)?
Die 6970 kan een probleem worden.
In hoeverre, durf ik niet in te schatten.
Zie Netkas.org. 1ste post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Mr.Tweaks schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:57:
[...]

Die 6970 kan een probleem worden.
In hoeverre, durf ik niet in te schatten.
Zie Netkas.org. 1ste post...
Zag het inderdaad. Heb net een USB gemaakt met mn iMac en daar via myHack Lion installer op gezet (USB stick). Nu terug bij m'n windows PC kan ik de USB niet lezen (windows geeft direct aan: Wilt u deze USB stick formateren? = onleesbaar). Als ik boot via USB stick, lukt dat niet, hij kan de stick niet lezen.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Moet ik de USB anders voorbereiden (formateren oid).

Moet ik de de Lion install restoren naar de USB? Dat doet de myHack installer toch voor je?

[ Voor 6% gewijzigd door DJH op 28-12-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
DJH schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:31:
[...]

Zag het inderdaad. Heb net een USB gemaakt met mn iMac en daar via myHack Lion installer op gezet (USB stick). Nu terug bij m'n windows PC kan ik de USB niet lezen (windows geeft direct aan: Wilt u deze USB stick formateren? = onleesbaar). Als ik boot via USB stick, lukt dat niet, hij kan de stick niet lezen.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Moet ik de USB anders voorbereiden (formateren oid).

Moet ik de de Lion install restoren naar de USB? Dat doet de myHack installer toch voor je?
zit er een bootloader op de usb stick en is de partitie actief

• ndonkersloot
Ik zelf zou adviseren om te googlen op tonymacx86 en de methode die daar besproken word te gebruiken. Werkt perfect!

• DJH

DJH

Thanks. Maar lees nu ook over de ati 6970, dat die waarschijnlijk niet goed werkt en zal werken :( ik wil wel een stabiel systeem (2e werkstation). Eerst maar afwachten hoe dat zich ontwikkeld. Had gister speciaal een Ssd voor osx gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren ook begonnen met het maken van een Hackintosh... De hele dag mee bezig geweest, maar uiteindelijk is het gelukt en heb ik OSX 10.5.6 geinstalleerd staan op mijn PC... Doordat het steeds mis ging heb ik er nu wel meer 'verstand' van dan dat ik eerst had dus dat is positief :)

Wil vandaag in ieder geval gaan proberen om Lion aan de praat te krijgen.

Weet iemand of je in Lion 'gewoon' de Mac app store kan gebruiken voor applicaties? Verpest dit niks met kexts e.d. zoals reguliere updates van Apple doen?

edit: zojuist succesvol de Lion installatie gedaan.. loopt heel erg goed en snel! Heb alleen nog wat problemen om mn audio aan de praat te krijgen....

edit2: audio ook aan de praat :) super!!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
De appstore en icloud kan problemen opleveren, dit hebben veel echte macs ook overigens. Voor icloud moet je voor zo ver ik weet een legitieme serialnumber hebben. Ik gebruik lizard om een smbios.plist te maken die gelijk is aan jou hardware. Met lizard kan je ook een serialnumber genereren.

Dan moet je alle netwerk apparaten verwijderen en twee netwerk configuratie bestanden (weet uit mijn hoofd niet welke maar is overal te vinden). Dan herstarten en alle netwerk apparaten weer toevoegen. Als het goed is werkt nu de appstore en icloud.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de appstore alleen iCloud deed het nooit dit was met een aangepaste smbios.plist opgelost. Toch wel fijn om op je iPad ook al je bookmarks te hebben!

Gelukkig nieuwjaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg.

Eigenlijk heb ik het "maar gewoon gedaan" en het lijkt allemaal wel goed te werken (iCloud en App Store), dus ik denk dat ik mazzel heb. :)

Happy new year!

edit: denk trouwens dat iCloud werkt omdat ik al eerder m'n iPad eraan gekoppeld heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie.. Hij boot niet meer.
Heb een maand geleden windows erbij gezet op andere partitie (laptop, dus 1 HDD). gisteren terug de bootloader uit de laatste multibeast geïnstalleerd, windows boot keurig, mac niet.. Wel in safe mode.

Als ik opstart met de bootcd of gewoon krijg ik altijd de volgende error:
NTFS Driver 3.3 [FLAGS R/W]

Dan stopt hij en gebeurt er niks meer..
Op google lees ik dat je met iboot normaal wel kan booten maar ook daar lukt het niet mee bij mij..
--------
Ok, dat probleem is verholpen maar nu hangt hij op: refusing new kext com.apple.iokit.ioacpifamily
Moet ik die kext weg doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For some reason kan ikde installatie van lion niet starten, de .app file wilt niet openen.
Hij start maar sluit nog in diezelfde second, ik zit in safe mode zonder internet.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:09:
For some reason kan ikde installatie van lion niet starten, de .app file wilt niet openen.
Hij start maar sluit nog in diezelfde second, ik zit in safe mode zonder internet.. Iemand een idee?
Helaas, ik ben mijn glazen bol kwijt geraakt... Kun je iets meer informatie geven?
Specificaties? Installatiemethode? Details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadver, vergeet ik nu echt elke keer :p
Ik zit nu op Snow Leopard (10.6.6), in safe mode aangezien de normale mode niet boot.
Ik gebruik Xmove, de app file werkt nu wel. Maar bij het rebooten sta ik nog steeds even ver. De pc reboot direct en de installatie kan niet starten, ik heb de laatste bootloader uit Multibeast gebruikt.

Ik ga nu proberen met myHack. Misschien werkt dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Haha, vergeten wel meer mensen ;). Wat zij je specificaties?

myHack vind ik zelf de beste methode, omdat je het simpel voor jouw specificaties kunt aanpassen. Je kunt je eigen kexts / DSDT gebruiken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok lion werkt :)
Boot normaal, maar enkel via de Unibeast USB stick (niet via chimaera bootloader)..
En dat is wel een probleempje, als ik zonder usb stick boot blijft hij hangen op PCI Config begin.

Kan ik een andere bootloader gebruiken? Zoja, welke?

(het gaat trouwens over een Samsung R730-JS06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Heeft er hier iemand ervaring met een Creative X-Fi Titanium op Mac OS X Lion. Heb namelij deze nieuwe geluidskaart gekocht en ga binnenkort kijken voor OS X maar als iemand dit al werkend heeft scheelt het mij een hoop zoek werk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik werk op dit moment op Lion 10.7.2 op mijn Dell XPS 15. Alles werkt op de aparte videokaart (525M, maar wel de intel 3000) en de standaard wifi na.
Alleen heb ik echter nog wel een probleem. Ik kan windows niet booten. Ik heb 3 manieren geprobeerd windows toch op te laten starten. Alle drie via repair tools:

- Automatische startup repair

- Deze commando reeks:
BootRec /FixMBR
BootRec /FixBoot
BootRec /RebuildBCD

- En deze commando reeks:
bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.old
bootrec /RebuildBcd

Geen van deze drie werkt. Hoe kan ik mijn windows alsnog laten booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
De partitie van windows op actief zetten vanuit mac os x met fdisk. Commands zien er als volgt uit.

Diskutil listdisk (kijken op welke schijf windows staat)

Sudo fdisk -e /dev/disk0
p (staat voor print of partition en laat alle partities zien)
f 2 (markeert/flagged partitie 2 als actief, je moet hier dus de windows partitie markeren)
w (schrijft mogelijke wijzigingen naar mbr)
y (bevestigt de wijzigingen)
q (sluit fdisk af).

Nu moet je herstarten en zal mogelijk windows booten of komen met een melding dat de bootloader corrupt is. In dat geval moet je de windows dvd in de tray doen en herstel starten. De dvd zal windows herstellen en booten mogelijk maken. Echter kan dit process ook de bootloader van Mac OS X om zeep helpen. In dat geval moet je met diskpart vanuit windows de actieve partitie veranderen en de bootloader herinstalleren. Wil je een goed werkende dual boot raad ik je aan om van voor af aan te beginnen met deze guide als hulp stuk:

http://myhack.sojugarden....dual-booting-demystified/

Niet alles klopt aan de guide zoals fdisk4400 moet je gewoon fdisk gebruiken en bij Lion moet persè de schijfindeling GUID zijn ookal wil de guide MBR. Met een beetje tweaker gedachte moet het zeker lukken met de link.

Succes

Edit: dit is zomaar uit mijn hoofd geschreven en kan wellicht fouten bevatten. Ookal verwacht ik dit niet.

[ Voor 4% gewijzigd door ndonkersloot op 10-01-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Thnx! Dit werkte, maar... Ik zit nu met het vage volgende probleem. Als ik gewoon windows wil starten zegt hij dat de BootMGR mist, maar wanneer ik dit wil fixen via de installatie schijf (usb in mijn geval) dan start hij windows wel gewoon op. Ik kan dus niet in de repair tools van de Windows 7 installatie komen. En via windows zelfs (cmd openen met admin recht) werken de BootRec /.. commands niet. Ik heb dus nu wel weer de chimera bootloader en ik kan ook OS X (Lion) opstarten. Maar windows niet. Tenzij ik in bootselect de usb met windows 7 installatie kies en dan start hij wel op. Hoe kan ik dit toch oplossen? Want altijd de usb stick erin laten zitten is geen optie.

Ik kan overigens geen GUID schijfindeling maken want dit ondersteund mijn bios niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hmm ik heb zo geen idee of windows te herstellen is vanuit windows zelf. Kan je niet bij herstel komen?nals je die installatie disk/usb start komt hij toch in de SETUP en kan je windows herstellen selecteren links onderin. Of detecteert windows een installatie en boot hij die? Heb namelijk geen ervaring met windows USB installaties. Wel weet ik dat ik een keer een windows recovery disc had gedownload van internet. Dit zijn alleen de windows herstel functies en geen installatie. Wellicht kan je die zoeken en branden of er een bootable USB van maken. Zolang de windows installatie niet hersteld is zal je deze niet kunnen booten zonder USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ik kom inderdaad niet eens in de setup scherm van de installatie. Hij detecteert denk ik inderdaad een windows installatie en boot die vervolgens. Vind ik eigenlijk wel vreemd, want ik meen toch vaak zat een install usb geboot te hebben terwijl ik nog gewoon een goedwerkende windows installatie had (nog voor ik Lion ging installeren zegmaar.) Het kan overigens wel zijn dat dat om een andere versie ging (professional ipv home premium bijvoorbeeld). Ik ga even opzoek naar die recovery disk en anders mount ik even een andere versie van Windows 7 naar de usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zowel met een recovery cd als een Windows 7 proffesional usb install kon ik in de repair tool komen. En na uiteindelijk veel gekloot en veel dezelfde commando's heb ik het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. Helaas gebruik ik nu wel 2 bootloaders omdat ik anders niet zou kunnen hybernaten in windows volgens het volgende topic:
http://www.tonymacx86.com...?f=3&t=2351&view=previous
Ik heb dus de 2e genoemde workaround gebruikt.

Kan iemand mij bevestigen dat ik inderdaad alleen op deze manier hibernate kan gebruiken in Windows 7? Ik zou namelijk graag alleen de Chimera bootloader willen gebruiken (is mooier en minder omslachtig dan 2) of anders alleen de EasyBCD bootloader zonder de Chimera bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Helaas werkt het updaten naar 10.7.2 voor mij nog steeds niet. Volgens Kakewalk moet ik de download installeren (niet rebooten) en dan Kakewalk upgraden en rebooten. Maar ik kan de download (10.7.2) alleen downloaden als ik direct daarna reboot.

Ik dat dus maar doen, omdat ik geen andere keus lijk te hebben. Maar dan krijg ik een kernel panic (scherm brightness omlaag en komt een melding dat ik de power knop ingedrukt moet houden om te restarten).

Iemand een idee of zelfs een oplossing om mij naar 10.7.2 te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
ik heb een hp 8510w notebook waar ik iatkos l2 op wil zetten. De installatie is inmiddels afgerond, maar de externe schermen worden niet herkend. Vgaenabler en nvenabler64 al geprobeerd maar ik krijg het niet aan de gang. Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvanG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04-2019
Ben zelf al lange tijd gebruiker van OSX86, eerst Snow Leopard en nu sinds kort een nog beter werkende versie van Lion. Waar ik bij Snow Leopard tegen veel bugs aanliep, zoals het scherm dat soms uitviel of niet altijd booten, heb ik daar met de nieuwe installatie (iAtkos L2) geen enkel probleem meer mee!

Installatie staat op SSD (dual boot W7), boot in 25 seconden (exclusief Bios), en maak perfecte opnames van diverse MIDI en AUX apparaten in Logic Pro 9.

Destijds wel lang bezig geweest om Snow Leopard werkend te krijgen met i7 die toen net nieuw was, vooral hypertreading was destijds een probleem. Nu met Lion intussen 8 cores enabled.

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/9981/screenshot20120118at104.th.png

Specs (Dell 435MT):
i7 2,66 Ghz
Ati 4850 512MB
4GB DDR3
X58 moederboord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Muidert

Waarschijnlijk zorgt een bepaalt .kext bestand ervoor dat je een KP krijgt. Kan je iets specifieker zijn wat de kernelpanic meldt, welke kext bestanden je hebt geïnstalleerd. Of je een DSDT gebruikt of volledig .kext based?

@arjandijk162

Ik neem aan dat graphicsenabler ook niet werkt? Wellicht kan je EFI strings proberen of als je een DSDT gebruikt daar je grafische adapter in plaatsen. In mijn notebook werkt HDMI, VGA OOB met graphics enabler dius kan je niet echt de perfecte tip geven maar probeer die twee is

@vincentvang
Mooie setup vincentvang! Ik heb ook al jaren een OSX86 setup op mijn notebook en desktop heb echter geen "iX" platform op mijn desktop een Q9550 @ 3,6Ghz en mijn notebook een P8600.

Ik heb zelf ook nog drie probleempjes wellicht dat iemand mij daar mee kan helpen.

Allereerst heb ik mijn Wi-Fi chip vervangen in mijn notebook naar een Broadcom BCM94311MCG en loopt mijn notebook op 10.7.2. Wi-Fi werkt goed echter is de lijst met SSID's niet correct, iedere SSID heeft max. aantal streepjes. Dit klopt natuurlijk niet, Onder 10.6.X was dit niet het geval daar weergaf hij de correcte sterkte weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.tonymacx86.com/download/file.php?id=19134

Probleem 2.
Mijn notebook wordt in verhouding met Windows een stuk warmer en precies op de plek waar ik met mijn handpalm rust. niet prettig dus. Ik gebruik de vanilla AppleIntelCPUPowerManagement.kext. Ook als ik NullCPUPowerManagement.kext installeer blijven de temps hoog. Temps liggen rond de 50 graden Celcius voor de cores echter voelt het warmer weet niet hoe betrouwbaar de monitoring tool is of de sensoren in mijn cpu want ze schommelen nogal.

Hoe weet ik zeker dat Speedstep werkt? Ik gebruik de AppleintelCPUPowerManagement weet ik dan zeker dat speedstep werkt? Onder Windows 7 lijkt de FAN harder te blazen is hier een fix voor? Ik heb al in mijn DSDT gekeken maar daar heb ik geen FAN sectie zitten.

Probleem 3.
Momenteel gebruik ik VoodooHDA als geluid "drivers" echter wil ik hier vanaf krijg zo nu en dan een kernel panic gerelateerd aan VoodooHDA. Ik heb in mijn DSDT een HDEF sectie gemaakt en dit werkt. Echter als ik met HDAWizard de AppleHDA binpatch en mijn platform, Layout, Info.plist opgeef en mijn AppleHDA patch werkt mijn audio min of meer. Ik krijg alleen geluid als ik naar de instellingen ga, daar van geluids apparaat wissel bijv. lijn uit volume verhoog/verlaag en terug switch naar headphones (zijn interne speakers). Ik krijg dan geluid uit mijn interne speakers maar na enkele minuten (2,3) is het weer weg en moet ik de zelfde handeling herhalen. Ik heb een ALC1200 codec, ALC888 werkt niet voor mij. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
wie heeft hier nog meer een 6870 1gb? zou je je cinebench score kunnen posten? ik kom hier, met duckweed, maar op 30fps uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Matty

Ik heb een XFX 6870 1GB. Ik zal zo cinebench is downloaden. Specifieke settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Tiwazz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:55:
@Matty

Ik heb een XFX 6870 1GB. Ik zal zo cinebench is downloaden. Specifieke settings?
er is maar 1 setting ;) moet wel de opengl hebben. de cpu score vind ik niet zo belangrijk. oh en wel je computerspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Oke, ik heb namelijk cinebench maar 1 keer gedraaid ik gebruik meer geekbench om te benchen aangezien ik toch weinig van m'n GFX nodig heb CPU vind ik belangrijker in OSX.

Hier een screen van mijn systeem:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/sqh8w6.jpg

en alle specs op een rijtje:

Intel Q9550 3,6Ghz
XFX6870 1GB
Corsair Dominator 2x2GB 1066Mhz
Samsung Spinpoint F1 640GB
ASUS Maximus Formula 2
X-Fi Titanium

Dat was wel een beetje 't belangrijkste. Ik update deze post zometeen met de scores.

Edit:

Scores zijn 38,80 FPS Reference Image Match: 99,31% voor OpenGL ik gebruik GraphicsEnabler = "No" aangezien mijn GFX in de DSDT staat.

CPU score is 4,28 pts. Is dit niet erg laag?

[ Voor 15% gewijzigd door ndonkersloot op 19-01-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Tiwazz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:12:
Oke, ik heb namelijk cinebench maar 1 keer gedraaid ik gebruik meer geekbench om te benchen aangezien ik toch weinig van m'n GFX nodig heb CPU vind ik belangrijker in OSX.

Hier een screen van mijn systeem:

[afbeelding]

en alle specs op een rijtje:

Intel Q9550 3,6Ghz
XFX6870 1GB
Corsair Dominator 2x2GB 1066Mhz
Samsung Spinpoint F1 640GB
ASUS Maximus Formula 2
X-Fi Titanium

Dat was wel een beetje 't belangrijkste. Ik update deze post zometeen met de scores.

Edit:

Scores zijn 38,80 FPS Reference Image Match: 99,31% voor OpenGL ik gebruik GraphicsEnabler = "No" aangezien mijn GFX in de DSDT staat.

CPU score is 4,28 pts. Is dit niet erg laag?
ok thx. geen idee of het laag is. het is wel stukken minder dan wat je met cinebench onder windows hebt. Maar komt puur door de brakke opengl implementatie in osx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Lijkt mij eerder dat het komt door de karige "drivers". Hoe kan een regeltje graphicsenabler bijv. of in de DSDT wat reg informatie nou net zo efficiënt zijn als drivers van +- 100 mb die regelmatig worden geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
lekker dan ik haal 30fps na een reboot en 15 als ik uit sleep kom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
welke manier gebruik je om je grafische kaart aan te sturen? GraphicsEnabler, EFI Strings, DSDT, kext files?

probeer is GraphicsEnabler op No te zetten kijken wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Tiwazz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:14:
welke manier gebruik je om je grafische kaart aan te sturen? GraphicsEnabler, EFI Strings, DSDT, kext files?

probeer is GraphicsEnabler op No te zetten kijken wat ie dan doet.
had GE=YES. met no zelfde probleem maar ik denk dat ik al een oplossing hbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
echt af en toe..

heb mijn smbios.plst aangepast van macpro3,1 naar imac12,1 en voila geen performance verlies meer na wake from sleep

ik dacht dat ik macos al redelijk onder de knie had maar had niet verwacht dat de smbios zo veel effect kon hebben

http://www.tonymacx86.com...php?f=15&t=25835&start=30

[ Voor 16% gewijzigd door matty___ op 19-01-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
SMbios.plist heeft redelijk veel effect op het systeem. Het scherm van min notebook bijv. gaat flikkeren als ik geen mac book pro selecteer. Ik krijg iCloud en facetime ook niet aan de praat als ik mijn SMbios.plist correct instel (met Serialnumber etc.) Ik heb mijn SMbios.plist gemaakt door te kijken naar welk officieel mac systeem het dichtst bij mijn hardware kwam. Daarna heb ik met de tool lizard een S/N gegenereerd systeem loopt een stuk soepeler na SMbios.plist veranderd was.

Welke score haal je nu als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Tiwazz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:37:
SMbios.plist heeft redelijk veel effect op het systeem. Het scherm van min notebook bijv. gaat flikkeren als ik geen mac book pro selecteer. Ik krijg iCloud en facetime ook niet aan de praat als ik mijn SMbios.plist correct instel (met Serialnumber etc.) Ik heb mijn SMbios.plist gemaakt door te kijken naar welk officieel mac systeem het dichtst bij mijn hardware kwam. Daarna heb ik met de tool lizard een S/N gegenereerd systeem loopt een stuk soepeler na SMbios.plist veranderd was.

Welke score haal je nu als ik vragen mag?
30 fps voor en na sleep.
Asus P5e
Q9300@ 2,8Ghz
4GB RAM op 901 Mhz
msi 6870 1 GB
met GE=YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

matty___ mag ik vragen of jij ook 10.7 draait en zoja hoe? IK heb hetzelfde moederbord maar kreeg de 10.7 installatie niet werkend dus daar zou jij mij erg mee kunnen helpen!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Bananenspin schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:17:
matty___ mag ik vragen of jij ook 10.7 draait en zoja hoe? IK heb hetzelfde moederbord maar kreeg de 10.7 installatie niet werkend dus daar zou jij mij erg mee kunnen helpen!
ik draaide alles van 1.6.1 tot 1.7.2. geen idee hoe ik ooit was begonnen maar nu heb een usb stick waar chameleon op staat (1793 volgens mij). Op de usbstick staat ook een DSDT gemaakt met de DSDT autopatcher.
Verder heb ik
  1. AHCIportinject.kest (zodat alles als interne disk wordt gezien)
  2. fakesmc.kext
  3. ioahciblockstorageinjector (zie 1)
  4. lagacyAppleYukon2.kext
  5. appleHDA.kext voor geluid.
deze staan allemaal in /s/l/e zodat die worden meegenomen in de kernelcache voor sneller booten. dit is leuk maar hoeft niet per se.

org.chameleon.boot.plist
<plist version="1.0">
<dict>
<key>Kernel</key>
<string>mach_kernel</string>
<key>GenerateCStates</key>
<string>Yes</string>
<key>CSTUsingSystemIO</key>
<string>Yes</string>
<key>Kernel Flags</key>
<string>-v </string>
<key>GeneratePStates</key>
<string>Yes</string>
<key>Default Partition</key>
<string>Lion</string>
<key>EthernetBuiltIn</key>
<string>Yes</string>
<key>UseKernelCache</key>
<string>Yes</string>
<key>GraphicsEnabler</key>
<string>Yes</string>
<key>Timeout</key>
<string>2</string>
</dict>
</plist>

Verder heb ik een lion image zo omgebouwd dat je ervan kunt booten. (gewoon een guide gevolgd op internet). Ik heb wel 2 HD's 1 voor windows en 1 voor Mac

op de mac hd is de eerste partitie de installimage (10gb groot) 2de SL en 3 de is lion. Ik switch steeds als er een nieuwe release is dus ik ga straks 10.8 op de SL paritie zetten en lion als backup.

Dan is het gewoon van de usb stick booten, de install paritie selecteren en installeren maar. Door van de usbstick de booten heb je 2 voordelen.
1. geen gekut met bootloader op harddisk en daardoor minder kans dat je iets verneukt
2. als je keer iets totaal nieuws probeert met de bootloader dan pak je een nieuwe usb stick. werkt het niet kun je altijd terug vallen op de oude. met deze methode ben ik al 2,5 jaar drama free hackintosh gebruiker

Maar waar loop je precies op vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Waar ik op vast liep was een bootable 10.7 image restoren. Wat ik ook deed de 10.7 install boote niet en kon ik het dus ook niet installeren... Ik werkte dan wel met een boot cd ipv een usb stick wellicht die manier nog eens proberen. Zou jij je DSDT willen sharen, aangezien dat nog nieuw is voor mij?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Bananenspin schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:18:
Waar ik op vast liep was een bootable 10.7 image restoren. Wat ik ook deed de 10.7 install boote niet en kon ik het dus ook niet installeren... Ik werkte dan wel met een boot cd ipv een usb stick wellicht die manier nog eens proberen. Zou jij je DSDT willen sharen, aangezien dat nog nieuw is voor mij?
dtsdt is niet noodzakelijk voor de install maar maakt vooral sleep mogelijk. Wat is je bios versie en hoeveel gb geheugen heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik had bios versie 2001 die was aangepast voor max osx installaties, alles pre 10.7 werkte ook. En heb 4 gb geheugen. Moet wel erbij zeggen dat ik jou mobo type verkeerd las, ik heb een p5q-e en niet een p5e..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Bananenspin schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:49:
Ik had bios versie 2001 die was aangepast voor max osx installaties, alles pre 10.7 werkte ook. En heb 4 gb geheugen. Moet wel erbij zeggen dat ik jou mobo type verkeerd las, ik heb een p5q-e en niet een p5e..
dan gaat het neit werken. maar je kunt heel eenvoudig zo een dsdt zelf maken hoor
http://olarila.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zal na mijn tentamens weer eens een poging wagen! Hoe heb je de 10.7 installer gemaakt? Wellicht dat ik daar iets anders in moet proberen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Met de Z68X-UD3H-B3 nog steeds geen werkende sleep. Verder nu alles (eindelijk 10.7.2).

Als ik naar Sleep ga dan wordt het scherm zwart, vallen alle harde schijven stil maar blijven mijn fans en actief. Alsof mijn moederbord niet doorheeft dat ik in Sleep ga. Ook kan ik er niet meer uit komen, ik moet dan een hard reboot doen.

Any ideas? Ik heb een rev 1.0 moederbord met bios F10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Muldert schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:19:
Met de Z68X-UD3H-B3 nog steeds geen werkende sleep. Verder nu alles (eindelijk 10.7.2).

Als ik naar Sleep ga dan wordt het scherm zwart, vallen alle harde schijven stil maar blijven mijn fans en actief. Alsof mijn moederbord niet doorheeft dat ik in Sleep ga. Ook kan ik er niet meer uit komen, ik moet dan een hard reboot doen.

Any ideas? Ik heb een rev 1.0 moederbord met bios F10.
juiste dsdt en speedstepping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Bananenspin schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:54:
Zal na mijn tentamens weer eens een poging wagen! Hoe heb je de 10.7 installer gemaakt? Wellicht dat ik daar iets anders in moet proberen.
geen idee meer. was volgens mij een draadje op insanslymac of tonymacx86.

belangrijk is dat je iig de kernel naar de install partitie kopieert en dat je niet het image zelf restort maar eea bestand uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Van t weekend heb ik geprobeerd om via Unibeast een werkende Lion USB stick te creeren, maar helaas blijf ik constant tegen een Installation Failed eindscherm aankijken.

Bron Hardware
- HP Compaq Mini 311c
- Intel Atom N270
- Nvidia ION LE
- Mac OS X 10.6.3 (Ik weet niet zeker of het .3 is, maar zou het hier aan kunnen liggen? De versie van Mac OS X waar Unibeast op draait?)

- Aldi 16GB USB stick geprepareerd zoals aangegeven op tonymacx86.

Target Hardware:
- Gigabyte GA-H61M-USB3-B3
- Intel i3-2100
- Bios meest recent/settings staan zoals aanbevolen voor dit moederbord

Wat heb ik gedaan:
- De Lion app in /Applications/ gezet
- Lion 10.7.2 .dmg gemount
- .dmg hernoemd
- Unibeast vanuit /Applications/ gedraaid
- Geen Finder vensters open met de Lion app inhoud

Wat heb ik nog niet gedaan:
- Een andere USB stick proberen (kleiner?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gusev schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:25:
Van t weekend heb ik geprobeerd om via Unibeast een werkende Lion USB stick te creeren, maar helaas blijf ik constant tegen een Installation Failed eindscherm aankijken.

Bron Hardware
- HP Compaq Mini 311c
- Intel Atom N270
- Nvidia ION LE
- Mac OS X 10.6.3 (Ik weet niet zeker of het .3 is, maar zou het hier aan kunnen liggen? De versie van Mac OS X waar Unibeast op draait?)

- Aldi 16GB USB stick geprepareerd zoals aangegeven op tonymacx86.

Target Hardware:
- Gigabyte GA-H61M-USB3-B3
- Intel i3-2100
- Bios meest recent/settings staan zoals aanbevolen voor dit moederbord

Wat heb ik gedaan:
- De Lion app in /Applications/ gezet
- Lion 10.7.2 .dmg gemount
- .dmg hernoemd
- Unibeast vanuit /Applications/ gedraaid
- Geen Finder vensters open met de Lion app inhoud

Wat heb ik nog niet gedaan:
- Een andere USB stick proberen (kleiner?)
http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html
usb stick is bootable. met mbr op 1 paritie?
Wat staat er op de usb stick? j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

kant en klare OSX 10.7.2 installer
alleen restoren van de .dmg naar een USB stick

[ Voor 40% gewijzigd door himacc op 25-01-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
@matty: Yes, heb gewoon precies die guide gevolgd (heb al aardig wat ervaring met OSx86). Master Boot Record; 1 partitie; USB stick is helemaal leeg verder qua inhoud als je dat bedoeld.

@himacc: Gaat het bij mij niet juist net verkeerd bij het restoren naar de USB stick?! Ik zal vanavond eens een poging wagen. Maar wilde graag vanilla gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gusev schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:43:
@matty: Yes, heb gewoon precies die guide gevolgd (heb al aardig wat ervaring met OSx86). Master Boot Record; 1 partitie; USB stick is helemaal leeg verder qua inhoud als je dat bedoeld.
als de install afbreekt. is de stick dan leeg? of zit er een halve install op.

Je kunt voor de grap ook proberen het echte lion dmg via de disk util te restoren. als je daar ook al een foutmelding krijgt ligt het echt aan de stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
matty___ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:47:
[...]

als de install afbreekt. is de stick dan leeg? of zit er een halve install op.

Je kunt voor de grap ook proberen het echte lion dmg via de disk util te restoren. als je daar ook al een foutmelding krijgt ligt het echt aan de stick.
Ah, uiteraard. Ik zal vanavond eens kijken of er een halve install opstaat. Wat zou dat eigenlijk betekenen als er een halve install op staat? Ook usb stick? Of juist software related?

Ik zal disk utility ook meteen vanavond proberen. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gusev schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:54:
[...]

Ah, uiteraard. Ik zal vanavond eens kijken of er een halve install opstaat. Wat zou dat eigenlijk betekenen als er een halve install op staat? Ook usb stick? Of juist software related?

Ik zal disk utility ook meteen vanavond proberen. Wordt vervolgd...
halve install op de usb stick zou duiden op een foutje in de bron image (7.2) of in multibeast. Helemaal lege usb stick zou ik denken dat iets met de usb zelf aan de hand is. Maar dat kun je dan met de disk util hertesten.

wat je daar naast ook nog zou kunnen doen is een 10.7.0 dmg proberen. en gezien je toch naar een nieuwe pc gaat kun je op de disk van je nieuwe computer 2 partities aan maken. 1: 10gb voor install en 2: overig voor lion

Bouw de HD in je oude computer in en skip heel de usb stick. Install dan chameleon op de nieuwe hd en boot daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
matty___ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:11:
[...]

juiste dsdt en speedstepping?
Met multibeast DSDT van tonymacx86 geinstalleerd, boot failure. Dus weet niet hoe ik dit aan de praat krijg.

Speedstepping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Muldert schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:13:
[...]

Met multibeast DSDT van tonymacx86 geinstalleerd, boot failure. Dus weet niet hoe ik dit aan de praat krijg.

Speedstepping?
dat de cpu zelf zijn aantal mhz kan bepalen. dus als die nix te doen heeft verbruikt die minder stroom.

ik denk je het best een eigen dsdt kunt compilen ipv die van tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heeft iemand hier ervaring met OSx86 op een Dell Vostro V131? Ik heb al een wiki gevonden met welke drivers etc nodig zijn, maar heb niet echt een user experience gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
matty___ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:01:
[...]

dat de cpu zelf zijn aantal mhz kan bepalen. dus als die nix te doen heeft verbruikt die minder stroom.

ik denk je het best een eigen dsdt kunt compilen ipv die van tony
Oke, moet speedstepping aan of uit, en hoe doe ik dat? Gewoon via BIOS?

Hoe weet ik hoe ik mijn DSDT moet compilen?

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Muldert schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Oke, moet speedstepping aan of uit, en hoe doe ik dat? Gewoon via BIOS?

Hoe weet ik hoe ik mijn DSDT moet compilen?

Dankje!
je zet het aan in de bios en vervolgens moet de dsdt het gebruiken. Hoe je een dsdt compiled staat op insanlymac wel 20 keer uitgelegd.

kijk de dsdt van tony moet wel werken maar dan moet bios versie exact hetzelfde zijn
Pagina: 1 ... 32 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.