Eergisteren maar weer is begonnen met een poging een hackintosh te maken, waarbij me vorige pogingen alleen bestonden uit het uit proberen op een HP laptop, die overigens perfect werkte op de toestenbord en muis na (Uiteraad realiseerde ik me eergister pas hoe ik dat had kunnen verhelpen).
Ik wou het dit keer proberen op mijn workstation, een intel core2quad Q6600, met een gigabyte ga-pa-ds3l en een nvidia 8800GTX. Na drie verschillende distro's geprobeerd te hebben kwam ik iATKOS L1 tegen, na de eerste keer installeren werkte mijn nvidia kaart niet, en na wat aangemodderd te hebben besloot ik om hem nog maar eens te herinstalleren. En dit keer nvenable(?) ook aan te vinken. Waarna ik na ongeveer 15/30 minuten tegen verwachtingen in de First time configuration wizard zag, met dual screen(

).
Toen besloot ik te upgraden naar 10.7.3, wat perfect ging op me geluid na, maar dit was dmv multibeast en het aanvinken van RTL888 kext's etc opgelost (Wat ik overigens ook in de setup deed).
En nu heb ik een perfect werkende hackintosh installatie, waarvan alles werkt op sleep na (Niet dat ik dat nodig heb), enigste wat niet werkt, is me m-audio audiophile 2496 geluidskaart. Maar hier kan ik alleen M-audio om verwijten voor het niet uitbrengen van intel drivers.
Ik was wat septisch over mac os X in het verleden, maar ik moet toegeven dat des meer ik het gebruik des te genialer ik het ga vinden. Ik moet alleen nog even me logitech muis goed gefixed krijgen, werkt best wel stroef t.o.v windows.
Ik ben nu overigens een poging aan het wagen om mac os x te dual-booten met windows 7, dit omdat me pc maar 4 sata porten heeft die alle 4 normaal al in gebruik zijn. dus gparted is nu bezig de tweede partitie op me OS schijf te resizen waardoor ik straks ongv 100GB vrij heb voor mac os X. En dan proberen met Time Machine te backup terug te zetten (Hopelijk kan dat al gelijk vanuit de installatie, alhoewel ik vermoed dat Chameleon dan niet geinstalleerd word?)
Hebben er meer mensen last van gehad dat het even wennen was met de cmd-key om daarna op elk windows pc dood leuk de winkey in te drukken i.p.v de ctrl key?