[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
joon schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:54:
[...]

Ik heb geen SL meer, heb alles schoon gemaakt na mn upgrade, ik heb Kakewalk en myHack geprobeerd, beide resulteren in een niet startende installer, bij Kakewalk hangt op iets met 'videocard post vram blabla' en bij myhack probeer ik de installer te starten en ik krijg een wit balkje linksboven in mn scherm waarna er ook niets meer gebeurd.
Beide heb ik ongeveer 5 minuten laten doen.
Iemand anders een idee?

Mobo: Asus Maximus IV Extreme-z
chipset: Z68
ram: 16GB
Graka: HD6970

Zit nu weer een hele ochtend te klooien ermee maar ik kom geen steek vooruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
iAktos heb ik geen ervaring mee. Probeer eens op internet te zoeken naar een DSDT voor jouw laptop en ga vervolgens aan de slag met iBoot / Multibeast of MyHack. Je zult je wel even moeten verdiepen in beide installatie-methodes.

@joon: de laatste versies van MyHack bevatten een bug waardoor je die witte balk ziet. Boot de installatie met de parameter "Graphics Mode"="1024x768x32" (incl. quotes) en het zal wel werken. Voor de zekerheid even checken welke resoluties je videokaart ondersteund (door ?video in te typen).

[ Voor 39% gewijzigd door Nordlys op 02-10-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
@joon: de laatste versies van MyHack bevatten een bug waardoor je die witte balk ziet. Boot de installatie met de parameter "Graphics Mode"="1024x768x32" (incl. quotes) en het zal wel werken. Voor de zekerheid even checken welke resoluties je videokaart ondersteund (door ?video in te typen).
Hoe/waar stel ik die parameter in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Wanneer je je MyHack USB start, kun je voordat je de installatie-partitie kiest in Chameleon, parameters opgeven door deze in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
jvdgeest schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:11:
Wanneer je je MyHack USB start, kun je voordat je de installatie-partitie kiest in Chameleon, parameters opgeven door deze in te typen.
Right, thanks.
Heb het geprobeerd, er gebeurde een hoop meer, inclusief een kernel panic.
Heb daarna met graphics mode en -v opgestart en de details van de kernel panic gefotografeerd.
http://i56.tinypic.com/ohsq61.jpg

Geen flauw idee wat er aan de hand is :>

Waar moet ik naar kijken in de details van die panic? BSODS zijn geen probleem voor me maar hier heb ik geen kaas van gegeten.

[ Voor 11% gewijzigd door joon op 02-10-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Is het een notebook of PC? Welke hardware zit er in? Je moet zoveel mogelijk hardware niet gebruiken tijdens de installatie. Gebruik max. 4 GB geheugen en één videokaart. Gebruik je de standaard DSDT/kexts van MyHack, of heb je je eigen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
jvdgeest schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:33:
Is het een notebook of PC? Welke hardware zit er in? Je moet zoveel mogelijk hardware niet gebruiken tijdens de installatie. Gebruik max. 4 GB geheugen en één videokaart. Gebruik je de standaard DSDT/kexts van MyHack, of heb je je eigen gebruikt?
een PC,
3 HDDs en 1 ODD aangesloten, 1 HD6970 en 16GB geheugen samen met de standaard DSDT/Kexts van myhack ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Is het een Gigabyte moederbord? Die zou als het goed is wel moeten werken met de standaard DSDT/kexts van MyHack. Er wordt aangeraden om max. 4 GB en 1 HDD aan te sluiten tijdens de installatie, al weet ik niet zeker of dat deze kernel panic veroorzaakt. Maar het beste is om gewoon de aanwijzingen te volgen die op Tonymacx86 staan:

http://www.tonymacx86.com/wiki/index.php/Troubleshooting (onder General Tips). Volg alle aanwijzingen op (dus ook de instellingen voor je BIOS, etc.).

[ Voor 8% gewijzigd door Nordlys op 02-10-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
jvdgeest schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:45:
Is het een Gigabyte moederbord? Die zou als het goed is wel moeten werken met de standaard DSDT/kexts van MyHack. Er wordt aangeraden om max. 4 GB en 1 HDD aan te sluiten tijdens de installatie, al weet ik niet zeker of dat deze kernel panic veroorzaakt. Maar het beste is om gewoon de aanwijzingen te volgen die op Tonymacx86 staan:

http://www.tonymacx86.com/wiki/index.php/Troubleshooting (onder General Tips)
Het is geen gigabyte, tis een Asus maximus iv extreme-z (z68)
ik zal dat eens even doorlezen en verder proberen. thx!

Edit:
HDDs losgekoppeld en geheugen eruit gehaald, nu heb ik geen kernel panic, laad hij prima waarna ik een white screen krijg en er niets meer gebeurd.
Enige oplossingen hiervoor, er staat namelijk niets hierover in de troubleshooting tips.

[ Voor 16% gewijzigd door joon op 02-10-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Boot eens met -x -v? Probeer ook eens GraphicsEnabler=no -x -v (let hierbij wel op de hoofdletters).
myHack boot als het goed is standaard met GE=Yes, wat nog niet werkt met de 6970. De 6970 is pas 'deels' ondersteund vanaf 10.7.2. (info; http://netkas.org/?p=959)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
iMick schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:09:
Boot eens met -x -v? Probeer ook eens GraphicsEnabler=no -x -v (let hierbij wel op de hoofdletters).
myHack boot als het goed is standaard met GE=Yes, wat nog niet werkt met de 6970. De 6970 is pas 'deels' ondersteund vanaf 10.7.2. (info; http://netkas.org/?p=959)
Ok, ik heb het zo geprobeerd:
"Graphics Mode"="1024x768x32" "GraphicsEnabler"="no" -x -v
Er gebeurd nu inderdaad wat meer, ik krijg nu weer het white screen maar ik heb mn mouse pointer en hij leek ook wat langer door te laden, er gebeurd nu echter niets meer maar ik kan mn muis nog wel bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik die graphics verandering aangeven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:02:
Waar kan ik die graphics verandering aangeven dan?
Kun je je vraag iets duidelijker stellen? Wat bedoel je met graphics verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Heb hier een vreemd "probleem" gehad.

Op een test hd met 2 gelijke partities stond Lion geïnstalleerd voor een GA-H67M.

Part. 1 Lion installatie en part. 2 een backup met CCC.

Deze schijf heb ik in een GA-P55M gestoken en met schijfhulpprogramma part. 1 gewist. Kakewalk Lion laten installeren.

Nu een minuut of 10: installatie mislukt. En part. 1 is niet opstartbaar. Nog eens geprobeerd en nog 2 keer met dezelfde fout. Kakewalk USB stick nog een keer gemaakt. Geen effect.

Daarna partities verwijderd en opnieuw 2 part. aangemaakt. Installeren gaat nu wel goed.

Lijkt wel of Lion als hij een Lion installatie op de 2e part. ziet de zaak afbreekt........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem eindelijk dual boot draaiend doormiddel van iboot alleen nu het volgende: ik krijg met geen mogelijkheid mijn internet werkend. Heb met multibeast alles al geinstalleerd maar helaas. Nu ben ik op zoek naar een dsdt voor mijn laptop maar kan nu nergens mijn type moederbord vinden:| Tevens moet ik telkens de ibooot dvd draaien voordart ik mac kan draaien heeft iedereen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:47:
heb hem eindelijk dual boot draaiend doormiddel van iboot alleen nu het volgende: ik krijg met geen mogelijkheid mijn internet werkend. Heb met multibeast alles al geinstalleerd maar helaas. Nu ben ik op zoek naar een dsdt voor mijn laptop maar kan nu nergens mijn type moederbord vinden:| Tevens moet ik telkens de ibooot dvd draaien voordart ik mac kan draaien heeft iedereen dat?
oke type moederboord is bekend! ga even verder zoeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas!! Hij knalt me er nu elke keer helemaal uit! Misschien verkeerde dsdt gebruikt:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30
Gisteren Sleepenabler.kext geïnstalleerd wat na restart resulteerde in een kernel panic.
Kakewalk USB erin gegooid, maar die hangt nu bij

Waiting on <dict ID="0"><key>IOProviderClass</key><string ID="1">IOResources</string><key>IOResourcematch</key><string ID="2">boot-uuid-media</string></dict>

Help? Ik wil niet alles opnieuw moeten installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

muldert
Daarom altijd 2 partities werkend hebben. Zodra je problemen op de ene partitie hebt kun je dit corrigeren door vanaf je andere partitie op te starten

kun je makkelijk doen als je een partitie werkend hebt even 1:1 klonen met CCC
en controleren dat een (reserve) partitie werkt, bootloader installen evt.

[ Voor 13% gewijzigd door himacc op 03-10-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk een snow lepard draaiende. Nog steeds via iboot cd (@himacc tnks voor je reactie ga het straks proberen) helaas krijg ik met geen moglijkheid mijn internet aan de praat! al verschillende marvell en broadcom kexts gebruikt maar zonder resultaat.:( Ook hetgende van os86 wiki werkt heleaas niet. Heb helaas ook nog steeds niet het juiste typenummer van mijn moederbord kunnen vinden. Samsung gaat het uitzoeken maarja duurt weer 5 dagen!

iemand met tips toevallig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:57

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw..ik heb ook eindelijk Snow Leopard draaien op mijn machine. Moet zeggen dat ik zelfs Lion (zelfs gedownload via de App Store) er al zonder al teveel problemen op kreeg, alleen kreeg ik daar met geen mogelijkheid mijn geluid aan de praat. :-( dus ik ben maar weer teruggegaan naar Snow Leopard (10.6.6), natuurlijk wel met 2 werkende partities :)

De kexts die het onder 10.6.6 gewoon doen (VoodooHDA.kext) geeft me dus onder Lion een kernel panic :(

'k heb als MB een Asus P5B Premium Vista Edition...

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Muldert schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:04:
Gisteren Sleepenabler.kext geïnstalleerd wat na restart resulteerde in een kernel panic.

Waiting on <dict ID="0"><key>IOProviderClass</key><string ID="1">IOResources</string><key>IOResourcematch</key><string ID="2">boot-uuid-media</string></dict>

Kom op zeg, zo'n werk is dat toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Muldert schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:04:

Boot eens met PmVersion=0 -v -x (let op de hoofdletters!) Waarom gebruik je überhaupt een sleepenabler.kext? Je hebt ene perfect ondersteund moederbord, dan is het helemaal niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door iMick op 03-10-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Het lag aan de usb3.0 poort ;) Ik ben nu Lion aan het installeren, maar schrijft hij over de hele disk heen? Aka of ik alle apps en documenten kwijt ben?

En mijn sleep deed het niet, ik zal er na de nieuwe installatie eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Muldert schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:12:
Het lag aan de usb3.0 poort ;) Ik ben nu Lion aan het installeren, maar schrijft hij over de hele disk heen? Aka of ik alle apps en documenten kwijt ben?

En mijn sleep deed het niet, ik zal er na de nieuwe installatie eens naar kijken.
Hoe heb je dat opgelost? USB 3.0 poort uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
OgWok schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

Hoe heb je dat opgelost? USB 3.0 poort uitgezet?
Nee ik heb de Kingston in de USB 2.0 poort gedaan ;) Ik ben weer redelijk up and running. Nieuwe vraag echter: Ik heb FCP 7 met een Sony HVR Z1 U, die met een firewire kabeltje aan de pc hangt. FCP herkent hem niet, maar de hele Mac herkent hem niet. Is er een Firewire kext of iets dergelijks?

Ik heb net al even gezocht maar er is volgens mij geen Firewire kext.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Muldert:

zie de FireWire ook niet in systeemoverzicht?

Overigens "de Kingston in de USB 2.0" zegt mij niet zoveel. Heb je wat meer uitleg.

[ Voor 43% gewijzigd door OgWok op 04-10-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
OgWok schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:29:
@Muldert:

zie de FireWire ook niet in systeemoverzicht?

Overigens "de Kingston in de USB 2.0" zegt mij niet zoveel. Heb je wat meer uitleg.
Oh sorry. Ja ik heb de Kingston (mijn USB Lion ;) ) in een USB 2.0 port gedaan in plaats van een USB 3.0 port, en dat werkte. Lion op een andere partitie geinstalleerd, en users en apps via Transfer naar de nieuwe installatie geheuld.

Betreft FW:

Het staat in het systeemoverzicht. "Bla bla 400 Mbps" maar er staat niks connected. De camera staat aan en in VCR modus, op HDV (er is in HDV geschoten) en zelfs FCP staat correct ingesteld, daar ben ik van overtuigd. Vorige week deed hij het prima, maar sindsdien heb ik Lion opnieuw geinstalleerd dus ik dacht dat ik wel een kext vergeten zou zijn(?)

Firewire wordt dus wel herkend, maar als ik mijn camera koppel ziet Lion niet dat er een FW verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Muldert:

Als FW in systeemoverzicht erbij staat, werkt de FW poort in ieder geval. Waarom je nu de camera niet ziet staan, is vreemd. Laat ik het zo zeggen; heb wel eens een niet ondersteunde USB WiFi stick aan de Mac gehangen en die stond dan netjes in de lijst van gekoppelde USB apparaten (bij systeemoverzicht); compleet met de chip. Wel met de opmerking erbij dat hij niet ondersteund was.

Misschien kan je de camera eens in een "live" mode zetten, zodat het live beeld naar de Mac wordt gestuurd en dan kijken of FCP hem wel ziet, of Photo Booth oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Oke dus mijn poort doet het sowieso? Dan ga ik even een camera expert bellen, ik zal een instelling verkeerd hebben.

Edit: camera FW is kapot ;) Nu ik Hackintosh draai denk ik meteen bij alles dat het aan mijn computer ligt :p

[ Voor 32% gewijzigd door Muldert op 04-10-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer een hele dag aan de slag geweest maar helaas zonder resultaat. Heb snow draaiend gekregen met internet via een nieuwe wifi usb stick. Echter toen ik lion er stapsgewijs overheen wilde zette ging het fout. Lion installatie was compleet maar toen ik daarna ging boeten kreeg ik het apple logo met later daarin een klein logo erbij. Heb toen opnieuw snow erop gezet maar kreeg hetzelfde. Iemand ervaring? Hoe kan ik tijdens het booten -v en -x invoeren. Hoe open ik de daarvoor benodigde terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Ik heb even zit rondkijken omdat ik overweeg over te stappen van mn mac pro (lage afschrijving maar ik heb geen cash tam rondliggen om een nieuwe te kopen en ik vind de upgrade mogelijkheden te beperkt tov zelfbouw) naar een hackintosh, nu vraag ik me 2 dingen af, ik draai nu een install van 10.7 en ik vraag me af indien ik bijvoorbeeld een i7/gigabyte setup haal hoeveel moeite het is om de install die ik nu heb gewoon over te zetten, zijn het puur drivers (kext's) die zoiets lastig maken of maakt het platform nog uit? Ik snap dat ik een bootloader zoals chameleon moet draaien om osx te booten maar ik vraag me af waar ik nog meer tegen aan kan lopen.

Ook is me de ondersteuning onder osx voor de GTX 590 niet duidelijk,ik zie mensen met deze kaart dus het zal ongetwijfeld werken maar ik vraag me af of er al tweakers zijn die deze kaart goed hebben draaien onder osx.

Het is niet mn primaire OS dus het is niet problematisch als ik af en toe wat problemen tegen kom maar een beetje voorbereiding kan wel handig zijn heb ik gemerkt.

Ik kan via google wel wat info vinden maar de ervaringen verschillen in hoge mate, ik neem aan dat de keuze van de hardware het proces ook wel wat kan veraangenamen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@blouweKip:

Met migratie assistent kan je de gegevens van je Mac Pro overzetten naar de GigaByte Hackintosh. Ze moeten dan wel in hetzelfde netwerk zitten. (Overigens lijkt het me niet verstandig de kexts van de Mac Pro naar de Hackintosh over te zetten en ik denk dat migratie assistent dat ook niet doet. Ik neem aan dat je programma's, eigen bestanden en instellingen wilt overzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb EINDELIJK een OS draaiende:) alleen nu het volgende probleem. Als ik wil inloggen bij de app store krijg ik de melding dat :uw apparaat of computer kon niet worden geverifieerd. Neem contact op met Support voor ondersteuning.

uiteraard heb ik deze melding even gegoogled en heb daar ook een hele mooie tut gevonden maar helaas werkt deze voor mij niet. Aan het eind moet ik hier eerst ethernet verbinding maken en die doet het helaas niet. Ik kan alleen via wifi verbinding maken en denk ook dat daar dus het probleem zit.

Heeft iemand anders dit ook gehad of is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?

alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
@blouweKip:

Met migratie assistent kan je de gegevens van je Mac Pro overzetten naar de GigaByte Hackintosh. Ze moeten dan wel in hetzelfde netwerk zitten. (Overigens lijkt het me niet verstandig de kexts van de Mac Pro naar de Hackintosh over te zetten en ik denk dat migratie assistent dat ook niet doet. Ik neem aan dat je programma's, eigen bestanden en instellingen wilt overzetten)
Instellingen zijn niet direct een probleem, ik had alleen geen zin om alles opnieuw te installeren op dezelfde schijf en ik neem (misschien onterecht) aan dat het systeem net als andere moderne operating systems gewoon on the fly drivers kan laden zonder dat je een reinstall nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Door middel van iBoot en een 10.6.3 dmg bestand heb ik nu een installatie op een eigen harde schijf staan. Het probleem echter is dat ik de ethernet poort niet werkend krijg en hem dus ook niet geupdate.. verder lijkt ie elke 5 seconden even stil te staan (of het is alleen de muis aanwijzer?) Nou heb ik toevallig iemand gevonden met hetzelfde moederbord die alles stap voor stap hier beschrijft. Vanaf hem heb ik ook de benodigde kext bestanden. Wanneer in deze echter kopieer naar de juiste map krijg ik na één minuut een bericht "System extenion cannot be used" met als beschrijving de 4 .kext. bestanden die ik gekopieerd heb.. Voorheen werkte een iAktos installatie wel, dat werkt nu ook niet meer helaas (heb de nieuwe SL nog niet geprobeerd).

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
blouweKip schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:04:
[...]

Instellingen zijn niet direct een probleem, ik had alleen geen zin om alles opnieuw te installeren op dezelfde schijf en ik neem (misschien onterecht) aan dat het systeem net als andere moderne operating systems gewoon on the fly drivers kan laden zonder dat je een reinstall nodig hebt.
Wel verstandig om te bedenken dat OSX voor specifieke hardware is gemaakt, dus niet voor pc-hardware. Daar zit iedereen mee te stoeien en dat is ook leuk. Het kan wel eens een dag duren voor je de juiste installatie methode hebt gevonden om het Lion-install scherm te krijgen........

Er vanuit gaan dat OSX alles wel werkend zal krijgen werkt het beste met de "ondersteunde" moederborden; grafische kaarten etc. Zoals voorbeelden bij Tonymac.

Wat bedoel je met "dezelfde schijf"?
Bananenspin schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:45:
Door middel van iBoot en een 10.6.3 dmg bestand heb ik nu een installatie op een eigen harde schijf staan. Het probleem echter is dat ik de ethernet poort niet werkend krijg en hem dus ook niet geupdate.. verder lijkt ie elke 5 seconden even stil te staan (of het is alleen de muis aanwijzer?) Nou heb ik toevallig iemand gevonden met hetzelfde moederbord die alles stap voor stap hier beschrijft. Vanaf hem heb ik ook de benodigde kext bestanden. Wanneer in deze echter kopieer naar de juiste map krijg ik na één minuut een bericht "System extenion cannot be used" met als beschrijving de 4 .kext. bestanden die ik gekopieerd heb.. Voorheen werkte een iAktos installatie wel, dat werkt nu ook niet meer helaas (heb de nieuwe SL nog niet geprobeerd).
Al eens opgezocht welke netwerkchip er op het moederbord zit? Dan kan je met Multibeast eventueel de juiste netwerk kext selecteren en op de goede manier laten installeren. (handmatig kopiëren van kexts geeft problemen)

[ Voor 47% gewijzigd door OgWok op 06-10-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Bananenspin
Waarschijnlijk zit er een Attansic L1 op. (of Atheros L1). Probeer deze PKG eens; http://www.kexts.com/view/175-atheros_l1_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

@Bananenspin

kext files kun je het beste doen met Kextbeast
je kext files die je wilt installeren op je buroblad plaatsen en Kextbeast draaien. Dat is voldoende en hierna uiteraard een herstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Wel verstandig om te bedenken dat OSX voor specifieke hardware is gemaakt, dus niet voor pc-hardware. Daar zit iedereen mee te stoeien en dat is ook leuk. Het kan wel eens een dag duren voor je de juiste installatie methode hebt gevonden om het Lion-install scherm te krijgen........

Er vanuit gaan dat OSX alles wel werkend zal krijgen werkt het beste met de "ondersteunde" moederborden; grafische kaarten etc. Zoals voorbeelden bij Tonymac.

Wat bedoel je met "dezelfde schijf"?
Mn install ssd die nu in mn mac pro zit gaat gewoon over, in mn mac pro zit gewoon "pc" hardware overigens.

Ik weet dat de hw die ik ga halen in osx werkt, de vraag is dus of osx net als bijvoorbeeld bsd of linux makkelijk over te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

@ iMick dat heeft helaas niet geholpen.. op de pagina waar ik de info vandaan heb moet ik de Info.plist aanpassen van de Ionnetworkfamiliy (of iets dergelijks) wat in het verleden ervoor gezorgd heeft dat het werkt, maar dat werkt nu ook niet.. Het vreemde is echter dat wanneer ik een network diagnose wil doen, ik alleen other kan aanvinken, de rest is allemaal grijs en rechts staat ook bij alles failed...

Kextbeast gebruiken is dan weer een stuk gemakkelijker gelukkig dus die zijn ook geinstalleerd maar mijn systeem freezed nog steeds om de 5 seconden ofzo.. dacht dat dit alleen mn muis was, maar na testen in textedit gebeurd het ook bij typen dus gok dat het om m'n hele systeem gaat..

Voor de duidelijk ik heb een:
Asus pq5-e
Ati 470
q9550

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

bananensplit

ik kon die AppleYukon2.kext makkelijk aanpassen. Gewoon met Teksteditor, dan zou je netwerk het moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja ik doe het door middel van de nano editor maar het effect is hetzelfde.. echter waneer ik de waardes aanpas zoals ze beschreven staan, en ik reboot gebeurt er nog steeds niets.. ze staan ook niet uit in de bios en op windows werken beide ethernet poorten gewoon!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
blouweKip schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:24:
[...]

Mn install ssd die nu in mn mac pro zit gaat gewoon over, in mn mac pro zit gewoon "pc" hardware overigens.

Ik weet dat de hw die ik ga halen in osx werkt, de vraag is dus of osx net als bijvoorbeeld bsd of linux makkelijk over te zetten is.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet werkt. En wel door de bootloader. De Hackintosh heeft Chameleon oid nodig, en daar wordt altijd van gezegd dat je die niet op een real Mac moet loslaten. Bij de Hackintosh is de boot partitie dacht ik FAT32, bij een echte Mac zal dat eerder HFS oid. zijn.

Maar probeer het eens, ben benieuwd. Overigens neemt een frisse install van Lion maar een minuut of 10 in beslag.

[ Voor 35% gewijzigd door OgWok op 08-10-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Oke ik heb eindelijk mijn internet werkend (schrijf dit ook via mijn install!). Het probleem was dat ik na de kexts wel ethernet kon kiezen als netwerk verbinding maar dat het niet werkt via dhcp, moest dus manueel een IP adres opgeven die anders is dan het vaste IP wat ik mijn windows install had gegeven (ziet ie een ander mac adres dan??) Maar ik heb nog wel het probleem dat mijn muis om de om en nabij 5 seconden een seconde hangt, hetzelfde geld als ik typ.. Het is niet het hele systeem want een filmpje speelt bijvoorbeeld vloeiend af!

Zou het met kexts te kunnen maken hebben voor mijn muis en toetsenbord?
Ik heb een logitech mx518 als muis, en een logitech illuminated toetsenbord.

edit: Na een upgrade naar 10.6.8 was het in eens verdwenen! 8)7 De laatste hindernis is nu 10.7 installeren en het geluid werkend krijgen. (voodoodha werkt magisch niet meer).

[ Voor 23% gewijzigd door Bananenspin op 09-10-2011 10:17 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Iemand die me een zetje in de goede richting kan geven? Ik heb een Mac OS X Install ESD dmg file maar wanneer ik deze restore op een guid partition en deze boot dan reboot hij na 2 seconden zonder zichtbare foutmelding. Ook wanneer ik -x -v gebruik om te booten lukt dit niet en zie ik niet wat ik er staat voordat hij reboot uit zichzelf. Ik heb het geprobeerd met myhack 2.04 rc, maar ook hierbij hetzelfde resultaat. Ik ben nu hier een methode tegen gekomen waarbij je het dmg bestand moet aanpassen, maar dat kan niet. Als ik dan een kopie maak met methode read & write dan word deze niet meer geaccepteerd als restore bestand..

Ik heb een paar pagina's terug gekeken en daar wat linkjes gezien maar ook dit werkt niet voor mij.. (een usb stick als boot gebruiken en deze ook 'preppen'. Misschien heb ik iets fout gedaan bij de tot nu toe geprobeerde methodes of misschien is het heel makkelijk..

Heb een asus p5q-e en een q9550 met 4gb ram.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er toevallig alle degelijke distro's voor Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja zoek naar iaktos l1

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet werkt. En wel door de bootloader. De Hackintosh heeft Chameleon oid nodig, en daar wordt altijd van gezegd dat je die niet op een real Mac moet loslaten. Bij de Hackintosh is de boot partitie dacht ik FAT32, bij een echte Mac zal dat eerder HFS oid. zijn.
Ik betwijfel of het FAT 32 moet zijn, misschien bedoel je een hybrid MBT op een GPT disk? ik heb op mn lion disk iig al een boot partitie staan voor grub2 (geen fat of hfs+ fs, maar gewoon een partitie met type EF02 voor bootloaders met hybrid mbr ondersteuning).

Wat ik me eigenlijk afvroeg is of apple misschien een soort uniek id genereerd op basis van de installed hw, beetje vergelijkbaar met de wijze waarop de windows activatie werkt, misschien dat iemand daar al een keer tegenaan gelopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb nu deze stappen gevolgd en dat brengt me een stuk verder! Eerst werkte het ook niet, maar toen ik het boot bestand van de nieuwe chameleon kopieerde starte de install tenminste met laden. Hij liep vast dus probeerde het nog een keer met -x -v (en ook cpus=1 daarna) maar kreeg nu een error die je hieronder terug vindt.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/23jhnjl.jpg

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Hoe zijn jullie ervaringen met de Sleep met Lion? Hier op een H67M met de goede DSDT (van Kakewalk) moet ik om uit de sleep te komen een aantal keren op de muis klikken anders gaat hij meteen weer in sleep.

Via het toetsenbord komt het systeem uit de sleep, maar dan moet ik het toetsenbord losmaken en weer vastmaken anders is het toetsenbord weg. (gebruik wel een origineel Apple toetsenbord en muis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zou mijn probleem iets te maken kunnen hebben met de boot arch? Lees nu ergens dat Lion alleen x64 accepteert? Of tenminste kexts.. zoiets maak ik uit deze guide bij stap 14.

[ Voor 43% gewijzigd door Bananenspin op 10-10-2011 16:52 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Internet doet het nog niet echt soepel bij mij, valt op random momenten uit en doet het pas weer na een restart. Heb gekeken of het wellicht aan de router ligt maar huisgenoten hebben nergens last van. Heb de nieuwste ethernet kext voor mijn adapter. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Muldert schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:09:
Internet doet het nog niet echt soepel bij mij, valt op random momenten uit en doet het pas weer na een restart. Heb gekeken of het wellicht aan de router ligt maar huisgenoten hebben nergens last van. Heb de nieuwste ethernet kext voor mijn adapter. Iemand een idee?
Heb je een moederbord met 2 nic's? Zo ja schakel er dan eens eentje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
OgWok schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

Heb je een moederbord met 2 nic's? Zo ja schakel er dan eens eentje uit.
Nee, tenzij hij Firewire als NIC herkent?

Ik heb gewoon de Gigabyte Z68X-UD3H-B3 overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Muldert op 12-10-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Zijn er al ervaringen met de 10.7.2. update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:04:
heb EINDELIJK een OS draaiende:) alleen nu het volgende probleem. Als ik wil inloggen bij de app store krijg ik de melding dat :uw apparaat of computer kon niet worden geverifieerd. Neem contact op met Support voor ondersteuning.

uiteraard heb ik deze melding even gegoogled en heb daar ook een hele mooie tut gevonden maar helaas werkt deze voor mij niet. Aan het eind moet ik hier eerst ethernet verbinding maken en die doet het helaas niet. Ik kan alleen via wifi verbinding maken en denk ook dat daar dus het probleem zit.

Heeft iemand anders dit ook gehad of is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?

alvast bedankt:)
Dit heeft te maken met je netwerkkaart.
Als je een chameleon bootloader gebruikt, zorg dan dat EthernetBuiltin=Yes erin staat.
Als dat niet helpt, verwijder dan (ook) je huidige netwerkinstellingen in de folder SystemConfiguration.

Het zou dan moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
OgWok schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:43:
Zijn er al ervaringen met de 10.7.2. update?
Nee, maar hij zou vrij safe moeten zijn.
The usual suspects "veiligstellen" en gaan.
Ik zal hem zelf vandaag of morgen op me Laptop en daarna mijn PC uitvoeren.

ik zal er dan wel op terug komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Muldert schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Nee, tenzij hij Firewire als NIC herkent?

Ik heb gewoon de Gigabyte Z68X-UD3H-B3 overigens.
Wat ikzelf zou doen in dit geval.
Zoek eens naar de kext van lnx2mac, die werkt op de meeste Gigabyte (Realtek) NIC's als een trein.

Probeer te voorkomen dat je de kexts, die zelf weer over plugins beschikken te vervangen met oude (SL) versies.

Zelf heb ik voor mijn Laptop een IntelE1000, als plugin in de "algemene netwerk kext" (ben de naam even kwijt), als plugin geplaast. Werkt prima, en je blijft zo "Vanilla" mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:45:
Zou mijn probleem iets te maken kunnen hebben met de boot arch? Lees nu ergens dat Lion alleen x64 accepteert? Of tenminste kexts.. zoiets maak ik uit deze guide bij stap 14.
Nee, in dit geval (helaas) niet.
Dat zou een melding over de architectuur opleveren.
Deze foutmelding ken ik niet.

Hoe heb je de installatie gedaan?
Zelf ben ik van de uitsluitend Native installs, en ik weet niet wat er via een distro allemaal wordt gedaan en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
OgWok schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:51:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Sleep met Lion? Hier op een H67M met de goede DSDT (van Kakewalk) moet ik om uit de sleep te komen een aantal keren op de muis klikken anders gaat hij meteen weer in sleep.

Via het toetsenbord komt het systeem uit de sleep, maar dan moet ik het toetsenbord losmaken en weer vastmaken anders is het toetsenbord weg. (gebruik wel een origineel Apple toetsenbord en muis)
Je zou de Chameleon USBBusFix kunnen proberen. Volgens mij kan dat wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:57:
Ik heb nu deze stappen gevolgd en dat brengt me een stuk verder! Eerst werkte het ook niet, maar toen ik het boot bestand van de nieuwe chameleon kopieerde starte de install tenminste met laden. Hij liep vast dus probeerde het nog een keer met -x -v (en ook cpus=1 daarna) maar kreeg nu een error die je hieronder terug vindt.

[afbeelding]
Heb je ook Busratio, als opstartoptie gebruikt? (in combinatie met cpus=1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
TheVMaster schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:18:
Zohw..ik heb ook eindelijk Snow Leopard draaien op mijn machine. Moet zeggen dat ik zelfs Lion (zelfs gedownload via de App Store) er al zonder al teveel problemen op kreeg, alleen kreeg ik daar met geen mogelijkheid mijn geluid aan de praat. :-( dus ik ben maar weer teruggegaan naar Snow Leopard (10.6.6), natuurlijk wel met 2 werkende partities :)

De kexts die het onder 10.6.6 gewoon doen (VoodooHDA.kext) geeft me dus onder Lion een kernel panic :(

'k heb als MB een Asus P5B Premium Vista Edition...
Lion start default met in 64 bit modus (meen ik), is je VoodooHDA kext ook 64-bit compatible? Of start je hem bewust met het arch argument om in 32-bit te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mr.Tweaks schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:41:
[...]

Nee, in dit geval (helaas) niet.
Dat zou een melding over de architectuur opleveren.
Deze foutmelding ken ik niet.

Hoe heb je de installatie gedaan?
Zelf ben ik van de uitsluitend Native installs, en ik weet niet wat er via een distro allemaal wordt gedaan en geïnstalleerd.
Ik heb een iAktos dvd gebruikt voor 10.6.3 installer. Daarna heb ik in die installatie een orginele 10.6.3 dvd gerestored naar een partitie, volgens deze geboot (wel aangepast met myhack) en dan nogmaals 10.6.3 geinstalleerd maar dan dus orgineel. Vervolgens deze geupdate naar 10.6.8 en daar zit ik dus nu vast. Ik heb niet busratio gebruikt die kende ik nog niet.. even googelen wat die doet!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Ik heb een iAktos dvd gebruikt voor 10.6.3 installer. Daarna heb ik in die installatie een orginele 10.6.3 dvd gerestored naar een partitie, volgens deze geboot (wel aangepast met myhack) en dan nogmaals 10.6.3 geinstalleerd maar dan dus orgineel. Vervolgens deze geupdate naar 10.6.8 en daar zit ik dus nu vast. Ik heb niet busratio gebruikt die kende ik nog niet.. even googelen wat die doet!
Trouwens. Als het om 10.6.8 gaat!? (ik dacht aan Lion)
Ik weet toevallig dat veel mensen last hadden van de "PCI Configuration begin" hang.
Mogelijke oplossing daarvoor = npci=0x2000 (zonder streepje ervoor) tijdens boot gebruiken.
Of dit in jou geval iets uitmaakt, weet ik niet zeker, vaak gaat die dat namelijk gepaard met dat je geen boot messages meer krijgt.

Succes! Busratio is overigens meer een fix voor de overgang naar i5/i7 architectuur geweest. Als jij een versie hoger dan 10.6.3 had draaien, lijkt het me bij nader inzien sterk dat het erg veel zal uitmaken.

edit: je start overigens met -v en -x
heb je het al met -f geprobeerd. (let op; kleine "f", geen hoofdletter "F")?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Tweaks op 14-10-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Mr.Tweaks schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Wat ikzelf zou doen in dit geval.
Zoek eens naar de kext van lnx2mac, die werkt op de meeste Gigabyte (Realtek) NIC's als een trein.

Probeer te voorkomen dat je de kexts, die zelf weer over plugins beschikken te vervangen met oude (SL) versies.

Zelf heb ik voor mijn Laptop een IntelE1000, als plugin in de "algemene netwerk kext" (ben de naam even kwijt), als plugin geplaast. Werkt prima, en je blijft zo "Vanilla" mogelijk.
Je zinsopbouw maakt me in de war ;) Kun je uitleggen wat ik daarvoor precies moet doen? DM wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mr.Tweaks schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:11:
[...]

Trouwens. Als het om 10.6.8 gaat!? (ik dacht aan Lion)
Ik weet toevallig dat veel mensen last hadden van de "PCI Configuration begin" hang.
Mogelijke oplossing daarvoor = npci=0x2000 (zonder streepje ervoor) tijdens boot gebruiken.
Of dit in jou geval iets uitmaakt, weet ik niet zeker, vaak gaat die dat namelijk gepaard met dat je geen boot messages meer krijgt.

Succes! Busratio is overigens meer een fix voor de overgang naar i5/i7 architectuur geweest. Als jij een versie hoger dan 10.6.3 had draaien, lijkt het me bij nader inzien sterk dat het erg veel zal uitmaken.

edit: je start overigens met -v en -x
heb je het al met -f geprobeerd. (let op; kleine "f", geen hoofdletter "F")?
Ik had wellicht het beter moet uitleggen, 10.6.8 boot prima en daar zit ik nu ook in. Maar het booten van de installation van Lion gaat niet! Ik ga eens proberen wat je nu aanhaalt!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Muldert schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:12:
[...]

Je zinsopbouw maakt me in de war ;) Kun je uitleggen wat ik daarvoor precies moet doen? DM wellicht?
Probeer de kext van deze kerel eens. De rest is irrelevante ruis. :)

http://lnx2mac.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:21:
[...]

Ik had wellicht het beter moet uitleggen, 10.6.8 boot prima en daar zit ik nu ook in. Maar het booten van de installation van Lion gaat niet! Ik ga eens proberen wat je nu aanhaalt!
OK, het is me nu duidelijk. Vreemd...
Wat staat er op de bovenste regel van je afbeelding? "couldn't f......"?
En heb je meer meldingen?

Mag ik ervan uit gaan dat je reapir permissions/disk hebt gedaan op de Lion disk vanuit SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mr.Tweaks schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 04:05:
[...]

OK, het is me nu duidelijk. Vreemd...
Wat staat er op de bovenste regel van je afbeelding? "couldn't f......"?
En heb je meer meldingen?

Mag ik ervan uit gaan dat je reapir permissions/disk hebt gedaan op de Lion disk vanuit SL?
Als ik met -f boot gebeurd er niet veel meer, er komt alleen een extra error regel ergens bij want de bovenste regel zie ik niet meer van de screenshot..

Ik had verify gedaan waarna hij niets vond, en voor de zekerheid ook nog repair gedaan ja.

De error zegt Couldn't find en dan een nummer en de naam van de kext (het komt heel vaak voorbij, volgens mij voor elke kexts..)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Mr.Tweaks schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:42:
[...]

Je zou de Chameleon USBBusFix kunnen proberen. Volgens mij kan dat wel helpen.
Die helpt goed voor de muis. Een klik en het systeem komt uit sleep. Gebruik ik het toetsenbord om uit de sleep te komen, dan moet hij daarna los en vast.

Via de 10.7.2 combo geüpdate. Is goed gegaan op een H67M-D2-B3 en nog snel ook (minder dan 3 min). Alleen de audio kext teruggezet met KextBeast. Sleep werkt nog OK.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/OSX_1072.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door OgWok op 16-10-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
OgWok schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 08:51:
[...]

Die helpt goed voor de muis. Een klik en het systeem komt uit sleep. Gebruik ik het toetsenbord om uit de sleep te komen, dan moet hij daarna los en vast.

Via de 10.7.2 combo geüpdate. Is goed gegaan op een H67M-D2-B3 en nog snel ook (minder dan 3 min). Alleen de audio kext teruggezet met KextBeast. Sleep werkt nog OK.

Voeg UHCIaquire=Yes toe. Dat zou moeten helpen voor het KB. (google het even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:30:
[...]

Als ik met -f boot gebeurd er niet veel meer, er komt alleen een extra error regel ergens bij want de bovenste regel zie ik niet meer van de screenshot..

Ik had verify gedaan waarna hij niets vond, en voor de zekerheid ook nog repair gedaan ja.

De error zegt Couldn't find en dan een nummer en de naam van de kext (het komt heel vaak voorbij, volgens mij voor elke kexts..)
Ik heb de stappen die je hebt gevolgd nagekeken.

Zelf heb ik het op soortgelijke wijze gedaan, maar dan met behulp van iMove / chimera van tonymac.
Ik ben geen uigesproken Tonymac fan, maar de methode werkt. Als je daarmee problemen ondervindt, is het ook makkelijker te tracen (voor mij dan). Het probleem met die methode, (evenals wat je hebt gebruikt), is dat je van je "werkende versie SL/Lion uit gaat". Op zich is dat goed, maar met Distro's, waar er mogelijk meer kexts worden gebruikt dan strikt noodzakelijk, kan dat wel problemen geven.

Voordat je dat doet, is er nog een optie, die misschien het proberen waard is.
Gebruik bij het starten eens : UseKernelCache=Yes.

Het is een "long shot", maar wel het proberen waard.
Kijk ook even naar de kexts, die je in /Extra/Extensions hebt. Zet ze hier even neer svp?

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Tweaks op 16-10-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

Heb zelf een HP6710b laptop. Nu lees/zie ik op diverse plekken mensen die die laptop hebben voorzien van (snow)leopard of zelfs lion. Probleem is dat mensen óf alleen aan het showen zijn, of dat er van de beschrijving door een OSx86-n00b als ik geen touw aan vast te knopen is...

Iemand hier ervaring met zo'n laptop? Ik zie namelijk door de distro's het bos niet meer... De distro's willen of niet booten of resulteren in een kernelpanic.

Welke gaat werken op mijn 6710b en wat moet ik verder uitvoeren. De laptop wordt als desktop gebruikt vanwege een kapot scherm, het is meer om ervaring met osx op te doen. Als beeld, geluid en netwerk het gaan doen is het al voldoende...

Eigenschappen laptop :
  • CPU core2duo T8100
  • Chipset Mobile Intel GM965
  • Graphics Mobile Intel Graphics Media Accelerator X3100
  • Soundmax geluidskaart
  • Integrated Broadcom NetLink Gigabit Ethernet Controller (10/100/1000 NIC)

[ Voor 16% gewijzigd door Spoooky op 16-10-2011 14:19 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mr.Tweaks schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:33:
[...]

Ik heb de stappen die je hebt gevolgd nagekeken.

Zelf heb ik het op soortgelijke wijze gedaan, maar dan met behulp van iMove / chimera van tonymac.
Ik ben geen uigesproken Tonymac fan, maar de methode werkt. Als je daarmee problemen ondervindt, is het ook makkelijker te tracen (voor mij dan). Het probleem met die methode, (evenals wat je hebt gebruikt), is dat je van je "werkende versie SL/Lion uit gaat". Op zich is dat goed, maar met Distro's, waar er mogelijk meer kexts worden gebruikt dan strikt noodzakelijk, kan dat wel problemen geven.

Voordat je dat doet, is er nog een optie, die misschien het proberen waard is.
Gebruik bij het starten eens : UseKernelCache=Yes.

Het is een "long shot", maar wel het proberen waard.
Kijk ook even naar de kexts, die je in /Extra/Extensions hebt. Zet ze hier even neer svp?
Ik heb ook gekeken naar de xMove optie (ik neem aan dat je die bedoelt ipv iMove?) alleen het probleem daarbij is dat wanneer ik ik de installer start ik al gelijk een bericht krijg "This version of Mac OS X 10.7 cannot be installed on this computer" ook al heb ik als model identifier wel MacPro3.1 staan. Dus dan houdt die optie heel snel op.. :( Ik heb momenteel een werkende SL he zonder Distro!

Ik ga nu het booten proberen met UseKernelCache=Yes maar eerst hier nog mijn kexts lijstje.
ACard6280ATA.kext
ACard62xxM.kext
ACard67162.kext
ACard671xSCSI.kext
ACard6885M.kext
ACard68xxM.kext
ALF.kext
ATI1300Controller.kext
ATI1600Controller.kext
ATI1900Controller.kext
ATI2400Controller.kext
ATI2600Controller.kext
ATI3800Controller.kext
ATI4600Controller.kext
ATI4800Controller.kext
ATI5000Controller.kext
ATI6000Controller.kext
ATIFramebuffer.kext
ATIRadeonX1000.kext
ATIRadeonX1000GA.plugin
ATIRadeonX1000GLDriver.bundle
ATIRadeonX1000VADriver.bundle
ATIRadeonX2000.kext
ATIRadeonX2000GA.plugin
ATIRadeonX2000GLDriver.bundle
ATIRadeonX2000VADriver.bundle
ATIRadeonX3000.kext
ATIRadeonX3000GA.plugin
ATIRadeonX3000GLDriver.bundle
ATIRadeonX3000VADriver.bundle
ATISupport.kext
ATTOCelerityFC.kext
ATTOCelerityFC8.kext
ATTOExpressPCI4.kext
ATTOExpressSASHBA.kext
ATTOExpressSASHBA2.kext
ATTOExpressSASRAID.kext
Accusys6xxxx.kext
Apple16X50Serial.kext
AppleACPIPlatform.kext
AppleAHCIPort.kext
AppleAPIC.kext
AppleBMC.kext
AppleBacklight.kext
AppleBacklightExpert.kext
AppleBluetoothMultitouch.kext
AppleEFIRuntime.kext
AppleFSCompressionTypeZlib.kext
AppleFWAudio.kext
AppleFileSystemDriver.kext
AppleGraphicsControl.kext
AppleGraphicsPowerManagement.kext
AppleHIDKeyboard.kext
AppleHIDMouse.kext
AppleHPET.kext
AppleHWSensor.kext
AppleIRController.kext
AppleIntelCPUPowerManagement.kext
AppleIntelCPUPowerManagementClient.kext
AppleIntelGMA950.kext
AppleIntelGMA950GA.plugin
AppleIntelGMA950GLDriver.bundle
AppleIntelGMA950VADriver.bundle
AppleIntelGMAX3100.kext
AppleIntelGMAX3100FB.kext
AppleIntelGMAX3100GA.plugin
AppleIntelGMAX3100GLDriver.bundle
AppleIntelGMAX3100VADriver.bundle
AppleIntelHDGraphics.kext
AppleIntelHDGraphicsFB.kext
AppleIntelHDGraphicsGA.plugin
AppleIntelHDGraphicsGLDriver.bundle
AppleIntelHDGraphicsVADriver.bundle
AppleIntelIntegratedFramebuffer.kext
AppleIntelSNBGraphicsFB.kext
AppleIntelSNBVA.bundle
AppleKeyswitch.kext
AppleLPC.kext
AppleLSIFusionMPT.kext
AppleMCCSControl.kext
AppleMCEDriver.kext
AppleMCP89RootPortPM.kext
AppleMIDIFWDriver.plugin
AppleMIDIIACDriver.plugin
AppleMIDIRTPDriver.plugin
AppleMIDIUSBDriver.plugin
AppleMatch.kext
AppleMikeyHIDDriver.kext
AppleMobileDevice.kext
AppleMultitouchDriver.kext
AppleOnboardDisplay.kext
ApplePlatformEnabler.kext
AppleProfileFamily.kext
AppleRAID.kext
AppleRAIDCard.kext
AppleRTC.kext
AppleSDXC.kext
AppleSEP.kext
AppleSMBIOS.kext
AppleSMBusController.kext
AppleSMBusPCI.kext
AppleSMC.kext
AppleSMCLMU.kext
AppleSmartBatteryManager.kext
AppleStorageDrivers.kext
AppleThunderboltDPAdapters.kext
AppleThunderboltEDMService.kext
AppleThunderboltNHI.kext
AppleThunderboltPCIAdapters.kext
AppleThunderboltUTDM.kext
AppleTyMCEDriver.kext
AppleUSBAudio.kext
AppleUSBDisplays.kext
AppleUSBEthernetHost.kext
AppleUSBMultitouch.kext
AppleUSBTopCase.kext
AppleUpstreamUserClient.kext
AppleVADriver.bundle
AppleXsanFilter.kext
Apple_iSight.kext
ArcMSR.kext
AudioAUUC.kext
AudioIPCDriver.kext
BootCache.kext
CalDigitHDProDrv.kext
CellPhoneHelper.kext
DSACL.ppp
DSAuth.ppp
DVFamily.bundle
Dont Steal Mac OS X.kext
EAP-KRB.ppp
EAP-RSA.ppp
EAP-TLS.ppp
FakeSMC.kext
GeForce.kext
GeForce7xxxGLDriver.bundle
GeForceGA.plugin
GeForceGLDriver.bundle
GeForceVADriver.bundle
HighPointIOP.kext
HighPointRR.kext
ICAFWKodakProDriver.kext
IO80211Family.kext
IOACPIFamily.kext
IOAHCIFamily.kext
IOATAFamily.kext
IOAudioFamily.kext
IOBDStorageFamily.kext
IOBluetoothFamily.kext
IOBluetoothHIDDriver.kext
IOCDStorageFamily.kext
IODVDStorageFamily.kext
IOFireWireAVC.kext
IOFireWireFamily.kext
IOFireWireIP.kext
IOFireWireSBP2.kext
IOFireWireSerialBusProtocolTransport.kext
IOGraphicsFamily.kext
IOHDIXController.kext
IOHIDFamily.kext
IONDRVSupport.kext
IONetworkingFamily.kext
IOPCIFamily.kext
IOPlatformPluginFamily.kext
IOSCSIArchitectureModelFamily.kext
IOSCSIParallelFamily.kext
IOSMBusFamily.kext
IOSerialFamily.kext
IOStorageFamily.kext
IOStreamFamily.kext
IOSurface.kext
IOThunderboltFamily.kext
IOUSBFamily.kext
IOUSBMassStorageClass.kext
IOVideoFamily.kext
ImmersionForceFeedback.kext
JMicronATA.kext
L2TP.ppp
LogitechForceFeedback.kext
LogitechHIDDevices.kext
LogitechUnifying.kext
NVDANV40Hal.kext
NVDANV50Hal.kext
NVDAResman.kext
NVSMU.kext
OSvKernDSPLib.kext
PPP.kext
PPPSerial.ppp
PPPoE.ppp
PPTP.ppp
PromiseSTEX.kext
Quarantine.kext
Radius.ppp
SM56KUSBAudioFamily.kext
SMARTLib.plugin
SMCMotionSensor.kext
Sandbox.kext
SoftRAID.kext
System.kext
TMSafetyNet.kext
VoodooHDA.kext
autofs.kext
cd9660.kext
cddafs.kext
exfat.kext
iPodDriver.kext
iTunesPhoneDriver.kext
lspcidrv.kext
mcxalr.kext
msdosfs.kext
ntfs.kext
skge.kext
smbfs.kext
udf.kext
ufs.kext
webcontentfilter.kext
webdav_fs.kext

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Spoooky schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:10:
Heb zelf een HP6710b laptop. Nu lees/zie ik op diverse plekken mensen die die laptop hebben voorzien van (snow)leopard of zelfs lion. Probleem is dat mensen óf alleen aan het showen zijn, of dat er van de beschrijving door een OSx86-n00b als ik geen touw aan vast te knopen is...

Iemand hier ervaring met zo'n laptop? Ik zie namelijk door de distro's het bos niet meer... De distro's willen of niet booten of resulteren in een kernelpanic.

Welke gaat werken op mijn 6710b en wat moet ik verder uitvoeren. De laptop wordt als desktop gebruikt vanwege een kapot scherm, het is meer om ervaring met osx op te doen. Als beeld, geluid en netwerk het gaan doen is het al voldoende...

Eigenschappen laptop :
  • CPU core2duo T8100
  • Chipset Mobile Intel GM965
  • Graphics Mobile Intel Graphics Media Accelerator X3100
  • Soundmax geluidskaart
  • Integrated Broadcom NetLink Gigabit Ethernet Controller (10/100/1000 NIC)
Ik heb de zelfde laptop ook gehad en heb daar Lion zonder probleem op gedraaid.
Wat ik gedaan heb is hier te volgen:

http://www.hackintosh.nl/...roblemen-2.html#post77326

Enige wat ik niet aan de praat kreeg was Sleep en scherm dimmen.Verder werkte alles perfect.
Om wifi aan de praat te krijgen heb ik wel de interne INtel vervangen voor een Broadcomm (wel eerst de BIOS wifi lijst moeten leeg maken anders start de laptop niet meer op.)

[ Voor 5% gewijzigd door seninha op 16-10-2011 17:32 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:58:
[...]

Ik heb ook gekeken naar de xMove optie (ik neem aan dat je die bedoelt ipv iMove?) alleen het probleem daarbij is dat wanneer ik ik de installer start ik al gelijk een bericht krijg "This version of Mac OS X 10.7 cannot be installed on this computer" ook al heb ik als model identifier wel MacPro3.1 staan. Dus dan houdt die optie heel snel op.. :( Ik heb momenteel een werkende SL he zonder Distro!

Ik ga nu het booten proberen met UseKernelCache=Yes maar eerst hier nog mijn kexts lijstje.

[...]
xMove idd.

"This version of Mac OS X 10.7 cannot be installed on this computer"; Ik zou me hier even op focussen. Heb je eesrt Lion "op SL" geinstalleerd? (dan zet hij het een en ander klaar)
Heb je EterhernetBuiltin op Yes staan? Er staan her en der wat fixes, die het proberen waard zijn.

Wat je Kext betreft; afhankelijk van je boot plist zal Lin 64 bit (default) of 32 bit (als dat in je SL bootlist stond) opstarten. Mogelijk zijn voodoohda, en de Logitech kexts, iet 64-bit compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
seninha schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

Ik heb de zelfde laptop ook gehad en heb daar Lion zonder probleem op gedraaid.
Wat ik gedaan heb is hier te volgen:

http://www.hackintosh.nl/...roblemen-2.html#post77326

Enige wat ik niet aan de praat kreeg was Sleep en scherm dimmen.Verder werkte alles perfect.
Om wifi aan de praat te krijgen heb ik wel de interne INtel vervangen voor een Broadcomm (wel eerst de BIOS wifi lijst moeten leeg maken anders start de laptop niet meer op.)
Had je ook Quartz Extreme ondersteuning?
Test; Zet Dashboard NIET op een aparte Space (default staat hij op een aparte space), voeg een gadget toe. Als je een "watergolf" ziet, werkt Quartz Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
fffuuu KP tijdens het updaten naar 10.7.2 vanaf 10.7

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Mr.Tweaks schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:26:
[...]

Voeg UHCIaquire=Yes toe. Dat zou moeten helpen voor het KB. (google het even)
Heb even geGoogled naar UHCIaquire=Yes en die geeft (maar) twee links die me niet veel verder brengen. Je bedoelt niet EHCIaquire=Yes, want die staat er bij Chameleon Wizard gewoon bij, of de UHCI Reset Fix?

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 17-10-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
OgWok schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:27:
[...]

Heb even geGoogled naar UHCIaquire=Yes en die geeft (maar) twee links die me niet veel verder brengen. Je bedoelt niet EHCIaquire=Yes, want die staat er bij Chameleon Wizard gewoon bij, of de UHCI Reset Fix?
My bad!

Dat is hem ja. UHCI reset fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mr.Tweaks schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

xMove idd.

"This version of Mac OS X 10.7 cannot be installed on this computer"; Ik zou me hier even op focussen. Heb je eesrt Lion "op SL" geinstalleerd? (dan zet hij het een en ander klaar)
Heb je EterhernetBuiltin op Yes staan? Er staan her en der wat fixes, die het proberen waard zijn.

Wat je Kext betreft; afhankelijk van je boot plist zal Lin 64 bit (default) of 32 bit (als dat in je SL bootlist stond) opstarten. Mogelijk zijn voodoohda, en de Logitech kexts, iet 64-bit compatible?
Wanneer ik probeer Lion in SL te openen dan krijg ik dat ja, dus hij kan ook niets klaar zetten.. Dat EterhernetBuiltin heeft te maken met de AppStore toch? Want daar kan ik ook prima op en heb ik Lion uit gehaald!

Wanneer de install vast loopt zie ik ook waarmee het geboot is, en een daarvan is arch x86 (32 bit dus toch?). Want ik start de install lion partitie door mijn bootloader die door myhack is geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Bananenspin op 17-10-2011 11:44 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 19:48
Ik heb Lion eindelijk draaien op mijn PC! Met iAtkos methode.
Maar nu werkt alles, op m'n videokaart na. Een 8400GS, heeft iemand tips hoe ik die werkend zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Ik zit te denken om een hackintosh te bouwen. Mijn macbook houdt er binnenkort mee op en wil wel eens een krachtiger systeem hebben. Nu ben ik bang dat ik elke update me volledig moet inlezen op tweakers om mijn systeem weer optimaal te krijgen.. hoe bewerkelijk is het update voor jullie geweest naar bijvoorbeeld LION?

En bestaat er een kans dan apple via een update de hackintoshes onmogelijk maakt?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
roborobbie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:14:
Ik zit te denken om een hackintosh te bouwen. Mijn macbook houdt er binnenkort mee op en wil wel eens een krachtiger systeem hebben. Nu ben ik bang dat ik elke update me volledig moet inlezen op tweakers om mijn systeem weer optimaal te krijgen.. hoe bewerkelijk is het update voor jullie geweest naar bijvoorbeeld LION?

En bestaat er een kans dan apple via een update de hackintoshes onmogelijk maakt?
Kijk eens op kakewalk (punt) se, ik heb al twee jaar een systeem gebouwd met de door deze site compatible componenten. Installeren gaat als een een zonnetje en updaten ook.

En ja er blijft altijd een risico dat apple het een keer gaat stoppen, maar er zijn altijd weer geniale personen die dit weten te omzeilen. succes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
roborobbie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:14:

Ik doe dit sinds Leopard.
Als je een beetje tweaker bent, is het op zich geen probleem.

Persoonlijk zie ik een hack, als ideaal wanneer je "goedkope" MacPro wil.
Wat ik nu heb, zou als echte Macpro mij veel teveel hebben gekost.

Als ik voor een "woonkamersysteem" zou gaan, is een iMac natuurlijk erg mooi. Bij de keuze voor een laptop raad ik zelf altijd "een echte" aan. Vooral dan zie je dat het meer dan alleen software is.....

**Edit; Ik denk dat het Apple uiteindelijk juist meer oplevert dan kost. Veel Hackintosh'ers doen dat uiteindelijk toch wel.***

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Tweaks op 17-10-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Grazder schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:11:
Ik heb Lion eindelijk draaien op mijn PC! Met iAtkos methode.
Maar nu werkt alles, op m'n videokaart na. Een 8400GS, heeft iemand tips hoe ik die werkend zou kunnen krijgen?
GraphicsEnabler = Yes?

Staat deze optie al aan?
Probeer een nieuwere bootloader. Soms worden deze geupdate om meer videokaarten te herkennen.

Wat je ook kan doen; Extract de BIOS van de videokaart. (er is een GPU tool hiervoor)
En start Chameleon met de optie om de GPU bios uit /Extra te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:44:
[...]

Wanneer ik probeer Lion in SL te openen dan krijg ik dat ja, dus hij kan ook niets klaar zetten.. Dat EterhernetBuiltin heeft te maken met de AppStore toch? Want daar kan ik ook prima op en heb ik Lion uit gehaald!

Wanneer de install vast loopt zie ik ook waarmee het geboot is, en een daarvan is arch x86 (32 bit dus toch?). Want ik start de install lion partitie door mijn bootloader die door myhack is geinstalleerd.
De bootloader, die door myhack is geinstalleerd, is wel Lion compatible, toch?
Ik denk dat als je het probleem weet op te lossen ("10.7 won't install, etc ect.), dat je dan een grote kans hebt, dat het zal werken.

Je zou ook eens kunnen proberen te booten met -x -f, maar ik denk niet dat het veel zal uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja de bootloader was Chameleon 2.04 en heb deze toen geupdate naar 2.05 vanwege Lion compatibiliteit. Met 2.04 kwam er niet eens een error scherm. Ik heb ook al veel gegoogled naar 10.7 wont install maar de enige oplossing die geboden word is rommelen met de dmg (dat heb ik geprobeerd) en zorgen dat je mac word gezien als macpro 3.1 (wat ie al deed maar nog een keer voor de zekerheid gedaan met multibeast)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:30:
Ja de bootloader was Chameleon 2.04 en heb deze toen geupdate naar 2.05 vanwege Lion compatibiliteit. Met 2.04 kwam er niet eens een error scherm. Ik heb ook al veel gegoogled naar 10.7 wont install maar de enige oplossing die geboden word is rommelen met de dmg (dat heb ik geprobeerd) en zorgen dat je mac word gezien als macpro 3.1 (wat ie al deed maar nog een keer voor de zekerheid gedaan met multibeast)
Je zou de Tonymac bootloader (Chimera) eens kunnen proberen?
Die Macpro aanduiding is volgens mij behoorlijk spatie- en hoofdlettergevoelig kunnen zijn. Misschien is dat het checken even waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Bananenspin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:30:
Heb je installatie verhaal niet helemaal gevolgd, maar al eens gedacht aan een USB stick met Kakewalk of myHack en dan een verse install van Lion doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mr.Tweaks schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

Je zou de Tonymac bootloader (Chimera) eens kunnen proberen?
Die Macpro aanduiding is volgens mij behoorlijk spatie- en hoofdlettergevoelig kunnen zijn. Misschien is dat het checken even waard?
Chimera heb ik ook al geprobeerd, geinstalleerd met multibeast, maar dit leverde ook geen eens een werkende boot op waarbij errors kwamen maar gelijk een reboot.

@Ogwok het probleem is dus dat ik geen Lion installer kan maken met MyHack want die boot niet eens maar reboot gelijk. Of ik moet iets fout hebben gedaan.. maar ik heb de dmg uit de Lion installer gehaald, deze gerestored naar een partitie (hoeft niet persee usb tezijn toch?) door middel van de nieuwste MyHack en even aangeven dat het een 10.7 install is. Kakewalk ken ik dan niet, daar ga ik me even over inlezen!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Bananenspin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:38:
[...]

Chimera heb ik ook al geprobeerd, geinstalleerd met multibeast, maar dit leverde ook geen eens een werkende boot op waarbij errors kwamen maar gelijk een reboot.

@Ogwok het probleem is dus dat ik geen Lion installer kan maken met MyHack want die boot niet eens maar reboot gelijk. Of ik moet iets fout hebben gedaan.. maar ik heb de dmg uit de Lion installer gehaald, deze gerestored naar een partitie (hoeft niet persee usb tezijn toch?) door middel van de nieuwste MyHack en even aangeven dat het een 10.7 install is. Kakewalk ken ik dan niet, daar ga ik me even over inlezen!
Nou dat kan ik je zo vertellen: Lion DMG restoren naar USB stick. Kakewalk draaien en aangeven dat hij de USB stick moet "bewerken" .... Klaar en booten maar. (Kakewalk is wel bijna Gigabyte only)

Overigens gaat myHack ook uit van een USB stick (of een USB hd). Er van uit gaan dat het hetzelfde gaat werken op een speciale partitie, van de ingebouwde hd, is iets waar waarschijnlijk je probleem zit.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 18-10-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb een Asus MOBO dus dat verhaal zal dan wel niet opgaan. Zal het nog eens proberen met usb dan!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
Bananenspin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:22:
Ik heb een Asus MOBO dus dat verhaal zal dan wel niet opgaan. Zal het nog eens proberen met usb dan!
Heb zelf ook een Asus. Gigabyte mobo's zijn wel veruit het makkelijkste om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Heb je een Asus Sandy Bridge moederbord? Gebruik je dan wel een NullCPUPowerManagement kext?
Of maak je al gebruik van Speedstepper? (http://www.hackintosh.nl/...os-x-lion-10-7-2-uit.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Nee het is voor mijn q9550 dus een p45 mobo!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Oke na een eerste poging met MyHack liep de installer vast, bij een regel uit mijn hoofd waarin stond unknown (nog iets) sudo 501. Toen ik hem dus maar handmatig had gereboot is die install corrupt geworden en start die niet meer op (ook al had ik niets op die schijf uitgevoerd maar op m'n usb!) Maar had gelukkig een backup. Deze geboot nog een keer gerestored naar mijn usb en deze keer zonder vastloper. Tot mijn verbazing 'starte' de lion installer ook nog alleen komt er een soort ruitjes achtergrond en verder niets. (Gok de achtergrond van de installer?) Wanneer ik op een toets druk komt mijn muis cursor tevoorschijn maar verder ook niets. Heb dit een goede 15 minuten lopen aanstaren totdat ik besloot dat dit vast niet hoort en nog een keer geboot met -x -v. Geen errors maar wel weer hetzelfde scherm!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Bananenspin:

gebruik je een USB toets en muis? Achtergrond Lion-installer is inderdaad een soort stof met ruitjespatroon.

[ Voor 43% gewijzigd door OgWok op 19-10-2011 10:22 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.