[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ja ik gebruik een usb tobo en muis, voor ps2 heb je juist extra kexts nodig toch? Ja dat zie ik als achtergrond.. zou het het waard zijn om al mn huidige kexts uit mn werkende install ook op de extra folder te gooien van mn usb? Of kan ik beter een paar belangrijkere kopiëren?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19
@Bananenspin:

dat kan je altijd proberen. Werkt het niet jammer, niets verloren. Wat ik me bedenk is dat het een goed idee is de DSDT.aml die nu op je USB stick staat te vervangen door de DSDT.aml voor jouw Asus mobo (in de map extra).
Weet niet of die er is, maar dat is wel de goede weg. Staat er bij OSx86 nog iets over je mobo?

(overigens wel een loffelijk streven: "Omdat het kan". Zal niet altijd lukken, maar toch.....)

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 19-10-2011 19:14 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Als het goed is, hoef ik geen speciale DSDT.aml te hebben want volgens deze post onder het stukje patch bios staat dat wanneer je een gemoddede bios hebt (die ik van daar heb) deze het DSDT verhaal niet nodig heeft. Op OSx86 komt mijn mobo niet eens voor helaas.

Ik houd niet van opgeven, al kijk ik hierna nooit meer naar osx om, ik zal het werkend krijgen!

Zelfs met kexts wilt het niet lukken.. of ik nou boot via mijn hardeschijf, dan in chamaleon zit en dan de usb kies, of gelijk de usb boot door dit te wisselen in mijn bios.. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Bananenspin op 19-10-2011 21:02 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 19:01
Bananenspin schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:57:
Als het goed is, hoef ik geen speciale DSDT.aml te hebben want volgens deze post onder het stukje patch bios staat dat wanneer je een gemoddede bios hebt (die ik van daar heb) deze het DSDT verhaal niet nodig heeft. Op OSx86 komt mijn mobo niet eens voor helaas.

Ik houd niet van opgeven, al kijk ik hierna nooit meer naar osx om, ik zal het werkend krijgen!

Zelfs met kexts wilt het niet lukken.. of ik nou boot via mijn hardeschijf, dan in chamaleon zit en dan de usb kies, of gelijk de usb boot door dit te wisselen in mijn bios.. :(
In theorie kan je de DSDT die voor Snow Leopard werkt ook voor Lion gebruiken, maar uit ervaring weet ik dat dit niet per se zo hoeft te zijn. Bij mijn laptop werkte mijn SL DSDT pertinent niet.

Lion gaat anders om met de /Extra folder, en kexts, die daarin staan.
Probeer ze anders in de S/L/E folder te plaatsen, zodat je zeker weet dat ze worden geladen.
Tevens denk ik dat je het even met een 'normale DSDT' zou moeten proberen.
Als dat werkt kan je nog altijd zien, hoe het met de BIOS patch uitpakt.

Heb je npci=0x2000 al geprobeerd? Wordt je FakeSMC goed geladen? (zit deze in /Extra of in S/L/E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Hmm waar zou ik een "goede" DSDT kunnen vinden dan? Weet hier heel weinig vanaf want heb hier nooit mee lopen kloten aangezien ik alleen mn bios moest flashen.. Was van plan om te vragen wat S/L/E is maar die code heb ik net gekraakt haha! Ik had ze in de Extra folder geplaatst idd, zal ze morgen even in S/L/E zetten en het nog eens proberen.

Heb npci=0x2000 niet geprobeerd nee, en als ik boot met -x -v zie ik FakeSMC voorbij komen dus gok van wel, en die Staat in /Extra nog.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:39:
Hmm waar zou ik een "goede" DSDT kunnen vinden dan? Weet hier heel weinig vanaf want heb hier nooit mee lopen kloten aangezien ik alleen mn bios moest flashen.. Was van plan om te vragen wat S/L/E is maar die code heb ik net gekraakt haha! Ik had ze in de Extra folder geplaatst idd, zal ze morgen even in S/L/E zetten en het nog eens proberen.

Heb npci=0x2000 niet geprobeerd nee, en als ik boot met -x -v zie ik FakeSMC voorbij komen dus gok van wel, en die Staat in /Extra nog.
Zelf zou ik FakeSMC in S/L/E plaatsen. Reden: Als je Lion eenmaal aan de praat krijgt start hij vrij langzaam op. Hij leest ALLE kexts (alsof je -f hebt geselecteerd). Dit is eenvoudig te verhelpen door UseKernelCache=Yes in je boot list op te nemen. Maar met die optie leest hij wat er in /Extra staat niet meer.

Het enige wat je (momenteel) kan doen, is je kexts in S/L/E plaatsen.

OT; Ik weet niet zeker wat de installatie boot in deze doet. Vandaar dat ik de kexts die je in /Extra hebt, in S/L/E zou plaatsen. Zodat je er vrij zeker van kan zijn, dat de installatieprocedure op basis van deze doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Helaas het verplaatsen van alle Kexts naar de Extra en de S/L/E map zorgt ervoor dat hij helemaal niet meer start. Krijg het volgende:

Allocated Memory error
This is not a recoverable error! System Halted.

Google helpt me alleen wat problemen vinden die dezelfde regels hebben maar dan nog extra numerieke codes die ik dan weer niet heb.. Begin ondertussen enige hoop te verliezen :(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Bananenspin:

begint erop te lijken dat je zo'n beetje het lastigste bord hebt om OSX draaiend op te krijgen. Je kan jezelf een plezier doen door een Gigabyte setje te kopen, maar da's natuurlijk niet zo leuk....

Heb zelf eens dagen zitten stoeien met een Medion laptop. En maar doorgaan, uiteindelijk heb ik het opgegeven. Toen maar eens geprobeerd met een MSI U90 netbook; en binnen een paar uur een goed draaiende OSX erop inclusief sleep en WiFi.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/MSI_OSX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Het vreemde is als "noob" kreeg ik SL erg snel werkend. Dus de stap naar Lion mag dan toch niet zo heel groot zijn? Qua architecture is het nog een oud bordje en niet een die de i3/i5/i7 reeks ondersteunt waar nog wel eens problemen mee waren, maar die zijn ook natuurlijk alweer opgelost.. Wellicht is het het waard als ik me nog eens inlees in DSTS verhaal?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Wat ik ook denk is dat Apple met Lion weer een stap heeft gezet in de richting van "oude" hardware die niet meer ondersteund wordt. Levert weer heel wat nieuwe klanten op die nieuwe iMac's, MacBook's etc. gaan aanschaffen. Heb het idee dat er op Marktplaats veel Apples worden aangeboden.

Wat betreft het DSDT-verhaal: misschien kan iMick je daar mee op weg helpen. Met de Ubuntu live-cd kan je een DSDT maken en op een USB stick zetten. Dan heb je een begin.
Hier staat hoe je dat kan doen: klik

[ Voor 34% gewijzigd door OgWok op 22-10-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
OgWok schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:28:
Wat ik ook denk is dat Apple met Lion weer een stap heeft gezet in de richting van "oude" hardware die niet meer ondersteund wordt. Levert weer heel wat nieuwe klanten op die nieuwe iMac's, MacBook's etc. gaan aanschaffen. Heb het idee dat er op Marktplaats veel Apples worden aangeboden.

Wat betreft het DSDT-verhaal: misschien kan iMick je daar mee op weg helpen.
Hi,

Persoonlijk geloof ik niet dat het aan je bord ligt. Je stelling slaat slechts op de eerste generatie Core duo CPU's, en misschien wat videokaarten.

Ik denk (nog steeds) dat het je gemodde BIOS/DSDT is.

Nogmaals. Ik heb een laptop waar SL perfect op draaiede, met een DSDT die op Lion weigert te booten.
Ik heb een andere (meer gestripte DSDT) gebruikt, en ik had direct success.

En Laptops/Netbooks zijn doorgaans veel lanstiger dan een PC.

Argumenten;
-Je meldingen slaan niet direct op kexts. Met name die laatste.
-De melding die wel over een Kext gaat, die heeft het over AppleMatch.kext. En wordt normaliter nooit vervangen.
-Ik heb het zelf op twee Asus mobo's, waarvan 1 uit dezelfde generatie waar jij mee bezig bent.

PS: Doe eens een memtest. In je eerdere afbeelding staat ook een verwijzing naar het geheugen. Misschien is dat het checken waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Tweaks op 22-10-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb een vraag.. Ik heb nu OSX 10.6.6 geïnstalleerd in een virtualbox via Windows.
In deze virtual box lijken alle hardware onderdelen te werken, geluid en netwerk functioneren prima.

Enige nadeel van een virtualbox is dat ik de resolutie niet hoger krijg als 1280x1024. Ik heb de boot.plist aangepast met mijn scherm resolutie maar hij blijft op de oude resolutie staan.

Als ik OSX nu op dezelfde manier als dual boot installeer, zal ik dan de resolutie wel kunnen aanpassen naar 1650x1080 en wordt dan ook mijn overige hardware gewoon weer ondersteunt ?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat ligt eraan he, of je videokaart door OSX ondersteund wordt. Nu gebruikt OSX de virtuele videokaart in Virtualbox. En die ondersteunt geen hardwareversnelling in OSX.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Thx voor het antwoordt, er zit een 8800GT in dit systeem. Deze wordt volgens mij wel ondersteunt door OSX.
Ik zal er in het weekend mee aan de slag gaan. Iemand nog een goeie tip om mijn Windows partitie te behouden? Zodat ik deze niet verpruts met de bootloader?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Persoonlijk raad ik iedereen aan die met OSX gaat "knooien" ;) om gewoon een tweede HDD in je systeem te stoppen. Hoef je ook niet moeilijk te doen met MBR vs GUID partities, en je kan gewoon kiezen tussen Windows en OSX door een andere bootschijf te kiezen. Kan eventueel ook op een USB HDD om te testen. Maar een simpele HDD van 320 of 500 GB kost ook bijna niks meer.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
MaximusTG schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:32:
Persoonlijk raad ik iedereen aan die met OSX gaat "knooien" ;) om gewoon een tweede HDD in je systeem te stoppen. Hoef je ook niet moeilijk te doen met MBR vs GUID partities, en je kan gewoon kiezen tussen Windows en OSX door een andere bootschijf te kiezen. Kan eventueel ook op een USB HDD om te testen. Maar een simpele HDD van 320 of 500 GB kost ook bijna niks meer.
2e HDD is inderdaad de beste weg. Twee partities op 1 schijf kan heel vervelend uitpakken.

De 8800GT wordt goed ondersteund. Ik heb er 1 inzitten (samen met een Radeon).
De 8800GT zal waaschijnlijk wel een EFI string nodig hebben, of een BIOS in /Extra met een aanpassing in de boot.plist.

De laatste methode raad ik zeker aan! Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mr.Tweaks schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:26:
[...]

PS: Doe eens een memtest. In je eerdere afbeelding staat ook een verwijzing naar het geheugen. Misschien is dat het checken waard.
Memtest gedaan (in windows) maar er is niets mis (volgens die test). Begin het echt zat te worden waar er voorheen elke paar dagen een schot inzat wilt dit echt niet opschieten! Vandaag nog maar eens kakewalk proberen who knows..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30
Hoe werkt RAID in hackintosh? Ik wil graag een 10 TB schijf aanmaken met 5 keer 2 TB, maar weet niet hoe ik dit slim kan aanpakken. De schijf hoeft niet leesbaar te zijn in Windows, maar is wel welkom als dat zo is.

Ik heb een dual boot met Lion 10.7.1 en Windows 7 64 bit Pro.

Edit: heb erover hier een topic gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Muldert op 26-10-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickDRD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 16:01
Hallo,

Ik heb succesvol 10.6.3 geinstalleerd op mijn HP G62 via de iBoot methode, nadat ik had geupdated naar 10.6.8 start hij niet meer op...

Hij blijft staan op DSMOS has arrived!

Het probleem is mischien dat ik 2 videokaarten heb...
een ATI HD5470 en een Intel HD Graphics..

Ik heb al geprobeerd alle ATI kexts te verwijderen maar dit help niets..

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
PatrickDRD schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:36:
Hallo,

Ik heb succesvol 10.6.3 geinstalleerd op mijn HP G62 via de iBoot methode, nadat ik had geupdated naar 10.6.8 start hij niet meer op...

Alvast Bedankt.
Is nu nakaarten, maar HD in twee partities verdelen en op partitie 2 (na installatie) gelijk een volledige back-up maken van part. 1 (via bv. Carbon Copy Cloner) is de verstandige weg. Daarna kan je updaten op part. 1 wat je wilt. Werkt de update niet dan kan je terugvallen op part. 2. Heb je trouwens, met jouw systeem, wat aan Tonymac's Updatehelper voor 10.6.8? Zie hier.

(overigens hoef je bij Tweakers niet te groeten en te bedanken ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 27-10-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Vandaag erachter gekomen dat de SATA poorten van Marvell op de Z68x-UD3H-B3 niet werken, die van Intel wel. Echter heb ik 6 HDD's, dus heb ik ze nodig!

Fix, anyone? Ik kan geen kexts of oplossingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Muldert schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:33:
Vandaag erachter gekomen dat de SATA poorten van Marvell op de Z68x-UD3H-B3 niet werken, die van Intel wel. Echter heb ik 6 HDD's, dus heb ik ze nodig!

Lastig probleem lijkt me. Je kan overwegen een PCI-E Sata kaart te kopen waar voldoende aansluitingen op zitten en waarvan je weet dat die het onder OSX doet. Kan wel eens prijzig worden (een ander moederbord zal dan goedkoper zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 29-10-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:28
Stel he, je hebt nog geen aanschaf gedaan. Is er een kant en klaar systeem wat heel goed gebruikt kan worden als hackintosh en goed beschikbaar is de pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
OgWok schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

Lastig probleem lijkt me. Je kan overwegen een PCI-E Sata kaart te kopen waar voldoende aansluitingen op zitten en waarvan je weet dat die het onder OSX doet. Kan wel eens prijzig worden (een ander moederbord zal dan goedkoper zijn).
Wisselen van mobo vind ik zo zonde, heb deze net. Is software RAID geen oplossing? Alleen zit ik dan nog steeds met die Marvell controllers. Daar is geen kext voor?

EDIT: Duh, de oplossing is zo simpel! Ik kan de Windows disks op de Marvell controller zetten, en de rest (5 Mac disks) op de Intel chips. Wauw dat ik hier nu pas op kom.. Een nacht slapen doet goed :) Ik ga het meteen proberen!

[ Voor 26% gewijzigd door Muldert op 29-10-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Muldert schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

Wisselen van mobo vind ik zo zonde, heb deze net. Is software RAID geen oplossing?
Als de sata chipset niet wordt ondersteund, kan software RAID ook nooit werken lijkt me. (zou leuk zijn als dat wel ging, maar als het OS de harde waren niet herkent houdt alles op).
Inderdaad wel zonde om een goed mobo te wisselen, maar als je stevige eisen stelt, is het niet anders. Sata controller van € 150,-- plus, is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Zie bovenstaande post, dat gaat lukken dus :)

Maar nu wil ik dus 3 van die HDD's in Raid 5 of JBOD zetten. Hoe kan ik dit op een hackintosh het slimste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ECiftci schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:30:
Stel he, je hebt nog geen aanschaf gedaan. Is er een kant en klaar systeem wat heel goed gebruikt kan worden als hackintosh en goed beschikbaar is de pricewatch...
Tonymac86.com heeft een aardige buyers guide, van low budget tot aan Mac Pro niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Hoe zit het met dit?
pricewatch: Gigabyte GA-PH67-DS3-B3
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G 4x
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed

Kast en HDD ontbreekt nog, hard drive prijzen vergelijken kan momenteel toch heel slecht omdat alles in prijs verdubbelt is.
Kast koop ik gewoon bij lokale computer boer, dan zit er ook optische drive, USB en cardreader bij (en een nutteloze voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Muldert schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 02:34:
Hoe werkt RAID in hackintosh? Ik wil graag een 10 TB schijf aanmaken met 5 keer 2 TB, maar weet niet hoe ik dit slim kan aanpakken. De schijf hoeft niet leesbaar te zijn in Windows, maar is wel welkom als dat zo is.

Ik heb een dual boot met Lion 10.7.1 en Windows 7 64 bit Pro.

Edit: heb erover hier een topic gemaakt.
2 opties.

Hardware RAID - Als je over een controller beschikt, die OSX kent.

AppleRaid - Dit is SoftwarematigeRAID (draai ik zelf). Werkt prima, moet je tijdens de installatie opzetten.
Als je al een installatie hebt, kan daarvanuit, ook een Appleraid partitie maken, en vervolgens ernaartoe kopieren. Er komen wel wat 'rare dingetjes bij kijken'.... (Chameleon boot, etc) Google even specifiek op RAID en Lion

Helaas worden de RAID mogelijkheden van Intels ICH* chipsets niet herkent. Erg jammer.
En HFS (Mac) schijven kan je met bijvoorbeeld Macdrive wel zichtbaar en schrijfbaar maken in Windows, maar niet als ze onderdeel uitmaken van RAID. (Raid Slice)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Tweaks op 29-10-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Wolfos schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:50:
Hoe zit het met dit?
pricewatch: Gigabyte GA-PH67-DS3-B3
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G 4x
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed

Kast en HDD ontbreekt nog, hard drive prijzen vergelijken kan momenteel toch heel slecht omdat alles in prijs verdubbelt is.
Kast koop ik gewoon bij lokale computer boer, dan zit er ook optische drive, USB en cardreader bij (en een nutteloze voeding).
Het gaat met name om je Graka en Mobo chipset.
Beide kunnen goed werken. Al zal het met de videokaart misschien even goed zoeken zijn om QI/CE ondersteuniing te krijgen. Ik zou je de BIOS in /Extra optie initeel willen aanraden, maar ik ken de kaart niet.
Probeer dat wel als eerste voordat je met vreemde KEXT aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Muldert schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:42:
Zie bovenstaande post, dat gaat lukken dus :)

Maar nu wil ik dus 3 van die HDD's in Raid 5 of JBOD zetten. Hoe kan ik dit op een hackintosh het slimste doen?
Software RAID verhuizen gaat WEL WERKEN.
Ik heb mijn OSX install op 3 verschillende moederborden gehad. Geen probleem.

Lees even iets na over AppleRaid. Net als Windows (soft)raid, zit dit in de 'disk headers' (of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Volgens dit draadje op een ander forum moet dat lukken, ook zonder kernel extensions:
http://tonymacx86.com/viewtopic.php?f=15&t=19084

Wat is QE/CI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Wolfos schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:41:
Volgens dit draadje op een ander forum moet dat lukken, ook zonder kernel extensions:
http://tonymacx86.com/viewtopic.php?f=15&t=19084

Wat is QE/CI?
Quartz Extreme.

Je kan het vergelijken met DirectX of, liever nog de WMDM compatibiliteit, waardoor je Aero in Windows 7 "glasachtig" oogt.

Vroeger "accelerated Graphics'

In feite betekent het dat je videokaart volledig ondersteunt wordt. Sommige applicaties (iMovie bijv.) zullen niet eens draaien, als deze modus niet enabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
PatrickDRD schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:36:
Hallo,

Alvast Bedankt.
Probeer: npci=0x2000 (zonder een streepje ervoor tijdens de boot)
Overigens zijn er mensen, die de 10.6.8 problemen hebben 'opgelost', door een specifieke PCI kext te vervangen, met een oudere versie.

Misschien dat het voor jou ook werkt. Helaas weet ik niet welke kext (IOPCI... nogiets) en is het niet een oplossing, die ik zelf zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
En als ik nou eens 4 van deze koop in plaats van 4 van die ValueRAM's?
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Ik kom niet echt veel duurder uit, en het lijkt me beter RAM.
Weet alleen niet of het werkt.
EDIT: mobo ondersteund dus geen 1600MHz RAM, jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfos op 29-10-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
En hoe zou deze het doen? Met shader unlock eventueel?
pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Wat is de gedachtengang achter zo'n pittige grafische kaart? (Voor dat geld kan je bijna een hele Hackintosh bouwen. Overigens lijkt het me een stevige stofzuiger ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Iemand een tip voor een SATA controller die werkt op OSX86?

En hoe zit het met PCI-SSD's op Lion? Any way to make it work?

Iets als deze pricewatch: OCZ Hybrid 100GB SSD + 1TB?

[ Voor 14% gewijzigd door Muldert op 30-10-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
OgWok schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:41:
[...]

Wat is de gedachtengang achter zo'n pittige grafische kaart? (Voor dat geld kan je bijna een hele Hackintosh bouwen. Overigens lijkt het me een stevige stofzuiger ;) ).
Ik ben game developer, en speel natuurlijk veel games. Voor ongeveer 50 euro meer dan de vorige kaart (een 6870) kan ik deze hebben die behoorlijk beter presteert en dus ook aardig wat langer meegaat.
Word waarschijnlijk een 7000 serie, want het duurt wel even voordat ik dat geld bij elkaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Muldert schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:53:
Iemand een tip voor een SATA controller die werkt op OSX86?

En hoe zit het met PCI-SSD's op Lion? Any way to make it work?

Iets als deze pricewatch: OCZ Hybrid 100GB SSD + 1TB?
Ik weet dat de Revodrive, uiteindelijk wel werkte. Van deze weet ik het niet zeker.
Als de controller/chipset hetzelfde is, mag je er wel vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Mr.Tweaks schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:36:
[...]

Qua controllers -> Google. Uit me hoofd weet ik dat controllers van SiliconImage werken... (redelijk goedkoop

Ik weet dat de Revodrive, uiteindelijk wel werkte. Van deze weet ik het niet zeker.
Als de controller/chipset hetzelfde is, mag je er wel vanuit gaan.
Kijk naar de iMacs/MacPro's en kies iets wat ook daarin zit. Het enige verschik is dan de BIOS.
Let op! Met (door de fabrikant) overclockte grafische kaarten, kan het soms lastiger zijn. Deze zijn 'eigenlijk exotisch', hetgeen soms lastig kan zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Mr.Tweaks op 30-10-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAllo,
Ik ben nieuw in de OSX86 scene, ik snap niet alles.
Ik weet dat er verschillende disto's zijn.
Ik heb iAktos L1 gedownload, maar ik weet niet hoe ik verder moet.
Ik wil hem op een laptop installeren, Asus G53SX ( Intel HM65, Core i5 2410 2.3ghz, 6GB ram, GTX560M, 750GB hdd)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:42:
HAllo,
Ik ben nieuw in de OSX86 scene, ik snap niet alles.
Ik weet dat er verschillende disto's zijn.
Ik heb iAktos L1 gedownload, maar ik weet niet hoe ik verder moet.
Ik wil hem op een laptop installeren, Asus G53SX ( Intel HM65, Core i5 2410 2.3ghz, 6GB ram, GTX560M, 750GB hdd)

Alvast bedankt
Vertel eens wat je niet snapt. Wat heb je gedownload: een ISO bestand? Geeft iAtkos zelf niet een korte uitleg hoe je verder moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dmg bestand.
Ik snap niet hoe het met de dual boot werkt, met het installeren, drivers, dat soort dingen.
Ik wil later een 2e hdd in mijn laptop zetten om OSX op te zetten, maar nu eerst dual boot.
Ik heb wel een keer Ubuntu geinstalleert, maar verders alleen maar Windows.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:08:
Ik heb een dmg bestand.
Ik snap niet hoe het met de dual boot werkt, met het installeren, drivers, dat soort dingen.
Ik wil later een 2e hdd in mijn laptop zetten om OSX op te zetten, maar nu eerst dual boot.
Ik heb wel een keer Ubuntu geinstalleert, maar verders alleen maar Windows.
De DMG kan je alleen op een Mac (een beetje vlot) naar een dvd branden. Als je net begint is dual-boot af te raden. (extra HD kost toch ook niet veel)
Wil je toch dualboot kijk dan eens bij Tonymac in deze tutorial
Installeren: OSX installatie dvd branden; iBoot oid branden; opstarten met iBoot; cd wisselen voor OSX dvd en installeren maar...... met een beetje geluk krijg je het OSX installatiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
DMG is ook op Windows te branden, met het programma TransMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke.
iBoot is een soort boot cd neem ik aan ?
Oke dankje iMick.

Zal het even proberen ! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier even OSX86_ModUSB.pkg.zip plaatsen? Ik probeer hem namelijk te downloaden maar nawcom blog is aan updaten en die file kan ik niet downloaden.

Er is wel een mediafire like link maar daar krijg ik een error bij als ik die probeer te downloaden.

http://www.mediafire.com/?iddpmbd28fg85yx

Ik wil namelijk deze keer met retail osx 10.6.3 een volledig Nederlandse installatie gaan doen op mijn Dell studio 1558 met ati radeon hd 4570, onder lion werkt een en andere namelijk niet en persoonlijk vind ik lion niet zo'n verbetering, ik vind snow leopard zelfs beter in lion verstopt apple je root drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@DonnieYen:

Hier is tie, klik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

mijn ervaringen.

ik heb vroeger wel eens wat gedaan met pear pc dingen maar nooit echt tijd in gestoken.
toen aantal VMware images geprobeerd, niet allemaal lekker werkend.

heb al een aantal jaar een MAC mini thuis staan die ik af en toe meeneem naar mijn werk om daar issues op te lossen waar ik een MAC installatie voor nodig had.

kreeg paar weken geleden een IBM Lenovo T400 die over was op mijn bureau waar op stand: old not to be used.

ik dacht eens kijken wat er gebeurd als ik er een Iatkos cd in leg.
dit ging goed alleen met geen mogelijkheid een netwerk aan de praat te krijgen.
hier 2 weken tussendoor mee gespeeld maar was niet waar ik iets mee kon.

eergisteren een Toshiba Tecra A8 die de kast in zou mogen en dacht kom ik leg daar die cd eens in.
geen enkele customise gedaan en na 2x reboot doet deze het.
zelfs interne NIC deed het out of the cd.

het was een MAC Snow Leopard 10.6.3 install, deze via de updates van Apple geupgrade naar 10.6.8

bijna alles doet het wat ik nodig heb:
- netwerkkaart
- geluid
- Ilife
- Iworks
- office
- Xcode
krijg alleen het beeldscherm niet goed aan de praat.
ik heb beeld maar thats it.

wat ik geprobeerd heb:

een aantal kexts geprobeerd maar geen resultaat
http://www.ihackintosh.co...r-snow-leopard-3264-bits/
http://www.osx86.net/
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=228039
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=227033
http://www.insanelymac.co...ion/index.php/t80344.html

wat ik zoek is een goede kext voor de video kaart

specs: http://nl.computers.toshi...new=Yes&PRODUCT_ID=122818

dus de: 945GM Express chipset

deze ook al geprobeerd
http://www.insanelymac.co...hp?showtopic=141549&st=20

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Heb je geen beeld, of geen QE/CI?

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 04-11-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Compal PBL-10 laptop met:

Intel i7 2630QM
Intel HD3000
8GB Mushkin RAM

Heb ik nu praktisch alles werkend. Er resten mij nog slechts twee problemen:

-WiFi, er zit nu een Broadcom 4313 kaartje in, een vervangende Atheros AR9280 is al onderweg.
-Sleep

Volgens een thread op tonymacx86, dat ik niet meer terug kan vinden, zouden darkwake=0 en GeneratePStates=yes GeneratecStates=yes op Sandy Bridge processoren de NullCPUPowermanagement kext overbodig maken en de AppleIntelPowermanagement.kext weer laten werken. Maar voor mij geeft dit slechts een KP. Ook heb ik verschillende 10.7 sleepenabler's geprobeerd maar geen van allen werkte. Hebben jullie een kext die ik nog kan proberen of een andere oplossing? Ik wil alles nog een keer proberen dus daarom schrijf ik bewust niet welke kexts ik al gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

na wat zoekwerk: geen QE/CI.

( en geen laptop eigen toetsenbord en wifi maar daar kan ik beide mee leven. )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:55:
Op mijn Compal PBL-10 laptop met:

Intel i7 2630QM
Intel HD3000
8GB Mushkin RAM

Heb ik nu praktisch alles werkend. Er resten mij nog slechts twee problemen:

-WiFi, er zit nu een Broadcom 4313 kaartje in, een vervangende Atheros AR9280 is al onderweg.
-Sleep

Volgens een thread op tonymacx86, dat ik niet meer terug kan vinden, zouden darkwake=0 en GeneratePStates=yes GeneratecStates=yes op Sandy Bridge processoren de NullCPUPowermanagement kext overbodig maken en de AppleIntelPowermanagement.kext weer laten werken. Maar voor mij geeft dit slechts een KP. Ook heb ik verschillende 10.7 sleepenabler's geprobeerd maar geen van allen werkte. Hebben jullie een kext die ik nog kan proberen of een andere oplossing? Ik wil alles nog een keer proberen dus daarom schrijf ik bewust niet welke kexts ik al gebruikt heb.
Voordat "GeneratePStates=yes GeneratecStates=yes" zal werken, moet je wel een chameleon bootloader hebben, die dat ondersteunt. Er zijn verschillende mensen, die de booter verder hebben doorontwikkeld. daar komt deze feature vandaan. Ik dacht (maar weet het niet zeker), dat dit ook geldt voor Sandy Bridge ondersteuning.

Je zal ook NullCPUPowermanagement moeten verwijderen, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je hebt daarvoor wel een DSDT nodig, met powermanagement fixes! Anders krijg je sowieso een kernel panic, wanneer je de NullCPUPowerManagement.kext gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NullCPUPowermanagement.kext werkt zonder problemen, ik wil nu AppleIntelCPUPowermanagement.kext gebruiken voor sleep (en wake natuurlijk :+). Ik zie nu net dat Chimera 1.6 en MultiBeast 4.1 uit zijn, 4.1 heeft nu die fixes (?) uit het thread dat ik niet meer kan terugvinden. Even kijken of dit wil werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Waarschijnlijk heb je nog steeds een goede DSDT nodig.., dit zal niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de voorwaarden voor een "goede" DSDT? Aangezien mijn laptop allesbehalve populair is (van Compal eigenlijk een OEM) zou ik deze zelf moeten maken.

Welke patches zou ik moeten toevoegen? Het extracten moet wel lukken (met deze tool), maar wat moet er dan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu een iAtkos l1 dvd, en die boot :).
Heb een tweede hdd in mijn laptop gezet, en nu moet ik gaan installeren, maar wat heb ik allemaal nodig ?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:33:
Hallo,

Ik heb nu een iAtkos l1 dvd, en die boot :).
Heb een tweede hdd in mijn laptop gezet, en nu moet ik gaan installeren, maar wat heb ik allemaal nodig ?

Mvg
Al eens gekeken bij OSx86 of je laptop in de lijst staat met de installatie methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:31:
Wat zijn de voorwaarden voor een "goede" DSDT? Aangezien mijn laptop allesbehalve populair is (van Compal eigenlijk een OEM) zou ik deze zelf moeten maken.

Welke patches zou ik moeten toevoegen? Het extracten moet wel lukken (met deze tool), maar wat moet er dan gebeuren?
Eerst moet je het volgende beseffen (en je bent al op de helft);

DSDT's luisteren nauw. Er is vrijwel zelden een "quick fix', los van de meest generieke zaken. Het makkelijkste is om je met DSDTse stap voor stap de opties door te lopen, om een goed besef van het gebeuren te krijgen.
In de tool (DSDTse) kan je de meest gangbare en populaire fixes voor veel zaken vinden. Deze kan je vervolgens toepassen, en je DSDT compileren, en testen.

Zo kan je stap voor stap ver komen.

Overigens, laptops zijn doorgaans (sowieso) een stuk lastiger dan PC's, die je zelf in elkaar zet.

Beschouw het als een leercurve., Het is absouut niet vergelijkbaar met een kext vervangen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nee,
Heb al vanalles geprutst, maar krijg nu panic met cpu 2 of zoiets, moet ik even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Muldert schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:33:

Fix gevonden! En wil ik even met jullie delen:

In BIOS staat ver onderaan in INTEGRATED PHERIPHERALS een optie 'GSATA MODE' en die op AHCI zetten :) Works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Haha, dat is het eerste wat je altijd moet doen in de BIOS... De SATA modus op AHCI zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Ja en dat had ik voor SATA MODE gedaan, niet wetende (lees: oplettende) dat er als ik naar beneden ging ook nog een GSATA MODE stond. En met de eerste optie werden slechts 5 van de 7 slots geactiveerd, de andere 2 zijn dus van Marvell, en hadden een eigen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 16:07
Eergisteren maar weer is begonnen met een poging een hackintosh te maken, waarbij me vorige pogingen alleen bestonden uit het uit proberen op een HP laptop, die overigens perfect werkte op de toestenbord en muis na (Uiteraad realiseerde ik me eergister pas hoe ik dat had kunnen verhelpen).

Ik wou het dit keer proberen op mijn workstation, een intel core2quad Q6600, met een gigabyte ga-pa-ds3l en een nvidia 8800GTX. Na drie verschillende distro's geprobeerd te hebben kwam ik iATKOS L1 tegen, na de eerste keer installeren werkte mijn nvidia kaart niet, en na wat aangemodderd te hebben besloot ik om hem nog maar eens te herinstalleren. En dit keer nvenable(?) ook aan te vinken. Waarna ik na ongeveer 15/30 minuten tegen verwachtingen in de First time configuration wizard zag, met dual screen(:D).

Toen besloot ik te upgraden naar 10.7.3, wat perfect ging op me geluid na, maar dit was dmv multibeast en het aanvinken van RTL888 kext's etc opgelost (Wat ik overigens ook in de setup deed).

En nu heb ik een perfect werkende hackintosh installatie, waarvan alles werkt op sleep na (Niet dat ik dat nodig heb), enigste wat niet werkt, is me m-audio audiophile 2496 geluidskaart. Maar hier kan ik alleen M-audio om verwijten voor het niet uitbrengen van intel drivers.

Ik was wat septisch over mac os X in het verleden, maar ik moet toegeven dat des meer ik het gebruik des te genialer ik het ga vinden. Ik moet alleen nog even me logitech muis goed gefixed krijgen, werkt best wel stroef t.o.v windows.

Ik ben nu overigens een poging aan het wagen om mac os x te dual-booten met windows 7, dit omdat me pc maar 4 sata porten heeft die alle 4 normaal al in gebruik zijn. dus gparted is nu bezig de tweede partitie op me OS schijf te resizen waardoor ik straks ongv 100GB vrij heb voor mac os X. En dan proberen met Time Machine te backup terug te zetten (Hopelijk kan dat al gelijk vanuit de installatie, alhoewel ik vermoed dat Chameleon dan niet geinstalleerd word?)

Hebben er meer mensen last van gehad dat het even wennen was met de cmd-key om daarna op elk windows pc dood leuk de winkey in te drukken i.p.v de ctrl key?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkiaan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-12-2024
is de hd6970 nou wel of niet perfect ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
kikkiaan schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:32:
is de hd6970 nou wel of niet perfect ondersteund?
werkt alleen zonder acceleratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkiaan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-12-2024
wat ga ik hier van merken? is het ook mogelijk om een crossfire opstelling te maken in osx 2 hd 6870/6850?

• Muldert
Vandaag eindelijk een Mac toetsenbord binnen van Bol.com (de nieuwe, bedrade).

Mijn oude toetsenbord (een G110 gaming toetsenbord) kan dus weg, dacht ik althans.

Nu heb ik de toetsenborden omgewisseld, en heb ik dus geen geluid meer. Normaal zaten mijn speakers via mijn G110 aangesloten, maar nu deze eraf is ziet Lion geen andere Audio Output devices meer. Ik weet zeker dat dit wel zo geweest is.

Nu hangen er dus 2 toetsenborden aan mijn hackintosh, het Mac toetsenbord voor typen, en mijn G110 ligt op mijn versterker puur om het geluid door te geven.

Wat gaat hier mis? Waarom heb ik opeens geen geluid meer?

• OgWok
@Muldert:

Neem aan dat je wel snapt dat het geluid via je USB toetsenbord wel wordt ondersteund door OSX en de geluidschip op je moederbord niet. Toetsenbord weg, geluid weg. Wel vreemd dat de overige audio devices ook gelijk verdwenen zijn.

Oplossing: goede kext installeren voor onboard audio chip of een Sweex usb audio stick kopen; die werkt ook meteen onder OSX.
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/SWX_AUDIO.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door OgWok op 17-11-2011 15:10 ]

• Muldert
OgWok schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:00:
@Muldert:

Neem aan dat je wel snapt dat het geluid via je USB toetsenbord wel wordt ondersteund door OSX en de geluidschip op je moederbord niet. Toetsenbord weg, geluid weg. Wel vreemd dat de overige audio devices ook gelijk verdwenen zijn.

Oplossing: goede kext installeren voor onboard audio chip of een Sweex usb audio stick kopen; die werkt ook meteen onder OSX.
Maar ik lees overal dat de audio van de Gigabyte Z68X-UD3H-B3 out of the box ondersteund wordt? Daarom was ik verbaasd.

Edit: Bedankt voor de tip van Sweex trouwens, zal ik eens naar kijken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Muldert op 17-11-2011 17:03 ]

• iMick
Mulder, out of de box is nooit in OS X... Je hebt de ALC889 chip die perfect is ondersteund! Zeker in combinatie met een DSDT!

Met deze kexts werkt het perfect en tevens (vind ik) nog de beste methode ook!
http://cl.ly/0m031q2p1U3w3M1L1l44

Je moet hierbij een ALC889.kext toevoegen (Legacy Kext) en de originele AppleHDA binpatchen. Dit kun je elke OS X versie opnieuw doen, waardoor je gewoon de nieuwste AppleHDA gebruikt, met aanpassingen. In de zip zit ook HDA Wizard, waarmee je de AppleHDA kunt binpatchen. Kies voor ALC889 en voeg de layout889.xml en de Platforms.xml toe :).

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Mijn ervaringen

Afgelopen winter ben ik veel actief geweest in het OSx86 gebeuren met behulp van de iATKOS dvd met 10.6.3

De eerste try was op een Acer Aspire 7720G.
Bijna alles werkte, op een intel 3945ABG wifi kaart, wat geen ramp was omdat we overal in huis bekabeld internet hebben. Wel moest ik eerst een tcpdump via Terminal doen voordat het internet het deed.(geautomatiseerd door een zelfgeschreven script)

De tweede poging was op een oud intel bordje. daarbij werd mijn chipset zo heet dat hij uit veiligheid zichzelf uitschakelde. Geen succes dus..

Gister heb ik nog Mac OSX 10.6.3 op mijn game-pc gezet, dat meteen out-of-the-box werkte :) Daar experimenteer ik nu nog mee.

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• Muldert
iMick schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:06:
Mulder, out of de box is nooit in OS X... Je hebt de ALC889 chip die perfect is ondersteund! Zeker in combinatie met een DSDT!

Met deze kexts werkt het perfect en tevens (vind ik) nog de beste methode ook!
http://cl.ly/0m031q2p1U3w3M1L1l44

Je moet hierbij een ALC889.kext toevoegen (Legacy Kext) en de originele AppleHDA binpatchen. Dit kun je elke OS X versie opnieuw doen, waardoor je gewoon de nieuwste AppleHDA gebruikt, met aanpassingen. In de zip zit ook HDA Wizard, waarmee je de AppleHDA kunt binpatchen. Kies voor ALC889 en voeg de layout889.xml en de Platforms.xml toe :).
Thanks, zal straks even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Is het nog gelukt, Muldert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
hetpepijntje schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:09:
Mijn ervaringen

Afgelopen winter ben ik veel actief geweest in het OSx86 gebeuren met behulp van de iATKOS dvd met 10.6.3

De eerste try was op een Acer Aspire 7720G.
Bijna alles werkte, op een intel 3945ABG wifi kaart, wat geen ramp was omdat we overal in huis bekabeld internet hebben. Wel moest ik eerst een tcpdump via Terminal doen voordat het internet het deed.(geautomatiseerd door een zelfgeschreven script)

De tweede poging was op een oud intel bordje. daarbij werd mijn chipset zo heet dat hij uit veiligheid zichzelf uitschakelde. Geen succes dus..

Gister heb ik nog Mac OSX 10.6.3 op mijn game-pc gezet, dat meteen out-of-the-box werkte :) Daar experimenteer ik nu nog mee.
ik had ook die kaart in mn aspire, ik vond het echt verschrikkelijk makkelijk om gewoon het wifi kaartje te vervangen door een airport kaartje van ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Nou nee, maar door mijn eigen ongeduld. Ik probeer 3 dingen tegelijk aan de praat te krijgen.

Ik wil mijn raid-0 setup bootable maken. Maar er gaat ergens iets mis, ik kan in Raid0 booten als ik via de kakewalk-USB boot, maar anders niet. Heb al 3 guides to the letter gevolgd, maar geen succes.

Tegelijk probeer ik hem te updaten naar 10.7.2, ook hier nog geen succes.

En nu is er dus bijgekomen dat het geluid het niet doet.

Ik denk dat het slimmer is als ik tijdelijk even op 1 schijf aan het werk ga, en daar naar 10.7.2 stap, en mijn geluid fix. Daarna is raid-0 aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Muldert schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:33:
[...]

Nou nee, maar door mijn eigen ongeduld. Ik probeer 3 dingen tegelijk aan de praat te krijgen.

Ik wil mijn raid-0 setup bootable maken. Maar er gaat ergens iets mis, ik kan in Raid0 booten als ik via de kakewalk-USB boot, maar anders niet. Heb al 3 guides to the letter gevolgd, maar geen succes.

Tegelijk probeer ik hem te updaten naar 10.7.2, ook hier nog geen succes.

En nu is er dus bijgekomen dat het geluid het niet doet.

Ik denk dat het slimmer is als ik tijdelijk even op 1 schijf aan het werk ga, en daar naar 10.7.2 stap, en mijn geluid fix. Daarna is raid-0 aan de beurt.
Zelf heb ik 10.7.2 op dergelijke Raid 0 setups draaien.
Dit wordt in de eerste generatie Lion Chameleon bootloaders niet ondersteund.
Zoek eens specifiek ernaar...

Je zal een bootloader tegenkomen, die het wel degelijk ondersteund (waarbij je ook je apple.boot.plist moet hernoemen naar org.chameleon.plist).

Bijkomend voordeel (bij mij) was dat ik nu ook direct vanuit een raid-helper partitie kan booten.
Voorheen ooit eens naar gekeken, maar anders opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Hm, OS X wil niet zo op HP apparaten.
Op m'n ML110 G5 kreeg ik hem niet werkend en op de DL380 G4 krijg ik de 0xDEADBEEF error.
Toch jammer.

Ik heb geen leuke ondertitel.

• Flappiewappie
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik heb het volgende systeem samengesteld; hardeschijf heb ik nog liggen. Volgens diverse guides is de hardware prima voor een hackintosh. Wat denken jullie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Fractal Design Core 1000€ 32,-€ 32,-
1Intel Core i5 2300 Boxed€ 148,75€ 148,75
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 32,42€ 32,42
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 144,-€ 144,-
1Asus P8H67-M Pro v3.0€ 85,99€ 85,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,86

Hier staat wat

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben de weg even kwijt. Vorige week heb ik via iATKOS L1 dvd osx lion 10.7.2 op mijn pc geinstalleerd. Omdat de appstore niet werkte heb ik wat in de boot.plist gewijzigd. Daarna werkte de appstore. De volgende dag viel de pc in slaap en wou niet meer wakker worden, waarschijnlijk door de verkeerde sleep drivers, dat heb ik met deze PC vaker. Dus dan maar hard uitgezet, maar nu wil ie niet meer booten. Ik heb de pc daarna maar opnieuw geinstalleerd, maar hij wil echt niet meer. Ik heb nu al 8 keer geprobeerd, maar steeds hangt ie nadat fsck gedraaid is. Moet ik misschien langer (dan 30min) wachten?

ideeen? Ik ben er vrij zeker van dat ik de juiste drivers selecteer. Ik heb net ook nog geprobeerd zonder drivers, maar zelfde resultaat. Ik vind het vreemd dat de installatie de eerste keer wel lukt, maar nu dus niet meer. De hardware is niet gewijzigd, alleen de datum als het ware.

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 25-11-2011 08:57 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@zonoskar:

Ook de HD geformatteerd met schijfhulpprogramma (partities verwijderen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Partitie verwijderen heb ik geprobeerd. Zelfde resultaat. Normaal erase ik alleen de partitie, maar ik heb 1 keer een nieuwe partitie aangemaakt, wel op de zelfde grootte, misschien moet ik een keertje 2 partities aanmaken en dan OSX op de 2de zetten. Ik heb ook een keertje secure erase geprobeerd (na 6% afgebroken want het ging nog 60min duren), dus misschien ook een keertje laten doorlopen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

@Flappiewappie

Zelf werk ik met de GA-H67N-USB3-B3. Daar heb ik veel plezier mee icm met de i2500K. Nooit KP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
Ik zou graag van mijn laptop een hackintosh maken, maar ben een beetje overweldigd door het grote aanbod aan informatie en zo veel dingen waar ik niets van weet.

Kan iemand me een klein beetje meer inlichten? Waar ik kan beginnen zou al erg handig zijn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te beginnen moet je eens op Google zoeken of jouw hardware ondersteund wordt - je hebt verschillende bistro's, bijvoorbeeld iAktos, en dan ook nog verschillende versies, bijvoorbeeld 10.6.3 of 10.6.8 of 10.7.1 of 10.7.2...

Heb je een ASUStek Leonite 2 mobo, dan zoek je dus gewoon op 'asus leonite 2 hackintosh' of als je een ATI Radeon HD2400 Pro videokaart hebt, dan zoek je op 'ati radeon hd2400 hackintosh' en zo kom je erachter of jouw hardware ondersteund wordt.

Als je het exacte type laptop weet, kun je eventueel ook zoeken daarop. Heb je een HP Pavilion dv7-1234, dan zoek je op 'hp pavilion dv7-1234 hackintosh'.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
Dat helpt me al goed opweg (dat ik daar niet zelf aan dacht :'))

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Niet alleen de Sweex usb audio stick werkt als je audio driver voor je mobo niet kunt vinden. De USB Geluidskaart - 3D Sound Stick op Marktplaats werkt met OSX 10.7

wordt herkent door Audio/MIDI-configuratie in Hulpprogramma's

[ Voor 5% gewijzigd door himacc op 26-11-2011 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Wil een SSD voor mijn Hackintosh gaan aanschaffen, maar lees her en der verschillende verhalen over SATA III. Het zou werken, maar op de SATA II snelheid.

Weet iemand wellicht een manier om de SATA III snelheid te bereiken? Lion 10.7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb mijn probleem gevonden. De HDD lijkt overleden, ook al kun je er naar schrijven en van lezen. Voor OSX is het niet goed genoeg lijkt wel. Iig een andere (identieke) schijf doet het wel. EN meteen de eerste keer, dus het had niks met drivers ouzo te maken. Grr, nu maar eens kijken of ik nog garantie krijg op die Velociraptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Gister de hele dag bezig geweest met installeren.

Ik heb Windows 7 werkend gehad, OSX werkend gehad, maar nooit naast elkaar?

Diverse bootloaders geprobeerd (Easy BCD, Chimera, Chameleon) maar het lukt maar niet...

In eerste instantie maak ik de partities met Diskpart;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
diskpart (windows partition manager)
select disk 0 (this selects your main hard disk)
clean (this will format it)
convert GPT (this converts it to GPT [mac partition table])
create partition EFI size=200 (creates efi partition)
create partition primary size=xx (this is your mac partition, replace xx with the size you 
want it to be in megabytes)
create partition primary size=xx (this is your windows partition, replace xx with size)
select partition 3 (this selects your windows partition)
format fs=ntfs quick (this formats it)
assign letter c (tricks windows into installing here)

Daarna gebruik deze methode voor OSX http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html. Dit heb ik gedaan met en zonder bootloader; met chimaera bootloader kom ik er direct in en werkt het super enkel kom ik dan niet meer terug bij Win7 (installatie voltooid na installatie osx).

Wie heeft hier een goeie tutorial/handleiding/how-to voor?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Flappiewappie schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:47:
Gister de hele dag bezig geweest met installeren.

Ik heb Windows 7 werkend gehad, OSX werkend gehad, maar nooit naast elkaar?

Diverse bootloaders geprobeerd (Easy BCD, Chimera, Chameleon) maar het lukt maar niet...

In eerste instantie maak ik de partities met Diskpart;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
diskpart (windows partition manager)
select disk 0 (this selects your main hard disk)
clean (this will format it)
convert GPT (this converts it to GPT [mac partition table])
create partition EFI size=200 (creates efi partition)
create partition primary size=xx (this is your mac partition, replace xx with the size you 
want it to be in megabytes)
create partition primary size=xx (this is your windows partition, replace xx with size)
select partition 3 (this selects your windows partition)
format fs=ntfs quick (this formats it)
assign letter c (tricks windows into installing here)

Daarna gebruik deze methode voor OSX http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html. Dit heb ik gedaan met en zonder bootloader; met chimaera bootloader kom ik er direct in en werkt het super enkel kom ik dan niet meer terug bij Win7 (installatie voltooid na installatie osx).

Wie heeft hier een goeie tutorial/handleiding/how-to voor?
1. Installeer OSX met chameleon op een GUID schijf
2. Installeer Windows op dezelfde schijf, tweede partitie
3. Boot OSX met een boot cd/usb en installeer Chameleon / Chimera opnieuw.

Should work :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

WeeJeWel schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:53:
[...]

1. Installeer OSX met chameleon op een GUID schijf
2. Installeer Windows op dezelfde schijf, tweede partitie
3. Boot OSX met een boot cd/usb en installeer Chameleon / Chimera opnieuw.

Should work :)
Ik heb dat volgens mij al eens geprobeerd, ik gebruik unibeast om Chimera te installeren, is dat aan te bevelen?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Dat zou niet heel veel uit moeten maken. Wat gaat er mis dan?

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

WeeJeWel schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:19:
Dat zou niet heel veel uit moeten maken. Wat gaat er mis dan?
Op dit moment krijg ik de bootloader gewoon niet goed geïnstalleerd.

Via USB booten levert mij een mooi scherm op met OSX installatie, Lion boot, en Windows 7 boot. Opzich kan ik hier prima mee leven. Maar vind het toch iets prettiger als ik niet afhankelijk bent van een USB stickie.

Dus eigenlijk zoek ik een goeie tutorial voor een stabiele boot loader.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wat gaat er dan fout wanneer je NIET van USB boot..
Dit is allemaal simpel op te lossen, maar zonder informatie kunnen we niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

iMick schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:36:
Wat gaat er dan fout wanneer je NIET van USB boot..
Dit is allemaal simpel op te lossen, maar zonder informatie kunnen we niets.
Dan boot ie helemaal niks; staat er booting OS en gaat ie "stipjes tellen".

Gaat om een Gigabyte h67m-d2-b3 met een enkele WD500gig hardeschijf aangesloten via sata in AHCI modus. Deze hardeschijf heeft 2 partities (en ik vermoed ook nog een EFI partitie genaamd Untitled). De eerste is OSX in HFS journaled en de tweede is NTFS met Windows 7.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dan is je bootloader zelf fout geïnstalleerd. Verkeerde partitie ook actief e.d.
Waarom niet gewoon OS X en Windows 7 scheiden?
Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.