[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste
Acties:

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Klopt. Dan staat Chameleon op dezelfde USB stick :). Volgens diverse ontwikkelaars is het nog niet mogelijk met de officiële USB stick, helaas.

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Er is wel een Lion 10.7 USB stick waar het mee gaat, even googlen

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
iMick schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:14:
Klopt. Dan staat Chameleon op dezelfde USB stick :). Volgens diverse ontwikkelaars is het nog niet mogelijk met de officiële USB stick, helaas.
Apple heeft er € 34,-- extra in gestoken om de Lion stick te "beveiligen" tegen die vermaledijde Hackintosh installeerders >:) (ze kunnen beter zeggen "Welcome, join the club")

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30
En Lion downloaden geeft mij een upgrade, en dat zou dus voldoende zijn? En komt Lion ook in een Family Pack? (2 huisgenoten willen ook een Hackintosh)

• iMick
Lion downloaden vanuit de Appstore is genoeg en werkt op een onbeperkt aantal PC's.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Ik Hem OSX Lion geinstalleerd alleen heb ik nu een redelijk irritant probleem met mijn ATI Radeon 4830, heb de exotic patch van netkas gebruikt http://netkas.org/?p=926 zodat mijn kaart herkent word.

Hij word nu herkent als een 4800 series, en hardware acceleratie lijkt te werken. Alleen werken bijna alle resoluties niet, alleen diegene waar 75Hz mogelijk is werken. Zodra hij op 60Hz staat springt mijn monitor naar slaapstand.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet mischien iemand waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
revertive schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:59:
Ik Hem OSX Lion geinstalleerd alleen heb ik nu een redelijk irritant probleem met mijn ATI Radeon 4830, heb de exotic patch van netkas gebruikt http://netkas.org/?p=926 zodat mijn kaart herkent word.

Hij word nu herkent als een 4800 series, en hardware acceleratie lijkt te werken. Alleen werken bijna alle resoluties niet, alleen diegene waar 75Hz mogelijk is werken. Zodra hij op 60Hz staat springt mijn monitor naar slaapstand.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet mischien iemand waar het aan kan liggen?
en waarom gebruik je dan niet 75?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21

B2

wa' seggie?

Hmz, heb veel problemen met mijn Trust BT-2400 Bluetooth dongle. Wireless keyboard en trackpad worden meer niet dan wel gepaired. Wie heeft succes met welke dongle in Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
B2 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:25:
Hmz, heb veel problemen met mijn Trust BT-2400 Bluetooth dongle. Wireless keyboard en trackpad worden meer niet dan wel gepaired. Wie heeft succes met welke dongle in Lion?
Heb zelf op SL en Lion een Sweex Bluetooth dongle in gebruik. Als hij de Magic mouse heeft gevonden dan blijft hij het wel doen, maar soms werkt hij niet mee en dan moet ik hem eerst in Bluetooth regelpaneel weggooien en dan weer opnieuw aanmaken. Echt super gaat dat niet. Bij het installeren van SL of Lion wordt de Magic mouse niet gezien. Dus dan gebruik ik even een USB muis; niet ideaal, maar heb niet zo'n zin alle Bluetooth dongles te kopen en uit te proberen...... ;)

(overigens zag ik wel dat als je in Lion de muispijl vergroot, hij niet meer zo rafelig wordt als in SL _/-\o_ )

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 16-09-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
matty___ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:18:
[...]

en waarom gebruik je dan niet 75?
Aangezien ik alleen 75Hz kan selecteren bij lage resoluties bijv. 1152x864, en mijn beeldscherm een native resolution van 1920x1080 heeft. Dus zijn de verhoudingen niet optimaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
revertive schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:02:
[...]

Aangezien ik alleen 75Hz kan selecteren bij lage resoluties bijv. 1152x864, en mijn beeldscherm een native resolution van 1920x1080 heeft. Dus zijn de verhoudingen niet optimaal :)
Al eens geprobeerd met

<key>Graphics Mode</key>
<string>1920x1080x32</string>

in de org.chameleon.Boot.plist of com.apple.Boot.plist?

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 16-09-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
OgWok schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:44:
[...]

Al eens geprobeerd met

<key>Graphics Mode</key>
<string>1920x1080x32</string>

in de org.chameleon.Boot.plist of com.apple.Boot.plist?
Ja dat had ik al geprobeerd, dan krijg ik geen beeld maar is hij wel via vnc te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
En als je @75 toevoegt? Dus:
code:
1
<string>1920x1080x32@75</string>
(probeer het ook eens met @60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
iMick schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:38:
En als je @75 toevoegt? Dus:
code:
1
<string>1920x1080x32@75</string>
(probeer het ook eens met @60).
Zelfde probleem, mijn monitor ondersteunt geen 75hz op 1920x1080, en 60hz werkt ook niet. Ik denk dat het niet zomaar op te lossen is, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ik weet niet of jullie deze vraag al vaker gehoord hebben, maar kan iemand mij vertellen waarom iBoot mijn SL install dvd niet ziet en hoe ik dit verhelp?

Wat meer info:
- Ik heb zowel iBoot als iBoot legacy geprobeerd, zonder resultaat
- F5 werkt wel gewoon, want na het switchen van dvd verdwijnt de iBoot dvd uit het menu.
- De DVD is een kopie van een Retail DVD van een vriend van me, dus met een Snow Leopard erop afgebeeld (en geen DVD die je krijgt bij een nieuwe mac)
- Ik probeer SL te installeren op een HP Pavilion DV6-3030sd. specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
revertive schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:59:

Klinkt mss dom maar heb je al geprobeerd om je scherm op de andere DVI poort aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Muchachooo schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:45:
Ik weet niet of jullie deze vraag al vaker gehoord hebben, maar kan iemand mij vertellen waarom iBoot mijn SL install dvd niet ziet en hoe ik dit verhelp?

Wat meer info:
- Ik heb zowel iBoot als iBoot legacy geprobeerd, zonder resultaat
- F5 werkt wel gewoon, want na het switchen van dvd verdwijnt de iBoot dvd uit het menu.
- De DVD is een kopie van een Retail DVD van een vriend van me, dus met een Snow Leopard erop afgebeeld (en geen DVD die je krijgt bij een nieuwe mac)
- Ik probeer SL te installeren op een HP Pavilion DV6-3030sd. specs
Is het een ide-drive?? (zo te zien geeft de specs daar geen uitslag over) Probeer eens een externe usb-cddrive en start daar van op.

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 20-09-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
dj_sasha schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:48:
[...]

Klinkt mss dom maar heb je al geprobeerd om je scherm op de andere DVI poort aan te sluiten?
Mijn kaart heeft VGA DVI en HDMI, en mij monitor heeft VGA en DVI. Ik heb beide poorten geprobeerd, maar zowel DVI als VGA geven het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zit erover te denken een nieuw systeem te laten maken. Ik krijg dan 1 schijf met OSX LION en een met Windows 7 en dan voor elk systeem een extra harde schijf. Verder komt er het volgende in
Core i7 2600k, Gigabyte z68 moederbord, 16GB intern, 2x HD 5870 Crossfire.
Een aantal vraagjes.
- Is het nou zo dat met deze opstelling alles beter en sneller werkt in Lion dan wanneer ik bijvoorbeeld in Windows 7 werk?
- Hoe zijn de ervaringen hier met dit soort systemen. Is het nou net of je voor een betaalbare prijs een soort van Mac koopt van €4000,-?
Of lijkt het toch allemaal rooskleuriger dan het daadwerkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@gt3luke:

Hangt er wel vanaf wie het gaat bouwen.... verder is OSX bloed, zweet en tranen ;) voordat het werkt....... maar erg leuk en als besturingssysteem vind ik het stukken beter dan de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

als het maar een stabiel bord is, dan draait het heerlijk.

Verwijderd

Ivo van MP. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring met Mac en lijkt er behoorlijk wat vanaf te weten. Hij de bloed zweet en tranen. Ik een mooi stabiel systeem. Hij neemt een Gigabyte Mobo aangezien die voor de beste ervaringen zorgen. Ik zal mij hier ook wat vaker gaan bevinden :-) zie link van MP
http://computer-software....hz-8gb-1tb-lion-10-7.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 08:48 ]

• matty___
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:41:
Ivo van MP. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring met Mac en lijkt er behoorlijk wat vanaf te weten. Hij de bloed zweet en tranen. Ik een mooi stabiel systeem. Hij neemt een Gigabyte Mobo aangezien die voor de beste ervaringen zorgen. Ik zal mij hier ook wat vaker gaan bevinden :-) zie link van MP
http://computer-software....hz-8gb-1tb-lion-10-7.html
1200 euro 8)7

• iMick
Zonde van je geld. Gewoon zelf samenstellen met hulp van ons...

Verwijderd

Processor + Koeling
- Core i7 2600k met waterkoeling
Videokaart
- HD radeon 5970 2gb
Intern geheugen
- 16 GB Ram DDR3
Moederbord
- Gigabyte Z68
HDD 4x
1 - SSD 120GB met OSX Lion
2 - 1TB 7200 rpm opslag voor Lion
3 - 1TB 7200 rpm opslag voor Lion
4 - 1TB 7200 rpm met Windows X64
Behuizing
- Coolmaster elite 310

Ik ben misschien wat duurder uit, maar dan heb ik gewoon een kant en klaar systeem.
Het systeem dat op marktplaats staat koop ik niet. Ik laat een ander systeem samenstellen. (zie specs hierboven). Ondertussen ga ik een maand naar Indonesie en regelt hij ondertussen dat het systeem klaar is en stabiel draait. Dan kan ik gelijk met het systeem aan de slag als ik terug ben. De prijs maakt me niet zozeer uit, maar meer het gemak. Ik zal nog wel ff lid worden van hackintosh.nl. Dat lijkt me wel verstandig en kan ik me inlezen in deze wereld.

• OgWok
@gt3luke:

draai Win7 toch lekker op Virtual Box. Kan je tussen OSX en Win7 switchen zonder reboot. En met twee 27" Dell Ultrabrights is het helemaal perfect.... links OSX en rechts Win7.

Nog geen lid van Hackintosh :/ effe doneren

[ Voor 15% gewijzigd door OgWok op 21-09-2011 16:58 ]

• matty___
OgWok schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:53:
@gt3luke:

draai Win7 toch lekker op Virtual Box. Kan je tussen OSX en Win7 switchen zonder reboot. En met twee 27" Dell Ultrabrights is het helemaal perfect.... links OSX en rechts Win7.

Nog geen lid van Hackintosh :/ effe doneren
ik zou Parallels pakken. Werkt stukken sneller

• OgWok
matty___ schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:06:
[...]

ik zou Parallels pakken. Werkt stukken sneller
Wil ik graag van je aannemen, maar € 79,99 :?

• Muldert
Ik heb een 2TB schijf met Windows 7 erop, kan ik een 1TB partitie maken en daar dmv Kakewalk Lion op installeren? Of heb ik daar echt een fysieke aparte schijf voor nodig?

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het eenvoudigste is als je twee aparte harde schijven gebruikt. Je kunt Windows 7 gewoon op één harde schijf plaatsen, en OSX op de ander met Chameleon als boot loader. Wanneer je die als master instelt, kan Chameleon ook je Windows harde schijf detecteren en booten. Ik geloof dat er op de wiki van tonymacx86 wel genoeg informatie hierover staat.

• matty___
OgWok schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:31:
[...]

Wil ik graag van je aannemen, maar € 79,99 :?
denk je dat ik ervoor betaald heb? ;)

• Muldert
Ik ga morgen beginnen met mijn Hackintosh. Maar ik twijfel of ik Snow Leopard of Lion moet kopen. Wat raden jullie aan? Mijn primaire doel is dat ik Final Cut Pro 7 wil draaien. Ik begreep dat Lion TRIM ondersteunt voor SSD's, en ik wil wellicht in de toekomst upgraden naar een SSD. Is dat genoeg reden om Lion te gaan?

• iMick
Wat voor hardware heb je?

• Muldert
Mijn hardware is grotendeels gebaseerd op de Kakewalk Pro, met kleine aanpassingen http://www.kakewalk.se/computer-builds/

Is Kakewalk uberhaupt wel de slimste methode dan? Of iHack wellicht?

• iMick
Met een Z68 moederbord en een 6870 zou ik sowieso kiezen voor Lion! Sandy Bridge draait vele malen beter op Lion en de 6870 is beter ondersteund in Lion!

Gewoon installeren met Kakewalk zou perfect moeten werken. Handmatig kan ook, maar dat is misschien te hoog gegrepen en onnodig werk als Kakewalk werkt!

• Muldert
Ik ben heel benieuwd! Wat voor setup heb jij je Hackintosh onder draaien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ik heb een GA H67N USB3, met een i3 2100T, 4GB en een GT220. Deze wordt ingezet als mediacenter. Alles is 100 procent werkend, ook sluimerstand, USB 3.0 en HDMI audio.

Verder nog een G41M ES2L, met een Intel Celeron, 4GB geheugen en een 8400GS. Deze staat ongebruikt in een hoekje, misschien binnenkort weer een leuk projectie mee. Lion draait hier ook perfect op, alles werkt 100%.

Heb de Hackintoshes beide gekregen, worden niet echt actief ingezet, puur als testbakken. Draai als main systeem een iMac 27 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Muldert schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:46:
Ik ga morgen beginnen met mijn Hackintosh. Maar ik twijfel of ik Snow Leopard of Lion moet kopen. Wat raden jullie aan? Mijn primaire doel is dat ik Final Cut Pro 7 wil draaien. Ik begreep dat Lion TRIM ondersteunt voor SSD's, en ik wil wellicht in de toekomst upgraden naar een SSD. Is dat genoeg reden om Lion te gaan?
Zou meteen voor Lion gaan en een SSD. Alle aanpassingen voor Lion zijn misschien niet op het niveau van SL (zoals Sleep), maar SL van 10.6.3 naar 10.6.8 upgraden is ook veel werk. En natuurlijk liever wat meer uitgeven voor een zo groot mogelijke monitor (bv. een Dell Ultrabright 27"). Dan zie je met Final Cut Pro tenminste wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
De monitor heb ik al (Acer 27" LED + Samsung 22" LCD) dus dat komt gelukkig goed :)

Mijn eerste probleem is echter: ik kom er net achter dat eenieder die al Lion op zijn Mac heeft staan, niet Lion voor mij kan downloaden... Ik ga maar eens proberen via de Mac's op school Lion te downloaden, kijken of ik een eigen Appstore account kan aanmaken zonder creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Muldert schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:00:
De monitor heb ik al (Acer 27" LED + Samsung 22" LCD) dus dat komt gelukkig goed :)

Mijn eerste probleem is echter: ik kom er net achter dat eenieder die al Lion op zijn Mac heeft staan, niet Lion voor mij kan downloaden... Ik ga maar eens proberen via de Mac's op school Lion te downloaden, kijken of ik een eigen Appstore account kan aanmaken zonder creditcard.
Ze kunnen wel de DMG uit de app. halen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Muldert
Volgensmij was het mogelijk om hem gewoon te downloaden als je de option toets ingedrukt hield. Ik krijg dat echter niet meer werkend op 10.7.2 (beta). Misschien werkt het nog wel op 10.7.0 / 10.7.1. Je moet dan even de Lion app in de appstore zoeken en op 'geïnstalleerd' klikken met Option ingedrukt. Als dat niet werkt, klik dan even op de leeuw boven 'geïnstalleerd', ook met option. Wel eerst even op je eigen account inloggen natuurlijk.
Dit werkte hier op 10.7.0, geen idee of het nog steeds werkt.

Anders zul je hem moeten downloaden via een Snow Leopard installatie, of hem op een andere wijze moeten verkrijgen..

@Ogwok
Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij de app niet kan downloaden uit de Mac Appstore, omdat er al Lion op de computers staat. Wanneer er echter Lion opstaat, betekent dat nog niet dat ook de installatie app er nog op staat.

• Muchachooo
OgWok schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:08:
[...]

Is het een ide-drive?? (zo te zien geeft de specs daar geen uitslag over) Probeer eens een externe usb-cddrive en start daar van op.
Ik heb zojuist een externe drive aangesloten en heb van een vriend de 10.6.3 retail dvd geleend, hij ziet nu de DVD, iBoot geeft wel aan Apple_HFS (in plaats van Mac OS X Install DVD), en bij het booten kom ik altijd uit op een kernel panic.

verschillende bootflags gebruikt (-x, -v, -f, cpus=1, busratio=17 en zo'n beetje elke mogelijke combinatie), zonder succes. Booten in verbose geeft tientallen regels "HFS signature was not present."

De uiteindelijke kernel panic geeft altijd aan dat de kext com.apple.kpi.iokit niet gevonden kan worden.

• OgWok
@Muchachooo:

kijk eens bij OSx86 of de laptop in de hardwarelijst staat, event. met installatie procedure.
(Probeer ook eens met een USB toetsenbord en muis eraan)

[ Voor 21% gewijzigd door OgWok op 24-09-2011 14:21 ]

• Muchachooo
Ik heb nog even gegoogled en heb op verschillende plekken gelezen dat die iBoot CD geen 10.6.3 DVD verwacht ofzo, dus heb ik even verder gezocht en een EmpireEFI versie gevonden speciaal voor 10.6.3 DVD's, en speciaal voor ATI kaarten.

Het enige probleem is dat ik waarschijnlijk de legacy versie nodig heb (de gewone laadt maar de helft van de kexts, voor de rest weer het 'HFS signature was not present') alleen geeft die tijdens het booten een ISOLINUX CHECKSUM ERROR (dit is bij alle legacy versies van alle EmpireEFI's zo, geen idee hoe het komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Laatst online: 17-09 16:43
Ik heb iBoot gebruikt voor een 10.6.3 retail installatie. Hiervoor heb ik wel PCIRootUID=1 gebruikt om vooruit te komen tijdens installatie met een ATI videokaart. Dit was trouwens niet op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Omdat de TrimEnabler voor Lion wordt afgeraden (installeert de 10.6.8 kext) kan je dit gebruiken om trim te enablen:

Backup maken originele kext (uitvoeren in Terminal):
code:
1
sudo cp /System/Library/Extensions/IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/MacOS/IOAHCIBlockStorage /IOAHCIBlockStorage.original

Kext patchen:
code:
1
sudo perl -pi -e 's|(\x52\x6F\x74\x61\x74\x69\x6F\x6E\x61\x6C\x00).{9}(\x00\x51)|$1\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00$2|sg' /System/Library/Extensions/IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/MacOS/IOAHCIBlockStorage

Caches clearen:
code:
1
2
sudo kextcache -system-prelinked-kernel
sudo kextcache -system-caches
(laatste geeft bij mij een foutmelding "root not owner /", maar het werkt wel)

Reboot, et voilá....... :)

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Agility3.jpg

In het bestand IOAHCIBlockStorage wordt de string "APPLE SSD" vervangen door nullen, dat is het.

Restore originele kext:
code:
1
sudo cp /IOAHCIBlockStorage.original /System/Library/Extensions/IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/MacOS/IOAHCIBlockStorage

Of Trim uitschakelen:
code:
1
sudo perl -pi -e 's|(\x52\x6F\x74\x61\x74\x69\x6F\x6E\x61\x6C\x00).{9}(\x00\x51)|$1\x41\x50\x50\x4C\x45\x20\x53\x53\x44$2|sg' /System/Library/Extensions/IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/MacOS/IOAHCIBlockStorage

SataIII lijkt ook te werken. Snelheid back-up van partite 1 naar partite 2 met CCC:
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/SataIII.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 25-09-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na mijn vakantie zal ik pas een systeem kopen. Dan kom ik hier om advies vragen ;-)
tot over een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

installeerde 10.7 clean install vanaf usb stick op een HP Pavilion dv9500 duo core2 E6700. Liep al stuk op bij de installer dat me muis het niet deed. Kreeg onverwacht hulp van iemand die me een Medion USB draadloos toetsenbord en muis aanreikte op infrarood. tot me grote verbazing herkende de 10.7 installer de medion toetsenbord en muis en kon ik verder met installeren. Na installatie Multibeast erover en hij kwam tot leven. Alleen met laptop toetsenbord doet het niet wel me draadlos medion toetsenbord. Echt komisch. LAN met AppleRTL8169Ethernet.kext en audio met voodoohda.

al met al vrij gemakkelijk. Moet nog wel naar de laptop toetsenbord kijken, deed het wel bij installatie maar niet na booten. Misschien andere bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Hm, ik sta op het punt om mijn poging te wagen op een HP ML110 G5 (oude server van m'n pa :P ), eens kijken wat het wordt. Ik draai nu Lion in VMWare, maar dat is toch niet je van het, meer een manier om Lion uit te proberen. We zien wel wat het wordt :)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
himacc schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:53:
installeerde 10.7 clean install vanaf usb stick op een HP Pavilion dv9500 duo core2 E6700. Liep al stuk op bij de installer dat me muis het niet deed. Kreeg onverwacht hulp van iemand die me een Medion USB draadloos toetsenbord en muis aanreikte op infrarood. tot me grote verbazing herkende de 10.7 installer de medion toetsenbord en muis en kon ik verder met installeren. Na installatie Multibeast erover en hij kwam tot leven. Alleen met laptop toetsenbord doet het niet wel me draadlos medion toetsenbord. Echt komisch. LAN met AppleRTL8169Ethernet.kext en audio met voodoohda.

al met al vrij gemakkelijk. Moet nog wel naar de laptop toetsenbord kijken, deed het wel bij installatie maar niet na booten. Misschien andere bootloader.
Dat is vrij simpel op te lossen. Je hebt een PS2 kext nodig, aangezien het laptop toetsenbord intern via PS2 is aangesloten. Waarschijnlijk heeft de installatiemethode van jouw wel een PS2 kext eropaan, maar heb je die niet aangevinkt in Multibeast. Daarom werkte hij tijdens installatie wel en na de installatie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
thijsje66 schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:57:
Hm, ik sta op het punt om mijn poging te wagen op een HP ML110 G5 (oude server van m'n pa :P ), eens kijken wat het wordt. Ik draai nu Lion in VMWare, maar dat is toch niet je van het, meer een manier om Lion uit te proberen. We zien wel wat het wordt :)
Eehmm ja, en wat een hardware specs heeft die server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 19:48
ik ben van plan de myhack versie te gaan uitvoeren op mijn systeem. echter loop ik tegen een vervelend probleem aan.
als ik met myhack een usb stick wil maken en hem zelf laat zoeken naar de lion install op mijn MBP zegt hij dat ik cancel. zelf heb ik geen id waar ik die instal kan pakken vanaf mijn systeem. iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
k heb op het moment een Asus Maximus IV Extreme-Z met een i7 en een AMD HD6970 erop.
Bij mn vorige build kon ik prima OSX SL draaien nu wil ik echter meteen naar Lion, is dat mogelijk met deze setup en 100% hardware support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
bartkoper schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:42:
ik ben van plan de myhack versie te gaan uitvoeren op mijn systeem. echter loop ik tegen een vervelend probleem aan.
als ik met myhack een usb stick wil maken en hem zelf laat zoeken naar de lion install op mijn MBP zegt hij dat ik cancel. zelf heb ik geen id waar ik die instal kan pakken vanaf mijn systeem. iemand suggesties?
Neem aan dat je de Lion DMG al hebt......... Zo ja, dan moet je de DMG mounten op je desktop, door erop te dubbelklikken en dan myHack te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
joon schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:43:
k heb op het moment een Asus Maximus IV Extreme-Z met een i7 en een AMD HD6970 erop.
Bij mn vorige build kon ik prima OSX SL draaien nu wil ik echter meteen naar Lion, is dat mogelijk met deze setup en 100% hardware support?
Welke SL? Als je 10.6.8 hebt kan je xMove proberen. Anders een verse install via Kakewalk of myHack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
OgWok schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:43:
[...]

Neem aan dat je de Lion DMG al hebt......... Zo ja, dan moet je de DMG mounten op je desktop, door erop te dubbelklikken en dan myHack te starten.
die heb ik dus niet. schijnt zo te zijn dat hij ergens op de schijf staat. maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
bartkoper schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:48:
[...]

die heb ik dus niet. schijnt zo te zijn dat hij ergens op de schijf staat. maar waar?
Heb je hem gedownload van de AppStore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
OgWok schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:41:
[...]

Eehmm ja, en wat een hardware specs heeft die server?
Pfff, uit mijn hoofd: 2TB schijf, Xeon 3065, NVidia 6200 256MB, 2GB geheugen. Merken weet ik allemaal niet uit m'n hoofd.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
OgWok schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:49:
[...]

Heb je hem gedownload van de AppStore?
nope. kan ook niet. hij is namelijk al op mijn mbp geinstalleerd en schijnt er ergens gewoon op te staan. je kan namelijk ook een recovery loader maken op usb. echter heb ik het vermoeden dat dat niet de gehele lion installatie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
thijsje66 schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:44:
[...]

Pfff, uit mijn hoofd: 2TB schijf, Xeon 3065, NVidia 6200 256MB, 2GB geheugen. Merken weet ik allemaal niet uit m'n hoofd.
Misschien weet iMick of de Xeon 3065 gaat werken met de mach kernel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Het lukt me niet iemand te vinden bij wie ik Lion kan downloaden. Op school is het beveiligd met een wachtwoord, mijn vrienden hebben al Lion en de Fn toets gebruiken werkt daarbij ook niet. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Anders tijdelijke een andere manier, als het echt niet anders kan. Denk hierbij aan iets als iModzone (google it).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Muldert schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:39:
Het lukt me niet iemand te vinden bij wie ik Lion kan downloaden.
Als niks lukt kun je natuurlijk ook nog in de usenet appstore kijken...
iMick schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:47:
Ik heb een GA H67N USB3, met een i3 2100T, 4GB en een GT220. Deze wordt ingezet als mediacenter. Alles is 100 procent werkend, ook sluimerstand, USB 3.0 en HDMI audio.
Kun je aangeven welke USB 3.0 kext je gebruikt hebt?
En doen je SATA 3 poorten het ook op SATA 3 snelheid??
En als laatste: nog bijzondere dingen moeten doen om sluimerstand te laten werken???

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Mars Warrior schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:48:
[...]

[...]

En als laatste: nog bijzondere dingen moeten doen om sluimerstand te laten werken???
Op een H67M-D2-B3 werkt SATA III
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/SataIII_6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

http://www.kexts.com/downloads.php?do=file&id=612

PXHCD.kexts

hier wordt sata 3 ook standaard herkent GA H67N USB3
met 10.7

[ Voor 21% gewijzigd door himacc op 27-09-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Mars Warrior schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:48:
[...]

[...]

Voor USB 3.0 de Lacie Kext (patched by Nawcom) gewoon, de enige kext voor USB 3.0. Voor SATA 3 niets, dat werkte standaard al goed. Sluimerstand werkt met een DSDT perfect, je hebt alleen ook een patchedAppleRTCcontroller kext nodig, aangezien je anders na sluimerstand een CMOS reset krijgt. Maar dit is 'normaal' op Gigabyte moederborden met Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

iMick schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:26:
[...]
Voor USB 3.0 de Lacie Kext (patched by Nawcom) gewoon, de enige kext voor USB 3.0. Voor SATA 3 niets, dat werkte standaard al goed. Sluimerstand werkt met een DSDT perfect, je hebt alleen ook een patchedAppleRTCcontroller kext nodig, aangezien je anders na sluimerstand een CMOS reset krijgt. Maar dit is 'normaal' op Gigabyte moederborden met Lion.
- USB 3.0 --> Ok.
- SATA 3 --> Moet ik dan nog eens controleren.
- Sluimerstand --> Ik gebruik de H67N DSDT van TonyMac, dat zou dus al goed moeten zijn (?), maar dan moet ik dus nog wel even de patchedAppleRTCcontroller kext installeren om de CMOS resets te voorkomen dus.

Ik zit op Lion (via SL), maar nog wel icm Chimera 1.4. Heb nog geen Multibeast 4.x gedraaid waar 1.5 inzit vziw.
Is 1.5 nodig voor HD3000 ondersteuning? Youtube HD doet het zonder problemen, maar ik kan even niet vaststellen of er hw versnelling wordt gebruikt of dat de 2500k dit nu softwarematig doet.

(Het is allemaal nog wat nieuw voor me O+ )

• Muldert
Vandaag eindelijk bij een vriendin met SL Lion kunnen downloaden. Alles ging vervolgens foutloos. Behalve dat mijn Windows schijf nu corrupt is, schijnt te gebeuren als je een Windows die op AMD geïnstalleerd is op Intel laat draaien. Had ik rekening mee moeten houden.

Maar Apple is dusver een genot!

• Muldert
Sorry voor de dubbelpost, maar Edit werkt niet op mijn telefoon.

Ik heb met Lion nu alleen nog geen internet. Audio en video doen het dusver prima. Is het niet hebben van internet een bekend probleem?

Als ik probeer mijn netwerk te configureren geeft Lion ook alleen Firewire als connectie aan, en niet ethernet.

Edit: Solved! ik snap gewoon nog niet helemaal hoe kexts werken

[ Voor 9% gewijzigd door Muldert op 28-09-2011 13:09 ]

• iMick
Je kunt het beste nog even deze internet kext (driver) installeren; http://lnx2mac.blogspot.c...ses-new-rtl81xx-beta.html
Dit is de best driver voor Gigabyte moederborden, zeker vergeleken met de originele van Gigabyte. Deze is sneller, stabiel en heeft veel meer functies. Je kunt de PKG (installatie bestand) gewoon uitvoeren en hij zal je oude kext verwijderen.

• Muldert
Die exacte kext heb ik al geinstalleerd ;) maar bedankt!

• iMick
Ah toevallig ;). Die beta is namelijk pas vandaag uitgekomen. Heb je in ieder geval gelijk de goede!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb een xps 1330 met een ssd schijf

ik zou graag een mac osc systeem er op willen zetten

ik heb een beetje door de posts zitten zoeken en op het net maar wat is nu een makkelijke manier?

ik heb geen originele disk, moet ik dus kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door angelico66 op 29-09-2011 08:44 ]

• OgWok
angelico66 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:01:
ik heb een xps 1330 met een ssd schijf

ik zou graag een mac osc systeem er op willen zetten

ik heb een beetje door de posts zitten zoeken en op het net maar wat is nu een makkelijke manier?

ik heb geen originele disk, moet ik dus kopen.
Wat zijn de specs van die xps 1330? Bij OSx86 kan je in ieder geval checken of je hardware in de lijst staat waar het anderen gelukt is en op welke manier. Een makkelijke manier is hardware kopen die bv. tonymacx86 op zijn site aanbeveelt, dus bv. een GigaByte moederbord.

Lion installeren op een H67-D2-B3 met een nVidia grafische kaart en SSD duurt iets meer dan 6 minuten met Kakewalk 4.1. Daarna alleen nog de audio en netwerk kext installeren. Klaar.

Van Lion kan je geen disk kopen. Of de Snow Leopard DVD nog te koop is? Je kan eens bij Dixons kijken, die willen hem nog wel eens hebben........

[ Voor 18% gewijzigd door OgWok op 29-09-2011 10:19 ]

• angelico66
core2duo T7250 2.00 GHz

4 gb

8400M GS videokaart

corsair F60 60 GB

• Muldert
iMick schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:10:
Ah toevallig ;). Die beta is namelijk pas vandaag uitgekomen. Heb je in ieder geval gelijk de goede!
Oh misschien heb ik dan een andere, want ik heb hem van een oudere post namelijk. Hoe kan ik zeker weten welke ik heb?

• angelico66
hoe krijg ik de dmg uitgepakt op mijn usb stick zonder een mac computer

• iMick
Niet...

• iMick
Muldert schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:33:
[...]

Oh misschien heb ik dan een andere, want ik heb hem van een oudere post namelijk. Hoe kan ik zeker weten welke ik heb?
Gewoon de nieuwe eroverheen installeren, deze is te vinden op; http://lnx2mac.blogspot.com/

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ook niet met TransMac ?

Ik kon daarmee (met de trial) keurig van dmg's bootable DVD's maken...

• iMick
Je kunt met TransMac een DMG inderdaad branden op een DVD, maar het restoren naar USB werkt niet. Ik heb op het forum wel eens mensen gehoord die hem konden restoren met TransMac, maar dan heb je er nog weinig aan.

Je zult altijd nog een PKG / Chameleon erover heen moeten installeren, wat nog niet kan in Windows.

• Muldert
TransMac werkt volgens mij niet met Double Layer, wat je wel nodig hebt voor Lion.

Edit: voor SL tenminste, Lion weet ik niet zeker.

[ Voor 24% gewijzigd door Muldert op 29-09-2011 16:59 ]

• Mars Warrior

Mars Warrior

Muldert schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:59:
TransMac werkt volgens mij niet met Double Layer, wat je wel nodig hebt voor Lion.

Edit: voor SL tenminste, Lion weet ik niet zeker.
Ik kon een SL DMG keurig met TransMac branden (7.8GB geloof ik??)
iMick schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:24:
Je kunt met TransMac een DMG inderdaad branden op een DVD, maar het restoren naar USB werkt niet. Ik heb op het forum wel eens mensen gehoord die hem konden restoren met TransMac, maar dan heb je er nog weinig aan.

Je zult altijd nog een PKG / Chameleon erover heen moeten installeren, wat nog niet kan in Windows.
Je hebt gelijk ja, dat laatste moest allemaal onder SL zelf gebeuren...

• Muldert
Echt? Ik ben er nooit in geslaagd, maar ach, dat zal aan mij liggen ;) Mijn probleem was dat het niet op een single layer paste en TM geen dual kon branden.

• OgWok
angelico66 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:53:
hoe krijg ik de dmg uitgepakt op mijn usb stick zonder een mac computer
Download iBoot iso en koop een SL DVD, dan kan je aan de slag.

• iMick
@Muldert
TransMac werkt perfect met Dual Layer, misschien kan je DVD speler geen Dual Layer DVD's branden?

• Muldert
Jawel kan hij wel. Zal wellicht een oude versie zijn geweest?

Tweetal problemen vandaag tegengekomen:

1. Mijn internet in Lion valt geregeld uit. Soms een minuutje en soms tot wel een halfuur. Dit is erg naar voor overduidelijke redenen. Ligt dit aan de kext of aan mijn ethernet adapter? Want als ik dual boot naar windows dan doet internet het altijd.

2. Kakewalk herkent mijn Windows HDD niet, waardoor ik continu naar het boot menu moet om Windows te starten. Iemand een oplossing?

Succesverhaal: Vandaag de eerste filmpjes gemonteerd in FCP. Het voelt alleen wel trager dan de Macs op school, weet niet waar het aan ligt want een i7 staat 'hoger' aangeschreven dan de Mac Pro van 2500 euro. Wellicht heb ik te weinig RAM of iets dergelijks, moet ik binnenkort eens naar kijken.

• iMick
@Muldert
DM mij anders even je gehele Extra map + alle extra kexts, dan kijken we even naar een oplossing ;). Een i7 2600K zou vele malen sneller moeten aanvoelen. Mits je genoeg ram hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Is RAM zo belangrijk? Was op windows nooit mijn bottleneck. Heb 4GB 1300. Ik DM je morgen!

Ik merk dat ik bij het kijken van videos op HD en bij het spelen van games op Lion nogal vaak een korte lag heb, een paar dropped frames lijkt het wel. Ik heb een XFX HD6870, enig idee?

[ Voor 51% gewijzigd door Muldert op 01-10-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
OgWok schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:46:
[...]

Welke SL? Als je 10.6.8 hebt kan je xMove proberen. Anders een verse install via Kakewalk of myHack.
Ik heb geen SL meer, heb alles schoon gemaakt na mn upgrade, ik heb Kakewalk en myHack geprobeerd, beide resulteren in een niet startende installer, bij Kakewalk hangt op iets met 'videocard post vram blabla' en bij myhack probeer ik de installer te starten en ik krijg een wit balkje linksboven in mn scherm waarna er ook niets meer gebeurd.
Beide heb ik ongeveer 5 minuten laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik heb Lion nu bijna volledig werkend op m'n Hackintosh :) Bijna alles werkt (USB 3.0, wireless, shutdown/restart, grafische kaart, webcam, geluid, etc.). Met MyHack een handige USB Lion installer gemaakt. Ik heb ook een Apple toetsenbord gekocht. Dat ding typt echt heerlijk! Het enige dat nog niet werkt is de hibernate mode. Ik heb deze op mode 0 gezet, zodat het bij het hibernaten alles naar de HDD schrijft. 's Avonds doe ik namelijk het stroom van de computer af, en dan zou mode 1 niet goed werken.

Bij het hibernaten lijkt het bij het afsluiten goed te gaan, de CMOS wordt niet gereset (heb een Gigabyte moederbord). Hiervoor gebruik ik de Patched_10.7_AppleRTC.kext (geplaatst in Extra/Extensions, omdat deze geloof ik een hoger versienummer heeft dan het origineel). Ik heb NullCPUPowerManagament.kext moeten verwijderen, omdat hij anders bij het afsluiten voor een hibernate vastloopt. Bij het opstarten geeft hij echter kort deze foutmelding, en boot vervolgens zonder de hibernate image te laden:

Header size 0
Incorrect image signature

Iemand een idee voor een oplossing? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 02-10-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

ik ben al een hele tijd bezig om mac os aan de hand van osx86 aan de praat te krijgen maar het lukt me maar niet. Heb al een aantal bekende osx86 versies geprobeerd maar alleemaal krijg ik tijdens het booten even snel een apple logo te zien en dan is het. Het -v verhaal werkt bij mij ook niet. Is er iemand met hetzelfde probleem en eventueel met een oplossing?
mijn laptop ziet er als volgt uit:
Processor
Intel Core i7

Processornummer
720QM

Processorkernen
Quad Core

Kloksnelheid
1600 MHz

Geheugen
Intern RAM-geheugen
6 GB

Type geheugen
SO-DIMM DDR3

Geheugensloten totaal
2

Harde schijf

Opslagcapaciteit
1 TB

Type harde schijf
HDD (Hard Disk Drive)

Snelheid
5400 rpm

Aantal schijven (intern)
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvdgeest schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:43:
Ik heb Lion nu bijna volledig werkend op m'n Hackintosh :) Bijna alles werkt (USB 3.0, wireless, shutdown/restart, grafische kaart, webcam, geluid, etc.). Met MyHack een handige USB Lion installer gemaakt. Ik heb ook een Apple toetsenbord gekocht. Dat ding typt echt heerlijk! Het enige dat nog niet werkt is de hibernate mode. Ik heb deze op mode 0 gezet, zodat het bij het hibernaten alles naar de HDD schrijft. 's Avonds doe ik namelijk het stroom van de computer af, en dan zou mode 1 niet goed werken.

Bij het hibernaten lijkt het bij het afsluiten goed te gaan, de CMOS wordt niet gereset (heb een Gigabyte moederbord). Hiervoor gebruik ik de Patched_10.7_AppleRTC.kext (geplaatst in Extra/Extensions, omdat deze geloof ik een hoger versienummer heeft dan het origineel). Ik heb NullCPUPowerManagament.kext moeten verwijderen, omdat hij anders bij het afsluiten voor een hibernate vastloopt. Bij het opstarten geeft hij echter kort deze foutmelding, en boot vervolgens zonder de hibernate image te laden:

Header size 0
Incorrect image signature

Iemand een idee voor een oplossing? :)
Hoe ben je zover gekomen? wat heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@r0mari0:

als eens geprobeerd met 4 GB ram en 1 harde schijf? Wat voor grafische kaart gebruik je? (dat wil nog wel eens de bottleneck zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door OgWok op 02-10-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:48:
@r0mari0:

als eens geprobeerd met 4 GB ram en 1 harde schijf? Wat voor grafische kaart gebruik je? (dat wil nog wel eens de bottleneck zijn)
er zit een nvidia geforce gt 330M in. Maar hoe kan ik zomaar even 1 hdd uitzetten en dan hem op 4 gb zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

er zit een nvidia geforce gt 330M in. Maar hoe kan ik zomaar even 1 hdd uitzetten en dan hem op 4 gb zetten?
De voedingskabel van de hd die je niet wilt gebruiken losmaken. Waarschijnlijk heb je op het moederbord 2 repen geheugen zitten. Als je er 1 uithaalt heb je 4 of 2 GB ram. Even experimenteren.
De nVidia zou dacht ik zo niet het probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:08:
[...]

De voedingskabel van de hd die je niet wilt gebruiken losmaken. Waarschijnlijk heb je op het moederbord 2 repen geheugen zitten. Als je er 1 uithaalt heb je 4 of 2 GB ram. Even experimenteren.
De nVidia zou dacht ik zo niet het probleem moeten zijn.
is er geen andere mogelijkheid om dat geheugen uit te schakelen want heb de laptop net en om hem nu al open te schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:48:
@r0mari0:

tevens wekr hij wel met bijna 5 gb geheugen via vmware! maar ik wil hem zo graag dual bot hebben:(

Graag de edit knop gebruiken (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) i.p.v. meerdere berichten onder elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 02-10-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Welke tools gebruik je voor het installeren? iBoot, MyHack, Kakewalk, of iets anders? Het is overigens sterk aan te raden om die 4 GB er wel uit te halen, het wordt niet voor niets overal vermeld :) Vaak kan het erg eenvoudig via de onderkant van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvdgeest schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:43:
Welke tools gebruik je voor het installeren? iBoot, MyHack, Kakewalk, of iets anders? Het is overigens sterk aan te raden om die 4 GB er wel uit te halen, het wordt niet voor niets overal vermeld :) Vaak kan het erg eenvoudig via de onderkant van de laptop.
ik heb niks anders gebruikt dan de dvd van iAktos. moet ik verder nog meer gebruiken dan? want in de handeiding die bij die dvd zat stond dat ik hem zo kon installen maar als ik er nu zo over denk zou dat wel heel makkelijk gaan:P kan jij me misschien op weg helpen?
Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.